Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 81 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:29
Navi schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:57:
Eens iets heel anders, ik gebruik een Magma Grill op de boot, is een BBQ op gas helemaal van RVS.
Geheel demonteerbaar dus als je gaat varen kan hij in een bijbehorende tas.

[Afbeelding]

Werkt uitstekend!
Wel uitkijken met hamburgers flippen :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
Sbakker1982 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:57:
Heeft iemand ervaring met een controller, bijv. flame boss, en is dat zijn geld nou waard voor een kamado?
Heb je al een kamado?

Ik heb er geen behoefte aan. Op een uds ofzo zou ik het wel willen, maar op een kamado hoef ik het niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:56

zeroday

There is no alternative!

Dennis1812 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 19:59:
@IdieEasy paar aanmaakblokjes erin gooien. Is hij zo opgewarmd.
Van 110 naar 200+ lukt mij ook niet met de lidl kamado zonder opnieuw aan te steken. En 't vlees is er dan toch vanaf dus heeft er geen last van.
wat ik zelf doe: 3 aanmaakblokjes (van die natuurlijke) erin leggen (even verdelen in een driehoek), aansteken en dan de houtskool erop. Daarna de schuiven open en ongeveer 15 tot 20 minuten wachten. Eigenlijk zou het nog wat langer moeten.

als het kleine ei dan z'n basistemperatuur heeft met de klep onder en boven de temperatuur 'vast zetten' en met de ene houtskool gaat dat beter dan met de andere heb ik gemerkt. Marabu houtskool kan heel mooi een 'lage' temperatuur vast houden waarin naar mijn mening Quebracho houtskool sneller reageert en een hogere verbrandingstemperatuur aanhoud. (ik hoor graag of bij andere dat hetzelfde gevoel geeft). Met die laatste zat ik elke keer te klooien omdat ie te snel doorschoot, bij Marabu niet.

Als ik na x uur klaar ben dan heb ik meestal nog 1/2 tot 1/3 van de houtskool onverbrand. Ik zet dan meestal alle schuiven 100% open en hop .. binnen 10 minuten gaat ie naar hogere temperaturen. En ook hier weer: bij de Quebracho gaat ie hoger dan de Marabu. Ik hergebruik mijn houtskool niet omdat ik eigenlijk elke keer hetzelfde beginpunt wil hebben. Ga ik verder met hergebruikte kool van een vorige sessie dan is mijn gevoel dat het hergebruikte er sneller doorheen vliegt en dus ook sneller tot zn eindverbranding komt en ik dus qua temperatuur en tijd 'tekort' gaat komen (maar ook hier: het is een gevoel) en naar mijn mening zal elke kamado zo zijn eigen karakterstieken hebben waarin je overal moet fine-tunen.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 02:49:
[...]

Heb je al een kamado?

Ik heb er geen behoefte aan. Op een uds ofzo zou ik het wel willen, maar op een kamado hoef ik het niet
Ja en temperatuur is goed te regelen. Maar het feit dat het volledig geregeld wordt, is wel lekker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 10:19
zeroday schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:50:
[...]
als het kleine ei dan z'n basistemperatuur heeft met de klep onder en boven de temperatuur 'vast zetten' en met de ene houtskool gaat dat beter dan met de andere heb ik gemerkt. Marabu houtskool kan heel mooi een 'lage' temperatuur vast houden waarin naar mijn mening Quebracho houtskool sneller reageert en een hogere verbrandingstemperatuur aanhoud. (ik hoor graag of bij andere dat hetzelfde gevoel geeft). Met die laatste zat ik elke keer te klooien omdat ie te snel doorschoot, bij Marabu niet.
Ik had ook zo'n vermoeden dus ben eens gaan googlen en ik kwam op deze site:

https://kokenmetvuur.nl/info/houtskool-overzicht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31
Navi schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:57:
Eens iets heel anders, ik gebruik een Magma Grill op de boot, is een BBQ op gas helemaal van RVS.
Geheel demonteerbaar dus als je gaat varen kan hij in een bijbehorende tas.

[Afbeelding]

Werkt uitstekend!
Mocht je ooit kolen overwegen, dan is een Cobb barbecue ook een optie. Deze wordt niet warm aan de onderkant waardoor je deze ook icm een polyester boot kan gebruiken. Deze heb ik om die reden ook aangeschaft. Alleen de boot heb ik inmiddels alweer verkocht. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:56

zeroday

There is no alternative!

Faxie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 07:54:
[...]

Ik had ook zo'n vermoeden dus ben eens gaan googlen en ik kwam op deze site:

https://kokenmetvuur.nl/info/houtskool-overzicht/
Ik vind die test heel goed, in dit geval heb ik dat bij mijn eerste zak ook gedaan: ik wilde lang en laag dus koop ik quebracho want die zit laag in de grafiek .. Maar mijn ervaring en gevoel zegt dus dat ie dus sneller en lastiger te reguleren is dan ten opzichte van een zak met Marabu. En dat kan dus te maken hebben met welk doel je een bepaalde koolsoort gaan gebruiken. En om op een andere manier te testen? Lijkt me niet te doen ;)

Ik denk dan ook dat je zelf moet blijven experimenteren en op den duur zeg je: dat is het hout waarbij ik me lekker voel ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 20:20
Ik kwam zojuist deze tegen bij de Timco; https://timcovoordeelmark...outskoolbarbecue-bbq-egg/, Heeft iemand enig idee of dat deze de moeite waard is voor een beginner?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:23
418O2 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 02:49:
[...]

Heb je al een kamado?

ik heb pas een smobot gekocht. vooral omdat ik met mijn igrill temp meter geen bereik meer had binnen. dan maar meteen een controller op wifi met twee vleesprobes.

bevalt super goed. kamado aansteken, wokkels laten uitgloeien en dan klep dicht, temperatuur instellen en niks meer afstellen tot je vlees erop gaat. daarvoor ging ik toch regelmatig op en neer om te zorgen dat ik niet doorschoot. wat vaak betekende dat ik te traag naar mijn doeltemperatuur ging.

wat ook bevalt is dat ik de controller gewoon op een powerbank kan doen. ook geen stroom nodig. en natuurlijk dat ik gewoon zonder kopzorgen een paar uur weg kan als de beefribs/pulldd pork etc op de grill liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

demokert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:17:
Ik kwam zojuist deze tegen bij de Timco; https://timcovoordeelmark...outskoolbarbecue-bbq-egg/, Heeft iemand enig idee of dat deze de moeite waard is voor een beginner?
Te duur, hetzelfde ei is bij een Action te koop voor 99 euro als ik mij niet vergis.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Wootlock schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:34:
[...]

Te duur, hetzelfde ei is bij een Action te koop voor 99 euro als ik mij niet vergis.
het Action Lidl ei heeft ook een beter scharnier; daarbij zit hij aan de achterkant met een set veren (gelijk aan de duurdere/grotere modellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 19:53
Heeft iemand ervaring met een controller, bijv. flame boss, en is dat zijn geld nou waard voor een kamado?
Ik heb een flame boss, en ik ben er erg blij mee. Vooral omdat je de kamado aan kan zetten, temperatuur instellen en dan heb je er eigenlijk geen omkijken meer naar. Je kunt dan ook nog even weg. Ook een nacht doorhalen is met zo'n apparaat zonder slaapgebrek mogelijk.

Ik gebruik 'm vooral als ik recepten heb die langer dan 1,5 uur oid duren, anders regel ik het gewoon zelf met de schuifjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-09 20:20
dyrc schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:44:
[...]

het Action ei heeft ook een beter scharnier; daarbij zit hij aan de achterkant met een set veren (gelijk aan de duurdere/grotere modellen).
Zijn die eitjes van de Action aan te raden? 100 euro voor een Action artikel uitgeven gaat tegen al mijn principes in namelijk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Ik vind het voor hele lange sessies (10 uur+ ) die 's nachts door gaan toch echt wel een uitkomst.
Ik gebruik hem nu ik hem heb ook voor de korte sessies.

In principe is het niet nodig, maar toch wel heel erg makkelijk.

Ik heb overigens een smobot , werkt zonder ventilator. Flameboss is net zo goed, maar ik ben altijd al dol geweest op nieuwe gadgets. Dus werd het de smobot :P
_VoiD_ schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:53:
[...]

wat ook bevalt is dat ik de controller gewoon op een powerbank kan doen. ook geen stroom nodig. en natuurlijk dat ik gewoon zonder kopzorgen een paar uur weg kan als de beefribs/pulldd pork etc op de grill liggen.
Dat is inderdaad ook perfect. Geen gedoe met stroom.

[ Voor 24% gewijzigd door chevsticks op 06-05-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
demokert schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Zijn die eitjes van de Action aan te raden? 100 euro voor een Action artikel uitgeven gaat tegen al mijn principes in namelijk haha
Die mini's zijn bijna allemaal 1 pot nat, ik had hem destijds van Blokker (groene variant), bij de Lidl heb je zwarte, Action mat zwart en zo zijn er nog wel een aantal.
Ik zou er echter nooit meer dan 100,- euro voor betalen, die van de Lidl/Action gaan soms in de aanbieding voor de helft weg. Mijne destijds 2 voor 100 euro bij blokker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
_VoiD_ schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 08:53:
[...]

ik heb pas een smobot gekocht. vooral omdat ik met mijn igrill temp meter geen bereik meer had binnen. dan maar meteen een controller op wifi met twee vleesprobes.

bevalt super goed. kamado aansteken, wokkels laten uitgloeien en dan klep dicht, temperatuur instellen en niks meer afstellen tot je vlees erop gaat. daarvoor ging ik toch regelmatig op en neer om te zorgen dat ik niet doorschoot. wat vaak betekende dat ik te traag naar mijn doeltemperatuur ging.

Wat heeft de doorslag gegeven voor de Smobot ipv een Fireboard of Flame Boss of anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-09 08:07
Standeman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Op de doos staat 40-100mm en over het algemeen lijkt het redelijk te kloppen.

[Afbeelding]

Aansteker is denk ik zo'n cm of 5
Vergelijk Welkoop houtskool, erg variabel in grootte. Hierdoor wil ik nog en roostertje vlechten voor in het kolenmandje in de kamado zodat de kleine stukjes er is niet direct doorheen vallen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cfbp4U5_b9JBWBM9AFboYTyrTIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KdfZuY6k6Ek1TAcTNKkxI5h0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:46
Ik heb een Pitmaster IQ 120. Je kunt er tot op de graad nauwkeurig je kamado mee instellen. Ik gebruik hem alleen voor echt lange low en slow cooks, zoals een brisket die ik afgelopen zaterdag om 23.30 op de big green egg heb gelegd. Daarna rustig gaan slapen. De brisket heeft er 16 uur op gelegen op 105 graden en ik heb er geen omkijken naar gehad. Pulled pork is ook zoiets, maar een kippetje low and slow voor een uurtje of drie doe ik ‘met de hand’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
GregoryVG schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Wat heeft de doorslag gegeven voor de Smobot ipv een Fireboard of Flame Boss of anderen?
Ik vond het zelf erg prettig dat hij zonder ventilator werkt maar met de normale trek van de kamado.
En dat hij op een powerbank werkt is een fijne bonus.

Vriend van me heeft de flameboss, werkt net zo goed.

Onder de streep maakt het niks uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:23
GregoryVG schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:16:
[...]

Met name dat ik het geforceerd toevoegen van lucht door een fan een wat minder mooie oplossing vind dan een servogestuurd daisy wheel. Ook dat ik geen stroomkabel hoef te leggen sprak me aan (al was er wel gewoon een buitenstopcontact voorhanden). Het resultaat zal gelijk zijn, helemaal met de fireboards en flame boss met geregelde fans (ipv aan/uit) :)

Nadeel van de Smobot is mogelijk wel dat het niet in staat zal zijn om een dood vuur opnieuw aan te jagen, iets dat bij een fan wel makkelijker zal gaan.

De meatprobes van de smobot zijn trouwens veel te groot en dik als je kleine stukken vlees maakt. Ik gebruik dan gewoon de probes van de weber igrill (die passen ook, en zijn veel kleiner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-09 12:58
Zo'n tempcontroller staat bij mij ook wel hoog op het lijstje.
Ik hou van pulled pork, pulled beef en wil straks ook brisket proberen wanneer ik mijn kamado binnen krijg.
Laatste keer dat ik een boston butt van 5kg maakte was ik namelijk ook 16 uur bezig, het is fijn wanneer je snachts gewoon kunt slapen en je ook eens op tijd klaar bent voor het avond eten ipv 9 uur s'avonds.. :)

Sinds vorige week toen ik de kamado besteld heb, zit ik ook te kijken naar andere accesoires..
Ik schrok hoe snel het opliep qua prijzen.. Een meater+, spit, tempcontroller, gietijzer, pizzasteen, looflighter en wat andere dingen en je zit zo aan de 1000 euro aan extra accesoires.. 8)7

Maarja gelukkig heb ik niet alles tegelijk nodig en gaan we komende jaren de verzameling rustig uitbouwen.

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:44
Heb een GMC pellet bbq en ik ben aan het kijken voor wat goedkopere pellets dan de pellets van GMC zelf (via green-forest). Nou ben ik deze tegen gekomen op Amazon.de (en ook besteld om te proberen) :

Fumosa grillpellets van puur hardhout, 15 kg, 100% natuurlijk houten pellets voor pizzaoven & grill

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/2bsZt644/71brroed19-L-AC-SL1500.jpg

Iemand ervaring mee met een pellet BBQ ?

[ Voor 5% gewijzigd door vortexnl1982 op 06-05-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmorren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:34
Martinusz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:10:
[...]

Die mini's zijn bijna allemaal 1 pot nat, ik had hem destijds van Blokker (groene variant), bij de Lidl heb je zwarte, Action mat zwart en zo zijn er nog wel een aantal.
Ik zou er echter nooit meer dan 100,- euro voor betalen, die van de Lidl/Action gaan soms in de aanbieding voor de helft weg. Mijne destijds 2 voor 100 euro bij blokker :P
@Martinusz Ik lees dat dus best vaak over die afprijzing. Het lukt me alleen niet om te achterhalen rond welke tijd die eitjes bij bijvoorbeeld Lidl voor de helft gaan. Jij enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 13:44
Rmorren schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:46:
[...]

@Martinusz Ik lees dat dus best vaak over die afprijzing. Het lukt me alleen niet om te achterhalen rond welke tijd die eitjes bij bijvoorbeeld Lidl voor de helft gaan. Jij enig idee?
Mijn Lidl ei vorig jaar eind juni/begin juli gekocht voor 50. Dit was 1 of 2 weken nadat deze 'regulier' in de Lidl winkels lag voor 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:26

dragonhaertt

@_'.'

Gister heb ik via de ING rentepuntenwinkel een Weber 5730 besteld. (180 euro)
Ik kon de meerwaarde van de Master Touch of Master Touch Premium niet echt zien.

Voor het deksel-mechanisme heb ik liever gewoon de simpele versie. De extra 'gratis' GBS accessoires zijn wel leuk, maar die kan ik later ook los aanschaffen als ik zou willen.

Nu maar eens een leuk stuk vlees zoeken om de BBQ mee te ontmaagden!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Tja meestal nadat de actie officieel is afgelopen en ze nog voorraad hebben :) of ze komen er nog wat tegen in een magazijn ofzo. Je moet er wel beetje geluk mee hebben inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
[...]

Die van ons ook vorig jaar in juli voor 50 of iets dergelijks gekocht. Inmiddels vind ik 100 ook een zeer prima prijs hiervoor ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hopjesvla79 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:35:
[...]

Die van ons ook vorig jaar in juli voor 50 of iets dergelijks gekocht. Inmiddels vind ik 100 ook een zeer prima prijs hiervoor ;)
Ik heb hem voor 90E bij de action gekocht (en de baasvrouw ook een) en heb er prima lol aan beleefd. Het echte werk is besteld en komt volgende week vrijdag, maar de prijs-kwaliteitsverhouding van een "echte" is heel veel slechter dan dat Auplex ding dat hier nu staat ;)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmorren
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:34
Top, ik ga juni/juli gewoon even in de gaten houden. Geen haast.. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X19Jpqv8PQy8DonEheXSBiwih9c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JSuORcl1J0HhkvKUSIl95tQS.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/torZU0T5vs2BJg1C9NqY73JP6ss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mED1FdQusSaK5zxsG2Bvez0J.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xakUk5dogFPJkVcRip9wgSl1s1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wNMc52v4qPgxMQOoMMdkpyuu.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDc3YSzXHS4MOGBgFb_Set__YVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDAkfLT9qHCxNP3tvf5uZcNw.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDZLDjOKCLKZ8pcG_r8ZKVgz620=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mOiGgylc3xQuJEyxgQulYTQf.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVIHI5dIzJZhCrgrMO-fzbjfji8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjdWmpxxa0WfmfugJNTymeRB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k8XiMpY3em1ce3kVBngw93jq6o8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWOhO7liRObZ1ZDlwzZQkoem.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2qWR9Uvmhai1mo89Kb6payWfyg4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZaaUUqqXoYj40u5zjHJoBBpM.jpg?f=fotoalbum_tile

Dikke ribs van de sligro, gepofte aardappels, mais en groene asperge

Toetje cinnabuns

Geslaagde avond :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dalike
  • Laatst online: 14-09 22:32
Net melding gekregen dat morgen mijn Lidl eitje afkomt :-) Ze zal mooi staan langs mijn Boretti Robusto gasBBQ.
nu alleen nog dat pannetje vinden, een Bekvam in huis halen en we kunnen aan de slag!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vanavond pizza op de Q.
Ging vele malen beter dan de vorige keer. Minder klachten ook van de gezinsleden :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvP6m5IvYGmJQRo8yfeXuxRcRlM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjwJOeTPfH3FscSd8iUa6h4u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r1S57aU2BRC0ly5A8CKQVBLQ8RU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eJqQ71TpyVIhQJZNifHWuF7g.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige keer (eerste keer) was ik full blown Chernobyl gegaan en wam de hell vragen of de vlammen wat lager mochten.
Deze keer net als low&slow aan 1 kant de kolen en de rest van de q geen kolen. Duurt wat langer voordat de steen op terparmatuur is, maar stukken beter controleerbaar.
Ook deze keer geen bloem op de steen maar polenta.
Nog binnenkort een 3e keer lekker prutsen en dan durf ik een eigen deeg wel aan :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cwGie-5W0OtKLn_Caap6GI2eb2U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xduiUedye7oj6ZbO46H5VRG9.jpg?f=fotoalbum_large

[URL="https://tweakers.net/i/QPbEbUOZUF3PTgxig5_KrmeqvbI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZxVZ4WYXboc3kX5AI9u3Ju6t.jpg?f=user_large",,"1"][
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adKiRmKVeEOAseIYZzyIQT-mIcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foNche526qtsJHcmvFijXdkI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Koffie op 06-05-2020 22:01 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Laatst online: 10-08 15:46
Koffie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:59:
Vanavond pizza op de Q.
Ging vele malen beter dan de vorige keer. Minder klachten ook van de gezinsleden :D

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vorige keer (eerste keer) was ik full blown Chernobyl gegaan en wam de hell vragen of de vlammen wat lager mochten.
Deze keer net als low&slow aan 1 kant de kolen en de rest van de q geen kolen. Duurt wat langer voordat de steen op terparmatuur is, maar stukken beter controleerbaar.
Nog binnenkort een 3e keer lekker prutsen en dan durf ik een eigen deeg wel aan :Y)

[Afbeelding]

[URL="https://tweakers.net/i/QPbEbUOZUF3PTgxig5_KrmeqvbI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZxVZ4WYXboc3kX5AI9u3Ju6t.jpg?f=user_large",,"1"][
[Afbeelding]
Pizza ziet er heerlijk uit. Maar het is en blijf een lastig iets om van de Q te maken. Mijn vrouw had het laatst ineens over de Ooni Koda. Wij hebben de gasvariant bij de Makro gezien en ze vond het wel een mooi/handig apparaat. (Dat is een kamado toch ook? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Koffie schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:59:
Vanavond pizza op de Q.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je de saus 2cm van de rand af houdt krijg je een mooiere rand. Die komt dan beter omhoog en bruineert dan ook wat mooier.

Verder nette pizza, wel heel veel spul erop >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29

PnD

like in Pinda ^_^

Krijg morgen de Grill Guru Medium geleverd van de AH actie. Ik ben aan het twijfelen geslagen of ik hem wil houden. Accesoires zijn lastig te krijgen. Overweeg de Grizzly Grills Large Kamado dan is hij gelijk vrij compleet qua accesoires. Beetje groter kan ook geen kwaad lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PnD schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:23:
Krijg morgen de Grill Guru Medium geleverd van de AH actie. Ik ben aan het twijfelen geslagen of ik hem wil houden. Accesoires zijn lastig te krijgen. Overweeg de Grizzly Grills Large Kamado dan is hij gelijk vrij compleet qua accesoires. Beetje groter kan ook geen kwaad lijkt me...
Groter is altijd beter he >:)

* Boudewijn aait zijn 13" Auplex eitje.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 07-05-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de Grill Guru compact. Vond de medium een te kleine overstap dus als ik al eens overstap op wat anders wordt het een large versie. Maar ondertussen werkt mijn compact ook nog meer dan prima. Dus in dat opzicht hoef ik niks nieuws. Daarbij vind ik €600+ aan alleen een kamado best een smak met geld. Ik moet mijn huidige maar eens vaker gaan gebruiken wil ik een large echt nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Krijg morgen de Grill Guru Medium geleverd van de AH actie. Ik ben aan het twijfelen geslagen of ik hem wil houden. Accesoires zijn lastig te krijgen. [...]
Ik heb hem net in elkaar gezet. Ik moet nog even goed kijken, maar zo op het oog lijkt het erop dat veel van die accessoires van andere merken hier ook wel mee zouden moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15-09 16:09
dragonhaertt schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 16:00:
Gister heb ik via de ING rentepuntenwinkel een Weber 5730 besteld. (180 euro)
Ik kon de meerwaarde van de Master Touch of Master Touch Premium niet echt zien.

Voor het deksel-mechanisme heb ik liever gewoon de simpele versie. De extra 'gratis' GBS accessoires zijn wel leuk, maar die kan ik later ook los aanschaffen als ik zou willen.

Nu maar eens een leuk stuk vlees zoeken om de BBQ mee te ontmaagden!
Ik sta ook op het punt een 57cm Weber te kopen, maar ik denk dat ik juist wél voor de Master Touch Premium (E5775) ga, vanwege:
- Scharnierend deksel lijkt mij juist erg handig
- Het rooster is van RVS en niet verchroomd
- Het rooster is geschikt voor GBS accessoires en de sear grate zit er al bij. Wil ik meer dan hoef ik dat GBS rooster niet eerst apaprt aan te schaffen.
- Meegeleverde houtskoolring + warmteverdeler
- 'Char baskets' i.p.v. de rails die je kolen tegen moet houden
- Rubberen wielen i.p.v. plastic
- Beugel voor de iGrill (of gewoon dat Ikea ding of andere magnetische vleesthermometer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Jorizzz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:43:
[...]

Ik sta ook op het punt een 57cm Weber te kopen, maar ik denk dat ik juist wél voor de Master Touch Premium (E5775) ga, vanwege:
- Scharnierend deksel lijkt mij juist erg handig
- Het rooster is van RVS en niet verchroomd
- Het rooster is geschikt voor GBS accessoires en de sear grate zit er al bij. Wil ik meer dan hoef ik dat GBS rooster niet eerst apaprt aan te schaffen.
- Meegeleverde houtskoolring + warmteverdeler
- 'Char baskets' i.p.v. de rails die je kolen tegen moet houden
- Rubberen wielen i.p.v. plastic
- Beugel voor de iGrill (of gewoon dat Ikea ding of andere magnetische vleesthermometer)
Het deksel is het enige wat je niet zomaar erbij kan kopen. Voor het prijsverschil kan ik makkelijk een GBS rooster en char baskets aanschaffen, maar als je een scharnierend deksel wil dan snap ik de keus!
Ik vond het de extra kosten niet echt waard, eerst maar eens hiermee spelen.

Ik kan zelf wel een hitteschild e.d. fabriceren (leuke DIY projectjes!), en als ik later een keer een GBS rooster wil aanschaffen kan dat altijd nog. Voor 150 euro kan je toch redelijk wat accessoires later aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 15-09 16:09
dragonhaertt schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Het deksel is het enige wat je niet zomaar erbij kan kopen. Voor het prijsverschil kan ik makkelijk een GBS rooster en char baskets aanschaffen, maar als je een scharnierend deksel wil dan snap ik de keus!
Ik vond het de extra kosten niet echt waard, eerst maar eens hiermee spelen.

Ik kan zelf wel een hitteschild e.d. fabriceren (leuke DIY projectjes!), en als ik later een keer een GBS rooster wil aanschaffen kan dat altijd nog. Voor 150 euro kan je toch redelijk wat accessoires later aanschaffen.
Jij hebt hem ook wel voor een hele mooie prijs gekocht zie ik, 180 euro. Gangbare prijzen voor de 5730 en de 5775 zijn nu resp. ~250 en ~350 euro. Zit dan 100 euro tussen. Daar haal je geen Weber GBS rooster, char baskets, houtskoolring en warmteverdeler voor. Tuurlijk kan je van alles in elkaar knutselen, maar ik heb het zelf liever kant en klaar. Keuzes, keuzes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 11-09 20:59
Caelorum schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:39:
[...]

Ik heb hem net in elkaar gezet. Ik moet nog even goed kijken, maar zo op het oog lijkt het erop dat veel van die accessoires van andere merken hier ook wel mee zouden moeten werken.
Hij staat thuis, maar ik ben aan het wachten op de accessoires van Kamado Grills. Ik denk dat die het ook druk hebben, want heb daar zondag al een bestelling geplaatst. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Iemand een idee wat een gangbare prijs is voor een 2e hands Weber Master Touch GBS van 3-4 jaar oud?
Dus zonder scharnierende deksel en hitteschild?

Ik wil die van mij verkopen zodra de kamado binnen komt, ik zie op MP prijzen van 200 euro voor een 2e handsje, maar dit lijkt mij vrij hoog aangezien je voor 250-270 een 5730 kunt kopen (zonder GBS rooster welliswaar).

Zou 150-170 euro een reeele prijs zijn?? Incl orginele beschermingshoes, kolenmandjes, brikettenstarter, en een doos ecobrasa briketten die ik nog over zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 15-09 12:48
komt omdat iedereen zo'n ding koopt en dan gaan de accessoire hard natuurlijk.
maar voor met ze 2en is het prima te doen hoor, nadeel is alleen dat je voor low en slow een platesetter moet gebruiken waardoor je oppervlak wat je kan gebruiken ineens aanzienlijk minder wordt.

maar voor die 200 euro is het wel een mooie kamado om wat te proberen natuurlijk en mocht je hem 2e hands kwijt willen hoef je er niet zoveel verlies op te draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:16
Paar mooie dagen in het verschiet, dus vrijdag en zaterdag gaat de Q weer aan. Ik heb nog een Hereford rib-eye van +- 350 gram en procureur van 1,5 kilo, die zijn nu alvast aan het ontdooien. Heeft er iemand een mooi (low&slow) gerecht voor de rib-eye? En welk recept volgen jullie voor een relatief kleine pulled pork? De vorige keer heb ik deze gevolgd, maar altijd leuk om weer iets nieuws te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Voor vanavond een beenhammetje op de BGE, zometeen even in de marinade leggen. Als voorafje Jalapeño Poppers. Alleen nog even bedenken of ik de witte asperges op de BGE ga doen of toch gewoon maar even kort koken :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

verstappen33 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 13:41:
Iemand een idee wat een gangbare prijs is voor een 2e hands Weber Master Touch GBS van 3-4 jaar oud?
Dus zonder scharnierende deksel en hitteschild?

Ik wil die van mij verkopen zodra de kamado binnen komt, ik zie op MP prijzen van 200 euro voor een 2e handsje, maar dit lijkt mij vrij hoog aangezien je voor 250-270 een 5730 kunt kopen (zonder GBS rooster welliswaar).

Zou 150-170 euro een reeele prijs zijn?? Incl orginele beschermingshoes, kolenmandjes, brikettenstarter, en een doos ecobrasa briketten die ik nog over zal hebben?
Of voor 180 euro bij de ING rentepuntenwinkel een nieuwe 5730 kopen ;)
Je kent vast iemand die bij de ING zit. De hoeveelheid punten die je moet inleveren is ook buitenproportioneel weinig voor deze aanbieding.
Volgens mij mag je ook 2x dit artikel bestellen per rekeninghouder. Dus je kan me ook een PM sturen

Jep, lezen is moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

dragonhaertt schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:23:
[...]

Of voor 180 euro bij de ING rentepuntenwinkel een nieuwe 5730 kopen ;)
Je kent vast iemand die bij de ING zit. De hoeveelheid punten die je moet inleveren is ook buitenproportioneel weinig voor deze aanbieding.
Volgens mij mag je ook 12x dit artikel bestellen per rekeninghouder. Dus je kan me ook een PM sturen
Ik begreep dat hij hem zelf wil verkopen omdat er een kamado aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Paitor schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:24:
[...]

Ik begreep dat hij hem zelf wil verkopen omdat er een kamado aankomt?
Excuus, ik kan niet lezen.
Dit scherm is ook veel te klein :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Paitor schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:22:
Voor vanavond een beenhammetje op de BGE, zometeen even in de marinade leggen. Als voorafje Jalapeño Poppers. Alleen nog even bedenken of ik de witte asperges op de BGE ga doen of toch gewoon maar even kort koken :)
meestal zie je de groene op de bbq, zou dat een specifieke reden hebben?
Wij eten alleen witte goud van de lokale boer, eigenlijk nog nooit groene geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Martinusz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Wij eten alleen witte goud van de lokale boer, eigenlijk nog nooit groene geprobeerd :)
Haha ja dat was precies mijn twijfel, maar hier hebben ze wel een prima receptje denk ik: https://www.biggreenegg.e...ecepten/gegrilde-asperges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
@dragonhaertt ik wil hem idd zelf verkopen.

@Paitor, witte asperges kan prima op de bbq zoals in jou recept. even voorkoken tot bijna gaar kan natuurlijk ook en dan even kort grillen voor de grillmarks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik had dit weekend lam op de bbq, ongeveer anderhalf uur denk ik? Daar lagen groene asperges, vleestomaten en kastanjechampignons bij en dat was allemaal lekker gaar. Dus groene asperges kunnen zeker op de bbq, ook zonder voorkoken

witte eet ik dan weer nooit, want die lust vrouwlief niet (zegt ze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

verstappen33 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:39:
@dragonhaertt ik wil hem idd zelf verkopen.

@Paitor, witte asperges kan prima op de bbq zoals in jou recept. even voorkoken tot bijna gaar kan natuurlijk ook en dan even kort grillen voor de grillmarks.
Heb een gietijzeren rooster wat half plaat, half rooster is. Beenhammetje gaat denk ik op het rooster en de asperges dan op de grill plaat, eigen vocht laat ze mogelijk nog wat beter gaar stomen hoop ik. Fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Hoi, wat is nou een goed recept voor een BBQ beginner.

Het mag helaas geen rood vlees zijn, en het liefst sta ik niet 3 uur achter de bbq (de voorbereiding mag wel wat tijd kosten daarentegen). Btw, ik heb ook geen hele grote bbq, zon kleine smokey joe.

Ik heb toegang tot een goede slager en kook in de normale keuken best aardig al zeg ik het zelf.

Wat zijn jullie favorieten?

[ Voor 8% gewijzigd door Trapezoid op 07-05-2020 17:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InfoTracer
  • Laatst online: 15-09 17:01
Trapezoid schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:31:

Het mag helaas geen rood vlees zijn, en het liefst sta ik niet 3 uur achter de bbq (de voorbereiding mag wel wat tijd kosten daarentegen). Btw, ik heb ook geen hele grote bbq, zon kleine smokey joe.

Ik heb toegang tot een goede slager en kook in de normale keuken best aardig al zeg ik het zelf.

Als hapjes ben ik fan van Moink balls.
https://www.bbq-nl.com/moink-balls/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

franssie

Save the albatross

@Trapezoid Alles wat je in een pan maakt vwb vlees kan gewoon op het rooster. Als je de temperatuur wat beter onder controle hebt na verloop van tijd kan je je BBQ ook als oven inzetten (dat is bij een Joe denk ik makkelijker met geperste kolen dan echt houtskool).
Beenham is altijd wel makkelijk en lekker. Of een rollade. Garnalen spiezen maken etc (moet je wel grote rauwe kopen, bijvoorbeeld die van de LIDL zijn prima).
Edit en zalm op een plankje ceder hout doet het ook altijd goed hier.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 07-05-2020 18:12 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ben even zoekende waar ik wat lekkere kruidige worsten en spareribs (ongemarineerd) online kan bestellen. Zie wel wat webshops in de topicstart, maar heeft iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sbakker1982 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:13:
Ben even zoekende waar ik wat lekkere kruidige worsten en spareribs (ongemarineerd) online kan bestellen. Zie wel wat webshops in de topicstart, maar heeft iemand aanbevelingen?
Ja, de webshops in de ts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Trapezoid schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 17:31:

Gyros (bbq tijd 15-30 minuten)
Moink Balls (uurtje bbq tijd)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Martinusz schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Zowel groen, als wit gaan er hier op
Niet voorkoken, doe je met ribs ook niet ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/350BrE6avsgmDKDldRB-rKqyjL8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AjdWmpxxa0WfmfugJNTymeRB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOWIsz5yM6VMBQcIFmKPOCCoYRo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ep1dVfYUCrvy0nXHcWh7aXDf.jpg?f=fotoalbum_tile

De mais, daarentegen ... die heb ik wel 5 minuten in water met zout en suiker voorgekookt

[ Voor 3% gewijzigd door FreshMaker op 07-05-2020 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:19:
[...]

Ja, de webshops in de ts. :)
Ja en heeft er dan nog 1 de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Laatst online: 15-09 12:48
Sbakker1982 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:00:
[...]

Ja en heeft er dan nog 1 de voorkeur?
https://www.bbquality.nl/...2zFwdYEAQYASABEgKnjPD_BwE
Top worsten

En verder kan je daar ook gerust ander vlees bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Knoop maar doorgehakt 🤗 uiteraard gelijk even testen en als eerste gelakte wortels erop 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bMzfAWVDBgg5tZYO5ks1x9Dub9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4pkM3TcRkVEf3JMXnTXh8wPp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0t1Yun08LMgKbsf7K3Gadm26RGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brXh4VPXADnnOpT84RCThrY9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
PnD schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:34:
Knoop maar doorgehakt 🤗 uiteraard gelijk even testen en als eerste gelakte wortels erop 🙈

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Adviseren ze geen inbranding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

418O2 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:49:
[...]

Adviseren ze geen inbranding?
Nee, alleen 3x onder de 250 graden blijven. Heb hem op 200 gehad.

Morgen maar eens een echte maaltijd bereiden 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uo9vs1vgisLd7yx8Bv0iM9Dsubw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNY9OCoWrbWDAZYxIquouyOI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door PnD op 07-05-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Vorig jaar ook een action eitje gekocht. Na maanden op de grond aanklooien bijna besloten hem weg te doen maar toch maar Bekvam tafeltje gekocht. Dit is het resultaat nu: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lymftjFREj2Lz9Hv1ACsSWu1VY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aNMG9C0zW5xM1OhnDniIZqsV.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zoek nu alleen nog een 13” pizzas teen en een verhoging maar dat zal wel ergens custom made moeten worden. Tips zijn welkom!

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans Esselink
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 11:08
@Martinusz
De reden die ik kan bedenken is simpel witte asperges moet je altijd schillen in verband met draadjes en de groene asperges eigenlijk nooit.

Groene asperges hebben een robuustere smaak beter geschikt voor de Bbq.
De witte zijn subtieler van smaak.

[ Voor 22% gewijzigd door Hans Esselink op 07-05-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Stampre schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:18:
Ik zoek nu alleen nog een 13” pizzas teen en een verhoging maar dat zal wel ergens custom made moeten worden. Tips zijn welkom!
Kamadogrills.nl heeft ze meen ik, al zal dat zoals veel van hun dingen 'eind mei' zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hans Esselink schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:40:
@Martinusz
De reden die ik kan bedenken is simpel witte asperges moet je altijd schillen in verband met draadjes en de groene asperges eigenlijk nooit.

Groene asperges hebben een robuustere smaak beter geschikt voor de Bbq.
De witte zijn subtieler van smaak.
Vochtpercentages zijn ook heel anders. Natte spullen bruineren minder mooi.

Andere vraag: vandaag komt mijn 'dure' kamado binnen. Jeej... maar hoe verzekeren jullie die?
Hij komt bij de baasvrouw te staan en die merkte dit op, terecht punt. Hij komt in een hoes in de tuin te staan met een schutting eromheen... En is niet in je eentje daaroverheen te tillen. Desondanks is een diefstalverzekering best aardig. Het kifid heeft echter in een uitspraak tussen een verzekerde en Aegon in ik meen 2017 gesteld dat een bbq geen onderdeel is van je inboedel. Hoe doen jullie dat?

Ik wilde sowieso een muuranker en een staalkabel ter preventie inzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

De kids en de CEO van de familie hebben besloten dat zij dit weekend pizza en burgers van de Q willen hebben.

Ik maak meestal Spiff burgers maar die komen mij nu wel mijn neus uit . Zag op het atbbq.com YouTube channel dat zij burger maand hebben en deze keer hadden zij grilles cheese smash burger. Nu wil ik die wel een keer maken maar niet dit weekend.

Iemand anders killer burger recept?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:31
@Boudewijn Ik had toendertijd mijn verzekering gebeld en het werd met een notitie toegevoegd aan mijn inboedel verzekering.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:02

ShadowBumble

Professioneel Prutser

backupdevice schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:55:
De kids en de CEO van de familie hebben besloten dat zij dit weekend pizza en burgers van de Q willen hebben.

Ik maak meestal Spiff burgers maar die komen mij nu wel mijn neus uit . Zag op het atbbq.com YouTube channel dat zij burger maand hebben en deze keer hadden zij grilles cheese smash burger. Nu wil ik die wel een keer maken maar niet dit weekend.

Iemand anders killer burger recept?
De Clue van een Smash burger is juist de eenvoud :) maar "Noskos" heeft een prima "how to" hiervoor staan op zijn blog: https://www.bbq-nl.com/smashburger/

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
backupdevice schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:55:
Ben jij niet de CEO ?
Ik anders wel .... het probleem ontstaat hier vaak bij de CFO ..... Die laat mij mijn gang ( gelukkig ) niet altijd gaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verstappen33
Boudewijn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 07:50:
[...]

Vochtpercentages zijn ook heel anders. Natte spullen bruineren minder mooi.

Andere vraag: vandaag komt mijn 'dure' kamado binnen. Jeej... maar hoe verzekeren jullie die?
Hij komt bij de baasvrouw te staan en die merkte dit op, terecht punt. Hij komt in een hoes in de tuin te staan met een schutting eromheen... En is niet in je eentje daaroverheen te tillen. Desondanks is een diefstalverzekering best aardig. Het kifid heeft echter in een uitspraak tussen een verzekerde en Aegon in ik meen 2017 gesteld dat een bbq geen onderdeel is van je inboedel. Hoe doen jullie dat?

Ik wilde sowieso een muuranker en een staalkabel ter preventie inzetten.
Check je verzekering, er zijn er maar enkele die het standaard in hun polis hebben staan.
Ikzelf zit bij Reaal met mijn inboedelverzekering, en die heeft bbq's specifiek genoemd in hun polisvoorwaarden dat er bij schade (storm etc) en ook bij diefstal het gedekt is tot 5.000 euro per gebeurtenis..

Daarnaast heb ik een WA+ verzekering, dit houdt ik wanneer ik schade aan mijn eigen spullen veroorzaak (of de kinderen), dat dit ook verzekerd is (wel met een eigen risico van 150 euro)..
Dus als ik de kamado een keer laat vallen bij het verplaatsen of iets dergelijks, of de kinderen schoppen er keihard een bal tegen aan dan is dat gewoon gedekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja de verzekering is er vaag over online , ik ga ze even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Laatst online: 03-09 15:43
Heb nu nog geen week de Grill Guru staan, maar heb hem bijna elke dag aangehad
Maar ik vraag me af hoe tillen jullie nu het rooster op en haal je de plate setter weg als je van indirect naar direct grillen gaat.
Dat ding is toch loeiwarm en kan je ook niet zomaar even ergens neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

FreshMaker schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:07:
[...]

Ben jij niet de CEO ?
Ik anders wel .... het probleem ontstaat hier vaak bij de CFO ..... Die laat mij mijn gang ( gelukkig ) niet altijd gaan
Perceptie vs realiteit. Ach ik beschouw mijzelf als de CFO

Maar niemand een lekker recept voor een killer burger. Hoeft niet smash te zijn

[ Voor 11% gewijzigd door backupdevice op 08-05-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Enige waar mijn vrouw over klaagt is dat ik teveel rommel heb, gelukkig niet waar ik mijn geld aan uit geef.
Voordeel van ieder een eigen spaar rekening..
Zo hoeft zij zich niet druk te maken over mijn uitgaven en ik niet over haar uitgaven..

Ik hoef me pas bij de CFO te melden wanneer mijn rekening leeg is en ik beslag wil leggen op de gezamelijke rekening. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Interpolis dekt de boel trouwens, ook als we niet samenwonen en mijn bbq bij de baasvrouw (de verzekerde) staat.

Nice! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Wij hebben een all risk woon verzekering waarin alles zit. Alles wat in de tuin staat is dan meeverzekerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Het is altijd fijn als je de bbq met een gerust hart kunt laten staan in de tuin..
Een collega van mij heeft enkele jaren geleden een BGE gekocht, dik 2000 euro voor neergeteld..
Binnen 48 uur gestolen uit de tuin.
Poort open gebroken en zo de tuin uitgerold.

Nu hebben ze een heel sterk vermoeden gehad dat het buren zijn geweest, of misschien wel de transporteur die een tip heeft gegeven aan iemand.

Maar de verzekering dekte dus niets (behalve de schade aan de poort).
De dader is nooit gevonden..

Toen ik dus vorige week mijn KJ3 wilde bestellen dus ook eerst even de verzekering gecheckt ongeacht dat ik wel in een "veilige" buurt woon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
roefje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:33:
Maar ik vraag me af hoe tillen jullie nu het rooster op en haal je de plate setter weg als je van indirect naar direct grillen gaat.
Goede handschoenen kopen, daarmee kan je als je snel werkt zonder problemen die dingen optillen.
eventueel zou je het met een tang kunnen doen, maar dat is vrij irritant vind ik zelf. Valt er snel uit, en dan heb je mooie mozaïek stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Heeft iemand deze pizza peel? https://www.grillguru.nl/...izza-peel-steel-foldable/
Ik kan werkelijk op het hele internet nergens de afmetingen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

roefje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 09:33:
Heb zo'n speciale bbq handschoen en doe er nog een extra theedoek tussen. Ik heb een gietijzeren platsetter van the Bastard, moet dan wel vrij snel zijn anders komt de hitte er nog doorheen.. :P Ik zet hem dan op de grond naast mijn Bastard op een metalen rekje.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:32
Is het normaal dat een Kamado allemaal minuscuul kleine scheurtjes heeft overal onder de laklaag? Of is dat gewoon het materiaal waar deze van gemaakt is?

Ook merk ik dat de topvent van mijn Kamado Joe los zit. Toen ik hem monteerde kon ik hem vrij stevig in de band drukken en zat hij redelijk vast. Echter nu na een paar keer stoken zit hij los. Hij draait al op het moment dat ik de schijf open wil schuiven.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die craquele is vrij normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Ik heb een el cheapo rooster voor mijn 47 weber gekocht, deze kan natuurlijk niet "open" om lekker handig de indirect mand bij te vullen. Nu wil ik de juiste maat afzagen en een scharnierachtig ding freubelen met koperdraad.

Is er een bezwaar om hier koperdraad voor te gebruiken ?

En,dit staat vanavond op de planning.

https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/kip-kaas-bacon-rolletjes/

Gisteravond voorbereid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMK6wfBUvGIJipTD0sqj0yPRyK0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ln1F2zZ1Ag7kPooe2pDhgq3g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 11-09 20:59
backupdevice schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:08:
[...]

Perceptie vs realiteit. Ach ik beschouw mijzelf als de CFO

Maar niemand een lekker recept voor een killer burger. Hoeft niet smash te zijn
Ik maak altijd mijn burgers (125gr) met rundergehakt, fijn gehakte knoflook, komijn, paprikapoeder, peper en zout. Samen met deze burgersaus en wat toppings naar keuze heb je een geweldig broodje hamburger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

douwe.nl schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:29:
Ik heb een el cheapo rooster voor mijn 47 weber gekocht, deze kan natuurlijk niet "open" om lekker handig de indirect mand bij te vullen. Nu wil ik de juiste maat afzagen en een scharnierachtig ding freubelen met koperdraad.

Is er een bezwaar om hier koperdraad voor te gebruiken ?

En,dit staat vanavond op de planning.

https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/kip-kaas-bacon-rolletjes/

Gisteravond voorbereid.

[Afbeelding]
Koper smelt bij 1085 graden Celsius. Ga je dat halen in je BBQ is dan de grote vraag ;).
Verder zou ik het plastic wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 22:42
Boudewijn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:13:
[...]

Koper smelt bij 1085 graden Celsius. Ga je dat halen in je BBQ is dan de grote vraag ;).
Verder zou ik het plastic wel verwijderen.
Haha ja precies, uiteraard kaal koperdraad.

Kon me geen reden bedenken waarom niet maar dacht check het toch even aangezien er eten bereid word op de Q :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ebbao schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 14:19:
Paar mooie dagen in het verschiet, dus vrijdag en zaterdag gaat de Q weer aan. Ik heb nog een Hereford rib-eye van +- 350 gram en procureur van 1,5 kilo, die zijn nu alvast aan het ontdooien. Heeft er iemand een mooi (low&slow) gerecht voor de rib-eye? En welk recept volgen jullie voor een relatief kleine pulled pork? De vorige keer heb ik deze gevolgd, maar altijd leuk om weer iets nieuws te proberen.
heb je enig idee aan welke tijden ik moet denken als ik dat mini pulled pork recept ga volgen? Geen probleem om vroeg op te staan, maar als alles al tegen lunchtijd klaar is (ok ..dat zou geen probleem zijn) ipv rond avondeten...

En hoeveel gram is een plak procureur van 3 cm dik..? Mis net de essentiële dingen in het recept..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik denk dat als je echt vroeg op staat (uurtje of 6 voor de lunch) je het wel redt ;) . Bij een kleine procureur dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 08-05-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Boudewijn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:32:
Ik denk dat als je echt vroeg op staat (uurtje of 6 voor de lunch) je het wel redt ;) . Bij een kleine procureur dan.
:P
haal ik het avondeten op zondag zeker inderdaad

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt procureur ook sous-vide garen, kun je het gewoon 's nachts aan laten staan. Is wel wat klinischer qua smaak dus afgrillen/roken is wel slim... maar daar heb je 's ochtends alle tijd voor. Ja het is minder mooi, maar zeker effectief.

offtopic:
Zo doen de supermarkten/fabrikanten het ook gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
het idee van het recept is juist dat je gemakkelijk een kleine hoeveelheid kan maken (geen probleem om wat over te hebben, maar voor 2 personen zit ik niet op 2,5 kilo vlees te wachten). Ik ga er dus van uit dat door de kleine hoeveelheid ook de tijden wat korter zijn, maar hoe kort? :?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Voor vanavond moet ik in het appartement hiernaast zijn
Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEdi8PNujLU0UHjs2iTHY-hIVvc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bUVS4rBreq5ySQ01SG1T0bog.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VLPEfOzuUyKIlOUochd4clN0xSI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tbnaFc3nuLEoKPoPvMHnVDiy.jpg?f=fotoalbum_tile

Pizza en Bolussen
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:40:
het idee van het recept is juist dat je gemakkelijk een kleine hoeveelheid kan maken (geen probleem om wat over te hebben, maar voor 2 personen zit ik niet op 2,5 kilo vlees te wachten). Ik ga er dus van uit dat door de kleine hoeveelheid ook de tijden wat korter zijn, maar hoe kort? :?
Het probleem is doodleuk dat BBQ en low en slow gewoonweg geen tijden heeft, alleen benaderingen.
En die zijn ook bij benadering.
low en slow gaat op temperatuur, het ene stuk vlees is de andere niet, je hebt te maken met spierweefsel, bindweefsel en daarnaast de temperatuur van de BBQ / omgeving

[ Voor 22% gewijzigd door FreshMaker op 08-05-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:16
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:29:
[...]

heb je enig idee aan welke tijden ik moet denken als ik dat mini pulled pork recept ga volgen? Geen probleem om vroeg op te staan, maar als alles al tegen lunchtijd klaar is (ok ..dat zou geen probleem zijn) ipv rond avondeten...

En hoeveel gram is een plak procureur van 3 cm dik..? Mis net de essentiële dingen in het recept..
Ik had een procureur van 1,4 kg en is de vorige keer rond 09.30 op de q gegaan om rond 16.00 er weer af te gaan. Een en ander is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je de temp stabiel kan houden, en het verschilt ook per stuk vlees (de ene procureur is klaar bij 92 graden, de ander pas rond 95 graden.

Maar, aangezien het vlees zelf heel lang warm blijft, zou ik gewoon lekker vroeg beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
FreshMaker schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 12:41:
[...]

Voor vanavond moet ik in het appartement hiernaast zijn
Het Grote Zelf Pizza Bakken topic - Deel 2

[Afbeelding][Afbeelding]

Pizza en Bolussen

[...]

Het probleem is doodleuk dat BBQ en low en slow gewoonweg geen tijden heeft, alleen benaderingen.
En die zijn ook bij benadering.
low en slow gaat op temperatuur, het ene stuk vlees is de andere niet, je hebt te maken met spierweefsel, bindweefsel en daarnaast de temperatuur van de BBQ / omgeving
tuurlijk, ik snap wel dat het allemaal benaderingen zijn, maar er zijn natuurlijk ranges waar je in werk die je een handreiking geven. Maar las net ergens dat je er ongeveer een uur tot anderhalf uur per pond vlees mag rekenen , dus ik ga daar maar eens een beetje van uit.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@Hopjesvla79
Je kan evt ook een dag eerder klaarmaken, en op de dag zelf alleen naverwarmen ( desnoods op de BBQ )

Ik maak mijn PP altijd in grotere batches, en vries het per 250gr in.
Of er nu 1 of 8 kilo op het rooster ligt :)
Pagina: 1 ... 81 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism