Welke regio?sten123 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:20:
Van het weekend voor 25 man bbq regelen.
Nu hebben we een x budget voor de bbq.
Waar halen jullie het vlees als het niet van de slager komt ?
Zelf vind ik de lidl wel het lekkerste bbq vlees hebben wat is jullie keuze daarin?
Regio twente.
PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+
@Bjorn180179 ik heb geen Rogue en kan daar dus niks over zeggen, maar mijn Prestige heeft wel een Sizzle Zone en die schopt kont.
Na vijf minuten is de SZ heet genoeg om een ribeye te searen (800C+). Dat is eigenlijk mijn main use case van de SZ
Ik weet zo de stats niet, maar de SZ verbruikt beduidend minder gas dan de vier gewone branders van de bbq zelf.
Zou ik een ribeye willen searen met de gewone branders, dan komt de temperatuur sowieso ‘maar’ tot ~700C en zou ik eerst 10-20 minuten met de vier branders volledig open moeten branden om tot die temperatuur te komen. Dan met klamme dicht geknepen billen de steak searen in de hoop dat er door het vallende vet geen grease fire ontstaat. Dat heb ik nu een paar keer gehad en blijkbaar is een high heat burn-off niet genoeg en moet ik mijn gasser vaker een schoonmaakbeurt geven
Nee, voor het searen van vlees op de gasser gebruik ik liefst de SZ en daarnaast kun je er natuurlijk ook prima pannetjes mee opwarmen, zoals op een gewone zijbrander.
Het grote nadeel van de SZ, maar dat is ook weer inherent aan een gas-barbecue, is dat de vlam bij harde wind kan gaan wakkeren en dan ontbrandt het gas niet gelijkmatig over het keramiek. Dat gaat niet alleen ten nadele van de temperatuur, maar soms gaat de vlam dan ook wat omhoog, weg van je keramiek en dichter bij je vlees dus.
Ik heb tegen de wind drie stalen plaatjes gekocht die je elkaar klikt en zo rondom de SZ staan. Dat helpt iets, maar ook niet 100% natuurlijk.
Let wel, mijn gasser staat open en bloot in de tuin en dus niet beschut onder een afdak ofzo. Daarnaast heb ik ook nog eens de pech dat het hier veel waait
Na vijf minuten is de SZ heet genoeg om een ribeye te searen (800C+). Dat is eigenlijk mijn main use case van de SZ
Zou ik een ribeye willen searen met de gewone branders, dan komt de temperatuur sowieso ‘maar’ tot ~700C en zou ik eerst 10-20 minuten met de vier branders volledig open moeten branden om tot die temperatuur te komen. Dan met klamme dicht geknepen billen de steak searen in de hoop dat er door het vallende vet geen grease fire ontstaat. Dat heb ik nu een paar keer gehad en blijkbaar is een high heat burn-off niet genoeg en moet ik mijn gasser vaker een schoonmaakbeurt geven

Nee, voor het searen van vlees op de gasser gebruik ik liefst de SZ en daarnaast kun je er natuurlijk ook prima pannetjes mee opwarmen, zoals op een gewone zijbrander.
Het grote nadeel van de SZ, maar dat is ook weer inherent aan een gas-barbecue, is dat de vlam bij harde wind kan gaan wakkeren en dan ontbrandt het gas niet gelijkmatig over het keramiek. Dat gaat niet alleen ten nadele van de temperatuur, maar soms gaat de vlam dan ook wat omhoog, weg van je keramiek en dichter bij je vlees dus.
Ik heb tegen de wind drie stalen plaatjes gekocht die je elkaar klikt en zo rondom de SZ staan. Dat helpt iets, maar ook niet 100% natuurlijk.
Let wel, mijn gasser staat open en bloot in de tuin en dus niet beschut onder een afdak ofzo. Daarnaast heb ik ook nog eens de pech dat het hier veel waait
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Thanks voor de uitleg. Ja als je met de sizzle een pannetje kan opwarmen is dat prima en hoef geen gewone zijbrander te kiezen. Hier in het oosten waait het wat minder.Apie! schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:07:
@Bjorn180179 ik heb geen Rogue en kan daar dus niks over zeggen, maar mijn Prestige heeft wel een Sizzle Zone en die schopt kont.
Na vijf minuten is de SZ heet genoeg om een ribeye te searen (800C+). Dat is eigenlijk mijn main use case van de SZIk weet zo de stats niet, maar de SZ verbruikt beduidend minder gas dan de vier gewone branders van de bbq zelf.
16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer
Ik zou eens kijken bij meerdanvlees.nl. heb daar vaker wat opgehaald. Van simpele BBQ pakketten tot grote stukken vlees.
Hanos of Makro?
Wat is je idee bij "bbq-vlees"? A la minute spul dat je alleen even afgrillt of bavette en dergelijke?
Wat is je idee bij "bbq-vlees"? A la minute spul dat je alleen even afgrillt of bavette en dergelijke?
Beimer heeft nu ook een eigen winkel, maar pas op: Veel van het "verse" vlees moet nog even rijpen voordat je het echt kan gebruiken.
Aalvink, lekker online bestellen en zaterdags op de markt in Enschede ophalen..
Beimer ben ik zelf niet zo fan van, laatste wat ribeyes en een picanha gehaald, Ze zijn redelijk goedkoop, en dat merk je ook wel bij dit soort vlees, het is niet de kwaliteit van een mooi ras zoals bij BBQuality of Beef&Steak..
Aalvink vind ik dan net iets beter qua kwaliteit, maar ook hier is het rundvlees vrij mager (NL Vlees)..
Voor mooie steaks/rundvlees geef ik dan liever wat meer uit en selecteer ik een mooi ras.
Ik heb nog even een ander vraagje, ik ben nu 3 weken aan het bbq'en op een kamado, en gisteren dacht ik even om de kamado schoon te branden nadat ik een kippetje had bereid (nu 10-12x op gebbq'ed)..
Ik had er niet zo heel veel houtskool meer inzitten, maar toch kreeg ik de temperatuur richting de 300-330 graden..
Echter viel me op dat hij boven de 250-270 graden echt ontzettend begon te roken, het leek wel een schoorsteen... De hele straat was blauw van de rook..
Is dit normaal??
Zoveel rotzooi zat er niet op de deflectorstenen, als ik dit rook gedrag ook met pizza's krijg dan vraag ik me af hoe lekker de pizza's worden..
Beimer ben ik zelf niet zo fan van, laatste wat ribeyes en een picanha gehaald, Ze zijn redelijk goedkoop, en dat merk je ook wel bij dit soort vlees, het is niet de kwaliteit van een mooi ras zoals bij BBQuality of Beef&Steak..
Aalvink vind ik dan net iets beter qua kwaliteit, maar ook hier is het rundvlees vrij mager (NL Vlees)..
Voor mooie steaks/rundvlees geef ik dan liever wat meer uit en selecteer ik een mooi ras.
Ik heb nog even een ander vraagje, ik ben nu 3 weken aan het bbq'en op een kamado, en gisteren dacht ik even om de kamado schoon te branden nadat ik een kippetje had bereid (nu 10-12x op gebbq'ed)..
Ik had er niet zo heel veel houtskool meer inzitten, maar toch kreeg ik de temperatuur richting de 300-330 graden..
Echter viel me op dat hij boven de 250-270 graden echt ontzettend begon te roken, het leek wel een schoorsteen... De hele straat was blauw van de rook..
Is dit normaal??
Zoveel rotzooi zat er niet op de deflectorstenen, als ik dit rook gedrag ook met pizza's krijg dan vraag ik me af hoe lekker de pizza's worden..

