dewil1990 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 16:04:
Ik ben opzoek naar een nieuwe BBQ en twijfel tussen de volgende 3 modellen. Ik vraag met met name af of de meerprijs tussen de modellen het ook echt waard is voor mij.
Ik zoek in ieder geval een bbq met een doorsnede van +/- 57cm (uitgaande van een Weber). Het wordt sowieso een houtskool barbeque (houtskool danwel briketten. Mijn gebruik is puur om zo af- en toe eens thuis te bbqen met vrienden. Een aantal vrienden heeft er wat meer hobby in dan ik zelf

. Ik wil gewoon een lekker stukje (goede slagers kwaliteit) vlees klaar kunnen maken.
Via de ING Puntenwinkel zijn twee van de drie opties verkrijgbaar voor een goede prijs.
1. Weber Compact Kettle 57cm voor € 87,-
2. Weber Original Kettle 57cm € 149,- (huidige aanbieding)
3. Weber Master-Touch GBS € 199,-
Ik vraag me met name af of de meerprijs t.o.v. een Compact Kettle voor mij het geld waar is. Wat maakt de extra hoogte van de ketel voor verschil / wat is de beperking van de plattere Compact Kettle? En ga ik de temperatuur meter in het deksel niet missen?
Ik lees wat tegenstrijdigheid in je bericht. Of in elk geval iets dat ik niet kan plaatsen en daarom geen direct antwoord kan geven op je vraag. Namelijk:
af- en toe eens thuis te bbqen met vrienden
Lees; speklap, hamburger, sate, kijk maar even. Dome er af, alles op 270 graden zwart grillen

En:
Ik wil gewoon een lekker stukje (goede slagers kwaliteit) vlees klaar kunnen maken.
Ah? Maar wat is ‘een lekker stukje’? Als je die kant op gaat, naar de slager gaat voor goed vlees, wellicht een leuke rib-eye, waarom dan niet eens je eigen spare-ribs maken? En tja, als je dan toch je BBQ kent over een jaar, waarom dan niet een pulled pork terwijl je in de tuin aan het werken bent? Zoveel werk is het nou ook weer niet. Je laat dat ding liggen, snoeit je klimop, spuit hem een keer nat en je bent klaar
Het hoeft niet je ultieme hobby te worden, maar gezien je hier advies komt vragen (in
het bbq topic van GoT over producten die allemaal goed zijn, adviseer ik je de Master Touch.
Het gemak is fijn, ook al gebruik je hem maar 4x per jaar. Je rooster open kunnen maken is ideaal (snel nog een chuck rookhout er bij <-- en dat moet je jezelf niet besparen als je ‘een lekker stukje’ koopt), thermometer is een handige indicator (koop ook een thermometer voor je kerntemperatuur voor 12 euro bij de Ikea, dat is voor al het vlees een must. Niet alleen op de BBQ. Zonder sensor je ultieme stukje rund maken is net als een waterkoeling overclock zonder tempsensor op je cpu als je het mij vraagt). De hoogte is echt een must als je een keer een 3 fatsoenlijke ribjes rechtop wilt zetten. Hier wat eigen werk waar je kan zien hoe groot ze kunnen zijn:
ixl85 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"
Het is zonde als ze tegen je vieze deksel komen.
Daarnaast gaat deze BBQ langer mee dan je tuinset, TV, telefoon (mits je hem niet in de regen zet of met thermiet aanmaakt

). Dus dat bedrag van 200,- voel je uiteindelijk toch niet

Het is eerder zonde om de goedkope unit te kopen en daar over 2 jaar spijt van te hebben als je die 2.8KG pulled pork er op legt en het niet past.