Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 ... 330 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Focus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrD5xw3kxKsML-4pnZO8awBzVP4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M90edjjfTSAF7qBxwkMHYn4R.jpg?f=fotoalbum_large

Moink balletjes gemaakt op het Lidl eitje, past mooi een 400 gr gehakt portie op, maar wat lekker zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyfritz
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 22:44
Bij de Sligro zijn de The basterd Kamados in de aanbieding. 350 voor de compact.
De large gaat volgens mij voor 800 euro weg.

Ga zelf voor de compact.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 22:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_qWZuGwtEQfzt6mWLJHTh-IiNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVumPVeVuPoqXE1GHzIG5j6T.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste keer, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

freddyfritz schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:07:
Bij de Sligro zijn de The basterd Kamados in de aanbieding. 350 voor de compact.
De large gaat volgens mij voor 800 euro weg.

Ga zelf voor de compact.
Zag ik zaterdag ook bij de Sligro staan ja, maar die 800 EUR is wel excl. BTW. Dat maakt 'm dus 968 EUR incl. BTW.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:23
RomeoJ schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:34:
[...]

Zag ik zaterdag ook bij de Sligro staan ja, maar die 800 EUR is wel excl. BTW. Dat maakt 'm dus 968 EUR incl. BTW.
En volgens mij ook nog 2019 model...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:16

Exigence

dnkroz

Ik ben eruit, ik wil een kamado. Zouden jullie met mij mee kunnen en willen denken?

In eerste instantie was ik van plan een Lidl/Action/... modelletje te kopen, om te proberen, maar nadat ik dat formaat in het echt gezien heb vind ik dat toch echt veel te klein en ben bang dat ik hem juist daarom te weinig ga gebruiken.

Alleen is het heel lastig door de bomen het bos te zien.

De A-merken (BGE, Kamado Joe, Primo etc.) zijn uniek en hebben een eigen productie. Veel anderen lijken enorm op elkaar, komen vaak uit dezelfde fabriek, slechts het merkje verschilt en de eventuele accesoires.

De A-merken hebben goede garanties, veel accesoires, community etc. Máár, dat is me allemaal (veel) te veel geld. Niet te duur, wel te veel geld.

Dus ik heb na zitten denken wat ik wil.

Budget: ~€500 (valt net tussen wal en schip qua kamado's, er onder zitten de kleine, er boven de large/mediums, budget nog wel iets rekbaar)
Eisen: 45-50 cm roosteroppervlak, volledig rvs rooster (deelbaar is een pre), platesetter, regenhoes (hij moet buiten blijven staan)

- Grill Guru Classic Medium (40 cm RVS rooster), AH actie was € 399, maar daar moet nog een platesetter en hoes bij (á € 89), totaal ongeveer € 500
- Auplex Kamado Large 21" (46 cm RVS rooster), gangbare prijs is € 499, maar daar moet nog een platesetter en hoes bij. Complete set met accesoires € 619, niet op voorraad
- Grizzly Grills Large (46 cm rooster), € 639, inclusief platesetter, divide & conquer systeem, houtskoolmand, chipfeeder, aspook. Excl. regenhoes.

Die Grizzly Grills lijkt erg veel bang for the buck zoals ik het nu zie! Zie ik iets over het hoofd?

Zie dat mijn budget van € 500 denk ik niet haalbaar is, of ik moet een kleiner formaat accepteren (Grill Guru Medium), die is keurig op mijn budget. Maar de rest is eigenlijk meer "bang for the buck".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-04 09:55
Zijn er hier meer die ook het probleem hebben dat het houtskool of briket door het kolenrooster van de Weber valt? Is hier een oplossing voor? Bijvoorbeeld een stuk gaas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 17:05
Afgelopen vrijdag is hier ook het Lidl eitje binnen gekomen en ondanks het idee was om deze pas te gaan gebruiken in onze nieuwe woning ( verhuizen van appartement naar rijtjes huis ) gezien het in ons appartement steeds een trap op en af is om de Q te controleren op de gemeenschappelijke buitenplaats, leek het ons gewoon niet handig.

Aangezien vandaag toch een stay at home day is er toch maar voor gekozen om de Q dit weekend te gebruiken. Afgelopen zaterdag een bavette erop, wilde het vlees toch eens proberen. Na een dry run om de temperatuur een beetje te leren kennen en de Q in te wijden ging het vlees erop, enkele minuutjes aan beide kanten en na 49 graden eraf gehaald zodat die kon rusten en het smaakte goed!

Ondanks het stuggere vlees toch zeer goed van smaak een mooie bark en mooi in de garing :) Hierdoor toch maar besloten om vandaag pulled pork proberen te maken. Zaterdag bij de lokale keurslager een kilo procureur gehaald en deze zondag avond in de rub gezet. Vriendin lief is werken en zal rond een uurtje of 7 thuis zijn, dit geeft mij mooi de tijd om iets uit te slapen en niet om 7 uur al het vlees op de Q te leggen ;)

Temperatuur regelen is nog even wennen maar hij hangt momenteel mooi rond de 110 graden voor het eerste uur, het appel rookhout doet goed z'n werken, dus heb er wel vertrouwen in dat het met de tijd goed gaat komen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7iqorF9TGa6iAfHJt10aLzHGbU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RZdaKiJIVzWLwj1Z8eR0dMRF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGXnYeFaJectX-f3dnUfgjPn7VI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YFTNFUN9QV2mpPIocVuY9VOg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyLNwJJkJ2eM72y8HarXECxokII=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cai5NptgScgv6vEtj8xfnDpL.jpg?f=fotoalbum_tile

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-05 15:30
Exigence schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:13:
Ik ben eruit, ik wil een kamado. Zouden jullie met mij mee kunnen en willen denken?

In eerste instantie was ik van plan een Lidl/Action/... modelletje te kopen, om te proberen, maar nadat ik dat formaat in het echt gezien heb vind ik dat toch echt veel te klein en ben bang dat ik hem juist daarom te weinig ga gebruiken.

De A-merken (BGE, Kamado Joe, Primo etc.) zijn uniek en hebben een eigen productie. Veel anderen lijken enorm op elkaar, komen vaak uit dezelfde fabriek, slechts het merkje verschilt en de eventuele accesoires.

De A-merken hebben goede garanties, veel accesoires, community etc. Máár, dat is me allemaal (veel) te veel geld. Niet te duur, wel te veel geld.

Budget: ~€500 (valt net tussen wal en schip qua kamado's, er onder zitten de kleine, er boven de large/mediums, budget nog wel iets rekbaar)
Eisen: 45-50 cm roosteroppervlak, volledig rvs rooster (deelbaar is een pre), platesetter, regenhoes (hij moet buiten blijven staan)

- Grill Guru Classic Medium (40 cm RVS rooster), AH actie was € 399, maar daar moet nog een platesetter en hoes bij (á € 89), totaal ongeveer € 500
- Auplex Kamado Large 21" (46 cm RVS rooster), gangbare prijs is € 499, maar daar moet nog een platesetter en hoes bij. Complete set met accesoires € 619, niet op voorraad
- Grizzly Grills Large (46 cm rooster), € 639, inclusief platesetter, divide & conquer systeem, houtskoolmand, chipfeeder, aspook. Excl. regenhoes.

Die Grizzly Grills lijkt erg veel bang for the buck zoals ik het nu zie! Zie ik iets over het hoofd?

Zie dat mijn budget van € 500 denk ik niet haalbaar is, of ik moet een kleiner formaat accepteren (Grill Guru Medium), die is keurig op mijn budget. Maar de rest is eigenlijk meer "bang for the buck".
Dilemma’s! Wat is je thuis situatie? Ik heb enorm veel plezier gehad van mijn kleine lidl ei. Als ik 3 jaar terug de keuze had om eens te starten, had ik denk ik de grill guru compact gepakt in de aanbieding! Net een slag groter en wat meer keuze qua accesoires!

Ik ben zelf een paar winkels in gelopen om het verschil te zien. Voor 500 euro wel echt lastig iets te vinden met meer “bang for the buck” denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
Ik wil een afdekhoes voor mijn nieuwe weber, en zag dat ze standaard 2 versies hebben. Een gewone en premium. Weet iemand wat precies het verschil is in werking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-05 19:27

immetjes

HIER is BERN-E

chielsen schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:33:
Ik wil een afdekhoes voor mijn nieuwe weber, en zag dat ze standaard 2 versies hebben. Een gewone en premium. Weet iemand wat precies het verschil is in werking?
De gewone is van dun plastic en is na twee seizoenen kapot, de premium is van dikker materiaal en gaat langer mee.

Die dunne is weg gegooid geld. Doe dan gewoon geen hoes. Gaat prima en een weber blijft het prima doen zonder hoes. Het geld voor een hoes kan je beter besteden aan eerder een nieuwe Weber kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door immetjes op 27-04-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014

Persoonlijk zou ik het budget iets oprekken (indien mogelijk uiteraard) en voor de Grizzly Grills large gaan. Zoals je zegt krijg je veel voor ‘weinig’.
Zeker als je verder gaat kijken naar andere modellen waar je dan nog een d&q bij wil aanschaffen, ben je duurder uit dan de Grizzly.

Zou iig voor de grootst mogelijke maat gaan die binnen je budget past.
Kwalitatief zal het denk ik niet veel voor elkaar onder doen in die prijsrange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Basfr schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:52:
[...]

Persoonlijk zou ik het budget iets oprekken (indien mogelijk uiteraard) en voor de Grizzly Grills large gaan. Zoals je zegt krijg je veel voor ‘weinig’.
Zeker als je verder gaat kijken naar andere modellen waar je dan nog een d&q bij wil aanschaffen, ben je duurder uit dan de Grizzly.

Zou iig voor de grootst mogelijke maat gaan die binnen je budget past.
Kwalitatief zal het denk ik niet veel voor elkaar onder doen in die prijsrange.
Ik neig naar hetzelfde. Grill Guru Medium uitrusten met de accesoires zoals ze bij de Grizzly Grills geleverd worden wordt duurder dan deze Grizzly Grills Large. En dan heb je een kleinere kamado, zónder chipfeeder voor meer geld.

Auplex is matig leverbaar en wordt waarschijnlijk ook duurder met alle opties erbij, én geen chipfeeder.

Nog even over nadenken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Exigence schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:59:
[...]

Ik neig naar hetzelfde. Grill Guru Medium uitrusten met de accesoires zoals ze bij de Grizzly Grills geleverd worden wordt duurder dan deze Grizzly Grills Large. En dan heb je een kleinere kamado, zónder chipfeeder voor meer geld.

Auplex is matig leverbaar en wordt waarschijnlijk ook duurder met alle opties erbij, én geen chipfeeder.

Nog even over nadenken :X
Hier wel op voorraad toch:
https://www.123buitenkoken.nl/product/auplex-kamado/
En ik weet niet of het nog steeds een wisselend onderstel is met de auplex serie, maar deze heeft de mooiere poten...ik heb deze ook qua onderstel en bamboe plankjes, type margrietschijf etc....alleen ik heb wel een chip feeder gaatje....iets waar je prima zonder zou kunnen wat mij betreft. De mijne heb ik nu 2 jaar, staat buiten in weer/wind zonder hoes of afdak. En het bamboe wordt nu minder mooi, maar de rest is als nieuw :).
Gaat de komende maand ingebouwd worden in een buitenkeuken, die niet permanent overdekt is trouwens wederom.

Los heb ik het divide-conquer systeem gekocht en RVS kolendmand, beiden hele mooie nuttige upgrades. Dan kom je totaal wel richting de 700 euro ja. Goedkoop is het niet, maar kwalitatief vind ik het beter dan vooraf verwacht.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:31
immetjes schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:18:
[...]

De gewone is van dun plastic en is na twee seizoenen kapot, de premium is van dikker materiaal en gaat langer mee.

Die dunne is weg gegooid geld. Doe dan gewoon geen hoes. Gaat prima en een weber blijft het prima doen zonder hoes. Het geld voor een hoes kan je beter besteden aan eerder een nieuwe Weber kopen.
Ok thanks ga ik dat proberen. Het is relatief veel geld tov de bbq idd. En we hebben nog wel ruimte in en schuurtje dus daar kan ie ook nog wel staan.
Heeft niemand zo'n goed hier dan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NUg8p0NEwxSLtUzKkngbPzVxyiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RaZqivpDE46osX9TmvxOVIbH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xRvSrnrDIgfn9gcLjXWC3E3X_sQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jpREiHAXBMKEuTeX9bLij4tw.jpg?f=fotoalbum_large

Broodje hamburger, maïskolf met kruidenboter en aardappelsalade. Jammie!

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat is je bbq ervaring tot nu toe? Kom je net kijken of 'loop je al een tijdje mee'?
Als je net komt kijken zou ik echt adviseren om een action/lidl/blokker ei te nemen. Vind j het niets of je verkloot de boel door het keramiek te laten smelten ( :+ ) dan is er geen man over boord.
Begin lekker simpel, makkelijk en goedkoop.
Niemand zijn eerste auto wast een Ferrari .. ;)
Of koop een leuke 2e hands kogel, kom je ook echt wel een heel eind mee :Y)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 26-05 00:26

Op facebook ziteen pagina kamado joe koop en verkoop.
Daar adverteert een bedrijf met merkloze kamado van 19 inch 350 met cooking systeem waar een platter in zit.
Hij heeft ook accesoires en hoezen voor wijnig geld.
Je leest goede ervaringen over die kamado inc 2jaargarantie.
Ik twijfek ook nog steeds wil maximaal 400 euro uitgeven aan een kamado met een platter
Snap dat een green egg enz beter is maarwil gewoon er niet meer aan uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OtSB6tSy_CCTZWdHGqb6yxg4gAU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/td7Scd0V6VpNxePb9Giq3TFZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KlAsBrqqWz7facCeihzc8TXois=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peI7AyQNjobBhlKgIMfrM5Y1.jpg?f=fotoalbum_large
Vandaag dus voor de eerste keer Pulled Pork gemaakt. Vanochtend om 7:30 op de BBQ gegaan, net pas klaar. Heel erg lekker, maar duurde wel heel erg lang, wat kan ik verkeerd gedaan hebben?

[ Voor 25% gewijzigd door PatrickH op 27-04-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
Valt me op dat er weinig te vinden is over wat er bij de AH Grill Guru aanbieding zit qua accesoires. En dat Grill Guru per eind volgende week een set met cover en platesetter in het assortiment heeft. Normaal zit die laatste er volgens mij bj Grill Guru bij?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:38

backupdevice

Boeh!

PatrickH schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag dus voor de eerste keer Pulled Pork gemaakt. Vanochtend om 7:30 op de BBQ gegaan, net pas klaar. Heel erg lekker, maar duurde wel heel erg lang, wat kan ik verkeerd gedaan hebben?
Ziet er goed uit!

Heb je hem ingepakt? Voor de rest , het ene stuk vlees is anders als het andere. Heb ook wel eens een PP gemaakt die na 6 uur klaar was terwijl de andere er bijna 9 uur over deed

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKfyXY3qcxQquz9r0YZJe9TwalU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlnUrqtbNGto3OHMG9eGTeoz.jpg?f=fotoalbum_large
“Slaoinks”

Ik wilde eigenlijk de slavinkjes gewoon op de KJJ klaar maken, maar toen realiseerde ik me dat ze wel heel erg op moink balls leken. Dus, ik heb ze doormidden gesneden. Een uurtje gerookt met kersenhout en daarna wat rub er op. Een half uur later de glaze er op en een klein half uurtje later smullen maar :9

Ergens voelde dit als een “new low”, maar het resultaat was zo lekker that I don’t care :+

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Nomad schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:44:
[...]

Hier wel op voorraad toch:
https://www.123buitenkoken.nl/product/auplex-kamado/
En ik weet niet of het nog steeds een wisselend onderstel is met de auplex serie, maar deze heeft de mooiere poten...ik heb deze ook qua onderstel en bamboe plankjes, type margrietschijf etc....alleen ik heb wel een chip feeder gaatje....iets waar je prima zonder zou kunnen wat mij betreft. De mijne heb ik nu 2 jaar, staat buiten in weer/wind zonder hoes of afdak. En het bamboe wordt nu minder mooi, maar de rest is als nieuw :).
Gaat de komende maand ingebouwd worden in een buitenkeuken, die niet permanent overdekt is trouwens wederom.

Los heb ik het divide-conquer systeem gekocht en RVS kolendmand, beiden hele mooie nuttige upgrades. Dan kom je totaal wel richting de 700 euro ja. Goedkoop is het niet, maar kwalitatief vind ik het beter dan vooraf verwacht.
Thanks voor de input! Daar inderdaad wel op voorraad. Maar zoals je zegt, als je alle opties er bij telt komt er nog heel wat bij. Vandaar dat die Grizzly Grille best veel waar voor je geld is! Als ik al zo'n 700 euro ga uitgeven ga ik voor de Grizzly.
Koffie schreef op maandag 27 april 2020 @ 19:39:
[...]

Wat is je bbq ervaring tot nu toe? Kom je net kijken of 'loop je al een tijdje mee'?
Als je net komt kijken zou ik echt adviseren om een action/lidl/blokker ei te nemen. Vind j het niets of je verkloot de boel door het keramiek te laten smelten ( :+ ) dan is er geen man over boord.
Begin lekker simpel, makkelijk en goedkoop.
Niemand zijn eerste auto wast een Ferrari .. ;)
Of koop een leuke 2e hands kogel, kom je ook echt wel een heel eind mee :Y)
Weinig barbecue ervaring. Maar het hoeft ook niet een Ferrari te zijn, daar schaar ik de Kamado Joe/Big Green Egg/Primo etc onder. Maar de andere kant van het spectrum, het Lidl eitje, is meer een Nissan Micra. Ben meer op zoek naar een VW Passat om in autotermen te blijven :+
Demiesehv schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:12:
[...]

Op facebook ziteen pagina kamado joe koop en verkoop.
Daar adverteert een bedrijf met merkloze kamado van 19 inch 350 met cooking systeem waar een platter in zit.
Hij heeft ook accesoires en hoezen voor wijnig geld.
Je leest goede ervaringen over die kamado inc 2jaargarantie.
Ik twijfek ook nog steeds wil maximaal 400 euro uitgeven aan een kamado met een platter
Snap dat een green egg enz beter is maarwil gewoon er niet meer aan uitgeven.
Thanks! Heb me net aangemeld voor deze groep. Nu nog even toegelaten worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
Dank :)
Ja, ik was eerst van plan om het niet te doen, maar ik was al iets van 7 uur bezig ofzo toen de kerntemperatuur op 75 (ongeveer) zat, toen heb ik 'm maar ingepakt om het wat sneller te laten gaan. Daarna heeft het alsnog een aantal uur geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 21:24
@Exigence

En waarom een kamado? Met je budget kan je ook prima een nieuwe Weber MasterTouch kopen, dan heb je een A merk en zelfs het duurdere model. Op een MasterTouch kan je ook alles maken wat je ook op een kamado kan.

Persoonlijk vertrouw ik die B merk kamado's niet. Zo'n lidl ei is goedkoop genoeg om het niet erg te vinden als die sneuvelt. Een Apex, Patton of what ever is toch vrij prijzig maar wat voor kwaliteit krijg je? Wat als er na een jaar of twee jaar barsten in het keramiek komt?

Ik wil je er niet vanaf praten, maar goed om in je gedachten mee te nemen. Ben je al eens in een grotere bbq zaak geweest waar ze dit alles hebben staan?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Gisteren wilde ik slavinkjes op de KJJ klaarmaken, maar toen realiseerde ik me dat het eigenlijk een soort van hele langwerpige moink balls waren en toen heb ik maar besloten ze doormidden te snijden en als monnik balls klaar te maken.

Even snel een fotootje gemaakt terwijl de balletjes over het bord rolden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iKfyXY3qcxQquz9r0YZJe9TwalU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qlnUrqtbNGto3OHMG9eGTeoz.jpg?f=fotoalbum_large
"Slaoink balls"

Een uur gerookt met kersenhout
Rub er op (Dizzy Pig Crossroads)
Een half uur later de glaze er op (American Stockyard Southern Blues)
En weer een klein half uurtje later eten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNZJyQnHjnb09L84sr3lI3kMHQE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/3d69fa03a4db0bf96fe4b5feb8044de1.gif?f=user_large

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik heb nu een gas BBQ en wil graag een kamado kopen om toch met iets meer finesse te kunnen koken in de tuin.

Nu heb ik via via een tip gekregen dat de kamado van Grill Care (https://grillcare.nl/product/set-deluxe-plus/) een goede set is om mee te beginnen, maar ik kan er verder heel weinig over vinden. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Grill Care?

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-05 14:04
Dennis1812 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:22:
@robkrekel heb ik bij de lidl ei ook moeite mee. Laatst mijn vlees stad gehaald en even in aluminium folie gelegd.
Nieuwe kolen erin en aanmaakblokjes om even goed door te stoken cq opnieuw aan te steken.
Nieuwe kolen heb ik er ook bij gedaan, blokjes niet.
Malt007 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:41:
[...]

Sowieso erg lastig om na een langzame garing de huid nog knapperig te krijgen, weet niet waar het aan ligt maar soms lijkt het onmogelijk. Zelfs een keer mislukt toen ik hem een nacht aan de lucht had laten drogen, nadat ik er honderden gaatjes in had geprikt etc. Na het snijden zelfs nog onder de grill gelegd (oven) en toen verbrande het nog eerder dan dat het knapperig en luchtig werd.
Ik ga het nog een keer proberen, het zal een keer gaan lukken >:)
zeroday schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:42:
[...]

Kolen of houtskool? en hoeveel stop je erin? Ik heb dan een Action ei, maar zorg je ervoor dat er genoeg houtskool in zit? Op het moment dat je energie erbij stopt duurt het minimaal een half uur voordat dat een beetje gaat werken. Als je genoeg er al in hebt zitten en je gaat dan de onderste schuif en bovenste openzetten en er zit wat 'trek' in dan gaat ie snel naar 200 / 300 graden. Let er ook op dat je binnenste pot wel goed in je kamado staat. Er zit een opening en als die opening niet gelijk staat met de opening van je kamado dan komt nooit de trek erin en komt ie niet hoger

Ik heb er nu een kwart varkensnek opgelegd, met de pot vol met houtskool zal ik vanavond zien dat ik nog minimaal 1/3 over heb om hem nog even af te branden zodat ie weer schoon is.
Kolen, goed vol. Maar wel erg fijn spul, zonder bij na de denken gekocht, en niet wat ik altijd gebruik. Het zou kunnen zijn dat de trek niet optimaal was. Ik ga deze zak niet meer gebruiken op het ei, dit stook ik wel op in de hot n fast hamburger q.

Binnenste pot staat altijd goed bij mij, daar let ik speciaal op na het legen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salv
  • Laatst online: 30-05 17:05
Salv schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:13:
Afgelopen vrijdag is hier ook het Lidl eitje binnen gekomen en ondanks het idee was om deze pas te gaan gebruiken in onze nieuwe woning ( verhuizen van appartement naar rijtjes huis ) gezien het in ons appartement steeds een trap op en af is om de Q te controleren op de gemeenschappelijke buitenplaats, leek het ons gewoon niet handig.

De rest van de inleiding ;)
Mijn eerste pulled pork avontuur zit er op en mag van mijn vriendin best tevreden zijn over het resultaat, de volgende keer wel iets minder pitje in de rub, terwijl er toch maar echt 1 eetlepel chili poeder in zat :9

Toen de temp eenmaal rond die 110 graden zat ben ik om het anderhalf uur naar beneden gegaan om toch te controleren of er niet teveel fluctuatie en pieken zaten maar steeds toen ik beneden kwam alles netjes rond die 110 graden. Na een uurtje of 4 had ik toch al wel een mooie korst en liet de rub op de meeste plaatsen niet meer los van het vlees en toen er voor gekozen om de thermometer erin te stoppen.

Na die 4 uurtjes zat ik rond de 60 graden voor 1kg procureur op het eitje het streven was om na de 5 uur in te pakken of bij de 70 graden. Dat laatste uur kwam er niet meer dan 7 graden bij en bleef deze op de bekende zone een beetje hangen. Korst was mooi, rub niet nergens meer los en het was inmiddels 15:15 dus ben ik gaan inpakken.

Vlees ingepakt en wel weer terug op de Q en ik dacht dit zal nog wel een uurtje of 2,5 / 3 gaan duren maar om 16:30 ging de wekker al voor de kern van 91 graden. Hier en daar geprikt was nog wel wat weerstand op sommige plekken dus door voor 94 graden en toen was het mals als boter en mocht vlees eraf, uit laten walmen en een uurtje laten rusten :)

Tijd om een simpele rauwkost en bbq saus te maken en broodjes opwarmen voordat t vlees erop mag. Om vriendinlief bij het proces te betrekken mocht die mooi het vlees uit elkaar rijgen, wat nog goede warme kern had :P We hebben van deze kilo samen toch 6 broodjes kunnen eten en houden nog iets rond de helft over waar we vanavond of morgen avond nacho's mee gaan maken en een deel hebben ingevroren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zw8rhmoGxy7UYj0iXBXSsLbyT7I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLVDQZbXFYaENWYTvwcqaaDS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efxuDQKwHjVgp-J9qjRGXls_Tdk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AHMz2VvNO3EuHhFD6ngGLKim.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyjLIwXpOn_SZY7sNdw4fQlvJQo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZX6WRxG945LmUvXvfh1HVs7.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42jDBeuFmBme9o9UZ_jwQAb2rvA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5oDtiwdD9CYGloyWOA7Bnwm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BV0mGtNMV54oUnhvVrsgkZK0ZYw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/875NmKnq2CkSiRpwdoTxTIFK.jpg?f=fotoalbum_tile

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
Iemand ervaringen met dit spul? https://lekkerweglekkerth...f-5-delige-bbq-set/76952/

Hoe is de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Laatst online: 28-05 07:23
Ik weet niet of het al gemeld was, maar de AH heeft ook een mooie aanbieding vandaag. Grill Guru Kamado Medium van € 649 (Grill Guru site) voor € 399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Persoonlijk ken ik die set niet, maar ik had ook dat soort gereedschappen nog nodig en zag van het weekend dat Sligro de Bonfire tools in de aanbieding had gegooid met 2+2 gratis.

Heb dus 4 tools uitgezocht die ik het eerste nodig had. Kostte me 32,50 EUR (incl. BTW voor het gemak). Kwaliteit voelt goed en redelijk degelijk aan.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:48
Koffie schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:00:
Gisteren weer lekkere dingetjes op bbq en braai. Grillworst bij de borrel, oerhammetjes en picanha bij het eten. Ik heb weer genoten :)
Lekker bezig geweest!! Vraagje heb je een goed recept voor grillworst? Laatst heb ik deze geprobeerd:
https://vandervaartbbq.nl/grillworst-maken-van-varkensvlees/

Ik vond de structuur van het vlees niet fijn. Dus volgende keer ga ik hem 2x malen in de molen. Maar hij was ook behoorlijk zout. Te zout. Ben benieuwd naar je grillworst ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-05 07:50
Ik sta op het punt om de KJ classic 3 te bestellen, echter is deze overal uitverkocht, eerste levering pas in Juni volgens enkele winkels.

De classic 2 is nog wel op enkele plekken voorradig, maarja ik heb mijn zinnen op de 3 gezet..
Waarom?

- 50% meer kookoppervlakte (3 lagen ipv 2).
- SloRoller
- Betere afwerking (alu plankjes ipv plastic, mooiere cart, kolenmand er standaard bij).
- Toch het nieuwe model (psychologisch dingetje bij mij dat altijd het nieuwste wil).

Maarja nog max 8 weken wachten of nu de Classic 2 kopen..
Wat is wijsheid? :)

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:48
@verstappen33 Daar kunnen wij je lastig in adviseren. Je lijkt al precies de verschillen te kennen.
Ik zou zelf wachten. Je kan de euro's maar 1x uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Laatst online: 30-05 15:58

Wootlock

Evilution

Exigence schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:27:
[...]

Thanks voor de input! Daar inderdaad wel op voorraad. Maar zoals je zegt, als je alle opties er bij telt komt er nog heel wat bij. Vandaar dat die Grizzly Grille best veel waar voor je geld is! Als ik al zo'n 700 euro ga uitgeven ga ik voor de Grizzly.
Als je toch zo'n 700 euro wil gaan uitgeven, kijk even naar Masterbuilt, is van Kamado Joe en wordt compleet geleverd inclusief accessoires (platesetter ect.)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Treur
  • Laatst online: 09-05 17:01
dimmak schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:04:
Ik weet niet of het al gemeld was, maar de AH heeft ook een mooie aanbieding vandaag. Grill Guru Kamado Medium van € 649 (Grill Guru site) voor € 399.
Vanochtend in alle vroegte naar de AH geweest, maar daar hadden ze geen vouchers beschikbaar.
Online wel zonder de voucher kunnen bestellen dus nu afwachten wanneer de kamado binnenkomt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Treur schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:03:
[...]
Vanochtend in alle vroegte naar de AH geweest, maar daar hadden ze geen vouchers beschikbaar.
Online wel zonder de voucher kunnen bestellen dus nu afwachten wanneer de kamado binnenkomt :*)
De barcode van de medium deed het vanochtend vroeg ook nog niet. Klokslag 8 uur is die actief geworden en kon je ook ineens online bestellen (daarvoor was er zogenaamd nog geen voorraad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dimmak
[...]

Ik had gister al naar de lokale AH gebeld maar die konden mij niks vertellen. Daarom eerst de website in de gaten gehouden en gelukkig kon ik hem inderdaad online bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Laatst online: 09-05 17:01
Caelorum schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:05:
[...]

De barcode van de medium deed het vanochtend vroeg ook nog niet. Klokslag 8 uur is die actief geworden en kon je ook ineens online bestellen (daarvoor was er zogenaamd nog geen voorraad).
dimmak schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:20:
[...]

Ik had gister al naar de lokale AH gebeld maar die konden mij niks vertellen. Daarom eerst de website in de gaten gehouden en gelukkig kon ik hem inderdaad online bestellen. :)
Hebben jullie uiteindelijk wel een vouchercode gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:30
Treur schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:22:
[...]
Geen idee, mijn vrouw heeft het geregeld, maar ik vermoed gewoon via de app gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
Treur schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:22:
[...]

[...]

Nee, zonder voucher. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
g00gle schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:44:
@verstappen33 Daar kunnen wij je lastig in adviseren. Je lijkt al precies de verschillen te kennen.
Ik zou zelf wachten. Je kan de euro's maar 1x uitgeven.
Dat is waar, ik zit al ruim 1,5 jaar te kijken naar de diverse merken en verschillen.
Natuurlijk ook gekeken naar de goedkopere merken zoals Grill Guru en Bastard en de AH acties etc, maar ik heb daar nooit een bevredigend gevoel bij gehad..
Ik volg ook de diverse FB gebruikers groepen van de diverse merken en zeker bij deze merken wordt er veel meer geklaagd over de problemen en garanties..
Nu worden die merken natuurlijk ook meer verkocht dan de premium merken (zeker in NL), maar zelfs op internationale groepen van de premium merken met 10d volgers zie ik minder ellende voorbij komen..

Dus dat heeft mijn keuze om voor een premium merk te gaan toch wel beinvloed.
En ja je kunt je geld inderdaad maar 1x uitgeven..
Daarom voor premium + bang for bucks gegaan.. Dus KJ ipv BGE

Zojuist nog even met V&R gebeld over het bestellen van de KJ3 Classic, en na een kort overleg met mijn vrouw ga ik toch straks de bestelling voor de KJ3 plaatsen.

Concessies doen op de eerder genoemde punten zal me denk ik toch niet lekker zitten op de langere termijn.
En zoals mijn vrouw ook net zei: Je haalt het niet in je hoofd om over 3-4 jaar weer een nieuwe te kopen... :+
Dus dan maar gaan voor de kamado waar mijn gevoel het beste bij aanvoelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

verstappen33 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:43:
Ik sta op het punt om de KJ classic 3 te bestellen, echter is deze overal uitverkocht, eerste levering pas in Juni volgens enkele winkels.

De classic 2 is nog wel op enkele plekken voorradig, maarja ik heb mijn zinnen op de 3 gezet..
Waarom?

- SloRoller
- Betere afwerking (alu plankjes ipv plastic, mooiere cart, kolenmand er standaard bij).
- Toch het nieuwe model (psychologisch dingetje bij mij dat altijd het nieuwste wil).

Ik heb de Classic 3 gekocht, mijn redenatie was liever nu wat meer geld uitgeven dan elke keer denken "had ik maar...". Nu heb ik wel de luxe dat ik die paar honderd euro extra toch niet zal merken. Zo te horen is het voor jou een afweging tussen twee maanden wachten of een 'minder' product kopen. Een Kamado Joe gaat 10+ jaar mee, is het zo erg om dan 8 weken te wachten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Tsurany schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:37:
[...]

Ik heb de Classic 3 gekocht, mijn redenatie was liever nu wat meer geld uitgeven dan elke keer denken "had ik maar...". Nu heb ik wel de luxe dat ik die paar honderd euro extra toch niet zal merken. Zo te horen is het voor jou een afweging tussen twee maanden wachten of een 'minder' product kopen. Een Kamado Joe gaat 10+ jaar mee, is het zo erg om dan 8 weken te wachten?
Dat gevoel heb ik dus ook.
Daarom ga ik ook voor de 3 en niet de 2..
Dan maar 8 weken wachten.
Ik heb in ieder geval "garantie" dat ik hem in Juni krijg via V&R. Ze hebben er meer in bestelling staan dan dat er nu verkocht zijn. Dus zodra ze binnen komen zal er sowieso 1 voor mij zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door verstappen33 op 28-04-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

[...]

Dan heb je geluk gehad! Ik was om 8:45 in de AH en hij is compleet uitverkocht... Volgens de klantenservice komt er ook geen nieuwe hoeveelheid.

Inmiddels staat de eerste al op Marktplaats, €100 boven de vraagprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
Pizzaman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:52:
[...]

Dan heb je geluk gehad! Ik was om 8:45 in de AH en hij is compleet uitverkocht... Volgens de klantenservice komt er ook geen nieuwe hoeveelheid.

Inmiddels staat de eerste al op Marktplaats, €100 boven de vraagprijs...
Dat is balen. Waarom niet vrijdag al online besteld? Toen kon je de gehele dag bestellen op de AH site...
De voucher heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Goedemorgen,

had een vraag wat jullie van het merk Patton vinden? Ik heb een budget voor rond de 700 en zoek daarvoor een Large kamado. Nu kwam ik een Patton Kamado Premium Grill 21 inch tegen voor net onder de 700. Ik wilde eerst voor de Grizzly Grills Large gaan maar voordat ik een keuze maak zou ik graag van jullie weten wat jullie vinden van het merk Patton en/of welke van de 2 jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Morpheus2003 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:54:
[...]

Dat is balen. Waarom niet vrijdag al online besteld? Toen kon je de gehele dag bestellen op de AH site...
De voucher heb je niet nodig.
Vrijdagmiddag (toen ik keek) stond er al uitverkocht en pas weer beschikbaar op 28 april...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 14:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

g00gle schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:40:
[...]

Lekker bezig geweest!! Vraagje heb je een goed recept voor grillworst? Laatst heb ik deze geprobeerd:
https://vandervaartbbq.nl/grillworst-maken-van-varkensvlees/

Ik vond de structuur van het vlees niet fijn. Dus volgende keer ga ik hem 2x malen in de molen. Maar hij was ook behoorlijk zout. Te zout. Ben benieuwd naar je grillworst ervaring.
Deze grillworst had ik gekregen. Kwam via de groothandel en was een voorgegaarde maar ongegrilde worst zonder rub.

Ik heb zelf een keer grillworst van kip gemaakt, deze heb ik toen 2 maal gemalen. Verder alleen deze gebruikt: https://www.vanbeekumspecerijen.nl/grillworstmix-kip.html en de vermelde verhoudingen aangehouden (40 gram van deze mix per kilo vlees, 15 gram Nitrietzout 0.6%).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ijdod schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:55:
Valt me op dat er weinig te vinden is over wat er bij de AH Grill Guru aanbieding zit qua accesoires. En dat Grill Guru per eind volgende week een set met cover en platesetter in het assortiment heeft. Normaal zit die laatste er volgens mij bj Grill Guru bij?
Eerder al eens beantwoord, maar er zitten geen accessoires bij de AH aanbieding van de medium. Daarom ook de hoes+plate setter "deal" voor 90 euro over een week ofzo. Waarschijnlijk hopen ze op die manier de marge weer voor een deel recht te trekken.

Ik ga in ieder geval voor merkloze accessoires, al heb ik daar nog niet naar gezocht. Ik hou me dus aanbevolen voor suggesties qua plate setter / pizzasteen voor die GG Medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Pizzaman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 11:06:
[...]

Vrijdagmiddag (toen ik keek) stond er al uitverkocht en pas weer beschikbaar op 28 april...
Nou, de lokale Albert Heijn had er nog een op voorraad. Kon hem meteen meenemen. 8)

Nu wel een vraag. Bij het uitpakken zie ik dit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Au2n4g2xHndUXPL4D8zavCX8MI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uhUVHvoAOAHVQ8mOeeAGsehT.jpg?f=user_large

Het lijkt op een barst, maar dan wel erg recht. Hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:50

Dank voor je post. Ik zat al een tijdje te azen op de masterbuilt maar die is overal uitverkocht met eerstverwachte levering half tot eind juni. Ik ben zojuist even gaan kijken in de winkel en daarna de Grizzly online besteld. Online, want via cashbacktotaal en cashbackxl krijg je nog 9% korting op het product ex. btw. Er gaat dus nog zo'n €50 vanaf. Meer bang for buck wordt het volgens mij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QB654gbSwecJJfjB7q3nX-PYImI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UnACpjcI5y4kdF87tV47cjKB.png?f=fotoalbum_large

De grill guru compact die ik vorig jaar heb gekocht bij de AH actie gaat dus weer in de verkoop, iemand interesse? Inclusief officiele platesetter en regenhoes (en aspook) :). Inbouw bekvam inclusief remwielen krijg je er ook bij :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ebbao op 28-04-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pizzaman schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:45:
[...]

Nou, de lokale Albert Heijn had er nog een op voorraad. Kon hem meteen meenemen. 8)

[Afbeelding]

Je moet even opzoeken of hij een vuurkorf uit meerdere delen hoort te hebben of niet ;)

@Ebbao ik heb zojuist de Masterbuilt gereserveerd 8) komt inderdaad waarschijnlijk ergens in juni pas, maar dat is niet erg, aangezien onze achtertuin nog verbouwd gaat worden voor die tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Ebbao schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:48:
[...]

Dank voor je post. Ik zat al een tijdje te azen op de masterbuilt maar die is overal uitverkocht met eerstverwachte levering half tot eind juni.
Alle merken hebben problemen met de leveringen, lijkt wel dat er een ware run is ontstaan op de kamado's..
Toen ik vanmorgen bij Vuur & Rook navraag deed over de levertijden gaven ze aan dat het voornamelijk komt doordat de hoofdmagazijnen slecht zijn bevoorraad afgelopen 2 maanden door de crisis..
Alles is inmiddeld opgekocht en het is nu wachten tot er weer paar grote containerboten aanmeren met nieuwe voorraad vanuit China en andere landen.
Verwachting is eind mei/begin juni dat de centrale magazijnen weer bevoorraad worden en daarna zal de uitlevering naar de winkeliers snel beginnen.

Ik zal nog even moeten wachten tot die van mij uitgeleverd wordt, maar dan ben ik ook gelijk voor 10-15 jaar klaar.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
Martinusz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:04:
[...]

Je moet even opzoeken of hij een vuurkorf uit meerdere delen hoort te hebben of niet ;)

@Ebbao ik heb zojuist de Masterbuilt gereserveerd 8) komt inderdaad waarschijnlijk ergens in juni pas, maar dat is niet erg, aangezien onze achtertuin nog verbouwd gaat worden voor die tijd :P
Als je hem toch eerder wil hebben kun je misschien aan Alternate.de vragen of ze hem in NL willen leveren :+ Daar geven ze aan dat hij nog op voorraad is.

En anders gewoon rustig wachten :). Onze tuin gaat in juni ook nog volledig op de schop maar er moet en zal een plekje blijven voor een bbq :*)

Edit: ik heb ook nog een kortingscode voor 10% bij BBquality (online slager) gevonden, zie hieronder:

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Geldig t/m 30-11-2020.

[ Voor 10% gewijzigd door Ebbao op 28-04-2020 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 26-05 08:41

RMX

verstappen33 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:43:

Waarom?

- SloRoller

Wachten! Sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Martinusz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:04:
Ebbao schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:14:
En anders gewoon rustig wachten :). Onze tuin gaat in juni ook nog volledig op de schop maar er moet en zal een plekje blijven voor een bbq :*)
Ik toevallig van de week hem gereserveerd :D Het is toch uiteindelijk de Masterbuilt geworden, heb alle tijd tot hij binnen komt. Tot die tijd voldoet het Lidl ei prima ( okay geen grote stukken of spare ribs die erop passen ) maar dat komt wel.

Wil nog kijken of ik een mooie tafel kan maken van Douglas hout waar beide eitjes inpassen zodat het ook wat netter staat in de schuur.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozzle
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-05 12:15
[...]

[Afbeelding]

Ja, is een zaagsnede, had ik bij mijn Kamado Joe ook. Weet niet waarom precies, maar ik vermoed om 'm drukvrij te maken bij het krimpen en uitzetten door koude/hitte overgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Bundin schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:44:
[...]Ik ga in ieder geval voor merkloze accessoires, al heb ik daar nog niet naar gezocht. Ik hou me dus aanbevolen voor suggesties qua plate setter / pizzasteen voor die GG Medium.
https://kamadogrills.nl/p...dium-18-inch-model-basis/

Al is het de vraag of deze gaat passen. Schijnbaar is de grill afmeting 40cm van de medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:21

fxs81

Julianadorp

Ja dat hoort zo, dat is een zaagsnede, de vuurringen hebben snel de neiging om te barsten en zo kan hij beter uitzetten en krimpen zonder dat hij barst. Scheelt ze weer steeds onder garantie een nieuwe sturen. ;)

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderismail
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-05-2020
*knip*

Spam

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 28-04-2020 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 19:54
Grill guru skillets, zijn die wat?
Kan er weinig recensies over vinden.
Zijn in de aanbieding bij de appie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

m0nk

16-09-2003 15.15

Zo, lekker in de regen. Mijn inmiddels herstelde Bastard (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61403302) staat weer vrolijk aan op zo'n 150 graden. Voor mijn verjaardag heb ik een Spit on Fire gekregen dus er draait nu een hele kip in mijn Bastard..
Geintje kostte me 240 euro. Ik had een nieuwe dome en vuurring nodig..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ebbao schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:48:
[...]

Dank voor je post. Ik zat al een tijdje te azen op de masterbuilt maar die is overal uitverkocht met eerstverwachte levering half tot eind juni. Ik ben zojuist even gaan kijken in de winkel en daarna de Grizzly online besteld. Online, want via cashbacktotaal en cashbackxl krijg je nog 9% korting op het product ex. btw. Er gaat dus nog zo'n €50 vanaf. Meer bang for buck wordt het volgens mij niet.

[Afbeelding]

De grill guru compact die ik vorig jaar heb gekocht bij de AH actie gaat dus weer in de verkoop, iemand interesse? Inclusief officiele platesetter en regenhoes (en aspook) :). Inbouw bekvam inclusief remwielen krijg je er ook bij :)
Ai volgende week zijn ze in de aanbieding bij Welkoop voor 639,-

Edit: @Ebbao nevermind, je had dus al aanbiedingsprijs :)

Nu de Masterbuilt in reservering staat ben ik al aan het kijken naar accesoires.
In princiepe is deze hetzelfde als de Kamado Joe Classic, dus die accesoires zijn uitwisselbaar.
Wie heeft hier de Kamado Joe Classic en welke accesoires hebben jullie aangeschaft?

Ik zelf denk aan:
- halve maan gietijzer rooster + RVS rooser
- halve maan deflector steen (al zou ik de hele bijgeleverde steen ook kunnen doorzagen? Iemand ervaring mee?)
- druippan (bastard heeft deze bijv.)

Toekomst wensen:
- joetisserie/spit
- fiberglass dichting als het vilt keer vervangen moet worden

[ Voor 24% gewijzigd door Martinusz op 28-04-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
Martinusz schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 17:54:
[...]

Wat bedoel je? €639 - €47 is nu mijn aanschafprijs. Of doel je op een andere kamado?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
[...]
Nu de Masterbuilt in reservering staat ben ik al aan het kijken naar accesoires.
In princiepe is deze hetzelfde als de Kamado Joe Classic, dus die accesoires zijn uitwisselbaar.
Wie heeft hier de Kamado Joe Classic en welke accesoires hebben jullie aangeschaft?

Ik zelf denk aan:
- halve maan deflector steen (al zou ik de hele bijgeleverde steen ook kunnen doorzagen? Iemand ervaring mee?)

Toekomst wensen:
- joetisserie/spit
Geen ervaring mee, maar persoonlijk zou ik de deflector niet doorzagen Kans op breken lijkt me aannemelijk.

Druippan zou ik lekker bij de action halen (€ 5,95), ff zoeken op ‘bbq 36 cm’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Basfr schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:03:
[...]Druippan zou ik lekker bij de action halen (€ 5,95), ff zoeken op ‘bbq 36 cm’.
En gelijk een extra verhogings-rooster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Laatst online: 07:40
Ebbao schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 19:11:
[...]

Wat bedoel je? €639 - €47 is nu mijn aanschafprijs. Of doel je op een andere kamado?
Hoe heb je dat gedaan? Ik heb van de week, na vele wikken en wegen de Grizzly Grills large via de Welkoop besteld. Lokaal afrekenen, vind ik fijner ivm garantie dingetjes, Hopelijk krijg ik nog een zak kolen mee oud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Basfr schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:03:
[...]

Geen ervaring mee, maar persoonlijk zou ik de deflector niet doorzagen Kans op breken lijkt me aannemelijk.

Druippan zou ik lekker bij de action halen (€ 5,95), ff zoeken op ‘bbq 36 cm’.
Ah verdorie afgelopen week bij action geweest :p maar toen was mijn keuze ook nog niet definitief, dus volgende keer weer bbq hoek + koken/pannen hoek doorspitten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ShadowBumble schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:19:
Ik toevallig van de week hem gereserveerd :D Het is toch uiteindelijk de Masterbuilt geworden, heb alle tijd tot hij binnen komt.
Waar heb je die gereserveerd?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
Sarpo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 20:10:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb van de week, na vele wikken en wegen de Grizzly Grills large via de Welkoop besteld. Lokaal afrekenen, vind ik fijner ivm garantie dingetjes, Hopelijk krijg ik nog een zak kolen mee oud :P
Gebruikmaken van cashbackxl.nl, daar krijg je een cashback van 9% op je aankoopbedrag excl. btw. Wel even zorgen dat cookies worden geaccepteerd, bekijk daarvoor de faq van cashbackxl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
Ah, dat werkt dus niet met afhalen in de winkel.

Hoop op een mazzeltje met afhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Sarpo schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:10:
Ah, dat werkt dus niet met afhalen in de winkel.

Hoop op een mazzeltje met afhalen
Bij het online bestellen kun je volgens mij ook aangeven dat ze het klaar zetten in de winkel van jouw keuze. Kun je online bestellen en toch fysiek in jouw winkel ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
m0nk schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:47:
Zo, lekker in de regen. Mijn inmiddels herstelde Bastard (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/61403302) staat weer vrolijk aan op zo'n 150 graden. Voor mijn verjaardag heb ik een Spit on Fire gekregen dus er draait nu een hele kip in mijn Bastard..
Geintje kostte me 240 euro. Ik had een nieuwe dome en vuurring nodig..
Check je verzekering eens zou ik zeggen..
Ik heb gisteren nog contact gehad met mijn tussenpersoon en gevraagd het hoe zit met schade en diefstal etc. aangezien ik een KJ3 wilde aanschaffen.

Mijn verzekering dekt alles (Reaal), storm, vandalisme, diefstal etc tot 5.000 euro per gebeurtenis.
Ook schade door eigen toedoen (aparte WA verzekering), mocht ik iets per ongeluk kapot laten vallen dan is dit ook gedekt..

Mijn zoontje heeft namelijk al een keer een Ipad laten vallen en na aftrek van het eigen risico (150 euro). kregen we de rest vergoed.
Dit geld voor alles wat gedekt wordt in de inboedelverzekering (en wat dus ook binnenshuis gebeurd, of in het geval met je bbq in de tuin).
[...]

Edit: @Ebbao nevermind, je had dus al aanbiedingsprijs :)

Ik zelf denk aan:

Toekomst wensen:
- joetisserie/spit
Gietijzeren rooster is het geld niet waard, (of je moet perse mooie grill marks willen hebben)

Ik zelf zou voor de halve maan gietijzeren grillplaat gaan.. ene kant ribbels en andere kant glad..

Huidige steen kun je proberen door te zagen, zorg wel voor een goede zaag.

een druippan is inderdaad wel handig, al kun je ook bij elke sessie je deflector stenen omdraaien en zo elke keer schoon laten branden (vuile kant naar het vuur)..

Een spit en verdere gietijzeren spullen zijn natuurlijk altijd goed.. (een DO of een skillet)

[ Voor 37% gewijzigd door verstappen33 op 29-04-2020 08:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:26

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

[Afbeelding]

Nee hoor, meeste modernere kamado's hebben dit, het is idd een zaagsnede in de vuurschaal zodat hij kan krimpen en uitzetten zonder te barsten. Hoort zo

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Vandread schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 16:09:
Grill guru skillets, zijn die wat?
Kan er weinig recensies over vinden.
Zijn in de aanbieding bij de appie.
gietijzer is eigenlijk altijd wel prima, ongeacht merk. misschien dat je wat onvolkomenheden weg moet schuren.
goed seasonen moet je toch altijd: de basislaag is nooit voldoende (dus koop meteen een potje Crisco erbij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
verstappen33 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:40:
[...]

Gietijzeren rooster is het geld niet waard, (of je moet perse mooie grill marks willen hebben)

Ik zelf zou voor de halve maan gietijzeren grillplaat gaan.. ene kant ribbels en andere kant glad..

Huidige steen kun je proberen door te zagen, zorg wel voor een goede zaag.

een druippan is inderdaad wel handig, al kun je ook bij elke sessie je deflector stenen omdraaien en zo elke keer schoon laten branden (vuile kant naar het vuur)..

Een spit en verdere gietijzeren spullen zijn natuurlijk altijd goed.. (een DO of een skillet)
Grill marks vind ik niet zo belangrijk, maar ben eigenlijk gewend om altijd om gietijzer rooster te bbq'en op mijn mini ei :P misschien is die plaat inderdaad een betere optie!

Omdraaien van de steen is ook een goede tip trouwens, dat ding hoeft ook niet brandschoon te blijven natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
Martinusz schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:09:
[...]

Grill marks vind ik niet zo belangrijk, maar ben eigenlijk gewend om altijd om gietijzer rooster te bbq'en op mijn mini ei :P misschien is die plaat inderdaad een betere optie!

Omdraaien van de steen is ook een goede tip trouwens, dat ding hoeft ook niet brandschoon te blijven natuurlijk :)
Het is voor ieder persoonlijk natuurlijk, voor direct grillen is gietijzer natuurlijk altijd geschikt, voor indirect of low en slow zou ik lekker op de normale roosters blijven.

Een grilplaat is natuurlijk veel universeler, je kunt er ook kleine dingen op bereiden, ook krijg je geen flare-ups als je een mooie steak aan het searen bent omdat het vet niet in je vuur valt.

Een speksteen lijkt me ook wel mooi, maar daar moet ik me nog wat verder op inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Zo, AH medium ei geleverd en de trap op gesleept (want tuin een verdieping hoger dan de voordeur). Mooi apparaat, stiekem wel iets groter dan ik had verwacht.

Heb 't rooster gemeten op 41 cm, das een forse upgrade van 't Lidl eitje dat 26.5 cm meet, toch een factor 2.4. Of dus 3.4 als het baby ei ook aan wordt gezwengeld voor een broodje of beer chicken. Die past namelijk nét als je geen lomp grote vogel hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 13:24

PnD

like in Pinda ^_^

Bundin schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:44:
[...]

Eerder al eens beantwoord, maar er zitten geen accessoires bij de AH aanbieding van de medium. Daarom ook de hoes+plate setter "deal" voor 90 euro over een week ofzo. Waarschijnlijk hopen ze op die manier de marge weer voor een deel recht te trekken.

Ik ga in ieder geval voor merkloze accessoires, al heb ik daar nog niet naar gezocht. Ik hou me dus aanbevolen voor suggesties qua plate setter / pizzasteen voor die GG Medium.
Ben ik ook heel benieuwd naar!

ps. @Bundin kreeg jij nog iets van een verzendbevestiging eerst?

[ Voor 5% gewijzigd door PnD op 29-04-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:04
@PnD, ik had afgelopen vrijdag de Compact besteld en deze is vanochtend samen met de plate setter afgeleverd. Kreeg hier gisteravond van zowel Grill Guru (verzendbevestiging) als de transporteur (status van zending) een mail van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
PnD schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:24:
[...]

Ben ik ook heel benieuwd naar!

ps. @Bundin kreeg jij nog iets van een verzendbevestiging eerst?
Yes, gisteren ontvangen, dus ze zijn strak met hun planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Bundin schreef op woensdag 29 april 2020 @ 10:46:
Zo, AH medium ei geleverd en de trap op gesleept (want tuin een verdieping hoger dan de voordeur). Mooi apparaat, stiekem wel iets groter dan ik had verwacht.

Heb 't rooster gemeten op 41 cm, das een forse upgrade van 't Lidl eitje dat 26.5 cm meet, toch een factor 2.4. Of dus 3.4 als het baby ei ook aan wordt gezwengeld voor een broodje of beer chicken. Die past namelijk nét als je geen lomp grote vogel hebt :P
Je kan ook eens een kip vlinderen, kost niet zoveel hoogte en maakt qua smaak echt niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-05 16:36
Hi,

Vraagje, ik zag hier een paar keer de aanbieding van Welkoop, Grizzly Grills Large voorbij komen. Maar ik zat meer naar een Patton Kamado Premium Grill 21 inch te kijken. Hoe verhouden die zich van elkaar? Wat is jullie advies als je max €700 te besteden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Frid0 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:24:
Hi,

Vraagje, ik zag hier een paar keer de aanbieding van Welkoop, Grizzly Grills Large voorbij komen. Maar ik zat meer naar een Patton Kamado Premium Grill 21 inch te kijken. Hoe verhouden die zich van elkaar? Wat is jullie advies als je max €700 te besteden heb.
Hoi, het is lastig te adviseren welk merk/model jij zou moeten kopen..
Enige advies wat ik je wil geven is dat je iets koopt waarbij jij het beste gevoel bij krijgt.

Zo te lezen neig je al naar een patton, lees de reviews en bekijk ook de minpunten goed en bekijk of jij echt gelukkig wordt van deze gril, zo ja misschien even doorsparen en deze patton kopen..

Ikzelf zat in hetzelfde schuitje, ruim 1,5 a 2 jaar geleden wilde ik al een kamado, maar had een beperkt budget, ik wilde perse voor een premium merk gaan, en gisteren uiteindelijk mijn "droom" kamado gekocht.

Voor mij was dit een eenmalige aankoop, ik zit namelijk niet in de luxe positie dat ik van mijn vrouw elke 2-3 jaar mag upgraden of een andere gril mag kopen.. Dus wanneer er een kamado zou komen dan moest het ook gelijk 100% aan mijn behoeften voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Wellicht ook gewoon handig om ze in het echt te gaan bekijken en voelen.
Hoe zwaar gaat het deksel, wat zit er wel/niet bij, welke maatvoering wordt gebruikt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Ik ben bezig om mij vrouw te overtuigen dat wij een kamado nodig hebben :+

Nu kijk ik naar de Masterbuilt Classic of The Bastard Large (via de Sligro). Is er tussen deze twee een kamado die beter is? Of maakt het vrij weinig uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:11
Persoonlijk zou ik momenteel voor een Kamado Joe gaan, vanwege de verschillende mogelijkheden, de compleetheid en prijs/kwaliteit verhouding.

Zie bijvoorbeeld deze:
Link verwijderd ivm verdachte omstandigheden.

Weet niet zeker of het niet te mooi is om waar te zijn, maar het lijkt een heel mooie aanbieding.

[ Voor 207% gewijzigd door NokiaFan op 29-04-2020 19:00 . Reden: Link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
NokiaFan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:52:
Persoonlijk zou ik momenteel voor een Kamado Joe gaan, vanwege de verschillende mogelijkheden, de compleetheid en prijs/kwaliteit verhouding.

Zie bijvoorbeeld deze:
https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B07CSTSYDD/

Weet niet zeker of het niet te mooi is om waar te zijn, maar het lijkt een heel mooie aanbieding.
Wauw, ik had verwacht dat deze een stuk duurder zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
Beun schreef op woensdag 29 april 2020 @ 18:16:
[...]

Wauw, ik had verwacht dat deze een stuk duurder zou zijn...
Volgens mij is het dan ook een scam. Zie andere (aanbiedingen) topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
NokiaFan schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:52:

Zie bijvoorbeeld deze:

Een scam aanraden :?
Misschien eerst ff zekerheid hebben voordat je de link overal gaat droppen?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 30-04-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik had al voetnoot opgenomen ‘Weet niet zeker of het niet te mooi is om waar te zijn, maar het lijkt een heel mooie aanbieding.’, maar ik kan jullie wel volgen. Excuses voor de eventuele overlast.

Update: ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met Amazon en ze gaan het aanbod van de 3 frauduleuze aanbieders verwijderen.

[ Voor 25% gewijzigd door NokiaFan op 30-04-2020 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarpo
Frid0 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 14:24:
Hi,

Ik ben GrGr gegaan, mooie aanbieding dacht ik zo. Maar ieder zijn smaak/voorkeur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Beun schreef op woensdag 29 april 2020 @ 17:04:
Ik ben bezig om mij vrouw te overtuigen dat wij een kamado nodig hebben :+

Nu kijk ik naar de Masterbuilt Classic of The Bastard Large (via de Sligro). Is er tussen deze twee een kamado die beter is? Of maakt het vrij weinig uit?
Heb je een vriend met een kamado? Koop het vlees en zorg dat je daar gaat eten. Zodra ze dat geproefd heeft wilt ze niet anders.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Quadradial schreef op woensdag 29 april 2020 @ 19:53:
[...]

Heb je een vriend met een kamado? Koop het vlees en zorg dat je daar gaat eten. Zodra ze dat geproefd heeft wilt ze niet anders.
Helaas niet. Zelf ben ik in het bezit van twee Webers (47 en 57 cm) en ik krijg altijd complimenten van haar en mijn schoonfamilie, hoe ga ik hard maken dat een kamado nog beter is? ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Beun op 29-04-2020 20:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

@Beun: komende periode gewoon slechte gerechten afleveren en dan beweren dat je met een Kamado toch echt constantere kwaliteit kunt leveren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 29-04-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Exigence schreef op woensdag 29 april 2020 @ 20:45:
@Beun: komende periode gewoon slechte gerechten afleveren en dan beweren dat je met een Kamado toch echt constantere kwaliteit kunt leveren :+
Hier kan ik wat mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:00
Ik moet zeggen dat ik altijd wel een beetje verdrietig word van iedereen die niet gewoon zijn hobby mag uitvoeren van zijn vrouw. Als je gewoon financieel oké zit en je dat niet mag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
418O2 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:07:
Ik moet zeggen dat ik altijd wel een beetje verdrietig word van iedereen die niet gewoon zijn hobby mag uitvoeren van zijn vrouw. Als je gewoon financieel oké zit en je dat niet mag...
Zij ziet het als een overbodig apparaat. Ik citeer: "We hebben toch twee bbq's die prima volstaan?".
Naast het bereiden van gerechten heb ik nog een boel andere hobby's waar geld heen gaat ;)
Pagina: 1 ... 78 ... 330 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism