Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06
Beun schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:33:
[...]

Zij ziet het als een overbodig apparaat. Ik citeer: "We hebben toch twee bbq's die prima volstaan?".
Naast het bereiden van gerechten heb ik nog een boel andere hobby's waar geld heen gaat ;)
Dan doe je er 1 weg. Niet persoonlijk tegen jou hoor, maar zie het zo vaak.

Ik werk hard voor mijn centen en als ik iets wil dan doe ik het. Onze verdere financiën zijn op orde en de tuin is groot genoeg voor 50 bbqs, dan laat ik me niet vertellen dat het niet mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:07:
Ik moet zeggen dat ik altijd wel een beetje verdrietig word van iedereen die niet gewoon zijn hobby mag uitvoeren van zijn vrouw. Als je gewoon financieel oké zit en je dat niet mag...
Hier komt er geen kamado Joe in omdat de vrouw geen rode bbq in de tuin wilt :+
Daarom dus de Masterbuilt :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Nu online
HellStorm666 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:19:
Heej allemaal,

Ik heb ene hoop zitten zoeken op internet, maar kom er niet helemaal met zekerheid achter.
Ik hoop dat dit het juiste topic is voor de vraag.

Ik heb bij een slachthuis stukken vlees besteld. Dit is dus vers geslacht vlees en wordt vacuum verpakt aangeleverd.
Ik zal dit dus zelf nog moeten laten besterven/rijpen en moet het zelf ook nog versnijden in bruikbare maten (stukken Ribeye zijn 4Kg en de Picanha is 2Kg).
Ik wil het merendeel ook nog invriezen zodat ik het later dit jaar nog kan gebruiken.

De vragen die ik heb:
A. Wat is de juiste volgorde
B. Hoelang

A. Het vlees, Ribeye a stukken van 4kg, Picanha a stukken van 2kg en Tomahawk a stukken van 1,4kg, komen dus vers en gevacumeerd binnen.
A1. Direct de koelkast is op 2gr en laten rijpen voor x dagen, daarna versnijden en opnieuw vacumeren om in te vrienzen
A2. Direct versnijden, opnieuw vacumeren en laten rijpen voor x dagen op 2gr en daarna invriezen
A3. Direct versnijden, opnieuw vacumeren en invriezen. Voor gebruik x dagen van te voren uit de vriezer halen en laten rijpen in de koelkast op 2 gr voor x dagen

Of nog een andere methode?
En de B vraag, Hoe lang moet het rijpen op 2gr (of warmer of kouder) gevacumeerd?
Las ergens dat Ribeye 5dgn moest rijpen en dat Picanha 4wkn nodig had.

Bonus vraag:
Als ik de stukken in porties snij om ze daarna te vacumeren, doe ik ze dan vast met een rub/olie/moster/kruiden en eventueel wat citroen of thijm behandelen en daarmee vacumeren en invriezen? of het kruiden/marineren pas doen net voor gebruik?
Deze deal is momenteel weer live -> https://www.facebook.com/Beimer-Meat-BV-1208594672486127/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46
418O2 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:34:
[...]

Dan doe je er 1 weg. Niet persoonlijk tegen jou hoor, maar zie het zo vaak.

Ik werk hard voor mijn centen en als ik iets wil dan doe ik het. Onze verdere financiën zijn op orde en de tuin is groot genoeg voor 50 bbqs, dan laat ik me niet vertellen dat het niet mag
Ik begrijp jouw punt heel goed. Het is meer dat ik haar 'moet' overtuigen waarom ik het nodig heb haha. Ik snap haar redenatie ook wel. Als je als leek iemand ziet met twee Webers dan vraag je jezelf af waarom er een kamado moet komen. Zeker gezien het bedrag wat je gaat uitgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Beun op 29-04-2020 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:34

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Quadradial schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:53:
[...]

Heb je een vriend met een kamado? Koop het vlees en zorg dat je daar gaat eten. Zodra ze dat geproefd heeft wilt ze niet anders.
Gewaagde uitspraak ;)
Hij heeft al 2 webers. Wat dat betreft ga je daar exact een zelfde goed gerecht uit kunnen krijgen als een kamado :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03
Leuk, een barbecue topic!
Kijk als je iemand een barbecue kado doet leren ze het uiteindelijk wel 8) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0xQawUZZTZChuFifuRsQ5YorJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GemhhyMjloef5Di7gjToug73.jpg?f=fotoalbum_large
1,2 kilo ribeye (was hier nog niet helemaal klaar) en ik heb alleen biertjes hoeven te pakken :9 (beetje pronken met andermans veren dus eigenlijk...)
Beste investering ooit :*). Geintje natuurlijk, maar als er al twee man staat vind ik het prima. Richt ik me wel op andere randzaken, zoals het bier en de vuurkorf ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door sig69 op 29-04-2020 22:13 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 14:04
Ik moet zeggen dat ik altijd wel een beetje verdrietig word van iedereen die niet gewoon zijn hobby mag uitvoeren van zijn vrouw. Als je gewoon financieel oké zit en je dat niet mag...
:w hier een.

offtopic:
Ik koop uiteindelijk alles wel.
In het gereedschap topic al vaak zat verteld wat ik allemaal heb aan Makita spul, maar moet het kunnen verantwoorden.
Heb een grill guru large met een igrill2 en een weber 47cm voor erbij.
Heb al jaren een hpi baja 5b waar ondertussen na aanschaf wel 2000 euro in gepompt is.
Heb een 3d printer gekocht toen ze bevallen was >:)
(Kwam toevallig zo uit met de levering van hobbyking, maar echt top gepland als je 2 weken vrij bent en zij in bed ligt)
Pas na 2 weken zag ze hem staan in de bijkeuken.
Deed aan mountainbiken maar fiets is gestolen en een gelijkwaardige 2e hands kost 1500 euro wat mevrouw te duur vind.
Wil een lasapparaat en mijn schuur indeling omgooien.
Maar lasapparaat heb ik niet nodig volgens haar want ik las nooit, duhh ik heb er geen een... (En moet altijd naar anderen daarvoor)
En schuur omgooien is ook niet nodig want het is prima zo.

Dusss lasapparaat koop ik gewoon een keer, en schuur ben ik al aan begonnen maar dat weet ze niet.

Het haalt de lol eraf om iets nieuws te kopen en te doen als dat altijd gezeur oplevert.

Zij komt uit een nest met veel geld en iets word las vervangen als het echt echt echt moet. Behalve de BMW natuurlijk.

En ik kom uit een nest met hardwerkende maar netaan modaal verdienende pa. Waar alles kon en mocht maar waar we zelf wel minimaal de helft zo niet alles zelf moesten bij elkaar sparen.

Was altijd trots op mijn nieuwe speeltje, of dat nou een PlayStation of een fiets een scooter of een afgetrapte auto was. Het was van mij en ik had er hard voor gewerkt.

Nu elke keer weer stiekem mijn eigen geld uitgeven.
En vaak zeg ik het niet eens dat ik wat gekocht heb.
Dat geeft toch minder plezier moet ik zeggen.

Soms ziet ze dat ik wat nieuws heb en vraagt ze waarom ik het niet heb gezegd, en dan krijgt ze het keihard op dr neus.

Als ik het voor de rest niet fijn had gehad bij haar dan was ik allang weg geweest. En het zorgt er ook wel voor dat ik minder impulsief dingen koop voor de heb.

Ontopic:

Vanavond lekker een 1.5kg tomahawk 800gr zalm en 1.2kg entrecote besteld.
Zaterdag had ik al 5kg spareribs en 2,7kg varkensnek gehaald.

Heb maandag van die varkensnek pulled pork gemaakt volgens noskos recept. Was echt heerlijk.
Nog 1kg van over, ligt in de vriezer.
En ook 22 moinkballs van 40-45gr per stuk gemaakt waar er nog 12 van over zijn en in de vriezer liggen.

Zo komen we de weekenden wel door in deze corona tijden.

Adres voor vlees:
https://nl-nl.facebook.co...208594672486127&__tn__=-R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:56
Koffie schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:00:
[...]

Gewaagde uitspraak ;)
Hij heeft al 2 webers. Wat dat betreft ga je daar exact een zelfde goed gerecht uit kunnen krijgen als een kamado :Y)
Ja en nee....
Ik heb nu 4 jaar op een weber 57cm allerlei lekkere dingen gemaakt.
Maar voor veel gerechten heb je toch een hogere indirecte temperatuur nodig, denk aan een mooie ribroast of een porchetta..

Indirect tot 130-140 graden is nog wel te doen, maar daarboven heb je teveel last van temperatuur schommelingen en stralingswarmte die je vlees sneller doen garen dan je lief is..

Kamado is stabieler qua temperatuur (zelfs tot 300+), en is echt indirect, de warmte straling zal niet rechtstreeks via de deksel op je vlees komen.
De nieuwe webers hebben wel een soort platesetter, maar dat is voor hogere indirecte temperaturen ook niet ideaal aangezien dit aluminium is en de warmte mooi door naar boven doorstraalt..

Dus een kamado heeft een veel constantere en beter controleerbare bereiding van je dure stukken vlees..

En daarom stap ik nu ook over naar een kamado joe 3, ik heb er een deel van een andere hobby voor verkocht (spullen waar ik toch amper wat mee deed), en zo heb ik het thuis "erdoor gedrukt".

[ Voor 18% gewijzigd door verstappen33 op 30-04-2020 08:53 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:16
Heel herkenbaar, mijn ex (met een reden dus) vond niks wat ik leuk vind nodig. Subje voor films kijken? niet nodig, BBQ? niet nodig want appartement enz (mocht daar wel gewoon) mijn vriendin nu geniet er van als ik lekker zit te prutsen met filters en speakers ondanks dat ze het zelf niet geheel nodig vind en drukte vd week de aanbieding van de AH onder m'n neus terwijl ze weet dat ik een UDS wil maken. Kan je lekker voor me koken wat het devies :)

ontopic: Als het weer het toelaat (ja mooi weer bbq'er) Wil ik een lekker stukje varkenshaas indirect doen. Lijkt me heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:45
verstappen33 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 08:50:
[...]
De nieuwe webers hebben wel een soort platesetter, maar dat is voor hogere indirecte temperaturen ook niet ideaal aangezien dit aluminium is en de warmte mooi door naar boven doorstraalt..

Dus een kamado heeft een veel constantere en beter controleerbare bereiding van je dure stukken vlees..
Kan je de alu platesetter niet gewoon vervangen voor een platesetter uit een kamado dan?

Kamado is misschien wel iets stabieler op hogere temperaturen, daar heb je gelijk in, maar die hele hoge temperaturen voor in direct garen gebruik ik niet zo heel vaak eigenlijk? Beide dingen die je noemt kan je toch ook op een lagere temperatuur garen? Ik val je niet aan hoor, maar ik vraag het me gewoon af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Luuk84 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:18:
[...]

Kan je de alu platesetter niet gewoon vervangen voor een platesetter uit een kamado dan?

Kamado is misschien wel iets stabieler op hogere temperaturen, daar heb je gelijk in, maar die hele hoge temperaturen voor in direct garen gebruik ik niet zo heel vaak eigenlijk? Beide dingen die je noemt kan je toch ook op een lagere temperatuur garen? Ik val je niet aan hoor, maar ik vraag het me gewoon af :)
Haha, geen probleem hoor..

Ja je zou een soort platesetter kunnen gebruiken van een kamado in een ketel, zie hier: YouTube: How To Use the BBQ Dragon Grill Stone on a Weber Kettle Grill

Maar echt optimaal is het allemaal niet (persoonlijke mening), het vuur zit te dicht onder je platesetter en de ruimte tussen je platesetter en het vlees is ook krap.. waardoor je toch veel stralingswarmte van onderen op je vlees krijgt..

Bepaalde stukken vlees zoals porchetta dien je eerst op 140-160 graden te bereiden, en daarna de temp omhoog naar 200-230 graden om de huid knapperig te krijgen (crackeling).
Ook een mooie ribroast is lastig op een kettle, de warmte is niet constant (niet vanuit alle kanten), en 1 kant zal dus sneller garen dan de andere kant, dus je moet je vlees regelmatig draaien..

Appeltaartje of een lasagne of een ander oven gerecht op 200gr is niet of niet goed te doen in een weber ketel.

Ook een brisket lukt mij niet goed op de kettle, je moet dan elke 30 minuten je vlees draaien om het egaal te garen, op de kettle wordt het ook een stuk droger dan op een kamado.. (zelf getest met een kameraad waarmee ik een brisket deelde om te testen)

Ook zijn ze veel zuiniger in gebruik omdat het keramiek de warmte ook lang vasthoudt.

Ik heb zeer veel plezier aan mijn ketel gehad, en ik zal hem zeker niet weg doen, maar een kamado bied net wat meer gemak en is een stuk veelzijdiger voor wat ik ermee wil doen.

Bekijk gewoon wat jij graag wilt maken en kies daarvoor de beste gril.

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 30-04-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:45
@verstappen33 Ok ik heb geen ervaring met een kettle, dus ik spreek niet uit ervaring. De nieuwe master touch premium lijkt toch wel wat problemen aan te pakken die je omschrijft. Ze maken volgens mij gebruik van de kolenring van de WSM (althans in mijn WSM is hij hetzelfde). Daarop komt dan de platesetter. Geen idee of dit ook goed werkt in de praktijk natuurlijk. Het probleem van het vuur te dicht op de plate setter zou kunnen, maar ik vraag me dan ook af of je dit probleem ook niet gaat hebben in een kleinere kamado?

Ik doe de crackling altijd in de oven, meer controle, en scheelt een hoop gedoe :-). Voor de smaak met het toch niet meer uit.

Persoonlijk zou ik neigen naar een weber summit charcoal. Minder breekbaar, dat spreekt mij wel aan. Ik heb geen verdere ervaring ermee, maar op YouTube zijn ze er redelijk lovend over. Behalve de prijs dan.... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Klopt, de nieuwe kettle van weber is op de goede weg, en bied ook steeds meer voordelen tov oudere modellen.
Collega van mij heeft deze ketel en is er ook zeer te spreken over.

Maar eigenlijk kun je een kettle niet vergelijken met een kamado, het is alsof je een motor met een auto vergelijkt.

Voor mijn kookbehoefte is een kamado gewoon het meest veelzijdige apparaat wat ik kan hebben.
Voor iemand anders is dat een kettle, een gas bbq, een offset smoker of een braai..
En sommigen hebben ze allemaal :)

Kijk daarom wat jij graag maakt en wil kunnen maken en kies daarbij jou beste gril uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verdorrie, dat is de zoveelste keer dat ik het woord porchetta hoor/zie vallen deze week.
Misschien toch eens eentje maken van het weekend, want (schaam) tot nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar porchetta's gemaakt op een gasser :P
Zou er nu wellicht voor kiezen om 'm op de braai te maken, maar ik ben bang dat ik momenteel alleen te klein stuk in de vriezer heb liggen.

Ik heb ook nog een verhogingsring liggen voor een 57'er , misschien daar toch eens de zaag in zetten om de rotisserie erop te kunnen gebruiken.

Ik heb trouwens 2 kogels op MP staan (57 Jamie Oliver en een 47 Weber) maar helaas alleen gelukszoekers die voor een duppie op de eerste rang willen zitten :/
Mocht iemand hier interesse hebben mag je me altijd even een pb sturen :-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Wat is eigenlijk een goede prijs voor een 2e hands 57cm Mastertouch GBS van 3-4 jaar oud (zonder platesetter)..

Misschien dat ik hem toch verkoop en een mini ei naast mijn grote kamado wil zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Heb ook nog een Weber 47 achter het tuinhuis staan, staat al jaren buiten zonder gebruik :X
niet meer gebruikt sinds ik een mini ei heb en nu er een groter ei gaat komen, kan die eigenlijk ook wel weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Koffie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:08:
Verdorrie, dat is de zoveelste keer dat ik het woord porchetta hoor/zie vallen deze week.
Ja, viel mij ook al op.
Ik heb 2 stukken buikspek in de vriezer liggen hiervoor, net gehaald, maar nog even geen tijd.
Ik wilde ze volgens dit recept gaan maken: https://www.bbq-nl.com/porchetta/
Iemand nog andere goede/betere recepten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

IdieEasy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:49:
[...]

Ja, viel mij ook al op.
Ik heb 2 stukken buikspek in de vriezer liggen hiervoor, net gehaald, maar nog even geen tijd.
Persoonlijk hoeft een porchetta (of buikspek in het algemeen) geen crackling korst te hebben voor mij, Dat sla ik dus over.
Verder zou ik nog een teentje knoflook en een theelepel venkelzaad er doorheen doen.
en liefst verse kruiden ipv gedroogd.
Zo zag mijn vulling er uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3JvhKFtWYQfuLAMyGqS2TW9ZT9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2eWgUf5GjbSxgRqYJzAb5EC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:28
IdieEasy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 13:49:
[...]

Ja, viel mij ook al op.
Dit recept is ook top!! YouTube: Op cederhout gerookt BUIKSPEK met gevulde appel | Broil King BBQ rec...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Koffie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:15:
[...]

Persoonlijk hoeft een porchetta (of buikspek in het algemeen) geen crackling korst te hebben voor mij, Dat sla ik dus over.
Verder zou ik nog een teentje knoflook en een theelepel venkelzaad er doorheen doen.
en liefst verse kruiden ipv gedroogd.
Zo zag mijn vulling er uit

[Afbeelding]
Die vulling ziet er goed uit!! Ik zie dat je er ook wat pijnboompitten erdoor hebt gedaan.. pak je dan gewoon de geroosterde variant?
Crackling is iets persoonlijks, hate it or love it zegmaar, maar zonder huid is het ook prima te maken, al zou ik dan wel op het eind de buitenkant mooi even afgrillen.

[ Voor 5% gewijzigd door verstappen33 op 30-04-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn mini-kamado.

Om de één of andere reden krijg ik de BBQ dit seizoen niet hoger dan 100-150 graden :/
Prima voor pulled pork, maar een (medium) rare biefstuk kan ik er niet meer op maken en dat is gewoon ontzettend jammer.

Ik heb het volgende volgende al gedaan:
  1. Goed schoongemaakt met borstel
  2. Andere merk houtskool gebruikt (grote stukken)
  3. Opening van de firebox uitgelijnd met ventilatie-rooster
  4. Uiteraard alle ventilatie-roosters open gezet.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er toch te veel vocht in de tweede zak houtskool zit waardoor mijn geliefde kamado niet op temperatuur komt, maar misschien heeft iemand anders nog ideeën.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:29:
Misschien heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn met mijn mini-kamado.

Om de één of andere reden krijg ik de BBQ dit seizoen niet hoger dan 100-150 graden :/
voor mijn lidl ei werkt dit:
schuif onder (half) open, en de volledige deksel openhouden terwijl de kolen heet worden, dit voor 20 minuutjes. daarna schuif onder naar 1-1.5cm + deksel dicht en margrietschijf helemaal open.
dan zit ik na weer een kwartier op 200 graden stabiel.

al een keer gemeten met een andere thermometer? mogelijk dat je dekselthermometer gewoon een maandagochtendmodelletje is?

aanvullend: hoe is je vilt? misschien dat je daar hitte verliest?

[ Voor 4% gewijzigd door dyrc op 30-04-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

dyrc schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:38:
[...]

voor mijn lidl ei werkt dit:
schuif onder (half) open, en de volledige deksel openhouden terwijl de kolen heet worden, dit voor 20 minuutjes. daarna schuif onder naar 1-1.5cm + deksel dicht en margrietschijf helemaal open.
dan zit ik na weer een kwartier op 200 graden stabiel.

al een keer gemeten met een andere thermometer? mogelijk dat je dekselthermometer gewoon een maandagochtendmodelletje is?
Zodra de aanmaakblokjes uitgebrand zijn doe ik de deksel dicht en zet de roosters allemaal open. In principe zou de luchtstroom de kolen verder moeten aanwakkeren en de kamado binnen een half uur tussen de 200-300 graden moeten zijn. Dat was wel de ervaring van vorig jaar.

De thermometer geeft wel de goede waarde aan, aangezien ik mijn biefstuk moest afbakken in een pan om nog iets van een Maillard reactie te krijgen ;(

Het enige wat ik ook nog kan doen in het vilt vervangen. Het sluit op het oog nog prima af, dus ik verwacht niet direct dat het vilt mijn probleem veroorzaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Standeman op 30-04-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ik denk dat het aan je kolen ligt..
Hou de deksel eens gewoon open en kijk of ze echt allemaal rood gloeiend worden en doe dan pas de deksel dicht en kijk wat je temperatuur dan doet..
Als het niet heet wordt met de deksel open dan zou ik die zak kolen wegdonderen en iets nieuws halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:12
Ik ben benieuwd of er digitale bbq thermometers zijn met een app die je ook op een smartwatch (Galaxy Wear OS) zijn. Ik kan wel apps vinden, maar nog geen informatie of er dan ook een app/widget is voor op de smartwatch.
Het zal vast een duire oplossing zijn, maar ik ben vooral benieuwd of er al producten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

verstappen33 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:52:
Ik denk dat het aan je kolen ligt..
Hou de deksel eens gewoon open en kijk of ze echt allemaal rood gloeiend worden en doe dan pas de deksel dicht en kijk wat je temperatuur dan doet..
Als het niet heet wordt met de deksel open dan zou ik die zak kolen wegdonderen en iets nieuws halen..
Ik denk dat ik inderdaad maar eens naar het tuincentrum rij voor "merk" houtskool. Heb dit jaar twee zakken supermarkt-kolen gehaald die het blijkbaar niet doen. Plus dat er ook gewoon veel gruis in zit waar ik niks aan heb.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ding dong! Nog voor ik open kon doen had mijn vrouw al de deur geopend. Ik zie een doos op de grond staan en een bezorgen naar zijn bus lopen. Lachend zegt mijn vrouw tegen de bezorger dat hij z'n workout voor vandaag wel weer gehad heeft.
Vol verbazing sta ik mijn vrouw aan te kijken .... je cadeautje zegt ze vol trots (ben niet jarig ofzo).
Ik kijk nog eens goed en doe een vreugdensprongetje.
Heeft ze gewoon ff 2 dozen sekelbos hout besteld :o <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4e4nIidMS2RB35i1zHq3OpClNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mqMZjxhCobJ1ofP1BUijDbpc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4IeX4JNsqQ6aE1xk0IYl_ZOEqzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gqurhUjfVFZpHv0Xfz2acv5j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pl-HokJxSfCOUsemx614VytN4Eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mCkzs6WgX0q6XPn0espSZhMX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Standeman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:02:
[...]

Ik denk dat ik inderdaad maar eens naar het tuincentrum rij voor "merk" houtskool. Heb dit jaar twee zakken supermarkt-kolen gehaald die het blijkbaar niet doen. Plus dat er ook gewoon veel gruis in zit waar ik niks aan heb.
Van supermarkt spul ben ik jaren geleden al afgestapt..
Bij mij alleen maar goede brandstof in de bbq..

Qua briketten zit ik al jaren op de Ecobrasa's te koken in mijn kettle.
Op de nieuwe kamado joe dit ik heb besteld ben ik voorlopig voor de kamado joe big blocks gegaan, beetje gehersenspoeld door Pitmaster X en andere KJ filmpjes..

Geen idee hoe die mij gaan bevallen, maar een constante kwaliteit premium houtskool heeft wel mijn voorkeur, mochten er nog meer merken (evt goedkoper) zijn die ook constante kwaliteit hebben dan hou ik me aanbevolen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Standeman schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:02:
[...]

als je geen zin hebt om te rijden: houtskool.nl
Laurens (eigenaar) is een toffe peer, en die gooit er nog wel eens gratis goodies bij in de doos (zak aanmaakwokkels of wat sampletjes hout om te roken).
qua kosten maakt 't niet veel met zelf halen (als je zorgt dat je gratis verzenden hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:54

franssie

Save the albatross

@Koffie dan weet je er vast lekkere dingen mee klaar te maken. Mijn vriendin was eerst sceptisch over veel kook en bbq spullen maar nu ze er zo nu en dan van kan eten is dat wel omgeslagen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

franssie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:25:
@Koffie dan weet je er vast lekkere dingen mee klaar te maken. Mijn vriendin was eerst sceptisch over veel kook en bbq spullen maar nu ze er zo nu en dan van kan eten is dat wel omgeslagen.
Zo'n braai is altijd een feestje, is gewoon een hele beleving.
Wist ook helemaal niet dat ze het besteld had :P Die Laurens (van houtskool punt nl , waar het sekelbos hout vandaan komt) schijnt een ex-collega van haar te zijn. Geen idee hoe goed ze elkaar kenden.

Had idd oo wat extra's in de doos: 2 zwarte handschoentjes en een zakje wokkels :Y)

Houtskool heb ik trouwens voorlopig wel genoeg ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ro-rzgZ1QbkgdROm2D1l8zYSr3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jp8jnjXmCdPgM3CuexPd6hVS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPJVo5yZmIKE8Hx3zZSPxad_AvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DsebT23tIw5wSjWA2bInelnO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik ga denk ik inderdaad maar even houtskool online bestellen aangezien ik een grafhekel heb aan tuincentra en met met de pandemie heb ik helemaal een goede reden om niet in de buurt te komen :).

@Koffie Wat is er met je kever gebeurd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Blok verrot, had revisie nodig. Nieuw blok gekocht en binnen enkele weken een vastloper. Een 3e blok op zo'n korte termijn kon ik niet langer naar mij zelf, mijn portemonnee en vrouw verantwoorden. Dus helaas met pijn in het hart afstand van gedaan :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Koffie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:17:
[...]

Blok verrot, had revisie nodig. Nieuw blok gekocht en binnen enkele weken een vastloper. Een 3e blok op zo'n korte termijn kon ik niet langer naar mij zelf, mijn portemonnee en vrouw verantwoorden. Dus helaas met pijn in het hart afstand van gedaan :'(
Gecondoleerd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

zeroday

There is no alternative!

Koffie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:30:
[...]

Zo'n braai is altijd een feestje, is gewoon een hele beleving.
Wist ook helemaal niet dat ze het besteld had :P Die Laurens (van houtskool punt nl , waar het sekelbos hout vandaan komt) schijnt een ex-collega van haar te zijn. Geen idee hoe goed ze elkaar kenden.

[Afbeelding]
wat is nu het verschil tussen white quebracho en black ranch quebracho ? dat kan ik niet 1-2-3 vinden

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zeroday schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:42:
[...]

wat is nu het verschil tussen white quebracho en black ranch quebracho ? dat kan ik niet 1-2-3 vinden
Sorry, geen flauw benul :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:02

PnD

like in Pinda ^_^

Ik heb het topic doorgezocht op tips voor accessoires (voor de grill guru medium), maar kom niet verder dan het ikea sparerib rekje, injector via ali en wat tips voor thermometers.

Iemand nog tips voor een pizzasteen of andere accessoires dan standaard bij GG zelf te koop zijn?

Iemand ervaring met deze? Zo ja, zou je de korte of lange versie aanraden?

#Aliexpress € 5,27 25%OFF | 6 "/12" Rvs Pellet Roker Buis Mesh Pijp Keuken Outdoor Koken Bbq Gereedschap Accessoires Ronde Rook generator Roker
https://a.aliexpress.com/_BSofB4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Iemand ervaring met Beimer meat? Zie ze de laatste dagen met regelmaat voorbij komen, maar met zo’n lage prijzen twijfel ik toch wel over de kwaliteit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:05
Basfr schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:11:
Iemand ervaring met Beimer meat? Zie ze de laatste dagen met regelmaat voorbij komen, maar met zo’n lage prijzen twijfel ik toch wel over de kwaliteit...
Ik zat met hetzelfde, en stuitte op de volgende pagina van Animal Rights. Voor mij genoeg reden om deze partij te skippen en toch maar te gaan voor de lokale biologische slager (of online bij bijvoorbeeld koopeenkoe of Beef & Steak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 15:43
Ben eigenlijk de laatste dagen op zoek naar het antwoord hoe lang je ongeveer doet met een 10kg zal houtskool. Zat er aan te denken om een zak van grill guru te halen.

Tot nu toe altijd een BBQ gehad en briketten gebruikt. Binnenkort staat er een kamado in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:50
VeeGee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:26:
[...]

Ik zat met hetzelfde, en stuitte op de volgende pagina van Animal Rights. Voor mij genoeg reden om deze partij te skippen en toch maar te gaan voor de lokale biologische slager (of online bij bijvoorbeeld koopeenkoe of Beef & Steak).
Dank voor het delen. Wat heftig dit! En bijzonder ook aangezien Beimer op hun website wel aangeeft een skal certificaat te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06
DoubleD1980 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:39:
[...]

Dank voor het delen. Wat heftig dit! En bijzonder ook aangezien Beimer op hun website wel aangeeft een skal certificaat te hebben.
Als je hun prijzen ziet geloof je dat zelf toch niet eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:50
418O2 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:51:
[...]

Als je hun prijzen ziet geloof je dat zelf toch niet eens?
Klopt.. maar kan me voorstellen dat je als bedrijf in “regulier” vlees handelt en in biologisch vlees. Zoals Vion ook eigenaar is van de groene weg. En dat het vlees waar ze nu mee adverteren “regulier” vlees is. Maar ook dat is eigenlijk te bizar goedkoop nu ik het eens goed bekijk.

Wat ik meer met de opmerking over skal bedoelde was dat je er dan een beetje van uit gaat dat er op een bepaalde manier wordt omgegaan met de dieren.

Heb zelf deze week een pakket bij Eco Fields besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:03
Zelf tevreden met mijn originaliteit kettle en ik krijg ook meer en meer mensen in mijn omgeving enthousiast over indirect grillen, nu kwam een maatje dit tegen : https://www.makro.nl/cat/nl/products/product/9596340001001

Is dit was budget vriendelijker dan een weber of blijft het goedkoop/duurkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 14:04
Fromz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 07:10:
Zelf tevreden met mijn originaliteit kettle en ik krijg ook meer en meer mensen in mijn omgeving enthousiast over indirect grillen, nu kwam een maatje dit tegen : https://www.makro.nl/cat/nl/products/product/9596340001001

Is dit was budget vriendelijker dan een weber of blijft het goedkoop/duurkoop?
Ik heb mijn weber voor ongeveer die prijs gekocht met een aanbieding.

Ik zou voor het prijsverschil toch een weber kopen, hun garantie/service is erg goed.

Onderdelen die kapot gaan of een roestende deksel worden gewoon vervangen.

Gewoon merk adviseren.
Heb meerdere keren meegemaakt dat mensen advies vragen over budget spullen/gereedschap. En het achteraf niet bevalt, en dan heb ik het ineens geadviseerd. Dus zeg tegenwoordig gewoon dat het rommel is, zijn ze gepikeerd, maar zeggen ze in ieder geval niet tegen iedereen dat ik ze die rommel geadviseerd heb. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door FRANQ op 01-05-2020 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basfr
  • Nu online
VeeGee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:26:
[...]

Bedankt, een goede reden om hier dus nooit te bestellen. Kon door die prijzen al niet al te veel goeds verwachten.
roefje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:33:
Ben eigenlijk de laatste dagen op zoek naar het antwoord hoe lang je ongeveer doet met een 10kg zal houtskool. Zat er aan te denken om een zak van grill guru te halen.

Tot nu toe altijd een BBQ gehad en briketten gebruikt. Binnenkort staat er een kamado in de tuin.
Ligt er aan hoe vaak je je kamado gaat gebruiken :+
Het zal o.a. afhangen van de hardheid van het gebruikte hout en wat voor bereidingen je gaat doen. Met pizza's bakken verbruik je in een uur wat je met low en slow in 12 uur verbruikt.

GG houtskool lijkt me prima, gooi er iig geen supermarkthoutskool in zou ik zeggen, zie ook een paar reacties hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Beimer meat zit bij mij in de buurt en zag ik de laatste tijd ook steeds vaker voorbij komen..
Ik kon mij inderdaad die zaak van vorig jaar ook nog herinneren, het is ondertussen wel een jaar geleden, geen idee of ze de zaken nu wel op orde hebben.
Zo zie ik ook wel eens aanbiedingen via FB voorbij schieten van turkse winkels, 10kg kip voor 10-15 euro.
Dan denk ik ook van: "Hoe dan???"

Het is vaak lastig om te achterhalen waar het vlees nu echt vandaan komt en hoe de dieren behandeld worden, en misschien worden we allemaal wel keihard voor de gek gehouden door zogenaamd "beter vlees keurmerken".. Aangezien die certificaten soms gewoon gekocht worden of via via erop geplakt worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:52
zeroday schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:42:
[...]

Black Ranch is een merknaam volgens mij. 'White Quebracho' is het soort boom. Witte eik, een van de hardste soorten hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verstappen33 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:32:
Beimer meat zit bij mij in de buurt en zag ik de laatste tijd ook steeds vaker voorbij komen..
Ik kon mij inderdaad die zaak van vorig jaar ook nog herinneren, het is ondertussen wel een jaar geleden, geen idee of ze de zaken nu wel op orde hebben.
Zo zie ik ook wel eens aanbiedingen via FB voorbij schieten van turkse winkels, 10kg kip voor 10-15 euro.
Dan denk ik ook van: "Hoe dan???"

Het is vaak lastig om te achterhalen waar het vlees nu echt vandaan komt en hoe de dieren behandeld worden, en misschien worden we allemaal wel keihard voor de gek gehouden door zogenaamd "beter vlees keurmerken".. Aangezien die certificaten soms gewoon gekocht worden of via via erop geplakt worden..
Hoe dan is toch niet zo moeilijk? Er is gewoon een overschot. Dan kan je kiezen of weggooien of verkopen tegen kostprijs en je personeel kunnen doorbetalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Basfr schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:45:
[...]

Bedankt, een goede reden om hier dus nooit te bestellen. Kon door die prijzen al niet al te veel goeds verwachten.
Dat je door de prijzen een verwachtingspatroon moet hebben snap ik, maar ik lees behalve een berg tendentieuze haatzaaierij van animal rights (en volgens hen is alles wat met vlees te maken heeft extreem fout) geen flinter bewijs dat Beimer er betrokken bij is.
Als ze het zouden bewijzen prima, maar nu is het gewoon het willens en wetens kapotmaken van een bedrijf. Ja ze tonen beelden van zielige dieren maar op die pagina lees ik behalve hun claim geen hard bewijs.

offtopic:
Ik heb geen banden met Beimer, ik ben er nooit geweest, heb er vziw nooit wat van gekocht en woon aan de andere kant van het land. Sterker nog ik moest opzoeken waar ze zitten omdat ik ze niet kende.

Wel ben ik dierenvriend en vleeseter en maak me sterk voor het op een waardige manier omgaan met dieren, al dan niet met als doel de slacht.

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 01-05-2020 11:19 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefje
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 15:43
Basfr schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:45:
Ligt er aan hoe vaak je je kamado gaat gebruiken :+
Het zal o.a. afhangen van de hardheid van het gebruikte hout en wat voor bereidingen je gaat doen. Met pizza's bakken verbruik je in een uur wat je met low en slow in 12 uur verbruikt.

GG houtskool lijkt me prima, gooi er iig geen supermarkthoutskool in zou ik zeggen, zie ook een paar reacties hiervoor.
Bedankt, had inderdaad al het een en ander gelezen over houtskool in de reacties en op andere websites.
Alleen kon nergens vinden hoe lang je nu met zo'n zak doet.
Is wel handig namelijk als hij hier zometeen in de tuin staat en ik aan de slag wil gaan :)

Kan niet wachten tot hij geleverd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
Gisteren een slagersblok gescoord voor een paar tientjes. Alleen is hij totaal niet te tillen. :D
Nu nog opzoek naar een mooi onderstel, hebben jullie ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTrWRXuyEogKtFlluUV-XAfbtdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGWzLcjgQQEMB1FwN9KWUtOW.jpg?f=fotoalbum_large

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:44

zeroday

There is no alternative!

AFCAjax schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:35:
[...]

Black Ranch is een merknaam volgens mij. 'White Quebracho' is het soort boom. Witte eik, een van de hardste soorten hout.
Ja na wat zoeken vandaag zag ik oa staan Black Range White Quebracho .. dus dan maakt het niet zoveel uit wat je hebt. Ben zelf ook uitermate tevreden met dat type hout. Kan er een veel constantere temperatuur mee halen dan de Marabu die ik eerder had.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:03:
Gisteren een slagersblok gescoord voor een paar tientjes. Alleen is hij totaal niet te tillen. :D

[Afbeelding]
Paar douglas balken op de kopse kant 10gr afzagen, met dwarsbalkjes 4 poten aan elkaar bevestigen en vervolgens je blok aan de onderkant eraan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:27
Hari-Bo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:03:

[Afbeelding]
Mooi blok! Was het een enkel exemplaar of hebben ze er meer waar je hem gekocht hebt?

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Vraagje, als het goed is staat volgende week mijn eerste kamado in mijn tuin. Wat zijn nou de eerste dingen die je moet doen met een nieuwe kamado? Kan je gelijk beginnen met na dat je hem in elkaar heb gezet of hebben jullie enkele tips om te doen voordat je hem daadwerkelijk gaat gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Frid0 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:49:
Hi,

Vraagje, als het goed is staat volgende week mijn eerste kamado in mijn tuin. Wat zijn nou de eerste dingen die je moet doen met een nieuwe kamado? Kan je gelijk beginnen met na dat je hem in elkaar heb gezet of hebben jullie enkele tips om te doen voordat je hem daadwerkelijk gaat gebruiken?
Het eerste wat je kan doen is oefenen met de temperatuur. Bijvoorbeeld van half uurtje op 150 graden en dan een halfuurtje op 300 en dan weer terug naar 250. Op die manier krijg je er een beetje gevoel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Hi,

Eerste sessie(s) rustig aan, dus niet door knallen naar 300+ graden ;)
Max 150graden eerste sessies zou ik doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernts
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:16
Hi,

Zie al verschillende adviezen op jouw vraag.
Maar misschien eerst de gebruikershandleiding doornemen?
Zou kunnen dat het daar netjes in vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qla0GwLHrvzzWm5T4w6VctlI79M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJfRHkUNS26rba5KTd2rlAu8.jpg?f=fotoalbum_large

Net bij de lokale AH aangeschaft. Nu de kamado nog haha. Maar dit is ook prima voor de Weber. Is het aan te raden om de producten nog te seasonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Laatst online: 01-09 20:48
Gietijzer altijd seasonen als je het mij vraagt. Ieder heeft er z'n eigen manier voor.

Eerst verwarmen en de parafine eruit vegen. Daarna goed opwarmen en laagje olie erin wrijven (ik gebruik arachide, maar dat heeft een zeer eigen smaak, dus kies je eigen olie op smaak). Niet te dik erop wrijven.
Daarna nog een keer goed verhitten zodat de olie in de pan trekt.

En omdat ik OCD heb op sommige dingen doe ik het 3x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Standeman schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:57:
[...]

Het eerste wat je kan doen is oefenen met de temperatuur. Bijvoorbeeld van half uurtje op 150 graden en dan een halfuurtje op 300 en dan weer terug naar 250. Op die manier krijg je er een beetje gevoel bij.
Martinusz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Eerste sessie(s) rustig aan, dus niet door knallen naar 300+ graden ;)
Max 150graden eerste sessies zou ik doen.
jaspernts schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Zie al verschillende adviezen op jouw vraag.
Maar misschien eerst de gebruikershandleiding doornemen?
Zou kunnen dat het daar netjes in vermeld staat.
Bedankt voor de bruikbare tips, super.
Zat zelf te denken, als het weer het toe laat en de kamado is er om te beginnen om wat Moink Balls te maken. Die zijn niet zo heel moeilijk te maken vermoed ik en kan dan gelijk beetje de temp beheersing testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:57

BoGu5

hmmmz

chevsticks schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:46:
Gietijzer altijd seasonen als je het mij vraagt. Ieder heeft er z'n eigen manier voor.

Eerst verwarmen en de parafine eruit vegen. Daarna goed opwarmen en laagje olie erin wrijven (ik gebruik arachide, maar dat heeft een zeer eigen smaak, dus kies je eigen olie op smaak). Niet te dik erop wrijven.
Daarna nog een keer goed verhitten zodat de olie in de pan trekt.

En omdat ik OCD heb op sommige dingen doe ik het 3x :P
Arachide geeft toch juist geen geur en smaak af? Daarom wordt het juist vaak als tip gegeven om je gietijzer mee in te branden.

Ik heb het heel lang geleden op deze manier gedaan: https://www.meesterslijpers.nl/alles-over-gietijzeren-pannen

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
BoGu5 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Arachide geeft toch juist geen geur en smaak af? Daarom wordt het juist vaak als tip gegeven om je gietijzer mee in te branden.

Ik heb het heel lang geleden op deze manier gedaan: https://www.meesterslijpers.nl/alles-over-gietijzeren-pannen
Is zonnebloemolie ook mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Beun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:06:
[...]

Is zonnebloemolie ook mogelijk?
Dat rookt al bij 175 graden volgens mij.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 14:48
Ik heb voor inbranden altijd een pot crisco staan.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Dan ga ik op zoek naar een pot Crisco. Volgens mij heeft de Makro dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Cass Casey schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:56:
[...]

Mooi blok! Was het een enkel exemplaar of hebben ze er meer waar je hem gekocht hebt?
Dank je, nee helaas niet meer.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:54
Beun schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:21:
Dan ga ik op zoek naar een pot Crisco. Volgens mij heeft de Makro dit wel.
Lang geleden heb ik dit bij Jumbo gehaald, geen idee of ze het nog hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:12
Bij de Welkoop hebben ze sowieso Crisco staan. (Bron: mijzelf gistermiddag)

[ Voor 23% gewijzigd door Jeebeekje op 01-05-2020 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Vandaag ook de tweede Joy Stove Small binnengekomen, was slechts 2 tientjes op marktplaats en amper gebruikt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Hari-Bo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:50:
Vandaag ook de tweede Joy Stove Small binnengekomen, was slechts 2 tientjes op marktplaats en amper gebruikt. :D
Nette deal! Ik ga binnenkort ook maar eens op zoek. Leuk ding om erbij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Beun Dat zeker, gebruik hem regelmatig icm Dutch Oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Hari-Bo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:08:
@Beun Dat zeker, gebruik hem regelmatig icm Dutch Oven.
Precies de reden dat ik er nu één ga zoeken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Roadkill chicken

Aangezien het vrouwtje moet werken mag ik het avondeten verzorgen. En om wat nieuws te proberen dacht ik aan een gevlinderde kip. Maar om het goed te doen wil ik deze pekelen.

Iemand suggesties qua brine? Zout, rozemarijn, suiker?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basfr
  • Nu online
Boudewijn schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:47:
[...]

Dat je door de prijzen een verwachtingspatroon moet hebben snap ik, maar ik lees behalve een berg tendentieuze haatzaaierij van animal rights (en volgens hen is alles wat met vlees te maken heeft extreem fout) geen flinter bewijs dat Beimer er betrokken bij is.
Als ze het zouden bewijzen prima, maar nu is het gewoon het willens en wetens kapotmaken van een bedrijf. Ja ze tonen beelden van zielige dieren maar op die pagina lees ik behalve hun claim geen hard bewijs.

offtopic:
Ik heb geen banden met Beimer, ik ben er nooit geweest, heb er vziw nooit wat van gekocht en woon aan de andere kant van het land. Sterker nog ik moest opzoeken waar ze zitten omdat ik ze niet kende.

Wel ben ik dierenvriend en vleeseter en maak me sterk voor het op een waardige manier omgaan met dieren, al dan niet met als doel de slacht.
Fair point, en wat te kort door de bocht van mijn kant.
Mocht het verhaal van animal rights kloppen, dan zou het wel een reden zijn om ze te skippen. Moet zeggen dat ik behalve dat stuk van AR verder weinig (negatiefs) kan vinden over Beimer.

Neemt niet weg dat ik de prijzen, zeker tov andere webshops erg laag vind. Kwaliteit van de producten ziet er op het eerste oog wel prima uit.

Als alles ok is is het dan wel aardig value for money.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Basfr schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:56:
[...]

Fair point, en wat te kort door de bocht van mijn kant.
Mocht het verhaal van animal rights kloppen, dan zou het wel een reden zijn om ze te skippen.
Ja dan zou ik er ook wel bedenkingen bij hebben tbh.

Mooie nuancering d:)b

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:23

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb twee Lidl eitjes gekocht vorig jaar. Van één daarvan heb ik met het schoonmaken per ongeluk het onderste rooster (ik weet niet hoe je dat noemt, waar je het houtskool op legt) weggegooid. Iemand een idee hoe je dit gemakkelijk en goedkoop kunt vervangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
vanDaal schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 08:52:
Ik heb twee Lidl eitjes gekocht vorig jaar. Van één daarvan heb ik met het schoonmaken per ongeluk het onderste rooster (ik weet niet hoe je dat noemt, waar je het houtskool op legt) weggegooid. Iemand een idee hoe je dit gemakkelijk en goedkoop kunt vervangen?
https://www.amazon.com/Dr...ies-6-5inch/dp/B06XRYCF9P

Zal niet de juiste maat zijn, maar je hebt wel het artikel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Mocht je iemand in de metaal kennen kan deze hem misschien voor je lasersnijden uit een RVS plaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Kolenrooster :)

https://kamadogrills.nl/product/gietijzeren-kolenrooster/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25
Voor de geïnteresseerden. Onderstaand de platesettler van kamadogrills icm grill guru medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqh_odxf-NEmIhweexoWucUFtgI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azXqZrMShyffDiEvhmeLiep6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6e_18JRqB52I_RWXUHxsSmD-f8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LB8JkvkXPNTW0qeSja9WnVqs.jpg?f=fotoalbum_large

Kolen zijn binnen plus een gratis zakje rookhout met de groetjes van Laurens. *O*

Vanmiddag even proberen of ik mijn mini-egg wel boven de 150 graden krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Standeman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:37:
[Afbeelding]

Kolen zijn binnen plus een gratis zakje rookhout met de groetjes van Laurens. *O*

Vanmiddag even proberen of ik mijn mini-egg wel boven de 150 graden krijg.
Heb je straks wellicht een foto van de inhoud? Vraag me af hoe groot de stukken houtskool zijn. Succes vanmiddag, dit moet vast wel in orde komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Beun schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Heb je straks wellicht een foto van de inhoud? Vraag me af hoe groot de stukken houtskool zijn. Succes vanmiddag, dit moet vast wel in orde komen :)
Op de doos staat 40-100mm en over het algemeen lijkt het redelijk te kloppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n70JgSwlzfzgdhZP15SaClxuRxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGNSRCEAQbm8yT1hroVcNmAe.jpg?f=fotoalbum_large

Aansteker is denk ik zo'n cm of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Standeman schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:11:
[...]

Op de doos staat 40-100mm en over het algemeen lijkt het redelijk te kloppen.

[Afbeelding]

Aansteker is denk ik zo'n cm of 5
Bedankt voor de foto. De inhoud ziet er meer dan prima uit. Wellicht dat ik in de toekomst toch een bestelling ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

maxoss schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 13:23:
Voor de geïnteresseerden. Onderstaand de platesettler van kamadogrills icm grill guru medium

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, welke is dat exact? En waarom heb je voor die gekozen?

[ Voor 3% gewijzigd door PnD op 02-05-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:05
De Grill Guru Medium binnen gehad via de AH, helaas kwamen we er achter bij het uitpakken dat er een stukje afgebroken is bij de klep, enig idee of dit kwaad kan? Sowieso al een bericht gestuurd naar Grill Guru zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fw8RadwTuTM4MCtgDmD3ybSMRbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VePE3M9GVOLEw5S85Lv84jJZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Nightw1ng op 02-05-2020 17:40 . Reden: Afbeelding aangepast ]

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:25
PnD schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:40:
[...]

Ziet er goed uit, welke is dat exact? En waarom heb je voor die gekozen?
https://kamadogrills.nl/p...dium-18-inch-model-basis/

Voor hetzelfde geld een pizzasteen extra ten opzichte van die set van GG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 13:55
Vandaag peren en kersenhout gezaagd, ze hebben een poos gedroogd. Peren hout (links was een mooie tak, kersenhout vooral klein spul.

Regelen jullie zelf je rookhout of kopen jullie dit voornamelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gM2Rf_YlRjZ5SAlHvlNQZr-tXdY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Il0IRIQj4HgDQ0d7hXbWTlgs.jpg?f=fotoalbum_medium

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Nightw1ng schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 17:38:
De Grill Guru Medium binnen gehad via de AH, helaas kwamen we er achter bij het uitpakken dat er een stukje afgebroken is bij de klep, enig idee of dit kwaad kan? Sowieso al een bericht gestuurd naar Grill Guru zelf.
Ik wens je veel sterkte. Even mijzelf quoten en je kan dan als je op de berichten klikt de reacties teruglezen van anderen. Ik heb vorig jaar een Grill Guru Classic Large gekocht en opgehaald bij de Hornbach (heb de mazzel dat ik een busje kan lenen). Stond in de tuin en toen zag ik dit:
-MD- schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:57:
Leuke berichten, als beginner niet aan een Kamado beginnen en berichten als barsten. Daar ben ik namelijk al bang genoeg voor... Eenmaal per week gaat de bbq hier aan met wat bezoek. Wil ook eens iets anders proberen dan iets in een paar minuten cremeren.
Vandaag dus een Guru Grill Classic aangeschaft. Net in elkaar gezet. Geen handleiding in de verpakking, even online zoeken zo. Maar een vraag aan jullie, zijn deze 'putjes' of foutjes gebruikelijk? Verpakking was puntgaaf... Ik weet niet zo goed of dit een reden is om terug naar de winkel te gaan. Mooi is anders, maar valt van een meter al nauwelijks meer op...

[Afbeelding: 1][Afbeelding: 2][Afbeelding: 3]
Gevolg:
-MD- schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:51:
@Chevy454 @Hari-Bo, nog bedankt voor het meedenken. Gisteren toch de boel weer ingepakt en omgeruild. In de winkel de nieuwe bekeken, zag er gaaf uit dus weer richting huis. Halve dag verder staat hij netjes in de daarvoor gereserveerde plek in de tuin, schuif ik het luchtluikje dicht en valt van zo'n 15cm daarboven een stukje glazuur van de Kamado af. Weer een stuk wit steen zichtbaar van zo'n halve centimeter... |:(

Grill Guru gebeld, maar dat was geen succes. Ongeïnteresseerde dame die niet verder kwam dan 'weet ik niet' en stuur maar een foto... Dat had ik een dag eerder ook al gedaan een ook nog geen reactie. Tja, 'dat weet ik niet' was het antwoord.

Ik hoop dat hun 5 jaar garantie iets meer inhoud heeft, want ik was er helemaal klaar mee en wilde m'n eerste stuk vlees gaan maken. Dat dus ook maar gedaan.
De foto die ik later heb geplaatst:
Ik kreeg na klagen bij Grill Guru een zak houtskool en een chickensitter ter compensatie toegezonden. De zak houtskool ontvangen, daar zat geen chickensitter bij. Tweemaal toe weer gebeld en een mail gestuurd, die chickensitter wacht ik nu bijna een jaar later nog steeds op. Ook geen reactie meer gehad op de foto die ik naar hun had gestuurd met de vraag of het kwaad kon. Ik heb er veel plezier van, maar i.c.m. de manier waarop ik telefonisch te woord werd gestaan (en dat na twee keer sjouwen met dat ding) gaat er hier geen cent meer naar Grill Guru.

De nieuwe plek heb ik met wat verf weggewerkt zodat het niets opvalt en verder zit er altijd een hoes overheen. Als er water in kan komen en het vriest, dan heb je kans dat het kapot kan vriezen wat ik zoal gelezen heb. Dus of je dat risico wilt lopen? Keuzes.

Ik heb er wel heel veel plezier aan dus het stoort mij inmiddels niet meer. Het eindresultaat van de lekkere stukjes vlees en dit topic maken een hoop goed, het is een leuke hobby geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 15:47

backupdevice

Boeh!

Vandaag Zeeuwse spek gemaakt. Was zo lekker dat er geen actie foto’s gemaakt zijn 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dcnvHx6nGHvbhDJ5-6vjf0Jbvd8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NeKATFFhv4547epArDpY6CdJ.jpg?f=fotoalbum_large

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
backupdevice schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:50:
Vandaag Zeeuwse spek gemaakt. Was zo lekker dat er geen actie foto’s gemaakt zijn 😀
Ziet er aantrekkelijk uit!
Dan zijn wij natuurlijk benieuwd naar het recept :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

-MD- schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:54:
[...]

Ziet er aantrekkelijk uit!
Dan zijn wij natuurlijk benieuwd naar het recept :).
Hatseflats

https://www.bbq-nl.com/zeeuws-spek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

maxoss schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:24:
[...]

https://kamadogrills.nl/p...dium-18-inch-model-basis/

Voor hetzelfde geld een pizzasteen extra ten opzichte van die set van GG
Bedankt, als het jou goed bevalt gaat hij bij mij ook in de winkelmand. Tenzij er nog betere alternatieven voorbij komen.

Moet nog even geduld hebben voor de GG zelf. Heb de 28e besteld, maar nog geen verzendbevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:05
-MD- schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 19:19:
[...]

Ik wens je veel sterkte. Even mijzelf quoten en je kan dan als je op de berichten klikt de reacties teruglezen van anderen. Ik heb vorig jaar een Grill Guru Classic Large gekocht en opgehaald bij de Hornbach (heb de mazzel dat ik een busje kan lenen). Stond in de tuin en toen zag ik dit:

[...]

Gevolg:

[...]

De foto die ik later heb geplaatst:

[...]

Ik kreeg na klagen bij Grill Guru een zak houtskool en een chickensitter ter compensatie toegezonden. De zak houtskool ontvangen, daar zat geen chickensitter bij. Tweemaal toe weer gebeld en een mail gestuurd, die chickensitter wacht ik nu bijna een jaar later nog steeds op. Ook geen reactie meer gehad op de foto die ik naar hun had gestuurd met de vraag of het kwaad kon. Ik heb er veel plezier van, maar i.c.m. de manier waarop ik telefonisch te woord werd gestaan (en dat na twee keer sjouwen met dat ding) gaat er hier geen cent meer naar Grill Guru.

De nieuwe plek heb ik met wat verf weggewerkt zodat het niets opvalt en verder zit er altijd een hoes overheen. Als er water in kan komen en het vriest, dan heb je kans dat het kapot kan vriezen wat ik zoal gelezen heb. Dus of je dat risico wilt lopen? Keuzes.

Ik heb er wel heel veel plezier aan dus het stoort mij inmiddels niet meer. Het eindresultaat van de lekkere stukjes vlees en dit topic maken een hoop goed, het is een leuke hobby geworden. :)
Oef, bedankt voor alle info!
Klinkt niet veelbelovend, maar laten we hun reactie eens afwachten. In ieder geval blij om te lezen dat het tot nu toe de werking niet lijkt te beinvloeden.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoppa, morgen procureur op de q :Y)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pz9D7RdXzUQSaHLmtIXymJk37gg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSRgXNW77KDvDRN8pzU1C83K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODODum4-z7F9zE4v2dCbvqBym9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FRR5oUGK24KwdwV097AyWBCe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQsKkZik5-UqMRPvFrqSD3gRi_4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcC7rC9F8jgBZ6SsuWwHLJWZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Altijd lekker. Hier gaat morgen gyros op de spit. Procureur ligt al in de marinade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

backupdevice schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:00:
[...]

Altijd lekker. Hier gaat morgen gyros op de spit. Procureur ligt al in de marinade
Homemade gyros van procureur idd heerlijk ja!
Maak je er nog zelf flatbread bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-09 13:45
Exigence schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 23:17:
[...]

Bij het online bestellen kun je volgens mij ook aangeven dat ze het klaar zetten in de winkel van jouw keuze. Kun je online bestellen en toch fysiek in jouw winkel ophalen.
Geen mazzeltje bij de Welkoop. Wel blij met de Grizzly large. Nu opzoek naar wat accessoires voor mooie prijs. Pizzasteen, Vleesthermometer,...
Pagina: 1 ... 79 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism