Ik hoorde dat zo'n schip per ton 1/8 uitstoot van wat een vrachtwagen doet . . .raugustijn schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:52:
[...]
Wat ik me afvraag: Hoeveel CO2 stoot zo'n schip uit per auto tijdens zo'n reis... Of is dit teveel off-topic...?
Ik mag volgende week dinsdag mijn eNiro (APB) ophalen. Zaterdag bij de dealer aangekomen, dus had gehoopt 'm aanstaande vrijdag al op te kunnen halen wegens een weekendje België, maar helaas.
En staan de Ioniq's ook op die bootmarc4547 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:27:
Staan de E-Niro's en de Kona's op dezelfde boot? Of als dat niet zo is, misschien vermelden wanneer er een boot binenkomt aangeven of het hier Niro's of Kona's betreft?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik ook, mijn dealer kon nog helemaal niks zeggen over de levertijd, maar gaf wel aan dat bestellingen die ze nu doen al op september staan. Ben benieuwd of dat bestellingen met of zonder reservering zijn...Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:41:
[...]
Ja.....de Niro is wat aan de kleine kant......maar tegen zoveel geld kun je moeilijk nee zeggen....
Wat gaf de dealer aan vwb levertijd? Ben benieuwd naar de levertijden zonder reservering.....
Daarbij zal de ene dealer liever teleurstelling voorkomen met het risico niet te verkopen en de andere juist wat positiever zijn om geen omzet mis te lopen. Lastig...
Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep
Goedemiddag allemaal
Vorige week E-Niro DynamicLine bestelt zonder reservering. Leverdatum vanuit de dealer is 6 december 2019...
Vorige week E-Niro DynamicLine bestelt zonder reservering. Leverdatum vanuit de dealer is 6 december 2019...
Auto staat bij de dealer.
Volgende week donderdag kan ik mijn e-niro ophalen silky zilver.
Van de e-kona nog niets bekend alleen januari, maar 1 is alvast een begin.
Volgende week donderdag kan ik mijn e-niro ophalen silky zilver.
Van de e-kona nog niets bekend alleen januari, maar 1 is alvast een begin.
[ Voor 24% gewijzigd door rob313 op 07-01-2019 17:53 ]
e-niro en e-kona
heb op 10 augustus via Kia aangemeld. Een week daarvoor bij de dealer. Auto is begin december definitief besteld via de LM. Tot eind december kreeg ik geen terugkoppeling over verwachte levertijd behalve dat ik als nr 11 op de lijst stond.
Vandaag weer gebeld en mijn auto zit bij de bij de februari levering. Afhankelijk wanneer deze aankomt, lees de boot is aangemeerd en de auto's zijn gelost, kan ik de auto daarna ophalen. range qua levertijd zit nu tussen half februari en max eind maart als het echt tegen zit. Nu maar hopen dat deze levering begin februari op de kade staat.
Eind januari is daar meer zicht op, ga ik weer een rondje bellen!
ik heb een Kia e-Niro executive line besteld in Gravity Blue en met 18inch velgen eronder.
Vandaag weer gebeld en mijn auto zit bij de bij de februari levering. Afhankelijk wanneer deze aankomt, lees de boot is aangemeerd en de auto's zijn gelost, kan ik de auto daarna ophalen. range qua levertijd zit nu tussen half februari en max eind maart als het echt tegen zit. Nu maar hopen dat deze levering begin februari op de kade staat.
Eind januari is daar meer zicht op, ga ik weer een rondje bellen!
ik heb een Kia e-Niro executive line besteld in Gravity Blue en met 18inch velgen eronder.
[ Voor 6% gewijzigd door pinkyfish op 07-01-2019 17:38 ]
Ik zo'n beetje hetzelfde als pinkyfish qua tijdlijn, dealer bleef vaag en een hitnotering op lijst heb ik nooit te horen gekregen, wel dat levering 'rond' maart zou zijn. Zou het dan toch gaan om bootje Morning Lady gaan?
Interessant.. alleen wel waarschijnlijk stuk meer afstand dat dit schip overbrugd dan de gemiddelde vrachtwagenTogt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 13:45:
[...]
Ik hoorde dat zo'n schip per ton 1/8 uitstoot van wat een vrachtwagen doet . . .
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Maersk, een maatje groter dan Renault, probeert het met rotor zeilen.
https://www.cnbc.com/2018...n-one-of-its-vessels.html
https://www.cnbc.com/2018...n-one-of-its-vessels.html
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Die kan geen Kona's vervoeren
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Het schip van Renault ook niet, maar dan om een andere reden.
Zeilen is altijd beter...Proton_ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:31:
Renault probeert zeilen:
http://www.seatrade-marit...owered-ro-ro-vessels.html
[Afbeelding]
Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line
Damn, en dan ga je die rotor zeilen opzoeken, blijkt dat tech te zijn die een eeuw oud is. En als we dan toch gaan zeilen: YouTube: Bart Kaell - Zeil Je Voor Het Eerst (live bij Q)
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Interessante video over de preheating. Hij is niet enthousiast.
Met full power defrosten duurt het 3 minuten om het ijs van de ruiten te smelten, maar met het preheaten is ie bijna een kwartier bezig en verbruikt daarbij 0,9 kWh.. En spiegels en stoelen zijn niet eens warm.
Mogelijk wordt het batterijpakket ook voorverwarmd, dat zou het verschil dan kunnen verklaren.
Ook rake opmerking over piekgebruik in de ochtend als iedereen dat zou doen.
Zou toch mooi zijn als je een 5 minuten defrost op afstand zou kunnen aansturen..
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-01-2019 19:21 ]
Weet iemand al waarom de kona vertraagd zijn.
Dealer heeft bevestigd dat airbag issue heeft maar dat lossen zij op met een software update. Mijn kona wordt deze week bij de dealer verwacht 20-12 van schip afgekomen.
Beetje jammer dat er geen heldere communicatie is vanuit Hyundai
Dealer heeft bevestigd dat airbag issue heeft maar dat lossen zij op met een software update. Mijn kona wordt deze week bij de dealer verwacht 20-12 van schip afgekomen.
