Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 23:58
Mark VoH schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:35:
Heb een update gehad naar 12.5.4.
De batterij loopt opeens heel erg snel leeg! Meer mensen last van?
Die heb ik al een tijdje.
Accubattery geeft nog 11 uur actief, 87 uur stand-by, 40 uur combi aan. Daar is weinig aan veranderd.

Dus geen last van lijkt het. Ghost touches (even afkloppen) ook weinig tot geen last meer van gehad.

En ik gebruik gcam ook voor nightmode, en stitching. De rest de normale camera.
Bedenk dat ik eigenlijk amper de andere lenzen gebruik.

En ook aan het twijfelen of ik Lineage erop gooi. Safetynet shit is toch wel een dingetje.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Krypt schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:56:
[...]

En ook aan het twijfelen of ik Lineage erop gooi. Safetynet shit is toch wel een dingetje.
Safetynet lijkt een groot obstakel, maar je kunt dat binnen een paar minuten oplossen met de MagiskHide Props Config module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
I know. Maar je hebt root nodig om magisk te draaien?

Had eerder een Xiaomi Redmi Note4 en een oude Xperia Z1 met Lineage, die out-of-the-box safetynet compliant waren, zonder root en magisk.
Maar dat is blijkbaar niet meer mogelijk door safetynet aanpassingen.

Pvouput live

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 19:40
zx9r_mario schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb ook last gehad van die ghost touches. Na de laatste MIUI update had ik er geen last meer van. Sinds dit weekend heb ik LineageOS erop staan, dat gaat tot nu toe ook nog goed.
Heb je alles stock van lineage os gebruikt? Hoe is het verder met jouw accu?

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:32
westlym schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:14:
[...]

Heb je alles stock van lineage os gebruikt? Hoe is het verder met jouw accu?
Batterij verbruik is hetzelfde gebleven en ik heb deze lineage versie gebruikt met TWRP. Deze draait tot nu toe goed.

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 21:36

-36-

Trust me. I'm an amateur

heeft iemand al een oplossing voor het bij KPN ontbrekende Caller ID over VoLTE gevonden?

https://forum.xda-develop...-calling-enabled.4238449/
-bij deze oplossing wordt de telefoon in de QPST Tool niet herkend

https://forum.kpn.com/mob...p-xiaomi-telefoons-470316
-En via deze oplossing is er geen modem config optie aanwezig.

-O- begint onderhand een beetje een dealbreaker te worden

• Krypt
Nope, van alles geprobeerd maar niks gevonden.

Zit met hetzelfde issue... En dan met 3 telefoons hier thuis :X

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Lol, dacht laat ik over de issue is contact opnemen met de support via mail welke op de poco site vermeld staat (support.nl@po.co) maar mailtjes komen niet aan. :+ Heb over de hardwarekwaliteit niet zoveel te klagen maar support ed blijft toch allemaal beetje okkie wokkie Chinastijl.

[ Voor 27% gewijzigd door -36- op 18-12-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:42
LightPhoenix schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:00:
[...]

Standaard dingen in MIUI is het uitzetten van battery management voor de Gear App. Ik kan je vertellen dat zelfs hun eigen fitness tracker app (Mi Fit) ook niet out of the box correct werkt doordat de app gewoon gekilled word door MIUI. Wat je daarvoor moet doen is lang drukken op de app -> app informatie -> autostart aan. Dan in hetzelfde menu Batterijbesparing -> Geen beperkingen. Check ook daar de toestemmingen nog even. Wees er ook zeker van dat het niet zo is dat de app alleen de locatie mag bepalen als de app op de voorgrond open staat. Mocht je dit weer willen forceren dan installeer je de app opnieuw en dan zou Android je bij het eerste gebruik van de locatie toestemming vragen wanneer het zou mogen.
Verder ook de app vastzetten in het geheugen. Dit doe je in het scherm waar je tussen apps kunt wisselen door het lang drukken op de app -> er opent zicht aan de zijkant van het app overzichtje een menu met meerdere iconen, druk daar op het slotje zodat dit open springt... dit betekend dat het nu in het geheugen vast staat en niet meer gekilled wordt (onlogisch, ik weet het). Kijk je hierna weer in het overzicht zie je als het goed is een slotje staan naast de naam van de app.

Ik hoop dat het werkt, zelf moet ik nog proberen mijn TomTom Drive app aan de praat te krijgen met X3. Mijn F1 weigerde dit totaal... en TomTom kon me ook niet verder helpen. Hoop dat het met de Gear wel werkt!
Na meer dan een jaar geen problemen te hebben gehad, heb ik een nieuwe smartwatch (Samsung Watch4),

Samsung Gear app is geupdate, en mijn oorspronkelijke probleem is terug. Ik krijg op mijn horloge geen gps locatie door van de telefoon.
Alle stappen doorlopen, app's staan vast in geheugen, alles heeft toestemming, geen batterijbesparende toestanden, en toch verrekt hij het.

Weet iemand nog een truc/oplossing. Ook mijn 'oude' horloge waar het wel werkte doet het nu weer niet meer, dus ergens is er iets misgegaan met de update/rechten ofzo.

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Krypt schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:05:
Nope, van alles geprobeerd maar niks gevonden.

Zit met hetzelfde issue... En dan met 3 telefoons hier thuis :X
Heb op mi eu forum een draadje aangemaakt. Misschien helpt het als iedereen met hetzelfde probleem daar een reply achterlaat.

https://xiaomi.eu/communi...ller-id-with-volte.64519/

[ Voor 10% gewijzigd door -36- op 08-01-2022 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
-36- schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Heb op mi eu forum een draadje aangemaakt. Misschien helpt het als iedereen met hetzelfde probleem daar een reply achterlaat.

https://xiaomi.eu/communi...ller-id-with-volte.64519/
Dit is niet zozeer een KPN of een Poco X3 NFC probleem. Dit is gewoon een probleem van Xiaomi zelf, want ze laten het al jaren na om dit op orde te krijgen. Google maar eens op "xiaomi volte unkown caller" en dan zie je o.a. https://xiaomi.eu/communi...-number-with-volte.55113/

Speelt dus al een tijd en met verschillende telefoons. Zodra je volte aanzet ontstaat het probleem. Hier met een Poco X3 NFC met Lineage OS en Hollandsnieuwe als provider ervaar ik het zelfde probleem zodra ik volte aanzet.

Oplossing? Volte en wifi bellen uitzetten.

[ Voor 0% gewijzigd door Freakster86 op 10-01-2022 13:35 . Reden: wifi bellen heeft geen invloed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Freakster86 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:59:
[...]

Dit is niet zozeer een KPN of een Poco X3 NFC probleem. Dit is gewoon een probleem van Xiaomi zelf, want ze laten het al jaren na om dit op orde te krijgen. Google maar eens op "xiaomi volte unkown caller" en dan zie je o.a. https://xiaomi.eu/communi...-number-with-volte.55113/

Speelt dus al een tijd en met verschillende telefoons. Zodra je volte aanzet ontstaat het probleem. Hier met een Poco X3 NFC met Lineage OS en Hollandsnieuwe als provider ervaar ik het zelfde probleem zodra ik volte aanzet.

Oplossing? Volte en wifi bellen uitzetten.
Ja maar bij vorige telefoons kon je tenminste nog handmatig het profiel aanpassen. En 3g bellen gaat ook niet eeuwig dekking hebven. Dus vooral veel klagen bij xiaomi is naar mijn idee de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Zal van de week eens een accountje aanmaken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fijnisdat
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 21:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HttLtJfQRv4cevUZrp7Z_wvNSlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AiQ0JS2JVXE7vQPRwmJRGx1O.jpg?f=fotoalbum_large
Heeft iemand een idee waarom mijn opslag ruimte zo vol zit? Ik kan bijv. niet ontdekken wat die "Andere" daarboven aan, 16GB, doet ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
12.5.5 komt hier net binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bascha
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03-03 01:11
Fijnisdat schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:31:
[Afbeelding]
Heeft iemand een idee waarom mijn opslag ruimte zo vol zit? Ik kan bijv. niet ontdekken wat die "Andere" daarboven aan, 16GB, doet ...
Heb je de optie "tweede ruimte" ingeschakeld? Dat neemt redelijk wat extra ruimte in beslag. Ik heb dat overigens niet, en er is 13 GB in gebruik door "systeem".

• Fijnisdat
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-04 21:20
Goede tip. Dat prullenbakje werkt niet, maar ik dat moet nu oplosbaar zijn (...)

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Hier ook. Geen hoop op volte, maar we gaan het zien.

Edit: nee dus :+

[ Voor 4% gewijzigd door DeVins op 17-02-2022 21:01 ]

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

nieuws: KPN stopt eind maart definitief met ondersteuning 3G-netwerk

Mag toch hopen dat er tegen die tijd een oplossing is :-(

• DeVins
Ik heb mijn Poco X3 NFC via Belsimpel icm een KPN abonnement afgesloten en heb in de fysieke winkel aangekaart dat de 3G ondersteuning eind maart stopt.

Nu vroegen ze mij het toestel ter reparatie in te sturen voor een oordeel of ik in aanmerking kom voor een 'tweede kans' toestel. Een gebruikt exemplaar dus.

Gezien zij mij geen leentoestel kunnen bieden en ik niet veel zin heb in een hele backuprompslomp is mijn vervolgvraag of er hier Tweakers zijn die hun poco x3 nfc geroot hebben en zodoende wél nummerweergave bij 4G bellen hebben.

Hebben wij zo'n iemand in de zaal? :)

antihipsteralliance

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:09
Wellicht heb ik iets gemist, maar de Poco X3 NFC werkt toch gewoon op 4G?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55
DeVins schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:54:
Ik heb mijn Poco X3 NFC via Belsimpel icm een KPN abonnement afgesloten en heb in de fysieke winkel aangekaart dat de 3G ondersteuning eind maart stopt.

Nu vroegen ze mij het toestel ter reparatie in te sturen voor een oordeel of ik in aanmerking kom voor een 'tweede kans' toestel. Een gebruikt exemplaar dus.

Gezien zij mij geen leentoestel kunnen bieden en ik niet veel zin heb in een hele backuprompslomp is mijn vervolgvraag of er hier Tweakers zijn die hun poco x3 nfc geroot hebben en zodoende wél nummerweergave bij 4G bellen hebben.

Uh, zijn er mensen die geen nummerweergave op 4G hebben dan?
Op mijn Poco krijg ik gewoon het nummer te zien, of de naam (als in het telefoonboek), of de plaats van waaruit gebeld wordt.

• DeVins
bnwgraaf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:03:
[...]

Uh, zijn er mensen die geen nummerweergave op 4G hebben dan?
Op mijn Poco krijg ik gewoon het nummer te zien, of de naam (als in het telefoonboek), of de plaats van waaruit gebeld wordt.
KPN specifiek probleem. Jij zit denk ik op een ander netwerk? Zo niet, werkt het bellen via volte wel bij jou?

antihipsteralliance

• bnwgraaf
Hm, nu heb ik misschien mee gepraat over iets waar ik geen verstand van heb? Mijn excuses!

Ik heb bij type voorkeursnetwerk ingesteld "Voorkeur voor LTE" en in een cell-network app zie ik dat ik ook verbinding heb via een LTE
Is dat dan alleen voor internet of geldt dat ook voor bellen?

Ik heb overigens ook KPN als provider.

• DeVins
Dit geldt voor bellen. Op KPN schakelt de telefoon terug op 3G. 31 maart trekt KPN de stekker uit 3G. Als je belt via volte (dus alleen bellen over 4G) zul je zien dat je bij inkomende oproepen 'Onbekend' zal zien staan. Iets met een modemconfiguratie in deze (en andere) telefoons.

Ik heb met de 2e lijn van KPN gesproken en zij geven aan dat hier helaas niets aan te doen is en het helaas toestelafhankelijk is.

antihipsteralliance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

DeVins schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:54:

Heb de Poco X3 unlocked en geroot. vanwege verhoogde beveiligingen kom je helaas ook dan niet bij de modemconfiguratie zoals op sommige oudere toestellen nog wel mogelijk was. -O-

Ook lekker dat xiaomi telefoons nog gewoon met KPN in de koppelverkoop gaan, lijkt me dat dat tzt tot een hoop ontevreden klanten gaat leiden. Waarschijnlijk wishfull thinking maar misschien dat er dan eindelijk iemand wakker wordt en het probleem aangepakt wordt.

Grappige is dat bij KPN de VoLTE caller ID in Duitsland met roaming bij O2 wel werkt. Dus enkel het door KPN klantenservice doorverwijzen naar de fabrikant lijkt me ook niet helemaal terecht.

[ Voor 21% gewijzigd door -36- op 02-03-2022 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

bnwgraaf schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:23:
Hm, nu heb ik misschien mee gepraat over iets waar ik geen verstand van heb? Mijn excuses!

Ik heb bij type voorkeursnetwerk ingesteld "Voorkeur voor LTE" en in een cell-network app zie ik dat ik ook verbinding heb via een LTE
Is dat dan alleen voor internet of geldt dat ook voor bellen?

Ik heb overigens ook KPN als provider.
je moet VoLTe handmatig aanzetten. deze optie is verborgen. In de dailer moet je eerst *#*#86583#*#* invoeren dan komt de VoLTE en Vowifi optie tevoorschijn bij de netwerkinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 23:42
Het wonder is geschied. Android Auto werkt nu ook met dubbele apps.
Voorheen leverde dit een communicatie fout op tussen voertuig en telefoon.
Dit dus: https://itigic.com/nl/and...-in-miui-how-to-fix-them/

Had tot gisteren de whatsapp op mijn zakelijke sim in een 2e ruimte.
Maar was daar zo klaar mee vanwege geen goede notificatie's dat ik maar weer dubbele apps ben gaan gebruiken. In de hoop dat de communicatie problemen zijn opgelost, En jawel opgelost _/-\o_

Edit
Plan B was whatsapp bussiness. Wel wat overkill en huiverig omdat je niet meer terug kan naar gewone whatsapp (iets met backups niet compatible).

Plan C was privenummer toe laten voegen aan bepaalde groepen (storing en afdeling).
Leutergroepen kunnen dan lekker in de 2e ruimte blijven zonder pingeltjes :+

Had ook nog wat bijvangst met deze exercitie: backups naar Google drive bleken al ruim 2 maanden niet meer te draaien. Geen idee waar dit misgegaan is, betrof dus beide whatsappen. Dus zowel die in hoofd als 2e ruimte. Overigens waardeloos dat je deze backups niet kan beheren in Google drive (geldt ook voor telefoon backup). Je kan zien dat ze er zijn en wanneer de laatste gemaakt is (Opslag => Backups). Maar thats it..

[ Voor 43% gewijzigd door Aapmansz op 03-03-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
-36- schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 14:47:
[...]

Heb de Poco X3 unlocked en geroot. vanwege verhoogde beveiligingen kom je helaas ook dan niet bij de modemconfiguratie zoals op sommige oudere toestellen nog wel mogelijk was. -O-

Ook lekker dat xiaomi telefoons nog gewoon met KPN in de koppelverkoop gaan, lijkt me dat dat tzt tot een hoop ontevreden klanten gaat leiden. Waarschijnlijk wishfull thinking maar misschien dat er dan eindelijk iemand wakker wordt en het probleem aangepakt wordt.

Grappige is dat bij KPN de VoLTE caller ID in Duitsland met roaming bij O2 wel werkt. Dus enkel het door KPN klantenservice doorverwijzen naar de fabrikant lijkt me ook niet helemaal terecht.
Links en rechts heb ik wel wat gelezen over de Qualcomm pdc tool waarmee het mogelijk zou zijn? Ik zal dan eerst een Windows pc/laptop moeten lenen want op mn linux en macos bak gaat dat niet lukken. (Softbricks eerder gehad in een virtuele machine met usb filtering, dus geen optie)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJVersteeg
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 17:17
Ik wil Screenshots maken met 3 vingers naar beneden halen doch dat lukt niet het scherm wordt dan in zijn geheel naar beneden getrokken. Dat met tikken op de achterkant of via aan/uitknop cq vingersensor vind ik ook niks. Te vaak ongewilde screenshots. Doe ik iets verkeerds? Hoor het graag van jullie. Voor de rest puike foon voor het geld. ☺️☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
FJVersteeg schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 11:23:
Ik wil Screenshots maken met 3 vingers naar beneden halen doch dat lukt niet het scherm wordt dan in zijn geheel naar beneden getrokken. Dat met tikken op de achterkant of via aan/uitknop cq vingersensor vind ik ook niks. Te vaak ongewilde screenshots. Doe ik iets verkeerds? Hoor het graag van jullie. Voor de rest puike foon voor het geld. ☺️☺️
Met 3 vingers naar beneden vegen om een screendump te maken werkt hier prima.
Heb het toestel bijna een jaar en ben er nog steeds zeer tevreden over :Y

Edit
Helaas wel wat eigenaardigheden met accubesparing en permissies.
  • Autostart (moet aangezet worden voor apps die actief moeten blijven)
  • Hetzelfde geldt voor een aantal accu besparende instellingen. Sygic, TomTom Go en Flitsmeister stoppen er anders mee na een paar minuten gebruik in Android Auto.
  • Permissies van apps die een tijdje niet gebruikt zijn worden ingetrokken

[ Voor 25% gewijzigd door Aapmansz op 05-03-2022 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

@DeVins het is mij iig niet gelukt met die tool. Maar wie weet heeft iemand anders meer succes.

Nog 11 dagen te gaan voor KPN 3g uitzet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-04 00:47

shicomm

<***>

Een familielid van me heeft de x3 nfc met het beruchte "dronken" camera probleem.. gcam's hebben de issue niet kunnen verhelpen dus dan maar een custom rom er op..
Ik heb alle spulletjes inmiddels bij elkaar maar moet nog een paar dagen wachten op de unlock.
Enig punt van twijfel ; twrp er op krijgen is de issue niet maar deze recovery mist de adb sideload functie.
Hoe ga ik de rom er dan op krijgen ?

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:44
@shicomm Je kunt de rom ook op een SD-kaartje zetten en die in je telefoon plaatsen. Als je LineageOS gebruikt kun je daarvan de recovery gebruiken ipv twrp.

[ Voor 3% gewijzigd door M!chiel op 30-03-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

shicomm schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:12:
Een familielid van me heeft de x3 nfc met het beruchte "dronken" camera probleem.. gcam's hebben de issue niet kunnen verhelpen dus dan maar een custom rom er op..
Ik heb alle spulletjes inmiddels bij elkaar maar moet nog een paar dagen wachten op de unlock.
Enig punt van twijfel ; twrp er op krijgen is de issue niet maar deze recovery mist de adb sideload functie.
Hoe ga ik de rom er dan op krijgen ?
via fastboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

ik ken het adb commando "adb sideload rom.zip" maar precies die werkt niet...
is er een vergelijkbaar fastboot commando wat in een situatie als dit wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

@shicomm met fastboot gebruik je *.img ipv *.zip bestanden. Verder kan je vanuit fastboot direct flashen. zelf maak ik wel altijd eerst een backup door vanuit fastboot een recovery te booten en dan een backup van alle partities te maken. Nut van dat hele sideloaden zie ik sws niet zo in. flashen vanuit recovery is tot nu toe altijd gelukt. als de rom erop staat zet ik dan als laatste stap de bijbehorende recovery erop zodat ota updates ook werken.

op https://lineageosroms.com/surya/ staat een overzichtelijke guide

[ Voor 17% gewijzigd door -36- op 31-03-2022 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm

shicomm

<***>

Vooralsnog wil ik op deze x3 ook arrow installeren omdat ik daar op mijn f2 inmiddels ook goede ervaringen mee heb.
Wellicht is die lineage recovery dan een betere keuze om te pakken aangezien adb sideload wél toe lijkt te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark VoH
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik heb Kpn, en inmiddels het probleem dat ik geen bellergegevens meer zie van inkomende oproepen. Ik kan zelfs niet opnemen op de normale manier door het telefoontje omhoog te swipen.
Ik moet dan het menu naar beneden swipen, de oproep uitvouwen en op antwoorden klikken.

Is hier echt geen oplossing voor? Want dit is echt heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Miui 12.5.7 komt hier net binnen met Android veiligheidsupdates tot maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:14
Heb Kpn, en Volte niet ingeschakeld, dus geen probleem verder. Wat ik wel merk is dat het nu veel langer duurt tot de telefoon overgaat, als ik iemand bel. Tot 15 seconden aan toe. Iemand zelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Dat het wat langer kan duren klopt wel; omdat de telefoon om moet schakelen naar 2g. Maar 15 seconden is wel erg lang.

Seconden of 5 heb ik ongeveer

[ Voor 12% gewijzigd door Krypt op 20-04-2022 06:49 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

ook hier schakelt de telefoon in sommige gebieden terug naar 2g tijdens het bellen met KPN. met als gevolg dat.als je al kan bellen bv niet tegelijk kan internetten en de kwaliteit belabberd is.

[ Voor 72% gewijzigd door -36- op 13-06-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Kan iemand mij vertellen hoeveel van de interne opslag beschikbaar is voor de gebruiker?
Ik zit wat krap in de ruimte, maar als ik met verschillende schijf analyse apps kijk, lijk ik lang niet zoveel te gebruiken.
Als ik naar de opslagruimte tool van Poco zelf kijk, zijn dit de grootste verbruikers van schijfruimte:
- Systeem (15,4 Gb)
- Apps en data (23 Gb)
- Andere (18,4 Gb)
- Foto's, video's, documenten (<1 Gb)

Waar wordt die 18,4 Gb voor gebruikt (Andere)?

Nog een vraag: ik heb op een andere telefoon wel eens apps naar de externe sd card verplaatst, maar zie deze optie niet op de Poco. Weet iemand of dat wel mogelijk is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Miui 12.5.8.0 komt hier net binnen met Android veiligheidsupdates tot mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianG
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-01 19:04
Bij mij ook beveiliging update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Ervaar wat problemen met 'Vind mijn apparaat'
https://www.google.com/android/find?hl=nl

Als het apparaat een paar uur niet gebruikt is, is de locatie niet te bepalen (realistische situatie als je deze ergens hebt laten liggen en wil weten waar die is).
Uiteindelijk komt er wel een reactie met netwerk en batterijstatus, maar locatie niet.
Ook niet na geluid afspelen en apparaat beveiligen (gaan beide wel af).

Hoe te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:44
Android 12 met miui 13 is gereleased. https://androidfilehost.com/?fid=15664248565197198736 (xiaomi.eu link / rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiserhenk
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-05 16:47
Mijn vriendin heeft een Poco X3 NFC die vast zit in de bootloop. Het is mogelijk om in de recovery mode te komen maar verbinden met de Mi PC Suite (voorheen MI Assistent) via de pc lukt niet. Ik kan zien dat de pc ziet dat een nieuw apparaat verbonden is maar ik kan deze niet openen/inzien. Bij andere telefoons verschijnt het apparaat keurig als schijf in Deze computer maar deze dus niet.
Is er een mogelijkheid om de bestanden die op de telefoon staan er nog vanaf te halen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nidebo
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-05 10:23
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNqPNUgEGLCpEc1BF7753k_Wmwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55cQLQrg4Rj2SKlxywk7QHen.jpg?f=fotoalbum_large

• sambalbaj
  • Niet online
Nog bijzonderheden na de update?
Dingen die niet of echt anders werken?

V13.0.2.0.SJGEUXM staat hier klaar.
Ook versie 2.0 van de Poco Launcher.

[ Voor 8% gewijzigd door sambalbaj op 01-09-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
Nee, alles werkt zoals het al was, geen rare dingen tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Tot nog toe geen veranderingen merkbaar van update, maar dat kan natuurlijk nog komen ;)

Wel een nieuw irritant en onduidelijk icoontje naast mijn klok. Iemand enig idee wat dit is en hoe ik er van af kom?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vwkBVM-HbH7-0kcHFggxmR-gBIM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZmOmP5LUGr4J0VG2envzkOAa.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:09
flupke01 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:24:
Tot nog toe geen veranderingen merkbaar van update, maar dat kan natuurlijk nog komen ;)

Wel een nieuw irritant en onduidelijk icoontje naast mijn klok. Iemand enig idee wat dit is en hoe ik er van af kom?

[Afbeelding]
NFC logo lijkt mij?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupke01
Verdomd, je hebt gelijk, kwam me al bekend voor 🙄 Had ik voor de update overigens niet, terwijl ik nfc altijd aan heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
flupke01 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:38:
[...]

Verdomd, je hebt gelijk, kwam me al bekend voor 🙄 Had ik voor de update overigens niet, terwijl ik nfc altijd aan heb staan...
Heb me er wat in verdiept, ben niet de enige die het ding weg wil hebben ;) Lijkt permanent weg te blijven na aanpassing met https://adbappcontrol.com. Nou morgen nog maar ff checken of Nfc het verder wel gewoon blijft doen...

• Aapmansz
Update hier ook probleemloos.
Wel een melding vooraf dat de DJI app mogelijk niet goed meer zou werken.
No problem, gebruik mijn oude Huawei P10 lite als dedicated controller voor de Mavic Mini.

NFC logo was me ook opgevallen, zit niet in de weg. Als de ING pas maar blijft werken :+

Notificaties per app gestapeld wel een grote verbetering.
Dus alle ongelezen notificaties van bijv. NOS in 1 notificatie popup.

Goed bezig bij Poco, gewoon Android 12 op een budgettoestel van bijna 2 jaar oud _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Update probleemloos, behalve:

ik had met behulp van een Hybrid Dual Nano Sim Card Adapter Converter https://nl.aliexpress.com...QQNK&gatewayAdapt=glo2nld

een dual sim + geheugenkaart telefoon. Werkte probleemloos. Na de update dus niet meer
Tis of 2 sims, of 1 sim en geheugenkaart. Iemand een idee waar/hoe ik dat kan oplossen, het was toch wel makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Klein_Kipje op 09-09-2022 07:54 ]

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Krijgen jullie de update naar MIUI 13 gewoon aangeboden of hebben jullie die handmatig gedownload?
Bij mij geeft hij nog altijd geen beschikbare update aan...

EDIT: kan het zijn omdat er bij mij een "GLOBAL"rom op staat?
MIUI-V12.5.8.0.RJGMIXM

Kan ik de EEA versie downloaden en op mijn telefoon installeren?

[ Voor 33% gewijzigd door bnwgraaf op 09-09-2022 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Update werd automatisch aangeboden. Kreeg er geen popup van maar zag bijwerken staan bij instellingen => over deze telefoon.

Heb deze versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dg__GHI7VEzlurv58i-FRtWB4mw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UChNzRu5mb814ekSec2ZmykL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
Aapmansz schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:53:
Update werd automatisch aangeboden. Kreeg er geen popup van maar zag bijwerken staan bij instellingen => over deze telefoon.

Heb deze versie:

[Afbeelding]
Same here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Ik heb hem al handmatig gedownload en geinstalleerd; most in mijn geval wel de global zijn, omdat je de EEA versie niet over de global heen kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Vanochtend voor het eerst meegemaakt dat FlitsMeister niet automatisch opgestart was.
Cruisecontrol niet boven de 108KM/h gezet net als geen gas erbij gegeven.

Toch apart hoe je gaat vertrouwen op je telefoon en de aanwezige apps :+

Op het werk FM handmatig gestart en op de terugweg kon het gas er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Dark mode doet raar bij de google feed sinds de laatste update van de poco launcher. Tekst word dan onleesbaar. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-05 10:25
Niet op deze (heb ik niet meer), maar wel op de Xiaomi 12 Lite en eerder dit jaar op de Poco F4 GT. Dus is een terugkerend probleem in MIUI blijkbaar 🙁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
benedictuz schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:32:
Dark mode doet raar bij de google feed sinds de laatste update van de poco launcher. Tekst word dan onleesbaar. Meer mensen last van?
Ik heb wel eens met sommige apps dat ik in de Poco settings ze uit moet sluiten van de Dark Mode omdat anders de tekst niet meer te lezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
Moest de optie "pas achtergrond in donkere modus aan" uitzetten kennelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
En alwéér heb ik spijt van te gretig updaten, ik leer het ook nooit. |:( Eigenlijk elke keer na een MIUI update wel ergens gesodemieter mee gehad. Nu dus ook weer.

Nu weer problemen met NFC i.c.m. mobiel/contactloos betalen via de ASN. 'Kaart' wordt steeds geweigerd, of ik krijg melding dat er geen internetverbinding zou zijn. Het lijkt vooral bij wat grotere betalingen een ding te zijn. Soms lukt het nl. wel met kleinere bedragen. NFC werkt op zich ook prima met bijvoorbeeld mijn koptelefoon. Ook de bankpas wordt gezien bij het testen van NFC.

Heb bankapp en koppeling met gsm opnieuw geïnstalleerd en uiteindelijk hele gsm maar naar fabrieksinstellingen teruggezet. Help allemaal niets. Ook Google Certificering is ok.

Dit schijnt niet een geheel onbekende bug te zijn, maar er is verder erg weinig over te vinden, vooralsnog.

Iemand hier nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37

Zenix

BOE!

Ik gebruik al een jaar ArrowOS met OTA updates, werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnwgraaf
Is er hier iemand die naast de X3 (nfc) ook ervaring heeft met de X4 Pro?
Ik overweeg er eentje voor mijn vriendin waarbij ik benieuwd ben of de kwaliteit van de (hoofd-) camera minimaal hetzelfde is als die van de X3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
Ik heb het volgende 'probleem' na de update.

Als ik mijn bluetooth oortjes gebruik komt er een melding/notificatie links boven: "oortelefoons', wat verder niets doet.

Maar na gebruik en als ze dus niet meer zijn verbonden met de telefoon gaat de melding niet weg.

ik krijg hem alleen weg door in de apps lijst hem 'gedwongen te stoppen'.

Ik kan verder de hele app niet vinden en weet ook niet wat tie doet, of moet doen.

Tis ook geen mega probleem, maar het irriteert me gewoon. Heb nu 'meldingen niet toegestaan' aangezet, dus de melding is weg, maar wat is het, wat doet het ??

www.weitjerock.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bnwgraaf
Klein_Kipje schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:41:
Ik heb het volgende 'probleem' na de update.

Als ik mijn bluetooth oortjes gebruik komt er een melding/notificatie links boven: "oortelefoons', wat verder niets doet.

Maar na gebruik en als ze dus niet meer zijn verbonden met de telefoon gaat de melding niet weg.

ik krijg hem alleen weg door in de apps lijst hem 'gedwongen te stoppen'.

Ik kan verder de hele app niet vinden en weet ook niet wat tie doet, of moet doen.

Tis ook geen mega probleem, maar het irriteert me gewoon. Heb nu 'meldingen niet toegestaan' aangezet, dus de melding is weg, maar wat is het, wat doet het ??
Ik heb hetzelfde met een bedraade koptelefoon.

• flupke01
Zenix schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:38:
Ik gebruik al een jaar ArrowOS met OTA updates, werkt echt perfect.
Dank voor de tip. Maar stel dit liever zo lang mogelijk uit; in het verleden veel met andere OS'en lopen rommelen, heb ik nu eigenlijk niet zoveel zin meer in. Maar mocht ik het toch nog doen, zal ik hier eens naar kijken...

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:37

Zenix

BOE!

flupke01 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:26:
[...]

Dank voor de tip. Maar stel dit liever zo lang mogelijk uit; in het verleden veel met andere OS'en lopen rommelen, heb ik nu eigenlijk niet zoveel zin meer in. Maar mocht ik het toch nog doen, zal ik hier eens naar kijken...
Ik weet het, gebruik al jaren Xiaomi telefoons en meestal Xiaomi EU. Maar bij ArrowOS werkte alles gelijk goed en het verschil in snelheid was behoorlijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tangawasabi
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-10-2022
Sinds de update heb ik een melding van earphone in beeld en ik weet niet wat het is een hoe erg te krijgen. Er is btw geen koptelefoon gekoppeld. Iemand enig idee? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsbXuW_IYyFkpK7uuaWPeXNolEE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMPVwIlQe88ruoZ5OE5mi1TB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Tangawasabi schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 10:49:
Sinds de update heb ik een melding van earphone in beeld en ik weet niet wat het is een hoe erg te krijgen. Er is btw geen koptelefoon gekoppeld. Iemand enig idee? [Afbeelding]
Ik geloof dat dit zo'n waarschuwing is al je (volgens Google) te lang je oordopjes/koptelefoon hebt gebruikt.
Dan krijg je een notificatie hiervan. Heb ook wel eens gehad dat je dan inderdaad soms zo'n lege notificatie overhoudt.

Even ingedrukt houden en dan aangeven dat je deze notificatie niet wil toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7i3w75OZZbrUrUDqeN8Fj5bwAGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6H10ODvvdQGDuNgO5dtmECkC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Kijk hier nog maar even mee uit.
Heb nu vaak, maar niet altijd geen geluid bij bellen.
Beiden horen dan niks.

Ben er nog niet uit wat dat is.
Soms opgelost met herstarten, soms met bluetooth uit en ook VoLTE uit wilde een keer helpen, maar ook de oplossingen lijken random en dus geen echte oplossing.

edit: 12-12 na een paar dagen bluetooth uitgeschakeld te hebben was het opgelost, ook na weer inschakelen.

[ Voor 15% gewijzigd door sambalbaj op 12-12-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Heb dat zelf nog niet ervaren.. maar volte heb ik nog steeds uit staan; want het issue dat je met kpn geen callerid hebt bestaat nog steeds helaas.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Heb er 2 Vodafone sims in zitten maar herken me niet in bovenstaande problematiek.
Wat er wel veranderd is na de upgrade:
  • Irritante notificatie geluiden (moet ik nog verder uitzoeken)
  • NFC logo linksbovenin (zit niet in de weg)
  • Niet meer kunnen inloggen met vingerafdruk in ING app, pinnen nog wel met vingerafdruk (vermoed oorzaak ING omdat dit pas sinds een week is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tivanro
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-04 11:29
Sinds deze update heb ik naast de tijd linksboven in beeld het volgende icoontje. Iemand een idee wat het betekent?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe5JhHqQpPz2kjNNqlZkC8O_Wj4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5vh9aw7hzWYEW2vUONC53Gxg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupke01
tivanro schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:12:
Sinds deze update heb ik naast de tijd linksboven in beeld het volgende icoontje. Iemand een idee wat het betekent?
[Afbeelding]
NFC. Kan niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tivanro
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-04 11:29
Dank voor je snelle reactie. Klopt helemaal, ik gebruikte nooit NFC maar is bij de nieuwe update aan gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
tivanro schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 14:34:
Dank voor je snelle reactie. Klopt helemaal, ik gebruikte nooit NFC maar is bij de nieuwe update aan gaan staan.
Met NFC uitzetten is het icoontje weg.
Gebruik zelf wel NFC voor pin betalingen.

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 19:40
Volgens deze site krijgt mijn poco 's x3 pro wel een update naar Android 13: https://xiaomiui.net/xiao...ible-for-android-13-5896/

Maar volgens deze site houdt het op voor poco x3 pro: https://androidworld.nl/n...normaal-android-13-update

Welke zal wel kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
westlym schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:07:
Volgens deze site krijgt mijn poco 's x3 pro wel een update naar Android 13: https://xiaomiui.net/xiao...ible-for-android-13-5896/

Maar volgens deze site houdt het op voor poco x3 pro: https://androidworld.nl/n...normaal-android-13-update

Welke zal wel kloppen?
De Poco X3 Pro is van 2021 en kwam met Android 11, dus krijgt zeker nog Android 13. Xiaomi belooft tegenwoordig zelfs 3 updates, dus als het meezit zou Android 14 ook nog mogelijk zijn.

De reguliere X3 is wat ouder en kwam nog met Android 10, dus wellicht dat Androidworld ze niet afzonderlijk heeft beoordeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/50gBG0pnXe07CMCywyLxXGgOTlg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ebyQ9XLAn0oU05WvMvpkzrgQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50

DeFeCt

je wéét toch

Gebruiker121 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:40:
Hoi allemaal,

Hopelijk kan iemand mij hier helpen. Ik heb sinds 2 dagen de Poco x3 en ik heb de laatste update geinstalleerd (versie 12.0.3) . Op mijn telefoon staat de hele tijd "Een ogenblik geduld op het start scherm" (meer dan een dag).

Weet iemand hoe ik dit weg kan krijgen? Heb de telefoon al een aantal keer gerestart en gereset naar fabrieksinstellingen. Alvast bedankt voor de hulp.

gr,
Jake
Heb je dit probleem nog weten op te lossen? Na een factory reset heeft de telefoon van mijn dochter deze melding nu ook en ik krijg het vooralsnog niet weg.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Heb deze telefoon nu ruim 2 jaar, echter begint de accu wat sleets te worden.
Is deze te vervangen of een gevalletje van jammer dan en koop maar een nieuwe telefoon?
En welke zouden jullie nu kopen als vervanging van de X3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Aapmansz schreef op zondag 30 april 2023 @ 00:43:
Heb deze telefoon nu ruim 2 jaar, echter begint de accu wat sleets te worden.
Is deze te vervangen of een gevalletje van jammer dan en koop maar een nieuwe telefoon?
En welke zouden jullie nu kopen als vervanging van de X3?
Hier is de guide voor de X3 Pro, hoogt waarschijnlijk is het voor de andere modellen vrijwel hetzelfde: https://www.ifixit.com/Gu...attery+Replacement/146769

Het is dus te doen mits je technisch vaardig bent, en het juiste gereedschap en lijm hebt.

Als je een vervanger zoekt dan is de opvolger van begin dit jaar, de Poco X5 Pro, een prima optie. Het is in ieder geval een van de aanraders in de meest recente Best Buy Guide: review: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqf68J2E1w6ZC2dn4eFaIB4Ql4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmwYTb0FpxOzeGg75HDBl88O.jpg?f=fotoalbum_large

Miui 14 is er.
Wel op basis van Android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulianG
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 29-01 19:04
sambalbaj schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:36:
[Afbeelding]

Miui 14 is er.
Wel op basis van Android 12.
Ik heb het gisteren gedownload, maar volgens mij is er niet veel veranderd toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7kL7_ku0KRyquBBneLJcFA_4YU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhAE2qnR4AlOGwsjX7JregrR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidebo
👍 altijd goed😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De X3 is nu officieel end-of-life:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:36:
De X3 is nu officieel end-of-life:

[Twitter]
Dat is nog even de vraag.

Op het document staat enkel POCO X3 NFC (RU).
En dat is de Russische rom.
De Global wordt (nog) niet genoemd.

https://trust.mi.com/misrc/updates/phone?tab=policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Toestel is 3 jaar geleden uitgekomen (september 2020) dus nu klaar.

Toestel bevalt mij nog prima, maar m'n pa heeft een nieuwe telefoon nodig.
Idee is dat mijn X3 naar hem gaat en ik een nieuwe neem.
'ns kijken of het verstandiger is om met stock ROM aan hem te geven of een custom ROM...

(Voor mezelf had ik de F5 in gedachten, maar die doet niets qua prijs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Bij de update van bovenstaande lijst vorige week zijn ook de Indonesische (ID) en Turkse (TR) rom toegevoegd als eol.
Nog niet de Global maar we kunnen er wel vanuit gaan dat dat een kwestie van tijd is en het inderdaad klaar is met updates.

Ga er in januari wel Lineage OS opzetten. Toestel kan nog prima een jaartje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapmansz
Mijn POCO X3 NFC begint wat sleets te raken:
  • Accu wordt minder
  • Krijgt last van 'ghosting'
Wordt dus tijd voor een vervanger, maar welke :?

Motorola G84 lijkt me wel wat en heeft ook 2 fysieke nano simslots.
Echter blijkt er geen 'dubbele app' functionaliteit aan boord te zijn.

Schijnt wel op te lossen te zijn met externe apps zoals 2Accounts - Dual Apps Space.
Maar heb liever een toestel met deze functionaliteit standaard aan boord.

Iemand tips voor een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:27
Aapmansz schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 20:11:
Mijn POCO X3 NFC begint wat sleets te raken:
  • Accu wordt minder
  • Krijgt last van 'ghosting'
Wordt dus tijd voor een vervanger, maar welke :?

Motorola G84 lijkt me wel wat en heeft ook 2 fysieke nano simslots.
Echter blijkt er geen 'dubbele app' functionaliteit aan boord te zijn.

Schijnt wel op te lossen te zijn met externe apps zoals 2Accounts - Dual Apps Space.
Maar heb liever een toestel met deze functionaliteit standaard aan boord.

Iemand tips voor een ander toestel?
De s24 Ultra die in januari uitkomt.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Accessoires: [Poco X3 NFC] Accesoires
- Levertijden & Prijzen: [Poco X3 NFC] Levertijd & Prijzen