Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 89 ... 341 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
Dat spul is natuurlijk super onvoorspelbaar. Ook kan het zijn dat er misschien delen bevroren waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 16:16
418O2 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:12:
[...] (van zo'n foto kan niemand het formaat inschatten en de deksel er niet bij op zetten is dan ook niet handig, voor de volgende keer ;) )
Hij/zij gaf aan dat er geen deksel was en de telefoon staat op de achtergrond op de foto, dus de grootte was wel te bepalen ^^

Lijkt me dus geen smokebox zonder deksel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik ga een BBQ meubel maken. Ik wil rondom de Kamado 2cm ruimte houden voor de warmte. Is dit voldoende denken jullie of moet ik nog iets op de randen van het hout plakken? Zoja, wat voor materiaal kan ik hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-08 16:13

Kraz

Saving the world

Morpheus2003 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:28:
Ik ga een BBQ meubel maken. Ik wil rondom de Kamado 2cm ruimte houden voor de warmte. Is dit voldoende denken jullie of moet ik nog iets op de randen van het hout plakken? Zoja, wat voor materiaal kan ik hiervoor gebruiken?
2cm is meer dan genoeg.
Ja, de buitenkant wordt iets warm, maar dat gaat echt niets met je hout doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:50
vso schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 14:02:

Ik vraag me af hoeveel warmte verschil er tussen zit .. uberhaubt tussen voor / achter als je 10cm isolatie hebt

Dus als je links 600 graden hebt (als voorbeeld) .. hoeveel "warmte" blijft er aan de andere kant nog hangen.. maar ja iets v.d wand af is ook handig .

moet nu nog een metaal leverancier vinden :) maar goed ..
je bedoeld tussen binnen in de bbq en er buiten?
Met 10cm kan je het binnen makkelijk 600 graden maken en buiten je hand er op leggen.
Maar 10cm lijkt mij een beetje overdreven voor een bbq, het is om wat schommelingen op te vangen, niet om met 1 houtje 5 dagen warmte te hebben lijkt mij.

Maar ik snap niet precies wat je bedoeld met voor/achter :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
anboni schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:09:
[...]

Heb je nog een beetje redelijk bereik met een gesloten BBQ?
Ik heb daar geen problemen mee. Heb de Kamado achterin de tuin staan overkapt. Oplaadblokje dr bij en iPad in vensterbank (afstand zo’n 12 meter).

Altijd verbonden en geen verstoringen in bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Denniz0229 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:08:
[...]
je bedoeld tussen binnen in de bbq en er buiten?
Met 10cm kan je het binnen makkelijk 600 graden maken en buiten je hand er op leggen.
Dit is exact het doel, ik wil van goed heet pizza & vlees schroeien, of quick & dirty bbq .. tot erg low & slow. of een lekkere rook smaak .

brood & taartbakken (met of zonder rooksmaak ;) )
Maar 10cm lijkt mij een beetje overdreven voor een bbq, het is om wat schommelingen op te vangen, niet om met 1 houtje 5 dagen warmte te hebben lijkt mij.

Maar ik snap niet precies wat je bedoeld met voor/achter :9
Voor en achter sloeg dus meer op 600 graden 1ne kant versus de hand op de andere kant. als ik lekker heet stook (pizza bv)

Nah de hoeveelheid "brandstof" zal me eigenlijk roesten ... het gaat me meer om een stabielere temperatuur houden ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 10:17
*O* Vandaag bij de Makro een Bastard Large gekocht, volgens mij is het een 2018 model? Iemand die dit kan bevestigen, verklaard dan ook meteen de vrij kale levering. Ik heb alvast wel een Ash Tray lifter meegenomen.

https://bastard.nl/product/the-bastard-plate-setter-square/ deze is volgens mij ook wel aan te raden?

Ze hebben in den lande tientallen staan, in Groningen nog maar 1 in de winkel in doos (heb niet gevraagd of er nog meer waren in het magazijn)

Hij wordt morgen bezorgd omdat hij niet rechtop in mijn auto past (>100cm)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rp-Wm4QEXIuycqGCj1ptYkZ1X-g=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y1eptNzckGhDT6HXk3s8pC26.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/roS_gQF9xpoZ4Mw0GQGhUEZqxr8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HoCripHJyvRYINr8yOpJYVAV.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2m5yk4O559xHMuW7vbnN7Da-44=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHkXO9t3j57Pauui9BL9IZ8U.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 51% gewijzigd door Appie Heijn op 03-06-2020 21:23 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 12:15
Op sommige blogs las ik dat het meater block icm een metalen barbecue niet het optimale bereik heeft. Maar dat ligt volgens mij volledig aan de configuratie qua WiFi want mijn meaterblock icm Caliber Pro werkt binnen een bereik van 5 meter en deze is een ietsje beter geïsoleerd dan de Weber die daar aangehaald worden. En het meater block is weer verbonden met de WiFi waardoor ik het overal kan uitlezen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hari-Bo op 03-06-2020 21:23 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-07 18:55
[quote]Appie Heijn schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:13:
*O* Vandaag bij de Makro een Bastard Large gekocht, volgens mij is het een 2018 model? Iemand die dit kan bevestigen, verklaard dan ook meteen de vrij kale levering. Ik heb alvast wel een Ash Tray lifter meegenomen.

Volgens mij heeft vanaf 2019 de Bastard large 4 veren voor de scharnier. Dus dit is model 2018 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 00:18
Hari-Bo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:23:
Op sommige blogs las ik dat het meater block icm een metalen barbecue niet het optimale bereik heeft. Maar dat ligt volgens mij volledig aan de configuratie qua WiFi want mijn meaterblock icm Caliber Pro werkt binnen een bereik van 5 meter en deze is een ietsje beter geïsoleerd dan de Weber die daar aangehaald worden. En het meater block is weer verbonden met de WiFi waardoor ik het overal kan uitlezen. :)
De probes zijn verbonden aan het block via BT volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 12:15
418O2 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:31:
[...]

De probes zijn verbonden aan het block via BT volgens mij
Dat klopt en dat stuk werd aangegeven dat het met een Weber niet functioneerde want metaal. Maar een dubbelwandige kamado werkt gewoon prima.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:24
Appie Heijn schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:13:

https://bastard.nl/product/the-bastard-plate-setter-square/ deze is volgens mij ook wel aan te raden?

Ze hebben in den lande tientallen staan, in Groningen nog maar 1 in de winkel in doos (heb niet gevraagd of er nog meer waren in het magazijn)

Hij wordt morgen bezorgd omdat hij niet rechtop in mijn auto past (>100cm)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wel vrij prijzig voor een 2018 model? Had je dan niet beter voor 2019/2020 model kunnen gaan?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 09:24
Nu ik het low&slow bereiden van vlees op de Q best in de vingers heb gekregen de laatste 2 jaar, wil ik me verder verdiepen in het roken. Ik heb dit de laatste 2 jaar wel gedaan met een smokebox, in alu folie, chunks direct op de briketten, snippers mat en snippers droog etc etc... Maar zonder echte kennis over type hout, combinatie met rook en smaak, type rook etc.

Via YouTube vind ik erg veel video's natuurlijk, maar juist door het enorme aanbod is het lastig om kwaliteitsvideo te vinden.

Hebben jullie nog aanraders voor websites, video's of Youtubers? Ik hoor het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-07 20:25
Gister voor het eerst zalm op een plankje gerookt voor mijn vriendin. Ik eet zelf geen vis, ik vind het al enorm stinken, dus dit was wat dat betreft al een uitdaging.

Stuk zalm gehaald bij de sligro, plankjes bij de lidl, recept van NOSKOS

Best spannend weer, iets nieuws maken. Ik had het mezelf ook extra moeilijk gemaakt door tussen de zalm door ook nog even pizzadeeg voor vandaag te maken, en een 11 maanden oude dochter nog even een hapje te geven. Ach ja 8)

Maar goed, de zalm ging er zo op. Kruiden niet optimaal verdeeld, maar dat heb ik gewoon niet handig gedaan, en gaat volgende keer anders. Kernthermometer heb ik nog boven het plankje gepositioneerd, omdat direct vuur niet echt handig is. Het kipspiesje is uiteraard voor mij :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8KGWIbIzvY3iW5WgG80P59KUUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PGGPjXLkDzppOHS5OKwynkiI.jpg?f=fotoalbum_large

Tussendoorfoto die een beetje wazig is. Wel is het plankje al flink gehavend (toch te heet? Teveel kolen zodat het plankje te dicht er op lag?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1EZDsDbpaM6pPW9lnhFSvBddVTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wKzpCP1dk2Vlsex9QrI8gfMa.jpg?f=fotoalbum_large

Ik was best tevreden over het eindresultaat, en vriendin gelukkig ook. Het was alleen wel een beetje veel :+
Foto moest weer snel en vlug omdat ik die natuurlijk weer vergeten wasAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qAJYFwlqj65FVr8cOTMAo9T0F7E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jZKx0ghniu2wUwVfAY2CW73E.jpg?f=fotoalbum_large

Temperatuur moest naar 48-50 graden, dat ging mooi binnen de gestelde 18-20 minuten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L25EoBqSnBouhZHXGZJ8a4pnKAs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SxZbfWeZ2veWUdptHcWpAuLO.png?f=fotoalbum_large
Al met al dik tevreden dus. Rest mij nog vragen: de huid zat dusdanig aan het plankje vast dat deze er niet af te krijgen was. Volgende keer eerst even een beetje olijfolie er op? Of is dit ook het resultaat van plankje te dicht op de kolen/toch niet vochtig genoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

robkrekel schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 06:20:
Gister voor het eerst zalm op een plankje gerookt voor mijn vriendin. Ik eet zelf geen vis, ik vind het al enorm stinken, dus dit was wat dat betreft al een uitdaging.

