Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 77 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04:31
World Citizen schreef op donderdag 23 april 2020 @ 18:08:
Mag ik in dit topic ook discuseieren over het drogen van vlees?

Ik zoek wat meningen, ervaringen en "regels" omtrent het drogen van vlees, en zoek eigenlijk gewoon iemand die dat doet, en er ook niet zo moeilijk over doet.

Ik heb nu een aantal keer kleine hoeveelheden rund gedroogd in de oven. Stroken van 10x4x1.5cm ongeveer. Dit noemen ze dan Beef Jerky officieel.
Ik deed dat op 60/70 graden en dat bevalt eigenlijk prima.

Maar nu stond ik bij de slager, en de slager zelf verklaarde mij een beetje voor gek dat ik zulke lage temperaturen deed.
Maar naderhand kwam een medewerker van de slager naar me toe en vertelde dat ze het vroeger op de boerderij ook zo deden. Een uurtje op 60 graden roken, en dan gewoon ergens in kamertemperatuur ophangen tot je de juiste taaiheid hebt.

Dus ondertussen weet ik het ook niet meer :)

Stel nou dat je supervers rundvlees in een tochtige ruimte legt op 21 graden. Gaat het dan rotten of kan je het dan prima eten.
Ik ben niet zo bang... dus eet rustig over houdbaarheidsdatums heen. Voedselautoriteit marges... neem ik met flinke korels zout.

Voorafgaand aan het drogen pekel en peper ik het voor een 8 uur ongeveer in de koelkast.

Hoe gevaarlijk is vers rundvlees nou eigenlijk?
Een kennis van me maakt eigen biltong en doet dat in een schoenendoos met een ventilator bij kamertemperatuur.
Dat is verdomd lekker spul :9~

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:05
Martinusz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:43:
[...]

Zit daar ook gewoon alle accessoires bij zoals normaal?
Zojuist ook maar besteld.

Aangezien de webshop voor de rest alleen de accessoires aanbiedt van de compact ga ik daar maar gewoon van uit.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:43:
[...]

Zit daar ook gewoon alle accessoires bij zoals normaal?
Je krijgt wat er staat: ei, onderstel met wielen en klaptafeltjes, rvs rooster. Alsnog een erg nette prijs.

Dus alle andere zaken moet je alsnog zelf regelen. Ik ga in ieder geval op zoek naar een hoes, plate setter en een pizzasteen.

Nog andere suggesties voor wat nuttig is? De rotisserie heb ik over getwijfeld, maar ik zie me die niet vaak genoeg gebruiken om 100e te mogen kosten (al zijn de reviews lovend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Bundin schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:09:
[...]

Je krijgt wat er staat: ei, onderstel met wielen en klaptafeltjes, rvs rooster. Alsnog een erg nette prijs.

Dus alle andere zaken moet je alsnog zelf regelen. Ik ga in ieder geval op zoek naar een hoes, plate setter en een pizzasteen.

Nog andere suggesties voor wat nuttig is? De rotisserie heb ik over getwijfeld, maar ik zie me die niet vaak genoeg gebruiken om 100e te mogen kosten (al zijn de reviews lovend).
Ik ben erg blij met de mijne, maar je hebt meer aan een pizzasteen en platsetter in eerste instantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:12
Ik heb ook wel interesse in de AH Grill Guru deal. Ik mis alleen even welke platesetter ik dan nog moet bestellen. Klopt het dat deze platesetter ook in de classic medium past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 17:05
Jeebeekje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:36:
Ik heb ook wel interesse in de AH Grill Guru deal. Ik mis alleen even welke platesetter ik dan nog moet bestellen. Klopt het dat deze platesetter ook in de classic medium past?
Ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar, aangezien dat er dus niet bij zit.

Voor wie andere accessoires bij wil bestellen, mogelijk ben je dan bij de Hornbach goedkoper uit. Rotisserie standaard 89 en de Bluetooth thermometer 43.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb even een mailtje naar GG gestuurd, omdat de reguliere Classic Medium met platesetter, hoes en aspook wordt geleverd. Hoewel die niet vermeld staan op de AH site, zou het zomaar kunnen dat ze toch in de doos zitten. Kan me niet voorstellen dat ze heel veel verschillende SKUs hebben namelijk. En liever navragen dan straks onnodig dubbel hebben.

Antwoord hieronder, zie bericht van @Ebbao

[ Voor 4% gewijzigd door Bundin op 24-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:27
Bundin schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:04:
[...]

Ik heb even een mailtje naar GG gestuurd, omdat de reguliere Classic Medium met platesetter, hoes en aspook wordt geleverd. Hoewel die niet vermeld staan op de AH site, zou het zomaar kunnen dat ze toch in de doos zitten. Kan me niet voorstellen dat ze heel veel verschillende SKUs hebben namelijk. En liever navragen dan straks onnodig dubbel hebben.

I'll keep y'all informed!
Mail van Grill Guru:

We zullen vanaf volgende week inderdaad weer een actie hebben met Grill Guru in samenwerking met de AH. Dit betreft inderdaad de modellen Compact en Medium welke zonder accessoires aangeboden gaan worden.

Bron: https://nl.pepper.com/aan...06?page=6#thread-comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20

World Citizen

FreeReef.nl

@s0ulmaster Juist, daar wil ik eigenlijk heen. Zo deden ze het veel vroeger ook. Drogen in een afgesloten winderige ruimte op een graad of 20 (ze deden dit in de zomer om zo in de winter gedroogd vlees te hebben). Dus zomerse temperaturen met genoeg wind zou het moeten doen... en zou veilig moeten zijn.

Vorige keren deed ik het op 60 graden, en nu staat er een kilo in de oven op 40 graden. Als dat lukt ga ik ook een keer kamertemp proberen.

Magere runderlapjes. Lekker dik gesneden maar dat is je persoonlijk smaak. Wil je dunne trek reepjes of wil je nog wat vlees waar je op kunt kauwen.
Ik heb deze gepeperd en gezout (flink), en vervolgens opgerold in folie en een 12 uur in de koelkast gelegd.
Ik ga expres even niet voor zware marinades, omdat ik goed wil kunnen proeven of er veel verschil zit tussen standaard rundvlees, en de dure stukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sE1KjWcGttLZ5hnA45yakp9M0pg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lafC3WrA1MCs4qFY3LFcTirT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ga het eens proberen in mijn Combimagnetron ipv een echt dedicated oven. Het is eigenlijk iets te klein want je wilt wat meer ruimte tussen je stroken vlees, maar aangezien het slinkt.. herschik ik het straks wel een keer (uurtje)(uiteraard op hete lucht stand, en niet op magnetron).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yg4wipFr5rkPkgRDNq53T-qV7es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CRxSs8rHVwUCVG3LN4qFxQTu.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien de lagere temp van 40 ipv 60 verwacht ik ongeveer 4 uur bereidingstijd, maar dat kan goed 6 uur worden. Op 60 graden waren dunnere reepjes na 2.5 uur klaar. Maar deze zijn dus dubbel zo dik.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
@World Citizen De doosjes die voor drogen van vlees worden gebruikt worden dikwijls ook uitgerust met een 60W gloeilampje. Gaat het iets sneller.

Maar kijk ook maar eens naar hoe luchtgedroogde droge worst wordt gemaakt.
Gewoon in de (tochtige) bijkeuken aan een touwtje ophangen en wachten maar :D

Je merkt zelf wel als je vlees begint te schimmelen/rotten.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Ik ga een deze dagen ook eens kijken bij de intratuin naar de Urban Chef, kijken hoe compleet die is en hoe die aanvoelt etc.

Die hebben ook 2 varianten:
46cm kookdiameter: 499,-
52 cm kookdiameter: 599,-

Als iemand hier al ervaring ermee heeft hoor ik het ook graag :)

[ Voor 57% gewijzigd door Martinusz op 24-04-2020 11:05 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

s0ulmaster schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:49:
@World Citizen De doosjes die voor drogen van vlees worden gebruikt worden dikwijls ook uitgerust met een 60W gloeilampje. Gaat het iets sneller.

Maar kijk ook maar eens naar hoe luchtgedroogde droge worst wordt gemaakt.
Gewoon in de (tochtige) bijkeuken aan een touwtje ophangen en wachten maar :D

Je merkt zelf wel als je vlees begint te schimmelen/rotten.
Ik heb gisteren zitten spelen met een gloeilamp in een koelbox. Dan is 60W echt behoorlijk wat als je je vlees niet wil bakken ;). Die is dan wel afgesloten, maar toch.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:20

World Citizen

FreeReef.nl

@Boudewijn @s0ulmaster Ik heb nog van die verwarmings elementjes die je in camera behuizingen kunt plaatsen. Die werken op 12 of 24 volt, en worden een heeeel klein beetje warm om zo de condens in behuizingen weg te krijgen.

En een koelbox is wel een goed idee inderdaad. Dan heb je wat meer hoogte.

FreeReef.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Ik fermenteer nog wel eens wat en wil dat vaker gaan doen. Ben as we speak bezig een koelbox om te bouwen tot regelbare warmtebak om weckpotten langdurig warm te houden zonder mijn oven/sous vides op te moeten offeren.

Doelstelling is vissaus maken, dan moet ik gehakt 10 weken op 60 graden C houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:55:
Ik ga een deze dagen ook eens kijken bij de intratuin naar de Urban Chef, kijken hoe compleet die is en hoe die aanvoelt etc.

Hij lijkt in ieder geval heel erg op de Osaka Kamado die de Gamma vorig jaar had, de margrietschijf is een iets ander model en hij heeft een ander onderstel.

De Osaka vind ik in ieder geval prima, goed om het mee te leren. Er zat geen deflector bij, maar die heb ik zelf kunnen maken met een gietijzeren pan. Het roostertje onderin gaat wel een beetje stroef, maar zit mij niet echt dwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb de compact + plate setter. Die is qua diameter niet toereikend voor de medium.
De steen zelf is 27cm doorsnee, de uitsparing voor de driehoek is 31cm per zijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
Boudewijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:14:
[...]

Ik heb gisteren zitten spelen met een gloeilamp in een koelbox. Dan is 60W echt behoorlijk wat als je je vlees niet wil bakken ;). Die is dan wel afgesloten, maar toch.
Ligt er ook helemaal aan hoe groot je doosje is. Hier moet prima een 40 of 60W gloeilampje in kunnen

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/www.biltongblog.com/wp-content/uploads/2015/10/biltong-box.jpg?w=489&ssl=1

maar terug naar de BBQ.

Ik wacht nog steeds op het moment dat ik een geschikte nieuwe woning vind, want op mijn huidige balkon mag ik niet bbq'en

[ Voor 13% gewijzigd door s0ulmaster op 24-04-2020 11:36 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:21:
offtopic:
Ik fermenteer nog wel eens wat en wil dat vaker gaan doen. Ben as we speak bezig een koelbox om te bouwen tot regelbare warmtebak om weckpotten langdurig warm te houden zonder mijn oven/sous vides op te moeten offeren.

Doelstelling is vissaus maken, dan moet ik gehakt 10 weken op 60 graden C houden.
Dan kan ik je dit boek van harte aanbevelen: The Noma Guide to Fermentation (Foundations of Flavor).
Goede onderbouwing van Wat is fermentatie tot aan smaak en ook foto's van tijd tot tijd met tomaat, champignons, mango, knoflook ... Noma is natuurlijk ook niet onbekend bij de kenners.

Interessant hoofdstuk 'Building a Fermentation Chamber' om temperatuur en luchtvochtigheid te beheersen. (Leuk tweaker project! 8) )

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Jie3vsu.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Ik zou ook graag willen starten met het bbq in een ei.
Nu heb ik gekeken naar zo klein eitje maar dat vind ik echt te klein.
Nu word er op internet een 19inch aangeboden met cooking systeem voor 350 euro.
Nu is dit een merkloze.
https://www.facebook.com/...6922&ref=messenger_banner

Maar een 300 a 350 is ook wel een beetje het maximale wat ik er aan wil besteden.
Is dit aan te raden of beter voor iets anders gaan nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Odeklontje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:45:
[...]

Dan kan ik je dit boek van harte aanbevelen: The Noma Guide to Fermentation (Foundations of Flavor).
Goede onderbouwing van Wat is fermentatie tot aan smaak en ook foto's van tijd tot tijd met tomaat, champignons, mango, knoflook ... Noma is natuurlijk ook niet onbekend bij de kenners.

Interessant hoofdstuk 'Building a Fermentation Chamber' om temperatuur en luchtvochtigheid te beheersen. (Leuk tweaker project! 8) )

[Afbeelding]
3x raden welk boek Ik heb :+

Kook ik meer uit dan uit hun NOMA boek. Maar desniettemin dank voor de tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Flapperbol schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:31:
[...]

Hij lijkt in ieder geval heel erg op de Osaka Kamado die de Gamma vorig jaar had, de margrietschijf is een iets ander model en hij heeft een ander onderstel.

De Osaka vind ik in ieder geval prima, goed om het mee te leren. Er zat geen deflector bij, maar die heb ik zelf kunnen maken met een gietijzeren pan. Het roostertje onderin gaat wel een beetje stroef, maar zit mij niet echt dwars.
Onderstel, margrietschijf, klaptafeltjes en formaten zijn anders, maar hij is ook zwart ja :P ;)
Die van de Gamma heb ik weleens eerder bekeken ook, volgens mij ook niets mis mee.
Maar ga toch eerst ff die bij intratuin checken, ben benieuwd welke accessoires er wel/niet bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-09 20:16
Weber plancha en paar Weber premium handschoenen besteld voor de volgende barbecue-sessie! Eerste keer afgelopen zondag was een goede inwijding met een standaard arsenaal supermarkt-vlees dat er niet minder om smaakte ;) Heeft iemand nog inspiratie voor de plancha? Ik dacht in elk geval aan groente en vis bakken alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:36
Dit staat op de GG site;

De platesetter voor de Grill Guru Classic Kamado Medium is vanaf 04-05-2020 leverbaar via de website van Grill Guru. Deze zit in een set samen met de regenhoes en zal € 89,95 gaan kosten. Wanneer de sets leverbaar zijn vind je ze hier.

Weet iemand of de Grill Guru Kamado Classic Blue bij de Hornbach accessoires heeft zoals een platesetter en regenhoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Heej allemaal,

Ik heb ene hoop zitten zoeken op internet, maar kom er niet helemaal met zekerheid achter.
Ik hoop dat dit het juiste topic is voor de vraag.

Ik heb bij een slachthuis stukken vlees besteld. Dit is dus vers geslacht vlees en wordt vacuum verpakt aangeleverd.
Ik zal dit dus zelf nog moeten laten besterven/rijpen en moet het zelf ook nog versnijden in bruikbare maten (stukken Ribeye zijn 4Kg en de Picanha is 2Kg).
Ik wil het merendeel ook nog invriezen zodat ik het later dit jaar nog kan gebruiken.

De vragen die ik heb:
A. Wat is de juiste volgorde
B. Hoelang

A. Het vlees, Ribeye a stukken van 4kg, Picanha a stukken van 2kg en Tomahawk a stukken van 1,4kg, komen dus vers en gevacumeerd binnen.
A1. Direct de koelkast is op 2gr en laten rijpen voor x dagen, daarna versnijden en opnieuw vacumeren om in te vrienzen
A2. Direct versnijden, opnieuw vacumeren en laten rijpen voor x dagen op 2gr en daarna invriezen
A3. Direct versnijden, opnieuw vacumeren en invriezen. Voor gebruik x dagen van te voren uit de vriezer halen en laten rijpen in de koelkast op 2 gr voor x dagen

Of nog een andere methode?
En de B vraag, Hoe lang moet het rijpen op 2gr (of warmer of kouder) gevacumeerd?
Las ergens dat Ribeye 5dgn moest rijpen en dat Picanha 4wkn nodig had.

Bonus vraag:
Als ik de stukken in porties snij om ze daarna te vacumeren, doe ik ze dan vast met een rub/olie/moster/kruiden en eventueel wat citroen of thijm behandelen en daarmee vacumeren en invriezen? of het kruiden/marineren pas doen net voor gebruik?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
HellStorm666 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:19:
Heej allemaal,

Ik heb ene hoop zitten zoeken op internet, maar kom er niet helemaal met zekerheid achter.

Ik heb bij een slachthuis stukken vlees besteld. Dit is dus vers geslacht vlees en wordt vacuum verpakt aangeleverd.
Ik zal dit dus zelf nog moeten laten besterven/rijpen en moet het zelf ook nog versnijden in bruikbare maten (stukken Ribeye zijn 4Kg en de Picanha is 2Kg).
Ik wil het merendeel ook nog invriezen zodat ik het later dit jaar nog kan gebruiken.

De vragen die ik heb:
B. Hoelang

A. Het vlees, Ribeye a stukken van 4kg, Picanha a stukken van 2kg en Tomahawk a stukken van 1,4kg, komen dus vers en gevacumeerd binnen.
A1. Direct de koelkast is op 2gr en laten rijpen voor x dagen, daarna versnijden en opnieuw vacumeren om in te vrienzen
A2. Direct versnijden, opnieuw vacumeren en laten rijpen voor x dagen op 2gr en daarna invriezen
A3. Direct versnijden, opnieuw vacumeren en invriezen. Voor gebruik x dagen van te voren uit de vriezer halen en laten rijpen in de koelkast op 2 gr voor x dagen

En de B vraag, Hoe lang moet het rijpen op 2gr (of warmer of kouder) gevacumeerd?

Bonus vraag:
Als ik de stukken in porties snij om ze daarna te vacumeren, doe ik ze dan vast met een rub/olie/moster/kruiden en eventueel wat citroen of thijm behandelen en daarmee vacumeren en invriezen? of het kruiden/marineren pas doen net voor gebruik?
Heb je deze deal hier ook gedeeld:

Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Martinusz schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:55:

Toch even terugkomend op deze 2, het zijn natuurlijk wel afwijkende maten voor de roosters, dit is natuurlijk ook nog wel een dingetje. 52cm rooster zie je haast nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:12
Morpheus2003 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 14:37:
[...]

Dit staat op de GG site;

De platesetter voor de Grill Guru Classic Kamado Medium is vanaf 04-05-2020 leverbaar via de website van Grill Guru. Deze zit in een set samen met de regenhoes en zal € 89,95 gaan kosten. Wanneer de sets leverbaar zijn vind je ze hier.

Weet iemand of de Grill Guru Kamado Classic Blue bij de Hornbach accessoires heeft zoals een platesetter en regenhoes?
Bedankt. Ik wacht even af waar Grill Guru mee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:23
Ik volg sinds kort ook dit topic. Heb paar weken terug een Weber 47cm showroom model op de koop getikt bij de GAMMA met 50% korting.

Heb inmiddels paar dingen geprobeerd. Lekkerste was de 2+kg wegende short ribs die 7 uur op de BBQ hebben gelegen.

Nu ben ik aan het kijken naar wat ik verder nog wil. Zag de vraag voorbij komen over welke accessoires je moest hebben. Ik ben op zoek naar opties voor het Weber GBS rooster. Zijn er mensen die andere dingen hebben gevonden die werken/passen dan de standaard Weber spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Nou intratuin urban chef valt af, aardig ding hoor, maar afwijkende maten waardoor je moeilijk accessoires kunt kopen.

Ik denk dat het uiteindelijk een grill guru large gaat worden, leuke prijs en aardig compleet + accessoires genoeg (bastard past ook bijvoorbeeld).
Of de masterbuilt, maar die nog niet kunnen zien en zo te zien is die pas eind juni beschikbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 24-04-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag een gelukje :)
Ik kon een 9 jaar oude weber one touch platinum krijgen in ruil voor een zak 12kg restaurant grade houtskool :Y)
Mijn ingebouwde Jamie Oliver valt wat tegen, hij legt het af tegen het schoonmaken en luchttoevoer regelen van de weber One Touch system.
Dus de jamie eruit en de weber erin. Moet nog even kijken wat ik met de deksels doe, want de deksel van de platinum heeft geen hadnvat bovenop in het midden. Wellicht dat ik de deksel van de Jamie dus houd en de Jamie voorzie van de Weber Platinum deksel.

Van het weekend maar eens op mijn gemak die Jamie, samen met de Weber 47 one touch op MP zetten.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Hari-Bo schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:09:

Gisteren met open vuur en de Bricknic een kokosmakronen gemaakt.
Hoe is die Römertopf Brick? Hij is nu ook bij de Makro in de aanbieding voor €24,19 (t/m 5 mei 2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:11
Shitttt. Ik was vandaag aan het grillen op mijn Auplex kamado die ik juli 2019 heb aangeschaft. Op eens hoor ik een soort knap geluid. Ik zag niet direct iets en deed de deksel open. Dat voelde heel wankel en onstabiel aan. Nog eens verder de deksel inspecteren en kwam ik erachter dat aan de achterkant een stuk uit het keramiek gebroken is. Zo te zien omdat de ijzeren ring omhoog is gekomen ofzo.

Ik heb de ring wat losser gedraaid en verder naar beneden gezet. Daarna weer goed vastgedraaid. De grootste instabiliteit ben ik wel kwijt maar hij lijkt op het eerste gevoel nog steeds niet wat het geweest is. Daarna heb ik een lelijke hoek eruit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYl3J35NBqZrpU-EcNs4PvEIT3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sblaa2Sy2JcatmgqOJefUl9T.jpg?f=fotoalbum_large
De kamado staat altijd onder een afdakje (daarom is ook die stoffig zoals je op de foto ziet) en staat dus niet in weer en wind. Dit lijkt me toch niet normaal? Ik ben alleen bang dat de verkoper gaat wijzen op die ring ofzo en dat ik dat had moeten zien. Het is niet zo dat ik elke grill ronde de BBQ helemaal ga inspecteren op dit soort details. Wat vinden jullie?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik vraag mij meer af hoe alles ineens instabiel zou zijn met zo’n klein stukje uit het deksel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martinusz schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:08:
Ik vraag mij meer af hoe alles ineens instabiel zou zijn met zo’n klein stukje uit het deksel :?
Lastig uitleggen. Ik probeer morgenvroeg wel een filmpje te maken. Misschien dat er meer aan de hand is dan ik net kon zien toen de kamado nog heet was.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 13:41
Gisteren voor de eerste keer porchetta (https://www.bbq-nl.com/porchetta/) gemaakt op het lidl ei. Tot de 70 graden kerntemperatuur ging het perfect, en zag er ook goed uit. Echter kreeg ik de temperatuur met geen mogelijkheid naar 200+, laat staan naar 240 graden. Resultaat was een erg lekker stuk vlees, met een taaie ipv knapperige buitenkant. Werd door de gasten gelukkig wel gewaardeerd. Een paar stukjes die dicht op het gietijzeren pannetje lagen waren wel knapperig, dus ik weet wat de bedoeling eigenlijk is.

Volgende keer maar ff eerder de schuiven open, nu zelfs na kolen bijvoegen wou het dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04:57

Dennis1812

Amateur prutser

@robkrekel heb ik bij de lidl ei ook moeite mee. Laatst mijn vlees stad gehaald en even in aluminium folie gelegd.
Nieuwe kolen erin en aanmaakblokjes om even goed door te stoken cq opnieuw aan te steken.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
robkrekel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 07:59:
Gisteren voor de eerste keer porchetta (https://www.bbq-nl.com/porchetta/) gemaakt op het lidl ei. Tot de 70 graden kerntemperatuur ging het perfect, en zag er ook goed uit. Echter kreeg ik de temperatuur met geen mogelijkheid naar 200+, laat staan naar 240 graden. Resultaat was een erg lekker stuk vlees, met een taaie ipv knapperige buitenkant. Werd door de gasten gelukkig wel gewaardeerd. Een paar stukjes die dicht op het gietijzeren pannetje lagen waren wel knapperig, dus ik weet wat de bedoeling eigenlijk is.

Volgende keer maar ff eerder de schuiven open, nu zelfs na kolen bijvoegen wou het dus niet meer.
Sowieso erg lastig om na een langzame garing de huid nog knapperig te krijgen, weet niet waar het aan ligt maar soms lijkt het onmogelijk. Zelfs een keer mislukt toen ik hem een nacht aan de lucht had laten drogen, nadat ik er honderden gaatjes in had geprikt etc. Na het snijden zelfs nog onder de grill gelegd (oven) en toen verbrande het nog eerder dan dat het knapperig en luchtig werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 15:44

zeroday

There is no alternative!

Kolen of houtskool? en hoeveel stop je erin? Ik heb dan een Action ei, maar zorg je ervoor dat er genoeg houtskool in zit? Op het moment dat je energie erbij stopt duurt het minimaal een half uur voordat dat een beetje gaat werken. Als je genoeg er al in hebt zitten en je gaat dan de onderste schuif en bovenste openzetten en er zit wat 'trek' in dan gaat ie snel naar 200 / 300 graden. Let er ook op dat je binnenste pot wel goed in je kamado staat. Er zit een opening en als die opening niet gelijk staat met de opening van je kamado dan komt nooit de trek erin en komt ie niet hoger

Ik heb er nu een kwart varkensnek opgelegd, met de pot vol met houtskool zal ik vanavond zien dat ik nog minimaal 1/3 over heb om hem nog even af te branden zodat ie weer schoon is.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:09
Vanochtend mooi stukje procureur (2,5 kg) in de rub gezet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dFAZGAIKU0RquMlgRuq2_m5nihk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v3bvarpqFxJbwhr5fZT2QAop.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmct9XadOm8JEIgPHjExlPe04UI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Se1nHiAvnqWmi3dBVWGzBP7H.jpg?f=fotoalbum_medium

In de rub en in de zak om vacuum te trekken;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bmzF5NjFm6WosOnlFm80_kI2qtg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyhdmtTE8YjBylGshDTcDPTV.jpg?f=fotoalbum_medium

En vacuum:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fa_X0vD_DyV2ovZaxJunTBiWdcU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iMEqNdRVs8optn0JFhnFKIwY.jpg?f=fotoalbum_medium

Straks even een koelbox oppikken en dan mag het mooi zo'n 24 uur op 68 graden sous vide staan. Morgen einde dag nog ff op de BBQ. En daarna smullen.. :9

Uiteraard morgen nog een lekker sausje maken om het stuk mee in te smeren voordat het op de bbq gaat. Zoontje kan nu al niet meer wachten op zijn broodje pulled pork.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 15:54
HellStorm666 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:19:
Heej allemaal,

De vragen die ik heb:
B. Hoelang

Bonus vraag:
A1 is het juiste antwoord aldus het slachthuis zelf. Wij hebben ook besteld en vorige week geleverd gekregen. Even nagevraagd hoe en wat. Laten rijpen in de originele verpakking en dan pas portioneren. Advies was 10 tot 14 dagen op bij voorkeur 2 graden in de koelkast.

Voor wat betreft je vraag over het gemarineerd invriezen. Lijkt me een kwestie van smaak. Ik ga dat in elk geval niet doen.. Tijd zat om het te marineren zodra ik het ga bereiden..

Bastard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met pizza op de kamado? Gebruiken jullie bloem op de steen? Of alleen tijdens bereiding pizza op het aanrecht? En hoe warm stoken jullie de kamado op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Malt007 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:41:
[...]

Sowieso erg lastig om na een langzame garing de huid nog knapperig te krijgen, weet niet waar het aan ligt maar soms lijkt het onmogelijk. Zelfs een keer mislukt toen ik hem een nacht aan de lucht had laten drogen, nadat ik er honderden gaatjes in had geprikt etc. Na het snijden zelfs nog onder de grill gelegd (oven) en toen verbrande het nog eerder dan dat het knapperig en luchtig werd.
Klein beetje baking soda in je zout/rub kan helpen met het bruinen van de korst.
Helpt ook bij kip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 15:28
Sbakker1982 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:01:
Iemand ervaring met pizza op de kamado? Gebruiken jullie bloem op de steen? Of alleen tijdens bereiding pizza op het aanrecht? En hoe warm stoken jullie de kamado op?
Zeker ervaring..
Mijn manier, maar er zijn er meer ;)
Deeg van http://www.pizzacreator.net/ .
Geen bloem op de steen of het is om te kijken of de steen niet te warm is (verbranden van bloem binnen 15 sec).
Deeg maken en vervolgens uitrollen. meteen op bakpapier leggen. Pizza beleggen. Daarna in de kamado (met bakpapier).
Ik houd altijd een temperatuur aan van 250 - 260 graden. 10 minuutjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
B3rtj3666 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:35:
[...]

Zeker ervaring..
Mijn manier, maar er zijn er meer ;)
Deeg van http://www.pizzacreator.net/ .
Geen bloem op de steen of het is om te kijken of de steen niet te warm is (verbranden van bloem binnen 15 sec).
Deeg maken en vervolgens uitrollen. meteen op bakpapier leggen. Pizza beleggen. Daarna in de kamado (met bakpapier).
Ik houd altijd een temperatuur aan van 250 - 260 graden. 10 minuutjes..
En waarom bakpapier? Je doet het niet direct op de steen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-09 17:04

Of maak hem gewoon af in je oven ;) Dat maakt voor de smaak ook niet meer uit, de rook smaak heb je dan al lang en breed in het vlees zitten. En je bent er redelijk zeker van dat het gaat lukken met de knapperige huid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
GAEvakYD schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:31:
[...]

Lastig uitleggen. Ik probeer morgenvroeg wel een filmpje te maken. Misschien dat er meer aan de hand is dan ik net kon zien toen de kamado nog heet was.
Als het enkel deze blus is zal deze meestal niet onder garantie vallen omdat het optisch is en functioneel nog prima werkt. Het is geen scheur waarbij zuurstof lekt.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
Sbakker1982 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:42:
[...]

En waarom bakpapier? Je doet het niet direct op de steen?
Omdat het nogal plakdeeg is :)
Ik rol de pizzabodem uit op het bakpapier (gaat in het begin wat onhandig :) ) en dan met bakpapier (makkelijk oppakken / hanteren) op de steen.
Maar ook voor mij: tips zijn welkom!! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door B3rtj3666 op 25-04-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
B3rtj3666 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:15:
[...]

Omdat het nogal plakdeeg is :)
Ik rol de pizzabodem uit op het bakpapier (gaat in het begin wat onhandig :) ) en dan met bakpapier (makkelijk oppakken / hanteren) op de steen.
Maar ook voor mij: tips zijn welkom!! _/-\o_
En het bakpapier brandt niet weg? Dat heeft toch een max temperatuur :-)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Ik heb gister mijn eerste Kamado gekocht en ben benieuwd welke gereedschap jullie aanraden met een goede prijs/kwaliteit verhouding?

Ik heb zelf uiteraard ook gezocht maar er is zoveel keus dus zoek ik advies van ervaringsdeskundigen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Laatst online: 17-09 07:50
Sbakker1982 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:01:
Om het deeg en bodem zelf te maken, kijk eens op italieplein.nl.

Als het deeg klaar is, strooi ik veel bloem op mijn werkblad en ga dan van het deegbolletje een bodem maken. Op mijn pizzaschep strooi ik wat maisbloem en leg dan de bodem erop. Dan saus erop en verder beleggen. Als hij klaar is om te bakken dan pak ik de schep en schuif de pizza op de pizzasteen. Green egg heb ik meestal zo rond de 300 graden en dan is de pizza in een minuut of 5-6 klaar. Zorg wel dat je de bbq goed op temperatuur laat komen zodat je steen ook goed warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Ik zit meestal ook rond een iets hogere temperatuur (300-320) en de laatste keer was ik iets te ongeduldig en was de steen nog niet optimaal warm. Wel je deksel dichthouden, want anders verlies je de warmte van boven en heb je alleen een krokante onderkant ;)

Ik heb geen pizzaschep maar dat staat nu bovenaan op de wishlist. Ik doe het zonder bakpapier en het is eigenlijk kansloos om een belegde pizza op de steen te krijgen zonder schep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Ik neem aan dat jullie hem ook op indirecte hitte garen? En laat jullie de pizzasteen ook indirect warm worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 19:01

backupdevice

Boeh!

Hier liggen er karbonades in de marinade. Altijd lekker met verse broccoli en gebakken aardappeltjes

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Wij doen nu griesmeel op de pizzasteen, dan plakt het ook niet zo

[ Voor 7% gewijzigd door 418O2 op 25-04-2020 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Laatst online: 17-09 07:50
Sbakker1982 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:10:
Ik neem aan dat jullie hem ook op indirecte hitte garen? En laat jullie de pizzasteen ook indirect warm worden?
Ja, Conveggtor met de pootjes naar beneden, daar het rvs rooster op en daar dan de pizzasteen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 19:01

backupdevice

Boeh!

418O2 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:30:
Wij doen nu griesmeel op de pizzasteen, dan plakt het ook niet zo
Wij bouwen de pizza’s op een stukje bakpapier op , leggen het dan op de steen . Na een 20 tal seconden kan je het papier zo er onderuit trekken. Geen griesmeel nodig

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
DoubleD1980 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:06:
[...]

Ja, Conveggtor met de pootjes naar beneden, daar het rvs rooster op en daar dan de pizzasteen op.
Nou het is gelukt. Nog wat vragen:

1. Deeg was vrij elastisch en bewoog steeds terug. Heb ik het te lang laten rijzen?
2. De bodem was net TE knapperig. Komt dit door een te warme steen? Of moet hij er korter op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:45:
[...]

1. Deeg was vrij elastisch en bewoog steeds terug. Heb ik het te lang laten rijzen?
2. De bodem was net TE knapperig. Komt dit door een te warme steen? Of moet hij er korter op?
Mogelijk heb je het deeg te snel gebruikt na je 2e rijs. Je kan hem iets vormen, 10-15 minuten laten rusten en dan verder uitrollen. Meestal werkt dat wel goed.

Voor de bodem vs de toppings, sowieso zorgen voor een italiaanse pizza helpt: dunne boden en geen hollands beleg à 1,5cm dik. Dan gaart de bovenkant ook sneller. Als de verhouding nog steeds scheef is, kan je de temperatuur iets verlagen zodat de steen niet zo heet is. Je hebt de deksel iig niet open gedaan tussendoor? Je verliest natuurlijk veel bovenwarmte als je elke minuut even naar je pizza spiekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxie
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-04 10:19
mithras schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:41:
Ik heb geen pizzaschep maar dat staat nu bovenaan op de wishlist. Ik doe het zonder bakpapier en het is eigenlijk kansloos om een belegde pizza op de steen te krijgen zonder schep.
Ik heb de bakplaat van mijn oven omgekeerd en bestrooid met bloem. Dat werkte prima om de pizza er op te leggen (heb wel direct een pizzaschep aangeschaft).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Vandaag de Weber MT zijn vuurdoop gehad met deze ribs:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/pk5zefvct2cnz02/3307B029-79CE-453E-8EDC-DBD52C0F3DE0_1_105_c.jpeg?dl=1

Volgens 3-2-1 bereid (en ook echt deze tijden aangehouden omdat ze best fors waren), en met de minion methode de briketten verwarmd.

Qua warmte ging het perfect, het was urenlang rond de 120 graden. De ribs waren heerlijk mals, ik had iets teveel basterd suiker gebruikt, daar moet ik de volgende keer zuiniger mee zijn, verder waren ze uitstekend. Zeker als je nagaat dat het de eerste keer was :D

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:44
gisteren op bezoek geweest bij Grill Bill hier om de hoek in Eindhoven. Nieuw op de markt. Ik moet zeggen dat het er allemaal keurig uit zag voor een redelijke prijs. Met name de Pro variant zag er mooi uit in het mat zwart. Ik neig dan ook de pro aan te schaffen (47cm). Voor niet heel veel meer is er ook een 52cm ‘Sr’ variant maar lijkt mij groter dan ik ooit nodig zal hebben.

Voordat ik hier op uit kwam zat ik te denken aan een Kamado Joe, of eventueel eerst eens te starten met een goedkopere zoals de grill guru.

Ik bbq nu een jaar of 3 op een action kamado en dat bevalt prima. We zijn met z’n 2en, dus dat gaat redelijk, maar hebben regelmatig vrienden over de vloer die ook wel van een lekker stukje vlees houden...

Ik hoor graag jullie gedachtes en eventueel ervaring!

Mocht ik tot aanschaf over gaan zal ik zeker een review schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:56:
[...]

3x raden welk boek Ik heb :+

Kook ik meer uit dan uit hun NOMA boek. Maar desniettemin dank voor de tip.
Heb je deze toevallig ook? Tip: De vier elementen van goed koken van Samin Nosrat (bekend van Netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Odeklontje schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:27:
[...]

Heb je deze toevallig ook? Tip: De vier elementen van goed koken van Samin Nosrat (bekend van Netflix).
nope. Ben je er fan van? Ik ken deze hele kerel niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Of te koud deeg. Hoe lang was je rijs?
hoe was de bovenkant?

Probeer ook het pizzatopic hier eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 26 april 2020 @ 01:06:
[...]

Of te koud deeg. Hoe lang was je rijs?

[...]
hoe was de bovenkant?

Probeer ook het pizzatopic hier eens.
Bovenkant was top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

[...]

Goed opbollen en laten rusten voordat je het deeg gaat vormen tot een bodem. Over het algemeen is je deeg dan prima werkbaar. Heb in het verleden ook het eea aan tips gepost in het pizza topic, al een tijdje niet geweest daar.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B3rtj3666
Sbakker1982 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:15:
[...]

En het bakpapier brandt niet weg? Dat heeft toch een max temperatuur :-)?
Nee dat kan 250 graden makkelijk hebben. Wel zorgen dat de uiteinden van het papier niet buiten de pizzasteen uitkomen en zeker niet buiten de heat deflector!!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gisteren weer lekkere dingetjes op bbq en braai. Grillworst bij de borrel, oerhammetjes en picanha bij het eten. Ik heb weer genoten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yz12TkmPzYJuNsi5pBTTu-i0bn0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TAA0M9lL9ndGYGxuf44Y2Bcr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QbV-fNUkz36llLfiI8-2yFi7EmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3i2PpUnL7TePb5til4mK0re.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/St4TYfg7LH8dpj9iBlXvQ_rrjq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1PXRSz8YG0UzL1d2yKPTKoGY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rz4USYOhffyz3ooBRfaEP53RPZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7NglBmOpBo6gaKyroAOy2HR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Rr-Fa62b7sbBLvOEi23_nBKrxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfyBabFhpGFWQcutIgT94XVT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r0eiQ-RkpeAVnMITGnExK5SbTQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tqrm4Vqm9fXd2uMk1h8gV9pQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q4a3qSJf-2S_RF_E05wzkyJuYz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bbzK0YadTIvcBLdNIICdqOJz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EZuIkUhbuUBaz2qASMCPmp_8OeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BIzfBU4FqvAbMXgpKWTSApv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Laatst online: 15-09 15:20
Bundin schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:38:
Heb me de Grill Guru Classic Medium besteld bij Albert Heijn. Het lidl eitje om lang een kipje in te vouwen of een broodje te bakken terwijl de medium aan het werk mag voor de rest. Ik heb nog meer zin in de rest van het seizoen :P
@Bundin Mag ik vragen hoe je dit precies gered hebt?
Probeer de medium ook te bestellen online, maar krijg de melding dat ik alleen kan bestellen met een voucher code uit de winkel. En nu al een aantal winkels gebeld en die geven aan dat ze pas dinsdag de vouchers verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Laatst online: 10-08 15:46
Ik wil morgen een Beer Can Chicken gaan bereiden. Het plan is om dit met een blikje cola doen, dus het is een Cola Can Chicken :p

Nu vraag ik mij af of het vel van de kip wel knapperig gaat worden. Ik lees op diverse fora topics, de één heeft een knapperig vel en de ander niet. Iemand nog tips of trucs? Voor de mensen thuis is het een must dat de kip een knapperig velletje heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Beun schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:20:
Ik wil morgen een Beer Can Chicken gaan bereiden. Het plan is om dit met een blikje cola doen, dus het is een Cola Can Chicken :p

Nu vraag ik mij af of het vel van de kip wel knapperig gaat worden. Ik lees op diverse fora topics, de één heeft een knapperig vel en de ander niet. Iemand nog tips of trucs? Voor de mensen thuis is het een must dat de kip een knapperig velletje heeft.
Knapperig vel is gewoon hoe lang en heet je het bakt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Treur schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:15:
[...]

@Bundin Mag ik vragen hoe je dit precies gered hebt?
Probeer de medium ook te bestellen online, maar krijg de melding dat ik alleen kan bestellen met een voucher code uit de winkel. En nu al een aantal winkels gebeld en die geven aan dat ze pas dinsdag de vouchers verkopen..
Deze link gebruikt?: https://lekkerweglekkerth...do-classic-compact/76293/

Edit: voor de medium geldt dat niet zo te zien, excuus

[ Voor 5% gewijzigd door srdevil op 26-04-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Gisteren voor het 1st sinds 2 jaar de Weber Classis weer eens opgestart.
Afgelopen periode diende die als tafel voor het Action ei (kamado). Reden was om hem schoon te branden voor een Tomahawk vandaag.

Maar meteen de laatste keer dat ik hem aan doe. Dat gepruts met die starter en houtskool. Vervolgens wordt het ding amper warm omdat er te weinig lucht flow is. Nog meer houtskool er op, dat tergend langzaam warm wordt. Ene helft heet, andere helft koud dus rooster steeds draaien om het schoon te krijgen.....

Wat is zo’n kamado dan een verademing. “set and forget”
Binnen 20m op temperatuur, terwijl je anders net je fire starter om kiepert en de boel nog op temperatuur moet regelen....

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treur
  • Laatst online: 15-09 15:20
srdevil schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:55:
[...]

Deze link gebruikt?: https://lekkerweglekkerth...do-classic-compact/76293/

Edit: voor de medium geldt dat niet zo te zien, excuus
Bedankt voor het meedenken in ieder geval. :)
Wordt afwachten tot dinsdag ben ik bang en hopen dat de medium nog niet uitverkocht is :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Beun schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:20:

Het feit dat je er vocht in het midden inbrengt heeft niets te maken met hoe knapperig het vel wordt. Bij mij wordt het iedere keer prima, al moet je wel oppassen dat je niet te heet gaat.

Dit recept volg ik, vindt de kruiden er ook erg lekker bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
IdieEasy schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:05:
[...]

Het feit dat je er vocht in het midden inbrengt heeft niets te maken met hoe knapperig het vel wordt. Bij mij wordt het iedere keer prima, al moet je wel oppassen dat je niet te heet gaat.

Dit recept volg ik, vindt de kruiden er ook erg lekker bij!
Volg jij ook de temperatuur van het recept? Daar staat constant 150 graden Celsius. Ik lees in andere recepten bijvoorbeeld nog even op een hogere temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beun schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:18:
[...]

Volg jij ook de temperatuur van het recept? Daar staat constant 150 graden Celsius. Ik lees in andere recepten bijvoorbeeld nog even op een hogere temperatuur.
Ja, dat is dus om het vel toch nog knapperig te krijgen mocht dat niet zijn gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 21:12

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Beun schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:18:
[...]

Ik probeer het zo veel mogelijk te volgen. Maar eerlijk gezegd lukt dat niet altijd. Ik heb een weber zonder temperatuur meter in de deksel, dus er gaat een oude prik meter in... Die gaat maar tot 120 graden. Beetje gokken.

Maar ja, ik probeer het zo veel mogelijk te volgen en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
IdieEasy schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:21:
[...]

Ik probeer het zo veel mogelijk te volgen. Maar eerlijk gezegd lukt dat niet altijd. Ik heb een weber zonder temperatuur meter in de deksel, dus er gaat een oude prik meter in... Die gaat maar tot 120 graden. Beetje gokken.

Maar ja, ik probeer het zo veel mogelijk te volgen en heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad!
Ik ga dit recept ook meenemen. Morgen weten we of het allemaal is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
GAEvakYD schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:31:
[...]

Nu met betere foto en een kort filmpje. Ik heb de bouten en moeten nog eens extra gecontroleerd. Het filmpje laat ook een geluid horen waarvan ik nu twijfel of dat de veren zijn of de deksel die iets lijkt te bewegen bij het openen.

Ik denk dat ik het er maar even bij moet laten en hopen dat het hier bij blijft en niet verder gaat afbreken etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Soc7oYOfVwpHF2kyWgAIDyvCTYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4kjKMQOS4hOdIlB5RLEPdstt.jpg?f=fotoalbum_large

[Video: http://ordelman.org/IMG_5672.mov]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo het bekende Lidl Ei mag zijn werk vandaag weer doen, er staat 500gr procureur op het menu met cha siu marinade eens kijken of dit wat wordt

Terug komende op mijn orientatie voor een grote kamado, denk ik dat het of de MasterBuilt kamado wordt ( juist doordat alles hetzelfde is als de Joe Classic) passen alle toebehoren er prima op. De kosten zijn niet gelijk de hoogste waardoor er ruimte overblijft voor een paar mooie accessoires erbij.

Voor de rest heb ik nog 1.5 Kilo buikspuik zonder zwoerd liggen waar een stuk naar de Pork belly burnt ends gaat en een stuk gaat richting "broodbeleg" :D

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowBumble op 26-04-2020 20:06 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ShadowBumble schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:41:
Zo het bekende Lidl Ei mag zijn werk vandaag weer doen, er staat 500gr procureur op het menu met cha siu marinade volgens dit recept eens kijken of dat wat wordt.

Terug komende op mijn orientatie voor een grote kamado, denk ik dat het of de MasterBuilt kamado wordt ( juist doordat alles hetzelfde is als de Joe Classic) passen alle toebehoren er prima op. De kosten zijn niet gelijk de hoogste waardoor er ruimte overblijft voor een paar mooie accessoires erbij.

Voor de rest heb ik nog 1.5 Kilo buikspuik zonder zwoerd liggen waar een stuk naar de Pork belly burnt ends gaat en een stuk gaat richting "broodbeleg" :D
Ik ga ook voor de masterbuilt, helaas pas eind juni weer beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Wat is jullie favoriete kant en klaar bbq sauce?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:43:
Wat is jullie favoriete kant en klaar bbq sauce?
Sweet baby ray's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Laatst online: 17-09 19:34

Kraz

Saving the world

Ik zie in het krantje van de AH dat ze Grill Guru in de aanbieding doen.
Iemand bekent met de kwaliteit hiervan? De prijs ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Kraz schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:31:
Lijkt me net zoiets als de Patton die ik van iBood heb, zo'n ding: https://www.bol.com/nl/p/...5GxQ.1_6_7.9.ProductImage

Alhoewel ik hem wel een stuk goedkoper had.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:15

Stoney3K

Flatsehats!

DGTL_Magician schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:37:
[...]

Lijkt me net zoiets als de Patton die ik van iBood heb, zo'n ding: https://www.bol.com/nl/p/...5GxQ.1_6_7.9.ProductImage

Alhoewel ik hem wel een stuk goedkoper had.
Lijkt ook heel erg op het Action eitje die op mijn balkon staat. Is de oude uitvoering van het Lidl eitje toch ook?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 14:06

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Stoney3K schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:39:
[...]

Lijkt ook heel erg op het Action eitje die op mijn balkon staat. Is de oude uitvoering van het Lidl eitje toch ook?
Zou best kunnen, ik zie er allerlei varianten van. Ik heb hem destijds voor 88,- gescoord en is met stip de meest kosteneffectieve BBQ die ik heb.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Is het verstandig een Kamado onder een houten overkapping (aan de rand) te plaatsen op een houten vlonder ivm brandgevaar?. Gaat om Douglas hout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@Morpheus2003 van de Kamado komt niet heel veel hitte.
Als je erg veel direct grillt en daarbij van enorme steekvlammen houd misschien uitkijken. Maar bij normaal gebruik voorzie ik geen problemen.
@Koffie heeft een hele buitenkeuken in hout gebouwt. Een prachtige die ook nog niet is afgebrand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Morpheus2003 schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:13:
Is het verstandig een Kamado onder een houten overkapping (aan de rand) te plaatsen op een houten vlonder ivm brandgevaar?. Gaat om Douglas hout.
Zie reactie hierboven. Zou alleen een steen of pootjes onder je kamado doen.
Ik heb een volledige braai onder een douglas overkapping staan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 14:02
Kraz schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:31:
Ik heb de Compact. Fijn ding. De houten handgrepen laten na een jaar al wel slijtage zien. Ik denk dat die krap 5 jaar mee gaan. De rest ziet er nog helemaal puik uit

Let wel dat dit via 200Fahrenheit gaat. Je mag zelf in dit topic zoeken hoe blij we met dat bedrijf zijn 😜 als alles goed gaat, ga je veel plezier beleven aan de grill guru!

[ Voor 3% gewijzigd door Misha op 26-04-2020 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Wie heeft wel eens een zak houtskool open getrokken en er zaten bijna alleen maar kleine stukjes in?

Ik heb een zak Blues Hogs Lump Charcoal gekocht. Zojuist de inhoud in een bak gedaan (doe ik altijd in verband met opbergen) maar het valt op dat er allemaal kleine stukken houtskool in de zak zitten. Dit lijkt mij (zeker voor de prijs) niet oké. Wat zouden jullie doen? Het verkooppunt contacteren of het verlies nemen? Ik vrees dat deze kleine stukjes niet tot amper bruikbaar zijn in de Weber. Op de foto lijkt het minder erg dan het is. Ik heb voor de foto een paar stukken op mijn hand liggen. Mijn handen zijn niet groot :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXfM22CP21BWdyJgpmhGUUaw0PM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ajvngzzgF5ZahtlNgGqykZXq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r-HXkv3DtbXX70BOOkQCXpSJWR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pjVdYinEBJwFtSEaPn72exo.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van de Black Ranch die ik altijd gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKQ0il3E5ym6k8Uk5eZ8xJPNw80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j1pdFPA2Nvwce8oHoMj50Hmb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door Beun op 26-04-2020 19:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Nu online
@Beun Waarschijnlijk de onderste zak van een pellet dan heb je meestal meer gruis.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
Hari-Bo schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:01:
@Beun Waarschijnlijk de onderste zak van een pellet dan heb je meestal meer gruis.
Dat vermoeden had ik ook. Kan ik het verkooppunt contacteren? Of is dit een gevalletje pech hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Nu online
Beun schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:10:
[...]

Dat vermoeden had ik ook. Kan ik het verkooppunt contacteren? Of is dit een gevalletje pech hebben?
Niet geschoten is altijd mis. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
Hari-Bo schreef op zondag 26 april 2020 @ 20:12:
[...]

Niet geschoten is altijd mis. :)
Ga ik dinsdag mijn geluk maar eens beproeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

ShadowBumble schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:41:
Zo het bekende Lidl Ei mag zijn werk vandaag weer doen, er staat 500gr procureur op het menu met cha siu marinade eens kijken of dit wat wordt
Na een nachtje in de marinade, kan het vlees alvast een klein beetje op temperatuur komen terwijl ik de BBQ vast aansteek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yd-A6Dw_-HUKF-q2JAOHoKdo8SA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3cpobZCvWuuGhF4MAq1fCyu8.jpg?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/188E811G7X3_DCS8C-pk3axO3oI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jlx9oqHeJ6lTWEIXzGaCD4Eu.jpg?f=fotoalbum_medium

Na het bereiken van de juiste kerntemperatuur nog even zonder de heat deflector (klink leuker als Big Bazaar pannetje) een beetje marinade eroverheen smeren en laten karamaliseren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4x-qAxBj5K_dlW-IMG8aB6LSvI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nxD5Y24jxJ2Sn39lLW9MQ7s3.jpg?f=fotoalbum_medium

Kan niet anders zeggen als dus zeer gelukt, smaakte heerlijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBTIvvLmrH4iZLaofexWMGR5uag=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0orMAmP7Rf9tyDoHTLhz7xfE.jpg?f=fotoalbum_medium

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Pagina: 1 ... 77 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism