@Rogierm Check ook even hier: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen Ik denk dat ik zelf voor een Zappi lader ga, of gewoon de granny lader ga gebruiken, maar voor een Kona is dat misschien geen optie vanwege de lange laadtijd.
[ Voor 27% gewijzigd door zonoskar op 22-10-2018 13:38 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hier in NL is ook toegezegd dat er "in oktober" meer informatie zou komen. Fingers crossed!
[ Voor 27% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-10-2018 14:21 ]
Die StinkSkoda die ik nu rij heeft in de winter anders bijzonder vage problemen met deuren die niet op slot willen en de DS3 die ik er voor reed heb zonder een centje pijn naar de 170k gereden. Gebaseerd op N=2 maakt VAG poepauto's en is het franse spul prima.zonoskar schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:32:
Een i3 of een DS... Dan zou het geen DS worden. Ik vertrouw Fransen niet met elektra in gewone auto's, hoe moet dat dan in elektrische auto's.... Ik ben zelf voor een Ioniq gegaan ipv een i3 vanwege het uitermate aantrekkelijk privé lease aanbod van Hyundai. Als ik zakelijk zou leasen, dan was de i3 waarschijnlijk wel een optie, mits binnen budget.
@Rogierm Check ook even hier: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen Ik denk dat ik zelf voor een Zappi lader ga, of gewoon de granny lader ga gebruiken, maar voor een Kona is dat misschien geen optie vanwege de lange laadtijd.
For the first time, Kia sold more than 1.000 electric cars in one month in South Korea. The electric car responsible for this feat was the newcomer Kia Niro EV that had 1.066 units sold last month in its domestic market.
Currently the Hyundai Kona Electric and the Kia Niro EV represent the new generation of electric cars from the Hyundai Kia Automotive Group. Range is no longer a problem, but availability and price still are.
Moreover, the Kia Niro EV will be joined by the next generation Kia Soul EV early next year.
Also last month, Kia’s sister company, Hyundai, sold 102 units of the Hyundai IONIQ Electric and 1.382 units of the Hyundai Kona Electric in South Korea. It’ll be interesting to find out in the next months which one, the Hyundai Kona Electric or the Kia Niro EV will sell the most.
Verwijderd
Elk merk heeft maandagochtend en vrijdagmiddag auto's. Is niet gek als jij je realiseert dat er van sommige auto's 200.000 stuks per jaar worden gemaakt, tsja... Franse auto's zijn m.i. tegenwoordig steeds beter, uitzonderingen daargelaten. Over uitzonderingen gesproken, nog wel een grappig verhaal: ooit een klant gehad die het eerste stuk 'achter mij aan moest rijden omdat zijn navigatiescherm bevroren was en we samen naar een evenement gingen. Wat bleek, een Megane (2010 model) was zodanig slecht geïsoleerd dat bij vorst (ok ok, -10 ofzo) z'n scherm aan het eind van de werkdag LETTERLIJK bevroren was en niks deed tot z'n ventilatie een tijdje had geblazen. Ik ging stuk... Daar zijn die Volvo's dan gelukkig weer goed voor (had toen zelf een 8 jaar oude S80, ding weigerde nooit, zelfs de navigatie niet).PeaceNlove schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
Die StinkSkoda die ik nu rij heeft in de winter anders bijzonder vage problemen met deuren die niet op slot willen en de DS3 die ik er voor reed heb zonder een centje pijn naar de 170k gereden. Gebaseerd op N=2 maakt VAG poepauto's en is het franse spul prima.

190000 op de teller van de super b, nergens last vanPeaceNlove schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:37:
[...]
Die StinkSkoda die ik nu rij heeft in de winter anders bijzonder vage problemen met deuren die niet op slot willen en de DS3 die ik er voor reed heb zonder een centje pijn naar de 170k gereden. Gebaseerd op N=2 maakt VAG poepauto's en is het franse spul prima.
Slechte auto’s worden m.i. niet meer gemaakt.
Ik ben benieuwd wanneer de Kia hier in BE uit komt.
Of de Hyundai, heb er hier NG geen andere gezien, buiten de mijne.
[ Voor 100% gewijzigd door PWM op 23-10-2018 11:55 ]
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Volkswagen had lange tijd een V5 blok.
Het eigenlijk bijna een inline motor, maar om ruimte te besparen zijn de cilinders in een nauwe V-vorm van 15 graden geplaatst. Op deze manier paste een zes- (of vijf-) cilinder motor in de motorruimte van een auto oorspronkelijk ontworpen voor een viercilinder.
Wikipedia: V5 engine
Wikipedia: VR6 engine
[ Voor 12% gewijzigd door Feni op 23-10-2018 10:12 ]
[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 23-10-2018 11:55 ]
ehhhh..HOI
Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing
Misschien vragen in het daarvoor bestemde topic: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen ?Rick1855 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:34:
Net contact gehad met Eneco voor de ICU Eve. Load balancing is bij mij niet mogelijk omdat de afstand tussen de laadpaal en de meterkast meer dan 20 meter wordt (kan niet dichterbij). De afstand is beperkt vanwege de UTP kabel tussen meter een laadpunt. Iemand ervaring met een oplossing voor dit probleem?
Het is een seriële verbinding en die is qua afstand wat beperkt, je zou een repeater kunnen plaatsen (RPi of kant-en-klaar) als het beduidend verder is dan 20 meter of betere bekabeling kunnen gebruiken als je net iets over de 20 meter zit. Er zijn diverse mogelijkheden besproken door mensen die er meer verstand van hebben dan ik, mag je even zoeken.Rick1855 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:34:
Net contact gehad met Eneco voor de ICU Eve. Load balancing is bij mij niet mogelijk omdat de afstand tussen de laadpaal en de meterkast meer dan 20 meter wordt (kan niet dichterbij). De afstand is beperkt vanwege de UTP kabel tussen meter een laadpunt. Iemand ervaring met een oplossing voor dit probleem?
Kona Premium 64kW Dark Knight geleverd 28 januari 2019/Kona Premium 64kW Tangerine Orange oktober 2019, Aften ICU 3x32A/Load balancing
Thanks, ik ga dat forum eens doorspitten.Feni schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:43:
[...]
Het is een seriële verbinding en die is qua afstand wat beperkt, je zou een repeater kunnen plaatsen (RPi of kant-en-klaar) als het beduidend verder is dan 20 meter of betere bekabeling kunnen gebruiken als je net iets over de 20 meter zit. Er zijn diverse mogelijkheden besproken door mensen die er meer verstand van hebben dan ik, mag je even zoeken.
Update; forum laadpalen doorzocht op UTP en geen zinnige informatie gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door Rick1855 op 23-10-2018 11:51 ]
Nooit gewetenFeni schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 10:11:
[...]
Volkswagen had lange tijd een V5 blok.![]()
Het eigenlijk bijna een inline motor, maar om ruimte te besparen zijn de cilinders in een nauwe V-vorm van 15 graden geplaatst. Op deze manier paste een zes- (of vijf-) cilinder motor in de motorruimte van een auto oorspronkelijk ontworpen voor een viercilinder.
Wikipedia: V5 engine
Wikipedia: VR6 engine
Ik heb met precies hetzelfde te maken maar dan voor een paal met load balancing via new motion. Ook 20 meter beperking. Die beperking komt alleen voort uit die signaal kabel die blijkbaar een variant op de RS232 interface is. Normaal gesproken staat hier zo'n 15 meter aan kabel voor echter is dit ook afhankelijk van de gebruikte kabel kwaliteit en in zeer hoge mate afhankelijk van de speed die de poort van de slimme meter eruit gooit. Over een kwalitatief goede UTP kabel wordt dit dus blijkbaar op 20 meter gezet. Echter in de praktijk is mijn vermoeden dat het met bv 25/26 meter ook nog niet in de problemen loopt.Rick1855 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:34:
Vanuit new motion is die grens van 20 meter dan ook meer een soort garantie grens waar men instaat voor het signaal. Men wil het ook wel iets langer uitrollen maar dan verschuift verantwoordelijkheid naar de gebruiker. Tijdens installatie wordt er dan met de hogere lengte getest en indien het werkt kan je het risico nemen om het zo te laten.
De vraag is dus hoeveel meer lengte uiteindelijk vereist is voor de aanleg.
Indien de communicatie snelheid misschien kan worden bijgesteld naar een stapje lager kan dit voor een veel grotere te overbruggen afstand zorgen. Maar dit is dan een aanpassing die in de slimme meter moet op plaatsvinden en dat zal wel niet zo eenvoudig liggen.
Indien het echt allemaal niet mogelijk is dan laat men het load balancing principe vervallen en dan laat men de paal een bovengrens aan tikken van zo'n 16A. Dit is niet zo bevorderlijk voor de laadsnelheid. In dat geval zou ik de aansluit laten omzetten van 1 fase naar 3x25A voor zelfde vastrecht tarief en dan 1 fase van 25A dedicated toewijzen aan de auto. Dan zit er nog een beetje vaart in.
Ik zelf laat uiteindelijk de load balancer methode met 25/26 meter installeren en kijk tijdens installatie aan hoe het communiceert. Uiteindelijk gaat het spulletje de grond in dus verwacht ook minder interferentie en stoorpulsen met een laag zand erover.
Everything has Pro's & Con's.....
Jammer dat dit laadpaalverhaal dan toch weer in dit topic doorgaat, dit is relevant voor iedereen met een EV... Dit is niet specifiek iets voor de Kona of Niro
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-10-2018 13:57 ]
oh overheen gekeken. Zal voortaan dit in draadje laadpalen droppen.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:54:
offtopic:
Jammer dat dit laadpaalverhaal dan toch weer in dit topic doorgaat, dit is relevant voor iedereen met een EV... Dit is niet specifiek iets voor de Kona of Niro
Kona Electric Premium Tangerine Comet 64KwH, besteld in zomer 2018, leverdatum 12 februari 2019
Apart verhaal. We zitten in al bijna in maand 11. Dus na ruim 2 maanden komt men hier achter.Liesjuuh2106 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:45:
Ik volg dit forum al een tijdje. Ik heb zelf in augustus een Kona Electric besteld. Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat Hyundai mijn bestelling niet correct heeft doorgevoerd. Dat betekent dat ik de auto opnieuw moet bestellen en pas eind volgend jaar de auto kan krijgen in plaats van begin volgend jaar. Iemand hiermee ervaring?
Op het moment dat de order werd ingeschoten(begin september) kon er bij mij na een aantal werkdagen een productie ordernummer (bestaande uit jaartal en order volgnummer) samen met systeemorder nummer en dealer nummer worden opgeleverd vanuit het order reserverings systeem van de importeur met daarbij een geschatte leverings datum.
Ik denk dat er nu een stukje creatief boekhouden(kijken of er ergens een productieplaats vrijvalt door cancelled klantorders) moet plaatsvinden door de dealer anders zie ik het somber in.
En wie is er in de fout gegaan? De dealer of de importeur? Heb je iets op papier staan van de originele leverdatum? Spijtig genoeg geeft het overschrijden van de leverdatum vaak alleen maar het recht op kosteloos annuleren. Maar afhankelijk van wie er in de fout is gegaan kan je proberen er wat extras uit te krijgen mocht je opnieuw bestellen.Liesjuuh2106 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:45:
Ik volg dit forum al een tijdje. Ik heb zelf in augustus een Kona Electric besteld. Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat Hyundai mijn bestelling niet correct heeft doorgevoerd. Dat betekent dat ik de auto opnieuw moet bestellen en pas eind volgend jaar de auto kan krijgen in plaats van begin volgend jaar. Iemand hiermee ervaring?
Geen wonder dat ik tot volgende zomer moet wachtenDarkSim1986 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:59:
... Hyundai, sold 102 units of the Hyundai IONIQ Electric ...

No keyboard detected. Press F1 to continue.
https://www.autoblog.nl/n...t-tussenauto-116240?amp=1
Hyundai wil levertijd Hyundai KONA Electric inkorten en biedt nieuw alternatief: de elektrische tussenauto.
• Vertraging in levertijd Hyundai KONA Electric versneld inlopen
• In 2019 hogere productie gewilde elektrische auto
• Tussenauto Hyundai IONIQ Electric uit voorraad leverbaar
https://u3397378.ct.sendg...UWO4m9Lgnq4Art90Bog-3D-3D
[ Voor 11% gewijzigd door prettig op 23-10-2018 18:43 ]
[ Voor 23% gewijzigd door daemonix op 23-10-2018 18:46 ]
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Verwijderd
Ja prutsers zijn het zeker. Maar de druk en opinie heeft wel enigszins gewerkt.....prioriteit in productie naar NL en tussen-auto (en heel eerlijk, ze hebben niks anders te bieden qua EV dan de Ioniq).Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:06:
Niet intrappen dus, auto nemen met de halve range omdat je eerste keuze te lang duurt qua levering... Struisvogel gedrag van Hyundai, prutsers!
Al 10x beter dan: NIKS zeggen, NIKS uitleggen en NIKS doen.
In Noorwegen inmiddels 451. Dus qua verdeling (i.r.t. de totaal bestellingen per land) komen we er niet slecht af volgens mij.
volgens mail van Hyundai !
Verwijderd
Morgen een excuus mail dat dit een stagiair was die het onder het genot van een kater intikte en per ongeluk op send had gedrukt...prettig schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:24:
Niet voor niets zijn er sinds de introductie van deze elektrische auto op 1 september van dit jaar al 414 eenheden de weg op.
volgens mail van Hyundai !
"Opgelopen vertraging nog voor einde 2018 inhalen
Hyundai werkt daarom momenteel keihard om de levertijd van de KONA Electric op te lossen. Niet alleen wordt de elektrische auto momenteel in hoog tempo uitgeleverd aan klanten die de auto besteld hebben. Hyundai is bovendien drukdoende om de opgelopen vertraging van de afgelopen maanden nog voor het einde van dit jaar in te halen. Om dit te bewerkstelligen, zijn de vertraagde orders alsnog door de fabrikant toegewezen aan Nederland."
Ben benieuwd! @possimpible of jij weet vast of kunt achterhalen of dit een PR stunt is of niet
[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 23-10-2018 20:36 ]
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Verwijderd
Gewoon een Zappi lader kiezen!Rick1855 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:34:
blz. 27 van de handleiding;
Extending the sensor cable
If there is a need to extend the sensor cable, twisted-pair cable like CAT5 or telephone cable must be used. DO NOT use mains cable, bell wire or speaker cable. It is important to use only twisted-pair cable to maintain signal integrity. The cable can be extended up to 100m.
En voor load balancing is geen abonnement nodig, scheelt ook weer in de kosten.
P1 splitter erop. Even googlen.Juggie0007 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:49:
En als de P1 port al in gebruik is door Plugwise smile?
[ Voor 31% gewijzigd door Electrons op 24-10-2018 00:07 ]
Ze zijn echt gek daar: moet je zelf dus leasen !
Als je nu in een dure ICE rijdt dan is dat dan toch een mogelijke oplossing? De leasekosten voor de Kona beginnen pas te lopen als je hem hebt. Moet alleen de LM of werkgever er ook trek in hebben om zo'n constructie aan te gaan.prettig schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:09:
Kona EV en ioniq als tussen-wagen.....
Ze zijn echt gek daar: moet je zelf dus leasen !
Ik *gok* dat meer dan 90% die Kona niet zelf koopt.prettig schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:50:
En als je hem koopt gaat dat niet op.
En in dit geval heb je niet te maken met auto's die uit contract lopen of ineens naar een hogere bijtelling klappen (die van mij gaat in mei van 14% naar 25%, als ik niet voor die tijd een EV heb dan gaat me dat serieus geld kosten). Dus dan is het leed toch nog wel te overzien?
[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-10-2018 09:57 ]
Valt mee, volgens de dealer heel veel ZZP klanten die hem kopen.CyBeRSPiN schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:54:
[...]
Ik *gok* dat meer dan 90% die Kona niet zelf koopt.
En in dit geval heb je niet te maken met auto's die uit contract lopen of ineens naar een hogere bijtelling klappen (die van mij gaat in mei van 14% naar 25%, als ik niet voor die tijd een EV heb dan gaat me dat serieus geld kosten). Dus dan is het leed toch nog wel te overzien?
Wij zitten aan Eneco vast en doet niet in Zappi laders volgens mij.jgkt schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:03:
[...]
Gewoon een Zappi lader kiezen!
blz. 27 van de handleiding;
Extending the sensor cable
If there is a need to extend the sensor cable, twisted-pair cable like CAT5 or telephone cable must be used. DO NOT use mains cable, bell wire or speaker cable. It is important to use only twisted-pair cable to maintain signal integrity. The cable can be extended up to 100m.
En voor load balancing is geen abonnement nodig, scheelt ook weer in de kosten.
Nee dat is je ordernummer, dealer moet even goed kijken: reserveringsnummer moet je hebben.Harvest2002 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:00:
Volgens mijn dealer heb ik ordernummer 21071770.Iemand enig idee welke leverdatum (maand) hierbij hoort?
2018-nummer
Ok. Bedankt. Vraag ik op.prettig schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:02:
[...]
Nee dat is je ordernummer, dealer moet even goed kijken: reserveringsnummer moet je hebben.
2018-nummer
Wat een heerlijke auto
Zit als een maatpak (ben 1,98 m), ligt als een blok op de weg, gaat als de brandweer, is netjes en keurig afgewerkt, goede geluidsinstallatie, en is super efficent (gemiddelde verbruik over 3.200 km aan proefritten 159 Wh per km
Deze zomer besteld levering eind november 2018
17-JUL-2021 met volgnummer 70Harvest2002 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:00:
Volgens mijn dealer heb ik ordernummer 21071770.Iemand enig idee welke leverdatum (maand) hierbij hoort?

[ Voor 3% gewijzigd door Him_ op 24-10-2018 12:31 ]
Wat is jouw reserveringsnummer?Juggie0007 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:24:
Ik heb (eindelijk) een korte proefrit kunnen maken. Mijn bestelling gaat via LM en aflevering via centrale dealer hierdoor zijn niet alle dealers bereid een proefrit aan te bieden.
Wat een heerlijke auto
Zit als een maatpak (ben 1,98 m), ligt als een blok op de weg, gaat als de brandweer, is netjes en keurig afgewerkt, goede geluidsinstallatie, en is super efficent (gemiddelde verbruik over 3.200 km aan proefritten 159 Wh per km
Deze zomer besteld levering eind november 2018
Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd
Dat weet ik niet, ik ga eind oktober bellen voor een vinno. De bedoeling is om op 22 november de bootlossing van m.v. Morning Crown in de Britt. te R'dam bij te wonen (als dat gaat lukken).
Lijkt mij leuk om mijn oude werkplek weer eens te bezoeken.
Link: https://www.kia.com/nl/modellen/e-niro/ontdekken/#specsDe revolutionaire Kia e-Niro maakt elektrisch rijden naast relaxed ook heel betaalbaar. De definitieve prijzen zijn nog niet bekend, maar we kunnen al wel melden dat de rijkst uitgeruste versie van de Kia e-Niro 64kWh ook in 2019 nog in aanmerking zal komen voor de volledige 4% bijtelling. Hiermee komt de fiscale waarde onder de € 50.000. Ook kunnen we nu de specificaties van deze ExecutiveLine met je delen.
Het eerste wat me opvalt: geen app!
Ze willen ons vast masseren dat levering wel eens laat 2019 kan gaan worden.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-10-2018 18:07 ]
Dat heb ik nog niet bij de Kona gezien (niet goed genoeg gekeken?)Momenteel wordt Kia Connected Services voor de e-Niro ontwikkeld. Lees meer over Kia Connected Services via onderstaande link.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Nee bij Kona komt er niks (zover bekend). Maar ik let nu goed op de app omdat in Noorwegen de eerste lichting e-Niro’s geen app zal krijgen, ook achteraf niet. De communicatiemodule zelf wordt nog ontwikkeld blijkbaar, niet alleen de app.daemonix schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:13:
Geen App? Wordt ontwikkeld:
[...]
Dat heb ik nog niet bij de Kona gezien (niet goed genoeg gekeken?)
Dat vrees ik ook. Maar dat voorverwarmen werkt sowieso alleen als ie aan de paal hangt (erg jammer, zeker met 60kWh).prettig schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:18:
ja maar de app is wel beperkt... heel beperkt (afstand voorverwarmen zit er niet in hoor).
Beter dan helemaal geen app. Ik wil minimaal kunnen zien of het laden nog loopt zodat je niet voor verrassingen komt te staan na een dagje weg.
Gewoon 15 min voorverwarmen als soc meer dan 10% of zo.
- verwarmde stoelen achter
- stoelventilatie voor
- warmtepomp
En qua app sluit ik me aan bij CyReRSPiN, als ik maar kan zien wat de status qua opladen is.
Zo, nu nog de definitieve prijs en zorgen dat er besteld kan worden! Wil hem graag uiterlijk 7 maart (wederom een mooi verjaardagscadeau) rijden want dan gaat mijn Octavia uit de lease!
Moet je een hoop geluk hebben denk iksmoken schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:50:
Ik vind het wel een mooi pakket qua uitrusting!
- stoelventilatie voor
- warmtepomp
En qua app sluit ik me aan bij CyReRSPiN, als ik maar kan zien wat de status qua opladen is.
Zo, nu nog de definitieve prijs en zorgen dat er besteld kan worden! Wil hem graag uiterlijk 7 maart (wederom een mooi verjaardagscadeau) rijden want dan gaat mijn Octavia uit de lease!
Ben ik ook bang voor ... enige wat ik kan doen is alle signalen in de gaten houden en bij nieuws snel (proberen te) handelen.
Maar misschien verrast Kia met enorme voorraden 😂
En ik zie geen dakraamsmoken schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:50:
Ik vind het wel een mooi pakket qua uitrusting!
- stoelventilatie voor
- warmtepomp

Ik ben zo slecht in wachten....😣
Juist! Hopelijk zit die er niet in inderdaad ...PeaceNlove schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:56:
[...]
En ik zie geen dakraam, hopelijk ook echt niet zo, want mijn 1,98 en een dakraam zijn meestal geen goede combi
maareh: als hij over een tijdje te bestellen is, nemen jullie dan gewoon de gok?? Ik bedoel, wat nou als het niet “past”? In geval van lease zit je er een paar jaar aan vast, in geval van koop AUW.
Verwijderd
Lease: gewoon doorgeven aan iemand anders, LM’s hebben infinite reserveringen.smoken schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:25:
[...]
Juist! Hopelijk zit die er niet in inderdaad ...
maareh: als hij over een tijdje te bestellen is, nemen jullie dan gewoon de gok?? Ik bedoel, wat nou als het niet “past”? In geval van lease zit je er een paar jaar aan vast, in geval van koop AUW.
Koop: met winst doorverkopen.
Vraag > aanbod, tel uit je winst.
Gewoon ff proefrit maken als ze er zijn.
Tx voor de reactie!Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:41:
[...]
Lease: gewoon doorgeven aan iemand anders, LM’s hebben infinite reserveringen.
Koop: met winst doorverkopen.
Vraag > aanbod, tel uit je winst.
Gewoon ff proefrit maken als ze er zijn.
Ik vraag het van te voren even bij de LM na hoe ze hiermee omgaan...Just to be sure.
En test rit inderdaad sowieso zodra hij bij de dealers staat.
Heb al even in een gewone Niro gezeten en dat was met een raampje en net niet, dus vertrouw er op dat het goed moet komen. Verder was de zithouding toen ok. Mocht ik na 6 maanden toch rugpijn oid hebben gaat de auto gewoon naar een minder lange collega...smoken schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:25:
[...]
Juist! Hopelijk zit die er niet in inderdaad ...
Zitten in hetzelfde schuitje, zelfde LM.jgkt schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:17:
Ben jij of ken jij iemand die zijn Kona Electric van de laatste boot (Morning Composer begin vorge week) al heeft? Of weet wanneer hij/zij hem krijgt?
Ik ben zo slecht in wachten....😣
Zou volgende week goed moeten komen toch?
Dat is me door de dealer en de LM beloofd ja....Guia schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:02:
[...]
Zitten in hetzelfde schuitje, zelfde LM.
Zou volgende week goed moeten komen toch?
De dealer zei vandaag dat de auto's in R'dam staan, leverdatum nnb, wachten op Hyundai NL en transporteur.
De Niro ev is nog niet te bestellen via hun.
Verwijderd
Vervoerder naar de dealer heeft 2 weken de tijdVerwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:20:
'Onze' Kona's staan ook nog bij de haven in Rotterdam, vandaag de dealer nog weer gebeld, niet meer bekend. Op het forum hier weten we meer dan dat de dealer zelf weet heb ik het idee....
Volgens de Noorse KIA site hebben ze twee demo-modellen van de fabriek 'geleend' die op bepaalde dagen te bekijken (geen proefrit) zijn in de periode tussen 28 oktober en 9 november. Misschien wishfull thinking, maar hopelijk komen ze daarna ook deze kant... en kunnen we de e-Niro half november een keer in elk geval in het echt bekijken.
Ding rijd gewoon rond in Korea ! (bekijk de video's van Bjorn dan hoef je hem niet eens meer te zien).
[ Voor 3% gewijzigd door prettig op 25-10-2018 07:43 ]
Jij koopt iets van ~€50K zonder het gezien te hebben?prettig schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:32:
We hebben we er "misschien" 2 om straks te bekijken (geen proefrit, zeldzame auto)
Ding rijd gewoon rond in Korea ! (bekijk de video's van Bjorn dan hoef je hem niet eens meer te zien).

Meegaan met je tijd en beseffen dat als je iets op de markt brengt dat de hele wereld dat weet en ziet.
We weten hier meer van die auto's dan de importeurs/dealers/pers.
Gaan straks zeker nog een spectaculaire launch krijgen van de e-Niro, pers gedoe, de reviews. Man wat achterhaald.
Tja, haat wat je wil haten, veranderen zal het (nu althans) niet.prettig schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:51:
Ik haat dat soort old-school auto marketing, we zijn gekke henkie niet!
Meegaan met je tijd en beseffen dat als je iets op de markt brengt dat de hele wereld dat weet en ziet.
We weten hier meer van die auto's dan de importeurs/dealers/pers.
Gaan straks zeker nog een spectaculaire launch krijgen van de e-Niro, pers gedoe, de reviews. Man wat achterhaald.
Vraag is op dit moment zo enorm veel groter dan aanbod dat ze ongeveer overal mee weg kunnen komen. Zie ook de Kona leveringsellende en Tesla en de productie- en kwaliteitsproblemen die er zijn geweest (schijnt nu wel beter te gaan
Ik ben gegaan voor de Hankook-banden die Hyundai zelf op de eigen site icm de Kona Electric aanbiedt. Dat zou toch een goede combi moeten zijn.JoebarRC schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:02:
Winterbanden en EV, ik kreeg gisteren een mail van de LM om voor de kona de winterbanden wissel te plannen.. beetje vroeg nog en ik kan dat zelf regelen bij profile. Maar zijn er tweakers die een idee hebben wat voor merk of type winterbanden het beste ev resultaat hebben?, ik ga ervanuit dat het verbruik omhoog gaat, gisteren al met de regen en storm van gem 14.4kWh/100 naar 16.7 gegaan, winterbanden met het zachte rubber zal waarschijnlijk nog hoger verbruik hebben.. maar welke banden??
Ik heb via LP nog geen bericht gekregen, dat ze week 45 niet gaan halen (eerder was dat week 42) dus dat zou we aansluiten bij de planning van lossen van de composer en dan max drie weken tot aflevering... 🙏🏻
Kijk heel goed naar het energielabel. B of c is haalbaar, maar ik kreeg eerst EJoebarRC schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:02:
Winterbanden en EV, ik kreeg gisteren een mail van de LM om voor de kona de winterbanden wissel te plannen.. beetje vroeg nog en ik kan dat zelf regelen bij profile. Maar zijn er tweakers die een idee hebben wat voor merk of type winterbanden het beste ev resultaat hebben?, ik ga ervanuit dat het verbruik omhoog gaat, gisteren al met de regen en storm van gem 14.4kWh/100 naar 16.7 gegaan, winterbanden met het zachte rubber zal waarschijnlijk nog hoger verbruik hebben.. maar welke banden??
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Dat is 2018-0397 verwachting is nu 28/11/18 in Rotterdam volgens dealer. Volgens de carrier 24/11/18
Levering zou eerst week 52 2018 zijn, maar dit gaat al richting eind januari / begin februari.
Gaat om een Galaxy Grey versie.
Eind Q4DarkSim1986 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:48:
ben benieuwd wanneer de prijs van de Niro EV eindelijk bekend worden gemaakt
Ik heb het reserveringsnummer 2018-0054, is daar wat van af te leiden?
THX!
[ Voor 10% gewijzigd door Daacuso op 25-10-2018 13:50 ]
If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!
Verwijderd
Kona? Dan had jij je auto al lang moeten hebben... Er zijn er 200 op kenteken gezet waarvan +- 30-50 dealer auto's?cautje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:47:
Manne,
Ik heb het reserveringsnummer 2018-0054, is daar wat van af te leiden?
THX!
Verwijderd
Dank voor het delen van jullie ervaringen en informatie! Erg behulpzaam en interessant voor mij.
Zelf wil ik ook bijdragen door info te delen:
- De auto is op 11 juli jl. definitief besteld bij de dealer (door de LM)
- Kleur: Galactic Grey
- Eerst gecommuniceerde verwachte leverdatum: in de week van 30 september 2018
- Op 22 september jl. nieuwe verwachte leverdatum gekregen: in de week van 10 december 2018
Gisteren de dealer weer gesproken en de volgende info gekregen (op aanvraag):
- Productie #: 2018-0545
- Order#: 21070904
Hyundai dealer zei gisteren dat de leverdatum van 10- dec-2018 nog steeds verwacht is en dat hij verder niets kan zien in het systeem dat ze hiervoor tot hun beschikking hebben.
Morgen wordt er alvast een laadpaal geïnstalleerd. Kan nie wachten tot de auto er is maar ben nog even niet te enthousiast over de datum. Eerst maar eens zien dat er geleverd wordt.
Ik reed hiervoor in een Ampera maar die liep uit de 0% bijtelling. Nu even tijdelijk een andere (oude) auto via werkgever totdat de Kona er is.
Verwijderd
Altijd aan de laadpaal op kantoor. En dat was vrijwel iedere dag genoeg om op en neer te rijden. Als ik naar een klant ging dan moest ik wel bijna altijd een keer bijtanken in die wekenCyBeRSPiN schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:27:
@Verwijderd dus je reed een Ampera zonder laadpaal thuis? Hoe deed je dat dan? Veel op de range extender gereden?

Die Ampera was overigens niet mijn eigen keuze destijds, was enige auto die over was (eigendom van werkgever) en ik kon wel leven met 0% bijtelling.

11 juli jl. definitief (maar LM, dus wellecht hun voorraad)--> 2018-0545 en order 21070904, 10 december
Launch event besteld (of paar dagen later) en 2018-985 of 895 (heb het ergens), levering januari.
reserveringsnummer 2018-0054 --> heeft hem schijnbaar nog niet ! (of tikfoutje)
Verwijderd
1: leasemaatschappijen bestellen hem DIRECT, en laten hem pas later afnemen, dus dat gaat sowieso schuin. Stel dat jouw leasemaatschappij op dag 1 1000 auto's besteld, en jij neemt de 999'ste auto in augustus van ze af, dan kun je alsnog als een van de eerste bestuurders je auto hebben.prettig schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:50:
hmmmm .... reserveringsnummers maar eens naast de besteldatum leggen...
11 juli jl. definitief (maar LM, dus wellecht hun voorraad)--> 2018-0545 en order 21070904, 10 december
Launch event besteld (of paar dagen later) en 2018-985 of 895 (heb het ergens), levering januari.
2: Productienummer = geen reserverignsnummer, alle reserveringnummers bestaan uit 2107XXXX. Productienummer is een onbekend nummer, zal ook wel chronologisch gerankschikt zijn?
Verwijderd
Ik heb de benamingen doorgegeven die de dealer gebruikte, maar - met alle respect - volgens mij snapt die beste man het niet allemaal precies welk nummer wat is. Hij zag in ieder geval 2 nummers in zijn systeem.Verwijderd schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:52:
[...]
2: Productienummer = geen reserverignsnummer, alle reserveringnummers bestaan uit 2107XXXX. Productienummer is een onbekend nummer, zal ook wel chronologisch gerankschikt zijn?
Hier reserveringsnummer 2018-1216 met leververwachting van februari 2019. Er zit (behoudens 2018-0054) wel een logische volgorde in. Betekent wel dat de komende maanden heel veel KONA's worden uitgeleverd. Laten we hopen dat dat gebeurt.prettig schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:50:
hmmmm .... reserveringsnummers maar eens naast de besteldatum leggen...
Kona Electric met reserveringsnummer 2018-1216 die op 15 maart 2019 is geleverd
Dit topic is gesloten.