Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 98 ... 348 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Kraz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Het is nieuw gekochte houtskool idd.
De BBQ is al een jaar of 2 in gebruik :9

Heb al een keer die Black Ranch gehad, maar vond ik ook teveel roken.
Daarna eigenlijk alleen maar Dammers.

Nu een keer voor Kamado Joe gekozen ivm een Bol.com tegoedbon die ik op moest maken voor datum X. Maar dat is dus niet echt voor herhaling vatbaar.

Had gehoopt dat anderen ook zouden zeggen; JA!, Had ik ook!
Ik heb dit inderdaad ook gehad. Zowel met Kamado Joe Big Block als Dammers. Bij mij was het gewoon hoog nodig om de luchtcirculatie te verbeteren en niet té snel de dome dicht.

Laten we zeggen dat de kat van de buren op de schutting nog een week naar rook stonk toen het mij overkwam.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach ik heb laatst black ranch quebracho gebruikt. Dat was ook over the top.

Nu nog 80% van de zak over.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:38
Picanha ligt er op (1300 gram). Ik verwacht dat er wel wat over blijft.

Iemand tips hoe ik die morgen het beste op kan warmen oid? :)

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 10:40

immetjes

HIER is BERN-E

^^ koud op een bolletje?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

R0y. schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:44:
Picanha ligt er op (1300 gram). Ik verwacht dat er wel wat over blijft.

Iemand tips hoe ik die morgen het beste op kan warmen oid? :)
40 graden Celsius oven?
Sous-vide?

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 09:52
Ik heb zojuist 2kg procureur op de komado gelegd. en in meater gekozen voor pork shoulder pulled pork. maar is dit de juiste keuze? want meater+ geeft aan dat hij over 3 uur klaar is. en interne temp is na 1:30 al 49 graden. Gaat dit niet te snel? want ik ben expres vroeg begonnen omdat ik overal las: meer als 9 uur enzo.

dome is constante temp van 108. en ik heb hem nu iets verlaagd naar 103

dit is mijn eerste keer en ik ben nog wat onzeker :P

[ Voor 8% gewijzigd door remcoXP op 04-07-2020 08:35 ]

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-11 11:47

PnD

like in Pinda ^_^

remcoXP schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:34:
Ik heb zojuist 2kg procureur op de komado gelegd. en in meater gekozen voor pork shoulder pulled pork. maar is dit de juiste keuze? want meater+ geeft aan dat hij over 3 uur klaar is. en interne temp is na 1:30 al 49 graden. Gaat dit niet te snel? want ik ben expres vroeg begonnen omdat ik overal las: meer als 9 uur enzo.

Ik heb er vanochtend 3 kg in twee stukken opgelegd. Dit omdat ik al twee keer 1,5 kg bereid heb en het toen beide om 4-5 uur klaar was. Ik gebruik dit recept.

https://rtlniels.nl/bbq/pulled-pork/

Staat ook een tijd/temperatuurverloop tabel in en dat klopt redelijk. Je kan het blijkbaar beïnvloeden met het inpakken in alu folie, maar dat heb ik nog niet gedaan. Resultaat van dit recept is heeeerlijk.
Eerste keer had ik de bak water niet bijgevuld en de tweede keer wel. Toen heeft ie bijna niet droog gestaan en dit zorgde voor een sappiger resultaat.

[ Voor 14% gewijzigd door PnD op 04-07-2020 09:08 ]

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-11 11:37
remcoXP schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 08:34:

In het begin gaat het altijd hard. Maar rond de 70 graden kan hij zo 4 uur blijven hangen of zelf iets dalen.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-11 19:09
Ben ook bezig met pulled pork voor de 1e keer. 1,5kg op een kamado. Ik heb maar een heel klein gedeelte tussen de deflector en het rooster en derhalve geen ruimte voor een lekbak met water. Vraag: is dat nodig / word de pulled pork anders te droog? Heeft het anders zin om een bakje water naast de pulled pork te zetten? Daar heb ik er wel ruimte voor namelijk.

toettoett

• PnD
  • Laatst online: 06-11 11:47

PnD

like in Pinda ^_^

Thecola schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:20:
Ben ook bezig met pulled pork voor de 1e keer. 1,5kg op een kamado. Ik heb maar een heel klein gedeelte tussen de deflector en het rooster en derhalve geen ruimte voor een lekbak met water. Vraag: is dat nodig / word de pulled pork anders te droog? Heeft het anders zin om een bakje water naast de pulled pork te zetten? Daar heb ik er wel ruimte voor namelijk.
Weet niet of het ook zonder kan. Recept een paar posts hierboven spreekt idd over een bakje water ernaast. Ik doe er kokend water in, scheelt weer in temperatuurdaling.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-11 12:50

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

@Thecola Ik heb het 1x gedaan, ook met te weinig ruimte, toen in het lekbakje gedaan. Toen had ik constant het probleem dat mijn kolen uitgingen (mogelijk te vochtig in de kamado?)
Daarna 2x geen water bakje gebruikt, eigenlijk geen probleem gehad.

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-10 11:46
Eerste Kamado Joe Classic 2 limited edition is gespot in Nederland. Volgens mij geleverd door Kamado express.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kraz schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:32:
Heb al een keer die Black Ranch gehad, maar vond ik ook teveel roken.
Daarna eigenlijk alleen maar Dammers.

Nu een keer voor Kamado Joe gekozen ivm een Bol.com tegoedbon die ik op moest maken voor datum X. Maar dat is dus niet echt voor herhaling vatbaar.
Het is blauwe rook toch? Dan is het gewoon rook van dat soort houtskool. Hetgene wat smaak geeft aan het vlees. Dammers is een hele neutrale en BR en deze KJ houtskool zijn dus met een eigen kenmerkende rooksmaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 04-07-2020 12:09 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• CeesKees
  • Laatst online: 18:37

CeesKees

I rest my Kees

Korte vraag. Een portable gasbbq aangeschaft. Maar ik zit een beetje met de aansluiting op de gasfles. (Zie foto’s). Gaat dit zo goed, als ik hier een slang + gasdrukregelaar op aansluit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xGrKfg9RbvrE0ZPj-sF5j6WRik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z0MrehmFdoLyuWCAL0L9ui7v.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2DnQYCqZZYoc8gTZJarnXrYl2g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y23y2tux1Veg7TbbHNHsSDFK.jpg?f=fotoalbum_large

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je bedoelt vanwege dat gat in die buis? Dat is om lucht mee aan te zuigen. Er is immers zuurstof nodig om gas te kunnen verbranden. Zonder die zuurstof toevoer krijg je een zwakke, walmende, gele vlam.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CeesKees
  • Laatst online: 18:37

CeesKees

I rest my Kees

Orion84 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:07:
Je bedoelt vanwege dat gat in die buis? Dat is om lucht mee aan te zuigen. Er is immers zuurstof nodig om gas te kunnen verbranden. Zonder die zuurstof toevoer krijg je een zwakke, walmende, gele vlam.
Snel. En duidelijk!

Thanx!!

Er zit natuurlijk puur gas in de fles, en geen zuurstof.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2vis9faafe-MdTHxrY3EQ5_MOL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhaJ9D6vDTmpwNNKJzGwj8sm.jpg?f=fotoalbum_largeZe zijn binnen. Een spare rib uit mijn lijf, maar toch stiekem wel goed.

Iemand enig idee waar de haakjes onder het blad voor zijn? Om tools aan te hangen, of om nog verder uit te breiden?

• Nomad
  • Laatst online: 22:45

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Boudewijn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:36:
[Afbeelding]Ze zijn binnen. Een spare rib uit mijn lijf, maar toch stiekem wel goed.

Iemand enig idee waar de haakjes onder het blad voor zijn? Om tools aan te hangen, of om nog verder uit te breiden?
Ik vermoed tools als tang/spatel etc :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:58

copykat

Good copy isn't bad

Ik had ze zelf er onder gemaakt maar gebruik ze niet vaak.
Reden is de hond heeft ontdekt waar al dat lekkere vlees vandaan komt en likt mijn tools af als ik ze ophang...
😟
Ben wel de beste vriend geworden elke keer als ik de tuin inloop en de bbq aanraak kwispelend mee niet binnen te roepen....

😂

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:36:
..

Gezien de vorm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ME01gNYgHIY1XQv7O8Wofy8SMiQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lciWXo5dmcYX081sxQawwpyF.jpg?f=user_large
lijkt het er op dat je er een soort "box" onder kan hangen. waar je je tang/spatel enzo in kan op bergen.(als dit ook aan de andere kant zit.0
niks gezien op internet overigens maar het zijn snel clickvormen en als ze vertikaal hangen blijft het ook zitten.

misschien dat googlen iets oplevert?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15
Het zijn gewoon haakjes voor je tangen, spatels zoals @Nomad zei.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmm okay. Maa dat zal wel werken. Morgen maar eens proberen.

Thanks

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb een videotje bekeken en ze zijn aan beide kanten recht tegen over elkaar.
Dus als je 4 borst bouten gebruikt en een metalen bakje vouwt die er tussen past dan kan je met die borstbouten het aan je side table hangen. Aan beide zijde.

Kan niks vinden dat ze t al zo gebruiken maar het is te mooi bedacht om niet te proberen..😎

• onhandigesjaak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09-2020
Heeft iemand al eens een heel speenvarken op de BBQ gehad, het is echt super lekker en weer is wat anders! Je hebt een flinke BBQ nodig, ik zit te denken om het op deze

https://simpelkoken.nl/recept/speenvarken-grillen

manier te doen lol

Het is bij deze weer een fijne dag

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maatje van me heeft het gedaan met kerst. Dat was zijn businesscase om een BGE XL te kopen.
Na aankoop heeft hij ontdekt dat het met een L ook gewoon kon (Die heeft hij zakelijk).

heb de foto's gehad, weet niet of ik ze mag delen, maar het zag er prima de bima uit. Wel mooie reden om even een prijzig apparaat te kopen :P

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 16:29
Even wat huisvlijt op de zondagochtend:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gg9wIgC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EUpJuvO.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6pzxVnK.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fai0LJx.jpg

In hoogte verstelbaar extra rooster (met handvat, hoera) voor nog geen tientje. 5 euro voor de pan bij de Action en wat rvs draadeind, ringen en boutjes.

Leek me handig voor groenten etc, of gewoon voor extra vlees als er extra eters komen :)

• onhandigesjaak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09-2020
Boudewijn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:00:
Maatje van me heeft het gedaan met kerst. Dat was zijn businesscase om een BGE XL te kopen.
Na aankoop heeft hij ontdekt dat het met een L ook gewoon kon (Die heeft hij zakelijk).

heb de foto's gehad, weet niet of ik ze mag delen, maar het zag er prima de bima uit. Wel mooie reden om even een prijzig apparaat te kopen :P
Vraag me af of je hem krokant krijgt met zo'n deksel..

Lekker aan een paal staan draaien lijkt me wel wat _/-\o_ maar je kunt ook wel wat automatisch maken met een ruitenwisser motor.. hmmm

Het is bij deze weer een fijne dag

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

onhandigesjaak schreef op zondag 5 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Vraag me af of je hem krokant krijgt met zo'n deksel..
Volgens mij was hij prima gelukt. Denk wel dat hij hem halverwege gedraaid heeft.

• Nicootje077
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:18
Ha ethereal81,

ik zou de moeren vervangen door vleugelmoeren, heb je geen gereeschap nodig om te verstellen

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@ethereal81
is het niet wat te hoog? past het nog wel in je dome?

Verwijderd

En indien verzonken, eerst goed verhitten. Zinkdampen zijn giftig.

• ethereal81
copykat schreef op zondag 5 juli 2020 @ 17:26:
@ethereal81
is het niet wat te hoog? past het nog wel in je dome?
Zijn in principe verstelbaar, kan zijn dat ik er nog een stukje af moet zagen/slijpen. Kon vandaag in de regen niet testen...

En speciaal rvs genomen, niet verzinkt :)

Edit: verzinkt? Verzonken? Iets met zink in elk geval.

[ Voor 7% gewijzigd door ethereal81 op 05-07-2020 18:55 ]

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 23:34

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik sta op het punt om mijn (veel gebruikte) iGrill2 + dome sensor te verkopen voor 50 euro en één Meater+ probe te kopen.

Hoofdreden is het draadloze gebruik, op de grill is het vaak door ruimtegebrek niet altijd handig om de iGrill ergens neer te zetten, en ook merk ik dat de grill een beetje lekt door de kabels. En opzich kan ik de extra functionaliteit van de Meater+ ook waarderen. Dus dat de temperatuur rond het vlees ook wordt gemeten en er een schatting kan worden gemaakt wanneer het vlees ongeveer klaar zou zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:07
Boudewijn schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Volgens mij was hij prima gelukt. Denk wel dat hij hem halverwege gedraaid heeft.
Hoop wel wat vaker dan dat, rotisserie is echt awesome. Heb sinds een paar maanden een LetzQ Spit voor mijn bge minimax. De resultaten zijn echt super. Als je crackling wil, moet je echt voor rotisserie gaan. Door dat constante draaien blijft het vet lekker hangen en bakt de buitenkant constant in zijn eigen vet.

Je moet met een kamado wel alleen even een lekbak eronder hebben en niet direct kolen ivm verbrandend vet op de kolen. Aangezien er geen divider is voor de minimax (afaik) is dat nog ff tricky. Heb het inmiddels opgelost met een smal broodbakblik onder het spit en kolen wat hoger opstapelen aan voor en achterkant, works like a charm :)

Speenvarken wel eens gedaan :9 , maar niet op de minimax ;)

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-11 11:21

Kraz

Saving the world

Nelus82 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:58:
Eerste Kamado Joe Classic 2 limited edition is gespot in Nederland. Volgens mij geleverd door Kamado express.
Ik heb mijn zwarte Kamado Joe Classic II al zo'n 2 jaar inmiddels.
Ik denk dus niet dat dat de eerste was ;)
De winkel waar ik m vandaan heb, heeft er rond die tijd al meerdere geleverd.

Wat ik begrepen heb, is dat ze geïmporteerd zijn uit Nieuw Zeeland. Daar wordt de KJ wel in het zwart geleverd. De winkel heeft een container deze kant op laten komen van (ik dacht) 8 stuks en 1 daarvan heb ik gekocht.

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/kamado-bbq-152284

Iemand bekend met dit merk? Volgens mij is dit wel een aardige om mee te beginnen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kojoottii schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Hoop wel wat vaker dan dat, rotisserie is echt awesome. Heb sinds een paar maanden een LetzQ Spit voor mijn bge minimax. De resultaten zijn echt super. Als je crackling wil, moet je echt voor rotisserie gaan. Door dat constante draaien blijft het vet lekker hangen en bakt de buitenkant constant in zijn eigen vet.

Je moet met een kamado wel alleen even een lekbak eronder hebben en niet direct kolen ivm verbrandend vet op de kolen. Aangezien er geen divider is voor de minimax (afaik) is dat nog ff tricky. Heb het inmiddels opgelost met een smal broodbakblik onder het spit en kolen wat hoger opstapelen aan voor en achterkant, works like a charm :)

Speenvarken wel eens gedaan :9 , maar niet op de minimax ;)
Een lekbak en een plate-setter zijn sowieso goeie accessoires, sterker nog... die zou ik eerder kopen dan zo'n spit.
Leuk ding, wel weer 200E. Ach ja, hij zal er ook hier vast wel komen :F

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

prekz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:48:

Iemand bekend met dit merk? Volgens mij is dit wel een aardige om mee te beginnen.
Ken het merk niet. Ziet eruit als de zoveelste hakkie-takkie Auplex-bak. Hoeft op zich niets mis mee te zijn, maar alle waar naar zijn geld.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

prekz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:48:

kijk goed of er voldoende accessiores bij passen qua rooster diameter en zo. een kale rvs rooster en geen deflector of zo word snel saai.

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
copykat schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:58:
[...]

kijk goed of er voldoende accessiores bij passen qua rooster diameter en zo. een kale rvs rooster en geen deflector of zo word snel saai.
Klopt ik mis wel een deflector idd. Oo de peppersite wordt aangegeven dat kamado joe accesiores passen al kom je daar natuurlijk pas achteraf echt goed achter.

• 418O2
prekz schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Klopt ik mis wel een deflector idd. Oo de peppersite wordt aangegeven dat kamado joe accesiores passen al kom je daar natuurlijk pas achteraf echt goed achter.
Dat is een aanname van degene die het post.

Maar die aanname zal wel redelijk kunnen kloppen. Zoals gezegd is het waarschijnlijk een auplex rebrand

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:02

franssie

Save the albatross

@ethereal81 leuk projectje! Al ben ik bang dat je die ringen op het onderste rooster eens gaat vervangen met een diameter van minimaal twee maal de ruimte tussen de spijlen van dat rooster zodat ze niet los kunnen komen ;)
edit: of ik zie het niet goed op de foto kan ook.
edit2: ok het staat erop, dan werkt het waarschijnlijk wel, dacht dat je die ook geklemd had.

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 05-07-2020 23:45 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

418O2 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:16:
[...]

Dat is een aanname van degene die het post.

Maar die aanname zal wel redelijk kunnen kloppen. Zoals gezegd is het waarschijnlijk een auplex rebrand
ik ben bang dat het een patton rebrand is. :F
https://www.allesvoorbbq....5V4VAmHlB_0oaAre8EALw_wcB

En als het net als mijne, 16 inch, een patton rebrand is maak je je t jezelf moeilijk. de onderschaal is smaller / tapser en de firebox daardoor anders waardoor er net niks in past wat naar de inch maat wel zou moeten passen..... |:( |:( |:( |:(

@prekz Wat ik eigenlijk wil zeggen is je eerste ervaring moet een systeem zijn waar je meteen een heatdeflector en rooster verhogerframe in hebt. ik heb me blind gezocht naar oplossingen en als ik toen wist wat ik nu weet , hoe leuk BBQ-en met een kamado is had ik hoger in de boom begonnen. een type waar de asseciores duidelijk te koop zijn en zeker passen. scheelt een hoop frustratie.

my 2 cents

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-11 11:21

Kraz

Saving the world

Ik was bijna vergeten om nog even te posten hoe het was afgelopen na de rooksignalen van afgelopen vrijdag.
Gelukkig is het allemaal nog goed gekomen, maar de kolen roken gewoon een stuk meer dan ik was gewend.

Anyhow.. mijn kip tortilla's waren alsnog prima gelukt!
Ik zag het recept op de website van 1 van de (hete) sauzen die we hebben staan. ERG lekker! :9

Pics or it didn't happen....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DJS6C6JjU1r5i5G2LmsggIvTJKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2RZCQjFKgcEvnS9VOcrWcE5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGrhLzFHptVPq3SzrC8tYrnRahQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cFCMYfT1BfiUXnB2eZ2nyGYv.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOhttVT6yrhTuKOiIK0cIDyZXkg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qOslpsNgIIBLaqy4pHqFmz4c.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Du28ud4Su-1sYjx3GLaP4NW59M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZWjrWhqtRJv3lQUJ5GFW2BXf.jpg?f=fotoalbum_large

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18:27
MrVegeta schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:30:
Ik sta op het punt om mijn (veel gebruikte) iGrill2 + dome sensor te verkopen voor 50 euro en één Meater+ probe te kopen.

Hoofdreden is het draadloze gebruik, op de grill is het vaak door ruimtegebrek niet altijd handig om de iGrill ergens neer te zetten, en ook merk ik dat de grill een beetje lekt door de kabels. En opzich kan ik de extra functionaliteit van de Meater+ ook waarderen. Dus dat de temperatuur rond het vlees ook wordt gemeten en er een schatting kan worden gemaakt wanneer het vlees ongeveer klaar zou zijn.
Heb recent ook een Meater+ gekocht (voorheen altijd met een analoge gedaan) en dat is een prima potje mooi speelgoed. :)

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ethereal81 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:55:
[...]

Zijn in principe verstelbaar, kan zijn dat ik er nog een stukje af moet zagen/slijpen. Kon vandaag in de regen niet testen...

Verzonken is "verlaagd" in een materiaal zoals een verzonken schroef zodat je hem niet voelt.
Verzinkt is een chemisch proces met opdampen van metaal op een metaal zodat het roest werend is.
Zink is giftig in damp vorm en verbranden er van dus ook.

Zat even te denken aan je constructie
Als je een verlengmoer (google) gebruikt en deze https://moerenbout.nl/bouten/bijzondere-bouten/slotbouten

dan is je pan wat makkelijker te gebruiken geen opstaande pen en vuil aanhechting op je draad. Je verstelling kan dan van onderen gebeuren met een vleugelmoer.

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 03-11 10:57

leon0013

Ooit waren het er twaalf

ethereal81 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 18:55:
[...]

Verchroomd bedoel je denk ik.

Zoals @copykat al meldt wil je Zn niet in je eten.

Chroom bouwt bij blootstelling aan zuurstof een sluitende (en onder bepaalde condities zelfherstellende) oxidelaag op.
(Dat is ook exact de reden dat RVS corrosiebestendig is)

Zink is onedeler dan staal en beschermt juist door als "opofferings materiaal" te dienen als het incontact komt met zuur. Dus bij beschadiging van het zink en blootstelling van het onderliggende staal zal eerst het zink corroderen. door het grote oppervlak gaat dat vrij langzaam.
Maar dan zit het wel in de electrolyt. (In dit geval je eten)

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Hangt van het onderliggende materiaal af ( sommige bouten moeren en zo zijn gemaakt van legeringen zoals chroomvanadium bij steeksleutels) maar ik denk dat een soldeerbrander, voor hardkopersoldeer en zo, je misschien kan helpen. Fik de laag( coating) van je materiaal met die blauwe vlam in de buitenlucht.( de 600 plus graden garanderen een flinke verhitting.) Andere oplossing is draadborstel op je boor en polijsten maar..
Roest later is minder erg en als je het insmeert met criso (?) zelfde als gietijzer behandelen, zal je er ook geen last van hebben.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nomad schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 17:05:
[...]

Ik vermoed tools als tang/spatel etc :)
Indeed @Nomad @copykat @418O2 . Zijn ze handig voor, maar ze zitten dus ook aan de achterkant. Vandaar dat ik aan een bevestiging van $iets moest denken.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

ik heb van het weekend wat spareribs en varkensnek op de pelletsmoker gemikt en low & slow gegaard .. (in alu folie) met de goedkoopste pellets (4,50 per zak van 14kg) eerst in de pekel daarna een rub enzv ..
Was goed te eten

Maar goed de vraag: nu heb ik het vocht v.d varkensvlees + calve bbq-saus + stroop+ suiker + kruiden in laten koken alleen het is te "zoet" .. voor de rest is de smaak heerlijk ..

Eigenlijk wil ik het minder zoet hebben maar in ieder geval is het mooi voor de volgende kook/bbq sessie als marinade .. :)

Tja vanalles

• 418O2
Je doet stroop, suiker en een een saus met ongetwijfeld veel suiker in een saus en je bent verbaasd dat het zoet is? Misschien even wat pepers erdoor doen.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

418O2 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:31:
Je doet stroop, suiker en een een saus met ongetwijfeld veel suiker in een saus en je bent verbaasd dat het zoet is? Misschien even wat pepers erdoor doen.
Nee ik ben niet verbaasd of klaag dat het zoet is (ik vind het persoonlijk wel lekker)

Maar als je een methode weet om het minder zoet te laten smaken, en peper lijkt me niet de weg .. zou wel fijn zijn .. volgende keer minder suiker is natuurlijk een open deur .. of citroensap ..

Tja vanalles

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:23

Dennis1812

Amateur prutser

@vso een mooi rood pepertje erdoor helpt best wel hoor. (Of iets meer dan 1, afhankelijk van de smaak)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11 23:34

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Meater+ besteld. IGrill bijna verkocht voor iets minder. Lijkt mij een prima upgrade. Ben benieuwd of de barbecue deze week nog aan gaat.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dennis1812 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:44:
@vso een mooi rood pepertje erdoor helpt best wel hoor. (Of iets meer dan 1, afhankelijk van de smaak)
ik heb gezins genoten die niet tegen peper kunnen daar moet ik rekening mee houden .. helaas niks aan te veranderen ..

Tja vanalles

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:23

Dennis1812

Amateur prutser

vso schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:54:
[...]

ik heb gezins genoten die niet tegen peper kunnen daar moet ik rekening mee houden .. helaas niks aan te veranderen ..
Nu zeg je iets anders als net. Net liet je het (op mij) overkomen alsof het een onzin voorstel was.

Buiten iets pittigs gebruiken als tegenhanger van je zoete zie ik geen andere opties om dan je zoete fors te verminderen. Indien de peper om een intolerantie of allergie gaat. Als t gaat om niet lekker of spannend misschien gewoon zeer fijn hakken en toch proberen. Er zijn zoveel soorten dat er voor iedereen wel een peper naar smaak te vinden is.
Nogmaals, behalve natuurlijk bij intolerantie of allergie.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Dennis1812 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:44:
[...]

Nu zeg je iets anders als net. Net liet je het (op mij) overkomen alsof het een onzin voorstel was.

Buiten iets pittigs gebruiken als tegenhanger van je zoete zie ik geen andere opties om dan je zoete fors te verminderen. Indien de peper om een intolerantie of allergie gaat. Als t gaat om niet lekker of spannend misschien gewoon zeer fijn hakken en toch proberen. Er zijn zoveel soorten dat er voor iedereen wel een peper naar smaak te vinden is.
Nogmaals, behalve natuurlijk bij intolerantie of allergie.
Als je nu wat meer had uitgelegd waarom dat juist een goeie tegenhanger is .. dan was het ook anders ontvangen .. het kwam op mij over als een grappig en dus onzinnig iets ..ook samen met dat ik verbaast zou zijn gezien de lading suiker die er in zit ..

ik zie het net zoals Kip + chocolade .. het is niet een combinatie die meteen eruit springt als "lekker" maar als je het probeert kan het best werken ..

ps dat huisgenoten er niet tegen kunnen (pittige/gekruide meuk) . tja dat neem ik je ook niet kwalijk maar het is juist de "pit" lees scoville mag niet boven 10 zitten oid (natte vinger getal) .. . en zoete pepper voegt juist weer suikers toe ??
Dit is iets wat reuma gerelateerd is maar niet 1:1 verband heeft met reuma ..

maar als kok heb ik wel de uitdagingen daarmee

Tja vanalles

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Het is me eindelijk gelukt om goede short ribs te maken *O*

De paar keer hiervoor heb ik Nederlandse en Ierse short ribs geprobeerd, maar die waren meestal te droog. Dit keer had ik Australische short ribs van Beimer. Marmering was prachtig en wat een joekel 8)7
Eerst maar even trimmen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvwBVzD8HgiO2hqI0RGVhA3UyE8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RWbm2XtTDYk2lpaqLXl412xL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gNjicaAcGxxcrZzsrKSaTDB2RU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdRasOMreQ2hxXD5HrGIlqhm.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik besloot 'm 36 uur te dry brinen met alleen zout:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSYwyIHoMT_KdCnh-nYijO9yy1U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUO3Qt9i7bLdza55azjhMSO5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3W7zhb3UM61pMpkSp1qflXzIVc0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYQz0oVMbmmCrUeSm0QY3Rcd.jpg?f=fotoalbum_tile

Vervolgens de KJJ op met twee Meater probes er in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUSgoII85M0sQknV9V3y3ffelPg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bn32PJfvaNb2jqEYzSHaUweJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Na een anderhalf uur - ik was toen niet thuis - begon de temperatuur in te kakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrRIzfRObg6a0xRlcN9Thm-UMgQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FofwuxcAQfBQv7XBiNi7CCAs.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REPuFDqNnYkAARongG1lODo_CW4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aQeo93bxvfnBV5emnGF3bOwO.jpg?f=fotoalbum_tile

Nou komt dit wel vaker voor, maar ik had er nooit bij stilgestaan dat dat dan ook zo'n invloed heeft op de interne temperatuur. Het is ook weer niet zo dat de probes een meter uit elkaar zitten ofzo...

Toen ik thuis kwam bleek dat het houtskool niet op was, maar dat het vuur maar een kant op was gebrand en langzaam vanuit aan het gaan was. Ik heb er weer houtskool bij gedaan en - in het midden - met een gasbrandertje aangestoken. Vervolgens heb ik het nog een dik half uur gewacht met het wrappen, maar ehh... de bovenkant van de ribs gleed er van af :/ Eh, wacht er zitten ook drie ribben in dat bovenste stuk. Waar in een koe zitten er twee rijen ribben :? Nouja, frack it... Ik heb even geruggespraakt met @Chevy454 en ze zijn gewoon gewrapped terug de KJJ op gegaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9EUfIj20kKTFwUHjHz_1rVEcDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g1jLUxSpyEVT00knRcUe2eeU.jpg?f=fotoalbum_tile

Uiteindelijk heb ik 'm er rond 16u af gehaald en in een handoekje in een koelbox gelegd. Een uur later heb ik 'm weer uitgepakt met dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZcSgQKGIpfMuRDHTiF7m688Z_4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GoFtOkpe001QKzTNWh4iC2Gc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3jQP6kAAwYC2_QgjCq8pir0Ci-4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ueegluDGIhoKVqiFGAgNgvgH.jpg?f=fotoalbum_tile

Het waren dus gewoon twee stukken short ribs (fjoew). Dat was me dus echt helemaal niet opgevallen toen ik het vlees trimde of toen ik het zout er op deed. Dus geen koe met twee rijen ribben, maar gewoon een gevalletje gemiste bark.
Helaas was ergens het aluminiumfolie gescheurd en zat al dat heerlijke vocht in de handdoek en kon de koelbox een schoonmaakbeurt gebruiken :'(

Ik heb 1,5 rib opgegeten en vervolgens de rest maar gepulled. De volgende dag heb ik Sweat potato buns en acar ketimun gemaakt, en vervolgens de buns belegd met het vlees, de acar en wat saus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVLm20PXkId5tnI4qhLLFeCum9w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TNgOkslmzvwwvgJPsSiMRAb0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10NNyiayYJNb-r1OtvZbYM_PdH8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S218ZdGxMkVQb7mTn8uO9FeF.jpg?f=fotoalbum_tile

:9

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Ziet er goed uit!

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:22
Iemand ervaring met deze set (of losse onderdelen daarvan)?

https://www.welkoop.nl/wi...rterset-gietijzer_1218924

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou kijken of je het echt wilt gebruiken

Een poffertjespan is nog 'beperkt' in inzet, en de handschoenen en kist zitten 'in de set'
Een losse sauspan, DO en skillet zijn niet persé die 80€ 'waard'
De skillet is 17,5 cm - terwijl je rond de 30cm wilt hebben

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 06-07-2020 21:13 ]

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-11 19:13
@Ebbao
Ja heb ik, bevalt mij erg goed enkel de skillet is wat klein. Ik gebruik eigenlijk alle onderdelen wel.
Ik gebruik de poffertjes pan het minst. Wat wel goed wil is daar hele kleine bolletjes in bakken al dan niet met kaas.

[ Voor 34% gewijzigd door Hans Esselink op 06-07-2020 21:12 . Reden: Toevoeging ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 13:06
Nederlandhc schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Dit viel me laatst ook op bij mijn 5775, alleen heb ik geen moeite om hem rond de 100 graden te houden..
En als ik klaar ben zet ik boven en onder "dicht" (dus onder met zo'n klein openingetje) en dan gaat alles ook gewoon uit..

Als jij je temp niet ver genoeg omlaag krijgt ligt het dus niet per se aan deze openingen? Misschien dat je deksel niet 100% sluit?
Ik heb uiteindelijk via de site van weber mijn bbq aangemeld voor een ticket. Vandaag ook even met Weber gebeld. Ze zijn bijzonder druk met het verwerken van mails. Vandaag waren ze 22 juni aan het verwerken en mijn ticket is van 27 juni. Hopelijk krijg ik eind deze week bericht.

Er word in ieder geval aan gewerkt en er is toegezegd dat ik een nieuw deel toegestuurd krijg vanwege de productiefout. Echter mogen ze mijn ticket niet naar voren halen dus ik moet nog even geduld hebben.

• ethereal81
copykat schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Verzonken is "verlaagd" in een materiaal zoals een verzonken schroef zodat je hem niet voelt.
Verzinkt is een chemisch proces met opdampen van metaal op een metaal zodat het roest werend is.
Zink is giftig in damp vorm en verbranden er van dus ook.

Zat even te denken aan je constructie
Als je een verlengmoer (google) gebruikt en deze https://moerenbout.nl/bouten/bijzondere-bouten/slotbouten

dan is je pan wat makkelijker te gebruiken geen opstaande pen en vuil aanhechting op je draad. Je verstelling kan dan van onderen gebeuren met een vleugelmoer.
leon0013 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:37:
[...]

Verchroomd bedoel je denk ik.

Zoals @copykat al meldt wil je Zn niet in je eten.

Chroom bouwt bij blootstelling aan zuurstof een sluitende (en onder bepaalde condities zelfherstellende) oxidelaag op.
(Dat is ook exact de reden dat RVS corrosiebestendig is)

Zink is onedeler dan staal en beschermt juist door als "opofferings materiaal" te dienen als het incontact komt met zuur. Dus bij beschadiging van het zink en blootstelling van het onderliggende staal zal eerst het zink corroderen. door het grote oppervlak gaat dat vrij langzaam.
Maar dan zit het wel in de electrolyt. (In dit geval je eten)
Haha, lastig allemaal... Ik bedoelde wel echt verzinkt in elk geval maar wist de vervoeging even niet :)

Heb in elk geval daarom bewust voor RVS gekocht, dat zou in theorie geen kwaad moeten kunnen toch?

En thanks voor de tip, ik wilde eerst eens prutsen of dit een beetje werkt, als dit gaat, past en lukt (wat dus gebleken is, nu het passen in de kamado nog) wil ik ergens een simpel en klein roostertje op de kop tikken en deze setup daarmee maken. Dit had ik allemaal nog liggen :)

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:56
@Apie! Hahahaha, goede les voor de volgende keer ;) short ribs zijn normaal ook niet zo hoog/dik..
En raar dat je het bij het trimmen niet gemerkt hebt aangezien de botten halverwege gewoon uitsteken op je eerste foto.

Ikzelf heb nooit problemen met de ierse variant (van Beef&Steak), ook de hollandse bevallen mij prima..
Bij hele "magere" ribben is wel een kwestie van vroeg inpakken (2-3 uur roken maximaal) bij wat dikkere ga ik meestal wel een uurtje langer door, maar qua rooksmaak valt het te verwaarlozen.

En qua alu folie, gebruik altijd 2 lagen ;) zeker met botjes in het vlees wil het nog wel eens makkelijk scheuren..

Maar het ziet er top uit!!

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• Golf2vr6
  • Laatst online: 06-11 09:51
Voor de mensen die net als ik een Grill Guru Medium bij de AH hebben aangeschaft. Ik was op zoek naar een goed passende plate settler en heb deze gevonden bij broertje Bastard. De Bastard medium plate settler past perfect. Het nadeel is dat het rooster van de GG er niet zonder aanpassingen op past (rooster GG is 1cm the groot). Ik heb er voor gekozen om gelijk maar nieuwe roosters te bestellen. RoosterS omdat een gietijzeren rooster ook nog op het verlanglijstje stond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHvYyd4OkDke7GC8jLp8hdI5oSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNPrxDZ2gXsNWPSwrHKvJ0kO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TdgqsF5HqgkID0OaLYACIxXjsh4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6XRGZMi4vlcWClQikPh1ID4w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KHNpTakoLoN7XjGGGCQy43zLAow=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4akGJ64pJKE4X2BnniwoJIx.jpg?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:56
Het past inderdaad, maar ik vind de opening rondom nog wel erg groot..
Als je vlees buiten de deflectors komt (denk aan ribs ofzo), dan heb je gewoon directe hitte en heb je kans op verbranding van je vlees of het wordt gort droog bij een langere sessie..

[ Voor 11% gewijzigd door verstappen33 op 07-07-2020 09:24 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-11 13:23
Tjezus wat triest, ze hebben mijn lidl ei die mijn vader in bruikleen had uit zijn tuin gejat. Alleen het ei dus. Kan je goed verpatsen natuurlijk 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dlnuh8vAahe_HMAyOjW0yE38aQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wphxDGbhKlmQP8zHjeeOQHDU.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door robkrekel op 07-07-2020 09:36 ]

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Golf2vr6
verstappen33 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:23:
Het past inderdaad, maar ik vind de opening rondom nog wel erg groot..
Als je vlees buiten de deflectors komt (denk aan ribs ofzo), dan heb je gewoon directe hitte en heb je kans op verbranding van je vlees of het wordt gort droog bij een langere sessie..
Klopt (al lijkt de ruimte groter op de foto dan het is (1,5 ongeveer) en dan kan de pizza steen erboven. De pizza steen ligt dan op de plate settler stenen. Op de foto lijkt het of hij alles afsluit maar hij ligt iets hoger waardoor de hitte er mooi onderdoor en langs kan. Het vlees ligt zo helemaal vrij van het vuur. Ik had hier voor zo'n driepunter en dan waren de ruimtes ernaast helemaal groot. Het nadeel was toen ook dat het rooster op de plate settler lag. Nu heb ik door het rek ook ruimte voor een lekbak. Wat ik ook een voordeel nu vind is dat ik half direct en half indirect nu kan gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktMUZvNwFIV10POla8yUqEiOleY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OG9YX6cwFDhdEbRWzgN8JiKl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Golf2vr6 op 07-07-2020 09:54 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
robkrekel schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:35:
Tjezus wat triest, ze hebben mijn lidl ei die mijn vader in bruikleen had uit zijn tuin gejat. Alleen het ei dus. Kan je goed verpatsen natuurlijk 8)7
[Afbeelding]
Pfff dachten zeker dat het een bastard was, trieste lui.
Grote kans dat ze hem ergens neergeflikkerd hebben -O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Golf2vr6
is die ah grill guru medium anders dan de grill guru medium bij zeg hun eigen website?
Das raar. je zou verwachten dat je alle spullen gewoon kan bestellen bij grill guru zelf.
valt me een beetje tegen eigenlijk.

Als ik je foto zie lijkt het dat je een vuurring mist, een verhoging want zelfs met dat frame zit je nog onder de schaal rand.
heb je wel eens gezocht naar zo'n vuurring?
meestal een cm of 7 hoog.

overigens ik had het zelfde maar ik had een rebrand van een sub merk dus dat zou ik kunnen verwachten maar niet van een "merk"

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:55
copykat schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:14:
@Golf2vr6
is die ah grill guru medium anders dan de grill guru medium bij zeg hun eigen website?
Das raar. je zou verwachten dat je alle spullen gewoon kan bestellen bij grill guru zelf.
valt me een beetje tegen eigenlijk.[..]
Je kan het daar ook bestellen, maar momenteel alleen in een set met een regenhoes. Dit is aangepast vlak voor de actie. Verwacht eigenlijk dat ze over een paar maanden em wel weer los hebben, zodra het pakket minder gaat lopen.
[...]Als ik je foto zie lijkt het dat je een vuurring mist, een verhoging want zelfs met dat frame zit je nog onder de schaal rand.[..]
De vuurring kan je zien zitten op de eerste foto.

@Golf2vr6 ik heb de 'officiële' en die is denk ik een centimeter groter in doorsnede. Het scheelt dus niet veel.
Wel handig om te weten dat de Basterd medium niet zoveel verschilt. Passen andere accessoires van dat model ook goed op deze? Van wat ik van de afmetingen kon vinden online zou het allemaal prima moeten passen, maar durf het nog niet aan om nog wat zooi te laten bezorgen.

• Golf2vr6
Caelorum schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Je kan het daar ook bestellen, maar momenteel alleen in een set met een regenhoes. Dit is aangepast vlak voor de actie. Verwacht eigenlijk dat ze over een paar maanden em wel weer los hebben, zodra het pakket minder gaat lopen.

[...]

De vuurring kan je zien zitten op de eerste foto.

@Golf2vr6 ik heb de 'officiële' en die is denk ik een centimeter groter in doorsnede. Het scheelt dus niet veel.
Wel handig om te weten dat de Basterd medium niet zoveel verschilt. Passen andere accessoires van dat model ook goed op deze? Van wat ik van de afmetingen kon vinden online zou het allemaal prima moeten passen, maar durf het nog niet aan om nog wat zooi te laten bezorgen.
Ik was toen te ongeduldig. Ik had de GG gelijk uit de winkel en heb toen accessoires gekocht (aspook, pizza steen, plate settler, regenhoes) de set stond toen nog niet te koop. De plate settler die ik had gekocht was een miskoop, niet het bedrag maar wel de vorm.

Ik heb nu dus de Bastard plate settler medium in combi met her RVS rooster en het gietijzeren rooster besteld en dat past allemaal perfect. Nu wel weer even klaar met accessoires kopen, nu gaat eerst weer wat geld naar vlees.

• Golf2vr6
copykat schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:14:
@Golf2vr6
valt me een beetje tegen eigenlijk.

Als ik je foto zie lijkt het dat je een vuurring mist, een verhoging want zelfs met dat frame zit je nog onder de schaal rand.
heb je wel eens gezocht naar zo'n vuurring?
meestal een cm of 7 hoog.

overigens ik had het zelfde maar ik had een rebrand van een sub merk dus dat zou ik kunnen verwachten maar niet van een "merk"
Nee, achteraf bleek dat AH hem kaal leverde .

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13

Wootlock

Evilution

Golf2vr6 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:22:
[...]

Nee, achteraf bleek dat AH hem kaal leverde .
Volgens mij stond dat duidelijk bij de advertentie :?

"Don't let your dreams be memes"

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik heb nu deze mogelijkheden bij elkaar verzonnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTiu5hOgVcMrfUqxhotWcRz4ESk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BlrVV857SSbDcdOuJTcy0On.jpg?f=fotoalbum_large
De deflector voor indirect.
Past een drip pan op. En mn gietijzeren rooster.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIQ4v1daon8K8wUuW40duAbaYes=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qshc8nzWAaBzOscZoGG8iLSP.jpg?f=fotoalbum_large
Slow cooking setup.
Of direct of half direct.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0DeR4keo-eFGwGVFlm6vicPAWJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/313Ho0g0SrCEE7OEa8k9jKwv.jpg?f=fotoalbum_large
Kleine pizza steen als hitteschild.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USww2nEe83qkyxXRVwsENIsNhSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLeeXPDALwF1nHPFLEl5mF6f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46CL46j7pIRvyRKcDklACybovY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CS8hzrupydMWeSzPLUBcZWWS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_Wf_HHWbQHv9hqWsXkuXbssrC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fAICsc54G53WueKxwIgq7dlP.jpg?f=fotoalbum_large
Pannetje vd AH zonder greep.
Of verhoogde direct grill
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajZxlx5ojoYtlFE27YTC6AWlyXI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZ4QfzMxfn5S0M4sSFKWFkif.jpg?f=fotoalbum_large

Ben redelijk flexibel nu. 😄

• Golf2vr6
Wootlock schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:16:
[...]

Volgens mij stond dat duidelijk bij de advertentie :?
Nope, later hebben ze het aangepast en kwamen ze via F200 met dat pakket.

Ik heb hem ook niet online gekocht, maar bij opening van winkel gelijk gehaald (ze hadden er hier 1 binnen gekregen).

[ Voor 26% gewijzigd door Golf2vr6 op 07-07-2020 14:26 ]

• greatgonzo
  • Laatst online: 21:24

greatgonzo

schit-te-rend!

Vorige week heb ik, omdat ik zelf op vakantie was een gietijzeren pan en grillplaat bij de ah laten halen. De bedoeling is om heat deflector van te maken.

Mijn rooster is 34 cm. De grillplaat is 30 cm en de pan 26. Wat zou het meest geschikt zijn? Weet niet hoeveel cm ruimte ik over moet houden. 26 cm gaat misschien nog veel directe warmte langs, 30 cm misschien niet genoeg lucht? Of is 2cm aan beide kanten voldoende voor airflow?

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43

BLN

Ik zou geen gietijzeren deflector maken. Dat werkt voor geen meter. Na een tijd is die net zo heet als je vuur. En dan straalt dan af op je product.

If it ain't broken, don't fix it

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Vuur minder hoog opsteken lijkt me?

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 08:14
greatgonzo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:54:
Vuur minder hoog opsteken lijkt me?
Helpt niet, ik heb het ook. Je moet daar echt een isolator hebben, zodat de warmte er rond gaat, i.p.v. de pan zelf opwarmt en zo doorstraalt.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Toch heb ik meerdere mensen gezien die zo'n opstelling hadden.. Aldi /lidl ei met xenos pannetje

• 418O2
greatgonzo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:16:
Toch heb ik meerdere mensen gezien die zo'n opstelling hadden.. Aldi /lidl ei met xenos pannetje
Ik geloof ook niet dat het veel uitmaakt. Als je er nou ook nog wat water in zet dan komt vast wel goed. Die hitte moet toch ergens heen. Als het reflecteert dan komt het ook wel omhoog, alleen niet als stralingswarmte.

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 07-07-2020 16:18 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:57
Beetje zand erin kan ook :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

OK.. Kom ik terug op mijn vraag.. Vier cm speling aan elke kant of twee

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

IceTeaGX schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:41:
[...]

Helpt niet, ik heb het ook. Je moet daar echt een isolator hebben, zodat de warmte er rond gaat, i.p.v. de pan zelf opwarmt en zo doorstraalt.
Er komt wel wat warmtestraling vanaf , maar met een bigbazaar pannetje en goedkope action kamado heb ik prima resultaten bereikt. Het meerendeel van de warmtestraling houd je tegen met je pan, en dan houd je convectie over. Dat wil je.

In mijn grote kamado heb ik nu een pizza-bakvorm op de plate-setter liggen. Die wordt dan ook goed heet. Werkt nog steeds prima, metaal van <150C (heel veel warmer ga je denk ik niet snel met platesetter erin) straalt wat warmte uit, maar veel minder dan hete kooltjes.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

greatgonzo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:33:
OK.. Kom ik terug op mijn vraag.. Vier cm speling aan elke kant of twee
Voor zo'n goed mogelijk en breed mogelijke grill oppervlak wil je voor indirect zoals mijn 1e foto.
(ik heb ook een 34cm roostermaat overigens.)
Dat pannetje is vd aanbieding kortgeleden 10 euro.

• Golf2vr6
greatgonzo schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:16:
Yep hier ook gedaan met mijn kleine Bastard.(some wel met water in het pannetje).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGxq_k2ULFXrwjMx9pKU4gYZias=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyDS9ETmqiAkBe6K1L9kYWXo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WETJBtgqtWQa82ibyqaYfYQsUJ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZo8O4Sf51kRlqS7sZjmWXRN.jpg?f=fotoalbum_large

Bastard verkocht.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Dat zal zo'n 4cm zijn schat ik in.. Ga ik toch voor de pan ipv de plaat

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

@verstappen33 haha, ja, ik ben de laatste tijd iets te veel aan het multitasken, denk ik. Achteraf, als ik de foto’s bekijk, dan had me dat gewoon op moeten vallen.

Ik had ook een dubbele laag folie gebruikt, en ook niet van dat dunne goedkope spul. De volgende keer dus wat extra voorzichtiger zijn, en Ierse of Nederlandse short ribs ga ik inderdaad wat korter doen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:42

FeaR

In GoT we trust

FeaR schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:09:
Collega van me gaat het bedrijf verlaten en we hebben een euro of 150 voor een afscheidscadeau.
Net zo netjes om even te laten weten wat het is geworden :)

We zijn uiteindelijk toch gegaan voor de Meater+. Na wat lezen blijkt deze in één device twee temperaturen te kunnen meten, van het vlees en de omgeving wat een plus van de Grilleye Pro+ was. Primair reden dat we voor de Meater zijn gegaan is dat deze te bestellen is bij Beef en Steak. Mocht het cadeau dan toch niet zijn wat hij er van verwacht is het te ruilen voor de andere optie die hier genoemd is: een goed stuk vlees. Of eventueel toch een workshop indien hij daar behoefte aan heeft. Qua ruilen is dat leuker dan bestellen bij Bol.com of Fonq. We hebben ook gekeken naar andere winkels die een groter assortiment hebben van dit soort producten maar daar was veelal het product niet op voorraad en viel daarom af. De rest van het te besteden budget (wat zelfs nog iets meer is geworden) besteden we een enkele flessen goede wijn.

Bedankt voor alle tips!

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Ik ga over een paar weken vrijdagavond weg op de boot en wil dan eigenlijk voor ons gezelschap lekker wat broodjes PP bereiden! Enige wat ik dan mis is voorbereidingstijd want ik wil de PP eigenlijk niet invriezen.

Kan ik op zondag de PP maken en dan in de koelkast bewaren om het op vrijdag weer op te warmen in een oventje? Of ontkom je niet aan invriezen met zo'n tijdsbestek?

• 418O2
StealthyPeanut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:03:
Ik ga over een paar weken vrijdagavond weg op de boot en wil dan eigenlijk voor ons gezelschap lekker wat broodjes PP bereiden! Enige wat ik dan mis is voorbereidingstijd want ik wil de PP eigenlijk niet invriezen.

Kan ik op zondag de PP maken en dan in de koelkast bewaren om het op vrijdag weer op te warmen in een oventje? Of ontkom je niet aan invriezen met zo'n tijdsbestek?
mja, het is bereid vlees, ik zou het wel aandurven. Maar waarom zou je het niet invriezen?

• StealthyPeanut
418O2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:07:
[...]

mja, het is bereid vlees, ik zou het wel aandurven. Maar waarom zou je het niet invriezen?
Omdat ik het gevoel heb dat het dan minder lekker is.... maar dat zal vast tussen mijn oren zitten hoor :9 .

• 418O2
StealthyPeanut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Omdat ik het gevoel heb dat het dan minder lekker is.... maar dat zal vast tussen mijn oren zitten hoor :9 .
Waar moet die smaak heen dan? :P Ik zou het wel doen, maar het is wel op het randje denk ik. Je hebt niet de tijd om het vlak voor je weggaat nog even onder de grill (in de thuisoven) te leggen ofzo? Neem aan dat je op locatie geen 'echte' oven hebt?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Boudewijn schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:38:
[...]

Er komt wel wat warmtestraling vanaf , maar met een bigbazaar pannetje en goedkope action kamado heb ik prima resultaten bereikt. Het meerendeel van de warmtestraling houd je tegen met je pan, en dan houd je convectie over. Dat wil je.

In mijn grote kamado heb ik nu een pizza-bakvorm op de plate-setter liggen. Die wordt dan ook goed heet. Werkt nog steeds prima, metaal van <150C (heel veel warmer ga je denk ik niet snel met platesetter erin) straalt wat warmte uit, maar veel minder dan hete kooltjes.
Aangezien jij ook van de pizza's bent; ik zie veel indirecte opstellingen met pizzaschijf (dus de baksteen) richting de 350 graden gebracht worden. Nu bedacht ik me eigenlijk dat die pizzaschijf al wel afdoende een hitteschild zou zijn en ik zag het voordeel van de indirecte opstelling niet zo? Of zit ik daar mis?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• StealthyPeanut
418O2 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:18:
[...]

Waar moet die smaak heen dan? :P Ik zou het wel doen, maar het is wel op het randje denk ik. Je hebt niet de tijd om het vlak voor je weggaat nog even onder de grill (in de thuisoven) te leggen ofzo? Neem aan dat je op locatie geen 'echte' oven hebt?
Ja dat is ook zo. Geen idee waarom ik dat denk, maar vers heeft altijd mijn voorkeur O+ , Op locatie heb ik een klein oventje, dus dat komt wel goed qua opwarmen (2 of 3 kleine ovenschalen)

Dan haal ik het donderdagavond alvast uit de vriezer om het in de koelkast te ontdooien t/m vrijdagmiddag.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Paitor schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:22:
[...]

Aangezien jij ook van de pizza's bent; ik zie veel indirecte opstellingen met pizzaschijf (dus de baksteen) richting de 350 graden gebracht worden. Nu bedacht ik me eigenlijk dat die pizzaschijf al wel afdoende een hitteschild zou zijn en ik zag het voordeel van de indirecte opstelling niet zo? Of zit ik daar mis?
Zonder hitte schild verbrand je pizza, je hebt dus echt indirecte hitte naar je pizza steen nodig :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Atlas schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:23:
[...]

Zonder hitte schild verbrand je pizza, je hebt dus echt indirecte hitte naar je pizza steen nodig :)
Thanks, dan ga ik niet eigenwijs doen. Ik heb ook een (elektrisch) pizzaoventje waar ik een prima resultaat mee haal, dus eigenlijk daarom dat ik de BBQ nog niet heb gebruikt, de pizzasteen is vaker gebruikt om een stokbroodje mee af te bakken en dan is steen voldoende bescherming bij een temp van 180-220 in de BBQ zelf.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

StealthyPeanut schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Met Pulled Pork heb ik goede resultaten uit de diepvries. Vers (rauw) vlees of vis uit de diepvries is een gans ander verhaal, dat verliest naar mijn gevoel stevigheid en structuur.. Ik warm de PP overigens op in een gewone pot, gemengd met dunne BBQ saus..

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1 ... 98 ... 348 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism