Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 92 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Dat heb ik met bijna al die boeken :) ook de BBQ bijbel bijvoorbeeld.
Heel vaak zitten er hele specifieke kruiden ergens in of bepaalde groentes die niet zomaar verkrijgbaar zijn. Is leuk als je in Rotterdam ofzo woont waar heel veel winkeltjes zijn, maar als je niet in de grote stad woont is dat toch weer wat lastiger. Als je het online wellicht kan krijgen, zit je gelijk met een grote hoeveelheid terwijl je het later nergens meer tegenkomt in andere recepten :P

Ik werk er soms maar omheen, skip wat specifieke dingen of probeer een vervanger te vinden.
Ik woon in een dorp met 15K inwoners, 1 Poolse, 1 Roemeense en één groenteboer zonder afkomst ( turk/marokkaan )
Ik loop ze af en toe binnen om wat 'exotisch' ( onbekend) te scoren, zoals vlees of een snoeperij, maar voor de rest ben ik ook afhankelijk van online shopping.
Daarom stap ik bij uitstapjes snel bij een toko binnen, en ga mezelf weer te buiten, tot verdriet van mijn wederhelft ;)

Familie van mij woont in Rotterdam, en moet soms lachen om mijn omwegen om iets simpels als uienpoeder te kopen
verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:41:
@418O2, en het keukenkastje steeds voller ;)
Maar het is ook met verse ingredienten, een ditje hier, een datje daar..

Ik weet niet of je bbq-street kijkt op 24Kitchen? Als ik Jord dan bezig zie met een simpele smashburger, en 12-13 dingen in een sausje moet stoppen die ik normaal weinig of niet eet, dan begin ik er niet eens aan..
Dan maak ik liever een simpele smashburger met wat kaas, bacon en gekarameliseerde ui..
Maar dat is juist de opzet van de hobby
Experimenteren ....
90% van de recepten heb je ketchup, paprikapoeder en chili nodig
De rest is een toevoeging, je haalt het, of niet ...
Zo zie ik regelmatig Agavesiroop, ahornsiroop of Melasse ... ik heb die niet in huis, ( gezien wat dat kost ? )
Bruine suiker en gewone honing werken dan even goed.

Nu kan ik makkelijk praten, ik heb de instelling, een recept is een suggestie van ingredienten ( daarom is koken voor mij makkelijker dan patisserie ;) ) je probeert en test, en blijft sleutelen aan je ontwerp

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 15-06-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:05

Bezulba

Formerly known as Eendje

FreshMaker schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Ik woon in een dorp met 15K inwoners, 1 Poolse, 1 Roemeense en één groenteboer zonder afkomst ( turk/marokkaan )
Ik loop ze af en toe binnen om wat 'exotisch' ( onbekend) te scoren, zoals vlees of een snoeperij, maar voor de rest ben ik ook afhankelijk van online shopping.
Daarom stap ik bij uitstapjes snel bij een toko binnen, en ga mezelf weer te buiten, tot verdriet van mijn wederhelft ;)

Familie van mij woont in Rotterdam, en moet soms lachen om mijn omwegen om iets simpels als uienpoeder te kopen
Ik (nou ja, mijn vriendin) woont in Utrecht en ook daar heb je soms dat soort problemen... ja ik kan de stad in en dan kom ik vast wel een goede toko tegen maar het is minimaal 20-30 minuten fietsen om bij iets te komen wat niet standaard dingen verkoopt.

Sure, op papier hebben we wel 2 toko's in het winkelcentrumpje (lunetten) maar beide zitten in een pijpenla en beide hebben nooit wat ik nodig heb.

Bij mijn eigen woning in A-dam zuidoost heb ik 2 grote toko's, turkse slager, turkse groentenman en 2 afrikaanse supermarkten naast de deur waar ik echt alles kan vinden...

Ik ben voor meer multiculti

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:26
verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:41:
@418O2, en het keukenkastje steeds voller ;)
Maar het is ook met verse ingredienten, een ditje hier, een datje daar..

Ik weet niet of je bbq-street kijkt op 24Kitchen? Als ik Jord dan bezig zie met een simpele smashburger, en 12-13 dingen in een sausje moet stoppen die ik normaal weinig of niet eet, dan begin ik er niet eens aan..
Dan maak ik liever een simpele smashburger met wat kaas, bacon en gekarameliseerde ui..
Dan kan je inderdaad beter naar Job & Perry kijken. Simpele, maar smaakvolle gerechten. Je moet alleen wel tegen de Rotterdamse humor kunnen. Hun afleveringen staan ook allemaal op Youtube. Leuke inspiratie ook voor bbq- en kampeerseizoen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Bezulba schreef op maandag 15 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Ik (nou ja, mijn vriendin) woont in Utrecht en ook daar heb je soms dat soort problemen... ja ik kan de stad in en dan kom ik vast wel een goede toko tegen maar het is minimaal 20-30 minuten fietsen om bij iets te komen wat niet standaard dingen verkoopt.

Sure, op papier hebben we wel 2 toko's in het winkelcentrumpje (lunetten) maar beide zitten in een pijpenla en beide hebben nooit wat ik nodig heb.

Bij mijn eigen woning in A-dam zuidoost heb ik 2 grote toko's, turkse slager, turkse groentenman en 2 afrikaanse supermarkten naast de deur waar ik echt alles kan vinden...

Ik ben voor meer multiculti
Dat ken ik ....
Ik werk in Roosendaal, en daar zitten diverse toko's ... maar datzelfde probleem ..
Ze zijn eerder een ver-edelde snackbar/catering dan echt zo'n toko, met een onverstaanbare chinees aan de kassa die héél goed kan rekenen en goedemorgen zeggen ...
Voor een vraag moet je toch echt de dochter/zoon hebben :+ - geweldig !

* FreshMaker wil ook meer van deze winkels door het hele land, in plaats van 4 keurslagers op 2 km2, die de hoofdprijs vragen voor een verkeerd uitgesneden sucadelapje
Cass Casey schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:03:
[...]

Dan kan je inderdaad beter naar Job & Perry kijken. Simpele, maar smaakvolle gerechten. Je moet alleen wel tegen de Rotterdamse humor kunnen. Hun afleveringen staan ook allemaal op Youtube. Leuke inspiratie ook voor bbq- en kampeerseizoen.
Tijdens mijn (horeca) opleiding met zulke gasten gewerkt.
Personeelsmaaltijden zijn dan ineens fantastisch, niet bang om toe te geven dat er eigenlijk 2 teentjes knoflook minder, of 3 chili's teveel in de Nasi zaten ..

Elke aflevering weer zie ik zoveel terug wat ik herken uit de keukens, gewoon domme platte humor.
Maar ze hebben er wel verstand van, normaal koken in gewone termen

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 15-06-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-09 10:54
Koffie schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:46:
Vandaag een heerlijke rendang in de DO op de braai gemaakt.
Om een uurtje of 10 begonnen met de voorbereidingen en rond 11en hing de DO boven de kolen.
Ergens tegen half 8 de DO uit het vuur gehaald.
Boterzacht en heerlijk van smaak.

Gisteren was ik bij Vuur en Rook en daar vertelde de pitmaster zonder blikken of blozen dat hij de zalmzijde die we proefde zo uit de vriezer op een dome temp van 180 graden mikte.
Dat wilde ik ook proberen.

Halve zalmzijde op een stukje cederhout op de Q en een beetje spelen met wel en niet indirect / direct.
Resultaat : iets te fanatiek in de rub maar een zeer mooie zalm die mooi moist was.
Zeker wel een aanrader.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Die rendang ziet er heel goed uit. Heb je een recept dat ik kan volgen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nixo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:35:
[...]

Die rendang ziet er heel goed uit. Heb je een recept dat ik kan volgen?

1.5 kilo riblappen
3 stengels citroengras
2 blaadjes laurier
2 gerookte pepers (heel)
peper/zout/rub
ca 800 ml kokosmelk

Boemboe:
- stukje gember (ca 5cm)
- Stukje laos (ca 5 cm)
- 2 tot 3 tl korianderpoeder
- 2 tot 3 tl komijnpoder
- 1 tot 2 tl kurkuma
- 1 tl 5 spices
- stukje trassi (ca 1 tot 2 tl)
- 2 uien
- 4 teentjes knoflook
- scheut zonnebloemolie
- 5 rauwe kemirnoten

Alle ingredienten voor de boemboe in een keukenmachine, knoflook en ui uiteraard even snijden, gember en laos schillen en snijden. Mixen tot je een pulpje hebt

Vlees in blokjes snijden
wat peper en zout op het vlees, evt wat rub naar smaak (ik heb nog wat ginger&laurel gebruikt).
Scheut zonnebloemolie in je hete DO
Boemboe aanfruiten (5 minuutjes)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhAGL74aTJs-UavQW35AOp-XU78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmzQHhxEjPYwTb04cWz6DEVy.jpg?f=fotoalbum_large

vlees erbij en even aanbakken in de boemboe tot het kleur krijgt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCEK4iZw_XWqV4BEbRUmty3WLZg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qjdRq6JWOt3XeOxqJ8CWNL4R.jpg?f=fotoalbum_large

de helft de van de kokosmelk erbij
laurierblaadjes erbij
citroengras het onderste stukje eraf snijden, de stengel flink kneuzen, twisten en mishandelen. In de DO bij de rest mikken
Gerookte pepers er bij en zorgen dat deze lekker onder het vocht komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntA7bXMJqwbcFvQBpx1aIbdQipQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2d7BF9azFRVm6bxUxWV5Q39k.jpg?f=fotoalbum_large

Deksel erop en lekker zachtjes laten pruttelen, af en toe wat roeren
Na een uurtje of 2 de rest vd kokosmelk erbij
Laatste 1 a 2 uur laten pruttelen zonder deksel om lekker in te laten dikken

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nixo
Koffie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:01:
[...]

1.5 kilo riblappen
3 stengels citroengras
2 blaadjes laurier
2 gerookte pepers (heel)
peper/zout/rub
ca 800 ml kokosmelk

Boemboe:
- stukje gember (ca 5cm)
- Stukje laos (ca 5 cm)
- 2 tot 3 tl korianderpoeder
- 2 tot 3 tl komijnpoder
- 1 tot 2 tl kurkuma
- 1 tl 5 spices
- stukje trassi (ca 1 tot 2 tl)
- 2 uien
- 4 teentjes knoflook
- scheut zonnebloemolie
- 5 rauwe kemirnoten

Alle ingredienten voor de boemboe in een keukenmachine, knoflook en ui uiteraard even snijden, gember en laos schillen en snijden. Mixen tot je een pulpje hebt

Vlees in blokjes snijden
wat peper en zout op het vlees, evt wat rub naar smaak (ik heb nog wat ginger&laurel gebruikt).
Scheut zonnebloemolie in je hete DO
Boemboe aanfruiten (5 minuutjes)
[Afbeelding]

vlees erbij en even aanbakken in de boemboe tot het kleur krijgt
[Afbeelding]

de helft de van de kokosmelk erbij
laurierblaadjes erbij
citroengras het onderste stukje eraf snijden, de stengel flink kneuzen, twisten en mishandelen. In de DO bij de rest mikken
Gerookte pepers er bij en zorgen dat deze lekker onder het vocht komt.
[Afbeelding]

Deksel erop en lekker zachtjes laten pruttelen, af en toe wat roeren
Na een uurtje of 2 de rest vd kokosmelk erbij
Laatste 1 a 2 uur laten pruttelen zonder deksel om lekker in te laten dikken
Thnx! gaan we van week maar eens maken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
Nixo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Thnx! gaan we van week maar eens maken :9~
Boemboe kan je ook kant en klaar halen bij de toko, net zo lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29

PnD

like in Pinda ^_^

418O2 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:14:
[...]

Boemboe kan je ook kant en klaar halen bij de toko, net zo lekker
Dat kan je echt niet beoordelen 8)7
Sommige boemboes smaken inderdaad ook prima, daar niet van.

Ben benieuwd naar het effect van het maken op de braai bij een stoofpot ten opzichte van de oven. Zou je dat bij een blinde smaakproef er uit halen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

PnD schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Ben benieuwd naar het effect van het maken op de braai bij een stoofpot ten opzichte van de oven. Zou je dat bij een blinde smaakproef er uit halen?
De ene versie maak je in een gietijzeren pot welke speciaal voor zeer heet houtvuur gemaakt is, en laat uren zachtjes sudderen boven een echt hout- of kolenvuur.
De andere gaat in een geëmailleerde pan in de oven op lage stabiele temperatuur.

Het verschil? Geen even fuck :P
Maar het staat zo lullig als ik de hele dag in de keuken voor de oven met gebalde vuisten in de lucht mompel 'man make fire, hur hur'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 22:42
Random shout-out: wat is boston butt toch super lekker vergelen met procureur! Zoooo mals :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Van welk hout zijn jullie bbq meubels?

Ik ga iets laten maken en de timmerman stelt als alternatief voor eiken (vinden we te duur) vuren panelen voor.
Het werkblad is van keramiek en het zal in de winter en tijdens slecht weer onder de overkapping staan.
Uiteraard gaat er een beits op om de boel te beschermen.

Dit is het ontwerp trouwens. Op het verlaagde deel komt de kamado te staan op een keramische tegel.
Het werkblad hebben we over van onze keuken, vandaar het wat afwijkende ontwerp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaj0CLod9jE5_cJW36J-aXb0vvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rc1NirsGtfgJPTgTHhRJ7HSE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door PnD op 15-06-2020 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:51
PnD schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:31:

Ik ga iets laten maken en de timmerman stelt als alternatief voor eiken (vinden we te duur) vuren panelen voor.
Het werkblad is van keramiek en het zal in de winter en tijdens slecht weer onder de overkapping staan.

Dit is het ontwerp trouwens. Op het verlaagde deel komt de kamado te staan op een keramische tegel.
Het werkblad hebben we over van onze keuken, vandaar het wat afwijkende ontwerp.

[Afbeelding]
Zelf iets gemaakt van eiken. Bij een zaak die heel veel verschillende soorten en maten had en ik dacht alleen eiken. Prima prijs en leuk om zelf te doen. Zal eens kijken of ik het adres/prijs nog kan vinden

Edit, gevonden: buitenhout.com en iets meer dan 350 euro hout voor alles (zie eerdere post voor foto)

[ Voor 4% gewijzigd door RoelsRules op 15-06-2020 18:46 ]

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
PnD schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:16:
[...]

Dat kan je echt niet beoordelen 8)7
Sommige boemboes smaken inderdaad ook prima, daar niet van.

Nee, je moet wel bij een legit toko kopen natuurlijk. Ik heb nog nooit een boemboe gehad die niet lekker was moet ik zeggen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQqGxoCEz_uptKqKR7kVT3L_mSA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UN01LywYCZwP2OV98VF4KBv8.jpg?f=fotoalbum_large

Deze twee merken zijn in elk geval prima

[ Voor 30% gewijzigd door 418O2 op 15-06-2020 19:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

418O2 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:00:
[...]

Nee, je moet wel bij een legit toko kopen natuurlijk. Ik heb nog nooit een boemboe gehad die niet lekker was moet ik zeggen
[Afbeelding]

Ik vind zelfmaak vaak beter dan toko. Diepere smaken, minder zout, meer smaakevolutie. Soms is het ook gewoon gelijk aan de toko. Eigenlijk nooit slechter, tenzij ik zelf dingen vernaggel.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:20

CeesKees

I rest my Kees

418O2 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:00:
[...]

[Afbeelding]

De boemboe die ik maak voor rendang is nooit rood in ieder geval.

En ik zou nooit Ribbs gebruiken voor Rendang.

Runderlappen. En dan hoeft het echt niet op een bbq. Gewoon sudderen. Uren sudderen.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CeesKees schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:26:
[...]

Runderlappen. En dan hoeft het echt niet op een bbq. Gewoon sudderen. Uren sudderen.
Ik heb de rendang boemboe gebruikt als marinade voor de Ribs als experiment. Verrassend lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-09 09:05
Thy... schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:55:
Naar diverse voorbeelden uit dit topic vandaag mijn eigen pizzaring voor een weber 47cm gemaakt.

[Afbeelding]

Wat een verademing ten opzichte van steeds de deksel eraf moeten halen. Houtskool + briketten achterin de bbq, luchtinlaat onder half open en boven dicht en daarmee 1,5 uur lang een constante temperatuur van 350 graden. Geen enkele pizza verbrand en elke pizza binnen 10 minuten klaar.
Mooie DHZ oplossing. Welke brandstof heb je gebruikt om 350 graden Celsius te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE69
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-09 09:05
Tsurany schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:15:
Wat verwacht je qua smaak? Er zit echt een verschil tussen houtskool en gas qua smaak, dat proef je aan alles wat je op de barbecue bereid. De typische barbecue smaak ga je met gas ook gewoon niet krijgen tenzij je er eentje neemt met een rookhout optie.
De enige keer dat ik met gas had geBBQd was op een andere continent (MX), andere ras vlees, en marinade. Het was lekker, maar de houtskool smaak ontbrak. Ik moet zeggen dat de houtskoolsmaak met houtskool die ik nu gebruik ook niet proef vergeleken met houtskool in MX.
En wat wil je bereiden? Low and slow met gas wordt toch een ander verhaal, die barbecues zijn veel minder efficient omdat ze snel warmte verliezen. Maar als het enkel om vlees grillen gaat dan is een gas barbecue wel snel aangezet en vaak efficient werken.
Ik moet me gaan verdiepen en wat er naast pulled pork, ook low and slow bereid kan worden. Langste kooksessies waren voor beercan chicken (1,5 uur) en voor een feestje voor 16 man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

CeesKees schreef op maandag 15 juni 2020 @ 19:26:
[...]

2x een waarheid als een koe. Stooflapjes horen bij klassieke rendang. Mijn boemboe is oranjebruin, mede door de kemiri's, de gember en de laos.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 24-09 10:55

greatgonzo

schit-te-rend!

PnD schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:31:

[Afbeelding]
Vuren trekt toch krom?

Ik zou voor Douglas hout gaan.. Wordt mooi grijs.. Of anders steigerhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

greatgonzo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Vuren trekt toch krom?

Ik zou voor Douglas hout gaan.. Wordt mooi grijs.. Of anders steigerhout
Ivm het ontwerp wil hij met verlijmde panelen werken. Eiken of vuren zijn de goed verkrijgbare en in het geval van vuren betaalbare panelen.

Moet prima kunnen zegt hij.

[ Voor 4% gewijzigd door PnD op 15-06-2020 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

PnD schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Ivm het ontwerp wil hij met verlijmde panelen werken. Eiken of vuren zijn de goed verkrijgbare en in het geval van vuren betaalbare panelen.

Moet prima kunnen zegt hij.
Als je het beitst moet het wel 5-10 jaar halen denk ik.. Maar het is wat off topic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

greatgonzo schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Als je het beitst moet het wel 5-10 jaar halen denk ik.. Maar het is wat off topic :)
Het is ook een mod topic dus an sich niet zo off-topic als het lijkt.

@PnD Ik zou overigens ook voor douglas gaan, geïmpregneerd. Geen hardhout (want van naaldboom) maar heeft toch bijna die eigenschappen en betaalbaar. En dan sparen voor een grotere BBQ en tafel en echt hout. Maar dan heb je er wel 7+ jaar de tijd voor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ik heb de kamado van kwantum sinds kort. Doordat de platesetter slecht paste is de vuurkorf bij het afkoelen gebarsten. Een scheur van boven tot onder aan 1 kant
Hij is nog wel heel.
Kan dit kwaad? Zo ja, kan ik ergens een andere vuurkorf krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door sander817 op 16-06-2020 05:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 09:38

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

sander817 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 05:54:
Ik heb de kamado van kwantum sinds kort. Doordat de platesetter slecht paste is de vuurkorf bij het afkoelen gebarsten. Een scheur van boven tot onder aan 1 kant
Hij is nog wel heel.
Bij mijn zoektocht naar een plate setter voor diezelfde kamado ben ik op Marktplaats al wel meerdere vuurkorf/schalen tegen gekomen. 15" model.

Wat voor plate setter heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
sander817 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 05:54:
Hij is nog wel heel.
Op zich kan het geen kwaad, maar ik zou lekker naar de kwantum gaan voor garantie.

Je kunt het ook nog vastzetten met draad of zelfs dichten met speciaal spul, maar ik zou eerst kwantum proberen ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 09:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Dat gaat niet meer vrees ik. Ik heb al wat materiaal weggehaald, om de platesetter passend te krijgen, maar toch nog te strak gezeten

Platesetter van AH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:36
Van het weekend voor de tweede keer een wat grotere beenham (een kilo) van Aalvink er op gehad, en voor de tweede keer is ie droog geworden. Ik doe precies hetzelfde als met de kleine naturel beenhammetjes van de jumbo, die wel altijd perfect waren. Wordt daar dan al vocht ingespoten ofzo? Snap er niks van, en het valt zo tegen als je ham zo droog geworden is. Ik merkte het al direct met aansnijden, dat gaan al een stuk minder soepel.

Die van Aalvink wel twee keer eerst ingevroren en in de koelkast ontdooit.

[ Voor 9% gewijzigd door robkrekel op 16-06-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

@robkrekel sowiesonspuit de jumbo vocht in beenham idd. Staat ook gewoon op de verpakking. Beenham wordt nogal snel droog.
En ik dacht dat je vlees niet twee keer mag invriezen? Al weet ik niet of dat de oorzaak zal zijn.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Aalvink zegt vers te leveren, dus daar zou het niet aan moeten kunnen liggen.

Edit: met 2 keer ingevroren bedoel ik dat ik 2 keer eentje besteld heb, en daarna direct vers heb ingevroren :+

[ Voor 47% gewijzigd door robkrekel op 16-06-2020 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robkrekel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:15:
Van het weekend voor de tweede keer een wat grotere beenham (een kilo) van Aalvink er op gehad, en voor de tweede keer is ie droog geworden. Ik doe precies hetzelfde als met de kleine naturel beenhammetjes van de jumbo, die wel altijd perfect waren. Wordt daar dan al vocht ingespoten ofzo? Snap er niks van, en het valt zo tegen als je ham zo droog geworden is. Ik merkte het al direct met aansnijden, dat gaan al een stuk minder soepel.

2x invriezen is een nogo en te droog is dus gewoon te lang garen. Zorgt er ook voor dat er vochtverlies optreed.

Daarnaast zou ik beenhammetjes altijd nat pekelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Ik heb ze niet twee keer ingevroren, ik heb beide beenhammen direct ingevroren. Dat is de twee keer die ik zeg.

Verder altijd dit recept aangehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ik vind 180 graden ook vrij warm voor een beenham eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 20-09 21:39
verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:53:
Ik volg al enkele jaren Pitmaster X, en heb al veel van zijn recepten nagemaakt..
Hij houdt zich meer vast aan een basis en simpele recepten.

Al laat hij zich soms ook wel helemaal gaan met een 10kg rundernek, een heel lam in een pit of een wagyu picanha van 300 euro, maar de bereiding is vaak makkelijk te volgen en je hebt niet veel speciale ingredienten nodig..

Ik ben dan ook heel benieuwd naar zijn boek dat eind van de week uit komt..
https://www.bol.com/nl/p/...F3tNVg.1_4.5.ProductTitle
Ik kijk zijn filmpjes wel maar vind de kwaliteit van zijn kookkunsten niet echt super, daarnaast vind ik dat hij meer info moet geven over het bbq’en zelf. Hij is namelijk vrij karig wat betreft het opgeven van temperaturen en tijden. Grootste ergenis blijft natuurlijk zijn engels al is dat wel stukken beter geworden. Moet wel altijd lachen bij bepaalde woorden zoals worchestershire saus of ketjap maaanieeeeesss. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:28
AE69 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:00:
[...]

Mooie DHZ oplossing. Welke brandstof heb je gebruikt om 350 graden Celsius te bereiken?
Een paar grote stukken houtskool om hem snel op hoge temperatuur te krijgen en een stuk of 8 briketten om hem wat langer warm te houden. Ongeveer het achterste kwart van de bbq gevuld. Voordeel van een kleine bbq, dan heb je niet zoveel brandstof nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
robkrekel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:15:

Heb wel vaker van Aalvink beenham gehad, geen enkel probleem.
Met welke temp haal je ze eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Dennis1812 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:33:
Ik vind 180 graden ook vrij warm voor een beenham eigenlijk.
Ik zat van het weekend meer op 150-160, er lag ook nog wat anders op.
Martinusz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:43:
[...]

Heb wel vaker van Aalvink beenham gehad, geen enkel probleem.
Met welke temp haal je ze eraf?
74

[ Voor 31% gewijzigd door robkrekel op 16-06-2020 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

robkrekel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:43:
[...]
[...]

74
in de oven gaar ik hem op 170c.. en haal ze er af met een kerntemp van 63.. dan is is mooi rose

hoger dan 65 zou iik iig niet gaan:

https://bbq-junkie.nl/bbq...atuur%20van%2065%20graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
robkrekel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:43:
[...]
[...]

74
74 is te hoog :) bij max 65 eraf halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
Duidelijk, ga ik het nog een keer proberen, maar dan tot 63-65, en daarna even laten rusten.

Toch typisch dat die van de jumbo het prima doet op 74. Zal een mooie bult vocht ingespoten zijn dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robkrekel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:13:
Duidelijk, ga ik het nog een keer proberen, maar dan tot 63-65, en daarna even laten rusten.

Toch typisch dat die van de jumbo het prima doet op 74. Zal een mooie bult vocht ingespoten zijn dan
Pekel. Niet alleen vocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

robkrekel schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:13:

Aldus de site vd jumbo 15.6% water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosjes
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 18:43
Malt007 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Ik kijk zijn filmpjes wel maar vind de kwaliteit van zijn kookkunsten niet echt super, daarnaast vind ik dat hij meer info moet geven over het bbq’en zelf. Hij is namelijk vrij karig wat betreft het opgeven van temperaturen en tijden. Grootste ergenis blijft natuurlijk zijn engels al is dat wel stukken beter geworden. Moet wel altijd lachen bij bepaalde woorden zoals worchestershire saus of ketjap maaanieeeeesss. 😂
Volgens mij kan je de recepten wel uitgebreider indien als je betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:23
Ik ben in het bezig van een Weber Master Touch GBS van begin vorig jaar. Een aantal weken geleden ben ik erachter gekomen dat Weber een nieuwe versie heeft uitgebracht met een bijbehorende kolenring en heat deflector. Nu heb ik aan Weber gevraagd of ik deze ook los kan krijgen, maar dat kan dus niet.

Iemand enig idee waar ik een dergelijke heat deflector met kolenring kan krijgen om betere low&slow sessies te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kolenring kun je met een stripje RVS bij elke plaatwerker laten maken, en die deflector ziet er verdacht veel uit als een klein RVS dienblad ....

-edit-
linkje toegevoegd

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 09:08
Malt007 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Ik heb geen enkel probleem om zijn bereidingswijze te volgen, recepten schrijf ik vaak op wanneer hij dingen uitlegt of krijg ik via een maatje die patreon is en geschreven recepten krijgt.

Hj is de laatste 1,5 jaar wel een stuk commercieler geworden met het aanprijzen van diverse merken... Dat stoort mij soms een beetje maar zo heeft elke youtuber wel wat..

Ralph de Kok bijvoorbeeld vind ik echt een naar mannetje om naar te kijken.. Te geforceerd lollig..
En Jord vind ik ook vrij over de top met zijn uitleg..

Ik kijk er dus ook maar een beetje doorheen en probeer het recept/bereding eruit te halen en de rest neem ik maar voor lief.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
verstappen33 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb geen enkel probleem om zijn bereidingswijze te volgen, recepten schrijf ik vaak op wanneer hij dingen uitlegt of krijg ik via een maatje die patreon is en geschreven recepten krijgt.

Hj is de laatste 1,5 jaar wel een stuk commercieler geworden met het aanprijzen van diverse merken... Dat stoort mij soms een beetje maar zo heeft elke youtuber wel wat..

Ralph de Kok bijvoorbeeld vind ik echt een naar mannetje om naar te kijken.. Te geforceerd lollig..

Ik kijk er dus ook maar een beetje doorheen en probeer het recept/bereding eruit te halen en de rest neem ik maar voor lief.
Als je Ralph een beetje kent, weet je dat het niet geforceerd is. Vind hem één van de prettigste om naar te kijken en iemand met jaren ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:28

copykat

Good copy isn't bad

Heeft iemand in een small. 15" de firebox een divider in geknutseld?
Met ff een paar hamburgers en worstjes is je de kolen load verspreid over gehele oppervlak meer dan je nodig hebt. Blijft altijd veel kolen over die je dan moet smoren, paar nachten in de kamado en ze zijn vochtig. Wat zonde is.
Dacht er over een metalen "fence" te maken om de vuurplaat te verdelen in tweeën.
Heb je meteen een soort hete en minder hete kant. Of is het handiger een ronde kleine box te maken en centraal te houden?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 08:35
verstappen33 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:28:
[...]Ralph de Kok bijvoorbeeld vind ik echt een naar mannetje om naar te kijken.. Te geforceerd lollig..

B3rtj3666 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:30:
[...]

Als je Ralph een beetje kent, weet je dat het niet geforceerd is. Vind hem één van de prettigste om naar te kijken en iemand met jaren ervaring.
Ik ben er ook één van de categorie 'ik kan hem echt niet uitstaan'. Zijn hele manier van doen leidt zo erg af, dat ik mijn nieuwsgierigheid naar de gerechten het maar nét overwint van de drang om weg te zappen. Jord legt soms teveel uit inderdaad, maar wel op een prettige manier.
Overigens vind ik BBQ street als geheel een aardig programma, maar de sponsoring noor Napoleon ligt er wel echt veel te dik bovenop. Zoals @verstappen33 zegt, doe ik dat ook. Beetje inspiratie opdoen, proberen de recepten eruit te halen, en de negatieve dingen (grotendeels) voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

https://www.karwei.nl/ass...q-kamado-54-5cm/p/B132312

Lijkt vrij compleet inclusief accesoires te zijn voor een redelijke prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik denk alleen met al die kamado's.. wie gaat me helpen hem vanuit de winkel in de auto te krijgen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:42:
ik denk alleen met al die kamado's.. wie gaat me helpen hem vanuit de winkel in de auto te krijgen :$
Een beetje winkel helpt je daar gewoon mee.
Gewoon voor het betalen aangeven natuurlijk, geen hulp - geen omzet ;)
copykat schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:38:
Heeft iemand in een small. 15" de firebox een divider in geknutseld?
Met ff een paar hamburgers en worstjes is je de kolen load verspreid over gehele oppervlak meer dan je nodig hebt. Blijft altijd veel kolen over die je dan moet smoren, paar nachten in de kamado en ze zijn vochtig. Wat zonde is.
Dacht er over een metalen "fence" te maken om de vuurplaat te verdelen in tweeën.
Heb je meteen een soort hete en minder hete kant. Of is het handiger een ronde kleine box te maken en centraal te houden?
Ik heb vorige week de kolen van 6 maanden geleden opnieuw gebruik in de lidl-mini
mix met wat nieuwere en geen probleem gekend
als alle schuiven dicht zijn, is de boel nagenoeg luchtdicht, dus ook wel vochtdicht

[ Voor 55% gewijzigd door FreshMaker op 16-06-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

greatgonzo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:42:
Als ik hem koop neem ik aan de winkel.
Anders bestel ik hem wel online. Word hij thuisgebracht 😅.
Iemand een mening of ervaring met mijn link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik ken het merk niet, maar ik verwacht dezelfde kwaliteit als Grill Guru etc.
Garantievoorwaarden staan er niet bij, zou ik wel even uitzoeken als ik jou was..

Wat mij wil vaak opvalt zijn de diverse "gewichten"...
Ik heb een KJ3 classic nog in bestelling staan en die weegt 128kg, deze heeft ongeveer dezelfde afmetingen en weegt "maar" 72kg..

Zijn deze dan veel dunwandiger???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

verstappen33 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:59:
Ik ken het merk niet, maar ik verwacht dezelfde kwaliteit als Grill Guru etc.
Garantievoorwaarden staan er niet bij, zou ik wel even uitzoeken als ik jou was..

Wat mij wil vaak opvalt zijn de diverse "gewichten"...
Ik heb een KJ3 classic nog in bestelling staan en die weegt 128kg, deze heeft ongeveer dezelfde afmetingen en weegt "maar" 72kg..

Zijn deze dan veel dunwandiger???
Dat kan inderdaad.. ik ga voor een 15 inch, en kom nu op deze shortlist:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/4o886kr0.png

zo zie je waarschijnlijk het verschil in gewicht..Op basis hiervan zou je voor prijs/kwaliteit het beste bij die inferno uitkomen. Op basis van de kwaliteit van het keramiek dan, er komt natuurlijk meer bij kijken (sluiting e.d.)

Wel valt me iig op dat die Marwin de grootste is, maar ook de lichtste.. die zou ik dus iig niet nemen.

Ik wacht zelf iig de nieuwe actie van de AH van volgend jaar af.. tenzij het Lidl eitje voor €50 langskomt.. Dan probeer ik het daar nog wel een half jaartje op

[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 16-06-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
greatgonzo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:53:
[...]

Dat kan inderdaad.. ik ga voor een 15 inch, en kom nu op deze shortlist:
[Afbeelding]

zo zie je waarschijnlijk het verschil in gewicht..Op basis hiervan zou je voor prijs/kwaliteit het beste bij die inferno uitkomen. Op basis van de kwaliteit van het keramiek dan, er komt natuurlijk meer bij kijken (sluiting e.d.)

Wel valt me iig op dat die Marwin de grootste is, maar ook de lichtste.. die zou ik dus iig niet nemen.

Ik wacht zelf iig de nieuwe actie van de AH van volgend jaar af.. tenzij het Lidl eitje voor €50 langskomt.. Dan probeer ik het daar nog wel een half jaartje op
Ik vind dit een rare manier van besluiten.
Uiteindelijk op basis van gewicht iets afwijzen ?
Heb je de betreffende modellen echt bekeken, of alleen online op foto's en omschrijvingen ?

Ik zou in ieder geval zoveel mogelijk IRL vergelijk proberen te maken, en in het achterhoofd houden dat dit een midden-formaat is.

Het lidl/aldi-ei is speelgoed, zo'n medium-apparaat een instapmodel, maar uiteindelijk denk ik dat ALS je de ruimte ervoor hebt, je beter door kan sparen voor een 45cm doorsnede, die wil je uiteindelijk toch ;)

Het 'excuus' om eerst te proberen OF het iets is, gaat er bij mij niet in, al helemaal niet als je vooraf eerst een hele studie maakt over de 'kleintjes'
In dat geval geef je zo'n 300€ uit, waar je na een jaar misschien spijt gaat krijgen, dat je er niet 250€ 'bijgelegd' zou hebben voor een voordelige 'large'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Dennis1812 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:21:

Masterbuilt geeft volgens mij 'levenslange' garantie. Deze is van Kamado Joe en koop je voor 700,- Ik denk dat ik het wel zou weten (al weet ik niet hoe het zit met meegeleverde accessoires)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
IdieEasy schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:31:
[...]

Uuuh dat groene pluk sla onkruid van de moestuin van de vader...
Fixed it.
Cyberpope schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:19:
[...]

Nee. Ik had ze voor gegaard en ze waren eigenlijk gewoon goed. Maar eerste keer dat ik het deed.
Dus eigenlijk alleen rustig opwarmen. Maar ja, dacht laat die marinade er gewoon opzitten, als lekker extratje.
Dom natuurlijk, had moeten weten dat deze zou verbranden.

Degene met de minste marinade er nog op, was gewoon goed. De andere drie waar meer marinade op zat, was waar ik deze eraf kon breken (als een verbrande korst) ook goed. Maar dat was helaas niet overal mogelijk.
Ik spoel mijn marinade nooit van mijn vlees. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

[quote]FreshMaker schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:13:
[...]
Ik vind dit een rare manier van besluiten.
Uiteindelijk op basis van gewicht iets afwijzen ?
Heb je de betreffende modellen echt bekeken, of alleen online op foto's en omschrijvingen ?
dat is lastig.. met de corona is iedereen thuis aan het hobby-en geslagen.. van schuurtjes timmeren tot uitpakken met grote BBQ's. Maar dat schreef ik toch ook al.. gewicht alleen zegt niet iets, ook de sluiting e.d.
Het lidl/aldi-ei is speelgoed, zo'n medium-apparaat een instapmodel, maar uiteindelijk denk ik dat ALS je de ruimte ervoor hebt, je beter door kan sparen voor een 45cm doorsnede, die wil je uiteindelijk toch ;)
weet ik nog niet. Heb ook een Weber 47 waar ik me in groter gezelschap wel mee zal redden. Een large variant kamado zet je ook niet zomaar ergens neer, die moet wel op een vaste plek. En die hebben we niet zo snel. Medium past nog een keer op een verrijdbaar Bekvam tafeltje van de Ikea.
Het 'excuus' om eerst te proberen OF het iets is, gaat er bij mij niet in, al helemaal niet als je vooraf eerst een hele studie maakt over de 'kleintjes'
In dat geval geef je zo'n 300€ uit, waar je na een jaar misschien spijt gaat krijgen, dat je er niet 250€ 'bijgelegd' zou hebben voor een voordelige 'large'
je hebt natuurlijk kleintjes en kleintjes. De Aldi/Action eitjes zijn 100. In verhouding vind ik een 13 inch ei duurder dan bijvoorbeeld die Inferno, of straks een GGC van AH voor €199.
Maar als de Lidl weer eind juni of einde seizoen met die actie van €50 komt, dan wil ik ook wel tijdelijk 13 inch overwegen tot de GGC actie iig.

[ Voor 6% gewijzigd door greatgonzo op 16-06-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 14:16
greatgonzo schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:28:
[quote]FreshMaker schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:13:
[...]

[...]

dat is lastig.. met de corona is iedereen thuis aan het hobby-en geslagen.. van schuurtjes timmeren tot uitpakken met grote BBQ's. Maar dat schreef ik toch ook al.. gewicht alleen zegt niet iets, ook de sluiting e.d.

[...]

weet ik nog niet. Heb ook een Weber 47 waar ik me in groter gezelschap wel mee zal redden. Een large variant kamado zet je ook niet zomaar ergens neer, die moet wel op een vaste plek. En die hebben we niet zo snel. Medium past nog een keer op een verrijdbaar Bekvam tafeltje van de Ikea.

[...]

je hebt natuurlijk kleintjes en kleintjes. De Aldi/Action eitjes zijn 100. In verhouding vind ik een 13 inch ei duurder dan bijvoorbeeld die Inferno, of straks een GGC van AH voor €199.
Maar als de Lidl weer eind juni of einde seizoen met die actie van €50 komt, dan wil ik ook wel tijdelijk 13 inch overwegen tot de GGC actie iig.
Ik volg je redenatie niet helemaal.

Kijk vooral naar wat je er mee wil gaan doen en daarmee naar de beschikbare opties. De bouwkwaliteit zullen de verschillen klein zijn.
Het is het overwegen waard om naar een large model te kijken indien budget toestaat. Niet alleen vanwege capaciteit voor gasten... maar ook flexibiliteit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag eens een keertje Kurtos kalacs (Hongaarse schoorsteentjes) gprobeerd te maken op de braai.
Resultaat was zeker niet verkeerd voor een eerste keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bziaQOLtza5voUysGXK6CvhI0Ps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UpQ3vquzLfLISfZm0czUyVdU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0ymno_OpSDuK5iS_IJmbaMb5PM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8r2sozFJxjNAi6Z8eVtzybZG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S_b0GZLOordoYt7SMjlxuVlWXpQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mmdu2XeGxVDO2H5WbSZ3kJRv.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_bqSiP-ww_Mk5rKl0YSUO-XRcA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JV0PBmLVpadU7Z95gMO7bZC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KWSXzyAFFnXjKwJBvEhDmKPxoIc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWZxocFDyxjQbcyIl9XGbxzW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0owDFXAsDhoyYJixaBKhFiySSg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJsUaYFPWO7KY2IP2PJ4q6EA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-09 15:54
Koffie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:34:
[...]

Code is nog niet optimaal, dus nog niets online.
In essentie:
- ESP8266
- LCD1602
- 4x MAX6675 chipset
- 4x K-Typ thermocouple

En dat dan aan elkaar knopen :P
Koffie schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:53:

K-Type probes via ali express. Zijn idd lastig te vinden, laat staan de probes met een punt er aan.
Ik heb deze gekocht:
https://www.aliexpress.com/item/32841448771.html
https://www.aliexpress.com/item/32608011695.html
Ik kan waarschijnlijk niet goed zoeken maar ik ben wel benieuwd hoe dit project is afgelopen en of je hier nog iets van gedeeld hebt? Ik kon hier en in het Home Assistant topic er verder niets over vinden :) Op dit moment ook aan het kijken om sensoren aan te schaffen maar zou graag iets met wifi willen en een api maar kwam alleen -> https://wlanthermo.de/shop/ tegen
kmf schreef op zondag 30 juni 2019 @ 22:26:
afgelopen weekend m'n wlanthermo uitgeprobeerd en met een sensor bij het vlees de temperatuur gemeten. Deze had ik aangehouden voor 3-2-1 spareribs. Deze is 10-20 graden koeler dan de dome-thermometer. Dus 95C aangehouden tegenover 120C dome-thermometer.

Resultaat: droge ribs.... Terwijl ik met 100C dome temperatuur altijd lekker fall of the bones ribs had... Moet dus weer een tijdje oefenen...
Wat zijn inmiddels een jaar later je ervaringen?
remcoXP schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:53:
Ik ben nu aan het kijken naar een controler.
zelfbou is een opties aangezien de rest best aan de dure kant is. (alle merken met wifi enz zijn rond dezelfde prijs).
maar toen kwam ik terecht bij wlanthermo.de
wat een gaaf project.

wlan, 433 mqtt om de gegevens in home-assistant te pompen. gebaseerd op een pi nano of esp32. echt heel gaaf. Nu even uitzoeken welke ik moet hebben :)
Ben je eruit gekomen, nieuwsgierig naar wat het geworden is :)

[ Voor 36% gewijzigd door lubbertkramer op 16-06-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Zijn er eigenlijk nog Nederlandstalige yt kanalen? Die pitmasterx met een Hollands Engels is nu ook niet echt geweldig en soms wil ik het wel eens in eigen taal (ben al hele dagen in het Engels bezig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
Dennis1812 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:21:

Ik kwam deze ook tegen: https://www.facebook.com/marketplace/item/229853594887127/
Geen idee hoe of wat met deze verkoper, maar daar heb je een kookoppervlak van 47cm, incl verhoger en platesetter voor 450 euro.

Ook geen idee wat voor merk (of kwaliteit) het is, vermoed een Auplex zoals bijna allemaal. Ik zit over die 38 cm te twijfelen. Alles inclusief voor 350 euro, wel aantrekkelijk... Zal binnenkort eens informeren naar hoe of wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 09:19

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Tarkin schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:46:
Zijn er eigenlijk nog Nederlandstalige yt kanalen? Die pitmasterx met een Hollands Engels is nu ook niet echt geweldig en soms wil ik het wel eens in eigen taal (ben al hele dagen in het Engels bezig).
Ralph's BBQ Tube
Noskos BBQ

Deze bekijk ik altijd me veel plezier, maar ewr zullen er vast nog een heel stuk meer zijn. Nadeel van PitmasterX is dat hij soms ( lees regelmatig) stukken vlees "test" die nagenoeg niemand heeft liggen of echt bizar duur zijn. Ralph en Noskos zitten veel meer in de gangbare segmenten

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 00:27

RMX

ShadowBumble schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Ralph's BBQ Tube
Noskos BBQ

Deze bekijk ik altijd me veel plezier, maar ewr zullen er vast nog een heel stuk meer zijn. Nadeel van PitmasterX is dat hij soms ( lees regelmatig) stukken vlees "test" die nagenoeg niemand heeft liggen of echt bizar duur zijn. Ralph en Noskos zitten veel meer in de gangbare segmenten
Ik kan die Pitmaster X niet uiitstaan, met zijn popi jopi gedrag en raar NL/EN accent.
Het lijkt meer op een soap, waarbij de cameraman ook maar naar voren word geschoven... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
RMX schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:58:
[...]

Ik kan die Pitmaster X niet uiitstaan, met zijn popi jopi gedrag en raar NL/EN accent.
Het lijkt meer op een soap, waarbij de cameraman ook maar naar voren word geschoven... |:(
Dit! Dacht dat ik de enige was, brrrr. Noskos blijft een baas 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 00:27

RMX

Wackmack schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:26:
[...]

Dit! Dacht dat ik de enige was, brrrr. Noskos blijft een baas 😋
Noskos irriteer ik me weer aan dat monotone intro die die elke video op precies dezelfde manier oplepelt >:)
Maar de recepten zijn goed!

Ralph de Kok is mijn favoriet _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
RMX schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 23:29:
[...]

Noskos irriteer ik me weer aan dat monotone intro die die elke video op precies dezelfde manier oplepelt >:)
Maar de recepten zijn goed!

Ralph de Kok is mijn favoriet _/-\o_
Hier ook Ralph de Kok inderdaad.
Tevens is hij op YT een heel stukje losser dan op TV bij 24kitchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinyG182
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-06 16:22
Koffie schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 20:59:
Vandaag eens een keertje Kurtos kalacs (Hongaarse schoorsteentjes) gprobeerd te maken op de braai.
Resultaat was zeker niet verkeerd voor een eerste keer.

Ziet er idd goed uit.
Wat voor hout gebruik je ervoor?

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 17-06-2020 08:39 . Reden: quote even daadwerkelijk als quote gedaan, in plaats van copy paste van de post waar je op reageerde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

lubbertkramer schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:27:
Ik kan waarschijnlijk niet goed zoeken maar ik ben wel benieuwd hoe dit project is afgelopen en of je hier nog iets van gedeeld hebt? Ik kon hier en in het Home Assistant topic er verder niets over vinden :) Op dit moment ook aan het kijken om sensoren aan te schaffen maar zou graag iets met wifi willen en een api maar kwam alleen -> https://wlanthermo.de/shop/ tegen
Klopt, niets meer gepost :)
Project nog steeds niet af, maar hij doet het. Ik heb een roosterclipje gekocht en deze op het rooster zodat ik de ketel temperatuur in de gaten kan houden.

In principe alle onderdelen in huis voor een kleinere v2 waar alles netjes gesoldeerd word, maar moet me er eens ff toe zetten.

Dus ja het is stil, want ik heb niets meer aan hard- of software veranderd en ik gebruik 'm iedere keer als ik de de ingebouwde bbq gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

TinyG182 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 08:12:
[...]

Ziet er idd goed uit.
Wat voor hout gebruik je ervoor?
Een deegroller van de action a 2,49 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
ShadowBumble schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Ralph's BBQ Tube
Noskos BBQ

YouTube: NasQ BBQ

Dit is een team maatje van Noskos bij zijn bbq wedstrijden.
Hij heeft nog wel een beetje camera vrees, maar ook hij maakt gangbare dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 13:00
Het kanaal van BBQuality (de webshop) heeft ook wel leuke NL video's.
YouTube: BBQuality Vlees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 24-09 22:33

fxs81

Julianadorp

Fire & Food TV past er ook wel tussen vind ik, de rest had ik er al tussen staan. Allemaal leuke kanalen met gewoon hollands.

@lubbertkramer heb zelf de WlanThermo V2, losse componenten besteld via het duitse forum waar de maker vertoefd en in een houten kistje ingebouwd. Blij mee, werkt echt perfect.

Hier de soldeer perikelen (ging niet helemaal goed bij de V1 8)7

En hier het eindresultaat.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Net na lang wachten mijn houtskool binnen wat ik besteld had bij een webshop van de openingspost.
Maar denk dat ik dat niet meer doe.
Doos flink gehavend en opengescheurd omdat hij doorweekt is. |:(

In de doos lijken de zakken van de houtskool er wel redelijk uit te zien.
Weet alleen niet of de verpakking van Dammers waterafstotend is of dat het gewoon papier is wat water opneemt.

Verder had ik een doosje Echt aanmaakkrullen erbij besteld maar dat doosje is helemaal geplet.
De krullen voelen ook een beetje vochtig aan.
Ik weet niet of deze krullen een soort aanmaakvloeistof bevatten of dat ze al het vocht opgenomen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Die krullen zijn vaak gedrenkt in was waardoor ze wat klam aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-09 15:01
Crxtreem schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:02:
Net na lang wachten mijn houtskool binnen wat ik besteld had bij een webshop van de openingspost.
Maar denk dat ik dat niet meer doe.
Doos flink gehavend en opengescheurd omdat hij doorweekt is. |:(

In de doos lijken de zakken van de houtskool er wel redelijk uit te zien.
Weet alleen niet of de verpakking van Dammers waterafstotend is of dat het gewoon papier is wat water opneemt.

Verder had ik een doosje Echt aanmaakkrullen erbij besteld maar dat doosje is helemaal geplet.
De krullen voelen ook een beetje vochtig aan.
Ik weet niet of deze krullen een soort aanmaakvloeistof bevatten of dat ze al het vocht opgenomen hebben.
Ik bestel het altijd via houtskool.nl , altijd goede service en bezorging gehad. En de ene keer dat het mis is gegaan (verkeerde artikel geleverd) werd het diezelfde dag nog recht gezet. De 25kg sekelhout die verkeerd geleverd was mocht ik houden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Het is toch wat met de leveringsproblemen rondom Kamado Joe..
De uitlevering is weer uitgesteld met 2 weken tot begin juli voor de KJ3 classic..

Ik had gehoopt dat 6 weken wachten wel het maximum zou zijn (eerste instantie zeiden ze begin juni), maar dat wordt onderhand wel 10 weken..

Weet iemand waar die boot vanuit China zich nu ongeveer bevind? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
verstappen33 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:43:
De uitlevering is weer uitgesteld met 2 weken tot begin juli voor de KJ3 classic..

Ik had gehoopt dat 6 weken wachten wel het maximum zou zijn (eerste instantie zeiden ze begin juni), maar dat wordt onderhand wel 10 weken..

Iedereen en zijn oom is dat nu aan het bestellen. En corona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
I know, was ook maar een beetje aan het klagen..
Geduld is niet mijn sterkste kant, en zeker niet wanneer de oorspronkelijke leverdatum al verstreken is..
Maarja we hopen maar op het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Ah toevallig vandaag mailtje gestuurd over mijn Masterbuilt, maar die zal op dezelfde boot zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Als je een beetje rondkijkt in de KJ groepen op FB lijkt het alsof er in de USA wel regelmatig nieuwe voorraad komt..

Toch de invloed van Trump op China? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 20:30

Pieroman

/me

Ik zit hier ook te wachten op een KJ Classic 3 en kreeg toen bij bestellen eigenlijk al meteen te horen begin juli op zijn vroegst. Heb het idee dat sommige webshops de datum wat naar voren houden om maar te blijven verkopen.
Wel komt er wat voorraad langzaam Europa binnendruppelen. Zo is de Classic 2 in Duitsland op diverse plaatsen weer leverbaar en lijkt ook de Big Joe 3 leverbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Pieroman op 17-06-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 19:31

Hier ook ongeduldig aan het wachten op de KJ Classic 2 limited editie. Heb vorige week te horen gekregen dat het tussen begin juli en half juli wordt. Helaas..

Toen ik hem bestelde stond er half juni maar dit werd al vrij snel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik heb hem al eind april besteld, toen hadden ze nog niet veel zicht op de nieuwe aanvoer.
Maarja hij komt vanzelf wel, 1 ding is mij wel beloofd, ik sta zo goed al bovenaan het lijstje voor uitlevering.
Maat van me hoorde toen hij de classic 2 (de rode) wilde bestellen dat er mogelijk niet genoeg binnen zou komen omdat er al meer bestellingen zijn gedaan dan dat er initieel besteld is, het is afwachten hoe snel opvolgende bestellingen uitgeleverd zullen worden..

Het is wat met deze crisis, beetje zeuren over het uitleveren van dure kamado's terwijl er genoeg ellende gaande is..
Ik wacht nog wel geduldig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 21:34
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen. ik wacht nog heel even met de order van de nano omdat er een nieuwe versie uitkomt binnen een maand.gebaseerd op een esp32.
lubbertkramer schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 22:27:
[...]

[...]

[...]

Wat zijn inmiddels een jaar later je ervaringen?

[...]

Ben je eruit gekomen, nieuwsgierig naar wat het geworden is :)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Heeft iemand van jullie wel eens Iberico Secreto bereid?

Is dit echt het wagyu van het varken als ik de reviews mag geloven? of is het gewoon een vette schnitzel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Knip, had natuurlijk hier gemoeten: PWM in "Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic"

[ Voor 89% gewijzigd door PWM op 18-06-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:34
verstappen33 schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:11:
Heeft iemand van jullie wel eens Iberico Secreto bereid?

Is dit echt het wagyu van het varken als ik de reviews mag geloven? of is het gewoon een vette schnitzel? :)
Jazeker, wel een aanrader wat mij betreft. En het is zeker meer dan "een vette schnitzel" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
rvinke schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Jazeker, wel een aanrader wat mij betreft. En het is zeker meer dan "een vette schnitzel" :)
Thanks, ik had het volgende recept ermee in gedachten: https://bbq-junkie.nl/bbq...rico-secreto-met-romesco/

Zojuist een stukje besteld.. ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik zag laatst dat weber bij de nieuwe GBS een briketten/kolen ring en heat shield levert.
Dat lijkt me ideaal om het oppervlak van mijn huidige GBS te vergroten als ik een keer veel indirect wil klaar maken. Maar ik heb dit setje proberen te zoeken maar nog niet gevonden als losse delen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Gewoon zelf maken van een beetje RVS.

Ik vind het zelf een waardeloze toevoeging, de warmte gaat er gewoon doorheen, en je moet de schuiven best ver open houden voor goede airflow..

Ja het werkt, maar je kunt beter kijken naar het volgende: https://www.amazon.co.uk/...king-Kettle/dp/B07DP7F9FQ

Helaas wel redelijk duur om naar NL te krijgen, maar met een beetje skillz zelf ook wel te maken van een stuk graniet of ander soort steen?

Of slijp hier een stuk vanaf: https://www.vuurenrook.nl...e-pizzasteen-big-joe.html

//edit: Zojuist een belletje van Vuur & Rook dat mijn KJ3 Classic binnen is!! *O* *O* *O*
Enig nadeel, ik woon weer in zo'n uithoek waar de transporteur maar 1x per week komt... -O-
Nog 1 weekje geduld volgende week woensdag komt die de tuin inrollen...

[ Voor 34% gewijzigd door verstappen33 op 18-06-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:24

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik heb geen advies voor NL , maar ik volg eigenlijk alleen nog maar ATTB.com op Youtube. Mooie recepten, goede uitleg en altijd iets meer dan simpel . Veel spicy recepten maar dit is natuurlijk zo aan te passen.

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 18-06-2020 16:03 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
2 vragen:

1. Iemand ervaring met het ribs recept van noskos? Is dat wat?
2. Ik gebruik altijd kamado joe big block houtskool. Deze is overal uitverkocht. Iemand nog tips voor houtskool voor de kamado? Liefst vergelijkbaar met kamado joe big block!

[ Voor 6% gewijzigd door Ferra op 18-06-2020 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
backupdevice schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Ik heb geen advies voor NL , maar ik volg eigenlijk alleen nog maar ATTB.com op Youtube. Mooie recepten, goede uitleg en altijd iets meer dan simpel . Veel spicy recepten maar dit is natuurlijk zo aan te passen.
En dan niet Malcolm Reed volgen...

YouTube: HowToBBQRight

Je ziet gewoon aan de man dat het goed eten is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:24

backupdevice

No Risk , Full Push

Fly-guy schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:14:
[...]
En dan niet Malcolm Reed volgen...

YouTube: HowToBBQRight

Je ziet gewoon aan de man dat het goed eten is...
“Let’s get to cooking”

Natuurlijk heb ik Malcom Reed gevolgd. Pure BBQ en zeker een wandelende hartinfarct :/ Zijn Jerk pork chops zijn een hit hier in huis :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpr7RFCnhRPvLdcQ8m_UrZmcDxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfJlwulxiYraeVCdBo8ObirG.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik wil wat meer tegenwoordig en vandaar dat voor mij ATBBQ op dit moment op 1 staat.

En om eerlijk te zijn vind ik Roel , zeker nu hij het allemaal weer een beetje aangepast heeft, ook nog steeds een toppertje .

[ Voor 36% gewijzigd door backupdevice op 18-06-2020 18:43 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik had eerst een zak "restaurantshoutskool" huismerk van de welkoop. Zag er niet heel veel anders uit dan de supermarkt houtskool. Alleen dan wat grotere stukken.
Nu heb ik inmiddels twee keer Marabu gebruikt.
Ik gebruik van die gewone bruine aanmaakblokjes.

Het valt me tegen de Marabu goed aan te krijgen en duurt een stuk langer op temperatuur te krijgen.

M.a.w. ik vond de "simpele" houtskool eenvoudiger aan te krijgen en prima te reguleren. Ook een sessie van 12 uur ging prima.

Iemand dezelfde ervaring en wellicht tips?

Ps. Deze werkwijze gebruik ik: YouTube: Hoe steek je de Big Green Egg aan? Houtskool aansteken Kamado BBQ Tips

[ Voor 25% gewijzigd door PnD op 18-06-2020 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 12:31
ik had dat filmpje ook gezien. beetje gelul dat je 15 minuten moet wachten voor 180 graden, 20 minuten voor 250+. normaal doe je, nadat de wokkels uit zijn en je geen vlammen meer hebt, de kamado dicht en regel je met de schuiven de temperatuur.

drie wokkels voor low en slow is echt veel. ik doe bijna voor alles onder de 200 graden maar 1 wokkel.
Pagina: 1 ... 92 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism