Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-06 15:43
quazar schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:19:
Ik heb nog steeds regelmatig dat het touchscreen op hol slaat. Er gebeurt dan van alles zonder dat ik het scherm aanraak. Het lijkt iets te maken te hebben met stof onder de rand van de case en vaak achter elkaar het scherm aanraken. Reboot lost het op.
Oh, dat is interessant (en irritant). Had dat ook een aantal keer; ik weet dat aan de laatste update van Xiami icm Nova Launcher. Ben daar, na veel geëxperimenteer (en tips van andere gebruikers hier) vanaf gekomen door de Microsoft Launcher te gaan gebruiken... Probleem was overigens ook weg met de Xiaomi Poco launcher, maar die vond ik minder goed...

Geen idee natuurlijk of jij ook een andere launcher gebruikt, maar zo ja, dan zou je daar naar kunnen kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bascha
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-06 22:02
Ik heb sinds 2 dagen de X3 Pro. Bij het instellen van zowel de Rabo als de SNS contactloos betalen app krijg ik een foutmelding. (RG-01-74 bij Rabo, 223 bij SNS). Beide apps werken op een andere telefoon wel. Hebben meerdere Tweakers hier problemen mee? Aangezien ik de telefoon pas een paar dagen heb draai ik nog de standaard ROM en is de bootloader nog gelockt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-06 08:02
Met de SNS app krijg ik ook foutcode 223 bij het registreren van NFC in de app. Maar bv. met ABNAMRO (via Google Pay) werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascha
Beide apps zijn inmiddels werkend! Probleem werd verholpen na het wisselen van de sim van slot 2 naar slot 1. Dit betekent helaas wel dat dat een SD-kaart icm draadloos betalen niet werkt (slot 1 is de mSD/Sim slot).

De foutcode van SNS kon ik nergens via google vinden. De foutcode van Rabo wel, bij veel van de 1 ster reviews in de Playstore staat dit vermeld. Zal deze week contact zoeken met de helpdesk om dit te melden, wie weet zijn veel mensen ermee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 15:26
quazar schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:19:
Ik heb nog steeds regelmatig dat het touchscreen op hol slaat. Er gebeurt dan van alles zonder dat ik het scherm aanraak. Het lijkt iets te maken te hebben met stof onder de rand van de case en vaak achter elkaar het scherm aanraken. Reboot lost het op.
Hier hetzelfde.
Samen met de soms spontaan vernaggelde statusbalk (ook reboot nodig) en de zaklamp die steeds aangaat.

Voor de rest erg veel schik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje82
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Goedemiddag,

Ik hoop dat iemand mij wat verder kan helpen.

Mijn ouders hebben beide een Poco X3 NFC en sinds enkele dagen hebben ze beide problemen met het geluid. Bij mijn moeder begon dit rond 26 juni, mijn vader merkte het vandaag, maar dit kan al langere tijd zijn gezien hij hem niet dagelijks gebruikt. (Old people, hehe). Bij mijn moeder liep het toestel ook continu vast, dus die heeft zij inmiddels retour gestuurd.

Anyway, ik heb zitten zoeken in de updategeschiedenis en rond de tijd dat m'n moeder er problemen mee kreeg was er een update voor de Themes. Dit lijkt mij een logische dader, gezien ook al die themageluiden (die nature sounds e.d.) het niet meer doen. Ik heb via wat geklooi met een externe geluiden-app het op mijn moeders toestel het voor elkaar gekregen wat andere geluiden in te stellen voor de notificaties en de ringtone, dus dat werkte wel weer redelijk op een gegeven moment. Maar de geluiden in de themes bleven weigeren en crashes opleveren.
Nu probeer ik een oplossing te googelen, maar ik kom dit probleem nergens tegen. Is er iemand op dit forum die deze zelfde problemen heeft (gehad)? Is er iemand die een oplossing heeft?

Overigens kreeg mijn moeder na contact met Xiaomi Nederland dit bericht: "Ik heb de IMEI van uw toestel gecontroleerd, en het spijt me te zeggen dat we uw toestel niet voor reparatie kunnen aannemen. Het blijkt dat uw toestel niet naar EU-specificaties gebouwd is, en zodoende behoort de verkoper van uw toestel voor de reparatie te zorgen. Gelieve dus de verkoper te contacteren om verdere stappen te ondernemen dit probleem op te lossen." Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar ik meld het er maar bij.

"Now, if you two don't mind, I'm going to bed before either of you come up with another clever idea to get us killed, or worse, expelled."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katrijnverniers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
Hallo,

Sinds 2 weken valt mijn Poco x3, vooral 's nachts, plots uit. Ik moet hem dan heropstarten. Niet leuk, want de wekker gaat ook niet meer af. Ik heb hem al eens volledig plat laten lopen en daarna volledig opgeladen, maar probleem blijft. Iemand hiermee bekend? Bedankt, Katrijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Katrijnverniers schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 13:28:
Hallo,

Sinds 2 weken valt mijn Poco x3, vooral 's nachts, plots uit. Ik moet hem dan heropstarten. Niet leuk, want de wekker gaat ook niet meer af. Ik heb hem al eens volledig plat laten lopen en daarna volledig opgeladen, maar probleem blijft. Iemand hiermee bekend? Bedankt, Katrijn
Scheduled shutdown misschien aangezet?

Tap on Settings.
Tap on Battery & performance.
Tap on Battery.
Tap on Schedule power on/off.
Enable or disable Power on time and set the time and repetition.
Enable or disable Power off time and set the time and repetition.
Tap on Save.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katrijnverniers
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit was het probleem niet, maar wel bedankt voor de tip, ik wist niet dat dit bestond. Ik heb hem nu op aanzetten gezet kort voor ik opsta, zodat ik mijn wekker sowieso al niet meer kan missen. Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 13:48
PostalDude schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:32:
Maar verklaart het defecte scherm dat de telefoon blijft hangen op het MIUI scherm? Ik lees op internet dat het mogelijk met een beschadigde encryptie te maken heeft maar heb recent niets geüpdate of geïnstalleerd.

Xiaomi zegt volgens de regels de telefoon te moeten legen voor reparatie dus dat is geen optie.
Ondertussen heb ik een nieuw scherm gekocht met frame. Alles overgezet maar helaas blijft de telefoon hangen op het MIUI logo.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen zonder de telefoon te legen? Of iemand een andere suggestie hoe ik bij de data kan komen?

USB debugging is uit en heb de telefoon niet unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20-06 13:17
Beste Tweakers,

Ik had voor mijn X3 een P20 lite. Hierbij kon ik de mogelijkheid aanzetten om de achtergrond achter alle pictogrammen, dus op het startscherm, om de foto die breder is als het scherm mee te laten schuiven als je je schermen verschuift.

Heeft iemand deze mogelijkheid gevonden in de X3? Mag eventueel ook in een andere launcher.

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
Nova launcher is een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 11:54
PostalDude schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 16:08:
[...]

Ondertussen heb ik een nieuw scherm gekocht met frame. Alles overgezet maar helaas blijft de telefoon hangen op het MIUI logo.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen zonder de telefoon te legen? Of iemand een andere suggestie hoe ik bij de data kan komen?

USB debugging is uit en heb de telefoon niet unlocked.
Als je niet unlocked bent dan is de kans erg klein dat je er nog data vanaf gaat krijgen.
Je kan proberen een fastboot rom te installeren zonder wipe maar ik acht de kans erg klein dat ie het dan wel gaat doen. https://www.xda-developer...omi-mi-redmi-smartphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hebben mensen Miui 12.5 al ontvangen?
Zag oa al een uitrol in Indonesie en Rusland voorbij komen.

Sowieso blijft updates de grote tegenvaller van dit toestel.
Xiaomi zou ieder kwartaal met beveiligingsupdates komen (nou sowieso al woehoe wat een prestatie) maar als ik dan zie dat op m'n toestel Android beveiligingsupdates midden augustus nog op 1 mei staan dan wordt ik daar niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
flupke01 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:50:
Nova launcher is een mogelijkheid.
En als gratis alternatief zou ik de Microsoft Launcher willen adviseren. Ik heb zelf enkele jaren NovaLauncher Premium gebruikt maar ik had er te vaak problemen mee. Uiteindelijk op de MS Launcher overgeschakeld en tot op heden zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik draai sinds ik de telefoon heb op Launcher10, de Windows Mobile 'looks', af en toe zit er ergens een popup of een google popup dwars, maar bevalt me nog steeds meer dan de standaard looks.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 13:24
Ben de 12.5 update nu aan het downloaden. Ik ben benieuwd! In fora ben ik weinig klachten tegengekomen, dus ik durf deze update wel aan :)

Edit: het lijkt allemaal wat soepeler. Met name wisselen van app. Scrollen in Brave lijkt wel wat schokkeriger te zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door quazar op 24-08-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:51
Hier ook miui 12.5.2 gedownload Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VFPwPdKEbqrXLHDP_45o59mnzZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YmE9xjGpTduFcO0IsxNtuCXS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 19:28
Update handmatig gedownload.

Eerste korte indruk, poco x3 reageert sneller en beeld idd lichter, kon de scherminstelloing
iets terug zetten.

Zoals Launcher10 en Alpha launcher, werken als voorheen. :)

[ Voor 85% gewijzigd door nec1560 op 24-08-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Van 12.0.8 (EU) naar 12.5.1 (EU) gegaan. In vervolg toch echt beter zoeken naar eventuele problemen met een rom, al hoewel dit technisch gezien geen probleem is...

Full gestures in third party launchers werkt totaal niet meer.

Blijkbaar een Google beslissing die Xiaomi heeft geïmplementeerd. Echt ontzettend vervelend. En een echte oplossing is er niet, behalve een extra app installeren: https://play.google.com/s...=com.fb.fluid&hl=en&gl=US Vooralsnog werkt dit, maar dit zou toch niet moeten...

Updaten met Xiaomi is echt altijd met een nare nasmaak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Mmm, apart. Kon hem vanochtend installeren, maar wilde dat toen niet. Nu is de update echter opeens weer verdwenen? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb net mijn Xiaomi Poco X3 NFC binnen en ik heb geprobeerd de Bootloader te unlocken met een SIM kaart er in (was vereist voor het koppelen van het Xiaomi account). Kan ik nu deze telefoon de komende 7 dagen gebruiken zonder SIM kaart? Ik moet namelijk 162 uur wachten voor ik mijn custom rom erop kan installeren, dus wil nog niet alles overzetten van mijn oude toestel naar de Xiaomi stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:23
flupke01 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:01:
Mmm, apart. Kon hem vanochtend installeren, maar wilde dat toen niet. Nu is de update echter opeens weer verdwenen? 🤔
Vanavond ontgrendelde ik mijn X3, er werd aangegeven dat er een update was ik kon ook klikken op "wat is nieuw" maar kon de update niet downloaden.
Uiteindelijk de update via xda developers gedownload.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-06 19:00
Nieuwe updates zijn altijd leuk (als alles blijft werken dan).
Iemand de nieuwe update met KPN sim en volte ingeschakeld, waarbij callerid van inkomende gesprekken wel werkt?

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Megapaul schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:53:
[...]

Vanavond ontgrendelde ik mijn X3, er werd aangegeven dat er een update was ik kon ook klikken op "wat is nieuw" maar kon de update niet downloaden.
Uiteindelijk de update via xda developers gedownload.
Aha, dank. Ik wacht evengoed wel weer tot ie zich vanzelf weer aandient. Sowieso wellicht verstandig ff de kat uit de boom te kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-06 14:24
Ik heb de Pro versie en sinds een week of twee nu al heb ik dit...

De Pro begint gewoon een eigen leven te lijden. Niet in standby/sleep mode, maar als het scherm aan is gaat ie soms ineens uit zichzelf apps en games openen. Ik heb de foon nog maar een maandje of twee, teruggaan of is er een easy fix?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
devilsnight schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:35:
Ik heb de Pro versie en sinds een week of twee nu al heb ik dit...

[Video]

De Pro begint gewoon een eigen leven te lijden. Niet in standby/sleep mode, maar als het scherm aan is gaat ie soms ineens uit zichzelf apps en games openen. Ik heb de foon nog maar een maandje of twee, teruggaan of is er een easy fix?
Dat gekloot had ik een tijdje terug ook, bleek bij mij door een Xiaomi update icm de Nova launcher te komen. Bleek met meerdere launchers een probleem te zijn, maar niet met die van Microsoft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
flupke01 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Dat gekloot had ik een tijdje terug ook, bleek bij mij door een Xiaomi update icm de Nova launcher te komen. Bleek met meerdere launchers een probleem te zijn, maar niet met die van Microsoft...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat een Nova launcher is, maar ik gok dat het met modden te maken heeft? Ik heb alles 100% gelaten met deze.

Heb echt heel weinig met de foon gedaan qua dingen installeren en uninstallen. Ik ga eens kijken wat een factory reset doet en anders toch even terug naar MediaMarkt.

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 25-08-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:33

knakworst

Get more sats!

devilsnight schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat een Nova launcher is, maar ik gok dat het met modden te maken heeft? Ik heb alles 100% gelaten met deze.

Heb echt heel weinig met de foon gedaan qua dingen installeren en uninstallen. Ik ga eens kijken wat een factory reset doet en anders toch even terug naar MediaMarkt.
Een launcher is niets meer dan een schil om je look en feel aan te passen, niets spannend. Toch kan het blijkbaar voor veel frustratie zorgen.

https://www.google.com/am...er-happened-android%3famp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
knakworst schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Een launcher is niets meer dan een schil om je look en feel aan te passen, niets spannend. Toch kan het blijkbaar voor veel frustratie zorgen.

https://www.google.com/am...er-happened-android%3famp
Oh ok,dat is goed om te weten. Misschien dat ik daar eens na ga kijken, maar eerst deze issue weg. Ik kwam er wel achter dat er nog een nieuwe MiUI update was, was ik me helemaal niet van bewust want nergens was er een melding over. Eerst maar eens zien of dat iets heeft uitgehaald.

Het wordt trouwens ghost touch issues genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 25-08-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:38
Toch zit ik nog te overwegen om eens een custom rom te installeren.
Ondertussen ben ik wel gewend aan de stock camera app. Ik heb ook wel gcam ernaast, maar de miui werkt prima vind ik. Ook de nachtstand lijkt verbeterd.

Iemand een idee of de Poco camera app ook los te installeren is in een andere rom?

[ Voor 3% gewijzigd door bnwgraaf op 25-08-2021 20:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GtrCraft
bnwgraaf schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:18:
Toch zit ik nog te overwegen om eens een custom rom te installeren.
Ondertussen ben ik wel gewend aan de stock camera app. Ik heb ook wel gcam ernaast, maar de miui werkt prima vind ik. Ook de nachtstand lijkt verbeterd.

Iemand een idee of de Poco camera app ook los te installeren is in een andere rom?
Ja, dat heet ANX camera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benedictuz
  • Laatst online: 07-03 11:20
never mind.....

[ Voor 114% gewijzigd door benedictuz op 26-08-2021 12:48 ]

• bnwgraaf
Tnx!
Dat ga ik eens proberen dan!

• Krypt
Ook de ROM update gehad; nog steeds geen callerid als je volte inschakelt op KPN netwerk.

Simslot maakt geen verschil. Andere netwerk (Lebara) werkt wel.

Gelijk maar weer feedback incl logs doorgestuurd.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Ik heb het idee dat de accu minder lang meegaat dan voor de update. Mogelijk wordt de accu ook gewoon minder door ouderdom :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17:33
devilsnight schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

Oh ok,dat is goed om te weten. Misschien dat ik daar eens na ga kijken, maar eerst deze issue weg. Ik kwam er wel achter dat er nog een nieuwe MiUI update was, was ik me helemaal niet van bewust want nergens was er een melding over. Eerst maar eens zien of dat iets heeft uitgehaald.

Het wordt trouwens ghost touch issues genoemd.
Hier ook een X3 pro gebruiker met ghost touches.
Ik had nove launcher gedl en had een klein weekje geen last van ghost touches. Helaas nu weer wel ☹️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
quazar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:23:
Ik heb het idee dat de accu minder lang meegaat dan voor de update. Mogelijk wordt de accu ook gewoon minder door ouderdom :(
Accu gaat hier ook duidelijk sneller leeg na 12.5.

En m'n VPN disconnect om de haverklap, waarschijnlijk doordat de app steeds gesloten wordt.
Was het ook mogelijk om apps te locken?

En is er ook een shortcut om snel te kunnen schakelen tussen 60 en 120hz?
Liefst in het dropdown menu wat al boordevol dingen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Laatst online: 20:21
Jmtpes schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 21:35:
[...]

Hier ook een X3 pro gebruiker met ghost touches.
Ik had nove launcher gedl en had een klein weekje geen last van ghost touches. Helaas nu weer wel ☹️
Ook hier sinds deze week ghost touches. Ik gebruik gewoon de Poco launcher, altijd gedaan.
Maar erg vervelend. Het toestel maakte zelfs spontaan een paar screenshots.
Er is dus nog geen oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quazar
flupke01 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Inderdaad, de Microsoft launcher werkt een stuk soepeler en geen ghost touches meer gehad. edit: nog maar 1-2x per dag ghost touches

[ Voor 6% gewijzigd door quazar op 27-09-2021 13:08 ]

• Mike040
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 13:59
Ik heb sinds vandaag de Poco X3 Pro binnen (heb nu nog de Redmi Note 7 in gebruik)

Heeft iemand van jullie tips wat ik het beste kan doen vóór dat ik mijn gegevens/ een copy van mn Redmi erop ga gooien? Dingen zoals bloatware eraf halen o.i.d.?

Op mijn Redmi heb ik eigenlijk vrijwel niets aangepast, maar wil nu een beetje van die 'troep apps' af.

Thanks in advance!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
Ik zou gewoon eerst de backup terugzetten en dan pas zaken gaan verwijderen. Hoe je dat moet doen, is te googlen. Wat ook kan (en dat heb ik gedaan) is de personalitatie (lees: advertenties) in alle Xiaomi-apps uitschakelen, de Google-apps na-installeren, en enkele Xiaomi-urls blacklisten op bv. een firewall of dns-server (Pi-hole e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Ik heb de HartslagNu app geïnstalleerd.

Het idee is dat ik oproepen krijg als er in de buurt hulp bij een reanimatie nodig is.

Op mijn Poco X3 werkt het slecht.

Als de app het al doet dan krijg ik bijna nooit het alarm, maar begint het piepen pas als ik toevallig mijn telefoon een keer oppak en aanzet.

Nog vaker doet de app het helemaal niet. Er is permanent een icoontje zichtbaar om aan te geven dat de app actief is. Maar als ik die aanklik gebeurt er niks (de app lijkt te crashen), en paar seconden later krijg ik de melding dat de app actief is (vermoedelijk doordat autostart recht aanstaat).

Dus óf de app doet het helemaal niet; óf de app geef oproepen niet meteen weer.

Aangezien de app bedoelt is voor snelle respons om levens te redden is dit natuurlijk ongewenst gedrag.

In mijn beleving heb ik werkelijk alle rechten aangezet qua meldingen tonen, autostart aan, geen beperkingen mbt batterijbesparing.

Op google vind ik dit niet als bekend probleem terug.

Heeft iemand van jullie tips hoe ik dit werkend krijg?

Het kan natuurlijk ook een buggy app zijn, al dan niet specifiek in combinatie met Xiaomi.
Aangezien het goed gaat met Xiaomi in Nederland lijkt het me in het laatste geval noodzakelijk dat ik bij HartslagNu aan de bel trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Laatst online: 17:33
edjedan schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:06:
[...]

Ook hier sinds deze week ghost touches. Ik gebruik gewoon de Poco launcher, altijd gedaan.
Maar erg vervelend. Het toestel maakte zelfs spontaan een paar screenshots.
Er is dus nog geen oplossing voor?
Ik heb helaas nog geen oplossing voor de ghost touch gevonden. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Laatst online: 20:21
Jmtpes schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:47:
[...]

Ik heb helaas nog geen oplossing voor de ghost touch gevonden. Jij?
Het is wachten op de nieuwe update. Dat wordt ook steeds toegezegd in de Poco community app. Ondertussen blijven de klachten binnen stromen...
Bij mij valt de frequentie van ghost touches op dit moment mee. Maar ze zijn niet weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Titusvh schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:49:
Ik heb de HartslagNu app geïnstalleerd.

Het idee is dat ik oproepen krijg als er in de buurt hulp bij een reanimatie nodig is.

Op mijn Poco X3 werkt het slecht.

Als de app het al doet dan krijg ik bijna nooit het alarm, maar begint het piepen pas als ik toevallig mijn telefoon een keer oppak en aanzet.

Nog vaker doet de app het helemaal niet. Er is permanent een icoontje zichtbaar om aan te geven dat de app actief is. Maar als ik die aanklik gebeurt er niks (de app lijkt te crashen), en paar seconden later krijg ik de melding dat de app actief is (vermoedelijk doordat autostart recht aanstaat).

Dus óf de app doet het helemaal niet; óf de app geef oproepen niet meteen weer.

Aangezien de app bedoelt is voor snelle respons om levens te redden is dit natuurlijk ongewenst gedrag.

In mijn beleving heb ik werkelijk alle rechten aangezet qua meldingen tonen, autostart aan, geen beperkingen mbt batterijbesparing.

Op google vind ik dit niet als bekend probleem terug.

Heeft iemand van jullie tips hoe ik dit werkend krijg?

Het kan natuurlijk ook een buggy app zijn, al dan niet specifiek in combinatie met Xiaomi.
Aangezien het goed gaat met Xiaomi in Nederland lijkt het me in het laatste geval noodzakelijk dat ik bij HartslagNu aan de bel trek.
Waarschijnlijk staat toch je batterij besparing aan?
Heb je hier al gekeken?
https://dontkillmyapp.com/xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
plaspvd schreef op zondag 26 september 2021 @ 09:01:
[...]
Waarschijnlijk staat toch je batterij besparing aan?
Heb je hier al gekeken?
https://dontkillmyapp.com/xiaomi
Nogmaals checkerdecheck-dubbelcheck n.a.v. je linkje: het staat echt uit.

Na de autostart klapt ie er ook vrijwel onmiddelijk uit op een manier die niet bij batterymanagement past en nu ook wel 's gebeurt als ik met de hand opstart.
Dan begin toch toch wel aan een crappy-app te denken.

Dank je voor het meedenken in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 12:07
Als ik zo de reviews bij die app lees, ben je niet de enige met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike040
Nadat ik mn backup op de Poco heb gezet kwamen ze allemaal in de app-drawer terecht (ik moet sowieso niks van die app drawer hebben, maar goed). Is er een goeie launcher waarbij die appdrawer weg is/uit gezet kan worden? Is er daarnaast een manier om een android backup (inc fotos) dusdanig terug te zetten dat de apps ook op dezelfde plek staan op de nieuwe telefoon (dus een exacte kopie)? Je zou toch zeggen dat dit moet kunnen, op zn minst bij Xiaomi toestellen onderling (kom dus van een Redmi Note 7).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
Mike040 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:45:
Is er een goeie launcher waarbij die appdrawer weg is/uit gezet kan worden?
Ja, die van Microsoft. Daar heet dat de "Dok" en die kun je uitzetten. Sowieso is die launcher uiterst configureerbaar.

[edit] Bedoel je nou dat regeltje onderin, waar enkele apps staan (de "dock" of "dok") of bedoel je de drawer, die je dus bewust van onder naar boven moet uittrekken en waar alle apps in staan? Die laatste lijkt me namelijk vrij essentieel om te hebben, want hoe moet je anders aan je geinstalleerde apps komen?

[ Voor 33% gewijzigd door robert.v.w. op 01-10-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike040
robert.v.w. schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:51:
[...]

Ja, die van Microsoft. Daar heet dat de "Dok" en die kun je uitzetten. Sowieso is die launcher uiterst configureerbaar.

[edit] Bedoel je nou dat regeltje onderin, waar enkele apps staan (de "dock" of "dok") of bedoel je de drawer, die je dus bewust van onder naar boven moet uittrekken en waar alle apps in staan? Die laatste lijkt me namelijk vrij essentieel om te hebben, want hoe moet je anders aan je geinstalleerde apps komen?
Ik bedoel dat laatste, die is toch totaal onnodig? Die kunnen toch ala iOS en MiUI gewoon op de pagina's rechts ervan komen te staan? (bij MiUI kan je die drawer uitzetten, zie screenshot van mn Redmi)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OgsTg5yrd63ho5wMwWRQCZiRMmw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8BT92YcSgFrjccuVpw5jfxr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Mike040 op 01-10-2021 11:34 . Reden: Beter plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
Mike040 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:29:
[...]
Ik bedoel dat laatste, die is toch totaal onnodig? Die kunnen toch ala iOS en MiUI gewoon op de pagina's rechts ervan komen te staan? (bij MiUI kan je die drawer uitzetten, zie screenshot van mn Redmi)
Ik snap wat je bedoelt. Ik vind het juist uiterst vervelend dat op mijn iPad en iPhone alle apps op de desktop komen te staan; dat levert een enorme hoeveelheid icons op, dan wel een onoverzichtelijke verzameling mapjes waar je icons in groepeert. Ik heb liever een desktop met 2-3 pagina's met een paar grote widgets, een handvol apps, en mijn meestgebruikte in de do(c)k aan de onderkant. En de apps die ik niet vaak gebruik, haal ik wel alfabetisch (of met de zoekfunctie) uit de drawer indien nodig.

Is een kwestie van smaak, denk ik. Maar zover ik kan zien, kun je de drawer in de MS Launcher niet uitschakelen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GtrCraft
Officiële Lineage is uit voor onze X3:
https://download.lineageos.org/surya

Ik heb hem zelf net geïnstalleerd en hij draait goed zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
GtrCraft schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:19:
Officiële Lineage is uit voor onze X3:
https://download.lineageos.org/surya

Ik heb hem zelf net geïnstalleerd en hij draait goed zover ik kan zien.
Had je last van ghost touch en is dat nu voorbij?
Doen bank-apps het gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
quazar schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:44:
[...]

Had je last van ghost touch en is dat nu voorbij?
Doen bank-apps het gewoon?
Nee nooit gehad en ja werkt gwn

[ Voor 4% gewijzigd door GtrCraft op 04-10-2021 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
GtrCraft schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:16:
[...]

Nee nooit gehad en ja werkt gwn
Heb je toevallig KPN? En heb je inkomende nummerweergave op 4G?
Dat mis ik namelijk best wel op de standaard firmware.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Krypt schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:34:
[...]

Heb je toevallig KPN? En heb je inkomende nummerweergave op 4G?
Dat mis ik namelijk best wel op de standaard firmware.
Ik heb pas sinds kort VOLTE (kom van telfort) maar het werkt idd niet op zowel mijn x3 als f3. Ik heb al contact gehad met kpn via het forum en die gingen het nakijken. Tot die tijd 4g bellen uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-06 15:32
edjedan schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:41:
[...]

Het is wachten op de nieuwe update. Dat wordt ook steeds toegezegd in de Poco community app. Ondertussen blijven de klachten binnen stromen...
Bij mij valt de frequentie van ghost touches op dit moment mee. Maar ze zijn niet weg.
Hier echt last van ghosting. Ik dacht dat mijn telefoon was gehackt. Het lijkt dat het laatste miu het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
westlym schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:10:
[...]

Hier echt last van ghosting. Ik dacht dat mijn telefoon was gehackt. Het lijkt dat het laatste miu het probleem is.
Ik heb een paar dagen op de laatste miui gedraaid en ik had geen last van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-06 11:11
Heeft iemand van jullie wel eens zelf het scherm vervangen van de POCO x3 nfc?

Ik heb een barst in m'n scherm maar als ik dat wil laten vervangen vind ik dat niet echt in verhouding staan tot de aanschafprijs.

Is het een beetje te doen? Heb in het verleden wel eens een schermpje vervangen maar dat is lang geleden... was een Nokia N95 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Niet werkende inkomende nummerweergave is dus een volte ding icm een oud telfort sim?

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
DeVins schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 01:52:
Niet werkende inkomende nummerweergave is dus een volte ding icm een oud telfort sim?
Telfort weet ik niet; kpn wel. En dit komt niet zo zeer door KPN, maar doordat niet het juiste profiel voor KPN wordt gebruikt door de telefoon.

Er zijn posts over, dat je met een shortcut creator, via een bepaalde action het profiel kunt wijzigen (Vodafone profiel voor KPN) dat het dan wel werkt. Maar deze action bestaat niet meer in de nieuwere miui versies. Dus wachten op een nieuwe miui versie.

Ik had gehoopt dat de lineage ROM het wel deed. Ik moet nog wel eens vaker een hotspot actief hebben én bellen tegelijk. Dan is volte ideaal, anders valt de verbinding terug naar 3G en dat is best traag.

PS. Iemand ook wel een last dat de je niet meer gebeld kan worden? Data (4G) werkt gewoon, sms'jes komen binnen (merk ik aan de gemiste oproepen sms'jes) maar telefoontjes gaan, met een timeout, naar voicemail en kan zelf ook niet bellen. Reboot is enige oplossing.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Laatst online: 22:49
Krypt schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 04:25:
[...]
PS. Iemand ook wel een last dat de je niet meer gebeld kan worden? Data (4G) werkt gewoon, sms'jes komen binnen (merk ik aan de gemiste oproepen sms'jes) maar telefoontjes gaan, met een timeout, naar voicemail en kan zelf ook niet bellen. Reboot is enige oplossing.
Ja, hier precies hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Energystarcom
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-08-2022
Wie weet er een gespreks recorder die het wel doet op de X3?
Al meerdere geprobeerd,maar wil niet lukken...
Thnx alvast 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
https://www.google.com/se...+x3+pro+ghost+touch+issue

Heleboel info over ghost touching, en toch maar nieuwe modellen uitbrengen: nieuws: Gerucht: Xiaomi brengt Redmi Note 11-telefoons volgende maand uit

Niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Heeft iemand hier voor LineageOS (met microG) al een camera gevonden waarvan de macro en wideangle het ook doen? Heb zowel van gcam als anxcamera meerdere versies geprobeerd

Daarnaast ook hier icm KPN last van het 4g caller id probleem

[ Voor 42% gewijzigd door -36- op 21-10-2021 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooieboot
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-08-2023
Op mijn POCO X3 PRO werkt het "Ok, Google" en/of "Hey Google" commando niet om met de assistent te praten. Ik heb mijn telefoon zojuist een reset naar fabrieksinstellingen gegeven, maar dat heeft helaas geen soelaas geboden. Voice Match staat aan middels een schuifje, al heb ik daar niet meer instellingen (om mijn stem te leren kennen bijvoorbeeld). Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28
Mijn X3 P.ro begint op m'n zenuwen te werken en dan vooral de random apps die openen als ik mijn telefoon opzet, de random calls en het display dat niet altijd uitvalt bij gesprekken.
Eerste en laatste Xiaomi voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
internaut schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 20:30:
Mijn X3 P.ro begint op m'n zenuwen te werken en dan vooral de random apps die openen als ik mijn telefoon opzet, de random calls en het display dat niet altijd uitvalt bij gesprekken.
Eerste en laatste Xiaomi voor mij.
Alleen de X3 Pro heeft daar last van, beetje kort door de bocht om daardoor een heel merk af te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Heb zojuist de update geïnstalleerd. Ghost touch lijkt verergerd. Zou terughoudend zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o.dam
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-06 11:11
quazar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:37:
Heb zojuist de update geïnstalleerd. Ghost touch lijkt verergerd. Zou terughoudend zijn...
Bij mij hetzelfde... M'n telefoon ging vandaag spontaan m'n schoonmoeder bellen 😬😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostbrabant
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-10-2021
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een poco X3. nu heb ik alleen bij de contacten een soort van koffer symbool langs diverse namen staan.. Het lijkt een soort werkprofiel, alleen heb ik deze niet actief. deze contacten kan ik ook niet verwijderen.Zou iemand me hiermee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
quazar schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:37:
Bij juist minder. Hopelijk gaan ze dit in de toekomst nog beter fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark VoH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Het ghost touching werd ik helemaal gek van. Heb het beeldscherm weer op 60hz gezet en nu geen problemen meer.
Heb ook een update gehad naar 12.5.3. Weet niet of dat er ook nog mee te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Mijn USB-poort wilde niet meer opladen. Wilde deze vervangen en had per ongeluk ook het scherm losgemaakt. Sindsdien geen ghost touches meer gehad. Nieuwe USB-poort van Ali werkt trouwens niet (oude nog even slecht).

[ Voor 5% gewijzigd door quazar op 01-11-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 23:35
Tot nu toe eigenlijk altijd veel plezier gehad van Xiaomi telefoons, maar ik word wel echt helemaal gestoord van de ghost touches op mijn x3... Verder vind ik het echt een prima telefoon. Ben er eerlijk gezegd niet van overtuigd dat ze dit nog gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sovereignthrone
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 23:35
Mark VoH schreef op maandag 1 november 2021 @ 19:27:
Het ghost touching werd ik helemaal gek van. Heb het beeldscherm weer op 60hz gezet en nu geen problemen meer.
Heb ook een update gehad naar 12.5.3. Weet niet of dat er ook nog mee te maken heeft..
Met het wisselen van de refresh rate lijkt het bij mij ook eventjes weg te zijn... maar het komt toch vrij snel al weer terug. Ik heb touch feedback even aangezet als test, maar die gaat niet af bij de ghost touches :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-05 15:29
Ik heb zojuist een Poco F3 besteld. Ik moet wel zeggen dat het me zorgen baart dat de laatste update voor dit model in april 2023 verschijnt - nog ruim anderhalf jaar dus. Weet iemand of het nog zin heeft om een toestel ná de laatste beveiligingsupdate te gebruiken en hoe je er dan voor zorgt dat je telefoon geen extra risico loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Mijn proximity sensor werkt niet meer. Lijkt een hardware issue te zijn door mijn mislukte USB-poort reparatie :( De proximity sensor kun je op deze telefoon niet uitzetten lijkt het. Nu gaat mijn scherm steeds uit tijdens het bellen, niet handig bij keuze menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik lees nu vooral dingen over de X3 Pro en F3 in dit/deze topic.

Toch weer even terug naar de X3 nfc, meer mensen al de update ontvangen? Ervaringen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d-KZ9Q8OGwQiAkWz7_OEsIIDzmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hzhax8xtgVTBCMeFgHniRXTO.jpg?f=fotoalbum_large

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:19
Die versie draait hier prima, geen bijzonderheden

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Hopelijk komt dit ook naar de poco's exemplaren: https://www.rprna.com/upd...overlap-issue-and-others/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07-2024
Elke keer als mijn OS een update installeert (Meestal 's nachts) worden mijn wekkers niet weer aktief. Ze staan wel aan, maar doen het gewoon niet tot ik ze een keer uit en weer aan heb gezet.

Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing?

EDIT: nvm, gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door coolmos op 09-11-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54
coolmos schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:00:
Elke keer als mijn OS een update installeert (Meestal 's nachts) worden mijn wekkers niet weer aktief. Ze staan wel aan, maar doen het gewoon niet tot ik ze een keer uit en weer aan heb gezet.

Is dit een bekend probleem? Is er een oplossing?

EDIT: nvm, gevonden.
Welke oplossing heb je gevonden als ik vragen mag?
Als ik sporadisch zelf de telefoon eens herstart loop ik eigenlijk altijd zelfs al m'n alarmen weer even langs om uit en in te schakelen zodat ze sowieso werken.

En bij de ongeplande updates blijft het maar afwachten of het zoals de laatste keer in een weekend valt of dat ik ook zonder telefoon wakker kan worden :z

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Maar sinds ik mijn telefoon uit elkaar heb gehaald en weer in elkaar heb gezet heb ik nooit meer een ghost touch gehad. Proximity sensor is kapot. Geen idee hoe dit verband houdt, maar wel opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Bij mij staat elke keer het alarm volume op maximaal. Als ik die terug naar een lager volume zet, staat deze een dag later gewoon weer op maximaal.

Iemand enig idee hoe gaat komt? Ik heb volgens mij nergens zoiets ingesteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Niet duidelijk wat ze veranderd hebben in 12.5.4 maar het continu sluiten van apps is er wel mee verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 11:17
Is het communicatie probleem met Andoid Auto en clone apps al opgelost?
Heb nu een 2e ruimte ingericht voor whatsapp berichten op de werksim, maar mis deze berichten vaak door het ontbreken van een notificatie / pingeltje.

Collega's weten inmiddels dat ze me beter kunnen bellen bij een spoedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Waarom niet Whatsapp business installeren en dat voor je werk sim gebruiken?
Dan heb je dual apps niet nodig.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06 11:17
Wil prive en werk graag gescheiden houden en lees ook een hoop problemen met het gebruik van WhatsApp for business.

Op mijn vorige toestel (Huawei P10 Lite) werkte Android Auto prima samen met clone apps.
Schijnt echt een Xiaomi issue te zijn.

Zou die 2e ruimte op de Poco dan ook liever gisteren dan vandaag opheffen, naar niet ten koste van Android Auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik zou niet weten wat je daar aan zou kunnen doen. ik zit er wel sterk aan te denken om over te stappen naar Lineage OS.

Heb nu last van dat ik suggestions niet meer aan kan klikken bij invulvelden in Chrome.

Issue wat ook hier beschreven is:
https://forum.xda-develop...n-xiaomi-poco-x3.4366233/

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:23
Ik heb mijn Poco X3 NFC via de MI tool unlocked na 7 dagen. Na de reboot was alles gewiped :(
Gelijk maar LineageOS 18.1 erop gezet, alleen de MI camera mis ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
zx9r_mario schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:33:
Ik heb mijn Poco X3 NFC via de MI tool unlocked na 7 dagen. Na de reboot was alles gewiped :(
Google Camera kun je toch gebruiken?
Of vind je de stock camera app van Xiaomi beter/fijner?

Trouwens, ik gebruik al lang geen Google Camera (meer). In het begin was de tendens dat de stock camera (app) net zo goed, of beter was dan Google Cam. Zijn er hier nog X3 gebruikers die wél Google Cam gebruiken/prefereren boven de stock cam app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
zx9r_mario schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:33:
Daar wordt toch echt duidelijk voor gewaarschuwd, dus dat moet geen verrassing zijn.
Goede keuze ;) Je hebt alleen wel root/magisk nodig om safetynet werkende te krijgen. Anders kun je Netflix etc. niet installeren. Voor wat betreft de camera zou ik GCam nemen: https://www.celsoazevedo....gle-camera/dev-suggested/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Ik heb alleen LineageOS en Gapps pico geïnstalleerd met TWRP. Netflix staat niet in de Google Playstore, maar wel via Aptiode.

Van de camera kon ik de macro en wide optie zo niet 123 terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascha
Ik ben wel een zeer tevreden gcam gebruiker. Met je juiste XML zijn het zeker betere foto's dan de stock camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:46
In bezit van een poco x3 NFC. In een eerdere reactie op de best buy en een topic ergens heb ik aangegeven dat ik ghost touches ervaarde.

Nu twee maanden geleden is mijn telefoon terug gestuurd en onder garantie nagekeken en gerepareerd. Het lijkt nu opgelost.
Afkloppen afkloppen afkloppen..

Even ter info ik heb een nieuw scherm en scherm module (staat op de werkbon).
Daarnaast heb ik vooraf de telefoon geheel terug gezet naar fabrieksinstellingen en bij het opnieuw in gebruik nemen geen backup terug gezet, maar een frisse start gemaakt.

Bij mij is dit allemaal gedaan via Belsimpel garantie afhandeling. Ik heb verder niets hoeven doen, behalve de problemen omschrijven en opsturen.

Misschien voor de twijfelaars om toch de garantie eens te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
TooTall_NL schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:03:
In bezit van een poco x3 NFC. In een eerdere reactie op de best buy en een topic ergens heb ik aangegeven dat ik ghost touches ervaarde.
Ik heb ook last gehad van die ghost touches. Na de laatste MIUI update had ik er geen last meer van. Sinds dit weekend heb ik LineageOS erop staan, dat gaat tot nu toe ook nog goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark VoH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Heb een update gehad naar 12.5.4.
De batterij loopt opeens heel erg snel leeg! Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Piet91 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:37:
[...]
Zijn er hier nog X3 gebruikers die wél Google Cam gebruiken/prefereren boven de stock cam app?
Ik heb een paar verschillende gcam ports gebruikt en vooral bij de eerste vond ik de nightview van gcam veel beter dan de stock app, maar met de laatste gcam die ik nu heb draaien, zijn de avond/nacht opnames niet meer zo mooi terwijl die met de huidige stock app beter lijken.

Volgens mij kan ik in de stock app ook geen 360° optie vinden of kijk ik daar overheen? Daar gebruik ik soms gcam voor.

Ik heb zitten denken aan de installatie van bijvoorbeeld lineageOS, maar ik zou dan ook graag de MI camera app daarop installeren.
Één van de dingen die ik echt zou missen is de fullscreen beeldverhouding optie. Ik vind dit vooral bij buitenfotografie vaak hele mooie afbeeldingen geven met mooiere breedte-hoogte verhouding dan panorama.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen