Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
jernij schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:53:
halve dag nauwelijks gebruiken en dan nog 35% over is niet normaal imho.
Klopt, da's raar. Herken ik helemaal niet.
Mijn A2, nu met augustus update, doet het ruim een dag op één accu-lading.

Geen idee wat stroomvreters zijn, maar ik zou zoeken in de richting van slechte wifi, netwerk of gps ontvangst of mail, backup, cloud synchronisatie. Ik zou een factory reset doen. En daarna steeds vier apps terugzetten en dat een tijdje aankijken, totdat je de boosdoener gevonden hebt. Ofzo.

PS Ook geen bootloop problemen gehad trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
iTmen79 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:56:
Hi,

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Xiaomi Mi A2 in combinatie met Android Auto?

Ik had een Nokia 6.1 die perfect werkte met Android Auto, maar onze Seat Ibiza geeft steeds aan dat het toestel niet ondersteund wordt.

Groet, T.
Ik maak dagelijks dankbaar gebruik van Android Auto. Ik vind alleen de Google Assistant soms tegen vallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik hem tweetalig ingesteld heb (dat is in beta).

Voor de Mi A2 heb je overigens de arm64-v8a build nodig.

Ah wacht je hebt een radio met Android Auto... Zo heb ik het nog niet gebruikt :D

[ Voor 6% gewijzigd door chickpoint op 21-08-2019 00:27 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
JaDatIsPeter schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:08:
[...]

Klopt, da's raar. Herken ik helemaal niet.
Mijn A2, nu met augustus update, doet het ruim een dag op één accu-lading.

Geen idee wat stroomvreters zijn, maar ik zou zoeken in de richting van slechte wifi, netwerk of gps ontvangst of mail, backup, cloud synchronisatie. Ik zou een factory reset doen. En daarna steeds vier apps terugzetten en dat een tijdje aankijken, totdat je de boosdoener gevonden hebt. Ofzo.

PS Ook geen bootloop problemen gehad trouwens.
Nieuwe dag, nieuwe kans...

1u35 schermtijd, 27% batterij verbruikt.

Dat lijkt er meer op.

Update: 2u55 schermtijd, 58% batterij verbruikt

Edit... 15 uur van de lader 2% over en 4u7 schermtijd. Lijkt me vrij matig nog...

[ Voor 8% gewijzigd door jernij op 21-08-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Zijn er mensen die een langere batterijduur hebben dan hier boven beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:53
iTmen79 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:56:
Hi,

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de Xiaomi Mi A2 in combinatie met Android Auto?

Ik had een Nokia 6.1 die perfect werkte met Android Auto, maar onze Seat Ibiza geeft steeds aan dat het toestel niet ondersteund wordt.

Groet, T.
Hier hetzelfde verhaal met AA. Gister even met de s7 van mijn vader AA wezen testen in zijn opel en dat werkt echt feilloos. Hierna mijn xiaomi mi a2 geprobeerd maar helemaal niks. De radio ziet hem, het logo komt tevoorschijn maar geen verbinding te krijgen helaas. Vele usb instellingen geprobeerd en diverse kabels maar helaas niets lijkt te werken. Ik lees op diverse fora dat er meerdere mensen zijn met dit probleem.
Mocht iemand toch een oplossing hebben dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb geen problemen met AA in zowel een Opel Astra als nu een Ford Focus. Ik merk wel dat het gebruik van de originele kabel het beste werkt. Met mijn Anker kabels werkt het niet altijd even goed.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
Jassy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:04:
Ik heb geen problemen met AA in zowel een Opel Astra als nu een Ford Focus. Ik merk wel dat het gebruik van de originele kabel het beste werkt. Met mijn Anker kabels werkt het niet altijd even goed.
Hmm heel vreemd, heb nu dus nog een s6 geprobeerd en mijn oude oneplus en xiaomi mi a1 en deze connecten meteen wanneer de kabel erin gaat. Heel bijzonder

Heb je verder nog settings gedaan dan ?
Welke versie AA gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
ratje_nl schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Hmm heel vreemd, heb nu dus nog een s6 geprobeerd en mijn oude oneplus en xiaomi mi a1 en deze connecten meteen wanneer de kabel erin gaat. Heel bijzonder

Heb je verder nog settings gedaan dan ?
Welke versie AA gebruik je?
Ik heb naar mijn weten verder niks veranderd. Ik moet wel altijd eerst de app zelf starten op de telefoon als ik het de eerste keer gebruik. Ik heb versie 4.5.592853.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 10:58
Jassy schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 12:36:
[...]

Ik heb naar mijn weten verder niks veranderd. Ik moet wel altijd eerst de app zelf starten op de telefoon als ik het de eerste keer gebruik. Ik heb versie 4.5.592853.
Hi,

Ik heb ook versie: 4.5.592853.
Ik heb met de orginele kabel geprobeert, ook met een andere waar het vorige toestel het wel op deed (Nokia 6.1)
Ongeveer alle opties en combinaties gehad.

Erg irritant, blijkbaar is de eene Android One anders dan de andere Android One toestel niet

In de ergste optie schuif ik de Xiaomi door naar iemand anders en haal ik wel weer nieuwere Nokia, maar dan ik nogsteeds gissen of die wel samenwerkt met onze auto.

Groet, Tiemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
jernij schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:06:
[...]

Overdag is het een aantal apps samen allemaal 2 tot 4 procent slechts... Dus er gaat iets mis, maar wat..
De batterijduur houdt niet over, maar zo dramatisch is t ook weer niet. Ik herinner me dat het bij mij ook zo was in het begin. Kennelijk moet je een paar laadcycles door bij deze telefoon voordat je wel fatsoenlijke accuduur er uit krijgt. En anders zou ik hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
henkebek schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:16:
[...]

De batterijduur houdt niet over, maar zo dramatisch is t ook weer niet. Ik herinner me dat het bij mij ook zo was in het begin. Kennelijk moet je een paar laadcycles door bij deze telefoon voordat je wel fatsoenlijke accuduur er uit krijgt. En anders zou ik hem terugsturen.
Terugsturen op basis van wat? De telefoon doet gewoon, maar is beperkt in gebruik blijkbaar..

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
jernij schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 14:44:
Zijn er mensen die een langere batterijduur hebben dan hier boven beschreven?
5 uur screen on time.
Om 5:45 gaat hij van de lader af. en als ik ga slapen rond een uur of 11 is hij nog 15%. Met constant een smartwatch verbonden en bluetooth oortjes verbonden voor minstens 3 a 4 uur. en voor de rest is het social media en soms appjes beantwoorden.

Moet wel zeggen dat dit met een custom rom is genaamd pixel experience.

[ Voor 15% gewijzigd door Jordy_413 op 29-08-2019 15:39 ]

• da_Mastah
  • Niet online
iTmen79 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 15:18:
[...]
Ik heb ook versie: 4.5.592853.
Ik heb met de orginele kabel geprobeert, ook met een andere waar het vorige toestel het wel op deed (Nokia 6.1)
Ongeveer alle opties en combinaties gehad.

Erg irritant, blijkbaar is de eene Android One anders dan de andere Android One toestel niet

In de ergste optie schuif ik de Xiaomi door naar iemand anders en haal ik wel weer nieuwere Nokia, maar dan ik nogsteeds gissen of die wel samenwerkt met onze auto.
Ik heb een jaar lang Android Auto dagelijks gebruikt op mijn Mi A2, zonder enige problemen. Ook startte de app zonder problemen automatisch (en met de Android-Auto ontwikkelaars-instellingen, kon ik zelfs instellen dat Android Auto ook automatisch opstartte op het RLink systeem)
henkebek schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:16:
Misschien een maandagochtend model? Ik weet nog wel de eerste week toen ik de telefoon gebruikte, de batterijduur minder was omdat waarschijnlijk allemaal apps nog zichzelf moesten optimaliseren (of data cachen). Maar daarna hield mijn Mi A2 het altijd prima vol tot het einde van de dag, met een Android Auto die te weinig stroom gaf om het toestel bij te laden, altijd locatie-tracken aan, bluetooth oortjes en intensief gebruik.

Heb het toestel altijd met plezier gebruikt, daarom ook zonder twijfels direct geupgrade naar de Mi A3 toen deze uitkwam en verkoop ik mijn A2: V&A aangeboden: Xiaomi Mi A2 (4GB 64GB) Zwart | Nederlandse garantie en altij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
@da_Mastah
Hoe bevalt het toestel?

Ik krijg de indruk dat het eerder de opvolger van de A2 Lite is; het mag dan wel een amoled scherm hebben, maar dan wel één met een relatief lage resolutie (vandaar dat Lite gevoel).

Niet dat ik mijn A2 wil vervangen op dit moment, maar meer als oriëntatie; bv. als vervanger van de Nokia 1 van een kennis.

Uit het A3 topic
atacama schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:45:
de Mi a3 is een beetje schizofreen inderdaad Op een aantal punten goed, zoals accu en processor. Andere punten weer niet zoals het scherm. Valt op die manier net buiten veel vergelijkingen.
Mijn Xperia xz1 compact heeft een beetje gare GPS dus ben rustig aan het orienteren voor een nieuw toestel.
Was tot nu toe op een Nokia 8.1 en een xperia 10 uitgekomen als potentieel interessant. Deze A3 is zo lastig te vergelijken met die 2... Dat die waarschijnlijk toch net buiten het lijstje gaat vallen :(

Ondanks dat hij er wel tof uit ziet voor zijn prijsklasse
En
Grannd schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 13:04:
Gezien dit een rebrand van de CC9e is, en er ook een 'volwaardige' CC9 is met een snapdragon 710 en Full HD display, lijkt het me een kwestie van tijd tot de Mi A3 Pro wordt aangekondigd, voor (waarschijnlijk) +/- 50 euro meer heb je dan een échte upgrade tov de A2.
Daar ben ik zelf dan wél in geïnteresseerd.

[ Voor 91% gewijzigd door Comp User op 30-08-2019 16:01 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:04
Comp User schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:41:
@da_Mastah
Hoe bevalt het toestel?

Ik krijg de indruk dat het eerder de opvolger van de A2 Lite is; het mag dan wel een amoled scherm hebben, maar dan wel één met een relatief lage resolutie (vandaar dat Lite gevoel).
Even reageren hoor als trotse Mi A2 Lite eigernaar (hoewel ik inmiddels een andere daily driver heb): De Mi A2 Lite heeft een 2280x1080 432dpi scherm, de reguliere Mi A2 heeft maar een 2160x1080 403dpi resolutie scherm.

Dus qua scherm resolutie zit de Mi A3 toch echt dichterbij de Mi A2 dan de Mi A2 Lite. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
SanderBos schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 20:36:
[...]

Even reageren hoor als trotse Mi A2 Lite eigernaar (hoewel ik inmiddels een andere daily driver heb): De Mi A2 Lite heeft een 2280x1080 432dpi scherm, de reguliere Mi A2 heeft maar een 2160x1080 403dpi resolutie scherm.

Dus qua scherm resolutie zit de Mi A3 toch echt dichterbij de Mi A2 dan de Mi A2 Lite. :9
Ik was er van overtuigd - vraag niet hoe ik erbij kom - dat de Lite een 720P scherm had. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Niet online
Comp User schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 15:41:
@da_Mastah
Hoe bevalt het toestel?

Niet dat ik mijn A2 wil vervangen op dit moment, maar meer als oriëntatie; bv. als vervanger van de Nokia 1 van een kennis.
Mij bevalt het toestel erg goed. Het is inderdaad wel een beetje de opvolger van de A2 Lite, o.a. door de 3.5mm maak ook door bijvoorbeeld de grote accu.
Voor mij het een aardige opvolger, omdat het aantal eigenschappen van de Lite-serie waar de A2 zelf zwak in was, naar de A3 brengt. De batterijduur is echt enorm goed, door het amoledscherm en de grote batterij houdt ik nu goed 2 dagen vol met intensief gebruik. Zonder dat je concessies hoeft te doen op gebied van de snelheid.

Het scherm is helaas wel een achteruitgang qua resolutie, maar ziet er niet slecht uit, in het dagelijks gebruik merk ik er eigenlijk niks van. Hopelijk zit er volgend jaar in de A4 eentje met een hogere resolutie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:30
Ik hoor sinds eergisteren op de Mi A2 af en toe een bliepje, ook als het profiel op stil staat, lijkt dus meer een media geluid te zijn.
Het gekke is dat er geen melding zichtbaar is dus ik heb geen idee van welke app dit afkomstig is.

Ik had afgelopen week 1 app geïnstalleerd en die heb ik weer verwijderd, dit lost het ook niet op.
Een reboot helpt ook niet dus ik heb de telefoon 's nachts maar uitgezet om geen geluidjes te horen.

- heeft iemand dit ook al eens gehad?
- iemand een idee hoe ik er achter kan komen waar dit vandaan komt? Het lastige is dat het maar een paar keer per dag gebeurt dus het is lastig testen.

Terug naar factory settings is nog een mogelijkheid maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten :F

• ratje_nl
Even terugkomen op het android auto verhaal. Ik kom net terug van een weekje italie en had daar een seat leon als huurauto. Android auto werkte feilloos in deze auto met een ali usb-c kabel, het lijkt hier in mijn geval dus op een probleem tussen opel/xiaomi

Verwijderd

Net de september update 69.5MB, binnengeslurpt en geïnstalleerd...op 't eerste zicht geen anomalieën.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:08

winnie

de poes...

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:52:
Net de september update 69.5MB, binnengeslurpt en geïnstalleerd...op 't eerste zicht geen anomalieën.
Dan ben je snel. Ik zie nog niets verschijnen bij de system update.

• henkebek
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2019 @ 18:52:
Ook geïnstalleerd eind van de middag. Camerageluidje in elk geval weer weg, en verder lijkt alles prima te werken.

• antonxiaomimia2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05-2022
Hier ook zonder problemen binnengehaald

• Jassy
Hier merk ik een forse verbetering in de wifi verbinding. Daar waar ik eerst het wifi netwerk niet kon vinden in het overzicht heb ik er nu een bruikbare verbinding mee! Een verschil van dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratje_nl
ratje_nl schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 07:20:
Even terugkomen op het android auto verhaal. Ik kom net terug van een weekje italie en had daar een seat leon als huurauto. Android auto werkte feilloos in deze auto met een ali usb-c kabel, het lijkt hier in mijn geval dus op een probleem tussen opel/xiaomi
Leenauto van de garage een s60 polestar, ook in deze auto werkt AA feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik kan nergens met zekerheid terug vinden dat de A2 android Q krijgt. Dit is toch de bedoeling niet? Heeft iemand hier iets over gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 23:30
davy_online schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:57:
Ik kan nergens met zekerheid terug vinden dat de A2 android Q krijgt. Dit is toch de bedoeling niet? Heeft iemand hier iets over gelezen?
https://www.pocket-lint.c...update-coming-to-my-phone

Zou wel moeten komen.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
davy_online schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 17:57:
Helaas kan ik geen directe quote van de Android One pagina meer halen aangezien ze die aangepast hebben. Maar volgens Goolge zijn nog steeds 2 versie updates gegarandeerd.

https://www.indiatoday.in...s-site-1418261-2018-12-27

Aangezien de eerste grote versie update naar Android 9 was gaat de Mi A2 naar alle waarschijnlijkheid ook Android 10 krijgen.

Houd er wel even rekening meer dat ook nieuwe telefoons zijn uitgebracht (zoals de Mi A3) en die dus waarschijnlijk voorrang krijgen. Zo kreeg vorig jaar de Mi A1 zijn Android update later dan de Mi A2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is de oktober update beschikbaar 85.4 MB...opnieuw opstarten duurt lang...hier gaat blijkbaar iets verkeerd.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De oktober 19 update lukt hier ook niet, bij het herstarten valt hij telkens uit. Oplossing = hem even aan de computer te hangen dan gaat hij vanzelf terug opstarten. Ik krijg nu volgende melding "installation problem"

Vreemd allemaal, op xda staat dit probleem ook al beschreven.

Edit: bij het opnieuw proberen van de updat lukt het nu wel "Success! Your phone just got fresher and more secure". Deze keer heb ik hem aangesloten gelaten op een computer tijdens het updaten.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2019 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Hier is de update in een keer goed geïnstalleerd. Telefoon staat op Engels ingesteld. Wellicht kan dat nog een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chickpoint schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:07:
Hier is de update in een keer goed geïnstalleerd. Telefoon staat op Engels ingesteld. Wellicht kan dat nog een verschil maken.
De mijne staat ook in het engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb die van mijn zoon ook net voorzien van de update.
Zijn telefoon staan op Nederlands en alles ging in een keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de telefoon aan de computer gehangen te hebben en exact achtmaal te hebben gereboot startte deze terug op in de oude configuratie met een foutmelding van update mislukt. Terug laten zoeken naar nieuwe updates leverde een nieuwe download op vandaag en installeren van deze nieuwe software ging feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:08

winnie

de poes...

Vandaag ook gedownload en geïnstalleerd: geen probleem. Alleen duurde de reboot eventjes (langer?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Geen probleem met deze update. Telefoon gewoon Nederlands.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07-11-2024
Hier ingesteld op Nederlands, kwam vlot binnen, bleef nergens haken, startte vlot weer op. Geen probleem tot nu toe

quote]chickpoint schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:07:
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
Is er al een indicatie wanneer we de Android 10 (Q) upgrade kunnen verwachten?

[ Voor 5% gewijzigd door Comp User op 02-11-2019 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Het kan mijn verbeelding zijn maar wellicht is het jullie ook opgevallen. Ik ervaar de laatste tijd dat de kwalitiet van de foto's matig is. Vaak onscherp en wat wazig. Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
@henkb123 Kunnen maar een paar dingen zijn volgens mij: Beschadigde lens/lenzen, andere camerainstellingen of toch een slechte update. Laatste lijkt mij niet waarschijnlijk maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-07 13:05
Hier nog geen problemen gehad na de oktober update (2 toestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

November update staat klaar 93.9 MB...alles doet 't correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
  • Laatst online: 20-08-2023
Nog steeds geen Android 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen enkel de november veiligheidsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

gaat dat nog gebeuren dan ? :o dat had ik niet meer verwacht namelijk

euhmmmm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Android Q udate verwachting

Xiaomi Mi A2 Android 10 Q Update Release Date
So, as we mentioned above that the Mi A2 was launched in 2018 and got one major Android update which was Android Pie. Now, as promised, Xiaomi will soon roll out the Android 10 Q update to this model by the end of this year or maybe in Q1 2020. However, it’s expected that the update will arrive by December this year.

Because the newly launched Mi A3 handset will be first Mi Stock Android device which will receive Android 10 in November this year expectedly. There is no official confirmation available for the Mi A2 for now. We have to wait for it. Even the Mi A3 Android 10 update release date may change without any prior information. We can only expect without any official info.

Gewoon afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Was laat met het binnen halen van de security update, maar hier ook zonder problemen.

Op verschillende fora wordt er gesproken over de mi A2 en update naar Android 10, daarvoor moeten we geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Net de december update binnen gehaald, 108,7MB. Telefoon werkt tot nu toe normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 19:00
Hier ook de december update binnen. En ook hier werkt hij prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
Hier ook, had stiekem gehoopt dat het al de Android 10 update zou zijn. Maar ik zal nog wat meer geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Ook hier draait de december update zonder problemen. Al de tweede update op rij zonder grote issues, zouden ze het dan eindelijk doorhebben bij Xiaomi? Nu nog 'even' een vlekkeloze Android 10 uitrol en ze hebben mijn vertrouwen verdiend 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Ik heb na de laatste update wel een vreemd iets, wanneer ik een bestand download en het is klaar dan zegt de telefoon downloadfout maar de download is wel goed gegaan. Het document of de foto kan gewoon geopend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

antonxiaomimia2 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:42:
Ik heb na de laatste update wel een vreemd iets, wanneer ik een bestand download en het is klaar dan zegt de telefoon downloadfout maar de download is wel goed gegaan. Het document of de foto kan gewoon geopend worden.
Hetzelfde hier, Gmail downloads kijken ook niet goed te werken. Tussenweg is nu via drive. Heb zelf al geprobeerd cache en storage te verwijderen en app reinstalled

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Als je Gmail in je browser opent kun je de bijlages wel gewoon downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje: wat doen deze maandelijkse updates eigenlijk?

Ik heb ook de A2 en heb nu ook deze update eens gedaan, maar ik vraag mij af wat er eigenlijk verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 11:35:
vraagje: wat doen deze maandelijkse updates eigenlijk?
In de maandelijkse updates zijn in ieder geval de beveiligingsupdates van Google verwerkt. Zoals dat verplicht is in het Android One programma.

Daarnaast stopt Xiaomi er regelmatig updates bij om de gebruikerservaring te verbeteren of bugs in het toestel op te lossen.

Helaas heeft het ook wel eens nieuwe bugs geïntroduceerd, dus meestal is het bij een nieuwe update even afwachten wat de eerste geluiden zijn.
antonxiaomimia2 schreef op maandag 23 december 2019 @ 20:42:
Moet zeggen dat ik deze problemen ook herken, maar dan met het downloaden van PDF bestanden via Firefox en dan te openen via Adobe Reader.
Dit probleem speelt voor mij al wat langer dan de laatste beveiligingsupdate. Ik denk misschien al vanaf 1 of 2 updates eerder. Welke browsers hebben jullie problemen mee?

[ Voor 52% gewijzigd door chickpoint op 28-12-2019 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Brave in mijn geval. En download van attachments via gmail app werken ook niet goed

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Ik gebruik Chrome, en heb dan geen probleem, in de Gmail app alle bijlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 23:00
Ik lijk sinds de laatste update last te hebben van een niet werkende snellaad / quickcharge functie. Snelladers geven niet puur 'opladen' aan op het scherm en het laden gaat ook echt trager dan normaal.

Meer mensen die dit ondervinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chickpoint
De geruchten gaan dat we in Januari de Android 10 update gaan krijgen:
https://c.mi.com/thread-2725788-1-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09 13:53
Hier ook last van niet-functionerende downloads van bijlagen in Gmail.

Edit: Reeds gedownloade bestanden in Gmail kan ik wel openen.
.NCK schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 11:29:
Ik lijk sinds de laatste update last te hebben van een niet werkende snellaad / quickcharge functie. Snelladers geven niet puur 'opladen' aan op het scherm en het laden gaat ook echt trager dan normaal.

Meer mensen die dit ondervinden?
Snelladen werkt hier nog steeds, inclusief melding "charging rapidly".

[ Voor 5% gewijzigd door hubertgruber op 09-01-2020 15:52 . Reden: Nieuwe ervaring ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chickpoint
hubertgruber schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 18:28:
Hier ook last van niet-functionerende downloads van bijlagen in Gmail.
Helaas hebben ze dat in de laatste patch kapot gepatched:
https://piunikaweb.com/2019/12/16/mi-a2-december-patch/

Zal dus nog even wachten zijn voor het weer werkt.
Het probleem geld alleen voor apps die gebruik maken van de interne download manager van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dayne
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-09 00:06
Het probleem geld alleen voor apps die gebruik maken van de interne download manager van Android.
Dat verklaart waarom ik geen podcasts meer kan downloaden via Google podcasts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Zie dat de update naar 10 klaarstaat, zometeen de oplader aansluiten en updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
antonxiaomimia2 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 08:29:
Zie dat de update naar 10 klaarstaat, zometeen de oplader aansluiten en updaten
Was net precies hetzelfde bericht aan het tikken.

Benieuwd naar ervaringen op XDA e d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Geüpdate, kan weer bestanden downloaden, ziet er allemaal net wat anders uit, maar lijkt verder goed te werken. Ga zometeen de instellingen weer naar mijn hand zetten. De telefoon staat op Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Op XDA worden veel bugs genoemd, maar het lijken losse gevallen:

- camera issues (foto's worden niet opgeslagen)
- wifi issues (traag op 5 ghz)
- geen bluetooth audio?!

En zo nog wat meer.

Geen grote dingen die iedereen waarneemt, dus ik ga er maar voor.

Edit: na update:

- foto's worden idd niet opgeslagen.
- play store crasht de hele tijd waardoor apps updaten lastig gaat.
- diverse nieuwe apps, waaronder een of andere Indonesische news feed en een nieuwe mi app. Gelukkig te deïnstalleren.

Bluetooth en wifi gaan hier wel goed.

Conclusie, ik zou nog even wachten met updaten.

[ Voor 40% gewijzigd door henkebek op 12-01-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Bij mij worden de foto's wel opgeslagen, alle app's kunnen updaten zonder probleem, heb 1 nieuwe app Device Personalization Services, die ik niet kan openen en wat hij doet is onduidelijk. Ga kijken of ik de app kan verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Edit, laat de app er wel opstaan, lijkt makkelijk te zijn om via instellingen je privacy instellingen bij te werken. Hier werkt alles prima verder, de vertaling bij de camera is nog niet verbeterd, staat nog steeds "handleiding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

henkebek schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:27:
Op XDA worden veel bugs genoemd, maar het lijken losse gevallen:

- camera issues (foto's worden niet opgeslagen)
- wifi issues (traag op 5 ghz)
- geen bluetooth audio?!

En zo nog wat meer.

Geen grote dingen die iedereen waarneemt, dus ik ga er maar voor.

Edit: na update:

- foto's worden idd niet opgeslagen.
- play store crasht de hele tijd waardoor apps updaten lastig gaat.
- diverse nieuwe apps, waaronder een of andere Indonesische news feed en een nieuwe mi app. Gelukkig te deïnstalleren.

Bluetooth en wifi gaan hier wel goed.

Conclusie, ik zou nog even wachten met updaten.
Op dit moment ben ik weer tevreden. De download bug in de eerdere versie binnen Gmail/browser is opgelost (interne download manager Google). Bovenstaande problemen in Android 10 ben ik nog niet tegen gekomen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubertgruber
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-09 13:53
Hier ook binnen en nog geen problemen ondervonden. Gesture navigation dient wel handmatig te worden aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Ik heb inderdaad ook problemen met de Wifi en bluetooth audo.
Bluetooth Audio die niet werkt is voor mij de grootste dealbreaker, maar er is gelukkig een workaround:
  1. Zet Developer options aan
  2. In de Developer options zet "Disable Bluetooth A2DP hardware offload" uit
  3. Herstart je telefoon zoals gevraagd wordt
  4. Probeer of je Bluetooth Aduio weer werkt
Mocht dat nog niet werken kun je proberen om de volgende twee instellingen op Default te zetten in de Developer options:

• Bluetooth AVRCP Version
• Bluetooth Audio Codec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
antonxiaomimia2 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:07:
Bij mij worden de foto's wel opgeslagen, alle app's kunnen updaten zonder probleem, heb 1 nieuwe app Device Personalization Services, die ik niet kan openen en wat hij doet is onduidelijk. Ga kijken of ik de app kan verwijderen
Ik zie de nieuwe apps (mistore en Caping) alleen maar via settings -> apps dus niet in de app drawer.

Play Store crasht de hele tijd bij updaten van apps. Lijkt iets met chrome te maken te hebben, al weet ik t niet zeker.

Voor mij de eerste keer dat er serieuze problemen zijn na een update. Wellicht komt het doordat ik mijn telefoon via amazon.de heb gekocht en net andere firmware heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Bedankt @chickpoint !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hier ook de update gedownload.

Alles werkt goed tot nu toe.
Alleen doet mijn gezicht gezichtsherkenning het niet meer.

Hoe stel je dit nog maar in?

ik kan het namelijk niet vinden onder Smart Lock

[ Voor 14% gewijzigd door timbe op 12-01-2020 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnBlutarski
henkebek schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:09:
[...]

Ik zie de nieuwe apps (mistore en Caping) alleen maar via settings -> apps dus niet in de app drawer.

Play Store crasht de hele tijd bij updaten van apps. Lijkt iets met chrome te maken te hebben, al weet ik t niet zeker.

Voor mij de eerste keer dat er serieuze problemen zijn na een update. Wellicht komt het doordat ik mijn telefoon via amazon.de heb gekocht en net andere firmware heb.
Die van mij komt ook bij Amazon.de vandaan. (Wel de 6/128 versie). Caping stond bij mijgewoon in de appstore (correctie: bedoel app-drawer) en is te verwijderen. Heb de Mi store app nog even laten staan. Bluetooth en Wifi doen het prima, camera ook, playstore ook. Eigenlijk nog niks gezien wat het niet doet. Batterij leek vanmiddag wat sneller leeg, maar ben er natuurlijk ook wat meer mee bezig, dus dat kan het ook zijn. Wel dark theme aangezet. Moet even wennen aan de navigatie onderaan het scherm. Tot nu toe prima! 👍👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Klein dingetje wat mogelijk een eenmalig probleem was: ik wilde een airbnb link delen richting Whatsapp. Wat ik ook deed, hij wilde alleen airbnb.com delen ipv de deeplink naar de overnachting. Copy via addressbalk heeft uiteindelijk gewonnen

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
timbe schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:40:
Hier ook de update gedownload.

Alles werkt goed tot nu toe.
Alleen doet mijn gezicht gezichtsherkenning het niet meer.

Hoe stel je dit nog maar in?

ik kan het namelijk niet vinden onder Smart Lock
Werkt dit bij jullie nog wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
BT werkt bij mij wel, tot nu toe geen problemen. Ook in het buitenland heeft problemen. Gezichtsherkenning heb ik niet geactiveerd, ontgrendel de telefoon met vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickertsnaak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Android 10 draait in principe prima, aantal issues so far:

Na de update kwam er geen geluid meer uit m'n AirPods. Oplossing: "Disable Bluetooth A2DP hardware offload" uitvinken bij Dev. options. Wel een flinke bug eigenlijk, het gros van de mensen (vrees ik) heeft geen idee hoe hier te komen.

De netwerk icoontjes bovenin verspringen af en toe (van link naar rechts) zodra er netwerkactiviteit is - best wel slordig.

Donkermodus is wel heel prettig, eindelijk app zoals Instagram lekker in een donkere setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Weet iemand hoe ik de navigatie weer terug zet naar de 3 virtuele knoppen onderaan, i.p.v. swipe? Schijnt te kunnen, kan het even niet vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurby
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
JohnBlutarski schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:26:
Weet iemand hoe ik de navigatie weer terug zet naar de 3 virtuele knoppen onderaan, i.p.v. swipe? Schijnt te kunnen, kan het even niet vinden?
settings > system > gestures > System Navigation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBlutarski
Gurby schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:16:
[...]

settings > system > gestures > System Navigation
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Upgrade is gisteravond teruggeroepen..ik wacht nog even :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Jammer, mijne a2 is gescrashed. Blijft hangen in bootloop. Heb al vanalles geprobeerd niks werkt. Iemand ideeën?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Je kunt kijken bij de oplossingen van januari en december toen er veel problemen waren. En anders een ander forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
davy_online schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:23:
Jammer, mijne a2 is gescrashed. Blijft hangen in bootloop. Heb al vanalles geprobeerd niks werkt. Iemand ideeën?
Bedankt
Wat in januari de oplossing was:
Sim er uit en je taal op engels zetten en weer opstarten.
Hopelijk werkt dat nu weer.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Na 200 x terug proberen op te starten lukte het. Android 9 staat er nog op. Ik kreeg het melding dat de installatie mislukt is. Hopelijk fixen ze het en lukt het bij de volgende. Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:09
Ik kan nog geen Android 10 installeren ook al blijf ik meerdere keren op die knop rammen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timbe
Jeanke117 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:29:
Ik kan nog geen Android 10 installeren ook al blijf ik meerdere keren op die knop rammen.
update is gisteravond teruggeroepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:09
timbe schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:31:
[...]

Daarvoor kon ik het ook niet. Maandag zei een vriend van me dat ik Android 10 kon installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Je kunt beter wachten zijn blijkbaar problemen met de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Xiaomi heeft wel een trackrecord met bugs introduceren per update/upgrade :)

antihipsteralliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
Inderdaad hoe enthousiast ik ook was met de toestellen zou ik nooit nog een Xiaomi kopen. Heb ook nog een Samsung s10e zijn ook al problemen mee. De pixel 4a gaat ze vervangen.quote]DeVins schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:28:
Xiaomi heeft wel een trackrecord met bugs introduceren per update/upgrade :)
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
timbe schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:31:
[...]

Waar heb je dit vandaan? Ik kan er nergens info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 16:19
Ik heb een 2e-hands A2 gekocht voor mijn zoontje. Nu wil ik graag zeker weten dat hij volledig schoon is.
Ik dacht de officele rom opnieuw te flashen, maar ik vind zo snel geen instructie hiervoor. Weten jullie hoe? of hebben jullie een linkje?

Of zal het volstaan als de vorige gebruiker "terug naar fabrieksinstellingen" heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouters84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Taan schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:53:
Ik heb een 2e-hands A2 gekocht voor mijn zoontje. Nu wil ik graag zeker weten dat hij volledig schoon is.
Ik dacht de officele rom opnieuw te flashen, maar ik vind zo snel geen instructie hiervoor. Weten jullie hoe? of hebben jullie een linkje?

Of zal het volstaan als de vorige gebruiker "terug naar fabrieksinstellingen" heeft gedaan?
Ja hoor, terug naar fabrieksinstellingen is goed genoeg. Dan is alles eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonxiaomimia2
Volgens mij ook, alles wat opgeslagen was op de telefoon is eraf. Ik hoop wel dat de updates allemaal goed gaan voor je.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Ik heb net een nieuwe update geïnstalleerd bovenop de eerdere update, maar e.e.a. blijft dramatisch, ook na factory reset.

Belangrijkste problemen:

- bij pulldown van notificatiebalk krijg ik vaak een system UI crash waarbij de telefoon bevriest en opnieuw geunlocked moet worden.
- foto's worden niet opgeslagen, ze verschijnen enkel in de galerij als je de preview vanuit de camera app even aanklikt. Maak je twee foto's na elkaar dan verlies je dus sowieso de eerste foto.

Eens maar nooit weer Xiaomi.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Rooten & Custom ROM's: [Xiaomi Mi A2] Rooten & Custom ROM's
- Levertijden, aanbiedingen, prijzen: [Xiaomi Mi A2] Levertijd & Prijzen
- Hoesjes, laders, protectors e.d.: [Xiaomi Mi A2] Accessoires
- Mi A2 Lite: [Xiaomi Mi A2 Lite] Ervaringen & Discussie