Stuk zalm gehaald bij de sligro, plankjes bij de lidl, recept van NOSKOS

Best spannend weer, iets nieuws maken. Ik had het mezelf ook extra moeilijk gemaakt door tussen de zalm door ook nog even pizzadeeg voor vandaag te maken, en een 11 maanden oude dochter nog even een hapje te geven. Ach ja 8)

Maar goed, de zalm ging er zo op. Kruiden niet optimaal verdeeld, maar dat heb ik gewoon niet handig gedaan, en gaat volgende keer anders. Kernthermometer heb ik nog boven het plankje gepositioneerd, omdat direct vuur niet echt handig is. Het kipspiesje is uiteraard voor mij :9
[Afbeelding]

Tussendoorfoto die een beetje wazig is. Wel is het plankje al flink gehavend (toch te heet? Teveel kolen zodat het plankje te dicht er op lag?)
[Afbeelding]

Ik was best tevreden over het eindresultaat, en vriendin gelukkig ook. Het was alleen wel een beetje veel :+
Foto moest weer snel en vlug omdat ik die natuurlijk weer vergeten was[Afbeelding]

Temperatuur moest naar 48-50 graden, dat ging mooi binnen de gestelde 18-20 minuten
[Afbeelding]
Al met al dik tevreden dus. Rest mij nog vragen: de huid zat dusdanig aan het plankje vast dat deze er niet af te krijgen was. Volgende keer eerst even een beetje olijfolie er op? Of is dit ook het resultaat van plankje te dicht op de kolen/toch niet vochtig genoeg?
Prima gelukt toch :Y)

Ik doe zelf altijd zalm op zo'n grillmatje, juist om dat plakken te voorkomen (al wil de zalm dan nog wel eens aan het matje gaan plakken :+ )

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
robkrekel schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 06:20:de huid zat dusdanig aan het plankje vast dat deze er niet af te krijgen was. Volgende keer eerst even een beetje olijfolie er op? Of is dit ook het resultaat van plankje te dicht op de kolen/toch niet vochtig genoeg?
De huid ga je toch niet eten ;)

De temperatuur was prima, de zalm zelf is niet boven de 90C gekomen, dus plankje was dik in orde
Zou je hem lager gehouden hebben, gaat het plankje niet roken

( als je zalm boven de 90C brengt, komt het eiwitvocht naar buiten, en krijg je witte klontjes )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49

Saffie_time

Why use this? 42!

Van het weekend een baked hawaii gemaakt.
Het meest lastige eraan is de merengue maken, goed ontvetten met citroen helpt wel daarbij.

Leuk om eens iets anders dan vlees erop te knallen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKswvvf8Fj_3K-GWeK3j7Q9GDkw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9i9Zr2994thQp8HzkDKphqmS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B74RH36sWcbzZ-ZaN4EYLCbTn_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQzOxxHPg2GEYxtIyhQfvoAL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door Saffie_time op 05-06-2020 09:21 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 19:22

greatgonzo

schit-te-rend!

jullie mening: straks 2 weken vakantie.. Ik ga de Weber niet meenemen :)
Mini-kogel BBQ meenemen (volgens mij zag ik ze hier in de supermarkt afgeprijsd voor 12,50) of van dat wegwerp spul.

Tis vakantie, wil dus niet urenlang op moeten stoken e.d. Weet al hoe het gaat.. hele dag in de weer geweest, en dan kom je 18.00 terug en dan nog eten.

Misschien is zo'n kleine kogel dan wel handig.. beetje aanmaakkkrullen erin en houtskool of briketten. Ik denk zelf houtskool, dat is sneller grill-klaar dan briketten toch?

Of gaan die wegwerp bbq's tegenwoordig nog sneller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Weber go anywhere is dat geen optie?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Saffie_time schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:25:
Weber go anywhere is dat geen optie?
mwa... beetje zonde om hiervoor €90 af te tikken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
greatgonzo schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:28:
[...]

mwa... beetje zonde om hiervoor €90 af te tikken
65 bij Karwei/Gamma :) zijn wel van kwaliteit waar je wat aan hebt, kun je jaren plezier van hebben ook thuis na vakantie ;)

Anders bij de action voor/vanaf 5 euro heb je een 'bbq' ;)
BBQ emmer
Compacte BBQ

De 5 euro bbq staat niet op de site.

[ Voor 31% gewijzigd door Martinusz op 05-06-2020 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 27-07 20:46
Wij hebben zelf een Smokey Joe voor bij de caravan. Paar jaar terug gekocht bij Pauw voor €50. Go Anywhere kan natuurlijk ook. Die is net iets duurder. Werkt perfect. Compact, goede kwaliteit en snel aan de slag. Ik heb er een kleine brikettenstarter bij gekocht. Met 15 minuten is hij bbq klaar.

Tegenwoordig mag je alleen helaas op steeds minder campings met kolen/briketten BBQ'en (vooral in het buitenland).

Als we niet op vakantie zijn doet hij dienst in de tuin naast zijn grote broer (Weber 57cm). Voor bijgerechten of om snel even hamburgers op te maken of zo. Of als we maar weinig op de BBQ willen bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Bootje schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:13:
Wij hebben zelf een Smokey Joe voor bij de caravan. Paar jaar terug gekocht bij Pauw voor €50. Go Anywhere kan natuurlijk ook. Die is net iets duurder. Werkt perfect. Compact, goede kwaliteit en snel aan de slag. Ik heb er een kleine brikettenstarter bij gekocht. Met 15 minuten is hij bbq klaar.

Tegenwoordig mag je alleen helaas op steeds minder campings met kolen/briketten BBQ'en (vooral in het buitenland).

Als we niet op vakantie zijn doet hij dienst in de tuin naast zijn grote broer (Weber 57cm). Voor bijgerechten of om snel even hamburgers op te maken of zo. Of als we maar weinig op de BBQ willen bereiden.
Daarom is de Gas WGA nog beter :P super snel klaar en mag op meer plekken. Wel nog iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 27-07 20:46
Klopt, dat is ook een mooi ding. Die heb ik (nog) niet nodig aangezien we bij onze caravan ook een gewone en een kleine Skottelbraai hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-08 16:37
Ik kan de Weber Go Anywhere ook zeker aanraden. Heb hier de gas versie staan welke altijd van pas komt als ik nèt wat ruimte tekort kom op mijn kamado. Maar ook standalone kan je er prima gerechten mee klaarmaken, wij hebben er 3 weken lang non-stop gebruik van gemaakt op vakantie.

Alleen de prijs van de gas versie hier snap ik niet, €170 is echt belachelijk duur.
Ik heb hem zelf gekocht toen we op vakantie waren in Amerika. Heb 'm daar voor $60 kunnen halen (en dan heb je ook nog handvatten aan de zijkant die bij de Europese versie ontbreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Flapperbol schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:37:
Ik kan de Weber Go Anywhere ook zeker aanraden. Heb hier de gas versie staan welke altijd van pas komt als ik nèt wat ruimte tekort kom op mijn kamado. Maar ook standalone kan je er prima gerechten mee klaarmaken, wij hebben er 3 weken lang non-stop gebruik van gemaakt op vakantie.

Alleen de prijs van de gas versie hier snap ik niet, €170 is echt belachelijk duur.
Ik heb hem zelf gekocht toen we op vakantie waren in Amerika. Heb 'm daar voor $60 kunnen halen (en dan heb je ook nog handvatten aan de zijkant die bij de Europese versie ontbreken)
Ik heb hem aantal jaren geleden gekocht voor 125,- euro geloof ik, was toen inderdaad actie, staat niet in verhouding met de prijs in de US 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:11:
[...]

Ik heb hem aantal jaren geleden gekocht voor 125,- euro geloof ik, was toen inderdaad actie, staat niet in verhouding met de prijs in de US 8)7
Nu ook bij Karwei

Maar ik heb al een gewone, en behalve afgelopen weekend loop ik gelukkig niet zo vaak tegen de 'geen kolen' beperking aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 13:44
apNia schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:47:
Zijn er kernthermometers die jullie aanraden? Niet eentje die ik er steeds in moet steken, maar die ik er in kan laten hangen :)

Ik wil eigenlijk max rond de 30 euro zitten of zo, tenzij je heel veel baad hebt bij WiFi/Bluetooth.
Mocht je toch iets meer willen uitgeven dan de 30€ dan kan ik de Grilleye Pro aanraden. Normaal wat duurder, nu toevallig in de aanbieding bij vuurenrook: https://www.vuurenrook.nl/nl/grilleye-pro.html

Ik kom van de goedkope Inbirds af, maar dit is toch wat fijner spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-07 03:25

PnD

like in Pinda ^_^

Volgens mij voldoet deze ook aan mijn requirements toch?

Nu ben ik er toch al niet helemaal over te spreken, want ik zou graag de volgende mogelijkheden willen:
- bereik van 15 meter (door 1 buitenmuur)
- mogelijkheid om elke gewenste temperatuur limiet in te stellen per probe (niet alleen temperaturen o.b.v. vleessoort/bereiding)
- minimaal 2 probes

Dan nog wat wensen/pre's:
- via wifi/cloud inzicht
- temperatuur range per probe instellen (bijv. tussen de 100-125 graden) eronder of erboven een alarm
- temperatuurrange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:33
holoX schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:48:
[...]

Ik kom van de goedkope Inbirds af, maar dit is toch wat fijner spul.
Kun je ook aangeven wat er dan precies fijner aan is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-07 21:10
PnD schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:23:

Nu ben ik er toch al niet helemaal over te spreken, want ik zou graag de volgende mogelijkheden willen:
Daar kan je niet veel over zeggen, de ene muur is de andere niet. Ik gebruik wifi, maar heb ook een wifipunt in mijn tuin. Vind de wifi antenne alleen niet heel sterk, maar het werkt prima.
- mogelijkheid om elke gewenste temperatuur limiet in te stellen per probe (niet alleen temperaturen o.b.v. vleessoort/bereiding)
Dat kan.
- minimaal 2 probes
Zitten erbij
- via wifi/cloud inzicht
Zit erop
- temperatuur range per probe instellen (bijv. tussen de 100-125 graden) eronder of erboven een alarm
Dat kan ook.
- temperatuurrange
Ik vind het op zich een fijn apparaat. Het bereik is volgens mij niet andere dan andere thermometers, het grote voordeel is wifi. En het feit dat je dit ook kan zien als je even weg bent (via de cloud).
Ik vind alleen de app/software nog niet heel stabiel. Soms kon ik de grafieken niet zien, en heb het apparaat een paar keer moeten resetten. Dit is niet heel veel werk en de support helpt je goed. Het lijkt de laatste tijd wel beter te gaan overigens.
Het instellen via de app werkt snel en goed. Daar heb ik geen klagen over. Het is de stabiliteit die nog wat beter kan, daar lijken ze overigens aan te werken.
Over het algemeen ben ik er tevreden over! Ik denk dat je voor €80/100 niet heel veel andere thermometers hebt die hetzelfde bieden.De Grilleye pro+ is een prima ding.

[ Voor 29% gewijzigd door Luuk84 op 05-06-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:03

- minimaal 2 probes

- via wifi/cloud inzicht
- temperatuurrange
Ik heb deze. Die voldoet in ieder geval aan je eisen. (niet aan je wensen ;) )
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Hij staat ook bij Bol.com voor een wat hoger bedrag :)

https://www.bol.com/nl/p/...VNDKA.1_4.14.ProductTitle

[ Voor 9% gewijzigd door Blackouts op 05-06-2020 14:44 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:33

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

- minimaal 2 probes

- via wifi/cloud inzicht
- temperatuurrange
Meater Block tickt al die boxes volgens mij. 4 probes met elk 2 sensoren: een in het deel dat je in het vlees steekt, één buiten het vlees. Verbindt via Wifi, incl. cloud feature, ondersteunt 'custom cooks' waarbij je per probe alerts kan instellen op min/max omgevingstemp en min/max kerntemp.

Alleen niet heel goedkoop.

Maar wel volledig wireless probes, dus ook ideaal als je eens wat met een spit wilt doen, of de draadjes van je probe de seal van je kamado om zeep helpen...

Wifi is helaas wel alleen 2.4GHz en soms wat picky qua devices (ik kreeg 'm niet aan de praat met een iPhone hotspot, maar wellicht dat dat inmiddels gefixt is). Je kan ook de losse probes via bluetooth koppelen aan de app op je telefoon/tablet, maar dan is het bereik wel beperkt (15m met muur er tussen lukt niet denk ik). Maar je kan evt. wel één smartdevice (met internetverbinding) bij je bbq plaatsen die via BT aan de probes gekoppeld is en vervolgens op andere devices alles volgen via de cloud feature.

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 05-06-2020 14:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:37

copykat

Good copy isn't bad

Ik gebruik cookperfect met twee probes.
Simpel en effectief, 5 zone's en een buiten zone, gridzone.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 13:44
coinman63 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Kun je ook aangeven wat er dan precies fijner aan is?
Bouwkwaliteit, ik vind de app en het display duidelijker en de mogelijkheid om hem aan je WiFi te koppelen. Alhoewel het best zo zou kunnen zijn dat de meer recente inkbirds dit ook kunnen?

[ Voor 5% gewijzigd door holoX op 05-06-2020 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 11:37

mutsje

Certified Prutser

Nadat mijn eerste probeersel van een heatdeflector de geest had gegeven, iets te ruig met de pizzasteen geweest maar eens in mijn patton setje wat ik ooit in de aanbieding gekocht had wezen kijken. 4 gaten en bouten verder en ik heb een nieuwe heatdeflector.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGqnGT0NW15ApWJBh3clBDgHpqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZoEHSmC9DlvKakKru6t62vpy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

bramv82 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Ik heb deze. Die voldoet in ieder geval aan je eisen. (niet aan je wensen ;) )
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Hij staat ook bij Bol.com voor een wat hoger bedrag :)

https://www.bol.com/nl/p/...VNDKA.1_4.14.ProductTitle
Thanks, ik heb een vergelijkbare via Ali, maar daar is een ingang van overleden. Morgen komt mijn grill eye binnen ☺
Meater blok is me iets te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Laatst online: 21:14
Flapperbol schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:37:
Ik had altijd begrepen dat die handvatten er af waren gehaald omdat stomme Amerikanen dachten dat ze ermee rond konden lopen maar zie nu idd dat ze in de VS erbij opzitten. Had bij diverse mods wel de houten variant erop gemaakt zien worden maar die op de VS versie van de WGA zien er wel gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Togi schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:21:
[...]

Ik had altijd begrepen dat die handvatten er af waren gehaald omdat stomme Amerikanen dachten dat ze ermee rond konden lopen maar zie nu idd dat ze in de VS erbij opzitten. Had bij diverse mods wel de houten variant erop gemaakt zien worden maar die op de VS versie van de WGA zien er wel gaaf uit.
Nee in de EU heeft iemand zijn klauwen verbrand ;) sindsdien hier geen handvatten meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik ben in de markt voor mijn eerste Kamado. Na wat research ben ik er uit dat het een Kamado Joe Classic 2 moet worden. Deze heeft naar mijn idee wat leuke features die hem onderscheiden van andere kamado's in deze prijsklasse. De rode kleur van de Joe is het enige wat mij persoonlijk afschrikt.

Nu lees ik her en der dat er eind Juni een zwarte limited edition variant uit gaat komen van de Classic 2. Nu ben ik niet zo thuis in het high-end bbq wereldje. Heeft iemand goede ervaringen met winkels waar ik met een gerust hart een pre-order kan plaatsen?

En weet hier iemand of deze ook als stand alone te koop zal worden aangeboden? Ik ben namelijk bijna klaar met het maken van een buitenkeukentje. Als men het leuk vindt zal ik foto's posten van het bouwproces als het geheel inclusief BBQ er staat.

Ik hoop op wat koopadvies. Mochten er voordelige kanalen zijn of kortingsacties houdt ik mij natuurlijk ook aanbevolen :)

[ Voor 66% gewijzigd door power_user op 05-06-2020 23:59 ]

PSN: Oldzkoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
.

[ Voor 104% gewijzigd door power_user op 05-06-2020 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
power_user schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:50:
Ik ben in de markt voor mijn eerste Kamado. Na wat research ben ik er uit dat het een Kamado Joe Classic 2 moet worden. Deze heeft naar mijn idee wat leuke features die hem onderscheiden van andere kamado's in deze prijsklasse. De rode kleur van de Joe is het enige wat mij persoonlijk afschrikt.

Nu lees ik her en der dat er eind Juni een zwarte limited edition variant uit gaat komen van de Classic 2. Nu ben ik niet zo thuis in het high-end bbq wereldje. Heeft iemand goede ervaringen met winkels waar ik met een gerust hart een pre-order kan plaatsen?

En weet hier iemand of deze ook als stand alone te koop zal worden aangeboden? Ik ben namelijk bijna klaar met het maken van een buitenkeukentje. Als men het leuk vindt zal ik foto's posten van het bouwproces als het geheel inclusief BBQ er staat.

Ik hoop op wat koopadvies. Mochten er voordelige kanalen zijn of kortingsacties houdt ik mij natuurlijk ook aanbevolen :)
Je bedoelt de Masterbuilt kamado, dat is een kamado Joe classic 1, niet 2 en dan zwart inderdaad. Wordt geleverd met onderstel, zoek ook even in dit topic, aardig wat Posts over geweest afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• power_user
Martinusz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:05:
[...]

Je bedoelt de Masterbuilt kamado, dat is een kamado Joe classic 1, niet 2 en dan zwart inderdaad. Wordt geleverd met onderstel, zoek ook even in dit topic, aardig wat Posts over geweest afgelopen tijd.
Het gaat toch echt om de Classic 2

https://kamadoexpress.nl/...oe-black-limited-edition/

[ Voor 4% gewijzigd door power_user op 06-06-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Aha dat is een nieuwtje, zullen ook wel hard gaan dus als ik jou was snel contact opnemen met de verkoper als je hem wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelus82
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-07 17:13
Deze is bij de veel dealers (als preorder) al uitverkocht. Wordt als het goed is ergens volgende week uitgeleverd. Dan hoop ik die van mij ook te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 18:03
Sinds kort eigenaar van een weber 5730 original.
Het valt me op dat er geen rubberen handvaatje zit op de ventilatie in de deksel. Zijn hier geen losse opzetstukjes voor te koop toevallig?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Zit er nog kwaliteitsverschil tussen die mini kamado van de lidl en die van de Aldi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Martinusz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:05:
[...]

Als je zwart wilt is een Bastard Dan niet een beter idee? De Joe is volgens mij wel de allerbeste kamado qua features betreft. Ik heb net de urban large binnen. Eerste gerecht ligt er sinds half 8 op ongeveer :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gopher schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Als je zwart wilt is een Bastard Dan niet een beter idee? De Joe is volgens mij wel de allerbeste kamado qua features betreft. Ik heb net de urban large binnen. Eerste gerecht ligt er sinds half 8 op ongeveer :-).
De Masterbuilt is een Kamado Joe, je zegt zelf dat die beter is :+ en dan nog flink goedkoper ook dan de Bastard :)

@greatgonzo nee niet echt, al die mini’s zijn praktisch hetzelfde.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 06-06-2020 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Martinusz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:51:
[...]

De Masterbuilt is een Kamado Joe, je zegt zelf dat die beter is :+ en dan nog flink goedkoper ook dan de Bastard :)

@greatgonzo nee niet echt, al die mini’s zijn praktisch hetzelfde.
Ik heb even gekeken, de Masterbuilt is dus een classic 1, maar dan met minder features. Zal vast prima zijn maar iets minder dan een echte koe lijkt me. Dat gezegd te hebben, de verschillen zullen minimaal zijn, ik denk wel dat zo een as lade wel heel plezant is. En als de Masterbuilt altijd op is kun je naar de Bastard kijken.

Wel duurder, en eigenlijk ook niet aan te slepen. Hoewel ik mijne in 1 werkdag had (weekend zat er tussen).

Je zou verwachten dat de prijs kwaliteit van de Bastard iets beter moet zijn aangezien het een Nederlands product is? Zullen echter allemaal wel in China gemaakt worden, ik zal eens lezen over dat model!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 12:33

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ShadowBumble schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 20:48:
Vandaag maar iets anders als de stukken vlees of een recept. Nu de aflever datum van mijn grote Q langzamer hand steeds dichter bij komt, Tijd om een BBQ Tafel te maken voor de aankomende kamado.

Eerst een tijdje alle maten uitgetekend en gedaan wat heb ik waar van nodig etc etc. Na een weekje was de tekening wel af alles uitgemeten en gedaan dus we kunnen aan de slag !

Vanmorgen stond de houthandel dus voor de deur met een lading hout, helaas geen foto genomen van al het losse zo afgeleverde materiaal. Na het op maat zagen van alles lag er een klein bouw pakket klaar:

[Afbeelding]

Toen moest het nog in elkaar, lekker in het zonnetje buiten bezig om de boel in elkaar te zetten, maar het tussentijdse resultaat:

[Afbeelding]

Morgen nog planken halen bij de houthandel om de zijkanten en de achterzijde dicht te maken (behalve de voor en achterkant van het plateau) en wat beits, dan moet er nog een cirkel gezaagd worden in het blad.

Het blad oppervlakte aan de bovenzijde is exact 1.60 bij 80 diep en de hoogte is precies 1 meter, en stiekem staat dat wel heel lekker !

Morgen dus weer verder :D de voorkant ben ik nog niet helemaal over uit maar rechts zal er waarschijnlijk een deurtje in komen en links is even kijken.
Inmiddels zijn we alweer een stuk verder met de built, het hele frame is inmiddels dicht gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MLqjFetj1gb_xErwKCrlnLnxQAc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H1p4O3eAHWYhFsbGHLM1erAu.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOBWRH5evX3iGneRUjIa6McvK-A=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEHqjcJdKvHHaZWmKRwdb3Jc.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPuur1446C3hsZ9H76HAscp8lnU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VYn1vYTOORjLl8k8fws9ymro.jpg?f=fotoalbum_medium

Alhoewel ik niet verwacht dat hij in de regen veel buiten zal staan toch maar het blad eerst in de beits gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qrAC-_FjxdrT9OxXFTTK1ezFwOk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFMw5DPhY9XYezEmjhK8xWDU.jpg?f=fotoalbum_medium

Geeft toch gelijk een andere beeld van de tafel. Moest toen helaas een paar dagen wachten wegens tijd gebrek maar ook wanneer ik wel tijd had vol in de zon verder gaan voelde ik ook niet veel voor.

Afgelopen Woensdag de rest van het meubel in de beits gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2bJSeVJxmPNBmeaGweCne6eq7s8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WCBlmZKgNqUhlJcLVPeedIyx.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eh9OX22xf54CHS7XiUExq5JEjI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iBWNT0t97eRk6Mql4PVb3Vyg.jpg?f=fotoalbum_medium

Tot zover zijn we inmiddels gekomen, alleen nog wat kruishengen nodig om de deurtjes erin te hangen, en dan kunnen we aan het "binnen werk beginnen".

Bedoeling is om in de ruimte onder de Q te kunnen, horizontaal dunne "sleuven" te maken zodat daar roosters in gelegd kunnen worden. 5 Sleuven van ieder een CM dikte is meer dan genoeg om alle roosters netjes op te kunnen ruimen. en dan houden we nog iets ruimte over. Het spit kan mooi in het grotere kastje ernaast :D

Dan nog een mooi groot snijblok op de bovenkant en dan is het echt afwachten tot de Q geleverd wordt :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Martinusz schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:44:
[...]

Nee in de EU heeft iemand zijn klauwen verbrand ;) sindsdien hier geen handvatten meer :(
Zodat je zeker je klauwen en onderarmen verbrand? 🤔

Ik heb jaren een oud gas webertje , 5 euro op rommelmarkt, omgebouw tot briketten/kolen brander gehad, drie handvatten en pootjes waren de dekselklem. Nooit mn handjes verbrand , wel burgertjes als ik niet oplette, rooster zat nogal dicht op de kooltjes... Echtwaar lag niet aan t bier.. :+
Ideaal op vakantie, roostertje was op een een bepaald moment wat slecht geworden en een los rooster er boven op was wat onhandig. stond opeens bij t grofvuil.. 🤐,Noodgedwongen nu een Electrische mee...😥

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 17:20
Voor de mensen die nog twijfelen over de Grilleye bij vuur en rook, ik heb net gebeld en het schijnt dat ze heel hard gaan. Ik wou zelf eigenlijk nog 2 losse probes (voor 4 totaal) erbij maar die zijn al niet meer op voorraad.

Nu maar snel even online de Grilleye besteld gezien ze niet konden zeggen of alles nog op voorraad zou zijn als ik langs zou komen (op 15 a 20 min rijden van hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Gopher schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:24:
[...]

Ik heb even gekeken, de Masterbuilt is dus een classic 1, maar dan met minder features.
Ik dacht dat t een beetje een mix is, er zit wel een in delen opgebouwde firebox in wat niet in de KJ classic 1 zit. (Als nou de boom vd buurman op mn merklose kamadootje valt.........)
Zal vast prima zijn maar iets minder dan een echte koe lijkt me. Dat gezegd te hebben, de verschillen zullen minimaal zijn, ik denk wel dat zo een as lade wel heel plezant is. En als de Masterbuilt altijd op is kun je naar de Bastard kijken.
Dat schijnt wel een dingetje te zijn al kan dat ook nu komen door de Corona lockdowns AATW
Wel duurder, en eigenlijk ook niet aan te slepen. Hoewel ik mijne in 1 werkdag had (weekend zat er tussen).

Je zou verwachten dat de prijs kwaliteit van de Bastard iets beter moet zijn aangezien het een Nederlands product is? Zullen echter allemaal wel in China gemaakt worden, ik zal eens lezen over dat model!
Het gaat vooral om de vereiste kwaliteitsspecificaties van de onderdelen in totaal. RVS kwaliteit schaal houders, scharnieren, keramiek, vilt maar zeker ook de grilplate en andere hulpstukken die je er bij hebt of bij kan kopen. Ik vrees dat erg veel in China gemaakt word dus het is meer onder welke condities. 🙂.

Beetje t zelfde wat wasmachine verkopers altijd riepen, deze is niet in Italië gebouwd maar in Duitsland Véél beter.... Zelfde bosch garantie en onderdelen maar toch duurder..... 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Nederlandhc schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:10:
Voor de mensen die nog twijfelen over de Grilleye bij vuur en rook, ik heb net gebeld en het schijnt dat ze heel hard gaan. Ik wou zelf eigenlijk nog 2 losse probes (voor 4 totaal) erbij maar die zijn al niet meer op voorraad.

Nu maar snel even online de Grilleye besteld gezien ze niet konden zeggen of alles nog op voorraad zou zijn als ik langs zou komen (op 15 a 20 min rijden van hier).
Ik heb hem gister bij 50five besteld en krijg hem zo geleverd. Ook 80 euro en geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-07 12:22
copykat schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Ik dacht dat t een beetje een mix is, er zit wel een in delen opgebouwde firebox in wat niet in de KJ classic 1 zit. (Als nou de boom vd buurman op mn merklose kamadootje valt.........)
Mijn Kamado Joe Classic 1 (die ik deze week binnen heb gekregen) heeft een firebox die uit 5 delen bestaat, dus daar zit ook nog wat verschil in denk ik. Al hadden mijn buren gelukkig sowieso al geen bomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Weet iemand als the big green egg "small" uit het assortment verdwijnt? Hij is bij verschillende winkels niet meer in het assortiment en de minimax heeft dezelfde rooster oppervlakte maar is minder hoog...

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
Altijd de beste service bij de sligro, wat een topslager(s).
Rib roast 5kg genomen een een dry aged picanha.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kDApvRXWLqCBnLMznvM1B0LEPaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2z5qKVmlY8Zxyu9C80spOQFf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8110llUqYWWTRn9aq09P-IWOK6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4zIjgQJC3WGNB0IFzhcN4F3M.jpg?f=fotoalbum_tile

5 porties, tussen de 5,5 en 7,5 cm dik.
De 7,5 cm is wel echt fors... Daar snijd ik denk ik een cm of 3 van af.
Er waren helaas geen kokos briketten, dus ik heb nu alleen maar black ranch cuba, gaat loeiheet worden.

Ik wil er 3 tegelijk bereiden op een 57cm weber, maar twijfel om er 2 zones van te maken, de hoeveelheid kolen welke ik nodig heb voor de sear gaan mij nooit een lage temp geven. Of ik moet een deel ergens anders in de starter voorbereiden, maar met houtskool geeft dat best troep.
Anders wordt het zo'n half half verhaal, teveel kolen voor indrect, te weinig voor direct.

Maar met een alleen directe sear twijfel ik over de gaarheid, daarentegen, wij vinden alle 3 aan de rauwe kant prima, dus een medium rare of iets rauwer is prima.
Gaat dat lukken met een direct sear denken jullie? Het redelijk vette vlees doe ik namelijk graag slow.

Voor de rest komen er gegrilde aardappelen bij, gekookte bospeen, rode wijnsaus, wat brood, vrij eenvoudig in totaal.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Nu ik erover uit ben volgende week de aldi mini kamado te halen, moet ik waarschijnlijk nog een heat deflector halen.

Wat zouden jullie doen?
Zelf maken met een gietijzeren pan

Of zo'n haakjes systeem, Via bijvoorbeeld ebay

Gietijzeren pan is natuurlijk makkelijk, ook meteen opvang bak. Maar ook weer knutselwerk.
Dat haakjes systeem lijkt me meer ruimte te geven voor de warmte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:10

Dennis1812

Amateur prutser

@greatgonzo juiste maat gietijzeren pan zonder steel met handvat levert letterlijk 0 knutselwerk op.
Ik ben daar erg tevreden over

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

alaintje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:42:
[Afbeelding][Afbeelding]

Er waren helaas geen kokos briketten, dus ik heb nu alleen maar black ranch cuba, gaat loeiheet worden.

Ik wil er 3 tegelijk bereiden op een 57cm weber, maar twijfel om er 2 zones van te maken, de hoeveelheid kolen welke ik nodig heb voor de sear gaan mij nooit een lage temp geven. Of ik moet een deel ergens anders in de starter voorbereiden, maar met houtskool geeft dat best troep.
Anders wordt het zo'n half half verhaal, teveel kolen voor indrect, te weinig voor direct.

Maar met een alleen directe sear twijfel ik over de gaarheid, daarentegen, wij vinden alle 3 aan de rauwe kant prima, dus een medium rare of iets rauwer is prima.
Gaat dat lukken met een direct sear denken jullie? Het redelijk vette vlees doe ik namelijk graag slow.

Voor de rest komen er gegrilde aardappelen bij, gekookte bospeen, rode wijnsaus, wat brood, vrij eenvoudig in totaal.
Hoe heet wil je het hebben?
Als ik kolen op mijn weber 57 links en recht in een bak mik met de waterbak ertussen en die vul vanuit een volle starter zit ik binnen no time op 200°.
Daarna de onserschuif iets minder dan half open en boven helemaal en dan zakt ie netjes terug naar 120° in 20 minuten tijd ongeveer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelus82
Gopher schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Ik heb juist net mijn Bastard (2018) verkocht om weer terug te gaan naar een KJ. Had ondanks goed onderhoudt al heel snel roest op de bbq en de garantie afhandeling van Bastard was erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

greatgonzo schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:57:
Nu ik erover uit ben volgende week de aldi mini kamado te halen, moet ik waarschijnlijk nog een heat deflector halen.

Of zo'n haakjes systeem, Via bijvoorbeeld ebay
Dat ebay ding is een achtertuin hobbist knutselwerkje.

Volgens mij moet een heat deflector zodanig zijn dat het ook temperatuur schommelingen opvangt. Dat kan alleen als het voldoende massa heeft. pizzasteen of dikker gietijzer.

ik zou zoeken naar een metalen band/ring soort klemband 4 stukjes draadeind m8/10, 8 moeren om ze vast te klemmen op de band en een pizza steen er op liggend, kan je ook nog eens een stoofpotje met dutch oven doen (kan je op de ring zetten.)

https://www.hornbach.nl/s...uks/10032395/artikel.html
(je hebt hem ook van 15cm doorsnede)
rubber er uit, drie of meer gaten er in, draadeind vast maken klaar.
Deze kan je dan op je vuurpot leggen als verhoger voor je grilplaat. stukjemetaal er tussen klemmen op de juiste hoogte met het Draadeind.
stalenbint klem
https://www.elektrototaal...ddy-300m-balkklem-4138040
dubbel schroefdraad nog beter. onderzijde draad eind boven in grid houder.. 8)

[ Voor 20% gewijzigd door copykat op 06-06-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 00:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

D'r ligt een kilo procureur in de koelkast die we straks even voorzien van een fijne rub. Morgen de boel opstoken en morgenavond pulled pork. :9

Vind het nog wel spannend of ik m'n mini kamado zo lang stabiel op temperatuur kan houden, en hoe ik eventueel makkelijk kolen kan bijvullen. Wel veel zin in het eindproduct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Net heb ik voor het eerst Picanha gemaakt echter niet op de BBQ want zo lekker is het weer niet. Heb de Sous Vide stick uit de kast getrokken, vlees is de zak en de pan in. Verwarmt tot 51 graden kern en met de sear in de gietijzeren pan is hij nog iets omhoog gegaan, daarna niet meer gemeten. Vervolgens een minuut of 5 laten rusten.

Na het aansnijden (met het vleesmes) begonnen er binnenin langzaam 'bolletjes' te ontstaan. Ook op het bord kwam ik niet door elk stukje even makkelijk met een steak mes en in de mond was het ook taai.

Vervolgens in één van de grotere vulkanen geprikt die op het vlees was ontstaan en daar kwam een soort pus uit. Nou je snapt het, eetlust voorbij. Aangezien mijn reuk niet de beste is heb ik aan de vrouw des huizes gevraagd of het soms ook stonk, maar dat was niet het geval.

Dit heb ik nog nooit eerder gezien, iemand die hier weet wat het is? Bedorven vlees? Slecht vlees? Verkeerd bereid?

Het kleine stukje wat erbij ligt was verrukkelijk, die kwam van hetzelfde stuk vlees, maar dit was het uiteinde van de Picanha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBba0FgPNdB6n7nmBwyhF9nG2xE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXJXRvt3FJZmoEzGp3m16BAl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niRglIo2cnj2KK__z-l8qESOMbE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNiauVbU7bulzwx4vJTQEwBl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neMhjq-ccFXgMY9PBKAXtSn7Xa0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/851q5sQ65NJJOYUWweKYDCKq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/19-7T4HbSFE9cI-8f52Y6pYBgB0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yNOFE2rRWuMqZyBrGSyBPsBU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UrZy-LVMyxKBulgGeO-lKiT0xU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROZUuXGSn2NgnaU1I0yis3oc.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 18% gewijzigd door srdevil op 06-06-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Beekforel schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:50:
D'r ligt een kilo procureur in de koelkast die we straks even voorzien van een fijne rub. Morgen de boel opstoken en morgenavond pulled pork. :9

Vind het nog wel spannend of ik m'n mini kamado zo lang stabiel op temperatuur kan houden, en hoe ik eventueel makkelijk kolen kan bijvullen. Wel veel zin in het eindproduct.
Ik lees graag je ervaring. Wil het ook gaan maken binnenkort.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

srdevil schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:12:
Net heb ik voor het eerst Picanha gemaakt echter niet op de BBQ want zo lekker is het weer niet. Heb de Sous Vide stick uit de kast getrokken, vlees is de zak en de pan in. Verwarmt tot 51 graden kern en met de sear in de gietijzeren pan is hij nog iets omhoog gegaan, daarna niet meer gemeten. Vervolgens een minuut of 5 laten rusten.

Na het aansnijden (met het vleesmes) begonnen er binnenin langzaam 'bolletjes' te ontstaan. Ook op het bord kwam ik niet door elk stukje even makkelijk met een steak mes en in de mond was het ook taai.

Vervolgens in één van de grotere vulkanen geprikt die op het vlees was ontstaan en daar kwam een soort pus uit. Nou je snapt het, eetlust voorbij. Aangezien mijn reuk niet de beste is heb ik aan de vrouw des huizes gevraagd of het soms ook stonk, maar dat was niet het geval.

Dit heb ik nog nooit eerder gezien, iemand die hier weet wat het is? Bedorven vlees? Slecht vlees? Verkeerd bereid?

Het kleine stukje wat erbij ligt was verrukkelijk, die kwam van hetzelfde stuk vlees, maar dit was het uiteinde van de Picanha.

[Afbeelding][Afbeelding]
Sorry, geen zinvolle reactie, maar dat ziet er echt onsmakelijk uit inderdaad. Nog nooit gezien. Ben benieuwd of iemand dit kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

De vrouw wilde het Aldi ei als vaderdag cadeau halen.. Maar vind de grootte tegenvallen :P

Gaan nu misschien toch voor die 38 cm van de kwantum.. Van €325 Voor €225.

Weet iemand hoe lang die nog in de actie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 00:20

[Afbeelding][Afbeelding]
Heel raar en heel onsmakelijk. Zat het er al in? Of zetten het op toen je er in sneed?

Puur giswerk;
-vlees was niet goed? of zaten bacteriën op en door de (lange) tijd op een lage temperatuur (51c zoals je schrijft) is het verder gaan infecteren.
-eiwitten die erbuiten lopen, zoals je bij zalm ziet.

Zelf nog nooit mee gemaakt, maar je wordt daarna bijna meteen vegetariër.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[Afbeelding][Afbeelding]
Is het niet een beetje het zelfde als dit?
https://favorflav.com/nl/...e-spul-dat-uit-zalm-komt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
He shit, ben je klaar met twijfelen ivm een nieuwe Q, blijkt dat de Masterbuilt GS560 issues te hebben met de isolatie. Hebben ze ipv firebrick materiaal gewoon isolatiewol gebruikt. Deze wordt zichtbaar als de vuurkorf doorfikt door de hitte. En dan blaas je lekker isolatiewol op je eten...

Dus dat wordt het em niet.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]
Volgens mij is dat vlees ronduit bedorven. Ik zou het ook niet meer eten in elk geval.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
Vorig week dit geweldige dessert gemaakt. Ook super leuk om eens wat anders te maken. Was even wennen om met deeg te werken maar met wat extra bloem of olie ging het prima. Best trots op het resultaat 😚

Warme koffie kanaal broodjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyXnr1ynKHagvTWItTaHjTaWFU0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WLPup5QDlj1uZMlmRcQk7T8M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65sQRRqBxVgYAy-1Kj_9iGcZIeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V9I8ScXTNmdZletHnGMPc3ua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXbB4pkIkGihJdyhblmin1EHv74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pk78VcABdBNBRrtizBI8OSUS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELfkkK9o1MaXf_6Qsw9ULTlNbGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3DxnWQHVrfqXXVqWpKCnkrM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQRoYymmqUSWbI9vAMht5u57lOU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/plksCDeNVRG7KJWPrlOdefQc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nee zalmeiwit is heel anders dan vlees.

@srdevil Ik schiet en slacht zelf wild dus ben redelijk coulant met minder mooie delen, maar deze zou Ik aan mijn neus voorbij laten gaan. Lijkt me niet zozeer slecht bereid.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 06-06-2020 22:21 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Wackmack schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:12:
Vorig week dit geweldige dessert gemaakt. Ook super leuk om eens wat anders te maken. Was even wennen om met deeg te werken maar met wat extra bloem of olie ging het prima. Best trots op het resultaat 😚

Warme koffie kanaal broodjes!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
hoe heb je de saus gemaakt ?? lijkt erg op cinnamon-rolls (USA style) . die witte saus eroverheen .. ik krijg het nog niet zo lekker als de USA versie .. (cream cheese saus oid maar dat is natuurlijk geen kaas)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srdevil
@Stinger_Ventura @copykat@Boudewijn @Verwijderd

@ik222 , het zat 100 minuten in de sous vide dus dat zou niet echt een probleem moeten zijn.

Ondanks dat het kleine stukje wel goed was gooi ik toch maar de rest in de vriezer weg, geen zin om volgende keer weer mm best te doen en dan misschien weer dit tegen te komen.

Vlees was besteld bij Beimer Meat dus heb hun via Whatsapp ook de foto's gestuurd, eens kijken wat ik van hun hoor. Heb daar nog een tweede bestelling staan ook met Picanha (1x voor mezelf en 1x voor iemand anders), met dat stuk maar in de herkansing en anders volgende keer wel ergens anders halen.

Net even Bavette van Beimer uit de vriezer gehaald om die morgen ook gelijk maar even te testen. Hopelijk is die beter!

[ Voor 8% gewijzigd door srdevil op 06-06-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
srdevil schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:48:
@Stinger_Ventura @copykat @ik222 @Boudewijn

Ondanks dat het kleine stukje wel goed was gooi ik toch maar de rest in de vriezer weg, geen zin om volgende keer weer mm best te doen en dan misschien weer dit tegen te komen.

Vlees was besteld bij Beimer Meat dus heb hun via Whatsapp ook de foto's gestuurd, eens kijken wat ik van hun hoor. Heb daar nog een tweede bestelling staan ook met Picanha (1x voor mezelf en 1x voor iemand anders), met dat stuk maar in de herkansing en anders volgende keer wel ergens anders halen.

Net even Bavette van Beimer uit de vriezer gehaald om die morgen ook gelijk maar even te testen. Hopelijk is die beter!
Moet vlees van Beimer niet eerst nog 2 weken rijpen omdat het net van de slacht komt? Is dat het misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srdevil
Martinusz schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:51:
[...]

Moet vlees van Beimer niet eerst nog 2 weken rijpen omdat het net van de slacht komt? Is dat het misschien?
Ze geven inderdaad 10-14 dagen aan na de productiedatum. Met 12 dagen zat ik mooi in het midden :P

Smaak moet met de rijping voller worden, maar niet gerijpt hoeft geen puisten te krijgen als het goed is.

Ben benieuwd of iemand dit eerder heeft gehad, als het echt bedorven was had ik wel stank/slijm of een vreemde kleur verwacht.

@Appie Heijn hieronder, volgende keer kom ik bij jou eten :9

[ Voor 31% gewijzigd door srdevil op 06-06-2020 23:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 10:17
@srdevil enige wat in mij opkomt... vacuum houdt het uitvloeien van sappen/vetten tegen, deze hopen op en stollen na verwarmen.

Bij slow op de bbq loopt er altijd wel het nodige vet/sap uit in de opvangbak bij mij.

Geen idee of bovenstaand kan...

Toevallig vandaag ook picanha van beimer op de bastard gehad. Magnifiek!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JaCQ4hnyPlilej0hBIeDLvyNsRY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7sulMYxfuxrjCXRMvFDpFsVR.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpbkyftbrhoOIdCe9EngI5_E6fQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6DuLXeSfGne0UgUCGtIqlf2.jpg?f=fotoalbum_medium
Echt heerlijk met eigengemaakte Chimmichurri

Zojuist 2 huge (wide) spare ribs in de marinade in de koelkast gelegd. Kijken of we die morgen lekker op tafel krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Appie Heijn op 06-06-2020 23:10 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• power_user
Nelus82 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 05:15:
[...]

Deze is bij de veel dealers (als preorder) al uitverkocht. Wordt als het goed is ergens volgende week uitgeleverd. Dan hoop ik die van mij ook te ontvangen.
Volgens mij zijn de leveringen vertraagd tot begin Juli. Ik heb inmiddels ook een pre-order gedaan voor de zwarte KJC2. Geen idee of deze elders nog ergens te vinden is maar van de eerste 5 a 6 grote BBQ zaken na mijn zoekopdracht was dit de laatste die nog als pre-order te bestellen was. Nu nog een maandje geduld :Y

Als stand-alone in deze zwarte versie was deze nergens te vinden dus als iemand nog in de markt is voor een nieuw onderstel + zijtafels.... stuur mij dan even een DM.

[ Voor 12% gewijzigd door power_user op 06-06-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 00:20
srdevil schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Ze geven inderdaad 10-14 dagen aan na de productiedatum. Met 12 dagen zat ik mooi in het midden :P

Smaak moet met de rijping voller worden, maar niet gerijpt hoeft geen puisten te krijgen als het goed is.

Ben benieuwd of iemand dit eerder heeft gehad, als het echt bedorven was had ik wel stank/slijm of een vreemde kleur verwacht.

@Appie Heijn hieronder, volgende keer kom ik bij jou eten :9
Heb je het wel koud genoeg bewaard dan?

Ben heel benieuwd wat je leverancier laat weten! Hou ons op dr hoogte

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-08 20:16

[Afbeelding][Afbeelding]
Het lijkt wel of het stuk Picanha 'geprikt' is door je slager/leverancier. Vraag dit even na bij hun (veel slagers vertellen dit er niet bij dat ze dit doen(zoek maar eens op 'steaker' op Google))
Daarnaast zit je bereide stuk vlees precies op de wip kwa temperatuur (vanaf +- 52/55 graden) waar collageen in vlees omgezet wordt in gelatine. Je vlees zal vanuit de vacuümzak vochtig en nat zijn geweest met vleesvocht. Als je niet een goed hete pan hebt gebruikt (die ook goed heet bleef) kan het zijn dat het vocht in je Picanha omgezet werd naar stoom en het van binnenuit ging koken. Dit zeg ik omdat je zelf een vulkaan/puist beschrijft. (wat hielp bij het omzetten van van het collageen naar gelatine en je dus die kenmerkende bolletjes krijgt?)
Als je vlees dus wel 'geprikt' is dan kan dat half omgezette collageen/gelatine uit die mini geprikte gaatjes naar buiten en ophopen na het snijden van je vlees. resultaat = die 'bolletjes'

misschien een handige link? https://sousvidekoken.blo...-garen-deel-1-sappigheid/
Sowieso een leuke site om even te kijken voor gebruik van je sous vide staaf.

Dit alles doet mij denken aan een hamburger die je in een pan op te lage temperatuur gaat aanbakken. Daar komen namelijk ook zulke 'bolletjes' op (of lekvocht uit een bakje kant-en-klaar vlees bij de supermarkt weg, krijgt ook zon gekke kleur)

Maar ook voor mij is dit een beetje abracadabra. Misschien zit ik er wel compleet naast :+ maar ben zeker benieuwd aangezien ik er wat van kan leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nelus82
power_user schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:42:
[...]

Volgens mij zijn de leveringen vertraagd tot begin Juli. Ik heb inmiddels ook een pre-order gedaan voor de zwarte KJC2. Geen idee of deze elders nog ergens te vinden is maar van de eerste 5 a 6 grote BBQ zaken na mijn zoekopdracht was dit de laatste die nog als pre-order te bestellen was. Nu nog een maandje geduld :Y

Als stand-alone in deze zwarte versie was deze nergens te vinden dus als iemand nog in de markt is voor een nieuw onderstel + zijtafels.... stuur mij dan even een DM.
Goede keuze, ik hoop dat ie zo snel mogelijk komt. Op de websites staan inderdaad verschillende leveringen (tussen half mei en half juli). Waar ik heb heb besteld heeft deze week aangegeven dat ze hem rond week 24 verwachten uit te leveren.

In een meubel is altijd goed, heerlijk die werkruimte. Ik ga hem in een onderstel van de KJ3 zetten, Kon ik voor een leuk prijsje overnemen. Volgens een Belgische dealer moet dit passen.

Omdat ik nu even Kamado loos ben wil ik een ongebruikte Cambodjaanse (khmer) bbq gaan gebruiken, iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
vso schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:46:
[...]

hoe heb je de saus gemaakt ?? lijkt erg op cinnamon-rolls (USA style) . die witte saus eroverheen .. ik krijg het nog niet zo lekker als de USA versie .. (cream cheese saus oid maar dat is natuurlijk geen kaas)
Hier het hele recept en de glaze is gemaakt van:

Voor het glazuur
200 gram poedersuiker
60 gram roomkaas
85 gram roomboter – ongezouten, zacht
½ theelepel vanille-extract
2 snufjes zout

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
vso schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:46:
[...]

https://miljuschka.nl/zoe...neelbroodjes-met-roomkaas

Deze al een keer of 4 gemaakt, zijn geweldig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ymX6wBicL1AQLsRq4fH0nUY7RSM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeXtkhKgpRdeOZzvautr73X0.jpg?f=fotoalbum_large

Dat metalen dingen van de margrietschijf zat niet helemaal lekker dus even opnieuw aandraaien, knapt het keramiek. :(

Ik ga toch m'n pulled pork proberen vandaag, maar zal op zoek moeten naar wat epoxy ofzo. Of een nieuw ei... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:23:

Dat metalen dingen van de margrietschijf zat niet helemaal lekker dus even opnieuw aandraaien, knapt het keramiek. :(
In mijn kamado's zit om de toprand vilt, geen schroeven.
Rare oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

FreshMaker schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:41:
[...]

In mijn kamado's zit om de toprand vilt, geen schroeven.
Rare oplossing
Action kamado, Chinees opgelost dus. ;)

Er is blijkbaar wel lijm om zoiets te repareren, maar eens proberen. Wellicht kan ik de vrouw overtuigen dat er een nieuwe Q moet komen, dat ei van de kwantum lijkt mij wel wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Beekforel schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:23:
[Afbeelding]

Ik ga toch m'n pulled pork proberen vandaag, maar zal op zoek moeten naar wat epoxy ofzo. Of een nieuw ei... :9
Geen ringetje er tussen vermoed ik. ik heb toen mijn goedkope tuinboer Kamado kocht overal ringen tussen gezet. Drukverdeling en als het niet lekker zat vóór het aanharden met aansteken met een boortje uitgeboord.
De brillen zijn duur in china denk ik , veel gaatjes zijn op het gevoel geboord... :+

er is 300 graden bestendige lijm dus zou kunnen lukken of je doet alsof het niet te repareren is en gaat voor een mooiere... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik doe beide, repareren en een nieuwe... O-)

Temperatuur redelijk stabiel op 110, maar volgens m'n Grilleye zit ik met dit tempo rond 12 uur al op 70 graden kerntemperatuur van de procureur. Gaat veel sneller dan ik had gedacht. Maar goed, daarna moet het nog wel even door natuurlijk. Rond de 70 graden insmeren met bbq saus, dan nog twee uurtjes doorgaren en afhankelijk van de temperatuur nog even inpakken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Thx @Wackmack & @FreshMaker ik ga het proberen ..

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:51
Beekforel schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:14:
Ik doe beide, repareren en een nieuwe... O-)

Temperatuur redelijk stabiel op 110, maar volgens m'n Grilleye zit ik met dit tempo rond 12 uur al op 70 graden kerntemperatuur van de procureur. Gaat veel sneller dan ik had gedacht. Maar goed, daarna moet het nog wel even door natuurlijk. Rond de 70 graden insmeren met bbq saus, dan nog twee uurtjes doorgaren en afhankelijk van de temperatuur nog even inpakken denk ik.
Ik denk niet dat de Grilleye rekening houdt met de stall. Althans, bij de Meater+ geeft 'ie aan dat voor Pulled Pork de tijdsindicaties schattingen zijn en heel erg kunnen afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
alaintje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:42:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ach het is nog gelukt allemaal gisteren.
Had wat minder sides gemogen :+ .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EQ0CsmkoOP4nb3BAR3CDOz5JRA8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyJDXDUbnrLa7JmMmGSudUMl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9yCRh0n68qN2FIb0tzknV6Vhat4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OdSqaFep7YcBy4mNfOpRgyXz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pqRjaZxyf6qOdgY4KgormdywwU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U9urwnjVlqbKGJMV92wy08Ls.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SzmE4p12GEL77QVXQT37rCLJfxk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iYLdNlnVhOEPYCTWaSDYSQl7.jpg?f=fotoalbum_tile

De grote jongen bleek nog goed getrimd te worden.
Een stuk van 780 gram heb ik helaas versneden, ik had gehoopt hier netjes 200 gram af te kunnen snijden. Maar dan had ik het vlees eerst moeten binden.
Dat is sowieso niet zonder aan te raden, het vlees met een touwtje binden!

3 stuks van 600, 650, 750 gram op de weber.

Kolen flink naar rechts opgehoopt en 150 graden kunnen houden als laagste temp.
Voor mijn gevoel 30-40 minuten tot een kerntemp van 42, vuur heten laten worden en afgrillen.
En dan toe ik de beste foto er natuurlijk niet bij.
Excuus :) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-07 13:54

Zeddicius

Conscience do cost

Nu ik sinds afgelopen najaar een huis heb gekocht met een tuin, wil ik mij ook voorzichtig begeven in de wondere wereld van de BBQ. Nu heb ik weinig ervaring met bbq'en, laat staan met bbq's...Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien voor welke bbq ik moet gaan.

Wat wil ik met de bbq kunnen doen?
In eerste instantie wil ik gewoon eenvoudig kunnen grillen: stokje sate, hamburgertje, visje etc. Maar ik weet dat een bbq veel meer kan dan dat en dat wil ik ook graag ontdekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan low&slow cooking, beer can chicken of spareribs. Ik ben van plan om de bbq in eerste instantie alleen in de zomer met mooi weer te gebruiken, wanneer het zo uitkomt.

Voor hoeveel personen?
Wij zijn hier maar met zijn tweetjes, dus in de basis hebben we geen groot monster nodig. Al ben ik wel van plan om regelmatig bezoek uit te nodigen en ik wil dan niet tegen een te kleine bbq aanlopen.

Waar heb ik zelf al naar gekeken?
Ik wil voor een houtskoolbarbecue gaan. Een gasbarbecue neemt volgens mij nog net even te veel ruimte in en ik ben op zoek naar de 'echte' barbecue smaak. Plus, ik ga de bbq zal ook gebruikt worden om kolen aan te steken voor onze Thaise bbq (Moo Kata voor de liefhebbers).

Zelf denk ik nu aan een bbq van Weber. Waarom? Eerlijk gezegd was dat het eerste merk dat in mij opkwam en ik weet dat ze de reputatie hebben van goede kwaliteit en service. Kijkende naar de site van Weber kom je dan uit op:

ORIGINAL KETTLE SERIE
MASTER-TOUCH SERIE
BAR-B-KETTLE SERIE
COMPACT SERIE

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zie bijvoorbeeld dat alleen de master touch serie het GBS systeem ondersteunt, maar ik weet niet zo goed of ik dit nu echt nodig heb en dit maakt het al meteen een stuk duurder.

Ik wil niet meteen all-out gaan, omdat ik net 'begin' met bbq'en, maar ik wil ook voorkomen dat ik al snel tegen begrenzingen aan ga lopen. Wat is een goede startersbbq welke voldoende mogelijkheden biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ben er wel uit dat ik de overstap wil maken naar een Kamado.. Wilde eerst voor het Aldi ei van 13" gaan, maar die is misschien toch net wat te klein. Wordt dus toch een 15 inch.

Voor mijn budget zie ik nu 4 opties:
Van Patton bij Leen Bakker voor €229
No name bij Kwantum voor €225
Inferno bij Hornback voor €199
Grill Guru Compact bij Hornbach voor €269

Ik denk dat het haast allemaal uit dezelfde fabriek komt. Volgens mij allemaal klei, allemaal dezelfde afmetingen. Maar wat moet je dan kiezen? Grill Guru is een gevestigde naam.. maar je betaald er ook €70 meer voor. Accessoires boeien me niet zo, komt toch een gietijzeren pannetje in als lekbak en heat deflector.

Dan voor de kwantum gaan?? Handig die pootjes, maar hij gaat denk ik toch in een buitenmeubel(tje)

Dan toch voor de allergoedkoopste??

Heeft iemand tips of ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
greatgonzo schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:41:
Grill Guru is een gevestigde naam..
:D

* Chevy454 heeft een geweldige zondag nu
Even dit topic nalezen ivm garantie. Voor 269 euro kan je geen buil vallen maar 200F is niet bepaald een fijne zaak.

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 07-06-2020 14:48 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
greatgonzo schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:41:
Ben er wel uit dat ik de overstap wil maken naar een Kamado.. Wilde eerst voor het Aldi ei van 13" gaan, maar die is misschien toch net wat te klein. Wordt dus toch een 15 inch.

Voor mijn budget zie ik nu 4 opties:
Van Patton bij Leen Bakker voor €229
No name bij Kwantum voor €225
Inferno bij Hornback voor €199
Grill Guru Compact bij Hornbach voor €269

Ik denk dat het haast allemaal uit dezelfde fabriek komt. Volgens mij allemaal klei, allemaal dezelfde afmetingen. Maar wat moet je dan kiezen? Grill Guru is een gevestigde naam.. maar je betaald er ook €70 meer voor. Accessoires boeien me niet zo, komt toch een gietijzeren pannetje in als lekbak en heat deflector.

Dan voor de kwantum gaan?? Handig die pootjes, maar hij gaat denk ik toch in een buitenmeubel(tje)

Dan toch voor de allergoedkoopste??

Bij de grill guru zit al een plate setter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 01-08 13:16
Zeddicius schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:01:
Nu ik sinds afgelopen najaar een huis heb gekocht met een tuin, wil ik mij ook voorzichtig begeven in de wondere wereld van de BBQ. Nu heb ik weinig ervaring met bbq'en, laat staan met bbq's...Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien voor welke bbq ik moet gaan.

Wat wil ik met de bbq kunnen doen?
In eerste instantie wil ik gewoon eenvoudig kunnen grillen: stokje sate, hamburgertje, visje etc. Maar ik weet dat een bbq veel meer kan dan dat en dat wil ik ook graag ontdekken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan low&slow cooking, beer can chicken of spareribs. Ik ben van plan om de bbq in eerste instantie alleen in de zomer met mooi weer te gebruiken, wanneer het zo uitkomt.

Voor hoeveel personen?
Wij zijn hier maar met zijn tweetjes, dus in de basis hebben we geen groot monster nodig. Al ben ik wel van plan om regelmatig bezoek uit te nodigen en ik wil dan niet tegen een te kleine bbq aanlopen.

Waar heb ik zelf al naar gekeken?
Ik wil voor een houtskoolbarbecue gaan. Een gasbarbecue neemt volgens mij nog net even te veel ruimte in en ik ben op zoek naar de 'echte' barbecue smaak. Plus, ik ga de bbq zal ook gebruikt worden om kolen aan te steken voor onze Thaise bbq (Moo Kata voor de liefhebbers).

Zelf denk ik nu aan een bbq van Weber. Waarom? Eerlijk gezegd was dat het eerste merk dat in mij opkwam en ik weet dat ze de reputatie hebben van goede kwaliteit en service. Kijkende naar de site van Weber kom je dan uit op:

ORIGINAL KETTLE SERIE
MASTER-TOUCH SERIE
BAR-B-KETTLE SERIE
COMPACT SERIE

Nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zie bijvoorbeeld dat alleen de master touch serie het GBS systeem ondersteunt, maar ik weet niet zo goed of ik dit nu echt nodig heb en dit maakt het al meteen een stuk duurder.

Ik wil niet meteen all-out gaan, omdat ik net 'begin' met bbq'en, maar ik wil ook voorkomen dat ik al snel tegen begrenzingen aan ga lopen. Wat is een goede startersbbq welke voldoende mogelijkheden biedt?
Ik heb zelf nu net een tijdje een 57 master touch (premium). Deze serie heeft t.o.v. de andere series het enorme voordeel dat je een aspan onder je bbq hebt hangen, de andere series moeten het met een schaal doen. Mijn vorige bbq had ook zo'n aspan, dat is echt niet leuk als het een beetje waait, want al het as gaat door je tuin heen. Daarnaast zou ik voor een 57 cm geen. Dat lijkt wellicht groot voor met z'n tweeën, maar in mijn ervaring is bbq-en ook erg leuk met wat vrienden erbij en dan is extra grill oppervlak wel erg fijn. Bovendien, als je een beetje serieus wil gaan bbq-en, dan ontkom je er niet aan om ook meerdere zones te creëren (indirect-direct). Dan is 57 cm wel erg fijn om nog wat werkruimte over te houden.
Of ik ook de premium zou aanraden laat ik even in het midden. Ik ben zelf erg blij met de heat deflector en kolenring die erbij zit, het scharnierdeksel nog wat minder. Die is erg praktisch, maar sluit niet helemaal goed (een bekend issue) en ik ben nog met Weber in contact over hoe we dat garantietechnisch gaan afhandelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Martinusz schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Bij de grill guru zit al een plate setter :)
Dat zou me de 75 euro verschil niet waard zijn
Pagina: 1 ... 89 ... 341 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism