Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

prettig schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Niet..... is duitse video van, -5C en 120kmh rijden: dik 70kwh laden (en ik zal zo-wie-zo zelden bij de snellader komen).
Ik wil die laadcurve nog wel eens zien, want laden begon op 50kW i.p.v. 77kW. Dat ie uiteindelijk 70kW aantikte is mooi natuurlijk.
Is vooral van belang voor mensen die het aandurven om er een wintersport trip mee te maken, dat betekent dan planken en vooral niet te lang pauzeren zonder aan de snellader te hangen zodat de accu op temperatuur blijft.
Maar ook voor diegenen die denken: bijna leeg aangekomen bij klant, ik jank hem zo op de terugweg even vol genoeg bij de 175kW lader om thuis te komen en dan niet de snelheid halen die je in de zomer gewend bent.
Kwestie van weten en dan op anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
Daacuso schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:24:
Je bedoelt Niro. Kona is het hier mee begonnen.
Wie maakt Niro draadje hier op Tweakers, blijven wij rustig hier op "ons" Kona draadje zitten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren hebben wij ook een Kia e-Niro besteld in de More uitvoering. (België) met het Luxe Pack erbij. Kleur: Aurora Black Pearl, en het grijze lederen interieur. Leverdatum staat voorlopig op augustus 2019. Wij kunnen niet wachten op de levering!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:28
Helaas zorgen de winterbanden voor een iets langere wachttijd, maar: vrijdag 8-2-19 mag ik mijn e-Niro ophalen!

Staat zoals eerder aangegeven sinds gisteren bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echnon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-09 07:49
CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:59:
[...]

Ik wil die laadcurve nog wel eens zien, want laden begon op 50kW i.p.v. 77kW. Dat ie uiteindelijk 70kW aantikte is mooi natuurlijk.
Is vooral van belang voor mensen die het aandurven om er een wintersport trip mee te maken, dat betekent dan planken en vooral niet te lang pauzeren zonder aan de snellader te hangen zodat de accu op temperatuur blijft.
Maar ook voor diegenen die denken: bijna leeg aangekomen bij klant, ik jank hem zo op de terugweg even vol genoeg bij de 175kW lader om thuis te komen en dan niet de snelheid halen die je in de zomer gewend bent.
Kwestie van weten en dan op anticiperen.
Het kan ook Fastned vs de Noorse snelladers zijn, of het feit dat Bjorn een van de allereerste Kona's hier aan het testen is. Ook Ev Puzzle heeft een van de allereerste Kona's. Misschien zit in de eerste modellen een productiefout in de BMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

Zijn hier ook mensen die hun E-Niro hebben besteld bij de KIA dealer in Apeldoorn? Zo ja op welke plek sta je en wat is de levertijd die aan je is verteld?

Zelf sta ik daar op nummer 57 (tenminste dat was de plek die half december aan me is doorgegeven). De levering zou oktober 2019 worden. Als ik het lijstje van @Trackerfire (ik sta er trouwens nog niet tussen) bekijk lijkt me dat wel vrij laat, ik heb 16 Oktober gereserveerd.

Iracing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 17:29

zerocool82

Ignorance causes chaos

CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:37:
[...]

Nee, dat betrof de e-Niro, Kia doet niet aan dit soort rare handelspraktijken gelukkig..

Misschien toch tijd voor een topic split....
Hoewel de drukte hier straks wel zal afnemen als iedereen zn bestelde auto binnen heeft ;)
En dat kan inderdaad nog wel even duren met deze levertijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Pierik schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:59:
Zijn hier ook mensen die hun E-Niro hebben besteld bij de KIA dealer in Apeldoorn? Zo ja op welke plek sta je en wat is de levertijd die aan je is verteld?

Zelf sta ik daar op nummer 57 (tenminste dat was de plek die half december aan me is doorgegeven). De levering zou oktober 2019 worden. Als ik het lijstje van @Trackerfire (ik sta er trouwens nog niet tussen) bekijk lijkt me dat wel vrij laat, ik heb 16 Oktober gereserveerd.
Die ranking op de reserveringslijst zegt niet alles denk ik, hangt er ook maar net vanaf hoeveel van de 56 voor je er daadwerkelijk besteld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Wanneer breekt het moment aan dat Kona 2019-xxxx leveringen beginnen? Iemand een schatting?

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

radar schakelde vrij snel uit met dat beetje natte sneeuw, en onderweg kreeg ik een melding bakie koffie met een plaatje en rusten na een uurtje al wel geinig. in de e-niro
260km gereden 18kwh/100 heenweg 110 terugweg grote stukken 130 verbruik viel me reuze mee.

e-niro en e-kona

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 06-10 19:19
Grijze Ridder schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:02:
[...]

Wie maakt Niro draadje hier op Tweakers, blijven wij rustig hier op "ons" Kona draadje zitten :)
M.i. Topic split doorvoeren door deze te stoppen en twee nieuwe te starten. Laatste post op dit topic kan dan verwijzing bevatten naar de twee nieuwe: Kona electric resp e-Niro.
en de huidige informatieve topic start kan dan voor de betreffende delen worden opgenomen in de nieuwe topics (Kona electric met het Kona electric deel en e-Niro met het e-Niro deel). In beide topicstarts kan dan terug worden verwezen naar dit afgesloten gecombineerde draadje.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Gisteren e-kona opgehaald, kijk ik bij rdw staat de terugroep actie in de gegevens.
Ik gebeld wilde de werkplaats een afspraak maken. Want inderdaad er was een terugroep. Ik zei kom hem maar halen want ik kom niet. Afleverkosten betaald en dan niet gedaan?
Directie gevraagd wordt ik in de wacht gezet, en daarna de verbinding verbroken.
Weer gebeld ja ze waren in gesprek. Daarna terug laten bellen en na een uur uitzoeken,is het volgens de garage gedaan maar nog niet verwerkt, kon 14 dagen duren. Wat een organisatie. Voortaan weer een kleine dealer bestellen.

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
rob313 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:37:
Gisteren e-kona opgehaald, kijk ik bij rdw staat de terugroep actie in de gegevens.
Ik gebeld wilde de werkplaats een afspraak maken. Want inderdaad er was een terugroep. Ik zei kom hem maar halen want ik kom niet. Afleverkosten betaald en dan niet gedaan?
Directie gevraagd wordt ik in de wacht gezet, en daarna de verbinding verbroken.
Weer gebeld ja ze waren in gesprek. Daarna terug laten bellen en na een uur uitzoeken,is het volgens de garage gedaan maar nog niet verwerkt, kon 14 dagen duren. Wat een organisatie. Voortaan weer een kleine dealer bestellen.
Tja dat krijg je als je een e-kona besteld terwijl de KONA Electric inmiddels ook geleverd wordt >:)

maar lullig is het wel als je zo wordt behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kia Ora
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-12-2020
Pierik schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:59:

Ik heb hem bij hetzelfde bedrijf, maar dan de vestiging in Amersfoort, moeten bestellen. Eind september gereserveerd, eind december koopovereenkomst getekend. Ik stond op 52 op "de lijst" en de levering zou ergens in september moeten zijn.

Overigens veel tegenstrijdige en soms onjuiste informatie gekregen van de verkoper. Zo zou de restwarmte van de batterijen gebruikt worden voor de verwarming van de stoelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online

3_s

Blijft vreemd om na een uur rijden nog steeds een pak sneeuw op de motorkap te hebben liggen :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:55
Er komt een topic split aan nog deze week als het goed is. Ga even een modje aanschieten hierover over hoe en wat.

Al mensen aangepaste leverdata doorgekregen voor de Kona toevallig?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSSL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 23:45
Even een vraagje, mensen laden hun EV tot 80 of 90% op maar vaak niet tot 100% ivm schade aan accupack (8 jaar garantie?!). Echter, de Kona heeft een 67KwH(zover ik kan vinden) accu en daarvan is 64KwH bruikbaar. Dus de accu zal nooit 100% vol zijn, maar 95,5%. Vanwaar zou je dan alsnog daarvan 90% vol willen laden ipv 100% (lees: dus in feite 95,5%).

Ik bedoel hier niet aan een snellader oid mee maar bijvoorbeeld gewoon ‘s nachts wanneer hij thuis aan de lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ja is mi rekening mee gehouden dus geen probleem om de 64Kwh voor 100% te benutten. Goed BMS moet voldoende zijn om je capaciteit zo lang mogelijk te behouden en garantie te krijgen als het anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 05-10 20:33
Trackerfire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:17:
Er komt een topic split aan nog deze week als het goed is. Ga even een modje aanschieten hierover over hoe en wat.

Al mensen aangepaste leverdata doorgekregen voor de Kona toevallig?
Jazeker, zie eerdere post. Week 7 vandaag doorgekregen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:10
Heb de moeite genomen om een e-Niro topic aan te maken. Deze kan dan hernoemd worden naar de Hyundai Kona topic en de e-Niro (toekomstige) eigenaren kunnen verder in:

Het grote Kia e-Niro topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Khayma schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 01:27:
Heb de moeite genomen om een e-Niro topic aan te maken. Deze kan dan hernoemd worden naar de Hyundai Kona topic en de e-Niro (toekomstige) eigenaren kunnen verder in:

Het grote Kia e-Niro topic
Goed bedoeld, maar @Trackerfire was hier mee bezig om het gecoördineerd te doen ;)
Trackerfire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:17:
Idee is namelijk om ook een nieuw topic voor de Kona te maken en deze dan sluiten, omdat het hier anders nog lang over beide modellen zal gaan.
Het scheelt hem iig om de startpost te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:10
CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 01:38:
[...]

Goed bedoeld, maar @Trackerfire was hier mee bezig om het gecoördineerd te doen ;)

[...]

Idee is namelijk om ook een nieuw topic voor de Kona te maken en deze dan sluiten, omdat het hier anders nog lang over beide modellen zal gaan.
Het scheelt hem iig om de startpost te maken :)
Dan is het toch zo geregeld? Nog een topic voor de Kona en deze kan dichten.

Kona topic:

Het grote Hyundai Kona Electric topic

Trackerfire is van beide mede editor

[ Voor 10% gewijzigd door Khayma op 31-01-2019 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Zo wat een rust zeg...Kona draadje helemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha idd

Blijft bizar, ik belde rond november naar de leasemaatschappij voor een Kona, zou zeker langer als een jaar duren. En ik ga straks mijn E-niro ophalen welke ik begin oktober reserveerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Bennen er nu 2 topics, oud en nieuw??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3_s schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:51:
Blijft vreemd om na een uur rijden nog steeds een pak sneeuw op de motorkap te hebben liggen :9 .
Grappig, nooit over nagedacht bij een elektrisch voertuig. Overigens schijtirritant voor je achterliggers. Even vrijmaken dus :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:51:
[...]

Grappig, nooit over nagedacht bij een elektrisch voertuig. Overigens schijtirritant voor je achterliggers. Even vrijmaken dus :)
Je LED-koplampen moet je dus om dezelfde reden ook sneeuwvrij maken en “krabben”, want die worden ook amper warm lijkt me.
Jhb62 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:42:
Bennen er nu 2 topics, oud en nieuw??
Nog even geduld voordat het goed geregeld is, het is in voorbereiding.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-01-2019 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:51:
[...]

Vergeet dan je dak niet :+. Hoeveel mensen ik vanmorgen wel niet heb gezien die na remmen een pak sneeuw op de voorruit hadden. :9 hashtagnietzoveilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

gisteren in de sneeuw geen goede stand ruitenwissers kunnen vinden.
in stand automatisch ging hij niet zodra er iets op de voorruit kwam wissen.
krijg meer het idee van een interval schakelaar die je kan stellen.
of doe ik iets verkeerd? betreft e-niro

[ Voor 3% gewijzigd door rob313 op 31-01-2019 08:21 ]

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob313

rob313

Bij de e-kona als je je richtingaanwijzer aanzet gaat de koplamp aan die kant uit. Raar gezicht is dit. Maar dat zie je zelf natuurlijk niet.

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackerstamfer
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 16:32
rob313 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:24:
Bij de e-kona als je je richtingaanwijzer aanzet gaat de koplamp aan die kant uit. Raar gezicht is dit. Maar dat zie je zelf natuurlijk niet.
Doen veel nieuwe auto's tegenwoordig, maar dat is waarschijnlijk gewoon je dagrijverlichting die uit gaat. (valt het extra op)

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Vanaf nu is er een apart topic voor de Kia e-Niro: Het grote Kia e-Niro topic

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Mx. Alba er is ook een nieuw topic voor de Kona Electric: Het grote Hyundai Kona Electric topic, dan kan deze dicht als naslagwerk voor beide.
Anders gaan hier alsnog een hoop e-Niro posts komen als reply op oudere berichten denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
canth schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:34:
Als je in het hoofdmenu bent (scherm waarin je voor de helft de navigatie ziet) dan heb je rechtsbeneden drie (of twee) keuzes. Het info icoontje (gewoon een i in een apart lettertype) brengt je naar de live services..

update: kleine toevoeging, als je je telefoon via de USB poort hebt aangesloten zal hier Android Auto (op Apple Carplay) komen te staan.
Ik ben er nog niet uit. Als ik mijn telefoon via de hotspot verbind heb ik inderdaad een wifi verbinding, maar als ik op het info icoontje druk krijg ik wel een scherm met services, maar niets te vinden over Tomtom en al helemaal niet over flitspalen. Is de verkeersinfo die je krijgt dan automatisch van Tomtom of gewoon TMC?

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Modbreak:Dit topic gaat op slot.

Voor de Hyunday Kona Electric: Het grote Hyundai Kona Electric topic

Voor de Kia e-Niro: Het grote Kia e-Niro topic

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1 ... 56 57 Laatste

Dit topic is gesloten.