Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 18:47
Galois schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Tnx! In seconde 50 van dit filmpje zie je inderdaad dat de kolen op dat rooster liggen! Knullige vertaalfout dus!!![...]
Misinterpretatie en onduidelijk opgeschreven, maar dat rooster is dus onderdeel van de kolenbak, 5+6 dus, en in die zin leg je de kolen dus wel degelijk in de bak. Alleen leg je ze niet in het onderste gedeelte, maar het bovenste gedeelte van de kolenbak.

• ethereal81
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 17:47
Oké, even in de categorie ‘domme vragen bestaan niet’: ik krijg net mijn Inkbird IBT-2X binnen. Dat de dopjes van de probes er af moeten snap ik, maar kan die bescherming bij de overgang van draad naar probe blijven zitten, of moet die er ook af?

Kan daar niks over vinden op het internet of in de manual. Kan natuurlijk hittebestendig spul zijn, maar niet dat ik dadelijk met druipend plastic in mijn eitje zit...

Even ter verduidelijking:

Dat onderste deel dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:46:
Ja ik eet ook groente bij mn 600gram vlees.. :+
Dan heb je te weinig vlees als je groentjes nodig hebt :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 12:23
ethereal81 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:30:
Oké, even in de categorie ‘domme vragen bestaan niet’: ik krijg net mijn Inkbird IBT-2X binnen. Dat de dopjes van de probes er af moeten snap ik, maar kan die bescherming bij de overgang van draad naar probe blijven zitten, of moet die er ook af?

Kan daar niks over vinden op het internet of in de manual. Kan natuurlijk hittebestendig spul zijn, maar niet dat ik dadelijk met druipend plastic in mijn eitje zit...

Even ter verduidelijking:

[Afbeelding]

Dat onderste deel dus.
Kun je gewoon laten zitten

• copykat
  • Registratie: september 2009

copykat

Good copy isn't bad

Chevy454 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Dan heb je te weinig vlees als je groentjes nodig hebt :+
hèhè.. ik geef t goede voorbeeld wel je groente eten bij wat je lekker vind..... :+

Maak vaak koude salade met penne pasta, komkommer zoete ui, verse rode peper of die groene uit een potje, paprika, tomaat, wat kruiden. niks wat echt vult want vlees moet de ruimte krijgen!! :*)
vitamientjes als bonus!

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 09:23
Deze week mijn nieuwe Kamado ontvangen. De Grill Bill Pro II! Meteen even gebruik gemaakt van een pre-order actie en vrijwel alle mogelijke accessoires erbij besteld. Het was een lange zoektocht, maar tot zover ben ik erg positief over de looks en de kwaliteit van deze kamado. Ik heb erg zitten twijfelen tussen The Bastard, Kamado Joe, en dit nieuwe merk uit Eindhoven! Vriendelijke eigenaar, en top service. Ik zal in de loop der tijd wel wat ervaringen delen!

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:12

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

YouTube: YouTube wel een interessante tip @4:00, ik weet niet hoeveel er waar van is maar het klinkt wel logisch. Je bovenste ventilatierooster aan de tegenovergestelde kant van de brandstof hebben zodat de warme lucht niet direct van de brandstof naar de het ventilatierooster gaat.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:06
Hoe doen jullie het met een Cedar plank? Weken of niet? Wel de Heat deflector gebruiken toch?

Ik lees dat de een een plank weekt en de ander niet.

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Zo, vandaag proberen we gyros.
Veel te dure procureur gekocht bij de lokale slager (ik moet echt weer een sligropas regelen).
Helft gesneden in plakken, andere helft de vriezer in. In de marinade en kruiden. Aan het spit geregen en nu lekker aan het draaien.

Ben benieuwd.

Gisteren even een longhaasje.

[Voor 37% gewijzigd door St@m op 27-06-2020 16:05]

• ethereal81
Thanks! En nu maar wachten met een koude Hoegaarden... Wat een narigheid! Eerste sessie maar een rosbief gekozen, gemarineerd in een mengsel van olijfolie, knoflook, rozemarijn, tijm en rode peper.

Oh, en een frikandel natuurlijk.

• Catch22
https://cooks.cloud.meate...22-44b5-b78d-4e5da57afd82

Toch leuk, zo'n meater. Zalm boven een deflector op een plank, groene asperges boven de kolen.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Catch22 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:04:
https://cooks.cloud.meate...22-44b5-b78d-4e5da57afd82

Toch leuk, zo'n meater. Zalm boven een deflector op een plank, groene asperges boven de kolen.
Kan je naar je vrienden sturen weten ze hoelaat ze moeten aanschuiven...... 😂

Kennis en Wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie& invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22

Dat was de moeite waard!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso
  • Laatst online: 20:05

vso

raap voor zijn recht

zo vandaag me rookding maar aan de schuur gemonteerd

#SchoorsteenMoetRoken

Searching internet is like drinking from a fire hydrant

• chevsticks
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 18:29
Ben wel benieuwd of dat nog invloed heeft op de rook in de bbq. Kan me voorstellen dat hij flink trekt met een beetje wind en je zo veel rook en temp. verliest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vso

vso

raap voor zijn recht

chevsticks schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:30:
Ben wel benieuwd of dat nog invloed heeft op de rook in de bbq. Kan me voorstellen dat hij flink trekt met een beetje wind en je zo veel rook en temp. verliest.
Daarom is een flexibel er tussen gezet, ik twijfel nog tussen een klep ertussen ofzo ..
zal wel experimenteren met wat rook demper ofzo

voor nu was het belangrijk dat ik niet de rook in de veranda heb .. en dat alles daar naar de rook stinkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
vso schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:08:
zo vandaag me rookding maar aan de schuur gemonteerd

[Afbeelding]
[Afbeelding]

#SchoorsteenMoetRoken
[Afbeelding]

En op de eerste maandag van de maand het luchtalarm ?

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik overweeg een thermometer aan te schaffen maar twijfel tussen de Inkbird IBBQ-4T of de Inkbird IBT-4XS maar vraag me af of enkel de toevoeging van WiFi een pluspunt voor de Inkbird IBBQ-4T is of dat ik een ander noemenswaardig voordeel over het hoofd zie naast dat de IBBQ-4T ook spatwaterdicht is en een magnetische achterkant heeft?

[Voor 16% gewijzigd door JBS op 27-06-2020 20:45]

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:04

franssie

Save the albatross

@vso bij die lage temps zou ik me eerder zorgen maken om te weinig trek dan teveel. En zoals je al schreef er kan altijd een klep tussen.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:35

Galois

1811 - 1832

Boven de 200 graden is niet gelukt (zie mijn probleem), maar 190 heeft die gered. Lag dus echt aan de plek van de kolen...

Maar hoe zou ik de temperatuur nog hoger kunnen krijgen? Ik wil er in de toekomst ook een pizza op kunnen maken. 250 graden (of hoger) zou fijn zijn.

In de handleiding staat dat ik max. 1 kg kolen mag gebruiken. Dat had ik vandaag ongeveer. Is de enige manier om een hogere temperatuur te krijgen door meer kolen te gebruiken? Of zijn er nog meer mogelijkheden? (ventilatieroosters stonden uiteraard open)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• vso

vso

raap voor zijn recht

@FreshMaker _/-\o_
franssie schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:52:
@vso bij die lage temps zou ik me eerder zorgen maken om te weinig trek dan teveel. En zoals je al schreef er kan altijd een klep tussen.
ik maak me geen zorgen om "trek" .. omdat de pelletsmoker een ingebouwde ventilator heeft ..

De pijp/trekkap enzv wat ik dus toegevoegd heb is puur zodat de rook uit de veranda gaat, de WAF zei dat alleen bij deze kap er een + zou zijn dus tja ..als ik een klep zou toevoegen in de smoker of extra dan is dit om eigenlijk zoveel mogelijk rook binnen te houden

ipv een gat zou je ook een "downdraft hood" ofzo kunnen maken .. voorbeeldje ..

• FreshMaker
  • Niet online
Galois schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:55:
Boven de 200 graden is niet gelukt (zie mijn probleem), maar 190 heeft die gered. Lag dus echt aan de plek van de kolen...

Maar hoe zou ik de temperatuur nog hoger kunnen krijgen? Ik wil er in de toekomst ook een pizza op kunnen maken. 250 graden (of hoger) zou fijn zijn.

In de handleiding staat dat ik max. 1 kg kolen mag gebruiken. Dat had ik vandaag ongeveer. Is de enige manier om een hogere temperatuur te krijgen door meer kolen te gebruiken? Of zijn er nog meer mogelijkheden? (ventilatieroosters stonden uiteraard open)
Ik ben bang dat je een 'staat leuk in de achtertuin' model hebt aangeschaft.
Geen idee wat voor materiaal het is, maar vermoed dat als je het te hoog opstookt ( die genoemde kilo kolen ) dat je hier en daar wat verf gaat verliezen ( en roest ervoor in de plaats )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000

franssie

Save the albatross

@Galois pizza is denk ik te hoog gegrepen voor die BBQ maar als je heter wil kan je houtskool gebruiken. OF half om half, eers de steen voor verarmen met persklompjes en dan houtkool erop.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• vso

vso

raap voor zijn recht

Galois schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:55:

Als je lucht toevoert .. (pc ventilator + snelheid regelaar) zou je wellicht die paar graden extra kunnen halen .. je hoeft niet veel en/of hard te gaan blazen .. (want dan ga je ook hard door je kolen heen) .. ga niet experimenteren met een 12v "bed" opblaas ding oid .. die hebben 2 standen "hard" en uit ..

@FreshMaker het is 1,5mm staal

• Dennis1812
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

@Galois heb je ipv briketten al houtskool geprobeerd?

• Galois

Galois

1811 - 1832

FreshMaker schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:58:
[...]

Ik ben bang dat je een 'staat leuk in de achtertuin' model hebt aangeschaft.
Geen idee wat voor materiaal het is, maar vermoed dat als je het te hoog opstookt ( die genoemde kilo kolen ) dat je hier en daar wat verf gaat verliezen ( en roest ervoor in de plaats )
Dat klopt. Wij als niet-vlees-eters (excuses in dit topic ;)) hebben deze BBQ vooral om de looks gekocht en dus om ‘gezellig’ te doen.

Het is 1,5 plaatstaal naar ik begrijp. Slechte kwaliteit voor een bbq?
Dennis1812 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:19:
Briketten. Maar begrijp dat houtskool iets heter wordt?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15:40
JBS schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:35:
Ik overweeg een thermometer aan te schaffen maar twijfel tussen de Inkbird IBBQ-4T of de Inkbird IBT-4XS maar vraag me af of enkel de toevoeging van WiFi een pluspunt voor de Inkbird IBBQ-4T is of dat ik een ander noemenswaardig voordeel over het hoofd zie naast dat de IBBQ-4T ook spatwaterdicht is en een magnetische achterkant heeft?
De bluetooth variant heb ik niet, maar mocht je twijfelen, de IBBQ-4T was €65 vandaag. Durf niet te zeggen of hij nog werkt: https://nl.pepper.com/aan...ter-met-35-korting-151296

Vandaag nog gebruikt (wifi variant), prima ding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ruubschen
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 01-07 16:17
Catch22 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:43:
Hoe doen jullie het met een Cedar plank? Weken of niet? Wel de Heat deflector gebruiken toch?

Ik lees dat de een een plank weekt en de ander niet.
Ik gebruik cedar plankjes van welkoop, en deze laat ik een tot anderhalf uur weken. Op zicht wel leuk zo'n plankje, maar als ik die echte rooksmaak wil dan ga ik toch liever voor rookhout bij de kolen dan zo'n rookplankje. Daarnaast, als je ze niet weekt (kan ook) dan gaan ze maar een keer mee, want dan is een deel van het plankje waarschijnlijk al redelijk verkoold.

Edit: ik gebruik wel een "half moon" heat deflector en leg de plank er boven.

[Voor 6% gewijzigd door Ruubschen op 28-06-2020 03:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: januari 2000

Apie!

Newer, better & confusinger

@Galois hoe steek je de briketten aan? Gebruik je een starter of een wokkeltje/aansteekblokje?

Zijn de briketten wel roodgloeiend en bedekt met witte as voordat je begint?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:53
Gisteren brisket gemaakt op de (nieuwe) bge. Was erg goed gelukt. Om 8.30 het vlees vd grotere stukken vet ontdaan en in de rub gezet. Rond 09.00 de bbq aangestoken door 3 iets grotere stukken black ranch argentina houtskoolblokken op de nog aanwezige houtskooltje (overgebleven vd bbq sessie vd dag ervoor) te leggen. DomeTemp tot 17.00 uur mooi constant tussen 115-120 graden gebleven en kerntemp Vd de brisket was om 17.00, 73 graden. Toen het vlees ingepakt en de schuiven iets verder open en een uurtje later was de kerntemp 88 graden. Na even rustig was het vlees erg lekker en mals.
Daarna de schuiven verder open waardoor de temp zonder problemen doorschoot naar 250, om nog wat worstjes en hamburgers voor de kinderen te bereiden.
Om 20.00 alle schuiven open waardoor de temp doorschoot naar >380, zodat de bbq weer wat schoner werd.
Ben best wel onder de indruk hoe lang het beperkte houtskool icm de bge het deed

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Apie! schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:15:
@Galois hoe steek je de briketten aan? Gebruik je een starter of een wokkeltje/aansteekblokje?

Zijn de briketten wel roodgloeiend en bedekt met witte as voordat je begint?
Ik heb geen starter nee.
Ik maak een ‘torentje’ met daarin een paar aanmaakblokjes. Ze zijn na een half uur wel allemaal bedekt met witte as inderdaad.

Na (ik schat) 45 minuten tot 2-3 uur later is de temperatuur constant 190 graden geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Dennis1812 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 22:19:
Nee, nog niet. Ben echt een complete beginner! 0,0 ervaring :) 2x zelf geBBQd ;)
Ik begreep al dat houtskool minder lang werkt, maar wel heter wordt... ga ik proberen!
Al denk ik dat 250+ graden bereiken (voor pizza) lastig zal worden...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:19
Ik heb nu twee weken de master touch gbs 5770 57cm. Weber maar gemaild dat deze met de schuiven onderin niet goed sluit. Gaten blijven openstaan als de schuif helemaal links staan en zelf maken gaat niet.

Door dit gebrek vloeit er altijd zuurstof in en kan ik de temp niet goed regelen. Spareribs zaten gister dan ook constant op omgevingstemperatuur 135 (deksel 150) en met de schuif helemaal links bleef de temperatuur soms nog stijgen. Ook lijken de lamellen niet mooi hol te zijn waardoor er ruimte tussen blijft. Zelf repareren gaat helaas niet. Ik heb geen zin om de lamellen met een hamer te bewerken. Dit moet gewoon goed zijn.

[Voor 25% gewijzigd door Deef_K op 28-06-2020 09:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Laatst online: 17:50
Deef_K schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:08:
Ik heb nu twee weken de master touch gbs 5770 57cm. Weber maar gemaild dat deze met de schuiven onderin niet goed sluit. Gaten blijven openstaan als de schuif helemaal links staan en zelf maken gaat niet.

Door dit gebrek vloeit er altijd zuurstof in en kan ik de temp niet goed regelen. Spareribs zaten gister dan ook constant op omgevingstemperatuur 135 (deksel 150) en met de schuif helemaal links bleef de temperatuur soms nog stijgen. Ook lijken de lamellen niet mooi hol te zijn waardoor er ruimte tussen blijft. Zelf repareren gaat helaas niet. Ik heb geen zin om de lamellen met een hamer te bewerken. Dit moet gewoon goed zijn.

[Afbeelding]
Dit viel me laatst ook op bij mijn 5775, alleen heb ik geen moeite om hem rond de 100 graden te houden..
En als ik klaar ben zet ik boven en onder "dicht" (dus onder met zo'n klein openingetje) en dan gaat alles ook gewoon uit..

Als jij je temp niet ver genoeg omlaag krijgt ligt het dus niet per se aan deze openingen? Misschien dat je deksel niet 100% sluit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 13:36
Galois schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:00:
[...]

Al denk ik dat 250+ graden bereiken (voor pizza) lastig zal worden...
Maak daar maar ruim 300 van, en oplopend naar 400+.

Maak zelf pizza op 350 graden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
Nederlandhc schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:44:
[...]

Dit viel me laatst ook op bij mijn 5775, alleen heb ik geen moeite om hem rond de 100 graden te houden..
En als ik klaar ben zet ik boven en onder "dicht" (dus onder met zo'n klein openingetje) en dan gaat alles ook gewoon uit..

Als jij je temp niet ver genoeg omlaag krijgt ligt het dus niet per se aan deze openingen? Misschien dat je deksel niet 100% sluit?
Deksel rand moet inderdaad nog verder ingebrand worden maar dit is niet te controleren zo. Ik heb de veren al omgedraaid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 19:03
Deef_K schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Deksel rand moet inderdaad nog verder ingebrand worden maar dit is niet te controleren zo. Ik heb de veren al omgedraaid.
Bij mij sluit het deksel ook alles behalve optimaal , veren omdraaien helpt niks, zit nog midden in een discussie met Weber over een oplossing, maar ik kan op zich prima de temperatuur op ~107 graden houden voor lange periodes tot wel 8 uur. En dan staat de schuif onder net niet dicht, een halve centimeter vanaf 'dicht'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:18
Deef_K schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:08:
[...]

Ik heb de 5775 nu ook 2 weken in bezit. Net ff gekeken en bij mij sluiten de bladen zich perfect af.
Weet niet of het goed te zien is.
Ik had afgelopen vrijdag ook geen controle over me temp :). Er waren teveel kolen aan gegaan. Na flink wat eruit te hebben gehaald ging het veel beter. Goede leer school. Bij mij lag het duidelijk aan mezelf. Binnenkort ga ik zonder vlees oefenen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• haborym
Jorizzz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Bij mij sluit het deksel ook alles behalve optimaal , veren omdraaien helpt niks, zit nog midden in een discussie met Weber over een oplossing, maar ik kan op zich prima de temperatuur op ~107 graden houden voor lange periodes tot wel 8 uur. En dan staat de schuif onder net niet dicht, een halve centimeter vanaf 'dicht'.
Flink balen. Na het omdraaien van de veren ging het bij mij goed. Hij lekt soms een beetje rook maar niet veel. Denk dat het bij mij aan de temp probes ligt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
haborym schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:41:Bij mij lag het duidelijk aan mezelf. Binnenkort ga ik zonder vlees oefenen.
Dat is beetje zonde. Doe dan iets met spek ofzo wat je in de bami kan doen eventueel.

Vandaag ribeye op de Q. Is een mooie 500gram maar nu is er twijfel over de methode.

Indirect tot 45C en daarna in de skillet tot 52C?
Of direct op de skillet?

Zometeen het stukje lekker met peper, zout, uienpoeder en verse knoflook laten trekken in de koelkast tot deze avond.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Laatst online: 17:50
Ik moet ook zeggen dat ik bij mij nu het deksel aardig sluitend heb zonder de veren om te draaien, ik heb hier gemerkt dat ik hem al wel 3x opnieuw heb gesteld.

Nadat ik hem ingebouwd had in een tafeltje merkte ik dat hij toch nog niet helemaal sloot naar mijn gevoel, hiervoor heb ik toen het deksel los gedraaid (zoals je hem er ook af kan halen) in de stand waarbij hij dicht zit en dus op de bbq ligt. Hierbij verschoof hij nog iets, daarna opnieuw vastgedraaid en nu lijkt hij te zitten zoals ze hem bedoeld hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gilgamesh2006
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Sinds kort heb ik een Weber Master-Touch GBS Premium E-5775 en ben nu met mijn 2e poging bezig om spareribs op de 3-2-1 manier te bereiden. Ook nu weer heb ik moeite om de temperatuur laag te houden. Ik heb nu een snake gemaakt met 2 briketten onderop en één daarbovenop (nog iets minder dan de eeste keer, maar de temperatuur stijgt gestaag naar 150 als ik niet telkens ingrijp. Ik heb een Inkbird IBT-6XS met sensor op de gril.

De onderste luchttoevoer staat helemaal dicht en bovenop voor 3/4 dicht. Ik heb dit keer ook de ring met deflector gebruikt met daarop een alu bak met water. Zo'n hele opstelling maakt het lastig om achteraf in te grijpen zonder alles weer van de BBQ te halen. Zie wel rook onder het deskel vandaan komen en heb geprobeerd het deksel wat beter af te stellen. Deze lijkt vrij goed te sluiten.

Volgende keer een snake van 2 briketten wellicht, of gewoon een heel andere techniek?

[Voor 10% gewijzigd door Gilgamesh2006 op 28-06-2020 13:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tiwazz
  • Laatst online: 16:57
Deef_K schreef op zondag 28 juni 2020 @ 09:08:

[Afbeelding]
Ik heb dezelfde bbq, dit is bij mij echter gaat de BBQ toch echt uit als ik de schuiven dicht zet. Wat voor brandstof gebruik je en hoe lang heb je gewacht? Sluit de deksel goed? Als je rookhout gebruikt komt dan rook enkel uit de bovenste vent of ook flink langs de deksel?

Heb al meerdere keren lange bereidingen gedaan van 8+ uur op 110 of 120 graden. Hartstikke stabiel. Zou balen zijn als er echt een defect blijkt aan je BBQ maar vraag me af of het niet zo hoort.

Nikon D610 - Nikkor 18-35mm f3.5-4.5 - Nikkor 28mm f1.8 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 105mm f2.8 micro | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
Tiwazz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Ik heb dezelfde bbq, dit is bij mij echter gaat de BBQ toch echt uit als ik de schuiven dicht zet. Wat voor brandstof gebruik je en hoe lang heb je gewacht? Sluit de deksel goed? Als je rookhout gebruikt komt dan rook enkel uit de bovenste vent of ook flink langs de deksel?

Heb al meerdere keren lange bereidingen gedaan van 8+ uur op 110 of 120 graden. Hartstikke stabiel. Zou balen zijn als er echt een defect blijkt aan je BBQ maar vraag me af of het niet zo hoort.
Ik heb kokosbriketten van de welkoop. Uur van te voren geprobeerd temperatuur op orde te krijgen. Met rookhout gaat er inderdaad ook langs de deksel rook. Briketten gaan niet uit als de schuif helemaal naar links staat omdat deze dus niet afsluit. Verder staat de bbq in een hoek met zo min mogelijk wind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-07 13:14
[b]Galois schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:55
Met houtskool krijg je de temperatuur wel hoger hoor maar echt hoge temperaturen zal er niet inzitten bij deze modelletjes. Je kan trouwens prima pizza bakken op 200 - 250 graden, je deegrand zal niet van die mooie grote luchtbellen hebben (wat mij op 300 graden ook niet altijd lukt, het deeg bepaalt ook erg veel, wel of niet uitrollen etc.)Het duurt wat langer voor hij klaar is maar ook is de bodem minder snel verbrand. Op mijn kamado zit ik meestal tussen de 250 a 300 graden, de eerste gaat erop bij 250 en na na 2 pizza's is de temperatuur opgelopen naar de 300.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm | JoyStove Large | Diverse gietijzeren speeltjese

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gilgamesh2006
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 15:23
Tiwazz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:32:
[...]

Ik gebruik briketten van 'echt'. De deksel sluit niet helemaal goed, mede vanwege de kabel van de sensor, dus je ziet wel rook komen vanonder de deksel. Maarrrr...heb het euvel ondertussen gevonden :$ 7(8)7

Toen er wat bewolking voor de zon kwam kon ik het display aflezen van mijn Inkbird en zag ik tot mijn verbazing dat de temperatuur F aangaf. De app op mn mobiel geeft de eenheid niet weer anders had ik het wel eerder opgemerkt. Blijkbaar zijn de instelling gereset zonder dat ik het door had.... beetje jammer, maar goede les voor de volgende keer.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17:31
fxs81 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:04:
[...]

Met houtskool krijg je de temperatuur wel hoger hoor maar echt hoge temperaturen zal er niet inzitten bij deze modelletjes. Je kan trouwens prima pizza bakken op 200 - 250 graden...
Ik heb met behulp van open haard hout boven de 350 graden (gemeten met de done thermometer) kunnen bereiken om instant pizza’s te bakken. Het is 67’er.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deef_K
Zijn zulke temperaturen echt nodig met een pizzasteen? Ik dacht namelijk dat 200-250 meer dan genoeg was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Deef_K schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:43:
Zijn zulke temperaturen echt nodig met een pizzasteen? Ik dacht namelijk dat 200-250 meer dan genoeg was.
Ligt er volgens mij een beetje aan wat voor bodem je gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 03-07 13:14
@AE69 ja, met hout erbij gaat het hard, gaaf hoor zo'n 67er. Lekker de ruimte. Ik denk dat je in dat Boretti tonnetje niet echt met een houtblok aan de gang kan. Net ff te klein.

WGA | Weber Mastertouch 57 GBS Special Edition | KamadoJoe Classic II | Amstel Mini Kamado | WlanThermo Mini V2 | JoeFyr homemade 80cm | JoyStove Large | Diverse gietijzeren speeltjese

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: januari 2000

Apie!

Newer, better & confusinger

@Galois je zou het eens met een starter kunnen proberen, deze bijvoorbeeld: Ecobrasa RVS Kolenstarter 1,0 kg (Nee, ik heb geen banden met Ecobrasa of basbq :) )

Eventeel kun je een soort starter van aluminuimfolie maken en daarmee testen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +3Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17:31
fxs81 schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:10:
@AE69 ja, met hout erbij gaat het hard, gaaf hoor zo'n 67er. Lekker de ruimte. Ik denk dat je in dat Boretti tonnetje niet echt met een houtblok aan de gang kan. Net ff te klein.
Het is inderdaad lekker die extra ruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Net een 750gram aan moink balls gemaakt eerste keer.
Met katespek repen ipv ontbijtspek rond. Volgende keer zoeken naar spekrepen en wat dikkere stukken om er bij te maken aan het eind.
20 balletjes waren zo op! Veel meer passen er niet op mijn 32cm grilrooster anders liggen ze in de vuurlinie van de hitte aan de randen.
beetje appelhoutsnippers in de kolen en ergens tussen 110 130 graden dome gehouden
(stevige rook haha).
30min kon ik al de bbqsaus sweet er op smeren 10min later al 70 graden.
5 pp, is prima als je er nog eten bij doet maar ik denk dat als ik ze voorbereid volgende keer ik er meer maak in aluminium bakjes, zakje er over en diepvriezen. Ideaal als snelle hap op de bbq.

Erg leuk als kiloknaller recept.😎

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Hoe heet dat meel ook alweer dat je onder je pizza strooit tegen verbranden? 🤔

Will binnenkort eens kipkerrie en spicy gehakt broodjes maken en wat pizza's.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:48:
Hoe heet dat meel ook alweer dat je onder je pizza strooit tegen verbranden? 🤔
Semolina ( griesmeel )
Of grof maismeel kan ook natuurlijk

Dikker spek vindt je bij de AH, pannekoekenspek, net wat dikker gesneden
Galois schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Dat klopt. Wij als niet-vlees-eters (excuses in dit topic ;)) hebben deze BBQ vooral om de looks gekocht en dus om ‘gezellig’ te doen.
Ben je gek, voor alles is een liefhebber te vinden ;)
Het is 1,5 plaatstaal naar ik begrijp. Slechte kwaliteit voor een bbq?
Niet persé, maar zulke apparaten worden gemaakt als mode-item
Dus helaas niet voor het grovere werk.
Briketten. Maar begrijp dat houtskool iets heter wordt?
Ja, houtskool wordt (ook) sneller heet, Briketten zijn echt gemaakt als vertragende warmtebron.
Je kan er prima basic bbq op doen ( ik gebruikte in mijn weber niets anders ) alleen moet je bij high en fast daar rekening mee houden ( dat je dan meer briketten nodig hebt, voor meer hitte )

[Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 28-06-2020 18:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catch22
Deef_K schreef op zondag 28 juni 2020 @ 15:43:
Nee, dan warmt een steen niet genoeg om en kan je beter een staal plaat gebruiken iirc

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

FreshMaker schreef op zondag 28 juni 2020 @ 18:56:
[...]

Niet persé, maar zulke apparaten worden gemaakt als mode-item
Dus helaas niet voor het grovere werk.
Mode-item. Dat is de Green Egg (en varianten daarvan) zeker niet minder! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Galois schreef op zondag 28 juni 2020 @ 21:47:
[...]

Mode-item. Dat is de Green Egg (en varianten daarvan) zeker niet minder! ;)
Ik denk dat ie bedoeld "form for purpose". ( ziet er leuk uit maar werkt minder goed)

Ik heb heerlijke gerechten gezien en gegeten op een firepit van beton en betongaas met losse roosters en straattegels en straatstenen als heatdeflector.... Zeg maar een minizandbak voor hout verbranden. Wachten totdat het kooltjes zijn en BBQ'en maar. Dat is dan purpose for form: Ziet er niet uit maar werkt als in vroeger tijden..😂

De kamado's en duurdere webers enzo zijn als je oven en fornuis/gasstel in je keuken, mooi en prijzig maar functioneel.

😀

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 03-07 14:30
robkrekel schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:01:
Morgen komt er 16 man over de vloer, of nou ja, in de tuin, wegens de verjaardag van vriendinlief. Op het plan staat een fatty van 1.5 kg gehakt, en tegelijkertijd 4 strengen spareribs
Wat ik me niet realiseerde is dat dit niet echt lekker tegelijk op een kamado L past, en heb in het uur dat de spareribs in het rek lagen het plan aan moeten passen. Van Noskos' recept naar een eigen interpretatie met inpakken zodat er goed gestapeld kon worden, en de fatty, toch een hele berg vlees, er ook nog op kon. En, eind goed, al goed, er werd lovend gereageerd op de spareribs en de fatty met salami, parazaanse kaas, en pannekoekspek (ff dikkere spek) eromheen. Hierna nog wat kippendijsate gegrild, en samen met de saladegerechten was iedereen voldaan.

Wel heerlijk om te regelen zo. Voorheen met zulke koppels stond ik de hele avond te bakken, nu is het werk al gedaan voordat iedereen er überhaupt is :9B

De enige foto van de ribs die ik heb :/
De fatty zijn wel twee aardige plaatjes van gemaakt door mijn zwager

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verstappen33
Laatste dagen flink bezig geweest op de nieuwe Kamado Joe, en wat een apparaat.. _/-\o_
De temperatuur beheersing had ik qua theorie goed voorbereid, maar de eerste keer wel een kleine overshoot gehad van 10-20 graden, geen groot probleem op zich..

Zaterdag en zondag opnieuw een poging gewaagd en eerder de temperatuur geknepen, en kwam mooi uit op 112-115graden voor de rest van de sessie..
Ook na het openen van de Dome wanneer de temperatuur 8-12 graden steeg kreeg ik hem snel weer naar 112-115 graden..

Ook heerlijk hoe snel die van 110 naar de 200graden schiet als je iets wilt afgrillen, kost me nog geen 5 minuten...

Ook leuk het gestuntel met hete roosters en heat deflectors wanneer je hem ombouwt van indirect naar direct.. Waar leg je ze neer wanneer ze nog gloeiend heet zijn??

Ook het positioneren van de rook chunks moet ik nog even goed naar kijken, tijdens het maken van spareribs was na 5-6 uur maar 1,5 blokje opgebrand van de 3...Ik merkte na een uur al veel minder rook, maarja oefening baart kunst..

Vandaag de vrouw naar de AH sturen voor wat cast-iron pannen die in de aanbieding zijn, en weer nieuwe dingen ontdekken.. :)

https://resizer.reclamefo...q0C4_y0PkxAUC7/share.html

[Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 29-06-2020 10:46]

• greatgonzo
  • Laatst online: 07:37

greatgonzo

schit-te-rend!

Jullie mening.. Ben zelf niet zo handig en wil een kastje van marktplaats ombouwen tot meubel. Ik kan er twee krijgen..

Deze lijkt wat op zo'n dubbele bekvam. Misschien wat netter. Voor 30 op te halen

Deze is gratis.. Plank kan er af. Idee is om de kamado links te zetten.. Net wat meer afgesloten bergruimte.. Maar.. Hij is maar 42 cm diep.. En de kamado is 38..hou ik maar 1 cm over aan elke kant

Wat zouden jullie doen?

[Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 29-06-2020 11:58]

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

greatgonzo schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:11:
Jullie mening.. Ben zelf niet zo handig en wil een kastje van marktplaats ombouwen tot meubel. Ik kan er twee krijgen..

Deze lijkt wat op zo'n dubbele bekvam. Misschien wat netter. Voor 30 op te halen
[Afbeelding]

Deze is gratis.. Plank kan er af. Idee is om de kamado links te zetten.. Net wat meer afgesloten bergruimte.. Maar.. Hij is maar 42 cm diep.. En de kamado is 38..hou ik maar 1 cm over aan elke kant
[Afbeelding]

Wat zouden jullie doen?
pas op dat ze niet te ondiep zijn, tuin is niet vlak en omvallen zou niet fijn zijn kosten technisch en veiligheid.
tevens is het vurenhout niet geschikt voor buiten en de houtlijm vermoedelijk niet watervast dus uitelkaar drukken vallen is dan snel gebeurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15:40
verstappen33 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 10:44:

Vandaag de vrouw naar de AH sturen voor wat cast-iron pannen die in de aanbieding zijn, en weer nieuwe dingen ontdekken.. :)

https://resizer.reclamefo...q0C4_y0PkxAUC7/share.html
Thanks voor de tip. Zit nog op m'n amazon 26 [cm] gietijzeren koekenpan te wachten die niet op voorraad is, vanavond ook maar even bij de AH kijken. M'n skillet (20 cm, maar dat is de bovenste rand volgens mij die schuin wegloopt) is nu net wat te klein.

@verstappen33 : hier zijn ze inderdaad al uitverkocht.. online ook niet beschikbaar vanuit waar mijn AH verstuurd.

[Voor 9% gewijzigd door srdevil op 29-06-2020 18:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• verstappen33
srdevil schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Thanks voor de tip. Zit nog op m'n amazon 26 [cm] gietijzeren koekenpan te wachten die niet op voorraad is, vanavond ook maar even bij de AH kijken. M'n skillet (20 cm, maar dat is de bovenste rand volgens mij die schuin wegloopt) is nu net wat te klein.
Ik zou wel snel zijn, volgens mijn vrouw lagen er hier nog maar 2 in de winkel..

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Iemand hier ervaring met een 57cm kogel barbecue zijtafel/werkblad? Zijn niet zoveel van op de markt en stabiliteit lijkt mij niet heel hoog. Maar het gemak wel.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kleine poll:
Gebruiken jullie, als je die hebt, een geavanceerde probe als een cookperfect of meater altijd of hebben jullie nog een simpele er naast voor de moink balls en andere kleine stukjes vlees? dikke pennen zijn niet altijd handig.
je hebt dit soort "meuk" al voor 1 tientje wat meteen als "timer" kan fungeren of als grilrooster temp bij een pan gerecht. (je kan denk ik niet de coofperfect onbedekt laten liggen al zegt support dat de probe onbedekt nog steeds 350 graden aan kan en dan de laagste temp aan geeft als hij niet volledig in het vlees zit. ( er naast leggen zal dan omgevingstemp zijn)

En is luier dan de digitale prik thermometer waar je om de zoveel tijd ff moet prikken.
( doe ik nu en werkt maar soms is je vlees sneller op kern-temp dan je verwacht.)

Dacht zo'n goedkope probe is altijd handig hoef geen wifi of blauwe tand sta er toch bij.

• Jorizzz
copykat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:51:
Kleine poll:
Gebruiken jullie, als je die hebt, een geavanceerde probe als een cookperfect of meater altijd of hebben jullie nog een simpele er naast voor de moink balls en andere kleine stukjes vlees? dikke pennen zijn niet altijd handig.
je hebt dit soort "meuk" al voor 1 tientje wat meteen als "timer" kan fungeren of als grilrooster temp bij een pan gerecht. (je kan denk ik niet de coofperfect onbedekt laten liggen al zegt support dat de probe onbedekt nog steeds 350 graden aan kan en dan de laagste temp aan geeft als hij niet volledig in het vlees zit. ( er naast leggen zal dan omgevingstemp zijn)

En is luier dan de digitale prik thermometer waar je om de zoveel tijd ff moet prikken.
( doe ik nu en werkt maar soms is je vlees sneller op kern-temp dan je verwacht.)

Dacht zo'n goedkope probe is altijd handig hoef geen wifi of blauwe tand sta er toch bij.
Ik heb twee van die IKEA fantast dingen. Eén door een kurk die ik tussen de spijlen van het rooster klem voor de roostertemperatuur, en één in het vlees dat ik aan het bereiden ben. Werkt perfect.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jorizzz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 15:56:
[...]

Ik heb twee van die IKEA fantast dingen. Eén door een kurk die ik tussen de spijlen van het rooster klem voor de roostertemperatuur, en één in het vlees dat ik aan het bereiden ben. Werkt perfect.
Zijn die een beetje accuraat? zoiets is inderdaad een mooi ding voor in de keuken als timer en buiten even de probe er in voor de simpele gerechtjes en kleine vlees dingen waar een "app" gestuurde probe beetje overdreven is.

• demo31051987
  • Laatst online: 16:54

demo31051987

a.k.a. Extigo

Kleine poll:

Ik gebruik de HerQs EasyBBQ Pro (https://www.bol.com/nl/p/...mometer/9200000079476975/) met totaal 4 probes voor het geval dat ik meerdere stukken vlees maal.

Ik ben nog aan het denken om een Thermapen MK4 te kopen, maar die zijn wel wat duur voor mijn smaak.

Steam

• haborym
Kleine poll:

Ik gebruik een Inkbird. Met name omdat ik soms meerdere probs wil gebruiken om te zien of ze gelijk garen.

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@demo31051987 is zo'n goedkope niet net zo goed? kan je ook callibreren met ijs en kokend water.
ik heb zo'n 12 euro ding en dat werkt prima. alleen je moet de klep open gooien kijken en prikken en ik dacht met zo'n goedkope probe meter/timer kan je in je stoel zittend even kijken of je al op moet staan..;-)
En vrouwlief kan hem meteen gebruiken als eierwekker...: -)

• Moosjes
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13:51
Kleine poll:

Ik gebruik bijna altijd mijn inkbird met wifi. je wil vaak temp van dome en vlees en die inkbird heeft 4 probes dus i bij mij altijd wel prima.

• Hari-Bo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19:36
@copykat Ik gebruik de thermapen mk3 en het meaterblock, en af en toe een heatermeter als ik totaal geen zin heb in temp management :P

kokenmetvuur.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

copykat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:09:
@demo31051987 is zo'n goedkope niet net zo goed? kan je ook callibreren met ijs en kokend water.
ik heb zo'n 12 euro ding en dat werkt prima. alleen je moet de klep open gooien kijken en prikken en ik dacht met zo'n goedkope probe meter/timer kan je in je stoel zittend even kijken of je al op moet staan..;-)
En vrouwlief kan hem meteen gebruiken als eierwekker...: -)
Ik heb een goedkope van de AH, maar daar duurt het al gauw een seconde of 10 voordat hij de juiste temperatuur heeft (getest met kokend water). En die Thermapen doet het binnen 2 seconden. En bij sommige stukken vlees kan dat nog al uitmaken (brisket o.i.d.).

Steam

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@haborym
ik heb een cook perfect met twee probes voor dat, vind alleen het iets overdreven die te gebruiken voor een kipfileetje en een hamburger/ worstje. dan is eentje in de gaten houden en rest met de digiprikpen prima.

de kamado heeft ook een dome temp die je kan eyeballen maar een probe op je grilplaat is net effe accurater als je een pannetje er op heb staan sudderen.
(surinaamse kip stukjes masala in een pan(dutch oven) bijvoorbeeld)

(Kan natuurlijk de probe vd CP op de grilplaat leggen en nog luier zijn :+ )

[Voor 40% gewijzigd door copykat op 29-06-2020 16:23]

• Jorizzz
copykat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Zijn die een beetje accuraat? zoiets is inderdaad een mooi ding voor in de keuken als timer en buiten even de probe er in voor de simpele gerechtjes en kleine vlees dingen waar een "app" gestuurde probe beetje overdreven is.
Ze geven bij mij altijd dezelfde temperatuur aan als ze nog nergens inzitten, en ik heb bij allebei een keer gekeken wat ze doen bij een net ingeschonken mok water uit de waterkoker, 95 graden +, dus volgens mij gaat dat prima qua accuratesse. Ook het vlees is altijd zoals ik verwacht bij de gemeten temperatuur. Voor mij zijn ze goed genoeg. Al kijk ik zelf stiekem rond voor een wat luxere, voor de grafiekjes en voor het volgen op afstand (bluetooth of wifi)

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hier een iGrill2. Ideaal ding, ben er erg blij mee. App werkt best aardig. Het voordeel van zo'n probe is dat je de deksel gewoon dicht kan laten. Scheelt toch weer veel warmte ten opzichte van 3 keer open maken om te prikken.

• Deef_K
Ik gebruik de Inkbird IBT-2X

https://www.amazon.nl/Ink...h-Barbecue/dp/B06WGMDSBL/

[Voor 39% gewijzigd door Outerspace op 30-06-2020 01:36. Reden: Referral eruit gehaald]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 18:13
Afgelopen weekend voor het eerst de Inkbird ibbq-4t gebruikt en dat beviel goed. De WiFi ontvangst was nog wel een probleem maar daar was ik al wat bang voor.
Voor iets als een moink ball wil ik toch eigenlijk ook al de grilltemperatuur weten dus dan kan er prima een tweede probe in een bal. Voor een hamburger of stukje kip vind ik de grilltemp niet zo interessant en kan ik uit de voeten met de Thermapen. Heb nog wel een losse IKEA fantast liggen maar is naar mijn mening hiermee niet nodig.

• Yalopa
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik gebruikte vroeger een Ikea sensor en dat werkte prima. Nu heb ik een meater, en die geeft draadloos een waarschuwing en een voorspelling, wat fijn is. Wat nog veel fijner is is het gadget gehalte van het ding :p

You don't need eyes to see, you need vision

• Sarpo
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 08:30
Ik heb de 4XC, prima ding,heeft magnetische achterkant

• Sarpo
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 08:30

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Jorizzz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:25:
[...]

Ze geven bij mij altijd dezelfde temperatuur aan als ze nog nergens inzitten, en ik heb bij allebei een keer gekeken wat ze doen bij een net ingeschonken mok water uit de waterkoker, 95 graden +, dus volgens mij gaat dat prima qua accuratesse. Ook het vlees is altijd zoals ik verwacht bij de gemeten temperatuur. Voor mij zijn ze goed genoeg.
Klinkt goed genoeg voor het doel.🙂
Al kijk ik zelf stiekem rond voor een wat luxere, voor de grafiekjes en voor het volgen op afstand (bluetooth of wifi)
De meater is duur maar een topper. En je wilt eigenlijk een duobox en de plus voor beter bereik.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de cookperfect en later een tweede sensor gekozen. 5 zones per pen en een omgevings sensor op de base vd probe.
Enige nadeel je heb geen display dus je moet je mobiel app gebruiken.
Wel alles wat je nodig hebt inclusief mogelijkheid tot opslaan van je grafiekjes.

Handig is steek de penconnector er in en je app opend. Connector er uit is afgekoppeld. Geen knopjes of andere dingen die kleverig kunnen worden omdat je er aanmoet zitten. Behalve je mobiel natuurlijk maarja what's app foto's veroozaken toch al vlekken... :+

Maar ik zou je ikea probe nog niet weg gooien... :P

Acties:
  • +3Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 09:00
Eerste low/slow op de barilo dit weekend. Beetje huiverig omdat de barilo niet helemaal serieus genomen lijkt te worden voor low/slow. Moet zeggen dat ik het juist een verbetering vind ten op zichte van summit series weber. Veel praktischer en temperatuur is prima te regelen. Er ontsnapt wel nog best wat rook door kieren maar dit is makkelijk op te lossen met seal lint.

everzwijnbout. 12 uur in brine. een steak rub en insausen met sweet baby rays. dikke drie uur op 120.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19:56

Boudewijn

omdat het kan

Vandaag voor het eerst een zak black ranch quebracho gebruikt. Ik wist dat er een black ranch versie is die lijkt alsof je een dieselloc aan het rimmen bent, en het was me na 1 minuut duidelijk dat dat deze is.

Zit nu nog met een heel groot deel van de zak. Te sterke smaak voor in de kamado als je het mij vraagt, wellicht nog leuk voor als ik brisket of ribben ga maken, maar niet voor de garnalen die ik er vandaag op had.

De marabu is trouwens echt prima. Toch maar eens een zak dammers proberen, ik vind de bge zakken echt veel te prijzig.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:01:
[...]

Primair bij Low en Slow gebruik ik een Inkbird IB2, puur vanwege gemak en het Bluetooth.
Zijn er meer stukken te meten, zet ik 1 of 2 fantasts ( IKEA ) erbij, dingen zijn ondertussen al zo'n 5 jaar oud.
voor de spotmeting heb ik een thermapen-clone van ome Ali ( ook binnen 2sec. meting )

Meater block staat op de wensenlijst, maar die staat ergens onderaan ( prijstechnisch ;) )

• Jorizzz
Mijn zwager heeft ook zo'n Meater, maar wat is dat ding enorm dik zeg! Ik snap dat ze de elektronica ergens moeten laten, maar zo'n groot gat in je vlees vind ik niks...

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:09
demo31051987 schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Ik gebruik de HerQs EasyBBQ Pro (https://www.bol.com/nl/p/...mometer/9200000079476975/) met totaal 4 probes voor het geval dat ik meerdere stukken vlees maal.

Ik ben nog aan het denken om een Thermapen MK4 te kopen, maar die zijn wel wat duur voor mijn smaak.
De HerQs zou ik dus afraden. De app is echt zo ontzettend buggy, tenminste voor de iPhone. Voor de rest doet hij waar hij voor bedoelt is. Maar door de inkbird aanbieding op Amazon is dat duidelijk een betere deal.

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

grote_oever schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:11:
[...]

De HerQs zou ik dus afraden. De app is echt zo ontzettend buggy, tenminste voor de iPhone. Voor de rest doet hij waar hij voor bedoelt is. Maar door de inkbird aanbieding op Amazon is dat duidelijk een betere deal.
Op mijn Samsung S10 draait hij super stabiel. Al meerdere keren zonder problemen 6 uur gedraaid (buikspek en spareribs)

Steam

• ethereal81
Idem, sinds vorige week, ook bij Amazon vandaan. Werkt perfect. Enige nadeel dat ik heb ondervonden is dat ‘ie alle grafieken etc reset als ‘ie de verbinding even kwijt is. Hopelijk lossen ze dat in een software-update nog eens op.

Verder meer dan prima apparaat, zeker voor dat geld. Deed het hiervoor met een draadloze unit van de Aldi met een bereik van 4 centimeter ongeveer. Nu kan ik met low n slow rustig binnen gaan zitten en de boel in de gaten houden.

Edit: viel me van het weekend op dat er een barstje in een pootje van de heat deflector van mijn nieuwe Auplex Kamado zat. Even gebeld met Buitenkado en zonder vragen en moeilijk doen direct een nieuwe opgestuurd. Keurig.

Behandel dat ding alsof het een kristallen vaas is, hehe, dus aan mij heeft dat niet gelegen. Wel prettig dan, zo’n klantenservice.

[Voor 20% gewijzigd door ethereal81 op 30-06-2020 08:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17:03
Jorizzz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:02:
Mijn zwager heeft ook zo'n Meater, maar wat is dat ding enorm dik zeg! Ik snap dat ze de elektronica ergens moeten laten, maar zo'n groot gat in je vlees vind ik niks...
Groter stuk vlees nemen :+
grote_oever schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:11:
[...]

Hier een tevreden gebruiker van de HerQs, ding werkt uitstekend. De app is niet de meest fancy app, maar doet wel gewoon wat het moet doen, namelijk de temperatuur laten zien en signaal geven als het boven de grenzen uit komt.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• verstappen33
Die inkbird IBT-2X is idd een prima ding, ik heb hem zelf van AliExpress voor 2-3 tientjes.
Hiervoor jaren met de Fantast van IKEA gewerkt, werkte ook prima maar ik miste op een gegeven ogenblik toch wel het draadloze. Het is rete handig om vanaf de bank de temp te monitoren..

Die grafieken zijn leuk, maar ik kijk toch naar de actuele temperatuur en niet naar wat het een uur geleden was.. :)

Voor het snelle meetwerk zweer ik bij een thermapen.. Zeker met steaks wil je gewoon binnen 2-3 seconden zien wat de temperatuur is, en niet 10 seconden, want dan kan die al van medium-rare naar medium schieten als die nog boven het vuur ligt..

Het is een dure aankoop, maar een mooie Rubia Gallega steak van 40-50 euro verprutsen is ook zonde...

Daarnaast gebruiken we hem in de keuken ook veel, even een kipfilet meten, of je gehaktballetje.. Gevolg, sappiger vlees omdat de vrouw het niet meer te lang laat bakken.. dus win-win...

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ik gebruik sindskort de "Grill Eye Pro+", heb toch wel een periode zitten twijfelen tussen de Meater+, een Inkbird of de GrillEye. Uiteindelijk won de Grill Eye omdat hij ook wifi ondersteuning had en meerdere probes kon ondersteunen voor een schappelijke prijs.

De Meater Block met 4 Probes kwam al gauw richting de 300 Euro en ik vond dat simpelweg teveel, los van dat de probes inderdaad best wel dik zijn in je vlees.

On other nieuws, binnenkort maar eens navragen of er al een indicatie is wanneer de boot aankomt ;) wachten duurt lang maar ik heb nagenoeg alles inmiddels in huis, op de "Houtskool Basket" en het "Dive & Conquer systeem" na maar die zijn ook onderweg. Enige wat ik nog echt wil is een gietijzeren rooster en dan heb ik alles wat ik wil :)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Catch22
Jorizzz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:02:
Ik heb daar weinig last van. Ik maak ook meestal wel grotere stukken vlees.

En de reden dat ik voor de meater ging, was mijn spit. Dan heb (of had) je verder weinig opties.

• freakstar
  • Nu online
@ShadowBumble ben je een beetje tevreden over de Grilleye? Ik heb hem nu een paar maanden in gebruik maar de laatste tijd werkt hij helaas niet zo goed meer.
Heb contact gehad met support en instructie voor volledig resetten gekregen dus dat ga ik maar eens proberen.

Bereik wifi is matig en app stopt soms met updaten. En gebruikt enorm veel batterij. Biedt mij tot nu toe niet het gemak wat ik had gehoopt.

• Jorizzz
Catch22 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:36:
[...]

Ik heb daar weinig last van. Ik maak ook meestal wel grotere stukken vlees.

En de reden dat ik voor de meater ging, was mijn spit. Dan heb (of had) je verder weinig opties.
Tja, zo'n spit lijkt mij ook wel leuk. Dan heb je weinig opties dan zo'n Meater, óf een instant read thermometer erbij en dan wat vaker prikken.
Maar er blijft dus niet een groot 'lelijk' gat achter in je vlees als je die Meater eruit haalt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:09
Martinusz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:21:
[...]

Groter stuk vlees nemen :+

[...]

Hier een tevreden gebruiker van de HerQs, ding werkt uitstekend. De app is niet de meest fancy app, maar doet wel gewoon wat het moet doen, namelijk de temperatuur laten zien en signaal geven als het boven de grenzen uit komt.
Geen idee of iedereen hier last van heeft, maar de app werkt niet op de achtergrond. Dus als ik setpoint heb gehaald gaat de app niet af als scherm uit staat (gevoelsmatig denk ik dat dit probleem is met verbinding). Ook is de grafiek zeer buggy, want de as ververst niet. Dus als maximale as 100 graden is dan zie je alles boven de 100 graden niet meer. Zelf heb ik meerdere apps uit de AppStore gebruikt, maar allemaal hebben het probleem. Ik gebruik hier een iphone.

Ps ik weet niet of deze aanbieding aanleiding is voor de discussie, maar ik post hem toch even:

https://nl.pepper.com/aan...ter-met-35-korting-151296

[Voor 12% gewijzigd door grote_oever op 30-06-2020 08:46]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Catch22
Jorizzz schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:42:
[...]

Tja, zo'n spit lijkt mij ook wel leuk. Dan heb je weinig opties dan zo'n Meater, óf een instant read thermometer erbij en dan wat vaker prikken.
Maar er blijft dus niet een groot 'lelijk' gat achter in je vlees als je die Meater eruit haalt?
Met instant read heb je weer geen omgevingstemperatuur.

Dat gat trekt wel redelijk dicht hoor. Er gaat geen vlees weg ofzo, je drukt het alleen opzij.

Als je een kleine flank steak hebt ofzo is het misschien merkbaar, maar in een picanha nauwelijks

• demo31051987

demo31051987

a.k.a. Extigo

grote_oever schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 08:43:
[...]

Geen idee of iedereen hier last van heeft, maar de app werkt niet op de achtergrond. Dus als ik setpoint heb gehaald gaat de app niet af als scherm uit staat (gevoelsmatig denk ik dat dit probleem is met verbinding). Ook is de grafiek zeer buggy, want de as ververst niet. Dus als maximale as 100 graden is dan zie je alles boven de 100 graden niet meer. Zelf heb ik meerdere apps uit de AppStore gebruikt, maar allemaal hebben het probleem. Ik gebruik hier een iphone.

Ps ik weet niet of deze aanbieding aanleiding is voor de discussie, maar ik post hem toch even:

https://nl.pepper.com/aan...ter-met-35-korting-151296
Dan is dat toch een iPhone probleem. Bij mijn Samsung werkt de app prima in de achtergrond. Ik krijg netjes de notificaties door op mijn smartwatch. Misschien dat de iPhone een wat agressieve task-killer heeft tegen apps die op de achtergrond draaien.

Steam

Pagina: 1 ... 96 97 98 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True