• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Ik kreeg een bellejte van Fase (Woerden) dat ik langs mocht komen om een contract te tekenen. Dus oude contract met KIA Kooijman (Utrecht) voor de e-Niro kan dan de prullenbak in.

• Volodos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-12-2023
Guia schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:05:
[...]

Dat verbruik herken ik wel. Zit zelf vaak tussen de 18 en de 19, maar rij dan ook ietsje sneller. Stuurverwarming gaat z.s.m. uit anders krijg ik plakhandjes. Maar een genot om te rijden deze auto, vandaag 220Km in totaal en dan kun je hem een beetje meer op zijn staart trappen. En toch doe ik dat veel minder dan mijn vorige auto, nieuwe rijstijl begint er al wat in te slijten blijkbaar.
@Guia Fijn rijden hè? Oh man, ik geniet elke dag nog enorm van de Kona! Rij er nu bijna 3 maanden in, 8000 km op de teller, echt zo fijn!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 151% gewijzigd door _eLMo_ op 04-12-2018 13:34 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:53
Geen intresse in de kia Soul hiero? Krijgt hetzelfde 64kwh accu en dezelfde 204pk motor als de Niro en Kona. https://www.autoweek.nl/a...uwe-kia-soul-is-lefgozer/

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Ik besloot op de terugweg vandaag even langs de dealer te rijden en de e-Niro kwam toevallig net van de vrachtwagen af. Erg mooi hoor moet ik zeggen, heb even goed kunnen vergelijken tussen de hybride die ernaast stond.

Ook de calculatie ontvangen van de leasemaatschappij die helaas wel wat tegenvalt, maar ondanks dat denk dat ik toch voor de executive line ga.

Hier wat pics voor de liefhebber

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BWuLEtS3RsWl1XouWiK0YSEP/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wtVDOGOCY77dvBElBIkYXQER/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LCZ3dQZHQvb3A3WUKSg6eL2B/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AcTrLcNas3KgoQPqBPioUKv3/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SnkhAEWtZTs3HnZ8lV6nCqBr/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/M3l14H96MnzuqsLrQFEcPICX/thumb.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door tescione op 29-11-2018 20:18 ]

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
_eLMo_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:13:
[...]

Dynamicline staat in het wit bij Kia Braber in Ede. In het wit. Als showroom model (geen proefritten, want nog niet op kenteken).

....
Wij rijden dus afgelopen middag langs de kia dealer in ede.. zegt notabene mijn vrouw wil je niet even binnen kijken.. ik zeg nee hij is er toch nog niet |:( |:( |:( |:( 8)7 8)7 8)7 8)7

btw mij werd aangeraden een blauwe te nemen omdat deze ruim voorradig zou zijn... zwart is ook niet verkeerd..

[ Voor 11% gewijzigd door ArieL op 29-11-2018 20:13 ]

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17:54
Ook in NL subsidie voor elektrische auto particulieren?

https://nos.nl/artikel/22...uro-subsidie-in-2021.html

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-11 22:48
Zo te lezen wel, voorstel omvat nog 5 jaar vrijstelling van motorrijtuigenbelasting en duizenden euro's aankoopsubsidie à la Noorwegiaanse stijl. Doelstelling is om in 2030 100% elektrisch (of in ieder geval niet fossiel) te rijden. :)

• Juggie0007
  • Laatst online: 20-05-2022
Ongelofelijk maar waar, mijn Kona staat sinds begin deze week in de haven van Rotterdam maar volgens de dealer kan deze niet eerder dan half Januari worden afgeleverd!

• Feni
  • Laatst online: 06-11 22:48
Juggie0007 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:41:
Ongelofelijk maar waar, mijn Kona staat sinds begin deze week in de haven van Rotterdam maar volgens de dealer kan deze niet eerder dan half Januari worden afgeleverd!
Mijne idem, wordt pas in januari op naam gezet zodat het een auto uit 2019 is. Hogere restwaarde.

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-11 10:01
Net tweede ritje gemaakt. In totaal ongeveer 250 km met vooral snelweg. Viel niet tegen, 16,5 KWh/100km.
Heb wel redelijk zuinig gereden overigens, de eerste 125 km veel file gehad. Tweede 125 km was de weg vrij. Op een klein stukje 140/150 verder eigenlijk alleen maar 95/110 gereden.
Overigens, de combinatie LFA en smart cruise control is echt geniaal. Ik heb bij het filerijden de pedalen niet aan hoeven raken. De wagen stopt ook zelfstandig. Sta je meer dan 5 seconden stil dan moet je op resume (of gaspedaal) drukken om weer te gaan rijden, minder dan 5 seconden doet de wagen alles zelf.
Voorlopig heel tevreden met de Kona.

• Juggie0007
Feni schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:43:
[...]

Mijne idem, wordt pas in januari op naam gezet zodat het een auto uit 2019 is. Hogere restwaarde.
Waarom zeggen ze dat niet gelijk? Eerst week 44 toen week 51 en nu week 3 ongelofelijk :(

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
Iemand toevallig meer informatie over een "trekhaak" voor de E-Niro ?

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

harw schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:28:
hij mag niets trekken wel een fietsendrager :)

e-niro en e-kona

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

harw schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:28:
Is al voorbijgekomen. Trekhaak kan, maar alleen om te dragen, niet om iets te trekken,
“Draaghaak” dus eigenlijk ;)
RDW registratie staat op max. 0 kg te trekken.

In Noorwegen zijn ze wel iets serieuzer aan het onderzoeken wat er echt mogelijk is, misschien dat op termijn meer toegestaan is, maar betwijfel of dat dan met terugwerkende kracht kan gelden voor reeds rijdende auto’s?

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-11-2018 22:35 ]

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
rob313 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:33:
[...]

hij mag niets trekken wel een fietsendrager :)
dat wist ik al maar kan nergens informatie vinden over deze draagkogel

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

harw schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:39:
[...]

Wat zoek je exact? Zal tzt wel officieel als dealeroptie (na levering door dealer te monteren) komen, zoals deze https://webshop.kia.nl/ac.../ZKDE2147T30&modelid=128/ moet nog een kabelset bij van 230 euro zo te zien.

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

harw schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:39:
[...]

Kijk eens bij de Kona, Ik denk dat deze niet veel anders is

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
Jhb62 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:45:
[...]

Kijk eens bij de Kona, Ik denk dat deze niet veel anders is
Bij de kona is het als dealer optie pas na een 3tal maanden als optie erbij gekomen. Alleen als drager geen trekken. Is een aangepaste kogel zodat normale aanhanger koppeling niet past. Kosten ongeveer 900. onderverdeeld in trekhaak en kabelset en montage.

Everything has Pro's & Con's.....

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:34

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:33:
[...]

Is al voorbijgekomen. Trekhaak kan, maar alleen om te dragen, niet om iets te trekken
Is er eigenlijk al bekend waarom vrijwel geen enkele EV een trekhaak mag? Ik hoor verhalen over kabels van de accu's die in de weg zitten, of dat de accu beschadigd kan worden bij een aanrijding met trekhaak, of dat het bereik teveel beperkt wordt bij het rijden met caravan. Maar dat lijken (mij) allemaal BS argumenten, behalve het range verhaal, maar dat kun je ook best aan de gebruiker overlaten. Ik zal nooit met een caravan gaan rijden, maar af en toe naar de milieustraat moet ik wel en af en toe bouwmaterialen halen, of grote bankstellen of kasten is ook handig (vooral als je vriendenkring weet dat je een eigen aanhanger hebt).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:48

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@zonoskar koudwatervrees van de fabrikanten.
Aftermarket is heel wat moeite maar kan wel, zie
JayPe in "Elektrische auto's - deel 4"

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

zonoskar schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:35:
[...]

Is er eigenlijk al bekend waarom vrijwel geen enkele EV een trekhaak mag? Ik hoor verhalen over kabels van de accu's die in de weg zitten, of dat de accu beschadigd kan worden bij een aanrijding met trekhaak, of dat het bereik teveel beperkt wordt bij het rijden met caravan. Maar dat lijken (mij) allemaal BS argumenten, behalve het range verhaal, maar dat kun je ook best aan de gebruiker overlaten. Ik zal nooit met een caravan gaan rijden, maar af en toe naar de milieustraat moet ik wel en af en toe bouwmaterialen halen, of grote bankstellen of kasten is ook handig (vooral als je vriendenkring weet dat je een eigen aanhanger hebt).
Hier doen ze een goede poging: https://www.rac.co.uk/dri...ow/can-electric-cars-tow/

Mogelijke redenen die ze daar noemen:
  • meerderheid gaat geen caravan trekken met een EV, dus geen prio om voor veel geld en moeite door de keuring te gaan
  • regeneratief remmen kan ongewenst effect hebben op de stabiliteit
  • een EV is uit zichzelf al zwaar, reminrichting daarom al zwaar uitgevoerd, kan er niet nog meer bij hebben
  • de range zal drastisch afnemen, dit kan imagoschade tot gevolg hebben (bijv. elke 100km moeten snelladen als je een caravan meesleurt)
Maar Kia Noorwegen schijnt dus wel bezig te zijn met "wintertests" om daarna een uitspraak te doen over wel/geen trekhaak.

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
[...]

Hebben ze geen zin in, Model X kan het sono Sion komt ook met trekhaak.

Moeten ze bij ontwerp rekening mee houden en dan ook nog de goedkeuring regelen.
En is kleine markt (tov de ICE trekhaken), misschien 10% van de 1% ev's... weinig.
Denk dat naarmate de aantallen toenemen, trekhaken gewoon standaard worden op EV's (optie).

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

[...]

Wat ik van de dealer hoorde kan de Kona best een kar trekken maar dat de Hyundai het niet wil ivm het veel terug lopen van het bereik van de auto.

• ArieL
[...]

Koeling ? meer gewicht = meer vermogen nodig om zelfde snelheid te bereiken.. dus de motor, motor controller, accu's moeten langer dan door de fabrikant ingecalculeerd "met meer stroom omgaan"
omgekeerd.. bij afremmen meer gewicht, regeneratief remmen wordt zwaarder belast..
Op zich al complex genoeg zonder extra last .. wordt helemaal lastig met een extra belasting waar het gewicht niet van bekend is :)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

tescione schreef op donderdag 29 november 2018 @ 20:08:
Ik besloot op de terugweg vandaag even langs de dealer te rijden en de e-Niro kwam toevallig net van de vrachtwagen af. Erg mooi hoor moet ik zeggen, heb even goed kunnen vergelijken tussen de hybride die ernaast stond.

Ook de calculatie ontvangen van de leasemaatschappij die helaas wel wat tegenvalt, maar ondanks dat denk dat ik toch voor de executive line ga.

Hier wat pics voor de liefhebber

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Was dit trouwens de ExecutiveLine? Aan de leren bekleding te zien wel?
Maar dan dus toch geen 220V aansluiting achterop de middenconsole.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 00:23
Ah net het geruststellende telefoontje gehad dat mijn Niro is besteld bij de dealer door de LM ik sta op plaats 22 dus het zal wel een tijdje duren.
De 22ste heb ik een proefritje ingepland erg veel zin in.
Gisteren hebben ze een training gehad en de verkoper was ontzettend enthousiast geworden van de auto :) al met al een leuk gesprek.

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:03:
[...]

Leuk! Was dit trouwens de ExecutiveLine? Aan de leren bekleding te zien wel?
Maar dan dus toch geen 220V aansluiting achterop de middenconsole.
Ja is de ExecutiveLine. Ik ben altijd zelf wel fan van zwart, dus zoals die daar stond zou ik hem zo meenemen.
Morgenochtend staat de proefrit gepland :P .

[ Voor 5% gewijzigd door tescione op 30-11-2018 11:18 ]

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:51
hantheman schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:06:
Ah net het geruststellende telefoontje gehad dat mijn Niro is besteld bij de dealer door de LM ik sta op plaats 22 dus het zal wel een tijdje duren.
De 22ste heb ik een proefritje ingepland erg veel zin in.
Gisteren hebben ze een training gehad en de verkoper was ontzettend enthousiast geworden van de auto :) al met al een leuk gesprek.
Ik sta 26e (als er niet meer mensen afgevallen zijn). Ben erg benieuwd wanneer dan de leveringen zijn. Ik hoop toch echt voor het einde van de zomer.

Zeekr X Long range Mist Grey

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ArieL schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:00:
Koeling ? meer gewicht = meer vermogen nodig om zelfde snelheid te bereiken.. dus de motor, motor controller, accu's moeten langer dan door de fabrikant ingecalculeerd "met meer stroom omgaan"
omgekeerd.. bij afremmen meer gewicht, regeneratief remmen wordt zwaarder belast..
Op zich al complex genoeg zonder extra last .. wordt helemaal lastig met een extra belasting waar het gewicht niet van bekend is :)
Misschien dat het gemiddelde vermogen hoger is, maar max vermogen is bepaald door de motor/accu/regelaar en zou de auto gewoon moeten aankunnen. Regeneratief remmen is misschien een dingetje, verder denk ik ook dat het gewoon onwil van de fabrikant/importeur is, zoals ook gezegd door anderen. Jammer. Maar de hassle die @JayPe doorloopt wil/kan ik niet omdat mijn Ioniq straks geleased is.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ArieL
zonoskar schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:31:
[...]

Misschien dat het gemiddelde vermogen hoger is, maar max vermogen is bepaald door de motor/accu/regelaar en zou de auto gewoon moeten aankunnen. Regeneratief remmen is misschien een dingetje, verder denk ik ook dat het gewoon onwil van de fabrikant/importeur is, zoals ook gezegd door anderen. Jammer. Maar de hassle die @JayPe doorloopt wil/kan ik niet omdat mijn Ioniq straks geleased is.
max is ook geen probleem.. maar de koeling moet wel berekend zijn op meer (gemiddeld) vermogen voor langere tijd ..als de auto de warmte niet snel genoeg kwijt kan heb je een probleem..

regeneratief remmen daar kun je eerst de accus mee vullen.. maar als die vol zitten moet je het ergens kwijt.. dit kan bv in een "weerstand" en die produceert dan warmte..

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 14:22

Pierik

I'll be back!!!

Net ff contact gehad met de dealer, morgenmiddag kan ik een proefrit maken. Het iets mindere nieuws is dat ik op plaats 52 sta bij de dealer. De verwachte levertijd is daarmee ergens in Oktober 2019.

Nu is het ff hopen dat wagenparkbeheer hier dat geen probleem gaat vinden. Op basis van de KM's ga ik er vanuit dat mijn huidige auto er ergens april/mei uit gaat.

Iracing Profiel

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-11 09:46
Morgen proefrit gepland en ik sta op plaats 3 volgens de dealer :)

Lease prijs gaat te doen zijn wat ik uit eerste prijzen heb gehoord, dus ik hoop de bestelling volgende week wel rond te krijgen.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-11 13:07
Ik was net even bij de dealer en sta op plek 9. Toevallig was de auto ook beschikbaar voor een korte proefrit. Althans dat dacht de verkoper. Klein stukje gereden. Beetje binnen door en kort stukje snelweg. Ik ben onder de indruk. Rij op dit moment een oude Volvo diesel, dus alles is een upgrade.

Toen ik terugkwam stonden de volgende klanten alweer klaar.

Vanochtend ook naar de model 3 gekeken. Erg mooi ding, maar met die achterklep niet handig met een kinderwagen. En die zal ook een stuk duurder worden.

Binnenkort krijg ik de offerte.

[ Voor 4% gewijzigd door Ranja3000 op 30-11-2018 13:00 ]

• ArieL
het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe dat nu nu allemaal zit met die lijstjes.. stel ik sta op plaats 10 bij mijn dealer.. ik heb me wel in de 1e week van het open gaan van de reserveringen opgegeven.. (en die 9 enthousiastelingen voor mij helaas dus ook). Stel de dealer gaat nu 3 auto's per maand krijgen.. zou ik dan met mijn reservering in de 1e week alsnog tot ergens in april moeten wachten omdat ik toevallig de pech heb dat bij mij in de buurt veel mensen aan de EV willen? iemand duidelijkheid daaromtrend ?

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 21:28
ArieL schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:01:
het is mij nog niet helemaal duidelijk hoe dat nu nu allemaal zit met die lijstjes.. stel ik sta op plaats 10 bij mijn dealer.. ik heb me wel in de 1e week van het open gaan van de reserveringen opgegeven.. (en die 9 enthousiastelingen voor mij helaas dus ook). Stel de dealer gaat nu 3 auto's per maand krijgen.. zou ik dan met mijn reservering in de 1e week alsnog tot ergens in april moeten wachten omdat ik toevallig de pech heb dat bij mij in de buurt veel mensen aan de EV willen? iemand duidelijkheid daaromtrend ?
Jep, zo werkt het volgens mij.
Zelf ook pech, begin september reservering gedaan, gelijk met een collega. Hij staat op plek 2 bij zijn dealer, ik op 18 bij de mijne. Maar ik kan wel even wachten.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zit je dan niet bij een grotere dealer, die dan dus meer auto’s krijgt? Voor de importeur maakt het denk ik niet uit hoeveel auto’s naar welke dealer gaan, maar dealers hebben ook capaciteit nodig om de auto’s klaar te maken voor het leveren.

• ArieL
tyson69 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:03:
[...]

Jep, zo werkt het volgens mij.
Zelf ook pech, begin september reservering gedaan, gelijk met een collega. Hij staat op plek 2 bij zijn dealer, ik op 18 bij de mijne. Maar ik kan wel even wachten.
Mooi is dat.. dan is er natuurlijk ook nog de kleur keuze (er van uitgaande dat er al x autos in nederland zijn en/of onderweg zijn op de boot) .. daarmee zou je dan je wachttijd nog wat kunnen beperken..

even een wild guess.. 300 per bootlading, de 1e is er al, de 2e nu onderweg maakt ongeveer 600 autos.. afgerond 100 kia dealers, indien allen 2 demo autos, dan blijven er nog afgerond 400 over om te verdelen in de 1e batch..

[ Voor 17% gewijzigd door ArieL op 30-11-2018 13:18 ]

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:11

3_s

Regeneratief remmen zou je kunnen uitschakelen bij koppelen aanhangwagen, lijkt me. Net zoals parkeersensoren.

Verwijderd

nou heb ook maar besteld via de lease maatschappij, executiveline in het zwart. _/-\o_
Ben zelf 1.95 dus ben benieuwd hoe het zitten gaat. heb eigenlijk nooit last zolang de stoel maar redelijk naar achteren kan.

• cscheltinga
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-05 14:28
Plek 70... Iemand die mij z'n plekje gunt? :)

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 04-12-2018 13:34 ]

Verwijderd

begrijp ik het goed dat iedere Niro EV die blauw accenten iig aan de buitenkant heeft?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:02:
begrijp ik het goed dat iedere Niro EV die blauw accenten iig aan de buitenkant heeft?
_eLMo_ in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"

• Ranja3000
  • Laatst online: 09-11 13:07
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:56:
nou heb ook maar besteld via de lease maatschappij, executiveline in het zwart. _/-\o_
Ben zelf 1.95 dus ben benieuwd hoe het zitten gaat. heb eigenlijk nooit last zolang de stoel maar redelijk naar achteren kan.
Met mijn 2 meter zat ik voorin prima. Iets rechter dan in mijn huidige auto (v50).
Ik kon dan niet achter mijzelf zitten bij de achterbank

Verwijderd

nee heb ik nu ook met mijn v40 bijna helemaal naar achteren, als iemand dan achter me wil zitten heb ik echt het stuurt tussen mn knieen

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ranja3000 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:18:
[...]

Met mijn 2 meter zat ik voorin prima. Iets rechter dan in mijn huidige auto (v50).
Ik kon dan niet achter mijzelf zitten bij de achterbank
Geen last bij de SuperB Stoel in de achterste stand en mijn neef 206 kan achterin goed zitten. Deze ruimte ga ik zeker missen

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
De uitleg over de wintermodus in dit filmpje geeft wat meer inzicht dan de erg beperkte uitleg in de handleiding.
YouTube: "Winter mode" in the Kona Electric. Restricted power mode 35KW (47bhp)

• hantheman
  • Laatst online: 30-10 00:23
De beginpost kan ook aangepast worden, het ziet er naar uit dat de wltp test fout is uitgevoerd en dat de range moet worden bijgesteld naar 453KM:

https://www.autoevolution...-wltp-testing-130633.html

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

hantheman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 00:30:
De beginpost kan ook aangepast worden, het ziet er naar uit dat de wltp test fout is uitgevoerd en dat de range moet worden bijgesteld naar 453KM:

https://www.autoevolution...-wltp-testing-130633.html
Klopt ook wel, altijd al raar gevonden dat ie verder zou kunnen dan de Kona.
Benieuwd wanneer ik officieel iets ga horen hierover.

• prettig
Guia schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 20:27:
De uitleg over de wintermodus in dit filmpje geeft wat meer inzicht dan de erg beperkte uitleg in de handleiding.
YouTube: "Winter mode" in the Kona Electric. Restricted power mode 35KW (47bhp)
ok doet dus compleet wat anders dan ik dacht en hebben we eigenlijk niks aan in NL.

• Juggie0007
Ik heb inmiddels vanuit diverse partijen begrepen dat het afleverings klaar maken (bijladen) en het transport naar de dealer de bottleneck is. Ik heb Hyundai NL aangeboden om in mijn eigen tijd daar bij te springen waar nodig (organisatie en coördinatie en/of PDI). Ik heb in het verleden jarenlang gewerkt met en voor de Hyundai importeur. Ik ben benieuwd naar hun reactie!

• prettig
Juggie0007 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 10:21:
Ik heb inmiddels vanuit diverse partijen begrepen dat het afleverings klaar maken (bijladen) en het transport naar de dealer de bottleneck is. Ik heb Hyundai NL aangeboden om in mijn eigen tijd daar bij te springen waar nodig (organisatie en coördinatie en/of PDI). Ik heb in het verleden jarenlang gewerkt met en voor de Hyundai importeur. Ik ben benieuwd naar hun reactie!
Dat bijladen vindt ik wel een leuke....... even 100 ev's bijladen gaat natuurlijk niet echt snel. Vol is niet nodig (kan bij de dealer). Als ze geen snelladers hebben (denk niet) dan is het toch uren per auto (ICE minuten). Ze zijn zo een week verder....

Geinig.....zijn ze natuurlijk niet op ingericht op het dealerterrein in de haven.

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:14

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb inmiddels ook de leaseoffertes binnen:
DynamicLine Gravity Blue 48mnd 45.000 km kost 805 euro per maand, ex 'brandstof'
ExutiveLine Gravity Blue 48mand 45.000 km kost 856 euro per maand, ex 'brandstof'

Beide offertes zonder laadpaal, daar voorziet de leasemaatschappij nog niet in.

Normaal gesproken worden de contracten door mijn werkgever op 30.000km per jaar berekend, dus het is nu onduidelijk voor mij of het wel of niet binnen budget is. De directeur staat in ieder geval niet afwijzend in dit verhaal en wil proberen in een gesprek met de leasemaatschappij het contract op 40.000 km en 60 maanden te krijgen, dus een looptijd van 200.000km, want zijn redenatie is dat die elektrische auto's veel minder zouden slijten en dat makkelijk moeten kunnen halen en dat dit de prijs wat zou moeten drukken.

Woensdagmiddag een proefrit in gepland, eens kijken of ik de auto echt wel wil.

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

PeaceNlove schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:56:
DynamicLine Gravity Blue 48mnd 45.000 km kost 805 euro per maand, ex 'brandstof'
ExutiveLine Gravity Blue 48mand 45.000 km kost 856 euro per maand, ex 'brandstof'

Beide offertes zonder laadpaal, daar voorziet de leasemaatschappij nog niet in.

Normaal gesproken worden de contracten door mijn werkgever op 30.000km per jaar berekend, dus het is nu onduidelijk voor mij of het wel of niet binnen budget is. De directeur staat in ieder geval niet afwijzend in dit verhaal en wil proberen in een gesprek met de leasemaatschappij het contract op 40.000 km en 60 maanden te krijgen, dus een looptijd van 200.000km, want zijn redenatie is dat die elektrische auto's veel minder zouden slijten en dat makkelijk moeten kunnen halen en dat dit de prijs wat zou moeten drukken.

Moet kunnen denk ik, voor de Kona 60 mnd en 37500km/jr bij Arval

• ArieL
Proefrit in de e-niro executiveline zit er op.. a definite go !

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:59
Vandaag even bij de dealer geweest en de e-Niro stond nog in de werkplaats. Voor volgende week zaterdag een proefrit gepland. De verkoper gaf aan dat er 3000 stuks naar Nederland komen waarvan 30 voor deze locatie. Ik sta op de lijst op plek 1 dus dat moet lukken.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

ArieL schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:34:
Proefrit in de e-niro executiveline zit er op.. a definite go !
Heb je ook in de Kona gereden? Zo ja, wat vond je anders?

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26
Aanstaande vrijdagmiddag proefrit gepland, werd vanmorgen door de dealer gebeld.

Hopelijk zijn in de tussentijd het leasecontract en de bestelling ook rond..zou wel fijn zijn.

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
Net proefrit gemaakt in de e-niro. Stuk stad en snelweg. Echt een prettige auto! Wat mij meest opviel is de rijervaring niet veel anders was dan een ICE. Had misschien wat spectaculair verwacht, maar het is gewoon een auto, maar dan zonder ICE. Wat ook opviel is de kleine/soepele draaicirkel.
Had verder 2 kids achterin mee met maxi cosi en kinderstoel wat ook allemaal goed paste. Fijn die hogere zitpositie.
Btw, geen 220v.

Bestelling was al geplaatst dus geen spijt van!

• Vaevictis_
Vandaag dus ook een contract getekend voor de e-Niro executiveline. Sta halverwege op de lijst van de dealer dus zal niet voor de zomer kunnen rijden.

• ArieL
zonoskar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:52:
[...]

Heb je ook in de Kona gereden? Zo ja, wat vond je anders?
Ja heb ik. Overduidelijk verschil was de banden, die onder de niro zijn veel stiller. Het is al een paar maand geleden dat ik met de kona gereden heb, maar ik heb het idee dat de kona wat feller is. Bochtenwerk redelijk vergelijkbaar, je voelt dat de lane assist de auto midden in de baan probeert te houden. Is ff wennen. Als je over de snelheidsbeperkende hobbels rijdt voelt de niro wat zwaarder aan heb ik het idee. Ik vond het stuur bij de niro wat minder direct, volgens mij was dat bij de kona iets beter. Maar al met al prima auto.. alleen opletten dat je met de adaptive cruise control nog wel moet remmen voor een rood licht als er niemand voor je rijdt :)

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ArieL schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:56:
[...]
alleen opletten dat je met de adaptive cruise control nog wel moet remmen voor een rood licht als er niemand voor je rijdt :)
Haha ja dat krijg je dan. Had laatst mn auto voor reparatie weggebracht, reed de volgende ochtend nietsvermoedend weg. Werd na 20 minuten rijden door achterligger geseind, bleek ik zonder verlichting in de ochtendschemer te rijden |:( ik heb verlichting ALTIJD op auto staan, maar zo’n monteur zet dat dan ff uit... (en niet de eerste keer dat me dit is overkomen)
Wordt nog wat dan straks, heb je een soort pre-flight check nodig of alle hulpsystemen nog wel actief zijn omdat je anders brokken maakt..

• GAEvakYD
  • Laatst online: 19:23
ArieL schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:56:
[...]

Ja heb ik. Overduidelijk verschil was de banden, die onder de niro zijn veel stiller. Het is al een paar maand geleden dat ik met de kona gereden heb, maar ik heb het idee dat de kona wat feller is. Bochtenwerk redelijk vergelijkbaar, je voelt dat de lane assist de auto midden in de baan probeert te houden. Is ff wennen. Als je over de snelheidsbeperkende hobbels rijdt voelt de niro wat zwaarder aan heb ik het idee. Ik vond het stuur bij de niro wat minder direct, volgens mij was dat bij de kona iets beter. Maar al met al prima auto.. alleen opletten dat je met de adaptive cruise control nog wel moet remmen voor een rood licht als er niemand voor je rijdt :)
Ik rijd nu een paar weken in een Ioniq en vandaag een proefrit in de e-Niro. Duidelijk dat de e-Niro een stapje hoger in zijn klasse is. Voelt veel rustiger en stiller aan in de auto en het verschil in hoogte is ook erg prettig. Ik kom van een Outlander af, die ik vorige maand moest inleveren en dan is de Ioniq wel een gat waar je instapt.

Rijervaring is dat de eNiro veel beter grip heeft. Met de Ioniq moet ik in de bocht niet te snel op het gas want dan krijg ik onderstuur en beginnen de voorbanden door te glijden. Met de e-Niro had ik daar totaal geen last van. Wel viel me op dat het leek alsof de e-Niro minder snel oppakt in de bochten als je het gas helemaal los hebt. Bijvoorbeeld wanneer je het gas los laat en regeneratief remmen maximaal hebt staan en dan weer op het gas gaat, dan lijkt er een kleine vertraging te zijn. Byfar niet zo erg als een good old Turbo gat dat we vroeger hadden op de Ice auto's, maar toch wel merkbaar.

Al met al een super fijne auto die ik zeker ga bestellen. Ik heb wel een luxe want ik sta ergens in de top 5 bij de dealer, maar heb de auto pas in maart nodig omdat de short lease nog doorloopt. Eigenlijk loopt die tot mei, maar zo lang wil ik niet wachten, die maandjes koop ik dan wel af. :)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Vaevictis_
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 17:12:
[...]

Haha ja dat krijg je dan. Had laatst mn auto voor reparatie weggebracht, reed de volgende ochtend nietsvermoedend weg. Werd na 20 minuten rijden door achterligger geseind, bleek ik zonder verlichting in de ochtendschemer te rijden |:( ik heb verlichting ALTIJD op auto staan, maar zo’n monteur zet dat dan ff uit... (en niet de eerste keer dat me dit is overkomen)
Wordt nog wat dan straks, heb je een soort pre-flight check nodig of alle hulpsystemen nog wel actief zijn omdat je anders brokken maakt..
Ik heb dat ook altijd mega irritant dat ze verlichting van de auto stand afhalen.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nog niet meegemaakt gelukkig. Zou inderdaad mega irritant zijn.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• MikeyC
  • Laatst online: 23-07-2023

MikeyC

Infiltrate Mapper

Deze week heb ik een rode e-Niro bij LM (LeasePlan) besteld.
De Kona had ik al op het oog, maar gezien de berichtgeving afgelopen tijd in dit topic, heb ik dat opgegeven en ben ik voor de (in mijn ogen) luxere e-Niro gegaan, in de hoop dat Kia heeft geleerd van de beroerde berichtgeving van Hyundai.

LeasePlan heeft er 80 besteld en de mijne wordt voor Q1 2020 verwacht :O. Geen idee of ik bij die 80 zit. Hopelijk komt hij wat eerder (bijvoorbeeld vanwege minder populaire kleur).

Helaas zijn mijn ogen vrij laat geopend voor deze te gekke wagens, dus ik heb geen reservering staan bij een dealer zoals velen hier. Heeft het nog zin om alsnog te reserveren bij de lokale dealer of kan dit niet meer?

Wat betreft de eigenschappen viel mij ook iets op. Je kunt in tegenstelling tot de Kona geen schuifdak bestellen (zie ook de webshop), in tegenstelling tot wat ik veel mensen heb zien zeggen.

Verder hoop ik dat die blauwe accenten afwezig zijn op de rode uitvoering, want dat lijkt me niet echt matchen.

<insert sig here>

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@MikeyC je kunt het altijd proberen bij een dealer, maar veel eerder dan 2020 wordt het niet denk ik.
Schuifdak zou volgens mij op termijn wel een optie moeten worden, de eerste periode is de keuze beperkt ivm massaproductie. In sommige andere landen is de optie er namelijk wel.

• ArieL
MikeyC schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:21:
Deze week heb ik een rode e-Niro bij LM (LeasePlan) besteld.
....

LeasePlan heeft er 80 besteld en de mijne wordt voor Q1 2020 verwacht :O.

....

Wat betreft de eigenschappen viel mij ook iets op. Je kunt in tegenstelling tot de Kona geen schuifdak bestellen
Ouch je moet dus nog even wachten. Rood is geen voorraad.. ook geen beperkte voorraad, wordt speciaal voor jou gemaakt :(

Schuifdak laat ik achteraf inbouwen.. kost wel een klein kapitaal, maar ik vind het erg fijn om er een te hebben. schuifkantel kost naargelang uitvoering tussen 2 en 3k..

• MikeyC
  • Laatst online: 23-07-2023

MikeyC

Infiltrate Mapper

Rood is geen voorraad... ook geen beperkte voorraad, wordt speciaal voor jou gemaakt :(
Ai, ik was er al bang voor toen ik dit las (had al besteld). Flauw dat de LM daar op geen enkele manier over voorlicht.

<insert sig here>

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-11 22:16

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ga ook een contract ondertekenen (Alphabet), kleur Platinium Graphite. Verwachte levering is maart/april 2019.

Hebben ze voor de showroom een Dynamic Line gekregen bij de dealer, terwijl enkel de Executive Line kan worden geleverd :O Daar waren ze zelf (uiteraard) ook niet echt blij mee.

Hierbij voor de geïnteresseerden nog enkele foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kliENe5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/McclKHn.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0fLho4q.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sNrmQHx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jpEqpo3.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door zerocool82 op 01-12-2018 19:54 ]

• ArieL
MikeyC schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:37:
[...]

Ai, ik was er al bang voor toen ik dit las (had al besteld). Flauw dat de LM daar op geen enkele manier over voorlicht.
Dat lijstje met kleuren/vooraad indicatie is ook nog niet lang bij de dealer..was volgens mij pas sinds de 20e november..

Verwijderd

Hallo mensen ben nieuw op het forum heb afgelopen september een kono besteld in de
Kleur Chalk White Metallic.van de week even gebeld met de dealer over het ordernummer heeft me een 8 cijferige nummer doorgeven begint niet met 2018..... het ordernummer zegt dat ook iets over de levertijd?

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 21:28
ArieL schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 19:32:
[...]

Ouch je moet dus nog even wachten. Rood is geen voorraad.. ook geen beperkte voorraad, wordt speciaal voor jou gemaakt :(

Schuifdak laat ik achteraf inbouwen.. kost wel een klein kapitaal, maar ik vind het erg fijn om er een te hebben. schuifkantel kost naargelang uitvoering tussen 2 en 3k..
Weet iemand toevallig of bij achteraf inbouwen van een schuif kantel dak ook de binnenhoogte kleiner wordt? Met mijn 1,99 heb ik weinig speling, vandaar.

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 97% gewijzigd door _eLMo_ op 04-12-2018 13:34 ]

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:26:
Hallo mensen ben nieuw op het forum heb afgelopen september een kono besteld in de
Kleur Chalk White Metallic.van de week even gebeld met de dealer over het ordernummer heeft me een 8 cijferige nummer doorgeven begint niet met 2018..... het ordernummer zegt dat ook iets over de levertijd?
Moet je even een paar paginaas terug, staat een lijst

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:48

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Jonny Smith van Fully Charged heeft ook een mening over de Kona:
YouTube: Hyundai Kona, a game changer? | Fully Charged

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Is dat klepje voor de laadstekkers nou een andere kleur?

• GAEvakYD
  • Laatst online: 19:23
zonoskar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:31:
[...]

Nee dat is denk ik lichtinval op de foto.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
PeaceNlove schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:56:
.....
Mobility Services heeft mijn Kona geleverd met een 5 jr contract voor 40.000 km/jr; 200.000 km dus.

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-11 22:16

zerocool82

Ignorance causes chaos

zonoskar schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:31:
[...]

GAEvakYD schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 21:38:
[...]

Nee dat is denk ik lichtinval op de foto.
Ja, inderdaad. Net nog even gekeken op de foto (in hoge resolutie) en het is inderdaad dezelfde kleur (komt enkel door de lichtinval).

• 3_s

3_s

@ArieL je mag mijn schuifdak hebben, vind er niets aan :).

@zerocool82 die heeft precies wel verwarming achteraan, itt Kona?

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Kona-vraagje:

Gisteren gaf alleen de backlight van mijn dashboard licht in de grote klok, power en accu aan linker en rechterzijde gaven wel beeld, maar bv snelheidsklok werd niet getoond (zwart scherm met alleen backlight)

Switch van mode zorgde we voor drie opgelichte streepjes boven de klok in de sportmode maar verder niet.

Alles functioneerde verder wel en via HUD alsnog snelheid af te lezen.

Na tijdje uit gestaan te hebben, deed alles het weer.

Herkennen mensen dit?

• NL_Scratch
  • Laatst online: 30-10 10:51
In het filmpje van de Kona van hierboven lijkt het wel alsof het scherm niet full-screen is.
Beetje jammer als het scherm zo groot lijkt, maar niet is. zie op 12:45

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

NL_Scratch schreef op zondag 2 december 2018 @ 09:41:
In het filmpje van de Kona van hierboven lijkt het wel alsof het scherm niet full-screen is.
Beetje jammer als het scherm zo groot lijkt, maar niet is. zie op 12:45
Dat is inderdaad jammer. Heeft mijn huidige Audi ook. Is altijd een doorn in mijn oog geweest. Het MMI van Audi is bovendien erg traag. Ik heb begrepen dat de systeem van de Kona wel erg snel reageert.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-10 22:04
tyson69 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 20:34:
[...]

Weet iemand toevallig of bij achteraf inbouwen van een schuif kantel dak ook de binnenhoogte kleiner wordt? Met mijn 1,99 heb ik weinig speling, vandaar.
Voor mij reden om het NIET te doen. Door een schuifdak neemt de binnen ruimte altijd (misschien wel 5-7 cm) af. Die ruimte is gewoon nodig om het schuivende deel onder het bestaande dak te schuiven. De buitenmaten veranderen niet.

• prettig
Sigmasailor schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:05:
[...]

Voor mij reden om het NIET te doen. Door een schuifdak neemt de binnen ruimte altijd (misschien wel 5-7 cm) af. Die ruimte is gewoon nodig om het schuivende deel onder het bestaande dak te schuiven. De buitenmaten veranderen niet.
niet als het dak als glasplaat naar buiten schuift, dan ligt die op het dak (duurdere oplossing)

• ArieL
prettig schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:36:
[...]

niet als het dak als glasplaat naar buiten schuift, dan ligt die op het dak (duurdere oplossing)
Voor de eniro zijn er 2 oplossingen van "een groot merk".
1 versie die buiten over dak.schuift, deze heeft standaard een dikke rand eromheenlopen binnenin, maar volgens bij is er een optie waar de ze hemel netjes fixen.
2 versie die onder dak schuift.. daar wordt sowieso hemel aangepast.

Ik ben niet super lang dus voor mij geen probleem. "De inbouwer" is een kennis van me, kan morgen ff vragen hoeveel cm je nu werkelijk verliest bij beide opties..

• Niki-nl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06-2024
Vorige week een offerte gekregen van de dealer voor een KIA e-Niro Executive line.
Offerte gecalculeerd met de tool van de leasemaatschappij met wat opties:
Alarm klasse 3, digitaal bedienbaar via originele afstandsbediening
LED upgrade interieur set 6-delig
LED verlichting voorzijde kleur wit
Led in- en uitstapverlichting kleur wit
Metallic lak
Winterbanden en nog wat kleine aflever opties (ja die lakbescherming stond er ook op;)
Met een stelpost voor de laadpaal kwam deze op 730 euro (48 maanden/25.000km p/j). Dit is ruim onder het leasebudget. Het verschil ontvang ik bruto als extra salaris. Per definitie dekt dat de bijtelling voor mij af zodat mijn autokosten de komende 4 jaar nihil zijn.

Bestelling is nu doorgezet naar de leasemaatschappij. De dealer zei dat ik de 15 plaats had op basis van reserveringsnummer, maar kon nog geen inzicht geven in levertermijn omdat dit sterk afhankelijk is van hoeveel e-Niro's er op de boot staan in die kleur. Ik krijg de indruk dat ze in Korea gewoon schepen volladen met wat ze maken en zeggen stuur maar naar Nederland en kijk maar wat de dealer verkoopt.

Voor het nieuwe laadpunt heb ik advies ingewonnen bij de organisatie waar de leasemaatschappij mee samenwerkt. Mijn huidige 1 fase 3,7Kw lolo 2 laadpaal, vervangt men dan voor een 22Kw Advanced laadpunt.

Dit nieuwe laadpunt is 3 fasen geschikt, maar zal in eerste instantie op 1 fase worden aangesloten. Wel zal men voor de toekomst een 3 fase kabel aanleggen zodat over een aantal jaar de tuin niet nogmaals op de schop hoeft. Wij hebben thuis een 35A 1 fase aansluiting in de meterkast. Het laadpunt krijgt een 32A zekeringautomaat en er komt een load balancer (via UTP kabel naar laadpunt) bij die de stroomtoevoer verhoogt indien er in de rest van de woning weinig vraag is. Dit betekent dat er voor de KIA e-niro geen 3 fase aanpassing hoeft te worden gedaan in de meterkast. Dat bespaart geld op de aanpassing van de meterkast en het vastrecht.

Voor de lichtblauwe accenten heb ik bedacht om deze zwart te spuiten met plasti dip uit een spuitbus.. Eenvoudig aan te brengen en achteraf weer makkelijk te verwijderen als de leaseauto terug gaat.

Tot nu toe de auto nog nooit gezien en op basis van reviews besteld, dus ik laat me graag verrassen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Niki-nl das stuk goedkoper dan de meesten hier leasen, en dat met een looptijd van slechts 48mnd terwijl 60mnd standaard is voor EV; goeie deal!
Ook nog maar eens kijken naar die extra opties, had alles met spoed doorgezet, denk dat de dealer inmiddels zn cursus heeft gedaan en weet wat er mogelijk is. Zijn toch allemaal dingetjes die de dealer nog inbouwt, wil eerst even zien wat het echt inhoudt allemaal al kost het weinig extra.
Qua aansluiting in de meterkast ga ik het precies zo aanpakken trouwens. Er was hier door een aantal Tweakers wat bangmakerij over brandverzekering en niet max 32A op een 35A aansluiting “mogen”, maar dat heb ik vrijdag allemaal uitgezocht: kan prima en mag ook (mits je het goed laat doen door een prof natuurlijk), zie ook CyBeRSPiN in "[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen"
Laadpaalbedrijf zei nog: goed dat je de aansluiting niet alvast “verzwaard” hebt naar 3x25A (zelfde vastrecht), want dan zou je niet max kunnen laden en met 1x35A wel.

Dat plastidip klinkt als een goed idee, voor alles behalve blauw en grijs vind ik het foeilelijk staan die accenten.

• bomajo
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10-2022
Vorige week ook een e-Niro in Gravity Blue besteld. Met als opties led instapverlichting voor, led voetverlichting voor/achter en led upgrade (hierdoor allemaal dezelfde lichtkleur in de auto). Komt ergens in Q1-2019 als het goed is.

Heb zelf ook een 1x35A aansluiting. Laadpunt komt in de inpandige garage. Heb contact gehad met NewMotion. Zij adviseerde mij om aansluiting niet aan te passen en een Advanced/22kW laadvoorziening te nemen met Dynamic Loadbalancing. Hiermee op de toekomst voorbereid en zou 32A kunnen laden (in de nacht).

Heb er veel zin in. Zelf nog niet in auto kunnen rijden. Wel even een klein stukje met verkoper meegereden. Auto was net aangekomen (overal nog beschermfolie) en er was geen kenteken beschikbaar. Erg leuk om mee te maken. Binnenkort zelf maar eens rijden. Heb ik nog nooit gedaan: auto kopen zonder proefrit.

Wat ik wel jammer vindt, is dat de chromen strips op de portieren in de praktijk zwart zijn en niet chroom. Iemand bekend of deze ook los verkrijgbaar zijn maar dan in chroom?

[ Voor 31% gewijzigd door bomajo op 02-12-2018 16:52 ]

• Niki-nl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06-2024
bomajo schreef op zondag 2 december 2018 @ 15:07:

Wat ik wel jammer vindt, is dat de chromen strips op de portieren in de praktijk zwart zijn en niet chroom. Iemand bekend of deze ook los verkrijgbaar zijn maar dan in chroom?
Volgens mij maken die chroom sierlijsten deel uit van het designpack van de niro voor 399,-
https://webshop.kia.nl/ac.../DESPACKNIRO&modelid=128/

• YStunnenberg
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-02-2020
Ik las dat forumleden een New Motion Home Advanced willen meeleasen/aanschaffen.

Zelf ga ik voor een Home Fast laadpaal, je deze kan koppelen aan de laadpas en ook automatische vergoeding van de werkgever kan inschakelen (wel abonnement voor nodig á € 3,63 per maand incl BTW)

De Home Advanced is duurder en gebruikt autorisatie via de laadpas. De Home Fast heeft geen autorisatie en heeft als risico dat iedereen met jouw laadpaal kan laden.

Ik heb gelezen dat Dynamic Load Balancing binnenkort beschikbaar is voor de Home Fast laadpaal.
Dynamic Load Balancing is een extra abonnement boven op het abonnement voor de laadpaal.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

• 3_s

3_s

RRvP schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:01:
[...]

Dat is inderdaad jammer. Heeft mijn huidige Audi ook. Is altijd een doorn in mijn oog geweest. Het MMI van Audi is bovendien erg traag. Ik heb begrepen dat de systeem van de Kona wel erg snel reageert.
Nope.
Kona is ook traag.

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 14:53
3_s schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:23:
[...]

Nope.
Kona is ook traag.
Wat vind jij traag? Ik vond hem best goed tijdens de proefrit :)

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:48
In Noorwegen krijgen sommigen nu ook in de 4000 serie te horen dat levering waarschijnlijk van Q2 2019 naar Q1 gaat schuiven. Ik help het hopen :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zouden ze de Kona productie dan echt hebben opgevoerd? Op social media zag ik dat Hyundai NL dat wel aangaf.

• Trackerfire
Het lijkt er wel op. Ze beginnen vanaf maart ook in Canada e.d. te leveren dus ze zullen ook moeten! Verder begreep ik van mijn dealer dat er nog dit jaar elektrische kona's in Tsjechië gemaakt gaan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 02-12-2018 22:10 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-11 09:00
Trackerfire schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:59:
In Noorwegen krijgen sommigen nu ook in de 4000 serie te horen dat levering waarschijnlijk van Q2 2019 naar Q1 gaat schuiven. Ik help het hopen :)
We gaan het zien. In andere media berichten stond ook dat Hyundai Ioniq electrics beschikbaar stelt voor short lease etc. Iemand daar al wat van gehoord of gebruik van gemaakt?

Want vanaf 1/1 moet ik een tijdelijke auto rijden tot de Kona komt. Zou super zijn als dat Maart blijft/is/wordt maar goed wil gewoon tot dan een passend alternatief natuurlijk :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Trackerfire
Banjy schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:20:
[...]

We gaan het zien. In andere media berichten stond ook dat Hyundai Ioniq electrics beschikbaar stelt voor short lease etc. Iemand daar al wat van gehoord of gebruik van gemaakt?

Want vanaf 1/1 moet ik een tijdelijke auto rijden tot de Kona komt. Zou super zijn als dat Maart blijft/is/wordt maar goed wil gewoon tot dan een passend alternatief natuurlijk :)
Ik heb precies dit toevallig vrijdag ingeschoten bij de leasemaatschappij. Die is nu in gesprek met de dealer. Houd jullie op de hoogte hiervan.

Pagina: 1 ... 28 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.