Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:33:
[...]

Die afdekplaatjes op 6:26 op de plek van stoelverwarming/koeling, af-schu-we-lijk! 8)7
Klopt! Da's het nadeel van stoffen bekleding, kan geen koeling in volgens mij omdat het niet geperforeerd is.

Dikste versie is als ik dit zie wel de goede keuze, ben alleen geen fan van dat nep leer. Benieuwd hoe warm dat wordt in de zomer, vol leder vind ik kut met peren (heb serieus liever stof, wordt niet te koud in de winter en te warm in de zomer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 11:36
Wat ik nog nergens heb gezien is hoe het er onder de motorkap (heet dat ook zo bij een EV?) uit ziet. Heeft iemand al eens foto's hiervan gezien, van Kona of e-Niro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Foto's en in het echt van de Kona. Er zit een elektromotor en een accu. ;) Geen Frunk.

@possimpible Daarom is de stoelkoeling ook zo handig. Werkt prima.

[ Voor 29% gewijzigd door daemonix op 31-10-2018 09:08 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:20
tyson69 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:00:
Wat ik nog nergens heb gezien is hoe het er onder de motorkap (heet dat ook zo bij een EV?) uit ziet. Heeft iemand al eens foto's hiervan gezien, van Kona of e-Niro?
Zie vooral de OP. Staan genoeg filmpjes in die het laten zien ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

tyson69 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:00:
Ionic:
Afbeeldingslocatie: https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Ftestdriven.tv%2Fwp-content%2Fgallery%2F2017-hyundai-inoniq%2F17-Hyundai-Ioniq-12.jpg&f=1
Kona:
Afbeeldingslocatie: https://cdni.autocarindia.com/Utils/ImageResizer.ashx?n=http%3A%2F%2Fcdni.autocarindia.com%2FExtraImages%2F20180726125207_7-hyundai-kona-ev-2018-fd-engine.jpg&h=578&w=872&c=1

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:06

CyBeRSPiN

sinds 2001

@zonoskar de bovenste is van de Ioniq hybrid, niet de electric.
Maar ziet er ook gelijk uit:
Afbeeldingslocatie: https://st.motortrend.com/uploads/sites/5/2016/03/2017-Hyundai-Ioniq-Electric-motor-02.jpg

Aangezien Ioniq Electric, Kona EV en e-Niro allemaal gebaseerd zijn op een brandstofversie is er weinig moeite gedaan om ruimte te sparen voor een frunk.
Wel jammer want dat lijkt me de perfecte plek om je laadkabel te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
kan wel, iemand heeft de inlay uit de kofferbak voorin gezet en dat paste ! (gaan we denk ook doen, gelijk de kabels kwijt, gebruiken we toch zelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

prettig schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:12:
kan wel, iemand heeft de inlay uit de kofferbak voorin gezet en dat paste ! (gaan we denk ook doen, gelijk de kabels kwijt, gebruiken we toch zelden).
Hoe zit het met de warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:21
prettig schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:12:
foto? linkje?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 14:58
Is er echt een groot verschil tussen laden naar 100% of laden naar 80%? Heb een beetje gezocht op het internet maar niet veel gevonden specifiek mbt grote electrische auto accu's. Ben ik trouwens de enige Kona rijder die niet-passende vloermatten heeft gekregen bij de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:17

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Ik meld me ook alvast hier; mijn Kona is bij de leasemaatschappij besteld in de uitvoering 'whatever je voor mei kan leveren'.
Ik kom van een Zoe dus dan is elke versie rijker uitgevoerd ;)
Is voor de meesten hier de Kona de eerste EV?

@Appeltaart in welk opzicht? Voor de levensduur van de accu maakt het uit, maar de BMS is al conservatief ingesteld.
Voor de laadtijd maakt het ook uit, maar vooral aan een (70 kW) snellader. Dan duren de laatste 20% net zo lang als de 80% ervoor.
Aan het stopcontact/7 kW thuispaal zal het niet zo sterk merkbaar zijn.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
Waar hebben we het over kwa levensduur, zijn daar cijfers van? Ik laad eigenlijk altijd tot 100% omdat ik geen paal aan huis heb en best wat kilometers maak en niet te vaak stil wil staan om langs de snelweg te laden :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Weet niet hoe het met de Kona zit, maar de Niro heeft meer capacititeit dan de 100% tot waar ie stopt met laden (volgens Bjørn, omdat laden nog relatief snel ging tot het laatste stuk). Lijkt er dus op dat je hem sowieso niet te vol kunt laden. En het BMS zal de cellen ook wel goed managen. Lijkt me vooralsnog dus broodje aap dat tot 100% laden nadelig is, maar hoor graag als het anders zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Appeltaart schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:15:
Waar hebben we het over kwa levensduur, zijn daar cijfers van? Ik laad eigenlijk altijd tot 100% omdat ik geen paal aan huis heb en best wat kilometers maak en niet te vaak stil wil staan om langs de snelweg te laden :(.
Ze hebben het over een batterij garantie van 8 jaar of 200.000 km dus dat zal wel meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:34

3_s

Appeltaart schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:40:
Ben ik trouwens de enige Kona rijder die niet-passende vloermatten heeft gekregen bij de levering?
Ik heb de mijne nog niet gehad. Zijn blijkbaar andere dan de ICE-Kona, dus hadden ze die niet liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Ik heb vorige maand toen het nog iets van 20 graden buiten was alle componenten gemeten na een rit van 220km. Wat onder de plastic kap zit in de kona, waarschijnlijk de regelaar was 31 graden, de rest allemaal omgevingstemp. Niets was duidelijk warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:23:
Weet niet hoe het met de Kona zit, maar de Niro heeft meer capacititeit dan de 100% tot waar ie stopt met laden (volgens Bjørn, omdat laden nog relatief snel ging tot het laatste stuk). Lijkt er dus op dat je hem sowieso niet te vol kunt laden. En het BMS zal de cellen ook wel goed managen. Lijkt me vooralsnog dus broodje aap dat tot 100% laden nadelig is, maar hoor graag als het anders zit.
In je boekje staat dat je hem niet te lang op 100% weg moet zetten, dus er zal vast wel iets nadeligs aan hangen... Wat dat is en vanaf hoe lang dat gaat spelen: geen idee. Ik doe het zelf altijd tot 90%. Precies genoeg voor woon-werk, werk-woon en woon-amsterdam en weer terug (concerten, feesten en partijen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:27:
[...]

In je boekje staat dat je hem niet te lang op 100% weg moet zetten, dus er zal vast wel iets nadeligs aan hangen... Wat dat is en vanaf hoe lang dat gaat spelen: geen idee. Ik doe het zelf altijd tot 90%. Precies genoeg voor woon-werk, werk-woon en woon-amsterdam en weer terug (concerten, feesten en partijen).
Accu's die helemaal vol of helemaal leeg zijn, slijten sneller. Als je een poos de auto niet zal gebruiken, dan niet meer dan 70% in de accu laten.
Beste is geloof ik 40%, maar geen idee hoeveel last de Kona/Niro van 'vampire drain' (langzaam leeglopen van accu door alle onboard systemen die blijven draaien) heeft.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05
Is het dan ook zo dat als je je auto met rain-x behandeld, je er dan ook theoretisch meer range uit kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Tenzij je de weg behandeld met rain-x denk ik van niet :)

[ Voor 11% gewijzigd door canth op 01-11-2018 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appeltaart
Thanks voor de replies, ik laat hem denk ik misschien op 90/95 staan vanaf nu. Suf van die vloermatten, hoe kan je nou een auto maken zonder bijbehorende vloermatten (tijdig) te produceren. Sowieso al beetje suf dat ze blijkbaar afwijken van de ICE variant maargoed.

Zoals sommige misschien nog weten had ik fikse schade aan de zijkant van de auto opgelopen, ik moet zeggen dat ik best teleurgesteld ben in het spuitwerk dat erop gegaan is. Er is een zeer merkbaar (voor mij in ieder geval) verschil in helderheid en strakheid van beide kanten, de gespoten kant is een stuk 'wolkeriger' in zijn reflectie. Plaatwerk is verder best prima gedaan alleen dat spuiten .... Nu zegt iedereen dat ze toch nooit zo goed spuiten als in de fabriek maar dit deed mij een beetje denken aan dat matte effect dat je kreeg als je zelf met de spuitbus ging klooien op je 18de.

Vandaag wordt de airbag cpu (?) vervangen aan bijrijders kant, die was uit het niets na een laadbeurt ineens kapot. Ik maak me ook wel lichte zorgen om de hoeveelheid electrische storinkjes die ik heb. Soms wist hij de instellingen van mijn rijd profielen en zet ze terug naar default, laatst startte ik de auto en kreeg ik een oranje uitroepteken met de melding dat het EV pakket gecheckt moest worden (weer uit en aan gezet en het was weg). Gisteren op de snelweg functioneerde de radar ineens niet meer voor een paar minuten (het regende licht, dat was alles). Afgelopen week zet ik mijn auto aan komt de HUD op en gaat weer omlaag en komt weer op.

Het voelt als mierenneuken maar ben benieuwd of anderen ook van dit soort dingetjes last hebben of dat ik een vrijmiboauto heb. Voor de duidelijkheid; ik heb er nu zo'n 5k kilometers opzitten en heb genoten van vrijwel elke kilometer die ik heb gereden in deze auto, het comfort is goed, hij rijdt lekker rustig en er is precies genoeg ruimte voor alles wat ik ermee zou willen (behalve dan naar de IKEA :D). Zelfs zonder laadpaal aan huis zijn die 5k een eitje geweest als het om range gaat, dit had ik met een EGolf of Leaf echt nooit zo kunnen doen. Vooral de ritjes die ik vanuit Den Haag naar Groningen moet maken zijn zeer fijn met deze range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Appeltaart jammer dat je dan een prutser hebt getroffen met het spuitwerk. Ik heb best wat ervaring inmiddels met schadegevallen en was steeds aangenaam verrast met het resultaat (via Schadenet), ook met metallic en met parelmoereffect lakken. Misschien toch nog even achteraan dan, want je zou hier geen genoegen mee hoeven nemen lijkt me..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-11-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Appeltaart klinkt als een maandagochtend-zonder-koffie-achter-de-kiezen model. Vervelend.
Ken de klachten en meldingen niet, jammer om te lezen.

Goed om bij de dealer aan te geven en de auto een keer goed uit te laten lezen (of hun er desnoods een keer een week mee te laten rijden ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Kan iemand mij misschien vertellen hoe het zit met kaartupdates voor de ingebouwde navigatie? Downloadt het systeem die zelf als er een WiFi verbinding is, of koop je af en toe (jaarlijks) een nieuw SD kaartje zoals schijnbaar bij oudere Hyundai modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Bjornski er zit Apple CarPlay / Android Auto support in, neem aan dat je je mobieltje altijd wel meeneemt als je op pad gaat? Dan heb je altijd de meest actuele kaarten en file info.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-11-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:26:
@Appeltaart klinkt als een maandagochtend-zonder-koffie-achter-de-kiezen model. Vervelend.
Ken de klachten en meldingen niet, jammer om te lezen.

Goed om bij de dealer aan te geven en de auto een keer goed uit te laten lezen (of hun er desnoods een keer een week mee te laten rijden ofzo).
Met alle respect maar de dealers kunnen tegenwoordig steeds minder. In veel gevallen geeft het uitlezen geen fouten terwijl er toch echt dingen mis gaan. Ik heb zelf een Ioniq met enorm veel problemen (ik wil er niet over praten) maar zelfs de importeur krijgt de problemen niet verholpen. Inmiddels is de auto ingeleverd (met reservesleutel) bij de dealer en hoef ik hem niet meer terug omdat ik me niet veilig voel in de auto. Dus hopelijk kunnen ze bij @Appeltaart wel de problemen vinden en direct oplossen.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
CyBeRSPiN schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:19:
@Bjornski er zit Apple CarPlay / Android Auto support in, neem aan dat je je mobieltje altijd wel meeneemt als je op pad gaat? Dan heb je altijd de meest actuele kaarten en file info.
Ja, uiteraard. Maar, als ik Android Auto wil gebruiken moet ik steeds een kabeltje inprikken. Ik vond juist die draadloze lader zo mooi, zodat ik niet meer met kabeltjes en houders hoef te prutsen.

Als de on-board navigatie goed werkt, de kaarten een beetje eenvoudig up-to-date te houden zijn en bovendien laadpunten erin staan, dan denk ik dat ik liever de on-board gebruik.

Vandaar mijn vraag. Iemand een idee hoe het zit met kaartupdates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uFx schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:18:
[...]

Met alle respect maar de dealers kunnen tegenwoordig steeds minder. In veel gevallen geeft het uitlezen geen fouten terwijl er toch echt dingen mis gaan. Ik heb zelf een Ioniq met enorm veel problemen (ik wil er niet over praten) maar zelfs de importeur krijgt de problemen niet verholpen. Inmiddels is de auto ingeleverd (met reservesleutel) bij de dealer en hoef ik hem niet meer terug omdat ik me niet veilig voel in de auto. Dus hopelijk kunnen ze bij @Appeltaart wel de problemen vinden en direct oplossen.
Wel een nieuwe auto gekregen? Als zoiets voor zou komen en niet op te lossen is: de hele bende vervangen of een nieuwe leveren, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bjornski schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:25:
[...]

Ja, uiteraard. Maar, als ik Android Auto wil gebruiken moet ik steeds een kabeltje inprikken. Ik vond juist die draadloze lader zo mooi, zodat ik niet meer met kabeltjes en houders hoef te prutsen.

Als de on-board navigatie goed werkt, de kaarten een beetje eenvoudig up-to-date te houden zijn en bovendien laadpunten erin staan, dan denk ik dat ik liever de on-board gebruik.

Volgens mij is dat te doen door het illegaal te downloaden (torrents zijn beschikbaar) of door de dealer bij een onderhoudsbeurt te laten installeren, zal via een SD kaart gaan ja. Weet niet of er kosten aan verbonden zijn, kan me voorstellen dat dit gratis als service wordt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-08 20:05
[...]

Wachten op Android P? Ik geloof dat dan alle modellen draadloos Android Auto ondersteuning krijgen. Mits de auto het ook ondersteund natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:49
Zodra er een subsidie komt op de aanschaf van een particuliere elektrische auto komt een van deze twee jongens in aanmerking, gezien de verwachte levertijd van een model 3. Of een garantie dat de wegenbelasting vrij blijft tot 20xx. Mooi dat ook concurrenten op vlak van de range mee kunnen komen nu, al zijn ze wat mij betreft wel minder geavanceerd wat betreft de interne techniek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 13:43

uFx

Verwijderd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:26:
[...]

Wel een nieuwe auto gekregen? Als zoiets voor zou komen en niet op te lossen is: de hele bende vervangen of een nieuwe leveren, simpel.
Ik (of officieel: de leasemaatschappij) wacht nu op een reactie vanuit Hyundai. Dus wat het gaat worden weet ik nog niet maar met weer een reparatie in de hoop dat het opgelost is ga ik in ieder geval niet akkoord.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Ik heb die nieuwe draadloze airframe lader van Kenu besteld. Ik hoop daarmee best of both te bereiken...geen kabeltje inprikken (zit al in de lader) en draadloos laden...

Of carplay werkt ga ik meemaken en hier delen...

Edit: uuuuh dat gaat draadloos natuurlijk niet werken 🙈
[...]

[ Voor 3% gewijzigd door boefje79 op 01-11-2018 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
ja daar hebben ze heel lang over nagedacht bij apple en google........

Want wie wil nu zijn telefoon draadloos laden in de auto als je carplay of android auto wil gebruiken 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Vandaag van LM gehoord dat mijn auto vooruitzichtelijk 28 december geleverd wordt. Dus toch nog NET dit jaar blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

kv83 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:00:
Vandaag van LM gehoord dat mijn auto vooruitzichtelijk 28 december geleverd wordt. Dus toch nog NET dit jaar blijkbaar
Dat is een mooi bericht. Welk reserveringsnummer heb je?

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Bij mij werkte vanavond de binnenverlichting niet meer... Deur open: niets, knopjes indrukken: niets...
Hopelijk morgen ‘automatisch’ opgelost O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3_s schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:21:
Bij mij werkte vanavond de binnenverlichting niet meer... Deur open: niets, knopjes indrukken: niets...
Hopelijk morgen ‘automatisch’ opgelost O-) .
Zekering eruit gesprongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggie0007
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik heb 20 jaar probleemloos Toyota gereden, ik zal toch geen spijt krijgen dat ik voor een Kona EV gekozen...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
En, welke kleur vinden jullie het mooist voor de Kia E-Niro?

YouTube: Price for Kia e-Niro announced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Randeazy schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:13:

Pluto Brown vind ik erg tof met die blauwe accenten! Wel ff in het echt zien natuurlijk.
Aurora black pearl is ook chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
RRvP schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:52:
[...]

Dat is een mooi bericht. Welk reserveringsnummer heb je?
Zo mooi vind ik het niet. Levering was oorspronkelijk eind Augustus :P Reserveringsnummer is 775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:22
e-Niro over 3 weken bij de dealer? Lijkt mij niet toch?

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

PASware schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:04:
e-Niro over 3 weken bij de dealer? Lijkt mij niet toch?
Hoezo niet? Er rijdt nu ook al een demo rond in Noorwegen.
Die van @possimpible gaat 8-11 op de boot samen met de set NL demo auto's neem ik aan. Geen idee hoelang zo'n boot erover doet, 3 weken? Dus misschien is 4 weken dan realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:12:
[...]

Die van @possimpible gaat 8-11 op de boot samen met de set NL demo auto's neem ik aan. Geen idee hoelang zo'n boot erover doet, 3 weken? Dus misschien is 4 weken dan realistischer.
Boot doet er 6 weken over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

kv83 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:53:
[...]

Zo mooi vind ik het niet. Levering was oorspronkelijk eind Augustus :P Reserveringsnummer is 775
Met dat eerdere vooruitzicht kan ik me je gevoel goed voorstellen. Nog even volhouden en daarna volop genieten. Met mijn 1216 moet ik nog meer geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
In Noorwegen nu ook de eerste berichten dat dealers stomverbaasd zijn dat er ineens zoveel Kona's komen.
Ik kreeg geen VIN-nummer voordat de auto bij de dealer was, die net zo verbaasd was als ik dat de auto vele weken eerder zou aankomen. Ik denk niet dat dealers informatie achterhouden.
Bevestigd nog maar eens wat @possimpible al meerdere keren heeft aangegeven. De dealers weten over 't algemeen niets meer en vaak zelfs nog minder dan wijzelf. Maargoed positieve ontwikkeling dat het e.e.a. in een stroomversnelling lijkt te komen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 02-11-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Randeazy schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:13:

Kleuren zijn nogal saai, de Kona heeft leukere kleuren. De moss grey en gravity blue lijken wel dezelfde kleur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:02:
In Noorwegen nu ook de eerste berichten dat dealers stomverbaasd zijn dat er ineens zoveel Kona's komen.

[...]

Bevestigd nog maar eens wat @possimpible al meerdere keren heeft aangegeven. De dealers weten over 't algemeen niets meer en vaak zelfs nog minder dan wijzelf. Maargoed positieve ontwikkeling dat het e.e.a. in een stroomversnelling lijkt te komen ;)
Liever zo dan andersom, maar bizar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgebreide test van de 39 kwh versie vs de 64 kwh versie. Zoals verwacht is de 39 kwh versie wat zuiniger (want: lichter). Hij is er erg over te spreken, ziet er meer dan prima uit! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.W.
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-03-2023
Weet iemand op welke boot die volgende lading Kona's zit? Er varen er een paar van Ulsan nr Rotterdam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:45

Fioravanti

Fioravantastisch!

Ik kreeg vanochtend een nieuwsbrief van Kia over de e-niro;
https://www.kia.com/nl/ab...2018-10-bijtelling-eniro/

Bij die link staat ook een youtube filmpje over het one-pedal dat erin zit;
YouTube: e-Niro | Rijden zonder remmen | Kia Motors Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Weet toevallig iemand of dat het remlicht aan gaat op het moment dat je regeneratief remt?

Lijkt me wel zo veilig =)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
negahrev schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:32:
Weet toevallig iemand of dat het remlicht aan gaat op het moment dat je regeneratief remt?

Lijkt me wel zo veilig =)
Zeker. Gaat netjes aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op standje 2 of hoger, 1/0(coast) is zonder remlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:12:
[...]

Gezien de aantallen die naar Noorwegen komen (2000) houd ik mijn hard vast dat zal voor NL ook niet veel goeds betekenen. Denk dat ze vraag bij lange na niet aankunnen. Kan wel eens lang gaan duren die e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fioravanti schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:36:
Ik kreeg vanochtend een nieuwsbrief van Kia over de e-niro;
https://www.kia.com/nl/ab...2018-10-bijtelling-eniro/

Bij die link staat ook een youtube filmpje over het one-pedal dat erin zit;
YouTube: e-Niro | Rijden zonder remmen | Kia Motors Nederland
Leuk verhaal, maar klopt niet. De e-niro en fwiw de kona remmen niet tot stilstand bij gas los... tenzij je acc aan staat, maar dat is no pedal driving

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hantheman
KIa begint nu diverse filmpjes online te plaatsen van de e-Niro.
YouTube: Kia Motors Nederland

Ik ben benieuwd wanneer we kunnen gaan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zou mooi zijn als ze pas met extra reclame beginnen nadat mijn bestelling definitief is. Nog meer aandacht nu is niet echt wenselijk ;)
Via mijn dealer begreep ik trouwens dat er 4000 e-Niro's naar NL komen volgend jaar. Dat is het dubbele van wat er in Noorwegen gemeld wordt. Dat zou mooi zijn. Nog geen antwoord m.b.t. wel/geen app voor de eerste leveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Ben benieuwd hoeveel Kona's er dan gaan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
CyBeRSPiN schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:52:
Zou mooi zijn als ze pas met extra reclame beginnen nadat mijn bestelling definitief is. Nog meer aandacht nu is niet echt wenselijk ;)
Via mijn dealer begreep ik trouwens dat er 4000 e-Niro's naar NL komen volgend jaar. Dat is het dubbele van wat er in Noorwegen gemeld wordt. Dat zou mooi zijn. Nog geen antwoord m.b.t. wel/geen app voor de eerste leveringen.
Inderdaad, ik sta er wel om te springen want mijn leaseauto zit nu in overtijd en dit is de eerste EV die (bijna) alle vakjes voor mij afvinkt.
Het enige wat ik nog mis is 3-fase laden maar dat is dan maar jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
3-fase ga je niet echt missen (of je moet heel veel rijden per dag). Dacht ik eerst ook, maar als ik reken heb je het zelden nodig bij 400km+ bereik.

Je laad "bij" met een EV dus je bent nooit leeg, daar gaan de meeste reviews ook altijd de mist mee in...... laden van 0-100% duurt xxx min..... doet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
Afgelopen vrijdag een proefrit gemaakt in de Kona, puur omdat ik nooit elektrisch gereden heb en toch wil weten of het iets is voordat ik (een Niro) ga leasen.

Super goede indruk van deze auto, voelde erg prettig en mijn zoontje vond dat ik hem maar meteen mee moest nemen ;-)

1 (wellicht domme) vraag: de auto herkent welke snelheid toegestaan is. Is het ook mogelijk om de ACC daarop te laten reageren? Dus dat APS de max. snelheid van 100 naar 120 gaat dat de ACC dit dat automagisch doet?

Nu hopen dat de lease tarieven van de Niro gaan meevallen ... toevallig iemand al een indicatie gehad? 5 jr. 25.000km gaat het voor mij worden. En ik hoop dat dit voor max €650,- gaat lukken (anders, uitdaging om werkgever te overtuigen)

[ Voor 19% gewijzigd door smoken op 05-11-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Je kunt bij directlease kijken naar de Kona op 25.000 km. De Niro zal iets duurder zijn, afhankelijk van het model. Compenseer dat met de rente van het verschil over 5 jaar, en je hebt ongeveer je prijs. Als je niet het duurste model neemt zal het lukken (ex BTW).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
@daemonix dank je voor je reactie!
In eerste instantie zal alleen het duurste model beschikbaar zijn, toch?

Nou ja ... hopen dat het rond die koers ligt. Als ik mijn huidige lease omgezet had van 20.000 naar 25.000 (wat ik dus eigenlijk nodig blijk te hebben, want ik zit nu al 7.000 km boven lease met nog 4 maanden te gaan) dan was het €675,- incl. brandstofvoorschot geweest.

Dus eigenlijk ben IK van mening dat ik met dat bedrag mag tellen ;-)

Hoorde trouwens dat je de laadkosten, als he die zelf betaald zoals ik, op mag geven als genaakte kosten en deze dan verrekend worden met de bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Klopt dat je dat op mag geven. Ik heb nog een andere constructie: ik betaal het hele lease bedrag uit mijn salaris, waarmee ik dat hele bedrag weer aftrek en dus netto maar 50% betaal. Netto dus iets van 500 euro/maand voor een Kona (met 40.000 km/jaar) exclusief laadkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

smoken schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:14:
1 (wellicht domme) vraag: de auto herkent welke snelheid toegestaan is. Is het ook mogelijk om de ACC daarop te laten reageren? Dus dat APS de max. snelheid van 100 naar 120 gaat dat de ACC dit dat automagisch doet?
Neen, gaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net een berichtje, de e-niro's staan op de morning lucy v086 en vertrekt op 8-11-2018. Gaat eerst langs Engeland en komt rond 20 of 21 december in NL aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 08:38
hantheman schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:46:
KIa begint nu diverse filmpjes online te plaatsen van de e-Niro.
YouTube: Kia Motors Nederland

Ik ben benieuwd wanneer we kunnen gaan bestellen ;)
Zo te zien is er in elk geval al één e-Niro op NL-bodem ;-)

@possimpible Dat zou inderdaad ongeveer de 6 weken zijn waar je het over had; nog even geduld hebben dus O-)

[ Voor 12% gewijzigd door rlp.jaspers op 06-11-2018 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
He jammer ...
Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:12:
Kreeg net een berichtje, de e-niro's staan op de morning lucy v086 en vertrekt op 8-11-2018. Gaat eerst langs Engeland en komt rond 20 of 21 december in NL aan.
Nu maar hopen dat er veel voor NL bestemde Niro’s op die boot staan en ik er in de tussentijd ergens 1 heb kunnen bestellen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
Ik denk echt dat dit de leasetopper gaat worden op EV gebied, dit is de eerste auto die je echt als gezin kan gebruiken.
Eerlijk gezegd heb ik altijd een M3 in gedachten gehad maar aangezien die er niet inzit op de korte termijn is de Kia gewoon de meest logische keuze voor de meeste leaserijders met een gezin.
Tevens geeft mijn bedrijf extra leasebudget wanneer je voor een EV kiest dus dit is een nobrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
hantheman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:18:
Ik denk echt dat dit de leasetopper gaat worden op EV gebied, dit is de eerste auto die je echt als gezin kan gebruiken.
Eerlijk gezegd heb ik altijd een M3 in gedachten gehad maar aangezien die er niet inzit op de korte termijn is de Kia gewoon de meest logische keuze voor de meeste leaserijders met een gezin.
Tevens geeft mijn bedrijf extra leasebudget wanneer je voor een EV kiest dus dit is een nobrainer.
Denk ik inderdaad ook. We gaan het zien, ik heb mezelf redelijk snel op de reserveringslijst bij Kia gezet (eind juli) dus ik hoop dat dit nog iets uit maakt. Al heeft dat natuurlijk alleen zin indien je deze reservering kunt overdragen naar de leasemaatschappij van jouw (werkgever zijn) keuze.

Intussen heb ik wel gevraagd of de LM alvast kan kijken of ik op korte termijn een andere elektrische auto kan gaan rijden aangezien ik nu meer KM's maak t.o.v. de overeenkomst welke eigenlijk nog tot maart 2019 loopt. Waarschijnlijk is het antwoord "nee", maar vragen kan altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Volodos
  • Laatst online: 05-12-2023
Gisteren met mijn Kona van Zwolle naar Utrecht gereden over de A28 (94 km van deur tot deur).
Ik ben direct na de toerit voor de snelweg met ACC achter een vrachtwagen gaan 'hangen', die reed 91 km/u.
Ik was benieuwd wat mijn verbruik zou zijn als ik thuis kwam.
Trommelgeroffel... 11.7 kw/100 km. Ongelooflijk! Daarmee reed ik dus bijna 1 kw op 9 km!
Onwaarschijnlijk hoe efficiënt de Kona is en hoe enorm veel zuiniger een auto wordt als je langzamer gaat rijden. Ten opzichte van de verwachte aankomsttijd die het navigatiesysteem aangaf toen ik vertrok was ik uiteindelijk maar 6 minuten langzamer. En ik heb nog nooit zo relaxt gereden. Ik kan iedereen aanraden dit ook eens te proberen (mits je goede ACC hebt).

Inmiddels 5000 km op de teller. Nog steeds superblij met de Kona. Rijdt als een zonnetje, alles probleemloos. Afgelopen weekend voor het eerst aan de snellader bij Fastned gestaan, hij laadde 47 kwh. Heel netjes, met die nóg snellere fastned stations gaat deze snelheid ongetwijfeld nog meer omhoog.

Wat ik niet snap is waarom ze er geen meertonige claxon in hebben gezet. En de app ondersteuning, dat blijft een enorm gemis... Ik hoop dat ze op z'n minst de verplichting om bij pre-heating/cooling aan de laadpaal te moeten hangen, bij een volgende update deze verplichting uitschakelen. Zoveel stroom neemt dat nou ook weer niet.
Over twee weken krijg ik winterbanden gemonteerd (originele velgen icm goodyear), en worden de rvs instaplijsten aangebracht. Ook gaan ze even kijken naar de subwoofer want dat is echt niet goed, hij geeft veel te veel bas (ook op de -10 stand).
Maar dit alles mag de pret niet drukken: geen moment spijt gehad van deze keuze. Als je eenmaal elektrisch rijdt, wil je niet anders meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Volodos nadat ik mijn rbw kwijt ben geraakt met de motor ben ik gestopt met te hard rijden. Vaak idd lekker rechterbaantje en vmax -10 tot -20. Scheelt je bumperklevers/ rechtsinhalers/ gekut op de linkerbaan (voelt altijd als een wedstrijd) en je bent hooguit 5-10 minuten later op je bestemming. Leuk dat jij dit met een EV ook hebt mogen ervaren en dit (blijft doen?) doet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:46:
@Volodos nadat ik mijn rbw kwijt ben geraakt met de motor ben ik gestopt met te hard rijden. Vaak idd lekker rechterbaantje en vmax -10 tot -20. Scheelt je bumperklevers/ rechtsinhalers/ gekut op de linkerbaan (voelt altijd als een wedstrijd) en je bent hooguit 5-10 minuten later op je bestemming. Leuk dat jij dit met een EV ook hebt mogen ervaren en dit (blijft doen?) doet!
@possimpible Ga ik zeker vaker doen. Het was zó relaxt. En inderdaad, op de linkerbaan wordt het snel een wedstrijdje. En daar doe ik met ruim 200 pk en zo'n hoog koppel onder de kap altijd graag aan mee. Maar op het moment dat je je medeweggebruikers meer gaat zien als tegenstanders, dat is een heel mooi moment om lekker relaxt op de rechterbaan te hangen oOo *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Volodos schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:43:
Ik hoop dat ze op z'n minst de verplichting om bij pre-heating/cooling aan de laadpaal te moeten hangen, bij een volgende update deze verplichting uitschakelen. Zoveel stroom neemt dat nou ook weer niet.
Dat hoop ik met je mee (ik dan voor de e-Niro), maar ik vrees het ergste. Terwijl Tesla steeds met allerlei gave innovaties komt met OTA updates, zullen deze auto's waarschijnlijk hooguit wat veiligheidsupdates en een kaartupdate krijgen oid.
Een OBD-app achtige oplossing als deze https://play.google.com/s...com.evnotify.app&hl=en_US zou al moeten werken denk ik, maar het actief bedienen van de AC/kachel, en al helemaal wanneer deze niet aan de paal hangt.. ik hoop het van harte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
@Volodos Ik ben wel benieuwd naar de range die je in de praktijk ziet. Wat voor invloed had de kou vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

smoken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:30:
[...]

Denk ik inderdaad ook. We gaan het zien, ik heb mezelf redelijk snel op de reserveringslijst bij Kia gezet (eind juli) dus ik hoop dat dit nog iets uit maakt. Al heeft dat natuurlijk alleen zin indien je deze reservering kunt overdragen naar de leasemaatschappij van jouw (werkgever zijn) keuze.

Intussen heb ik wel gevraagd of de LM alvast kan kijken of ik op korte termijn een andere elektrische auto kan gaan rijden aangezien ik nu meer KM's maak t.o.v. de overeenkomst welke eigenlijk nog tot maart 2019 loopt. Waarschijnlijk is het antwoord "nee", maar vragen kan altijd.
Wat je wel kan vragen of je de EV alvast mag bestellen ivm de lange levertijd. Ik heb dit ook gedaan via H&R van de zaak. Helaas gaat Hyundai de levering 2 maand verder in de toekomst gooien :( . Tis even niet anders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Volodos
daemonix schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:33:
@Volodos Ik ben wel benieuwd naar de range die je in de praktijk ziet. Wat voor invloed had de kou vorige week?
@daemonix Vorige week had ik bij een 100% lading een range van 398 km. Wat heel netjes is omdat ik 95% snelweg rij en ook steeds 120 km/u reed.
De week daarvoor had ik een range van 418 km. Scheelt dus niet zoveel. En ik heb nu gemerkt hoeveel energie het bespaart om langzamer (ong. 100 km/u) te rijden. De meeste invloed op je range is toch echt je rijstijl: die is veel bepalender dan de temperatuur. De warmtepomp die Hyundai heeft ontwikkeld is zeer effectief, daar hebben ze echt goed over nagedacht.
Mocht je toch ruim 400 km op een dag moeten rijden, dan is 15-20 minuten aan de fastned (icm Maingau pas, 5 ct per minuut!) ruim voldoende om overal te komen. En dat kwartiertje gebruik je dan voor een goede kop koffie (of thee zo u wil ;-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Jhb62 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:16:
[...]

Wat je wel kan vragen of je de EV alvast mag bestellen ivm de lange levertijd. Ik heb dit ook gedaan via H&R van de zaak. Helaas gaat Hyundai de levering 2 maand verder in de toekomst gooien :( . Tis even niet anders
Ik neem aan dat ik de Niro meteen mag bestellen zodra de benodigde informatie bekend is, nu kunnen ze niets .. omdat ze niet weten wanneer/wat/voor hoeveel geleverd kan/zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Volodos schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:20:
[...]

@daemonix Vorige week had ik bij een 100% lading een range van 398 km. Wat heel netjes is omdat ik 95% snelweg rij en ook steeds 120 km/u reed.
De week daarvoor had ik een range van 418 km. Scheelt dus niet zoveel. En ik heb nu gemerkt hoeveel energie het bespaart om langzamer (ong. 100 km/u) te rijden. De meeste invloed op je range is toch echt je rijstijl: die is veel bepalender dan de temperatuur. De warmtepomp die Hyundai heeft ontwikkeld is zeer effectief, daar hebben ze echt goed over nagedacht.
Mocht je toch ruim 400 km op een dag moeten rijden, dan is 15-20 minuten aan de fastned (icm Maingau pas, 5 ct per minuut!) ruim voldoende om overal te komen. En dat kwartiertje gebruik je dan voor een goede kop koffie (of thee zo u wil ;-) )
kijk dat is nog eens goed nieuws als je regelmatig van Friesland naar de Europoort rijdt :)

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Ook wel grappig voor de Kona-bezitters onder ons:

https://www.bright.nl/tes...yundai-kona-groningen-spa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volodos
Rick1855 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:10:
[...]

kijk dat is nog eens goed nieuws als je regelmatig van Friesland naar de Europoort rijdt :)
@Rick1855
Fijn hè ;-) Ik woon in Utrecht, mijn moeder in Friesland en dat is 168 x 2 = 336 km. Dat rij ik echt probleemloos zonder tussentijds laden, maar dan rij ik wel altijd 110 km/u.
Gisteren dus langzamer gereden (steeds op de rechterbaan, ACC ong. 92/94 km/u) en dan gaat het verbruik echt behoorlijk naar beneden. Ik wist dat de Kona efficiënt was, maar niet dat hij zó efficiënt was. Ik reed 8.5 km op 1 Kw. Dat zou betekenen dat je op die manier dus bijna 550 km moet kunnen rijden (64 x 8.5) en dan heb je de airco etc. allemaal gewoon aan. Niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 17:56
hantheman schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:18:
..................
Dat is wel mooi. Ben benieuwd waarom een werkgever dit zou doen; zit hier - voor de werkgever - extra financieel voordeel aan wanneer werknemers hiervoor kiezen?
Ben benieuwd; bij ons mogen we maximaal 100 boven leasebudget gaan (eigen bijdrage) anders mag de auto niet. Mogelijk dat deze auto hier net bovenkomt én dit zou ik heel jammer vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 16:34
krn176 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:37:
[...]

Dat is wel mooi. Ben benieuwd waarom een werkgever dit zou doen; zit hier - voor de werkgever - extra financieel voordeel aan wanneer werknemers hiervoor kiezen?
Ben benieuwd; bij ons mogen we maximaal 100 boven leasebudget gaan (eigen bijdrage) anders mag de auto niet. Mogelijk dat deze auto hier net bovenkomt én dit zou ik heel jammer vinden.
Omdat (in mijn geval) het brandstof component lager uitvalt, mede ook omdat we zelf voordelig onze elektrische auto's kunnen laden op kantoor.
Bovendien wil mijn werkgever mileu vriendelijke initiatieven ondersteunen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

krn176 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:37:
[...]

Ik heb ook extra budget voor een ev. Scheelt al gauw 10.000 euro op de aanschaf. En de diesel is uit de lijst verbannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Donderdag avond kan ik hem eindelijk ophalen oOo
Ben benieuwd na 5 Saabs met allemaal meer dan 400K kilometers.

Een van de belangrijkste dingen in een auto vind ik de stoelen (vandaar steeds een Saab) en de zit en dat voelde prima bij de Kona benzine versie of Ionic. Vooral de lendensteun vond ik erg goed af te stellen (veel range).

@ Volodos, mooi te horen dat de range stand houdt bij iets lagere temperaturen. Rijdt ook vaak 300Km (+) afstanden op een dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Volodos
Guia schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:44:
Donderdag avond kan ik hem eindelijk ophalen oOo
Ben benieuwd na 5 Saabs met allemaal meer dan 400K kilometers.

Een van de belangrijkste dingen in een auto vind ik de stoelen (vandaar steeds een Saab) en de zit en dat voelde prima bij de Kona benzine versie of Ionic. Vooral de lendensteun vond ik erg goed af te stellen (veel range).

@ Volodos, mooi te horen dat de range stand houdt bij iets lagere temperaturen. Rijdt ook vaak 300Km (+) afstanden op een dag.
@Guia Allereerst en bovenal: gefeliciteerd met het feit dat het bijna zover is! :-)
Inderdaad zijn de stoelen ook heel goed, dat viel mij ook direct op. Je zit zo comfortabel, dat is heel wat waard.
300+ is echt geen enkel probleem. De computersystemen van de Kona laten ook altijd je range zien gebaseerd op je rijgedrag. Rij je dus steevast 130 km in sportmodus, dan zul je al snel zien dat de oorspronkelijke range van 482 km zomaar daalt naar 350 km. Je kunt er dan vanuit gaan dat die 350 km de werkelijke afstand redelijk goed benaderd.
Het verschil in verbruik tussen 100 of 130 rijden, dat is echt gigantisch. Ik heb het even opgezocht: gisteren heb ik dus achter een vrachtwagen gehangen en reed ik gemiddeld zo'n 95 km/u. Mijn verbruik was 11.7 kw per 100 km. Dus ongeveer 8.5 kilometer per kw.
Daarvoor reed ik altijd met het verkeer mee en kwam mijn verbruik op 17.8 kw per 100 km. Dat maakt ongeveer 5.5 kilometer per kw. Het verschil tussen deze twee is op een volle 64 kw accu maar liefst 200 kilometer!
Dus wil je absoluut niet tussentijds hoeven te laden op een dag met veel kilometers, rij dan wat langzamer. @possimpible zei het ook al, het rijdt heel relaxt als je steeds op de rechterbaan rijdt met ACC. En dat is ook mijn opvatting. Wat het je uiteindelijk aan extra reistijd kost is nog altijd minder dan de tijd die je kwijt zou zijn om je Kona aan de snellader te hangen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Fijn, dank je voor je reactie! Ben blij met mijn keuze voor de Kona. Nog een jaartje (+) wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Kona gaat nu wel stuk sneller, was oktober, daarna eind januari nu al medio december (8/12 aankomst boot). Komen er echt stukken meer deze kant op. Reserveringshouders gaan nu snel. Wat er met nieuwe bestellingen gebeurd is nog onbekend, vooralsnog staan die nog op lange levertijden voor de Kona.

Kijken of Kia het beter gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Mijn leverdatum staat nog steeds op 30 december........ 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

prettig schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:24:
Kona gaat nu wel stuk sneller, was oktober, daarna eind januari nu al medio december (8/12 aankomst boot). Komen er echt stukken meer deze kant op. Reserveringshouders gaan nu snel. Wat er met nieuwe bestellingen gebeurd is nog onbekend, vooralsnog staan die nog op lange levertijden voor de Kona.

Kijken of Kia het beter gaat doen.
Weet je welke reserveringsnummers op die boot staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Niet precies maar alles tot aan bijna 1000 zou dit jaar binnen moeten zijn (alle nummers zitten onder de 1000 hier).
Maar kan net zo goed doorlopen tot 1100, weet niet hoeveel er op een boot staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Verwijderd schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:12:
@possimpible Weet je toevallig ook hoeveel e-Niro's er op de boot staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Mooie berichten! Ik mag mijn donkere ridder volgende week ophalen...

Vraagje over de app, want ik ben het even kwijt:

Is er al wel een app waarbij je pre-heating kan instellen zo lang de Kona maar aan de paal zit, of is er helemaal nog geen app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

@boefje79 Geen app, maar kan je wel instellen in de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

boefje79 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:54:
Mooie berichten! Ik mag mijn donkere ridder volgende week ophalen...

Vraagje over de app, want ik ben het even kwijt:

Is er al wel een app waarbij je pre-heating kan instellen zo lang de Kona maar aan de paal zit, of is er helemaal nog geen app?
Helemaal geen app, ook geen signalen dat ie er gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlp.jaspers schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:36:
[...]

@possimpible Weet je toevallig ook hoeveel e-Niro's er op de boot staan?
Is me niet verteld, maar denk rond de 150 net als bij de Kona eerste boot? Gros zal demo auto's zijn, paar preorders, paar grote bedrijven.
Pagina: 1 ... 18 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.