Ik heb besloten te wachten op de Masterbuilt
Vandaag ook de 'Lidl Green Egg' binnengekregen en direct getest met pizza's (deeg gisteren gemaakt).Salv schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:13:
Afgelopen vrijdag is hier ook het Lidl eitje binnen gekomen en ondanks het idee was om deze pas te gaan gebruiken in onze nieuwe woning ( verhuizen van appartement naar rijtjes huis ) gezien het in ons appartement steeds een trap op en af is om de Q te controleren op de gemeenschappelijke buitenplaats, leek het ons gewoon niet handig.
Aangezien vandaag toch een stay at home day is er toch maar voor gekozen om de Q dit weekend te gebruiken. Afgelopen zaterdag een bavette erop, wilde het vlees toch eens proberen. Na een dry run om de temperatuur een beetje te leren kennen en de Q in te wijden ging het vlees erop, enkele minuutjes aan beide kanten en na 49 graden eraf gehaald zodat die kon rusten en het smaakte goed!
Ondanks het stuggere vlees toch zeer goed van smaak een mooie bark en mooi in de garingHierdoor toch maar besloten om vandaag pulled pork proberen te maken. Zaterdag bij de lokale keurslager een kilo procureur gehaald en deze zondag avond in de rub gezet. Vriendin lief is werken en zal rond een uurtje of 7 thuis zijn, dit geeft mij mooi de tijd om iets uit te slapen en niet om 7 uur al het vlees op de Q te leggen
![]()
Temperatuur regelen is nog even wennen maar hij hangt momenteel mooi rond de 110 graden voor het eerste uur, het appel rookhout doet goed z'n werken, dus heb er wel vertrouwen in dat het met de tijd goed gaat komen![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Nu was ik benieuwd wat je, op je laatste foto, onder het rooster hebt geplaatst (en natuurlijk ook Waarom?
In het algemeen erg leuk en inspirerend om dit topic zo eens door te lezen!
Zo te zien is dat het gietijzeren pannetje als deflector en wat aluminiumfolie om vet e.d. Op te vangen denk ik zo.gms007 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:44:
[...]
Vandaag ook de 'Lidl Green Egg' binnengekregen en direct getest met pizza's (deeg gisteren gemaakt).
Nu was ik benieuwd wat je, op je laatste foto, onder het rooster hebt geplaatst (en natuurlijk ook Waarom?).
Float like a butterfly, sting like a bee.
Mijn vraag sluit mooi aan bij de reacties van @Exigence en @Sarpo...
Ik twijfel tussen de Masterbuilt en de Grizzly. De laatste is bijna €130,- goedkoper, maar bij de Masterbuilt heb ik een 'beter' gevoel omdat deze uit de stal van KJ komt.
Kan iemand mij verder helpen?
Ik twijfel tussen de Masterbuilt en de Grizzly. De laatste is bijna €130,- goedkoper, maar bij de Masterbuilt heb ik een 'beter' gevoel omdat deze uit de stal van KJ komt.
De Grizzly is grofweg € 100,- goedkoper en komt met wat meer accesoires. Met name divide & conquer en de kolenmand zijn interessant denk ik. De chipfeeder is leuk, maar lijkt mij geen toegevoegde waarde.Beun schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:12:
Mijn vraag sluit mooi aan bij de reacties van @Exigence en @Sarpo...
Waarom ik wacht op de Masterbuilt is:
- gevoel (Kamado Joe stal)
- Kamado Joe Classic accesoires passen
- Kunststof zijtafels in plaats van hout
- Volledig zwart, in plaats van grijs met glimmend RVS (vind de Grizzly niet mooi)
Het divide & conquer systeem ga ik later van bekijken of het voor toegevoegde waarde heeft, eerst maar zo.
De Grizzly heeft volgens mij nog steeds het meeste waar voor je geld in deze prijsklasse. Maar een aantal bijzaken heeft mij doen besluiten wat meer geld uit te geven. Gevoel en smaak hebben ook een sterke vinger in de pap.
[ Voor 13% gewijzigd door Exigence op 02-05-2020 22:25 ]
Dit gevoel wat jij hebt deel ik dus ook. Door het feit dat het uit de KJ stal komt voelt het 'beter' aan.Exigence schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 22:21:
[...]
De Grizzly is grofweg € 100,- goedkoper en komt met wat meer accesoires. Met name divide & conquer en de kolenmand zijn interessant denk ik. De chipfeeder is leuk, maar lijkt mij geen toegevoegde waarde.
Waarom ik wacht op de Masterbuilt is:
- gevoel (Kamado Joe stal)
- Kamado Joe Classic accesoires passen
- Kunststof zijtafels in plaats van hout
- Volledig zwart, in plaats van grijs met glimmend RVS (vind de Grizzly niet mooi)
Het divide & conquer systeem ga ik later van bekijken of het voor toegevoegde waarde heeft, eerst maar zo.
De Grizzly heeft volgens mij nog steeds het meeste waar voor je geld in deze prijsklasse. Maar een aantal bijzaken heeft mij doen besluiten wat meer geld uit te geven. Gevoel en smaak hebben ook een sterke vinger in de pap.
Maak het wel zelf warm, telt dat ook 😀Koffie schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:08:
[...]
Homemade gyros van procureur idd heerlijk ja!
Maak je er nog zelf flatbread bij ?
Hoe hebben jullie de Q spullen opgeruimd? Ik heb dossier kast in gebruik waar alles in staat en ligt. Lekker opgeruimd en netjes
:strip_exif()/f/image/IE2Cn6TmB0mOIxZPBssltNQZ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 51% gewijzigd door backupdevice op 03-05-2020 07:35 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Leuk. Ik heb een paar zakken gekregen bij m'n Kamado Joe. Beuken en Hickory. Sinds m'n vader en ik veel hout stoken heb ik uit de voorraad ook wat blokjes appel gezaagd. Toevallig vorige week een grote ring 'eiken' gevonden, welke al 3 jaar ligt te drogen. Ik moet eens kijken hoe ik deze grote jongen ik blokjes ga krijgen. Heb jij dit gedaan met de kettingzaag?Tiwazz schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:47:
Vandaag peren en kersenhout gezaagd, ze hebben een poos gedroogd. Peren hout (links was een mooie tak, kersenhout vooral klein spul.
Regelen jullie zelf je rookhout of kopen jullie dit voornamelijk?
[Afbeelding]
edit: iemand raadde mij aan om de schors te verwijderen en niet mee te roken. Bij jou zit deze er nog wel op. Ervaringen?
[ Voor 6% gewijzigd door virtualJac op 03-05-2020 09:20 ]
there's no tweak without the tweaker
@backupdevice
Ik heb mijn spul in een stelling kast staan in de schuur. Houtskool en briketten op de grond. Alleen de doos kokos paste er mooi bij
.
:strip_exif()/f/image/dRUTT7yoKKjjA1xwgTizq5aq.jpg?f=fotoalbum_medium)
@virtualJac
Ik heb de kersenhoutjes met een decoupeerzaag gezaagd waarbij ik de houtjes vast had gezet in een bankschroef. De peren hout was een dikke tak die heb ik met een handzaag gezaagd en gesplit met een bijl.
Schor eraf halen zal wellicht beter zijn omdat je niet weet wat voor beestjes er in zitten denk ik. Ik laat het gewoon zo.
Ik heb mijn spul in een stelling kast staan in de schuur. Houtskool en briketten op de grond. Alleen de doos kokos paste er mooi bij
:strip_exif()/f/image/dRUTT7yoKKjjA1xwgTizq5aq.jpg?f=fotoalbum_medium)
@virtualJac
Ik heb de kersenhoutjes met een decoupeerzaag gezaagd waarbij ik de houtjes vast had gezet in een bankschroef. De peren hout was een dikke tak die heb ik met een handzaag gezaagd en gesplit met een bijl.
Schor eraf halen zal wellicht beter zijn omdat je niet weet wat voor beestjes er in zitten denk ik. Ik laat het gewoon zo.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Ik kan niet voor hem spreken, maar ik rook al jaren met schors, als dat aan het blok vast zit.virtualJac schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:19:
[...]
edit: iemand raadde mij aan om de schors te verwijderen en niet mee te roken. Bij jou zit deze er nog wel op. Ervaringen?
Nooit verschil geproefd tussen met of zonder.
Nein!
Flatbread is echt easy peasy!
350 gram zelfrijzend bakmeel
1 theelepel bakpoeder
350 milliliter yoghurt volle yoghurt
Voeg alle ingredienten bij elkaar in een beslagkom en roer door elkaar
Stuif wat bloem op je werkblad en kneed het deeg door elkaar, een minuutje goed kneden is voldoende
Stuif wat bloem in een beslagkom en doe het deeg hier in, dek de beslagkom af met een doek en zet even een uurtje weg
Verdeel je deeg in 6 gelijke hoeveelheden
Stuif wat bloem op je werkblad en rol uit tot 6 rechthoekige platte broden
Leg de deeglappen op een rooster boven de hete kooltjes, 1 tot 2 minuten per kant (in een pan kan ook)
Hoe hebben jullie de Q spullen opgeruimd? Ik heb dossier kast in gebruik waar alles in staat en ligt. Lekker opgeruimd en netjes
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/OOhsNTYJ2FP5qkbXr7GbeVqo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LqZjTzcBO2OqSTx52hbJWLI4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZMTk5p571ZFOiwZLRvPQXM5D.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb kastruimte onder het werkblad van mijn buiten keuken. Vorige week heb ik daar wat plankjes in gemaakt en wat Ikea Trofast bakken in gehangen.
Houtskool ligt in de schuur op gestapeld. Onder mijn werkblad staat een blauwe ton:
:strip_exif()/f/image/idgRzUY87TBRC5zxr7ndrAfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier pas een zak van 12 kilo in 1 keer in. Zodra de bodem in zicht is gaat het gruis de groene bak in en stort ik er een nieuwe zak in leeg.
[ Voor 10% gewijzigd door Koffie op 03-05-2020 12:31 ]
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
In het makro krantje staat wat spul van tarrington house, de grillpan en grill rooster lijkt me wel wat. Zou dit ook passen op een Webermaster touch GBS? Of moet je het dan boven op het rooster zetten, iemand ervaring?
https://www.makro.nl/cat/...House-Grill-pan#tabAnchor
https://www.makro.nl/cat/...-House-Grillrooster-30-cm
https://www.makro.nl/cat/...House-Grill-pan#tabAnchor
https://www.makro.nl/cat/...-House-Grillrooster-30-cm
[ Voor 34% gewijzigd door ndonkersloot op 03-05-2020 12:26 ]
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Nette werkplek en bedankt voor het recept. Dit is iets wat altijd van pas komtKoffie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:22:
[...]
Nein!
Flatbread is echt easy peasy!
350 gram zelfrijzend bakmeel
1 theelepel bakpoeder
350 milliliter yoghurt volle yoghurt
Voeg alle ingredienten bij elkaar in een beslagkom en roer door elkaar
Stuif wat bloem op je werkblad en kneed het deeg door elkaar, een minuutje goed kneden is voldoende
Stuif wat bloem in een beslagkom en doe het deeg hier in, dek de beslagkom af met een doek en zet even een uurtje weg
Verdeel je deeg in 6 gelijke hoeveelheden
Stuif wat bloem op je werkblad en rol uit tot 6 rechthoekige platte broden
Leg de deeglappen op een rooster boven de hete kooltjes, 1 tot 2 minuten per kant (in een pan kan ook)
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb kastruimte onder het werkblad van mijn buiten keuken. Vorige week heb ik daar wat plankjes in gemaakt en wat Ikea Trofast bakken in gehangen.
Houtskool ligt in de schuur op gestapeld. Onder mijn werkblad staat een blauwe ton:
[Afbeelding]
Hier pas een zak van 12 kilo in 1 keer in. Zodra de bodem in zicht is gaat het gruis de groene bak in en stort ik er een nieuwe zak in leeg.
Dat ziet er handig uit! Gaat het toevallig over deze 30 liter uitvoering: https://www.kruizinga.nl/...3-osnp/nieuw/53-osnp2-30/ ?Koffie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 12:22:
[...]
[Afbeelding]
De masterbuilt is een mooi ding. Maar vorig jaar was er een leuke deal met Black Friday ivm Kamado Joe 2. Dan is het verschil nog steeds 400 euro maar dan heb je de Air Hinge, de verbeterde dichting en het D&C systeem.
Als je geen haast heb kan je lekker lang tobben. Maar de masterbuilt ziet er gewoon degelijk uit. Maar als deze naast de KJ1 zet welke je voor 900 euro vindt, dan heb je de D&C erbij en de aspan.
Laten we het gewoon complex maken want uiteindelijk smaakt het vlees niet beter
Als je geen haast heb kan je lekker lang tobben. Maar de masterbuilt ziet er gewoon degelijk uit. Maar als deze naast de KJ1 zet welke je voor 900 euro vindt, dan heb je de D&C erbij en de aspan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Daar ligt het bekende gietijzeren pan onder als heat deflector. Bij mij geen succes bij een Xenos of Big Bazar dus voor mij was de intratuin 20cm gietijzer pannetjegms007 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:44:
[...]
Vandaag ook de 'Lidl Green Egg' binnengekregen en direct getest met pizza's (deeg gisteren gemaakt).
Nu was ik benieuwd wat je, op je laatste foto, onder het rooster hebt geplaatst (en natuurlijk ook Waarom?).
Zo blijft voor mij het gietijzeren pannetje toch schoon is het na een sessie gewoon het folie weg gooien en geen rook of geur van de vorige sessie
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Beide kun je los kopen en hou je nog 200 euro overChevy454 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:42:
De masterbuilt is een mooi ding. Maar vorig jaar was er een leuke deal met Black Friday ivm Kamado Joe 2. Dan is het verschil nog steeds 400 euro maar dan heb je de Air Hinge, de verbeterde dichting en het D&C systeem.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ziet er goed uit! Past alles van dit setje op de GG medium?maxoss schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:24:
[...]
https://kamadogrills.nl/p...dium-18-inch-model-basis/
Voor hetzelfde geld een pizzasteen extra ten opzichte van die set van GG
Wellicht bestel ik die ipv de GG set..
toettoett
Ik zal eens kijken hoeveel liter. Had ze nog staan en gewoon een zak in gedumptmrooding schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:39:
[...]
Dat ziet er handig uit! Gaat het toevallig over deze 30 liter uitvoering: https://www.kruizinga.nl/...3-osnp/nieuw/53-osnp2-30/ ?
Shit, om 9 uur een procureur erop was toch iet te voorzichtig. Ik zit al ruim op de 92
Hij ligt nu op een andere q met een handdoek er overheen, onder het deksel
Ingepakt laten en zo laten? Of nu al maar gaan pullen en straks wat opwarmen ?
To pull or not to pull?
maxoss schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:23:
Voor de geïnteresseerden. Onderstaand de platesettler van kamadogrills icm grill guru medium
[Afbeelding]
Hier dezelfde vraag. Regenhoes en pizzasteen passen beide ook goed? Dan is het een mooie vervanger van de GG set en bestel ik hem ook.Thecola schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:05:
[...]
Ziet er goed uit! Past alles van dit setje op de GG medium?
Wellicht bestel ik die ipv de GG set..
Ligt eraan hoe laat je wilt gaan eten denk ik? Pullen en daarna opwarmen met beetje cola of appelsap in steelpan heeft hier vorige week heel goed gewerkt.Koffie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:14:
[...]
Ik zal eens kijken hoeveel liter. Had ze nog staan en gewoon een zak in gedumpt![]()
Shit, om 9 uur een procureur erop was toch iet te voorzichtig. Ik zit al ruim op de 92
To pull or not to pull?
Zelf was ik om half 5 klaar en met standaard folie dicht laten en afkoelen was deze om 18:00 nog steeds zeer warm in de kern. Dus als je rond 18:00 wilt weten denk ik goed inpakken wikkelen in theedoek en opbergen dan blijft deze zeker nog wel een uur of 2 / 3 goed warm.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ons ben Hollanders, dus tussen 5 en half 6 mot er gegeten wordenSalv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:20:
[...]
Ligt eraan hoe laat je wilt gaan eten denk ik? Pullen en daarna opwarmen met beetje cola of appelsap in steelpan heeft hier vorige week heel goed gewerkt.
Zelf was ik om half 5 klaar en met standaard folie dicht laten en afkoelen was deze om 18:00 nog steeds zeer warm in de kern. Dus als je rond 18:00 wilt weten denk ik goed inpakken wikkelen in theedoek en opbergen dan blijft deze zeker nog wel een uur of 2 / 3 goed warm.
Kern is nu 90, dus denk dat ik 'm gewoon ff zo ingepakt laat en dan straks pullen.
Leuk grafiekje van de PP
Groen = rooster tenp
Oranje = kern temp
Groen = rooster tenp
Oranje = kern temp
:strip_exif()/f/image/WxnOeLU0QUHpbv5U7emp6PBs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door Koffie op 03-05-2020 15:55 ]
Ik zou hem lekker laten liggen. Heb ik keer een hele nacht de pulled pork ingepakt laten rusten.Koffie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:14:
[...]
Ik zal eens kijken hoeveel liter. Had ze nog staan en gewoon een zak in gedumpt![]()
To pull or not to pull?
Was de volgende ochtend nog lauw en pulled perfect!
Ik heb een Joetesserie en vet syndroom.
Krijg niet echt een mooi opvangbakje onder de spit om te zorgen dat er geen vet op de kolen vallen. Nu een Ikea braadslede precies onder de spit tegen de kolen , gevuld met zand. Nog steeds dat er van die vieze vetrook omhoog komt.
Is echt een dingetje voor mij, ik vind dat zo stinken en heb tot heden nog geen oplossing die voor werkt gevonden
Tjee dokkus, bakje draaien is de oplossing.....
Krijg niet echt een mooi opvangbakje onder de spit om te zorgen dat er geen vet op de kolen vallen. Nu een Ikea braadslede precies onder de spit tegen de kolen , gevuld met zand. Nog steeds dat er van die vieze vetrook omhoog komt.
Is echt een dingetje voor mij, ik vind dat zo stinken en heb tot heden nog geen oplossing die voor werkt gevonden
[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 03-05-2020 17:04 ]
deels offtopic.
Ik zoek een manier om 1 of 2 kleine stukjes houtskool te "ontsteken". Denk momenteel aan een handheld mini gasbrander op aanstekergas, maar ik zoek eigenlijk iets handigers.
Op dit moment worden de kooltjes op een gasfornuis gelegd.
Ik zoek een manier om 1 of 2 kleine stukjes houtskool te "ontsteken". Denk momenteel aan een handheld mini gasbrander op aanstekergas, maar ik zoek eigenlijk iets handigers.
Aluminium buisje met een waxinelichtje of zo?
Kun je het doel uitleggen? Dat denkt wat makkelijker mee (Y)joopv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:22:
deels offtopic.
Iets van een crème brulee brander misschien? Zou dan wel zo'n horeca ding nemen, dus een losse op die je op een verwisselbare fles schroeft.joopv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:22:
deels offtopic.
Heb nog niemand gehoord over de Kamado Joe Classic 2 limited edition.Martinusz schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:22:
[...]
Beide kun je los kopen en hou je nog 200 euro overen heb je een zwarte ipv rood
Ben een paar jaar geleden begonnen met een KJ junior, heb deze vorig jaar vervangen door een Bastard Large 2018. Maar heb dit weekend besloten om toch weer terug te gaan naar Kamado Joe.
Heb je hier een foto van? Wil binnenkort ook een joetisserie aanschaffen.backupdevice schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:17:
Ik heb een Joetesserie en vet syndroom.
Geen wonder dat je zo snel klaar was met een roostertemp van 140-150. Ik probeer altijd rond de 110 te blijven op het rooster (dome temp is dan ongeveer 120) en pas na het inwikkelen na 7 uren ga ik door naar 125.Koffie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:54:
Leuk grafiekje van de PP
Groen = rooster tenp
Oranje = kern temp
[Afbeelding]
Voor mij blijft dit het gouden recept: https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/
Ik denk hiervoorKoffie schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:15:
[...]
Kun je het doel uitleggen? Dat denkt wat makkelijker mee (Y)
Minibbq - aka voor bij een cocktail op tafel / aperitief
Maar zo'n creme-brulé brander lijkt me dan prima.joopv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:22:
deels offtopic.
Kost amper 5€
[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 03-05-2020 20:01 ]
Nope, sorry. Maar ik heb de Ikea slede verticaal erin gelegd en gevuld met zand. Probleem opgelost. Ga nog ff kijken of ik van die weber kolenrekjes kan scoren en die In mijn KJ classic 1 leggen. Is puur dat ikzelf geen goede lekbak heb die past.Nelus82 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:05:
[...]
Heb je hier een foto van? Wil binnenkort ook een joetisserie aanschaffen.
Niet twijfelen over die spit, gewoon doen!
Lekker Gyros gemaakt
:strip_exif()/f/image/UsonDYq4fiIAYIDUuxu1oFyC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door backupdevice op 03-05-2020 20:07 ]
Jazeker alles past perfectdimmak schreef op zondag 3 mei 2020 @ 15:15:
[...]
[...]
Hier dezelfde vraag. Regenhoes en pizzasteen passen beide ook goed? Dan is het een mooie vervanger van de GG set en bestel ik hem ook.
Wat me opvalt is dat het hitteschild op deze manier best dicht op het rooster zit. Is dat niet nadelig?maxoss schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:23:
Voor de geïnteresseerden. Onderstaand de platesettler van kamadogrills icm grill guru medium
[Afbeelding]
Heeft iemand een foto van de GG medium met de plate setter van GG zelf?
Ps. Heeft iemand deze?
https://www.lidl-shop.nl/...0h8wVVEAQYAyABEgK_EPD_BwE
[ Voor 17% gewijzigd door PnD op 03-05-2020 23:17 ]
Crême Brulee brander oidjoopv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:22:
deels offtopic.
Knakworst blikje in je firestarter zetten. Wel zowel de onder als bovenkant eruit halen.joopv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:22:
deels offtopic.
Bastard
Overmorgen wil ik varkenshaas saté maken. De varkenshaas (3 kg) heb ik al gehaald evenals alle ingrediënten voor de marinade en heb ook lange metalen pennen waar de varkenshaas aan geregen kan worden.
Het plan is om de varkenshaas op de BBQ te bereiden, maar nu kan ik weinig waardevolle informatie vinden. Ik zoek eigenlijk de meest ideale kerntemperatuur en of ik dit het beste direct of indirect kan bereiden, en op welke temperatuur? Mijn idee is om beiden te doen en met behulp van het kolenmandje spots te maken voor zowel direct als indirect bereiden.
Iemand de ideale tip?
Het plan is om de varkenshaas op de BBQ te bereiden, maar nu kan ik weinig waardevolle informatie vinden. Ik zoek eigenlijk de meest ideale kerntemperatuur en of ik dit het beste direct of indirect kan bereiden, en op welke temperatuur? Mijn idee is om beiden te doen en met behulp van het kolenmandje spots te maken voor zowel direct als indirect bereiden.
Iemand de ideale tip?
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
@RomeoJ kerntemp voor varkenshaas ongeveer 60 graden. bij 65 is het niet rose meer, maar nog wel iets sappig (voor mij te gaar, voor m'n vrouw prima
)
https://s.s-bol.com/imgba.../2/6/9200000026586208.jpgjoopv schreef op zondag 3 mei 2020 @ 17:22:
deels offtopic.
Gasbrander via Ali voor €2.
Heb je meer haast dan kun je diezelfde brander ook hier kopen voor €10-15.
En gasflesjes voor een habbekrats van de Action.
Jazeker, vorige week nog gebruikt op onze Weber MT57 voor een aantal lekker pizza's.PnD schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:31:
[...]
...
Ps. Heeft iemand deze?
https://www.lidl-shop.nl/...0h8wVVEAQYAyABEgK_EPD_BwE
Eerst opgewarmd in de oven op max. stand (250°C).
Boven op het rooster gelegd en flink wat hete kolen eronder. Prima steen verder, misschien dat ie wat dikker had mogen zijn. Maar voor het geld hoef je hem zeker niet te laten liggen.
Ik denk dat deze aansteker prima is.
https://www.karwei.nl/ass...-met-flex-slang/p/B538895
Waar kopen jullie kruiden voor jullie rubs, ik ben op zoek naar mosterdpoeder.
Heb hier een paar winkels gedaan in de buurt maar niemand had ze.
[ Voor 37% gewijzigd door Rikske_007 op 04-05-2020 09:47 ]
Gewoon mosterdpoeder kon ik bij de Boni/Coop halen. Die hebben zo'n kruiden rek van Verstegen.Rikske_007 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:46:
Ik vermoed dat de Hoogvliet en Dekamarkt het dan ook hebben, die zitten in de zelfde inkoop organisatie.
Ik koop eigenlijk alle kruiden online in grotere hoeveelheden. Dat is bizar veel goedkoper dan in de winkel.Rikske_007 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:46:
Laatste keer alles bij vanbeekum besteld.
Denk dat je bij een Aziatische supermarkt ook veel kruiden kunt vinden voor een goede prijs.Rikske_007 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:46:
Ik begin binnenkort met BBQ'en op een Kamado. Ben nog een echte beginner. Wat voor rubs raden jullie mij aan? Er is zoveel, ik heb geen idee wat ik moet kiezen. Behalve dat ik niet van pittig houdt.
https://www.bbq-nl.com/basis-barbecue-rub/
Noskos heeft wel een oke basis rub. Daar kan je dan de pittige dingen aanpassen naar je eigen smaak.
Vanuit daar is het vooral experimenteren wat je wel en niet lekker vind.
Ik heb er laatst een keer 5 spice bij gegooid voor een buikspek sessie. Beviel me heel erg goed.
Noskos heeft wel een oke basis rub. Daar kan je dan de pittige dingen aanpassen naar je eigen smaak.
Vanuit daar is het vooral experimenteren wat je wel en niet lekker vind.
Ik heb er laatst een keer 5 spice bij gegooid voor een buikspek sessie. Beviel me heel erg goed.
Bedankt voor de feedback iedereen, vanbeekum ziet er intressant uit en heeft wat ik zoek perfect
Gebruik deze maand kortingscode MEI25.Rikske_007 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:12:
Bedankt voor de feedback iedereen, vanbeekum ziet er intressant uit en heeft wat ik zoek perfect
Krijg je als je je aanmeld voor de nieuwsbrief.
In het verleden wel eens wat besteld, ze hebben goede en lekker mixen voor een mooie prijs.
Prima om aanmaakblokjes aan te maken. Maar daar krijg je de houtskool zelf niet mee aan de gang.jopie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:33:
Ik denk dat deze aansteker prima is.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Vanaf de 70 wikkel ik 'm altijd in.coelho schreef op zondag 3 mei 2020 @ 19:25:
[...]
Geen wonder dat je zo snel klaar was met een roostertemp van 140-150. Ik probeer altijd rond de 110 te blijven op het rooster (dome temp is dan ongeveer 120) en pas na het inwikkelen na 7 uren ga ik door naar 125.
Voor mij blijft dit het gouden recept: https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/
Temp was wellicht wat hoger, maar maakt echt niet zo gek veel uit voor het eindresultaat - alleen wat sneller klaar
Nog ff gekeken, maar er staat geen enkele maat/inhoud op. Plaatje is wel identiek: zelfde sluitring en ook de handvatten.mrooding schreef op zondag 3 mei 2020 @ 13:39:
[...]
Dat ziet er handig uit! Gaat het toevallig over deze 30 liter uitvoering: https://www.kruizinga.nl/...3-osnp/nieuw/53-osnp2-30/ ?
Zucht .. waarom vergeet ik nou elke keer foto's ? 
De PP van gisteren:
:strip_exif()/f/image/vyWQ5Tu7BzsH1HejQ1eBRCX6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NPuguLW2I7mqUBEDdIkaXJQk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CV1vEW3GhNmmzcAOT0rgYzDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rOO1mBExqjFdHPArV9biz41Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MYn6SUNmVXI0oVJihNm01RE4.jpg?f=fotoalbum_large)
Gepulled met een beetje colasaus, de PP rub die ik de avond ervoor ook gebruikte om de buitenkant te rubben en een beetje cola.
Mijn vrouw had bij de AH een GrillGuru popcorn pannetje gekocht. Deze gisteren nog even uitgeprobeerd. Werkt prima, is leuk en snel klaar. Erg leuk om zo de kids bij het bbq'en te betrekken
:strip_exif()/f/image/60f3aumZgH2xqkn2DsB5VNzG.jpg?f=fotoalbum_large)
De PP van gisteren:
:strip_exif()/f/image/vyWQ5Tu7BzsH1HejQ1eBRCX6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NPuguLW2I7mqUBEDdIkaXJQk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CV1vEW3GhNmmzcAOT0rgYzDU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rOO1mBExqjFdHPArV9biz41Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MYn6SUNmVXI0oVJihNm01RE4.jpg?f=fotoalbum_large)
Gepulled met een beetje colasaus, de PP rub die ik de avond ervoor ook gebruikte om de buitenkant te rubben en een beetje cola.
Mijn vrouw had bij de AH een GrillGuru popcorn pannetje gekocht. Deze gisteren nog even uitgeprobeerd. Werkt prima, is leuk en snel klaar. Erg leuk om zo de kids bij het bbq'en te betrekken
:strip_exif()/f/image/60f3aumZgH2xqkn2DsB5VNzG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C13Jd31O95HWWz5gBwprwtgd.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks! Zou je hem anders qua hoogte willen meten? Die ik linkte was 52cm hoog. Scheelt wat verzendkosten en gedoe met retourneren als ik in 1 keer de juiste bestel. Alvast bedanktKoffie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:49:
[...]
Nog ff gekeken, maar er staat geen enkele maat/inhoud op. Plaatje is wel identiek: zelfde sluitring en ook de handvatten.
Zojuist het rookhout opgehaald. Heb een x-aantal kilo eiken, beuken, appel, kers, olijf en stekelbos (?). Dat laatste zegt mij niks dus die moet ik even Googlen...
Edit:
Ik kan alleen stekelbos vinden, is er iemand bekend met dit hout?
Edit:
Ik kan alleen stekelbos vinden, is er iemand bekend met dit hout?
[ Voor 19% gewijzigd door Beun op 04-05-2020 11:16 ]
62 hoog, 32 diameter. Je moet dus zo te zien de 60 liter versie hebbenmrooding schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:55:
[...]
Thanks! Zou je hem anders qua hoogte willen meten? Die ik linkte was 52cm hoog. Scheelt wat verzendkosten en gedoe met retourneren als ik in 1 keer de juiste bestel. Alvast bedankt
sekelbos, kneiterhard hout.Beun schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:13:
Zojuist het rookhout opgehaald. Heb een x-aantal kilo eiken, beuken, appel, kers, olijf en stekelbos (?). Dat laatste zegt mij niks dus die moet ik even Googlen...
Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Ik zal een foto uploaden. Is dit hout überhaupt te gebruiken als rookhout of is het meer voor de braai?Koffie schreef op maandag 4 mei 2020 @ 11:16:
[...]
sekelbos, kneiterhard hout.
Koffie in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
:strip_exif()/f/image/GXtaze9Gt7rjsIkvSgJ2bMXm.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Beun op 04-05-2020 12:07 ]
Ik ken het iig niet als rookhout.Beun schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:04:
[...]
Ik zal een foto uploaden. Is dit hout überhaupt te gebruiken als rookhout of is het meer voor de braai?
[Afbeelding]
Spijtig, dan heb ik er niks aan

[ Voor 7% gewijzigd door Beun op 04-05-2020 12:20 ]
Sekelbos is perfect hout voor braai of pizzaoven, het laat hele mooie kooltjes achter.Beun schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:16:
[...]
Spijtig, dan heb ik er niks aanGelukkig is het maar 1 kg.
Beide heb ik helaas niet haha.D85 schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:30:
[...]
Sekelbos is perfect hout voor braai of pizzaoven, het laat hele mooie kooltjes achter.
Gister voor de 3e maal mijn Fireboard met BBQ guru pit viper fan gebruikt maar wat een verademing is dit tov van mijn Weber Igrill 2 zeg! Overdag lekker naar kantoor zonder dat ik bij de Kamado moet blijven zitten ;-)
Ik had vroeger bij mijn Smokey Mountain ook een controller om de temp op niveau te houden. Maar met mij KJ heb ik dat echt niet meer nodig. Ik pleur hem vol met kolen, zet de temp op 107 en dat blijft hij tot de kolen op zijn. Geen controller nodig met een Kamado en goede kolen.Count_B schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:04:
Gister voor de 3e maal mijn Fireboard met BBQ guru pit viper fan gebruikt maar wat een verademing is dit tov van mijn Weber Igrill 2 zeg! Overdag lekker naar kantoor zonder dat ik bij de Kamado moet blijven zitten ;-)
Ik heb een Kamado Joe en heb met een volle lading toch echt een controller nodig hoor als ik 18 uur non stop vooruit wil. Op een gegeven moment houdt het gewoon op en dan heeft ie net ff een extra push nodig om het laatste restje eruit te trekken.backupdevice schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:38:
[...]
Ik had vroeger bij mijn Smokey Mountain ook een controller om de temp op niveau te houden. Maar met mij KJ heb ik dat echt niet meer nodig. Ik pleur hem vol met kolen, zet de temp op 107 en dat blijft hij tot de kolen op zijn. Geen controller nodig met een Kamado en goede kolen.
18 uur heb ik nooit gehaald, aka nooit nodig gehad. 16 uur haal ik wel zonder controllerCount_B schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:41:
[...]
Ik heb een Kamado Joe en heb met een volle lading toch echt een controller nodig hoor als ik 18 uur non stop vooruit wil. Op een gegeven moment houdt het gewoon op en dan heeft ie net ff een extra push nodig om het laatste restje eruit te trekken.
Heb een nieuwe vuurschaal nodig voor mijn grill guru large.
Zijn er tips waar deze te kopen voor weinig?
Past die van een black bastard large, joe of een bge ook?
De gesegmenteerde van de JOE lijkt me onbreekbaar (want die is af fabriek al in delen gebroken) maar is die ook handig? Lees daar over dat hij erg lastig te plaatsen is.
Had deze al gevonden, maar mijne heeft volgens mij die rand naar buiten niet bovenaan.
Maar om zeker te weten moet ik hem er nog even uit halen.
https://www.kamadobbq.nl/...delen/vuurschaal-firebox/
Zijn er tips waar deze te kopen voor weinig?
Past die van een black bastard large, joe of een bge ook?
De gesegmenteerde van de JOE lijkt me onbreekbaar (want die is af fabriek al in delen gebroken) maar is die ook handig? Lees daar over dat hij erg lastig te plaatsen is.
Had deze al gevonden, maar mijne heeft volgens mij die rand naar buiten niet bovenaan.
Maar om zeker te weten moet ik hem er nog even uit halen.
https://www.kamadobbq.nl/...delen/vuurschaal-firebox/
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1XvVYFr6W4ZI8g2aditA1qNG.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eazDvIW5NqgWoOvoGoKQ2OFr.jpg?f=user_large)
Ik zag dit plaatje op een ander forum van de GG platesetter. Zit dit bij de kamadogrills er ook bij om deze afstand te creeeren voor het grillrooster? @maxoss
Ik ben op zoek naar een bluetooth thermometer. Ik heb niet veel eisen en wil graag bang-for-buck. Tot nu toe kwam ik op een inkbird voor drie tientjes. Of zou je ze goedkoper / beter kunnen krijgen?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Top ding, ben er heel blij mee! Bluetooth bereik is ook echt heel goed.Standeman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:52:
Ik ben op zoek naar een bluetooth thermometer. Ik heb niet veel eisen en wil graag bang-for-buck. Tot nu toe kwam ik op een inkbird voor drie tientjes. Of zou je ze goedkoper / beter kunnen krijgen?
Als ik in m'n keuken sta heb ik nog steeds ontvangst vanaf de meter bij de BBQ zo'n 20 tot 25 meter verder.
Goedkoper kan: https://nl.aliexpress.com...045241&SearchText=Inkbird
Nee, ik zou ook niet weten waarom dit nodig is. Kost je alleen maar meer ruimte in hoogte op het roosterPnD schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:46:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag dit plaatje op een ander forum van de GG platesetter. Zit dit bij de kamadogrills er ook bij om deze afstand te creeeren voor het grillrooster? @maxoss
Ik heb de Inkbird met WiFI, is wel duurder, het voordeel is dat je niet beperkt bent tot de (directe) omgeving van de BBQ vanwege Bluetooth.Standeman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:52:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Ik weet het ook niet hoor, het verschil valt me alleen op. Als het alleen voordelen heeft is dat natuurlijk mooimaxoss schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:22:
[...]
Nee, ik zou ook niet weten waarom dit nodig is. Kost je alleen maar meer ruimte in hoogte op het rooster
Ik heb zelf de Inkbird IBBQ-4T. Deze is met wifi. Super ding. Enige nadeel is dat je wel internet moet hebben en hopen dat de cloud service het lang blijft doen want anders werkt de app dus niet en kan je alleen de displays aflezen.Standeman schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:52:
Nou, het plaatsen van een lekbak kan wel handig zijn.maxoss schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:22:
[...]
Nee, ik zou ook niet weten waarom dit nodig is. Kost je alleen maar meer ruimte in hoogte op het rooster
Ik woon in een appartementje van 60m2, denk niet dat bereik het grootste probleem zal zijn.RomeoJ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:46:
[...]
Ik heb de Inkbird met WiFI, is wel duurder, het voordeel is dat je niet beperkt bent tot de (directe) omgeving van de BBQ vanwege Bluetooth.
Gelukkig woon ik wel op de bovenste etage

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Ik heb die dus wel op mijn gg.PnD schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:58:
[...]
Ik weet het ook niet hoor, het verschil valt me alleen op. Als het alleen voordelen heeft is dat natuurlijk mooi
Het rooster is zo gelijk met de rand, wat wel praktisch is met normaal bbqen of dingen die niet hoog zijn.
Ik heb die andere platesetter dan weer niet, (wil ik wel voor hogere stukken vlees) maar zo'n laag rooster lijkt me in sommige gevallen wel lastig.
Dat het beide kan is dus het meest prettig als ik jullie zo hoor. Een systeem zoals deze dus..?FRANQ schreef op maandag 4 mei 2020 @ 19:22:
[...]
Ik heb die dus wel op mijn gg.
Het rooster is zo gelijk met de rand, wat wel praktisch is met normaal bbqen of dingen die niet hoog zijn.
Ik heb die andere platesetter dan weer niet, (wil ik wel voor hogere stukken vlees) maar zo'n laag rooster lijkt me in sommige gevallen wel lastig.
https://kamadogrills.nl/p...el-cooking-system-medium/
Past altijd wel een laag bakje onderEbbao schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:43:
[...]
Nou, het plaatsen van een lekbak kan wel handig zijn.
Mijn nieuwe bbq meubel. Links komt de green egg en rechts de 57cm weber.
Volledig gemaakt van 4cm koker staal. Daarna verzonken en gepoedercoat met een echte matte poedercoating.
Nu moet ik de bladen nog maken. Deze komen erin te liggen en zijn 4cm dik.
Wat Raden jullie aan hoever de bbq naar voren moet komen? Of toch beide bbq's in het midden plaatsen?
Volledig gemaakt van 4cm koker staal. Daarna verzonken en gepoedercoat met een echte matte poedercoating.
Nu moet ik de bladen nog maken. Deze komen erin te liggen en zijn 4cm dik.
Wat Raden jullie aan hoever de bbq naar voren moet komen? Of toch beide bbq's in het midden plaatsen?
![]() | ![]() |
ik had persoonlijk die onderste kokers niet helemaal onderaan gehouden, maar wat hoger gezet. Dan kun je met je voeten nog onder de kokers. Nu niet, dus dan sta je met je tenen dus tegen de koker. Dan zeker de BBQ's zover mogelijk naar voren zetten.
Ik ben op zoek naar een rechthoekige houtskool barbecue zoals deze: http://www.ferraboli.com/...lanet-barbecue/#undefined
Helaas kan ik de bovenstaande nergens bestellen. Weet iemand een vergelijkbaar alternatief?
Helaas kan ik de bovenstaande nergens bestellen. Weet iemand een vergelijkbaar alternatief?
@Sarpo mooi en goed bezig! Belangrijkste natuurlijk is hoe het smaakte
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hij zou er evt nog snel pootjes onder kunnen zetten?_VoiD_ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:17:
ik had persoonlijk die onderste kokers niet helemaal onderaan gehouden, maar wat hoger gezet. Dan kun je met je voeten nog onder de kokers. Nu niet, dus dan sta je met je tenen dus tegen de koker. Dan zeker de BBQ's zover mogelijk naar voren zetten.
Goede observatie trouwens
De Makro heeft zulke volgens hun website, bijvoorbeeld deze. De Sligro heeft ze mogelijk ook als ik naar hun folders kijk. Je hebt voor beide alleen een klantenpas nodig, dus die moet je eventueel van iemand proberen te lenen als je zelf geen bedrijf hebt.baba420 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:28:
Ik ben op zoek naar een rechthoekige houtskool barbecue zoals deze: http://www.ferraboli.com/...lanet-barbecue/#undefined
In deze tijden van corona maatregelen zijn de sligro en de makro open voor particulieren. Hanos volgens mij ook, maar daar moet je wel een gastenformulier invullen.Pompi schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:35:
[...]
De Makro heeft zulke volgens hun website, bijvoorbeeld deze. De Sligro heeft ze mogelijk ook als ik naar hun folders kijk. Je hebt voor beide alleen een klantenpas nodig, dus die moet je eventueel van iemand proberen te lenen als je zelf geen bedrijf hebt.
Dikke tip voor mooi vlees natuurlijk
Ah dat wist ik niet, ik dacht dat het alleen in het begin zo was toen ze dat persbericht de wereld in hadden geslingerd en nu inmiddels niet meer maar goed om te horen dat het nog steeds zo is.Ebbao schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:44:
[...]
In deze tijden van corona maatregelen zijn de sligro en de makro open voor particulieren. Hanos volgens mij ook, maar daar moet je wel een gastenformulier invullen.
Open voor iedereen zijn ze wel, maar niet alles is verkrijgbaar voor particulieren. Toen ik 2 weken terug vlees en houtskool ging halen bij de makro moest ik wel weer mijn pas laten zien. Misschien eerst even bellen of het wel of niet mag.Ebbao schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:44:
[...]
In deze tijden van corona maatregelen zijn de sligro en de makro open voor particulieren. Hanos volgens mij ook, maar daar moet je wel een gastenformulier invullen.
Sligro kun je gewoon vlees en houtskool halen met een tijdelijke pas.IdieEasy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:49:
[...]
Open voor iedereen zijn ze wel, maar niet alles is verkrijgbaar voor particulieren. Toen ik 2 weken terug vlees en houtskool ging halen moest ik wel weer mijn pas laten zien. Misschien eerst even bellen of het wel of niet mag.
Ze vragen wel om je pas inderdaad, maar als je die niet hebt is dat geen probleem. Althans, dat is hier lokaal het geval.IdieEasy schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:49:
[...]
Open voor iedereen zijn ze wel, maar niet alles is verkrijgbaar voor particulieren. Toen ik 2 weken terug vlees en houtskool ging halen bij de makro moest ik wel weer mijn pas laten zien. Misschien eerst even bellen of het wel of niet mag.
Wel is tabak uitgezonderd, maar dat staat ook in het persbericht/nieuwsitem.
Smaakte goed, hoor. Maar voor deze rosbief was het denk ik net even te lang. De dwarsdoorsnede is "rozer" dan op het oog. Vooral het plattere gedeelte was tegen well-done aan. Dikkere gedeelte was beter. Ik vraag me af de "lak" nou achteraf of juist mee moet starten.franssie schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 16:30:
@Sarpo mooi en goed bezig! Belangrijkste natuurlijk is hoe het smaakte
Er zitten pootjes onder. Ongeveer 4-5cm tussen onderste balk en de stenen._VoiD_ schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 14:17:
:strip_exif()/f/image/7P8RzObRE9QE2UP0auvbxsd7.jpg?f=fotoalbum_large)
Beide bbq's zijn toch in het midden gekomen. Anders kwamen ze te dicht bij de rand en dat vond ik niet mooi.
Ben erg tevreden met het resultaat nu. Nu nog afwerken maar kan er iig nu bbqen!
:strip_exif()/f/image/meV3tVuf5XwiQvs7hEIQpdUd.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerste keer Porchetta! Smaakte prima, maar moest hem wel afmaken in de oven.
Het lukte me niet om de Lidl kamado opgewarmd te krijgen naar de 240 graden. Dacht bij de vorige keren dat het aan mijn (supermarkt) houtskool lag, maar dit keer echte kamado houtskool gekocht, met stukken die 2x zo groot als mijn vuist waren. Ze gingen niet allemaal tegelijk aan, zelf niets toen ik ze een uur met schuif vol open liet gaan (ik had hem toch al in de oven zitten, dus ik wilde weten hoe heet hij dan ging worden. Een teleurstellende 150 graden).
Wie weet wat ik fout doe? Er komt binnen kort ~ 6 kilo entrecote mijn kant op, dan wil ik hem liever toch wat heter hebben
:strip_exif()/f/image/xNJQyW4J1eIkDUizd2pDe3Qn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hAfdssc3O2bM1VY2AsvYABGG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rb45rBPinB43DQLmZteTSzMH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qcxrAQjKDdPS3tvJJwSGt33U.jpg?f=fotoalbum_large)
@IdieEasy paar aanmaakblokjes erin gooien. Is hij zo opgewarmd.
Van 110 naar 200+ lukt mij ook niet met de lidl kamado zonder opnieuw aan te steken. En 't vlees is er dan toch vanaf dus heeft er geen last van.
Van 110 naar 200+ lukt mij ook niet met de lidl kamado zonder opnieuw aan te steken. En 't vlees is er dan toch vanaf dus heeft er geen last van.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Heeft iemand ervaring met een controller, bijv. flame boss, en is dat zijn geld nou waard voor een kamado?
Eens iets heel anders, ik gebruik een Magma Grill op de boot, is een BBQ op gas helemaal van RVS.
Geheel demonteerbaar dus als je gaat varen kan hij in een bijbehorende tas.
:strip_exif()/f/image/7snxCIX7Z2VsJuDKJYKN7dI8.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt uitstekend!
Geheel demonteerbaar dus als je gaat varen kan hij in een bijbehorende tas.
:strip_exif()/f/image/7snxCIX7Z2VsJuDKJYKN7dI8.jpg?f=fotoalbum_large)
Werkt uitstekend!
[ Voor 7% gewijzigd door Navi op 05-05-2020 22:57 ]
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism