Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Even mezelf quoten.... Het lijkt erop dat de Mi A2 geen 4G+ met 800MHz en 1800MHz meer doet. Vandaag zag ik toevallig wel 4G+ maar dit was met 800MHz en 2600MHz.Jassy schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 08:29:
Hebben jullie met de Mi A2 icm KPN overal Carrier Aggregration waar het ook wordt aangeboden? Ik merk dat ik bijna nergens CA heb met KPN, terwijl een Samsung Galaxy A5 op dezelfde plek wel CA aanbied. Beide telefoons zitten op 1800MHz dus er kan CA met 800MHz worden gedaan zou je zeggen. Of ondersteunt de Mi A2 geen CA met Band 20 en Band 3?
Hebben jullie dit ook?
antonxiaomimia2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:24:
Ik heb 4g+ vandaag ook voorbij zien komen, was voor mij de eerste keer
Dank jullie wel heren. Ik ben met @antonxiaomimia2 inmiddels via DM aan het kijken waar hij wel 4G+ heeft en heb vastgesteld met 4Gmasten.nl dat dit 800/1800 locaties zijn. Het lijkt erop dat er met de software op mijn toestel wat mis is. Ik zal hem binnenkort volledig gaan wipen en opnieuw installeren en laat jullie het weten.antonxiaomimia2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:24:
Ik heb 4g+ vandaag ook voorbij zien komen, was voor mij de eerste keer
Ik had laatst nog een nieuwe Mi A2 gekocht voor vrouwlief, aangezien ik best tevreden was over mijn toestel. Ik heb deze tweede A2 zonder problemen kunnen updaten.Kamikazejoel schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:49:
Gisteren de Mi A2 binnen gekregen via Amazon. Eerste update naar Android 9 verliep al met problemen. De telefoon kwam in de welbekende bootloop. Echter, na flink wachten en meerdere keren proberen de telefoon te resetten belandde de telefoon weer terug in de oude versie. Toen opnieuw de update gedaan zonder problemen. Direct de beveiligingsupdate gedaan van maart 2019 (dat was de volgende in de rij). Weer een bootloop. Geen enkele mogelijkheid om de telefoon nu te herstellen. Gelukkig heeft Amazon een super goed retour beleid. Kon de telefoon zonder problemen terugsturen. Ben alleen wel huiverig voor de problemen als ik 'm weer bestel..
Bij ons staan de toestellen ingesteld op Engels, wat je in ieder geval bij de eerste bootloop zal helpen. Van de bootloop in de maart update weet ik zo snel de oorzaak niet, maar deze heb ik zelf nog nooit gehad.
Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...
Tevens kan ik ook geen backups meer maken vanaf mijn smartphone naar mijn Google Drive.
Ik krijg steeds de melding 'waiting to backup'
Mijn Gmail account lijkt wel te syncen.
Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
Alvast dank voor de raad!
Back-up maken en een factory reset doen?Evert5421 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:36:
Mijn Mi A2 krijgt sinds 5 november 2018 (Android 8.1.0) geen updates meer. Melding: "Can't check for update".
Tevens kan ik ook geen backups meer maken vanaf mijn smartphone naar mijn Google Drive.
Edit: Backup maken voor zover dat mogelijk is.
Of Google account opnieuw toevoegen?
[ Voor 7% gewijzigd door Jordy_413 op 01-06-2019 13:50 ]
Ik had ooit problemen met system updates voor mijn Nexus 5X, die toen als sneeuw voor de zon verdwenen (update begon meteen te downloaden) toen ik dit advies opvolgde:Evert5421 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:36:
Mijn Mi A2 krijgt sinds 5 november 2018 (Android 8.1.0) geen updates meer. Melding: "Can't check for update".
YouTube: Force an Android Device for a System Update [Works on Google Pixel, ...
(cache en in 1 geval data clearen van 2 Android system apps). 5 minuten werk dus in ieder geval de moeite van het proberen waard.
Voor wat betreft de google sync status, hoe zien de statussen eruit onder Instellingen|Accounts|Jouwgoogleaccount|AccountSynchronisatie, daar staan tijdstippen van het laatste moment van synchronisatie. Als daar niks van klopt dan kun je of voor individuele items de synchronisatie even uit en aanzetten om te zien wat er gebeurd, of zoals Jordy_413 al zei wat ook vaak helpt is de hele account tijdelijk verwijderen en opnieuw toevoegen (ik weet niet precies wat je dan aan instellingen verliest, maar volgens mij niet zoveel).
Verwijderd
Bedankt voor de tips!SanderBos schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:13:
[...]
Ik had ooit problemen met system updates voor mijn Nexus 5X, die toen als sneeuw voor de zon verdwenen (update begon meteen te downloaden) toen ik dit advies opvolgde:
YouTube: Force an Android Device for a System Update [Works on Google Pixel, ...
(cache en in 1 geval data clearen van 2 Android system apps). 5 minuten werk dus in ieder geval de moeite van het proberen waard.
Voor wat betreft de google sync status, hoe zien de statussen eruit onder Instellingen|Accounts|Jouwgoogleaccount|AccountSynchronisatie, daar staan tijdstippen van het laatste moment van synchronisatie. Als daar niks van klopt dan kun je of voor individuele items de synchronisatie even uit en aanzetten om te zien wat er gebeurd, of zoals Jordy_413 al zei wat ook vaak helpt is de hele account tijdelijk verwijderen en opnieuw toevoegen (ik weet niet precies wat je dan aan instellingen verliest, maar volgens mij niet zoveel).
Werkte na het wissen vd cache vd twee Google apps 😀
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:24:
Iemand ervaringen met Slow Motion? Het filmpje stopt elke keer tijdens het slow motion onderdeel. Verder zoek ik mij een ongeluk om de unlock in 1x te doen na het invullen van het wachtwoord. Nu moet ik nog steeds op het vinkje klikken...
Ook als je het filmpje later vanuit de galerij wil bekijken? Bij mij en volgens mij iedereen met een Mi A2 werkt dit namelijk niet.henkb123 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 21:42:
Zowel Slowmo als timelaps doen het bij mij prima
[...]
Enige manier waarop ik het kan forceren is als er een kopie van het filmpje gemaakt is. Bijvoorbeeld door het te verzenden met WhatsApp en dan dan het slomo filmpje te bekijken.
antihipsteralliance
Nieuw toestel is binnen en ik heb deze keer de taal ingesteld op Engels (Amerikaans). Alle updates (maart en mei) zonder problemen uitgevoerd. Echt een top toestel. Ben er blij meechickpoint schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 07:10:
[...]
Ik had laatst nog een nieuwe Mi A2 gekocht voor vrouwlief, aangezien ik best tevreden was over mijn toestel. Ik heb deze tweede A2 zonder problemen kunnen updaten.
Bij ons staan de toestellen ingesteld op Engels, wat je in ieder geval bij de eerste bootloop zal helpen. Van de bootloop in de maart update weet ik zo snel de oorzaak niet, maar deze heb ik zelf nog nooit gehad.
Gelukkig dat het deze keer wel goed is gegaan. Ik ben er ook erg tevreden mee, ik heb er inmiddels 2 in gebruik binnen het gezin.Kamikazejoel schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:08:
[...]
Nieuw toestel is binnen en ik heb deze keer de taal ingesteld op Engels (Amerikaans). Alle updates (maart en mei) zonder problemen uitgevoerd. Echt een top toestel. Ben er blij mee
Bij mij werkt slow-motion prima als ik hem via Google Photo's bekijk. Ik weet niet welke galerij app je gebruikt, misschien kan daar nog een verschil in zitten?DeVins schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:24:
[...]
Ook als je het filmpje later vanuit de galerij wil bekijken? Bij mij en volgens mij iedereen met een Mi A2 werkt dit namelijk niet.
Enige manier waarop ik het kan forceren is als er een kopie van het filmpje gemaakt is. Bijvoorbeeld door het te verzenden met WhatsApp en dan dan het slomo filmpje te bekijken.
[ Voor 40% gewijzigd door chickpoint op 05-06-2019 10:30 ]
Even ter bevestiging dat ik dit ook heb in mijn non-rooted telefoon met de laatste firmware in de Google Gallery app (Google Photos). Elke versie heeft deze bug niet opgelost. Een paar keer pauze/start tikken en dan loopt de slowmotion weer eventjes. Gezien ik dit nog niet te storend vind heb ik dit nog niet verder onderzocht. Gewoonlijk helpt het om te googlen en vooral te richten naar XDA of Reddit.Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:24:
Iemand ervaringen met Slow Motion? Het filmpje stopt elke keer tijdens het slow motion onderdeel. Verder zoek ik mij een ongeluk om de unlock in 1x te doen na het invullen van het wachtwoord. Nu moet ik nog steeds op het vinkje klikken...
☻/
/▌
/ \
Heb zo'n flauw idee dat het in de Google Photos app zit. Denk dat je er zelf niks aan kan doen en je telefoon ook niet. Als je op Google support kijkt zie je dat gebruikers een jaar klagen https://support.google.com/photos/thread/154941?hl=enKixtart schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:30:
[...]
Even ter bevestiging dat ik dit ook heb in mijn non-rooted telefoon met de laatste firmware in de Google Gallery app (Google Photos). Elke versie heeft deze bug niet opgelost. Een paar keer pauze/start tikken en dan loopt de slowmotion weer eventjes. Gezien ik dit nog niet te storend vind heb ik dit nog niet verder onderzocht. Gewoonlijk helpt het om te googlen en vooral te richten naar XDA of Reddit.
Overigens, de problemen die jij aanschrijft heb ik wel gemerkt inderdaad, maar nooit heel erg aan gestoord. Zo vaak gebruik ik het ook weer niet.
[ Voor 8% gewijzigd door chickpoint op 06-06-2019 08:29 ]
Verwijderd
Als het goed is zit die er niet in. Heb ik zelf ook eens naar gezocht. De oneplus had initieel cyanogenmod die véél meer opties had. In principe was het een voorgeïnstalleerde customrom.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:59:
Nog een vraag. Ik zoek en zoek maar kan de volgende instelling niet vinden. Met mijn one plus kon ik een pincode invoeren zonder op het bevestigen vinkje te klikken. Weet iemand waar dit zit?
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Ik vind dat niet goedKixtart schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:49:
[...]
Als het goed is zit die er niet in. Heb ik zelf ook eens naar gezocht. De oneplus had initieel cyanogenmod die véél meer opties had. In principe was het een voorgeïnstalleerde customrom.
Klopt, maar dit heeft nooit default in Android gezeten, dus niemand heeft het erover. Daarnaast verdwijnen functies nog wel eens bij een major Android update dus je kunt er ook niet echt vanuit gaan dat alles blijft zoals het wasVerwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:51:
[...]
Ik vind dat niet goedToch jammer dat zulke kleine functies missen in dergelijke telefoons. Kom je eigenlijk pas achter nadat je het gekocht hebt en in reviews zullen zulke zaken niet aan bod komen.
☻/
/▌
/ \
Ik vind de accu echter wel heel matig, gisteren slechts 2 uur screen on time er uit weten te persen. En dat met weinig intensief gebruik, beetje browsen, uurtje navigatie en wat foto's maken.
Ben wel benieuwd wat voor screen on times mensen hier met de laatste updates gemiddeld halen?
Om eerlijk te zijn houd ik het niet heel erg bij - ik kom er toch wel 1 - 1 1/2 dag wel mee door - heb je de telefoon al een paar keer helemaal geladen & ontladen?henkebek schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:18:
Ben wel benieuwd wat voor screen on times mensen hier met de laatste updates gemiddeld halen?
Vaste locatie, vast netwerk.
Dat is extreem kort, misschien is er iets mis mee of je doet hebt iets wat de battery erg draint. Ik heb hem sinds donderdag en Accubattery claimt dat ik de 10 uur kan halen, al is die altijd wel erg optimistisch. Ik denk zeker 5 a 6. Ik zou als ik jou was eens Accubattery /Gsam downloaden om te kijken wat er gebeurt. Kun je ook je battery health mee meten.henkebek schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:18:
Grootste "probleem" watik heb is dat het scherm redelijk oneven is qua kleur maar kom ook van amoled af.
[ Voor 8% gewijzigd door Pepperoni op 09-06-2019 18:23 ]
Eerste echte bug doet zich al wel voor. Horizontaal scrollen werkt vaak niet in chrome.
Bijv. foto's kijken bij een funda listing door naar links te swipen werkt niet, en ook hier op tweakers kan ik tabellen niet horizontaal scrollen, bijv in de review de tabel met camera's waarbij de derde camera wegvalt in portrait. (reviews: Xiaomi Mi A2 - Veel telefoon voor niet gek veel geld)
Erg vreemd. Anderen zelfde probleem?
[ Voor 66% gewijzigd door henkebek op 10-06-2019 19:01 ]
Dat is een geheugen probleem in Chrome. Zeker op websites waar het een en ander (lees reclame) geladen moet worden. Dit is per website verschillend. Verwacht niet dat dit opgelost gaat worden, want dit is al sinds het begin zo.henkebek schreef op maandag 10 juni 2019 @ 11:46:
Inmiddels is de batterij al een stuk beter geworden. Vermoedelijk moest hij nog door een aantal laadcycles heen en is hij nu gecalibreerd.
Eerste echte bug doet zich al wel voor. Horizontaal scrollen werkt vaak niet in chrome.
Bijv. foto's kijken bij een funda listing door naar links te swipen werkt niet, en ook hier op tweakers kan ik tabellen niet horizontaal scrollen, bijv in de review de tabel met camera's waarbij de derde camera wegvalt in portrait. (reviews: Xiaomi Mi A2 - Veel telefoon voor niet gek veel geld)
Erg vreemd. Anderen zelfde probleem?
Verwijderd
Is er een mogelijkheid om enkel de meldingsgeluiden te muten voor een bepaalde tijd? Wanneer ik bijvoorbeeld Spotify luister en ik krijg een melding (van welke app dan ook) dan krijgt dat meldingsgeluid voorrang. Ik wil gewoon géén meldingsgeluid horen de ene keer en de andere keer wel.
Bij Samsung is er gewoon een optie om meldingsgeluiden te muten (of volume harder zachter). Oproepgeluiden worden hier ook niet door beinvloed.
Het is gewoon Android One en daarom ga ik er vanuit dat de optie er wel is maar ik kan er maar niet achter komen

Meest voor de hand liggend is de zgn "niet storen" mode.Verwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 00:06:
Hoi. Het betreft een Xiaomi A2 Lite
Is er een mogelijkheid om enkel de meldingsgeluiden te muten voor een bepaalde tijd? Wanneer ik bijvoorbeeld Spotify luister en ik krijg een melding (van welke app dan ook) dan krijgt dat meldingsgeluid voorrang. Ik wil gewoon géén meldingsgeluid horen de ene keer en de andere keer wel.
Bij Samsung is er gewoon een optie om meldingsgeluiden te muten (of volume harder zachter). Oproepgeluiden worden hier ook niet door beinvloed.
Het is gewoon Android One en daarom ga ik er vanuit dat de optie er wel is maar ik kan er maar niet achter komen
Verwijderd
Maar dan kan je toch ook niet gebeld wordenComp User schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 11:09:
[...]
Meest voor de hand liggend is de zgn "niet storen" mode.
Jawel hoor, als je in de niet storen mode instellingen gaat kijken zie je dat er uitzonderingen staan. Ik heb niet storen altijd standaard aanstaanVerwijderd schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 20:48:
[...]
Maar dan kan je toch ook niet gebeld worden
Kon zo gauw even niets vinden in dit topic...
Ze heeft niets gemeld over slechte verstaanbaarheid. Ik heb haar al een aantal keer gebeld en zij heeft genoeg telefoontjes gepleegd en geen hinder ondervonden.
In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.
4G bellen? Bedoel je dan whatsapp oid?Jassy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:41:
Bel best veel met mij Mi A2 maar nog nooit klachten over de verstaanbaarheid gehad. Dit alles met T-Mobile en sinds kort ook via 4g bellen met dit toestel.
Ik denk dat hij: nieuws: T-Mobile activeert bellen via 4g en wifi voor veel klanten bedoeld.Tovenaar schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:03:
4G bellen? Bedoel je dan whatsapp oid?
Thanks, duidelijk...rens-br schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:20:
[...]
Ik denk dat hij: nieuws: T-Mobile activeert bellen via 4g en wifi voor veel klanten bedoeld.
Moeten hier nog instellingen voor ingeschakeld worden? Wat er op de t-mobile site gemeld wordt werkt bij deze telefoon nog niet... (https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen)Jassy schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:41:
Bel best veel met mij Mi A2 maar nog nooit klachten over de verstaanbaarheid gehad. Dit alles met T-Mobile en sinds kort ook via 4g bellen met dit toestel.
Ik krijg het niet geactiveerd - misschien ondersteunt mijn simkaart het niet?Jassy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:59:
Kan je activeren met *#*#86523#*#* en vervolgens in instellingen onder netwerk. Heet 'Enhanced 4G LTE Mode'.
Ligt met name aan de provider en bij T-mobile zijn ze nog bezig met uitrollen.Comp User schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:15:
[...]
Ik krijg het niet geactiveerd - misschien ondersteunt mijn simkaart het niet?
Eerste dingen die me opvielen:
- Google Chrome cache bug is opgelost!! (emmc bug blijft bestaan want hardware bug op A2's met Micron emmc)
- Camera slowmotion bug gefixt
- Flits in selfie modus bug niet opgelost
- Overall usage voelt wat meer snappy dan met de mei update
@hierboven:
Comp User schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 23:15:
[...]
Ik krijg het niet geactiveerd - misschien ondersteunt mijn simkaart het niet?
*#*#86583#*#* is hetJassy schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:59:
Kan je activeren met *#*#86523#*#* en vervolgens in instellingen onder netwerk. Heet 'Enhanced 4G LTE Mode'.
Edit:
Zie nu wel dat 4G+ opeens weer uitstaat. (KPN/Telfort) Weet niet of dit komt nadat ik de Enhanced 4G LTE mode weer heb ingeschakeld.
[ Voor 51% gewijzigd door DeVins op 20-06-2019 08:31 ]
antihipsteralliance
Hier de update ook binnen zonder problemen.DeVins schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 04:12:
Zojuist de juni update geinstalleerd, 103,2MB. Installatie op mijn A2 met gepatchte en geunlockte bootloader voor cam2api ging wederom vlekkeloos.
Eerste dingen die me opvielen:
- Google Chrome cache bug is opgelost!! (emmc bug blijft bestaan want hardware bug op A2's met Micron emmc)
- Camera slowmotion bug gefixt
- Flits in selfie modus bug niet opgelost
- Overall usage voelt wat meer snappy dan met de mei update
@hierboven:
[...]
[...]
*#*#86583#*# is het
Edit:
Zie nu wel dat 4G+ opeens weer uitstaat. (KPN/Telfort) Weet niet of dit komt nadat ik de Enhanced 4G LTE mode weer heb ingeschakeld.
De code werkt bij mij helaas niet.
Ik krijg de volgende melding: verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code.
De melding die je krijgt is een melding als een ongeldige systeemcode wordt ingevoerd. Ik denk dat je toch een verkeerde code ingevoerd hebt, en wel om de volgende reden: Ik heb het laatste sterretje er niet bij geplakt perongeluk.. deze moet je handmatig invoeren anders werkt het niet.. foutje, bedankt.timbe schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 08:25:
[...]
Hier de update ook binnen zonder problemen.
De code werkt bij mij helaas niet.
Ik krijg de volgende melding: verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code.
Dus de code: *#*#86583#*#* dient ingevoerd te worden. Haal voor het gemak even het laatste sterretje weg met selecteren en kopieren en voer deze later zelf in.
antihipsteralliance
Ja 4G+ is weg met KPN/Vodafone sinds de mei update... Met name de veel gebruikte 800/1800 combinatie doet het niet meer. T-Mobile en KPN/Voda met andere banden doet prima 4G+.DeVins schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 04:12:
[...]
*#*#86583#*#* is het
Edit:
Hopelijk kan ik het fixen voor hem met de hier besproken truc: simkaart verwijderen en dan updaten. Of is er een andere/betere fix?
Is het zo dat je daarna de simkaart terug kunt plaatsen en de telefoon met simkaart-pass wel uit en weer aan kan zetten? (wanneer de update eenmaal gedaan is?). Mijn vader belde net dat hij de tel uit en aan zette en dat hij weer in bootloop schoot.
Vindt het wel echt kwalijk overigens. Mensen die niet zo handig zijn (o.a. de wat oudere generatie) beschouwen de tel gewoon als defect vanuit de doos, wat deze feitelijk ook is met dergelijke problemen.
Dat is de enige fix.remzor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:10:
Hopelijk kan ik het fixen voor hem met de hier besproken truc: simkaart verwijderen en dan updaten. Of is er een andere/betere fix?
Nadat je alle Android 9 updates hebt gedaan kan je de simkaart weer terugstoppen en is er niks meer aan de hand.Is het zo dat je daarna de simkaart terug kunt plaatsen en de telefoon met simkaart-pass wel uit en weer aan kan zetten? (wanneer de update eenmaal gedaan is?). Mijn vader belde net dat hij de tel uit en aan zette en dat hij weer in bootloop schoot.
Ben dit helemaal met je eens. Begrijp ook niet zo goed waarom ze toestellen nog in de schappen hebben liggen zonder de Android 9 update of dat ze de Android 9 update niet fixen / niet meer aanbieden.Vindt het wel echt kwalijk overigens. Mensen die niet zo handig zijn (o.a. de wat oudere generatie) beschouwen de tel gewoon als defect vanuit de doos, wat deze feitelijk ook is met dergelijke problemen.
Achtergrond (voor zover ik weet): het scherm om de sim-pincode in te voeren is voor Android 9 nooit naar het Nederlands vertaald. Dus de telefoon loopt bij opstarten vast.
Xiaomi geeft ontzettend veel bang for the buck, en zijn erg leuke toestellen als je wat handiger bent maar mijn ervaring met hun producten is dat het ontzettende prutsers zijn met updates, had gehoopt dat Android One daar verandering in zou brengen maar dat is dus niet helemaal gelukt. Ik zou zelf zeker voor ouderen dan eerder een Nokia aanraden om die reden. Dat gezegd hebbende ben ik enorm tevreden met hoeveel telefoon de A2 geeft voor het geld en heb zelf ook nog geen update drama gehad.remzor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:10:
Vindt het wel echt kwalijk overigens. Mensen die niet zo handig zijn (o.a. de wat oudere generatie) beschouwen de tel gewoon als defect vanuit de doos, wat deze feitelijk ook is met dergelijke problemen.
Overal is wel wat voor te zeggen maar ook andere merken hebben hun issues. Ik ben iig erg tevreden met Android One. Zonder die afschuwlijke schillen zoals Samsung etc. is het een mooie GSM.
remzor schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:10:
Mijn vader een Xiaomi A2 64GB aangeraden. Deze week mee aan de slag gegaan maar helaas het schijnbaar bekende bootloop probleem (wist er zelf niets van, iPhone user).
Is het zo dat je daarna de simkaart terug kunt plaatsen en de telefoon met simkaart-pass wel uit en weer aan kan zetten? (wanneer de update eenmaal gedaan is?). Mijn vader belde net dat hij de tel uit en aan zette en dat hij weer in bootloop schoot.
Alle instelling lijken goed te staan. Hebben meer mensen deze ervaring?
VoWifi schijnt met Magisk te activeren te zijn maar is niet heel makkelijk..Tovenaar schreef op maandag 1 juli 2019 @ 09:00:
Ik heb nu Volte geactiveerd met de code *#*#86583#*#*, weet iemand of het ook al mogelijk is om WiFi ondersteund in te schakelen? (https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen)
Hier heb ook voor de laatste update zo nu en dan wel eens last van gehad. Nadat ik de mail weer een keer zelf opende gaat het weer een tijd goed. Ik dacht eigenlijk dat het kwam doordat ik de meldingen meestal weg swype.pool0249 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 09:06:
Sinds de laatste update synct mijn gmail niet meer, Ik krijg geen push notificaties meer, pas als ik de gmail app open worden de nieuwe mails opgehaald.
Alle instelling lijken goed te staan. Hebben meer mensen deze ervaring?
Ik ben zeer tevreden over het toestel.
Alleen het probleem met dubbele contacten krijg ik niet opgelost.
Als ik in contacten onder instellingen/accounts alles verwijder behalve mijn google account is tijdelijk opgelost.
Maar na een tijdje komen whatsapp, signal weer terug.
En als ik mijn toestel opnieuw opstart ook sim 1 en 2 weer.
Weten er nog mensen een oplossing hier voor?
Alvast bedankt voor het mee denken.
Niet echt een toestel speciek probleem, heb zoiets jaren terug ook gehad toen ik overstapte van Windows Phone naar Android. Heb toen de dubbele gemerged. Dat lostte het toen op voor mij. Dat al geprobeerd? Wel een irritant probleem idd.timbe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:35:
Hallo,
Als ik in contacten onder instellingen/accounts alles verwijder behalve mijn google account is tijdelijk opgelost.
https://support.google.com/contacts/answer/7078226
Heb je in je Google contacten overal +31 voor staan? Misschien dat de contacten vanuit Whatsapp (volgens mij mét +31) niet worden gelinkt aan je Google contacten?timbe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:35:
Hallo,
Bedankt Pepperoni, maar helaas is dit voor mij niet de oplossing.Pepperoni schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:58:
[...]
Niet echt een toestel speciek probleem, heb zoiets jaren terug ook gehad toen ik overstapte van Windows Phone naar Android. Heb toen de dubbele gemerged. Dat lostte het toen op voor mij. Dat al geprobeerd? Wel een irritant probleem idd.
https://support.google.com/contacts/answer/7078226
Kijk dit zou misschien een oplossing kunnen zijn.Gurby schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:24:
[...]
Heb je in je Google contacten overal +31 voor staan? Misschien dat de contacten vanuit Whatsapp (volgens mij mét +31) niet worden gelinkt aan je Google contacten?
Ik ga dit eens proberen! (zal wel volgende week worden ivm drukte)
Ik laat het jullie weten.
Bedankt Gurby
Op XDA staat ook dit, wat misschien helpt
Just go to digital well being under settings, then select do not disturb and under exception go to calls. Now select all list of contacts. Now wait for a while. It will merge slowly. Now last things is to deselect all that you want. Now you will no longer see any duplicate entries. It's a sync issue. Go and quick fix it.
Als aanvulling op @Gurby controleer ook even of je nog contacten op (één van) je simkaart(en) hebt staan.timbe schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 07:54:
[...]
Kijk dit zou misschien een oplossing kunnen zijn.
Ik ga dit eens proberen! (zal wel volgende week worden ivm drukte)
Ik laat het jullie weten.
Bedankt Gurby
Vol Up + aanzetten geprobeerd, helaas geen resultaat. Vol down + aanzetten geeft het Fastboot logo, maar blijft ook daarop vastzitten.
Is er nog iets wat ik kan proberen? Kan ik er met een tooltje op de PC via USB bijv. iets mee? Anders wordt het gewoon terugsturen, maar dat zou wel jammer zijn, het kado was eigenlijk voor zondag bedoeld.
[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-07-2019 09:58 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Vanuit Recovery Mode kan je misschien wat oplossen:BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:58:
We hebben dit toestel gekocht als kado. Alvast alles geïnstalleerd, en nog even de update erop zetten naar Android 9. Volens instructie, toestel op Engels gezet. Helaas geen sjoege, toestel blijft vastzitten bij opstarten op het Android One logo en gaat na 5 minuten weer uit.
Vol Up + aanzetten geprobeerd, helaas geen resultaat. Vol down + aanzetten geeft het Fastboot logo, maar blijft ook daarop vastzitten.
Is er nog iets wat ik kan proberen? Kan ik er met een tooltje op de PC via USB bijv. iets mee? Anders wordt het gewoon terugsturen, maar dat zou wel jammer zijn, het kado was eigenlijk voor zondag bedoeld.
YouTube: How to Boot the Mi A2 into Recovery Mode
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 09:58:
We hebben dit toestel gekocht als kado. Alvast alles geïnstalleerd, en nog even de update erop zetten naar Android 9. Volens instructie, toestel op Engels gezet. Helaas geen sjoege, toestel blijft vastzitten bij opstarten op het Android One logo en gaat na 5 minuten weer uit.
Er heeft nog geen simkaart in gezeten, ik installeerde gewoon even de apps en updates. De simkaart zou er dan deze week in komen.
Recovery mode kom ik ook niet in.
Fastboot logo komt wel, ik ga het nog even met een flashtooltje proberen. Ik heb verder geen ervaring met Android, maar deze eerste ervaring is in elk geval geen goeie
[ Voor 28% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 07-07-2019 10:54 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Voor de eerste keer geen mededeling dat mijn apparaat dankzij deze update veiliger is geworden
[ Voor 74% gewijzigd door JohnBlutarski op 19-07-2019 23:46 ]
Hier gewoon geinstalleerd met de fresher en secure melding. Ik heb wel dat het booten steeds langer duurt. Heeft iemand van jullie dat ook ? Hij blijft dan heel lang hangen op het android one logoJohnBlutarski schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 23:33:
Juli update is aanwezig! 141.9 MB.
Voor de eerste keer geen mededeling dat mijn apparaat dankzij deze update veiliger is geworden
antihipsteralliance
Voor mij in ieder geval geen reden om de update over te slaan. Als hij vanuit landscape modus terug naar portrait gaat dan toont hij heel even een zwart scherm tussendoor.
antihipsteralliance
Hallo, alle twee bedankt voor jullie tips!Krypt schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:00:
Voor dubbele contacten op te lossen moet je bij apps even systeem processen laten weergeven, en dan voor contact storage (dacht ik; heb de mi A2 van m'n vrouw niet bij de hand) de storage clearen. Dat heeft bij haar voor de oplossing gezorgd.
Op XDA staat ook dit, wat misschien helpt
[...]
En trouwens sorry voor mijn zeer late reactie.
@Krypt ik kom er niet helemaal uit.
Zou je in je toestel van je vrouw nog eens kunnen kijken?
En dan stap voor stap vertellen hoe je dit doet
Alvast bedankt.
henkebek schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:13:
WPS is uit Android 9 gehaald: https://www.androidpolice...ps-may-deprecated-google/
Bedankt!henkebek schreef op zondag 28 juli 2019 @ 10:13:
WPS is uit Android 9 gehaald: https://www.androidpolice...ps-may-deprecated-google/
Dan gaat het niet werken
Ik heb het een paar weken geleden gedaan, was goed te doen.henkebek schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:37:
Iemand hier weleens zelf een gebarsten scherm vervangen met die kitjes zoals ze op o.a. AliExpress e.d. staan? Het ziet er op video's vrij gemakkelijk uit, maar ben benieuwd naar hands-on ervaringen...
Deze had ik gekocht black with frame.
Al het noodzakelijke gereedschap zit erbij.
Je moet drie dingen overzetten, de speaker, flitser en metalen plaat aan de achterkant.
En er zat ook een glasplaatje voor op het scherm bij.
Dit soort zaken daar ben ik niet goed in, en het viel mij reuze mee.
Deed er ongeveer een minuut of 20 over denk ik.
Met een filmpje erbij kijkende.
Scherm werkt goed denk ik, het is de telefoon van mijn zoontje.
Hij heeft nog niet lopen klagen
Ok, goed om te horen. Dat kitje had ik inderdaad ook op het oog en inmiddels besteld. Ben benieuwd.koesie schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 10:54:
[...]
Ik heb het een paar weken geleden gedaan, was goed te doen.
Deze had ik gekocht black with frame.
Al het noodzakelijke gereedschap zit erbij.
Je moet drie dingen overzetten, de speaker, flitser en metalen plaat aan de achterkant.
En er zat ook een glasplaatje voor op het scherm bij.
Dit soort zaken daar ben ik niet goed in, en het viel mij reuze mee.
Deed er ongeveer een minuut of 20 over denk ik.
Met een filmpje erbij kijkende.
Scherm werkt goed denk ik, het is de telefoon van mijn zoontje.
Hij heeft nog niet lopen klagen
Edit: naar binnen gehaald, toestel start gewoon op, ml
[ Voor 36% gewijzigd door antonxiaomimia2 op 14-08-2019 07:38 ]
- Screen rotation bug is gefixt.
- Na juli update leek batterij sneller leeg te gaan, op eerste gezicht nu weer beter.
- Verder geen issues tegengekomen, ook niet de issue met de camera waar mensen over klagen op XDA.
Update: dit laatste probleem speelt toch wel: er is sprake van een zacht klikkend geluid als je tussen modi switcht in de camera modus.Dit geluid lijkt uit de cameramodule te komen, vreemd genoeg.
Geluid is ook op te roepen door van camera naar galerij te switchen.
[ Voor 34% gewijzigd door henkebek op 14-08-2019 10:08 ]
Toch knap dat ze telkens weer een nieuwe random bug weten te maken...[b]henkebek schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:37:
Update: dit laatste probleem speelt toch wel: er is sprake van een zacht klikkend geluid als je tussen modi switcht in de camera modus.Dit geluid lijkt uit de cameramodule te komen, vreemd genoeg.
Heeft iemand al geprobeerd of dit probleem met alternatieve camera's zoals gcam ook aanwezig is?
Het camera issue heb ik met die van mij niet.henkebek schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 08:37:
Inmiddels ook geïnstalleerd. Eerste indruk:
- Screen rotation bug is gefixt.
- Na juli update leek batterij sneller leeg te gaan, op eerste gezicht nu weer beter.
- Verder geen issues tegengekomen, ook niet de issue met de camera waar mensen over klagen op XDA.
Heb mijn telefoon laatst volledig opnieuw geinstalleerd met de Juni update en sindsdien ben ik van allerlei rare bugs die overal opduiken verlost.
Als er omgevingsgeluid is, hoor je het eigenlijk niet. Verder niet echt een probleem wat mij betreft, maar wel 'opvallend'.Jassy schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 13:47:
[...]
Het camera issue heb ik met die van mij niet.
Heb mijn telefoon laatst volledig opnieuw geinstalleerd met de Juni update en sindsdien ben ik van allerlei rare bugs die overal opduiken verlost.
Dat is snel! Verwachtte hem pas over een dag of 10henkebek schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 22:35:
De augustus update staat ook klaar. Iemand al geprobeerd?
stefan_mol schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 19:48:
Ook hier in de USA kreeg ik de OTA vandaag binnen. Tot nu toe geen problemen. Geluiden en 'rammel' bij autofocus hoor je wel, maar ik kan me herinneren dat ik dit op deze telefoon al eerder heb gehoord. Mijn HTC10 maakte een vergelijkbaar geluid bij het opstarten van de camera.
Heb het toestel net 2 dagen in gebruik, maar met zo'n dramatische batterijduur moet er snel een andere foon komen... 35% batterij over, vanmorgen om 9.30 van de lader gehaald. Schermgebruik 1u32
Om te janken dus... Valt dit onder garantie?
Adviezen voor een andere Xiaomi foon onder de 200 euro?
Greetz
Nee, dit was alleen met de Android 9 update en de beveilingspatch van januari. Het is dus verstandig om het toestel eerst zonder simkaart te updaten naar de laatste versie. Of de sim-kaart pin eraf te halen of het toestel in het Engels te gebruiken.ap3nr0ts schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:10:
Komt dat nog voor en zo ja, is het genoeg reden om deze telefoon niet te halen? Als het bijvoorbeeld nooit voorkomt met je telefoon op Engels laten staan, vind ik dat wel prima.
Wat bedoel je met 'de' batterydrain? Mijn vriendin heeft het toestel ook en die heeft geen klachten (en zie er in dit topic ook niet heel veel over btw)jernij schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:44:
Zijn er al oplossingen voor de battery drain?
Afgelopen nacht ook -20% terwijl ik de foon niet gebruikte.
Heb je al eens geprobeerd te achterhalen welke app zoveel gebruikt? 20% in de nacht is wel veel, bij mij is dat iets van 4%. Ik heb ook niet het idee dat dit veel voorkomt. Tuurlijk als je er op googled vind je altijd genoeg maar denk eerder dat er bij jouw telefoon iets fout gaat.jernij schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:53:
Zoals ik zei, batterij snel leeg, geen drain idd. Gewoon snel leeg.. Google maar eens, zijn er velen... Een halve dag nauwelijks gebruiken en dan nog 35% over is niet normaal imho.
Afgelopen nacht ook -20% terwijl ik de foon niet gebruikte.
Overdag is het een aantal apps samen allemaal 2 tot 4 procent slechts... Dus er gaat iets mis, maar wat..Pepperoni schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:22:
[...]
Heb je al eens geprobeerd te achterhalen welke app zoveel gebruikt? 20% in de nacht is wel veel, bij mij is dat iets van 4%. Ik heb ook niet het idee dat dit veel voorkomt. Tuurlijk als je er op googled vind je altijd genoeg maar denk eerder dat er bij jouw telefoon iets fout gaat.
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Xiaomi Mi A2 in combinatie met Android Auto?
Ik had een Nokia 6.1 die perfect werkte met Android Auto, maar onze Seat Ibiza geeft steeds aan dat het toestel niet ondersteund wordt.
Groet, T.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie