• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-10 22:04
YStunnenberg schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:10:
[...]
Er is gisteren een grijze van eigenaar gewisseld, kan die weleens van dealer Vaneman zijn die er 1 voor bijna 50k op autotrack te koop had staan.
Denk van niet. Bij die van Vaneman stond levering september 2019 bij (was ook nog inclusief winterbanden.....). Ik heb het idee (prima eigenlijk) dat de importeur de regie over de volgorde van uitleveren aan de hand van de reserveringslijst strikt naleeft. Jammer (misschien) voor de haastigen (waaronder ik) tegelijkertijd ook prima omdat ook grote partijen als LM's gewoon netjes hun beurt moeten afwachten :)

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
Ik heb het idee (prima eigenlijk) dat de importeur de regie over de volgorde van uitleveren aan de hand van de reserveringslijst strikt naleeft. Jammer (misschien) voor de haastigen (waaronder ik) tegelijkertijd ook prima omdat ook grote partijen als LM's gewoon netjes hun beurt moeten afwachten :)
Dat idee klopt, dat is wat ik gisteren uitgelegd heb gekregen, nadat ik bij KIA NL had geklaagd omdat er zo vaag wordt gedaan door de dealers.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

• nessio
  • Laatst online: 22:42
Niemand een belletje gehad dat zijn Kona EV €. 800,-- duurder is?
Ja, contract is contract, maar ze roepen dat het gewoon kan.
Ze beroepen zich er op dat de accu's 2000 duurder uitvallen en dat verschil voor een deel wordt doorberekend. Zou ook effect hebben op de leaseprijzen.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
miele-nl schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:02:
Het schijnt dat ze in de haven van Rotterdam ook nog even een terugroepactie hebben gedaan van de Kona ivm een probleem met de airbags. Vandaar dat ze daar zo lang blijven staan. Maar nu worden ze dan eindelijk naar de dealer uitgereden. Die van mij zal wel helemaal achteraan op het haventerrein staan ofzo, want ze hadden er heel veel binnengekregen maar die van mij nog niet.
Klopt (van de dealer vernomen), zelfde verhaal hier (was schijnbaar flink wat werk).

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hmm, Tesla 3 is per maart direct leverbaar zonder reservering. Als ik dat wist had ik misschien geen e-Niro genomen.

• koekerk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-11-2022
Engie levert ook laadpalen zie ik, misschien een optie als prijsvergelijk ? zowel prive als zakelijk.

https://www.engie.nl/laadpalen

• YStunnenberg
Tesla Model 3 Nu ook te bestellen zonder reservering, levering maart:

artikel

Design your Tesla

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-11 19:48
Z___Z schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:06:
Hmm, Tesla 3 is per maart direct leverbaar zonder reservering. Als ik dat wist had ik misschien geen e-Niro genomen.
Tja, Tesla 3 is wel een stukje duurder natuurlijk. Namelijk 45k vs 58k (minimaal). Met autopilot daarbij op kom je toch snel richting de 65.000.

Dan wel 15.000 wat in de 22% bijtelling categorie valt nog afgezien van 20k extra aanschaf.

[ Voor 20% gewijzigd door Gemeni op 04-01-2019 13:14 ]

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

• Z___Z
  • Niet online
Gemeni schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Tja, Tesla 3 is wel een stukje duurder natuurlijk. Namelijk 45k vs 58k (minimaal).
Past in m'n leasebudget, nog steeds veel goedkoper dan een BMW 3/Mercedes C, en krijg geen overtollig budget terug. Maarja ik ga niet mijn e-Niro annuleren, dus komende 24 maanden gewoon e-Niro rijden :). Tegen eind 2021 maar kijken wat er op de markt is.

• photon82
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 12:06
Voor de meeste zal de e-Niro (of Kona) voordeliger uitvallen, aangezien vorig jaar de MIA 36% over 50k was en dit jaar 27% over 40k. Een Tesla die ook nog minimaal ~10k (excl btw) duurder is, zal voor lease of koop significant duurder uitvallen.
Daarnaast is er natuurlijk nog de 22% bijtelling boven de 50k.

• walteij
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11 09:02
Gemeni schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Tja, Tesla 3 is wel een stukje duurder natuurlijk. Namelijk 45k vs 58k (minimaal).
En ik vind de Niro er toch net een klein beetje leuker uitzien.
Met advanced autopilot (dus adaptive cruise control en keep your lane) bij de Model 3, kom je al meteen boven de 60K uit. Dan wordt de auto qua bijtelling ook ineens minder interessant voor veel mensen.

Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)

• Gemeni
PS: Wel jammer dat de introductie nu pas komt. Als dat in december was geweest, dan was de levertijd van de Kia e-Niro wellicht wat korter geweest ;) .

• Z___Z
  • Niet online
Gemeni schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:15:
PS: Wel jammer dat de introductie nu pas komt. Als dat in december was geweest, dan was de levertijd van de Kia e-Niro wellicht wat korter geweest ;) .
Ik denk dat Tesla de vraag naar de Long Range versie van de 3 heeft overschat, waardoor ze nu capaciteit over hebben. Veel reservereders wachten op de betaalbare versie. Hij is vooral in Nederland nog betaalbaar, in het buitenland is het prijsverschil tussen een BMW 3 of Mercedes C veel groter.

Verwijderd

_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:17:
[...]

Utrecht? ik heb er ook 1 aangevraagd, maar anders dan een positief advies verder nog niets gehoord
Nee in Wognum NH :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:10
ah ok, best bizar wat zo'n publieke paal wel niet moet kosten; eerst aanvragen, dan weer doorsturen naar de gemeente, beoordeling van de plaatsing, wijkbericht, kans op bezwaar en het uiteindelijke plaatsen enz enz Zo'n paal kost zo 30k euro met de tijd die iedereen er aan kwijt is...

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Dan wordt het een Pitpoint laadpaal en die kunnen max 17 kW leveren als er een auto is aangesloten. Bij twee wordt het vermogen 8 kW per auto. De Kona en Niro pakken hier 1/3 van.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Verwijderd

Er stond iets van 30 weken voor voordat ie er daadwerkelijk staat.
De ambtenaar vertelde me dat er ook een krapte was in de tijd van de monteurs die die dingen plaatsen.

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 22:48
Verwijderd schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:02:
Er stond iets van 30 weken voor voordat ie er daadwerkelijk staat.
De ambtenaar vertelde me dat er ook een krapte was in de tijd van de monteurs die die dingen plaatsen.
Vergeet niet de 6 weken wachten in verband met bezwaartermijn.

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:55
Weet iemand zo welke alarmklasse de e-Niro Executive Line heeft?

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:43
Harvest2002 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:47:
Weet iemand zo welke alarmklasse de e-Niro Executive Line heeft?
SCM klasse 1 (alleen startblokkering dus)

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:28
geen?

Zeekr X Long range Mist Grey

• Harvest2002
Ik hoor via de chat van KIA alarmklasse 2. Kan dat kloppen?

• rlp.jaspers
Harvest2002 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:53:
Ik hoor via de chat van KIA alarmklasse 2. Kan dat kloppen?
Dat zou dan ook inbraakdetectie moeten hebben. Zou op zich mooi zijn :)

Overigens vanaf united consumers-pagina (en staat ook op scmklasse.nl:
Auto alarm klasse 1: startonderbreker

Onder alarm klasse 1 vallen de startonderbrekers. Alle Europese auto’s die vanaf 1998 zijn geproduceerd, zijn van een dubbele startonderbreking voorzien. Hierdoor wordt het veel moeilijker om een auto te starten zonder dat de sleutel in het contact zit. De startonderbreker schakelt automatisch in wanneer de sleutel uit het contact wordt gehaald.

Auto alarm klasse 2: alarmsysteem

Een auto alarmsysteem valt onder alarm klasse 2. Naast een startonderbreker is uw auto voorzien van inbraakdetectie. Zodra iemand het portier probeert te openen, gaat het auto alarm af en springen de knipperlichten aan.

[ Voor 16% gewijzigd door rlp.jaspers op 04-01-2019 14:57 ]

• Harvest2002
Ja dat zag ik ook op andere verzekeringssites. Net in de het instructieboek gekeken. Daar wordt wel gesproken over een antidiefstalsysteem maar daar staat dan weer bij: indien van toepassing.

Vraag het volgende week wel bij de dealer na.

• Zbygniew P
  • Laatst online: 17-09-2024
Toen ik het ging uitrekenen schrok ik toch wel van het verschil tussen Tesla met MIA 2019 en Kia met MIA 2018. Voor een ZZP'er (afhankelijk wat je verdient, meer verdienen is goedkoper rijden) kom ik voor een Kia ergens tussen de 3 en 4 honderd per maand netto. Voor een Tesla Model 3 met autopilot kom ik rond de 600. Mia uitgesmeerd over 5 jaar om het een beetje eenvoudig te houden.

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Ben zelf ook aan het rekenen geslagen. Tesla model 3 is toch wel een stuk duurder dan een e-Niro. Dit rekent zich door in MIA (zeker met MIA 2018 en 2019) en ook bijtelling. Al denk ik eerlijk gezegd wel dat een Tesla wat minder zal afschrijven dan een KIA.

• Z___Z
  • Niet online
Zbygniew P schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:16:
[...]

Toen ik het ging uitrekenen schrok ik toch wel van het verschil tussen Tesla met MIA 2019 en Kia met MIA 2018. Voor een ZZP'er (afhankelijk wat je verdient, meer verdienen is goedkoper rijden) kom ik voor een Kia ergens tussen de 3 en 4 honderd per maand netto. Voor een Tesla Model 3 met autopilot kom ik rond de 600. Mia uitgesmeerd over 5 jaar om het een beetje eenvoudig te houden.
Mijn Niro wordt voor 2 jaar geleased, dus weet niet of de LM dan MIA heeft aangevraagd. Dan zouden ze de overige 3 jaar de auto moeten houden toch? Zonder MIA wordt het verschil wel klein. Qua bijtelling is het verschil in absolute euro's sowieso niet groot, in relatieve bijtelling natuurlijk wel.

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Dan verkoop je de e-niro toch gewoon door ga je nog winst maken ook, na 6 maanden en 6000 km kreeg ik de nieuwprijs terug voor mijn e-opel

e-niro en e-kona

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
We gaan zien wat de impact gaat zijn van het volgende nieuwtje:

https://venturebeat.com/2...nnected-car-technologies/

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• _-= Erikje =-_
Waarschijnlijk dat ze daar dus bij volgende modellen mogelijk wat profijt gaan hebben. Ik zou voor een Kona niets verwachten in ieder geval. Software omschrijven is een helse klus die ze welgeteld geen stuiver oplevert

• Gemeni
En daarin maakt Tesla nu wel weer het verschil, daar zijn telkens software updates. Bij andere fabrikanten vrijwel nooit...

• _-= Erikje =-_
Gemeni schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:19:
En daarin maakt Tesla nu wel weer het verschil, daar zijn telkens software updates. Bij andere fabrikanten vrijwel nooit...
Maar ook dat is voortborduren op een bestaand framework

• prettig
Gemeni schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:19:
Lopen ver voor. (niet alleen de EV maar ook de infrastructuur er om heen).... alleen de build-quality niet, als ze dat onder controle krijgen ........

• bomajo
Toch blij met e-Niro tov tesla m3. Na even rekenen. Hogere aanschaf, Mia in 2019 lager dan in 2018, meer bijtelling. Over een looptijd van 5 jaar kom ik bij zakelijke koop uit op een bruto verschil van 36k tov e-Niro. Heb dan wel een Kia en geen Tesla maar goed.

• daemonix
  • Niet online
prettig schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:27:
[...]

Lopen ver voor. (niet alleen de EV maar ook de infrastructuur er om heen).... alleen de build-quality niet, als ze dat onder controle krijgen ........
Voorlopig wordt het alleen maar (veel) slechter...

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-11 10:02
bomajo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:35:
Toch blij met e-Niro tov tesla m3. Na even rekenen. Hogere aanschaf, Mia in 2019 lager dan in 2018, meer bijtelling. Over een looptijd van 5 jaar kom ik bij zakelijke koop uit op een bruto verschil van 36k tov e-Niro. Heb dan wel een Kia en geen Tesla maar goed.
Ik heb ook een uitgebreide excelsheet gemaakt (zoals zovelen hier denk ik?). Bij mij komt het verschil tussen een Tesla M3 en e-Niro netto per maand uit op €218 voor de BV en €100 privé. En dan heb ik de KIA forser afgeschreven dan de Tesla (85% ipv 100% op de norm). Dus opgeteld toch mooi weer ruim 300 euro per maand, over 60 maanden...

Ook de zeer matige achterbank en build quality waren zorgenpunten. Desalniettemin, wie weet wordt de volgende EV wel een Tesla! Nu eerst de Niro.

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:31
JvdBosch schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:35:
[...]

Ik heb ook een uitgebreide excelsheet gemaakt (zoals zovelen hier denk ik?). Bij mij komt het verschil tussen een Tesla M3 en e-Niro netto per maand uit op €218 voor de BV en €100 privé. En dan heb ik de KIA forser afgeschreven dan de Tesla (85% ipv 100% op de norm). Dus opgeteld toch mooi weer ruim 300 euro per maand, over 60 maanden...

Ook de zeer matige achterbank en build quality waren zorgenpunten. Desalniettemin, wie weet wordt de volgende EV wel een Tesla! Nu eerst de Niro.
Ik heb een zelfde soort berekening, het verschil is best groot. Voor mij telt ook de onhandige achterklep mee, lastig met een kinderwagen ed.
Ook ben ik bij Tesla bang voor de after sales, als je het Tesla topic leest is dat nog niet optimaal nu met de S en de X. Ik ben bang dat het niet gelijk beter wordt als er veel klanten bij komen voor de 3.

Persoonlijk vind ik de 3 wel een mooiere auto dan de e-Niro. Sneller, 4 wiel aandrijving, meer range. Maar weegt voor mij niet op tegen het prijsverschil.

• bomajo
Dan komen we oo dezelfde bedragen want die van mij zijn bruto. Ik koop hem zakelijk. Inderdaad een behoorlijk prijsverschil. Persoonlijk vind ik de tesla wel een mooiere auto maar dit verschil is het mij niet waard.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Vergis je bij de model 3 ook niet in de onderhoudskosten.
Die zullen een veelvoud zijn van een e-Niro of Kona.

Houd rekening met zeker 600 euro per jaar, dit kost bij de Kia's nog niet de helft. (eerder een derde)
Dus al die "gratis" software-updates zijn echt niet gratis, maar verstopt in de vrij hoge onderhoudstarieven.

• Zbygniew P
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik in december al een model 3 had kunnen bestellen ik wel serieus getwijfeld had. Tesla maakt toch echt de beste electrische auto's. Wat me wel echt tegenstaat zijn de tesla fanboys. Toen ik laatst een keer in een Tesla showroom stond en te woord werd gestaan door een baardman met een knotje die in de tweede zin al het woord "futureproof" gebruikte was ik bijna meteen weer naar buiten gelopen. (noem me gerust ouderwets). Het lijkt bijna een beetje een religie. De down-to-earth Kia dealer was wat dat betreft een verademing.
DSmarty schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:11:
Vergis je bij de model 3 ook niet in de onderhoudskosten.
Die zullen een veelvoud zijn van een e-Niro of Kona.

Houd rekening met zeker 600 euro per jaar, dit kost bij de Kia's nog niet de helft. (eerder een derde)
Dus al die "gratis" software-updates zijn echt niet gratis, maar verstopt in de vrij hoge onderhoudstarieven.
Waar baseer je dat op? (geen kritiek. maar ik ben benieuwd). Ik reken met een ev altijd op 150 Euro voor een beurtje en twee banden per jaar (gebaseerd op onze ZOE). Rest is garantie, en verder slijt er niks (remmen van ZOE zijn na 140.000 km nog 90%).

• DSmarty
  • Niet online
Zbygniew P schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:34:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat als ik in december al een model 3 had kunnen bestellen ik wel serieus getwijfeld had. Tesla maakt toch echt de beste electrische auto's. Wat me wel echt tegenstaat zijn de tesla fanboys. Toen ik laatst een keer in een Tesla showroom stond en te woord werd gestaan door een baardman met een knotje die in de tweede zin al het woord "futureproof" gebruikte was ik bijna meteen weer naar buiten gelopen. (noem me gerust ouderwets). Het lijkt bijna een beetje een religie. De down-to-earth Kia dealer was wat dat betreft een verademing.

[...]

Waar baseer je dat op? (geen kritiek. maar ik ben benieuwd). Ik reken met een ev altijd op 150 Euro voor een beurtje en twee banden per jaar (gebaseerd op onze ZOE). Rest is garantie, en verder slijt er niks (remmen van ZOE zijn na 140.000 km nog 90%).
Ik baseer dat op de tarieven voor andere Tesla's, zoals de Model S en bedragen die ik voor de Model 3 in de VS zie (die niet echt lager zijn dan voor de S).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D28cbVXCLgocPwimvJIac7bU/full.png

En bij Tesla is jaarlijks onderhoud semi-verplicht in verband met de garantievoorwaarden.

[ Voor 3% gewijzigd door DSmarty op 04-01-2019 20:47 ]

• Zbygniew P
DSmarty schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:43:
[...]

Ik baseer dat op de tarieven voor andere Tesla's, zoals de Model S en bedragen die ik voor de Model 3 in de VS zie (die niet echt lager zijn dan voor de S).
[Afbeelding]

En bij Tesla is jaarlijks onderhoud semi-verplicht in verband met de garantievoorwaarden.
Ah, jeetje. Dat is best veel zeker omdat het zonder banden en ruitenwissers is. Ik vond interval van Kia al best pittig (om de 15000 km). Maar dat is dan weer voor best redelijke prijzen.

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
nessio schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:57:
Niemand een belletje gehad dat zijn Kona EV €. 800,-- duurder is?
Ja, contract is contract, maar ze roepen dat het gewoon kan.
Ze beroepen zich er op dat de accu's 2000 duurder uitvallen en dat verschil voor een deel wordt doorberekend. Zou ook effect hebben op de leaseprijzen.
Geloof niet dat partijen zo pro-actief zijn met melden dat het duurder wordt. Ik heb het vandaag en passant gevraagd omdat ik toch LM aan de lijn had. Het werd bevestigd dat het duurder wordt ook voor auto,s die nog in leverbestelling staan.
Er volgt geen hercalculatie van het leasebedrag blijkbaar, echter de berijder krijgt wel met een hogere catalogusprijs qua bijtelling te maken als deze op kenteken wordt gezet. Dus kleine 1,50 erbij per maand omdat hyundai duurdere duracelletjes aan het zoeken is blijkbaar.

En ja ik vind het ook een typisch verhaal maar het schijnt vaker voor te komen bij auto,s. je vraagt je af wat een bestel contract dan eigenlijk waard is qua afspraken.
Aan de andere kant zijn er ook genoeg voorvallen online te vinden van mensen die bv iets in een webshop kopen en met een prijsverhoging geconfronteerd worden voordat het daadwerkelijk geleverd wordt. Uiteraard met de optie om de bestelling evt te cancellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Electrons op 04-01-2019 21:42 ]

Everything has Pro's & Con's.....

• rob313

rob313

Zoals ik al eerder melde prijsverhoging kan niet en mag niet. Met een al getekend bovag contract.
Het is geen verhoging vanuit overheidswege, deze mag volgens de bovag wel doorberekend worden.
Ga je hem nu nog bestellen dan mag het uiteraard wel.
Dus mocht er een dealer het willen doorbereken, verwijs hem maar naar de bovag regels.
Ik denk niet dat er een kona dealer is die geen bovag voorwaarde heeft.
Beun de haas ligt al ver achter ons.

e-niro en e-kona

• daemonix
  • Niet online
Ook niets gehoord van prijsverhoging, en ook niet over de verlaagde range bij de Kona. Dat had Kia toch beter voor elkaar.

Verwijderd

rob313 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:20:
Zoals ik al eerder melde prijsverhoging kan niet en mag niet. Met een al getekend bovag contract.
Het is geen verhoging vanuit overheidswege, deze mag volgens de bovag wel doorberekend worden.
Ga je hem nu nog bestellen dan mag het uiteraard wel.
Dus mocht er een dealer het willen doorbereken, verwijs hem maar naar de bovag regels.
Ik denk niet dat er een kona dealer is die geen bovag voorwaarde heeft.
Beun de haas ligt al ver achter ons.
Pak toch even de zakelijke voorwaarden erbij Rob! 99,9% zal zijn kona leasen of zakelijk aanschaffen. zie hier onder.

Artikel 4 - Prijzen
1. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (en andere heffingen door de overheid) en
exclusief de kosten van transport, verzekering, montagewerkzaamheden,
servicewerkzaamheden en keuringswerkzaamheden en andere rijklaarkosten. Er kan
schriftelijk iets anders zijn afgesproken.
2. Nadat de overeenkomst of opdracht is afgesproken, kan er iets veranderen, waardoor de
verkoper/reparateur de prijs zal verhogen. Het gaat om omstandigheden zoals een
gewijzigde heffing door de overheid (denk aan belastingen, invoerrechten, of aan accijns),
of om valutakoerswijzigingen. Het kan ook gaan om verhoogde fabrieksprijzen/
importeursprijzen, of om gestegen kosten vanwege arbeidslonen, sociale lasten of andere
arbeidsvoorwaarden.

3. Werkplaatsuurtarieven zijn niet verwerkt in de aangeduide prijs van onderdelen,
accessoires of materialen. Ook zijn deze tarieven niet verwerkt in de aangeduide kosten
van derden. Er kan schriftelijk iets anders zijn afgesproken.
4. Een prijswijziging is geen grond voor het ontbinden van de overeenkomst of opdracht.
5. De aangeduide prijzen gaan uit van het leveren op de vestigingsplaats van de verkoper/
reparateur. Wanneer de koper/opdrachtgever verzoekt om ergens anders af te leveren, dan
zijn de meerkosten hiervan voor zijn rekening.

• prettig
We gaan het zien, maar reken maar dat we er een zaak van maken als ze het proberen. Niet ons probleem dat de levering maanden later is. En weet niet of ze bij Hyundai op nog meer negatieve publiciteit zitten te wachten (directeur is al "plotseling" vervangen).

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
Gisteren voor het eerst even in een e-niro gezeten. Alle kleine nadeeltjes van de Kona zoals net dat beetje meer ruimte op de achterbank. Voeten kwijt kunnen als de stoel omhoog gezet wordt. Ventilatie tunnel achter. Stoelverwarming achter, etc.
Beetje jammer gevoel dat ik niet de kans had om te wachten en deze te bestellen ipv de Kona. Hoe kan het dat een merk zo nauw verbonden met Hyundai dezelfde techniek op een functioneel & optisch hoger plan weet te zetten voor dezelfde prijs of nog paar honderd euro minder. Ik dacht dat Hyundai en KIA zich verhouden als VW en Skoda qua positionering.

Everything has Pro's & Con's.....

• rob313

rob313

Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 08:36:
[...]

Pak toch even de zakelijke voorwaarden erbij Rob! 99,9% zal zijn kona leasen of zakelijk aanschaffen. zie hier onder.

Artikel 4 - Prijzen
1. Alle prijzen zijn exclusief omzetbelasting (en andere heffingen door de overheid) en
exclusief de kosten van transport, verzekering, montagewerkzaamheden,
servicewerkzaamheden en keuringswerkzaamheden en andere rijklaarkosten. Er kan
schriftelijk iets anders zijn afgesproken.
2. Nadat de overeenkomst of opdracht is afgesproken, kan er iets veranderen, waardoor de
verkoper/reparateur de prijs zal verhogen. Het gaat om omstandigheden zoals een
gewijzigde heffing door de overheid (denk aan belastingen, invoerrechten, of aan accijns),
of om valutakoerswijzigingen. Het kan ook gaan om verhoogde fabrieksprijzen/
importeursprijzen, of om gestegen kosten vanwege arbeidslonen, sociale lasten of andere
arbeidsvoorwaarden.

3. Werkplaatsuurtarieven zijn niet verwerkt in de aangeduide prijs van onderdelen,
accessoires of materialen. Ook zijn deze tarieven niet verwerkt in de aangeduide kosten
van derden. Er kan schriftelijk iets anders zijn afgesproken.
4. Een prijswijziging is geen grond voor het ontbinden van de overeenkomst of opdracht.
5. De aangeduide prijzen gaan uit van het leveren op de vestigingsplaats van de verkoper/
reparateur. Wanneer de koper/opdrachtgever verzoekt om ergens anders af te leveren, dan
zijn de meerkosten hiervan voor zijn rekening.
Leuk dat er verschillende bovag voorwaarden zijn.

Dit tref ik in artikel 4 aan
1. Wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke heffingen van overheidswege worden zowel in de vast als in de niet-vast overeengekomen prijs van zowel nieuwe als
gebruikte auto’s te allen tijde doorberekend.
2. Onverminderd het bepaalde in artikel 6 lid 1 mogen naast de evengenoemde wijzigingen tevens prijsstijgingen als gevolg van wijzigingen in fabrieks- en/of importeursprijzen
en in valutakoersen in de niet-vast overeengekomen prijs van nieuwe auto’s worden doorberekend. De koper heeft na kennisgeving van deze wijziging het recht de overeenkomst
te ontbinden ingeval de verhoging van de bedongen prijs door de verkoper plaatsvindt na
het sluiten van de overeenkomst. De ontbinding dient binnen tien dagen na die kennisgeving plaats te vinden.

Ik maak me geen zorgen.
Het contract is een vast getekende overeenkomst dus artikel 4.2 is duidelijk genoeg.
Heb het al eerder aan de hand gehad en is gewoon geleverd voor de afgesproken prijs, die verhoging was zelfs 5000 euro.

e-niro en e-kona

• Sigmasailor
Hangt er waarschijnlijk vanaf welke voorwaarden de dealer van toepassing verklaart. De meeste dealers zijn niet echt gewend aan zakelijke kopers en gebruiken de 'consumenten voorwaarden'. Dus als je zelf namens je BV of eenmanszaak koopt zit je goed. Regel je het via een LM zijn de zakelijke (veel minder gunstige) voorwaarden van toepassing.

Ik heb een e-Niro besteld en zie dat in mijn geval (gekocht als DGA van een BV) (gelukkig) de consumentenvoorwaarden van toepassing zijn.

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Electrons schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:35:
Gisteren voor het eerst even in een e-niro gezeten. Alle kleine nadeeltjes van de Kona zoals net dat beetje meer ruimte op de achterbank. Voeten kwijt kunnen als de stoel omhoog gezet wordt. Ventilatie tunnel achter. Stoelverwarming achter, etc.
Beetje jammer gevoel dat ik niet de kans had om te wachten en deze te bestellen ipv de Kona. Hoe kan het dat een merk zo nauw verbonden met Hyundai dezelfde techniek op een functioneel & optisch hoger plan weet te zetten voor dezelfde prijs of nog paar honderd euro minder. Ik dacht dat Hyundai en KIA zich verhouden als VW en Skoda qua positionering.
Ventilatietunnel bij de Kona onder de voorstoelen. ;)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Electrons balen. Met de kennis van nu had je eerder de e-Niro dan de Kona kunnen rijden als je er vroeg bij was..
Maar om dezelfde reden ga ik voorlopig niet proefrijden in een Tesla, om niet evt een jammer gevoel op te wekken ;)

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Twee Kona-vragen:

1- iemand al ervaring met de fietsendrager?

2- newmotion komt met de V2X-laadpaal. Ik lees dat alleen de outlander kan terugleveren en dat betekent dat ik er met de Kona niks aan heb, klopt dat?

• Sigmasailor
Vooralsnog kan CCS (helaas) nog niet terugleveren. Schijnt vooral een software dingetje te zijn.

• DSmarty
  • Niet online
Langzaamaan worden er wat e-Niro's op kenteken gezet:
02/01: 16
03/01: 10
04/01: 8

Gaat nog niet hard, maar het begin is er :-)

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

17 januari @10 o'clock ! ophalen van de e-Niro (Executive Line / Platinum Graphite)

[ Voor 28% gewijzigd door giancarlo_f op 05-01-2019 13:31 ]

Verwijderd

rob313 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:38:
[...]

Leuk dat er verschillende bovag voorwaarden zijn.

Dit tref ik in artikel 4 aan
1. Wijzigingen in belastingen, accijnzen en dergelijke heffingen van overheidswege worden zowel in de vast als in de niet-vast overeengekomen prijs van zowel nieuwe als
gebruikte auto’s te allen tijde doorberekend.
2. Onverminderd het bepaalde in artikel 6 lid 1 mogen naast de evengenoemde wijzigingen tevens prijsstijgingen als gevolg van wijzigingen in fabrieks- en/of importeursprijzen
en in valutakoersen in de niet-vast overeengekomen prijs van nieuwe auto’s worden doorberekend. De koper heeft na kennisgeving van deze wijziging het recht de overeenkomst
te ontbinden ingeval de verhoging van de bedongen prijs door de verkoper plaatsvindt na
het sluiten van de overeenkomst. De ontbinding dient binnen tien dagen na die kennisgeving plaats te vinden.

Ik maak me geen zorgen.
Het contract is een vast getekende overeenkomst dus artikel 4.2 is duidelijk genoeg.
Heb het al eerder aan de hand gehad en is gewoon geleverd voor de afgesproken prijs, die verhoging was zelfs 5000 euro.
Dus als je goed leest mag de dealer het doorbelasten en mag jij de overeenkomst kosteloos opzeggen.

• rob313

rob313

Verwijderd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:31:
[...]

Dus als je goed leest mag de dealer het doorbelasten en mag jij de overeenkomst kosteloos opzeggen.
Voor 4.1 mag het doorbelast worden, indien het een heffing vanuit overheidswege is.
Het betreft echter een prijsverhoging van de importeur en die valt onder 4.2.
En als je het goed leest mag het bij een vaste overeenkomst niet doorbelast worden.

e-niro en e-kona

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Altijd "vaste prijs" onder een koopovereenkomst voor auto's laten zetten.

• nessio
Hoe weet je nu of het een vaste prijs?
want ik zag gister een contract waar apart werd vermeld: Prijs- en productaanpassingen voorbehouden
Naast de artikelen van 4.1 en 4.2 die nog eens expliciet werden genoemd naast het bovengenoemde.

• nessio
Ook je MIA aanvraag klopt niet meer. Je kunt een aanvulling aanvragen, maar of dit lukt geen idee ivm termijn van oorspronkelijke aankoop die allang is verlopen.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:59
DSmarty schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:04:
Langzaamaan worden er wat e-Niro's op kenteken gezet:
02/01: 16
03/01: 10
04/01: 8

Gaat nog niet hard, maar het begin is er :-)
Kona's beginnen ook weer te lopen:

02/01: 6
03/01: 7
04/01: 5

Ook hier zullen we mooie stappen zien in januari. Naar verluidt is er inderdaad een terugroepactie geweest op de airbags, waardoor een paar honderd Kona's niet uitgeleverd konden worden.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• _-= Erikje =-_
Ik hoop volgende week iets van een leverdatum / eeuw te horen :D

• nessio
Kona's niet uitgeleverd. Ja,ja : effe wachten op die 800 prijsverhoging zeker. Mooie smoes die airbags

• rob313

rob313

Waarom zie ik bij het rdw geen terugroepactie van de e-kona, volgens mij is die er (nog) niet geweest.
Er zijn er al uitgeleverd, dus moet gemeld zijn dan.

[ Voor 4% gewijzigd door rob313 op 05-01-2019 19:25 ]

e-niro en e-kona

• daemonix
  • Niet online
Als je een kenteken hebt dan kun je bij ovi.rdw.nl kijken of er terugroepacties geweest zijn.

• YStunnenberg
Op de eerste Kona's in NL van 10/08/2018 staat geen terugroepactie open

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Waarom zou er een terugactie nodig zijn?

• daemonix
  • Niet online
Dat proberen we juist te achterhalen. Het gerucht ging al dat er honderden Kona's in Rotterdam staan te wachten, de vraag waarop (afgezien van de 1 januari onzin).

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:05

3_s

Hebben jullie ook dat de achteruitrijcamera van de Kona ook zo snel vuil wordt? Ik moet die regelmatig proper maken.
M’n vorige had dat nooit.

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Bij mij is enkele weken na levering de airbag unit van de bijrijder kapot gegaan, mogelijk dat het daar iets mee te maken heeft? Ik heb ook geen terugroepactie op mijn kona staan.

• prettig
Die terugroepactie hoeft er natuurlijk niet gelijk in te staan (maar als die niet komt hebben ze "weer" wat uit te leggen).

Als ze nu komen met de prijsverhoging gaan er 200+ lui steigeren.... lijkt me niet z'n slim plan van ze.

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
daemonix schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 20:44:
Dat proberen we juist te achterhalen. Het gerucht ging al dat er honderden Kona's in Rotterdam staan te wachten, de vraag waarop (afgezien van de 1 januari onzin).
Volgens mij is het echt een gerucht van die honderden Kona's in de haven. Kijk maar eens naar productie gegevens van Hyundai. En wat men naar West Europa verscheept. Kona wordt ook in andere wereld delen uitgerold. We wachten rustig af.

• Sigmasailor
50 smoezen om niet elektrisch te gaan rijden.

Gelukkig heb je ook fabrikanten die het anders doen: https://cleantechnica.com...ctric-vehicle-revolution/

[ Voor 15% gewijzigd door Sigmasailor op 06-01-2019 11:33 ]

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
daemonix schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:00:
@RonaldPr Klopt, over de Kona is helaas weinig te melden op het moment. Gister nog bij de dealer geweest, die had totaal geen nieuws. Levering van de leasemaatschappij staat nog steeds op 30-12-2019, als het goed is dan is dat een (hopelijk heel) pessimistische schatting.
Toch vreemd aangezien Hyundai op officiële kanalen, zoals Facebook en het journaal van een paar weken terug aangeeft dat de levertijd nu 10 tot 12 maanden is. Mijn geplande levertijd is al sinds 2 maanden geleden gesteld op 15 maanden. Krijgen nieuwe bestellingen nu minder levertijd? Iemand recent besteld met levering in 12 maanden?

• marc4547
  • Laatst online: 11-11 06:58
Hallo "grijze ridder". Waar zie jij de productiegegevens?

Mvg
Marc.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 18:06
DSmarty schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:43:
[...]

[Afbeelding]

Echt schandalig wat ze voor onderhoud vragen. Dat is een gouden business.

• daemonix
  • Niet online
De hele Tesla is gouden business, niet alleen het onderhoud. ;) Vergeet niet dat de winsten tot dusver allemaal geïnvesteerd zijn in nieuwe auto's en fabrieken, dus die winsten moeten fenomenaal geweest zijn tot dusver gezien de investeringen. De beurskoers is niet voor niets zo belachelijk hoog.

• daemonix
  • Niet online
Grijze Ridder schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:11:
[...]

Volgens mij is het echt een gerucht van die honderden Kona's in de haven. Kijk maar eens naar productie gegevens van Hyundai. En wat men naar West Europa verscheept. Kona wordt ook in andere wereld delen uitgerold. We wachten rustig af.
Er zijn inmiddels een aantal transportschepen aangekomen (en weer vertrokken) volgens mij in een ritme van 1 per 2 weken en geen leveringen. Logischerwijze zou er dus toch een voorraad (van onbekende grootte) moeten zijn aangelegd. Lijkt me heel sterk dat er geen enkele elektrische Kona in Nederland is aangekomen.

• prettig
Nee minimaal 2 schepen nu in de haven gelost (dus paar honderd).

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
marc4547 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:07:

Mvg
Marc.
marc4547 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:07:

Mvg
Marc.
https://www.hyundai.com/worldwide/en

En zoeken naar sales je kan dan Excel bestanden van verkoop inzien

[ Voor 7% gewijzigd door Grijze Ridder op 06-01-2019 13:07 ]

• prettig
Sigmasailor schreef op zondag 6 januari 2019 @ 10:32:
50 smoezen om niet elektrisch te gaan rijden.

Gelukkig heb je ook fabrikanten die het anders doen: https://cleantechnica.com...ctric-vehicle-revolution/
bang on.......zo herkenbaar

• marc4547
Dank je grijze ridder maar ik dacht dat je het had over de productie cijfers van de E-Niro…

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Verwijderd

kreeg dit bericht van de dealer:

Hij is nog op zee. Ze verwachten de auto eind januari, begin februari in de haven van Rotterdam.

Dan zal ie wel op de morning lucy staan denk ik

• YStunnenberg
Verwijderd schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:48:
kreeg dit bericht van de dealer:

Hij is nog op zee. Ze verwachten de auto eind januari, begin februari in de haven van Rotterdam.

Dan zal ie wel op de morning lucy staan denk ik
Ik denk dat ie op de Morning Lady staat omdat de Morning Lucy in december 2018 is aangekomen.

Je kan de Morning Lady volgen.

Verwijderd

idd die bedoelde ik :) tx

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Eergisteren ook een e-Niro besteld na een proefrit gemaakt te hebben in een Kona, e-Niro en een Peugeot 3008. De 3008 is een geweldige auto, maar kost met alleen al aan bijtelling 20K meer over 5 jaar... Daarnaast is ie ook nog eens 10K in brandstofverbruik en leasebedrag duurder, dus de keuze was snel gemaakt, pak 'm beet 25K netto over 5 jaar is 5 keer een HEEL leuke vakantie... Plus elektrisch rijden is gewoon de toekomst lijkt me.

OK, het is niet een echt heel grote SUV (de Kona viel af door de enorm krappe ruimte achterin voor de passagiers!) maar het verschil weegt niet op tegen de kosten.

[ Voor 16% gewijzigd door Wijnbo op 07-01-2019 09:17 ]

• marc4547
Staan de E-Niro's en de Kona's op dezelfde boot? Of als dat niet zo is, misschien vermelden wanneer er een boot binenkomt aangeven of het hier Niro's of Kona's betreft?

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 23:35
Wijnbo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:16:
Eergisteren ook een e-Niro besteld na een proefrit gemaakt te hebben in een Kona, e-Niro en een Peugeot 3008. De 3008 is een geweldige auto, maar kost met alleen al aan bijtelling 20K meer over 5 jaar... Daarnaast is ie ook nog eens 10K in brandstofverbruik en leasebedrag duurder, dus de keuze was snel gemaakt, pak 'm beet 25K netto over 5 jaar is 5 keer een HEEL leuke vakantie... Plus elektrisch rijden is gewoon de toekomst lijkt me.

OK, het is niet een echt heel grote SUV (de Kona viel af door de enorm krappe ruimte achterin voor de passagiers!) maar het verschil weegt niet op tegen de kosten.
Da's toevallig precies dezelfde afweging die ik heb gemaakt. Vond de 3008 ook een hele fijne auto, maar de e-Niro biedt vrijwel dezelfde ruimte tegen veel lagere gebruikskosten. En niet in de laatste plaats is electrisch rijden natuurlijk ook heel erg leuk :) Had je reserveerd? En wat is de levertijd?

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

connos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:55:
[...]

Da's toevallig precies dezelfde afweging die ik heb gemaakt. Vond de 3008 ook een hele fijne auto, maar de e-Niro biedt vrijwel dezelfde ruimte tegen veel lagere gebruikskosten. En niet in de laatste plaats is electrisch rijden natuurlijk ook heel erg leuk :) Had je reserveerd? En wat is de levertijd?
De 3008 vonden zowel vrouw als ik beter (tikkeltje groter, tikkeltje luxer) dan de Niro, en de maandelijkse kosten verschillen niet super, maar als je vervolgens alles inclusief de bijtelling doorrekent op basis van 60 maanden looptijd en dit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/acyayt.jpg

Dan is de keuze snel gemaakt 8)7 :X

Oke, de 3008 kan ook wat kaler en voor 5 tientjes minder in de maand maar dan nog...

De levertijd interesseert me niet zo heel veel, ik heb aangegeven pas vanaf 1 november te willen rijden omdat ik tot die tijd nog in mijn 308 SW rondtuf, een auto die ik overigens iedereen zou kunnen aanraden... we wilden zelf graag een wat hoger model en dan is de Niro naast de Kona eigenlijk de enige serieuze optie met fatsoenlijke actie radius.

Tevens het laadstation thuis bij de lease mee laten nemen, waar je na 5 jaar eigenaar van het ding bent. Is toch weer zakelijk aftrekbaar :P

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnbo op 07-01-2019 10:54 ]

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 14:53
Vrijdag a.s. is het dan eindelijk zo ver en haal ik de Hyundai Kona in Acid Yellow met zwart dak/spiegels op. .Ben erg benieuwd hoe die er in het echt uit ziet. Zal wel foto's plaatsen mochten mensen daarin geinteresseerd zijn.

• prettig
Benieuwd, hier ook een acid yellow (ook deze week als het goed is), alleen nog standaard......verschil bekijken is wel leuk.

• marc4547
Ik had een mailtje naar Kia gestuurd over onduidelijkheid van plek op de voor inschrijflijst en eventuele levering en ben net door mijn dealer gebeld ( Fase ) dat ze per maand er een aantal bestellen, en die van mij wordt dan april besteld en in mei uitgeleverd. Duurt dan nog wel even maar nu weet ik tenminste wat....!!!
Geduld is een schone zaak...

Verwijderd

Wijnbo schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:16:
Eergisteren ook een e-Niro besteld
Ja.....de Niro is wat aan de kleine kant......maar tegen zoveel geld kun je moeilijk nee zeggen....

Wat gaf de dealer aan vwb levertijd? Ben benieuwd naar de levertijden zonder reservering.....

• rlp.jaspers
YStunnenberg schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:56:
[...]

Ik denk dat ie op de Morning Lady staat omdat de Morning Lucy in december 2018 is aangekomen.

Je kan de Morning Lady volgen.
Contact gehad met dealer en bummer, deze boot vaart wat langzamer dan verwacht...ETA is nu 1-2-2019 ipv 27-1-2019

• _-= Erikje =-_
kv83 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:16:
Vrijdag a.s. is het dan eindelijk zo ver en haal ik de Hyundai Kona in Acid Yellow met zwart dak/spiegels op. .Ben erg benieuwd hoe die er in het echt uit ziet. Zal wel foto's plaatsen mochten mensen daarin geinteresseerd zijn.
Ik ben benieuwd, ik heb net gehoord dat de mijne pas in sepfuckingtember geleverd gaat worden (31/8 is het leasecontract opgesteld) 8)7 gelukkig kan mijn Auris tot 31/12 nog op 14% mee...

• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
rlp.jaspers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:45:
[...]

Contact gehad met dealer en bummer, deze boot vaart wat langzamer dan verwacht...ETA is nu 1-2-2019 ipv 27-1-2019
Wat ik me afvraag: Hoeveel CO2 stoot zo'n schip uit per auto tijdens zo'n reis... Of is dit teveel off-topic...?

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 14:53
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Ik ben benieuwd, ik heb net gehoord dat de mijne pas in sepfuckingtember geleverd gaat worden (31/8 is het leasecontract opgesteld) 8)7 gelukkig kan mijn Auris tot 31/12 nog op 14% mee...
Tja. Ik zit al sinds vorig jaar mei/juni te wachten 8)7

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
raugustijn schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Wat ik me afvraag: Hoeveel CO2 stoot zo'n schip uit per auto tijdens zo'n reis... Of is dit teveel off-topic...?
Zeker! :)

https://www.nrc.nl/nieuws...ie-van-a-1417819-a1033607. 6.500 containerschepen stoten net zoveel CO2 uitstoot als 800 miljoen voertuigen uit. Dus de impact is behoorlijk, ook tijdens zo een "kort" stukje varen

ehhhh..HOI

• YStunnenberg
marc4547 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:27:
Staan de E-Niro's en de Kona's op dezelfde boot? Of als dat niet zo is, misschien vermelden wanneer er een boot binenkomt aangeven of het hier Niro's of Kona's betreft?
Een boot gaat naar meerdere havens in Korea om te laden en doet op weg naar Rotterdam meerdere landen aan on te lossen.
Wat er allemaal op de boot staat aan merken en modellen is niet te zeggen.
De Morning Lady is in Pyeontaek (KIA) geweest om te laden en in Ulsan (Hyundai)

De Tomar, die 18-02-2018 aankomt (verwachting) is in meerdere havens in Korea geweest om te laden.

Pagina: 1 ... 40 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.