Mijn Poco reboot iedere nacht sinds de update. Niet handig.
Deed de mijne ook; random reboots, ook overdag.
Heb een paar keer de telefoon via powermenu helemaal uitgezet. En weer aan.
Stond ergens als tip. Heb vannacht en vandaag geen reboots meer gehad.
Heb een paar keer de telefoon via powermenu helemaal uitgezet. En weer aan.
Stond ergens als tip. Heb vannacht en vandaag geen reboots meer gehad.
Probleem speelt hier ook..
antihipsteralliance
Hier speelt nog geen probleem.... Maar ik heb dan ook nog steeds niet de update aangeboden gekregen
Heb de telefoon volledig uitgeschakeld en weer opnieuw gestart. Sindsdien weer het probleem van random reboots ervaren..
antihipsteralliance
Ben jaloers op je, je kunt het tenminste nog uitstellen. Ik had deze update achteraf gezien veel beter kunnen skippen; levert me alleen maar heel veel gezeik op i.c.m. Nova Explorer... Toch eens afleren gelijk updates te installerenbnwgraaf schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 23:18:
Hier speelt nog geen probleem.... Maar ik heb dan ook nog steeds niet de update aangeboden gekregen
[Edit] Dat moest natuurlijk Nova Launcher zijn!
[ Voor 6% gewijzigd door flupke01 op 21-03-2021 19:28 ]
Dan heb ik in dit geval geluk gehad, ik ben over het algemeen ook snel met het updaten... Maar ik zie er nu maar even vanaf!flupke01 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:58:
[...]
Ben jaloers op je, je kunt het tenminste nog uitstellen. Ik had deze update achteraf gezien veel beter kunnen skippen; levert me alleen maar heel veel gezeik op i.c.m. Nova Explorer... Toch eens afleren gelijk updates te installeren
Hoe vaak hebben jullie er last van gehad? Ik denk 3x sinds dat ik m geüpgraded heb (6 dagen geleden)
Ik heem aan dat je doelt op die reboots? Daar heb ik tot nog toe maar 1 keer last van gehad.Krypt schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:10:
Hoe vaak hebben jullie er last van gehad? Ik denk 3x sinds dat ik m geüpgraded heb (6 dagen geleden)
Wél heel veel last van het om de haverklap terugspringen naar MIUI, terwijl Nova mijn standaard launcher is. Vooral vervelend hierbij is het krijgen van een blanco scherm bij gebruik van de de knop voor "recente apps". Kom er nu wel achter hoe vaak ik die eigenlijk blijk te (willen) gebruiken
Kan het wel omzeilen met eerder genoemde "oplossingen", maar die blijken niet te beklijven, gaat nog steeds geregeld mis... Zeg maar dagelijks.
Moet al met al geregeld denken aan het gesodemieter met updates van mijn oude Mi A1, zeker 1e half jaar was dat bijzonder veel en vervelend. Misschien toch maar eens naar ander merk gaan kijken...
Merk bij mij ook, als ik veel tussen apps switch, dat het terugkeren naar home af en toe lijkt alsof de hele launcher gesloten is door de telefoon zelf, en dat ie weer opnieuw moet starten.
Eens kijken of ik het kan reproduceren en er dan eens een logcat van trekken om te kijken wat er gebeurt.
Eens kijken of ik het kan reproduceren en er dan eens een logcat van trekken om te kijken wat er gebeurt.
Raar. Vanmiddag crashten alle apps met een force close en mocht foutmelding verzenden. Nu dacht ik dat een wipe data enkel de cache van de apps zou legen (dalvik?). Dom, ik moet nu alles opnieuw installeren. Maar wat zou ik dan best gedaan hebben? Zat nog op 12.0.8
Zou ik nu beter overgaan op EU ROM?
Ik denk dat het sowieso wat overbodig is geweest:To_Be schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:31:
Raar. Vanmiddag crashten alle apps met een force close en mocht foutmelding verzenden. Nu dacht ik dat een wipe data enkel de cache van de apps zou legen (dalvik?). Dom, ik moet nu alles opnieuw installeren. Maar wat zou ik dan best gedaan hebben? Zat nog op 12.0.8
https://www.androidauthor...id-apps-crashing-1210994/
Truth is, the game was rigged from the start.
Haha. Ik was misschien wat te drastisch.
Maar toch, zijn er goede redenen om maar de EU ROM over te schakelen? Heb de indruk dat het hier niet zo vaak gedaan wordt...
Maar toch, zijn er goede redenen om maar de EU ROM over te schakelen? Heb de indruk dat het hier niet zo vaak gedaan wordt...
Ik heb wellicht niet een goed antwoord op je vraag maar ik dacht her en der te lezen dat de meerwaarde van de EU ROM tegenwoorig vrij nihil is, mocht dit niet waar zijn dan hoor ik dat graag van een mede-tweaker.To_Be schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:51:
Haha. Ik was misschien wat te drastisch.
Aantal jaren terug was de meerwaarde wel veel hoger i.v.m. het ontbreken van officiële global roms.
https://xiaomi.eu/communi...al-rom-differences.37425/
Maar nogmaals, mocht dit niet helemaal kloppen dan hoor ik het graag.
[ Voor 5% gewijzigd door Lappieboy op 23-03-2021 20:42 ]
Ook lekker vaag overigens.
Als je nog niet geüpdatet bent naar Android 11 heb je wel de beschikking over chat functies binnen Google Messenger (SMS/RCS app). Maar na een upgrade heb je de melding dat dit toestel nog niet ondersteund wordt.
Als je nog niet geüpdatet bent naar Android 11 heb je wel de beschikking over chat functies binnen Google Messenger (SMS/RCS app). Maar na een upgrade heb je de melding dat dit toestel nog niet ondersteund wordt.
Ik heb het opgeven, na elke dag meerdere vastlopers heb ik de poco launcher maar geïnstalleerd als standaard.......
Heb sinds vandaag dit toestel. Groot, lomp en zwaar. Maar wel lekker vlot en een goed scherm.
Mui interface kan ik ook mee leven.
Wordt wel gek van de reclames in diverse apps (o.a. nu.nl en youtube).
Vergelijk ik dit op mijn huidige telefoon (Huawei P10 Lite) zijn de reclames minder prominent of niet aanwezig in dezelfde apps.
Ligt dit aan de Android versie 10 vs 8 of heeft de Poco een achterdeurtje open staan voor Google voor advertenties?
Mui interface kan ik ook mee leven.
Vergelijk ik dit op mijn huidige telefoon (Huawei P10 Lite) zijn de reclames minder prominent of niet aanwezig in dezelfde apps.
Ligt dit aan de Android versie 10 vs 8 of heeft de Poco een achterdeurtje open staan voor Google voor advertenties?
Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe toestel!Aapmansz schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 22:45:
Ik heb hem nu een klein half jaartje en ben er erg tevreden over.
Iedereen heeft het over groot, maar ik kom van een Oneplus One en vind het wel meevallen. Bovendien wen je er waarschijnlijk snel aan. Daarnaast vind ik een goed accuduur belangrijker dan een mega dunne telefoon.
Reclame in YouTube en Nu.nl lijkt mij aan de app en niet de telefoon te liggen.
Alle andere reclames die MIUI overtrek laat verschijnen kun je zo'n beetje allemaal uit zetten; dat is genoeg over te vinden als je even Googled!
Dat kost je eenmalig even wat werk maar dan ben je er van af!
Veel plezier met het toestel!
Thx
Om van de advertentiemeuk af te komen een nee/nee sticker (adguard) op de brievenbus geplakt
https://adguard.com/nl/adguard-android/overview.html
Wat een rust. Kost een paar centen (30 per jaar of 80 eenmalig), maar dan heb je ook wat.
Iemand Androd Auto aan de praat gekregen op dit toestel?
Heb deze versie (arm64-v8a architectuur) geprobeerd, komt niet door installatie heen:
https://www.apkmirror.com...id-auto-6-2-6109-release/
Dat heb je toch niet gedaan voor de advertenties vanuit MIUI zelf, mag ik hopen? Die kun je gewoon uit zetten!Aapmansz schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:32:
[...]
Thx
Om van de advertentiemeuk af te komen een nee/nee sticker (adguard) op de brievenbus geplakt![]()
https://adguard.com/nl/adguard-android/overview.html
Wat een rust. Kost een paar centen (30 per jaar of 80 eenmalig), maar dan heb je ook wat.
Voor zover ik begrepen heb, hoef je die sinds Android 10 niet meer apart te installeren:Iemand Androd Auto aan de praat gekregen op dit toestel?
Heb deze versie (arm64-v8a architectuur) geprobeerd, komt niet door installatie heen:
https://www.apkmirror.com...id-auto-6-2-6109-release/
Starting with Android 10, Android Auto is built into the phone as a technology that enables your phone to connect to your car display. This means you no longer have to install a separate app from the Play Store to use Android Auto with your car display.
Nee, puur voor in-app advertenties.
MUI advertenties al uitgezet tijdens instellen toestel.
Zag alleen nog advertenties tijdens installeren apps.
Deze zijn nu ook weg
Android auto apk geeft netjes geïnstalleerd aan, maar kan deze nergens terugvinden in de apps.
Edit:
Toestel aan de auto gehangen en ook niks noppes nada.
Ook niet met USB debugging aan.
Wel balen.
Over een paar maanden loopt mijn TomTom contract met Renault af en was van plan om Android auto te gaan gebruiken.
Voorkeur is de ingebouwde TomTom blijven gebruiken (contract verlengen), maar Renault maakt er een zooitje van. Kaarten lopen gigantisch achter en de huidige update software (R-Link toolbox) lijkt wel niet meer onderhouden te worden.
MUI advertenties al uitgezet tijdens instellen toestel.
Zag alleen nog advertenties tijdens installeren apps.
Deze zijn nu ook weg
Android auto apk geeft netjes geïnstalleerd aan, maar kan deze nergens terugvinden in de apps.
Edit:
Toestel aan de auto gehangen en ook niks noppes nada.
Ook niet met USB debugging aan.
Wel balen.
Over een paar maanden loopt mijn TomTom contract met Renault af en was van plan om Android auto te gaan gebruiken.
Voorkeur is de ingebouwde TomTom blijven gebruiken (contract verlengen), maar Renault maakt er een zooitje van. Kaarten lopen gigantisch achter en de huidige update software (R-Link toolbox) lijkt wel niet meer onderhouden te worden.
[ Voor 46% gewijzigd door Aapmansz op 27-03-2021 18:58 ]
Android Auto werkte op zowel mijn X3 als die van mn vrouw gewoon in de Kona van ons.
Geen APK hoeven te installeren.
Hij staat overigens wel gewoon in mn appdrawer.
Heb een factory reset gedaan en alles akkoord gegeven, nog steeds geen Android Auto.Krypt schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:38:
Android Auto werkte op zowel mijn X3 als die van mn vrouw gewoon in de Kona van ons.
Heb je een andere regio opgegeven dan Nederland?
Ben het toestel wel aan het installeren zonder simkaart, kan die van het werk erin stoppen en nogmaals een factory reset doen.
Edit:
Pokkefoon X3 gaat het niet worden.
Communicatie met DJI drones gaat dan wel weer perfect.
Wellicht praten ze hetzelfde Chinese dialect
Maar welke telefoon is dan wel een goede opvolger van de huidige Chinees (Huawei P10 lite) ?
Hou de Poco voor DJI drone bediening.
[ Voor 21% gewijzigd door Aapmansz op 28-03-2021 01:41 ]
Regio is hier Nederlands.
Zal straks eens kijken met de M3 van m'n schoonmoeder. Die ligt klaar om geïnstalleerd te worden en moet m toch nog resetten.
Zal straks eens kijken met de M3 van m'n schoonmoeder. Die ligt klaar om geïnstalleerd te worden en moet m toch nog resetten.
Ik heb geen Android Auto op mijn autoradio. Wel heb ik een radio in de auto met Android besturingssysteem.Aapmansz schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:59:
[...]
Heb een factory reset gedaan en alles akkoord gegeven, nog steeds geen Android Auto.
Heb je een andere regio opgegeven dan Nederland?
Ik heb daar als test Headunit Reloaded Emulator op gehad en daarmee werkte Android Auto via de Poco...
Maar krijg je hem niet geïnstalleerd op de Poco, of niet werkend in je auto?
Zie Android Auto daar wel staan, niet in de app drawer.Krypt schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:15:
[Afbeelding]
Op een verse Poco M3; staat (nog) niet in de appdrawer, maar staat wel bij de app beheer.
Hij moet dus gewoon beschikbaar zijn.
Zal straks eens kijken of die direct werkt als ik m aan de kona hang. Of dat ik bijv. USB debugging in moet schakelen
Maar hoe dan te starten?
Edit:
Ondertussen factory reset nummer zoveel gedaan op de Poco, wacht je reactie af hoe dan te koppelen aan een auto.
DJI app en here we go app verwijderd van mijn huidige toestel, heeft nu genoeg ruimte voor TomTom Go inclusief kaartmateriaal (en hopen dat TomTom de applicatie voor juli in Android Auto krijgt).
Zou het liever andersom zien, Huawei P10 Lite als dedicated device voor de DJI drone en de Poco als dagelijks toestel. Rijst wel de vraag of de DJI drone een device zonder internet verbinding accepteert.
Luxe probleem, eerst maar Android Auto aan de praat krijgen op de Poco
[ Voor 31% gewijzigd door Aapmansz op 28-03-2021 19:32 ]
Android auto start automatisch bij aansluiten op een compatibele auto, en alles goed te keuren . M3 hetzelfde. Had bij deze ook USB debugging aan staan omdat ik wat apps verwijderd heb.
Heb niet gekeken of ie daarna in de appdrawer komt, maar verwacht van wel.
Ondertussen telefoon gereset en ingesteld voor schoonma.
Dus wat krijg je als je m aansluit aan je auto?
Heb niet gekeken of ie daarna in de appdrawer komt, maar verwacht van wel.
Ondertussen telefoon gereset en ingesteld voor schoonma.
Dus wat krijg je als je m aansluit aan je auto?
Poco gaat alleen laden.
Geen connectie kunnen maken met het R-link system van Renault is geen showstopper meer.
Toestel reageert lekker vlot en heb de simkaartjes dan ook overgedrukt.
Adguard lifetime licentie ook aangeschaft, geen gedoe meer met gespioneer van overheden en commerciële bedrijven.
Wat betreft navigatie / recente kaarten / flitsmeldingen toch maar op zoek naar externe oplossingen.
Ram mount kogeltje biedt wel perspectieven: motorfiets Garmin of TomTom Go op de poco.
https://www.emounting.nl/...cm-met-vaste-b-kogel.html
Edit:
Android Auto the never ending story
Wellicht heb ik AA de eerste keer gesloopt door de apk van apk mirror te installeren.
Toestel en auto willen nu wel meteen Android Auto starten na inprikken USB kabel.
Echter treed communicatiefout 16 op.
Schijnt veroorzaakt te worden door dubbele apps volgens deze krom vertaalde pagina:
https://nl.xiaomitoday.it...-auto-con-gli-xiaomi.html
Met second space schijnt het wel te werken.
Maar dat lijkt me dan weer niet handig werken.
Vind het handiger om 2 whatsappen in dezelfde ruimte te hebben.
Dilemma's
Geen connectie kunnen maken met het R-link system van Renault is geen showstopper meer.
Toestel reageert lekker vlot en heb de simkaartjes dan ook overgedrukt.
Adguard lifetime licentie ook aangeschaft, geen gedoe meer met gespioneer van overheden en commerciële bedrijven.
Wat betreft navigatie / recente kaarten / flitsmeldingen toch maar op zoek naar externe oplossingen.
Ram mount kogeltje biedt wel perspectieven: motorfiets Garmin of TomTom Go op de poco.
https://www.emounting.nl/...cm-met-vaste-b-kogel.html
Edit:
Android Auto the never ending story
Wellicht heb ik AA de eerste keer gesloopt door de apk van apk mirror te installeren.
Toestel en auto willen nu wel meteen Android Auto starten na inprikken USB kabel.
Echter treed communicatiefout 16 op.
Schijnt veroorzaakt te worden door dubbele apps volgens deze krom vertaalde pagina:
https://nl.xiaomitoday.it...-auto-con-gli-xiaomi.html
Met second space schijnt het wel te werken.
Maar dat lijkt me dan weer niet handig werken.
Vind het handiger om 2 whatsappen in dezelfde ruimte te hebben.
Dilemma's
[ Voor 35% gewijzigd door Aapmansz op 29-03-2021 21:08 ]
Uhm, ik heb dit telefoon nu twee weken in mijn bezit. Top telefoon, alleen jammer dat de pro nu uit is. Hoe dan ook, ik heb de upgrade nog niet binnen. Mijn vraag is: wie heeft deze nog niet binnen? En hoe krijg ik deze binnen?
De vraag is meer, als je m binnen krijgt hoe lang kan je m uitstellen.
Ik had m liever toch nog even uitgesteld ivm random reboots.
PS. Kan Google auto op M3 niet meer testen, omdat m'n kona er mee op is gehouden. Nu een vervangende zonder Google auto.
PS. Kan Google auto op M3 niet meer testen, omdat m'n kona er mee op is gehouden. Nu een vervangende zonder Google auto.
[ Voor 31% gewijzigd door Krypt op 30-03-2021 19:58 ]
Oke, duidelijk taal. Misschien heeft de fabrikant dit zelf effe uitgezet?Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:57:
De vraag is meer, als je m binnen krijgt hoe lang kan je m uitstellen.
Ondertussen is Android Auto sinds vandaag officieel in Nederland.
nieuws: Android Auto is vanaf dinsdagavond beschikbaar in Nederland en België
Update gedaan vanaf de play store.
App is nu ook op de telefoon te starten.
Even naar de auto gelopen en nog steeds communicatiefout 16.
Dubbele apps verwijderd en starten draaien lopen
Maar hoe ga ik de whatsapps van mijn werk nu ontvangen
Toestel is veel bang for the bucks.
Geweldige accuduur.
Trilmotor moet even inlopen en doet in het begin weinig.
Pinnen (NFC) met ING kost wel even wat tijd als er om een pincode gevraagd wordt. App moet dan handmatig gestart worden. Vorige toestel (Huawei P10 Lite) kwam dan meteen met het pincode scherm.
nieuws: Android Auto is vanaf dinsdagavond beschikbaar in Nederland en België
Update gedaan vanaf de play store.
App is nu ook op de telefoon te starten.
Even naar de auto gelopen en nog steeds communicatiefout 16.
Dubbele apps verwijderd en starten draaien lopen
Maar hoe ga ik de whatsapps van mijn werk nu ontvangen
Toestel is veel bang for the bucks.
Geweldige accuduur.
Trilmotor moet even inlopen en doet in het begin weinig.
Pinnen (NFC) met ING kost wel even wat tijd als er om een pincode gevraagd wordt. App moet dan handmatig gestart worden. Vorige toestel (Huawei P10 Lite) kwam dan meteen met het pincode scherm.
Je kunt je werk nummer naar een business nummer omzetten en Whatsapp business gebruiken. @Aapmansz
Petrolhead kopen en anders op de bakfiets:Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:57:
YouTube: Sophie Straat – Groen Amsterdam | Matthijs Gaat Door
Heb nu tweede ruimte (second space) ingesteld.Krypt schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 22:27:
Je kunt je werk nummer naar een business nummer omzetten en Whatsapp business gebruiken. @Aapmansz
Even afwachten hoe dit met notificaties gaat.
Notificaties gaan goed.
Second space is dus prima werkbaar
Wel wat overkill omdat Android auto niet werkt met clone apps.
Belangrijkste is dat Android Auto nu wel werkt en notificaties (Whatsapp) van de 2e sim binnenkomen in de 1e ruimte.
Nu nog TomTom Go in Android Auto.
Edit:
Vind het vervelend om achter vrachtwagens en slakken te hangen. Gas erop en erlangs.Dan is het wel fijn om een pieppiep te horen om CJIB contributie te voorkomen
Second space is dus prima werkbaar
Wel wat overkill omdat Android auto niet werkt met clone apps.
Belangrijkste is dat Android Auto nu wel werkt en notificaties (Whatsapp) van de 2e sim binnenkomen in de 1e ruimte.
Nu nog TomTom Go in Android Auto.
Edit:
Vind het vervelend om achter vrachtwagens en slakken te hangen. Gas erop en erlangs.Dan is het wel fijn om een pieppiep te horen om CJIB contributie te voorkomen
[ Voor 86% gewijzigd door Aapmansz op 31-03-2021 00:15 ]
Hoi allemaal,
Ik heb sinds september deze pracht telefoon maar ook al langere tijd problemen met de camera welke niet scherpt stelt. 0.6 werkt wel, 1.0 en 2.0 zoom werken niet.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (updates/reset/gcamera etc etc) en ook langere tijd heb gewacht tot het bedrijf met een update zou komen, gezien in verschillende artikelen is genoemd dat het een software probleem is. Echter is deze update nog nooit gekomen (iig probleem speelt nog steeds).
Zoektocht op internet toont dat dit een veelvoorkomend probleem is, bij de een direct na aankoop, bij de ander na enkele maanden, bij de een na vallen, bij de ander ineens, soms korte oplossingen maar meestal nog steeds problemen.
https://itigic.com/nl/pro...iaomi-poco-x3-nfc-camera/ https://www.reddit.com/r/...fc_camera_does_not_focus/ https://insiderpaper.com/...ssue-focus-blur-freezing/ https://www.hard-reset.or...-xiaomi-poco-x3-problems/
Ik heb ondertussen contact met Belsimpel waar ze gratis willen kijken naar het probleem (mogelijk wel kosten voor repareren als het buiten garantie valt). Echter ben ik hem dan natuurlijk twee weekjes kwijt, dus heeft hier toevallig ook nog ervaring(en) met dit probleem en suggesties?
Ik heb sinds september deze pracht telefoon maar ook al langere tijd problemen met de camera welke niet scherpt stelt. 0.6 werkt wel, 1.0 en 2.0 zoom werken niet.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (updates/reset/gcamera etc etc) en ook langere tijd heb gewacht tot het bedrijf met een update zou komen, gezien in verschillende artikelen is genoemd dat het een software probleem is. Echter is deze update nog nooit gekomen (iig probleem speelt nog steeds).
Zoektocht op internet toont dat dit een veelvoorkomend probleem is, bij de een direct na aankoop, bij de ander na enkele maanden, bij de een na vallen, bij de ander ineens, soms korte oplossingen maar meestal nog steeds problemen.
https://itigic.com/nl/pro...iaomi-poco-x3-nfc-camera/ https://www.reddit.com/r/...fc_camera_does_not_focus/ https://insiderpaper.com/...ssue-focus-blur-freezing/ https://www.hard-reset.or...-xiaomi-poco-x3-problems/
Ik heb ondertussen contact met Belsimpel waar ze gratis willen kijken naar het probleem (mogelijk wel kosten voor repareren als het buiten garantie valt). Echter ben ik hem dan natuurlijk twee weekjes kwijt, dus heeft hier toevallig ook nog ervaring(en) met dit probleem en suggesties?
In die reddit link hebben ze het over dat er tegenaan tikken het oplost. Heb er geen verstand van natuurlijk maar zou het dan geen hardware ding zijn? Te hoge toleranties waardoor iets vastloopt? Vooral omdat ik denk dat het op het hele aantal telefoons maar een klein deel is dat er last van heeft, anders was het wel groter geweest op forums en reviews. Ik zelf zou aansturen op vervangen onder garantie ipv een paar weken kijken. Het product is gewoon defect in de staat waarin je hem nu hebt.lol1ishier schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:03:
Echter ben ik hem dan natuurlijk twee weekjes kwijt, dus heeft hier toevallig ook nog ervaring(en) met dit probleem en suggesties?
Hier sinds kort in t bezit van deze poco...
1e issue was de mi band, die disconnecte snachts, uit eindelijk op kunnen lossen door wat instellingen aan te passen.. FIjn denk je, goed werkend toestel verder.
Totdat vandaag plots mn data bundel op was. eerst bericht dat ik op 400 vd 500mb zat, data uitgezet, begin vd avond toch op??
Iemand anders dit overkomen?
Volgens de data stats op mn phone heb ik nog geen 6mb gebruikt vandaag.
Heb voor nu de data maar geheel stopgezet vanuit MyVodafone... en heb praktish weer een dumbphone als ik geen wifi heb..
1e issue was de mi band, die disconnecte snachts, uit eindelijk op kunnen lossen door wat instellingen aan te passen.. FIjn denk je, goed werkend toestel verder.
Totdat vandaag plots mn data bundel op was. eerst bericht dat ik op 400 vd 500mb zat, data uitgezet, begin vd avond toch op??
Iemand anders dit overkomen?
Volgens de data stats op mn phone heb ik nog geen 6mb gebruikt vandaag.
Heb voor nu de data maar geheel stopgezet vanuit MyVodafone... en heb praktish weer een dumbphone als ik geen wifi heb..
De Gcam al geprobeerd op de Poco? Ben benieuwd hoe hij daarop reageert.lol1ishier schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:03:
Hoi allemaal,
Edit: O, sorry. Ik zie nu dat je dat al geprobeerd had.
Ik heb nog niet veel met Gcam gefotografeerd, maar voor avond-/Nacht-Fotos gebruik ik die wel. De foto's worden dan echt heel veel beter dan de nachtmodus van de Poco app.edjedan schreef op zondag 4 april 2021 @ 17:19:
[...]
De Gcam al geprobeerd op de Poco? Ben benieuwd hoe hij daarop reageert.
Edit: O, sorry. Ik zie nu dat je dat al geprobeerd had.
Voor overige foto's merk ik niet zoveel verschil en gebruik ik gewoon de stick-app.
Ik heb nog steeds de update niet maar als ik het goed begrepen heb is het nog altijd een soort beta die alleen aan een kleine groep beschikbaar is gesteld...
Je hebt een optie om updates vroeg te krijgen. Ik heb de nieuwe update sinds het begin dat die uitkwam en heb de optie aanstaan om updates vroeg te krijgen.bnwgraaf schreef op maandag 5 april 2021 @ 11:11:
Ik heb nog steeds de update niet maar als ik het goed begrepen heb is het nog altijd een soort beta die alleen aan een kleine groep beschikbaar is gesteld...
Ik heb die optie al een aantal weken aan staan, maar nog altijd geen update beschikbaar....Jotyjo schreef op maandag 5 april 2021 @ 16:17:
[...]
Je hebt een optie om updates vroeg te krijgen. Ik heb de nieuwe update sinds het begin dat die uitkwam en heb de optie aanstaan om updates vroeg te krijgen.
Sinds november 2020 is mijn vriendin in het bezit van een Poco X3 NFC (128 GB grijs). Direct de vervelende advertenties 'disabled' en ze kon vooruit.
Ongeveer anderhalve maand geleden gaf de MIUI software / POCO launcher (die er af fabriek op zit) problemen. De interface liep regelmatig vast.
Ik heb vervolgens een andere launcher geïnstalleerd: Customized Pixel Launcer. Deze draait stukken soepeler dan de POCO launcher. Ook heb ik de refreshrate van het scherm teruggezet van 120 naar 60 Hz.
Dit heeft enkele weken prima gefunctioneerd, maar sinds ongeveer anderhalve week start de telefoon spontaan opnieuw op. Altijd wanneer de telefoon niet in gebruik is, zodat ze vaak onbereikbaar is (omdat de pincode moet worden ingetypt). Heel vervelend en het komt ook steeds vaker voor. Gisteren twee keer en vandaag ook twee keer.
Eigenlijk had ik gehoopt dat de nieuwe software (draait nu nog MIUI Global 12.0.6) en (aansluitend) een reset de problemen zou oplossen, maar ik lees dat juist de nieuwe software voor reboots zorgt.
Zucht...
Ongeveer anderhalve maand geleden gaf de MIUI software / POCO launcher (die er af fabriek op zit) problemen. De interface liep regelmatig vast.
Ik heb vervolgens een andere launcher geïnstalleerd: Customized Pixel Launcer. Deze draait stukken soepeler dan de POCO launcher. Ook heb ik de refreshrate van het scherm teruggezet van 120 naar 60 Hz.
Dit heeft enkele weken prima gefunctioneerd, maar sinds ongeveer anderhalve week start de telefoon spontaan opnieuw op. Altijd wanneer de telefoon niet in gebruik is, zodat ze vaak onbereikbaar is (omdat de pincode moet worden ingetypt). Heel vervelend en het komt ook steeds vaker voor. Gisteren twee keer en vandaag ook twee keer.
Eigenlijk had ik gehoopt dat de nieuwe software (draait nu nog MIUI Global 12.0.6) en (aansluitend) een reset de problemen zou oplossen, maar ik lees dat juist de nieuwe software voor reboots zorgt.
Zucht...
Beste X3 medegebruikers,
Sinds ongeveer een week is er een melding op 1 van onze 2 poco's dat er een spel geïnstalleerd kan worden, de andere telefoon heeft dat niet.
De melding zit boven in het scherm links en lijkt vanuit de playstore te komen en vraagt om installatie van een game. Deze zou dus nodig zijn maar als je de melding opent staat er alleen maar wil je installeren of niet. De melding zelf gaat niet weg. Ik heb de gehele routine van reclame uitzetten van de telefoon al gedaan maar dat heeft niet geholpen.
Iemand dit al eens gehad en hoe verwijder je dit voorgoed?
Sinds ongeveer een week is er een melding op 1 van onze 2 poco's dat er een spel geïnstalleerd kan worden, de andere telefoon heeft dat niet.
De melding zit boven in het scherm links en lijkt vanuit de playstore te komen en vraagt om installatie van een game. Deze zou dus nodig zijn maar als je de melding opent staat er alleen maar wil je installeren of niet. De melding zelf gaat niet weg. Ik heb de gehele routine van reclame uitzetten van de telefoon al gedaan maar dat heeft niet geholpen.
https://mastodon.nl/@NiemPseu
Kun je schermafbeelding posten?Eldijomo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 07:31:
Beste X3 medegebruikers,
Instellingen van play store? en dan meldingen - Deals en promoties?
Heb het toestel nu een week of 2 in gebruik.
Nog steeds blij mee ondanks wat kleine probleempjes.
Notificaties van de ING app komen niet door, krijg deze pas te zien na (opnieuw) inloggen in de app.
Ook met pinnen via NFC komt het pincode scherm pas tevoorschijn na inloggen in de app.
Is niet handig.
Ook notificaties vanaf de 2e ruimte komen niet altijd goed door. Omdat Android Auto niet werkt met clone apps een 2e ruimte ingesteld voor werk whatsappjes. Lekker rustig afgelopen dagen, maar wel even schrikken als je 18 appjes gemist heb.
Locatie via "Google Vind mijn apparaat" niet beschikbaar:
https://www.google.com/android/find
Vind het apparaat uiteindelijk wel na een paar minuten en kan ook de bel laten rinkelen, maar geen locatie beschikbaar.
Dus uiteindelijk het BaMi account geactiveerd en via de Mi cloud wordt het toestel binnen een paar seconden gevonden. Werkt ook via het mobiele netwerk, zag na activering meldingen over activatie op de simkaarten.
Nog steeds blij mee ondanks wat kleine probleempjes.
Notificaties van de ING app komen niet door, krijg deze pas te zien na (opnieuw) inloggen in de app.
Ook met pinnen via NFC komt het pincode scherm pas tevoorschijn na inloggen in de app.
Is niet handig.
Ook notificaties vanaf de 2e ruimte komen niet altijd goed door. Omdat Android Auto niet werkt met clone apps een 2e ruimte ingesteld voor werk whatsappjes. Lekker rustig afgelopen dagen, maar wel even schrikken als je 18 appjes gemist heb.
Locatie via "Google Vind mijn apparaat" niet beschikbaar:
https://www.google.com/android/find
Vind het apparaat uiteindelijk wel na een paar minuten en kan ook de bel laten rinkelen, maar geen locatie beschikbaar.
Dus uiteindelijk het BaMi account geactiveerd en via de Mi cloud wordt het toestel binnen een paar seconden gevonden. Werkt ook via het mobiele netwerk, zag na activering meldingen over activatie op de simkaarten.
Opgelost,
In de optie beveiliging waren meerdere items die uit moesten.
https://mastodon.nl/@NiemPseu
Mijn originele schermprotector heeft best wel wat krassen inmiddels en zou hem graag willen vervangen. Iemand van jullie goede ervaring met een nieuwe schermprotector (van bijv. Ali?)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ik heb gewoon voor een paar euro bij Ali een "tempered glass" protector gekocht. Makkelijk aan te brengen, werkt fijn en blijft mooi krasvrij.Gynnad schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 15:50:
Mijn originele schermprotector heeft best wel wat krassen inmiddels en zou hem graag willen vervangen. Iemand van jullie goede ervaring met een nieuwe schermprotector (van bijv. Ali?)
Misschien een domme vraag maar ik heb begrijp dat Xiaomi telefoons geen Android Play store hebben. Kan je wel alsnog alle apps daaruit installeren vanuit hun eigen store?
En ik lees dit bij een review, is het volume echt zo hard? Neem aan dat je hem zachter kan zetten?!
"Als je telefoon krijgt dan kan echt letterlijk de hele kamer mee volgen wat de persoon aan de andere kant van de lijn zegt. Klinkt bijna alsof het gesprek op speaker staat terwijl dat niet zo is. "
En ik lees dit bij een review, is het volume echt zo hard? Neem aan dat je hem zachter kan zetten?!
"Als je telefoon krijgt dan kan echt letterlijk de hele kamer mee volgen wat de persoon aan de andere kant van de lijn zegt. Klinkt bijna alsof het gesprek op speaker staat terwijl dat niet zo is. "
[ Voor 47% gewijzigd door kadooosh op 11-04-2021 10:19 ]
Geen domme vraag, maar deze telefoons (de global versies) hebben gewoon een Playstore.kadooosh schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:12:
Misschien een domme vraag maar ik heb begrijp dat Xiaomi telefoons geen Android Play store hebben. Kan je wel alsnog alle apps daaruit installeren vanuit hun eigen store?
Xiaomi duwt er alleen wat reclame en trackers in; die je uit kunt zetten.
En qua volume; ik ervaar niet dat ie zo hard staat dat iedereen mee kan genieten. Maar heb m sowieso niet op max staan qua gesprekvolume.
Ik vind het een fijn toestel; enige waar ik wat van baal zijn de reboots in Android 11 (dus niet naar de allerlaatste versie updaten), en dat de launcher zelf ook uit memory wordt geknikkerd heb ik het gevoel (terugschakelen naar home duurt soms lang)
Reboots in Android 11?Krypt schreef op zondag 11 april 2021 @ 10:28:
[...]
Geen domme vraag, maar deze telefoons (de global versies) hebben gewoon een Playstore.
Xiaomi duwt er alleen wat reclame en trackers in; die je uit kunt zetten.
En qua volume; ik ervaar niet dat ie zo hard staat dat iedereen mee kan genieten. Maar heb m sowieso niet op max staan qua gesprekvolume.
Ik vind het een fijn toestel; enige waar ik wat van baal zijn de reboots in Android 11 (dus niet naar de allerlaatste versie updaten), en dat de launcher zelf ook uit memory wordt geknikkerd heb ik het gevoel (terugschakelen naar home duurt soms lang)
Is het de bedoeling dat dat nog gemaakt wordt?
Volgens mij is het nog altijd niet officieel uit beta status, dus zal nog wel opgelost worden neem ik aankadooosh schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:08:
[...]
Reboots in Android 11?
Is het de bedoeling dat dat nog gemaakt wordt?
Oke top, ik ga hem kopen.bnwgraaf schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:13:
[...]
Volgens mij is het nog altijd niet officieel uit beta status, dus zal nog wel opgelost worden neem ik aan
Wacht nog even op de sale van 15 april... heb ik de 64gb varriant voor 160
https://event.mi.com/nl/mff2021/sales
Oef de POCO X3 pro 128gb is 200 op Amazon..
[ Voor 6% gewijzigd door kadooosh op 11-04-2021 12:46 ]
Gisteravond toch maar een reset naar fabrieksinstellingen gedaan. De cloud-backup teruggezet (alles behalve de instellingen, want misschien dat de 'fout' daarin zou zitten). Ditmaal ook geen Customized Pixel Launcher gebruikt, maar de stock launcher.Poeh schreef op maandag 5 april 2021 @ 18:51:
Sinds november 2020 is mijn vriendin in het bezit van een Poco X3 NFC (128 GB grijs). Direct de vervelende advertenties 'disabled' en ze kon vooruit.
Zucht...
Vanochtend bleek dat de telefoon vannacht toch weer was gereboot. Ik ben er klaar mee, dit wordt een RMA. Ben benieuwd.
Zijn er meer mensen die last hebben van een irritante gmail bug? Elke keer als in de telefoon opnieuw opstart krijg ik de melding dat de synchronisatiefrequentie van mijn live account aangepast is. Deze gaat dus van Push af naar 1x in de 30 minuten... Stel ik deze weer in op Push krijg ik een melding dat Gmail dan op de achtergrond moet draaien. Naar mijn weten doet deze dat ook en staat achtergronddata ook gewoon aan... Doe ik wat verkeerd of zie ik wat over het hoofd?
Oeps
[ Voor 98% gewijzigd door knakworst op 12-04-2021 22:27 ]
Ik heb gisteren mijn X3 NFC binnengekregen. Nadat ik de phone had ingesteld ed, begon deze met Google Play updates en zag als eerste dat spel ook langskomen.
Ik heb via wireguard mijn poco met een pihole laten verbinden. Zonder dan ik iets doe schiet de aantal blokkeringen op pihole omhoog. En ik heb alle advertenties op mijn poco uitgezet. Het klinkt stom, maar misschien ga ik binnenkort toch lineage os hierop installeren.
BTW, nog steeds geen android 11 ontvangen. Hebben ze dit stopgezet?
BTW, nog steeds geen android 11 ontvangen. Hebben ze dit stopgezet?
[ Voor 11% gewijzigd door westlym op 19-04-2021 17:47 ]
En hoe weet je dat dit ligt aan MIUI? Gratis apps zitten veelal vol met reclame en trackers. Of is dit op een schone installatie na een factory reset? Zo ja, welk verkeer blokkeert pihole dan precies?westlym schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:46:
Ik heb via wireguard mijn poco met een pihole laten verbinden. Zonder dan ik iets doe schiet de aantal blokkeringen op pihole omhoog. En ik heb alle advertenties op mijn poco uitgezet. Het klinkt stom, maar misschien ga ik binnenkort toch lineage os hierop installeren.
Update: 15/04/2021
Two days after the last stable update was released, a new update is available for the POCO X3 NFC in Europe. It has a version number – MIUI 12.0.7.0 RJGEUXM – and it look to have fixed the random reboot issues.
sa.api.intl.miui.comFreakster86 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:06:
[...]
En hoe weet je dat dit ligt aan MIUI? Gratis apps zitten veelal vol met reclame en trackers. Of is dit op een schone installatie na een factory reset? Zo ja, welk verkeer blokkeert pihole dan precies?
sdkconfig.ad.intl.xiaomi.com
privatestats.whatsapp.net
data.mistat.intl.xiaomi.com
Blocking list van Oisd. Ik heb voor verschillende mensen voor hun mobiele telefoons een config in wireguard gemaakt, maar mijn poco telefoon staat op nummer 1, en ik heb niet zoveel apps hierop geïnstalleerd. Bij mijn moto GP 9 plus zie ik niks van moto Ad gedoe ofzo, maar misschien moet ik beter gaan zoeken.
Ook een paar van Google en Facebook...
[ Voor 24% gewijzigd door westlym op 19-04-2021 23:39 ]
Heb je dan al apps verwijderd of iets dergelijks of gewoon stock MIUI? Want volgens mij is vooral Mi Cloud een drukke beller met heimwee. Ik zou persoonlijk ook liever LineageOS o.i.d. draaien, maar die roms zijn voor mijn gevoel nog niet af. En daarnaast heeft MIUI ook wel een paar hele handige features, o.a. call recorder.
Wat ik heb gedaan is de telefoon unlocked, TWRP met MIUI EU rom erop gezet en de telefoon geroot. Adaway met OISD geïnstalleerd en een waslijst aan megeleverde zooi apps verwijderd of disabled met de XiaomiADBFastbootTools.
En de volgende apps alleen gedisabled, omdat niet geheel duidelijk is of het definitief verwijderen nadelige effecten met zich meebrengt. Vooral Mi Cloud zit er blijkbaar erg diep ingebakken.
En binnen MIUI zelf nog de bestanden app en en gallerij app disabled en vervangen voor andere varianten. Beetje extreem misschien, maar liever iets te voorzichtig. En dit draait al een tijd erg soepel. Maar ik had nog niet gekeken of er nog naar huis gebeld werd door MIUI. Ik ga de DNS logger van Adaway eens een weekje laten draaien en kijken of diezelfde requests hier ook nog terugkomen.
Wat ik heb gedaan is de telefoon unlocked, TWRP met MIUI EU rom erop gezet en de telefoon geroot. Adaway met OISD geïnstalleerd en een waslijst aan megeleverde zooi apps verwijderd of disabled met de XiaomiADBFastbootTools.
Apps deleted |
Browser |
Calendar |
Feedback |
Freeform |
Duo |
Lens |
Photos |
Play Movies |
Joyose |
Market Feedback Agent |
Mi Credit |
Mi Health |
Mi Mover |
Mi Share |
Mi Video |
Music |
Notes |
Poco launcher |
Partnerbookmarks |
Partnernetflixactivation |
Sms Extra |
Services & Feedback |
SoterService |
Weather |
vsimcore |
miuidaemon |
mi recycle |
Xiaomi SIM Activate Service |
En de volgende apps alleen gedisabled, omdat niet geheel duidelijk is of het definitief verwijderen nadelige effecten met zich meebrengt. Vooral Mi Cloud zit er blijkbaar erg diep ingebakken.
Apps disabled |
mi cloud |
miconnectservice |
miplayclient |
En binnen MIUI zelf nog de bestanden app en en gallerij app disabled en vervangen voor andere varianten. Beetje extreem misschien, maar liever iets te voorzichtig. En dit draait al een tijd erg soepel. Maar ik had nog niet gekeken of er nog naar huis gebeld werd door MIUI. Ik ga de DNS logger van Adaway eens een weekje laten draaien en kijken of diezelfde requests hier ook nog terugkomen.
Hoera een nieuwe firmware versie is vandaag beschikbaar gekomen. Ben nu aan het kijken of de reboots tot het verleden zijn gaan behoren.
Edit 22 april: nog geen reboots gehad...
Edit 22 april: nog geen reboots gehad...
[ Voor 13% gewijzigd door quazar op 22-04-2021 11:18 . Reden: Typo ]
Bij mij is er nog geen update (draai nog Android 10).quazar schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:37:
Hoera een nieuwe firmware versie is vandaag beschikbaar gekomen. Ben nu aan het kijken of de reboots tot het verleden zijn gaan behoren.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Je hebt een instelling om updates wat vroeger te krijgen; maar door de reboots in huidige versie is het niet slim om die aan te zetten.
Ik kan overigens de update nog niet binnen hengelen. Ik heb wel een notificatie, maar downloaden of changelog zien dat zit er niet in. Net een reboot gedaan, en de notificatie is ook weg. Zullen ze m weer ingetrokken hebben?
Ik kan overigens de update nog niet binnen hengelen. Ik heb wel een notificatie, maar downloaden of changelog zien dat zit er niet in. Net een reboot gedaan, en de notificatie is ook weg. Zullen ze m weer ingetrokken hebben?
Ik ben erg benieuwd naar jouw logfile van adaway. Ik vind de meeste apps van Los matig, vandaar dat ik Los nog niet hierop heb geïnstalleerd. Ik heb Log op diverse toestel geïnstalleerd, om ook te zeggen dat NIET alle third party apps goed werken...maar er wordt dan minder info naar sommige partijen verstuurd. Trouwens, het is altijd hopen dat de wekelijks Los goede drivers hebben.
Nee, ik heb mijn telefoon nog niet geroot naar een EU versie van poco. Het werkt nu nog stabiel. Ik ben allang blij dat wireguard+pihole heleboel dingen blokkeren.
PS. Op mijn moto G9 plus staat wireguard standaard aan. Dit kan niet op de poco...om de zoveel uur wordt de wireguard uitgeschakeld. Ik ben niet een sensatie zoeker, maar om de vier uur moet ik de wireguard overnieuw opstarten. En nogmaals, dit gebeurt niet bij mijn moto.
Nee, ik heb mijn telefoon nog niet geroot naar een EU versie van poco. Het werkt nu nog stabiel. Ik ben allang blij dat wireguard+pihole heleboel dingen blokkeren.
PS. Op mijn moto G9 plus staat wireguard standaard aan. Dit kan niet op de poco...om de zoveel uur wordt de wireguard uitgeschakeld. Ik ben niet een sensatie zoeker, maar om de vier uur moet ik de wireguard overnieuw opstarten. En nogmaals, dit gebeurt niet bij mijn moto.
Waar precies? Ik heb nog steeds geen android 11.quazar schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:37:
Reboot issue lijkt voorlopig opgelost. Wel heb ik nog steeds dat het scherm soms op hol slaat en random dingen aanklikt/inschakelt. Alleen een reboot helpt dan. Maar dat probleem heb ik minstens sinds de 1e Android11 firmware.
@westlym via instellingen op update gechecked. Wel vroege updates aangevinkt.
@westlym via instellingen op update gechecked. Wel vroege updates aangevinkt.
[ Voor 15% gewijzigd door quazar op 22-04-2021 20:08 ]
Exact hetzelfde hier. Ook nog op Android 10.westlym schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:29:
[...]
Waar precies? Ik heb nog steeds geen android 11.
Ik heb vroege updates al vanaf het begin aanstaan, maar had vanwege de reboot problemen dit keer de update even links laten liggen. Nu loop ik 2 updates achter. Niet dat dit zo ernstig is, maar toch.
Ik heb geen kennis van hoe een update precies in werking gaat. Misschien sluit je weer achteraan aan als je hem niet direct accepteert?
Welke regio heb jij ingesteld?Krypt schreef op donderdag 22 april 2021 @ 18:49:
[Afbeelding]
Ik mag nu gelukkig ook. Vandaag was het heel erg. Iets van 4 reboots gehad.
Ik heb de update gevonden: https://bigota.d.miui.com...GEUXM_641da640cd_11.0.zip
Hij doet het... de animaties bij het wisselen en minimaliseren van de apps vind ik wel irrirant...
[ Voor 20% gewijzigd door red bull op 23-04-2021 12:14 ]
Ik heb m gewoon op Nederlands staan, en vroege toegang aan. Ben wel ingelogd met m'n mi account; misschien dat dat scheelt.
Animaties waren me nog niet opgevallen. Deze kun je met ontwikkelaars opties uitzetten,maar dan zie je een seconde helemaal niks. Ook geen oplossing dus.
Kan me trouwens gestolen worden; geen reboots telt mij veel mee
Animaties waren me nog niet opgevallen. Deze kun je met ontwikkelaars opties uitzetten,maar dan zie je een seconde helemaal niks. Ook geen oplossing dus.
[ Voor 47% gewijzigd door Krypt op 23-04-2021 19:50 ]
Oké, ik ben niet ingelogd bij Mi. Misschien toch even inloggen..Krypt schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 19:49:
Ik heb m gewoon op Nederlands staan, en vroege toegang aan. Ben wel ingelogd met m'n mi account; misschien dat dat scheelt.
Hoezo loop je twee updates achter?TheAviator schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:50:
[...]
Exact hetzelfde hier. Ook nog op Android 10.
Ik heb vroege updates al vanaf het begin aanstaan, maar had vanwege de reboot problemen dit keer de update even links laten liggen. Nu loop ik 2 updates achter. Niet dat dit zo ernstig is, maar toch.
Ik heb geen kennis van hoe een update precies in werking gaat. Misschien sluit je weer achteraan aan als je hem niet direct accepteert?
Ik heb de poco x3 pro, draai op Android 11.
:strip_exif()/f/image/ZafXfVKmAUGABVNYED45r9JL.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de telefoon nu een week, maar de app van Buienradar en Pepper sluit direct af wanneer deze geopend wordt.
Het updaten van Android system webview en Chrome heeft geen effect.
Ligt dit aan Android 11?
Ook krijg ik het niet voor elkaar om enkele widgets te openen als ik er op tik (van Digical en Weer XL). De outlook en Google widget doen het wel.
Heeft iemand een idee?
:strip_exif()/f/image/ZafXfVKmAUGABVNYED45r9JL.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de telefoon nu een week, maar de app van Buienradar en Pepper sluit direct af wanneer deze geopend wordt.
Ligt dit aan Android 11?
Ook krijg ik het niet voor elkaar om enkele widgets te openen als ik er op tik (van Digical en Weer XL). De outlook en Google widget doen het wel.
Heeft iemand een idee?
Omdat er nu een fix is gekomen voor de update naar Android 11 lijkt het. Maar deze is dus ook beperkt beschikbaar voor mensen. Het is ook niet erg, ik wacht rustig af.
[ Voor 8% gewijzigd door TheAviator op 24-04-2021 15:18 ]
We zijn weer een paar weken en een paar opgeloste problemen verder.
ING heeft de app upgedate zodat de app niet meer gestart hoeft te worden als er tijdens pinnen om een code gevraagd wordt. Vond het niet fijn dat het saldo pontificaal in beeld kwam als er om een pincode gevraagd wordt.
Flitsmeister en TomTom Amigo geven geen blanco scherm meer in Andoid Auto na aanpassen energie instellingen:
https://dontkillmyapp.com/xiaomi
ING heeft de app upgedate zodat de app niet meer gestart hoeft te worden als er tijdens pinnen om een code gevraagd wordt. Vond het niet fijn dat het saldo pontificaal in beeld kwam als er om een pincode gevraagd wordt.
Flitsmeister en TomTom Amigo geven geen blanco scherm meer in Andoid Auto na aanpassen energie instellingen:
https://dontkillmyapp.com/xiaomi
Ik draai dan een nieuwere versie, maar pepper en buienradar werken zonder problemen hier.Mark VoH schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:25:
Ligt dit aan Android 11?
Heeft iemand een idee?
Widgets is een verhaal apart bij xiaomi/miui. Je moet de app instellingen aanpassen dat je niet geoptimaliseerd wordt, en autostart recht moet je inschakelen. Daarna zullen de widgets gewoon werken.
Energiebeheer is wel een issue bij Xiaomi/miui.
Heb deze ook moeten aanpassen voor een aantal apps omdat ze anders niet lekker lopen.
Hoe kan ik controleren of er systeem updates zijn?
Vind het ook niet fijn dat je app updates zelf moet controleren via de play store.
Kan dit niet automatisch?
Heb deze ook moeten aanpassen voor een aantal apps omdat ze anders niet lekker lopen.
Hoe kan ik controleren of er systeem updates zijn?
Vind het ook niet fijn dat je app updates zelf moet controleren via de play store.
Kan dit niet automatisch?
Bedankt voor je reactie!Krypt schreef op zondag 25 april 2021 @ 21:32:
[...]
Ik draai dan een nieuwere versie, maar pepper en buienradar werken zonder problemen hier.
Widgets is een verhaal apart bij xiaomi/miui. Je moet de app instellingen aanpassen dat je niet geoptimaliseerd wordt, en autostart recht moet je inschakelen. Daarna zullen de widgets gewoon werken.
Wat betreft pepper en buienradar, moet ik nog even uitvogelen.. Of wachten op een nieuwe versie.
De widgets zat net iets anders.. Bij de app-informatie, bij andere toestemmingen. Dan aanvinken dat de popup vensters weergegeven worden..
:strip_exif()/f/image/eD2GP2GQgZ1xoYzbkTAuiC7R.jpg?f=fotoalbum_large)
Huh?Mark VoH schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 22:25:
Ik heb de poco x3 pro, draai op Android 11.
[Afbeelding]
Ligt dit aan Android 11?
Heeft iemand een idee?
Hoezo zit iemand met 12.0.5 op Android beveiligingsupdates van 1 april terwijl ik op 12.0.6 op 1 februari zit?
Ik kom van een MiA1 met Android One maar van de updates met Miui snap ik echt geen jota.
Verder wel een fijn toestel.
Ik had Niet goed gelezen; jij kunt er niet op klikken, ik dacht dat ze niet up-to-date waren, bijv zoals mijn agenda widget.Mark VoH schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:14:
[..]
De widgets zat net iets anders.. Bij de app-informatie, bij andere toestemmingen. Dan aanvinken dat de popup vensters weergegeven worden..
[Afbeelding]
@sambalbaj
En over die versies; alleen de cijfers geven niet de versie aan, maar ook de cijfer/letter combi die er bij staat. Die zou bij jou lager zijn.
Ik denk dat er nog wat bugs gevonden waren in de android 11 rom en daarom er toch nog een 10 versie met een nieuwere beveiligingspatch is uitgebracht.. Ik zit met een X3 NFC op 12.07.. android 11 Beveiliging 1-4-2021sambalbaj schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:27:
[...]
Huh?
Hoezo zit iemand met 12.0.5 op Android beveiligingsupdates van 1 april terwijl ik op 12.0.6 op 1 februari zit?
Ik kom van een MiA1 met Android One maar van de updates met Miui snap ik echt geen jota.
Verder wel een fijn toestel.
Ik heb hem nu 1 week, en heel goedkoop voor 151 euro in de flash sale bij mi de 64 gigabyte en het is wel heel veel waar voor je geld. Ook de bloatware is simpel te verwijderen. Ik vroeg me af, weet iemand hoe je de batterijprestaties in stand by beter kan maken, want 28% van mijn batterij gaat verloren in stand by.
1 week standby bij 28% verbruik is toch heel goed?florijnvb_ schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 10:47:
Ik vroeg me af, weet iemand hoe je de batterijprestaties in stand by beter kan maken, want 28% van mijn batterij gaat verloren in stand by.
Percentage zegt weinig zonder te weten hoe lang dat dan is. Is het na een nacht dan is het niet best. Is het na een aantal dagen dan is het niet zo raar.
Hoe dan ook, zet bijvoorbeeld voor de nacht WiFi en Bluetooth uit, dat scheelt alvast.
[ Voor 13% gewijzigd door yodeluxe op 30-04-2021 13:51 ]
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Zes jaar lang Oneplus 3 gebruikt, reparatie is het niet meer waard heb ik besloten. Nu twijfel ik tussen twee telefoons.
Poco X3 Pro
Xiaomi Mi 10T Lite
Beide zijn tegen de 250 euro, en via V&A en Marktplaats is de Xiaomi in uitstekende staat voor 190 A 200 te krijgen. Het design van de Xiaomi (vooral de achterkant van de gold versie) spreekt mij meer aan, maar de Poco heeft weer een betere cpu. Zijn er mensen die beide hebben uitgetest en kunnen mij zeggen of het verschil vooral in snelheid heel erg is, of valt het mee? Ik kan maar niet beslissen tussen de twee.
Poco X3 Pro
Xiaomi Mi 10T Lite
Beide zijn tegen de 250 euro, en via V&A en Marktplaats is de Xiaomi in uitstekende staat voor 190 A 200 te krijgen. Het design van de Xiaomi (vooral de achterkant van de gold versie) spreekt mij meer aan, maar de Poco heeft weer een betere cpu. Zijn er mensen die beide hebben uitgetest en kunnen mij zeggen of het verschil vooral in snelheid heel erg is, of valt het mee? Ik kan maar niet beslissen tussen de twee.
Eergisteren eindelijk een custom rom geflasht en kan het echt iedereen aanraden, zeker degenen die zich ergeren aan Miui en er van alles uitslopen vanwege privacy.
Er staat nu ArrowOs op (Android 11), en tov Miui is dit net als Android One met een paar handige toevoegingen, zoals ingedrukt houden van de power knop voor zaklamp. Verder nu eindelijk geen last meer van apps die afgesloten worden wat je ook doet met batterij beheer, het ram wordt daadwerkelijk gebruikt zodat apps niet meer herladen als je terugkeert (waarom 6gb als je maar de helft gebruikt.)
Dan is het geheel vloeiender, Safetynet en Widevine L1 werkt dus geen gedoe met bankier apps of Netflix bv. Enige bug die ik zie is dat bij laden staat "charging slowly" op het lock screen maar de snelheid is gewoon hetzelfde, geverifieerd met Accubattery.
Het batterij leven echt gestoord goed(dit was geladen tot 85%, met connected smartwatch en een uur workout met een Polar H10.
/f/image/fdZs2qDgswIQXvfGZo2s4JMO.png?f=fotoalbum_large)
Laatste keer dat ik bezig ben geweest met custom roms was in het begin met Oneplus en had dit keer geen enkel probleem, gewoon paar stapjes volgen. Op xda developers zijn de guides te vinden, bij interesse kan ik wel een kort stappenplan maken met links.
Er staat nu ArrowOs op (Android 11), en tov Miui is dit net als Android One met een paar handige toevoegingen, zoals ingedrukt houden van de power knop voor zaklamp. Verder nu eindelijk geen last meer van apps die afgesloten worden wat je ook doet met batterij beheer, het ram wordt daadwerkelijk gebruikt zodat apps niet meer herladen als je terugkeert (waarom 6gb als je maar de helft gebruikt.)
Dan is het geheel vloeiender, Safetynet en Widevine L1 werkt dus geen gedoe met bankier apps of Netflix bv. Enige bug die ik zie is dat bij laden staat "charging slowly" op het lock screen maar de snelheid is gewoon hetzelfde, geverifieerd met Accubattery.
Het batterij leven echt gestoord goed(dit was geladen tot 85%, met connected smartwatch en een uur workout met een Polar H10.
/f/image/fdZs2qDgswIQXvfGZo2s4JMO.png?f=fotoalbum_large)
Laatste keer dat ik bezig ben geweest met custom roms was in het begin met Oneplus en had dit keer geen enkel probleem, gewoon paar stapjes volgen. Op xda developers zijn de guides te vinden, bij interesse kan ik wel een kort stappenplan maken met links.
Heel graag, ik ben benieuwd!Pepperoni schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:48:
Eergisteren eindelijk een custom rom geflasht en kan het echt iedereen aanraden, zeker degenen die zich ergeren aan Miui en er van alles uitslopen vanwege privacy.
[Afbeelding]
Heb je de EU versie? Ik heb de Global. Of maakt dat niets uit voor het flashen?
Hier ook heel benieuw!Pepperoni schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:48:
[Afbeelding]
Al lange tijd niet meer met custom roms bezig geweest maar al wel weer zitten neuzen sinds ik de poco x3 heb.
ArrowOS staat momenteel bij mij ook boven aan de lijst.
Als er een update is vanuit ArrowOS kan je dan updaten vanuit de OS zelf of moet je opnieuw flashen?
Ja dat kan, gisteren voor het eerst gedaan en je krijgt een melding of zoekt zelf, en na het downloaden start de telefoon op naar de custom recovery en gaat alles vanzelf. (mits de custom recovery die je gebruikt auto updates ondersteunt maar OrangeFox werkt)Lappieboy schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:26:
Als er een update is vanuit ArrowOS kan je dan updaten vanuit de OS zelf of moet je opnieuw flashen?
Nee, en ook als je de niet-NFC versie zou hebben maakt niet uit. Unified in de titel bij de rom betekend zelfde rom voor niet en wel NFC. Pas daar dus wel op als je ooit wat anders probeert.edjedan schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:31:
Heb je de EU versie? Ik heb de Global. Of maakt dat niets uit voor het flashen?
Er zijn grofweg 3 stappen, zal daarin linken naar guides die ik heb gevolgd om te voorkomen dat alles dubbel is, plus de guides op xda zouden kunnen veranderen in de toekomst. XDA is altijd de beste plek voor dit soort dingen.
- Unlocken bootloader
Developer options, USB debugging, en OEM unlock aanzetten in het opties menu, daarna gaat het verder met de mi unlock tool. https://en.miui.com/unlock/download_en.html.
De Mi unlock tool laat je waarschijnlijk een week wachten voordat je verder kan, ze zeggen dat dit is om te voorkomen dat massaal Chinese telefoons geflasht worden voor verkoop in Europa.
Ik heb deze stap dus tot aan het wachten in Januari gedaan en daarna vergeten dus de details zijn me wat vaag maar je kan het bv zien op dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=RJj2mHrSI3M
Of bv hier https://forum.xda-develop...nfc.4198567/post-84068473
Als je na een week weer verder gaat wordt de bootloader unlocked. Dit wist al je data dus check je backups!
Dit was eigenlijk het lastigste deel. Je komt nu in een kale Miui, het wordt aangeraden om voor flashen geen wachtwoord/pin/fingerprint te gebruiken ivm encryptie. Unlocken hoef je maar 1x te doen, je kunt ook gewoon terug naar Miui met unlocked bootloader. - Custom Recovery installeren
TWRP bijvoorbeeld. Mag je in principe zelf weten maar OrangeFox wordt aangeraden voor deze telefoon.
https://forum.xda-develop...aomi-poco-x3-nfc.4169197/
Hiervoor gebruik je de command line tool fastboot, die kun je van google downloaden. https://developer.android.com/studio/releases/platform-tools
Is gewoon een zip die je niet hoeft te installeren dus ik mik deze meestal op c:\adb oid zodat ik er makkelijk bij kan. - Rom flashen
Eigenlijk alleen rom naar je telefoon kopiëren, en installeren in je custom recovery. Zie https://forum.xda-develop...al-surya-unified.4192145/
Kleine opmerking: er heeft iemand op github gevonden dat ArrowOs mogelijk overgaat op OSS vendor,wellicht deze week. Dit zijn open source drivers vs die van Xiaomi en uiteindelijk gaan alle roms daar wel op over want de support is in principe oneindig lang en sommige roms zitten er ook al op. Enige nadeel dat dat soms betekend dat je een clean flash moet doen(wissen van je data/apps opnieuw instellen) dus als ik dat had geweten had ik een week gewacht

Toch langer geworden dan ik dacht, hopelijk is het duidelijk. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Ik ben dan wel benieuwd of alles fatsoenlijk werkt. Je had al geschreven dat widevine werkt (dat je fhd met YouTube, Netflix, Disney+ etc kan kijken), en dat ie ook SafetyNet passed is (voor GPay, Bank/Creditcard apps/Niantic meuk).
Maar hoe zit het der qua camera. De Poco X3 heeft 3 camera modules; macro, normaal en groothoek. Welke je in de camera app van Xiaomi netjes kunt selecteren.
Die macro kan me gestolen worden (slechte kwaliteit) maar hoe zit het de overige 2. De normale wordt standaard gebruikt,maar heb je de mogelijkheid om over te schakelen naar de groothoek?
Maar hoe zit het der qua camera. De Poco X3 heeft 3 camera modules; macro, normaal en groothoek. Welke je in de camera app van Xiaomi netjes kunt selecteren.
Die macro kan me gestolen worden (slechte kwaliteit) maar hoe zit het de overige 2. De normale wordt standaard gebruikt,maar heb je de mogelijkheid om over te schakelen naar de groothoek?
Dit had ik toevallig gelezen en ik ga idd even de kat uit de boom kijken.Pepperoni schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:06:
[...]
Kleine opmerking: er heeft iemand op github gevonden dat ArrowOs mogelijk overgaat op OSS vendor,wellicht deze week. Dit zijn open source drivers vs die van Xiaomi en uiteindelijk gaan alle roms daar wel op over want de support is in principe oneindig lang en sommige roms zitten er ook al op. Enige nadeel dat dat soms betekend dat je een clean flash moet doen(wissen van je data/apps opnieuw instellen) dus als ik dat had geweten had ik een week gewachtDus persoonlijk zou ik dat even aankijken nu, hoewel Mi je toch al een week laat wachten op de unlock daar zou je alvast mee kunnen starten.
Toch langer geworden dan ik dacht, hopelijk is het duidelijk. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Maar wanneer dit er door is ga ik het zeker installeren/flashen.
Bedankt voor de uitgebreide omschrijving!
Ik heb vele jaren ontelbare aantallen custom roms geïnstalleerd en geprobeerd. Daardoor is mijn Oneplus One heel wat jaartjes langer bruikbaar gebleven.Krypt schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 19:33:
Maar de Poco draait hier nog de stock rom.
Ik ben echter ook wel benieuwd naar de functionaliteiten als je een custom rom op de Poco zet.
En dan inderdaad vooral de camera...
Ik heb er nu ook GCam op staan welke ik eigenlijk alleen voor avond- en nachtoonames gevruikt, wat veel betere resultaten geeft dan de Poco camera app.
Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het 120Hz scherm?
Zijn er nog andere Poco functionaliteiten die je dan kwijt raakt?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen