Ik woon in een dorp met 15K inwoners, 1 Poolse, 1 Roemeense en één groenteboer zonder afkomst ( turk/marokkaan )Martinusz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:34:
[...]
Dat heb ik met bijna al die boekenook de BBQ bijbel bijvoorbeeld.
Heel vaak zitten er hele specifieke kruiden ergens in of bepaalde groentes die niet zomaar verkrijgbaar zijn. Is leuk als je in Rotterdam ofzo woont waar heel veel winkeltjes zijn, maar als je niet in de grote stad woont is dat toch weer wat lastiger. Als je het online wellicht kan krijgen, zit je gelijk met een grote hoeveelheid terwijl je het later nergens meer tegenkomt in andere recepten
Ik werk er soms maar omheen, skip wat specifieke dingen of probeer een vervanger te vinden.
Ik loop ze af en toe binnen om wat 'exotisch' ( onbekend) te scoren, zoals vlees of een snoeperij, maar voor de rest ben ik ook afhankelijk van online shopping.
Daarom stap ik bij uitstapjes snel bij een toko binnen, en ga mezelf weer te buiten, tot verdriet van mijn wederhelft
Familie van mij woont in Rotterdam, en moet soms lachen om mijn omwegen om iets simpels als uienpoeder te kopen
Maar dat is juist de opzet van de hobbyverstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:41:
@418O2, en het keukenkastje steeds voller
Maar het is ook met verse ingredienten, een ditje hier, een datje daar..
Ik weet niet of je bbq-street kijkt op 24Kitchen? Als ik Jord dan bezig zie met een simpele smashburger, en 12-13 dingen in een sausje moet stoppen die ik normaal weinig of niet eet, dan begin ik er niet eens aan..
Dan maak ik liever een simpele smashburger met wat kaas, bacon en gekarameliseerde ui..
Experimenteren ....
90% van de recepten heb je ketchup, paprikapoeder en chili nodig
De rest is een toevoeging, je haalt het, of niet ...
Zo zie ik regelmatig Agavesiroop, ahornsiroop of Melasse ... ik heb die niet in huis, ( gezien wat dat kost ? )
Bruine suiker en gewone honing werken dan even goed.
Nu kan ik makkelijk praten, ik heb de instelling, een recept is een suggestie van ingredienten ( daarom is koken voor mij makkelijker dan patisserie
[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 15-06-2020 12:01 ]