[ Voor 38% gewijzigd door verstappen33 op 14-07-2020 08:28 ]
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
@verstappen33 Waarschijnlijk wat aanslag van vet aan de binnenkant van je kamado/rooster. Zelf heb ik dat ook als ik ze weer eens naar 300+ aanjaag dat er even flink wat rook is en daarna is het weer verdwenen.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Het heeft zeker 20 minuten flink staan roken op 300-320 graden.Hari-Bo schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:55:
@verstappen33 Waarschijnlijk wat aanslag van vet aan de binnenkant van je kamado/rooster. Zelf heb ik dat ook als ik ze weer eens naar 300+ aanjaag dat er even flink wat rook is en daarna is het weer verdwenen.
Toen waren de kolen zo goed als op en zakte de temperatuur gelijdelijk en heb ik de schuiven maar dicht gedaan omdat ik de buren niet verder tot last wilde zijn...
En bij welke winkel zou jij dan het beste bbq vlees halen? de duitse LIDL heeft naar mijn weten wel lekker vlees.
Voor 25 man een bbq is meestal bier en snelle hap
.
Het is maar net wat je wil en wat men verwacht?
Budget is bekend dus kan je zelf de wiskunde doen
.
Ik heb vlees bij Beimer gehaald en dat is prima, maar moet nog wel rijpen. En dat moet je wel weten/doen.
Voor de rest prima vlees voor het geld wat je er voor betaald.
Zelf heb ik goede ervaring bij https://www.stoervlees.com/ , het is heel goed vlees en super aardige mensen die je graag hulp bieden bij vragen.
Prijs/kwaliteit is in mijn ogen heel goed.
Succes en ben benieuwd wat het geworden is.
Budget is bekend dus kan je zelf de wiskunde doen
Ik heb vlees bij Beimer gehaald en dat is prima, maar moet nog wel rijpen. En dat moet je wel weten/doen.
Zelf heb ik goede ervaring bij https://www.stoervlees.com/ , het is heel goed vlees en super aardige mensen die je graag hulp bieden bij vragen.
@verstappen33 Er zit ook vetslag op je keramiek: dome, vuurpot en onderschaal niet alleen roosters en plates. Dat zal ook wel wat blauwe rook opleveren als het warmer/heter word.
Ik heb hem ook eens schoon staan branden met alle roosters enzo er in, gelukkig stond de wind goed. 😉
(koop overigens goedkope steenkool voor "nuteloos" warmstoken.) Daarna mn gietijzer gereinigd en geseasoned. Eerst met rijst olie later met criscovet wat toch beter resultaat heeft. Ook dat rookt licht op 200 graden.
Gewoon eerst een natte vinger in de lucht om de windrichting te checken en later op de avond doen als meeste al binnen zitten en de ramen dicht hebben....😋
Ik heb hem ook eens schoon staan branden met alle roosters enzo er in, gelukkig stond de wind goed. 😉
(koop overigens goedkope steenkool voor "nuteloos" warmstoken.) Daarna mn gietijzer gereinigd en geseasoned. Eerst met rijst olie later met criscovet wat toch beter resultaat heeft. Ook dat rookt licht op 200 graden.
Gewoon eerst een natte vinger in de lucht om de windrichting te checken en later op de avond doen als meeste al binnen zitten en de ramen dicht hebben....😋
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Vorig jaar ook een bbq voor de gehele familie gehouden (30-35 man incl kinderen in diverse leeftijden)..drogba schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:03:
Voor 25 man een bbq is meestal bier en snelle hap.
Budget is bekend dus kan je zelf de wiskunde doen.
Niet alles hoeft natuurlijk van de bbq af te komen..
Een salade, of wat stokbrood vult ook prima..
Ik heb het toen op de volgende manier aangepakt:
- Dag van te voren een boston butt gerookt van 5kg voor Pulled Pork. Deze op de dag zelf opgewarmt in de oven en in een warmhoudbak gedaan.
- 8 strengen spareribs low en slow in de ochtend erop (eind tijd rond 3-4 uur smiddags toen de bbq begon. (en per 2 botjes in stukken gesneden) en in een warmhoudbak.
- om 4 uur na de spare ribs de bbq opgestookt en 3-4kg kippenvleugels direct gegrild. En ook in een warmhoudbak
- Voor de liefhebbers nog wat hamburgers gemaakt die ze zelf konden beleggen.
Qua bijgerechten hadden we koude salades, gebakken aardappeltjes uit de skottelbraai, wat patat, en koolsla..
En zo hadden we als het ware een lopend buffetje..
Als toetje niets bijzonders gedaan, gewoon lekker schepijs met wat slagroom..
Totale kosten 120-130 euro...
Een vuistregel die ik meestal hanteer is 300-400gr bereid vlees per persoon, dan zit je vaak echt wel goed vol als je er ook nog wat bijgerechten erbij serveert..
Toen ik net even in de bbq keek hoe "schoon" die was, viel me inderdaad nog wat vet vlekken op die op de platesetters zaten, de onderkant was mooi schoon, de bovenkant nog niet..copykat schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:53:
@verstappen33 Er zit ook vetslag op je keramiek: dome, vuurpot en onderschaal niet alleen roosters en plates. Dat zal ook wel wat blauwe rook opleveren als het warmer/heter word.
Dat verklaard idd waarschijnlijk de rook..
De houtskool was helaas bijna op, anders had ik hem nog wel iets heter willen stoken om hem goed schoon te krijgen..
Maarja dat doen we de volgende keer wel...
[ Voor 28% gewijzigd door verstappen33 op 14-07-2020 10:01 ]
Is dat niet een beetje optimistisch?verstappen33 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:55:
Totale kosten 120-130 euro...
Boston butt, 5kg zal +/- 50 euro zijn?
Spare ribs, acht strengen. Hangt een beetje af van welke ribs en hoeveel vlees, maar zal ook ergens tussen de 40 en 80 euro zijn?
Kippenvleugels 3 à 4 kg, ongeveer 20-30 euro?
Dan zit je al tussen de 110 en de 160 euro. Plus hamburgers, salades, bijgerechten. Dan is 130 wel echt het minimum wat je kwijt bent, maar dat kan zomaar oplopen tot 180 euro. Of reken ik nou teveel voor alles?
Valt me op dat er bij Intraruin, Hornbach, Groenrijk etc. nagenoeg geen Weber meer te vinden is. Is Weber een beetje uit de tijd geraakt? Is het overhyped geweest? Of is er iets anders aan de hand?
Op die andere rommel zal wel meer marge zittenDCNY schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:11:
Valt me op dat er bij Intraruin, Hornbach, Groenrijk etc. nagenoeg geen Weber meer te vinden is. Is Weber een beetje uit de tijd geraakt? Is het overhyped geweest? Of is er iets anders aan de hand?
uitverkocht vermoed ik.DCNY schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:11:
blup
Hornbach zal alleen webers verkopen als ze de goedkoopste kunnen zijn en hun marge is niet wat die klap opvangt.....
En ik vermoed dat Weber onderdelen ook uit China komen. Dus enige voorraad slinking zal ook hun getroffen hebben.
En ik vermoed dat Weber onderdelen ook uit China komen. Dus enige voorraad slinking zal ook hun getroffen hebben.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Ik zit een klein beetje in het oosten in Arnhem Zuid, maar op de een of andere manier hebben we hier vlak naast de Rijn veel en harde wind.Bjorn180179 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:40:
[...]
Thanks voor de uitleg. Ja als je met de sizzle een pannetje kan opwarmen is dat prima en hoef geen gewone zijbrander te kiezen. Hier in het oosten waait het wat minder.
Blown past falling sands
Boston Butt was rond de 35 euro (https://www.aalvink.nl/product/boston-butt-4/)Jorizzz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:10:
[...]
Is dat niet een beetje optimistisch?
Boston butt, 5kg zal +/- 50 euro zijn?
Spare ribs, acht strengen. Hangt een beetje af van welke ribs en hoeveel vlees, maar zal ook ergens tussen de 40 en 80 euro zijn?
Kippenvleugels 3 à 4 kg, ongeveer 20-30 euro?
Dan zit je al tussen de 110 en de 160 euro. Plus hamburgers, salades, bijgerechten. Dan is 130 wel echt het minimum wat je kwijt bent, maar dat kan zomaar oplopen tot 180 euro. Of reken ik nou teveel voor alles?
Spareribs 6kg a 7 euro per kg (42 euro) (Makro)
Kippenvleugels 5 euro per kilo.. (Aalvink)
2kg rundergehakt voor 15 hamburgers 15 euro (Aalvink)
Zit ik op een kleine 110 euro euro aan vlees..
Salades haal ik gewoon bij de makro, 5kg emmers,
Paar zakken patat/gebakken aardappelen..
Misschien geen 130 euro, maar zeker niet meer dan 150 euro..
Excl bier/frisdrank..
Top dankje allemaal. Salades bij de Makro haal ik ook altijd! lekkere twentse rundvlees salade.
Dan zitten wij niet ver uit elkaar. Misschien kunnen we elkaars rook wel zien hahaha.Apie! schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:26:
[...]
Ik zit een klein beetje in het oosten in Arnhem Zuid, maar op de een of andere manier hebben we hier vlak naast de Rijn veel en harde wind.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL
Die is inderdaad lekker, maar ook de kartoffelsalade niet vergeten..sten123 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:50:
Top dankje allemaal. Salades bij de Makro haal ik ook altijd! lekkere twentse rundvlees salade.
25-30 man op een BBQ lijkt veel, maar als je zorgt dat men kleine porties vlees "moet" pakken, dan pakken ze ook meer van de bijgerechten..
Pulled Pork met mini kadetjes en koolsla
2 botjes spareribs,
2 kippenvleugeltjes,
Broodje hamburger voor de liefhebber,
bolletje salade,
wat gebakken aardappel / patat,
evt nog wat losse koolsla.
En je hebt een bord vol, de meeste mensen zitten dan al redelijk vol en gaan niet voor een volledige 2e ronde..
En wat ikzelf prettig vond was de buffet vorm, ik was tot 5 uur ongeveer aan het grillen, en daarna kon ik lekker met de gasten eten en drinken..
Ik had wel het voordeel met de wamhoudbakken, die zijn echt ideaal, heet water eronder met wat branders, en gaan met die banaan..
Ja, zo had ik zaterdag een verjaardag met een man of 25-30, van 16:00 tot laat in de avond. Moink balls (50 ofzo) al gemaakt en gegaard en al gevacumeerd in de vriezer, en 5 kg spareribs 's middags er op, en daarna de ontdooide balletjes naar 65 brengen. Soepie, broodje, biertje, spareribs en balletjes, en iedereen had voldoende gegeten. Niet veel werk, wel iedereen voldaan.
€50 spareribs (sligro)
€15 balletjes
€10 groente-tomatensoep
€10 broodje met kruidenboter
Alleen stokbrood kant en klaar gekocht, de rest zelf gemaakt.
Ow ik vergeet nog €150 bier
€50 spareribs (sligro)
€15 balletjes
€10 groente-tomatensoep
€10 broodje met kruidenboter
Alleen stokbrood kant en klaar gekocht, de rest zelf gemaakt.
Ow ik vergeet nog €150 bier
voor 25-30 man .. is inderdaad een buffet ideaal ..
- homemade pinda saus (lust het zelf niet, maar maak het wel) doet het verbazend goed.
- ciabatta broodrecept .. (diy kruiden erbij zoals verse knoflook, ui etc) doet het ook goed.
- ongezoute kruidenboter mixen met verse bieslook/magi en (groene)kruiden .. gaat hard.
- champions gevuld met geitenkaas, en kaas eroverheen (15min bbq).. gaat super hard.
- wanneer het vlees tijdens transport de "buffet tafel' bereikt .. is het tijd om af te bouwen ..
wat bij heet weer ook een "vuller" is en aanrader .. is 0,5L vruchten sap mixen met 12 blaadjes gelatine
(2 eetlepels sap + gelatine oplossen in pan en dan bij het gekoelde product mikken) ..doe dit met 2 soorten "sap" .. (stoplicht idee oid .) . per laag even in de vriezer .
Ik had dit laatst gedaan bij een kwark taart, als "tussenlaag".. kleiner vormpje met aardbeiensap .. die op een laag je kwark en dan de buitenste ring met mango sap.. daarna de rest v.d kwark erop ..
(zolang je de laag 1cm houd en niet te dik .. is het verfrissend/verassend. als dessert of als voorafje ..
maar vlees blijft de beste hit
..
- homemade pinda saus (lust het zelf niet, maar maak het wel) doet het verbazend goed.
- ciabatta broodrecept .. (diy kruiden erbij zoals verse knoflook, ui etc) doet het ook goed.
- ongezoute kruidenboter mixen met verse bieslook/magi en (groene)kruiden .. gaat hard.
- champions gevuld met geitenkaas, en kaas eroverheen (15min bbq).. gaat super hard.
- wanneer het vlees tijdens transport de "buffet tafel' bereikt .. is het tijd om af te bouwen ..
wat bij heet weer ook een "vuller" is en aanrader .. is 0,5L vruchten sap mixen met 12 blaadjes gelatine
(2 eetlepels sap + gelatine oplossen in pan en dan bij het gekoelde product mikken) ..doe dit met 2 soorten "sap" .. (stoplicht idee oid .) . per laag even in de vriezer .
Ik had dit laatst gedaan bij een kwark taart, als "tussenlaag".. kleiner vormpje met aardbeiensap .. die op een laag je kwark en dan de buitenste ring met mango sap.. daarna de rest v.d kwark erop ..
(zolang je de laag 1cm houd en niet te dik .. is het verfrissend/verassend. als dessert of als voorafje ..
maar vlees blijft de beste hit
Tja vanalles
Goh. Voor dit wknd een vegan BBQ doen. Ben beniuewd. Gelukkig kan ik eea wel op internet vinden, ziet er ook niet slecht uit
Hou ons ff op de hoogte. Vega is niets mis mee. Kun je leuke dingen mee doen, al moet je vaak goed verder zoeken dan de standaard gegrilde groentespiesjesmaartend schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:18:
Goh. Voor dit wknd een vegan BBQ doen. Ben beniuewd. Gelukkig kan ik eea wel op internet vinden, ziet er ook niet slecht uit
Even wat brain farts:
Shakshuka
vegan bacon, voor de leuk
vegan hotdogs gemaakt van gemarineerde wortel
huisgemaakte groenteburger
een mooie Ratatouille in een skillet
pizza
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Gisteren toch een nieuwe regulator op mijn Weber Q2000 gedaan. Na 3 jaar was ik de lage gas druk helemaal zat. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een regulator met een verstelbare doorvoer van 20mbar tot 90mbar.
Rond de 50 mbar brand de BBQ nu mooi. Opwarmen tot bruikbare temperatuur is nu ook verkort van 20 naar 5 minuten en de BBQ is nu echt een heel stuk meer bruikbaar.
Echt een aanrader.
Rond de 50 mbar brand de BBQ nu mooi. Opwarmen tot bruikbare temperatuur is nu ook verkort van 20 naar 5 minuten en de BBQ is nu echt een heel stuk meer bruikbaar.
Echt een aanrader.
Vanmorgen na 1,5 maand wachten stond er een grote witte vrachtwagen voor de deur met daarin! De Masterbuilt.
Na uren meelezen kan ik nu eindelijk zelf meepraten
:strip_exif()/f/image/9dzc72Oql9haWwRlvdZzYkAc.jpg?f=fotoalbum_large)
Na uren meelezen kan ik nu eindelijk zelf meepraten
:strip_exif()/f/image/9dzc72Oql9haWwRlvdZzYkAc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CrcD9TaaJDDdj1cAyGVjB7t3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door xven0mxz op 14-07-2020 13:33 ]
Gefeliciteerd en heel veel plezier ! (Met gepaste jaloezie) Ik heb vanmorgen van Vuur en Rook te horen gekregen dat het nog wel tot begin Augustus (minimaal) gaat duren voordat hun hem binnen krijgen, ik zag ze van het weekend al binnen de gebruikelijke groepen opduiken. Beetje balen dus, bij wie had jij hem BBQ Exclusief delft ? Blijkbaar hebben hun hem van het weekend binnen gehad, terwijl V&R blijft volhouden dat niemand hem nog in NL geleverd zou hebben gekregen.xven0mxz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:30:
Vanmorgen na 1,5 maand wachten stond er een grote witte vrachtwagen voor de deur met daarin! De Masterbuilt.
Na uren meelezen kan ik nu eindelijk zelf meepraten![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik had hem besteld bij Kamado-nederland. Die gaven aan dat de MB in week 27 zou komen. Dit werd elke week verschoven, op de website staat die nu zelfs op week 30.. . Aantal keer contact proberen te zoeken via de mail met hen maar daar was helaas geen doorkomen aan.ShadowBumble schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:39:
[...]
Gefeliciteerd en heel veel plezier ! (Met gepaste jaloezie) Ik heb vanmorgen van Vuur en Rook te horen gekregen dat het nog wel tot begin Augustus (minimaal) gaat duren voordat hun hem binnen krijgen, ik zag ze van het weekend al binnen de gebruikelijke groepen opduiken. Beetje balen dus, bij wie had jij hem BBQ Exclusief delft ? Blijkbaar hebben hun hem van het weekend binnen gehad, terwijl V&R blijft volhouden dat niemand hem nog in NL geleverd zou hebben gekregen.
Kreeg gisteren dus plots ineens een mailtje dat die vandaag zou worden afgeleverd.
Wat ik her en der gelezen heb is dat er ergens september/oktober nog een lading komt en dat het daarna klaar is.
Wel grappig trouwens op sommige stickers op de kamado stond gewoon Kamado-Joe. Ze hebben niet echt moeite gedaan om te verbergen dat het uit de zelfde fabriek komt iedergeval.
[ Voor 13% gewijzigd door xven0mxz op 14-07-2020 13:44 ]
Dan wordt het voor mij kiezen tussen de iets kleinere Rogue 365 met Sizzle zone of grotere broer Rogue 425 met een gewone zijbrander.
[ Voor 3% gewijzigd door Bjorn180179 op 14-07-2020 14:01 ]
Ik heb ook bericht ontvangen dat mijn masterbuilt er is, wist alleen niet dat het ophalen in de vestiging wasxven0mxz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:30:
Na uren meelezen kan ik nu eindelijk zelf meepraten![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Toch maar even gevraagd of ze kunnen bezorgen, helaas wel extra kosten uiteraard.
@xven0mxz dat gerucht is nergens op gebaseerd.
Overigens waarom zouden ze het verbergen, Masterbuilt is het moederbedrijf van Kamado Joe
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 14-07-2020 14:02 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Die aanbieder ben ik ook tegen gekomen. Wilde hem eerste bestellen bij Vuur en Rook maar daar was die toen inmiddels al uitverkocht toen ben ik voor Kamado-Nederland gegaan €675 incl bezorging. Denk de goedkoopste momenteel zelfs.Martinusz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:01:
[...]
Ik heb ook bericht ontvangen dat mijn masterbuilt er is, wist alleen niet dat het ophalen in de vestiging was![]()
Toch maar even gevraagd of ze kunnen bezorgen, helaas wel extra kosten uiteraard.
@xven0mxz dat gerucht is nergens op gebaseerd.
Overigens waarom zouden ze het verbergen, Masterbuilt is het moederbedrijf van Kamado Joe
Het schijnt dat Masterbuilt het zo goed doet dat de kamado-joe variant veel minder verkocht wordt, dat blijkt wel uit alle pre-orders en dat geen enkele verkoper er een op voorraad heeft. We gaan het meemaken.
[ Voor 23% gewijzigd door xven0mxz op 14-07-2020 14:07 ]
Gisteren bloemkoolsteaks gemaaktKoffie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:28:
[...]
Hou ons ff op de hoogte. Vega is niets mis mee. Kun je leuke dingen mee doen, al moet je vaak goed verder zoeken dan de standaard gegrilde groentespiesjes
Even wat brain farts:
Shakshuka
vegan bacon, voor de leuk
vegan hotdogs gemaakt van gemarineerde wortel
huisgemaakte groenteburger
een mooie Ratatouille in een skillet
pizza
Ben geen fan van bloemkool, maar dit was echt lekker!
Bloemkool in dikke plak ( 2 á 3 cm ) even marineren in een olie met kerrie, knoflook en wat chili ( wat je maar wil verder )
En dan garen indirect, 12 / 15 minuten ( weer naar wens van de 'bite' )
Dan naar direct, afgrillen voor het kleurtje en wat smaak
![]() | ![]() | ![]() |
Alles was uitverkocht, mede door Corona.xven0mxz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:02:
[...]
Die aanbieder ben ik ook tegen gekomen. Wilde hem eerste bestellen bij Vuur en Rook maar daar was die toen inmiddels al uitverkocht toen ben ik voor Kamado-Nederland gegaan €675 incl bezorging. Denk de goedkoopste momenteel zelfs.
Het schijnt dat Masterbuilt het zo goed doet dat de kamado-joe variant veel minder verkocht wordt, dat blijkt wel uit alle pre-orders en dat geen enkele verkoper er een op voorraad heeft. We gaan het meemaken.
En iets wat goed verkoopt gaan ze niet uit de markt halen
Dan zal deze webshop er wel naast zittenMartinusz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:59:
[...]
Alles was uitverkocht, mede door Corona.
En iets wat goed verkoopt gaan ze niet uit de markt halen
https://www.bbqshoplimbur...rge-kamado-pre-order.html
eerste alinea "PRE-ORDER - LEVERING OKT-NOV 2020
Helaas gaat deze kamado uit assortiment bij Masterbuilt, de leverancier heeft ons nog één keer in de gelegenheid gesteld deze TOP KAMADO te bestellen"
Met zo'n webshop zou ik sowieso al geen zaken doen. De Kamado aanbieden voor € 449,95 en in de tekst dan schrijven:xven0mxz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:02:
[...]
Dan zal deze webshop er wel naast zitten![]()
Helaas gaat deze kamado uit assortiment bij Masterbuilt, de leverancier heeft ons nog één keer in de gelegenheid gesteld deze TOP KAMADO te bestellen"
De totaalprijs van de kamado is: €749,95
Je betaalt nu €449,95 aan*
Zodra wij de grills binnen hebben ontvang je van ons een factuur voor de betaling van de resterende €300,-, zodra je deze betaald hebt zorgen wij dat de Kamado voor je deur afgeleverd wordt.

En ik heb 3 dealers gesproken die alle 3 zeiden dat lijkt mij sterk, ze verwachten eerder dat er meer deze kant op gaan komen.xven0mxz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:02:
[...]
Dan zal deze webshop er wel naast zitten![]()
Mij maakt het verder niet uit, ik heb er straks 1
En dat is het belangrijkst er zelf 1 hebben! We gaan het mee maken. Voor deze prijs / kwaliteit is het een koopje iedergevalMartinusz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:12:
[...]
En ik heb 3 dealers gesproken die alle 3 zeiden dat lijkt mij sterk, ze verwachten eerder dat er meer deze kant op gaan komen.
Het grappig is dat ze wel gewoon een "official reseller zijn" als je ze opzoekt via de fabrikanten., ook de link en product naam spreken duidelijk van een preorder. Okay de layout mag wel eens een update krijgen maar opzich staat er niks vreemds als je iets verder kijkt dan de layout.StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Met zo'n webshop zou ik sowieso al geen zaken doen. De Kamado aanbieden voor € 449,95 en in de tekst dan schrijven:
Zodra wij de grills binnen hebben ontvang je van ons een factuur voor de betaling van de resterende €300,-, zodra je deze betaald hebt zorgen wij dat de Kamado voor je deur afgeleverd wordt.
Misschien bedoelde ze dat MasterBuilt een nieuw model gaat maken en dat dit model uit de collectie is.Martinusz schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:12:
[...]
En ik heb 3 dealers gesproken die alle 3 zeiden dat lijkt mij sterk, ze verwachten eerder dat er meer deze kant op gaan komen.
Zou mooi zijn als deze KJ kwaliteit voor deze prijs nog een tijdje te koop is hier in nederland.
Zeker als de assesiores passen van KJ en dergelijk.
Dat helpt misschien de prijs drukken van de midrange kamado's ik bedoel big green egg vs grill guru bastard is geen concurentie in prijzenslag.
Zeg ik uit eigen belang want ik mag van me zelf pas over 2 3 jaar een nieuwe kopen...
Sowieso ... nu ff 500 piek dokken aan een webshop die mij beloofd dan eind vh jaar eens te gaan leveren. Doei!StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Met zo'n webshop zou ik sowieso al geen zaken doen. De Kamado aanbieden voor € 449,95 en in de tekst dan schrijven:
Ik had al moeite met de mijne destijds, 800€ en direct leverbaar, maar na twee dagen een mailtje "sorry, het is toch anderhalve week"Koffie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:53:
[...]
Sowieso ... nu ff 500 piek dokken aan een webshop die mij beloofd dan eind vh jaar eens te gaan leveren. Doei!
Het is goed gekomen, maar ik was in alle staten, omdat in die uitstelperiode de GG ook bij deSligro in de aanbieding kwam.
Ook dezelfde prijs, 799,- maar ik voelde me wel even belazerd.
Kan ik idd slecht tegen. Op voorraad = op voorraad. Ik wil het NU hebben, als het backorder word kan ik wel bij elke willekeurige andere sjaak bestellenFreshMaker schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:40:
[...]
Ik had al moeite met de mijne destijds, 800€ en direct leverbaar, maar na twee dagen een mailtje "sorry, het is toch anderhalve week"
Het is goed gekomen, maar ik was in alle staten, omdat in die uitstelperiode de GG ook bij deSligro in de aanbieding kwam.
Ook dezelfde prijs, 799,- maar ik voelde me wel even belazerd.
@Koffie en @FreshMaker, ik ken deze webshop persoonlijk niet, maar als ik kijk naar mijn eigen bestelproces rondom de KJ3 classic (2100 euro) bij Vuur en Rook moest ik in april ook 100% van het bedrag betalen, anders namen ze de bestelling niet eens aan.
Levertijd was toen al ergens in juni, dus tja 2 maanden wachten terwijl je al betaald hebt..
Na telefonisch contact snapte ik hun gedachte ook wel, maar fijn voelde het niet..
De reden was dat mensen anders meerdere orders bij diverse webshops gaan plaatsen en uiteindelijk bij de eerste die kan leveren de kamado afneemt, de rest wordt gecanceld..
Nu werd mij nog steeds gezegd dat als ik wilde annuleren dat ik het geld per direct terug kreeg, maar het weerhield me er wel van om bij 10 andere webshops te bestellen..
Uiteindelijk hebben ze netjes eind juni geleverd, ik zit alleen nog op de regenhoes te wachten die nog steeds niet op voorraad is..
Ik zou ook zeker niet elke webshop vertrouwen en zeker onderzoek doen naar de haalbaarheid/leverbaarheid van de betreffende winkel.
Maarja het blijft natuurlijk altijd een risico, als de winkel tussentijds omvalt dan ben je het geld kwijt en mag je nog hopen dat je de kamado ooit nog ziet..
Levertijd was toen al ergens in juni, dus tja 2 maanden wachten terwijl je al betaald hebt..
Na telefonisch contact snapte ik hun gedachte ook wel, maar fijn voelde het niet..
De reden was dat mensen anders meerdere orders bij diverse webshops gaan plaatsen en uiteindelijk bij de eerste die kan leveren de kamado afneemt, de rest wordt gecanceld..
Nu werd mij nog steeds gezegd dat als ik wilde annuleren dat ik het geld per direct terug kreeg, maar het weerhield me er wel van om bij 10 andere webshops te bestellen..
Uiteindelijk hebben ze netjes eind juni geleverd, ik zit alleen nog op de regenhoes te wachten die nog steeds niet op voorraad is..
Ik zou ook zeker niet elke webshop vertrouwen en zeker onderzoek doen naar de haalbaarheid/leverbaarheid van de betreffende winkel.
Maarja het blijft natuurlijk altijd een risico, als de winkel tussentijds omvalt dan ben je het geld kwijt en mag je nog hopen dat je de kamado ooit nog ziet..
En dat is dus precies de reden waarom ik graag met mijn debitcard betaal of paypalverstappen33 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:31:
Wachten is dus enkel nog op de Q zelf, gisteren ook nog een mail naar V&R gestuurd maar hun webhoster heeft blijkbaar een grote storing want volgens mijn mail server ( status melding ontvangen) is afleveren vertraagd omdat de SMTP servers onbereikbaar zijn

Inderdaad, ik heb het ook via paypal gedaan, echter wordt het geld wel direct afgeschreven..ShadowBumble schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:53:
[...]
En dat is dus precies de reden waarom ik graag met mijn debitcard betaal of paypalDan heb ik bijna 6 maanden de tijd om een transactie terug te draaien wegens het niet leveren van de bestelling. Gisteren de laatste bestelling binnen gekregen, dus alle accessoires die ik wilde hebben zijn nu compleet.
Wachten is dus enkel nog op de Q zelf, gisteren ook nog een mail naar V&R gestuurd maar hun webhoster heeft blijkbaar een grote storing want volgens mijn mail server ( status melding ontvangen) is afleveren vertraagd omdat de SMTP servers onbereikbaar zijn
Als men niet hoeft aan te betalen, dan zou ik ook bij diverse winkels een pre-order plaatsen en kijken wie het eerste levert..
Maarja met kamado's van 1000 euro en duurder is het vrij zuur wanneer je er 50 besteld en er maar uiteindelijk 10 afgenomen worden omdat je niet tijdig kon leveren..
En als ik V&R moet geloven hadden ze er honderden in back-order staan van diverse merken.
[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 15-07-2020 09:01 ]
Dat lijkt me dan een goede reden om de levertijd op je website te laten kloppen.verstappen33 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:00:
[...]
Maarja met kamado's van 1000 euro en duurder is het vrij zuur wanneer je er 50 besteld en er maar uiteindelijk 10 afgenomen worden omdat je niet tijdig kon leveren..
Dan loop je wel het risico dat klanten gaan bestellen bij shops die liegen, maar die shops moeten uiteindelijk alle niet geleverde bestellingen ook terugbetalen.
Eens, maar toen ik bestelde was de lockdown net 3 weken van kracht, dus alles werd anders en onzeker..Raymond schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:04:
[...]
Dat lijkt me dan een goede reden om de levertijd op je website te laten kloppen.
Dan loop je wel het risico dat klanten gaan bestellen bij shops die liegen, maar die shops moeten uiteindelijk alle niet geleverde bestellingen ook terugbetalen.
Maar wanneer je inderdaad kunt vertrouwen op je supply-chain dan moet je de levertijden idd correct vermelden.
Ik denk niet dat ik dat gedaan had, maar vuur en rook is natuurlijk wel even iets anders dan een willekeurige webshop.verstappen33 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:31:
@Koffie en @FreshMaker, ik ken deze webshop persoonlijk niet, maar als ik kijk naar mijn eigen bestelproces rondom de KJ3 classic (2100 euro) bij Vuur en Rook moest ik in april ook 100% van het bedrag betalen, anders namen ze de bestelling niet eens aan.
Volgens mij is het de grootste on en offline winkel in NL in dit segment?
Dat zijn uitzonderingen die je eigenlijk niet mag meenemen in het geheel.verstappen33 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:07:
[...]
Eens, maar toen ik bestelde was de lockdown net 3 weken van kracht, dus alles werd anders en onzeker..
Maar wanneer je inderdaad kunt vertrouwen op je supply-chain dan moet je de levertijden idd correct vermelden.
Zelfs AH had geen pleepapier meer staan
Maar er is een verschil tussen Vuur en Rook ( een bekende, maar vooral ook hoog aangeschreven qua service en vriendelijkheid ) en een webshop die 'ineens' opduikt
zoek de verschillen
![]() | ![]() |
Ik wil er nog steeds een keer gewoon 'naartoe'Koffie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:27:
[...]Volgens mij is het de grootste on en offline winkel in NL in dit segment?
Maar het is zo'n takke eind hiervandaan, om 'even' te kijken.
En zou er nu een paar kleding/schoenenzaken of outletcenter zitten waar ik de wederhelft kan dumpen
Maar Neeeee...... het moet gewoon halverwege de veluwe zijn ...
soms is Brabant echt niet ideaal
[ Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 15-07-2020 09:33 ]
Inderdaad, daarom zei ik ook dat men goed onderzoek moet doen naar de betreffende winkel en zelf een oordeel moeten vellen of ze 2k achter durven te laten om 2 maanden later een kamado geleverd te krijgen..
V&R ben ik al jaren klant en is inderdaad goed aangeschreven en was voor mij ook de reden om hier te bestellen en niet bij een andere winkel waar ik nog geen ervaring had, of die 100 euro goedkoper waren..
V&R ben ik al jaren klant en is inderdaad goed aangeschreven en was voor mij ook de reden om hier te bestellen en niet bij een andere winkel waar ik nog geen ervaring had, of die 100 euro goedkoper waren..
Zaterdagen zijn mooie dagen om te gaan. Vol demo's en vaak ook betaalde) workshops die dan aan de gang zijn. Bij de demo's is altijd tijd voor een praatje en een hapje.FreshMaker schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:27:
[...]
Ik wil er nog steeds een keer gewoon 'naartoe'
Maar het is zo'n takke eind hiervandaan, om 'even' te kijken.
De winkel is druk, en ze werken nog met het corona systeem van verplichte mandjes, mandjes op = wachten tot er iemand de winkel uit gaat.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ach we kunnen van de zomer er een mini BBQ topic gathering van makenKoffie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:16:
[...]
Zaterdagen zijn mooie dagen om te gaan. Vol demo's en vaak ook betaalde) workshops die dan aan de gang zijn. Bij de demo's is altijd tijd voor een praatje en een hapje.
De winkel is druk, en ze werken nog met het corona systeem van verplichte mandjes, mandjes op = wachten tot er iemand de winkel uit gaat.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Dat klopt, ca 14 dagen na productiedatum. Echter het meeste vlees wat je krijgt heeft al een productiedatum van 10 a 14 dagen oud en is dus klaar voor gebruik.IdieEasy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:21:
[...]
Beimer heeft nu ook een eigen winkel, maar pas op: Veel van het "verse" vlees moet nog even rijpen voordat je het echt kan gebruiken.
Uhm, ja logisch toch? entrecote bij beimer is 7,50 per kg. Bij beef en steak een ierse entrecote voor 40 euro per kg. Het vlees van Beimer is prima (zeker de rib eye's en de picanha) en de prijs unbeatable. Alle waar naar zijn geld maar het vlees van Beimer is net zo goed als mijn slager in de buurt tegen een prijs die 3 a 4 keer lager ligt.verstappen33 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:24:
Aalvink, lekker online bestellen en zaterdags op de markt in Enschede ophalen..
Is dit normaal??
Ik haal vooral lokaal vlees omdat ik het nogal onzin vind om mijn stukje vlees de hele wereld over te laten reizen omdat ik net even wat meer vet in mijn steak wil. De koeien die ik eet lopen letterlijk achter mijn tuin. Ga regelmatig even kijken hoe het met ze gaat en of ze er al lekker uit zien
[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 17-07-2020 07:39 ]
Ik haal ook redelijk veel lokaal, en ik verwacht ook geen wereldkwaliteit van een steak die 10 euro kost..
Maar je proeft echt wel het verschil tussen een "magere" Nederlands rund, of een grain-fed black angus of een Rubia Gallega..
En voor sommige gelegenheden wil ik gewoon een wat exclusiever stukje vlees..
Maar je proeft echt wel het verschil tussen een "magere" Nederlands rund, of een grain-fed black angus of een Rubia Gallega..
En voor sommige gelegenheden wil ik gewoon een wat exclusiever stukje vlees..
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik maar weinig "lokaal" haal bij mijn slager hier. Hij rekent namelijk rustig 17,50 per kilo procureur. Dat scheelt mij dus vaak meer als 10 Eur de kilo, dat is mij net even te veel om de lokale economie te helpen.
Voor de rest probeer ik alles lokaal te halen groente / fruit haal ik meestal hier bij de boer zelf, kip bij de plaatselijke poelier.
Voor de rest probeer ik alles lokaal te halen groente / fruit haal ik meestal hier bij de boer zelf, kip bij de plaatselijke poelier.
[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 15-07-2020 11:37 ]
Ik heb het voordeel dat Aalvink en Beimer bij mij lokaal zit.. 
De lokale keurslager op het winkelcentrum rekent ook flinke prijzen hoor..
Maarja af en toe neuzen bij de Makro/Sligro of bij een van de bekendere online slagerijen die exclusievere rassen levert is ook leuk..
Ik hoef natuurlijk ook niet elke week een Rubia Gallega van 100 euro op mijn bordje, of een Wagyu BMS12+ Picanha/Entrecote..
Maar soms wil je dat wel, en dan koop ik dat soort vlees..
De lokale keurslager op het winkelcentrum rekent ook flinke prijzen hoor..
Maarja af en toe neuzen bij de Makro/Sligro of bij een van de bekendere online slagerijen die exclusievere rassen levert is ook leuk..
Ik hoef natuurlijk ook niet elke week een Rubia Gallega van 100 euro op mijn bordje, of een Wagyu BMS12+ Picanha/Entrecote..
Maar soms wil je dat wel, en dan koop ik dat soort vlees..
We hebben hier in Groningen dus de Marktslager, die, zoals je wel zou verwachten, op de markt staat. Daar moet ik toch zijn voor groente/vis/fruit/kaas, dus dat is makkelijk. Je zou kunnen checken of er een slager op je markt staat. Ik kom zelf ook nooit bij een B&M slager.
Leuke is dat zij zelf ook vlees drogen. Over 2 weken ligt daar een 4 weken gerijpt stuk ribeye voor me klaar.
Leuke is dat zij zelf ook vlees drogen. Over 2 weken ligt daar een 4 weken gerijpt stuk ribeye voor me klaar.
[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 15-07-2020 12:05 ]
ik kwam graag bij de lokale keurslager. Kon elk stuk vlees wel regelen en had soms mooie tips of ideeën.
Helaas is zn zaak een maand of 3 terug afgebrand en ligt hij zelf nog in het ziekenhuis. Zie de zaak niet snel terugkomen. Moet nu een dorp verder. Maar dat dorp verder zit ook een varkens boerderij die zn eigen vlees verkoopt en een lamsboerderij en een goede poelier.
Rundvlees via koopeenkoe en ik ben een heel eind.
Helaas. En soms heeft de hanos leuke stukjes. Maar dat is ook weer 30 minuten rijden.
Helaas is zn zaak een maand of 3 terug afgebrand en ligt hij zelf nog in het ziekenhuis. Zie de zaak niet snel terugkomen. Moet nu een dorp verder. Maar dat dorp verder zit ook een varkens boerderij die zn eigen vlees verkoopt en een lamsboerderij en een goede poelier.
Rundvlees via koopeenkoe en ik ben een heel eind.
Helaas. En soms heeft de hanos leuke stukjes. Maar dat is ook weer 30 minuten rijden.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Wij hebben hier een angus fokkerij die ook zijn eigen runderen slacht.
Heb er nog beefribs van liggen die ik binnenkort eens ga proberen
Heb er nog beefribs van liggen die ik binnenkort eens ga proberen
"Don't let your dreams be memes"
Ik krijg het niet heel duidelijk gevonden, maar kun je met de Meater ook standaard gewoon een Wifi connectie maken? Of heb je daar de Meater + voor nodig? Die Meater+ is alleen met extra bluetooth repeater toch?
EDIT
Reeds gevonden
. Kan dus met beide met een andere telefoon of tablet.
EDIT
Reeds gevonden
[ Voor 18% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-07-2020 15:58 ]
ik wou halverwege het filmpje al gaan typen dat het een lekker dom idee is, blijkt dat gewoon in de laatste helft van het filmpje werkelijkheid te worden
Ja, je hebt dan inderdaad een extra smart device nodig om die brug te slaan. Eentje in de buurt van je BBQ die via Bluetooth gekoppeld is aan de probe en verbonden is met WiFi en een ander apparaat op hetzelfde WiFi netwerk (Meater Link) of via internet (Meater Cloud) om op afstand de boel te volgen.StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:40:
Ik krijg het niet heel duidelijk gevonden, maar kun je met de Meater ook standaard gewoon een Wifi connectie maken? Of heb je daar de Meater + voor nodig? Die Meater+ is alleen met extra bluetooth repeater toch?
EDIT
Reeds gevonden. Kan dus met beide met een andere telefoon of tablet.
Gisteren de Meater block gebruikt om een appeltaart in een Dutch oven in de gaten te houden. Dat ging heel mooi, tot de vulling van de taart tegen de 100 graden liep en de app begon te piepen dat de probe er uit moest omdat die niet warmer mag worden dan dat. Maar viel me alles mee dat de BT gewoon werkte in zo’n zware gesloten gietijzeren pan.
[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 15-07-2020 17:41 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat is een andere kraan (de 2e kraan is ineens verdwenen) , maar het is wel een mooie editDenniz0229 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:21:
[...]
ik wou halverwege het filmpje al gaan typen dat het een lekker dom idee is, blijkt dat gewoon in de laatste helft van het filmpje werkelijkheid te worden
Mooi stuk van 2.5kg procureur meegenomen van de sligro en een stuk 2kg cote de boeuf. dit weekend lekker hobbyen
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik had de fout gemaakt om de zaterdag voor vaderdag te gaan. Meer dan een half uur moeten wachten om de winkel in te gaan ^_^Koffie schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:16:
[...]
Zaterdagen zijn mooie dagen om te gaan. Vol demo's en vaak ook betaalde) workshops die dan aan de gang zijn. Bij de demo's is altijd tijd voor een praatje en een hapje.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Best wel stom van mij, want het is ongeveer 5 minuten rijden...
Wat wel apart is dat ze vaak ook bier aanbieden, ook als je met de auto komt aanrijden. Is dat een test ofzo?
Test of gastvrijheidCaelorum schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:17:
[...]
Wat wel apart is dat ze vaak ook bier aanbieden, ook als je met de auto komt aanrijden. Is dat een test ofzo?
Niet iedereen komt met de auto, of komt alleen.
En ben je wel alleen, je hoeft het niet aan te pakken
* FreshMaker is gelegenheidsdrinker, ik lust een aardige pot, maar nooit als ik nog moet rijden.
Ah, klinkt goed. Gebruik jij de Meater of de Plus variant?Orion84 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:38:
[...]
Ja, je hebt dan inderdaad een extra smart device nodig om die brug te slaan. Eentje in de buurt van je BBQ die via Bluetooth gekoppeld is aan de probe en verbonden is met WiFi en een ander apparaat op hetzelfde WiFi netwerk (Meater Link) of via internet (Meater Cloud) om op afstand de boel te volgen.
Gisteren de Meater block gebruikt om een appeltaart in een Dutch oven in de gaten te houden. Dat ging heel mooi, tot de vulling van de taart tegen de 100 graden liep en de app begon te piepen dat de probe er uit moest omdat die niet warmer mag worden dan dat. Maar viel me alles mee dat de BT gewoon werkte in zo’n zware gesloten gietijzeren pan.
Het enige verschil is dus de BT repeater. Vind jij het nodig? Of is het bereik met een dichte Q nog goed genoeg?
Ik vroeg me af iemand wel eens op azobe hardhout heeft gerookt? Mijn ex heeft nog een berg liggen dat ik zou mogen hebben. Maar voordat ik een halve dag sta te zagen, wil ik wel graag weten of het vlees niet alleen maar viezer van wordt 
Via Google kon ik niks vinden over het roken met deze houtsoort.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Drank wil daar best wel eens vloeien jaCaelorum schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:17:
[...]
Er zijn daar workshops die beginnen soms met een shotje als je dat wil
Ook al eens naar zitten zoeken, maar kan nergens iets zinnigs vinden over het gebruik van hardhout als rookhout of hout voor braai/smoker.Standeman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:48:
Ik vroeg me af iemand wel eens op azobe hardhout heeft gerookt? Mijn ex heeft nog een berg liggen dat ik zou mogen hebben. Maar voordat ik een halve dag sta te zagen, wil ik wel graag weten of het vlees niet alleen maar viezer van wordt
Azobe ruikt als je het zaagt naar str0nt.
Maar je kunt het altijd proberen
Maar je kunt het altijd proberen
Mooi hout maarStandeman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:48:
Wikipedia: AzobéAzobé houtstof en -splinters kunnen een allergische reactie opwekken.
Lijkt mij totaal niet voor consumptie geschikt. Maar je kan er wel een bbq meubel van maken dat er over honderd jaar waarschijnlijk nog staat.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik gebruik een Meater Block. Heb ook een gewone Meater, maar sinds ik het Block heb gebruik ik die niet of nauwelijks meer. Meater+ heb ik geen ervaring mee.StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:25:
[...]
Ah, klinkt goed. Gebruik jij de Meater of de Plus variant?
Het enige verschil is dus de BT repeater. Vind jij het nodig? Of is het bereik met een dichte Q nog goed genoeg?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Pak de repeater er bij, zeker met een gesloten BBQ. Ik moet de repeater onder mn weber leggen om bereik te hebben. Mijn BGE laat iets meer signaal door, maar ook niet overdreven..StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:25:
[...]
Ah, klinkt goed. Gebruik jij de Meater of de Plus variant?
You don't need eyes to see, you need vision
Ik heb het block ook altijd op het tafeltje naast mijn bastard staan, dan is het prima. Moet wel binnen een meter of drie zijn voor goed bereik
@Koffie , @nokiaan958GB & @franssie
Denk dat ik het dan maar oversla en bij appel / beuken / hickory hou
Denk dat ik het dan maar oversla en bij appel / beuken / hickory hou
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Fantastische service en slager moet ik zeggen. Ik kom er graag en ze denken graag met je mee. Heb daar ook mijn ossenhaas gehaald voor de Beef Wellington. Online aangegeven waarvoor ik het ging gebruiken en dat ik een mooi egaal stuk nodig had.418O2 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:59:
We hebben hier in Groningen dus de Marktslager, die, zoals je wel zou verwachten, op de markt staat. Daar moet ik toch zijn voor groente/vis/fruit/kaas, dus dat is makkelijk. Je zou kunnen checken of er een slager op je markt staat. Ik kom zelf ook nooit bij een B&M slager.
Sowieso lijkt mij lokaal kopen (markt, groenteboer, slager, of direct bij de boer) altijd een goede optie. Vriendelijke mensen met verstand van zaken (over het algemeen) en helpen je altijd net dat beetje extra
Aangezien het vrouwtje per-ongeluk van de slager varkenshiel (4stuks a 1kg per stuk) heeft meegenomen ipv oerhammetjes ben ik op zoek naar een recept hiervoor 
De planning was om van het weekend oerhammetjes te maken, maar het gaat dus op een andere manier kluiven worden
Had zelf al wel deze 2 gevonden maar misschien heeft er iemand anders nog een goed recept voor me:
https://www.bbquality.nl/...tamppotje-van-rucola-sla/
https://www.bbquality.nl/recepten/varkenshiel/
De planning was om van het weekend oerhammetjes te maken, maar het gaat dus op een andere manier kluiven worden
Had zelf al wel deze 2 gevonden maar misschien heeft er iemand anders nog een goed recept voor me:
Zelf niet bekend met het bereiden van dit stuk vlees maar het staat ook bekend als Eisbein / Schweinehaxe. Wellicht dat je op die naam wat meer recepten (evt. Duits) kan vinden?tha_crazy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:34:
Aangezien het vrouwtje per-ongeluk van de slager varkenshiel (4stuks a 1kg per stuk) heeft meegenomen ipv oerhammetjes ben ik op zoek naar een recept hiervoor
De planning was om van het weekend oerhammetjes te maken, maar het gaat dus op een andere manier kluiven worden![]()
Inderdaad, dat kom je in Duitsland en Oostenrijk regelmatig tegen op de menukaart.Pieroman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:53:
[...]
Zelf niet bekend met het bereiden van dit stuk vlees maar het staat ook bekend als Eisbein / Schweinehaxe. Wellicht dat je op die naam wat meer recepten (evt. Duits) kan vinden?
In het Engels heet dat stuk vlees overigens Pork Knuckle, dat helpt wellicht ook nog bij het zoeken naar recepten
Schweinehaxe is idd een lekker stukje vlees, paar keer gegeten in duitsland.. Ziet er ook imposant uit op een bord..
Misschien heb je hier wat aan: http://allesvoordesmaak.n...se-schweinehaxe-barbecue/
Misschien heb je hier wat aan: http://allesvoordesmaak.n...se-schweinehaxe-barbecue/
Voor de THM kokosbriketten gebruikers hier, Makro verkoopt de 10kg (https://www.makro.nl/cat/.../Kokosbriketten-10-kg-THM) verpakkingen niet meer, ondanks dat ze wel op de site staan (en bij veel filialen op voorraad). Zo ook in Best, volgens de site wel voorraad, maar in de winkel niets, kan ook niet meer besteld worden.
Op zoek naar een alternatief dus, of de 3kg verpakkingen kopen, onduidelijk of die wel blijven. In Best lagen er nog hele veel vanmiddag.
Op zoek naar een alternatief dus, of de 3kg verpakkingen kopen, onduidelijk of die wel blijven. In Best lagen er nog hele veel vanmiddag.
Wat een ellende elke keer met de voorraad van de kokosbriketten bij de welkoop. Vind ze erg fijn maar de voorraad is elke keer drama. Volgende keer maar drie zakken meenemen.
Zaterdag moet er 2kg procureur op maar vooralsnog zonder briketten.
Zaterdag moet er 2kg procureur op maar vooralsnog zonder briketten.
[ Voor 16% gewijzigd door Deef_K op 16-07-2020 18:41 ]
Ben nog even in dubio wat ik zal doen. De intratuin geeft deze maand 20% korting op de Napoleon BBQ's. Ik twijfel of ik nog zal wachten tot bijv. September of Oktober en dan de BBQ te kopen ivm aanbiedingen. Of schatten jullie kans klein?
[ Voor 9% gewijzigd door Bjorn180179 op 16-07-2020 21:05 ]
Ik kon toch niet wachten en via Intratuin een Napoleon 425 gas grill gehaald. Ik heb op YouTube gezien dat het aangeraden wordt om om de zoveel tijd de roosters in te smeren met vet, zoals Crisco shortening.
Hoe doen jullie dat? Crisco ligt niet in de supermarkt, maar welk alternatief kan ik gebruiken?
Hoe doen jullie dat? Crisco ligt niet in de supermarkt, maar welk alternatief kan ik gebruiken?
Rapeseed oil (canola/koolzaad) wordt toch ook vaak gebruikt voor gietijzer?
Blown past falling sands
Mijn ervaring is dat eind augustus/september er vaak wel wat kortings acties zijn van modellen waar ze nog veel voorraad van hebben, (vaak toch wel de bekendere modellen/series die veel verkopen)..Bjorn180179 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:05:
Ben nog even in dubio wat ik zal doen. De intratuin geeft deze maand 20% korting op de Napoleon BBQ's. Ik twijfel of ik nog zal wachten tot bijv. September of Oktober en dan de BBQ te kopen ivm aanbiedingen. Of schatten jullie kans klein?
Eind september/oktober dan krijg je echt de opruimingen met soms hoge kortingen, maar ook vaak alleen op de showmodellen die er dus al het hele jaar staan en door iedereen "getest" wordt, kwestie van goed kijken naar beschadigingen.. Kortingen van 40-50% op showmodellen zijn vaak wel mogelijk..
Soms heb je geluk dat er nog wat veel restvoorraad is die ook voor een prikkie weg mag (vooral modellen die slecht verkochten of uit productie gaan), de hardlopers bewaren ze vaak wel weer tot het voorjaar wanneer iedereen weer de volle pond wil betalen.
Ik heb ze de vorige keer enkel 24 uur in de pekel gezet en zonder rub oid low en slow laten garen.tha_crazy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:34:
De planning was om van het weekend oerhammetjes te maken, maar het gaat dus op een andere manier kluiven worden![]()
Aan het einde even goed heet zodat het vel krokant wordt (dus voordat je je doel temperatuur hebt behaald).
Was echt super lekker en had geen rub of andere kruiden nodig.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
@Bjorn180179 Wat je ook kan doen in het najaar is de vraag stellen of ze nog demo modellen te koop hebben. Vaak worden er elk jaar nieuwe demo modellen aangeschaft waardoor je het 'oude' model voor een lagere prijs kan aanschaffen met garantie.
Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.
Hier in de regio bij een zeer groot tuincentrum hebben ze wel een leuk systeem bedacht..
Dit geld voornamelijk voor grote dingen in de tuin zoals tuinsets, bbq's etc.. Alles wat veel display ruimte inneemt en seizoensgebonden is.
Ze verlagen de prijzen elke paar dagen/week, dus niet ineens 20-40% eraf, maar om de paar dagen of een week gaat er wat af (bijvoorbeeld van een bbq van 1000 euro gaat er elke 5-7 dagen 100 euro van af), het leuke effect is dat mensen dan ineens meer willen betalen en niet durfen af te wachten tot er nog meer korting gegeven wordt, wat stel je nu eens voor dat er iemand anders ermee vandoor gaat..
Zo heb ik 3 jaar geleden misgegrepen op een mooi tuinset, nieuwwaarde 1500 euro, stond toen voor 750 euro te koop, mijn vrouw en ik beide waren er weg van, maar toch nog even een rondje lopen en nadenken of we hem wel wilde hebben, 15 minuten later komen we terug en zien we de verkoper net een papiertje erop plakken "verkocht".. En zo zag je diverse afdelingen per dag leger worden.
Dit geld voornamelijk voor grote dingen in de tuin zoals tuinsets, bbq's etc.. Alles wat veel display ruimte inneemt en seizoensgebonden is.
Ze verlagen de prijzen elke paar dagen/week, dus niet ineens 20-40% eraf, maar om de paar dagen of een week gaat er wat af (bijvoorbeeld van een bbq van 1000 euro gaat er elke 5-7 dagen 100 euro van af), het leuke effect is dat mensen dan ineens meer willen betalen en niet durfen af te wachten tot er nog meer korting gegeven wordt, wat stel je nu eens voor dat er iemand anders ermee vandoor gaat..
Zo heb ik 3 jaar geleden misgegrepen op een mooi tuinset, nieuwwaarde 1500 euro, stond toen voor 750 euro te koop, mijn vrouw en ik beide waren er weg van, maar toch nog even een rondje lopen en nadenken of we hem wel wilde hebben, 15 minuten later komen we terug en zien we de verkoper net een papiertje erop plakken "verkocht".. En zo zag je diverse afdelingen per dag leger worden.
[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 17-07-2020 08:35 ]
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism