Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

Electrons schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:44:
[...]

Dan is er dus ongeveer maar 500 euro verschil tussen KONA en NIRO. Niet het grote verschil als wat er in Noorwegen was te zien. Weinig verschil tussen een B-segment en C-segment auto qua markt positionering.
Vraag me af of je op basis van de RDW entry voor de eerste 15 demo auto's je deze conclusie kan trekken.
Nog even geduld hebben tot de prijs definitief bekend wordt gemaakt.
Ik reken op 49.995 voor de ExecutiveLine en dan totaalprijs (inclusief aflevering en andere kosten die niet tot de 'fiscale waarde' behoren) iets boven de 50k, dan kan het altijd meevallen ;)

Zie overigens ook onze ervaringsdeskundige: Verwijderd in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"
Die zou dan anders wel echt getild zijn om dik 50k te betalen als ie voor de rest maar 45k zou worden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-11-2018 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 08:38
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 09:54:
[...]

Vraag me af of je op basis van de RDW entry voor de eerste 15 demo auto's je deze conclusie kan trekken.
Nog even geduld hebben tot de prijs definitief bekend wordt gemaakt.
Ik reken op 49.995 voor de ExecutiveLine en dan totaalprijs (inclusief aflevering en andere kosten die niet tot de 'fiscale waarde' behoren) iets boven de 50k, dan kan het altijd meevallen ;)

Zie overigens ook onze ervaringsdeskundige: Verwijderd in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"
Die zou dan anders wel echt getild zijn om dik 50k te betalen als ie voor de rest maar 45k zou worden ;)
De waarheid zal vast in het midden liggen; ik gok dat @possimpible wat opties erop heeft, kan zijn dat die 45K echt kaal is (sowieso excl. afleverkosten etc.) Bij mijn outlander wijkt dit ook ~3K af tussen wat ik betaald heb en wat de 'fiscale'/RDW-catalogusprijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:11
Ik vind trouwens uberhaupt geen KIA's met €0 bpm. Bijzonder. Iemand een kenteken weten te achterhalen van een eNiro?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

krizzziz schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:13:
Ik vind trouwens uberhaupt geen KIA's met €0 bpm. Bijzonder. Iemand een kenteken weten te achterhalen van een eNiro?
TX824N bijvoorbeeld, TX815N t/m TX829N om precies te zijn ;)
Waarbij TX826N als enige een afwijkende prijs heeft: 44.475 ipv 45.270 (misschien geen schuifdak?)
Die RDW dataset is leuk en aardig, maar de selectie en filtering is echt een drama.
Als je sorteert op datum, dan sorteert ie tekstueel op DD/MM/YYYY (dus alle auto's op een eerste van de maand gaan voor auto's die op de 2e van een maand staan, ongeacht maand of jaar 8)7 )

Als je op E11DZ1 (Uitvoering) zoekt dan vind je ze makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-11-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-09 07:40
Hoe kan @possimpible uberhaubt al de e-Niro besteld hebben als dit nog niet kan?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elmar1982 schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:22:
Hoe kan @possimpible uberhaubt al de e-Niro besteld hebben als dit nog niet kan?
Lees maar terug.. Long story short: hij heeft connecties bij de importeur en heeft in april dit jaar al cash vooruitbetaald.. (net zoals met de Kona overigens) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:24:
[...]

Lees maar terug.. Long story short: hij heeft connecties bij de importeur en heeft in april dit jaar al cash vooruitbetaald.. (net zoals met de Kona overigens) ;)
Goeie dealer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat ik mijn e-niro pas later krijg. Hij is er al, maar Kia doet er alles aan om enkel demo's rond te laten rijden. Bij Hyundai is er een relletje geweest, ze zijn er achter gekomen (zouden ze hier meelezen?). Anyhow: hoop dat ik 'm zsm heb, hij is iig onderweg naar de wrapper, maar ze willen hem nog niet op kenteken zetten om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:26:
Ik vrees dat ik mijn e-niro pas later krijg. Hij is er al, maar Kia doet er alles aan om enkel demo's rond te laten rijden. Bij Hyundai is er een relletje geweest, ze zijn er achter gekomen (zouden ze hier meelezen?). Anyhow: hoop dat ik 'm zsm heb, hij is iig onderweg naar de wrapper, maar ze willen hem nog niet op kenteken zetten om wat voor reden dan ook.
Hoop het ook voor je...hebben we tenminste snel een ervaringsdeskundige in ons midden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddoes
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-06 19:17
Ontving via de dealer en de LM vandaag dit fraaie stukje over de levertijd en het gebrek aan informatie daarover. LM wijst naar dealer wijst naar importeur wijst naar fabriek.

Bestelnummer krijg ik niet los bij de LM, maar die herbevestigen wel dat "december 2018" zou moeten blijven staan. Hoe ze aan die informatie komen in het licht van onderstaande is me overigens een raadsel.
Hyundai Nederland
Het is u wellicht niet ontgaan, de Hyundai KONA Electric is een gigantisch succes.
Niet alleen bij ons in Nederland is de auto zeer populair te noemen, maar in geheel Europa is er een grote interesse voor deze fantastische auto.

Ondanks dat onze fabrieken op volle toeren draaien, kunnen zij mede door dit grote succes de vraag niet aan.
Daardoor is er helaas een vertraging ontstaan in de levertijd van uw auto.

Hyundai werkt ontzettend hard om de vertraging in levertijd zo beperkt mogelijk te houden en uw nieuwe auto zo snel mogelijk aan ons te leveren.
Voor het jaar 2019 verwacht Hyundai dat de productie verder wordt opgeschroefd, zodat wij u als klant beter en sneller kunnen bedienen.

Tot op heden is de informatie omtrent de levertijd moeizaam. We kunnen ons echter voorstellen dat u, als trotse berijder, een richtlijn wilt hebben en mag verwachten.
Echter zijn we samen met de importeur afhankelijk van de informatie van de fabriek.

Omdat we geen vaste uitspraken krijgen omtrent de levertijd, maar alleen inschattingen, zijn wij genoodzaakt u helaas niet naar onze wens te kunnen informeren omtrent de levertijd.
Wij vinden deze situatie voor u als onze klant uiterst vervelend, maar willen u hiermee toch om uw begrip vragen.
Zodra wij duidelijke informatie omtrent uw auto hebben ontvangen, nemen wij uiteraard contact met u op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Voor Kia is het feestje natuurlijk aardig verpest.
Eerst Bjorn die hem 5 dagen heeft getest.
En blijkt dat ze al in het land zijn (demo's), dus mensen gaan al langs in IJsselstein (onkennen heeft geen zin meer).
Prijs buitenland al bekend, prijs hier eigenlijk ook al (we weten wat ervoor betaald is).

Het "traditionele" introductie plaatje (lanch, pers, etc), gaat niet meer op (mensen die er een willen kijken daar al niet meer naar).

En DAN zou er ook nog eentje gaan rondrijden voordat die uberhaupt te koop is !
--> wel jammer, had Bjorn even langs kunnen komen, was het helemaal verpest.

Tja welcome to the modern world (al tijdje hoor, alleen dringt wat langzaam door bij de oude garde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:59:
Voor Kia is het feestje natuurlijk aardig verpest.
Eerst Bjorn die hem 5 dagen heeft getest.
En blijkt dat ze al in het land zijn (demo's), dus mensen gaan al langs in IJsselstein (onkennen heeft geen zin meer).
Prijs buitenland al bekend, prijs hier eigenlijk ook al (we weten wat ervoor betaald is).

Het "traditionele" introductie plaatje (lanch, pers, etc), gaat niet meer op (mensen die er een willen kijken daar al niet meer naar).

En DAN zou er ook nog eentje gaan rondrijden voordat die uberhaupt te koop is !
--> wel jammer, had Bjorn even langs kunnen komen, was het helemaal verpest.

Tja welcome to the modern world (al tijdje hoor, alleen dringt wat langzaam door bij de oude garde).
Haha, had me wel tof geleken, Bjorn op bezoek om 'm bij mij ff uit te proberen. Als ik hem heb zal ik 'm wel een berichtje sturen, wie weet! >:) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@prettig mwah.. het hoeft ook geen feestje te worden. Als een van de weinige betaalbare, ruime EVs met een 400+km range zou dit zonder reclame al een verkooptopper zijn geworden.
Ze hebben er in NL niks aan hoeven doen om die 2500+ unieke inschrijvingen op de wachtlijst te krijgen.

Het gaat ze denk ik meer om het principe dat al hun dealers eerst de kans moeten krijgen om die auto te leren kennen voordat er lieden die buiten de dealers om wisten te kopen gaan pochen met als gevolg nog meer geïrriteerde / ongeduldige kopers bij de dealer op de stoep ;)

@possimpible in Noorwegen rijden ook al een aantal demo's rond.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-11-2018 11:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:07:
@prettig mwah.. het hoeft ook geen feestje te worden. Als een van de weinige betaalbare, ruime EVs met een 400+km range zou dit zonder reclame al een verkooptopper zijn geworden.
Ze hebben er in NL niks aan hoeven doen om die 2500+ unieke inschrijvingen op de wachtlijst te krijgen.

Het gaat ze denk ik meer om het principe dat al hun dealers eerst de kans moeten krijgen om die auto te leren kennen voordat er lieden die buiten de dealers om wisten te kopen gaan pochen met als gevolg nog meer geïrriteerde / ongeduldige kopers bij de dealer op de stoep ;)
Pochen is het niet he, ben best low profile buiten tweakers om (zet geen zooi op youtube etc, interesseert me simpelweg niet). Probeer mensen hier vooral positief te informeren. Verder vind ik het gewoonweg kansloos hoe matig dealers zijn, die gasten moet je bypassen als het kan. Heb het hier eerder al aangeboden: er zijn meer auto's beschikbaar, maar die zullen nu wel naar een arval/ leaseplan/ mooi groen bedrijf gaan. Had er max 5 kunnen afnemen. Werd hier als 'verkopen' gezien op tweakers, dus kreeg toen een mod bericht...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@possimpible ik chargeer ;), maar dat is mogelijk wel een reden.. Dat ze de dealers niet tegen het zere been willen schoppen, die het denk ik al wel zwaar hebben met alle vragen van potentiële kopers en weinig antwoorden vanuit de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddoes
  • Laatst online: 15-06 19:17
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:29:
@possimpible ik chargeer ;), maar dat is mogelijk wel een reden.. Dat ze de dealers niet tegen het zere been willen schoppen, die het denk ik al wel zwaar hebben met alle vragen van potentiële kopers en weinig antwoorden vanuit de importeur.
Het is natuurlijk een beetje speculeren, maar zou de importeur dan niet beter haar energie stoppen in het informeren/trainen/opleiden van dealers c.q. zelf beantwoorden van vragen in plaats van angstvallig te proberen iedereen het werk onmogelijk te maken?

Als je een actief ontmoedigingsbeleid zou moeten bedenken voor de verkoop van auto's van je merk, dan zou het beangstigend veel lijken op het handelen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:10:
[...]

Pochen is het niet he, ben best low profile buiten tweakers om (zet geen zooi op youtube etc, interesseert me simpelweg niet). Probeer mensen hier vooral positief te informeren. Verder vind ik het gewoonweg kansloos hoe matig dealers zijn, die gasten moet je bypassen als het kan. Heb het hier eerder al aangeboden: er zijn meer auto's beschikbaar, maar die zullen nu wel naar een arval/ leaseplan/ mooi groen bedrijf gaan. Had er max 5 kunnen afnemen. Werd hier als 'verkopen' gezien op tweakers, dus kreeg toen een mod bericht...... O-)
Dealer vindt ik niet echt kansloos (ken er een paar goed).
Kansloos vindt ik de importeurs, want ze worden al verkocht, je had er meer kunnen kopen, er komen er al meer aan die verkocht worden (zonder tussenkomst dealer). En dealer weet nog niet eens een prijs !
Die krijgt kopers op de stoep die alles al weten, dat is lekker professioneel (maar niet zijn fout).

Hyundai/Kia doen beide hetzelfde. Deals vooraf maken, schuiven met orders, NIET transparant zijn, etc ....

Dealer: die weet van niks en mag fijn wachten tot die wat hoort. Krijgen ze middag ( 8)7 ) training voor paar mensen en succes ermee.........

p.s. dat verkopen op forum niet mag snap ik, maar weet je hoeveel reclame er hier gemaakt wordt voor laadpalen O-) Linkjes van te koop op marktplaats O-) Mux zijn extender O-) (wordt aardig opschonen dan).

[ Voor 7% gewijzigd door prettig op 12-11-2018 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:38:
[...]
p.s. dat verkopen op forum niet mag snap ik, maar weet je hoeveel reclame er hier gemaakt wordt voor laadpalen O-) Linkjes van te koop op marktplaats O-) Mux zijn extender O-) (wordt aardig opschonen dan).
Precies dat, als ik dan 1000 vraag voor een preoder >6 maanden voordat je hem krijgt als je gewoon bestelt dan is het in een keer handel :+ Die 1000 is gewoon een kleine provisie op een prima auto, koopje als je het mij vraagt. Iemand anders is er nu al mee aan de wandel gegaan denk ik O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Je stopt er ook tijd en werk in, dus vergoeding is prima. En 6 maanden eerder. Reken maar uit 6 maanden een PHEV bijtellen is 3000,- en als je hem dan nog wilt verkopen (eigen auto) levert die ook weer minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:59:
[...]

Precies dat, als ik dan 1000 vraag voor een preoder >6 maanden voordat je hem krijgt als je gewoon bestelt dan is het in een keer handel :+ Die 1000 is gewoon een kleine provisie op een prima auto, koopje als je het mij vraagt. Iemand anders is er nu al mee aan de wandel gegaan denk ik O-)
Misschien heb ik het gemist :? maar dat was zeker een optie geweest :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
rlp.jaspers schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:05:
[...]

Nou ik heb hier een collega rondlopen die dus de Kona heeft laten schieten en de Niro wil......kan nu weer achteraan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
prettig schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:07:
[...]

Nou ik heb hier een collega rondlopen die dus de Kona heeft laten schieten en de Niro wil......kan nu weer achteraan sluiten.
Gelukkig heb ik een reservering staan van 24 juli ergens rond 18 uur...dat zal redelijk vooraan het rijtje zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlp.jaspers schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:05:
[...]

Bericht heeft 10 minuten online gestaan ofzo, toen was 'ie verwijderd :9

Was een sarcastische post van me, had het ook prima voor niks willen doen. Maar wilde het lijntje richting Noorwegen trekken: mensen kopen daar groot in en verkopen ze voor € 5-8k per stuk duurder door 2e hands met 10 km erop (Kona). Idem voor Niro straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

rlp.jaspers schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:13:
[...]

Gelukkig heb ik een reservering staan van 24 juli 17:57...dat zal redelijk vooraan het rijtje zijn >:)
Reken er maar niet op.. (hier 24 juli 21u trouwens). Lijkt erop dat dealers die lijst wel krijgen en je dan gaan bellen voor een afspraak, maar meeste dealers hebben zelf ook eigen lijstjes en toezeggingen gedaan naar hun klanten.. Ik vrees dat die lokale lijstjes straks bepalend gaan zijn, en die centrale wachtlijst pas daarna aangesproken wordt. Tenzij de importeur dus moeite wil gaan doen om de voorrang/volgorde van de wachtlijst te doen gelden (ze claimen het wel op de Kia site, dat als je als een van de eerste wilt bestellen je op de wachtlijst moet gaan staan).
Het feit dat je geen nummer of plek op de lijst kunt krijgen zegt m.i. al genoeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:20:
[...]

Reken er maar niet op.. (hier 24 juli 21u trouwens). Lijkt erop dat dealers die lijst wel krijgen en je dan gaan bellen voor een afspraak, maar meeste dealers hebben zelf ook eigen lijstjes en toezeggingen gedaan naar hun klanten.. Ik vrees dat die lokale lijstjes straks bepalend gaan zijn, en die centrale wachtlijst pas daarna aangesproken wordt. Tenzij de importeur dus moeite wil gaan doen om de voorrang/volgorde van de wachtlijst te doen gelden (ze claimen het wel op de Kia site, dat als je als een van de eerste wilt bestellen je op de wachtlijst moet gaan staan).
Het feit dat je geen nummer of plek op de lijst kunt krijgen zegt m.i. al genoeg :/
Ok, dat is een negatieve insteek, maar ook bij de dealer sta ik op de lijst...en die lijst was 10 lang dus ook dat valt mee O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 11:36
[...]

Dan moet ik zsm vriendjes gaan worden met de dealer.
Overigens gaf mij LM aan blij te zijn dat ik al een tijdje op de reserveringslijst sta, die koppelt dus wel een 'waarde' aan de reservering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:57

Pierik

I'll be back!!!

Net contact gehad met de KIA dealer uit de buurt. Ze wist me te vertellen dat er 2700 reserveringen zijn geplaatst voor de E-Niro en dat er naar verwachting zo'n 3000 auto's naar nederland zullen worden geleverd voor het einde van Q2.

Vandaag is er een overleg tussen KIA nederland en KIA wereldwijd waarin dan zal worden bepaald hoeveel auto's naar welk land zullen gaan. Ze verwachtte dat vandaag of anders in de loop van de week de prijzen bekend gemaakt zullen worden.

Het is in ieder geval zo dat in eerste instantie alleen de 64KW Executive (duurste variant) op de markt zal komen. Maar dat was eigenlijk al bekend.

Dat zou voor mijn reservering dus wel eens gunstig uit kunnen pakken. :)

Iracing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:49

3_s

Deze ochtend met volgeladen Kona had ik een range van 540km, zelfs 560km als ik verwarming uitschakelde.
Na 1 km moest ik de kinderen afzetten. Dus auto uit, kinderen eruit, twee minuten later auto terug aan. Range: 470km met verwarming, 530 zonder verwarming.

Auto wordt binnen geladen, in geïsoleerde garage, met granny charger.
Precies dat die meer kan laden, sinds het iets kouder is (nu is garage rond de 15-20°C, maand geleden was dit nog 10°C meer, denk ik).
Zou dit kunnen?

Daarnaast is m'n verbruik ook gestegen, met de koude. Dus dat heft elkaar een beetje op, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pierik schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:39:
Net contact gehad met de KIA dealer uit de buurt. Ze wist me te vertellen dat er 2700 reserveringen zijn geplaatst voor de E-Niro en dat er naar verwachting zo'n 3000 auto's naar nederland zullen worden geleverd voor het einde van Q2.

Vandaag is er een overleg tussen KIA nederland en KIA wereldwijd waarin dan zal worden bepaald hoeveel auto's naar welk land zullen gaan. Ze verwachtte dat vandaag of anders in de loop van de week de prijzen bekend gemaakt zullen worden.

Het is in ieder geval zo dat in eerste instantie alleen de 64KW Executive (duurste variant) op de markt zal komen. Maar dat was eigenlijk al bekend.

Ik kan je nu al bevestigen dat er vóór 1-7-2019 NO WAY 3.000 stuks in NL zijn.
Leuk dat ze het zeggen, maar echt complete onzin.

Kijk naar de Kona: medio augustus eerste levering, eind december zitten ze op +- 900.
Niro komt vanuit dezelfde fabriek, you do the math..... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3_s schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:02:
Deze ochtend met volgeladen Kona had ik een range van 540km, zelfs 560km als ik verwarming uitschakelde.
Na 1 km moest ik de kinderen afzetten. Dus auto uit, kinderen eruit, twee minuten later auto terug aan. Range: 470km met verwarming, 530 zonder verwarming.

Auto wordt binnen geladen, in geïsoleerde garage, met granny charger.
Precies dat die meer kan laden, sinds het iets kouder is (nu is garage rond de 15-20°C, maand geleden was dit nog 10°C meer, denk ik).
Zou dit kunnen?

Daarnaast is m'n verbruik ook gestegen, met de koude. Dus dat heft elkaar een beetje op, denk ik.
Ik haal 375-390 op een lading van 90% (ga nooit op 100 zitten ivm laden/ontladen): let op: met 110 gemiddeld 200 km per dag...
540-560 is wel heel hoog, lijkt me dat je GOM een identiteitscrisis heeft en denkt dat 'ie 85 kwh aan boord heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Zolang Kia niet zelf transparant is krijg je allerlei halve waarheden via de verschillende dealers. Ik kreeg bijvoorbeeld het het getal 4000 door als totaal aantal voor geheel 2019.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negahrev
  • Laatst online: 14-11-2024
Zijn er mensen met de dark knight versie die wat foto's willen maken?
Om de pijn wat te verwachten op de te lange levertijd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

negahrev schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:33:
RRvP in "Hyundai Kona / Kia e-Niro"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Weet iemand wel of je straks tussen het lichte en donkere interieur kan kiezen?

Bij de e-Niro

[ Voor 9% gewijzigd door Elmar1982 op 12-11-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Elmar1982 schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:40:
Weet iemand wel of je straks tussen het lichte en donkere interieur kan kiezen?

Bij de e-Niro
Je bedoelt stoelbekleding of ook andere onderdelen? Heb je een voorbeeldfoto/video van beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:01:
[...]

Je bedoelt stoelbekleding of ook andere onderdelen? Heb je een voorbeeldfoto/video van beide?
Ja interieur
Afbeeldingslocatie: https://insideevs-com.cdn.ampproject.org/i/s/insideevs.com/wp-content/uploads/2018/12/Kia-Niro-EV-interior.jpg
Afbeeldingslocatie: https://nextgen-dam-prod.s3.eu-west-1.amazonaws.com/wc-image/kia-niro-ev-915.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Elmar1982 op 12-11-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de Kona kwam dat alleen in Frankrijk, in NL heb ik ze (2 stuks...) ook alleen nog maar in het zwart gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
Volgens mij in Noorwegen ook niets gehoord van de keuze. Vind het lichte interieur wel erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja inderdaad wel bijzonder die lichte kleur, weet niet wat ik zelf zou kiezen.
Als de keuze al komt denk ik pas 2e helft volgend jaar als er meer te kiezen valt dan de kleur en het schuifdak bij de ExecutiveLine.
We horen het eind van de maand wel als de dealers hun training hebben gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
[...]

Klopt, zolang ze niet het systeem hanteren wat Noorwegen heeft blijft het zwaar amateuristisch en vertrouw ik ze voor geen meter (gewoon transparant zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Pierik schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:39:

Over die reservering gesproken. Ik heb sinds gisteren een reservering en deze bevestigd via de link in een e-mail. Daarna niks meer gehoord. Ook geen reserveringsnummer, een link naar een site waarop ik kan zien hoe het met de reservering staat of zoiets. Is dat normaal?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

argro schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:28:
[...]
Over die reservering gesproken. Ik heb sinds gisteren een reservering en deze bevestigd via de link in een e-mail. Daarna niks meer gehoord. Ook geen reserveringsnummer, een link naar een site waarop ik kan zien hoe het met de reservering staat of zoiets. Is dat normaal?
Ja helaas.. Ik heb die mail 24 juli al gehad. Daarna 2x een algemene marketingmail gehad.
Ook pogingen om mijn plek in de lijst te achterhalen zijn mislukt.
Maar je bent ongeveer nummer 2701 denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:35
in ieder geval de laatste want net was de 'reserveer nu' link niet meer te zien op de kia site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Van de Kia website:

"Per 12 november 2018 is wegens overweldigende belangstelling, de mogelijkheid om een plek op de e-Niro wachtlijst te reserveren beëindigd.
De Kia e-Niro 64 kWh, met slechts 4% bijtelling voor zakelijke rijders, arriveert eind 2018 in Nederland. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reserveer je uberhaupt een auto met die knop?
Neem aan dat ze de order pas door zetten als jij een koopovereenkomst getekend hebt?
Anders kun je net zo goed op dag 1 vijf keer op reserveren klikken met verschillende mail accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
@DonChaot en @tescione Interessant dat de optie nu is beëindigd...benieuwd wat er nu gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:35:
Reserveer je uberhaupt een auto met die knop?
Neem aan dat ze de order pas door zetten als jij een koopovereenkomst getekend hebt?
Anders kun je net zo goed op dag 1 vijf keer op reserveren klikken met verschillende mail accounts.
Reservering was, voor zover ik me kon herinneren, uniek op NAW-gegevens en ik meen zelfs adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-03 11:47
Levering van mijn Kona is uitgesteld van 30 november naar 31 januari. Hoop dat het daar bij blijft.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick1855 schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:42:
Levering van mijn Kona is uitgesteld van 30 november naar 31 januari. Hoop dat het daar bij blijft.
Wanneer heb je 30-11 als indicatie gekregen en wanneer is ie naar 31-1 uitgesteld?
Vreemd, ik dacht juist dat ze nu SNELLER gingen leveren en mensen hem juist eerder zouden krijgen t.o.v. 4-6 weken terug. |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:46:
[...]

Wanneer heb je 30-11 als indicatie gekregen en wanneer is ie naar 31-1 uitgesteld?
Vreemd, ik dacht juist dat ze nu SNELLER gingen leveren en mensen hem juist eerder zouden krijgen t.o.v. 4-6 weken terug. |:( 8)7
De eerste indicatie is van weken geleden. De tweede is van deze week.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Alphabet toevallig @Rick1855 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi kut dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 11:36
Hoezo, is dit een bekend euvel hier? Heb keus uit 3 LM's en dit is er 1 van. Ontwijken mocht je zonder onnodige vertraging een e-Niro geleverd willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:46:
[...]

Een paar weken van mijn lm al bericht gekregen levering 2 maand naar de toekomst. Juni ipv april 2019 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
  • Laatst online: 12-10-2024
Jhb62 schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:30:
[...]

Een paar weken van mijn lm al bericht gekregen levering 2 maand naar de toekomst. Juni ipv april 2019 :(
Welk reserveringnummer heb je? Ik heb 2018-1888 voor 31-05-19. Vermoed dat die dan ook gaat schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grijze Ridder schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:28:
[...]

Welk reserveringnummer heb je? Ik heb 2018-1888 voor 31-05-19. Vermoed dat die dan ook gaat schuiven
Moet ik morgen even navragen bij Arval

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Vandaag de auto ontvangen. Super blij mee! Dark Knight is nog mooier dan ik had verwacht. Hier ga ik mij de komende 5 jaar prima mee vermaken! O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:18:
[...]

TX824N bijvoorbeeld, TX815N t/m TX829N om precies te zijn ;)
Waarbij TX826N als enige een afwijkende prijs heeft: 44.475 ipv 45.270 (misschien geen schuifdak?)
Die RDW dataset is leuk en aardig, maar de selectie en filtering is echt een drama.
Als je sorteert op datum, dan sorteert ie tekstueel op DD/MM/YYYY (dus alle auto's op een eerste van de maand gaan voor auto's die op de 2e van een maand staan, ongeacht maand of jaar 8)7 )

Als je op E11DZ1 (Uitvoering) zoekt dan vind je ze makkelijk.
Ik had vandaag de tx823N naast me staan in de file op de A2 bij de tunnel van Utrecht. Een zwarte denk ik, het was al donker. Met grote belettering eNiro erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Heeft één van jullie dan kunnen zien of één van de in nederland rondrijdende e-niro demo's een schuifdak heeft (er werd hier eerder gesproken over 1 van de demo's die mogelijk goedkoper was door het ontbreken hiervan) ? Volgens mijn dealer zouden ze (voor nu?) alleen leverbaar zijn zonder schuifdak.. enkel en alleen de kleur zou te kiezen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
jerh schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:29:
[...]

Ik had vandaag de tx823N naast me staan in de file op de A2 bij de tunnel van Utrecht. Een zwarte denk ik, het was al donker. Met grote belettering eNiro erop.
En mooie kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
Ik kon het niet goed zien... het was donker en de file was erg onrustig. Dus aandacht bij andere zaken. Vond het wel grappig om hem live te zien.

Kon ook niet goed zien hoe groot hij nu eigenlijk is. De kona heb ik bekeken en vond ik aan de kleine kant en daarom voor een Ioniq gegaan. Voor deze eNiro zou ik het bij daglicht moeten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ArieL schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:42:
.. (er werd hier eerder gesproken over 1 van de demo's die mogelijk goedkoper was door het ontbreken hiervan) ? ..
Bij nader inzien: het verschil is 795,-, en laat dat nu precies de meerprijs zijn voor een metallic lak (bij de normale Niro).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
negahrev schreef op maandag 12 november 2018 @ 13:33:
Morgen mag ik mijne ophalen in Zwolle.
Zal wat foto’s maken een dezer dagen zonder die bestickering zoals eerder voorbij is gekomen.

Alleen hoe ik die hier kan posten is voor mij even de vraag (is daar vanaf smartphone een handige manier voor?)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
tyson69 schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:20:
[...]

Hoezo, is dit een bekend euvel hier? Heb keus uit 3 LM's en dit is er 1 van. Ontwijken mocht je zonder onnodige vertraging een e-Niro geleverd willen hebben?
Naja, het is meer omdat bij mij precies dezelfde levertijden zijn doorgegeven :P . Vond het heel toevallig, meer niet. Alphabet ben ik overigens dik tevreden mee (lease via mijn bedrijf, dus geen keuze) - zijn snel in hun communicatie en hebben mij zelfs korting op mijn eigen bijdrage gegeven toen mijn Golf GTE in eerste instantie niet eerder geleverd kon worden.

Ook heb ik een keer mijn auto klemgereden in modder (heel stom, I know) en toen heeft Alphabet kosteloos een berger ingehuurd die mij weer eruit trok. Scheelde me toch weer EUR 300...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
CyBeRSPiN schreef op maandag 12 november 2018 @ 22:09:
[...]

Bij nader inzien: het verschil is 795,-, en laat dat nu precies de meerprijs zijn voor een metallic lak (bij de normale Niro).
Ik zie het, en de kleur van de auto is wit.. dus die verklaring is plausibel.. thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
JDFS schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 07:39:
[...]

Naja, het is meer omdat bij mij precies dezelfde levertijden zijn doorgegeven :P . Vond het heel toevallig, meer niet. Alphabet ben ik overigens dik tevreden mee (lease via mijn bedrijf, dus geen keuze) - zijn snel in hun communicatie en hebben mij zelfs korting op mijn eigen bijdrage gegeven toen mijn Golf GTE in eerste instantie niet eerder geleverd kon worden.

Ook heb ik een keer mijn auto klemgereden in modder (heel stom, I know) en toen heeft Alphabet kosteloos een berger ingehuurd die mij weer eruit trok. Scheelde me toch weer EUR 300...
of hebben ze het gewoon gefactureers aan je werkgever en weet jij het niet? ;)

Prima ervaringen met Alphabet trouwens. Behalve toen ik mn laatste auto in moest leveren en een nieuwe van Athlon kreeg. Toen gingen ze heeeeeel moeilijk doen. Vond ik een beetje kinderachtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

nieuws: Hyundai-auto's krijgen vanaf 2019 verbinding met iot-netwerk van Voda...

Volgende versies van de Kona (en mogelijk Kia Niro) krijgen dus waarschijnlijk een mooie Vodafone verbinding + app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:29:
nieuws: Hyundai-auto's krijgen vanaf 2019 verbinding met iot-netwerk van Voda...

Volgende versies van de Kona (en mogelijk Kia Niro) krijgen dus waarschijnlijk een mooie Vodafone verbinding + app.
Bestaande (bestelde) Kona's krijgen die ook een upgrade? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lijkt me niet, het gaat over nieuwe modellen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Jhb62 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:36:
[...]

Bestaande (bestelde) Kona's krijgen die ook een upgrade? :?
Nee, waarom? Is een heel ander intern systeem.
Als je een auto wilt die gratis updates krijgt met je bij Tesla zijn.. ;)

Maar *misschien* hangt dit samen met de mededeling bij Kia Noorwegen, dat er bij hen een eNiro app komt bij toekomstige leveringen "vanaf ergens in 2019". Weet alleen niet hoe nauw verweven Hyundai en Kia op dit vlak zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-11-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op jongens: betreft een heel nieuw infotainment PLATFORM. Net direct ff over gebeld (was wel benieuwd). Is dus niet alleen een 4g kaartje erin en gaan, maar vanaf 0 opnieuw opgebouwd (looks kunnen wel redelijk hetzelfde zijn).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2018 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prettig
Infotainment: Ja leuk, maar dat kan allemaal al op je telefoon.

Wat we willen: een app, OTA updates, real time navi kaarten......

De pers release (voor EU) van vodafone:
https://www.vodafone.com/...s-opportunities-in-europe

Die van Hyundai:
https://www.hyundai.news/...artnership-with-vodafone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:05:
Let op jongens: betreft een heel nieuw infotainment PLATFORM. Net direct ff over gebeld (was wel benieuwd). Is dus niet alleen een 4g kaartje erin en gaan, maar vanaf 0 opnieuw opgebouwd (looks kunnen wel redelijk hetzelfde zijn).
..en dat is dan voor de Kona / Niro / beide? :? Zou trouwens wel relaxed zijn als ze zo'n module gewoon konden vervangen (volgens de Kia site kun je zo'n connected service kreng laten inbouwen, dus het kan wel).

[ Voor 17% gewijzigd door rlp.jaspers op 13-11-2018 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grijze Ridder schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:28:
[...]

Mijn productiecode is 2018-1975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

rlp.jaspers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:50:
[...]

..en dat is dan voor de Kona / Niro / beide? :? Zou trouwens wel relaxed zijn als ze zo'n module gewoon konden vervangen (volgens de Kia site kun je zo'n connected service kreng laten inbouwen, dus het kan wel).
Zo'n connected services ding is een los iets wat een select aantal gegevens van de boordcomputer uitleest en upload naar een server, staat helemaal los van het navigatie/infotainmentsysteem.
ANWB biedt ook zoiets aan bijvoorbeeld: https://www.anwb.nl/auto/connected/anwb-connected-car-app (maar die van Kia zal ergens netjes weggewerkt zijn zodat de OBD poort vrij blijft).

Misschien dat ze het ooit van Tesla gaan leren (die hebben dan weer makkelijk praten met slechts 3 verschillende modellen in omloop), door een generieke pc te nemen met een generiek touchscreen ipv een voor elk model op maat gemaakte knoppenshow met software die na ontwerp amper nog aangeraakt wordt.
Ben wat dat betreft al lang blij dat Apple CarPlay nu standaard is.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-11-2018 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehubers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-09 21:08
Via LM Athlon is een bestelling geplaatst (voor de Kona) in augustus van dit jaar, Aldus Athlon had ik geluk omdat ze nog een pre-order open hadden staan in mijn gewenste kleur (Galaxy grey, of zoals LM schrijft, Galactic gray).

De eerste verwachtte levertijd was week 40, daarna is deze verschoven naar begin november met de boot in Nederland,eind november geleverd door de dealer (H-Point in Dordrecht).

Vandaag contact opgenomen om een update te krijgen. De auto heeft reserveringsnummer 2018-0485.
Deze zou nu onderweg zijn met de boot en ze verwachten hem midden december uit te kunnen leveren. Echter zet mijn werkgever in de maand december geen auto's meer op naam, dus zal dit begin januari worden (als er niets anders meer tegen zit).

[ Voor 1% gewijzigd door ehubers op 13-11-2018 18:14 . Reden: Extra toelichting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Jhb62 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:01:
[...]

Mijn productiecode is 2018-1975
Qua nummers kan het kloppen. We zullen zien. Voorlopig nog ff dieselen met de Volvo. Thnx voor je bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Grijze Ridder schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:30:
[...]

Qua nummers kan het kloppen. We zullen zien. Voorlopig nog ff dieselen met de Volvo. Thnx voor je bericht
Ik blijf ook nog in de sjoemel diesel rij. Tot november 2019 nog 20% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Jhb62 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:03:
[...]

Ik blijf ook nog in de sjoemel diesel rijden. Tot november 2019 nog 20% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-01 14:01
Ik heb een aantal vragen aan huidige kona gebruikers of ze hier in de praktijk tegen aan lopen?

Als er geen APP what so ever is voor de Kona betekent dit dan praktisch gezien op dit moment dat je zelfs zoiets simpels als de hoeveelheid lading alleen in de auto kan aflezen? En kan dat aflezen alleen met het sleutel contact aan?
Of kan je via de laadpaal thuis die met een cloud oplossing van de provider praat te weten komen hoe vol de auto op een gegeven moment is? Of kan je alleen maar te weten komen dat er geladen wordt?

Wat gebeurt er eigenlijk als je een laadsessie hebt die onderbroken wordt door een stroomstoring of een zekering die er uit gaat. Pakt de auto de laadsessie automatisch weer op na het verhelpen hiervan of moet je handmatig weer iets doen in de auto?

Als je bv lokaal werkende zelfbouw alternatieven(bv bluetooth, wifi, camera, etc bij thuis aan de laadpaal staan) wil ontplooien is er dan constante (onafhankelijk van auto contact)12v stroom aanwezig in de auto ?

Everything has Pro's & Con's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
YouTube: Kona Electric UK Price Increase +£2,350

Prijs kona omhoog gegooid in UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:04
ehubers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:13:
Via LM Athlon is een bestelling geplaatst (voor de Kona) in augustus van dit jaar, Aldus Athlon had ik geluk omdat ze nog een pre-order open hadden staan in mijn gewenste kleur (Galaxy grey, of zoals LM schrijft, Galactic gray).

De eerste verwachtte levertijd was week 40, daarna is deze verschoven naar begin november met de boot in Nederland,eind november geleverd door de dealer (H-Point in Dordrecht).

Vandaag contact opgenomen om een update te krijgen. De auto heeft reserveringsnummer 2018-0485.
Deze zou nu onderweg zijn met de boot en ze verwachten hem midden december uit te kunnen leveren. Echter zet mijn werkgever in de maand december geen auto's meer op naam, dus zal dit begin januari worden (als er niets anders meer tegen zit).
Hier ook H-Point als dealer. Goede updates. Als ik dit nummer zo zie 0485 en pas levering medio december moeten ze nog even flink gas geven om tot 1648 te komen in april :D maargoed zo'n 300 per maand grofweg heb ik begrepen van @possimpible

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miele-nl
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-01-2020
De mijne staat op de boot (naast die van ehubers, zelfde kleur ook !). Hij mag tm 12-12 op kenteken gezet worden, dus dat gaat erom spannen.
In elk geval fijn om te weten dat hij uiterlijk in januari echt geleverd gaat worden zonder verdere vertraging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
Gisteren bij Kia dealer Kooijman geweest in Utrecht Leidsche Rijn voor e-Niro ExecutiveLine, die vertelde me dat er nu zo'n 3000 voorinschrijvingen zijn en dat er rond de 4000 naar NL komen. Ze hebben zelf pas begin december een auto staan en krijgen eind november meer informatie. Kon me wel alvast opgeven dat ik een auto wilde kopen zodat ze met de importeur konden onderhandelen de levering. Prijs en levertijd zijn nog onbekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Vaevictis_ op 14-11-2018 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
Op een aantal plaatjes zie je dat die baby blauwe accenten op de bumper en in de bekleding niet aanwezig zijn:

Afbeeldingslocatie: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/modellen/niro-ev/kia-e-niro-laden.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/modellen/niro-ev/e-niro-comfort.jpg

Persoonlijk vind ik dat stukken mooier, ik ben benieuwd of we dat kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negahrev
  • Laatst online: 14-11-2024
Zojuist mijn ordernummer ontvangen van de dealer voor de Kona:

2108-3656

Verwachte leverdatum 01-11-2019...

Ik heb er geen woorden voor...

[ Voor 4% gewijzigd door negahrev op 14-11-2018 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrons
negahrev schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:53:
Zojuist mijn ordernummer ontvangen van de dealer voor de Kona:

2108-3656

Verwachte leverdatum 01-11-2019...

Ik heb er geen woorden voor...
Ik snap ondertussen geen bal meer van die nummers. Ik zie overal 2018 productie codes. Ik heb een order van begin september en daar hangt een 2019 code aan vast (1134). Die stond in eerste instantie voor juli 2019 maar ondertussen geleidelijk opgeschoven naar november 2019. Vraag me af of dat apparaat ooit nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

hantheman schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:21:
Op een aantal plaatjes zie je dat die baby blauwe accenten op de bumper en in de bekleding niet aanwezig zijn:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Persoonlijk vind ik dat stukken mooier, ik ben benieuwd of we dat kunnen bestellen.
Hmm, ja inderdaad! Die blauwe accenten vond ik juist erg mooi. Zouden ze die verlichte randen (instelbaar blauw-rood) ook weglaten?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UWMSCatmyybSMNWw8ggezxhw/full.png

Hopelijk zijn die plaatjes op de Kia NL website meer sfeerimpressies dan feitelijk gebaseerd op de Europese e-Niro, maar geen dealbreaker voor mij ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-11-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:08:
[...]

Hmm, ja inderdaad! Die blauwe accenten vond ik juist erg mooi. Zouden ze die verlichte randen (instelbaar blauw-rood) ook weglaten?
[Afbeelding]

Hopelijk zijn die plaatjes op de Kia NL website meer sfeerimpressies dan feitelijk gebaseerd op de Europese e-Niro, maar geen dealbreaker voor mij ;)
Ik zou juist denken dat ze dát juist wel gelijkhouden met de versie die ze in Zuid-Korea ook hebben; meer afwijking lijkt mij in elk geval eerder productievertragend/problemen veroorzakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:26:
Al nieuws over wanneer de jouwe wordt vrijgegeven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:08:
[...]

[Afbeelding]

Voor mij mogen ze eraf die blauwe randen, kan heel mooi zijn (bv. de i8) maar meestal vindt ik het mislukt design ...... dat EV onderscheiden met blauwe accenten .... nergens goed voor (5 jaar geleden leuk, nu niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rlp.jaspers schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:39:
[...]

Al nieuws over wanneer de jouwe wordt vrijgegeven?
Nee, heb alleen gehoord dat hij op transport staat. Kenteken etc nog niet aangevraagd, geen idee wanneer ik groen licht krijg. Ben bang dat ze december aanhouden, ach we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Ridder
Electrons schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:59:
[...]

Ik snap ondertussen geen bal meer van die nummers. Ik zie overal 2018 productie codes. Ik heb een order van begin september en daar hangt een 2019 code aan vast (1134). Die stond in eerste instantie voor juli 2019 maar ondertussen geleidelijk opgeschoven naar november 2019. Vraag me af of dat apparaat ooit nog komt.
Ik nr. 2018-1888 voor juni 2019....afwachten, lijkt iedere dag anders. Tenminste wat ik hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:50:
[...]

Nee, heb alleen gehoord dat hij op transport staat. Kenteken etc nog niet aangevraagd, geen idee wanneer ik groen licht krijg. Ben bang dat ze december aanhouden, ach we zien wel.
Gewoon schuiven naar januari (factuur dit jaar voor de kosten en BTW) en je hebt een jaar jongere auto op papier (model 2019 ipv 2018). Scheelt straks weer bij verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:07:
[...]

Gewoon schuiven naar januari (factuur dit jaar voor de kosten en BTW) en je hebt een jaar jongere auto op papier (model 2019 ipv 2018). Scheelt straks weer bij verkoop.
Mwah, heb t al in maart gelapt, jaar over afgeschreven, op 31-12-2018 naar privé overhevelen, op 1-1-2019 eenmanszaak opheffen en op 1-1-2019 inbrengen in BV die niet op mijn naam staat voor nieuwwaarde 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Net even langs de dealer geweest, er is een trekhaak beschikbaar voor een fietsenrek en bagagedoos. Is ca. €500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Wat een feest die eerste rit! Ik ben erg onderde indruk van de kwaliteit én het bedieningsgemak van met name LKA en ACC.

Je gaat bijna op file hopen...

Ook blij met de winterbanden en 17” velgen. (Zie link)

En dan weer wachten op de zomerbanden met 18” 😍

https://1drv.ms/f/s!Aq9niwyL8d8ht2LbcOhk0ahD0G8w

Hopelijk zijn de foto’s zo te zien.
Verzoekfoto’s? Let me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Laatst online: 20:40
boefje79 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:40:
Wat een feest die eerste rit! Ik ben erg onderde indruk van de kwaliteit én het bedieningsgemak van met name LKA en ACC.

Kan je wat zeggen over de range in vergelijking met originele wielen? Ziet er verder strak uit hoor.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
boefje79 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:40:

Velgen 17", waar heb je die vandaan? Standaard velg?
Ook 18" ?
Pagina: 1 ... 20 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.