Inmiddels een paar sessies verder, en begin de temperatuur onder controle te krijgen. Aansteken doe ik met een paar kolen in een starter, en deze dan de Lidl in op een vrijgehouden stukje de aangestoken kolen. Zaterdag een beenham gedaan, met rookhout uit een potje van de jumbo.
Aansteken ging iets te goed. Brandende kolen erin, fantast er ook in gestoken (dat is niet handig) en schuif en margrietschijf open. Vervolgend beenham gezouten, met mosterd en ketchup ingesmeerd, en buiten aangekomen stond de temp al op 375, een temperatuur die de thermometer niet trok. Damn.
Pannetje van de big bazaar er in, roostertje met de beenham erop, deksel weer dicht, schuiven eerst helemaal dicht, en de temperatuur bleeft tussen de 60 en 180 hangen. Op het moment dat deze begon te zakken beide op een kiertje gezet, en toen bleef de temperatuur stabiel.
Na een half uur, een na 40 minuten honing erover, en nog een kwartiertje alu folie rusten.
Was echt fantastisch, en moest me inhouden om niet de volgende morgen nog een beenhammetje te halen, als was het maar voor tussendoor.
Nu tijdelijk even in het ziekenhuis, niks ernstigs, dus nu weer even klaar.
Ik heb overigens wel het kolenrooster vervangen door een iets opener variant uit een oude bbq die ik nog had staan, eerder stikte de kamado, al kan dat ook liggen aan de jumbo kolen.
Zal bij de sligro ff andere halen, die van bonfire liggen er, en dat zijn volgens mij wel aardige (ook niet te groot) voor een mini.
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming