Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-09 19:59
bnwgraaf schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Ik heb vele jaren ontelbare aantallen custom roms geïnstalleerd en geprobeerd. Daardoor is mijn Oneplus One heel wat jaartjes langer bruikbaar gebleven.
Maar de Poco draait hier nog de stock rom.

Ik ben echter ook wel benieuwd naar de functionaliteiten als je een custom rom op de Poco zet.
En dan inderdaad vooral de camera...
Ik heb er nu ook GCam op staan welke ik eigenlijk alleen voor avond- en nachtoonames gevruikt, wat veel betere resultaten geeft dan de Poco camera app.

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het 120Hz scherm?
Zijn er nog andere Poco functionaliteiten die je dan kwijt raakt?
Crdroid maintainer voor POCO X3 NFC hier. 120/90/90 refresh is allemaal in te stellen.
Ik ben recentelijk overgegaan op OSS vendor wat er voor zorge dat we geen miui meuk meer hoeven te gebruiken en dat alles veel beter draait. Ik raad het ten zeerste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
bnwgraaf schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:25:
[...]

Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het 120Hz scherm?
Zijn er nog andere Poco functionaliteiten die je dan kwijt raakt?
Scherm zal verschillen per ROM, Arrow geeft me iig de keus tussen 60/90/120. En ja alle Miui specifieke dingen zullen er niet allemaal of anders inzitten. Bv floating windows. Ja het is net wat je gebruikt en belangrijk vindt. Overigens is er ook de xiaomi.eu rom wat een aangepaste Chinese Miui is met een heleboel meer functies voor als je Miui prettig vindt.
GtrCraft schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:27:
[...]

Crdroid maintainer voor POCO X3 NFC hier. 120/90/90 refresh is allemaal in te stellen.
Ik ben recentelijk overgegaan op OSS vendor wat er voor zorge dat we geen miui meuk meer hoeven te gebruiken en dat alles veel beter draait. Ik raad het ten zeerste aan.
Goed om te horen dat OSS vendor al goed en stabiel is. Leuk project! Omdat Lineage ook nog niet official was durfde ik het nog niet aan, maar weet ook niet goed wat nou het verschil is tussen official en niet official builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-08 12:20
Is er nu al een timeline wanneer de originele EU OTA Android 11 uitrol voor iedereen komt?

https://mastodon.nl/@NiemPseu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:19
Eldijomo schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:21:
Is er nu al een timeline wanneer de originele EU OTA Android 11 uitrol voor iedereen komt?
Ik wacht er ook met smart op.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 18:09

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
red bull schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 10:46:
[...]

Welke regio heb jij ingesteld?

Ik heb de update gevonden: https://bigota.d.miui.com...GEUXM_641da640cd_11.0.zip

Hij doet het... de animaties bij het wisselen en minimaliseren van de apps vind ik wel irrirant...
De link werkt nog steeds en je kunt deze gewoon installeren... gebruik deze nu 2,5 week zonder lkachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik heb die via ota gekregen, en ook geen reboot klachten meer.
Wat ik wel heb, is dat soms ineens niet meer bereikbaar ben. Alle inkomende gesprekken gaan direct naar voicemail, en uitgaande gesprekken gaan ook niet meer.
Uit en inschakelen van de sim of vliegtuigstand lost het op, maar is wel vervelend.

Weet trouwens niet of beide sims het niet meer doen, of enkel sim1.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0pzer
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09 19:43
[...]

Ik lees op XDA dat NFC-betalingen (vaak) niet werken bij custom ROMs die OSS vendors gebruiken. Is dat bij Crdroid ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
sn0pzer schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:25:
[...]

Ik lees op XDA dat NFC-betalingen (vaak) niet werken bij custom ROMs die OSS vendors gebruiken. Is dat bij Crdroid ook het geval?
Blijkbaar, ik gebruik zelf geen nfc. En ik heb nog geen logs gehad die het probleem aangaven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
[...]

Ik draai Crdroid met Oss vendor. Nog niet gepind met NFc, zal je laten weten of dat werkt. In de ING app igg wel mobiele passen kunnen aanmaken.
[...]

Bedankt! Erg blij met de ROM! Heel stabiel!

[ Voor 34% gewijzigd door PerlinNoise op 11-05-2021 08:38 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
[...]

Net geprobeerd te pinnen met NFC, maar werkt met deze rom en OSS vendor idd niet.

@GtrCraft Als ik logs aan jou kan doorgeven, moet je even zeggen waar ik die kan vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
PerlinNoise schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Net geprobeerd te pinnen met NFC, maar werkt met deze rom en OSS vendor idd niet.

@GtrCraft Als ik logs aan jou kan doorgeven, moet je even zeggen waar ik die kan vinden. :)
met de syslog app uit de playstore, alleen heb je wel root nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0pzer
PerlinNoise schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:04:
[...]

Bedankt voor het testen! Hopelijk valt dit op te lossen, crDroid ziet er verder uit als een hele toffe ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
@GtrCraft Vraagje, op de xda pagina van Crdroid staat
Flash Disable Force Encryption if you want to stay decrypted
Waarom zou je dat wel/niet willen? Is dat vanwege encryptie ondersteuning in twrp/Orangfox?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
Pepperoni schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:25:
@GtrCraft Vraagje, op de xda pagina van Crdroid staat
[...]

Waarom zou je dat wel/niet willen? Is dat vanwege encryptie ondersteuning in twrp/Orangfox?
Nou idd dat encryptie nu niet werkt in twrp/ofox. En sommige mensen maakt het niet uit/willen het bijv. niet vanwege veel switchen tussen roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Nou moe.... Krijg ik eindelijk een nieuwe OTA update, is het nog steeds Android 10.... :-(
12.0.9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
Ik gooi mijn vraag er toch weer even in, misschien heeft iemand een oplossing onderhand.

Pincode pop-up ING app en NFC

Bij betalingen met NFC gaat het goed tot het moment dat er een pincode moet worden ingevuld ter verificatie in de bank app. De app zou dit moeten doen d.m.v. een pop-up op het scherm waar je deze meteen kunt invullen.

Bij ons, 2 telefoons x3 moet je de bank app openen en dan de code invoeren. Er komt dus geen ING pop-up op het scherm als de code ingevoerd moet worden bij betalen. Er is alleen melding via trillen en ik weet nu dat ik dan naar de ING app moet om deze te openen en de pin in te voeren.

Werkt dit bij jullie wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0pzer
Eldijomo schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:28:
Bij ons, 2 telefoons x3 moet je de bank app openen en dan de code invoeren. Er komt dus geen ING pop-up op het scherm als de code ingevoerd moet worden bij betalen. Er is alleen melding via trillen en ik weet nu dat ik dan naar de ING app moet om deze te openen en de pin in te voeren.

Nee dit heeft bij mij ook nooit gewerkt op MIUI, en heb er helaas ook nooit een oplossing voor gevonden.

Ik ben een paar weken geleden geswitcht naar een custom ROM (ArrowOS) en daar werkt het wel gewoon zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
sn0pzer schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:51:
[...]

Nee dit heeft bij mij ook nooit gewerkt op MIUI, en heb er helaas ook nooit een oplossing voor gevonden.

Ik ben een paar weken geleden geswitcht naar een custom ROM (ArrowOS) en daar werkt het wel gewoon zoals het hoort.
Dark modus uitschakelen? Je kan ook proberen via ontwikkelaars modus de miui optimalisaties uit te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAviator
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 23:41
bnwgraaf schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:26:
Nou moe.... Krijg ik eindelijk een nieuwe OTA update, is het nog steeds Android 10.... :-(
12.0.9.0
Ik ben zo onderhand ook een beetje kwijt hoe de update cyclus van MIUI op de X3 in zijn werking gaat. Ik zit zelf nog op de beveiligingspatch van februari, welke eigenlijk weer van januari dateert natuurlijk. Ik heb zelf de hoop in de telefoon nog niet opgegeven, maar als ik iedereen al over custom roms hoor praten begin ik al licht te twijfelen of ik ook niet MIUI vaarwel moet zeggen.

Op verschillende nieuws platforms gaan er al zweverige geruchten rond dat de telefoon op de rand staat van discontinuation. Enigszins begrijpelijk als de POCO M3 Pro 5G met pak hem beet dezelfde specs, maar 5G en dezelfde prijs aanstaande is. Maarja, dit zou allemaal in principe geen gevolgen mogen hebben voor de software.

[ Voor 10% gewijzigd door TheAviator op 15-05-2021 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag LOS 17.1 op mijn x3 geinstalleerd. Official approved maar nog niet geforked helaas. Desondanks werkt de release prima voor de paar uren dat ik het nu in gebruik heb. Nog geen dingen gevonden wat niet werkt. Snel en stabiel, verder is 90hz is echt ideaal, bespaart je toch weer wat batterij. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2021 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
red bull schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:24:
[...]

De link werkt nog steeds en je kunt deze gewoon installeren... gebruik deze nu 2,5 week zonder lkachten..
Hoe heb jij deze zip file geïnstalleerd?
Ik krijg de melding: kan rom niet verifiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Megapaul schreef op zondag 16 mei 2021 @ 02:15:
[...]

Hoe heb jij deze zip file geïnstalleerd?
Ik krijg de melding: kan rom niet verifiëren.
Gewoon via de standaard update procedure..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
red bull schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:10:
[...]

Gewoon via de standaard update procedure..
En dat is in dit geval? Ik zie dat namelijk dar er verschillende manieren zijn; via een custom recovery of het bestand renamen naar update.zip en via de standaard recovery de update installeren. Of de methode die ik probeerde installeren via het update menu.
Vandaar de vraag 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
Megapaul schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:05:
[...]

En dat is in dit geval? Ik zie dat namelijk dar er verschillende manieren zijn; via een custom recovery of het bestand renamen naar update.zip en via de standaard recovery de update installeren. Of de methode die ik probeerde installeren via het update menu.
Vandaar de vraag 😉
Via update menu update pakket kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
red bull schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:07:
[...]

Via update menu update pakket kiezen
Oké vreemd dat het dan bij mij niet lukt.

Of heb de daarvoor nog andere handelingen moeten doen?

[ Voor 72% gewijzigd door Megapaul op 16-05-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
TheAviator schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 19:18:
[...]

Ik ben zo onderhand ook een beetje kwijt hoe de update cyclus van MIUI op de X3 in zijn werking gaat. Ik zit zelf nog op de beveiligingspatch van februari, welke eigenlijk weer van januari dateert natuurlijk. Ik heb zelf de hoop in de telefoon nog niet opgegeven, maar als ik iedereen al over custom roms hoor praten begin ik al licht te twijfelen of ik ook niet MIUI vaarwel moet zeggen.

Op verschillende nieuws platforms gaan er al zweverige geruchten rond dat de telefoon op de rand staat van discontinuation. Enigszins begrijpelijk als de POCO M3 Pro 5G met pak hem beet dezelfde specs, maar 5G en dezelfde prijs aanstaande is. Maarja, dit zou allemaal in principe geen gevolgen mogen hebben voor de software.
MIUI heeft een paar handige features, maar is verder wel een beetje een draak van een ROM. Ik heb de EU versie geïnstalleerd, maar daarbij nog echt een hele zooi aan dingen moeten verwijderen of uitschakelen. Het feit dat je zo door hoepels moet springen om het "naar je zin" te maken is iets waar ik aan begin te twijfelen. Het is dat de Poco X3 zo ongelooflijk goedkoop was (~150 euro 64GB)..

Ik twijfel een beetje om over te stappen naar de Samsung Galaxy A52 4G 128GB (~220 euro, Hollandsnieuwe). 3 major upgrades en 4 jaar lang security updates. Qua hardware is het stuivertje wisselen (CPU tikkeltje minder, maar OLED 90HZ en betere camera). Deze video bracht een issue aan het licht waar ik me voorheen nog niet (echt) bewust van was bij MIUI: RAM management. Na wat googlen is dit blijkbaar al jaren een probleem met MIUI en nog nooit opgelost. Dit filmpje laat het duidelijk zien: vrijwel elke app die bij de X3 in het geheugen staat wordt gerefresht. YouTube: Samsung Galaxy A52 (8GB) vs Poco X3 (6GB) - Speed Test & Comparison!... En dat versterkt bij mij het anti Xiaomi (software) sentiment een beetje. Hun updates fixen vaak niet de échte problemen en maken vaak meer kapot dan dat ze claimen te fixen. Zelfde gedoe als met de Mi Box S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:58
Freakster86 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:16:
[...]
Ik twijfel een beetje om over te stappen naar de Samsung Galaxy A52 4G 128GB (~220 euro, Hollandsnieuwe). 3 major upgrades en 4 jaar lang security updates. Qua hardware is het stuivertje wisselen (CPU tikkeltje minder, maar OLED 90HZ en betere camera).
Volgens mij heeft de Poco dezelfde Sony camera als de A52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
zx9r_mario schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:52:
[...]

Volgens mij heeft de Poco dezelfde Sony camera als de A52.
Nee, het is een (iets) andere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 16:57
De beste keus is.... Poco F3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:58
Freakster86 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:06:
[...]

Nee, het is een (iets) andere camera.
De Pro heeft een andere camera IMX582, de X3 NFC heeft de IMX682 net als de A52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
zx9r_mario schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:12:
[...]

De Pro heeft een andere camera IMX582, de X3 NFC heeft de IMX682 net als de A52
Ja, en de overige specificaties verschillen iets. Reviews geven aan dat de A52 (iets) betere foto's en video's schiet. Maar zoals ik al zei, het is stuivertje wisselen.

Ging mij meer om het feit dat de software (zeker ram management) beter werkt en je 4 jaar lang gegarandeerd updates hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Nu online
Ik heb ook nog steeds geen update beschikbaar en de losse ZIP file wordt niet geaccepteerd...

Nu zie ik bij MIUI versie staan: Global
Is dat de reden en had daar niet Europe moeten staan?

Misschien toch eens richting een custom rom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin4
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-11-2021
bnwgraaf schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:54:
Nu zie ik bij MIUI versie staan: Global
Is dat de reden en had daar niet Europe moeten staan?
In de code achter het versienummer kan je zien welke ROM je precies hebt, de 2 letters na QJG en voor XM.
Zie ook deze pagina: https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Nu online
Marvin4 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:53:
[...]

In de code achter het versienummer kan je zien welke ROM je precies hebt, de 2 letters na QJG en voor XM.
Zie ook deze pagina: https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385
Ik heb nog een QJG en begreep dat Android 11 begint met RJG, maar ik heb die dus nog niet OTA gekregen en de genoemde ZIP file wordt op mijn apparaat niet geaccepteerd.
Maar zoals ik begreep is de Android 11 versie vooralsnog alleen voor de Europe-versie dus ik vroeg me af of ik dan misschien een niet-Europe versie heb (maar Global?) en dat daar dan dus nog geen Android 11 update (RJG) voor is wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bnwgraaf schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:03:
[...]

Ik heb nog een QJG en begreep dat Android 11 begint met RJG, maar ik heb die dus nog niet OTA gekregen en de genoemde ZIP file wordt op mijn apparaat niet geaccepteerd.
Maar zoals ik begreep is de Android 11 versie vooralsnog alleen voor de Europe-versie dus ik vroeg me af of ik dan misschien een niet-Europe versie heb (maar Global?) en dat daar dan dus nog geen Android 11 update (RJG) voor is wellicht?
De R firmware zit nog in beta, vandaar dat ik ook nog een beetje huiverig ben voor het flashen van Android 11 op mijn device die R nodig heeft. Je kan het hier wel verkrijgen, maar met het flashen van firmware zelf heb ik nog geen ervaring mee.

Edit, blijkbaar is er inmiddels ook stable
https://xiaomifirmwareupd...stable/V12.0.7.0.RJGEUXM/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldijomo
red bull schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:54:
[...]

Dark modus uitschakelen? Je kan ook proberen via ontwikkelaars modus de miui optimalisaties uit te zetten..
IK gebruik geen dark modus dus dat kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05:57
Hallo, sinds enkele weken heb ik op mijn Poco X3 last van meerdere spontane reboots per dag. Heel ongemakkelijk aangezien ik hierdoor niet bereikbaar ben.
Betreft:
MIUI-versie: MIUI Global 12.06.0(RJGEUXM)
Android versie: 11 RKQ1.200826.002

Nu lees ik dat dat meerdere mensen hier last van hebben. En dit mogelijk te verhelpen is met een downloadbare firmware update. Ik zag hier al een link naar miui_SURYAEEAGlobal_V12.0.7.0.RJGEUXM_641da640cd_11.0 staan.
Helpt dit om het spontane reboot issue op te lossen? Of zijn er betere oplossingen?

Met de POCOX3 van mijn zoontje overigens geen problemen. Deze heeft:
MIUI-versie: MIUI Global 12.08.0(QJGEUXM)
Android versie: 10 QKQ1.200512.002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:02
Ook hier problemen met de focus van de Main camera van mijn Poco X3 NFC, heb al van alles geprobeerd:
-clear camera data;
-gcam;
-hard reset.

Dus maar even gebeld met @Belsimpel.nl , ze doen net of ze dit probleem nog nooit eerder hebben gezien. heeft er iemand ervaring mee hoe dit wordt opgelost? Gaan ze moeilijk doen over kleine krasjes (valschade) of wordt het netjes opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark VoH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Eldijomo schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:28:
Ik gooi mijn vraag er toch weer even in, misschien heeft iemand een oplossing onderhand.

Pincode pop-up ING app en NFC

Bij betalingen met NFC gaat het goed tot het moment dat er een pincode moet worden ingevuld ter verificatie in de bank app. De app zou dit moeten doen d.m.v. een pop-up op het scherm waar je deze meteen kunt invullen.

Bij mij hetzelfde verhaal.
Ik heb Rabo Wallet, maar de popup verschijnt bij mij ook niet. De app openen laat het dan wel werken. Vind het ook erg vervelend.
Heb nog niet geprobeerd batterijoptimalisatie aan te passen.
Ben ook benieuwd naar een oplossing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 19:08
Rennie01 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 09:35:
Ik zag hier al een link naar miui_SURYAEEAGlobal_V12.0.7.0.RJGEUXM_641da640cd_11.0 staan.
Helpt dit om het spontane reboot issue op te lossen?
Hier geen reboots meer gehad na de update naar deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florijnvb_
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-06-2023
Weet iemand wanneer er een update naar Android 11 komt voor de Poco X3 NFC, ik zit hier nog op de februari update. Ik vind trouwens MI UI helemaal niet zo erg. Als je alle bloatware eruit krijgt lijkt het soms op stock android, al levert Xiaomi wel heel veel onzinapps mee van hunzelf, al zijn sommige wel handig, zoals de connector app voor de TV.Ik vind Mi UI fijner dan One UI, aangezien One UI ik te druk vind ogen.

[ Voor 57% gewijzigd door florijnvb_ op 21-05-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
florijnvb_ schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:03:
Weet iemand wanneer er een update naar Android 11 komt voor de Poco X3 NFC, ik zit hier nog op de februari update. Ik vind trouwens MI UI helemaal niet zo erg. Als je alle bloatware eruit krijgt lijkt het soms op stock android, al levert Xiaomi wel heel veel onzinapps mee van hunzelf, al zijn sommige wel handig, zoals de connector app voor de TV.Ik vind Mi UI fijner dan One UI, aangezien One UI ik te druk vind ogen.
De update naar Android 11 is er wel alleen deze is nog niet voor iedereen beschikbaar
(alleen voor testers)

Zelf zit ik met mijn Poco X3 NFC ook op de patch van februari, er was al iemand in dit topic die een update kreeg met de patch van april maar nog steeds met Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Mark VoH schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Bij mij hetzelfde verhaal.
Ik heb Rabo Wallet, maar de popup verschijnt bij mij ook niet. De app openen laat het dan wel werken. Vind het ook erg vervelend.
Heb nog niet geprobeerd batterijoptimalisatie aan te passen.
Ben ook benieuwd naar een oplossing!
Zou nu fixed moeten zijn door @GtrCraft :)
Flash nieuwste versie van Srdroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Nu online
Megapaul schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 18:13:
[...]
er was al iemand in dit topic die een update kreeg met de patch van april maar nog steeds met Android 10.
Ik heb update 12.0.9.0 met beveiligingspatch van mei, maar idd nog Android 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
bnwgraaf schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:05:
[...]

Ik heb update 12.0.9.0 met beveiligingspatch van mei, maar idd nog Android 10
Voor de Global rom (EUXM) is die update helaas nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
12.0.8.0RJGEUXM is nu beschikbaar voor Android 11. Durf het nog niet aan omdat ik geen issues met de huidige ROM heb..
/Edit: de update is weer verdwenen.

[ Voor 13% gewijzigd door quazar op 22-05-2021 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull

red bull

Keeps me awake !

Topicstarter
quazar schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:09:
12.0.8.0RJGEUXM is nu beschikbaar voor Android 11. Durf het nog niet aan omdat ik geen issues met de huidige ROM heb..
Ik kreeg hem ota en heb hem geïnstalleerd.. zo far so good

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
quazar schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:09:
Ik keek afgelopen nacht of er een update was, tot mijn verbazing was die er (eindelijk).
Deze gelijk geïnstalleerd. Bij de vorige update had ik die melding per ongeluk weg geklikt en duurde het ook weer ff voordat ik die update kon downloaden.

Ben nog geen bugs tegen gekomen in 12.0.8.0RJGEUXM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mmEEP7WKc-O41MbjSkwHVQXO2I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zV6f5VibLf3QEjBaJcswxV8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3N5ME554UezV2FCE0AIV2jZKpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gvI9vXvJ1XybygRn4L7VnO00.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kt9OZqP4kJCkzJyoRNhIKszkCYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O6KhC8LAoylrvYyoWFcdkJD9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Megapaul op 24-05-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Megapaul schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:13:
Ik keek afgelopen nacht of er een update was, tot mijn verbazing was die er (eindelijk).
[...]

Ik keek gisteravond of er een update was en heb deze gelijk geïnstalleerd. Bij de vorige update had ik die melding per ongeluk weg geklikt en duurde het ook weer ff voordat ik die update kon downloaden.

Ben nog geen bugs tegen gekomen in 12.0.8.0RJGEUXM.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier tot dusver ook geen problemen.
Ook gisteren geupdate nadat ik handmatig had gezocht.

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 01:05
Hier zowaar vooruitgang met 12.0.8.0RJGEUXM. Kan nu eindelijk weer zonder gelazer Nova Launcher gebruiken; sprong met vorige update steeds weer terug naar MIUI. Kan zelfs Google discover weer in beeld laten sliden (met Nova companion) en ook nog eens alle recente apps weer zien met de vierkante knop (hoe heet dat ook alweer?). Moest tot nog toe companion de-installeren om recente apps te kunnen zien...

Anyways; het werkt weer zoals het voor de vorige update was, normaal dus. Blij mee! Ga de volgende update skippen, denk ik zo. Wordt net zo makkelijk opnieuw verkloot door Xiaomi. Ik 'vertrouw' ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
flupke01 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 02:10:
Hier zowaar vooruitgang met 12.0.8.0RJGEUXM. Kan nu eindelijk weer zonder gelazer Nova Launcher gebruiken; sprong met vorige update steeds weer terug naar MIUI. Kan zelfs Google discover weer in beeld laten sliden (met Nova companion) en ook nog eens alle recente apps weer zien met de vierkante knop (hoe heet dat ook alweer?). Moest tot nog toe companion de-installeren om recente apps te kunnen zien...

Anyways; het werkt weer zoals het voor de vorige update was, normaal dus. Blij mee! Ga de volgende update skippen, denk ik zo. Wordt net zo makkelijk opnieuw verkloot door Xiaomi. Ik 'vertrouw' ze niet meer.
Ach, wat een treurnis. Heb toch dezelfde problemen weer terug. Snap er geen bal van; het werkte als een tierelier en toen toch opeens weer niet. Hopeloos. Helemaal klaar met Xiaomi software... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
flupke01 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 00:09:
[...]

Ach, wat een treurnis. Heb toch dezelfde problemen weer terug. Snap er geen bal van; het werkte als een tierelier en toen toch opeens weer niet. Hopeloos. Helemaal klaar met Xiaomi software... ;(
Update de poco launcher naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:08
Ik had de melding weggeveegt, vervolgens, als ik nu naar het info scherm ga en ik zeg check voor updates is tie er niet. Moet ik nu wachten tot hij zich weer 'aanbied" ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
GtrCraft schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:42:
[...]

Update de poco launcher naar de laatste versie.
Ik heb de laatste. Los daarvan wil ik poco launcher juist niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
flupke01 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Ik heb de laatste. Los daarvan wil ik poco launcher juist niet gebruiken...
Je hebt hem nodig om recente apps te laten werken.
Moet iig 2.7.4.19 zijn. Anders kan je hem hier downloaden:
https://www.apkmirror.com...auncher-2-7-4-19-release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
GtrCraft schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 13:13:
[...]

Je hebt hem nodig om recente apps te laten werken.
Moet iig 2.7.4.19 zijn. Anders kan je hem hier downloaden:
https://www.apkmirror.com...auncher-2-7-4-19-release/
Ok, dank voor de info. Mag ik je ook vragen waar je dit soort informatie vandaan haalt?

Heb inderdaad een iets oudere versie: 2.20.1.26, wat volgens de play-store de laatste zou zijn. Toch werkte alles daarmee vóór de vorige Xiaomi update wél prima. Is toch ook best vreemd dat ik via apk mirror zou moeten updaten om dit gedoe voor te blijven, of mis ik hier wat?

Overigens werkt het nu toch weer wél zoals het hoort :? , na een paar keer herstarten, dus ben wat huiverig die launcher te updaten momenteel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
flupke01 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 20:15:
[...]

Ok, dank voor de info. Mag ik je ook vragen waar je dit soort informatie vandaan haalt?

Heb inderdaad een iets oudere versie: 2.20.1.26, wat volgens de play-store de laatste zou zijn. Toch werkte alles daarmee vóór de vorige Xiaomi update wél prima. Is toch ook best vreemd dat ik via apk mirror zou moeten updaten om dit gedoe voor te blijven, of mis ik hier wat?

Overigens werkt het nu toch weer wél zoals het hoort :? , na een paar keer herstarten, dus ben wat huiverig die launcher te updaten momenteel...
Ervaring met mijn eigen poco en de poco van de vrouw en op de xda/telegram community.
Persoonlijk vindt ik dat je altijd alles moet updaten maar dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
GtrCraft schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Ervaring met mijn eigen poco en de poco van de vrouw en op de xda/telegram community.
Persoonlijk vindt ik dat je altijd alles moet updaten maar dat moet je zelf weten.
Zal ook weer eens wat meer op xda rondneuzen.

Kreeg overigens gisteren iets nieuws: er schoten opeens in een razend tempo allemaal verschillende vensters voorbij, uiteindelijk vooral instellingen van nova launcher. In mijn pogingen dit te stoppen tikte ik steeds op mijn scherm, waardoor ik later ontdekte allemaal settings te hebben veranderd. Lang leve de backup!

Enfin, de launchers zitten elkaar blijkbaar nog flink in de weg, dus ik probeerde idd toch poco te updaten. Krijg echter steeds de melding dat de update niet is geïnstalleerd. Moet de telefoon geroot zijn voor deze update?

Er schijnt iig een nieuwe nova versie aan te komen, hopelijk gaat dat ook verschil maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Laatst online: 21-09 21:33
Klein_Kipje schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:06:
Ik had de melding weggeveegt, vervolgens, als ik nu naar het info scherm ga en ik zeg check voor updates is tie er niet. Moet ik nu wachten tot hij zich weer 'aanbied" ?
Ook hier bood zich een nieuwe update van MIUI aan. Toen ik hem aantikte kwam er niets. En het valt inderdaad ook niet te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Laatst online: 21-09 21:33
Inmiddels is de update naar de laatste versie binnen. Opvallend was dat ik mijn volledige scherm weergave kwijt was. Ik had ineens weer knoppen onderin. Dus nadat ik volledige scherm weergave terug gezet had (en opnieuw moest kiezen voor Pocolauncher) bleef er een witte balk over onderin het scherm. Erg storend. Iemand hetzelfde?

Edit: opgelost via de knop Indicator voor Volledig Scherm verbergen.

[ Voor 9% gewijzigd door edjedan op 30-05-2021 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Hier ook de update binnengehaald en geinstalleerd.

Het betreft een EU update ipv de Global die ik hier voor had.

Vooralsnog geen randoom reboots gehad. En nieuwe beveiligingspatch was ook welkom.

Ik kijk wel uit naar Lineage OS wanneer deze official is. Deze gaat direct geflashed worden mits ze snelladen, nfc en de camera goed hebben. Schijnt een probleem te zijn met totnu alle custom roms.

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 19:56
DeVins schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:56:
Hier ook de update binnengehaald en geinstalleerd.

Het betreft een EU update ipv de Global die ik hier voor had.

Vooralsnog geen randoom reboots gehad. En nieuwe beveiligingspatch was ook welkom.

Ik kijk wel uit naar Lineage OS wanneer deze official is. Deze gaat direct geflashed worden mits ze snelladen, nfc en de camera goed hebben. Schijnt een probleem te zijn met totnu alle custom roms.
De camera werkt ook niet lekker zonder een custom rom, camera kan niet scherpstellen, en werkt alleen normaal (scherpe foto's) als je de camera app op pro -> en de lens op ultrawide zet.
Er zijn meer mensen die dit probleem hebben, vraag me af of het een hardware probleem is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
pinojo123 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:14:
[...]

De camera werkt ook niet lekker zonder een custom rom, camera kan niet scherpstellen, en werkt alleen normaal (scherpe foto's) als je de camera app op pro -> en de lens op ultrawide zet.
Er zijn meer mensen die dit probleem hebben, vraag me af of het een hardware probleem is. :'(
Dit heb ik ook gelezen maar ervaar het niet zelf, daarom ook maar weinig er naar gekeken.

Ik zou het problemen willen proberen te reproduceren, welke stappen neem je waarin dit probleem kenbaar wordt?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Bij het nemen van een foto met de normale lens,( in de pro-stand is dat de Wide stand) wordt er niet scherpgesteld.
De telefoon is van mijn vrouw en die heeft alles op de auto-stand. die krijgt er geen scherpe foto mee geschoten.
Dit is in elke modus, behalve in de pro -> ultrawide. De grote scherptediepte in ultrawide zorgt dat er dan wel een bruikbare foto wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik dacht dat uw en macro een vaste focal length hadden; de wide stelt bij mij gewoon scherp.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
Telefoon ter reparatie opsturen is ook weer zo'n gedoe, alleen voor de camera.

draadje op reddit -> https://www.reddit.com/r/...fc_camera_does_not_focus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Xiaomi heeft me door alle gekloot met third party launchers, zoals de door mij geliefde Nova Launcher, zover weten te krijgen dat ik dan in godsnaam maar met Poco launcher probeer te leven. Niet helemaal duidelijk of dat gedoe met alternatieve launchers nou aan Xiaomi en/of Google/Android ligt, maar ben wel helemaal klaar met fulltime zoeken naar oplossingen... Irritante is wel dat het tot de laatste 2 updates wél goed werkte.

En de tip de Poco launcher via Apk mirror te updaten naar de laatste versie helpt me hier ook niet; krijg alleen maar steeds de melding dat de update niet is geïnstalleerd, zoals overigens velen met mij, ontdekte ik later.

Maar mocht iemand nog een tip hebben hoe ik die update toch nog geïnstalleerd krijg, dan hoor ik het graag...

NB: er zou een nieuwe Nova Launcher aan zitten te komen (v7). Wie weet wordt dat nog wat...

[ Voor 5% gewijzigd door flupke01 op 31-05-2021 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:11
flupke01 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:36:
Maar mocht iemand nog een tip hebben hoe ik die update toch nog geïnstalleerd krijg, dan hoor ik het graag...

NB: er zou een nieuwe Nova Launcher aan zitten te komen (v7). Wie weet wordt dat nog wat...
Geen tip voor je probleem, maar wel een tip voor een andere launcher die prima werkt op mijn X3 Pro: de Microsoft Launcher. Die gebruik ik al jaren, voorheen op een Mi A1. Volledig gratis en super goed te customizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
@flupke01 Ik ben, omdat ik ook een licentie voor Nova Launcher heb, toch maar eens even overgeschakeld.

Nova geinstalleerd en ingesteld. Hele screen van Poco Launcher overgezet. Heb tot nu toe nog geen spontaan overschakelende launcher gehad. Ook paar keer gereboot, grote apps geopend of veel grote webpagina's in Chrome (waar ik normaal wel een launcher gestart had gehad), maar vooralsnog blijft Nova actief.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Even een hulpvraag.
Mijn vriendin heeft gisteren haar X3 laten vallen. Scherm is kapot maar nog enigszins leesbaar. Staan allemaal strepen door het beeld door zichtbare scheur in het glas. Touchscreen reageerde zo goed als niet dus even herstart in de hoop dat het beter zou worden.

Nu hangt de telefoon met het MIUI boot scherm (zie foto). We willen vooral de data backuppen maar USB debugging is uit. Via adb en fastboot lukt het niet en kom dus niet meer in Android. Iemand hier een idee hoe ik toch bij de data kan komen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w2dE5NMyyAsdqHkoaXOjTWwjWx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nZb03FXNbDqfBDRLUKQjo5rs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
Krypt schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:41:
@flupke01 Heb tot nu toe nog geen spontaan overschakelende launcher gehad. Ook paar keer gereboot, grote apps geopend of veel grote webpagina's in Chrome (waar ik normaal wel een launcher gestart had gehad), maar vooralsnog blijft Nova actief.
Dat is mooi, tel je zegeningen ;) Dit soort (en andere) problemen zijn natuurlijk ook niet bij iedereen aanwezig (zo had ik tot nog toe - ff afkloppen! - totaal geen last van spontane reboots, anderen juist weer wel). Dat overschakel gedoe is bij mij sinds de laatste update trouwens weer weg, wat fijn is. Kreeg er echter weer nieuwe ellende voor terug. Zoals spontaan openende vensters van diverse instellingen van verschillende apps, (deed denken aan zo'n niet te stoppen ouderwets browser pop-up dingetje), weigerende widgets, dat soort dingen.

Enfin, ik wacht dus op Nova 7. Als dat niets wordt ga ik wellicht voor een andere Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
robert.v.w. schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Geen tip voor je probleem, maar wel een tip voor een andere launcher die prima werkt op mijn X3 Pro: de Microsoft Launcher. Die gebruik ik al jaren, voorheen op een Mi A1. Volledig gratis en super goed te customizen.
Dank voor de tip, heb echter al meerdere launchers geprobeerd, maar maakt niets uit. Probleem zit dan ook niet in de (gerenommeerde) Nova Launcher, maar in de combinatie met MIUI en/of Google/Android. Daar is men nog niet uit, begreep ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

flupke01 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 18:09:
[...]

Dank voor de tip, heb echter al meerdere launchers geprobeerd, maar maakt niets uit. Probleem zit dan ook niet in de (gerenommeerde) Nova Launcher, maar in de combinatie met MIUI en/of Google/Android. Daar is men nog niet uit, begreep ik...
Niet dat ik twijfel aan de stabiliteit van de nova launcher maar ik draai de Microsoft launcher vanaf de 1e dag dat ik mijn toestel heb en nog geen enkel probleem mee gehad.
Ook niet na de laatste updates, dus wellicht wel een poging waard! ;)

Wellicht doet de microsoft launcher iets wat de problemen niet triggerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Lappieboy op 01-06-2021 19:34 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Vandaag ook update 12.0.8 ontvangen.
Zonder Phone Home niet te downloaden.
Kreeg een bullshit melding dat de WiFi aan moest staan, annuleren of opnieuw.

Na uitzetten Adguard was de update wel te downloaden en installeren.

Meld dan ook eerlijk dat je connectie met het thuisfront nodig hebt..

Edit
Adguard werkt sowieso fantastisch.
Markeert zelfs telefoonnummers als spam.
Werd vandaag gebeld door een onderzoeksbureau, levensgroot SPAM in beeld _/-\o_

Met die Chinese meuk kan je niet zonder :+

[ Voor 27% gewijzigd door Aapmansz op 01-06-2021 21:41 . Reden: Toevoeging hoe fantastisch Adguard is ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
PostalDude schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:01:

Nu hangt de telefoon met het MIUI boot scherm (zie foto). We willen vooral de data backuppen maar USB debugging is uit. Via adb en fastboot lukt het niet en kom dus niet meer in Android. Iemand hier een idee hoe ik toch bij de data kan komen?
Lastig denk ik. EDL test punten boven de batterij aansluiting kortsluiten en erna batterij flex weer aansluiten en aan usb hangen en daar images van trekken?

Nieuw scherm van ali is misschien net zo makkelijk, niet duur wat ik zie

[ Voor 6% gewijzigd door DeVins op 02-06-2021 01:53 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:05
Maar verklaart het defecte scherm dat de telefoon blijft hangen op het MIUI scherm? Ik lees op internet dat het mogelijk met een beschadigde encryptie te maken heeft maar heb recent niets geüpdate of geïnstalleerd.

Xiaomi zegt volgens de regels de telefoon te moeten legen voor reparatie dus dat is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
PostalDude schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:32:
Maar verklaart het defecte scherm dat de telefoon blijft hangen op het MIUI scherm? Ik lees op internet dat het mogelijk met een beschadigde encryptie te maken heeft maar heb recent niets geüpdate of geïnstalleerd.

Xiaomi zegt volgens de regels de telefoon te moeten legen voor reparatie dus dat is geen optie.
Hoogstwaarschijnlijk is er meer kapot dan alleen het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANSAD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 12:56
pinojo123 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:55:
Telefoon ter reparatie opsturen is ook weer zo'n gedoe, alleen voor de camera.

draadje op reddit -> https://www.reddit.com/r/...fc_camera_does_not_focus/
Ik heb hier ook last van, al behoorlijk lang ook en vooral met foto's van dichtbij.
Dit heb ik al sinds een paar updates geleden en is behoorlijk irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin4
  • Laatst online: 28-11-2021
Android 11 ROM V12.0.8.0.RJGEUXM is nu hier beschikbaar: https://c.mi.com/oc/miuidownload/detail?device=1900385

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:03

knakworst

Get more sats!

Ik heb de pro versie, ook op 11 en totnutoe maandelijkse updates. Fijne telefoon voor weinig geld, ik heb geen last van bugs, en de batterijduur is fantastisch. Enige minpuntje voor mij is het scherm, de helderheid is helaas niet extreem. Maar wat wil je ook voor dit geld.

Edit: ik zie net dat Tweakers een review heeft geplaatst met als belangrijkste nadeel, matige accuduur. Zo zie je maar.

[ Voor 18% gewijzigd door knakworst op 04-06-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:45
Ik heb de x3 128 gb verkocht (na drie maanden tijd) en ik heb de x3 pro 256 gb gehaald. Na twee dagen gebruiken kreeg ik meteen de laatste miu binnen. Ik vond de 'oude' x3 snel, maar de pro vind ik iets beter. Reden voor de pro: android 12 en 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Nu online
Ik heb blijkbaar een "global" versie in plaats van een "European". Daardoor kan ik ook de losse update niet installeren....

Is het op de één of andere manier mogelijk over te stappen op de Europese versie, door van scratch de Europese firmware te installeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark VoH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
robert.v.w. schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Gebruik ook vanaf dag 1 de Microsoft Launcher, geen problemen ondervonden daarmee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Als iemand nog wat wil uitproberen met de camera (zelf - nog - niet gedaan):

Enable MIUI Camera's experimental features

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
https://androidfilehost.com/?fid=14943124697586346606

Een officiele android 11 xiaomi.eu rom update :) Draai hem sinds een half uur, vannacht gereleased. Flash bovenop 12.0.8.0 versie van android 10, zonder wipe (Behoudens cache / dalvik) via twrp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Nu online
Nu dan eindelijk de global versie onderweg?
https://www.google.com/am...fc-android-11-update/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:46
Global 12.0.8 (Android 11) kreeg ik een week of 2 geleden automatisch gepushed.
NL toestel (128GB) via CoolBlue.

Ben nog steeds tevreden over de snelheid, accuduur en oplaadtijd.
Vraag me alleen af waarom de keuze voor bepaalde instellingen gemaakt is.

Android Auto knalt eruit na een paar minuten als je niet bepaalde instellingen aan de gebruikte (navigatie) apps aanpast:
https://dontkillmyapp.com/xiaomi

Ook vaag dat Android Auto niet werkt als je "dubbele apps" hebt.
Is op te lossen met een "2e ruimte".
Niet echt superhandig, heb de whatsapp op de 2e sim (werk) in de 2e ruimte staan. Mis hierdoor notificaties en als men belt via deze whatsapp kan ik niet opnemen vanuit de 1e ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAviator
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 23:41
Mijn Poco X3 verhaal is helaas deze week ten einde gekomen.

Afgelopen weekend de telefoon van mijn bureau gestoten op het laminaat, precies 5 minuten ervoor afgenomen met een microvezel doekje (en natuurlijk het hoesje nog niet terug geplaatst :+).

Uitkomst; waarschijnlijk zeer ongelukkig gevallen en drie grote barsten in het glas en de onderzijde van het touchscreen unresponsive. Met veel moeite en veelvoudig drukken werkt hij af en toe nog, maar de rechterzijde van het toetsenbord werkt op deze manier dus ook niet. Vervangen van het scherm is in deze prijscategorie gewoonweg niet rendabel.

Oog is gevallen op een Xiaomi Note 10 5G en die is vandaag besteld bij de MediaMarkt. Heb zéér goede ervaringen overgehouden aan de POCO X3 NFC. Vaarwel. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:08
Ik kan geen screenshot meer in maken in Facebook. Ligt dit aan Facebook app of de telefoon?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Nu online
Sinds de update naar Android 11 valt me op dat Gmail het vaak staat te synchroniseren, wat te zien is in de notificatie ruimte.
Zien meer mensen dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Nu online
In Android 11 zouden notificatiebubbles tevoorschijn moeten komen. Ik zie die nog niet. Moet ik die misschien ergens inschakelen of worden die overruled door één of andere MIUI functie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lol1ishier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-01 13:06
pinojo123 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:29:
Bij het nemen van een foto met de normale lens,( in de pro-stand is dat de Wide stand) wordt er niet scherpgesteld.
De telefoon is van mijn vrouw en die heeft alles op de auto-stand. die krijgt er geen scherpe foto mee geschoten.
Dit is in elke modus, behalve in de pro -> ultrawide. De grote scherptediepte in ultrawide zorgt dat er dan wel een bruikbare foto wordt genomen.
Ik lees dit meerdere keren en heb dit zelf ook eerder gemeld.
Ik heb het gemeld bij Belsimpel, telefoon opgestuurd en zij hebben de camera vervangen waarna alles het weer doet.

Het schijnt zo te zijn dat bij een keer laten vallen iets verschoven kan zijn waardoor dit voorkomt.
Ze hadden er in ieder geval ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Energystarcom
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-08-2022
Helaas in een keer heel stil hier....
Dus even een upper!👍👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nidebo
  • Laatst online: 08:22
Ik denk dat iedereen nog steeds tevreden is met zijn Poco X3 NFC.
Ikzelf zit uit te kijken naar de miui 12.5 update.
Ook de MIUI Camera's experimental features aan gezet. Erg tevreden hiermee.👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Yep tevreden.
Alleen die vooropgeplakte screenprotector is bagger, had m liever helemaal niet gehad.
En het verschil tussen 60 en 120 Hz is gigantisch qua batterijverbruik, een optie 90 hz was een mooi midden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:28:
Yep tevreden.
Alleen die vooropgeplakte screenprotector is bagger, had m liever helemaal niet gehad.
En het verschil tussen 60 en 120 Hz is gigantisch qua batterijverbruik, een optie 90 hz was een mooi midden geweest.
Klagen over een gratis screenprotector die je er ook gelijk zo af kan halen 8)7

90Hz kan wel. Telefoon eerst op 120Hz zetten en dan in de app SetEdit 120 veranderen naar 90.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:11
Energystarcom schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:29:
Helaas in een keer heel stil hier....
Dus even een upper!👍👍
Ik heb een X3 Pro, maar daar is geen topic voor (althans, ik kan 'm niet vinden?). Dus dan kijk ik hier maar af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nidebo schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:26:
Ook de MIUI Camera's experimental features aan gezet. Erg tevreden hiermee.👌
Zelf compleet vergeten. Heeft het veel effect/voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Laatst online: 08:22
Piet91 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 11:24:
[...]

Zelf compleet vergeten. Heeft het veel effect/voordelen?
Er worden een aantal opties/mogelijkheden open gezet die je kunt gebruiken. Hoewel ikzelf geen fotograaf ben denk ik dat mijn foto resultaten verbeterd zijn. Maar misschien zit dat wel tussen mijn oren.😁 Ik heb zelf nu niet meer de behoefte om een gcam voor het toestel te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Ik heb nog steeds regelmatig dat het touchscreen op hol slaat. Er gebeurt dan van alles zonder dat ik het scherm aanraak. Het lijkt iets te maken te hebben met stof onder de rand van de case en vaak achter elkaar het scherm aanraken. Reboot lost het op.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen