Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:55
Ik neem aan dat een aantal anderen ook dit topic al via Google gevonden hadden?
https://www.kiaclub.nl/topic/21453-afmetingen-kofferbak/

Tzt wil ik ook zo’n oplossing gebruiken, maar dan bekleed met simpele stof (bedankt voor het linkje @YStunnenberg , dat is precies wat ik zocht).

Oh, bij deze meld ik mij ook, komende maand kan ik pas bestellen. Ik gok dus over een jaar rond deze tijd te rijden 😳...

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DJSmiley schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Na 2020 is nog nergens definitief. Dus wat het wordt is nu ook nog niet vastgesteld. Er is afaik ook nog geen nieuwe autobrief.

In het klimaataccoord staat wel wat over de plannen voor de bijtelling na 2020. (En de MRB enz)

[Afbeelding]

Ook al is dat nog niet definitief, het lijkt me toch wel dat het op zoiets zal uitkomen. Als ze gewoon alleen 4 en 22% aanhouden, dan gaat iedereen een (vermoedelijk goedkopere) fossiele auto nemen, en gaan alle (gesubsidieerde) EV's op de export... dat lijkt me verre van wenselijk.
Ik denk op langere termijn dat de, waarschijnlijk aanstaande, kilometerheffing het grootste gevaar is voor EV-rijders. Linksom of rechtsom moet de automobilist de staatskas vullen. In 2018 is 20,7mld binnengekomen aan autogerelateerde belastingen en zijn de uitgaven van het Ministerie van Infrastructuur & Milieu in totaal (dus inclusief sponsoring OV, scheepvaart etc.) 8,4mld.
Die surplus van 12 miljard per jaar die naar de algemene middelen gaat is heilig.
Daar komt bij de kosten van rekeningrijden zelf, miljarden per jaar....

Dus maak je borst maar nat als de ICE is uitgestorven... O-)

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:02
Ben vandaag maximaal 20 minuten buiten geweest, en al 3 elektrische kona's gespot. Heeft iemand cijfers van het aantal kona ev's in Nederland?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Sanderp schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:04:
Ben vandaag maximaal 20 minuten buiten geweest, en al 3 elektrische kona's gespot. Heeft iemand cijfers van het aantal kona ev's in Nederland?
Ja, de RDW. Je kunt die DB zelf raadplegen.
Staan er 614 op kenteken nu.

Zoek op F5E11 in deze dataset: https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-01-2019 21:12 ]

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
of op kenteken.tv

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• Daacuso
  • Laatst online: 12-11 18:26
Dat snap ik dan niet. Laatste bekende uitgave hier had nummer 900.

Of kan dat met voorraad te maken hebben bij o.a. LM?

[ Voor 29% gewijzigd door Daacuso op 13-01-2019 21:43 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• IVIaarten
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04-04-2021
Daacuso schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:38:

WIe zegt dat ze bij 0 begonnen zijn met nummeren? ;)

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:13
Sinds twee dagen ben ik de trotse eigenaar van een Kia E-Niro. (en het is een hele fijne auto)

Maar nu kan ik zowel thuis als op de zaak laden, maar de laders tellen geen KWH's en die heb ik nodig voor declaraties.

Nu hoopte ik het uit mijnkia of ergens uit de Kia te halen, maar kan het tot nu toe niet vinden.

Weet iemand toevallig waar het wel te vinden is?

• RRvP
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Reserveringen waren vrijblijvend. Kennelijk heeft ca. 1 op de 3 afgezien van aankoop

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In je kWh meter... Die zit niet (declarabel) in de e-Niro (en houdt ook geen rekening met laadverliezen). Snel een kWh meter aanschaffen dus.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024

nr. 97x (kona, weet het nummer niet uit mijn hoofd)... gaan we van de week ophalen (staat al op kenteken).

• Daacuso
985 staat er bij je naam ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Daacuso op 13-01-2019 22:18 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
Ik heb nummertje 975, zou deze week bij de dealer aan moeten komen, even afwachten hoe lang het duurt voordat ik een afleverafspraak kan maken...

• prettig
Kan ook, maar als ik eerder 985 gepost heb zal hem dat wel zijn.

• Daacuso
Binnenkort maar eens bellen of er wat bekend is over die van mij.

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:21
Iemand hier al een echte foto van een Moss gray e-niro?
Ben benieuwd hoe die eruit ziet.
Op de website van Kia is het heel lastig te zien.

Twijfel tussen deze kleur en graphite platinum.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

p.d.akkerman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:18:

Ga naar een dealer, die hebben kleurstalen. Of misschien wel een of meerdere wagens in die kleur. Moss gray moet je zien als donkergrijs met een groene tint.

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Deze ontving ik van een kennis.... Ik vond m grappig genoeg om te delen ;-)

nokia

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op beide vlakken geniaal :) (Taalkundig als wel de ondergang van Nokia :+ )

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
giancarlo_f schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:38:
Deze ontving ik van een kennis.... Ik vond m grappig genoeg om te delen ;-)

[Afbeelding: nokia]
Jammer dat het een Ford is :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 10:02
Even voor de mensen die ook in 2018 een verplichting zijn aangegaan. Even gecheckt met de fiscus: De MIA subsidie kun je dus onder G 3110 indienen, waarbij 36% MIA geldt (€MIATOTAAL). Bij een (eventuele) aanbetaling in 2018: in de aangifte van 2018 geef je €AANBETALING aan als MIA aftrek, in 2019 €MIATOTAAL - €AANBETALING.

Dus in 2018 NIET 36% van de aanbetaling, maar het hele bedrag!

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Foto ergens uploaden (Dropbox, Google drive) en dan hier linkje plaatsen.
Er is een eigen foto album beschikbaar :)
https://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum/

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik meen dat je daarvoor eerst wat langer actief moet zijn op Tweakers om “karma” te hebben.

• cypher21
CyBeRSPiN schreef op maandag 14 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Ik meen dat je daarvoor eerst wat langer actief moet zijn op Tweakers om “karma” te hebben.
ah.. niet aan gedacht .. je hebt gelijk

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je hebt natuurlijk al google gebruikt om te kijken? Anders:

Afbeeldingslocatie: https://media.autodisk.nl/fotos/geel/119388/4-3/900/a.jpg

Afbeeldingslocatie: https://media.autodisk.nl/fotos/geel/119388/4-3/900/e.jpg
Er zijn nog meer foto's.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• magic31
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-05-2024
zonoskar schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:11:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zijn nog meer foto's.
Eh, das volgens mij de kleur "Deep Cerulean". En als dat zo is, die is alleen op de hybride types te bestellen, niet de full electric (jammer genoeg).

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

magic31 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Eh, das volgens mij de kleur "Deep Cerulean". En als dat zo is, die is alleen op de hybride types te bestellen, niet de full electric (jammer genoeg).
Euh, je hebt gelijk :F

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Sander_v
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:00

Sander_v

Als je bukt ga je harder!

dwarsdrijver schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:56:
Sinds twee dagen ben ik de trotse eigenaar van een Kia E-Niro. (en het is een hele fijne auto)

Maar nu kan ik zowel thuis als op de zaak laden, maar de laders tellen geen KWH's en die heb ik nodig voor declaraties.

Nu hoopte ik het uit mijnkia of ergens uit de Kia te halen, maar kan het tot nu toe niet vinden.

Weet iemand toevallig waar het wel te vinden is?
Er van uitgaande dat je laad via een laadpas, kan je inloggen op het account van je laadpas, en daar kan je de verbruikte KWh's bekijken. Echter, uit ervaring weet ik dat het soms wel twee maanden duurt voordat alle gegevens binnen zijn. Sommige laadpaal'providers' zijn erg laat met het versturen van hun verbruiksgegevens.
Bij mijn laapas leverancier (NewMotion) kan je bv per maand je vebruik bekijken en downloaden voor declaraties. Ik neem aan dat je ook een factuur krijgt met de verbruikspecificaties er op?

10x 320W JA Solar @ SolarEdge SE3000H (3200 Wp)

• nessio
  • Laatst online: 23:05
@dwarsdrijver : en als je ze niet hoeft te betalen (zaak) dan kun je ze ook niet declareren.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zijn nog meer foto's.
Dat is 100% geen Moss Gray!
Dit wel:
Afbeeldingslocatie: https://blogmedia.dealerfire.com/wp-content/uploads/sites/457/2018/01/2018-Kia-Cadenza-in-Moss-Gray_o.png

Die kleur blauw had ook mijn voorkeur gehad maar helaas niet beschikbaar inderdaad..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-01-2019 13:33 ]

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:00
Zoek gewoon op Kia Moss Gray

Zeekr X Long range Mist Grey

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Beter is gewoon bij een dealer langsgaan. De kleur wordt op meer modellen gevoerd, en dit zijn typisch kleuren die alleen bij daglicht goed te beoordelen zijn.

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 12:48
Nog 7 dagen tot de Kona er is!

Wat een gedoe met het aanvragen van een openbare laadpaal alleen... Netjes begin augustus aangevraagd, zou 16 weken duren... Wat misgegaan bij de aanvraag bij de gemeente door Allego, later doorgekregen dat hij voor week 2 bij de aannemer op de planning stond.

Vandaag een nieuw mailtje gehad:
"De plaatsing van de laadpaal staat op de voorlopige planning van de aannemer, maar er is nog geen datum bekend. Helaas is er wegens capaciteitsproblemen momenteel achterstand bij de aannemer, waardoor veel plaatsingen vertraging oplopen. Wanneer er meer bekend is zullen wij u informeren."

Gaat dus nog even duren... Zucht.

• p.d.akkerman
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er zijn nog meer foto's.
ik geloof niet dat dit moss gray is.

• Daacuso
Wat is je reserveringsnummer?

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-11 12:48
Daacuso schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:47:
[...]

Wat is je reserveringsnummer?
Zoals al eerder aangegeven, geen reserveringsnummer ;) is allemaal via Leaseplan geregeld.

• daemonix
  • Niet online
psnepvangers schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:40:
Nog 7 dagen tot de Kona er is!

Wat een gedoe met het aanvragen van een openbare laadpaal alleen... Netjes begin augustus aangevraagd, zou 16 weken duren... Wat misgegaan bij de aanvraag bij de gemeente door Allego, later doorgekregen dat hij voor week 2 bij de aannemer op de planning stond.

Vandaag een nieuw mailtje gehad:
"De plaatsing van de laadpaal staat op de voorlopige planning van de aannemer, maar er is nog geen datum bekend. Helaas is er wegens capaciteitsproblemen momenteel achterstand bij de aannemer, waardoor veel plaatsingen vertraging oplopen. Wanneer er meer bekend is zullen wij u informeren."

Gaat dus nog even duren... Zucht.
Tsja, het verhaal gaat dat het ongeveer anderhalf jaar duurt vanaf het moment van aanvraag tot daadwerkelijke levering.

• p.d.akkerman

Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2018/12/Kia-e-Niro-1-e1544631426990.jpg

Welke kleur is dit?

Platinum graphite of Moss gray?

• Liesjuuh2106
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03-01-2021
daemonix schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:10:
[...]

Tsja, het verhaal gaat dat het ongeveer anderhalf jaar duurt vanaf het moment van aanvraag tot daadwerkelijke levering.
Ik heb ook een openbare laadpaal aangevraagd. Dit heb ik in oktober gedaan. Ze deden bij mij eerst moeilijk en wilden niet plaatsen, omdat er al een openbare laadpaal binnen 100m stond. Ik heb de gemeente ingeschakeld omdat ik het hier niet mee eens was. Zij hebben alles voor mij geregeld en eind januari/begin februari wordt de laadpaal geplaatst. :)

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:52
Net doorgekregen dat binnenkomst RCO nog steeds voor maart gepland staat. Omdat dak hier in NL nog zwart wordt gespoten levering begin of eind april even afhankelijk wanneer de boot komt. Zou betekenen dat ie op de Morning Pride staat of de boot erna. Vertrekt 19 januari en komt aan eind februari.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• magic31
p.d.akkerman schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:10:
[...]

[Afbeelding]

Welke kleur is dit?

Platinum graphite of Moss gray?
Platuinum Graphite! :)

Zie ook:
YouTube: [4K] Kia Niro EV exterior platinum graphite
en
YouTube: 2019 KIA NIRO EV: ACTION

Moss Gray is denk ik iets donkerder.... maar dat kun je het beste inderdaad bij de dealer bekijken aan de hand van de stalen.

• p.d.akkerman
Top links. Dankje

Helemaal happy. Heb vandaag dgg aan de LM welke ik wilde en kom niet uit de kleur komen.
Het hele weekend zitten kijken op internet. En dan weet je het op den duur niet meer.

Ben nog steeds benieuwd wat dan Moss gray is. Op de website van Kia zou het donkerder moeten zijn.

Maar nu geduld hebben..

[ Voor 90% gewijzigd door p.d.akkerman op 14-01-2019 19:56 ]

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
Iemand die de laadpas van Kia overweegt?

Voor fast charging zijn op dit moment scherpere alternatieven in Nederland (o.a. Telekom Ladestrom en Maingau), maar voor AC laden heb ik nog geen scherpere gevonden. Ik heb geen laadpaal thuis (geen eigen opgang), dus zal veel op openbare punten laden. Dan lijkt KIA met zijn lagere fee een betere deal dan al die kaarten die de laadpaalexploitant volgen. Zou Kia (of Plugsurfing in opdracht van Kia) dit daadwerkelijk bij alle laadpalen zo voor elkaar krijgen, of worden dat denken jullie eerder selectieve oplaadpunten?

"Óf kies voor een abonnement van € 9,99 per maand. Hiermee laad je in Nederland tegen vaste gereduceerde tarieven: AC-laden voor € 0,24 per kWh en DC-laden voor € 0,53 per kWh."

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

• prettig
swaluw2 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:50:

Voor fast charging zijn op dit moment scherpere alternatieven in Nederland (o.a. Telekom Ladestrom en Maingau), maar voor AC laden heb ik nog geen scherpere gevonden. Ik heb geen laadpaal thuis (geen eigen opgang), dus zal veel op openbare punten laden. Dan lijkt KIA met zijn lagere fee een betere deal dan al die kaarten die de laadpaalexploitant volgen. Zou Kia (of Plugsurfing in opdracht van Kia) dit daadwerkelijk bij alle laadpalen zo voor elkaar krijgen, of worden dat denken jullie eerder selectieve oplaadpunten?

"Óf kies voor een abonnement van € 9,99 per maand. Hiermee laad je in Nederland tegen vaste gereduceerde tarieven: AC-laden voor € 0,24 per kWh en DC-laden voor € 0,53 per kWh."
Ok, die kon ik nog niet..... 0,24 is niet duur lijkt me (doen ze goed).

• magic31

Kia pas neem ik zelf niet.

Na wat zoeken kwam ik uit op de sleutelhanger optie van Vandebron.

Kende ze nog niet, maar ze geven toegang tot heel veel snelladers in NL en ook buiten NL (zie https://vandebron.nl/elektrisch-rijden/laadpas)

3,50 in de maand en zo te lezen geen extra kosten om te snelladen, anders dan wat de exploitant vraagt.

edit: Het gaat je dus niet om snelladen zie ik nu.
Die prijzen van het abonnement van Kia klinken wel interessant inderdaad, maar wellicht gaat dat inderdaad dan om selectieve punten. Zelf nog niets over gehoord van de dealer. Zal het morgen navragen.

[ Voor 8% gewijzigd door magic31 op 14-01-2019 21:12 ]

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
KIA laadpas? Hoe werkt dat?

• swaluw2
Zie de Kia laadbrochure:

Kia werkt samen met Plugsurfing, het grootste netwerk van openbare laadpunten van Europa, met meer dan 80.000 aansluitingen. Zo weet je zeker dat er ook onderweg altijd een laadpunt in de buurt is om ‘bij te tanken’. En er zijn meer voordelen.

•Pay As You Go: betaal eenmalig € 9,95 voor de laadsleutel en daarna alleen voor wat je gebruikt. Geen vaste kosten en maandelijks een handig overzicht van je laadsessies in de Plugsurfing app.
•Óf kies voor een abonnement van € 9,99 per maand. Hiermee laad je tegen vaste gereduceerde tarieven: AC-laden voor € 0,24 per kWh en DC-laden voor € 0,53 per kWh*.
•Via de slimme laadsleutel met RFID-chip is betalen voor opladen kinderspel: aan het begin en eind even ‘swipen’ en go!
•Handige Kia Public Charging-app. Inzicht in al je laadsessies, facturen en laadpunten in je buurt.

* Tarieven geldig in Nederland. In het buitenland gelden andere tarieven.

• BarryH
  • Nu online
Als je altijd bij een publieke betaalde paal moet laden is dit wel het overwegen waard (andere aanbieders zitten op ca. 34 ct+. Alleen Maingau op 0,30/kwh.
6ct = 1 ct/km ongeveer, dus bij meer dan 1000 km per maand ga je besparen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• prettig
swaluw2 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:19:
[...]

Zie de Kia laadbrochure:

Kia werkt samen met Plugsurfing, het grootste netwerk van openbare laadpunten van Europa, met meer dan 80.000 aansluitingen. Zo weet je zeker dat er ook onderweg altijd een laadpunt in de buurt is om ‘bij te tanken’. En er zijn meer voordelen.

•Pay As You Go: betaal eenmalig € 9,95 voor de laadsleutel en daarna alleen voor wat je gebruikt. Geen vaste kosten en maandelijks een handig overzicht van je laadsessies in de Plugsurfing app.
•Óf kies voor een abonnement van € 9,99 per maand. Hiermee laad je tegen vaste gereduceerde tarieven: AC-laden voor € 0,24 per kWh en DC-laden voor € 0,53 per kWh*.
•Via de slimme laadsleutel met RFID-chip is betalen voor opladen kinderspel: aan het begin en eind even ‘swipen’ en go!
•Handige Kia Public Charging-app. Inzicht in al je laadsessies, facturen en laadpunten in je buurt.

* Tarieven geldig in Nederland. In het buitenland gelden andere tarieven.
Tja bij Kia doen ze dit soort dingen toch echt wel beter dan bij Hyundai.

• swaluw2
BarryH schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:23:
Als je altijd bij een publieke betaalde paal moet laden is dit wel het overwegen waard (andere aanbieders zitten op ca. 34 ct+. Alleen Maingau op 0,30/kwh. 6ct = 1 ct/km ongeveer, dus bij meer dan 1000 km per maand ga je besparen
Bij Laadpas top 10 lees ik ook dat het 0,30/kwh is. Maar op de website van Maingau lees ik wat anders (zo staan er op de laadpastop10 veel meer fouten). Voor Nederland dus 0,30/kwh (0,25 + 5 cent voor Nederland) en daarnaast 10 cent per minuut (dus per lading snellader zo'n 6 euro, en bij gewone AC lader 120 minuten = 12 euro erbij). Dus volgens mij is Kia met zijn pas zo'n 10 cent per kwh goedkoper dan de reguliere aanbieders.

Afbeeldingslocatie: https://www.maingau-energie.de/sites/default/files/ckeditor-uploads/2019_Preisblatt_web.png

• BarryH
  • Nu online
Kleine lettertjes: "ab 120 min...",
Dus voor korte laadsessies geldt dat niet.

Maar als je het zeker weet, neem dan vooral de KIA pas ;)

[ Voor 61% gewijzigd door BarryH op 14-01-2019 22:07 ]

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12:14
Ja om laadpaalkleven tegen te gaan.

• Sigmasailor
Ah, omdat ik al een laadpaal heb, gestopt met lezen na de eerste pagina. Nu verder gekeken dan mijn neus langs is. Bedankt!

• swaluw2
Harvest2002 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:08:
Ja om laadpaalkleven tegen te gaan.
Ah, dacht dat het tot 120 minuten was, maar bij "vanaf"is het begrijpelijk, echter voor AC laden met Niro 1 fase laad ik toch echt wel 4 of 5 uurtjes op (en van leeg naar vol zelfs 10 uur maar dat komt veel minder voor). Dus Maingau gaat het voor mij niet worden en blijft Kia laadpas interessant.

• daemonix
  • Niet online
Dan kijk je nog steeds niet goed genoeg, want Maingau is bij de snelladers (allemaal DC!) veel goedkoper. En snelladen ga je geheid wel eens (moeten) doen. In een half uurtje tot een uurtje laad je daar tot 80%, ook met een Kia. Of 10 minuten om te zorgen dat je weer gewoon thuis kunt komen.

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
Zowel bij de e-niro als de kona is de voetruimte op de achterbank laag door de voorstoelen. Even een keer in de e-niro proefgezeten en de hoogtebeperking is in enige mate op te lossen voor de achterpassagier door de voorstoel in hoogte te verstellen. Er ontstaat dus meer bewegingsruimte. Weet iemand of dit bij de voorstoelen van de kona ook zo werkt of blijft de onderkant van de voorstoel gelijke hoogte?

Everything has Pro's & Con's.....

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
Electrons schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:54:
Zowel bij de e-niro als de kona is de voetruimte op de achterbank laag door de voorstoelen. Even een keer in de e-niro proefgezeten en de hoogtebeperking is in enige mate op te lossen voor de achterpassagier door de voorstoel in hoogte te verstellen. Er ontstaat dus meer bewegingsruimte. Weet iemand of dit bij de voorstoelen van de kona ook zo werkt of blijft de onderkant van de voorstoel gelijke hoogte?
Ik heb dat bij de kona tijdens de introductie getest en de zitting ging alleen omhoog, niet de gehele stoel.
Of dat te maken had met de versie die daar stond weet ik niet.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

• cypher21
Knoop gisteren na een proefrit ook maar doorgehakt.
Een e-Niro executive Line met als enige optie de LED interieurverlichting in de kleur Gravity Blue besteld.

verwachte leverdatum januari 2020 ...

Binnenkort maar eens verdiepen in de aanschaf van een laadpaal voor onder de carport thuis. Zag dat deze ook mee geleased kon worden maar voor zover ik kon vinden is dit niet erg interessant...

• Akubra
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-11-2023

Ik krijg een laadpas van de lease maatschappij, maar lijkt mij verstandig om als EV rijder een extra pas in de auto te hebben voor het geval de pas van de lease maatschappij het niet doet.

Plugsurfing heb ik ook voorbij zien komen in mijn onderzoek en heeft een grote dekking in Europa. Ook het pay-as-you-go vind ik prima, want ik verwacht er niet veel gebruik van te maken. Het is puur als nood.

Anderen die het ook op die manier doen? Zo ja, welke laadpassen hebben jullie in de auto?

Verwijderd

heb zojuist de EVbox laadpas opgehaald, deze gekoppeld aan de fastned app. Nu nog wachten op de Niro :)

De EVbox laadpas is van mijn werkgever

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2019 10:06 ]

• miele-nl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01-2020
Ik heb gewoon zelf een laadpas aangevraagd; die van de lm is nog steeds niet binnen, terwijl de auto sinds afgelopen vrijdag in mijn bezit is.....

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Akubra schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:55:
[...]

Ik krijg een laadpas van de lease maatschappij, maar lijkt mij verstandig om als EV rijder een extra pas in de auto te hebben voor het geval de pas van de lease maatschappij het niet doet.

Plugsurfing heb ik ook voorbij zien komen in mijn onderzoek en heeft een grote dekking in Europa. Ook het pay-as-you-go vind ik prima, want ik verwacht er niet veel gebruik van te maken. Het is puur als nood.

Anderen die het ook op die manier doen? Zo ja, welke laadpassen hebben jullie in de auto?
Ik ben ook wel benieuwd. Ik wil naast de laadpas van de LM (Eneco) ook een eigen laadpas. Het liefst met zo groot mogelijke Europese dekking.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Verwijderd

Morning Capo heeft ook aangelegd in Rotterdam en is volgens mij alweer vertrokken
Nu wachten op de Morning Lady

• prettig
Hij is binnen:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/15wi44i.jpg

• Akubra
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:22:
Morning Capo heeft ook aangelegd in Rotterdam en is volgens mij alweer vertrokken
Nu wachten op de Morning Lady
Die ligt al bijna een dag in Turkije. Hopelijk snel onderweg naar Rotterdam.
Doet ze nog andere havens aan? Dat kan ik niet zo snel vinden.

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:56
Akubra schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:37:
[...]

Die ligt al bijna een dag in Turkije. Hopelijk snel onderweg naar Rotterdam.
Doet ze nog andere havens aan? Dat kan ik niet zo snel vinden.
Ja, Tilbury in Engeland. Verwacht vertrek uit Turkije is 16-1, verwachte aankomst in Tilbury is 26-1, vertrek Tilbury is 27-1 en aankomst in R'dam op 28-1 :)

Op te vragen via de Eukor site..als je beetje goochelt met de havens >:)

[ Voor 0% gewijzigd door rlp.jaspers op 15-01-2019 10:43 . Reden: Typos ]

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb zojuist mijn eNiro opgehaald! De eerste 15km reden heerlijk :*) Mochten er mensen zijn die specifieke zaken willen weten: ik kan nu vrij makkelijk even kijken. ;)

• magic31
juptache schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:43:
Ik heb zojuist mijn eNiro opgehaald! De eerste 15km reden heerlijk :*) Mochten er mensen zijn die specifieke zaken willen weten: ik kan nu vrij makkelijk even kijken. ;)
foto's!! :)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
cypher21 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:30:
Knoop gisteren na een proefrit ook maar doorgehakt.
Een e-Niro executive Line met als enige optie de LED interieurverlichting in de kleur Gravity Blue besteld.

verwachte leverdatum januari 2020 ...

Binnenkort maar eens verdiepen in de aanschaf van een laadpaal voor onder de carport thuis. Zag dat deze ook mee geleased kon worden maar voor zover ik kon vinden is dit niet erg interessant...
Zit je waarschijnlijk op het 8% bijtelling mocht je hem leasen. Hier helaas hetzelfde, of je moet veel geluk hebben.

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wackmack schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:45:
[...]

Zit je waarschijnlijk op het 8% bijtelling mocht je hem leasen. Hier helaas hetzelfde, of je moet veel geluk hebben.
Echt niet, lekker paniekzaaien om niets.. 4% is tot en met 2020, vanaf 2021 wordt het mogelijk 8% (is nog niet bekend).

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-01-2019 10:47 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-11 14:48
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Echt niet, lekker paniekzaaien om niets.. 4% is tot en met 2020, vanaf 2021 wordt het mogelijk 8% (is nog niet bekend).
O relaxed! Zag het langs komen in een tabel maar dat is gelukkig nog niet zeker dus.

• juptache
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Die volgen later vandaag!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wackmack schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:55:
[...]

O relaxed! Zag het langs komen in een tabel maar dat is gelukkig nog niet zeker dus.
Nee je begrijpt het nog niet denk ik, ook bij levering in 2020 heb je 4% bijtelling en dat geldt dan voor 5 jaar.
Pas bij levering in 2021 of later is er een ander percentage van toepassing.

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:51
Ik had ter info bij de ANWB nagevraagd wat de levertijd is van de Kona Electric via Private Lease:
Beste meneer,

Vriendelijk dank voor uw e-mail over de levertijden van de Hyundai Kona Electric.

De levertijd is 52-54 weken.

Hebt u nog vragen of kunnen wij u ergens mee helpen? Stuur ons een e-mail, of bel ons. We zijn er voor u!

Met vriendelijke groet,

Henkie Henk
Medewerker Leden Service Center, ANWB
;w

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:52
Pusherman_ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:19:
Ik had ter info bij de ANWB nagevraagd wat de levertijd is van de Kona Electric via Private Lease:

[...]

;w
Off-topic: Henkie Henk :+ 8)7

Levertijden van ongeveer een jaar zijn inderdaad aan de orde. Zeker nu de VS erbij komt als grote markt zal dat niet snel omlaag gaan, hoe ver ze de productie ook opvoeren.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• prettig
Kona wordt euro 800,- duurder. Vandaag opgehaald voor dezelfde prijs als in het contract (met vastgestelde inruil van 6 maanden geleden).

Levertijd nog steeds een jaar, maar volgens de dealer wil hyundai daar wel heel snel wat aan doen (druk van de e-niro maar ook vw komt in hun vaarwater).

• eltron
  • Laatst online: 21:25
juptache schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:43:
Foto's idd, ben vooral benieuwd naar Frunk mogelijkheid; hoeveel extra bergruimte is onder de motorkap beschikbaar als je eventueel het sierdeksel van de motor verwijdert.
(zie ook bijgaand voorbeeld van de Kona https://www.speakev.com/threads/kona-gets-a-frunk.127544/, hierbij is nog veel inefficiency doordat de inhoud van de laadruimte achter naar voor is verplaatst, maar ik denk dat er totaal meer dan 100 liter ruimte moet zijn en wellicht bij Niro nog iets meer dan bij Kona).

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@eltron Wat wil je allemaal in die frunk stoppen dan, mechanisme om te openen lijkt me niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Ik ben ook jaloers op de frunk van de Tesla, maar die is er voor ontworpen.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-01-2019 12:52 ]

• swaluw2
daemonix schreef op maandag 14 januari 2019 @ 22:19:
Dan kijk je nog steeds niet goed genoeg, want Maingau is bij de snelladers (allemaal DC!) veel goedkoper. En snelladen ga je geheid wel eens (moeten) doen. In een half uurtje tot een uurtje laad je daar tot 80%, ook met een Kia. Of 10 minuten om te zorgen dat je weer gewoon thuis kunt komen.
Gezien hoor Daemonix, voor de DC is Maingau zeker een optie (of Telekom Ladestrom). Ook om mee thuis te komen, echter in de praktijk zal ik primair aan de AC laders in de buurt hangen (wij hebben er 6 in de wijk op loopafstand). Die zijn 11kwh dus voor de e-Niro 3.5 kwh. Daarvan verwacht ik dat ik hem de hele avond/nacht moet laden. Daarvoor is Maingau niet geschikt, en zal ik een aparte pas moeten hebben. Wellicht Kia pas die volgens mij de enige partij is die bij een nacht laden een lager tarief per kw aanbiedt (0,24). Ik heb nu een Flow pas voor mijn Phev (back office van EV Box), dat is een hele fijne partij en betaal je laadpaaltarief + vast bedrag per transactie.

• prettig
Kona, laadkabel. Past gewoon onder de laadvloer in het inlegstuk (hoef je niks voor uit te nemen).
Onder het inlegstuk zit dan de thuislader in mooi hoesje en daarin paste weer het veiligheidspakket samen met de thuislader.

Dus frunk niet nodig.

• marc4547
  • Laatst online: 06:17
Ik was vanochtend even bij Kia Fase in Woerden en daar stonden 2 nieuwe binnengekomen zwarte. Ik weet niet of die voor iemand zijn die dit forum lezen....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Rick1855 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 09:48:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd. Ik wil naast de laadpas van de LM (Eneco) ook een eigen laadpas. Het liefst met zo groot mogelijke Europese dekking.
Ook benieuwd hoorde dat Maingau wel ok is iemand tips voor ons?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Grijze Ridder schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Ook benieuwd hoorde dat Maingau wel ok is iemand tips voor ons?
https://laadpastop10.nl
en
[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Krijg zelf NewMotion die schijnt qua dekking prima te zijn. Heb ook de Telekom Ladestrom pas net besteld, want heb wel het idee dat je in het buitenland nooit genoeg pasjes kunt hebben.

• Sigmasailor
Ik gebruik al 5 jaar TNM en ben daar zonder meer erg tevreden over. Toen ik nog een Leaf had veel plezier gehad van Maingau in combinatie met Fastned.

• Akubra
rlp.jaspers schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Ja, Tilbury in Engeland. Verwacht vertrek uit Turkije is 16-1, verwachte aankomst in Tilbury is 26-1, vertrek Tilbury is 27-1 en aankomst in R'dam op 28-1 :)

Op te vragen via de Eukor site..als je beetje goochelt met de havens >:)
Ze is onderweg oOo

Status: Underway Using Engine

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:56
Akubra schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 15:24:
[...]

Ze is onderweg oOo

Status: Underway Using Engine
haha, not so fast. Die gaat, na een dag voor anker te hebben gelegen, eerst nog stoppen in Derince (TR DRC) :X ; morgen is vertrek naar Tilbury (GB TIL).

• Martin2508
  • Laatst online: 26-05-2021
marc4547 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 13:38:
Ik was vanochtend even bij Kia Fase in Woerden en daar stonden 2 nieuwe binnengekomen zwarte. Ik weet niet of die voor iemand zijn die dit forum lezen....
Volg dit forum al een tijdje. Erg leuk!

Kreeg net een mail van Fase Woerden dat mijn auto binnen is en wordt klaargemaakt. 29 januari ophalen.

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 19:56
Momenteel ben ik een Hyundai Kona of Kia e-Niro aan het overwegen als volgende leaseauto. Beide natuurlijk erg interessant vanwege de lage bijtelling, nu nog een keuze zien te maken tussen de 2 modellen. De ruimte tussen de twee modellen verschilt natuurlijk, maar dit is voor mij niet van doorslaggevend belang.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is in welk opzicht de uitrusting van de twee auto's verschilt. Welke het ook wordt, ik zou voor de meeste luxe uitvoering gaan. Bij Hyundai kan er optioneel nog een schuif/kanteldak besteld worden.

Heeft iemand zich van hier zich hier al eens in verdiept?

• eltron
  • Laatst online: 21:25
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:51:
@eltron Wat wil je allemaal in die frunk stoppen dan, mechanisme om te openen lijkt me niet bedoeld voor dagelijks gebruik. Ik ben ook jaloers op de frunk van de Tesla, maar die is er voor ontworpen.
Gaat mij ook niet om dagelijks gebruik, maar met vakanties kom ik altijd ruimte tekort en is iedere extra liter welkom.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Poekoek schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:23:
Momenteel ben ik een Hyundai Kona of Kia e-Niro aan het overwegen als volgende leaseauto. Beide natuurlijk erg interessant vanwege de lage bijtelling, nu nog een keuze zien te maken tussen de 2 modellen. De ruimte tussen de twee modellen verschilt natuurlijk, maar dit is voor mij niet van doorslaggevend belang.

Waar ik vooral benieuwd naar ben, is in welk opzicht de uitrusting van de twee auto's verschilt. Welke het ook wordt, ik zou voor de meeste luxe uitvoering gaan. Bij Hyundai kan er optioneel nog een schuif/kanteldak besteld worden.

Heeft iemand zich van hier zich hier al eens in verdiept?
De Niro krijgt straks ook meer opties (zoals schuifdak), momenteel is er weinig te kiezen omdat ze voor massaproductie gaan dit jaar. Geen idee wanneer er meer mogelijk gaat zijn.
Bedenk wel dat het plafond een stuk lager wordt met een schuifdak en het achterin dan krap kan worden.

• p.d.akkerman
Ben erg benieuwd naar de opties voor de frunk. Was voor mij een nieuw woord vandaag. :)

Wat hier al wordt aangehaald. Een beetje extra ruimte is altijd meegenomen.

Is de 'motorruimte' wel geheel waterdicht? Als dat niet het geval is. Heb je er niet veel aan om er bagage neer te leggen

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
p.d.akkerman schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:02:
Ben erg benieuwd naar de opties voor de frunk. Was voor mij een nieuw woord vandaag. :)

Wat hier al wordt aangehaald. Een beetje extra ruimte is altijd meegenomen.

Is de 'motorruimte' wel geheel waterdicht? Als dat niet het geval is. Heb je er niet veel aan om er bagage neer te leggen
Drie redenen om er vanaf te zien:

• Het is een motorruimte die geenzins is bedoeld voor het vervoer van spullen
• Er is 1 idioot die de tempex inlay van de kofferbak bovenop de power inverter heeft gelegd na het verwijderen van de "sier" kap. Nu noemen mensen dat opeens een "frunk"
• De scharnieren / sloten zijn niet ontworpen voor dit gebruik, dus mogelijk voortijdige slijtage.

De reden om het te proberen:
• Een idioot heeft het geprobeerd, en zijn auto stond na 700 miles nog niet in de fik.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mee eens @_eLMo_, ik denk dat een dakkoffer een betere keuze is. Of je bagage per koerier laten bezorgen. Of gewoon niet zo idioot veel meenemen.

• p.d.akkerman
Ook op foto's gekeken naar de 'motorruimte' van de e-niro. Maar is niet echt de manier om spullen neer te leggen.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 10:02
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:45:
[...]

De Niro krijgt straks ook meer opties (zoals schuifdak), momenteel is er weinig te kiezen omdat ze voor massaproductie gaan dit jaar. Geen idee wanneer er meer mogelijk gaat zijn.
Bedenk wel dat het plafond een stuk lager wordt met een schuifdak en het achterin dan krap kan worden.
De Niro kan nu al prima met schuifdak worden besteld in andere landen. Dat het hier niet kan ligt aan KIA Nederland, die bepaald wat voor modellen hier op de markt komen. In het buitenland kun je dus andere opties vinden. Desniettemin is de top spec gelijk voor de landen om ons heen. Maar de UK bijvoorbeeld krijgt niet eens de optie op LED koplampen...

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grappig dat een carbags set van de Kona 3 liter groter is dan van de Niro

• prettig
Kona vs Niro (en we hebben ze straks beide staan, dus geen voorkeur):
- Technisch 99% hetzelfde, ook qua opties, etc .....
- Niro meer ruimte (gewoon overal net wat ruimer)
- Kona efficiënter op de snelweg (bekijk de video's van bjorn maar.... 8,5-10% bij 120-125kmh, dus op afstanden net wat meer range.
- Dagelijks gemiddeld gebruik: hetzelfde (tenzij je veel snelweg km maakt), test zat die dat laten zien.
- Rijgedrag: Niro heeft stillere betere banden. Schijnt wat stugger te zijn (maar nog niet echt kunnen vergelijken).

Verder is het gewoon smaak, nagenoeg identieke EV's en beide gewoon een goede keus.

[ Voor 4% gewijzigd door prettig op 15-01-2019 21:33 ]

• ehubers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:08
Vandaag is mijn Kona (Galactic Grey) geleverd. Eerste indruk is goed!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 21:16:
Kona vs Niro (en we hebben ze straks beide staan, dus geen voorkeur):
- Technisch 99% hetzelfde, ook qua opties, etc .....
- Niro meer ruimte (gewoon overal net wat ruimer)
- Kona efficiënter op de snelweg (bekijk de video's van bjorn maar.... 8,5-10% bij 120-125kmh, dus op afstanden net wat meer range.
- Dagelijks gemiddeld gebruik: hetzelfde (tenzij je veel snelweg km maakt), test zat die dat laten zien.
- Rijgedrag: Niro heeft stillere betere banden. Schijnt wat stugger te zijn (maar nog niet echt kunnen vergelijken).

Verder is het gewoon smaak, nagenoeg identieke EV's en beide gewoon een goede keus.
De e-Niro heeft een app. Wat zijn daar de ervaringen eigenlijk mee van de gelukkige eerste rijders?

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:44
De e-Niro staat bij de dealer nog zonder kenteken achter het hek 👍

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Pagina: 1 ... 45 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.