Ja dat is best goed, maar bij paar graden boven nul is het ook 45kw. Deze "minimum" snelheid is zelfs erg goed, maar bij paar boven nul mag die wel stuk sneller laden. En een warme accu kan dat.IVIaarten schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:54:
[...]
Daarentegen... net weer even op de stream van Bjorn wezen kijken. Hij had hem naar 7% leeg gereden, aan een 50kW lader gehangen bij -14 C. Laden begon met38kW, en liep vrij snel (15 a 20 min) naar 45 kW. Denk dat het wel meevalt met dat hele coldgate.
wel continu gereden volgens mij, maar slechts met 90km/h, niet vol op het pedaal dus. Aangezien we allemaal pas zullen snelladen bij echt lange trips zal het allemaal wel meevallen. Wel verstandig om direct na een lange rit te laden, en niet onderweg naar je volgende afspraak de volgende dag als het hard vriest.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:04:
[...]
Dus van 100% naar 7% ineens leeggereden? Dat was dan blijkbaar wel lang genoeg om de batterij warm te krijgen (tot 20% is de charging sowieso beperkt). Dat biedt dan hoop voor de langere trips in de winter, maar als je dus niet de range / mogelijkheid hebt om vooraf een paar uur te 'hammeren' dan ga je dit wel merken.
Dit was bij -14 C, dus denk dat het bij een paar graden boven nul nog beter zal zijn.prettig schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:05:
[...]
Ja dat is best goed, maar bij paar graden boven nul is het ook 45kw. Deze "minimum" snelheid is zelfs erg goed, maar bij paar boven nul mag die wel stuk sneller laden. En een warme accu kan dat.
[ Voor 21% gewijzigd door IVIaarten op 29-01-2019 22:07 ]
Voor zover ik heb kunnen zien is het gewoon beter om te fast chargen met een laag batterij percentage. Zal deels te maken hebben met een ingebouwde bescherming. Anderzijds is het ook een eigenschap van Lithiums, sneller laden bij een laag percentage.IVIaarten schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:54:
[...]
Daarentegen... net weer even op de stream van Bjorn wezen kijken. Hij had hem naar 7% leeg gereden, aan een 50kW lader gehangen bij -14 C. Laden begon met38kW, en liep vrij snel (15 a 20 min) naar 45 kW. Denk dat het wel meevalt met dat hele coldgate.
Temperatuur is volgens mij veel minder van invloed dan dat er door sommigen wordt beweerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Daacuso op 29-01-2019 22:08 ]
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Zie het grafiekje hier: https://support.fastned.n...aden-met-een-Hyundai-KONA (ook blijkbaar een tijdelijk issue met Ioniq/Kona bij FastNed).Daacuso schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:06:
[...]
Voor zover ik heb kunnen zien is het gewoon beter om te fast chargen met een laag batterij percentage. Zal deels te maken hebben met een ingebouwde bescherming. Anderzijds is het ook een eigenschap van Lithiums, sneller laden bij een laag percentage.
Temperatuur is volgens mij veel minder van invloed dan dat er door sommigen wordt beweerd.
Het verschil in snelheid uit zich volgens mij voornamelijk bij de 175kW laders. In de zomer: 77kW, in de winter: 43-59 kW (van wat ik uit Bjørn zn livestreams heb onthouden).
Leuke range test tussen kona en e-Niro
YouTube: Verbrauchs-Challenge: Kia E-Niro vs. Hyundai Kona auf Autobahn | Ele...
YouTube: Verbrauchs-Challenge: Kia E-Niro vs. Hyundai Kona auf Autobahn | Ele...
Jammer, de Kona niet met de originele velgen (scheelt paar %), MAAR wel dicht bij elkaar.
Laden bij -5 graden en 70kw bij fastned video 4:37-4:38. En ze reden 120 kmh.... dus dan krijg je de accu wel warm genoeg
Grafiek op 5:14.
Kortom gas geven als je op wintersport gaat
Jammer, de Kona niet met de originele velgen (scheelt paar %), MAAR wel dicht bij elkaar.
Laden bij -5 graden en 70kw bij fastned video 4:37-4:38. En ze reden 120 kmh.... dus dan krijg je de accu wel warm genoeg
[ Voor 31% gewijzigd door prettig op 29-01-2019 22:30 ]
Wat een contradictie weer tov het milieu. Planken om sneller te kunnen tanken. Wel goede combi voor wintersport. Daar wil je juist snel zijn en snel weer terug.prettig schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:24:
Laden bij -5 graden en 70kw bij fastned video 4:37-4:38. En ze reden 120 kmh.... dus dan krijg je de accu wel warm genoeg![]()
Wordt je echter opgehouden door file dan krijg je na frustratie nog een traagheidsbonus bij het laden voor je kiezen.
Je komt anyway met een zeer wisselend humeur terug dus
Everything has Pro's & Con's.....
De IPace kampt met hetzelfde issue overigens, volgens FastNed komt het door de lagere temperaturen:
Net die bij Jutphaas op de 175kw geprobeerd, maar kwam met de iPace niet boven 60kw laden (soc < 80%). Vorige week niet verder dan 30kw, terwijl daarvoor ik 85kw haalde. Kan sw-update iPace dat hebben veroorzaakt of is het de lader? pic.twitter.com/AIXTqZpiLV
— Thomas van Vooren (@thomasvanvooren) 29 januari 2019
@Ariel : sleutel tegen startknop houden. Zo staat het ook in de handleiding van mn BMW. Bij garage uitgeprobeert : keyless uit - sleutel ertegen -> nope Niet starten, dus. Was al van te voren gezegd door BMW Munchen dat dat niet zou werken, maar ik ben eigenwijs. Anders had men dat ook als advies gegeven ivm de diefstallen.
Nee de oplossing is, dat de zender in de sleutel uitschakelt op het moment dat ie niet meer beweegt. BMW komt ook met een gewijzigde sleutel met sensor. Ding is er nog niet.
Dus eerst maar uittesten of het ook werkt als keyless is uitgeschakeld.
Nee de oplossing is, dat de zender in de sleutel uitschakelt op het moment dat ie niet meer beweegt. BMW komt ook met een gewijzigde sleutel met sensor. Ding is er nog niet.
Dus eerst maar uittesten of het ook werkt als keyless is uitgeschakeld.
[ Voor 6% gewijzigd door nessio op 29-01-2019 23:22 ]
2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw
Hallo vrienden,
Ik dacht te hebben gelezen dat er iemand met een E-Niro op de snelweg 180 zou hebben gereden. Is de wagen niet afgeregeld op 167 KM net als de Kona? Ik weet dat ze in Duitsland iets harder zouden kunnen? Maar hoe gedraagt de auto zich op een snelheid van 165 a 170km? Verder heb ik misschien wat gemist maar zou ik het zeer prettig vinden als ik thuis zou kunnen zien hoe het laadproces van de accu zich gedraagt ( of onderbroken is). Is dat nu met de mijn KIa app mogelijk of misschien zo'n ODB dongel kopen met een Android telefoontje alleen voor dit doel. (ik ben een Apple-man) Maar daar zou ik wel wat voor over hebben om te kunnen zien van 75 meter( zover staat de laadpaal van mijn huis wat de akku doet?
Weet iemand daar meer over? Nog 3,5 maand wachten op mijn E-niro………..
Ik dacht te hebben gelezen dat er iemand met een E-Niro op de snelweg 180 zou hebben gereden. Is de wagen niet afgeregeld op 167 KM net als de Kona? Ik weet dat ze in Duitsland iets harder zouden kunnen? Maar hoe gedraagt de auto zich op een snelheid van 165 a 170km? Verder heb ik misschien wat gemist maar zou ik het zeer prettig vinden als ik thuis zou kunnen zien hoe het laadproces van de accu zich gedraagt ( of onderbroken is). Is dat nu met de mijn KIa app mogelijk of misschien zo'n ODB dongel kopen met een Android telefoontje alleen voor dit doel. (ik ben een Apple-man) Maar daar zou ik wel wat voor over hebben om te kunnen zien van 75 meter( zover staat de laadpaal van mijn huis wat de akku doet?
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
De link in 1 van je vorige posts stuurt mij naar een werkende foto op Dropbox, meer kon ik niet zien. Ik heb 'm even geüpload via Imgur, dan is ie hier ook goed te zien.swaluw2 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 16:05:
[...]
Ik heb 5 foto's gemaakt van verschillende invalshoeken, maar ik loop zo te klooien met het tonen van de foto's op dit forum, dat ik dat ga doen als ik iets meer tijd heb.

Ik ben benieuwd naar je andere foto's.
[ Voor 5% gewijzigd door Wutroe op 30-01-2019 07:28 ]
De tellerafwijking van de e-Niro kan best 13 km/u zijn bij die snelheid, dus 180 op de teller = 167 echt.marc4547 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:28:
Hallo vrienden,
Welke laadpaal ga je nemen? Bij sommige laadpalen kun je inloggen en daar uitlezen hoeveel kWh erin is gegaan of wat de actuele status is.
Voor thuis zou ik me allerminst druk over maken als de eerste keer blijkt dat het goed werkt. Gaat meer om de palen in het openbaar of snelladers waarvan de betrouwbaarheid onbekend is. Hoop dat de Kia app daar iets in kan betekenen, maar nog weinig ervaringen daarover gelezen.
Gisteren mijn Kona Electric opgehaald. Wat een fijne wagen op lange stukken. Moest gisteren gelijk na het ophalen 400km rijden. 15 minuten gestopt bij Fastned en daarmee gered.
Iemand enig idee waarom de Kona iedere 15.000km voor onderhoud moet? Dat betekent dat ik 3x per jaar naar de dealer kan inclusief leenauto etc. Lijkt wel of ze een ander verdienmodel hebben, lagere onderhoudskosten maar wel frequenter.
Iemand enig idee waarom de Kona iedere 15.000km voor onderhoud moet? Dat betekent dat ik 3x per jaar naar de dealer kan inclusief leenauto etc. Lijkt wel of ze een ander verdienmodel hebben, lagere onderhoudskosten maar wel frequenter.
Voor al die software updates natuurlijkJSSL in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"Iemand enig idee waarom de Kona iedere 15.000km voor onderhoud moet? Dat betekent dat ik 3x per jaar naar de dealer kan inclusief leenauto etc. Lijkt wel of ze een ander verdienmodel hebben, lagere onderhoudskosten maar wel frequenter.
Denk vooral controles en (hopelijk) software-updates. Verder vloeistoffen aanvullen en interieurfilter, that’s it.JSSL schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:03:
Gisteren mijn Kona Electric opgehaald. Wat een fijne wagen op lange stukken. Moest gisteren gelijk na het ophalen 400km rijden. 15 minuten gestopt bij Fastned en daarmee gered.
Elke 15k is meestal wel standaard toch? Bij Toyota wel in elk geval.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-01-2019 08:14 ]
Dat lijkt mij bedoeld om de dealer wat meer omzet te geven. Mijn dealer vertelde mij dat dit was zodat ze wat vaker de wagen van updates kunnen voorzien (hoewel de kaart van Hyundai maar 1x per half jaar of jaar vernieuwd word). Overigens heb ik ook al de setting gevonden om dit getal te verhogen. Doet natuurlijk niets, behalve dat het langer duurt voordat de wagen gaat zeuren om een beurt.
Omzet..... kan ook 1x jaar of om de 40K.
Onderhoud aan een ev is banden en remvloeistof (en soms software) en ander gedoe wat ze verzinnen.... zoals bv. een "uitgebreide visuele inspectie" bij de bmw i3
Onderhoud aan een ev is banden en remvloeistof (en soms software) en ander gedoe wat ze verzinnen.... zoals bv. een "uitgebreide visuele inspectie" bij de bmw i3

Hiervoor had ik een Opel Diesel en daar moest ik volgens mij bij 25k en dan 50k en 80k zoiets.CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:13:
[...]
Denk vooral controles en (hopelijk) software-updates. Verder vloeistoffen aanvullen en interieurfilter, that’s it.
Elke 15k is meestal wel standaard toch? Bij Toyota wel in elk geval.
KIA ziet 15000 km interval als essentiele voorwaarde voor de 7 jaars garantietermijn. Althans voor de brandstof versies. Ze willen hem preventief regelmatig zien om evt grote en dure reparaties te voorkomen.
Ik heb ook wel gevallen gehoord waarbij garantie kwam te vervallen bij een klant die het interval niet zo nauw nam.
Aan de EV zit niet veel werk lijkt me Iemand een idee wat de kosten zijn voor een 15000 beurtje?
Ik heb ook wel gevallen gehoord waarbij garantie kwam te vervallen bij een klant die het interval niet zo nauw nam.
Aan de EV zit niet veel werk lijkt me Iemand een idee wat de kosten zijn voor een 15000 beurtje?
In de app kan je zien wat de status is. Zie screenshot. Je ziet dat de auto aan het laden is, wat de SOC is en hou lang het duurt tot 100%.marc4547 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:28:
Hallo vrienden,
Verder heb ik misschien wat gemist maar zou ik het zeer prettig vinden als ik thuis zou kunnen zien hoe het laadproces van de accu zich gedraagt ( of onderbroken is). Is dat nu met de mijn KIa app mogelijk of misschien zo'n ODB dongel kopen met een Android telefoontje alleen voor dit doel. (ik ben een Apple-man) Maar daar zou ik wel wat voor over hebben om te kunnen zien van 75 meter( zover staat de laadpaal van mijn huis wat de akku doet?

Rond de 75 euro ofzo?joepie de p schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:22:
Gisteren de e-kona opgehaald en de prijs was dus niet verhoogd.
Dus geen 900 euro verhoging. Kon ook niet met een getekende overeenkomst.
Behalve als het een wettelijke regeling zou betreffen
Dus geen 900 euro verhoging. Kon ook niet met een getekende overeenkomst.
Behalve als het een wettelijke regeling zou betreffen
e-niro en e-kona
Bij Hyundai rekenen ze mijn LM tussen de 110 á 150 euro per beurt. Hangt er een beetje vanaf of interieurfilter vervangen wordt en welke vloeistoffen ze bijvullen.joepie de p schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:22:
HD4Life @ Full-HD
Bedankt Henry 65, dat lijkt mij voldoende informatie...….. Moet je auto daarvoor binnen je eigen wifi zitten of kan dat ook als de auto 75 meter verderop staat , of in de parkeergarage van mijn werk, aan de laadpaal?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ehhh Cyberspin, ik kan geen eigen laadpaal nemen , ik heb geen oprit aan mijn hok, en een stoep ertussen dus heb er een van Allegro via mijn gemeente kosteloos aangevraagd en wordt nog geplaatst. De paal die er gaat komen heet: ALF_TWIN 4 XL 7016?
Laat ze maar een paar extra trailers inhuren zodat ze deze auto's snel bij de dealer kunnen krijgen.Trackerfire schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:57:
De Morning Lady ligt voor anker. Komen als het goed is flink wat e-niro's en Kona's uit...
Tussen aankomst in Rotterdam en afleveren bij de dealer schijnt ongeveer 9 dagen te zitten.
Dan nog even 8 werkdagen voor klaarmaken voor afleveren aan de klant.
Ik heb 16 februari vrij gehouden in mijn agenda
Zou mooi zijn als je met de app ook het huidige verbruik zou kunnen zien.
Als me dochter met haar vriendinnen op pad is of er niet onder het genot van wat muziek "afwijkend van mijn smaak" geprobeerd wordt hoe diep het stroompedaal kan....
https://www.dropbox.com/s...01-29%2013.40.26.jpg?dl=0Poekoek schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 07:28:
[...]
De link in 1 van je vorige posts stuurt mij naar een werkende foto op Dropbox, meer kon ik niet zien. Ik heb 'm even geüpload via Imgur, dan is ie hier ook goed te zien. Ik ben benieuwd naar je andere foto's.
https://www.dropbox.com/s...01-29%2013.39.04.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...01-29%2013.38.35.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...01-29%2013.39.44.jpg?dl=0
Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019
Misschien dat ze hier niet getoond worden vanwege het Nachtwacht-formaat
Ik ben zo vrij geweest om ook die foto's extern te uploaden en te plaatsen:

Mooie kleur, dat kon 'm voor mij ook zomaar eens gaan worden

Heb je enig idee hoe vaak de status update? Ik heb het idee dat dat erg weinig gebeurt tijdens het laden.Henry65 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:27:
[...]
In de app kan je zien wat de status is. Zie screenshot. Je ziet dat de auto aan het laden is, wat de SOC is en hou lang het duurt tot 100%.
[Afbeelding]
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Na het aanmaken van een account bij Kia (https://www.kia.com/nl/mijnkia) wordt de auto daar gekoppeld. De app is daar ook ingelogged. De auto stuurt de gegevens hier naar toe en de app leest daar vanaf. Je kunt volgens mij dus waar je ook bent de status uitlezen. Andere leuke gadget is dat je op de app kunt zien hoe ver je van je auto verwijderd bent en via Maps kunt kijken waar hij staat.marc4547 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:46:
Bedankt Henry 65, dat lijkt mij voldoende informatie...….. Moet je auto daarvoor binnen je eigen wifi zitten of kan dat ook als de auto 75 meter verderop staat , of in de parkeergarage van mijn werk, aan de laadpaal?
Zodra ik mn auto heb maar eens kijken hoe die app werkt en of ik erachter kan komen hoe je de data eruit trekt zonder app. Dan maak ik zelf wel iets dat me een pushmelding stuurt zodra laden klaar/gestopt is.
Je kunt rittenhistorie inzien waarbij de vertrektijd, eindtijd en afstand vermeld worden. Met een handige formule is hierbij de gemiddelde snelheid te bepalen. Of je wacht de brief van het CJIB af.marc4547 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:12:
Zou mooi zijn als je met de app ook het huidige verbruik zou kunnen zien.Als me dochter met haar vriendinnen op pad is of er niet onder het genot van wat muziek "afwijkend van mijn smaak" geprobeerd wordt hoe diep het stroompedaal kan....

Toch wel vrij regelmatig. Als je het scherm naar beneden trekt kan je het zelf refreshen.AeoIus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:53:
[...]
Heb je enig idee hoe vaak de status update? Ik heb het idee dat dat erg weinig gebeurt tijdens het laden.
@Henry65 kun je ook notificaties instellen? Bijvoorbeeld melding als auto vol is?
Dat heb ik nog niet kunnen vinden, ik doe dat nu via de NewMotion app.CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:12:
@Henry65 kun je ook notificaties instellen? Bijvoorbeeld melding als auto vol is?
Op kiaclub.nl is een forum speciaal voor de e-Niro met een thread over de app https://www.kiaclub.nl/topic/23241-e-niro-werking-van-de-app
Cool, daar zitten ook een paar techneuten die hetzelfde idee hebben als ik. Eens kijken hoever we er op termijn mee kunnen komen met ofwel overleg met Kia / app ontwikkelaar danwel reverse engineering van de app om zelf een alternatief te maken.Henry65 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:19:
[...]
Dat heb ik nog niet kunnen vinden, ik doe dat nu via de NewMotion app.
Op kiaclub.nl is een forum speciaal voor de e-Niro met een thread over de app https://www.kiaclub.nl/topic/23241-e-niro-werking-van-de-app

Ergens zijn de gegevens niet lekker overgekomen/verdwenen, want die ritten zag ik eerst wel.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Bij mij loopt de app ook voor geen meter.AeoIus schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:46:
Ik ben al mijn ritten kwijt met een kilometerstand van 0km in de app/website.
Ergens zijn de gegevens niet lekker overgekomen/verdwenen, want die ritten zag ik eerst wel.
Eerst deed ie het wel, toen niet, toen weer wel en op dit moment weer niet. Geen actuele laadstatus, geen actuele km stand en geen compleet rittenoverzicht. Wel waar de auto zich bevindt, al hoewel ie vorige week ook ergens midden in een weiland 5 km verderop stond! Enige dat werkt is dat de deuren wel of niet op slot zitten. Voor 3,99 per maand lijkt mij dat heel nuttige informatie.
Heb het al gemeld maar kreeg via de dealer te horen dat meerdere mensen deze klachten hebben en men er mee bezig is.
In New Motion app kun je instellen dat je een melding ontvangt als een laadsessie begint. Dat werk prima maar niet feilloos zoals ik vanmorgen merkte. Ik had laadsessie ingesteld tussen 23:00 en 7:00 vanmorgen. Toen ik vanmorgen keek bleek ie niet opgeladen te hebben hoewel mijn New Motion app meldde dat er een laadsessie bezig was. Waarschijnlijk had ik de stekker niet goed in de auto aangesloten! Normaliter zie je dat dan in de Mijn KIA app (geen stekker symbool) maar die werkt bij mij niet. Gelukkig had ik nog 100 km bereik en hoefde ik vandaag maar circa 45 km te rijden, maar dat had flink balen kunnen worden. Vanavond maar even goed kijken of het stekker symbool in de auto aangeeft dat de stekker goed is aangesloten.CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:41:
[...]
Cool, daar zitten ook een paar techneuten die hetzelfde idee hebben als ik. Eens kijken hoever we er op termijn mee kunnen komen met ofwel overleg met Kia / app ontwikkelaar danwel reverse engineering van de app om zelf een alternatief te maken.
Staat in Zaandam zeker langs het spoor?Poekoek schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:25:
Misschien dat ze hier niet getoond worden vanwege het Nachtwacht-formaatIk ben zo vrij geweest om ook die foto's extern te uploaden en te plaatsen:
ehhhh..HOI
Heb even snel wat onderzoek gedaan naar de MijnKia app, op het eerste gezicht lijkt er weinig mogelijk, het lijkt er namelijk op dat de App niets meer is dan een browser die inlogt op https://app.kia.nl/nl/mijnkia/
Geen REST API dus waarmee je zelf aan de gang kunt. De app staat verder bol van de Facebook code.. (waarschijnlijk omdat je ook via Facebook kunt inloggen, maar ik word daar niet vrolijk van.. Ze kunnen bij Facebook dan waarschijnlijk precies volgen wie wanneer waar de app start, ook al heb je geen account)
Enige optie kan dan zijn om iets te maken dat actief inlogt op die website en de inhoud daarvan parsed en dan zelf wat maken dat als status niet meer "Laden" is, je dan een melding kunt sturen.
Geen REST API dus waarmee je zelf aan de gang kunt. De app staat verder bol van de Facebook code.. (waarschijnlijk omdat je ook via Facebook kunt inloggen, maar ik word daar niet vrolijk van.. Ze kunnen bij Facebook dan waarschijnlijk precies volgen wie wanneer waar de app start, ook al heb je geen account)
Enige optie kan dan zijn om iets te maken dat actief inlogt op die website en de inhoud daarvan parsed en dan zelf wat maken dat als status niet meer "Laden" is, je dan een melding kunt sturen.
Ik lees hier regelmatig dat wanneer je de Kona verbind met de hotspot van je telefoon je dan Tomtom verkeersinfo hebt en flitspalen. Dat verbinden met wifi lukt wel, maar moet je ook nog instellingen doen om de verkeersinfo en flitspalen in beeld te krijgen? En welke dan?
Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing
Als je in het hoofdmenu bent (scherm waarin je voor de helft de navigatie ziet) dan heb je rechtsbeneden drie (of twee) keuzes. Het info icoontje (gewoon een i in een apart lettertype) brengt je naar de live services..
update: kleine toevoeging, als je je telefoon via de USB poort hebt aangesloten zal hier Android Auto (op Apple Carplay) komen te staan.
update: kleine toevoeging, als je je telefoon via de USB poort hebt aangesloten zal hier Android Auto (op Apple Carplay) komen te staan.
[ Voor 26% gewijzigd door canth op 30-01-2019 21:15 ]
@rob313 : verhoging KONA van 800 geldt alleen voor afleveringen NA 1 februari 2019 en er zijn meerdere BOVAG voorwaarden in omloop. In heel veel staat dat er wel verhoogd kan worden en niet alleen de wettelijke kosten.
Ook de leaseprijzen kunnen omhoog gaan (afleveringen na 1-2-2019), maar die brief krijg je pas als je er in rijd.
Ook de leaseprijzen kunnen omhoog gaan (afleveringen na 1-2-2019), maar die brief krijg je pas als je er in rijd.
Alhier dan de reden dat autos pas na 1-2-2019 op kenteken "kunnen" worden gezet.nessio schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:49:
@rob313 : verhoging van 800 geldt alleen voor afleveringen NA 1 februari 2019 en er zijn meerdere BOVAG voorwaarden in omloop. In heel veel staat dat er wel verhoogd kan worden en niet alleen de wettelijke kosten.

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue
Net verwachte levertijd van de Kona binnen gekregen, staat nu op week 7. Komt dus blijkbaar ook van de Morning Lady af.
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Nee, dat betrof de e-Niro, Kia doet niet aan dit soort rare handelspraktijken gelukkig..Mysth schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:53:
[...]
Alhier dan de reden dat autos pas na 1-2-2019 op kenteken "kunnen" worden gezet.
Misschien toch tijd voor een topic split....
Hoewel de drukte hier straks wel zal afnemen als iedereen zn bestelde auto binnen heeft
[ Voor 21% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-01-2019 13:46 ]
aah my bad, ik dacht dat de kia ook een verhoging had gekregen. Die was van begin af al een stukje duurder natuurlijk.CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:37:
[...]
Nee, dat betrof de e-Niro, Kia doet niet aan dit soort rare handelspraktijken gelukkig..
Hoewel de drukte hier straks wel zal afnemen als iedereen zn bestelde auto binnen heeft
Niet heel gek inderdaad. Er zijn toch schijnbaar best wat verschillen die meermaals voor verwarring zorgen.CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:37:
[...]
Nee, dat betrof de e-Niro, Kia doet niet aan dit soort rare handelspraktijken gelukkig..
Is vanaf start samenvoeging vervelend geweest. Ik heb een Kona besteld, dus zit echt niet te wachten om eerst een hoop posts en foto’s door te moeten voordat ik info over de Kona heb. Als ik info over Niro wil dan Google ik dat wel.Poekoek schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:16:
[...]
Niet heel gek inderdaad. Er zijn toch schijnbaar best wat verschillen die meermaals voor verwarring zorgen.
In je profiel het onderschrift aanpassen helpt ook al.
Maar een split zou handiger zijn, ik ben alleen geinterresseerd in KONA
de auto's zijn niet gelijk.
[ Voor 55% gewijzigd door nessio op 30-01-2019 15:47 ]
Joehoe net de dealer aan de lijn gehad. Ik heb een chassisnummer toegekend gekregen die hoort bij mijn e-Niro. Verwachte aankomst bij de dealer op maandag 11 februari en kan hem dan 2-3 dagen later ophalen. Dat is over twee weken.
Het gaat dan om een KIA e-Niro ExecutiveLine, kleur Gravity Blue en met 18 inch lichtmetalen velgen Enigma.
Ik denk dat er hard wordt gewerkt in de haven met uitladen van de auto's. Lijkt erop dat het georganiseerd en snel gaat.
Het gaat dan om een KIA e-Niro ExecutiveLine, kleur Gravity Blue en met 18 inch lichtmetalen velgen Enigma.
Ik denk dat er hard wordt gewerkt in de haven met uitladen van de auto's. Lijkt erop dat het georganiseerd en snel gaat.
Maak er dan 3 stuks:nessio schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:45:
In je profiel het onderschrift aanpassen helpt ook al.
- het grote leveringsforum..... daar wordt je hier wel beetje moe van.
Helaas staat er geen (web)camera gericht op de Brittanniëhaven anders konden we lekker mee kijkenpinkyfish schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:17:
Wie maakt Kona draadje op Tweakers....Poekoek schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:16:
[...]
Niet heel gek inderdaad. Er zijn toch schijnbaar best wat verschillen die meermaals voor verwarring zorgen.
Je bedoelt Niro. Kona is het hier mee begonnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Daacuso op 30-01-2019 18:25 ]
Apart mijn Kona om de 20.000 km beurt, volgens kaartje van dealer, zal eens kijken wat de boardcomputer aangeeft.JSSL schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:03:
Iemand al een oplossing voor de sneeuw of ander vuil voor de radar van de Kona? Er zit geen verwarmingselement in. Ik heb geprobeerd de achterruitverwarming in te zetten, maar dit helpt niet bij de radar (zoals dit wel gebeurd bij de spiegels).
Mijn radar kapte net al met werken door wat natte sneeuw... Daardoor kon ik ook de gewone cruise control niet meer gebruiken.
Mijn radar kapte net al met werken door wat natte sneeuw... Daardoor kon ik ook de gewone cruise control niet meer gebruiken.
[ Voor 22% gewijzigd door JSSL op 30-01-2019 18:38 ]
Uitstappen, en schoon maken is je enige oplossing op het moment. Wellicht kan je van die rain-X achtige meuk er op spuiten dat het vuil wat minder blijft plakken...JSSL schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:36:
Iemand al een oplossing voor de sneeuw of ander vuil voor de radar van de Kona? Er zit geen verwarmingselement in. Ik heb geprobeerd de achterruitverwarming in te zetten, maar dit helpt niet bij de radar (zoals dit wel gebeurd bij de spiegels).
Gelukkig ligt er niet zo veel sneeuw hier
[ Voor 4% gewijzigd door Wackerstamfer op 30-01-2019 18:38 ]
Vraag me af welk percentage van de Kona rijders hier last van heeft.IVIaarten schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 21:54:
[...]
Zelf 55000km met een ioniq gereden en nog nooit bij fastned geweest. dagelijks toch een rit van zo'n 240km.
Nu met de Kona lekker op en neer en thuis laden, ter compensatie natuurlijk zonnepanelen, dus groener kan ik niet rijden.
nano-coating (maar goede vinden is niet makkelijk.... iedereen plakt nano op hun product) of heater elementje...... maar in NL, beetje zinloos voor die 2 dagen.JSSL schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:36:
Niet..... is duitse video van, -5C en 120kmh rijden: dik 70kwh laden (en ik zal zo-wie-zo zelden bij de snellader komen).elmo1 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:51:
[...]
Vraag me af welk percentage van de Kona rijders hier last van heeft.
Zelf 55000km met een ioniq gereden en nog nooit bij fastned geweest. dagelijks toch een rit van zo'n 240km.
Nu met de Kona lekker op en neer en thuis laden, ter compensatie natuurlijk zonnepanelen, dus groener kan ik niet rijden.
In noorwegen rijden ze gewoon te langzaam
[ Voor 3% gewijzigd door prettig op 30-01-2019 18:55 ]
Ik wil die laadcurve nog wel eens zien, want laden begon op 50kW i.p.v. 77kW. Dat ie uiteindelijk 70kW aantikte is mooi natuurlijk.prettig schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:54:
[...]
Niet..... is duitse video van, -5C en 120kmh rijden: dik 70kwh laden (en ik zal zo-wie-zo zelden bij de snellader komen).
Is vooral van belang voor mensen die het aandurven om er een wintersport trip mee te maken, dat betekent dan planken en vooral niet te lang pauzeren zonder aan de snellader te hangen zodat de accu op temperatuur blijft.
Maar ook voor diegenen die denken: bijna leeg aangekomen bij klant, ik jank hem zo op de terugweg even vol genoeg bij de 175kW lader om thuis te komen en dan niet de snelheid halen die je in de zomer gewend bent.
Kwestie van weten en dan op anticiperen.
Wie maakt Niro draadje hier op Tweakers, blijven wij rustig hier op "ons" Kona draadje zittenDaacuso schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:24:
Je bedoelt Niro. Kona is het hier mee begonnen.
Verwijderd
Gisteren hebben wij ook een Kia e-Niro besteld in de More uitvoering. (België) met het Luxe Pack erbij. Kleur: Aurora Black Pearl, en het grijze lederen interieur. Leverdatum staat voorlopig op augustus 2019. Wij kunnen niet wachten op de levering!
Helaas zorgen de winterbanden voor een iets langere wachttijd, maar: vrijdag 8-2-19 mag ik mijn e-Niro ophalen!
Staat zoals eerder aangegeven sinds gisteren bij de dealer.
Staat zoals eerder aangegeven sinds gisteren bij de dealer.
Het kan ook Fastned vs de Noorse snelladers zijn, of het feit dat Bjorn een van de allereerste Kona's hier aan het testen is. Ook Ev Puzzle heeft een van de allereerste Kona's. Misschien zit in de eerste modellen een productiefout in de BMS?CyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 18:59:
[...]
Ik wil die laadcurve nog wel eens zien, want laden begon op 50kW i.p.v. 77kW. Dat ie uiteindelijk 70kW aantikte is mooi natuurlijk.
Is vooral van belang voor mensen die het aandurven om er een wintersport trip mee te maken, dat betekent dan planken en vooral niet te lang pauzeren zonder aan de snellader te hangen zodat de accu op temperatuur blijft.
Maar ook voor diegenen die denken: bijna leeg aangekomen bij klant, ik jank hem zo op de terugweg even vol genoeg bij de 175kW lader om thuis te komen en dan niet de snelheid halen die je in de zomer gewend bent.
Kwestie van weten en dan op anticiperen.
Zijn hier ook mensen die hun E-Niro hebben besteld bij de KIA dealer in Apeldoorn? Zo ja op welke plek sta je en wat is de levertijd die aan je is verteld?
Zelf sta ik daar op nummer 57 (tenminste dat was de plek die half december aan me is doorgegeven). De levering zou oktober 2019 worden. Als ik het lijstje van @Trackerfire (ik sta er trouwens nog niet tussen) bekijk lijkt me dat wel vrij laat, ik heb 16 Oktober gereserveerd.
Zelf sta ik daar op nummer 57 (tenminste dat was de plek die half december aan me is doorgegeven). De levering zou oktober 2019 worden. Als ik het lijstje van @Trackerfire (ik sta er trouwens nog niet tussen) bekijk lijkt me dat wel vrij laat, ik heb 16 Oktober gereserveerd.
En dat kan inderdaad nog wel even duren met deze levertijdenCyBeRSPiN schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:37:
[...]
Die ranking op de reserveringslijst zegt niet alles denk ik, hangt er ook maar net vanaf hoeveel van de 56 voor je er daadwerkelijk besteld hebben.Pierik schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:59:
Zijn hier ook mensen die hun E-Niro hebben besteld bij de KIA dealer in Apeldoorn? Zo ja op welke plek sta je en wat is de levertijd die aan je is verteld?
Wanneer breekt het moment aan dat Kona 2019-xxxx leveringen beginnen? Iemand een schatting?
Everything has Pro's & Con's.....
radar schakelde vrij snel uit met dat beetje natte sneeuw, en onderweg kreeg ik een melding bakie koffie met een plaatje en rusten na een uurtje al wel geinig. in de e-niro
260km gereden 18kwh/100 heenweg 110 terugweg grote stukken 130 verbruik viel me reuze mee.
260km gereden 18kwh/100 heenweg 110 terugweg grote stukken 130 verbruik viel me reuze mee.
e-niro en e-kona
M.i. Topic split doorvoeren door deze te stoppen en twee nieuwe te starten. Laatste post op dit topic kan dan verwijzing bevatten naar de twee nieuwe: Kona electric resp e-Niro.Grijze Ridder schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 19:02:
[...]
Wie maakt Niro draadje hier op Tweakers, blijven wij rustig hier op "ons" Kona draadje zitten
en de huidige informatieve topic start kan dan voor de betreffende delen worden opgenomen in de nieuwe topics (Kona electric met het Kona electric deel en e-Niro met het e-Niro deel). In beide topicstarts kan dan terug worden verwezen naar dit afgesloten gecombineerde draadje.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Gisteren e-kona opgehaald, kijk ik bij rdw staat de terugroep actie in de gegevens.
Ik gebeld wilde de werkplaats een afspraak maken. Want inderdaad er was een terugroep. Ik zei kom hem maar halen want ik kom niet. Afleverkosten betaald en dan niet gedaan?
Directie gevraagd wordt ik in de wacht gezet, en daarna de verbinding verbroken.
Weer gebeld ja ze waren in gesprek. Daarna terug laten bellen en na een uur uitzoeken,is het volgens de garage gedaan maar nog niet verwerkt, kon 14 dagen duren. Wat een organisatie. Voortaan weer een kleine dealer bestellen.
Ik gebeld wilde de werkplaats een afspraak maken. Want inderdaad er was een terugroep. Ik zei kom hem maar halen want ik kom niet. Afleverkosten betaald en dan niet gedaan?
Directie gevraagd wordt ik in de wacht gezet, en daarna de verbinding verbroken.
Weer gebeld ja ze waren in gesprek. Daarna terug laten bellen en na een uur uitzoeken,is het volgens de garage gedaan maar nog niet verwerkt, kon 14 dagen duren. Wat een organisatie. Voortaan weer een kleine dealer bestellen.
e-niro en e-kona
Tja dat krijg je als je een e-kona besteld terwijl de KONA Electric inmiddels ook geleverd wordtrob313 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:37:
Gisteren e-kona opgehaald, kijk ik bij rdw staat de terugroep actie in de gegevens.
maar lullig is het wel als je zo wordt behandeld.
Ik heb hem bij hetzelfde bedrijf, maar dan de vestiging in Amersfoort, moeten bestellen. Eind september gereserveerd, eind december koopovereenkomst getekend. Ik stond op 52 op "de lijst" en de levering zou ergens in september moeten zijn.Pierik schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 20:59:
Overigens veel tegenstrijdige en soms onjuiste informatie gekregen van de verkoper. Zo zou de restwarmte van de batterijen gebruikt worden voor de verwarming van de stoelen...
Er komt een topic split aan nog deze week als het goed is. Ga even een modje aanschieten hierover over hoe en wat.
Al mensen aangepaste leverdata doorgekregen voor de Kona toevallig?
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Even een vraagje, mensen laden hun EV tot 80 of 90% op maar vaak niet tot 100% ivm schade aan accupack (8 jaar garantie?!). Echter, de Kona heeft een 67KwH(zover ik kan vinden) accu en daarvan is 64KwH bruikbaar. Dus de accu zal nooit 100% vol zijn, maar 95,5%. Vanwaar zou je dan alsnog daarvan 90% vol willen laden ipv 100% (lees: dus in feite 95,5%).
Ik bedoel hier niet aan een snellader oid mee maar bijvoorbeeld gewoon ‘s nachts wanneer hij thuis aan de lader hangt.
Ik bedoel hier niet aan een snellader oid mee maar bijvoorbeeld gewoon ‘s nachts wanneer hij thuis aan de lader hangt.
Ja is mi rekening mee gehouden dus geen probleem om de 64Kwh voor 100% te benutten. Goed BMS moet voldoende zijn om je capaciteit zo lang mogelijk te behouden en garantie te krijgen als het anders is.
Jazeker, zie eerdere post. Week 7 vandaag doorgekregen.Trackerfire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:17:
Er komt een topic split aan nog deze week als het goed is. Ga even een modje aanschieten hierover over hoe en wat.
Heb de moeite genomen om een e-Niro topic aan te maken. Deze kan dan hernoemd worden naar de Hyundai Kona topic en de e-Niro (toekomstige) eigenaren kunnen verder in:
Het grote Kia e-Niro topic
Goed bedoeld, maar @Trackerfire was hier mee bezig om het gecoördineerd te doenKhayma schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 01:27:
Heb de moeite genomen om een e-Niro topic aan te maken. Deze kan dan hernoemd worden naar de Hyundai Kona topic en de e-Niro (toekomstige) eigenaren kunnen verder in:
Idee is namelijk om ook een nieuw topic voor de Kona te maken en deze dan sluiten, omdat het hier anders nog lang over beide modellen zal gaan.Trackerfire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 23:17:
Het scheelt hem iig om de startpost te maken
Dan is het toch zo geregeld? Nog een topic voor de Kona en deze kan dichten.CyBeRSPiN schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 01:38:
[...]
Goed bedoeld, maar @Trackerfire was hier mee bezig om het gecoördineerd te doen![]()
[...]
Idee is namelijk om ook een nieuw topic voor de Kona te maken en deze dan sluiten, omdat het hier anders nog lang over beide modellen zal gaan.
Het scheelt hem iig om de startpost te maken
Kona topic:
Het grote Hyundai Kona Electric topic
Trackerfire is van beide mede editor
[ Voor 10% gewijzigd door Khayma op 31-01-2019 02:06 ]
Zo wat een rust zeg...Kona draadje helemaal goed
Verwijderd
haha idd
Blijft bizar, ik belde rond november naar de leasemaatschappij voor een Kona, zou zeker langer als een jaar duren. En ik ga straks mijn E-niro ophalen welke ik begin oktober reserveerde
Blijft bizar, ik belde rond november naar de leasemaatschappij voor een Kona, zou zeker langer als een jaar duren. En ik ga straks mijn E-niro ophalen welke ik begin oktober reserveerde
Bennen er nu 2 topics, oud en nieuw??
Verwijderd
Grappig, nooit over nagedacht bij een elektrisch voertuig. Overigens schijtirritant voor je achterliggers. Even vrijmaken dus3_s schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 22:51:
Blijft vreemd om na een uur rijden nog steeds een pak sneeuw op de motorkap te hebben liggen.
Je LED-koplampen moet je dus om dezelfde reden ook sneeuwvrij maken en “krabben”, want die worden ook amper warm lijkt me.Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:51:
[...]
Grappig, nooit over nagedacht bij een elektrisch voertuig. Overigens schijtirritant voor je achterliggers. Even vrijmaken dus
Nog even geduld voordat het goed geregeld is, het is in voorbereiding.Jhb62 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:42:
Bennen er nu 2 topics, oud en nieuw??
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-01-2019 07:56 ]
Vergeet dan je dak nietVerwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 07:51:
[...]
Grappig, nooit over nagedacht bij een elektrisch voertuig. Overigens schijtirritant voor je achterliggers. Even vrijmaken dus
gisteren in de sneeuw geen goede stand ruitenwissers kunnen vinden.
in stand automatisch ging hij niet zodra er iets op de voorruit kwam wissen.
krijg meer het idee van een interval schakelaar die je kan stellen.
of doe ik iets verkeerd? betreft e-niro
in stand automatisch ging hij niet zodra er iets op de voorruit kwam wissen.
krijg meer het idee van een interval schakelaar die je kan stellen.
of doe ik iets verkeerd? betreft e-niro
[ Voor 3% gewijzigd door rob313 op 31-01-2019 08:21 ]
e-niro en e-kona
Doen veel nieuwe auto's tegenwoordig, maar dat is waarschijnlijk gewoon je dagrijverlichting die uit gaat. (valt het extra op)rob313 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 08:24:
Bij de e-kona als je je richtingaanwijzer aanzet gaat de koplamp aan die kant uit. Raar gezicht is dit. Maar dat zie je zelf natuurlijk niet.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
@Mx. Alba er is ook een nieuw topic voor de Kona Electric: Het grote Hyundai Kona Electric topic, dan kan deze dicht als naslagwerk voor beide.
Anders gaan hier alsnog een hoop e-Niro posts komen als reply op oudere berichten denk ik
Anders gaan hier alsnog een hoop e-Niro posts komen als reply op oudere berichten denk ik
Ik ben er nog niet uit. Als ik mijn telefoon via de hotspot verbind heb ik inderdaad een wifi verbinding, maar als ik op het info icoontje druk krijg ik wel een scherm met services, maar niets te vinden over Tomtom en al helemaal niet over flitspalen. Is de verkeersinfo die je krijgt dan automatisch van Tomtom of gewoon TMC?canth schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:34:
Als je in het hoofdmenu bent (scherm waarin je voor de helft de navigatie ziet) dan heb je rechtsbeneden drie (of twee) keuzes. Het info icoontje (gewoon een i in een apart lettertype) brengt je naar de live services..
Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dit topic is gesloten.