Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• juptache
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:39:
Alleen maar zwarte? Of zijn er ook al andere kleuren uitgeleverd?
Bij mijn dealer tot nu toe twee zwarte die volgende week uitgeleverd worden.
Akubra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:41:
[...]

Nice!! Waar (bij welke dealer) besteld?
Kooijman in Tiel.

• Akubra
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 20-02 14:41
juptache schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Bij mijn dealer tot nu toe twee zwarte die volgende week uitgeleverd worden.
[...]

Kooijman in Tiel.
Dan heb ik de juiste keuze gemaakt met APB als kleur. Ziet er stoer uit.

Kan je ook vertellen wanneer je gereserveerd en besteld had? En wanneer de dealer contact met je opnam?

• ArieL
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 09:50
juptache schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:35:
[Afbeelding: eNiro]
Vanmorgen even langs de dealer gereden om m’n binnengekomen eNiro in het echt te begluren! Dinsdagmorgen ga ik ‘m ophalen. Was het maar dinsdag.. :9~
Mooi man.. zo gaat de e-niro van mij er van mij ook uit zien.. misschien helemaal fout maar ik krijg toch kriebels om de blauwe accenten mat (donker) rood te plasti-dippen inclusief de grill en spiegels..en plastic strips aan de zijkant..

• Dark_Sim1986
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 19-02 13:47
ik wilde die order toen gewoon zsm erdoorheen hebben, anders had ik dat blauwe ook zwart laten maken

• ArieL
Is er dit weekend eigenlijk een "meet and greet" van toekomstige rijders bij de aankomst van de morning capo in rotterdam :w :w *O* *O* _O- _O- oOo oOo

ArieL wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:27 (14%)

• bomajo
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 11:42
ArieL schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:51:
[...]

Mooi man.. zo gaat de e-niro van mij er van mij ook uit zien.. misschien helemaal fout maar ik krijg toch kriebels om de blauwe accenten mat (donker) rood te plasti-dippen inclusief de grill en spiegels..en plastic strips aan de zijkant..
Heb zelf een donker blauwe besteld. Heb zelf ook kriebels om blauwe accenten zwart te maken, chromen strip bij ramen zwart en velgen zwart te maken. Weet alleen niet of dit niet ‘te’ wordt.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dan wordt het de e-noir :P

• ArieL
en met de rode accenten renoir :) ok genoeg off topic.. het is trouwens wel grappig om er nu dan achter te komen dat de eniro de dag voor dat de bestelling doorgevoerd werd al vertrokken was uit de haven :)

• juptache
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Akubra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:49:
[...]
Dan heb ik de juiste keuze gemaakt met APB als kleur. Ziet er stoer uit.

Kan je ook vertellen wanneer je gereserveerd en besteld had? En wanneer de dealer contact met je opnam?
Wanneer gereserveerd kan ik niet terugvinden, maar besteld op 29/11, nadat de dealer op 28/11 's avonds had gebeld.

• Appeltaart
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-02 10:58
Liesjuuh2106 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 10:03:
Ik ben wel benieuwd, heeft er iemand al een Kona in de kleur Tangerine Comet? Ik verwacht deze begin april.
Sinds september mag ik rond rijden in een Kona met de kleur Tangerine Comet, samen met de donker rode kleur de mooiste wat mij betreft al zijn ze erg verschillend van uitstraling. Eerder heb ik dit album gepost met wat foto's; https://imgur.com/a/EMptB4U .

Onlangs start ik overigens mijn auto gaat 95% van het dashboard niet aan .... Eigenlijk alleen de items die uiterst links en rechts zaten werden zichtbaar. Uurtje later moest ik weer rijden en toen werkte alles gelukkig weer :).

Appeltaart wijzigde deze reactie 10-01-2019 13:52 (19%)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-02 07:29
YStunnenberg schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Ik heb ook zitten kijken hoe het zit, je kan de bakjes eruit schroeven met een Torx schroeven draaier. Zover ik kan inschatten kan de vloerplaat naar beneden zonder daar iets voor hoeven aan te passen. Desnoods zelf een mdf plaat er in maken en die bekleden of langs een auto inbouw bedrijf rijden.

Zie kona frunk om je kabels op te bergen.
Iemand de frunk optie al geprobeerd? Zit er aan te denken het misschien te doen, maar ik ben benieuwd hoe dat met regen omgaat... op deze manier kan ik dan namelijk de 2e laadkabel daar kwijt en kan de normale laadkabel onder het plateau in de kofferbak!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 09:46
JDFS schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Iemand de frunk optie al geprobeerd? Zit er aan te denken het misschien te doen, maar ik ben benieuwd hoe dat met regen omgaat... op deze manier kan ik dan namelijk de 2e laadkabel daar kwijt en kan de normale laadkabel onder het plateau in de kofferbak!
Kon ik het maar proberen, ik moet nog even wachten voordat ik mijn e-Niro heb.

Wat ik mij wel afvraag is hoe warm het onder de kap wordt.

e-Niro Executive Line Gravity Blue besteld

• swaluw2
  • Laatst online: 08:45

swaluw2

Reserveringslijst sinds 25-07

Iemand een idee welke lengte dakkoffer op de E-Niro past?

Kan het bij de "gewone" Niro niet vinden, heb nu een dakkoffer van 210 lengte (540 liter) op mijn Outlander Phev die ik liefste overzet op de E-Niro. De vin moet er denk ik nog wel onder passen, maar de kofferbak moet nog wel open kunnen en aan de voorkant niet (te veel) uitsteken. Als het niet zou passen, verkoop ik direct de (nieuwe) dakkoffer direct mee met mijn Phev die ik nu in de verkoop op Autoscout heb gezet.

Mijn gevoel zegt dat er max 180 cm lengte dakkoffer oppast, iemand die dit zeker weet?

Kia E-Niro Gravity Blue besteld 1e week december 2018, verwachte levering zaterdag 2 februari

• DSmarty
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
swaluw2 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:44:

Kan het bij de "gewone" Niro niet vinden, heb nu een dakkoffer van 210 lengte (540 liter) op mijn Outlander Phev die ik liefste overzet op de E-Niro. De vin moet er denk ik nog wel onder passen, maar de kofferbak moet nog wel open kunnen en aan de voorkant niet (te veel) uitsteken. Als het niet zou passen, verkoop ik direct de (nieuwe) dakkoffer direct mee met mijn Phev die ik nu in de verkoop op Autoscout heb gezet.

Mijn gevoel zegt dat er max 180 cm lengte dakkoffer oppast, iemand die dit zeker weet?
Goede vraag.
Ik heb zelf ook een bestaande skikoffer (218 x 94 x 40 cm). Ik ben er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat dit gewoon gaat. De daklast is max 100kg, dus dat is prima:

175cm moet sowieso passen, want een dergelijk model bieden ze zelf al aan in de e-niro "configurator":

Gezien die maat is de kans dat onze koffers weleens wat kunnen uitsteken inderdaad.

De koffer die ik heb is overigens wel redelijk aerodynamisch en aan twee zijden te openen. (Thule Excellente XT)

DSmarty wijzigde deze reactie 10-01-2019 14:56 (5%)

• Rick1855
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 18-02 19:28
JDFS schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Volgens mij heeft de Engelse poster er al 700 miles mee rondgereden zonder probleem.

verwacht Kona Premium 64kW eind januari

• Akubra
DSmarty schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:51:
[...]

Goede vraag.
Ik heb zelf ook een bestaande skikoffer (218 x 94 x 40 cm). Ik ben er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat dit gewoon gaat. De daklast is max 100kg, dus dat is prima:
[Afbeelding]
175cm moet sowieso passen, want een dergelijk model bieden ze zelf al aan in de e-niro "configurator":
[Afbeelding]
Gezien die maat is de kans dat onze koffers weleens wat kunnen uitsteken inderdaad.

De koffer die ik heb is overigens wel redelijk aerodynamisch en aan twee zijden te openen. (Thule Excellente XT)
Op de Kia accessoires lijst bij de e-Niro staat ook deze : DAKKOFFER KIA BLACK GLOSSY (390L) met deze maten 195 x 73.8 x 36 cm.

Er staat wel de volgende opmerking bij: Let u wel op dat bij deze dakkoffer door de lange lengte bij het openen van de achterklep deze tegen de dakkoffer aan kan komen

Dus lange dakkoffer kan, maar kijk uit met het openen van je achterklep.

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:59
swaluw2 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:44:

Bij mijn e-Niro heb ik een dakrail en dakkoffer besteld die Kia zelf verkoopt bij de e-Niro. Ik ben er blind vanuit gegaan dat deze dan ook past. Ze hadden twee versies van de dakkoffer en ik heb de grootste genomen (Thule Touring 200 zwart glossy (175x82x45) Nu nog maar gaan ontdekken hoeveel verlies aan bereik ik heb met dat ding op het dak.

Verwacht : Kia Niro EV, 1 mei 2019

• IVIaarten
  • Laatst online: 00:29
GAEvakYD schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:13:
[...]

[...]

Bij mijn e-Niro heb ik een dakrail en dakkoffer besteld die Kia zelf verkoopt bij de e-Niro. Ik ben er blind vanuit gegaan dat deze dan ook past. Ze hadden twee versies van de dakkoffer en ik heb de grootste genomen (Thule Touring 200 zwart glossy (175x82x45) Nu nog maar gaan ontdekken hoeveel verlies aan bereik ik heb met dat ding op het dak.
Stond een filmpje van een Brit op Youtube die dit met de Kona getest heeft, hij had niet echt veel last van veel slechter gebruik, maar reed volgens mij over het algemeen lagere snelheden. Als je 140 gaat blazen op de snelweg zijn de effecten veel groter, reken dan op een significante afname van je bereik.

YouTube: Surprising!! Roof Box Efficiency on a 64kwh Kona

• swaluw2

swaluw2

IVIaarten schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:24:
[...]

Stond een filmpje van een Brit op Youtube die dit met de Kona getest heeft, hij had niet echt veel last van veel slechter gebruik, maar reed volgens mij over het algemeen lagere snelheden. Als je 140 gaat blazen op de snelweg zijn de effecten veel groter, reken dan op een significante afname van je bereik.

YouTube: Surprising!! Roof Box Efficiency on a 64kwh Kona
Thanks, dus bij de Kona bijna 10% verlies met deze dakkoffer, zal wel gelijk zijn bij de E-Niro. Inderdaad reed hij meestal 80/90 en zijn skibox was wel wat kleiner dan waar wij nu over praten (of de maximale lengte 180, 195 of 210 cm is). Alhoewel hoogte waarschijnlijk nog meer van invloed is op de range dan de lengte. Voor mijn beide vakantietripjes van 1400 km+ naar elektrisch niemandsland dit jaar, zal ik extra gaan letten op super aerodynamische dakkoffer. Ik ga de 210cm box die ik nu heb in ieder geval toch meteen verkopen en een 180cm maat terugkopen.

Kia E-Niro Gravity Blue besteld 1e week december 2018, verwachte levering zaterdag 2 februari

• rob313
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 08:11

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Akubra schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Gisteren reed ik langs de dealer en zag in ieder geval één e-Niro (zilver) staan bij de nieuwe auto's. Hij heeft dus een e-Niro uitgeleverd gekregen. De rest kon ik niet zo goed zien.
Dat kan de mijne zijn volgende week donderdag ophalen. :)

e-niro en e-kona

• JanTr
  • Laatst online: 11:30
...zijn er ook E-Niro vrienden die te maken hebben met Durmi dealer(groep)? Regio A'dam

• YStunnenberg
JanTr schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:31:
...zijn er ook E-Niro vrienden die te maken hebben met Durmi dealer(groep)? Regio A'dam
Ik zit ook bij Durmi, maar dan Purmerend. De bestellingen worden door Zaandam gecoördineerd.

Ik heb de coördinator gesproken over de order procedure, stuur me een bericht wanneer je het een wilt weten.

• Happyhil
  • Laatst online: 08-02 15:51
Kan as dinsdag mijn kona ophalen, bestelnr 2018-1152.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:34
Nou, zaterdag of zondag komt er weer een lading (Morning Capo). Eind deze maand nog eentje op 27-1-2019 (Morning Lady), medio februari de Tomar en eind februari de Morning Pride. Staan als het goed is in z'n totaliteit zo'n 1.200 Kona's op als we de eerdere verwachting van de importeur doortrekken indien deze nog steeds actueel is uiteraard.

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• swaluw2

swaluw2

Ja, ik zelf ook. Heb te maken met Oscar die zowel Durmi Amsterdam als Durmi Zaandam de verkoop doet.

• Trackerfire
Lijstjes zijn weer bijgewerkt. Wil je makkelijk naar dit lijstje navigeren. Dat kan middels de nieuwe knop in het forum rechts bovenin "het pinnetje". Daarmee laat hij alle gepinde posts zien en daar heb dan ook het lijstje aan toegevoegd.

• Jhb62
  • Laatst online: 10:39

Jhb62

Kona 14/06/2019

Trackerfire schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:18:
Nou, zaterdag of zondag komt er weer een lading (Morning Capo). Eind deze maand nog eentje op 27-1-2019 (Morning Lady), medio februari de Tomar en eind februari de Morning Pride. Staan als het goed is in z'n totaliteit zo'n 1.200 Kona's op als we de eerdere verwachting van de importeur doortrekken indien deze nog steeds actueel is uiteraard.
Misschien toch weer naar de oude leverdatum van april

• Echnon
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-02 22:34
Is er voor de Kona nog een verschil in levertijd als je een bepaalde kleur of configuratie (fashion vs premium oid) kiest zoals dit voor de e-niro het geval lijkt te zijn?

• Trackerfire
Jhb62 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Misschien toch weer naar de oude leverdatum van april
Met deze aantallen zou dat moeten kunnen. Ik duim mee :)

• Daacuso
  • Laatst online: 10:10
Als ik dat zo zie zou voor mij februari best wel eens mogelijk kunnen zijn.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Dark_Sim1986
Durmi in zwaag

• rlp.jaspers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 20-02 09:26
@Trackerfire Misschien een extra kolom 'dealer' voor het overzicht?

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20-02 21:22
Toffe intro
Met de Kia E-Niro is de droomauto niet meer alleen voor de rijken
Autotest De Kia E-Niro maakt diepe indruk. Design, techniek, concept; drie keer nul fout, schrijft Bas van Putten.
https://www.nrc.nl/nieuws...n-voor-de-rijken-a3273341

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:56
Geinig artikel, wel weer erg NRC. Een hoop meta gelul en een klein beetje tekst over de auto.
Het lijkt erop alsof de auteur een Pulitzer hoopt te krijgen voor een auto recensie :+ .
Maar leuk om zoiets positiefs over de eNiro te lezen.

Andere vraag: hoe gaan we nu met z’n allen de auto noemen? E-Niro of eNiro?

• Akubra
Trackerfire schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:18:
Hoe komen jullie toch aan deze info?

Weten jullie of er ook e-Niro's aan boord van deze schepen zijn?

• Dark_Sim1986
Ja mijn dealer geeft aan dat mijn E-niro op de morning Lady staat. Deze komt 2019-01-27 aan in Rotterdam

Dark_Sim1986 wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:47 (22%)

• rlp.jaspers
Dark_Sim1986 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:26:
Ja mijn dealer geeft aan dat mijn E-niro op de morning Lady staat.
Zo mooi, de mijne geeft aan dat hij die informatie niet heeft/krijgt :/ Maar op basis van leverindicatie zou dat ook zo moeten zijn...tenzij het twee weken ongeveer duurt van het dok naar de dealer (weet iemand dat toevallig?).

Overigens zitten er op een boot ongeveer 300 auto's van meerdere merken (in elk geval Hyuandai's en KIA's) en doet zo'n boot meerdere havens aan..dus het is beetje gissen qua aantallen.

Via https://www.eukor.com/ek/...vice/portSchedule.do#none kun je de boten opvragen (Eukor is de transporteur, Pyeongtaek als vertrek voor e-Niro, Ulsan voor Kona en bestemming Rotterdam uiteraard).

• Dark_Sim1986
ja blijft ook allemaal bizar, heb pas 1 okt gereserveerd en 4 dec bestelling geplaatst. Dus als ie er echt op staat mag ik van geluk spreken denk ik. geloof het pas als hij bij de dealer staat ;)

• rlp.jaspers
Dark_Sim1986 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:35:
ja blijft ook allemaal bizar, heb pas 1 okt gereserveerd en 4 dec bestelling geplaatst. Dus als ie er echt op staat mag ik van geluk spreken denk ik. geloof het pas als hij bij de dealer staat ;)
Tja, ik had 24 juli gereserveerd en 6 december definitief besteld (althans eerder al, maar dealer 'kon' pas 6 december definitief maken/order doorvoeren :? ). Lijkt erop dat de besteldatum icm kleur dan toch ook ergens 'leidend' is los van de reserveringslijst.

Overigens gaf de dealer aan dat een tracking wel leuk/handig zou zijn :X

rlp.jaspers wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:41 (6%)

• Dark_Sim1986
ja dat en de datum waarop je zou kunnen gaan rijden, ik heb een zwarte besteld en kan elk moment rijden. (heb nu een voorloper) geen idee hoe dat is bij de rest van de lijst bij mijn dealer

• YStunnenberg
Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:24:
[...]

Hoe komen jullie toch aan deze info?

Weten jullie of er ook e-Niro's aan boord van deze schepen zijn?
Heeel veel pagina's geleden was er een forumlid die inside info had. Die heeft wat linkjes gedeelt die andere forumleden hebben opgepikt.

• Akubra
Vreemd dat de ene dealer diverse details (op welk schip de auto staat) geeft en de andere dealer dat dan niet kan geven.

Ik heb een zwarte besteld en bij reservering aangegeven dat ik in januari al kan rijden.

• rlp.jaspers
Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:50:
Vreemd dat de ene dealer diverse details (op welk schip de auto staat) geeft en de andere dealer dat dan niet kan geven.

Ik heb een zwarte besteld en bij reservering aangegeven dat ik in januari al kan rijden.
Niet alleen vreemd, maar vooral frustrerend. Maakt mij niet uit dat ik moet wachten tot eind van de maand, maar meer info zou wel prettig zijn. Vooral aangezien andere die wel krijgen van hun dealer.

• YStunnenberg
rlp.jaspers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:52:
[...]

Niet alleen vreemd, maar vooral frustrerend. Maakt mij niet uit dat ik moet wachten tot eind van de maand, maar meer info zou wel prettig zijn. Vooral aangezien andere die wel krijgen van hun dealer.
Nadat ik een klacht had ingediend bij KIA heb ik pas meer te horen gekregen over het order proces. Daardoor heb ik meer begrip gekregen hoe het werkt en dat er geen of weinig informatie wordt verstrekt.

• Akubra
rlp.jaspers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:52:
[...]

Mijn huidige 14% auto is inmiddels 5 jaar, dus valt nu onder 25% bijtelling. Daar wil ik zo snel mogelijk vanaf.
Krijg ik de e-Niro in januari, dan rij ik mijn huidige auto nog wel even. Gaat het langer duren, dan neem ik liever een goedkopere voorloop auto. Daarom zou ik wel graag wat meer info van mijn dealer ontvangen.

En ik moet de winterbanden-wissel inplannen, en dat kan ik pas doen als ik weet wanneer ik de auto krijg.

Maar goed, als er weer wat schepen met e-Niro's aankomen, dan heb ik nog goede hoop op eind januari.

• brandon
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:20
is het niet 22%
Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Mijn huidige 14% auto is inmiddels 5 jaar, dus valt nu onder 25% bijtelling. Daar wil ik zo snel mogelijk vanaf.
Krijg ik de e-Niro in januari, dan rij ik mijn huidige auto nog wel even. Gaat het langer duren, dan neem ik liever een goedkopere voorloop auto. Daarom zou ik wel graag wat meer info van mijn dealer ontvangen.

En ik moet de winterbanden-wissel inplannen, en dat kan ik pas doen als ik weet wanneer ik de auto krijg.

Maar goed, als er weer wat schepen met e-Niro's aankomen, dan heb ik nog goede hoop op eind januari.

• ArieL
rlp.jaspers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:30:
[...]

Zo mooi, de mijne geeft aan dat hij die informatie niet heeft/krijgt :/ Maar op basis van leverindicatie zou dat ook zo moeten zijn...tenzij het twee weken ongeveer duurt van het dok naar de dealer (weet iemand dat toevallig?).

...
Wat ik ooit heb gehoord is dat het max 3 weken kan/mag duren voordat de auto na aankomst in de haven bij de dealer is.. ben ook wel benieuwd of anderen dit ook kunnen bevestigen..

• hantheman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 17-02 22:12
Smobbo schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:00:
[...]

Geinig artikel, wel weer erg NRC. Een hoop meta gelul en een klein beetje tekst over de auto.
Het lijkt erop alsof de auteur een Pulitzer hoopt te krijgen voor een auto recensie :+ .
Maar leuk om zoiets positiefs over de eNiro te lezen.

Andere vraag: hoe gaan we nu met z’n allen de auto noemen? E-Niro of eNiro?
Haha inderdaad zeg! maar ik moet zeggen dat dit wel leuk is om te lezen, de standaard auto recensies hebben we allemaal wel weer gehad ;)

Volgens mij is de officiële modeltype naam "e-Niro" kleine letter e.

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-02 16:04

elmo1

Kona Electric jan-2019

ArieL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:59:
[...]

Wat ik ooit heb gehoord is dat het max 3 weken kan/mag duren voordat de auto na aankomst in de haven bij de dealer is.. ben ook wel benieuwd of anderen dit ook kunnen bevestigen..
dealer van mijn Kona gaf in december aan dat hij normaliter binnen 2 tot 3 weken een auto na aankomst boot binnen kreeg.

Even afgezien van de ... actie van de airbags bleef de levering wel binnen 3 weken, had veel eerder kunnen zijn in mijn beleving maar goed, morgen aflevering :*)

• rlp.jaspers
...en uiteraard zitten we met smart te wachten op de allereerste real-user ervaringen :9~

• Akubra
Helaas niet.

Ze gaan uit van het bijtellings-percentage van het moment dat de auto op kenteken is gezet.
Dat was eind 2013 gewoon 25% voor het hoogste tarief.

• brandon
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 21:20
donders, boeven zijn het
Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:02:
[...]

Helaas niet.

Ze gaan uit van het bijtellings-percentage van het moment dat de auto op kenteken is gezet.
Dat was eind 2013 gewoon 25% voor het hoogste tarief.

• rlp.jaspers
ArieL schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:59:
[...]

elmo1 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:01:
[...]

dealer van mijn Kona gaf in december aan dat hij normaliter binnen 2 tot 3 weken een auto na aankomst boot binnen kreeg.

Even afgezien van de ... actie van de airbags bleef de levering wel binnen 3 weken, had veel eerder kunnen zijn in mijn beleving maar goed, morgen aflevering :*)
Hmmm, dat zou ook nog kunnen betekenen dat de mijne op de Morning Capo staat. Dealer gaf aan dat hij hem rond 28 januari binnen zou hebben. Een dag van dok -> dealer klinkt met al het papierwerk dan ook wel erg kort (twee weken klinkt logischer).

Waarschijnlijk wishfull thinking ;)

rlp.jaspers wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:06 (4%)

• Dark_Sim1986
Deze boten hebben iig geladen in PYEONGTEAK Korea:

Naam boot Arrival Port
Morning Capo 12-01-2019 Rotterdam
Morning Lady 27-01-2019 Rotterdam
Tomar 16-02-2019 Rotterdam
Morning Pride 26-02-2019 Rotterdam

Volgens de EUKOR website

Morning Capo's laatste locatie was UK

Dark_Sim1986 wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:15 (203%)

• elmo1
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-02 16:04

elmo1

Kona Electric jan-2019

rlp.jaspers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:03:
[...]

[...]

Hmmm, dat zou ook nog kunnen betekenen dat de mijne op de Morning Capo staat. Dealer gaf aan dat hij hem rond 28 januari binnen zou hebben. Een dag van dok -> dealer klinkt met al het papierwerk dan ook wel erg kort (twee weken klinkt logischer).

Waarschijnlijk wishfull thinking ;)
Welk papierwerk? Op kenteken zet de dealer zelf dus volgens mij is het alleen douane controle en dan hup naar de dealer.

• rlp.jaspers
elmo1 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:08:
[...]

Welk papierwerk? Op kenteken zet de dealer zelf dus volgens mij is het alleen douane controle en dan hup naar de dealer.
Douane, vrachtbrieven en weet ik wat er bij komt kijken :P Totaal geen idee hoe lang zoiets duurt/kan duren.

• Artbij
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Je moet ook nog hopen dat je auto niet van de boot waait :).

Tijd van auto naar dealer zal zeker 2 weken zijn denk ik. Naast transport moet er nog een klein beurtje gedaan worden en moet hij nog gepoetst worden.

Met gestrekt been.

• Ronalddeno
  • Laatst online: 08:40
Mijn Kona is bij de dealer aangekomen (Chalk White, reserveringsnummer 2018-0840). Nu eerst langs lederinbouw en daarna dak in Dark Knight spuiten. Dus duurt nog wel 3-4 weken voor ik m in ontvangst kan nemen.

• Henry65
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:42
Durmi in Zwaag

• AeoIus
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-02 21:21
Ik mag volgende week vrijdag mijn e-Niro ophalen bij Wassink Group in Arnhem :D

BF4: MrKlinkers - Steam/Dirt Rally: MrKlinkers - Dirt Rally league Klinkerweg

• Collie
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:42
Ronalddeno schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:10:
Mijn Kona is bij de dealer aangekomen (Chalk White, reserveringsnummer 2018-0840). Nu eerst langs lederinbouw en daarna dak in Dark Knight spuiten. Dus duurt nog wel 3-4 weken voor ik m in ontvangst kan nemen.
Weet je ook wat de lederinbouw kostte op je leaseprijs? En wordt het nog steeds een geventileerde stoel? Ik ben nu het offertetraject aan het doorlopen.

Battle.net “Don’t act like you’re not impressed.” — Ron 'The Anchorman' Burgundy

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

AeoIus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:46:
Nice, ook geen gravity blue zeker? ;)

• AeoIus
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:51:
[...]
Nice, ook geen gravity blue zeker? ;)
Nee, Silky Silver :P

• Akubra
Wanneer gereserveerd/besteld?

• Ronalddeno
  • Laatst online: 08:40
Collie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:47:
[...]

Weet je ook wat de lederinbouw kostte op je leaseprijs? En wordt het nog steeds een geventileerde stoel? Ik ben nu het offertetraject aan het doorlopen.
Prijs van leder inbouw was dacht ik rond de 1800 EUR (optie van de leasemaatschappij). De verwarmings- en koelingsfunctie van de stoelen blijven behouden.

• Dark_Sim1986
Welk nummer had jij daar in de rij? en welke kleur?

• ArieL
Ik zal straks eens kijken of hij er al binnen is :)

• Henry65
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 10:42
Dark_Sim1986 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Welk nummer had jij daar in de rij? en welke kleur?
Nummer 1 en een zwarte.
Volgens de LM wordt het 'naar verwachting deze maand'

• AeoIus
Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:56:
[...]
Wanneer gereserveerd/besteld?
Gereserveerd op 24/7 en stond landelijk 3e geloof ik op de lijst. Ik denk dat ik het bericht binnenkreeg en meteen heb gereserveerd :*)
Offerte van 21/11 die op een later tijdstip is bevestigd door de LM.

• Akubra
AeoIus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Gereserveerd op 24/7 en stond landelijk 3e geloof ik op de lijst. Ik denk dat ik het bericht binnenkreeg en meteen heb gereserveerd :*)
Meteen toen ik de mail zag binnenkomen op 24-07 heb ik ook gereserveerd. Bestelling is door LM op 12-12 gedaan. Bij de dealer stond ik op nummer 1.

Dan weet ik een beetje waar ik rekening mee moet houden :

• rlp.jaspers
AeoIus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Meteen toen ik de mail zag binnenkomen op 24-07 heb ik ook gereserveerd. Bestelling is door LM op 12-12 gedaan. Bij de dealer stond ik op nummer 1.

Dan weet ik een beetje waar ik rekening mee moet houden :
Gekke vraag misschien, maar kan één van jullie twee zich herinneren dat er wat problemen waren met het ontvangen van een mail waarin je de reservering kon bevestigen?

Ik heb toen ook gelijk geprobeerd te reserveren, maar kreeg geen bevestigingsmail. Uiteindelijk (en na contact met klantenservice) werkte het na een uurtje ongeveer wel.

• smoken
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:39
rlp.jaspers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:59:
[...]

[...]

Gekke vraag misschien, maar kan één van jullie twee zich herinneren dat er wat problemen waren met het ontvangen van een mail waarin je de reservering kon bevestigen?

Ik heb toen ook gelijk geprobeerd te reserveren, maar kreeg geen bevestigingsmail. Uiteindelijk (en na contact met klantenservice) werkte het na een uurtje ongeveer wel.
Jep, had ik ook.
Daardoor opnieuw gereserveerd een paar dagen later.

Herinner me nog dat ik in Oostenrijk was toen ik de eerste keer probeerde te reserven ;-)

• Akubra
rlp.jaspers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:59:
[...]

[...]

Klopt. Die avond van de 24e juli waren er problemen met de systemen. Was ook wat onduidelijkheid of je wel of niet een mail kreeg ter bevestiging van je reservering.

Uiteindelijk kreeg je alleen een mail om je reservering te bevestiging, maar je kreeg nooit een mail die aangaf dat je reservering ontvangen was.

Ik heb uiteindelijk ook contact gezocht met Kia Nederland om er zeker van te zijn dat mijn reservering binnen was.

• rlp.jaspers
Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:12:
[...]

Klopt. Die avond van de 24e juli waren er problemen met de systemen. Was ook wat onduidelijkheid of je wel of niet een mail kreeg ter bevestiging van je reservering.

Uiteindelijk kreeg je alleen een mail om je reservering te bevestiging, maar je kreeg nooit een mail die aangaf dat je reservering ontvangen was.

Ik heb uiteindelijk ook contact gezocht met Kia Nederland om er zeker van te zijn dat mijn reservering binnen was.
Lag het toch niet aan mij ;) Ik heb uiteindelijk iets voor 18uur kunnen bevestigen.

Overigens was een bevestiging dat je had gereserveerd wel zo fijn geweest...dat was nu inderdaad onduidelijk (volgens mij heb ik een dag later nogmaals op de knop geramd O-) ).

rlp.jaspers wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:19 (12%)

• AeoIus
rlp.jaspers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:18:
[...]

Lag het toch niet aan mij ;) Ik heb uiteindelijk iets voor 18uur kunnen bevestigen.

Overigens was een bevestiging dat je had gereserveerd wel zo fijn geweest...dat was nu inderdaad onduidelijk (volgens mij heb ik een dag later nogmaals op de knop geramd O-) ).
Ik had geen problemen dat ik me kan herinneren, Kreeg de bevestigingsmail en heb die knop gebruikt. Ik dacht dat ik toen op de pagina een bevestiging van de bevestiging kreeg. Heb me daar verder niet druk om gemaakt.

• marc4547
  • Laatst online: 11:04
Vraag me niet waarom maar als ik naar de lijst van Trackerfire kijk met bestelde Niro's
( de datum bedoel ik Pagina 104 bedankt voor het bijwerken Trackerfire) heb ik toch het gevoel dat de verdeling onder de dealers niet helemaal correct verloopt, ondanks dat ik een voorinschrijving heb van 27 september zegt mijn dealer gewoon dat hij hem niet eerder kan bestellen als april, want hij mag er maar X per maand bestellen.... Ik heb ook geen vreemde kleur gewoon B4U ( Grafity Blue)

Dat vind ik toch wel ..... :'(

marc4547 wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:12 (9%)

• Elmar1982
  • Laatst online: 09:38
marc4547 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:09:
Vraag me niet waarom maar als ik naar de lijst van Trackerfire kijk met bestelde Niro's
( de datum bedoel ik Pagina 104 bedankt voor het bijwerken Trackerfire) heb ik toch het gevoel dat de verdeling onder de dealers niet helemaal correct verloopt, ondanks dat ik een voorinschrijving heb van 27 september zegt mijn dealer gewoon dat hij hem niet eerder kan bestellen als april, want hij mag er maar X per maand bestellen.... Ik heb ook geen vreemde kleur gewoon B4U ( Grafity Blue)

Ik denk dat je dealer gelijkt heeft. Ik heb 15 okt gereserveerd en de dealer denkt met hoe het er nu voor staat, in juni te kunnen bestellen, dus april is zo gek nog niet, maand later zou je hem kunnen hebben.

In bestelling: KIA e-Niro ExecutiveLine Graphite Platinum 64Kwh (Leverdatum: onbekend, huidige schatting: Augustus 2019)

• tyson69
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:55

Mee eens, heb deze vragen ook aan KIA NL gesteld. Nog geen antwoord tot heden
Overigens had ik met alle liefde tot april met bestellen willen wachten, als ik dan ook maar 2 maand later had kunnen rijden. Nu heb ik rond de jaarwisseling de bestelling gedaan en kan ik meer dan een jaar na mijn reserveerdatum pas rijden. Als ik berichten hier mag geloven krijg ik hem zelfs later dan mensen die helemaal niet reserveerden en in november bestelden.

• harw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-02 23:17

Vraagje heb je aangegeven dat je de eniro z.s.m. wilt hebben of een bepaalde datum i.v.m. Huidige Lease ?

• marc4547
Mijn auto is al 'op" dus moet nu tijdelijk iets anders, maar vind het raar dat ze zeggen we kunnen u auto pas in april bestellen???

• harw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 20-02 23:17
marc4547 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:21:
Mijn auto is al 'op" dus moet nu tijdelijk iets anders, maar vind het raar dat ze zeggen we kunnen u auto pas in april bestellen???
Ja dan is het raar.
Dealer kan namelijk pas 2 maanden voordat je de auto wilt hebben bestellen (anders staat die te lang op het terrein)

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Met 27 september was je aan de late kant, op 27 juli waren er al 500 reserveringen. Je mag dus van geluk spreken als je in april al kunt rijden!
En dat de verdeling niet 100% klopt komt (volgens mij) puur en alleen door de kleur. @rlp.jaspers en ik hebben beide Gravity Blue besteld op de eerste dag dat dit kon. De eerste boot blijkt die kleur niet te hebben, dus ja dan krijgt iedereen na ons die andere kleuren had, logisch toch? Zwart en Silky Silver is misschien wel zo weinig besteld dat zelfs mensen die in oktober hadden gereserveerd bij een dealer die niet veel reserveringen toegewezen had kregen nu al krijgen, ook prima.
Duidelijk is dat de boten al vertrokken zijn voordat er bestellingen zijn geplaatst, is gewoon puur op het idee dat ze die toch wel kwijt raken, het is allemaal eenheidsworst (behalve de kleur dan ;))

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:32 (7%)

• marc4547
Ok Cyberspin, misschien ben ik te ongeduldig...………..Ik hoop in mei met het zonnetje te kunnen tuffen....

• prettig
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 08:12
Kona electric staat bij dealer (acid yellow), ga hem dinsdag ophalen (ze komen nu in hoger tempo vanuit de haven naar de dealers, airbag gedoe is schijnbaar opgelost).

E-Niro zal eind januari/begin februari worden (vrij hoog op de lijst).

BMW i3 rex, Kona Electric, solar 25.000 Pw

• Rick1855
  • Laatst online: 18-02 19:28
prettig schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:33:
Kona electric staat bij dealer (acid yellow), ga hem dinsdag ophalen (ze komen nu in hoger tempo vanuit de haven naar de dealers, airbag gedoe is schijnbaar opgelost).

E-Niro zal eind januari/begin februari worden (vrij hoog op de lijst).
klopt ik kan mijn Kona ook na 23 januari ophalen. Heb zelf een dag later teruggebeld voor de juiste datum en toen zaten ze al vol tot 28 januari vol met afleveringen. Dus zijn er aardig wat binnengekomen.

verwacht Kona Premium 64kW eind januari

• psnepvangers
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-02 22:37
Hier inmiddels ook afspraak gemaakt. 21 januari wordt de nieuwe Kona Electric langsgebracht.

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

psnepvangers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:45:
Hier inmiddels ook afspraak gemaakt. 21 januari wordt de nieuwe Kona Electric langsgebracht.
Mooi bericht @Rick1855 en @psnepvangers wat zijn jullie reserveringsnummer?

Reserveringsnummer 1216 met levering maart 2019 Kona EV

• Akubra

De toewijzing van e-Niro's aan dealers en kopers is nooit helemaal duidelijk geweest. Heeft ook met veel zaken te maken. Of misschien wel duidelijk, maar nooit helder gecommuniceerd.

Datum van reserveren
Kleur
Wanneer kan je hem afnemen
Datum van bestellen

Ik heb een zwarte besteld en mijn dealer kon niet vertellen of die bij de eerste lichting zou zitten. Al was dat wel waarschijnlijk want dit is een redelijk standaard kleur.

Mocht je vooraan in de rij staan bij je dealer, maar je kleur kan nog niet geleverd worden, dan is mij verteld dat je de keuze zou krijgen uit een kleur die wel binnen komt. Dan heb je de optie te wachten op je gewenste kleur, of kiezen voor de kleur die ze op dat moment hebben.

Maar misschien is het allemaal weer helemaal anders

• psnepvangers
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-02 22:37
RRvP schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:48:
[...]

Mooi bericht @Rick1855 en @psnepvangers wat zijn jullie reserveringsnummer?
Geen reserveringsnummer gekregen hier via Leaseplan, alleen een ordernummer. Lijkt niet op de reserveringsnummers die hier gepost zijn, helaas...

• BBBest
  • Laatst online: 23-01 11:50
Wij hebben Kona EV 12 juli 2018 besteld.
Oorspronkelijke levertijd zou zijn juli/aug 2019.
Na een tijdje werd dat mei 2019 en net voor kerst hoorden we dat de auto in de haven van Rotterdam zou liggen en de levertijd dus 1ste/2e week jan 2019 zou worden.
Nadat we maar niets hoorden gisteren weer naar de dealer geweest en toen stond de verwachtte leverdatum ineens weer op juni 2019. Navraag gedaan en dat blijkt dus echt zo te zijn.
Zie reacties over order/volg nummer. Deze hebben wij nooit ontvangen. Maar die zouden we bij de dealer moeten kunnen krijgen??

• nessio
  • Laatst online: 11:37
Kona: En niemand bericht gekregen over prijsverhoging voor lopende orders?

Verwacht : Kona ceramic blue, augustus 2019, nummer 2018-2107

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

nessio schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:40:
Kona: En niemand bericht gekregen over prijsverhoging voor lopende orders?
Alleen jij ;)

• BBBest
  • Laatst online: 23-01 11:50
Wij gaan morgen weer naar de dealer. Ben benieuwd met wat voor oplossing hij komt en of er wordt gesproken over een prijsverhoging....

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 11:24
tuffen....
Ja dat doen ze dus niet meer oOo

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

BBBest schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:30:
Wij hebben Kona EV 12 juli 2018 besteld.
Oorspronkelijke levertijd zou zijn juli/aug 2019.
Na een tijdje werd dat mei 2019 en net voor kerst hoorden we dat de auto in de haven van Rotterdam zou liggen en de levertijd dus 1ste/2e week jan 2019 zou worden.
Nadat we maar niets hoorden gisteren weer naar de dealer geweest en toen stond de verwachtte leverdatum ineens weer op juni 2019. Navraag gedaan en dat blijkt dus echt zo te zijn.
Zie reacties over order/volg nummer. Deze hebben wij nooit ontvangen. Maar die zouden we bij de dealer moeten kunnen krijgen??
Hoe is dat mogelijk? De Kona voor mij is door Leaseplan op 6 juli 2018 besteld bij de dealer. Dealer gaf toen gelijk aan dat levering in januari 2019 zou zijn. In het najaar was de verwachting dat het februari 2019 zou worden en sinds december is de verwachting weer januari 2019. Vorige week contact gehad met de dealer en de verwachting is nog steeds januari maar concrete informatie is er niet. Ik maak me na het lezen van jouw bericht nu ook wel zorgen of het januari blijft. Ik ga volgende week de dealer maar weer eens bellen.
PS. Ik had al wel in april een pre-order geplaatst waarop ik reserveringsnummer 1216 kreeg. Misschien maakt dat het verschil met jou.

RRvP wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:55 (5%)

Reserveringsnummer 1216 met levering maart 2019 Kona EV

• joepie de p
Akubra schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:48:

De toewijzing van e-Niro's aan dealers en kopers is nooit helemaal duidelijk geweest. Heeft ook met veel zaken te maken. Of misschien wel duidelijk, maar nooit helder gecommuniceerd.

Datum van reserveren
Kleur
Wanneer kan je hem afnemen
Datum van bestellen
En wat de importeur belangrijk vindt.

Volgens mij heeft de dealer helemaal niet zo veel in de pap te brokkelen. De importeur doet denk ik zaken met de grote leasebedrijven. Die kopen tientallen e-Niro's tegelijkertijd en daarnaast nog honderden fossiele KIA's. Als de LM geleverd wilt hebben, dan schuif je gewoon een plekkie naar beneden op de lijst.
Just my 2 cents..

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

joepie de p schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:54:
[...]

En wat de importeur belangrijk vindt.

Volgens mij heeft de dealer helemaal niet zo veel in de pap te brokkelen. De importeur doet denk ik zaken met de grote leasebedrijven. Die kopen tientallen e-Niro's tegelijkertijd en daarnaast nog honderden fossiele KIA's. Als de LM geleverd wilt hebben, dan schuif je gewoon een plekkie naar beneden op de lijst.
Just my 2 cents..
Nope, LMs kunnen vooralsnog niets, alles loopt via de reserveringen van individuele leaserijders. LM leveringen komen daarna pas. Kia heeft het prima voor elkaar.

• joepie de p
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:57:
[...]

Nope, LMs kunnen vooralsnog niets, alles loopt via de reserveringen van individuele leaserijders. LM leveringen komen daarna pas. Kia heeft het prima voor elkaar.
Dan is het raadsel waarom de levertijd niet snel duidelijk gemaakt kan worden. Alle reserveringen moeten inmiddels al dan niet zijn benut. Bestellingen komen binnen. Kwestie van een paar lijstjes naast elkaar leggen. Alle tijd voor als de e-Niros op zee zijn.

Ik lees hierboven toch wel heel vaak dat de dealer het niet weet of geen info krijgt van de importeur.

• LogOffShutDown
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10:16
Ik volg dit topic al een aantal maanden met veel belangstelling.

Dit is mijn ervaring tot nu toe met het bestellen van de e-Niro:

Ik heb eind oktober gereserveerd bij de dealer en aangegeven dat ik hem zsm zou willen hebben. Meteen ook op Kia.nl ingeschreven.

Op 20 november heb ik de email van Kia ontvangen dat ik op de lijst van voorinschrijvers sta en dat de kia dealer contact met me op zou nemen.
Omdat ik niets van de dealer hoorde heb ik begin december zelf maar contact met hen opgenomen en gemeld dat ik hem zsm wil hebben/rijden.
Zij gaven aan dat ze alles aan het verwerken waren en dat 1e kwartaal niet meer mogelijk zou zijn ivm grote belangstelling, maar dat de auto dan ergens in het 2e kwartaal 2019 geleverd zou worden.

Vervolgens heb ik niets meer gehoord.

Begin januari heb ik de dealer bezocht en kreeg ik ineens te horen dat ze verwachten dat ik de auto helemaal niet in 2019 geleverd krijg maar pas medio 2020, wat voor kleur ik ook kies. Heel misschien wordt het eerder, maar ze verwachten het niet.
(Qua volgorde op hun lijst stond ik nu ineens 10-15 plaatsen lager als voorheen telefonisch aan me doorgegeven. Vervolgens "welles niets" verhaal waarbij ze ontkenden dat ik eerst hoger stond en dat ze 2e kwartaal hadden gemeld...)

Ik heb helaas het gevoel dat ze maar een beetje aanrommelen/sjoemelen met de volgordes en de voorinschrijvingen...

• Akubra
Zojuist bij mijn dealer geweest en daar zag ik een zwarte e-Niro staan. En laat ik die kleur nu besteld hebben en laat ik nu nummer 1 staan bij mijn dealer. Ik dacht: "Mooi, dit wordt mijn auto."

Helaas, door de vage reserverings-/bestel procedure is dit dus niet mijn auto. Mijn auto staat nog op de boot en komt 26 januari aan. Ik kan begin februari rijden.
Pagina: 1 ... 43 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True