Het is me eindelijk gelukt om goede short ribs te maken
De paar keer hiervoor heb ik Nederlandse en Ierse short ribs geprobeerd, maar die waren meestal te droog. Dit keer had ik Australische short ribs van Beimer. Marmering was prachtig en wat een joekel
Eerst maar even trimmen:
Ik besloot 'm 36 uur te dry brinen met alleen zout:
Vervolgens de KJJ op met twee Meater probes er in:
Na een anderhalf uur - ik was toen niet thuis - begon de temperatuur in te kakken.
Nou komt dit wel vaker voor, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat dat dan ook zo'n invloed heeft op de interne temperatuur. Het is ook weer niet zo dat de probes een meter uit elkaar zitten ofzo...
Toen ik thuis kwam bleek dat het houtskool niet op was, maar dat het vuur maar een kant op was gebrand en langzaam vanuit aan het gaan was. Ik heb er weer houtskool bij gedaan en - in het midden - met een gasbrandertje aangestoken. Vervolgens heb ik het nog een dik half uur gewacht met het wrappen, maar ehh... de bovenkant van de ribs gleed er van af

Eh, wacht er zitten ook drie ribben in dat bovenste stuk. Waar in een koe zitten er twee rijen ribben

Nouja, frack it... Ik heb even geruggespraakt met @
Chevy454 en ze zijn gewoon gewrapped terug de KJJ op gegaan.
Uiteindelijk heb ik 'm er rond 16u af gehaald en in een handoekje in een koelbox gelegd. Een uur later heb ik 'm weer uitgepakt met dit resultaat:
Het waren dus gewoon twee stukken short ribs (fjoew). Dat was me dus echt helemaal niet opgevallen toen ik het vlees trimde of toen ik het zout er op deed. Dus geen koe met twee rijen ribben, maar gewoon een gevalletje gemiste bark.
Helaas was ergens het aluminiumfolie gescheurd en zat al dat heerlijke vocht in de handdoek en kon de koelbox een schoonmaakbeurt gebruiken
Ik heb 1,5 rib opgegeten en vervolgens de rest maar gepulled. De volgende dag heb ik
Sweat potato buns en acar ketimun gemaakt, en vervolgens de buns belegd met het vlees, de acar en wat saus: