• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

PeaceNlove schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:34:
Of een split op levertijden en technisch inhoudelijk?
Dat lijkt me een beter plan.

/edit: zijn er echt mensen die een jaar gaan wachten op de Kona? Of hopen jullie dat Hyundai een inhaalslag gaat maken?

[ Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 27-11-2018 11:37 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10 20:53
Trackerfire schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:44:
Reserveringsnummers en verwachte leverdata Kona Electric

Wil je toegevoegd worden aan het lijstje. Stuur dan even een DM met het reserveringsnummer en verwachte levermaand. Dan houden we 't topic overzichtelijk.
Echt helemaal niemand anders met een 2019 nummer? Ik ben benieuwd tot hoe ver die 2018 nummering reikt?
Mijn bestelling is exact op 4 september gedaan. Als het november 2019 wordt dan heb ik 14/15 maanden op een auto gewacht. Nog nooit meegemaakt met welke auto dan ook voorheen. :-(

Everything has Pro's & Con's.....

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 14:53
@Trackerfire Ter aanvulling. Hij is verwacht in december, maar de boot zou dus morgen moeten aankomen :) (Daarna nog naar de dealer + spuiten, dus dat wordt december).

[ Voor 3% gewijzigd door kv83 op 27-11-2018 12:42 ]

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Ben niet voor een split, nu veel Kia geweld was eerder Kona. Zal straks wel weer 50/50 zijn. En eigenlijk rijden we nagenoeg in dezelfde auto.

Over de GOM:
Het viel me al eerder op dat de GOM op het einde sneller terug loopt dan verwacht, gisteren maar even goed op gelet.

Vertrek:
GOM: 459km
141km gereden met 18,5kW / 100km.

Terug:
GOM: 283km
141km gereden met 18.5kW / 100km.

Aankomst:
GOM: 55km

Heenweg 35km verloren.
Terugweg 87km verloren.

De dag ervoor hetzelfde effect, een zelfde soort rit gereden met iets hoger verbruik.
Dus ik zou verwachten dat de GOM tussen de 340 en 380 zou aangeven bij vertrek.

Is dit herkenbaar bij andere Kona rijders?

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05:16
De GOM heet niet voor niets zo.

Je zult zien dat het na een aantal ladingen nauwkeuriger gaat worden, hij gaat uit van gemiddelden.

• Martijn.J
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-03 11:00
Electrons schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:54:
[...]

Echt helemaal niemand anders met een 2019 nummer? Ik ben benieuwd tot hoe ver die 2018 nummering reikt?
Mijn bestelling is exact op 4 september gedaan. Als het november 2019 wordt dan heb ik 14/15 maanden op een auto gewacht. Nog nooit meegemaakt met welke auto dan ook voorheen. :-(
Jawel hoor, mijn nummer 2019-1754. Besteld op 1 oktober 2018.... Dus minimaal 14 maanden wachttijd 8)7 8)7 8)7 Ff wat anders dan de bij de offerte gemelde 10 maanden tot max 1 jaar....

• Guia
Ja, das waar. Maar inmiddels meer dan 2.000km gereden en steeds rond deze waarden (totaal staat ook rond de 18kW).
Dus had inmiddels wel wat meer bijstelling verwacht.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Guia Ik denk dat je kWh / 100km bedoelt? Dan is het wel apart dat dit exact 18,5 was in beide richtingen? Weet je zeker dat dit het verbruik was per rit? Lijkt me dat zaken als tegenwind dan zal wel voor wat variatie zouden zorgen op zo'n afstand?

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:24

3_s

Standaard zie je het gemiddelde verbruik, niet per rit (daarvoor moet je 2x naar beneden).
Op het startscherm kan je naar EV doorklikken en de geschiedenis per rit opvragen.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net een aanbod van de LM gekregen. Alphabet was 150! Euro/maand duurder dan onze alternatieve LM.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 00:23
Ik heb net een aanbod gehad van de LM die we gaan accepteren :) blij mee ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren LM gaf aan dat ze verwachten in de zomer te leveren.. ik ben benieuwd

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:57
Bij DirectLease kan je direct op de site de prijzen bekijken. @Z___Z hoe is dat prijs daar in vergelijking met Alphabet & jullie alternatieve LM ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Guia
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:06:
@Guia Ik denk dat je kWh / 100km bedoelt? Dan is het wel apart dat dit exact 18,5 was in beide richtingen? Weet je zeker dat dit het verbruik was per rit? Lijkt me dat zaken als tegenwind dan zal wel voor wat variatie zouden zorgen op zo'n afstand?
Ja idd, kW/100km. Heb, om een goed vergelijk te kunnen maken, de totale dag afstand heen en terug op 18,5 kW/100km gehouden. Terug idd iets langzamer gereden, maar goed het gaat om het verbruik.
3_s schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:12:
Standaard zie je het gemiddelde verbruik, niet per rit (daarvoor moet je 2x naar beneden).
Op het startscherm kan je naar EV doorklikken en de geschiedenis per rit opvragen.
2x naar beneden is mij bekend, geschiedenis per rit niet. Ga ik straks even naar kijken. Kun je die gegevens ook ergens exporteren? Kan je mooi het verloop bijhouden over langere tijd. Misschien via de app :? 8)7 |:(

• Z___Z
  • Niet online
kdeboois schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:35:
Bij DirectLease kan je direct op de site de prijzen bekijken. @Z___Z hoe is dat prijs daar in vergelijking met Alphabet & jullie alternatieve LM ?
Onze offerte is 40 euro hoger dan Direct Lease. Zit dan wel winterbanden, EU tankpas, lifehammers en brandblusser bij ons als verplichte accessoires. Dus denk dat de direct lease prijs vrij goed in de buurt komt.

Onze LM is trouwens onderdeel van dezelfde groep, dus opzich logisch dat ze dezelfde prijs hebben :D
https://www.vanmossel.nl/autolease-bedrijven/

[ Voor 12% gewijzigd door Z___Z op 27-11-2018 16:04 ]

• kdeboois
Z___Z schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:03:
[...]

Onze offerte is 40 euro hoger dan Direct Lease. Zit dan wel winterbanden, EU tankpas, lifehammers en brandblusser bij ons als verplichte accessoires. Dus denk dat de direct lease prijs vrij goed in de buurt komt.

Onze LM is trouwens onderdeel van dezelfde groep, dus opzich logisch dat ze dezelfde prijs hebben :D
Die EU tankpas raad ik je af :D

Ik ga nog offerte bij Arval opvragen...

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 00:23
Onze LM is iets van 50euro duurder dan direct lease, echter heeft mijn bedrijf toch de voorkeur voor deze en valt het binnen mijn budget dus het is mij om het even.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:34:
Zie ik daar plotsklaps een (spierwitte) Kona bij de overbuurman aan huis. Heeft ie afgelopen week in ontvangst mogen nemen zo te zien. Hangt op dit moment aan een 230V stopcontact bij de voordeur. Dat zal wel even gaan duren voor ie hem daarmee "vol' krijgt?
...nog even hierop inhakend, heeft inmiddels een eigen laadpunt bij de voordeur hangen.

Testing, one, two ...

• Z___Z
  • Niet online
kdeboois schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:06:
[...]

Die EU tankpas raad ik je af :D

Ik ga nog offerte bij Arval opvragen...
Ik denk dat het een TNM pas is, zal het eens navragen. Lijkt me wel handig dat je buiten NL ook kan laden.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:24

3_s

Guia schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:43:
[...]

2x naar beneden is mij bekend, geschiedenis per rit niet. Ga ik straks even naar kijken. Kun je die gegevens ook ergens exporteren? Kan je mooi het verloop bijhouden over langere tijd. Misschien via de app :? 8)7 |:(
Tuurlijk, die app kan alles >:) .
Misschien met wat geknutsel via de OBD-poort...

Je moet op startscherm naar EV gaan en dan klikken op hoeveel CO2 je bespaard hebt. Dan naar geschiedenis (zo uit het hoofd).

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Z___Z schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 16:03:
[...]

Ik kom bij directlease op 785 als ik de boel zo bij elkaar klik als mijn werkgever meestal bestelt. Mijn werkgever zit tegenwoordig ook bij van Mossel sinds ALG is overgenomen door hun, dus als ik dan rond de 825 uitkom met mijn offerte ben ik helemaal happy.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:24
Vaevictis_ schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:55:
Balen ik heb me in sept. bij KIA NL ingeschreven op de voorinschrijflijst, heb hierbij een KIA dealer in de buurt aangegeven (Woerden). Had voor vandaag een afspraak om een koopovereenkomst te tekenen word ik 1 uur van te voren afgebeld dat ze niet aan me mogen leveren omdat ik niet in hun regio val en dat ik maar bij een andere dealer in Utrecht moet aankloppen. Terwijl Utrecht of Woerden vanuit Leidsche Rijn even ver is.

Komt nog bij dat ze me woensdag hebben gebeld voor een afspraak en zeiden dat ik perse bij hun moest kopen en niet bij een andere dealer mocht.

Dus ik die dealer in Utrecht bellen, helaas u moet zaken doen met de dealer van de voorinschrijflijst. Schiet mij maar lek. Kastje muur...
Het gaat nog gekker worden. Ik moest van de klantenservice van KIA NL een mail sturen met de reserveringsnummer en dan zou de voorkeurs dealer worden aangepast naar Kooijman omdat ik daar een paar keer ben langs geweest. Zaterdag daar een contract laten opmaken en getekend.

Krijg vandaag een mail van KIA NL dat de sales met Fase (Woerden) contact heeft gehad en dat ze mogen en kunnen leveren. Dus ik Kooijman opbellen dat ze het maar onderling moeten uitzoeken en dat ik met hun een contract heb en dat mij niet uitmaakt wie deze auto gaat leveren. Wat een puinhoop, niet echt klantvriendelijk. :+

• kv83
Ben toen straks gebeld dat mijn Kona met prioriteit naar mijn lokale dealer geleverd gaat worden omdat de dealer die het normaal afhandelt voor LM's er deze keer 200 binnen krijgt. Dat zou het allemaal nog wat sneller moeten laten verlopen.

Ben ook gevraagd welke kleur ik het dak wou laten spuiten. Dealer gaf aan dat dit standaard Dark Knight is, dus heb dat maar gekozen... maar vraag me af of Phantom Black niet toch mooier is bij Acid Yellow. Dacht zelf trouwens dat dat de kleur was die je overal in de promotie zag, maar blijkbaar niet?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Vaevictis_ heb jij ergens een nummer gehad al? Ik zat in soortgelijk parket, maar meen dat Kia mn reservering nu (opnieuw) bij de voorkeursdealer heeft gezet. Mijn dealer vroeg ook al naar een nummer, maar heb via Kia nooit een nummer gekregen, alleen algemene mails.

• Vaevictis_
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:13:
@Vaevictis_ heb jij ergens een nummer gehad al? Ik zat in soortgelijk parket, maar meen dat Kia mn reservering nu (opnieuw) bij de voorkeursdealer heeft gezet. Mijn dealer vroeg ook al naar een nummer, maar heb via Kia nooit een nummer gekregen, alleen algemene mails.
Nee geen nummer gehad wel bevesting van registratie met een button om te bevestigen. Daarna alleen nog commerciële mails. Dealer belde me wel op dus ze hebben me op een lijst staan.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-11 11:11
kv83 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:38:
Ben toen straks gebeld dat mijn Kona met prioriteit naar mijn lokale dealer geleverd gaat worden omdat de dealer die het normaal afhandelt voor LM's er deze keer 200 binnen krijgt. Dat zou het allemaal nog wat sneller moeten laten verlopen.

Ben ook gevraagd welke kleur ik het dak wou laten spuiten. Dealer gaf aan dat dit standaard Dark Knight is, dus heb dat maar gekozen... maar vraag me af of Phantom Black niet toch mooier is bij Acid Yellow. Dacht zelf trouwens dat dat de kleur was die je overal in de promotie zag, maar blijkbaar niet?
Ik heb ook een witte gezien bij dealer in Barendrecht met Dark Knight. Was geen potje dat glinstergrijs als contrastkleur. Phantom black naar mijn mening veel mooier!!! Maar smaken verschillen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• kv83
Trackerfire schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 18:34:
[...]

Ik heb ook een witte gezien bij dealer in Barendrecht met Dark Knight. Was geen potje dat glinstergrijs als contrastkleur. Phantom black naar mijn mening veel mooier!!! Maar smaken verschillen.
Denk het ook. Morgen toch nog even achteraan bellen :)

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
Kia Niro e- EV ExecutiveLine deze staat nu bij directlease.nl alleen de bijtelling is 333e.

Dat is verkeerd neem ik aan, gewoon foutje van de site?

• Niki-nl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-06-2024
Wackmack schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:40:
Kia Niro e- EV ExecutiveLine deze staat nu bij directlease.nl alleen de bijtelling is 333e.

Dat is verkeerd neem ik aan, gewoon foutje van de site?
Ja, dat is zeker een foutje. De bijtelling zou 4% moeten zijn en dit lijkt op 22%

• Grijze Ridder
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2024
rlp.jaspers schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:03:
[...]

Misschien dan toch een forumsplit? :+
Och ja het is best gezellig met de Niro mensen erbij. En ja die Niro is nu natuurlijk echt hot. Dus ik als Kona wachter wil soms wel wat nieuws over de Hyundai horen

• Grijze Ridder
Trackerfire schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:44:
Reserveringsnummers en verwachte leverdata Kona Electric

Wil je toegevoegd worden aan het lijstje. Stuur dan even een DM met het reserveringsnummer en verwachte levermaand. Dan houden we 't topic overzichtelijk.
@Trackerfire mooooiiiiiii top! Kona w8 _/-\o_ ers

• harw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-12-2022
Voor degene die het intresant vinden hier een link van de KIA CONNECTED SERVICES

Je hebt 3 soorten
-basic (standaard inbegrepen)
-plus
-Pro (1jaar gratis)

https://www.kia.com/conte...vices-brochure-juni18.pdf

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zojuist het reserveringsnummer maar eens opgevraagd bij de dealer. LM wist het nummer niet.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mooi om te lezen hoe we met z’n allen geduldig wachten op zowel de Kona als de Niro en azen op elk stukje nieuws!

Zouden over een aantal maanden (of jaar met de wachttijden, lol) eens een Tweakers Meetup moeten doen :Y

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 14:22

Pierik

I'll be back!!!

Vandaag was al het papierwerk helemaal rond en kon ik op de site van vanmossel een auto kiezen. Daar stond de E-Niro niet tussen (geen enkele elektrische auto trouwens). Dus toen de offerte die ik afgelopen vrijdag mee heb gekregen bij de dealer naar wagenpark beheer gemaild met het verzoek of daar een leaseprijs bij uitgezocht kan worden.

Ik ben benieuwd.. Voor elektrische auto's heeft mijn werkgever als uitgangspunt 36 maanden en 30.000 KM per jaar. De auto zal uiteindelijk worden geleased bij Vanmossel of Leaseplan.

Vandaag ook nog even weer contact opgenomen met de dealer en hij kon me nog steeds niet vertellen hoe hoog ik op de reserveringslijst sta..

Ik wacht maar weer verder af op wat er komen gaat. :)

Iracing Profiel

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 10:16
harw schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:19:
Voor degene die het intresant vinden hier een link van de KIA CONNECTED SERVICES

Je hebt 3 soorten
-basic (standaard inbegrepen)
-plus
-Pro (1jaar gratis)

https://www.kia.com/conte...vices-brochure-juni18.pdf
Jammer dat er niets in staat over specifieke EV mogelijkheden. Status opladen, accu percentage, etc.

Gezien het feit dat het “eenrichtingsverkeer” is, zal het dus niet mogelijk zijn om voor te verwarmen lijkt me.

Verder ben ik nog aan het wachten op de hoofdovereenkomst van de nieuwe LM/Intermediar zodat de offerte van de LM (Athlon kwam ik vandaag achter) getekend kan worden welke dan vervolgens de bestelling kan plaatsen bij de lokale dealer.

Deze week wel alvast een Zappi bestellen en elektricien inplannen voor eind dit jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door smoken op 27-11-2018 22:02 ]

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Pierik schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:54:
Vandaag was al het papierwerk helemaal rond en kon ik op de site van vanmossel een auto kiezen. Daar stond de E-Niro niet tussen (geen enkele elektrische auto trouwens). Dus toen de offerte die ik afgelopen vrijdag mee heb gekregen bij de dealer naar wagenpark beheer gemaild met het verzoek of daar een leaseprijs bij uitgezocht kan worden.

Ik ben benieuwd.. Voor elektrische auto's heeft mijn werkgever als uitgangspunt 36 maanden en 30.000 KM per jaar. De auto zal uiteindelijk worden geleased bij Vanmossel of Leaseplan.

Vandaag ook nog even weer contact opgenomen met de dealer en hij kon me nog steeds niet vertellen hoe hoog ik op de reserveringslijst sta..

Ik wacht maar weer verder af op wat er komen gaat. :)
Nou das toevallig, heb precies dezelfde voorwaarden, dezelfde leasemaatschappij en heb ook vandaag de aanvraag voor de normcalculatie bij ze ingediend. Ben benieuwd of het resultaat ook hetzelfde is. oOo

Ik gok dat we bij hetzelfde bedrijf werken...

[ Voor 3% gewijzigd door tescione op 27-11-2018 22:10 ]

• daemonix
  • Niet online
Je kunt dan toch bij directlease kijken? Dat is dezelfde groep.

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Wist ik niet, maar als dat zo is dan ben ik blij met het resultaat.

• Dave Mol
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-05 19:08
Electrons schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:54:
[...]

Hier ook een 2019 nummer om precies te zijn 2019-1447 leverdatum november 2019 besteld in september. Ik schrok ook toen ik de mail kreeg van de dealer met een 2019 nummer omdat iedereen een 2018 nummer had. Hopelijk word er voor november 2019 een kona in de goede kleur geannuleerd. Dit word onze eerste zakelijke auto na de start van ons bedrijf en vraag me af of onze focus benzine uit 2009 met 270.000 km het nog een jaar volhoud.

• Pierik
  • Laatst online: 30-10 14:22

Pierik

I'll be back!!!

tescione schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 22:06:
[...]

Nou das toevallig, heb precies dezelfde voorwaarden, dezelfde leasemaatschappij en heb ook vandaag de aanvraag voor de normcalculatie bij ze ingediend. Ben benieuwd of het resultaat ook hetzelfde is. oOo

Ik gok dat we bij hetzelfde bedrijf werken...
Dat is wel heel toevallig inderdaad, ik ben benieuwd hoe het proces bij jou verloopt.

Ik heb ff gekeken in outlook, ik weet wel zeker dat we bij hetzelfde bedrijf werken ;)

Iracing Profiel

• Trackerfire
In Noorwegen komen reserveringsnummers tot zo'n 2000-2100 binnen in december. Er moet echt een (in verhouding) gigantische batch Kona's zijn verscheept eind september/november :o hier in NL ook tot nummertje 1000 grofweg levering december.

[ Voor 24% gewijzigd door Trackerfire op 27-11-2018 22:25 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• eltron
  • Laatst online: 21:21
Laadmogelijkheden.

Wie heeft ervaring met- of informatie over laadmogelijkheden thuis, met minimaal 7,2KW en 3-fase aansluiting (3x25). Ik ben bij mijn zoektocht gestuit op een smartcharger die dat mogelijk zou moeten maken: https://www.snelautoladen...num-smart-charger-type-2/
Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er alternatieven bekend (zonder de extra kosten van het verhogen van de aansluitwaarde)?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

eltron schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:03:
Laadmogelijkheden.

Wie heeft ervaring met- of informatie over laadmogelijkheden thuis, met minimaal 7,2KW en 3-fase aansluiting (3x25). Ik ben bij mijn zoektocht gestuit op een smartcharger die dat mogelijk zou moeten maken: https://www.snelautoladen...num-smart-charger-type-2/
Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er alternatieven bekend (zonder de extra kosten van het verhogen van de aansluitwaarde)?
Hier: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

• Grijze Ridder
JDFS schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:06:
Mooi om te lezen hoe we met z’n allen geduldig wachten op zowel de Kona als de Niro en azen op elk stukje nieuws!

Zouden over een aantal maanden (of jaar met de wachttijden, lol) eens een Tweakers Meetup moeten doen :Y
Top idee. Moet wel nog ff w88. Anders kom ik wel met de stink diesel 8)7

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-11 10:01
Ik heb afgelopen maandag mijn chalkwhite Hyundai Kona mogen ontvangen. Dit ter vervanging van een Skoda Octavia waar ik heel tevreden over was. De Kona rijdt super, maar op de eerste 50 km (alleen binnenwegen en stad) viel het gebruik me niet mee. 19KWh/100 km.
Er wordt op dit moment een laadpaal voor de deur gebouwd. 1x 35A aansluiting, zou dus in één nacht de Kona van 0 naar 100% moeten kunnen laden.

• daemonix
  • Niet online
Ach, zolang dat verbruik nog een eind onder dat van een Tesla zit... Het is winter, en je hebt hem net.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

smoken schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 21:58:
[...]

Jammer dat er niets in staat over specifieke EV mogelijkheden. Status opladen, accu percentage, etc.

Gezien het feit dat het “eenrichtingsverkeer” is, zal het dus niet mogelijk zijn om voor te verwarmen lijkt me.
Dat moet allemaal nog een update krijgen, maar ga er idd maar vanuit dat er niks op afstand bediend kan worden.. Met de Koreaanse app (UVO) kan dat wel, was te zien in Bjorn zn video.
Opzich leuk dat je met GPS kan zien waar je auto geparkeerd staat, maar ik heb geen trek in 'tracking' dat ze alle historie van mijn ritten ergens op een server bij gaan zitten houden. T.z.t. even zien wat er mogelijk is en wat evt uit kan worden gezet.

• Elmar1982
  • Laatst online: 08-11 16:05
Ik zou een orderformulier krijgen gister, maar kreeg een mail van de LM dat ze het limiet hebben bereikt dat er pas volgende week een orderformulier gestuurd kan worden. Dat is jammer, maar de dealer zei ook dat het niet uitmaakt wanneer, de reservering is leidend en ze kunnen pas in december de orders plaatsen.

Zeekr X Long range Mist Grey

• kdeboois
canth schreef op woensdag 28 november 2018 @ 08:31:
Ik heb afgelopen maandag mijn chalkwhite Hyundai Kona mogen ontvangen. Dit ter vervanging van een Skoda Octavia waar ik heel tevreden over was. De Kona rijdt super, maar op de eerste 50 km (alleen binnenwegen en stad) viel het gebruik me niet mee. 19KWh/100 km.
Er wordt op dit moment een laadpaal voor de deur gebouwd. 1x 35A aansluiting, zou dus in één nacht de Kona van 0 naar 100% moeten kunnen laden.
Gefeliciteerd.

Prima verbruik hoor. Die 15 kWh/100 km is niet realistisch in dagelijks gebruik. Gisteren voor de winterbanden en een etentje op stap geweest in mijn PHEV en kom op 20 - 25 kWh / 100 km voor 70% snelweg, 30% stad en de verwarming op comfort.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat is toch opzich raar? Uit WLTP test en uit een praktijktest (https://www.autobahn.eu/1...ktest-elektrische-auto-s/) blijkt dat je dik 400km moet kunnen halen met 64 kWh.
Dat komt neer op hooguit 16 kWh/100km. Kloppen die tests dan niet?

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-11 12:52
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:33:
Dat is toch opzich raar? Uit WLTP test en uit een praktijktest (https://www.autobahn.eu/1...ktest-elektrische-auto-s/) blijkt dat je dik 400km moet kunnen halen met 64 kWh.
Het is winter, en daarbij is het van best veel factoren afhankelijk. Als je tegenwind hebt bijvoorbeeld, en je zet met deze temperaturen al gauw de kachel wat hoger en in het donker heb je de verlichting aan dus dat heeft ook allemaal invloed.
Ik merk met mijn i3 ook dat de range een stuk minder is maar dat was van de zomer wel anders. :)

It's All In The "Mix"

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Accu voorverwarmen helpt, maar wat maakt het uit als je het niet nodig hebt ?

Als ik de i3 voorverwarm (accu) dan is de range in de winter 25km meer, en rij vervolgens 25km en weer 25 km terug. Zinloos dus.

Gewoon even wennen, winter is gewoon minder range. En voorverwarmen als je lang stuk moet rijden (en evt. extra korte laadsessie inplannen, stel dat je 75km range kwijt bent (en echt nodig hebt) ..... is een koffie-stop van 10 min bij de snellader).

• Wrede Thomas
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik rijdt de afgelopen 3 weken alleen maar 18kwh+/100km. De GoM is sinds ontvangst eigenlijk ook niet meer boven de 400km uitgekomen op 100% lading. ik rijdt ongeveer 50% stad 50% snelweg. Ik heb dan wel bijna altijd de stoelkachel en de stuurkachel aan, heerlijk :P.

• Vaevictis_
eltron schreef op woensdag 28 november 2018 @ 00:03:
Laadmogelijkheden.

Je kunt naar een Maxem kijken om de aansluitwaarde niet te hoeven verhogen. Werkt erg goed, ik gebruik deze ook voor laadkosten rapportage t.a.v. zakelijk gebruik,

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:33:
Nee, die tests kloppen niet als je de auto 'normaal' gebruikt. De WLTP test is volgens mij een test op de rollenbank en primair gedaan om auto's onderling vergelijkbaar te maken. Bij die range test zullen ze ook hun best gedaan hebben om zo veel mogelijk variabelen uit de test weg te halen gezien het ook daar een vergelijkingstest is.

Als je met koude batterij, dicht gevroren raam en de kachel vol aan met tegenwind rijdt tot de auto lekker op 23°C is aangekomen en hem dan parkeert zal je gewoon de 40 kWh/100 km aantikken.

Als je hem op een mooie windstille zomer dag hetzelfde stukje laat rijden en echt goed anticipeert red je het met 12 kWh/ 100 km.

• Mixpower
prettig schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:47:
Accu voorverwarmen helpt, maar wat maakt het uit als je het niet nodig hebt ?

Als ik de i3 voorverwarm (accu) dan is de range in de winter 25km meer, en rij vervolgens 25km en weer 25 km terug. Zinloos dus.

Gewoon even wennen, winter is gewoon minder range. En voorverwarmen als je lang stuk moet rijden (en evt. extra korte laadsessie inplannen, stel dat je 75km range kwijt bent (en echt nodig hebt) ..... is een koffie-stop van 10 min bij de snellader).
Nice thanks! Dit wist ik nog niet, ik heb nog steeds niet alle functies van de i3 doorlopen sinds ik deze heb. :+
Maar dit is alleen te activeren door een vertrektijd in te stellen begrijp ik? Of werkt de accuverwarming ook als ik "Meteen klimatiseren" doe?

[ Voor 9% gewijzigd door Mixpower op 28-11-2018 11:46 ]

It's All In The "Mix"

• prettig
Mixpower schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:39:
[...]

Nice thanks! Dit wist ik nog niet, ik heb nog steeds niet alle functies van de i3 doorlopen sinds ik deze heb. :+
Maar dit is alleen te activeren door een vertrektijd in te stellen begrijp ik? Of werkt de accuverwarming ook als ik "Meteen klimatiseren" doe?
Accuverwarming i3 is beetje "verborgen".
- Werkt alleen als je stoelverwarming hebt (vraag me niet waarom, maar geen stoelverwarming betekend geen
accuverwarming).
- Dan vertrektijd minimaal 3 uur van te voren invoeren (dus 19:00 weg, voor 16:00 vertrektijd aangeven). Moet dus 3 uur tussen zitten.
- En uiteraard aan de stekker.

Winter kun je hem dus gewoon programmeren: 8:00 rijden en verwarmen, dan stap je in met verwarmde accu en warm van binnen.
Kan allemaal via de app.

Maar je kunt de auto ook klimatiseren met de afstandsbediening (knopje even programeren). Gebruik ik vaak op de zaak, weet dat ik binnen 10 minuten weg ben, zet hem even aan met de afstandsbediening (sneller dan de app). En werkt ook als die NIET aan de stekker zit !

• Mixpower
prettig schreef op woensdag 28 november 2018 @ 11:57:
[...]

Accuverwarming i3 is beetje "verborgen".
- Werkt alleen als je stoelverwarming hebt (vraag me niet waarom, maar geen stoelverwarming betekend geen
accuverwarming).
- Dan vertrektijd minimaal 3 uur van te voren invoeren (dus 19:00 weg, voor 16:00 vertrektijd aangeven). Moet dus 3 uur tussen zitten.
- En uiteraard aan de stekker.

Winter kun je hem dus gewoon programmeren: 8:00 rijden en verwarmen, dan stap je in met verwarmde accu en warm van binnen.
Kan allemaal via de app.

Maar je kunt de auto ook klimatiseren met de afstandsbediening (knopje even programeren). Gebruik ik vaak op de zaak, weet dat ik binnen 10 minuten weg ben, zet hem even aan met de afstandsbediening (sneller dan de app). En werkt ook als die NIET aan de stekker zit !
Dat vermoeden had ik al, heb er een keer over gelezen maar daarna vergeten omdat ik het ook nergens tegen kwam in de instellingen en dergelijke. :+
Stoelverwarming heb ik dus dat moet wel goed komen, ik heb hem net laten klimatiseren en zie de range wel oplopen dus het werkt wel zo te zien, als ik mijn Tesla Wall Connector heb hangen (dan zal ik hem vaker aan het laden zetten thuis) dan zal ik vaker proberen een vertrektijd in te stellen. :)

Ik gebruik trouwens ook vaak de website als ik achter de pc zit, die is meestal meer responsive dan de App (die refreshed soms helemaal niet) dus daar kan je ook de vertrektijd instellen best handig! :)
http://bmw-connecteddrive.nl/app/index.html#/cockpit

It's All In The "Mix"

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
kdeboois schreef op woensdag 28 november 2018 @ 10:21:
[...]

Gefeliciteerd.

Prima verbruik hoor. Die 15 kWh/100 km is niet realistisch in dagelijks gebruik. Gisteren voor de winterbanden en een etentje op stap geweest in mijn PHEV en kom op 20 - 25 kWh / 100 km voor 70% snelweg, 30% stad en de verwarming op comfort.
Toch vind ik dit echt wel een fors verbruik hoor!
Ik rij dagelijks van Utrecht naar Zwolle via de A28. 95% snelweg, stel de snelheid in op 110 km/u en rij veel op de rechterbaan, altijd in eco mode met ACC aan. Af en toe haal ik dus een langzaam rijdende vrachtwagen in. Stuur- en stoelverwarming aan (zalig!) en dan komt mijn gebruik nu uit op 17.4 kw/100 km. Daar ben ik heel tevreden mee, in de zomer zal hij een stuk zuiniger zijn.
Ik heb het eerder gezegd maar het verschil tussen 100 km/u of 120 km/u rijden is echt heel groot. Wat rustiger rijden scheelt een slok op een borrel als het om verbruik gaat. En wat je aan tijd verliest is echt minimaal

• kdeboois
Volodos schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:33:
[...]

Ik rij dagelijks van Utrecht naar Zwolle via de A28. 95% snelweg, stel de snelheid in op 110 km/u en rij veel op de rechterbaan, altijd in eco mode met ACC aan. Af en toe haal ik dus een langzaam rijdende vrachtwagen in. Stuur- en stoelverwarming aan (zalig!) en dan komt mijn gebruik nu uit op 17.4 kw/100 km. Daar ben ik heel tevreden mee, in de zomer zal hij een stuk zuiniger zijn.
Ik heb het eerder gezegd maar het verschil tussen 100 km/u of 120 km/u rijden is echt heel groot. Wat rustiger rijden scheelt een slok op een borrel als het om verbruik gaat. En wat je aan tijd verliest is echt minimaal
Dat heet bijna hyper-milen wat je doet. Kijk eens om je heen en zie wat ik bedoel met dagelijks gebruik.

Als het echt moet, want druk, kom ik op 136 Wh/km uit. Minder lukt niet met mijn PHEV.

[ Voor 4% gewijzigd door kdeboois op 28-11-2018 12:52 ]

• smoken
Stukken van de LM zijn helaas nog niet binnen, duurt iets langer want er moet een hoofdovereenkomst komen aangezien het een nieuwe samenwerking is. Maar per mail wel overal akkoord op en de tussenpersoon neemt contact op met lokale dealer om aan te geven dat de auto daar op korte termijn besteld zal worden.

Zappi besteld
Elektricien opdracht gegeven

Laat die e-Niro maar komen ;-)

edit: contactpersoon heeft inderdaad met de dealer gebeld krijg ik net door van de dealer.
Erg tevreden met deze partij tot nog toe, komt iedere afspraak na!

[ Voor 17% gewijzigd door smoken op 28-11-2018 13:23 ]

• Z___Z
  • Niet online
Ik ben ook benieuwd wat het verbruik van de e-Niro gaat worden. Mjin woon-werk verkeer is 80% snelweg waar je 130 mag, dus ik verwacht wel een verbruik van boven de 20 kWh/100km, zeker in de winter. Opzich geen probleem, maar hoop toch wel boven de 300 km range te hebben in de winter.

• kdeboois
Z___Z schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:29:
Ik ben ook benieuwd wat het verbruik van de e-Niro gaat worden. Mjin woon-werk verkeer is 80% snelweg waar je 130 mag, dus ik verwacht wel een verbruik van boven de 20 kWh/100km, zeker in de winter. Opzich geen probleem, maar hoop toch wel boven de 300 km range te hebben in de winter.
Ik denk dat dat niet realistisch is. EV Database geeft bij -10°C een bereik van 275 km aan. Dat is met de verwarming aan. Als je dan ook nog 130 km/h gaat rijden staat alles vol aan.

Natuurlijk is het niet altijd -10, maar in dat soort omstandigheden zal je de snelheid moeten aanpassen.

[ Voor 4% gewijzigd door kdeboois op 28-11-2018 13:47 ]

• Z___Z
  • Niet online
kdeboois schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat dat niet realistisch is. EV Database geeft bij -10°C een bereik van 275 km aan. Dat is met de verwarming aan. Als je dan ook nog 130 km/h gaat rijden staat alles vol aan.

Natuurlijk is het niet altijd -10, maar in dat soort omstandigheden zal je de snelheid moeten aanpassen.
Ja, was ik al bang voor. Ga er overigens niet m'n snelheid op aanpassen denk ik. Ga dan wel laden op werk. Het is meer als reserve voor als ik na werk nog ergens heen wil. Wat dat betreft is 200 km range ook nog wel prima. Als ik echt de range nodig heb zal het waarschijnlijk wel snelheid aanpassen worden. Gelukkig is het in Nederland niet zo vaak onder 0 graden.

• Togt
  • Laatst online: 24-08-2021
Tja, misschien ben ik wat te optimistisch met December, als @R.W. een lager reserveringsnummer heeft en hem in januari verwacht ;)

• R.W.
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-03-2023
Het wordt er niet veel duidelijker op.

op 20 oktober was de boodschap nog:
"Uw productienummer is: 2018-0475. De auto wordt eind november in Nederland verwacht.
Indien de auto bij ons is gelost zullen wij contact met u opnemen om een leveringsafspraak te maken. Vanuit Athlon hebben wij het bericht gekregen dat wij in december door mogen leveren.
"

En op 9 november (2½ week later):
"De auto staat als status shipped. Dus ik neem aan dat deze op de boot staat. Verwachte binnenkomst op de RCO is december. "

Daarna op 15 december (1 week later)
"Voor u is een nieuwe Hyundai Kona door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 14 januari 2019. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd."

Misschien wel een gevalletje 'overflow error', ook bij de dealer :-(.

[ Voor 17% gewijzigd door R.W. op 28-11-2018 18:16 ]

• Trackerfire
R.W. schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:14:
Het wordt er niet veel duidelijker op.

op 20 oktober was de boodschap nog:
"Uw productienummer is: 2018-0475. De auto wordt eind november in Nederland verwacht.
Indien de auto bij ons is gelost zullen wij contact met u opnemen om een leveringsafspraak te maken. Vanuit Athlon hebben wij het bericht gekregen dat wij in december door mogen leveren.
"

En op 9 november (2½ week later):
"De auto staat als status shipped. Dus ik neem aan dat deze op de boot staat. Verwachte binnenkomst op de RCO is december. "

Daarna op 15 december (1 week later)
"Voor u is een nieuwe Hyundai Kona door ons besteld. De verwachte leverdatum is gewijzigd naar 14 januari 2019. Het transport van uw voertuig naar de dealer is namelijk vertraagd."

Misschien wel een gevalletje 'overflow error', ook bij de dealer :-(.
Het hoeft niet altijd wat te zeggen qua nummering. Proberen juist wat duidelijkheid te krijgen over indicaties. Kan net aan de kleur liggen die bijvoorbeeld wat minder courant is dat je met een hoger nummer toch eerder bent dan een lager nummer. Of er is bijvoorbeeld onverhoopt iets stuk gegaan waardoor je auto niet naar je toe komt et cetera. Tot nu toe lijkt er een aardige logica in de nummering te zitten. ;)

• Wackmack
Wat gaat dit topic toch hard zeg! Vraagje aan de lease rijders. Over 11 maanden mag ik een nieuwe auto uitzoeken dus het duurt nog even. Als ik echter pas over 11 maanden de auto bestel, ben ik zo twee jaar verder.

Hoe hebben jullie dat gedaan?

• daemonix
  • Niet online
In oktober bestellen, dan wordt er december geleverd. 2019 wel te verstaan. Nu bestellen dus, en dan ben je al te laat.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wackmack schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:42:
Wat gaat dit topic toch hard zeg! Vraagje aan de lease rijders. Over 11 maanden mag ik een nieuwe auto uitzoeken dus het duurt nog even. Als ik echter pas over 11 maanden de auto bestel, ben ik zo twee jaar verder.

Mazzel hebben met timing en looptijd huidige auto met 6-12 maanden verlengen.
Mag zelf 3 maanden voor einde contract bestellen, weet niet hoe ik het in jouw geval zou mogen doen.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-11-2018 19:48 ]

• prettig
of gewoon alles reserveren zodra het kan .......

• Wackmack
daemonix schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:46:
In oktober bestellen, dan wordt er december geleverd. 2019 wel te verstaan. Nu bestellen dus, en dan ben je al te laat.
Bizar! Misschien kunnen ze de productie op tijd opschroeven of komen er toch genoeg auto's naar Nederland maar dat zal wel valse hoop zijn :)

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Wackmack schreef op woensdag 28 november 2018 @ 19:42:

Ik heb bij hr van de zaak aangegeven dat de levertijd lang is. Met de vraag erbij of ik al een nieuwe auto mag bestellen. Het antwoordt was ja. 25 juli besteld en levering ca 14 juni 2019. Contract loopt komende week af 190.000km. Kan nog in de superb rijden tot de levering van de Kona. Blijft tot december 2019 20% bijtelling

• Guia
Volodos schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:33:
[...]

Dat verbruik herken ik wel. Zit zelf vaak tussen de 18 en de 19, maar rij dan ook ietsje sneller. Stuurverwarming gaat z.s.m. uit anders krijg ik plakhandjes. Maar een genot om te rijden deze auto, vandaag 220Km in totaal en dan kun je hem een beetje meer op zijn staart trappen. En toch doe ik dat veel minder dan mijn vorige auto, nieuwe rijstijl begint er al wat in te slijten blijkbaar.

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-11 19:00
rlp.jaspers schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:15:
Heeft er iemand al ergens een verzekeringspremie kunnen opvragen voor de KIA?
ANWB heeft aan mij een indicatieve jaarpremie van EUR 606,21 afgegeven obv WA+volledig casco, inzittenden verzekering, 3 jaar aanschafwaarde garantie, max. aantal jaren schadevrij.

Dealer vertelde me ook dat er helaas geen 220V aansluiting in zou zitten in de NL modellen.

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Glawen schreef op woensdag 28 november 2018 @ 20:39:
[...]

Dealer vertelde me ook dat er helaas geen 220V aansluiting in zou zitten in de NL modellen.
Demo auto had hem juist wel? Maar had al zo’n vermoeden aangezien het niet bij de uitrusting genoemd staat, leek me juist wel mooie gimmick al had ik er nog geen concreet doel voor in gedachten ;)

Anderzijds staat ie in Oostenrijk wel bij de standaarduitrusting bij de luxe uitvoering, waarom zouden ze die voor NL markt dan weglaten? https://www.kia.com/api/b...abpreisliste-10-18-SC.PDF

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 28-11-2018 21:34 ]

• Glawen
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-11 19:00
Maandag proefrit....kijken of er dan ééntje inzit.

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-07 12:00
Kia Niro EV besteld, levering begin februari :) had 'm gelukkig gereserveerd. Iemand al een testrit gedaan? Ik mag volgende week eindelijk.

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Ben1987 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:15:
Kia Niro EV besteld, levering begin februari :) had 'm gelukkig gereserveerd. Iemand al een testrit gedaan? Ik mag volgende week eindelijk.
Fantastisch vooruitzicht !
Zaterdag mag ik voor de proefrit.. mag ik vragen op welke datum je de reservering gedaan hebt?

• smoken
Ben1987 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:15:
En hoeveelste was je op de lijst?
Ik hoop dat mijn bestelling er volgende week doorheen kan ..

• Ben1987
ArieL schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:35:
[...]

Fantastisch vooruitzicht !
Zaterdag mag ik voor de proefrit.. mag ik vragen op welke datum je de reservering gedaan hebt?
Afgelopen maandag. Dealer hield 'm vast ivm de reservering (paar maanden terug, nadat de mail hierover gestuurd was dezelfde dag). Moest uiteraard wel een en ander overlegt worden op de zaak.

Jij ook kunnen reserveren of wacht je de proefrit af?

[ Voor 7% gewijzigd door Ben1987 op 28-11-2018 22:03 ]

• Ben1987
smoken schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:52:
[...]

En hoeveelste was je op de lijst?
Ik hoop dat mijn bestelling er volgende week doorheen kan ..
De 2de bij deze dealed, had de Niro nadat het mogelijk was, vrij snel via de nieuwsbrief gereserveerd.

• prettig
Ben nu meer benieuwd naar de levertijden......

• smoken
Ben1987 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:01:
[...]

De 2de bij deze dealed, had de Niro nadat het mogelijk was, vrij snel via de nieuwsbrief gereserveerd.
Tx voor de reactie! Ik heb ook gereserveerd, als 3e bij de lokale dealer op de lijst. Hopelijk volgende week meer info. Stiekem gehoopt op levering in januari, maar dat zal hem dan niet worden denk ik.

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Ben1987 schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:00:
[...]

Afgelopen maandag. Dealer hield 'm vast ivm de reservering (paar maanden terug, nadat de mail hierover gestuurd was dezelfde dag). Moest uiteraard wel een en ander overlegt worden op de zaak.

Jij ook kunnen reserveren of wacht je de proefrit af?
Mijn reservering dateert van binnen 1 week dat reserveren mogelijk was..helaas waren er meer bij mijn dealer die meteen gereserveerd hebben dus een top 3 zat er voor mij niet in.
Alle papieren zijn nu geregeld,nog een krabbel mijnerzijds en de bestelling gaat er uit naar de KIA dealer :) :) :)
Dat wordt dan aankomende maandag..
Ik laat er bij aflevering ook meteen een schuif kantel dak in monteren :*) 8)

• Elmar1982
Ik hoor alleen maar binnen de top 3 bij de dealers. Volgens mij horen jullie niet te klagen. Mijn contract loopt in februari af met ik ben nummer 26. Dus dat is lang wachten ben ik bang.

• ArneDM1982
  • Laatst online: 15-08-2024
Zelfde hier ik sta op plek 8 bij de lokale dealer. Hij hoopt er 7 per maand uit te kunnen leveren dus ik hoop op februari, maar zal eerder maart zijn denk ik. Misschien schuif ik ook nog op naar boven aangezien er bij de dealer ook veel reserveringen waren buiten zijn werkgebied en daar stond hij niet om te springen om aan te leveren

Verwijderd

kdeboois schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:40:
[...]

In de Kona gaat er rond 4 graden 10% range af als je verwarming etc vol aan zet bij een koude start (je ziet letterlijk je kilometrage met 35-45 km afnemen kort nadat 'ie aan staat). Als je hem uit zet komt die range er weer bij O-)

Vanaf 1-12 gaat mijn vrouw in de Kona rijden! Ik heb zelf een andere auto gekocht (toch afgezien van de Niro) ivm kilometers (+- 5k per maand). Vrouw helemaal blij, ik ook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2018 10:16 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ArneDM1982 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:30:
(..)bij de dealer ook veel reserveringen waren buiten zijn werkgebied en daar stond hij niet om te springen om aan te leveren
Wat een onzin. Ieder heeft bij zn reservering een voorkeursdealer aan kunnen geven, zo niet dan werd je op basis van woonplaats (dus binnen werkgebied) ingedeeld.
Maar waarom zou iemand een afwijkende dealer aangeven? Precies, omdat ze verwachten dat ze bij de dealer makkelijker/sneller terecht kunnen voor onderhoud, waarschijnlijk omdat een dealer vlakbij werk praktischer is dan een dealer vlakbij huis. Zo zit ik ook bij een dealer 50km van mijn woonplaats (en loop daar al bijna 10 jaar met mn huidige en vorige leaseauto's).

• Elmar1982
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:14:
[...]

Vanaf 1-12 gaat mijn vrouw in de Kona rijden! Ik heb zelf een andere auto gekocht (toch afgezien van de Niro) ivm kilometers (+- 5k per maand). Vrouw helemaal blij, ik ook.
Je liet de Niro toch helemaal wrappen en spuiten? En toch er vanaf gezien? Kon dat zomaar?

• ArneDM1982
  • Laatst online: 15-08-2024
CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:15:
[...]

Wat een onzin. Ieder heeft bij zn reservering een voorkeursdealer aan kunnen geven, zo niet dan werd je op basis van woonplaats (dus binnen werkgebied) ingedeeld.
Maar waarom zou iemand een afwijkende dealer aangeven? Precies, omdat ze verwachten dat ze bij de dealer makkelijker/sneller terecht kunnen voor onderhoud, waarschijnlijk omdat een dealer vlakbij werk praktischer is dan een dealer vlakbij huis. Zo zit ik ook bij een dealer 50km van mijn woonplaats (en loop daar al bijna 10 jaar met mn huidige en vorige leaseauto's).
Of omdat je verwacht bij die dealer een grotere kans te maken ivm snelheid? Geen idee dit is wat de dealer mij aangeeft en ik begrijp hem vanuit klantenbinding wel. Er zaten meerdere personen bij met een afstand van meer dan 100 km afstand. Die ziet hij op de lange termijn nooit meer terug

Verwijderd

Elmar1982 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:45:
[...]
Je liet de Niro toch helemaal wrappen en spuiten? En toch er vanaf gezien? Kon dat zomaar?
Ik had hem al betaald en heb 'm doorverkocht :) Genoeg gegadigden!

• Elmar1982
Verwijderd schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:11:
[...]

Ik had hem al betaald en heb 'm doorverkocht :) Genoeg gegadigden!
We hebben nog niet eens foto's gezien? |:( :'(

• kdeboois
Elmar1982 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:33:
[...]

We hebben nog niet eens foto's gezien? |:( :'(
Pics or it did not happen ! >:)

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 108% gewijzigd door _eLMo_ op 04-12-2018 13:34 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mijn bestelling is ook helemaal rond nu, nog even slag om de arm wanneer ik hem kan krijgen want zijn er nog een aantal meer bij mijn dealer die er vroeg bij waren (maar die hebben nog niet allemaal hun contract rond >:)). Hoop januari, maar kan feb / maart worden.
Volgende week proefritje maken (hoop dat dit dan wel naar wens verloopt want zit er komende 5 jaar aan vast :X Zal wel goedkomen want had Kona EV en Niro Hybrid al eens geprobeerd)

Overigens de 220V aansluiting zat er volgens hem wel degelijk bij! Ook app meteen beschikbaar.
Ook had ie volgende week een DynamicLine in de showroom staan (met dus minder opties dan de ExecutiveLine)

Kia komt ook met een aanbod voor een thuislaadpaal, komt volgende week meer info over.
Weet nog niet wat dat inhoudt en in hoeverre dat een mooie deal wordt.

[ Voor 45% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-11-2018 15:19 ]

• smoken
CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:11:
Mijn bestelling is ook helemaal rond nu, nog even slag om de arm wanneer ik hem kan krijgen want zijn er nog een aantal meer bij mijn dealer die er vroeg bij waren (maar die hebben nog niet allemaal hun contract rond >:)). Hoop januari, maar kan feb / maart worden.
Volgende week proefritje maken (hoop dat dit dan wel naar wens verloopt want zit er komende 5 jaar aan vast :X Zal wel goedkomen want had Kona EV en Niro Hybrid al eens geprobeerd)

Overigens de 220V aansluiting zat er volgens hem wel degelijk bij! Ook app meteen beschikbaar.
Ook had ie volgende week een DynamicLine in de showroom staan (met dus minder opties dan de ExecutiveLine)
Congrats!!!
Ik wacht nog steeds op de contracten :-(

• Elmar1982
CyBeRSPiN schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:11:

Kia komt ook met een aanbod voor een thuislaadpaal, komt volgende week meer info over.
Weet nog niet wat dat inhoudt en in hoeverre dat een mooie deal wordt.
Vind het raar want mijn dealer zegt dat hij pas vanaf december bestellingen kan doen?

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elmar1982 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:34:
[...]

Vind het raar want mijn dealer zegt dat hij pas vanaf december bestellingen kan doen?
Zou best kunnen. Hij had het erover dat ik met de eerste set mee ging, dus zou idd kunnen dat ze nu een stapeltje hebben gemaakt voor de eerste bestellers en die begin volgende week officieel doorzetten bij de importeur. Mijn bestelling is iig afgerond t/m de dealer, maar er zitten idd meerdere stappen die onder 'bestellen' vallen. Krijg ook later pas een weeknummer door, dus nu ik er zo over nadenk is ie inderdaad nog niet in het systeem van de importeur ingeboekt.
Wat ik begreep is dat het aantal leveringen per dealer per maand al min of meer vastligt, dus of je nu bij een "snelle" of "langzame" dealer zit zou niet uit moeten maken.

[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-11-2018 15:41 ]

• BOBERJAN
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 12:30
Welke dealer is dat, want ik wil juist een Dynamicline. Volgens mijn dealer komen die pas na maart 2019.
Pagina: 1 ... 27 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.