Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Kan ook zijn dat er nog geen dark knight geleverd is in Nederland en 2018-0054 die kleur is. Of zijn er al dark knights geleverd? Heb 2018-348 en het schijnt dat er al hogere nummers geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
414 op kenteken.....dus zit je daaronder: even bellen en uitleg vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Guia schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:53:
Kan ook zijn dat er nog geen dark knight geleverd is in Nederland en 2018-0054 die kleur is. Of zijn er al dark knights geleverd? Heb 2018-348 en het schijnt dat er al hogere nummers geleverd zijn.
Ik heb een proefrit in een Dark Knight gemaakt. Dus wel in Nederland.

Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Ik zou wel wat foto’s van de dark knight versie willen om het wachten te verzachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
boefje79 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:40:
Ik zou wel wat foto’s van de dark knight versie willen om het wachten te verzachten...
Staan volgens mij hier ergens op het forum, even zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

boefje79 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:40:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/de2r0l.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/n66uso.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35kr19u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/qrkb6b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2pynyo1.jpgAfbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2q38wnr.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Echt zonde dat ze die cheapass kentekenplaten op de demo’s hebben gezet. Luxe platen staan veel chiquer en zijn een tientje duurder... Verder strakke kleur die donkere nicht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 19:42
Oe nice, ik heb ook dark knight besteld. Thx voor de foto’s 👍

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Thanks!

Had deze foto’s wel gezien, maar dacht dat dit de spacegrey was...

Erg mooi wat mij betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Hier ook de dark knight besteld. Zag op autoscout24 ook een dark knight versie staan met veel foto's.
Volgens mij dezelfde auto (van Veen)

https://www.autoscout24.n...1c-3ccd616c2075?cldtidx=8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In die kleur zie je wel de grijze vlakken het minst. Ben benieuwd of er ook ooit een black-edition van de Kona uitkomt, want al dat grijs plastic vond ik niet het meest mooi aan de auto.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62
  • Laatst online: 06-04-2024

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik heb ook de donkere ridder besteld. Ziet er op de foto's mooi uit, het plastic valt het minste op bij deze kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Galaxy Grey (waar ik nu op wacht) niet het meest mooi, maar omdat ik ook een laadpaal mee wilde leasen was het budget op dat ik mocht uitgeven van m'n werkgever. :(

En daarnaast heb ik binnen een dag een besluit genomen over de order op basis van de youtube video's van Björn en wat recensies. De LM zei destijds in juni tegen onze HR dame dat het superhard ging met de belangstelling en dat ze er zo'n 100 hadden voor-besteld. Het was ook een kwestie van zorgen dat ik er één van die 100 zou krijgen... ik heb er geen verstand van maar mijn gedachtegang was dat het meest basic model er nog wel tussen zou moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de plastic kleur juist een beetje vloeken bij deze kleur. Heb zelf donker rood (maar daar is weinig van over, hij is camouflage oranje/rood/bijna wit gewrapped). Roodkleur enkel genomen omdat hij anders herkeurd had moeten worden ivm afwijkende kleur tov kenteken. Daar is het wat speelser mee ofzo. Nu valt het net niet tegen elkaar weg, vloekt. Op de weg al een paar keer in deze kleur zien rijden: leuke verschijning, maar wel echt zo'n lease kleur. Blauw ook al veel zien rijden: lekker speels. Benieuwd naar de gele variant, die heb ik nog niet gezien!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feni
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 13:39
Het klinkt als vloeken in de kerk na bovenstaand gelezen te hebben, maar ik ben voor de Chalk White met zwart dak gegaan. Ik vond dat mooier en futuristischer staan dan zwart of grijs. Wat waren de kosten van het wrappen van een Kona? (mocht ik me bedenken) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Feni ik was 2000 excl BTW kwijt, maar is een coating overheen gegaan zodat je een deel niet gelijk opnieuw hoeft te wrappen bij een krasje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
Net mijn Kia dealer weer eens gesproken. Misschien is onderstaande allang bekend, negeer dan het onderstaande, maar dit waren de dingen die ze mij vertelde:
-Kia heeft deze week aan de dealers bekend gemaakt dat ze tm Q2 2019 enkel de e-Niro executive lijn gaan produceren.
-De executive lijn blijft gegarandeerd onder 50k
-Deze weken worden er onderhandelingen gevoerd met Kia over de verdeling van de auto's in Europa voor 2019 tussen Denemarken, Noorwegen en Nederland.
-Nederland heeft al meer dan 2500 pre-orders binnen. Dit zijn unieke bestellers en geen leasemaatschappijen die bulk reserveringen doen.

Meer informatie was er helaas verder nog niet over openen van order boeken, leveringen etc.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 09:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

@GAEvakYD goeie info, thanks!
Dan hoop ik echt dat die executive line alles heeft wat ik wil en dan met name (voorbereiding voor) een remote app. Lijkt er nu namelijk sterk op dat dit dan de "First Edition" is zoals in Noorwegen, en daarvan is duidelijk dat een (toekomstige) app uitgesloten zal zijn.
Hopelijk snel duidelijkheid hierover en ook de lijst met opties die er na Q2 mogelijk gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick1855
  • Laatst online: 03-03 11:47
Guia schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:53:
Aan Royal HaskoningDHV zijn heel wat Dark Knights geleverd.

Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat alles tm 20180900 tot en met 31-12-2018 uitgeleverd kan worden, tm 1200 in januari (komt weliswaar in december in NL aan!). Ga dus goed bij je leasemaatschappij na of jouw kenteken nog in 2018 op kenteken wordt gezet als je <0900 bent... Die auto's zijn eind november in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negahrev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik hoor hier heel veel over nummers etc, ik heb de Kona als lease auto besteld.
Kan ik dat nummer gewoon opvragen bij de leasemaatschapij?

En kan ik daarmee de status ophalen? of kan dit alleen via een dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 11:36
Heb me begin september ook op de lijst voor de e-Niro laten zetten, rij nu nog privé maar dit zal dan een leasewagen worden. Naast nieuwsgierigheid over levertijden etc ben ik ook erg benieuwd wanneer er duidelijkheid gaat komen over het al dan niet kunnen monteren van een echte trekhaak. Las op Noorse fora wel dat dit een discussiepunt is omdat gebruikers dan teleurgesteld kunnen zijn dat de range beperkt wordt (ja duh) en dat dit daarom mogelijk niet zal worden toegestaan (reputatieschade?). Maar iemand hier al meer info over?
Daarnaast kan ik bij mijn werkgever kiezen tussen 3 leasemaatschapijen (Leaseplan, Dutchlease en Alphabet). Kan een keuze voor één van deze nog invloed hebben op de snelheid van levering?

[ Voor 0% gewijzigd door tyson69 op 26-10-2018 15:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

negahrev schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:01:
Ik hoor hier heel veel over nummers etc, ik heb de Kona als lease auto besteld.
Kan ik dat nummer gewoon opvragen bij de leasemaatschapij?

En kan ik daarmee de status ophalen? of kan dit alleen via een dealer?
Je kunt je leasemaatschappij even bellen, desnoods bij hun het reserveringsnummer opvragen en de naam van de leverend dealer navragen.
tyson69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:19:
Heb me begin september ook op de lijst voor de e-Niro laten zetten, rij nu nog privé maar dit zal dan een leasewagen worden. Naast nieuwsgierigheid over levertijden etc ben ik ook erg benieuwd wanneer er duidelijkheid gaat komen over het al dan niet kunnen monteren van een echte trekhaak. Las op Noorse fora wel dat dit een discussiepunt is omdat gebruikers dan teleurgesteld kunnen zijn dat de range beperkt wordt (ja duh) en dat dit daarom mogelijk niet zal worden toegestaan (reputatieschade?). Maar iemand hier al meer info over?
Daarnaast kan ik bij mijn werkgever kiezen tussen 3 leasemaatschapijen (Leaseplan, Dutchlease en Alphabet). Kan een keuze voor één van deze nog invloed hebben op de snelheid van levering?
Ik denk dat de Niro idd ook zonder trekhaak zal komen, het is niet anders... Ik heb op de Kona een trekhaak laten zetten (afneembare). Alles zit erop en eraan, zou in principe wel gekeurd kunnen worden, maar dat neemt veel kosten en tijd met zich mee. Het risico dat je kenteken ergens genoteerd wordt als hij wordt afgekeurd zorgt ervoor dat je 3-0 achter staat bij een random wegcontrole. Rij er 5-6 keer per jaar ff mee naar de stort en af en toe om de hoek hout ophalen voor de kachel. }:O

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:26:
[...]
Ik denk dat de Niro idd ook zonder trekhaak zal komen, het is niet anders... Ik heb op de Kona een trekhaak laten zetten (afneembare). Alles zit erop en eraan, zou in principe wel gekeurd kunnen worden, maar dat neemt veel kosten en tijd met zich mee. Het risico dat je kenteken ergens genoteerd wordt als hij wordt afgekeurd zorgt ervoor dat je 3-0 achter staat bij een random wegcontrole. Rij er 5-6 keer per jaar ff mee naar de stort en af en toe om de hoek hout ophalen voor de kachel. }:O
Voor korte ritjes rond het huis wil ik hem ook gebruiken, voor de vakantie neem ik 3 weken een vervangende huurauto met haak in het leasecontract op. Zonder toestemming een haak plaatsen lijkt mij ook niet bijzonder verstandig, hoop dat Kia positief besluit.
Off topic: toen ik afgelopen zomer de camping in de Dordogne op kwam rijden was het eerste wat we zagen onze buren met een 2 weken oude model X met trekhaak (en oude vouwwagen). Het kan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
tyson69 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:38:
[...]

Voor korte ritjes rond het huis wil ik hem ook gebruiken, voor de vakantie neem ik 3 weken een vervangende huurauto met haak in het leasecontract op. Zonder toestemming een haak plaatsen lijkt mij ook niet bijzonder verstandig, hoop dat Kia positief besluit.
Off topic: toen ik afgelopen zomer de camping in de Dordogne op kwam rijden was het eerste wat we zagen onze buren met een 2 weken oude model X met trekhaak (en oude vouwwagen). Het kan dus wel ;)
Wat schijnbaar ook meespeelt is dat er een typegoedkeuring van de RDW vereist is voor een trekhaak. Zeker aangezien een trekhaak zich bij een botsing door de wand van het accupack kan boren, daar sluiting veroorzaakt en daarmee mogelijk brand. Sommige EV's zullen daarom nooit een trekhaak mogen hebben tenzij deze specifiek rekening houdt met dit risico.

Neemt niet weg dat ook ik graag een trekhaak zou willen monteren op de Kona tzt. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Ik heb een vraag aan de Kona rijder. Is het veilig om te laden bij een gewoon stopcontact ivm de warmte.
Ik vraag dit omdat de meeste vakantieparken in het buitenland nog geen laad mogenlijkheid hebbem. Heeft iemand al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
Jhb62 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:54:
Ik heb een vraag aan de Kona rijder. Is het veilig om te laden bij een gewoon stopcontact ivm de warmte.
Ik vraag dit omdat de meeste vakantieparken in het buitenland nog geen laad mogenlijkheid hebbem. Heeft iemand al ervaring hiermee?
Ja, echter zijn veel vakantiehuisjes afgezekerd op (veel) minder dan 16A. Kan zijn dat je de zekering laat doorslaan dus neem een schuko(stopcontact)-lader mee die een variabel instelbaar maximumvermogen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Feni schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:56:
[...]

Ja, echter zijn veel vakantiehuisjes afgezekerd op (veel) minder dan 16A. Kan zijn dat je de zekering laat doorslaan dus neem een schuko(stopcontact)-lader mee die een variabel instelbaar maximumvermogen heeft.
Thx voor de tip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:09
Feni schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Wat schijnbaar ook meespeelt is dat er een typegoedkeuring van de RDW vereist is voor een trekhaak. Zeker aangezien een trekhaak zich bij een botsing door de wand van het accupack kan boren, daar sluiting veroorzaakt en daarmee mogelijk brand. Sommige EV's zullen daarom nooit een trekhaak mogen hebben tenzij deze specifiek rekening houdt met dit risico.

Neemt niet weg dat ook ik graag een trekhaak zou willen monteren op de Kona tzt. ;-)
Volgens de typegoedkeuring van de Kona Electric komt er geen trekhaak, gezien het trekgewicht 0kg is. Wel kan Hyundai een lasthaak leveren, met aangepaste kogel, voor een fietsendrager. Hopelijk past er dan ook een bagagebak op, dan is een dakkoffer niet nodig op vakantie...
Aangezien Hyundai die levert, zal de goedkeuring daarvoor vast wel in orde zijn.

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 18:25
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:34:
Ik heb begrepen dat alles tm 20180900 tot en met 31-12-2018 uitgeleverd kan worden, tm 1200 in januari (komt weliswaar in december in NL aan!). Ga dus goed bij je leasemaatschappij na of jouw kenteken nog in 2018 op kenteken wordt gezet als je <0900 bent... Die auto's zijn eind november in Rotterdam.
Nice, als ze hem zo doortrekken zou ik met mijn nummer 2018-1648 in maart aan de beurt zijn. Duimen maar.. :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
mjdvandenberg schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Volgens de typegoedkeuring van de Kona Electric komt er geen trekhaak, gezien het trekgewicht 0kg is. Wel kan Hyundai een lasthaak leveren, met aangepaste kogel, voor een fietsendrager. Hopelijk past er dan ook een bagagebak op, dan is een dakkoffer niet nodig op vakantie...
Aangezien Hyundai die levert, zal de goedkeuring daarvoor vast wel in orde zijn.
Maar bij een aanrijding met een lasthaak heb je toch hetzelfde risico mbt de accupacks?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boefje79
Yes! Zojuist gebeld dat mijn donkere ridder binnen is. Nog even geswitcht naar de 18” velgen maar volgende week kan ik hem ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

mjdvandenberg schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Volgens hyundai NL is het niet mogenlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

boefje79 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:42:
Yes! Zojuist gebeld dat mijn donkere ridder binnen is. Nog even geswitcht naar de 18” velgen maar volgende week kan ik hem ophalen...
Hoppa, dat wordt genieten! *O*
Veel plezier ermee, zorg dat je veel externe afspraken plant die week erop, lekker rijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Guia
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-04 11:00
Jhb62 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Hmm, dat is jammer. Nog maar even wachten tot de zomer, en anders maar een dakkoffer.
boefje79 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:42:
Gefeliciteerd! Mijn donkere ridder staat nog braaf op de kade in Rotterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

negahrev schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:40:
Hier ook de dark knight besteld. Zag op autoscout24 ook een dark knight versie staan met veel foto's.
Volgens mij dezelfde auto (van Veen)

https://www.autoscout24.n...1c-3ccd616c2075?cldtidx=8
Klopt. In die Kona heb ik de proefrit gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Aanpassing leverdatum. in plaats van 371 dagen nu 430 dagen te gaan. Ik hoop het ding nog te krijgen voor mijn pensioen... Onacceptabel.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggie0007
  • Laatst online: 20-05-2022
Hoe zien de velgen onder de doppen eruit van de Kona EV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 13:44
Zijn geen doppen, maar lichtmetalen velgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daemonix schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:02:
Aanpassing leverdatum. in plaats van 371 dagen nu 430 dagen te gaan. Ik hoop het ding nog te krijgen voor mijn pensioen... Onacceptabel.
Welk ordernummer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 11:39

zerocool82

Ignorance causes chaos

CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:06:
Mail van importeur:

[...]

Link: https://www.kia.com/nl/modellen/e-niro/ontdekken/#specs

Het eerste wat me opvalt: geen app! :o (tenminste niet benoemd als een mooie feature)

Ze willen ons vast masseren dat levering wel eens laat 2019 kan gaan worden.
Op basis van de (eerste) specificaties kunnen we volgens mij dezelfde uitrusting verwachten (uiteraard incl. zaken als warmtepomp en batterijverwarming) als de ExecutiveLine van de Niro Hybrid. Enkel heeft de Hybrid versie 18" velgen i.t.t. de volledig elektrische versie (17").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Laatst online: 15-09 14:06
Hi,
Ik heb contact gehad met de dealer en bestelling 2018-0054 komt 10 november aan in de haven, dan duurt het nog ongeveer twee weken voor hij bij de dealer staat. Dit komt door inklaren etc.
Hij gaf wel aan dat leasemaatschappijen de auto's pas in 2019 op kenteken willen zetten.
We gaan het zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Kia e-Niro premium 64kwh gaat blijkbaar € 46.500,- kosten in Frankrijk.
Lijkt erop dat Ludego prijzen ook al ongeveer bekend heeft.
https://www.ludego.com/pr...kw-136-ps-150-kw-204-ps/#
Iemand bekend met Ludego?
Is er iemand die al eerder een nieuwe auto heeft gekocht in Duitsland?
Hoe zit het met die subsidie die er in Duitsland is op elektrische auto's?

[ Voor 5% gewijzigd door Yoade75 op 27-10-2018 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Die Ludego prijzen zijn gebaseerd op de Franse prijzen en de Duitse subsidies (staat in de tekst).

Kona was is hier ook duurder de e-Niro gaat gewoon richting de 50k. Kunnen ze toch wel kwijt.

Wat die echt moet kosten:Noorwegen...... Daar zijn ze "normaler" qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Laatst online: 20-09 11:39

zerocool82

Ignorance causes chaos

Yoade75 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:20:
Kia e-Niro premium 64kwh gaat blijkbaar € 46.500,- kosten in Frankrijk.
Lijkt erop dat Ludego prijzen ook al ongeveer bekend heeft.
https://www.ludego.com/pr...kw-136-ps-150-kw-204-ps/#
Iemand bekend met Ludego?
Is er iemand die al eerder een nieuwe auto heeft gekocht in Duitsland?
Hoe zit het met die subsidie die er in Duitsland is op elektrische auto's?
De prijzen in Frankrijk waren reeds bekend. Hopelijk ook snel de NL prijzen (in elk geval ook < 50.000 euro).
zerocool82 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:38:
In Frankrijk (Autoplus en Automobile Propre) lijken ze al te weten welke versies er beschikbaar komen (en wat de prijzen zullen zijn): de E-Active, E-Design en E-Premium.

e-Niro 39.2 kWh e-Active: 38.500 €
e-Niro 39.2 kWh e-Design: 40.500 €

e-Niro 64 kWh e-Active: 42.500 €
e-Niro 64 kWh e-Design : 44,500 €
e-Niro 64 kWh e-Premium: 46,500 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjdvandenberg
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:09
Jhb62 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Hmm, dat zou jammer zijn, en in tegenspraak met geruchten die rondzwerven. Heeft Hyundai NL gezegd dat het NIET gaat gebeuren, of hebben ze (nog) NIET gezegd dat het gaat gebeuren?

Tesla Model Y LR AWD met trekhaak. Niet meer: Tesla Model 3 LR AWD met trekhaak. Niet meer: Kona Electric 64kWh Chalk White Premium met 18" wielen en trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Feni schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:54:
[...]

Als de crash al zo erg is dat de trekhaak in de batterijpack geduwd wordt, dan maakt het weinig verschil of er uberhoopt al een trekhaak op zat. Dan zit die achterjou met geheel zijn wagen in je batterijpack.

Ik weet niet met een last haak, maar als het een echte trekhaak is, dan zit da op je chassis, en om dat in gort te rijden....is het wel echt in gort. Trekhaak of niet. Bij een golf of dergelijke zit er wel trekhaakhop en voor zelfde geld duw je hem recht in de benzinetank

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Klein nieuwtje uit Noorwegen: de e-Niro 'First Edition' krijgt daar standaard het 230V 200W stopcontact in de middenconsole. Huidige gerucht is dat er daar vandaag de prijzen bekend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:54:
Klein nieuwtje uit Noorwegen: de e-Niro 'First Edition' krijgt daar standaard het 230V 200W stopcontact in de middenconsole. Huidige gerucht is dat er daar vandaag de prijzen bekend worden.
Volgens de chat op KIA.NL in nederland halverwege December...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
azz_kikr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Als de crash al zo erg is dat de trekhaak in de batterijpack geduwd wordt, dan maakt het weinig verschil of er uberhoopt al een trekhaak op zat. Dan zit die achterjou met geheel zijn wagen in je batterijpack.

Ik weet niet met een last haak, maar als het een echte trekhaak is, dan zit da op je chassis, en om dat in gort te rijden....is het wel echt in gort. Trekhaak of niet. Bij een golf of dergelijke zit er wel trekhaakhop en voor zelfde geld duw je hem recht in de benzinetank
Is wel een groot verschil hoor. Het is puntbelasting, terwijl je normaal belasting hebt op een breder deel van het chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 20:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

<knip> was bedoeld voor in het Ioniq topic. Sorry.

[ Voor 84% gewijzigd door zonoskar op 29-10-2018 10:22 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

DarkSim1986 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

Volgens de chat op KIA.NL in nederland halverwege December...
Ja die chat is waardeloos. Ze stellen alles uit totdat ze zekerheid hebben over de aantallen die naar NL komen. Ze willen geen bestellingen aannemen terwijl een normale levertijd onzeker is. Zodra de prijs bekend is dan stormt iedereen naar de dealer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Z___Z schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:58:
[...]

Is wel een groot verschil hoor. Het is puntbelasting, terwijl je normaal belasting hebt op een breder deel van het chassis.
Puntbelasting op een punt waar het voor voorzien is. Je trekhaak staat op een driehoek, meeste kracht wordt wordt al naar buiten geduwd en wordt bijeen gehouden door chassis. Mijn trekhaak kan 2300Kilo trekken of duwen. Dus dat is al 2300 kilo aan duwen waar die op voorzien. Ik weet dat de massa veer groter is bij een ongeval dus bij een serieuze aanrijding dat er toch iets breekt. Maar dat zal dan al zeker met 2300kilo aan impact minder zijn. Daar kan een verdeling van de krachten op een groter oppervlak niet tegenop.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-09 08:38
CyBeRSPiN schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:10:
[...]

Ja die chat is waardeloos. Ze stellen alles uit totdat ze zekerheid hebben over de aantallen die naar NL komen. Ze willen geen bestellingen aannemen terwijl een normale levertijd onzeker is. Zodra de prijs bekend is dan stormt iedereen naar de dealer..
True, maar ik gok dat degene die op de reserveringslijst staan ofwel eerder bericht krijgen ofwel als eerste mogen bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
rlp.jaspers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:14:
[...]

True, maar ik gok dat degene die op de reserveringslijst staan ofwel eerder bericht krijgen ofwel als eerste mogen bestellen >:)
ik hoop dat je gelijk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Laatst online: 00:41

3_s

azz_kikr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:13:
[...]

Puntbelasting op een punt waar het voor voorzien is. Je trekhaak staat op een driehoek, meeste kracht wordt wordt al naar buiten geduwd en wordt bijeen gehouden door chassis. Mijn trekhaak kan 2300Kilo trekken of duwen. Dus dat is al 2300 kilo aan duwen waar die op voorzien. Ik weet dat de massa veer groter is bij een ongeval dus bij een serieuze aanrijding dat er toch iets breekt. Maar dat zal dan al zeker met 2300kilo aan impact minder zijn. Daar kan een verdeling van de krachten op een groter oppervlak niet tegenop.
+ de achterliggende auto is ook niet 100 % massief en zal dus ook een deel van de energie absorberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Al een paar weken gelurkt in dit topic. Hierbij ook mijn duit in het zakje.

Afgelopen vrijdag heb ik ook de knoop doorgehakt en een Kona EV besteld.
Ik wilde graag de Fashion versie met design pack, maar wilde ook graag een levering voor de volgende APK van mijn huidige auto, dus rijden over max 12 maanden, liefst enkele maanden eerder.

TL,DR;
Kortere levertijden zijn met een beetje geluk mogelijk, ook als je de auto zelf koopt (dus niet via LM).
Proefrit was gaaf. De auto overtrof mijn verwachtingen op vrijwel alle fronten.

Lang verhaal - Levertijd
Eerste contact met een dealer was wat moeizaam. De proefrit was zo geregeld en afgelopen maandag proefgereden bij die betreffende dealer. Levertijd: omstreeks de jaarwisseling 2019-2020 (12-14 maanden) en daar kon niks aan gedaan worden. Korting (in de vorm van een setje winterbanden, kleurtje op het dak, o.i.d.) kon niet. Pas na aandringen überhaupt een prijsopgave gekregen en een offerte voor zakelijke financial lease waar ik om had gevraagd, nooit gehad. Deze man wilde blijkbaar écht geen auto's verkopen.

Ondertussen ook wat geshopt m.b.t. een financiering.
Eén financieringsmaatschappij gaf me de tip om eens "rond te shoppen" bij dealers in de buurt en ik kreeg ook nog een lijstje namen en contactpersonen van grote dealers waar zij goede ervaringen mee hadden, maar die verder weg lagen. Ik ben gaan bellen, eerst dealers in de buurt.

Dealer 2 ging verder dan dealer 1. Letterlijk:
Wat een kulverhaal van de financieringsmaatschappij. Elke dealer die zegt een kortere levertijd te kunnen regelen liegt.
... prima, Bjornski kijkt nog even verder.

Dealer 3 (Rotterdam).
Wij hebben tot nu toe drie pre-orders gehad, die wel omgezet zijn in een order, maar waarvan de koper later alsnog is afgehaakt. We hebben er nog eentje over, een Premium versie, Galaxy Grey. Levertijd: Juni 2019. Zal ik je een offerte sturen?
Ook hier geen korting, maar verder al een veel beter verhaal. Jammer van het kleurtje en iets duurder dan gepland, maar prima mee te leven.

Drie uurtjes later had ik een auto besteld en de (financial lease) financiering geregeld. Mijn auto heeft volgens de dealer eerst op April gestaan, maar is later naar Juni toe gezet. Reserveringsnummer: 2018-1931.

Lang verhaal - Proefrit
Voor mij is dit de eerste EV. Ik heb de laatste 10-15 jaar C/D-segment middenklassers gereden (Rover 400, Ford Focus, Skoda Octavia, Renault Laguna 2x), steeds flink aangekleed met opties.

Het dashboard valt met het harde plastic wel wat tegen. Het leer is prima, voelde en oogde voor mij niet minder dan wat er in de Skoda en de Laguna's zat.

Rijden met regeneratief remmen was even wennen, maar na 10 minuten was ik wel gewend. Heel relaxt dat je dat rempedaal eigenlijk nauwelijks meer gebruikt (en dan niet rijdt als een dweil).

De audio in de auto vond ik écht niet slecht. Beter dan elke andere auto die ik tot nu toe heb gereden en ik ben erg kritisch (ooit, in een heel grijs verleden, was geluidstechniek mijn studie en werk).

Windruis en bandengeluid vond ik erg meevallen, maar ik heb niet harder dan 110 gereden (geen 120/130Kmh wegen in de directe omgeving). Voor mijn gevoel minder lawaai dan mijn huidige diesel.

De HUD vond ik echt super. Goed leesbaar en je hebt als vanzelf je ogen meer op de weg.

Adaptive Cruise Control werkte naar mijn mening zeer goed. Zowel bij stoplichten als in de file hoef je eigenlijk alleen nog maar te sturen. De afstand die het systeem hield op 80km wegen en op de snelweg was voor mij prima. Niet "bumperklevend", maar ook geen groot gapend gat waardoor iedereen ertussen prikt. Ongeveer dezelfde afstand als die ik zelf ook zou houden.
LKA / LFA heb ik niet uitgeprobeerd. De dodehoekwaarschuwing was een keer wat irritant, maar is aan te wennen denk ik.

De armsteun / tunnel en middenconsole vond ik echt super. Ergonomisch erg goed, knoppen van de automaat heel goed bereikbaar en een erg ontspannen zit.

In de ECO stand was het allemaal wel wat mak (maar op zich snel genoeg). In comfort / sport modus is het motorvermogen een feest. Je trekt dan echt alles eruit, bij het stoplicht en op de snelweg.

Kofferbak en achterbank; kleiner dan wat ik nu heb, maar groot genoeg. Ook op de achterbank is het prima toeven als je niet al te lang bent.

Terwijl ik best luxe auto's gewend ben, was ik toch zo verkocht. *O*

Nu nog 8 maanden wachten. -O-

Laadpaal thuis
Dat wordt denk ik een Zappi, via een 32A groep op een 1x35A aansluiting. Zo kan ik toch 7.4Kw laden, zonder dat ik meteen een zwaardere/duurdere aansluiting moet regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

mjdvandenberg schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:38:
[...]

Hmm, dat zou jammer zijn, en in tegenspraak met geruchten die rondzwerven. Heeft Hyundai NL gezegd dat het NIET gaat gebeuren, of hebben ze (nog) NIET gezegd dat het gaat gebeuren?
Het antwoordt: Hyundai Nederland Dat is helaas niet mogelijk, de Kona heeft echter wel een daklast van 80kg. Zo kun je dus toch zeker twee e-bikes meenemen. ^JD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Zo net de lm aan de lijn gehad, de Kona komt 2 maanden later ipv 14 april nu half juni 2019. Blijf in de vakantie met de diesel rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRvP
  • Niet online

RRvP

Dark Knight

Jhb62 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:25:
Zo net de lm aan de lijn gehad, de Kona komt 2 maanden later ipv 14 april nu half juni 2019. Blijf in de vakantie met de diesel rijden
Jammer, We kregen hier op het forum vorige week het signaal dat Hyundai de achterstanden ging wegwerken. Welk reserveringsnummer betreft dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

RRvP schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

Jammer, We kregen hier op het forum vorige week het signaal dat Hyundai de achterstanden ging wegwerken. Welk reserveringsnummer betreft dit?
Geen idee loopt via de LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
@ huidige Kona eigenaren. Op de website van Hyundai wordt gesproken over:
Dual-zone climate control
Kies de gewenste temperatuur en het systeem doet de rest. Stel verschillende temperaturen in voor jezelf en je passagier voorin – of schakel de passagierszone uit om elektriciteit te besparen als je alleen onderweg bent.
Is dit juist? Ik zie dit zowel in de handleiding als in de diverse filmpjes nooit terugkomen. Lijkt gewoon één temperatuur voor de gehele auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 29-10-2018 12:35 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 13:58
Ik weet wel dat er een driver only option is, waardoor alleen de airco/ventilatie aan de bestuurderskant werkt. Ik neem aan dat een gescheiden airco er ook gewoon op zit.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Flink wat berichten over de e-Niro uit Noorwegen vandaag: https://translate.googleu...kqU1DyNjp8BjsOg#msg725531 (geen idee of dit werkt?)

Prijs is bekend, omgerekend rond de 40-44k euro voor de 64kWh First Edition (geen idee hoe dit zich verhoudt tot een NL prijs, ik vermoed bij ons toch wel dicht tegen de 50k aan).
Er komen 100 naar Noorwegen eind van dit jaar (de eerste kopers kunnen op 1 December tekenen), 100 in januari en ongeveer 2000 in totaal naar Noorwegen in 2019 (oef.. dat valt tegen?)
Ze hebben het over 3 andere landen die prio hebben (las hier eerder al NL en Denemarken, geen idee welke de 4e dan is?)
Zij kunnen daar pas formeel bestellen als de levering gegarandeerd < 6 weken is (geen Kona toestanden dus, maar ja, alsnog wel lang wachten als je hem perse wil.. Je kunt dan iig op 2 of meer paarden wedden en ook op de Model 3 blijven wachten).

Trekhaak typegoedkeuring wordt serieus naar gekeken (geen idee of dat dan ook voor hele EU geldig is), maar nu nog niet. Ze willen blijkbaar eerst wintertests doen?
App komt later volgend jaar, en zit en komt niet in de eerste auto's.

230V stopcontact werd daar door andere dealer weer tegengesproken.

Op dat forum zijn een hoop teleurgestelde Noren: Niro is daar blijkbaar duurder dan gehoopt en ze hebben geen zin om die eerste versie te kopen omdat die snel in waarde zal dalen als de volgende versies wel (mogelijk) trekhaak en (zeker) app support gaan hebben.
Ook de aantallen die naar Noorwegen komen is volgens sommigen een teken dat het een "Compliance auto" is: in te kleine oplage gemaakt en om te doen alsof je als fabrikant goed bezig bent en aan bepaalde regelgeving te voldoen, niets meer en niets minder.

Krantenartikel uit Noorwegen: https://translate.googleu...W84NVbHen3M9BuJ4ZZKZOJZmw

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-10-2018 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Net een mail gehad van de lm met de reden van de vertraging , voor wat het waard is "accu levering probleem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jhb62 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:26:
Net een mail gehad van de lm met de reden van de vertraging , voor wat het waard is "accu levering probleem"
Das regelrechte onzin, kijk maar naar de productiecijfers. 30.000 per jaar, that’s that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:31:
[...]

Das regelrechte onzin, kijk maar naar de productiecijfers. 30.000 per jaar, that’s that.
Je zou spijt krijgen van de bestelling, niet voor de Kona maar het bedrijf. Ik heb al bij H nl gevraagd maar een echt antwoordt..... het ergste is eigenlijk geen openheid van zaken geven. Ik weet wel als het bedrijf waar ik werk zo met klanten omgaat. Zijn we zo uitgepist :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik had zaterdag ook al een bericht met dezelfde strekking van LM gekregen, wel met de opmerking dat er verwacht wordt dat de levertijd terug gaat lopen.

Tesla heeft natuurlijk hetzelfde traject met accu levering doorlopen, op zich niet verbazingwekkend, wel heel vervelend.

[ Voor 28% gewijzigd door daemonix op 29-10-2018 21:16 ]

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhb62

Jhb62

Kona 14/06/2019

daemonix schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:15:
Ik had zaterdag ook al een bericht met dezelfde strekking van LM gekregen, wel met de opmerking dat er verwacht wordt dat de levertijd terug gaat lopen.

Tesla heeft natuurlijk hetzelfde traject met accu levering doorlopen, op zich niet verbazingwekkend, wel heel vervelend.
We wachten af

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Jhb62 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:09:
[...]
Je zou spijt krijgen van de bestelling, niet voor de Kona maar het bedrijf. Ik heb al bij H nl gevraagd maar een echt antwoordt..... het ergste is eigenlijk geen openheid van zaken geven. Ik weet wel als het bedrijf waar ik werk zo met klanten omgaat. Zijn we zo uitgepist :( :(
Ik kan alleen met veel moeite een antwoord verzinnen dat tot grotere ontevredenheid zou leiden dan het ophangen van l#lverhalen. Ik snap het echt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Blijkbaar is er ondertussen wel al een brochure voor de e-Niro:
https://www.kia.com/conte...ro-brochure-oktober18.pdf

Nu nog de prijslijst erbij :P

[ Voor 8% gewijzigd door rlp.jaspers op 30-10-2018 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 18-09 11:53
rlp.jaspers schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 08:04:
Blijkbaar is er ondertussen wel al een brochure voor de e-Niro:
https://www.kia.com/conte...ro-brochure-oktober18.pdf

Nu nog de prijslijst erbij :P
Ik dacht al dat die brochure nieuw was ... gisteren inderdaad ook bekeken op de website.

Laat de (lease)prijzen inderdaad maar komen.
Voor mij zou het puur de bijtelling + electra thuis worden, dan nog lijk ik voordeliger uit te zijn dan nu met mijn 14% Octavia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e-niro prijs ligt 12,5% hoger dan de Kona.
Best netjes, maar toch nog een aardig verschil als je het mij vraagt.
Zit je dus op zo'n 53,7k met een kleurtje en rijklaarmaak kosten etc.
44995 * 1,125 = 50.620.
Ik was bij de Kona 47.700 kwijt, Niro is vergelijkbaar en zal dus 53,7k zijn.
(mattensets, bumperbescherming, lakbescherming, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ja, precies zoals verwacht de winstmaximalisatie met de 50k bijtellingsgrens in gedachten..
En dat gecombineerd met productieaantallen die ver beneden de vraag zitten.. :N

@possimpible Maar dit is wel de ExecutiveLine dan he, vergelijk je dit wel met de meest luxe variant van de Kona?

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeRSPiN op 30-10-2018 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:25:
Ja, precies zoals verwacht de winstmaximalisatie met de 50k bijtellingsgrens in gedachten..
En dat gecombineerd met productieaantallen die ver beneden de vraag zitten.. :N

@possimpible Maar dit is wel de ExecutiveLine dan he, vergelijk je dit wel met de meest luxe variant van de Kona?
Jep, kona was 44995 meest luxe variant, tel daarbij op je kleur en wat kleine dingetjes en je zit op 47700. dat zal bij de kia niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Toch wel gek dat als je 337.400 NOK omrekent naar € dat het dan net geen €40K terwijl er hier de 'zal wel net onder de €50K'-prijs is.

Zou er dan verschil zitten in de uitvoering of is de BTW in Noorwegen stuk lager (zie verschillende percentages)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
rlp.jaspers schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:32:
Toch wel gek dat als je 337.400 NOK omrekent naar € dat het dan net geen €40K terwijl er hier de 'zal wel net onder de €50K'-prijs is.

Zou er dan verschil zitten in de uitvoering of is de BTW in Noorwegen stuk lager (zie verschillende percentages)?
Vooral de BTW doet 't 'm daar. Standaard 25% maar op de aanschaf van een elektrische auto 0% om de aanschaf te stimuleren ;) tel het erbij op en je hebt grofweg de prijs in NL 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

Jep, kona was 44995 meest luxe variant, tel daarbij op je kleur en wat kleine dingetjes en je zit op 47700. dat zal bij de kia niet anders zijn.
Wat heb je er dan allemaal bij gedaan (kona) ? Kwam hier toch echt niet verder dan 46K met andere kleur, lak en bumper bescherming (was zowat niks te kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Vandaag van LM begrepen dat juli augustus de Kona geleverd zal worden
LM is leaseplan, begin september besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
@possimpible hoe is de range nu met die koude dagen ? (nog weinig over bekend, winterstand al getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:25:
[...]

Wat heb je er dan allemaal bij gedaan (kona) ? Kwam hier toch echt niet verder dan 46K met andere kleur, lak en bumper bescherming (was zowat niks te kiezen).
bumperbescherming
coatguard interieur
afleverpakket
verlengde garantie
metallic lak
waxguard exterieur
rest is rijklaarmaak en leges etc
prettig schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:44:
@possimpible hoe is de range nu met die koude dagen ? (nog weinig over bekend, winterstand al getest).
Ik laad hem standaard tot 80% op, heb 250 km range als ik stevig doorrijd (dus 300 totaal). Rijd mijn woon-werk van 200 km in 1:45 incl 40 km 80 weg.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
verlengde garantie en coatguard interieur --> die hebben we niet, dus dat zal het wel zijn (maar zat al 7 jaar op toch ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:47:
verlengde garantie en coatguard interieur --> die hebben we niet, dus dat zal het wel zijn (maar zat al 7 jaar op toch ?)
volgens mij 5 jaar standaard, je koopt 6e en 7e bij via die aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 23:44
Hyundai is 5 jaar op de wagen, Kia is 7 jaar op de wagen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 12:57
Dag Tweakers,

ik zit te twijfelen voor een Kona / Kia te bestellen , het zal een zakelijke aanschaf worden.
nu vroeg ik me af of het nog voordelen heeft om de auto in 1x zelf te kopen of te gaan leasen.
heb je bij leasen ook voordelen met betrekking tot wegenbelasting / mia / etc ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Laatst online: 18-09 11:53
theorganiser schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:54:
Dag Tweakers,

ik zit te twijfelen voor een Kona / Kia te bestellen , het zal een zakelijke aanschaf worden.
nu vroeg ik me af of het nog voordelen heeft om de auto in 1x zelf te kopen of te gaan leasen.
heb je bij leasen ook voordelen met betrekking tot wegenbelasting / mia / etc ??
Volgens mij heeft de LM dat voordeel en is daardoor het leasebedrag lager (in vergelijk tot andere auto’s met eenzelfde cataloguswaarde).

Maar ik kan er geheel naast zitten natuurlijk dus ik wacht het antwoord van de kenners af ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

smoken schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:24:
[...]

Volgens mij heeft de LM dat voordeel en is daardoor het leasebedrag lager (in vergelijk tot andere auto’s met eenzelfde cataloguswaarde).

Maar ik kan er geheel naast zitten natuurlijk dus ik wacht het antwoord van de kenners af ;-)
Klopt! Alleen zul je als zzper % gezien meer voordeel hebben dan de LM uitgaande van 49% loonheffing (2019) vs 25% vpb van de leasemaatschappij. Alle overige voordelen zijn gelijk, je weet alleen nooit hoeveel dat doorwerkt in de prijs van de LM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
Noorwegen gaat ook hard nu. Er zijn er tot vorige week 446 geregistreerd en nummer 1609 en 1759 komen eind december binnen. Uiteraard hebben ze wel hun eigen nummering dus zegt niks over onze nummers hier.

Zegt wel iets over de snelheid waarmee ze nu naar de voorkeurslanden Noorwegen en Nederland lijken te komen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ik ben het hier nog niet tegengekomen, maar ik ga ervan uit dat de levertermijn in België gelijklopend is met die in Nederland? Mijn dealer zijn iets van 3 maanden, maar daar geloof ik geen bal van, zeker niet als ik alle verhalen hier lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
BartDG schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:33:
Ik ben het hier nog niet tegengekomen, maar ik ga ervan uit dat de levertermijn in België gelijklopend is met die in Nederland? Mijn dealer zijn iets van 3 maanden, maar daar geloof ik geen bal van, zeker niet als ik alle verhalen hier lees.
Wellicht is die wat korter omdat het animo minder is. Nederland is natuurlijk vanwege de fiscale voordelen over het algemeen iets aantrekkelijker om een elektrische auto te kopen/leasen.

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 30-10-2018 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 23:44
BartDG schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 19:33:
Heb je het dan over de Kona? Mag die al verkocht worden in België aan particulieren? Toen ik einde van de zomer bij mijn dealers langsging kreeg ik enkel te horen dat ze voorlopig van de importeur niet aan particulieren mogen verkopen en dat ze verplicht per 3 moeten besteld worden. Ook direct de reden waarom ze op de site van Hyundai nog altijd als toekomstig model staan. Kan goed zijn dat ze binnen 3 maanden eindelijk de bestellingen zullen aannemen en dat je dan nog tot van de zomer mag wachten op levering.

Ook de e-Niro is nog niet te bestellen op dit moment. Daar hebben we zelfs nog geen prijzen van gezien.

Heb 2 maanden terug zelf een Ioniq besteld (levertermijn 7 maanden(+3 omdat het een directiewagen is)) en heb toen ook even naar de LEAF gevraagd en die zat toen op 8 maanden. Allemaal uitgaande van geen voorraadmodellen natuurlijk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartDG
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 10:10
Ja, ik bedoel de Kona. Heb ook de Leaf bekeken, maar die actieradius was toch niet voldoende. Komt misschien wel weer in aanmerking als die in 2019 uitkomt met een 60KW accu. Ook de Leaf was vrij snel leverbaar dacht ik. Kwestie van enkele maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Laatst online: 00:41

3_s

Vandaag was het wat kouder & natter en dat heb ik gemerkt aan het verbruik! Waar ik normaal rond de 16 kWh zit voor rit naar deze klant, had ik vanochtend 19,4 en vanavond 18,3!
Noob-vraagje: waarom is het verbruik zo veel hoger in de regen? Vanochtend was het koud, snap ik. Vanavond was het toch 10°c...

En daarnaast: wat een slechte automatische ruitenwisser! Zat geen lijn in, soms als een bezetene bij nauwelijks een drupje, even later geen beweging in een stortbui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
3_s schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:11:
Vandaag was het wat kouder & natter en dat heb ik gemerkt aan het verbruik! Waar ik normaal rond de 16 kWh zit voor rit naar deze klant, had ik vanochtend 19,4 en vanavond 18,3!
Noob-vraagje: waarom is het verbruik zo veel hoger in de regen? Vanochtend was het koud, snap ik. Vanavond was het toch 10°c...

En daarnaast: wat een slechte automatische ruitenwisser! Zat geen lijn in, soms als een bezetene bij nauwelijks een drupje, even later geen beweging in een stortbui.
Why rain impacts range

Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-09 15:39
3_s schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:11:

Er stond ook een leuk windje.... Ik had een circa 20 procent hoger verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de files heb ik gisteren thuis gewerkt en was mijn verbruik 100% lager dan normaal :+

Klopt idd wat betreft regen, maar goede winterbanden of 4 season banden scheelt een hoop, kijk daar goed naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:49:
Door de files heb ik gisteren thuis gewerkt en was mijn verbruik 100% lager dan normaal :+

Klopt idd wat betreft regen, maar goede winterbanden of 4 season banden scheelt een hoop, kijk daar goed naar!
Wat is je bereik nu bij die koudere dagen ? (dus onder de 10 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prettig schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:55:
[...]

Wat is je bereik nu bij die koudere dagen ? (dus onder de 10 graden)
Bij stevig doorrijden 250-300 km max, dan zit je wel op 130+ op de snelweg (rij +- 1:45 voor 200 km waarvan 40 op een 80 weg waar ik +- 100 rijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de UK leveren ze de 39 kwh versie zelfs al kennelijk! Premium trim, ipv Premium SE.
Mooie vergelijking voor de gegadigden die deze kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:31:
[YouTube: Kona Electric Premium Vs Premium SE]

In de UK leveren ze de 39 kwh versie zelfs al kennelijk! Premium trim, ipv Premium SE.
Mooie vergelijking voor de gegadigden die deze kiezen.
Die afdekplaatjes op 6:26 op de plek van stoelverwarming/koeling, af-schu-we-lijk! 8)7

Pagina: 1 ... 17 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.