Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 83 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19-09 09:23
Het is zoals met elk stukje vlees, je vindt het lekker of niet (of er tussenin)..
Ook hangt het af van de kruiden/injecties die je doet, voor de een is zout en peper voldoende, en de ander gooit er een lading krachtige kruiden overheen..

Wat ik na veel filmpjes en ook in tijdens bbq competities gezien en gehoord heb is dat de kwaliteit van het vlees wel goed moet zijn, met een matige kwaliteit haal je ook maar matige resultaten..

Mocht je het geld ervoor over hebben (in ieder geval op mijn todo), een snake river farms wagyu brisket.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:13

backupdevice

No Risk , Full Push

Ebbao schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:00:
[...]

https://www.bbqgenootscha...nken-voorjaar-2020.23233/

3,75 per plankje. Beetje veel inslaan om de portokosten eruit te halen ;)
Ik haal ze altijd aan het einde van het seizoen bij de AH en de Praxis. Ik had vorig 10 Weber planken voor 11 Euro en 10 AH planken voor 9 euro :*)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

zeroday

There is no alternative!

backupdevice schreef op maandag 11 mei 2020 @ 10:59:
[...]

Ik haal ze altijd aan het einde van het seizoen bij de AH en de Praxis. Ik had vorig 10 Weber planken voor 11 Euro en 10 AH planken voor 9 euro :*)
ik heb nog nimmer gezien dat die dingen daar te koop zijn/waren. En hoe lang gaan die mee?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

zeroday schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:10:
[...]

ik heb nog nimmer gezien dat die dingen daar te koop zijn/waren. En hoe lang gaan die mee?
Ik gooi van beide na 2 x weg. Vorig jaar heb ik 40 sessies gedaan met 20 plankjes waar ik ook in totaal 20 eurro voor betaald heb. Je moet geluk hebben maar vooral bij de Praxis liggen ze vaak in de aanbieding bakken aan het einde van het sezoen.

[ Voor 14% gewijzigd door backupdevice op 11-05-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 14:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zeroday schreef op maandag 11 mei 2020 @ 11:10:
[...]

praxis heeft ze in het bbq seizoen eigenlijk altijd wel.

Ik heb zelf 2 verschillende soort cederhout tot mijn beschikking. De plankjes ter grote van een eendenborst en kleine stukjes zaagafval van plankjes.
De plankjes gebruik ik zelf (eigenlijk alleen voor eendeborst).
De stukjes zaagafval zijn zo dun dat je ze ter plekke met de hand kunt breken.
Als ik dan bijvoorbeeld zalm warm ga roken, breek ik die stukjes en leg ik het op het rooster boven de kolen. Af en toe bij het kijken tik er eentje door het rooster tussen te kolen.

De stukjes kon ik krijg via een een vriend die ze over had van plankjes op maat zagen, dus dit is niet echt iets wat te koop is in de winel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CmW_6eJRCKIKElxmEMFcUH3Ex0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RKRlYcD3Wcij8PxsiTSUoPz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ctwGWczLXUpPaYJi5d_tilB0xDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pLZN7tZolwFaIIGwRrFKZ1LJ.jpg?f=fotoalbum_large

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Aankomend weekend een dagje BBQ'en bij een goede vriend van mij. Heeft alleen een gas barbecue.
Wil de komende dagen eerst eens gaan kijken naar wat leuke (mogelijk aparte) gerechten om een keer te bereiden. Wel leuk als je daar een hele dag alle tijd voor hebt :)

Nog tips voor een leuk gerecht om een keer te maken?

De moink balls, bier kip en pulled pork ken ik nu wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb die plankjes twee keer gebruikt ( inhoud pakketje )
Maar kon er geen winst in zien, qua smaak / bewerking

Met de bijbehorende prijzen inderdaad, is het een geweldig verdienmodel
Wat rookhout sowieso is, als je geen toegang hebt naar een minder commerciële leverancier.
Wij hebben wat boomkwekerijen in de omgeving, dus is aardig aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Yogibeer schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:12:
Aankomend weekend een dagje BBQ'en bij een goede vriend van mij. Heeft alleen een gas barbecue.
Wil de komende dagen eerst eens gaan kijken naar wat leuke (mogelijk aparte) gerechten om een keer te bereiden. Wel leuk als je daar een hele dag alle tijd voor hebt :)

https://www.theblackpeppe...lapeno-poppers-aka-a-b-t/

Deze voor het eerst gemaakt afgelopen week, bevielen heel erg goed als een tussendoortje op de BBQ. Pittige touch, katenspek gebruikt omdat het lekker gekruid is. Stevige cheddar hierin is goed te doen :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:26
Zo, vandaag de Grill Guru Compact binnen gekregen *O* , via de AH actie. Helaas zitten de accessoires, die standaard bij de BBQ op de site van Grill Guru staan, er niet bij -O- . Dus geen plate setter, geen kolenpook en geen regenhoes.

Beetje schraal, maar kennelijk standaard praktijken.
Had achteraf dezelfde beter bij Hornbach kunnen halen, dat was dan wel een complete set.

Anyway, plate setter maar los besteld, weer een weekje wachten :| . en dan verder kijken hoe we het met regenhoes en pook willen doen. Ik wil m sowieso standaard in een buitenkast opbergen wanneer we m niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:15
Paitor schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:49:
[...]

https://www.theblackpeppe...lapeno-poppers-aka-a-b-t/

Deze voor het eerst gemaakt afgelopen week, bevielen heel erg goed als een tussendoortje op de BBQ. Pittige touch, katenspek gebruikt omdat het lekker gekruid is. Stevige cheddar hierin is goed te doen :)
Dat ziet er erg lekker uit! Wat voor worst heb je daarvoor gebruikt? Ik zie in het recept iets staan dat 'smokies' heet, maar dat zul je hier wel niet zo 1-2-3 kunnen krijgen. De overige ingrediënten zijn wat gebruikelijker hier. Voor cream cheese in US recepten gebruik ik meestal mon chou. De Monterey jack heb jij vervangen door cheddar. Ik neem aan dat je het dan over echte cheddar hebt? Niet die slappe, plastic plakken die je in de super kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@AceAceAce was duidelijk aangegeven en ook diverse malen hier gezegd.

@FreshMaker gewoon standaard hout gebruiken zoals Beuk en Eik, dit is bij elke openhaardhout leverancier wel te koop, ik betaal 50ct per kilo voor deze houtsoorten, en dan gaat het vaak nog op het oog ipv op de weegschaal en hij schat altijd te weinig in.. (Blokken liggen per m3 op een pellet).

Dit is wel via afhalen en kleine hoeveelheden 5-10kg per soort (6-8 grote blokken), die ik thuis verder zaag en/of hak in stukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Jorizzz schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:51:
[...]

Dat ziet er erg lekker uit! Wat voor worst heb je daarvoor gebruikt? Ik zie in het recept iets staan dat 'smokies' heet, maar dat zul je hier wel niet zo 1-2-3 kunnen krijgen. De overige ingrediënten zijn wat gebruikelijker hier. Voor cream cheese in US recepten gebruik ik meestal mon chou. De Monterey jack heb jij vervangen door cheddar. Ik neem aan dat je het dan over echte cheddar hebt? Niet die slappe, plastic plakken die je in de super kunt krijgen?
Ja, ik heb een stuk cheddar de koelkast liggen, daar wat reepjes vanaf gesneden en dat smelt er zo in weg.
Ben eigenlijk meer aan het spelen geweest met dit recept dan dat ik het op de letter heb gevolgd en tot nu toe zijn de meeste variaties bevallen. Geitenkaas en uitgebakken spekjes in het midden deden het goed, kruidenkaas ('paturain') was ietsje minder favoriet, cheddar volgende keer probeer ik chorizo en cheddar. Chorizo is ook wat meer gerookt, dus dat benaderd die worstjes wel aardig.

Mijn vrouw en ik houden wat meer van pittig, dus wij deden een hele peper ipv halve pepertjes, dan heb je relatief iets minder vulling nodig. Onze gemiddelde BBQ sessie heeft genoeg vlees dus deze eet ik meer voor de groente ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 12:15
Paitor schreef op maandag 11 mei 2020 @ 14:59:
[...]

Ja, ik heb een stuk cheddar de koelkast liggen, daar wat reepjes vanaf gesneden en dat smelt er zo in weg.
Ben eigenlijk meer aan het spelen geweest met dit recept dan dat ik het op de letter heb gevolgd en tot nu toe zijn de meeste variaties bevallen. Geitenkaas en uitgebakken spekjes in het midden deden het goed, kruidenkaas ('paturain') was ietsje minder favoriet, cheddar volgende keer probeer ik chorizo en cheddar. Chorizo is ook wat meer gerookt, dus dat benaderd die worstjes wel aardig.

Mijn vrouw en ik houden wat meer van pittig, dus wij deden een hele peper ipv halve pepertjes, dan heb je relatief iets minder vulling nodig. Onze gemiddelde BBQ sessie heeft genoeg vlees dus deze eet ik meer voor de groente ;)
Deze ga ik zeker ook uitproberen! Echt groente is het inderdaad niet, maar persoonlijk is groente niet het belangrijkste onderdeel van een BBQ ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• worrel
  • Laatst online: 13:00
Ik lees al een hele tijd mee, nu maar mijn laatste project maar even delen.

Al mijn hele leven BBQ fan, maar sinds kort steeds meer bezig met Low & Slow.
Afgelopen week een BBQ meubel gemaakt (van voornamelijk rest hout wat ik nog had) voor mijn Weber 57CM (die ik al jaren in gebruik heb).

En het weekend MOINK-balls gemaakt via het recept van Noskos, dit viel heel goed in de smaak bij vrienden en vrouwlief.. (en mij zelf natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRF2PBtfHOpX7Ufqbiy2S9396ac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rnyGSWMCZlVKpfV46qwjK4oB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZZrqKQQGSi8ofZwQUbSvXg1HnY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hBk38Msi8YAfntQ5cyR5fkO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SOXrOBMr6eUvS-km8M6qj4W-MWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3XmUQlhOEsL49tAl90DRzJC.jpg?f=fotoalbum_large

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
@worrel Mooi meubel. Heb je het bouwproces ook vastgelegd?

Zijn er nog KJ eigenaren die hier iets over kunnen vertellen: de topvent van mijn Kamado Joe classic zit vrij los. Toen ik hem monteerde kon ik hem stevig in de band drukken en zat hij redelijk vast. Echter nu na een paar keer stoken zit hij los. Hij draait al op het moment dat ik de schijf open wil schuiven.

[ Voor 76% gewijzigd door virtualJac op 11-05-2020 17:01 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bezulba schreef op zondag 10 mei 2020 @ 15:27:
Jullie wilden foto's, nou dan krijgen jullie foto's!

Ik heb een DIY Kamado gemaakt, deze guide gevolgt: https://debuurmanmetdebbq.nl/de-kamado-orange-egg-voor-e30/

en dan krijg je dus dit:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb er net 2 pakketjes met spareribs opliggen, nu een paar uur wachten en dan vanavond lekker smikkelen (hoop ik)

Notes:

Kleiner rekje kopen, hij steekt nu uit :(
Vilt is onderweg uit china, dat vervangt het alu folie
Misschien de luchtgaten iets uitboren (zijn nu 10mm) want hij blijft wel redelijk constant op 170-180graden maar als ik nou meer wil dan is dat lastig.

De guide had het over 30 euro, nou dat is ietsjes meer :P

- 2x pot 35cm diameter a 17.50, 35 euro
- rekje en heatshield (van zo'n ultragoedkope meeneem bbq van de action) 5 euro
- draadeind, moeren, ringen, verfblik en duvels, bij elkaar zo'n 10 euro, heb er nu veel te veel :P
- heatbricks, omdat het kon, 2.50 pp 5 euro totaal
- thermometer, gratisch, komt van m'n oude bolbbq af.

zeg zo'n 60 euro totaal
Nice, welkom bij team bloempot :D

Heb die van mij hier ook al een paar keer laten zien, mocht je dat gemist hebben:
Orion84 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"
Orion84 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"
Orion84 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrel
  • Laatst online: 13:00
virtualJac schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:59:
@worrel Mooi meubel. Heb je het bouwproces ook vastgelegd?

Zijn er nog KJ eigenaren die hier iets over kunnen vertellen: de topvent van mijn Kamado Joe classic zit vrij los. Toen ik hem monteerde kon ik hem stevig in de band drukken en zat hij redelijk vast. Echter nu na een paar keer stoken zit hij los. Hij draait al op het moment dat ik de schijf open wil schuiven.
Bedankt, ik heb wel wat foto's gemaakt tijdens de bouw. Maar of die zo bijzonder zijn? :P

Iedereen heeft recht op mijn mening

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
worrel schreef op maandag 11 mei 2020 @ 17:09:
[...]

Bedankt, ik heb wel wat foto's gemaakt tijdens de bouw. Maar of die zo bijzonder zijn? :P
voor mij persoonlijk ook een heel mooie build!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kan iemand mij vertellen wat het nut is voor een vacumeermachine, ik gebruik nu bij marinades zipbags. Wat af en toe redelijk onhandig is niet altijd op en top en soms doe je er dan maar twee omheen.

Echter zie ik heel veel mensen in hun recepten dus de marinade in een zak gooien vlees erbij en deze vacuum trekken, help dat het vlees beter de marinade op te nemen of beter te verspreiden ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42
TheKerremenke schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:07:
[...]

Bedankt voor de tip. Vanavond huiswerk te doen. Vergelijken en reviews lezen. Keuzes keuzes
Zo keuze gemaakt. Nog net de laatste zwarte kunnen kopen bij de Kwantum. >:) *O* Online bestellen ging helaas niet meer. Edit: Nu weer wel zag ik. Eveneens nu nog wat accessoires erbij scoren en vooral inlezen hier. B)

“Say hello to my little friend“ :7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P5wcE4LBSUAp-m2vKLqk79_CVbc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AHSSjoTjfmUBgeWp3MFqStRP.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsDmem5wTWw_cDIJ4zhcnI52NuU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7pawg8WXeWdQOHC4xGe8Q5zn.jpg?f=user_large

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
TheKerremenke schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Zo keuze gemaakt. Nog net de laatste zwarte kunnen kopen bij de Kwantum. >:) *O* Online bestellen ging helaas niet meer. Nu nog wat accessoires erbij scoren en vooral inlezen hier. B)

“Say hello to my little friend“ :7
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe groot is die? Vooral op je 2e foto lijkt hij heel klein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
ShadowBumble schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:54:
Kan iemand mij vertellen wat het nut is voor een vacumeermachine, ik gebruik nu bij marinades zipbags. Wat af en toe redelijk onhandig is niet altijd op en top en soms doe je er dan maar twee omheen.

Echter zie ik heel veel mensen in hun recepten dus de marinade in een zak gooien vlees erbij en deze vacuum trekken, help dat het vlees beter de marinade op te nemen of beter te verspreiden ?
Zelf gebruik ik de vacumeermachine als ik hem vervolgens in de sous vide gooi, dat moet hij toch vacuüm/goed verpakt zijn.

Ander voordeel van vacuüm is dat je het langer Jan bewaren en/of geen vries brand in de vriezer.

Marineren durf ik niks over te zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Ben ff bbq Street aan het terugkijken van 24 kitchen, leuk ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ShadowBumble verschil tussen zelf met druk en sluitzakjes aan de gang of een vacumeer machine is niet heel groot. Zeker met marinades die toch nat zijn ga je met een vacumeer machine niet veel winst halen omdat je die natte prut niet kan sealen.
Bij de druk en sluitzakjes (ziplocs) gebruik ik wel altijd de water methode om zoveel mogelijk lucht eruit te duwen.
Ik gebruik dus beide methoden (vacumeer en de zakjes). Sous vide doe ik wel met de vacumeer omdat ik ze dan echt onder water wil hebben maar voor een bbq marinade maakt het niet veel uit.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

@franssie @srdevil Ik moet ook bekennen dat ik er ook niet heel veel nut in zag ten opzichte van zipbags maar ik twijfelde omdat je het toch regelmatig terug zag komen. Dank voor jullie uitleg ik houd het lekker bij zipbags waar de lucht zoveel mogelijk uit is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:42
DoeEensGek schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:03:
[...]

Hoe groot is die? Vooral op je 2e foto lijkt hij heel klein?
101 cm hoog, 38 cm buitenkant, 33 cm binnenkant volgens mij

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Porchetta? Bavette rollade? Picanha? Oerhammetjes/ pig wings?
ShadowBumble schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:17:
@franssie @srdevil Ik moet ook bekennen dat ik er ook niet heel veel nut in zag ten opzichte van zipbags maar ik twijfelde omdat je het toch regelmatig terug zag komen. Dank voor jullie uitleg ik houd het lekker bij zipbags waar de lucht zoveel mogelijk uit is :D
Hoewel de vrouw altijd de volledige ziplock collectie van de Ikea koopt, van de kleinste tot de grootste, is het voordeel wel dat je met een vaccuumrol je zakken op maat kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Koffie klopt zeker en ik merk dat ik voor de kleine dingen (paar ons garnalen) toch het action/ikea zakje pak. Gaat er een sparerib of procureur in de marinade of rub dan inderdaad de rol op maat. Ook als ik dingen langer in de vriezer wil bewaren dan pak ik de solis. Maar snel en smerig, zakjes meer dan voldoende.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vacumeermachine is ook gewoon handig om porties te verdelen en in te vriezen (ook voor dagelijkse boodschappen).
Je proeft echt wel verschil tussen iets wat gevacumeerd ingevroren is geweest of in originele verpakking bijvoorbeeld.

Maar idd voor iets wat ff uurtje in de koelkast moet zijn zipzakjes ook handig, al pak ik toch snel de vacumeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Vraagje,
Ik zit al een tijdje te denken om een gehaktmolen aan te schaffen om mijn eigen gehakt te draaien voor diverse doeleinden.

Soms kom je nog wel eens leuke recepten tegen voor een mooie burger, zoals met brisket, picanha of bacon.
Maar je gaat geen 200gr gehakt draaien voor 1 burgertje, het zal vaak al gelijk richting 1 a 1,5kg zijn wat je aan gehakt draait. Oftewel 8-10 burger paddies..

Hoe zou je deze het beste kunnen bewaren in de vriezer?? Gewoon als burgerpaddy of als "gehaktbal" en pas na ontdooien een mooie paddy maken?
Natuurlijk per stuk gevacummeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verstappen33 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:54:
Vraagje,
Ik zit al een tijdje te denken om een gehaktmolen aan te schaffen om mijn eigen gehakt te draaien voor diverse doeleinden.

Soms kom je nog wel eens leuke recepten tegen voor een mooie burger, zoals met brisket, picanha of bacon.
Maar je gaat geen 200gr gehakt draaien voor 1 burgertje, het zal vaak al gelijk richting 1 a 1,5kg zijn wat je aan gehakt draait. Oftewel 8-10 burger paddies..

Hoe zou je deze het beste kunnen bewaren in de vriezer?? Gewoon als burgerpaddy of als "gehaktbal" en pas na ontdooien een mooie paddy maken?
Natuurlijk per stuk gevacummeerd ;)
Waarom zou je die als bal invriezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:55:
[...]

Waarom zou je die als bal invriezen?
Compacter, burgers zijn vrij dun, bij ontdooien misschien wat problemen dat ze uit elkaar vallen etc waardoor je toch weer een nieuwe paddy moet maken.

Leek me handig om als bal in te vriezen en na ontdooien gewoon als burger te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

verstappen33 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Compacter, burgers zijn vrij dun, bij ontdooien misschien wat problemen dat ze uit elkaar vallen etc waardoor je toch weer een nieuwe paddy moet maken.

Leek me handig om als bal in te vriezen en na ontdooien gewoon als burger te vormen.
2 ballen nemen in de vriezer meer volume in dan 2 paddy's, ook de onegbruikte lucht/ruimte eromheen bekeken.
Ik vries mijn burgers per 2 in, en dan lekker stapelen of ergens weg leggen.

Iets plat en breed invriezen neemt altijd minder ruimte in dan in een bakje oid. Ook het ontdooien zal sneller en gelijkmatiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou vwg het ruimte argument ze idd als patty maken en dan gevacumeerd invriezen. Bij vriesbrandrisico is een patty natuurlijk wel minder opportuun omdat je relatief veel oppervlakte hebt.

Andere vraag: ik heb zondag een procureur gegaard tot 90C, toen was hij nog te taai. Daarna 95C, idem dito. Achter dit laatste kwam ik toen hij afgekoeld was. Nu had ik zondag om 2300u geen zin meer om mijn BBQ weer aan te gooien maar ik wil de PP wel maken. Kan ik hem nu straffeloos nog een keer opwarmen tot (let's say) 100C kerntemperatuur?
Het vlees is niet droog nu en ik heb al het vocht in een lekbak (ovenschaal) zitten waar de procureur nu inligt. Is inclusief schaal gevacumeerd overigens.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
https://paddynotpatty.com/
Paddy is derived from the Irish, Pádraig: the source of those mysterious, emerald double-Ds.
Patty is the diminutive of Patricia, or a burger, and just not something you call a fella.
;)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Boudewijn schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:10:
Ik zou vwg het ruimte argument ze idd als patty maken en dan gevacumeerd invriezen. Bij vriesbrandrisico is een patty natuurlijk wel minder opportuun omdat je relatief veel oppervlakte hebt.

Andere vraag: ik heb zondag een procureur gegaard tot 90C, toen was hij nog te taai. Daarna 95C, idem dito. Achter dit laatste kwam ik toen hij afgekoeld was. Nu had ik zondag om 2300u geen zin meer om mijn BBQ weer aan te gooien maar ik wil de PP wel maken. Kan ik hem nu straffeloos nog een keer opwarmen tot (let's say) 100C kerntemperatuur?
Het vlees is niet droog nu en ik heb al het vocht in een lekbak (ovenschaal) zitten waar de procureur nu inligt. Is inclusief schaal gevacumeerd overigens.
Grofweg heb je 3 opties:
- Wegdonderen
- Opeten as is
- Pogen te pullen

Ik ga er vanuit dat optie 1 en 2 niet de bedoeling zijn, dus dan zou ik 'm gewoon lekker opnieuw opwarmen (evt in oven, gaar is hij toch al en roken heeft ook geen nut meer).
Het vocht idd bewaren en bij het pullen proberen weer zoveel mogelijk er doorheen te brengen om uitdrogen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:36
verstappen33 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Dikkere burgers maken :+
Een flinke burger zal niet zomaar uit elkaar gaan vallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

Kippetje voor vanavond.
Deze rub gemaakt: https://www.grillfun.nl/bbq-recepten/dry-rub-kip/

Als iemand een tip heeft om een rub evenredig te verdelen zonder dat de helft aan je handen blijft plakken graag....

Handschoentjes bedenk ik mij nu...heb ze in bestelling staan. In eerste instantie om te gebruiken bij het maken van sushi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9n0Ta-VKtAfwnXBbEdsSSMO5U-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ePqhHeCORIjg32EOJTf1NJ0A.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: en foto na een uurtje zonnebanken. Was lekker en temp op 180 houden ging ook goed 👍🏽

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpWqE88uCIEJAYnZakNssQotEiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I7uP0U31IJQ265gW0qrFlo7v.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door PnD op 12-05-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PnD schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:07:
Kippetje voor vanavond.

Als iemand een tip heeft om een rub evenredig te verdelen zonder dat de helft aan je handen blijft plakken graag....

Handschoentjes bedenk ik mij nu...heb ze in bestelling staan. In eerste instantie om te gebruiken bij het maken van sushi.

[Afbeelding]
droge handen ook belangrijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Wat ik doe is één handschoen aan en de andere hand een strooibus gebruiken. Kip op een plank en royaal strooien. Met de gehandschoende hand kan je de rub nog een beetje insmeren; alles wat eraf valt bijeen vegen en kan je opnieuw strooien (niet terug in de strooibus ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Of even insmeren met een beetje mosterd (niet al te heftige ivm smaak) en dan met de strooibus eroverheen. Werkt ook prima en met de meest cheap en minst smakende mosterd proef je er niets van.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Karbonade , gyros , pizza, zalm, gerookte kip file, saté, beenham, burger guacamole....Buffalo chicken wings, buikspek, picana , bavette....

Keuzes genoeg.

Check eens de channels van howtobbqright en atbbq.

Vooral de laatste heeft leuke recepten die iets verder gaan dan alleen vlees.

Howtobbqright heeft wel mooie recepten voor traditionele BBQ

[ Voor 13% gewijzigd door backupdevice op 12-05-2020 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@backupdevice Bedankt voor die tip! Ik zag hier bij howtobbright een Weber vortex gebruiken, hebben jullie hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Sa.Tan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:54:
@backupdevice Bedankt voor die tip! Ik zag hier bij howtobbright een Weber vortex gebruiken, hebben jullie hier ervaringen mee?
Toen ik nog een kettle had heb ik er wel eens naar gekeken , maar met een steen en een stuk aluminiumfolie kan je op een GBS 57 genoeg indirecte ruimte creëren

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:28

dragonhaertt

@_'.'

Omdat de Weber 5730 geen kunstof handvat heeft op het ventilatierooster, ben ik gister toch maar even aan het knutselen geslagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E54uFpdwcbGQEi4O1xbpxNynB9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtBIzOIHH5MQb3J1ieqGkVKj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkeBsGjwlSt1Gsz0wzVNPmzRCr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qY0vnuuiCW5cpX5Yt7a6L6fv.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben benieuwd hoe goed hij het houdt als het allemaal warm word, maar voor nu is het wel een mooie oplossing.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Kippetje voor vanavond.

[Afbeelding]

Edit: en foto na een uurtje zonnebanken. Was lekker en temp op 180 houden ging ook goed 👍🏽

[Afbeelding]
Niet wrijven.

Mijn stappen bij het kruiden:
- Vlees goed droog maken.
- Vlees evt insmeren met olijfolie of een beetje mosterd als plaklaagje.
- kruiden in een strooibus gelijkmatig verdelen over je vlees (Bij platte stukken vlees beginnen met de onderkant)
- NIET WRIJVEN!!! Maar lichtjes aandrukken of 5 minuten laten "zweten", de rub zal vocht aantrekken uit het vlees of van de plaklaag waardoor het na enkele minuten vanzelf blijft plakken.
- Probeer het vlees zo min mogelijk vast te pakken op het gekruide deel,
- mogt het zo zijn dat er toch wat kale plekken ontstaan bij het vlees op de bbq leggen, gewoon even met de strooibus erover om een nieuw laagje erop te doen.

Kruiden die ernaast zijn gevallen die nog droog zijn evt opnieuw op het vlees doen, maar met een beetje mikken valt het wel mee met wat ernaast valt, en zo duur zijn de zelfgemaakte rubs nu ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 20:43

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Koffie schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:00:
Gisteren weer lekkere dingetjes op bbq en braai. Grillworst bij de borrel, oerhammetjes en picanha bij het eten. Ik heb weer genoten :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hartelijk dank voor het idee! De picanha is meestal net iets te groot voor ons tweetjes en de tweede dag gewoon niet zo lekker. Dus de laatste keer 2 steaks van de picanha afgesneden, alvorens beide los in te vriezen. Gisteravond de steaks gegeten, en die smaakte heerlijk!
Hoe heet had jij ze gedaan? Ik zat rond de 200 graden, zonder lekbak direct op het vuur. De smaak was goed, maar het vet zou iets krokanter hebben gemogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
IdieEasy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:11:
[...]
Hoe heet had jij ze gedaan? Ik zat rond de 200 graden, zonder lekbak direct op het vuur. De smaak was goed, maar het vet zou iets krokanter hebben gemogen.
Je kan het vet ook inwrijven met een mix van zout en bakpoeder (4 of 3:1).
Hierdoor krijg je sneller een cripsy resultaat, wat trouwens ook prima werkt bij kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

franssie schreef op maandag 11 mei 2020 @ 22:13:
@ShadowBumble verschil tussen zelf met druk en sluitzakjes aan de gang of een vacumeer machine is niet heel groot. Zeker met marinades die toch nat zijn ga je met een vacumeer machine niet veel winst halen omdat je die natte prut niet kan sealen.
Ben het bijna helemaal met je post eens, behalve dat ik natte waren ook gewoon seal. Plastic 3cm dubbelvouwen aan de rand, Vloeistof in het plastic, vacumeerapparaat op de rand van het aanrecht, plastic terugvouwen. Apparaat laten zuigen en de sealknop net voor het vocht bij apparaat is indrukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IdieEasy schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Hartelijk dank voor het idee! De picanha is meestal net iets te groot voor ons tweetjes en de tweede dag gewoon niet zo lekker. Dus de laatste keer 2 steaks van de picanha afgesneden, alvorens beide los in te vriezen. Gisteravond de steaks gegeten, en die smaakte heerlijk!
Temperatuur? Geen flauw benul :o
Is op een braai niet echt te meten en te sturen.
Meestal leg ik het eerst indirect op het rooster van de braai en daarna als de kern er bijna is nog even vlug afgrillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Boudewijn schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:53:
[...]

Ben het bijna helemaal met je post eens, behalve dat ik natte waren ook gewoon seal. Plastic 3cm dubbelvouwen aan de rand, Vloeistof in het plastic, vacumeerapparaat op de rand van het aanrecht, plastic terugvouwen. Apparaat laten zuigen en de sealknop net voor het vocht bij apparaat is indrukken.
Zo doe ik het ook. Maar het resultaat is zo goed als het zelfde als ik de waterverplaatsingsmethode gebruik, dan krijg ik het ook wel aan de rand. Bij droog vacumeren merk ik dat het resultaat van de vacumeer methode wel echt beter is. Dat bedoelde ik maar was niet duidelijk genoeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Vanavond mijn nieuwe Big Green Egg Large Cast iron half grid gedoopt met het volgende recept.

https://www.weber.com/NL/...marinade/weber-56851.html

Low en slow op 90-100 reverse sear. Bijna mijn kapsel weggeflambeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OO8jlol4QmuRoa6Zr1X6ofAqn2c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1e1e77sd7wgPZ0p0ZF9K1Xp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qLItWsQLHRKvEEHr9aE1hgSGvOI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISyXnRCETXvjf6CALSQZhrKr.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-09 19:36
Van de week een tomahawk(je) bereid:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfXuK8qHENbkNb8Q5etdnfLz3_U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mbqwlSFFn6KWxFk4CzW6cTCL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JMKkEbVfQT6UjDlyU3EQAm2OxUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eNQhy03v0SXnjjwjgAZLehTi.png?f=user_large

Een een pizza van de Weber pizza steen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4LUpWa0GV4CAiBZuYY85YpAFUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z6NkRHNGCn6FiwRm9pX6bmWw.png?f=user_large

Was weer lekker. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 10:13
Beetje laat maar kom er ook pas net achter. Bij ibood zijn de Solis vacuumeerapparaten en folies in de aanbieding deze dagen. Heb er ook maar eentje gescoord om m'n vlees wat beter geproponeerd in te kunnen vriezen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
virtualJac schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 21:43:
Beetje laat maar kom er ook pas net achter. Bij ibood zijn de Solis vacuumeerapparaten en folies in de aanbieding deze dagen. Heb er ook maar eentje gescoord om m'n vlees wat beter geproponeerd in te kunnen vriezen.
Ik vergat het ook te melden, dacht nog vanochtend ff tippen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 11:52
Thanks, ben me deze week ook wat gaan verdiepen in de wereld van vacumeermachines, maar ik zie door de bomen het bos nog niet helemaal.

De easyvac pro lijkt me voor huis tuin en keuken gebruik een prima optie, hoewel de easyvac plus net wat meer mogelijkheden lijkt te hebben (maar zijn dit ook zinvolle toevoegingen?).

Gebruiken jullie trouwens folie of zakken (of allebei, afhankelijk van wat je wil vacumeren?), en vanwaar deze voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Basfr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:43:
[...]

Thanks, ben me deze week ook wat gaan verdiepen in de wereld van vacumeermachines, maar ik zie door de bomen het bos nog niet helemaal.

De easyvac pro lijkt me voor huis tuin en keuken gebruik een prima optie, hoewel de easyvac plus net wat meer mogelijkheden lijkt te hebben (maar zijn dit ook zinvolle toevoegingen?).

Gebruiken jullie trouwens folie of zakken (of allebei, afhankelijk van wat je wil vacumeren?), en vanwaar deze voorkeur?
Was ik ook mee bezig. Wil eigenlijk voor de Lidl machine gaan voor €30, maar de folie rollen zijn uitverkocht 😐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ik haal mijn zakken altijd via https://www.marmelot.com/ heb ook een rol liggen, maar meestal pak ik gewoon zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Basfr schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:43:
[...]

(maar zijn dit ook zinvolle toevoegingen?).
Nee.

Misschien beetje kort door de bocht, maar grote kans dat je alleen de normale functie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:00
Martinusz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:52:
Ik haal mijn zakken altijd via https://www.marmelot.com/ heb ook een rol liggen, maar meestal pak ik gewoon zakken.
Bedankt voor de tip! Ik heb nu gewoon amazon basic rollen, maar die zakken zien er ook prima uit :-)

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik haal ze nog wel eens bij de action/aldi/lidl als ze zo'n aanbieding hebben.
Moet nog steeds een keer kijken wat de prijs/kwaliteit verhouding van china rollen zijn.

Afgelopen weekend 2 zalmzijdes in 4 stuken gesneden, voor als we eens met zijn tweetjes zalm willen zonder dat je het hele weekend zalm eet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sba94WzJttWea0UQBa_5k7lrReg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkF2At2qFlqF7Ms5Rn0PzOO3.jpg?f=fotoalbum_large

De rest wel in zijn geheel in de vriezer gegooid, ik hen weer even voorraad :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HyeyRMTETHwLbMiebKfOoREsQS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1q38OHQmmeiAYYDbMGPk5TkM.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna nog eens 5 kilo verse friet in handzame zakjes van 500 gram gedaan. Dat was dus een rol in 2 dagen er doorheen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
Koffie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:00:
Ik haal ze nog wel eens bij de action/aldi/lidl als ze zo'n aanbieding hebben.
Moet nog steeds een keer kijken wat de prijs/kwaliteit verhouding van china rollen zijn.

Afgelopen weekend 2 zalmzijdes in 4 stuken gesneden, voor als we eens met zijn tweetjes zalm willen zonder dat je het hele weekend zalm eet.

[Afbeelding]

De rest wel in zijn geheel in de vriezer gegooid, ik hen weer even voorraad :Y)
[Afbeelding]

Daarna nog eens 5 kilo verse friet in handzame zakjes van 500 gram gedaan. Dat was dus een rol in 2 dagen er doorheen :+
Lekker die zalm. Vorige week 2 zalmzijdes(beide ruim 1,7 kg/stuk) in stukken gesneden en vacuum verpakt ingevroren. voorlopig genoeg voorraad zalm in de vriezer.. :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fkeqxkpj62gGdweqqN6S0uqMU0A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zppb9iJUwtFdkLZGJdKFOf7K.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13:30
@Koffie @bvsteyn waar halen jullie de zalm vandaan? En waar moet ik ongeveer aan denken kwa KG prijs. Ik merk dat er nogal wat verschil in prijs en kwaliteit is namelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
g00gle schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:17:
@Koffie @bvsteyn waar halen jullie de zalm vandaan? En waar moet ik ongeveer aan denken kwa KG prijs. Ik merk dat er nogal wat verschil in prijs en kwaliteit is namelijk ...
Deze zalmzijdes kwamen rechtstreeks van de visafslag en zijn door een vriend meegenomen voor mij. Was vor mij de eerste keer en achteraf bedacht ik me dat ik wel meer had kunnen afnemen. Ik betaalde 12 euro per kg. Vond dat een nette prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Naast het antwoord wat al gegeven is, groothandels hebben ook prima zalm.
Haal de mijne vaak bij de Hanos, nu een actie voor ongeveer 11 euro (ex BTW) per kilo.
Krijg je vacuüm verpakt mee, maar moet je er wel mogen shoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ha die heb ik toevallig gisteren bestelt daar, ondanks dat het misschien voor marineren geen verschil uitmaakte. Zag ik meer in "Goh daar kunnen we prima porties mee doen en ruimte besparen in de vriezer".
Martinusz schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:52:
Thanks voor de tip ik heb hier 2 rollen bestelt om eens uit te proberen :D

Gisterenavond, lekker voor de tweede keer Char Siu gemaakt, dit keer iets langer in de marina ( 24 uur in plaats van 12 uur ) en dat merkte je toch wel in de smaak.

Ik kreeg de tip de vorige keer om de Marinade even een tijdje te koken en te laten indikken en dan heb je ook een perfecte saus erbij. (Vorige keer dus verkeerd gedaan :+)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPwXnEQm9q7WhoZWJg2f-Mcojhw=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DIcilDr6PrV5dMt4VcYv10h4.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5JRPk8Nhh2PpNfIRXHTxHHFaO8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pIBsxJSNjXbu55CqNKSlfLwJ.jpg?f=fotoalbum_medium

Dit keer is er ook duidelijker te zien dat de suikers gekaramaliseerd zijn. Tijdens het snijden merkte je goed dat het vlees "plakkerig" was, en dat is eigenlijk wat je wil zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bieDYN0M8TCU93fB5jWL8RpC9DU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QakMZwycyftPAToPpi2ziu39.jpg?f=fotoalbum_medium

Een prima combinatie en de saus is lekker dik en stroperig. Smaakte enorm goed, volgende keer eens met een Surinaamse bami variant maken, persoonlijk denk ik dat die er beter bij past als Nasi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 23:42
ShadowBumble schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:51:
[...]

Ha die heb ik toevallig gisteren bestelt daar, ondanks dat het misschien voor marineren geen verschil uitmaakte. Zag ik meer in "Goh daar kunnen we prima porties mee doen en ruimte besparen in de vriezer".

[...]

Gisterenavond, lekker voor de tweede keer Char Siu gemaakt, dit keer iets langer in de marina ( 24 uur in plaats van 12 uur ) en dat merkte je toch wel in de smaak.

Ik kreeg de tip de vorige keer om de Marinade even een tijdje te koken en te laten indikken en dan heb je ook een perfecte saus erbij. (Vorige keer dus verkeerd gedaan :+)

[Afbeelding][Afbeelding]

Dit keer is er ook duidelijker te zien dat de suikers gekaramaliseerd zijn. Tijdens het snijden merkte je goed dat het vlees "plakkerig" was, en dat is eigenlijk wat je wil zien.

[Afbeelding]

Een prima combinatie en de saus is lekker dik en stroperig. Smaakte enorm goed, volgende keer eens met een Surinaamse bami variant maken, persoonlijk denk ik dat die er beter bij past als Nasi.
Ziet er goed uit! Receptje?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik kan ze via een groothandel goedkoop krijgen. Moet je dus niet voor 1 zalmpje komen zeuren ;)
Meestal doen we dus onder elkaar even een grote inkoopactie.
Vorige week reed ik dus met 18 zalmen in de kofferbak.

Prijs was 10 euro de kilo, gemiddeld 1,3 kilo per stuk. Er word gewogen wat het totaalgewicht is en dan betalen. Onderling is het weer simpel totaalprijs delen door aantal zalmen.
Voor mijzelf doe ik meestal een stuk of 6-8 zalmen per keer. Soms meer, soms minder. Nu 6 stuks want veel tuinfeestjes zitten er voorlopig niet in.

Warm gerookte zalm van de q is doodsimpel maar super lekker en altijd een dikke eye-catcher op feestjes/verjaardagen. Wat niet op gaat, gaat de volgende dag lekker op een wit bolletje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik koop 1-2x per jaar voor zo'n prijs de aanbieding bij de Makro. Is ook prima zalm, verder koop ik daar nooit wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 10:54
Koffie schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 10:08:
[...]
...
Warm gerookte zalm van de q is doodsimpel maar super lekker en altijd een dikke eye-catcher op feestjes/verjaardagen. Wat niet op gaat, gaat de volgende dag lekker op een wit bolletje :9
Klinkt alsof je nog een goed recept weet. :9 Care to share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 08:52

Saffie_time

Why use this? 42!

ShadowBumble schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:51:
[...]

[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zou hier graag een receptje van hebben. O-)
En nee, ik vraag het niet voor een vriend :+

Overigens wat grof gesneden paprika en ui door de saus is wat mij betreft een prima toevoeging

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

jaspernts schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:37:
[...]

Klinkt alsof je nog een goed recept weet. :9 Care to share?
voor een hele zalmzijde:
Pak een mooi rub/pekel * (bijvoorbeeld Grate Goods AllBrine nr 1 of Ca­pe Herb Rub Me­di­ter­ra­nean ro­ast) en voeg dit aan 2 liter water.
de Allbrine is 100 gram per liter, de Ca­pe Herb Rub Me­di­ter­ra­nean ro­ast is 100 gram zout + 2 eetlepels de liter.

Aan de kook brengen en af laten koelen
De zalm in de afgekoelde pekel leggen en lekker een uur of 2 a 3 erin laten liggen
Zalm eruit halen en droogdeppen. Evt nog uurtje in de lucht drogen
Bbq klaarmaken voor indirect, zo laag mogelijke temp (80 a 90 graden)
Voor zalm gebruik ik altijd van die grillmatjes van de action,
Matje op je rooster, zalm erop
cederhout in stukjes breken en op het rooster leggen boven de kolen.
Eventueel nog een beetje rub over de zalm strooien
Laat de zalm zo langzaam mogelijk garen tot een kern van 45 graden

Als je veel eiwitten uit je zalm ziet komen, heb je de dome temp te hoog.

Als je op deze manier je zalm maakt, heb je een schitterende warme zalm die puur van smaak is.
Geen gedoe met hompen suiker erover en donkergekleurde stukken zalm, maar een mooi roze zalm die naar zalm smaakt :)

* Bij de AH hebben ze in het seizoen potjes "Cape Herb Rub Mediterranean roast". Hier kun je een mooi visbrine van maken:
500 gram zout
100 gram Cape Herb Rub Mediterranean roast Albert Heijn
8 laurier blaadjes
2 eetlepel jevenever bessen
1 eetlepel roze peperbessen
1,5 eetlepel gedroogde peterselie
1 eetlepel dille topjes
1 eetlepel venkelzaad

Specerijen even keuzen in de vijzel en samen met het zout in een pot doen. Goed mengen en klaar is je voorraad :Y)
gebruik 100 gram per liter water.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlsccah2WuKe6B4dSSARMIO7brs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IIZxfqluB4UxITNYafhsfqMm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YF11tIKFjnkjCRd8_re9OWLAe5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLEVC6tMZGInudY12zRIAIua.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_7w3THbtXIO_B_guwcXGVNGZVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUpr9L3tmJ2xmotrYDc8Ao7K.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Koffie op 14-05-2020 16:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ebbao schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Ziet er goed uit! Receptje?
Saffie_time schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:50:
[...]

Ik zou hier graag een receptje van hebben. O-)
En nee, ik vraag het niet voor een vriend :+

Overigens wat grof gesneden paprika en ui door de saus is wat mij betreft een prima toevoeging
Cha siu marinade/saus voor een kilo procureur :)

60 ml honing
60 ml sojasaus
45 ml oestersaus
45 ml rijstwijn mirin
1,5 el sesamolie
1,5 el hoisinsaus
1,5 el witte peper
1,5 el Chinese vijfkruidenpoeder
1,5 el (Licht) bruine bastard suiker

Mocht je waarde hechten aan de "rode" kleur kan je er nog twee eetlepels bietenpoeder doorheen gooien maar dat doe ik nooit :)

Even goed mengen, en daarna met je vlees de zipbag in. zoveel mogelijk lucht eruit drukken zodat de marinade goed om je vlees sluit. Avondje van te voren doen vond ik het beste resultaat.

Volgende dag, het vlees uit de zipbag halen (wel rechtophouden anders is je marinade weg :)) en de rest van de inhoud in een klein pannetje.

Vlees op de bbq met een indirecte opstelling, dome temperatuur rond de 160-170 graden.En dan laten garen tot een kern temperatuur van 68 graden (dan gaart hij nog even door tot 70 en blijft het vlees lekker mals).

Daarna nog even 2 minuten kort met directe hitte zodat alles goed kan karameliseren. Afhankelijk hoe dicht je heat deflector op het rooster zit misschien nog even draaien halverwege, ik gebruik zo'n mini lidl eitje en dat zit vrij dicht op elkaar allemaal dus ik draai mijn vlees even bij een kern temperatuur van ongeveer 35 graden. Bij een grote waar toch nog wel een stuk meer ruimte zit tussen de deflector en de gril zou ik hem waarschijnlijk niet draaien.

Tijdens het BBQ van het vlees, pan met het sausje op het vuur en zeker goed even laten koken tot het indikt naar wens. Ik heb het een half uurtje laten pruttelen en toen was het voor mij prima.

[ Voor 17% gewijzigd door ShadowBumble op 14-05-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 23:42
ShadowBumble schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:05:
[...]

[...]

Cha siu marinade/saus voor een kilo procureur :)

60 ml honing
60 ml sojasaus
45 ml oestersaus
45 ml rijstwijn mirin
1,5 el sesamolie
1,5 el hoisinsaus
1,5 el witte peper
1,5 el Chinese vijfkruidenpoeder
1,5 el (Licht) bruine bastard suiker

Mocht je waarde hechten aan de "rode" kleur kan je er nog twee eetlepels bietenpoeder doorheen gooien maar dat doe ik nooit :)

Even goed mengen, en daarna met je vlees de zipbag in. zoveel mogelijk lucht eruit drukken zodat de marinade goed om je vlees sluit. Avondje van te voren doen vond ik het beste resultaat.

Volgende dag, het vlees uit de zipbag halen (wel rechtophouden anders is je marinade weg :)) en de rest van de inhoud in een klein pannetje.

Vlees op de bbq met een indirecte opstelling, dome temperatuur rond de 160-170 graden.En dan laten garen tot een kern temperatuur van 68 graden (dan gaart hij nog even door tot 70 en blijft het vlees lekker mals).

Daarna nog even 2 minuten kort met directe hitte zodat alles goed kan karameliseren. Afhankelijk hoe dicht je heat deflector op het rooster zit misschien nog even draaien halverwege, ik gebruik zo'n mini lidl eitje en dat zit vrij dicht op elkaar allemaal dus ik draai mijn vlees even bij een kern temperatuur van ongeveer 35 graden. Bij een grote waar toch nog wel een stuk meer ruimte zit tussen de deflector en de gril zou ik hem waarschijnlijk niet draaien.

Tijdens het BBQ van het vlees, pan met het sausje op het vuur en zeker goed even laten koken tot het indikt naar wens. Ik heb het een half uurtje laten pruttelen en toen was het voor mij prima.
Wat voor vlees heb je gebruikt? Procureur? Ik zie net pas je edit. Ik zie ook veel char-siu recepten met buikspek, dat wel eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ebbao schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:31:
[...]

Wat voor vlees heb je gebruikt? Procureur? Ik zie net pas je edit. Ik zie ook veel char-siu recepten met buikspek, dat wel eens geprobeerd?
Nog niet maar heb hier wel twee grote (1.5 KG) stukken liggen, waarvan er zeker eentje richting Burned pork ends gaat en de andere nog geen bestemming voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:40

copykat

Good copy isn't bad

Ik weet niet of ik op de juiste plek zit maar ik zou graag wat informatie and advies willen verkrijgen:

Welke gebruiks verschillen heb je met een compact/34cm kamado en een "large" 46cm kamado?
Hoe is het houtskool verbruik? grote verschillen?
(je moet meer massa warmstoken dus ik verwacht een hoger verbruik.)

En de halvemaan artributen, open en een dichte grillplaat, direct met indirect combi's hoeveel is dat nu een beter alternatief dan een beetje ombouwen gedurende de sessies?

Je schiet zo paar honderd euro omhoog voor "die paar centimeters " en ik twijfel een beetje of het verschil in mogelijkheden met een gezins etengebruik tot zijn recht komt. (grote stukken slowcooking van vleesch zijn fantastisch maar als ik telkens er 1kg zelf van moet opeten word ik zelf een EI. en laten staan voor morgen pffff lastigggg :-D )

Ik BBQ meestal gewoon voor 4 (avond eten alla Corona verveling) en die 34cm is dan prima qua opleg hoeveelheid. houd vaak kooltjes over als de magen vol zijn.(leuk voor mashmellows maar ik doof hem liever uit of brand hem schoon.)
(De modulaire inleg systemen zoals Divide & Conquer alla de KJ brengen die zoveel meerwaarde? )

Of is het gewoon jeuk veroorzaakt door teveel internet tijd uit verveling en is mijn G.A.S.(Gear Acquisition Syndrome) overactief?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb onlangs de keuze gemaakt en ben voor een large gegaan met een divide systeem. Vind het oppervlak fijn om voor 4 een complete maaltijd van de bbq te kunnen halen. Als ik hem alleen voor vlees/vis bereiding zou ik voor compact/medium gegaan zijn.

Het verdeelsysteem bevalt goed. Tegelijkertijd verschillende bereidingen. Minder gewissel met roosters.

Wat bij mij ook meespeelde was het prijsverschil. 400 voor een incomplete Grill Guru medium vd AH of 640 voor een grizzly grills large inclusief divide systeem.

Energieverbruik zal zeker voor opstoken stuk hoger liggen. Ben benieuwd hoe het voor lange sessies is. Dan zal het een stuk kleiner worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@PnD
Grizzly is toch vd Bastard importeur/producent?
Net als Grill guru?

De grill guru elite large heeft een mooie setup.(ook zo'n beetje t maximum wat ik wil betalen dus de BGE en KJ vallen vast af...)
Alleen die woodchip feeder. Is een beetje : nodig of zo'n optie die niemand gebruikt?
En verzwakt dat niet de schalen? Elk gat in een keramisch onderdeel met ander materiaal er in is kans op inscheuren denk ik dan.
En RVS en verhiiting word dat niet dof blauw en dan roesten? Gietijzer kan je insmeren met zonnebloem of lijnolie tegen roesten.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Idd 200 fahrenheit als importeur. Volgens mij is de GG Elite gelijk aan de Grizzly Large op uiterlijk na. Chipfeeder vind ik niet erg zinnig, maar dat heb ik voor lief genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
PnD schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:10:
Idd 200 fahrenheit als importeur. Volgens mij is de GG Elite gelijk aan de Grizzly Large op uiterlijk na. Chipfeeder vind ik niet erg zinnig, maar dat heb ik voor lief genomen.
Is inderdaad exact hetzelfde aan de binnenkant. Alleen de buitenkant is iets anders.
Het zijn allebei auplex kamado's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

chevsticks schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:13:
[...]

Is inderdaad exact hetzelfde aan de binnenkant. Alleen de buitenkant is iets anders.
Ja dat glimmende is hopelijk snelvoorbij, net als mn auto niet wassen klaar. 😂
Het zijn allebei auplex kamado's
Is dat slecht? Er zijn zoveel "merken" dat ik niet meer weet wat een " dacia uit een renault fabriek is of een skoda uit de volkswagen" en een echt bagger product als "lada" uit de lada fabriek.

Ik dacht dat grillguru nog wel degelijk was. Dus grizzly dan blijkbaar ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

copykat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:48:
[...]

Ja dat glimmende is hopelijk snelvoorbij, net als mn auto niet wassen klaar. 😂

[...]

Is dat slecht? Er zijn zoveel "merken" dat ik niet meer weet wat een " dacia uit een renault fabriek is of een skoda uit de volkswagen" en een echt bagger product als "lada" uit de lada fabriek.

Op basis van reviews en ervaringen die ik gelezen hebt gaat het volgens mij om volkswagen (auplex), audi (kamado joe) en mercedes (BGE)...en zoals het met auto's ook is: smaken en portemonnee's verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
copykat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 08:48:

[...]

Slecht slecht, tja wat is slecht?
De grootste verschillen zitten ook denk ik in gebruikt materiaal, en de accesoires die er al bij zitten of die uberhaupt beschikbaar zijn en de garantie/service afhandeling.

Voorbeeld: Intratuin verkoopt Urban Chef Kamado, prima ding om te zien. Echter de maten zijn net wat afwijkend dan gangbaar, accesoires....bijna geen specifiek voor het model. Deksel gaat behoorlijk zwaar, vilt ziet er niet uit alsof dat heel lang blijft zitten. Kun je er mee BBQ'en? zeker! Zal een gerecht anders smaken als die van een BGE afkomt? Vast niet!
Maar wat als er iets mee is? Garantie is maar 2 jaar....bij de wat duurdere merken garantie levenslang of iets van 10-20 jaar. En daar is de service over het algemeen aardig geregeld.
Wat als je wat leuke accesoires erop wilt hebben? Tja dat wordt zoeken zoeken zoeken naar de juiste maat en hopen dat het past etc.

Het is uiteindelijk een keuze die je zelf moet maken waar hecht je uit bovenstaande het meeste aan en wat heb je er voor over € ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Martinusz
Klopt, ik heb een plantenboer ding, kopie van de patton. Was net zo duur als een metalschaal weber. (eerst maar zien hoevaak ik t gaan gebruiken dacht ik want plane hamburgers en satesticks deed ik vrij weinig. Dus ik dacht 5 jaar en dan zien we wel verder.)
De maten zijn net ff anders dan andere 15 inch compacts.
Verhogerframe met heatdeflector is onmogelijk te vinden.
Firebox is net ff kleiner.

Zit er aan te denken om de Grill guru compact firebox en hun setterplate te kopen maar ja weer 100 euro verder. Of een 14 inch frame aanpassen, verwijden voor de huidige firebox.
Nog 3 jaar (of langer) genieten en gewoon een "echte" kopen want het werkt verder prima, voorlopig...
Ik heb wel gemerkt dat BBQ op een kamado veel leuker is, meer buiten koken niet alleen vlees bakken wat je met zo'n briketten bak van 50 euro meestal deed.

Dus door investeren of nieuw en oude op MP.
Keuzestressss 😫😁

[ Voor 12% gewijzigd door copykat op 15-05-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Goedemorgen!

Hierbij mijn poging tot het maken van een buitentafel/keuken. Zoals jullie zien, staan er twee bbq's. Het idee is om een simpele houtenconstructie te maken echter met een blad van beton. Zoals jullie zien, loopt het gedeelte in de tuin schuin. Lijkt mij het mooiste om het op maat te maken, kan echter nog niet inschatten hoeveel moeilijker het daardoor wordt? Qua klus ervaring ben ik echt een beginner, dit moet mijn eerste klus wordt.

Qua afmeting

Breedte links 75cm
Breedte rechts 115cm
Voor 350cm
Achter 400cm

Qua hout, wil ik beginnen met balken te kopen van 5x5x400cm en vervolgens de constructie maken. Twijfel nog wel of ik de Weber ook in de tafel installeer, gebruik de Weber zelden. Alleen als er een groep vrienden komt eten echter dat is maar een paar keer per jaar.

Als jullie nog tips hebben, hoor ik het graag. Ga nu opzoek naar een lokale houthandelen en berekenen hoeveel hout ik nodig heb voor de constructie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hXmW8ELgFFtj4dbWbrKm9Ss-RZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o7NmeFQ74LIW2pRYI0TpR8km.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ala5L8Zv0YHvGwgmefbJD9Zgik8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VrAYqeDNKzNQHw47N6T7vgc7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRGxij8S1RkufVfNl4HaoGzlwqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TC4ZNPGUPrpV88FxU2mFBeJR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zelf ben ik geen fan van inbouwtafels, maar zie wel de meerwaarde voor anderen.
Kan je de tafel kwijt ( in een opslag oid ) want dan is het handig om te doen

Zelf heb ik een overkapping gebouwd, en staat de bbq 'los' er onder, met een tafel in hoekopstelling ernaast
Nu sinds een week of 3 ook mijn pizzaoven ingebouwd, en staat er een buitenkeuken
Ik kan alles kwijt wat ik nodig heb ( niet echt, maar mag niet uitbreiden van de mrs )

Bedenk goed hoe je de inzet wilt hebben, droog staan is nl geweldig !!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIUbRPeO_B_n4v53dA5KMjN3jrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McE1KdLXjuoqqMOoIorKX0ab.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHyTMKKpstTVSCBJYhT2EtbIeqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oHEpeXwAojMzq5gWoZPzHYmG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KoeFjbBz155TvJNN8AKAYw7UMgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtUkxlvhajDmQUrvMk3us0HQ.jpg?f=fotoalbum_tile

De laatste is een candid, stiekem genomen foto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vanavond eens burgertjes maken op de kamado. Eerste keer op dat ding :).
Daarna gooi ik denk ik de platesetter erin om een stuk buikspek voor te garen.
Dat moet eerst een uur op 230 en dan nog een uur op 120C.

Lijkt me dat dat laatste niet met de kamado kan qua afkoeltijd. Dan maar in de oven, als het goed is zit de smaak er dan al in.

https://www.epicurious.co...ofuku-pork-belly-50165549

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Boudewijn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:17:

Lijkt me dat dat laatste niet met de kamado kan qua afkoeltijd. Dan maar in de oven, als het goed is zit de smaak er dan al in.

Gewoon na een uur en drie kwartier afknijpen, komt vast wel goed. Gewoon niets tegen het vlees zeggen, dan heeft hij het vast niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Boudewijn schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:17:

Wat aardig werkt is nadat je klaar bent op 230 de platesetter erin mikken en een ovenschaal vol water erop zetten. Ik kan je niet 120 precies beloven, maar dat gaat zeker in de buurt komen. Mocht je gietijzer en RVS al hebben, dan kun je ook het gietijzer eruit halen (aangenomen dat je die gebruikt voor de burgers) en dan RVS terugplaatsen, ook dat zal een stuk temperatuurdaling betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:24:
[...]

Gewoon na een uur en drie kwartier afknijpen, komt vast wel goed. Gewoon niets tegen het vlees zeggen, dan heeft hij het vast niet door.
Ik zou dan net voor het eerste uur al terugknijpen, aangezien je omlaag wilt.
Als je de schuiven dicht zet, dooft het vanzelf tot acceptabele temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Paitor schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:25:
[...]

Wat aardig werkt is nadat je klaar bent op 230 de platesetter erin mikken en een ovenschaal vol water erop zetten. Ik kan je niet 120 precies beloven, maar dat gaat zeker in de buurt komen. Mocht je gietijzer en RVS al hebben, dan kun je ook het gietijzer eruit halen (aangenomen dat je die gebruikt voor de burgers) en dan RVS terugplaatsen, ook dat zal een stuk temperatuurdaling betekenen.
Ja daar zat ik ook over te denken. Toen ik hem net had heb ik wat zitten spelen met water om af te koelen, maar ik merkte dat een 13" kamado toch iets makkelijker afkoelt dan een grote :X. Toch maar ff proberen straks,

Sterker nog, ik denk dat ik na de burgers het gietijzer eruit haal (moet er toch uit ivm plaatsen platesetter) en dan het RVS erin. Op het RVS gaar ik in een ovenschaal de varkensbuik.
Na +- 50 mins knijp ik de boel af en zet ik een 2e ovenschaal met water op het rooster, en eventueel nog wat koud gietijzer.

@418O2 ja het zou op zich niet zo heel nauw moeten komen. Maar toch. Ik wil dingen graag heel goed doen. En het is 2.5kg , dat is wel zonde als je dat vernaggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@FreshMaker
Als ik dat in mn tuin wil kan ik netzo goed de schutting verhogen en dat overkappen......
😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:34:
@FreshMaker
Als ik dat in mn tuin wil kan ik netzo goed de schutting verhogen en dat overkappen......
😂
Goed plan ;)

of wil je dat niet horen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Voor wie trouwens op zoek is naar het "XENOS/Big Bazaar" gietijzeren pannetje, ik zag gister bij de Hanos dat die ze ook verkopen. Mogelijk wel duurder dan bij Big Bazaar want als ik het goed herinner was hij €7,XX ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

FreshMaker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:37:
[...]

Goed plan ;)

of wil je dat niet horen :+
Die zelfde mrs als bij jou , maar dan mijne, word dan lawaai ig als ik de tuin zo ombouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
copykat schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:02:
[...]Die zelfde mrs als bij jou , maar dan mijne, word dan lawaai ig als ik de tuin zo ombouw :+
Ik heb dan wat meer geluk daar in, de mijne heeft (on)dank(szij) de corona ( horecasluiting ) zelf binnen al lawaai genoeg gemaakt met schuren, laminaat en nieuwe foto's ophangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

FreshMaker schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 12:23:
[...]

Ik heb dan wat meer geluk daar in, de mijne heeft (on)dank(szij) de corona ( horecasluiting ) zelf binnen al lawaai genoeg gemaakt met schuren, laminaat en nieuwe foto's ophangen.
Hier idem. Ik heb RTL4 al aangeschreven voor een nieuw actueel TV programma: "Help, mijn vrouw wil klussen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:14:
[...]

Hier idem. Ik heb RTL4 al aangeschreven voor een nieuw actueel TV programma: "Help, mijn vrouw wil klussen".
Ik reageer tegenwoordig al op de vraag "hoe is het thuis"
Met :
Het huis is te klein, na 2 maanden Corona

- niet vanwege de ruzie, maar er zijn geen projecten meer te verzinnen ( die ze LEUK vindt .... )
Want de ramen zemen, badkamer en schuur opruimen, begint ze echt niet aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Die van mij verzint allerlei projecten en ik moet t uitvoeren.....
Zo heb ik nooit tijd voor slowcooking.... 😉

[ Voor 26% gewijzigd door copykat op 15-05-2020 14:10 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism