Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• reijer.k
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-02 22:50
Z___Z schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:08:
[...]

Voor maar 80 euro/maand verschil is het eigenlijk een no-brainer, ware het niet dat mijn e-Niro geen reservering meer is, maar al besteld is.
En daarbij is levertijd van de Model 3 nu maart, wat over het algemeen eerder is dan de E-Niro.

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Past er een mtb achterin de M3?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• frim
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Als je het stuur omdraait en stoelen naar beneden klapt: YouTube: Bike in the Tesla Model 3

• frim
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
JvdBosch schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Voor mensen die hem op de eigen zaak bestellen is de M3 netto (zakelijk+privé) zo'n 50% duurder... Vandaar dat ik ook een e-Niro heb besteld. :)
Denk dat de Model 3 MR een interessanter alternatief gaat zijn voor de Niro/Kona. Qua aanschafwaarde vergelijkbaar, afgezien van de (heel veel) duurdere opties. Het snellere opladen (DC en gewoon Type 2) en beter laadnetwerk vs een handigere kofferbak bij de Niro.

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
De grote vraag is: wanneer komt die...

Hyundai Kona in bestelling, Hyundai Ioniq electric in bezit

• bomajo
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11:42
frim schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:09:
[...]

Denk dat de Model 3 MR een interessanter alternatief gaat zijn voor de Niro/Kona. Qua aanschafwaarde vergelijkbaar, afgezien van de (heel veel) duurdere opties. Het snellere opladen (DC en gewoon Type 2) en beter laadnetwerk vs een handigere kofferbak bij de Niro.
M3 is toch meer dan 30% duurder in aanschaf, hogere bijtelling, boven de Mia grens. Is toch echt wel een andere categorie auto.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

bomajo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:05:
[...]

M3 is toch meer dan 30% duurder in aanschaf, hogere bijtelling, boven de Mia grens. Is toch echt wel een andere categorie auto.
Er zijn vele uitvoeringen van de 3 of Model 3 (niet “M3” ;)), de goedkopere komen ooit ook. De MR staat voor Mid Range, die kan minder ver en wordt dan ook goedkoper en zal wel degelijk gaan concurreren.

• hantheman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-02 22:12
Zeker mooie bak die M3(mag best een beetje BMW plagen) :) maar ik heb net van de LM gehoord dat ik 30 April mijn Zwarte Niro krijg.
Ontzettend blij mee! In 2023 kijk ik wel weer naar een Tesla of iets anders moois!

hantheman wijzigde deze reactie 09-01-2019 00:12 (8%)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-02 07:29
Ik heb maandag eindelijk de Kona in ontvangst mogen nemen! We zijn nu zo’n 250 km verder en heb nog 80 km range over.

Zodra ik langer heb gereden, even een update over de Kona plus een vergelijking met de oude Golf GTE. Voor nu: genieten d:)b !

JDFS wijzigde deze reactie 09-01-2019 00:21 (11%)
Reden: Foto url

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:34
miele-nl schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:52:
Mijn kona heeft bijna 6 weken in Rotterdam gelogeerd, maar nu is hij dan eindelijk binnen. Vanaf vrijdag op mijn oprit. :-) :-)
Gefeliciteerd!! Heb je het reserveringsnummer toevallig voor ons?

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• Grijze Ridder
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 20-02 19:45
Feni schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:58:
[...]

Heel erg jaloers. De mijne komt pas in april. ;(
Feni welk reserveringnummer heb je. Ik heb 2018 1888 staat nog voor 1 juni

Kona levering juni 2019 nr. 2018-1888

• canth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:23
innova58 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 17:39:
[...]

Ik heb deze auto's ook vergeleken, maar eigenlijk vergelijk je appels met peren. De Model 3 zit niet echt in de Niro categorie. De M3 heeft 100km meer range, 150pk meer vermogen, 4x4 aandrijving, 3-fase laden, supercharger netwerk en superieur user interface en app support.
M3 is inderdaad een andere klasse dan Kona en Niro (die wat mij betreft op de body na 100% uitwisselbaar zijn). Echter zag ik laatst bij Bjorn een video over CCS laders in het supercharger netwerk (YouTube: First supercharger in Norway with CCS plug). Die zijn er (nog) niet. Daarom kan je een M3 niet zomaar in het supercharger netwerk hangen. Is er een verloopstekker?
Bjorn liet zien dat er in Noorwegen nu aanstalten wordt gemaakt om de superchargers te 'upgraden' door ze ook van een CCS aansluiting te voorzien. Andere auto's met CCS kunnen dan overigens nog steeds niet laden, maar het lijkt mij dat daar afspraken tussen Tesla en andere energieleveranciers over gemaakt kunnen worden. Uiteindelijk zal natuurlijk het hele supercharger aangepast worden (verwacht ik), maar voordat dat klaar is zijn we zeker een paar jaar verder.

canth wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:24 (10%)

• miele-nl
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 20-02 16:46
Trackerfire schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:22:
[...]

Gefeliciteerd!! Heb je het reserveringsnummer toevallig voor ons?
Het was iets van 445 of 454 dacht ik. In de 400 in elk geval.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 11:38
Er staat in Woerden al sinds voor de kerst een grijze kona bij de overburen van Electrototaal, iemand van hier toevallig?

2x270Wp JA-Solar op APS YC500i / 6x Canadian Solar cs3k-295p 295Wp op Goodwe1500NS<br> verwacht: Kona EV premium Acid Yellow (september 2019)

• YStunnenberg
  • Laatst online: 09:46
Afgelopen zaterdag is het NewMotion Fast laadstation binnengekomen. Mijn e-Niro laat nog op zich wachten maar ik kan het laadstation al gaan installeren. Ik zou het laadstation op de muur bevestigen en heb 8m vaste kabel besteld. Het blijkt dat 8m toch te kort is en zou de auto altijd als eerste op de oprit moeten parkeren. Via internet heb ik 15m YMVK-as 3x 6mm2 en 20m cat5e grondkabel UTP besteld.

Ik heb voor de NewMotion Fast gekozen omdat ik geen RFID nodig heb, maar nu dus wel 20m UTP kabel leggen.
Gelukkig ligt er al een 40mm PVC buis in de grond zodat ik makkelijk de kabels kan trekken.

e-Niro Executive Line Gravity Blue besteld

• wowter1976
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-01 15:30
Er staat nu ook een inschrijvingspagina online voor de Nissan Leaf e+, voor de zekerheid maar insgeschreven, mocht de uiteindelijke levertijd van de Niro heel erg tegenvallen.....

meer mensen gedaan?

Op een paar kleine puntjes na een volwaardig alternatief voor de Kona/Niro lijkt me zo. Vooral jammer van de waarschijnlijke Chademo stekker

wowter1976 wijzigde deze reactie 09-01-2019 08:49 (26%)

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
wowter1976 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:46:
Er staat nu ook een inschrijvingspagina online voor de Nissan Leaf e+, voor de zekerheid maar insgeschreven, mocht de uiteindelijke levertijd van de Niro heel erg tegenvallen.....

meer mensen gedaan?

Op een paar kleine puntjes na een volwaardig alternatief voor de Kona/Niro lijkt me zo. Vooral jammer van de waarschijnlijke Chademo stekker
Mwha het is maar wat je klein noemt. Je hebt bij de Leaf in ieder geval waarschijnlijk last van:

Rapidgate (nog steeds geen liquid battery cooling op de e+)
Chademo stekker dus laadvermogen beperkt tot 50 kW
Geen verstelbaar stuur (ergonomie voor langere mensen is ver te zoeken)

Dat zijn toch echt wel een paar forse minputen. Zeker met de tegenvallende WLTP range van 385 km zou ik eerder naar de nieuwe Ioniq met 38 kWh kijken. De Ioniq is nog altijd één van de meest zuinige en gestroomlijnde EV's dus uit dat 38 kWh pakket moet je in de zomer toch zo'n 316 km en in de winter zo'n 250 km weten te persen en dan heb je geen last van bovengenoemde minpunten.

HD4Life @ Full-HD

• wowter1976
Davidshadow13 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:58:
[...]

Mwha het is maar wat je klein noemt. Je hebt bij de Leaf in ieder geval waarschijnlijk last van:

Rapidgate (nog steeds geen liquid battery cooling op de e+)
Chademo stekker dus laadvermogen beperkt tot 50 kW
Geen verstelbaar stuur (ergonomie voor langere mensen is ver te zoeken)
Chademo is wel jammer, maar laden kan gewoon op 70-100 kw (staat gewoon in het persbericht), en bij gebruik in NL heb je echt geen last van "rapidgate", bovendien moet de auto met het nieuwe batterijpakket nog getest worden, dus...... of ie er last van heeft weten we nog niet.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
wowter1976 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:00:
[...]

Chademo is wel jammer, maar laden kan gewoon op 70-100 kw (staat gewoon in het persbericht), en bij gebruik in NL heb je echt geen last van "rapidgate", bovendien moet de auto met het nieuwe batterijpakket nog getest worden, dus...... of ie er last van heeft weten we nog niet.
Ja de spec kan dat wel aan alleen is er in NL nog geen enkele ChaDeMo paal die dat ondersteund. Fastned en Allego zijn al over naar CCS only voor zijn 175 kW laders en op de 175 kW laders met ChaDeMo gaat de plug ook niet verder dan 50 kW.

HD4Life @ Full-HD

• daemonix
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
canth schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:14:
[...]

M3 is inderdaad een andere klasse dan Kona en Niro (die wat mij betreft op de body na 100% uitwisselbaar zijn). Echter zag ik laatst bij Bjorn een video over CCS laders in het supercharger netwerk (YouTube: First supercharger in Norway with CCS plug). Die zijn er (nog) niet. Daarom kan je een M3 niet zomaar in het supercharger netwerk hangen. Is er een verloopstekker?
Bjorn liet zien dat er in Noorwegen nu aanstalten wordt gemaakt om de superchargers te 'upgraden' door ze ook van een CCS aansluiting te voorzien. Andere auto's met CCS kunnen dan overigens nog steeds niet laden, maar het lijkt mij dat daar afspraken tussen Tesla en andere energieleveranciers over gemaakt kunnen worden. Uiteindelijk zal natuurlijk het hele supercharger aangepast worden (verwacht ik), maar voordat dat klaar is zijn we zeker een paar jaar verder.
Tesla is al bezig met uitrol van CCS hoor, er zitten dan 2 kabels op 1 stall, Model 3 priority voor de stall. Er zijn er al een aantal in Nederland uitgerold en het gaat best hard. Of andere automerken daar kunnen laden is nog niet bekend.

Hyundai Kona in bestelling, Hyundai Ioniq electric in bezit

• Mirabis
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-02 07:38
Vandaag gebeld dat mijn Kia e-Niro binnen is :) . Is het toch nog goed gegaan met mijn reservering van 27 juli.

Initiele verwachting van dealer was 30-05-2019, terwijl ik December/Januari in gedachten had. Volgende week ophalen :yay:

• hantheman
  • Laatst online: 17-02 22:12
YStunnenberg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:36:
Afgelopen zaterdag is het NewMotion Fast laadstation binnengekomen. Mijn e-Niro laat nog op zich wachten maar ik kan het laadstation al gaan installeren. Ik zou het laadstation op de muur bevestigen en heb 8m vaste kabel besteld. Het blijkt dat 8m toch te kort is en zou de auto altijd als eerste op de oprit moeten parkeren. Via internet heb ik 15m YMVK-as 3x 6mm2 en 20m cat5e grondkabel UTP besteld.

Ik heb voor de NewMotion Fast gekozen omdat ik geen RFID nodig heb, maar nu dus wel 20m UTP kabel leggen.
Gelukkig ligt er al een 40mm PVC buis in de grond zodat ik makkelijk de kabels kan trekken.
Ik ga voor hetzelfde laadstation ontzettend bedankt voor de tip om wat extra kabel bij te bestellen!
Vindt de locatie van het laadstation ook erg lastig te bepalen we hebben een oprit waar ook meestal 2 auto's op staan en de volgorde veranderd nog wel eens.
Ik zal in het laadstation topic eens wat advies daarover vragen.

• negahrev
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11:40
Wanneer zal er iets bekend gaan worden over het opvoeren van de productie?

• rlp.jaspers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-02 09:26
Mirabis schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:51:
Vandaag gebeld dat mijn Kia e-Niro binnen is :) . Is het toch nog goed gegaan met mijn reservering van 27 juli.

Initiele verwachting van dealer was 30-05-2019, terwijl ik December/Januari in gedachten had. Volgende week ophalen :yay:
Nice 8)
Heb ik toch een te populaire kleur gekozen :9 Hadden ze niet wat meer gravity blues op die boot kunnen zetten?

Overigens blijft het wel raar voelen dat mensen die later hebben gereserveerd toch wel bijna een maand eerder hun auto hebben 8)7 (en ja, sta eerste op de lijst bij de dealer dus blijkbaar krijgt deze geen auto's :? )

rlp.jaspers wijzigde deze reactie 09-01-2019 10:55 (6%)

• nessio
  • Laatst online: 11:37
Nog andere forumleden bericht gehad inzake de prijsverhoging van 800 ook voor bestelde Kona's?

Verwacht : Kona ceramic blue, augustus 2019, nummer 2018-2107

• juptache
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
nessio schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:58:
Nog andere forumleden bericht gehad inzake de prijsverhoging van 800 ook voor bestelde Kona's?
Ik heb geen Kona besteld, maar ben wel benieuwd hoe ze je dat hebben laten weten?

• tyson69
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:55
Bestelling e-Niro is geplaatst door mijn LM.
Reservering 5-9-2018
Plek op lijst bij dealer: 18
Verwachte levering: september 2019

Hoopte stiekem op een snellere levering maar ach, mijn eigen Mondeo uit 2008 rijdt nog prima

• Graniet
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09-01 11:56
Vaevictis_ schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:47:
Weet iemand of de e-Niro ook V2H of V2G ondersteuning heeft? Wil volgend jaar een DC laadpunt aan huis laten plaatsen voor bidirectioneel laden.
Dit interesseerde mij ook vanwege dezelfde plannen. :) Ik heb daarover een mailtje gestuurd naar KIA Belgium.
Het antwoord wat ik kreeg was " Hiermede willen wij u bevestigen dat het momenteel niet mogelijk is te laden via bi-directionele laders".
Vond dit persoonlijk nogal een vaag antwoord, gezien ik specifiek de vraag had gesteld of de Niro geschikt is voor bi-directioneel laden, oftewel V2G of V2H.

• juptache
  • Niet online
Graniet schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:25:
[...]
Dit interesseerde mij ook vanwege dezelfde plannen. :) Ik heb daarover een mailtje gestuurd naar KIA Belgium.
Het antwoord wat ik kreeg was " Hiermede willen wij u bevestigen dat het momenteel niet mogelijk is te laden via bi-directionele laders".
Vond dit persoonlijk nogal een vaag antwoord, gezien ik specifiek de vraag had gesteld of de Niro geschikt is voor bi-directioneel laden, oftewel V2G of V2H.
Wat had je nog meer in het antwoord willen zien, behalve dat het niet mogelijk is dan?

• Graniet
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09-01 11:56
Dat het op dit moment niet mogelijk is om te laden via bi-directionele laders was duidelijk. Bij mijn weten zijn er op dit moment geen bi-directionele laders verkrijgbaar voor CCS, enkel voor Chademo. Dat wil echter niet automatisch zeggen dat de Niro er niet voor geschikt is.
Ergo, als er in de toekomst bi-directionele laders beschikbaar komen voor CCS, kan de Niro dat dan ondersteunen, of niet?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

rlp.jaspers schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:54:
[...]

Nice 8)
Heb ik toch een te populaire kleur gekozen :9 Hadden ze niet wat meer gravity blues op die boot kunnen zetten?

Overigens blijft het wel raar voelen dat mensen die later hebben gereserveerd toch wel bijna een maand eerder hun auto hebben 8)7 (en ja, sta eerste op de lijst bij de dealer dus blijkbaar krijgt deze geen auto's :? )
Same here, maar ach, die paar weken boeit me niet. Wij rijden straks met de mooiste kleur ;)

• DSmarty
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk af wat de "business case" voor particulieren is om bi-directioneel te kunnen laden, of in het verlengde daarvan iets als een powerwall.

In principe klinkt dat als een mooie oplossing voor als de salderingsregeling voor zonnepanelen verdwijnt... maar... kan me niet aan de indruk onttrekken dat de kuur momenteel meer kost dan de kwaal. (@Powerwall qua investering @bi-directioneel extra accuslijtage).

• juptache
  • Niet online
Graniet schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:46:
Dat het op dit moment niet mogelijk is om te laden via bi-directionele laders was duidelijk. Bij mijn weten zijn er op dit moment geen bi-directionele laders verkrijgbaar voor CCS, enkel voor Chademo. Dat wil echter niet automatisch zeggen dat de Niro er niet voor geschikt is.
Ergo, als er in de toekomst bi-directionele laders beschikbaar komen voor CCS, kan de Niro dat dan ondersteunen, of niet?
Helder, dat is dan inderdaad een een vaag antwoord. Blijft dus een interessante vraag voor Kia.

• rlp.jaspers
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Same here, maar ach, die paar weken boeit me niet. Wij rijden straks met de mooiste kleur ;)
haha, zo waar...maar wachten duurt zo lang :Y

• eltron
  • Laatst online: 20-02 23:03
Zojuist van mijn dealer ook positief bericht.
Ik had niet gereserveerd, maar wel op 26/11 definitieve order getekend voor de e-Niro.

Het schijnt dat er van de meer dan 3000 reserveringen nu zoveel zijn afgevallen dat ik nog wel in 2019 aan de beurt kom, met indicatie oktober 2019.

Dit betekent waarschijnlijk voor velen dat de planning wat naar voren gaat als er lieden met een lager reserveringsnummer hebben afgehaakt.

e-Niro besteld, aurora black pearl of gravity blue, verwacht oktober

• JvdBosch
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:21
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:58:
[...]

Over smaak valt niet te twisten... Ik vond bijna alle kleuren zo donker, net 50 shades of black :)

e-Niro besteld, Runway Red met Smokey Grey interieur, Eind april levering

• eltron
  • Laatst online: 20-02 23:03
Ik heb bij contact met mijn dealer de volgens mij breed levende wensen benadrukt inzake de preheating met een app en de mogelijkheid voor trekhaak.

Hij gaf aan dat dit bekend is en dat Kia NL aan zet is, maar daar pas aan toe komt als de stofwolken rond het wachtlijstgebeuren voorbij zijn (binnenkort dus lijkt mij).

Van mijn kant aan jullie het verzoek om ook in jullie contacten met de dealers deze\dergelijke wensen te blijven benadrukken (mits je die ook hebt uiteraard).

e-Niro besteld, aurora black pearl of gravity blue, verwacht oktober

• Feni
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-01 16:17
Grijze Ridder schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:31:
[...]

Feni welk reserveringnummer heb je. Ik heb 2018 1888 staat nog voor 1 juni
Zowel de dealer als de LM geven alleen het interne ordernummer. ;( Heb nu twee keer gevraagd, laat het er maar bij zitten en ga uit van de schriftelijke toezegging van april.

Toekomstig Hyundai Kona Premium 64kWh rijder

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

JvdBosch schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Over smaak valt niet te twisten... Ik vond bijna alle kleuren zo donker, net 50 shades of black :)
Ja, haha. Had al eens proefrit gemaakt in een zwarte Niro (dacht ik), maar later bleek dat de kleur Gravity Blue te zijn :P, maar het was al schemerig buiten. Had van mij ook wel wat lichter gemogen. Verschil Moss en Graphite is volgens mij ook alleen bij een bepaalde stand van de zon waarneembaar ;)

• nessio
  • Laatst online: 11:37
@juptache Prijsverhoging : eerst een telefoontje en nu een brief van dealer. In deze brief wordt ook de lagere range gemeld.
Ben ik de enige? dan is het een vreemd gebeuren.

nessio wijzigde deze reactie 09-01-2019 12:41 (17%)

Verwacht : Kona ceramic blue, augustus 2019, nummer 2018-2107

• Tjomo
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20-02 18:09
Vanmorgen is onze e-Niro afgeleverd. Zeer tevreden! 🎉

• rlp.jaspers
Tjomo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:54:
Uiteraard horen we graag de bevindingen in het dagelijks praktijk gebruik :)

• Dark_Sim1986
  • Laatst online: 19-02 13:47
Tjomo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:54:

;)

• Gemeni
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 17-02 13:46
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:38:
[...]
Verschil Moss en Graphite is volgens mij ook alleen bij een bepaalde stand van de zon waarneembaar ;)
Ja, ik vond het ook een lastige keuze. Wel schijnt Moss niet de "standaard" te zijn en daardoor eventueel iets langere levertijd te hebben...

• magic31
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-02 21:42
JvdBosch schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Wij hadden het liefst "Deep Cerulean Blue" gekozen... maar die is alleen op de hybride Niro leverbaar. Fork it!. :D

Best even zitten twijfelen tussen de Platinum Graphite en Gravity Blue... die laatste is mooi sjiek blauw overdag, maar in wat minder licht vonden wij hem te donker.

Wat wij gaaf vinden van de Platinum Graphite is de verschillende tinten die kleur laat zien (van redelijk licht tot donker grijs) en dat het Platinum effect mooi terugkomt in de reflectie. En het combineert ook nog eens goed met het licht blauw.

Ik ben overigens wel blij dat in Nederland de blauwe tinten binnen een heel stuk teruggebracht zijn. Dat ziet er wat strakker uit wat mij betreft.

Wij krijgen hem naar verwachting volgende week zaterdag (had op 14 augustus gereserveerd, begin december definitief besteld). Hij is al wel binnen bij de dealer, maar heb er ook een open dak in laten zetten. Dat gebeurt volgende week.

Dus... ik ben heel benieuwd! Is het al volgende week zaterdag???? :*)

• raugustijn
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07:59
magic31 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:53:
[...]

Wij hadden het liefst "Deep Cerulean Blue" gekozen... maar die is alleen op de hybride Niro leverbaar. Fork it!. :D

Best even zitten twijfelen tussen de Platinum Graphite en Gravity Blue... die laatste is mooi sjiek blauw overdag, maar in wat minder licht vonden wij hem te donker.

Wat wij gaaf vinden van de Platinum Graphite is de verschillende tinten die kleur laat zien (van redelijk licht tot donker grijs) en dat het Platinum effect mooi terugkomt in de reflectie. En het combineert ook nog eens goed met het licht blauw.

Ik ben overigens wel blij dat in Nederland de blauwe tinten binnen een heel stuk teruggebracht zijn. Dat ziet er wat strakker uit wat mij betreft.

Wij krijgen hem naar verwachting volgende week zaterdag (had op 14 augustus gereserveerd, begin december definitief besteld). Hij is al wel binnen bij de dealer, maar heb er ook een open dak in laten zetten. Dat gebeurt volgende week.

Dus... ik ben heel benieuwd! Is het al volgende week zaterdag???? :*)
Open dak??? -Vertel eens wat meer, dat stond niet bij de standaard opties...

Besteld: Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

raugustijn schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Lees nog eens goed ;)

• magic31
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-02 21:42
Gemeni schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Ja, ik vond het ook een lastige keuze. Wel schijnt Moss niet de "standaard" te zijn en daardoor eventueel iets langere levertijd te hebben...
Voor de ExecutiveLine zijn Moss Gray, Pluto Brown en Runaway red speciale bestellingen.
Aluminium Silver en Clear White zijn beperkt op voorraad.

Andere kleuren zijn het snelst te leveren, of voorraadhoudend zoals ze het nomen, wat ik begrepen had.

• JvdBosch
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 11:21
raugustijn schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:57:
[...]

In Nederland niet nee, in het buitenland wel... Onze importeur beperkt de mogelijkheden. Ik heb hem in België besteld en daar was de optie wel (€650 als ik me niet vergis). Niet voor gekozen trouwens.

e-Niro besteld, Runway Red met Smokey Grey interieur, Eind april levering

• beschuit
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

24 juli gereserveerd.
1 december contract getekend.
Levering aan dealer: week van 11 maart.
Gravity Blue.

• mjdvandenberg
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:21
nessio schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:58:
Ja, voor zover ik begrepen heb gaat die op 1 februari in. Ik ben benieuwd of ze alle auto's die eind december in Rotterdam zijn aangekomen voor die tijd uitgeleverd hebben, en hoe ze daarmee omgaan als dat niet het geval is.

Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

• rlp.jaspers
Weet er overigens iemand waar de Morning Lady is gebleven?
Marinetraffic geeft alleen de status van ruim 36 uur geleden...dit terwijl de Morning Capo wel actueel is.

linkje: https://www.marinetraffic...000/vessel:MORNING%20LADY

• tyson69
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:55
eltron schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:31:
...

Dit betekent waarschijnlijk voor velen dat de planning wat naar voren gaat als er lieden met een lager reserveringsnummer hebben afgehaakt.
Dat ligt maar net aan hoeveel er bij jou dealer de reservering niet omzetten in een bestelling. In dat geval zou de levering eerder plaatsvinden. Vrees dat mijn dealer nagenoeg alle reserveringen weet om te zetten in een bestelling.
Zou wel mooi zijn als KIA NL dit zou compenseren door met auto's te schuiven tussen dealers zodat er pas Niro's worden geleverd aan mensen zonder reservering totdat alle reserveringen verwerkt/besteld zijn

• Tjomo

• Dark_Sim1986
Nice! precies mijn bestelde uitvoering :)

• ArieL
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 09:50
Dark_Sim1986 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:20:
[...]

Nice precies mijn bestelde uitvoering :)
Hier idem.. alleen staat die voor mij nog ergens op een boot voor de franse kust :( nog even geduld..
Maar mooie auto !!

• Dark_Sim1986
haha idd :)

• IVIaarten
  • Laatst online: 00:29
rlp.jaspers schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 14:31:
Weet er overigens iemand waar de Morning Lady is gebleven?
Marinetraffic geeft alleen de status van ruim 36 uur geleden...dit terwijl de Morning Capo wel actueel is.

linkje: https://www.marinetraffic...000/vessel:MORNING%20LADY
Het systeem waar marine traffic op gebaseerd is bevat zwarte gaten (er liggen niet overal boeien met zenders/ontvangers op de oceaan, en gaat blijkbaar niet per satelliet). Zodra de Morning Lady weer binnen bereik van een station is zal ze weer verschijnen.

• wowter1976
nu een e-Niro bestellen is januari 2020 rijden vertelde de dealer hier.

De levertijd lijkt niet zo hard meer op te lopen, ik neem aan dat de meeste geinteresseerden afhaken als ze een levertijd van + 1 jaar te horen krijgen.....

• Guia
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-02 08:06
IVIaarten schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Het systeem waar marine traffic op gebaseerd is bevat zwarte gaten (er liggen niet overal boeien met zenders/ontvangers op de oceaan, en gaat blijkbaar niet per satelliet). Zodra de Morning Lady weer binnen bereik van een station is zal ze weer verschijnen.
Standaard gaat AIS inderdaad d.m.v. radiogolven. Zendmasten (vaak van amateurs) vangen dit signaal op en zenden dit door naar bepaalde sites. Uiteraard hebben deze vrachtschepen ook een AIS op satelliet zodat er geen gaten in het systeem zitten. Sites als Marinetraffic zijn niet altijd even 100% waterdicht / betrouwbaar.

Schip is bijvoorbeeld nog wel te zien op https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9445980
Maar goed, werkt op dezelfde wijze.

AIS systeem is er hoofdzakelijk voor zodat schepen elkaar onderling kunnen zien en aanvaringen kunnen voorkomen (van origine komt dit systeem uit de luchtvaart volgens mij). Deze sites zijn een leuke aanvulling. Op onze (kleine zeilboot) hebben we ook zo'n AIS. Kost maar iets van 400 Euro en geeft een hoop rust aan boord 8)

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07:19
rlp.jaspers schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 10:54:
[...]

Nice 8)

Toen ik in november bestelde kreeg ik van mijn dealer te horen dat mijn auto al onderweg was en dat ie in december zou aankomen. Later werd dat bevestigd door de mededeling dat mijn auto al in NL was. Err stond geen C achter mijn order: een C gaf aan dat de auto onderweg op de boot stond. Het zou mij dus niet verbazen als mijn auto al vanaf midden december in NL is, maar dat de uitlevering is aangehouden. Ik denk dat de combinatie van reservering en kleur uiteindelijk heeft bepaald wie het eerst krijgt geleverd. Maar we zullen zien wie gelijk heeft als de kentekens bekend zijn.

• IVIaarten
  • Laatst online: 00:29
Guia schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:28:
[...]

Standaard gaat AIS inderdaad d.m.v. radiogolven. Zendmasten (vaak van amateurs) vangen dit signaal op en zenden dit door naar bepaalde sites. Uiteraard hebben deze vrachtschepen ook een AIS op satelliet zodat er geen gaten in het systeem zitten. Sites als Marinetraffic zijn niet altijd even 100% waterdicht / betrouwbaar.

Schip is bijvoorbeeld nog wel te zien op https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9445980
Maar goed, werkt op dezelfde wijze.

AIS systeem is er hoofdzakelijk voor zodat schepen elkaar onderling kunnen zien en aanvaringen kunnen voorkomen (van origine komt dit systeem uit de luchtvaart volgens mij). Deze sites zijn een leuke aanvulling. Op onze (kleine zeilboot) hebben we ook zo'n AIS. Kost maar iets van 400 Euro en geeft een hoop rust aan boord 8)
Satelliet is ook wel beschikbaar via Marinetraffic, maar kost je meer dan 100 euro per jaar, en dat gaat mij voor dit gehobby wat te ver 8)7

• Electrons
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 20-02 19:39
YStunnenberg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 08:36:

Is het niet beter met die hoge stromen om 10mm2 als kabel te pakken om de spanningsval te beperken en daarmee capaciteitsverlies. Ook zou ik 5 aderig overwegen zodat mocht 3 fasen laden nog eens opportuun zijn dat de kabel daarop is voorbereid.
Ik hoop dat deze stugge dikke kabel zich door een 40mm pvc laat werken. De binnenmaat hiervan is namelijk nog kleiner. Als dit alleen voor de UTP is dan moet het geen probleem zijn.

Pending mode Kona Pulse Red

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 07:19

• YStunnenberg
Electrons schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:09:
[...]

Is het niet beter met die hoge stromen om 10mm2 als kabel te pakken om de spanningsval te beperken en daarmee capaciteitsverlies. Ook zou ik 5 aderig overwegen zodat mocht 3 fasen laden nog eens opportuun zijn dat de kabel daarop is voorbereid.
Ik hoop dat deze stugge dikke kabel zich door een 40mm pvc laat werken. De binnenmaat hiervan is namelijk nog kleiner. Als dit alleen voor de UTP is dan moet het geen probleem zijn.
4mm2 is voldoende voor 32A over 15m, zie deze link. Deze kabel is 16,4mm doorsnede en ging gemakkelijk door de 40mm PVC leiding.
3 fase laden ga ik niet doen, aangezien ik 1 fase heb en geen plannende om de groepenkast om te bouwen naar 3 fasen. 1 fase laden gaat snel zat, de volgende morgen is de auto echt wel voor 95% geladen.

• Marty12345
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-02 13:49
Ik volg het topic al een paar weken. Leuk om alle verhalen te lezen. Wat mij zo verbaasd zijn de levertijden. Bij mijn dealer wordt gezegd augustus als ik nu bestel. Bij leaseplan krijg ik ook te horen, nu besteld levering augustus. Er zijn ook leasemaatschappijen die de auto niet zelf inkopen. Daar krijg ik te horen 4e kwartaal /december.
Tja.. De waarheid zal in het midden liggen. Maar daarom snap ik de verschillen niet zo in levertijd. Iemand dezelfde ervaring?

• jgkt
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 20-02 19:25
JDFS schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:13:
[...]
Ik heb de Brodit houder voor de Kona gekocht, maar krijg die niet helemaal lekker in het rooster. De blauwe plakstrips komen helemaal niet in de roosters terecht, doe ik iets verkeerd? Zal morgen proberen foto te maken...
Ik heb inmiddels de tweede houder besteld, bij het (heel voorzichtig) uitnemen van de houder braken 2 vd 4 lipjes af. De leverancier is me tegemoet gekomen met 50% korting.
Op zich zat mijn houder er wel stabiel in, maar zal eens goed kijken hoe de pasvorm is als ik hem er komend weekend in zet.

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 11:24
Zou het kunnen zijn dat de e-Niro's op kleurbatches worden geproduceerd en dat de ene kleur dus eerder op de boot komt dan de ander? Bij de reserveringen is immers gevraagd om een kleurvoorkeur. Wellicht dat men rekening houdt met die inventarisatie.

Aan de andere kant..... Ik had metallic wit opgegeven toen (ongeveer september denk ik). Half december platinum graphite besteld want wit was pas eind van het jaar leverbaar. Levering nu voorzichtig geschat op eind februari maar dealer verschuilt zich nog achter de importeur.

• Jhb62
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 10:39

Jhb62

Kona 14/06/2019

https://insideevs.com/hyu...v-electric-canada-delays/
Ook in Canada problemen met leveren

• internet4me
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18-02 15:00
YStunnenberg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:23:
[...]

4mm2 is voldoende voor 32A over 15m, zie deze link. Deze kabel is 16,4mm doorsnede en ging gemakkelijk door de 40mm PVC leiding.
3 fase laden ga ik niet doen, aangezien ik 1 fase heb en geen plannende om de groepenkast om te bouwen naar 3 fasen. 1 fase laden gaat snel zat, de volgende morgen is de auto echt wel voor 95% geladen.
Wacht even. Een spanningsverlies van 5% normaal en alles moet dan in de grond zitten...
Gelukkig weet mijn leverancier beter. Daar krijg ik 6mm omdat 4 mm te vaak problemen geeft en dat de kabel ergens in in moet..... 4mm had ik zelf niet geaccepteerd.

• YStunnenberg
internet4me schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:40:
[...]

Wacht even. Een spanningsverlies van 5% normaal en alles moet dan in de grond zitten...
Gelukkig weet mijn leverancier beter. Daar krijg ik 6mm omdat 4 mm te vaak problemen geeft en dat de kabel ergens in in moet..... 4mm had ik zelf niet geaccepteerd.
Ik heb ook geen 4mm2 gebruikt maar 6mm2. Ik kwam een belgische site tegen waar de verliezen kan bereken en die gaf 6mm2 aan. Ik kan die site niet zo snel meer vinden.

• tomas123
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:58
joepie de p schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:35:
Zou het kunnen zijn dat de e-Niro's op kleurbatches worden geproduceerd en dat de ene kleur dus eerder op de boot komt dan de ander? Bij de reserveringen is immers gevraagd om een kleurvoorkeur. Wellicht dat men rekening houdt met die inventarisatie.

Aan de andere kant..... Ik had metallic wit opgegeven toen (ongeveer september denk ik). Half december platinum graphite besteld want wit was pas eind van het jaar leverbaar. Levering nu voorzichtig geschat op eind februari maar dealer verschuilt zich nog achter de importeur.
Productietechnisch een logische keuze ivm omsteltijden van spuitmachines. Dus ja :)

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:39
joepie de p schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:35:

Ik heb gekozen voor Pearl White, al tijdens het reserveren (eind juli). Begin december definitief besteld en volgens het laatste bericht een week geleden zou ik hem ergens in februari moeten krijgen.

Maar ik blijf gewoon hopen dat de dealer me binnenkort belt dat hij afgehaald kan worden ;-)

• RedX
  • Laatst online: 19-02 22:19
Vandaag bericht van de dealer gekregen dat ik mijn Kona volgende week kan ophalen. :) Dealer biedt Yokohama winterbanden als optie, maar daarover lees ik minder positieve ervaringen. Zijn er naast Goodyear nog andere goeie alternatieven voor winterbanden?

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:34
RedX schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:58:
Vandaag bericht van de dealer gekregen dat ik mijn Kona volgende week kan ophalen. :) Dealer biedt Yokohama winterbanden als optie, maar daarover lees ik minder positieve ervaringen. Zijn er naast Goodyear nog andere goeie alternatieven voor winterbanden?
Reserveringsnummer bekend toevallig?!

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• RedX
  • Laatst online: 19-02 22:19
Trackerfire schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 22:20:
[...]

Reserveringsnummer bekend toevallig?!
Nee, wel herhaaldelijk om gevraagd, maar alsnog niet gekregen/bekend..

• Snirpo
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:16
Is dit de zwarte of de blauwe kleur?

• MikeyC
  • Laatst online: 18-02 19:13

MikeyC

Infiltrate Mapper

Marty12345 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:33:
(...) Bij mijn dealer wordt gezegd augustus als ik nu bestel. Bij leaseplan krijg ik ook te horen, nu besteld levering augustus. Er zijn ook leasemaatschappijen die de auto niet zelf inkopen. Daar krijg ik te horen 4e kwartaal /december.
(...)
Interessant. ik heb bij Leaseplan aangevraagd op 30 november en toen was het levering januari 2020. Hij is op 5 december besteld via Kia Helmond (dealer door Leaseplan gekozen op basis van "tevredenheid") en indicatieve levermoment is week 48 van 2019. Runway Red, dus daarmee sta je al 1-0 achter.
Ze geven aan dat er maar 80 auto's beschikbaar komen voor LeasePlan.

Ik ben benieuwd of de levertijd korter wordt als er veel afhakers zijn.

<insert sig here>

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-02 16:04

elmo1

Kona Electric jan-2019

YStunnenberg schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:45:
[...]

Ik heb ook geen 4mm2 gebruikt maar 6mm2. Ik kwam een belgische site tegen waar de verliezen kan bereken en die gaf 6mm2 aan. Ik kan die site niet zo snel meer vinden.
idem hier 6mm ipv 4mm was advies.

• Akubra
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-02 14:41
Ik volg dit forum met grote interesse.

Vanaf het begin (juli 2018) de e-Niro gereserveerd en begin december is hij via de lease maatschappij besteld bij mijn dealer. Ik heb een Aurora Black Pearl ExecutiveLine besteld

Ik sta daar op nummer 1, dus dealer gaf aan dat het wel heel raar moest lopen wil hij de auto niet in januari kunnen leveren.

Verwachte levering is eind januari, maar tot op heden kan de dealer niets met 100% zekerheid zeggen. Helaas krijg ik ook weinig details over de reden. Moet Kia Nederland akkoord geven voor de order? Is het niet zeker of mijn kleur geleverd gaat worden? Redelijk onduidelijk allemaal.

Ik kan niet wachten om de e-Niro te ontvangen, maar wil mijn dealer niet gaan spammen. Enige wat ik kan doen is geduldig afwachten.

Ik lees dat één iemand zijn e-Niro al heeft. Zijn er al meer uitleveringen?

• DSmarty
  • Niet online
Akubra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:05:

Vanaf het begin (juli 2018) de e-Niro gereserveerd en begin december is hij via de lease maatschappij besteld bij mijn dealer. Ik heb een Aurora Black Pearl ExecutiveLine besteld

Ik sta daar op nummer 1, dus dealer gaf aan dat het wel heel raar moest lopen wil hij de auto niet in januari kunnen leveren.

Verwachte levering is eind januari, maar tot op heden kan de dealer niets met 100% zekerheid zeggen. Helaas krijg ik ook weinig details over de reden. Moet Kia Nederland akkoord geven voor de order? Is het niet zeker of mijn kleur geleverd gaat worden? Redelijk onduidelijk allemaal.

Ik kan niet wachten om de e-Niro te ontvangen, maar wil mijn dealer niet gaan spammen. Enige wat ik kan doen is geduldig afwachten.

Ik houd het een beetje bij @RDW, maar dit is de stand van zaken dit jaar qua tenaamstellingen:
02-01-19: 16
02-01-19: 10
04-01-19: 8
05-01-19: 2
07-01-19: 3
08-01-19: 4

Toen ik de definitieve bestelling doorgaf adviseerde de dealer mij overigens met klem om voor bepaalde kleuren te kiezen, de voorraadhoudende kleuren, om een zo kort mogelijke levertijd te hebben.

DSmarty wijzigde deze reactie 10-01-2019 08:19 (8%)

• YStunnenberg
Akubra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:05:

Zodra de e-Niro door de dealer bij KIA is besteld volgt er een terugkoppeling van KIA naar de dealer. Er wordt dan bekend gemaakt wat de verwachte aankomstdatum in NL is.

Een dealer(groep) mag maar een x aantal auto's per maand bij KIA bestellen. Het aantal auto's verschilt per dealerconcern en zelfs per dealer. U kunt gewoon aan de dealer vragen of er een terugkoppeling is geweest vanuit KIA. Heeft de dealer geen informatie dan is de auto nog niet besteld bij KIA.

In uw geval lijkt mij dat sterk omdat u op nr 1 bij de dealer staat, tenzij de dealer onderdeel is van een groot concern en uw dealer deze maand geen auto's toe gewezen krijgt.

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-02 07:29
Bij mij zitten banden van Vredestein eronder. Vooralsnog niks mis mee!

• DSmarty
  • Niet online
Heb nog een kleine "uitdaging" met de e-Niro.
Ik vind die Nederlandse kofferbakoplossing verschrikkelijk, de kofferbak is enorm veel kleiner dan in de Noorse variant doordat ze de bodem zo hoog hebben liggen. Daarnaast vind ik het, in tegenstelling tot Kia, helemaal niet handig om de laadkabels onder de kofferbak te hebben liggen. Zie je het al voor je op een vakantiereis, waar je in veel landen geen uitgebreid snellaad-netwerk hebt liggen.... schat... we moeten even de hele kofferbak leeghalen om te kunnen laden...

Heb het mijn dealer gevraagd, maar die kon zo niet de juiste onderdelen vinden om de kofferbak om te bouwen naar Noorse standaarden. Heeft hier iemand enig idee van de juiste partnummers? Of desnoods een VIN-nummer van een Noorse variant?

• YStunnenberg
DSmarty schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:24:
Heb nog een kleine "uitdaging" met de e-Niro.
Ik vind die Nederlandse kofferbakoplossing verschrikkelijk, de kofferbak is enorm veel kleiner dan in de Noorse variant doordat ze de bodem zo hoog hebben liggen. Daarnaast vind ik het, in tegenstelling tot Kia, helemaal niet handig om de laadkabels onder de kofferbak te hebben liggen. Zie je het al voor je op een vakantiereis, waar je in veel landen geen uitgebreid snellaad-netwerk hebt liggen.... schat... we moeten even de hele kofferbak leeghalen om te kunnen laden...

Heb het mijn dealer gevraagd, maar die kon zo niet de juiste onderdelen vinden om de kofferbak om te bouwen naar Noorse standaarden. Heeft hier iemand enig idee van de juiste partnummers? Of desnoods een VIN-nummer van een Noorse variant?
Ik heb ook zitten kijken hoe het zit, je kan de bakjes eruit schroeven met een Torx schroeven draaier. Zover ik kan inschatten kan de vloerplaat naar beneden zonder daar iets voor hoeven aan te passen. Desnoods zelf een mdf plaat er in maken en die bekleden of langs een auto inbouw bedrijf rijden.

Zie kona frunk om je kabels op te bergen.

• mjdvandenberg
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:21
Gefeliciteerd! Bij mij is het half januarifebruari zover *O*

Ik heb Dunlop SP Wintersport 5 winterbanden erbij besteld (gewoon op de originele 17" wielen). Puur op bandenlabels bekeken lijken die prima.

mjdvandenberg wijzigde deze reactie 10-01-2019 10:55 (1%)
Reden: levermaand

Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

• smoken
Zijn de pedalen nou gewoon standaard rubber zoals in het demo model, of toch bekleed met RVS zoals in de marketing uitingen?

smoken wijzigde deze reactie 10-01-2019 08:42 (3%)

• Akubra
YStunnenberg schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:18:
[...]

Zodra de e-Niro door de dealer bij KIA is besteld volgt er een terugkoppeling van KIA naar de dealer. Er wordt dan bekend gemaakt wat de verwachte aankomstdatum in NL is.

Een dealer(groep) mag maar een x aantal auto's per maand bij KIA bestellen. Het aantal auto's verschilt per dealerconcern en zelfs per dealer. U kunt gewoon aan de dealer vragen of er een terugkoppeling is geweest vanuit KIA. Heeft de dealer geen informatie dan is de auto nog niet besteld bij KIA.

In uw geval lijkt mij dat sterk omdat u op nr 1 bij de dealer staat, tenzij de dealer onderdeel is van een groot concern en uw dealer deze maand geen auto's toe gewezen krijgt.
Toen ik eind december bij de dealer was om de accessoires te bespreken en te bestellen, liet hij is het systeem zien dat mijn e-Niro gewoon besteld was. Vorige week contact met hem gehad en hij hoopte afgelopen vrijdag wat concreter te zijn. Tot op heden niets meer van hem gehoord.

Gisteren reed ik langs de dealer en zag in ieder geval één e-Niro (zilver) staan bij de nieuwe auto's. Hij heeft dus een e-Niro uitgeleverd gekregen. De rest kon ik niet zo goed zien.

Mijn dealer gaf aan dat hij 4 tot 6 auto's per maand krijgt.

We wachten gewoon af. Ik kan er niets aan veranderen. Alleen wat meer terug koppeling over de status was wel mooi geweest.

• Tjomo
smoken schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:42:
[...]

Zijn de pedalen nou gewoon standaard rubber zoals in het demo model, of toch bekleed met RVS zoals in de marketing uitingen?
Rubber

• Tjomo
Snirpo schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 23:30:
[...]

Is dit de zwarte of de blauwe kleur?
Zwart!

Op winterbanden met originele velg. Heb de zomerbanden om de velgen van de winterset laten leggen.

• smoken

• Liesjuuh2106
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 14-02 09:26
Ik ben wel benieuwd, heeft er iemand al een Kona in de kleur Tangerine Comet? Ik verwacht deze begin april.

Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019

• Akubra
Daarom heb ik de 2-delige aluminium pedalenset als optie genomen. Staat net wat beter.

• Elmar1982
  • Laatst online: 09:38
Akubra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:33:
[...]

Daarom heb ik de 2-delige aluminium pedalenset als optie genomen. Staat net wat beter.
Nu je footrest nog en dat word een moeilijker verhaal :)

In bestelling: KIA e-Niro ExecutiveLine Graphite Platinum 64Kwh (Leverdatum: onbekend, huidige schatting: Augustus 2019)

• Snirpo
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07:16
Tjomo schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:22:
[...]

Zwart!

Op winterbanden met originele velg. Heb de zomerbanden om de velgen van de winterset laten leggen.
Dan ben ik heel blij dat ik ook de zwarte heb besteld :)

• Akubra
Elmar1982 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:54:
[...]

Nu je footrest nog en dat word een moeilijker verhaal :)
Eerst maar zorgen dat ik de auto krijg. Hahaha!! Dan maar op jacht naar die foot-rest.

P.s wel een goede reden om de dealer te bellen. "Kan er ook een aluminium foot-rest besteld worden." en "O, nu ik je toch aan de lijn heb. Wanneer kan de auto geleverd worden."

• juptache
  • Niet online
eNiro
Vanmorgen even langs de dealer gereden om m’n binnengekomen eNiro in het echt te begluren! Dinsdagmorgen ga ik ‘m ophalen. Was het maar dinsdag.. :9~

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Alleen maar zwarte? Of zijn er ook al andere kleuren uitgeleverd?

• Akubra
juptache schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:35:
[Afbeelding: eNiro]
Vanmorgen even langs de dealer gereden om m’n binnengekomen eNiro in het echt te begluren! Dinsdagmorgen ga ik ‘m ophalen. Was het maar dinsdag.. :9~
Nice!! Waar (bij welke dealer) besteld?

• Elmar1982
  • Laatst online: 09:38
Akubra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:28:
[...]

Eerst maar zorgen dat ik de auto krijg. Hahaha!! Dan maar op jacht naar die foot-rest.

P.s wel een goede reden om de dealer te bellen. "Kan er ook een aluminium foot-rest besteld worden." en "O, nu ik je toch aan de lijn heb. Wanneer kan de auto geleverd worden."
Zijn niet te leveren ;)

In bestelling: KIA e-Niro ExecutiveLine Graphite Platinum 64Kwh (Leverdatum: onbekend, huidige schatting: Augustus 2019)

Pagina: 1 ... 42 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True