Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reviews
Op Youtube is Bjørn Nyland zeer actief op het gebied van EV’s en in het bijzonder voor de Kona en de E-Niro. Hij brengt bijna dagelijks nieuwe video’s uit en heeft dan ook diverse video’s gemaakt voor de Kona en E-Niro.

Onderstaand een overzicht:

Overall review:

(n.b. laatste video: enkel interieur en ruimte, zie E-Niro video onder Verbruik/ actieradius voor een rijimpressie)

Verbruik/ actieradius:

E-Niro hypermiling: nog niet beschikbaar.

Fast charging:

Geluidstest:

Exterieur en interieur vergelijking tussen beide auto's:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de OP even aangepast, wat extra info van de e-Niro toegevoegd en alle review videos (zoals je hierboven ziet...) in een aparte post gezet met een link naar die post vanuit de OP, scheelt een hoop scrollwerk voor nieuwkomers in dit topic bij het lezen van de eerste post.

have fun!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
CyBeRSPiN schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:29:
[...]

Helemaal geen app, ook geen signalen dat ie er gaat komen.
Is er iemand mee bekend of de preheating functie op ODB niveau aanspreekbaar is.
Ik denk dan aan de volgende constructie van een (oudere) mobiele telefoon die met goedkoop sim kaartje een 4G verbinding enerzijds onderhoudt en in de auto achterblijft. En anderzijds via bluetooth of wifi in contact staat met een ODB dongle en zodanig functies kan uitlezen en bedienen.

Dan een vraag aan de huidige gebruikers van de kona van een hele andere orde. Is het mogelijk om met de achterklep open van de kona te rijden als je een keer iets langs moet vervoeren. Of wordt je dan helemaal knettergek gepingeld met een deuntje die waarschuwt dat de achterklep open staat of blijft het alleen bij een melding op het dashboard dat er nog iets openstaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Electrons op 07-11-2018 16:32 ]

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-09 18:58
Electrons schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:52:
[...]

Is er iemand mee bekend of de preheating functie op ODB niveau aanspreekbaar is.
Ik denk dan aan de volgende constructie van een (oudere) mobiele telefoon die met goedkoop sim kaartje een 4G verbinding enerzijds onderhoudt en in de auto achterblijft. En anderzijds via bluetooth of wifi in contact staat met een ODB dongle en zodanig functies kan uitlezen en bedienen.

Dan een vraag aan de huidige gebruikers van de kona van een hele andere orde. Is het mogelijk om met de achterklep open van de kona te rijden als je een keer iets langs moet vervoeren. Of wordt je dan helemaal knettergek gepingeld met een deuntje die waarschuwt dat de achterklep open staat of blijft het alleen bij een melding op het dashboard dat er nog iets openstaat.
Dat is de constructie van evnotify. Het probleem van nu is dat de ontwikkelaar nog geen codes heeft van de kona. De ioniq heeft een andere constructie van de opdrachten. Zodra er mensen zijn die met een odbii / can sniffen data kunnen decoderen en reconstrueren zou de ontwikkelaar van evnotify veel kunnen doen.
Kwestie van tijd of helemaal niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:59

SN3

Belg

In België nog steeds niet te bestellen, gisteren bij dealer langsgeweest en nog geen info wanneer dit mogelijk zal zijn. (Heb het over de Hyundai Kona)
Hij had er wel net eentje in de showroom staan die voor een bedrijf werd geleverd. Kijk al uit naar een testrit maar ben eigenlijk toch al overtuigd dat dit mijn volgende wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11
SN3 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:25:
In België nog steeds niet te bestellen, gisteren bij dealer langsgeweest en nog geen info wanneer dit mogelijk zal zijn. (Heb het over de Hyundai Kona)
Hij had er wel net eentje in de showroom staan die voor een bedrijf werd geleverd. Kijk al uit naar een testrit maar ben eigenlijk toch al overtuigd dat dit mijn volgende wordt.
Ik weet natuurlijk niet waar in België je woont, maar bij de dealer in Roermond (Limburg) heb ik vrijdag zonder afspraak een testrit kunnen maken. Zelfs terwijl ik aangaf dat ik in eerste instantie mijn zinnen gezet heb op een e-Niro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:54

3_s

Electrons schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:52:
[...]
Er is een melding op het dashoard, maar gepiep valt volgens mij mee.
Ik zal het morgen eens testen.

Iets anders, wat is jullie gemiddeld verbruik?
Ik zit momenteel op 15,5kWh/100km. Geen idee of dat dat veel of weinig is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.kenteken.tv/h...gsoort=Alles&filter=F5E11

Leuk om in de gaten te houden, gebruikt volgens mij de Open Data van RDW op de achtergrond.

Op dit moment:

HYUNDAI / F5E11
Totaal 298
Nieuw geregistreerd 243
Blanco (nog niet tenaamgesteld) 55

Hoeveel zijn er volgens deze aantallen dan met de laatste boot bij gekomen van de Kona EV’s?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2018 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:45:
https://www.kenteken.tv/h...gsoort=Alles&filter=F5E11

Leuk om in de gaten te houden, gebruikt volgens mij de Open Data van RDW op de achtergrond.

Op dit moment:

HYUNDAI / F5E11
Totaal 298
Nieuw geregistreerd 243
Blanco (nog niet tenaamgesteld) 55

Hoeveel zijn er volgens deze aantallen dan met de laatste boot bij gekomen van de Kona EV’s?
hoe weet je dat F5E11 KONA is?

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:57
BarryH schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:58:
[...]

En hoe komt Hyundai NL dan op 414 eenheden op de weg. Of worden demos niet bij 't RDW gemeld?

[ Voor 8% gewijzigd door Trackerfire op 07-11-2018 23:22 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Zojuist de bevestiging gehad van Alphabet lease dat de auto besteld is.
Ging er vanuit dat dat al een maand geleden was gebeurd....

Verwachte leverdatum 1 november 2019!!!

Zijn er signalen dat de productie omhoog gaat bij Hyundai of is daar nog niet veel over te zeggen?

Er kan wel erg veel gebeuren in een jaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05
BarryH schreef op woensdag 7 november 2018 @ 22:58:
[...]

Dat nr wordt als variant id gebruikt als je op KONA zoekt dan krijg je dat nr te zien:

https://rdw-check.nl/kenteken/TJ147L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
hantheman schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:44:
[...]

Dat nr wordt als variant id gebruikt als je op KONA zoekt dan krijg je dat nr te zien:

https://rdw-check.nl/kenteken/TJ147L
Tussen massa leeggewicht en massa rijklaar zit bij de kona 100 kg. Waar zou dit vandaan komen. Geen brandstof tank. Verschil tussen een lege en een volle batterij zal het verschil niet zijn denk ik :-) . Geen reservewiel. Is dit dan een optelling van alle kleine onderdelen zoals de laadkabel, banden reparatieset, lifehammer etc?

Zijn er trouwens nog meer mensen die de ronde kunststof inlay van de achterbak in de motor frunk hebben gestopt? Dit item kwam vorige week voorbij als foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Electrons schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:28:
[...]

Tussen massa leeggewicht en massa rijklaar zit bij de kona 100 kg. Waar zou dit vandaan komen. Geen brandstof tank. Verschil tussen een lege en een volle batterij zal het verschil niet zijn denk ik :-) . Geen reservewiel. Is dit dan een optelling van alle kleine onderdelen zoals de laadkabel, banden reparatieset, lifehammer etc?

Zijn er trouwens nog meer mensen die de ronde kunststof inlay van de achterbak in de motor frunk hebben gestopt? Dit item kwam vorige week voorbij als foto?
Bij massa rijklaar, telt de RDW volgens mij standaard de bestuurder mee voor 75 KG volgens mij. Daar zal het verschil wel door komen denk ik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nieuwtje over de e-Niro app (Kia Connected Services): volgens de importeur werkt dat gewoon vanaf het begin, of hooguit na een maand. Dit n.a.v. info van Kia Noorwegen dat er daar pas later in 2019 een app zal komen op e-Niro's die vanaf dan worden geproduceerd.
Zeer waarschijnlijk maken ze gebruik van een standaard module die de OBD-poort uitleest en via 3G beschikbaar maakt. Het is dan denk ik onwaarschijnlijk dat er zaken op afstand bediend (AC/kachel/slot/laden) kunnen gaan worden, zoals dat met alle andere Kia modellen in NL nu ook niet kan.
Ergens wel weer jammer dat Kia NL/Europa een eigen app heeft zitten bouwen, terwijl die van Korea/USA (Kia UVO) veel mooier is, daar kun je namelijk wél dingen op afstand bedienen (heeft mogelijk met GDPR en andere wet- en regelgeving te maken, dat servers in EU moeten staan en dat het systeem aan allerlei eisen moet voldoen, bijvoorbeeld ongeautoriseerde GPS tracking uitsluiten etc.)

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-11-2018 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
In ieder geval goed nieuws dat er meteen een app beschikbaar zal zijn @CyBeRSPiN !!
Nu die e-Niro nog beschikbaar maken ... dat zou helemaal top zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trackerfire schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:22:
[...]

En hoe komt Hyundai NL dan op 414 eenheden op de weg. Of worden demos niet bij 't RDW gemeld?
De grote vraag is inderdaad waar Hyundai NL het aantal van 414 vandaan haalt dat ze noemen in https://hyundai-pers.nl/h...-elektrische-tussenauto/:

"Niet voor niets zijn er sinds de introductie van deze elektrische auto op 1 september van dit jaar al 414 eenheden de weg op."

Als we de ETG-variant F5E11 volgen in de open data van RDW dan kom je gewoon niet aan dat aantal. Misschien tellen zij nog een andere variant mee? Wie weet hier meer van en kan hierbij helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddoes
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 19:17
Als we de ETG-variant F5E11 volgen in de open data van RDW dan kom je gewoon niet aan dat aantal. Misschien tellen zij nog een andere variant mee? Wie weet hier meer van en kan hierbij helpen? :?
Even alle Kona's in de RDW Open Data gesorteerd op kentekengewicht, en de F5E11 is inderdaad als enige elektrische. Dus 287 op kenteken per zojuist, als Hyundai NL er meer op kenteken heeft gezet, is dat niet in Nederland geweest...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wrede Thomas
  • Laatst online: 11-09 15:04
JAAAA!!

Na lange tijd hier in stilte te hebben meegelezen, kan ik nu vol enthousiasme melden dat mijn Kona er is.
Vandaag is mijn "Dull Grey" konaatje op het werk afgeleverd. Van alle meldingen hier van lange levertijden en vervolgens de vertraging was mijn vertrouwen al aardig geslonken, maar de LM heeft de auto uit eindelijk toch slechts 5 weken later geleverd (oorspronkelijke leverdatum 30 september).

Ik ga de komende dagen alles uit proberen en lekker veel kilometers maken. Ook snel eens wat voor thuis laden regelen, zodat ik in de winter een voorverwarmde auto heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ook onze Kona's zijn binnen!

Hier ook ongeveer 5-6 weken later dan gepland, ze zouden oorspronkelijk in september komen. Volgens de LM lag dit aan de productievertraging van een maand in Korea. De LM had via HMNL te horen gekregen dat al hun bestelde auto's samen op de tweede boot zouden zitten, maar dit werd verdeeld over andere boten (zoals de Morning Composer wat ik hier las, wat exact klopte met het verhaal van de LM). Bestuurders zijn er erg blij mee, en als ik de verhalen hier zo lees mogen wij niet klagen met de zeer beperkte vertraging en snelle levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wrede Thomas en @Verwijderd gefeliciteerd. dat zijn positieve berichten. Wij wachten nog steeds op de toegezegde levering van september. Volgens de LM zijn Inmiddels wel de chassisnummer bekend, of ze al op de boot staan en welke is onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Grappig dat hier de Kona net een fractie meer range heeft tov Niro terwijl de WLTP waarde 5km andersom was :)
Mooi om te zien dat de range echt goed is met dit soort tests.
Wel ook heel benieuwd naar de Model 3.

Die Jaguar IPace is wel echt " :'( ", met zn 90kWh..

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-11-2018 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 12:07

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:13:
[...]

Grappig dat hier de Kona net een fractie meer range heeft tov Niro terwijl de WLTP waarde 5km andersom was :)

De Ipace is zeker slecht maar er zijn ook andere wagens die niet echt goed scoren. Die e-Golf VS Ioniq is nu ook niet echt denderend. En op het einde van de rit, is het zo slecht dat die Ipace slecht scoort? De ICE varianten van Jaguar zijn ook niet zuinig.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Blokker_1999 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:01:
[...]
De Ipace is zeker slecht maar er zijn ook andere wagens die niet echt goed scoren. Die e-Golf VS Ioniq is nu ook niet echt denderend. En op het einde van de rit, is het zo slecht dat die Ipace slecht scoort? De ICE varianten van Jaguar zijn ook niet zuinig.
ICE is ander verhaal, andere markt. Bij een EV is nu de range wel belangrijk (over paar jaar niet meer).
Nu een beetje de plank mis, een tesla is minimaal even snel en veel zuiniger.

Wel grappig, ze lopen gewoon 5 jaar achter met een nieuwe EV :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Moeten nog even geduld hebben met de e-Niro. Volgens mn dealer gaan ze eind november op training over het model, de prijzen zullen naar verwachting kort daarop openbaar worden gemaakt, eerste week december dus.
Mijn LM heeft nog geen lijst, zijn nog in gesprek, hoop dat ze er op tijd bij zijn. Die wachtlijst van de importeur vertrouw ik niet meer zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Zelfde verhaal van mijn dealer, pas ergen in december te bestellen. Levertijden hebben ze ook nog geen flauw idee van al wilen ze het kona drama wel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:13:
[...]

Mwah, 3 fase ontbreken is wel kut van de iPace, maar verder wel echt een dikke bak hoor. Ding heeft enorm veel vermogen en is prachtig afgewerkt (itt Tesla)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
CyBeRSPiN schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:57:
Moeten nog even geduld hebben met de e-Niro. Volgens mn dealer gaan ze eind november op training over het model, de prijzen zullen naar verwachting kort daarop openbaar worden gemaakt, eerste week december dus.
Mijn LM heeft nog geen lijst, zijn nog in gesprek, hoop dat ze er op tijd bij zijn. Die wachtlijst van de importeur vertrouw ik niet meer zo..
Ik kreeg gisteren te horen dat de prijzen de 22e bekend gemaakt zouden worden, volgens mij weten ze ook op dit gebied gewoon echt niets.
Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:16:
[...]

Mwah, 3 fase ontbreken is wel kut van de iPace, maar verder wel echt een dikke bak hoor. Ding heeft enorm veel vermogen en is prachtig afgewerkt (itt Tesla)
Inderdaad, indien ik het (lease)budget zou hebben dan zou ik geen seconde twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wrede Thomas en @Verwijderd, gefeliciteerd! Genieten van de nieuwe auto’s.

Kunnen jullie delen welke LM’s jullie hebben en ook welke productie nummers/reservering nummers (2018-xxxx) deze auto’s betreffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
  • Laatst online: 28-04 11:00
Gister avond de zwarte ridder mogen ophalen :)

Ritje terug van 100km is prima bevallen, na 15 jaar in hetzelfde type (Saab 9-5) gereden te hebben wel even wennen. Stoel zit echt prima, heb chronische rugklachten dus dat zegt veel maar. Goed te verstellen met erg ruime marges.

Rijden ging prima, 160 aangetikt en het geluid viel mij alles mee (met de standaard Nexen banden).
Beetje geklooid met de menu's en alles is erg logisch. Boekje is niet echt nodig. Wel de LKA uitgezet ik hou niet zo van die piepjes. LFA was boven verwachting, in het donker, beetje mist, maar werd keurig tussen de lijntjes gekleurd. Ook de ACC is makkelijk in te stellen en blijft op een prima afstand op standje 1.

HUD geeft geen gegevens weer, komt wel omhoog en heb zaken aangevinkt. Vandaag maar even kijken (toch maar even het boekje er bij 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hantheman
Wij willen wel wat plaatjes zien van jullie aanwinsten, buitenkant/binnenkant :) kom maar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
hantheman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:16:
Wij willen wel wat plaatjes zien van jullie aanwinsten, buitenkant/binnenkant :) kom maar op!
Heb nog maar 1 foto
Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/1PVH4DOMN-DF8cx3RBGsnIz2t4bsXkhOQ/view?usp=sharing

Edit: Foto lukt niet echt blijkbaar.

HUD werkt nu wel, hoogte stond op hoog maar moet op laag staan omdat ik wat langer ben dan de gemiddelde Koreaan. Stoel misschien ook wat lager.

[ Voor 4% gewijzigd door Guia op 09-11-2018 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Guia schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:31:
[...]

Heb nog maar 1 foto
[Afbeelding]

HUD werkt nu wel, hoogte stond op hoog maar moet op laag staan omdat ik wat langer ben dan de gemiddelde Koreaan. Stoel misschien ook wat lager.
Zie niks :X

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
Guia schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:31:
[...]

Heb nog maar 1 foto
[Afbeelding]

Mooi groen licht geeft dat opladen

Ik bedenk me nu wel dat ik wel echt eerst een laadvoorziening thuis moet hebben geregeld alvorens ik een EV binnen krijg.
Rond mijn woning zit nog geen enkele publieke laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
hantheman schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:45:
[...]

Mooi groen licht geeft dat opladen

Ik bedenk me nu wel dat ik wel echt eerst een laadvoorziening thuis moet hebben geregeld alvorens ik een EV binnen krijg.
Rond mijn woning zit nog geen enkele publieke laadpaal.
Hier is de aanvraag via de website laadpaalnodig.nl gedaan. Werd vrij snel goedgekeurd door de gemeente, maar hou ook rekening met een bezwaartermijn van 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Wat voor accesoires/gadgets hebben jullie voor in de kona gekocht/op het oog?

Even wat voorpret ter afleiding van bet wachten... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
Daacuso schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:06:
[...]

Hier is de aanvraag via de website laadpaalnodig.nl gedaan. Werd vrij snel goedgekeurd door de gemeente, maar hou ook rekening met een bezwaartermijn van 6 weken.
Dit verschilt per gemeente. Ik ben nu al 4 maanden onderweg met de aanvraag en we zijn nu net de bezwaartermijn voorbij. Realisatie nog niet ingepland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Mijn aanvraag voor een laadpaal hier in Zwolle loopt al sinds januari. Nog geen verkeersbesluit genomen. Na het groene licht vanuit de gemeente daarna duurt het nog zo`n 14 weken voor de laadpaal er daadwerkelijk staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Ik weet onze reserveringsnummers niet exact, volgens de LM 'in de 300'. Wij hebben er nu 3 binnen (chalk white) dus zijn er erg blij mee!!! Onze LM is al eerder genoemd hier (zag zelfs iemand van de LM hier op het forum voorbijkomen :D): Mobility Service Nederland via zakelijkelektrischleasen.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
boefje79 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:02:
Wat voor accesoires/gadgets hebben jullie voor in de kona gekocht/op het oog?

Even wat voorpret ter afleiding van bet wachten... 😉
ik zag https://www.facebook.com/...071760800/?type=3&theater deze langskomen

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:09
Gisteren kreeg ik deze mail van de dealer:
Veel van onze klanten hebben de vraag neergelegd omtrent een fietsendrager oplossing. Er is inmiddels een oplossing gevonden in de vorm van een fietsendrager montagebeugel.

Deze beugel is in de basis een normale trekhaak met afneembare kogel. Omdat de KONA EV niets mag trekken, heeft deze kogel een disselblokkering waardoor het voeren van een aanhanger onmogelijk word gemaakt.

De beugel is geschikt bevonden voor maximaal 80 kilo verticale last (dus niets trekken). Dit is ruim voldoende voor de drager inclusief twee (elektrische) fietsen.
Daar stond geen prijs bij, maar die is dus €1349,-. Nu nog even kijken of dit ook zonder fietsendrager kan, en of iedere (standaard) fietsendrager / bagagebox erop past.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Dank voor de aanvulling. Ik ben wel benieuwd of er een bagagebox op kan. Lijkt mij voor het verbruik gunstiger dan een dakkoffer.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
@Rick1855 Dat is precies de reden dat ik ook liever een bagagekoffer heb voor de vakantie (plus dat je minder herrie hebt, en beter in parkeergarages en bv de kanaaltunneltrein past).

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zag ik vandaag 2 e-niro's staan bij de Kia dealer in ijsselstein...
Benieuwd wanneer de mijne komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
mjdvandenberg schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:14:
@Rick1855 Dat is precies de reden dat ik ook liever een bagagekoffer heb voor de vakantie (plus dat je minder herrie hebt, en beter in parkeergarages en bv de kanaaltunneltrein past).
Net nog even contact gehad met de dealer, de trekhaak is ook los te bestellen, kost dan €898,- inclusief alles.
Er zit een pinnetje op de kogel (tussen kogel en bumper), om te voorkomen dat je er een aanhanger aankoppelt. Niet alle fietsendragers/bagagekoffers zullen dus passen, maar daar moet wel uit te komen zijn.

O ja, bijna vergeten, de levering van mijn Kona staat nu op december *O*

[ Voor 5% gewijzigd door mjdvandenberg op 09-11-2018 16:53 . Reden: Leverdatum toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:37
mjdvandenberg schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:50:
[...]

Net nog even contact gehad met de dealer, de trekhaak is ook los te bestellen, kost dan €898,- inclusief alles.
Er zit een pinnetje op de kogel (tussen kogel en bumper), om te voorkomen dat je er een aanhanger aankoppelt. Niet alle fietsendragers/bagagekoffers zullen dus passen, maar daar moet wel uit te komen zijn.
Het klinkt erg aantrekkelijk om dat pinnetje er af te zagen/vijlen en er toch een aanhanger achter te kunnen hangen. Het zal echter allerlei gezeik opleveren met verzekering, justitie en RDW als het ooit mis gaat.. ;(

Technisch lijkt me er niet echt een beperking te zijn, zeker niet als je een lichte aanhanger trekt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
@Feni , mijn handen jeuken ook om de slijptol vast klaar te leggen ;)

Strafrechtelijk en verzekeringstechnisch is het wel een dingetje, dus als er 'iets' gebeurt als je met een aanhanger erachter gaat rijden kan je wel goed de Sjaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Feni schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:54:
[...]

Het klinkt erg aantrekkelijk om dat pinnetje er af te zagen/vijlen en er toch een aanhanger achter te kunnen hangen.
Haha ik dacht exact hetzelfde >:)

Wat betreft de e-Niro ben ik benieuwd wat daar gaat gebeuren, het is nog niet definitief wel/niet mogelijk lijkt het. In Noorwegen het verhaal over "testen in winterse omstandigheden", geen idee waarom.. Dat het bereik een flinke deuk krijgt met een aanhanger snapt iedereen.
Het zal wel iets worden voor later volgend jaar als ze meer ruimte hebben voor andere uitvoeringen, vooralsnog is het ExecutiveLine en een kleur kiezen en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een Sion kopen van Sono motors,
heeft standaart een trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
mjdvandenberg schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:37:
[...]

Gisteren kreeg ik deze mail van de dealer:

[...]

Daar stond geen prijs bij, maar die is dus €1349,-. Nu nog even kijken of dit ook zonder fietsendrager kan, en of iedere (standaard) fietsendrager / bagagebox erop past.
Wat een geld om een fiets te kunnen vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Inderdaad!

Verder niemand leuke opties/gadgets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

boefje79 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 10:05:
Inderdaad!

Verder niemand leuke opties/gadgets?
De auto zelf? Of een leuke wrap? Weet niet wat je er verder op wilt hebben. Je zou natuurlijk alle sierlijsten chroom kunnen maken, maar daar wordt de auto niet beter op. Ik heb de auto laten wrappen en alle plastic delen met een mat zwarte latex wrap laten wrappen (krast niet, wordt niet vies, etc.). Vervolgens een primer erover: nu is het feitelijk een geverfde auto met een extra blanke lak erop. Bevalt prima.

Vanmorgen om 09:00 telefoontje dat de e-niro al in NL is. Auto's mogen nog niet worden vrijgegeven (geen idee waarom) maar de totaal prijs komt voor mij op 53.449. Dit is inclusief wrappen (+- 2500 excl BTW). Dus de auto zelf is totaal € 50.424 incl rijklaarmaak kosten en een paar accessoires (luxe aflever set, lakbescherming, interieur bescherming, etc.). De boot die 8-11-2018 is gaan varen is blijkbaar een tweede lading... Ik ben iig excited! Hij is metallic rood, maar wel echt een ander soort rood dan mijn Kona EV (tussen oranje, brons en rood in ofzo). Kleur is niet in NL te bestellen >:)

Als ik 'm heb laat ik van mij horen! Gaat denk ik max een week overheen als ze maandag worden vrijgegeven, Kona was ook vrijdags aangekomen, week erop op zaterdag had ik hem (zelfde wrap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Laatst online: 19:53
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:32:
@Verwijderd Ik weet onze reserveringsnummers niet exact, volgens de LM 'in de 300'. Wij hebben er nu 3 binnen (chalk white) dus zijn er erg blij mee!!! Onze LM is al eerder genoemd hier (zag zelfs iemand van de LM hier op het forum voorbijkomen :D): Mobility Service Nederland via zakelijkelektrischleasen.nl.
De leverende dealer moet dat gewoon weten. Ik kreeg netjes het productienummer en reserveringsnummer van de dealer toen ik er naar vroeg.
Ik heb nummer 2018-1540, een Dark Knight, die als het goed is rond April geleverd gaat worden. Klopt dat een beetje met jullie nummers en verwachtte leverdata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:00:
[...]

De auto zelf? Of een leuke wrap? Weet niet wat je er verder op wilt hebben. Je zou natuurlijk alle sierlijsten chroom kunnen maken, maar daar wordt de auto niet beter op. Ik heb de auto laten wrappen en alle plastic delen met een mat zwarte latex wrap laten wrappen (krast niet, wordt niet vies, etc.). Vervolgens een primer erover: nu is het feitelijk een geverfde auto met een extra blanke lak erop. Bevalt prima.

Vanmorgen om 09:00 telefoontje dat de e-niro al in NL is. Auto's mogen nog niet worden vrijgegeven (geen idee waarom) maar de totaal prijs komt voor mij op 53.449. Dit is inclusief wrappen (+- 2500 excl BTW). Dus de auto zelf is totaal € 50.424 incl rijklaarmaak kosten en een paar accessoires (luxe aflever set, lakbescherming, interieur bescherming, etc.). De boot die 8-11-2018 is gaan varen is blijkbaar een tweede lading... Ik ben iig excited! Hij is metallic rood, maar wel echt een ander soort rood dan mijn Kona EV (tussen oranje, brons en rood in ofzo). Kleur is niet in NL te bestellen >:)

Als ik 'm heb laat ik van mij horen! Gaat denk ik max een week overheen als ze maandag worden vrijgegeven, Kona was ook vrijdags aangekomen, week erop op zaterdag had ik hem (zelfde wrap).
Nice! Spannend man ;-)

Benieuwd of we dan nu ook snel wat over de officiële prijzen gaan horen ... heb deze week contact gehad met een leasemaatschappij die hem wel al voor me zou kunnen reserveren (ze hadden een aantal preorders geplaatst) maar deze gaven aan dat het ws. april zou worden voordat ze beschikbaar zijn in NL.

Als er nu al een tweede boot onderweg is, lijkt april me een beetje laat toch?

Twijfel wat ik moet doen, huidige LM in de hoop dat hij al eerder beschikbaar komt en ik de huidige lease mag opbreken (minder dan 4 maanden loopt deze nog) of voor die pre-order gaan. Huidige LM wilt geen indicatieve prijs geven, andere LM heeft dat wel al gedaan gebaseerd op een max cataloguswaarde met onder de 50k.

Wat zouden jullie adviseren/doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Cool! Bijna!

Wrap is leuk maar of de LM dat ook zo ziet?

Zit meer in de hoek van een slimme spiegel oid te kijken. Voor carplay moet je iphone aan de kabel en kan je bv niet ook nog een stream aan zetten op hetzelfde device.

En je moet toch wat met die LKA en ACC 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@smoken geen idee, lastig, gewoon preorder zetten: valt het mee: dan nemen, valt het tegen: iets anders doen?
@boefje79 zou me daar ver vandaan houden als ik jou was, als je dan een keer een aanrijding hebt en ze zien dat je zoiets hebt dan ben je - lijkt me - onverzekerd.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@possimpible dat zijn de mooie verrassingen!
Bleken er inderdaad een aantal te staan al in IJsselstein, bestemd voor de dealertrainingen die eind van de maand gepland staan.
Hoop voor je dat je hem eerder kan krijgen!

Heel benieuwd naar het uitrustingspakket. Bijvoorbeeld of die 230V aansluiting achter de middenconsole aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:04:
@smoken geen idee, lastig, gewoon preorder zetten: valt het mee: dan nemen, valt het tegen: iets anders doen?
Tx voor je reactie, ik ga maandag eens vragen of ze vast kunnen leggen dat annuleren mogelijk is. Want reserveren is offerte tekenen, jaarcijfers aanleveren etc. Als het mogelijk is, dan ga ik dat zeker doen. Contact met die (mogelijk) nieuwe LM verloopt erg prettig tot nog toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:00:
[...]

Toch knap dat dat het voor elkaar hebt gekregen (maar als je niks hebt in te ruilen is het altijd het proberen waard). Kona... hou je die of toch verkopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:33:
[...]

Toch knap dat dat het voor elkaar hebt gekregen (maar als je niks hebt in te ruilen is het altijd het proberen waard). Kona... hou je die of toch verkopen ?
Ik weet het nog niet...
Opties zijn:
Niro + Kona
Niro + model x (lease)
Niro + model 3 (lease)

Ik denk dat ik het bij het eerste houd, als ik zakelijk lease moet ik ( :'( ) kilometers bij houden, krijg nu gewoon leasebudget uitbetaald en 0,19 per km netto. Ik houd geen registratie bij maar declareer gewoon 5k km per maand (good faith en maak ze echt wel: staat al bijna 15dkm op mn teller van de Kona). Bij een leasebak zou dat dus anders worden, je moet serieus: beginadres, eindadres, reistijd, kilometers, totaal tellerstand invullen |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo Kona en Niro fans. Lees topic al tijd mee. Zelf heb ik , via lm, een kona in bestelling. Reserveringnummer is 2018-1888 verwachte levering 31-05-19. En als ik het zo lees klopt dat vrij aardig. Iemand ook een nummer rond de 1900 ? En wat is je verwachte lever datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
@possimpible Allereerst: gefeliciteerd met de (waarschijnlijk) snelle komst!

Lease: er zijn kastjes in de handel die met een simpele druk op de knop aangeven of een rit prive of zakelijk is. Maar, wil je er een buiten de bijtelling houden dat je zo'n administratie moet bijhouden? Ik heb dat, behoudens 1x een jaar geen bijtelling, nooit hoeven doen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Via lm besteld en res. Nummer 2018-1888 voor 31052019 klopt vrij aardig lijkt me
Marko72 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:23:
[...]

De leverende dealer moet dat gewoon weten. Ik kreeg netjes het productienummer en reserveringsnummer van de dealer toen ik er naar vroeg.
Ik heb nummer 2018-1540, een Dark Knight, die als het goed is rond April geleverd gaat worden. Klopt dat een beetje met jullie nummers en verwachtte leverdata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:21:
@possimpible Allereerst: gefeliciteerd met de (waarschijnlijk) snelle komst!

Lease: er zijn kastjes in de handel die met een simpele druk op de knop aangeven of een rit prive of zakelijk is. Maar, wil je er een buiten de bijtelling houden dat je zo'n administratie moet bijhouden? Ik heb dat, behoudens 1x een jaar geen bijtelling, nooit hoeven doen.
Naah, is meer voor de auto zelf: het zijn poolauto's (tof IT bedrijf, staan 15 Tesla's in de garage). Je mag er een als eigen bak rijden, maar je moet alles van A tot Z bijhouden. Daarnaast mogen collega's hem overdag gebruiken als ze naar klanten moeten e.d. en jij zelf een kantoor dagje hebt. Dat is de hele reden van die ritadministratie en ook gelijk de reden waarom ik het niet zo snel zal nemen (ik heb een kantoor functie, ben een fee burner :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Logisch. Lijkt mij ook helemaal niets. In het inmiddels verre verleden werd mijn auto ook wel als pool auto gebruikt als ik op kantoor was, vond ik een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Zou ik ook niet echt zien zitten nee.
Een incidenteel ritje is tot daar aan toe, maar continu ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Wat schets mijn verbazing, staat er een e Niro aan de laadpaal bij de winkels in Zeewolde op kenteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wat is het kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Begon met tx de rest niet onthouden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Jammer, want dan hadden we de datum van toelating kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Iemand toevallig ergens een review gevonden van een langer persoon die de eNiro test?

Heb de filmpjes van Kia/RTL Autowereld natuurlijk gezien, maar geen idee hoe lang die man is.

Zag vandaag die review van Bjørn weer waarin iemand van 1.83mtr aangaf het gevoel te hebben net te hoog te zitten..blijft toch een dingetje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:34:
Volgens mij zag ik vandaag 2 e-niro's staan bij de Kia dealer in ijsselstein...
Benieuwd wanneer de mijne komt.
Bevestigd, heb contact met ze gehad proefritten kunnen eind nov. worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
Grijze Ridder schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:22:
Via lm besteld en res. Nummer 2018-1888 voor 31052019 klopt vrij aardig lijkt me

[...]
1479, laatste bericht was ook april. Stond eerst voor februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

Ik lurk al een tijdje mee,met dit topic. Mijn huidige leaseauto gaat er eind maart uit. Ik zit eigenlijk te azen op de e-Niro, ik hoop dat dat enigszins gaat lukken (tegen beter weten in). Vandaag heb ik via facebook aan KIA Nederland maar eens gevraagd wanneer de e-Niro op de Nederlandse markt komt. Daar wisten ze me te vertellen dat dat eind dit jaar zal gaan gebeuren.

Ik hoop zelf dat het eerder gaat gebeuren... Gezien de berichten dat er al een bootlading in Nederland is aangekomen en dat de 2e al onderweg is heb ik goede hoop dat ik binnenkort het bestelproces voor mijn nieuwe leaseauto kan gaan starten :)

Iracing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Pierik schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:59:
Ik lurk al een tijdje mee,met dit topic. Mijn huidige leaseauto gaat er eind maart uit. Ik zit eigenlijk te azen op de e-Niro, ik hoop dat dat enigszins gaat lukken (tegen beter weten in). Vandaag heb ik via facebook aan KIA Nederland maar eens gevraagd wanneer de e-Niro op de Nederlandse markt komt. Daar wisten ze me te vertellen dat dat eind dit jaar zal gaan gebeuren.

Ik hoop zelf dat het eerder gaat gebeuren... Gezien de berichten dat er al een bootlading in Nederland is aangekomen en dat de 2e al onderweg is heb ik goede hoop dat ik binnenkort het bestelproces voor mijn nieuwe leaseauto kan gaan starten :)
Ik hoop met je mee!
Mijn lease loopt op 6 maart af, dus 7 maart zou ik graag mijn eNiro in ontvangst nemen. Zou wel een top cadeau zijn voor mijn 40e verjaardag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
smoken schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:57:
[...]

Ik hoop met je mee!
Mijn lease loopt op 6 maart af, dus 7 maart zou ik graag mijn eNiro in ontvangst nemen. Zou wel een top cadeau zijn voor mijn 40e verjaardag ;-)
Voor mijn bedrijf is het belangrijk dat ik voor 1-1-2019 een koopovereenkomst heb i.v.m. MIA en aftrek van de autokosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Vaevictis_ schreef op zondag 11 november 2018 @ 08:47:
[...]

Voor mijn bedrijf is het belangrijk dat ik voor 1-1-2019 een koopovereenkomst heb i.v.m. MIA en aftrek van de autokosten.
Dat is helemaal spannend!
Gaan die regels per 1-1-2019 dan zo erg veranderen? Is het dan ook beter om nog dit jaar een laadpaal te kopen en laten plaatsen, of maakt dat niet zoveel uit?

(ws. moet ik dat zelf terugbetalen aan werkgever namelijk, na aftrek BTW MIA etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
smoken schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:30:
[...]

Dat is helemaal spannend!
Gaan die regels per 1-1-2019 dan zo erg veranderen? Is het dan ook beter om nog dit jaar een laadpaal te kopen en laten plaatsen, of maakt dat niet zoveel uit?

(ws. moet ik dat zelf terugbetalen aan werkgever namelijk, na aftrek BTW MIA etc)
Ja voor ondernemers is het wel interessant ivm dalende MIA aftrek en verlaging IB / VPB tarieven per 1-1.
Daarnaast kun je hiermee ook de fiscale winst drukken voor 2018. Kortom reden genoeg om dit jaar nog een koopovereenkomst te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Denk dat je een koopovereenkomst wel krijgt hoor (beetje creatief zijn zou ik zeggen met een dealer en deal maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cscheltinga
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-05 14:28
Gisteren proefrit gereden in de Kona. Prachtig!

Maar... laadruimte wat klein (als bank plat gaat wel heel ruim), en achterin zitten vond ik ook echt krap (180cm+)

De verkoper gaf ook aan dat de E-Niro eraan kwam; maar qua ruimte niks uit maakt. Echter specs en reviews wijzen anders uit.

Waarom zouden jullie de Kona kiezen boven de Niro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
cscheltinga schreef op zondag 11 november 2018 @ 10:03:

Maar... laadruimte wat klein (als bank plat gaat wel heel ruim), en achterin zitten vond ik ook echt krap (180cm+)

De verkoper gaf ook aan dat de E-Niro eraan kwam; maar qua ruimte niks uit maakt. Echter specs en reviews wijzen anders uit.

Puur om wat je zelf al aangeeft, de ruimte en dan zeker achterin. Zowel de zitplekken als de laadruimte is bij de Kia meer.

Ik heb ook een testrit gemaakt in de Kona, en kom eigenlijk niet meer achterin zitten als de bestuurderstoel op mijn maat stond afgesteld. Bij een “normale” Niro heb ik ditzelfde geprobeerd en dat was geen enkel probleem.
Daarbij spreekt het model van de eNiro me meer aan dan dat van de Hyundai.

Het ontbreken van de HUD is wel jammer trouwens ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_

Ruimte achterin, laadruimte en smaak van het interieur. Daarnaast KIA standaard 7 jaar garantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik kan net achterin zitten bij de Kona ,191cm. Ik heb de ruimte niet meer nodig we zijn met z'n tweeen, daarom de Kona gekozen en ik vind deze mooier dan de Niro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de Kona meer als een vlotte crossover en de Niro als een ‘echte’ SUV. Dat echte moet je met een korreltje zout nemen, want voorwiel aandrijving. Wel een stuk praktischer. Zal wel een leuke vergelijkingstest maken en hier posten als ik ‘m heb!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marko72
  • Laatst online: 19:53
Ik heb de Kona gekozen omdat ik het model wat vlotter vind. Qua ruimte voorin maakt het niets uit. Achterin wel, als je veel met grote kids rondrijdt dan is de Niro de beter keuze denk ik.
Voornaamste reden om toch de Kona te kiezen was dat de leasemij er op redelijke termijn eentje kon leveren en hij nog net in het budget paste, bij de Niro is dat maar afwachten......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrons
Kona besteld.Echter als mijn keuze moment meer vrijheid had gehad (er moest een bestelling uit paar maanden terug vanwege afloop huidige contract en de niro was niet te orderen toen) dan had ik zeer waarschijnlijk op de e-niro uitgekomen vanwege het ruimte aspect.

Het lijkt allemaal weinig die paar cm extra maar vooral op de achterbank maakt het net het verschil tussen compleet opgesloten zitten en het werkbaar maken.

Als de hele familie rond de 170cm zit maakt het allemaal niet uit. Echter ikzelf zit op 196cm en dat houdt in dat de bestuurdersstoel echt de uiterste stand moet. Dan krijg je bij de kona het effect wat je bij de gemiddelde cabriolet hebt. De achterbank raakt bijna de bestuurderstoel. Bij de niro zal er dan nog iemand achter passen.

Als ik het goed had begrepen heeft de niro in de top spec een schuif kanteldak. Bij de kona was dit een optie. Dit dak heb ik expliciet niet genomen omdat dit er voor zorgt met mijn lengte dat ik tegen die dakconstructie aankom. Als ik de niro dus wel had kunnen bestellen had dat wel een puntje geweest waardoor ik waarschijnlijk een trapje lager had moeten kiezen in de uitrusting.
Dan ben ik in dat opzicht weer blijer met de kona keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Electrons bij de niro is dit een optie, de mijne heeft geen schuif-kanteldak. Je kunt hem uiteraard wel als optie nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:56
daemonix schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:44:
Jammer, want dan hadden we de datum van toelating kunnen zien...
Dat kun je volgens mij wel acherhalen op de rdw site (opendata)

https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Open-Data-RDW-Gekentekende_voertuigen/

Ik zie een stuk of 15 niro ev's geregistreerd in november (catalogus > 40k en 0 BPM )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zie ik daar plotsklaps een (spierwitte) Kona bij de overbuurman aan huis. Heeft ie afgelopen week in ontvangst mogen nemen zo te zien. Hangt op dit moment aan een 230V stopcontact bij de voordeur. Dat zal wel even gaan duren voor ie hem daarmee "vol' krijgt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

hardware-lover schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:34:
Hangt op dit moment aan een 230V stopcontact bij de voordeur. Dat zal wel even gaan duren voor ie hem daarmee "vol' krijgt?
Dik 32 uur als ie van helemaal leeg naar helemaal vol moet. 10A, 2,3 kW

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-11-2018 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Mijn Kona komt helaas pas op 31 januari 2019 in plaats van 30 november... ik baal hier van! Maar goed, zat waarschijnlijk in de lijn der verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Wees blij. de mijne staat nog steeds op 30 december. 2019 voor de goede orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guia
Nu 4 dagen de Kona in bezit, schitterende auto! Wel een stuk kleiner dan de station die we hadden, maar 95% van de tijd zit ik er toch alleen in. Vind het interieur van de Kona mooier, maar de buitenkant van de Niro (op de koplampen na) mooier. Als ik nu zou mogen kiezen zou ik voor de Niro gaan i.v.m. de ruimte. Achterin maakt voor ons niet zo veel uit, kleine kinderen. Maar we hebben ook een hond en dat is zal in combinatie met een weekendje weg wel een uitdaging worden met de bagage. Denk dan ook dat ik er een trekhaak met een fietsendrager bagage bak op laat monteren.

Verder rijdt het prima, nog wat wennen aan de auto recuperatie. Ik rem nog wat te vaak, maar wordt al minder na een goede 200km. Over een week of 4 zal alles wel ingesleten zijn. Ook de hulpsystemen bevallen goed en zijn niet zenuwachtig met constant piepjes of wel erg defensief afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Is dat niet zielig? Een hond in de bagagebak? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

JDFS schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:38:
Mijn Kona komt helaas pas op 31 januari 2019 in plaats van 30 november... ik baal hier van! Maar goed, zat waarschijnlijk in de lijn der verwachting.
Heeft dat te maken met niet op kenteken zetten voor LM in december? Wat is je reserveringsnummer? Ik heb 2018-1216 met leververwachting in februari 2019.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
daemonix schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:13:
Is dat niet zielig? Een hond in de bagagebak? ;)
Blijft de auto lekker schoon 8)7
Heb zo'n rubber mat achterin voor de hond (standaard Kona, past prima)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 08:38
Biker_007 schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:06:
[...]

Dat kun je volgens mij wel acherhalen op de rdw site (opendata)

https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/Open-Data-RDW-Gekentekende_voertuigen/

Ik zie een stuk of 15 niro ev's geregistreerd in november (catalogus > 40k en 0 BPM )
Thanks, hierin staat (op één na) de catalogusprijs op € 45.270,- ; kentekengewicht is overigen 1712kg.
Allemaal op kenteken gezet op 7-11 of 8-11.

[ Voor 0% gewijzigd door rlp.jaspers op 12-11-2018 07:07 . Reden: prijs gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
rlp.jaspers schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:06:
[...]

Thanks, hierin staat (op één na) de catalogusprijs op € 45.270,- ; kentekengewicht is overigen 1712kg.
Allemaal op kenteken gezet op 7-11 of 8-11.
Dan is er dus ongeveer maar 500 euro verschil tussen KONA en NIRO. Niet het grote verschil als wat er in Noorwegen was te zien. Weinig verschil tussen een B-segment en C-segment auto qua markt positionering.

Pagina: 1 ... 19 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.