Dat valt mij nog mee, waarschijnlijk volgende week de Kia e-Niro offerte maken en volgende week bestellen. Mag over 10 maanden nieuwe auto rijden. Alles binnen een jaar zou bonus zijn. Bestel de auto zonder proefrit. Alles lijkt positief, actieradius in de winter ben ik wel benieuwd naar maar dat moet wel lukken.rvdstelt schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:21:
Goedemiddag allemaal
Mooi bericht welk reserveringsnummer had je?elmo1 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:27:
e-niro en e-kona
Wanneer we het hebben over een bevestiging na een bestelling (in dit geval de Niro). Wat bedoelen we dan precies?
Ik heb bijv. alleen van de LM een datum gekregen en kort daarop kreeg ik van de dealer zelf een "gefeliciteerd met je nieuwe auto" bericht.
Ik heb de Niro (Executive Line) overigens zonder reservering besteld rond 12 December en heb van de LM een leverdatum in de eerste week van oktober 2019 gekregen.
Een collega heeft de Kona rond 24 November besteld en heeft van de LM een leverdatum in de eerste week van 2020 gekregen.
De twee levertijden liggen dus erg ver uit elkaar. factoren zoals de specifieke dealer zal hier uiteraard mee te maken hebben maar ik vermoed ook wel wat optimistische danwel pessimistische inschatting van de diverse dealers.
Ik blijf optimistisch dat die van mij pessimistisch is ingeschat
Ik heb bijv. alleen van de LM een datum gekregen en kort daarop kreeg ik van de dealer zelf een "gefeliciteerd met je nieuwe auto" bericht.
Ik heb de Niro (Executive Line) overigens zonder reservering besteld rond 12 December en heb van de LM een leverdatum in de eerste week van oktober 2019 gekregen.
Een collega heeft de Kona rond 24 November besteld en heeft van de LM een leverdatum in de eerste week van 2020 gekregen.
De twee levertijden liggen dus erg ver uit elkaar. factoren zoals de specifieke dealer zal hier uiteraard mee te maken hebben maar ik vermoed ook wel wat optimistische danwel pessimistische inschatting van de diverse dealers.
Ik blijf optimistisch dat die van mij pessimistisch is ingeschat
Ik heb de Brodit houder voor de Kona gekocht, maar krijg die niet helemaal lekker in het rooster. De blauwe plakstrips komen helemaal niet in de roosters terecht, doe ik iets verkeerd? Zal morgen proberen foto te maken...jgkt schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:15:
[...]
Ik heb de Brodit actieve houder voor m'n (niet al te grote) iPhone 6S met proclip voor het luchtrooster links-midden zitten. Heb er weinig last van maar overweeg nog wel hem voor het rechter rooster te zetten. De kabel heb ik net zo vaak om de steun gewikkeld dat het overgebleven stukje tot de aansluiting komt waarmee hij 'naar Carplay luistert'. Bevalt prima en het klepje kan nog gewoon dicht.
Verwijderd
aph3x2n: Als je 12 december hebt besteld dan is dat ongeveer nadat ze net bij Kia hadden beslist dat alle mensen die een reservering hadden en nog niet tot bestellen waren overgegaan hun reservering kwijt zijn; ze bleven niet oneindig open staan. Dan is je bestelling na de levering van de gereserveerde en bestelde auto's in de rij gezet. Ze leveren volgens mijn dealer uit op volgorde van reservering. Ik heb mijn reservering half augustus gemaakt en begin december besteld. Als alles goed gaat wordt die in februari/maart geleverd. Medio januari krijg ik mogelijk een update van mijn dealer, dan hoopt ie meer te weten over de echte leverdatum.
Vandaag belde een collega mijn Kia dealer en de levertijd is nu ruim een jaar.
btw: lees hier al een tijdje mee en ga nu maar actief ook wat posten
Blegh wat nekt de levertijden van de KONA de pret zeg!
1,5 week geleden nog een uitgebreide rit gemaakt in een Leaf, super veel waardt voor je geld echter is de afwerking en de infotement minder dan bij de Duitse merken welke ik gereden heb in het verleden. Daarnaast had ik toch wat last van de middenconsole, tijdens het rijden.
Met die kennis heb ik van't weekend een e-Golf mogen proberen, wel een basis uitvoering. Had de afwerking maar niet de kick die ik in een Leaf kreeg.. daarbij is het per 2019 ook weer eens allemaal gewijzigd qua prijzen en optie parade.
Daarom vanmiddag, de KONA ook werkelijk op pad genomen.. en WOW! Terug bij de garage, ja de levertijd is wel einde van het jaar.. domper! Over de 39kwh versie is niet bekent noch wordt er wat bevestigd door de garage's in de Achterhoek en door Hyundai Nederland..
Er bestaat de optie dat ik een auto mag leasen, echter valt deze in de huidige vorm (Premium) qua prijs al boven het budget uit. Met de verwachte levertijden van 10+ maanden, zal een Fashion vast niet sneller geleverd worden.. of is er ergens anders betere info te vinden?
1,5 week geleden nog een uitgebreide rit gemaakt in een Leaf, super veel waardt voor je geld echter is de afwerking en de infotement minder dan bij de Duitse merken welke ik gereden heb in het verleden. Daarnaast had ik toch wat last van de middenconsole, tijdens het rijden.
Met die kennis heb ik van't weekend een e-Golf mogen proberen, wel een basis uitvoering. Had de afwerking maar niet de kick die ik in een Leaf kreeg.. daarbij is het per 2019 ook weer eens allemaal gewijzigd qua prijzen en optie parade.
Daarom vanmiddag, de KONA ook werkelijk op pad genomen.. en WOW! Terug bij de garage, ja de levertijd is wel einde van het jaar.. domper! Over de 39kwh versie is niet bekent noch wordt er wat bevestigd door de garage's in de Achterhoek en door Hyundai Nederland..
Er bestaat de optie dat ik een auto mag leasen, echter valt deze in de huidige vorm (Premium) qua prijs al boven het budget uit. Met de verwachte levertijden van 10+ maanden, zal een Fashion vast niet sneller geleverd worden.. of is er ergens anders betere info te vinden?
Dan krijgen ik toch weer rare smaak van in mijn mond.elmo1 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:27:
Ruim 200 Kona's vertraagd vanwege airbag issues die softwarematig zijn: zie je ze dat al doen op de haven ! (dealerkast voor nodig).
En dan helemaal zot, wij wachten en extra bijtelling betalen, terwijl het gewoon bij de dealer kan.
Echt Hyundai NL is nog steeds een zooitje (nu een kona en een niro, kia doet het echt prima). Eind dit jaar/begin volgend jaar de volgende ronde .... en je raad het al.... hyundai wordt het niet.
1200 nog iets dacht ik in begin april al preorderedrob313 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:15:
[...]
Mooi bericht welk reserveringsnummer had je?
[ Voor 7% gewijzigd door elmo1 op 07-01-2019 21:28 ]
Ik heb me laten vertellen dat ik nr. 25 was bij de dealer en dat er ong. 5 per maand besteld mochten worden. Er vanuit gaande dat de leveringen pas rond februari starten zou dit prima een licht pessimistische inschatting kunnen zijn. Laten we het hopen, rond oktober komt mij ook prima uit, eerder mag natuurlijk ookVerwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:16:
aph3x2n: Als je 12 december hebt besteld dan is dat ongeveer nadat ze net bij Kia hadden beslist dat alle mensen die een reservering hadden en nog niet tot bestellen waren overgegaan hun reservering kwijt zijn; ze bleven niet oneindig open staan. Dan is je bestelling na de levering van de gereserveerde en bestelde auto's in de rij gezet. Ze leveren volgens mijn dealer uit op volgorde van reservering. Ik heb mijn reservering half augustus gemaakt en begin december besteld. Als alles goed gaat wordt die in februari/maart geleverd. Medio januari krijg ik mogelijk een update van mijn dealer, dan hoopt ie meer te weten over de echte leverdatum.
Moet zeggen dat de levertijd indicaties voor de Kona momenteel verrassend goed kloppen. Tot nu toe heeft vrijwel ieder forumlid hem conform de "lijst" geleverd gekregen.
@Togt Die van jou lijkt een beetje uit de toon te vallen met vrije lage nummering. Al iets gehoord?
@Togt Die van jou lijkt een beetje uit de toon te vallen met vrije lage nummering. Al iets gehoord?
[ Voor 29% gewijzigd door Trackerfire op 07-01-2019 22:22 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Oke heb 1126 dus kan ieder moment een belletje voor de kona krijgen dan.elmo1 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:26:
[...]
1200 nog iets dacht ik in begin april al preordered
Gaat het eindelijk opschieten,mijn vrouw ook weer blij
[ Voor 4% gewijzigd door rob313 op 07-01-2019 22:16 ]
e-niro en e-kona
Kona nr. rond 975.... nog niks, staat op de haven voor een "software" recall van de airbag (wat gewoon bij de dealer kan).
Morgen maar eens wat minder vriendelijk gaan bellen en om uitleg vragen. Wordt beetje moe van die onzin daar.
Morgen maar eens wat minder vriendelijk gaan bellen en om uitleg vragen. Wordt beetje moe van die onzin daar.
Denken jullie dat pushen echt gaat helpen? Is vast een goede reden dat die autos in de haven staan (als ze er al staan). Je lokale dealer kan er sowieso weinig aan doen.
Qua nieuwe levering, accus zijn gewoon veel te schaars. Nieuwe accu fabrieken komen eraan, maar dat vergt ook weer enorm veel tijd en investering. Het enige wat je kunt doen is rustig wachten en soms rustig informeren zodat de dealer je niet vergeet
.
Qua nieuwe levering, accus zijn gewoon veel te schaars. Nieuwe accu fabrieken komen eraan, maar dat vergt ook weer enorm veel tijd en investering. Het enige wat je kunt doen is rustig wachten en soms rustig informeren zodat de dealer je niet vergeet
Dealer niet, Hyunday nl mag uitleg gaan geven. Gaat weer over de rug van de klant met weer nul fatsoenlijke communicatie (zelfs mijn dealer heeft geen goed woord voor ze over).Gemeni schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:40:
Denken jullie dat pushen echt gaat helpen? Is vast een goede reden dat die autos in de haven staan (als ze er al staan). Je lokale dealer kan er sowieso weinig aan doen.
Ze zadelen gewoon de dealers en klanten op met hun onkunde, ze hadden ook wat extra personeel kunnen inzetten en de auto's snel naar de dealers brengen (staan er al weken).
Dus ja ik ga zeuren....stelletje amateurs zijn het.
Ik rij alweer een paar weken rond in de Kona en moet zeggen erg fijne auto, ontdek elke dag weer nieuwe functies. Echter de kleur Galaxy Grey went niet en de range valt tegen. Met verwarming op 20.5°c op de snelweg overal de max aanhouden mag je blij zijn als je de 300 km haalt op èèn lading... en snelladen bij een 175 kw lader je mag blij zijn als je net boven de 50 kWh komt.
[ Voor 12% gewijzigd door Juggie0007 op 07-01-2019 23:30 ]
300 km is toch een prima range?
Je bent je er van bewust dat de specificatie van de range niet uitgaat van overal maximum snelheid en ook niet van alleen snelweg?
Gewoon 100-110 gaan rijden, dan zul je zien dat de range behoorlijk toeneemt.
Je bent je er van bewust dat de specificatie van de range niet uitgaat van overal maximum snelheid en ook niet van alleen snelweg?
Gewoon 100-110 gaan rijden, dan zul je zien dat de range behoorlijk toeneemt.
Morgen flinke tegenwind zal ook geen gunstig effect hebben op het verbruik. Zal wel weer druk worden bij de snellader...
Zeil op dak en dan maar laveren.
Is de kleur je opgedrongen als in geen keuze of? Verder lijkt de range me vrij weinig, maar niet ongebruikelijk met het huidige weer.Juggie0007 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 23:26:
Ik rij alweer een paar weken rond in de Kona en moet zeggen erg fijne auto, ontdek elke dag weer nieuwe functies. Echter de kleur Galaxy Grey went niet en de range valt tegen. Met verwarming op 20.5°c op de snelweg overal de max aanhouden mag je blij zijn als je de 300 km haalt op èèn lading... en snelladen bij een 175 kw lader je mag blij zijn als je net boven de 50 kWh komt.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Verwijderd
Hebben meer mensen last van een lagere laadsnelheid dan de Fastned grafiek? Volgens de data van Fastned moet de Kona tot 73% tmet 60 kW+ kunnen laden. https://support.fastned.n...aden-met-een-Hyundai-KONA
Trackerfire , ik heb je een "DM" gezonden maar nog niet gelezen? Over mijn levertijd etc.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
@Verwijderd Dat heeft ook met de huidige weersomstandigheden te maken (kou).
Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:59:
Hebben meer mensen last van een lagere laadsnelheid dan de Fastned grafiek? Volgens de data van Fastned moet de Kona tot 73% tmet 60 kW+ kunnen laden. https://support.fastned.n...aden-met-een-Hyundai-KONA

net boven de 52% duikt ie onder de 60kW op een 175kW lader zo te zien?
Wel gelezen maar zoals je een paar posts van mij terug kan zien. Het bijhouden van de tabel kost aardig wat tijd dus update 'm vanaf nu maar een keer per week grofweg.marc4547 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:16:
Trackerfire , ik heb je een "DM" gezonden maar nog niet gelezen? Over mijn levertijd etc.
Ligt puur aan de omstandigheden. FastNed voert deze tests altijd uit met een warmgereden accu waardoor het laden sowieso sneller gaat. Daarnaast is deze grafiek van één van de eerste Kona's in NL en dus zo rond de zomer vorig jaar gemaakt bij een hogere buitentemperatuur.Verwijderd schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:59:
Bij een temperatuur van zo'n 18-20 graden en een warm gereden accu zou je deze snelheden moeten halen volgens de grafiek. Nu het winter is en met een koude accu begint het laden een stuk langzamer en duurt het langer voordat het maximale laadvermogen bereikt wordt omdat de accu op temperatuur moet komen.
Als je moet snelladen dan dus liever 's middags aan het eind van de rit voor de volgende dag dan 's ochtends vroeg in de kou.
HD4Life @ Full-HD
Zou er op termijn nog wat getuned kunnen worden? Las dat de i-Pace bijvoorbeeld een update krijgt waarmee laden van 80kW naar 100kW gaat. Of is 200A / 400V gewoon de theoritsche limiet?
Sorry , snap ik Trackerfire!! Ik ken de term druk,druk,druk…...
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Einde van het jaar is de 'reclame' levertijd, de feitelijke levertijd is wss véél langer. Zie het lijstje van Trackerfire, meerder bestellingen (waaronder de mijne) gedaan maanden geleden, staan voor levering december 2019.....njiwedu0b schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:16:
Daarom vanmiddag, de KONA ook werkelijk op pad genomen.. en WOW! Terug bij de garage, ja de levertijd is wel einde van het jaar.. domper!
Dus bij bestellen hoor je 10 tot 12 maanden, en na de handtekening is het 'ineens' maanden later. En dat hoor je niet van Hyundai, daar moet je zelf om vragen....
Maar tegelijkertijd geeft Hyundai aan dat de productie voor Nederland wordt opgeschaald, dus misschien dat ze het wel waarmaken?Martijn.J schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:23:
[...]
Einde van het jaar is de 'reclame' levertijd, de feitelijke levertijd is wss véél langer. Zie het lijstje van Trackerfire, meerder bestellingen (waaronder de mijne) gedaan maanden geleden, staan voor levering december 2019.....
Dus bij bestellen hoor je 10 tot 12 maanden, en na de handtekening is het 'ineens' maanden later. En dat hoor je niet van Hyundai, daar moet je zelf om vragen....
Dat gaat dan blijkbaar ten koste van de Ioniq leveringen, want de mijn Ioniq is 3 maanden naar achter geduwd.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 09:37:
[...]
Maar tegelijkertijd geeft Hyundai aan dat de productie voor Nederland wordt opgeschaald, dus misschien dat ze het wel waarmaken?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Haha, ik werd net gebeld door de lease maatschappij dat ie klaar staat bij de dealer. Hij wordt vrijdag geleverdTrackerfire schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:13:
I-Pace kan al met 100kW laden. Vol is de accu ongeveer 450V dus het laden kan met >200A.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:21:
Zou er op termijn nog wat getuned kunnen worden? Las dat de i-Pace bijvoorbeeld een update krijgt waarmee laden van 80kW naar 100kW gaat. Of is 200A / 400V gewoon de theoritsche limiet?
Ioniq 5 P45
Volgens een bezitter ervan (nog) niet:Spiller schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:00:
[...]
I-Pace kan al met 100kW laden. Vol is de accu ongeveer 450V dus het laden kan met >200A.
Momenteel 85kW Egbert en vanaf de update die deze maand nog uitkomt 100kW.
— Martijn Hendriks ⚡️ (@MartijnEV) 5 januari 2019
Bij welke dealer kun jij hem ophalen?Togt schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:48:
[...]
Haha, ik werd net gebeld door de lease maatschappij dat ie klaar staat bij de dealer. Hij wordt vrijdag geleverd
Ja, de accus zijn gewoon echt de bottleneck. Autos in elkaar zetten hebben ze wel ervaring mee, daarop loopt het niet spaak.zonoskar schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 10:30:
[...]
Dat gaat dan blijkbaar ten koste van de Ioniq leveringen, want de mijn Ioniq is 3 maanden naar achter geduwd.
Vertraging Kona's: airbag, is bekend.
En Hyundai NL heeft besloten om dat zelf te doen ipv de Dealers (want die moeten ze dan betalen voor de aanpassing).
Dus dankzij dat "cheap" gedoe (klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken) hebben ze gewoon weer 2 weken vertraging (in ons geval dus 2 weken later).
En Hyundai NL heeft besloten om dat zelf te doen ipv de Dealers (want die moeten ze dan betalen voor de aanpassing).
Dus dankzij dat "cheap" gedoe (klantvriendelijkheid is daar ver te zoeken) hebben ze gewoon weer 2 weken vertraging (in ons geval dus 2 weken later).
Prutsers zijn hetprettig schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 12:23:
Vertraging Kona's: airbag, is bekend.
Had liever een witte (met schuifdak) gehad maar die was niet beschikbaar voor eind 2018 (vervangt de Prius Plug-in en had geen zin om 22% over 44k te gaan betalen...Trackerfire schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 00:19:
[...]
Is de kleur je opgedrongen als in geen keuze of? Verder lijkt de range me vrij weinig, maar niet ongebruikelijk met het huidige weer.
Darknight was een optie maar is "dezelfde" kleur als Prius en wil toch wat anders na 5 jaar
Over het laden van een Kia op een fast charger zie het filmpje van Tesla Bjorn:
kan ook gewoon met 60 a 70 kw hoor, temperatuur heeft natuurlijk invloed!
YouTube: Kia Niro EV charging on 200 kW fast charger
Ik denk dat het meer te maken heeft met wat de charger kan leveren als dat het aan de accu van je
EV- bolide ligt...
kan ook gewoon met 60 a 70 kw hoor, temperatuur heeft natuurlijk invloed!
YouTube: Kia Niro EV charging on 200 kW fast charger
Ik denk dat het meer te maken heeft met wat de charger kan leveren als dat het aan de accu van je
EV- bolide ligt...
[ Voor 19% gewijzigd door marc4547 op 08-01-2019 14:05 ]
kreeg net bericht dat de Kona bij de dealer staat.
Wat is het reserveringsnummer?elmo1 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:06:
kreeg net bericht dat de Kona bij de dealer staat.
Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd
1.2xx als ik een de post van gisteren goed kan herinneren. Precieze nummer is niet bekend.
Dan zou die voor mij (nr. 2018-1216) ook wel zo binnen zijn. Vorige week wist de dealer nog van niets. Alleen dat het nog steeds voor januari staat gepland. Geduld is een schone zaakTrackerfire schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:21:
[...]
1.2xx als ik een de post van gisteren goed kan herinneren. Precieze nummer is niet bekend.
Ik wacht nog steeds op een bericht dat hij bij de dealer is aangekomen. Uit mijn hoofd productienummer 2018-06xx.
Is er wel een leveringsverwachting afgegeven?JSSL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:28:
Ik wacht nog steeds op een bericht dat hij bij de dealer is aangekomen. Uit mijn hoofd productienummer 2018-06xx.
Nog meer mensen die twijfelen om hun reservering van Kona of Niro om te zetten naar een Model 3? Ga de Kona zakelijk leasen. Kosten zijn voor de Kona ongeveer 80,- per maand tegen 160,- voor de M3. Nou hebben we het financieel niet slecht, maar 80,- per maand is niet niks. Daarentegen vind ik M3 mooiere auto en ook range is beter.
[ Voor 9% gewijzigd door Daacuso op 08-01-2019 14:37 ]
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Dat is wel bijzonder. De nummers 900 en 985 worden eerder deze maand geleverd. Zou dat met de kleur hebben te maken? Die voor mij wordt Dark Knight.JSSL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
[...]
Ja, begin januari, maar inmiddels eind januari.
Dat lijkt mij niet. Hij is namelijk al in Nederland (Rotterdam), maar wordt maar niet afgeleverd bij de dealer. (Airbag?)RRvP schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:41:
[...]
Dat is wel bijzonder. De nummers 900 en 985 worden eerder deze maand geleverd. Zou dat met de kleur hebben te maken? Die voor mij wordt Dark Knight.
Daar zou ik nooit mee akkoord gaan. Dat betekent dat hij nog 5-6 weken in Rotterdam staat (ze pakken grofweg 1-2 weken voor rijklaar maken).JSSL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:43:
[...]
Dat lijkt mij niet. Hij is namelijk al in Nederland (Rotterdam), maar wordt maar niet afgeleverd bij de dealer. (Airbag?)
Wat kun je doen als de dealer hem niet ontvangt vanuit Rotterdam? De dealer kan niks..Trackerfire schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:51:
[...]
Daar zou ik nooit mee akkoord gaan. Dat betekent dat hij nog 5-6 weken in Rotterdam staat (ze pakken grofweg 1-2 weken voor rijklaar maken).
Voor maar 80 euro/maand verschil is het eigenlijk een no-brainer, ware het niet dat mijn e-Niro geen reservering meer is, maar al besteld is.Daacuso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
Nog meer mensen die twijfelen om hun reservering van Kona of Niro om te zetten naar een Model 3? Ga de Kona zakelijk leasen. Kosten zijn voor de Kona ongeveer 80,- per maand tegen 160,- voor de M3. Nou hebben we het financieel niet slecht, maar 80,- per maand is niet niks. Daarentegen vind ik M3 mooiere auto en ook range is beter.
Voor mensen die hem op de eigen zaak bestellen is de M3 netto (zakelijk+privé) zo'n 50% duurder... Vandaar dat ik ook een e-Niro heb besteld.Z___Z schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:08:
[...]
Voor maar 80 euro/maand verschil is het eigenlijk een no-brainer, ware het niet dat mijn e-Niro geen reservering meer is, maar al besteld is.
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
Heel even twijfelde ik na het bericht dat Model 3 toch ook korte levertijden heeft nu (als ze waarmaken wat ze beloven).Daacuso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
Mijn keuze ging oorspronkelijk tussen Kona, Nissan Leaf, Opel Ampera-E, Model 3 en Kia E-Niro.
Opel viel al direct af, Leaf had nog te weinig range, dus bleven Kona, E-Niro en M3 over.
Bij Tesla M3 is het voordeel dat je internationale Tesla Supercharger netwerk hebt. Ik ga van de zomer op vakantie voorbij de Pyreneeën in Spanje (1500 KM trip met 2 huilende kinderen achterin
Kona proefrit in gemaakt. Persoonlijk vind ik de Kona ook iets mooier/stoerder dan de E-Niro. Ook de head up display vond ik handig. Maar ook bij Kona vond ik achterin zitten en kofferbakruimte te klein. En de wachttijd liep te veel op naar een jaar, terwijl bij E-Niro ik vanwege reserveringslijst volgende maand al aan de beurt ben (als het goed is).
Daarom E-Niro besteld en de volgende keuze wordt over 5 jaar, kijken wat er tegen die tijd op de markt is.
Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019
mijn nummer is net onder de 1200 dus niet iets in de 1200 zoals eerder aangegeven door mij en de kleur is ceramic blue.JSSL schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:43:
[...]
Dat lijkt mij niet. Hij is namelijk al in Nederland (Rotterdam), maar wordt maar niet afgeleverd bij de dealer. (Airbag?)
[ Voor 8% gewijzigd door elmo1 op 08-01-2019 15:27 ]
Daarom zeg ik ook, als het verschil echt maar 80 euro is voor je (kan door de lease voorwaarde van je werkgever) dan is het een no-brainer. Want het kostenverschil tussen de Niro en Tesla is enorm.JvdBosch schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:14:
[...]
Voor mensen die hem op de eigen zaak bestellen is de M3 netto (zakelijk+privé) zo'n 50% duurder... Vandaar dat ik ook een e-Niro heb besteld.
Ben zelf in een C-Klasse sedan naar Italie gereden met 4 volwassenen en 1 peuter. Dat gaat prima. Ik zie niet zozeer het voordeel van een station/hatchback/SUV boven een sedan. Ga je daadwerkelijk de ruimte boven de achterbank gebruiken voor bagage. Lijkt me niet fijn rijden als je geen zicht naar achteren hebt. Zal wel voor iedereen persoonlijk zijn.swaluw2 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:20:
[...]
Heel even twijfelde ik na het bericht dat Model 3 toch ook korte levertijden heeft nu (als ze waarmaken wat ze beloven).
Mijn keuze ging oorspronkelijk tussen Kona, Nissan Leaf, Opel Ampera-E, Model 3 en Kia E-Niro.
Opel viel al direct af, Leaf had nog te weinig range, dus bleven Kona, E-Niro en M3 over.
Bij Tesla M3 is het voordeel dat je internationale Tesla Supercharger netwerk hebt. Ik ga van de zomer op vakantie voorbij de Pyreneeën in Spanje (1500 KM trip met 2 huilende kinderen achterin), de enige snelladers die ik vind ik een omstreken van 200 km van waar ik zit, is die van Tesla. En ik vind de auto er super mooi uitzien. Maar groot nadeel M3 vind ik 4 deurs ipv 5 deurs, en daarmee minder bagageruimte. Door de kleine kids die ik nog heb en de bagage die met dat gespuis mee moet , ga ik niet overstag naar M3. Dan hadden ze op dit moment denk ik Model Y moeten hebben.
Kona proefrit in gemaakt. Persoonlijk vind ik de Kona ook iets mooier/stoerder dan de E-Niro. Ook de head up display vond ik handig. Maar ook bij Kona vond ik achterin zitten en kofferbakruimte te klein. En de wachttijd liep te veel op naar een jaar, terwijl bij E-Niro ik vanwege reserveringslijst volgende maand al aan de beurt ben (als het goed is).
Daarom E-Niro besteld en de volgende keuze wordt over 5 jaar, kijken wat er tegen die tijd op de markt is.
De Model 3 heeft maar 25 liter minder bagageruimte dan de Niro, maar de liters zeggen niet zoveel heb ik al gezien bij de Niro, want die 450 liter van Kia is gigantisch veel minder dan de 480 liter in de C-klasse sedan. Dus misschien is de 425 liter van Tesla wel veel meer dan de 450 liter van Kia.
Inderdaad stapel ik wel iets achterin, maar niet volledig tot bovenaan zodat ik nog wel door achteruit kan kijken. Ook heb je regelmatiger bij kleine kinderen dat je iets koopt wat in de auto moet passen waardoor je met 5-deurs en opklapbare achterbank veel effectiever spullen mee kan nemen.Z___Z schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:32:
[...]
Ben zelf in een C-Klasse sedan naar Italie gereden met 4 volwassenen en 1 peuter. Dat gaat prima. Ik zie niet zozeer het voordeel van een station/hatchback/SUV boven een sedan. Ga je daadwerkelijk de ruimte boven de achterbank gebruiken voor bagage. Lijkt me niet fijn rijden als je geen zicht naar achteren hebt. Zal wel voor iedereen persoonlijk zijn. De Model 3 heeft maar 25 liter minder bagageruimte dan de Niro, maar de liters zeggen niet zoveel heb ik al gezien bij de Niro, want die 450 liter van Kia is gigantisch veel minder dan de 480 liter in de C-klasse sedan. Dus misschien is de 425 liter van Tesla wel veel meer dan de 450 liter van Kia.
Maar was ik niet al zo ver in het bestelproces geweest, dan had ik nog meer de M3 serieus gaan overwegen. Ook ben ik zelfstandige, dus is voor mij het kostenverschil ook groter dan die 80 per maand. Maar mijn compagnon bestelt wel de Tesla Model 3, dus we gaan in maart vergelijken
Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019
Zaterdag proefritje in de Kia Niro en dan offerte opstellen. Hopelijk is de bestelling volgende week rond, kan niet wachten op deze mooie auto......oke en de bijtelling 
Nog tips voor de velgen? Vind ze alle vier erg mooi en ga voor lederen bekleding en misschien wat handige led lampjes in de auto.
Nog tips voor de velgen? Vind ze alle vier erg mooi en ga voor lederen bekleding en misschien wat handige led lampjes in de auto.
Zijn ze aan het versnellen met de Kona....in februari komt de laadpaal al. Dus laat maar gaanRRvP schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:24:
[...]
Dan zou die voor mij (nr. 2018-1216) ook wel zo binnen zijn. Vorige week wist de dealer nog van niets. Alleen dat het nog steeds voor januari staat gepland. Geduld is een schone zaak
Hmm. In mijn situatie komt de Kona (vermoedelijk) in januari en de laadpaal pas medio februari. Dat wordt dus even behelpenGrijze Ridder schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:30:
[...]
Zijn ze aan het versnellen met de Kona....in februari komt de laadpaal al. Dus laat maar gaan
Zelf ook alles doorgerekend: verschil tussen M3 en e-Niro. Uitgaande dat M3 hogere restwaarde heeft maar ook hogere bijtelling etc kom ik bij zakelijke koop op netto een verschil van 13K over 5 jaar. Dit is meer dan 200 euro per maand netto.Daacuso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
Ik denk dat de meeste mensen gewoon de originele velgen laten zitten ivm maximale range.. Wij hadden ook nog voldoende budget voor de 18" wielen, maar hebben daar toch vanaf gezien ivm de impact op de range...Wackmack schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:23:
daarover gesproken, heeft iemand daar cijfers van? misschien valt het wel mee bij deze auto?
Bijna wel, maar iets minder. Ik heb ook beiden overwogen en uiteindelijk voor de M3 gegaan. de Model 3 is over een looptijd van 5 jaar ongeveer 12.000 euro duurder dan de Niro. 180 euro per maand.JvdBosch schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:14:
[...]
Voor mensen die hem op de eigen zaak bestellen is de M3 netto (zakelijk+privé) zo'n 50% duurder... Vandaar dat ik ook een e-Niro heb besteld.
Dit is het verschil in TCO bij zakelijk aanschaf. Lease heb ik geen ervaring mee.
Dit komt overeen met mijn berekening.bomajo schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:15:
[...]
Zelf ook alles doorgerekend: verschil tussen M3 en e-Niro. Uitgaande dat M3 hogere restwaarde heeft maar ook hogere bijtelling etc kom ik bij zakelijke koop op netto een verschil van 13K over 5 jaar. Dit is meer dan 200 euro per maand netto.
Ik heb deze auto's ook vergeleken, maar eigenlijk vergelijk je appels met peren. De Model 3 zit niet echt in de Niro categorie. De M3 heeft 100km meer range, 150pk meer vermogen, 4x4 aandrijving, 3-fase laden, supercharger netwerk en superieur user interface en app support.Daacuso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
Collega had offerte voor de M3 vergeleken. Maar had alleen even vergeten dat het bedrag boven norm lease bedrag voor rekening van de werknemer isDaacuso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
We praten nu dus over een verschil van 280,- t.o.v. de Kona. Maakt de beslissing een stuk eenvoudiger. En de kids proppen we er wel in
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Ja is ook heel ander model, lage zit, onhandige kofferbakopening.innova58 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:39:
[...]
Ik heb deze auto's ook vergeleken, maar eigenlijk vergelijk je appels met peren. De Model 3 zit niet echt in de Niro categorie. De M3 heeft 100km meer range, 150pk meer vermogen, 4x4 aandrijving, 3-fase laden, supercharger netwerk en superieur user interface en app support.
Heb je EAP meegenomen in de vergelijking, want voor adaptive cruisecontrol moet je bij Tesla dus nog even 5400 euro betalen (ok je krijgt meer en beter), terwijl je die bij Kona/Niro standaard hebt. Andere kleur dan zwart (want dat zijn de goedkope Tesla boys) kost ook weer 1600 (inclusief putjes, schrammen en haren in de lak).
200pk vind ik prima, zie niet in waarom je 350pk nodig hebt, zeker niet zonder trekhaak? 4x4 is waarschijnlijk wel fijn in de sneeuw.
Maar inderdaad, 3-fase laden, supercharger netwerk, app support is wel dikke pre. User interface weet ik niet met alleen maar 1 scherm zonder quick access fysieke knoppen om snel iets te regelen, en is er al support voor Apple CarPlay?
Ook las ik dat de ruitenwissers niet goed werken in automatische stand, waren ze nog met 'machine learning' mee bezig, terwijl elke andere fabrikant gewoon een degelijke 'domme' sensor op de voorruit heeft zitten
Ook succes met de afhandeling van service, als ik nu al lees wat een ellende met wachttijd en afhandeling het met de S en X kan zijn..
Je hebt de veel hogere jaarlijkse onderhoudskosten ook meegenomen?
/einde rant (want ja, dit is tenslotte het Kona/Niro topic en stiekem vind ik die Model 3 ook wel een hele stoere wagen
Openbare laadpaal wordt in ieder geval in week 4 geplaatst. Benieuwd hoe lang het duurt voordat er een ice staat...
Ik snap dat het gevoelig ligt om hier (op het cheap EV boys forum 😉 ) voordelen van de M3 te noemenCyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:08:
[...]
Ja is ook heel ander model, lage zit, onhandige kofferbakopening.
Heb je EAP meegenomen in de vergelijking, want voor adaptive cruisecontrol moet je bij Tesla dus nog even 5400 euro betalen (ok je krijgt meer en beter), terwijl je die bij Kona/Niro standaard hebt. Andere kleur dan zwart (want dat zijn de goedkope Tesla boys) kost ook weer 1600 (inclusief putjes, schrammen en haren in de lak).
200pk vind ik prima, zie niet in waarom je 350pk nodig hebt, zeker niet zonder trekhaak? 4x4 is waarschijnlijk wel fijn in de sneeuw.
Maar inderdaad, 3-fase laden, supercharger netwerk, app support is wel dikke pre. User interface weet ik niet met alleen maar 1 scherm zonder quick access fysieke knoppen om snel iets te regelen, en is er al support voor Apple CarPlay?
Ook las ik dat de ruitenwissers niet goed werken in automatische stand, waren ze nog met 'machine learning' mee bezig, terwijl elke andere fabrikant gewoon een degelijke 'domme' sensor op de voorruit heeft zitten
Ook succes met de afhandeling van service, als ik nu al lees wat een ellende met wachttijd en afhandeling het met de S en X kan zijn..
Je hebt de veel hogere jaarlijkse onderhoudskosten ook meegenomen?
/einde rant (want ja, dit is tenslotte het Kona/Niro topic en stiekem vind ik die Model 3 ook wel een hele stoere wagen)
Vergelijking is inderdaad met AP. "veel hogere onderhoudskosten"? t.o.v. de Niro heb je misschien vaker nieuwe banden nodig vanwege het vermogen, maar ik verwacht geen verdere onderhoudskosten. Van die belachelijke periodieke onderhoudsschema van Tesla hoef ik niks te weten.
De kleur is zwart, maar dat had ik op de Niro ook genomen. All wheel drive is in alle weeromstandigheden wel prettig met de instant torque van een EV. De Niro is het echt een topwagen. Maar voor mij waren er 2 grote twijfelgevallen: de hoge zit en de voorwielen die constant moeite hebben met het vermogen. Zelf heb ik niks met SUV of crossovers en kan niet wennen aan de hoge zit.
Uiteindelijk denk ik dat de Niro een van de beste en praktische EV's in zijn prijsklasse is. Veel plezier gewenst!
Ben ik inderdaad ook er benieuwd naar. Hebben andere velgen 18 inch invloed oo de range? Wat zou dit naar verwachting zijn? Zit er zelf aan te denken om zwarte velgen te nemen en de chromen rand boven de ramen ook zwart te laten maken.wowter1976 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:33:
[...]
Ik denk dat de meeste mensen gewoon de originele velgen laten zitten ivm maximale range.. Wij hadden ook nog voldoende budget voor de 18" wielen, maar hebben daar toch vanaf gezien ivm de impact op de range...
daarover gesproken, heeft iemand daar cijfers van? misschien valt het wel mee bij deze auto?
YouTube: Fast Charging the Jaguar I-Pace from 3% to 50% in 26 minutes at Hond...CyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 11:10:
[...]
Volgens een bezitter ervan (nog) niet:
[Twitter]
De auto kan het dus wel alleen op een beperkt aantal palen. Ionity lukt nog niet op 100kW.
Ioniq 5 P45
Het onderhoud van de model 3 is lastig te bepalen. Bij mijn keuze heb ik gekeken naar het onderhoud van de model s. Hier schrok ik vooral van de vervangingskosten van onderdelen zoals het scherm of deurklinken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook het geval is bij de model 3, maar ik gok dat de kans groter is dan bij Kia.innova58 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 18:55:
[...]
Ik snap dat het gevoelig ligt om hier (op het cheap EV boys forum 😉 ) voordelen van de M3 te noemen.
Vergelijking is inderdaad met AP. "veel hogere onderhoudskosten"? t.o.v. de Niro heb je misschien vaker nieuwe banden nodig vanwege het vermogen, maar ik verwacht geen verdere onderhoudskosten. Van die belachelijke periodieke onderhoudsschema van Tesla hoef ik niks te weten.
De kleur is zwart, maar dat had ik op de Niro ook genomen. All wheel drive is in alle weeromstandigheden wel prettig met de instant torque van een EV. De Niro is het echt een topwagen. Maar voor mij waren er 2 grote twijfelgevallen: de hoge zit en de voorwielen die constant moeite hebben met het vermogen. Zelf heb ik niks met SUV of crossovers en kan niet wennen aan de hoge zit.
Uiteindelijk denk ik dat de Niro een van de beste en praktische EV's in zijn prijsklasse is. Veel plezier gewenst!
Neemt niet weg dat ik graag een model 3 zou rijden ipv de Niro, als de prijs nagenoeg gelijk was.
@innova58 was als geintje bedoeld he die opmerking over de kleur
als er nu geen e-Niro zou zijn dan had ik nu ook de Model 3 besteld denk ik. Maar scheelt me netto nog wel meer dan die 200 euro (want krijg overschot leasebudget uitbetaald, met de Model 3 zou ik het opmaken). Ik denk dat Hyundai en Kia best wel wat Model 3 bestellingen hebben weggepakt trouwens, Tesla was net te laat. Ook leek het lang dat je pas in 2020 aan de beurt zou komen zonder reservering.
Jij ook veel plezier straks!
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-01-2019 20:11 ]
We gaan het zien. Maar vooralsnog lijkt het dat de brouwkwaliteit van de 3 beter is dan de S. De 3 is ook gebouwd op makkelijk onderhoud en zo min mogelijk componenten.Ranja3000 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:09:
[...]
Het onderhoud van de model 3 is lastig te bepalen. Bij mijn keuze heb ik gekeken naar het onderhoud van de model s. Hier schrok ik vooral van de vervangingskosten van onderdelen zoals het scherm of deurklinken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook het geval is bij de model 3, maar ik gok dat de kans groter is dan bij Kia.
Neemt niet weg dat ik graag een model 3 zou rijden ipv de Niro, als de prijs nagenoeg gelijk was.
Bij een mainstream merk met een giga dealernetwerk zit je denk ik ook wel beter wat betreft service.
Weet ikCyBeRSPiN schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:09:
@innova58 was als geintje bedoeld he die opmerking over de kleurals er nu geen e-Niro zou zijn dan had ik nu ook de Model 3 besteld denk ik. Maar scheelt me netto nog wel meer dan die 200 euro (want krijg overschot leasebudget uitbetaald, met de Model 3 zou ik het opmaken). Ik denk dat Hyundai en Kia best wel wat Model 3 bestellingen hebben weggepakt trouwens, Tesla was net te laat. Ook leek het lang dat je pas in 2020 aan de beurt zou komen zonder reservering.
Op dit moment wel, ik verwacht dat tesla hier snel flinke stappen in zal zetten. Ze hebben veel geleerd van de model s. En ik denk dat ze ook wel moeten...innova58 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:09:
[...]
We gaan het zien. Maar vooralsnog lijkt het dat de brouwkwaliteit van de 3 beter is dan de S. De 3 is ook gebouwd op makkelijk onderhoud en zo min mogelijk componenten.
Bij een mainstream merk met een giga dealernetwerk zit je denk ik ook wel beter wat betreft service.
Ik ben echt benieuwd hoe Tesla het met het Nederlandse dealernetwerk gaat bolwerken als de Model 3 straks massaal op de weg komt.innova58 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:09:
[...]
We gaan het zien. Maar vooralsnog lijkt het dat de brouwkwaliteit van de 3 beter is dan de S. De 3 is ook gebouwd op makkelijk onderhoud en zo min mogelijk componenten.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Mijn kona heeft bijna 6 weken in Rotterdam gelogeerd, maar nu is hij dan eindelijk binnen. Vanaf vrijdag op mijn oprit. :-) :-)
Heel erg jaloers. De mijne komt pas in april.miele-nl schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:52:
Mijn kona heeft bijna 6 weken in Rotterdam gelogeerd, maar nu is hij dan eindelijk binnen. Vanaf vrijdag op mijn oprit. :-) :-)
Nog veel meer jaloers, pas in december.
Tsja, met 5 maanden vertraging mocht het ook wel een keer. Maar de tijd vliegt joh, voor je het weet is het weer kerst ;-)
Verwijderd
Als ik voor zo'n keuze zou staan zou ik voor de M3 gaan. Zeer waarschijnlijk 120 kW snelladen op CCS, een Europabreed laadnetwerk met software die je laadbeurten automatisch uitrekent, lager verbruik, meer fun met meer vermogen etc.Daacuso schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 14:36:
Dit topic is gesloten.
![]()