PitmasterX heeft paar weken geleden video erover gemaakt:iworx schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:36:
[Afbeelding]
Kwam deze gisteren tegen .. iemand zin om te helpen graven?
YouTube: YouTube
PitmasterX heeft paar weken geleden video erover gemaakt:iworx schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:36:
[Afbeelding]
Sorry, mijn schep kent alleen het metrische stelseliworx schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:36:
[Afbeelding]
Wel geen laaiend succes zo te zien. We gaan de tuin hier vernieuwen .. misschien toch eens kijken of ik zo'n put verkocht krijg aan Mrs.grote_oever schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:38:
[...]
PitmasterX heeft paar weken geleden video erover gemaakt:
YouTube: YouTube
This space intentionally left blank.
Ik heb dit eens met vrienden gedaan, maar dan met een heel speenvarken, dat was echt top.iworx schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:03:
[...]
Wel geen laaiend succes zo te zien. We gaan de tuin hier vernieuwen .. misschien toch eens kijken of ik zo'n put verkocht krijg aan Mrs.
Kipdij droogt niet zo heel snel uitgreatgonzo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:15:
wil morgen eerst een paar fatsoenlijke hamburgers maken, en daarna een kippendijencake.
Die cake eten we morgen nog niet op, maar zondag of maandag. Hij gaat wel morgen op de grill, zondag of maandag komt dat niet uit.
Hoe zouden jullie het opnieuw opwarmen:
- alleen het eerste deel van het proces op de grill (dus in bakblik), en dan zondag of maandag gelakt afgaren in de oven
- wel volledige proces op de grill en dan opwarmen in de oven (ben bang voor uitdrogen bij opwarmen)
- ofwel gewoon snel in de magnetro
[ Voor 84% gewijzigd door Ardana op 12-06-2020 10:57 ]
Een vriend van me heeft hier de grote variant van, maar wat een waardeloos kreng zeg, ding valt steeds uit als je het deksel dicht doet, ook al staan de roosters volledig open.
[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 12-06-2020 10:58 ]
Als je het goed bouwt, zie je er niets van. Je moet het natuurlijk niet in het midden van de tuin doen met een opstaande rand.iworx schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:03:
[...]
Wel geen laaiend succes zo te zien. We gaan de tuin hier vernieuwen .. misschien toch eens kijken of ik zo'n put verkocht krijg aan Mrs.
Tijd voor een nieuwe sig..
Met zoiets vraag ik mij echt af, hoe vaak ga je dat gebruikeniworx schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:03:
[...]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Geen ervaring mee, zelf hier wel een Thermapen Mk3 die ik een keer voor een zacht prijsje heb kunnen kopen omdat het een aparte kleur was.kadoendra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:23:
In de tweakers zomergift guide van 2020 wordt deze thermometer genoemd https://www.bol.com/nl/p/...711067/?s2a=#productTitle
Heeft iemand ervaring met deze? Ik vind de Thermapen best prijzig en kan (in tegenstelling tot de berichten in dit topic) ook niet echt een aanbieding vinden van een ouder model.
Wie het laatst lacht, denkt het traagst.
[ Voor 18% gewijzigd door Appie Heijn op 12-06-2020 10:53 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik heb hem pas een week en heb hem wel prima kunnen gebruiken.Wannial schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:45:
[...]
Een vriend van me heeft hier de grote variant van, maar wat een waardeloos kreng zeg, ding valt steeds uit als je het deksel dicht doet, ook al staan de roosters volledig open.
Iemand anders ook ervaringen mee? Ik denk er aan om er wat extra gaten in te boren en een extra margrietschijf te plaatsen om er meer lucht in te laten want krijg het idee dat het daar aan licht, maar hoor graag input
gaat om dit model
[Afbeelding]
Welke versie heb jij, want begreep dat er nu een versie is met meer dan 2 margrietschijven.Ithric schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:20:
[...]
Ik heb hem pas een week en heb hem wel prima kunnen gebruiken.
Enkel staat de meter (in de deksel) meestal niet hoger dan 130-150*, maar het resultaat was beide malen dat ik hem gebruikte prima.
Gisteren bijvoorbeeld het volgende gemaakt:
-Burgers
-Speklappen
-Varkenslappen
-Wortstjes
Ging prima allemaal, misschien soms iets langer wachten dan op een hogere temperatuur.
Denk er wel aan op de lekbak van een inkeping te voorzien bij de invoer, zodat dit beter werkt.
Ik heb hem van Ali laten komen, wat langer wachten ( en de mijne was 9€ )kadoendra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:23:
In de tweakers zomergift guide van 2020 wordt deze thermometer genoemd https://www.bol.com/nl/p/...711067/?s2a=#productTitle
Heeft iemand ervaring met deze? Ik vind de Thermapen best prijzig en kan (in tegenstelling tot de berichten in dit topic) ook niet echt een aanbieding vinden van een ouder model.
pak gewoon een oude ovenschaal. Zulk single use spul is onnodig belastend imoholoX schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:14:
Heeft iemand de gouden tip voor aluminium bakjes (voor het vochtbehoud in de smoker)?
Soms koop ik ze bij de action maar ik zag nu dat Bol ze per 100 verkoopt:
https://www.bol.com/nl/p/...0-stuks/9200000084907756/
Iemand ervaring hiermee of hebben jullie betere ideeën?
Toevallig gisteren de Inkbird IHT-1Pgekocht op de Duitse Amazon. Met een kortingscode (van een of andere Duitse bbq site.. Kan hem helaas niet meer vinden) komt die voor net geen 16 euro naar een DPD punt hier in de buurt maandag:kadoendra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:23:
[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-06-2020 12:33 ]
Hi Ha Hopjesvla
[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 12-06-2020 12:51 ]
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Als je toch al bij de action bent, kijk daar een eens naar de bakblikken/ovenschalen.holoX schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:14:
Heeft iemand de gouden tip voor aluminium bakjes (voor het vochtbehoud in de smoker)?
Soms koop ik ze bij de action maar ik zag nu dat Bol ze per 100 verkoopt:
https://www.bol.com/nl/p/...0-stuks/9200000084907756/
Iemand ervaring hiermee of hebben jullie betere ideeën?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Deze zijn ook handig:Saffie_time schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:53:
[...]
Als je toch al bij de action bent, kijk daar een eens naar de bakblikken/ovenschalen.
Ik heb een metalen schaal van (ik dacht) € 3.00 en gaat al bijna 2 seizoenen mee. Als ik voor dat geld er ieder seizoen 1 zou moeten komen dan zijn dat ook nog kosten die te overzien zouden zijn.
Super handig en past echt precies goed.
[ Voor 14% gewijzigd door verstappen33 op 12-06-2020 12:57 ]
Dat is wel een interessante prijs. Heeft inderdaad goede reviews. Staat die site niet toevallig nog in je geschiedenis?Hopjesvla79 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:28:
[...]
Toevallig gisteren de Inkbird IHT-1Pgekocht op de Duitse Amazon. Met een kortingscode (van een of andere Duitse bbq site.. Kan hem helaas niet meer vinden) komt die voor net geen 16 euro naar een DPD punt hier in de buurt maandag:
https://www.amazon.de/dp/B07XG6MQDT
Ben wel fan van Inkbird, deze heeft ook prima reviews
https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_itemkadoendra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:59:
[...]
Dat is wel een interessante prijs. Heeft inderdaad goede reviews. Staat die site niet toevallig nog in je geschiedenis?
Sony A7 iv en wat recycled glas
Helaas, was op mijn werk pc...geloof dat de code tot en met morgen geldig was. Duitse bbq site, daar hebben ze een review... Helaas, meer kan ik je even niet geven. Tijd om je Google skills aan het werk te zettenkadoendra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:59:
[...]
Dat is wel een interessante prijs. Heeft inderdaad goede reviews. Staat die site niet toevallig nog in je geschiedenis?
Hi Ha Hopjesvla
Gevonden dank. Voor de liefhebbers: https://bbqpit.de/inkbird-iht-1p/Hopjesvla79 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:38:
[...]
Helaas, was op mijn werk pc...geloof dat de code tot en met morgen geldig was. Duitse bbq site, daar hebben ze een review... Helaas, meer kan ik je even niet geven. Tijd om je Google skills aan het werk te zetten
![]() | ![]() | ![]() |
This space intentionally left blank.
Opzich wel een idee, dankje. Is ook een stuk duurzamer.Saffie_time schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:53:
[...]
Als je toch al bij de action bent, kijk daar een eens naar de bakblikken/ovenschalen.
Ik heb een metalen schaal van (ik dacht) € 3.00 en gaat al bijna 2 seizoenen mee. Als ik voor dat geld er ieder seizoen 1 zou moeten komen dan zijn dat ook nog kosten die te overzien zouden zijn.
Super handig en past echt precies goed.
op zo''n action ei te groot en niet buigbaar ..verstappen33 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 12:55:
[...]
Deze zijn ook handig:
https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-50055863/
https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-90099054/
https://www.ikea.com/nl/n...roestvrij-staal-10099053/
Hier maak ik ook altijd de burned end mee op de bbq (ipv alu wegwerp bakje), of de pulled pork uit elkaar trekken en gewoon in de schaal op tafel zetten...
Met een wondersponsje van de action zijn ze na een bbq sessie weer helemaal als nieuw.
There are no secrets, only information you do not yet have
Zelfs op 57 weber zet ik hem onderin op het kolen rooster met de kolen in een bakje ernaast. Anders past het niet. Ik heb geen idee hoe de verhouding schelen naar een 47 cm maar waarom zou je het oer se boven in willen?kadoendra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 15:46:
Voor mensen die een 47cm compact kettle hebben; als jullie een hele kip doen, zet je die dan op het grillrooster? Of haal je die er af en leg je de kip op het kolenrooster (waarbij de kolen uiteraard aan de zijkanten zijn afgescheiden. Als ik de kip op het grillrooster leg, zit er namelijk maar heel weinig ruimte tussen de bovenkant kip en het deksel.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Mooi dat je hem gevonden heb!kadoendra schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 13:57:
[...]
Gevonden dank. Voor de liefhebbers: https://bbqpit.de/inkbird-iht-1p/
Ik wil hem ook wel in het aanbiedingen-topic zetten met een verwijzing naar jou als "ontdekker", als je dat ok vindt.
Hi Ha Hopjesvla
Zelf de versie met de 4 schijven. Nog niet aan toegekomen om deze geheel eens vol te gooien maar met 1/3e gevuld met kolen en briketten deze relatief eenvoudig op 170-180 kunnen houden voor enkele uren.Wannial schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:45:
[...]
Iemand anders ook ervaringen mee? Ik denk er aan om er wat extra gaten in te boren en een extra margrietschijf te plaatsen om er meer lucht in te laten want krijg het idee dat het daar aan licht, maar hoor graag input
Dat zal het hem zijn, dit is een ouder model, heeft maar 2 schijven.king_bass schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 18:57:
[...]
Zelf de versie met de 4 schijven. Nog niet aan toegekomen om deze geheel eens vol te gooien maar met 1/3e gevuld met kolen en briketten deze relatief eenvoudig op 170-180 kunnen houden voor enkele uren.
[ Voor 64% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-06-2020 07:22 . Reden: Extra info e.d. toegevoegd ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 13-06-2020 11:26 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 70% gewijzigd door Dennis1812 op 13-06-2020 17:07 ]
Vanmiddag eentje gehaald van 27cm doorsnede bij de boerenbond.Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 12:39:
[...]
Ik gebruikte aardewerk plantenschalen.
https://www.intratuin.nl/mega-ceramics-schotel-o11cm.html
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb er 4, de nieuwe versie.Wannial schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Welke versie heb jij, want begreep dat er nu een versie is met meer dan 2 margrietschijven.
Ik heb het hier dan meer over low and slow, temp zie je na een half uur in elkaar zakken en na een uur is het al bijna uit.
[ Voor 31% gewijzigd door Ithric op 13-06-2020 19:03 ]
Ja was idd echt leuk, iedereen enthousiast en met dezelfde passiefranssie schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 18:39:
@Koffie workshops zijn altijd wel leuk omdat je inderdaad gelijkgestemden tegen komt, een nog wat leert ook.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gaat je niet lukken met een kamadoAE69 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:57:
Een vraagje aan de guru’s....
Ik heb op dit moment een Weber kogel BBQ met 67cm diameter (voor de flexibiliteit) en eea aan accessoires (gietijzeren stukken, pizza ring, enz).
Vorige zomer heb ik gebruik kunnen maken van een luxe Weber gas BBQ, en dat vond ik tov mijn kolen Weber, een hele stuk makkelijker. Aansteken en grillen maar.
Hier lees ik (misschien lijkt het zo) alleen maar over de Kamado varianten van BBQs.
Voordelen van de Kamado:
- Efficiënter met kolen/briketten tov kogel BBQ
- Temperatuur makkelijker te regelen?
- Lang koken voor “slow cooking” makkelijker/goedkoper
Nadelen
- Prijziger voor de luxe modellen/merken
- Fragiel (barsten in keramiek)
- Schoonmaken van keramiek lastiger dan ijzer/emaille oppervlaktes
Gas BBQ is koken maar dan buiten, op gas. rooster op je gasstel en je zou ook kunnen gasgrillen..temp is niet "makkelijker te regelen" vergt enige oefening. Als je t eenmaal in de vingers hebt is hij stabieler dan een stalen kogel. (thermische eigenschappen.)
Nu ben ik aan het twijfelen...
1. Simpele slagers gas bbq van €100-300
2. Simpele Kamado van €100
Waarom een Kamado BBQ? Waarom een luxe BBQ ipv simpele slagers BBQ?
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Heb ik ook, hele lading van beimer. Snap dat het misschien jammer is maar de fun was er niet minder om, en daar gaat het uiteindelijk om ;-)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Verwijderd
Als jij alleen maar sate, kleine lapjes vlees doet en soort spul. Lekker een "slagers" bbq nemen. Dan heeft een kamado geen meerwaarde voor jou.AE69 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:57:
Een vraagje aan de guru’s....
Ik heb op dit moment een Weber kogel BBQ met 67cm diameter (voor de flexibiliteit) en eea aan accessoires (gietijzeren stukken, pizza ring, enz).
Vorige zomer heb ik gebruik kunnen maken van een luxe Weber gas BBQ, en dat vond ik tov mijn kolen Weber, een hele stuk makkelijker. Aansteken en grillen maar.
Hier lees ik (misschien lijkt het zo) alleen maar over de Kamado varianten van BBQs.
Voordelen van de Kamado:
- Efficiënter met kolen/briketten tov kogel BBQ
- Temperatuur makkelijker te regelen?
- Lang koken voor “slow cooking” makkelijker/goedkoper
Nadelen
- Prijziger voor de luxe modellen/merken
- Fragiel (barsten in keramiek)
- Schoonmaken van keramiek lastiger dan ijzer/emaille oppervlaktes
Nu ben ik aan het twijfelen...
1. Simpele slagers gas bbq van €100-300
2. Simpele Kamado van €100
Waarom een Kamado BBQ? Waarom een luxe BBQ ipv simpele slagers BBQ?
Verwijderd
Tja, dan had ik hem cavemen style gedaan. Vuurschaal, beetje hout en klaar.Focus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:03:
[...]
Heb ik ook, hele lading van beimer. Snap dat het misschien jammer is maar de fun was er niet minder om, en daar gaat het uiteindelijk om ;-)
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 14-06-2020 13:59 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
copykat schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:22:
[...]
Gaat je niet lukken met een kamado
[...]
[...]
Gas BBQ is koken maar dan buiten, op gas. rooster op je gasstel en je zou ook kunnen gasgrillen..
Bij een dure BBQ zoals een BGE moet je ook alles nog los kopen. Deflector, gietijzer, opklaptafeltjes.Kamado: goedkoop betekend vaak veel hulpmiddelen na kopen. minimaal een deflector.
Dat is wmb de meerwaarde van de kamado. Je kunt gewoon er low-and-slow in doen (en voor veel dingen wil je datAls je een tweedelig systeem, divide systeem ,wilt om flexibler te zijn en wat groter groepen aankan zit je algauw aan 800-1000 euro. Ben je vaak wel in 1 keer klaar. kleinste zijn de mediums (20") (compact is 15") geloof ik. en large 21"22" uiteraard.
Als je iemand weet die er eentje heeft vraag eens of je mag zien wat het is om er mee te BBQ-en.
Heb je een idee of je het wilt.
Uuuh dat groene spul is pluk sla van de moestuin van de vader...copykat schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:20:
@IdieEasy
gelukkig is rennen voor de bui uit goed voor de lijn.... LOL
(wat is dat groen spul? staat niet in je ingredientenlijst...)
ik ga voor links!
Gas units in het algemeen of ..?
Je hebt steeds vaker "pakketten" wat overigens je alleen maar op weg helpt. Vooral maat en merk gebonden opties zijn handig om mee te bedenken in je keuze. (heb ik zelf ondervonden..;-) )[...]
Bij een dure BBQ zoals een BGE moet je ook alles nog los kopen. Deflector, gietijzer, opklaptafeltjes.
Ik heb nu een "probleem" met direct grillen de vuurpot is zolaag dat direct vaak "licht cremeren" word. en mn diameter vd vuurpot is zodanig dat standaard oplossing, frame setterplate, 5cm hoger dus niet past...[...]
Dat is wmb de meerwaarde van de kamado. Je kunt gewoon er low-and-slow in doen (en voor veel dingen wil je dat).... maar ook grillen. De divider-systemen moet ik nog eens naar kijken, je gaat dan je luchttemperatuur sowieso fors opkrikken als je grillt. Dat is niet altijd wenselijk voor low-and-slow.
@AE69 voor die 100E heb je een 13" kamado van de action/aldi (het bekende ding) en een gietijzeren pannetje als deflector. Prima ding om eens mee te spelen, maar voor meer dan 2 man moet je je in wat bochten wringen.
Met een kogel/gas apparaat heb je meer oppervlakte voor je 100E, maar kun je minder interessante bereidingen doen. Voor kipsate,worstjes,dunne biefstuk heb je dat ook niet per se nodig. Wat wil je?
Als het goed is welapNia schreef op zondag 14 juni 2020 @ 16:09:
Vraagje, als je op je thermometer zo'n probe hebt, basically zo'n naald, waar meet deze dan de warmte? Enkel in de punt?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Die je hot and fast?Cyberpope schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:21:
Leerpuntje. Bij spareribs de marina goed even afspoelen o.i.d, want anders verbrand dat op de BBQ.
Nou je, al doende leert men.
Dat dus. Is wmb inderdaad buitenkoken.copykat schreef op zondag 14 juni 2020 @ 14:56:
[...]
Gas units in het algemeen of ..?
het was een beetje bocht afzagen maar er zijn vast veel buiten keukens die op gas ook low en slow kunnen door de deksel en niveau's in roosters maar ik vind de meeste "slagersgasBBQ" vlees erg mwah smaken, goed om weg te spoelen tijdens bierverjaardagen zodat je geen hongerklap krijgt maar dat stadium ben ik een beetje voorbij.
Je hebt steeds vaker "pakketten" wat overigens je alleen maar op weg helpt. Vooral maat en merk gebonden opties zijn handig om mee te bedenken in je keuze. (heb ik zelf ondervonden..;-) )
Ja hij zoekt alleen iets voor 100E. De enige kamado die ik voor dat bedrag ken is de action/kruidvat zwarte Auplex. Die kost meestal 9 tientjes, houd je nog een tientje over voor het gietijzeren pannetje van de big bazar.@AE69 wil met 100 euro iets toevoegen aan zijn weber 67cm of vervangen voor een kamado en dan denk ik dat je beter een iets grotere grilroostermaat met standaard deflector kan nemen waarbij je later een divide systeem kan bijkopen die past. (low en slow een stuk op je kamado en rest op je weber klaarmaken.)
Ja die is er denk ik zo aan het eind van het seizoen weer. Los van dat heb je gewoon geen grote kamado voor dat geld, dat is eigenlijk wat ik wil zeggen.Dennis1812 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 19:30:
@Boudewijn lidl ei is wel eens voor 5 tientjes in de aanbieding. Pannetje a 10 euro houd je 40neuro over voor een bekvam 2e hands om in te bouwen.
Of 40 voor een mooie tang en een mooie doos kolen en mooi stukje vlees.
Nee. Ik had ze voor gegaard en ze waren eigenlijk gewoon goed. Maar eerste keer dat ik het deed.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Maar wel allemaal in dezelfde ketel? Dan kan de rook toch mixen? Dan is het logisch dat je geen verschil proeft. Het gaat juist om de vraag hoe zagen de plankjes eruit? Als ze niet zwart zijn geworden hebben ze niet gewerkt en is de zalm die er op ligt dus door de rook van de andere plankjes toch nog gerookt.PWM schreef op zondag 14 juni 2020 @ 22:10:
Vandaag, amateur als ik ben, zalm op hout gemaakt. Ben wel een kleine wetenschapper, dus heb 2 planken goed doorweekt en 2 drooggehouden. Van beide 1 direct op het vuur en 1 indirect gedaan.
Heb het simpele voorbeeld gebruikt van Noskos, basterdsuiker en mosterd.
Het resultaat was verbluffend. Zo een simpel gerecht, maar echt heerlijk. Gebruikt als borrelhap.
Unaniem waren we in het oordeel dat er geen smaak verschil was tussen een natte of droge plank. Allebei even goed. Verschil was wel dat de natte planken met een beetje schoonmaken voor ronde 2 kunnen. De droge planken zijn zwart en een beetje kromgetrokken.
Van de week eens proberen met wat anders er op.
Lang leve Ikea:Cass Casey schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:18:
Ik zoek een korte bbq tang (metalen "bek", geen siliconen, zodat ik hem ook kan gebruiken om briketten te verplaatsen) en een spatel voor gebruik met de WGA, waarin ik ze ook wil kunnen opbergen. De meeste die ik vind, zijn veel te lang om in de WGA op te bergen. Iemand tips? Lengte mag dan maar ca. 30 tot 35 cm zijn (nog niet exact opgemeten).
[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 15-06-2020 09:25 ]
Verd*md. Helemaal niet aan gedacht daar te kijken. Thanks! Hopelijk kan je tegenwoordig redelijk makkelijk de Ikea in...
Action ... RVS metaal, wat langere model - 2.95Cass Casey schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:35:
[...]
Verd*md. Helemaal niet aan gedacht daar te kijken. Thanks! Hopelijk kan je tegenwoordig redelijk makkelijk de Ikea in...
P.S. Al zin in 5 juli?
Is blijkbaar een soort van "best of..." van al zijn boeken, zeker de moeite waard denk ikstefanvdv1988 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 09:25:
In de nieuwe folder van de Albert Heijn staat er een boek, Smokey goodness summertime bbq van Jord Althuizen. Kan er verder online nergens iets van vinden, iemand deze al gespot in de winkel?
Eens, ik heb 4 boeken van hem en gebruik het wel ter inspiratie, maar kook er zelden uit.verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:20:
Die boeken van Jord zijn wel leuk, maar ik vind zijn recepten niet echt uitnodigend op een of andere manier..
Vaak heb je dingen nodig die je niet standaard in huis hebt en maar een klein beetje nodig van hebt..
Vanuit zijn achtergrond (restaurant, catering etc) snap ik het wel, daar werk je met grotere hoeveelheden en heb je minder verspilling, maar voor de gemiddelde huiskok is het vaak teveel..
Ik ben een simpele autist die een recept op de letter wil volgen om op deze manier zo dicht mogelijk bij het orgineel te komen. Maar met een boodschappenlijstje van 20 dingen haak ik snel af.
[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 15-06-2020 10:56 ]
Opmerkelijk is wel dat het boek nog niet uit is, er al 12 reviews zijn en de meeste de exact zelfde sterke punten aangevenverstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:53:
Ik volg al enkele jaren Pitmaster X, en heb al veel van zijn recepten nagemaakt..
Hij houdt zich meer vast aan een basis en simpele recepten.
Al laat hij zich soms ook wel helemaal gaan met een 10kg rundernek, een heel lam in een pit of een wagyu picanha van 300 euro, maar de bereiding is vaak makkelijk te volgen en je hebt niet veel speciale ingredienten nodig..
Ik ben dan ook heel benieuwd naar zijn boek dat eind van de week uit komt..
https://www.bol.com/nl/p/...F3tNVg.1_4.5.ProductTitle
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Dat lijstje wordt elke keer kleiner natuurlijk.verstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:20:
Die boeken van Jord zijn wel leuk, maar ik vind zijn recepten niet echt uitnodigend op een of andere manier..
Vaak heb je dingen nodig die je niet standaard in huis hebt en maar een klein beetje nodig van hebt..
Vanuit zijn achtergrond (restaurant, catering etc) snap ik het wel, daar werk je met grotere hoeveelheden en heb je minder verspilling, maar voor de gemiddelde huiskok is het vaak teveel..
Ik ben een simpele autist die een recept op de letter wil volgen om op deze manier zo dicht mogelijk bij het orgineel te komen. Maar met een boodschappenlijstje van 20 dingen haak ik snel af.
Dat heb ik met bijna al die boekenverstappen33 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:20:
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq