Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 55 ... 352 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-01 21:16
Misha schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 07:14:
Ik wacht inmiddels ook al 8 dagen op een reactie over de condens/vocht in mijn temperatuurmeter :O

“Beste Misha,

Dat hoort niet. Onze excuses. We hebben je een nieuwe temperatuurmeter gestuurd. Je kunt deze eenvoudig zelf vervangen. In de bijlage vind je de instructies. Kun je het laten weten of het is gelukt?

Met vriendelijke groet,

Grill Guru/200Fahrenheit”

Heel ingewikkeld is het geloof ik allemaal niet om een beetje klantvriendelijk te zijn 🧐
En nog steeds helemaal niks gehoord. Hebben ze dan niet door dat je op deze manier absoluut geen loyaliteit opbouwt?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 17:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Martinusz schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:01:
[...]

Beenhammetje kan je haast niet verkloten :p
Tsurany schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:09:
Beenhammetje is leuk inderdaad. Bovenin even insnijden in ruit patroon zodat je daar de BBQ saus lekker tussen kan steken. Vlees even roken natuurlijk, begin gewoon met snippers van de lokale winkel.

Anders moinkballs, ook een leuk en simpel gerecht dat je echt niet kan verpesten. Komt ook rookwerk bij kijken.
Het is ook een mooi beenhammetje geworden, gelijk ook nog een mooi stuk varkensfilet meegenomen. Het lokte wel heel erg om niet gelijk ook "pork belly" mee te nemen en nog wat andere (rund)stukken maar deze twee zijn prima om mee te beginnen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:38
Maat van me loopt ook nog steeds te klooien over de margrietschijf van de Bastard 2019 model.
Eerste "oplossingen" die werden aangedragen:
1) invetten (alsof je daar een paar mm mee kan opvullen)
2) Gewoon een tijdje gebruiken (zie punt 1)
3) minder kolen erin doen (die laatste brak mijn klomp _O- )

Mijn god, gezien alle ervaringen online zullen ze toch wel begrijpen dat er gewoon een constructiefout zit in die urban 2019?? Ze houden zich gewoon van de domme.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-01 22:06

Apie!

Newer, better & confusinger

@Chevy454 Nou, ik ben blij dat ik toen besloten heb om niet op de garantieafhandeling van Kamado Joe te wachten voor de gebarsten vuurkorf- en plate setter rekje en maar gewoon de Woo heb gekocht.

Op zich niks mis met de service, want vandaag kwamen er onaangekondigd twee dozen binnen van Kamado Joe. In de ene doos zat een nieuwe vuurkorf, maar in plaats van een plate setter rekje, heb ik een heat deflector gekregen. Ik vind het best zo en ga er ook niet moeilijk over doen. Nu ik de Woo heb, heb ik dat rekje eigenlijk ook niet meer nodig.

De oude vuurkorf met barst blijf ik gewoon weer gebruiken tot ie van ellende uit elkaar valt en ga 'm dan pas vervangen door deze nieuwe d:)b

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
ixl85 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:40:
Aankomende zondag weer een BBQ voor 6 man (incl. me) op locatie. WSM en WSJ achter in de auto. Ribjes mee, Picanha mee, rubs mee, laksaus mee.
Mensen weten me altijd te vinden en krijg steeds vaker requests of ik niet kan bbq'en op speciale events of verjaardagen. Mensen willen ook PP bij me kopen... Ik zit soms stiekem te denken om hier volgend jaar wat meer in te duiken om wat extra verdiensten te verzamelen. :)
Dat is net als mensen met hun PC helpen, dat vinden ze altijd helemaal geweldig, tot je er geld voor vraagt.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
418O2 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:18:
[...]

Dat is net als mensen met hun PC helpen, dat vinden ze altijd helemaal geweldig, tot je er geld voor vraagt.
Daar ben ik altijd heel duidelijk over. Ik zeg altijd dat het geld gaat kosten, en mensen vinden dat ok.
Lastig alleen om een prijs te bepalen.

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2025
Martinusz schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:11:
Maat van me loopt ook nog steeds te klooien over de margrietschijf van de Bastard 2019 model.
Eerste "oplossingen" die werden aangedragen:
1) invetten (alsof je daar een paar mm mee kan opvullen)
2) Gewoon een tijdje gebruiken (zie punt 1)
3) minder kolen erin doen (die laatste brak mijn klomp _O- )

Mijn god, gezien alle ervaringen online zullen ze toch wel begrijpen dat er gewoon een constructiefout zit in die urban 2019?? Ze houden zich gewoon van de domme.
Ik heb het via de partij gespeeld waar ik mijn Bastard medium 2019 heb gekocht zij kwamen inderdaad ook terug met de boven genoemde oplossingen (via hun vertegenwoordiger) deze vorige week weer contact gehad met de verkoper en aangeven dat de aangegeven oplossingen niet werken.
Hierop hebben ze wederom contact gehad met de vertegenwoordiger die zou mij terug bellen.

Afgelopen maandag contact gehad met 200 Fahrenheit in het gesprek aangegeven dat alle aangedragen oplossingen niet werken en dat er naar mijn idee toch een fout in het ontwerp zit en ik toch betere oplossingen verwacht dan een stukje allu folie of in oliën van de magrietschijf.
Ze bood aan een nieuwe magrietschijf te sturen van een 2018 model (denk dat ze toch wel ergens weten dat er iets niet goed is) vandaag heb ik een nieuwe magrietschijf ontvangen (2018 model) hopelijk werkt dit beter dan de 2019 model.

Misschien dus toch even contact zoeken met de verkoper en hun het woord laten doen richting 200 Fahrenheit.

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

zeroday

There is no alternative!

NoepZor schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:47:
Zojuist bij de big bazar geweest en het bewuste pannetje meegenomen voor €6,99. Past er mooi in :)

[Afbeelding]

Voor de liefhebbers Almelo van Goghplein had er nog 3 na mijn bezoek
Goede prijs. Hanos heeft dit merk ook liggen, maar dan komt de BTW er nog bij op ;)
(ik gebruik hem voor het Action Ei) ;) Zorg er wel voor dat het pannetje ingevet blijft anders gaat dat ding giga roesten ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21:36
Gaat weer een mooi weekend worden.

Voor zaterdag met het gezin een Picanha op de Weber en zondag 2.6 Kg varkensnek voor PP omdat we verjaardag hebben en iedereen blijft hangen vanwege de voetbal dames die om 1700 de finale spelen. Dan ga ik iedereen massaal aan de broodjes PP zetten.

Overges als het goed ook de laatste dagen op de weber. De Kamado gaat er definitief komen. Moet nog even een strategisch moment richting de vrouw kiezen om te bestellen. :) :)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:21

fxs81

Julianadorp

Hari-Bo schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:12:
@fxs81 Heb je deze zelf gemaakt of kan je deze ergens kopen? Wel leuke uitbreiding voor een kamado.
Witkampdesign.nl Harrie, ik had de 6mm dik, die staat er nu niet meer tussen, ik was 82 euro kwijt inclusief verzendkosten.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• Misha
GAEvakYD schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:53:
Gaat weer een mooi weekend worden.

Voor zaterdag met het gezin een Picanha op de Weber en zondag 2.6 Kg varkensnek voor PP omdat we verjaardag hebben en iedereen blijft hangen vanwege de voetbal dames die om 1700 de finale spelen. Dan ga ik iedereen massaal aan de broodjes PP zetten.

Overges als het goed ook de laatste dagen op de weber. De Kamado gaat er definitief komen. Moet nog even een strategisch moment richting de vrouw kiezen om te bestellen. :) :)
Ik hoop dat je op zaterdag begint met de PP? 😜 zul je altijd zien dat het zondag niet mee gaat zitten

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57
Zo! Net de kamado aangestoken om samen met vrienden ff lekker een hapje te eten. Niet al te moeilijk..voor ons spiesjes met tijgergarnalen in pesto marinade. Daarnaast een zalmforel met verse rozemarijn en citroen. Daarnaast ook nog een lekker stuk cote de boeuff..

Voor de kids houden we het simpel..wat worstjes en hamburger is prima!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Martinusz schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:11:
De reden dat ik The Bastard links laat liggen, dit soort gezeik wil je niet.

Vandaag naar Het Luxe Buitenleven gegaan, nog even aan alle merken gevoeld. De Primo stond er ook maar dat is niks, m'n vriendin krijgt die deksel niet eens goed omhoog. Na wat geklets kom ik toch op Kamado Joe uit, beste prijs/kwaliteit verhouding met goede aftersales. En ik kan dan nog 500 euro aan assesoires kopen vergeleken met de Big Green Egg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MiYXzDVdoxUAiGE9sTwXEyPZ/full.jpg

Zo mijn Ikea tafeltje verder getweakt. Twee wandplanken ook van Ikea herbruikt door beide uit te rusten met stevigere zwenkwielen dan eerst. De wielen pasten niet rechtstreeks op de tafelpoten want te groot dus ik moest iets verzinnen.

Verder de stang van de Ikea https://m2.ikea.com/nl/nl...roestvrij-staal-40334916/ bevestigd. Ik had inserts vastgemaakt (de pallet waar de GGC op binnen kwam in stukken gemaakt) maar die spleten door bij de minste druk van een tegelvlak wat erop rustte. Dus ik laat het zo. Misschien nog de planken inkorten zodat hij makkelijker nog de schuur ingerold kan worden. Want de planken zijn nu iets te breed voor de deur. Dus moet ie onder de onderkapping voorlopig.

• Misha
Joosie200 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:08:
[Afbeelding]

Zo mijn Ikea tafeltje verder getweakt. Twee wandplanken ook van Ikea herbruikt door beide uit te rusten met stevigere zwenkwielen dan eerst. De wielen pasten niet rechtstreeks op de tafelpoten want te groot dus ik moest iets verzinnen.

Verder de stang van de Ikea https://m2.ikea.com/nl/nl...roestvrij-staal-40334916/ bevestigd. Ik had inserts vastgemaakt (de pallet waar de GGC op binnen kwam in stukken gemaakt) maar die spleten door bij de minste druk van een tegelvlak wat erop rustte. Dus ik laat het zo. Misschien nog de planken inkorten zodat hij makkelijker nog de schuur ingerold kan worden. Want de planken zijn nu iets te breed voor de deur. Dus moet ie onder de onderkapping voorlopig.
Hangt hij nou in de tafel?

• Joosie200
  • Niet online
Misha schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:22:
[...]

Hangt hij nou in de tafel?
Klopt. De cirkel had ik op 43cm gemaakt ipv 41cm om hem snugfit erin te krijgen. En ik was in de weer om een plank te bevestigen op de hoogte van de pootjes om hem daarop te laten rusten. Maar de bevestigingsbalkjes spleten door waarop de plank dan weer vastgezet was. Kortom dat was een onhoudbare situatie zo. Wordt tijd om een plank op maat te laten zagen die ik rechtstreeks aan de poten vastzet. Heb je dat probleem minder snel.

• pepijnm1984
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-12-2025
67 Dagen Dry Aged Rib Roast 3.8kg

Ja ik heb weer een nieuw stuk vlees mogen uitpakken. Deze keer ben ik langer gaan wachten, geen 30, geen 40, geen 50 maar 67 dagen heb ik gewacht; en (spoiler alert) het was het lang en breed waard. Wat een fenomenaal stuk vlees heb ik gemaakt door te wachten zeg. Door en door de geweldige dry-aged smaak en de malsheid weer helemaal top!

Het vlees
Wederom bij de Sligro een uur staan praten bij de slagerij (vriendelijke en kundige mensen hebben ze in Eindhoven staan) en uiteindelijk naar huis gegaan met een aantal stukken vlees. Het vlees waar ik het nu over ga hebben is Rib Roast. Het koe ras en de type voeding weet ik zo even niet meer, het was in ieder geval geen specifiek graan gevoerd of ingevoerd stuk vlees. Voor een volgend stuk heb ik wel iets gaafs besteld trouwens (ja weer een spoiler alert maar dan voor een volgende post dus) daarvoor ben ik namelijk gaan shoppen voor dubbeldoel vlees van Heijdra, bijzonder vlees met een bijzonder verhaal en bij uitstek geschikt voor dry-dagen. Maar terug bij het onderwerp, rib-roast dus: 3800 gram mooi vet en 3 flinke botten, dit gecombineerd met een flinke dry aging zak is het recept voor vandaag.

Botten en zakken
Het is de eerste keer dat ik een stuk vlees met botten in een dry aging zak doe, je moet er namelijk voor opletten dat je met de botten, de zak niet kapot maakt. En jawel hoor de eerste zak sneuvelt; ik had de botten nog nagevoeld (het voelde niet heel scherp aan) maar door het vacuumtrekken ging het toch mis. Dus even het vlees in de koeling gelegd en toch maar even op youtube kijken. Hier zie ik dat de tip is om het bot af te veilen of met keukenrol in te pakken. Nu ben ik niet een hele goede veiler (als dat al een woord is) dus ik ga voor de laatste optie.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l1whbk00075r.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/kvhlm9km8tz.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6ub65wk.jpg

Op de foto zie je de keukenrol, inclusief speciaal motief op het vlees en in de zak.
Na wat gefriemel is het goed gelukt, het laagje (opgevouwen) keukenrol zit op de juiste plaats en beschermt de zak tijdens het vacumeren. Dus na het vaceren mag het vlees de koelkast in om er vervolgens heel lang in te blijven.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/965lrn.jpg
Foto 1: rechtsachter zie je een stukje rib roast liggen, en ja ik heb een afspraak dat ik deze plank vol mag leggen met vlees :)

Niet luchtdicht
Zoals je kunt zien is het vlees in eerste instantie er goed verpakt en zit de zak strak om het vlees heen. Echter gedurende de weken die hier op volgen zie ik iets veranderen, er ontstaan airpockets. Dit zijn ruimtes om het vlees heen binnen de zak waar lucht tussen zit, dit kan voorkomen door een niet perfecte seal. Ik kan zelf niet precies zien waar dat de “lek” is ontstaan, ik heb 2 seals achter elkaar gemaakt en iedere seal 2 maal dichtgesmolten maar gekeken naar de tijd die het er voor nodig heeft gehad (langer dan een maand) om wat lucht toe te laten, zal het een minuscule opening zijn
en hoef ik me niet druk te maken. Sterker nog, veel gebruikers van de amerikaanse zakken zijn juist positief hierover. De extra ruimte geeft namelijk de kans voor schimmels om te groeien en dit kan resulteren in nog complexere smaken. Dus dat klinkt goed, laten we het afwachten :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yeqf414q01ai.jpg

het onderste stuk is de rib roast, je kunt nu zien (na 40 dagen) dat de extra toevoeging van lucht zorgt voor een uitgebreide schimmelgroei. De witte schimmels groeien over het volledige stuk heen. Ondertussen is de korst erg hard, de vetstukken zijn zo hard als graniet dus dat ziet er allemaal perfect uit.
67 dagen
Ja we mogen het gaan uitpakken en gaan snijden. Voor dit stuk heb ik even mijn maat gevraagd om het snijden en uitpakken te filmen. Let wel: ik ben absoluut geen slager en ik had er voor kunnen kiezen om het bot te laten zitten maar ja, voorkeur en keuzes maken etc.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om 3 “steaks” van 500 gram te snijden. Het gewicht van de botten is in totaal 450 gram, het weggesneden korst materiaal is 850 gram. Dus er is ongeveer 950 gram aan vocht verdampt in het vlees gedurende 67 dagen, wat neerkomt op 28,35% van het netto vleesgewicht (zonder het gewicht van botten).
Eerst in de oven op 110 graden (humidity low) in de combi stoom oven van AEG, tot een kerntemperatuur van 48 graden, hierna onder een paar lagen aluminiumfolie meegenomen naar de houtskool barbecue op hoge temperatuur (280 graden) aan beide kanten een minuut dichtgeschroeid. De 3 stukken (totaal 1,5 kg) zijn vervolgens volledig op gegaan met 7 personen :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/e19lf2f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/amcw5hexqb4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wjootyghcxar.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xec44jrkl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/0r1lagp1n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/sm12pupuw6b8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wo52frz7kcy3.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/3i2euntgg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/lk7o3i1bbk.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/41kwbjxta.jpg

• 418O2
Maar, hoe was de smaak nou?

• pepijnm1984
heel erg vol van smaak, het nootachtige zat bij dit vlees veel dieper dan bij eerdere stukken die ik korter had gedry-aged dus het was de moeite waard om deze keer langer te wachten :)

• 418O2
pepijnm1984 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:03:
[...]

heel erg vol van smaak, het nootachtige zat bij dit vlees veel dieper dan bij eerdere stukken die ik korter had gedry-aged dus het was de moeite waard om deze keer langer te wachten :)
En qua structuur? Zat dat er nog in?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23
Help me ff: Het zit in een luchtdichte zak, maar toch verdampt er bijna een liter vocht weg?
Hoe werkt dat?

• 418O2
Raymond schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:11:
Help me ff: Het zit in een luchtdichte zak, maar toch verdampt er bijna een liter vocht weg?
Hoe werkt dat?
Die Zak laat alleen vocht naar buiten iirc

• pepijnm1984
418O2 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:07:
[...]

En qua structuur? Zat dat er nog in?
Als je de malsheid bedoeld, dat was echt perfect, serieus boter-mals

• pepijnm1984
Raymond schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:11:
Hoe werkt dat?
De zakken zijn gemaakt van het Tublin mebraan, ook gebruikt in UmaiDry (wordt verkocht in de VS en daar staat youtube vol mee). Dit membraan laat het vocht verdampen en beschermt ondertussen het vlees tegen invloeden (bacterien) van buitenaf.

• GAEvakYD
Misha schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 17:04:
[...]

Ik hoop dat je op zaterdag begint met de PP? 😜 zul je altijd zien dat het zondag niet mee gaat zitten
Misschien wel een idee inderdaad om de PP een dag van te voren te maken. Dan staat er minder druk op de ketel.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• 418O2
Drama net. Wou een varkensnek injecteren en marineren zodat die morgen op de q kan. Na het maken van de mix pakte ik de spuit om er achter te komen dat de naald was verbogen en dicht zat.

Na een tijdje bedacht ik me dat ducttape wel eens kon werken. Eerst de naald open gebogen en daarna een paar lagen stevige tape er over en het werkte zowaar ook nog.

Morgen dus wel pp. 2.5kg ofzo, voor mij alleen. Hoop dat het genoeg is 🤞

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-01 15:10
@pepijnm1984 280 graden om te searen is toch niet hoog? Als ik het resultaat zie, vind ik het niet heel erg smakelijk/aantrekkelijk uitzien (maar dat kan de foto zijn).

Persoonlijk zou ik volgende keer wat hoger (400+) gaan searen.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02:48
Ik denk morgen nog een low&slow sessie te doen voor een broodje PP tijdens de WK finale. Er zitten hier wat slagers in Breda, maar ook de Makro kan ik gebruiken. Natuurlijk ligt het helemaal aan de slager (elke slager is anders) maar is de Makro qua kwaliteit te vergelijken met een gemiddelde slager?

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-12-2025
Hmmm, gietijzeren pan van Big Bazaar helaas uitverkocht bij ons. Balen!

• pepijnm1984
NeutraleTeun schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 07:57:
@pepijnm1984 280 graden om te searen is toch niet hoog? Als ik het resultaat zie, vind ik het niet heel erg smakelijk/aantrekkelijk uitzien (maar dat kan de foto zijn).

Persoonlijk zou ik volgende keer wat hoger (400+) gaan searen.
Het ligt zeker aan de foto, het was bijzonder smakelijk. En met betrekking tot het searen op 400+, ik meet de temp in de dome dus daar kom ik niet boven de 300/350 (en dat doe ik enkel bij pizza’s) je moet bij dry aged vlees er ook nog steeds rekening mee houden dat er best veel vocht uit het vlees is gegaan. Dus echt loeiheet behandelen is zonde, hiermee bereik je niet het gewenste effect. Maar zoals ik al zei, het is idd een belabberde foto; altijd lastig om een foto te maken als je na 67 dagen gewoon wilt eten.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:54

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:11:
Bouwupdate:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Morgen de vuurdoop voor mij en de braai: Tomahawk, eendenborst en zijlende. Verder beetje groente grillen. Niet teveel hooi in 1 keer op de vork.
Gisteren voor het eerst gebraaid! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/06-07-2019/original-5f41b2a038b804cb2e45778104c7ae2b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/06-07-2019/original-722c8c7e8f4f775307c57f7414c87afe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/06-07-2019/original-71d57522043b8f2c8fc85d9817141eff.jpg

Heerlijke avond gehad. Lekker lopen prutsen en dingen uit moeten vogelen.
Van de Sligro had ik een zijlende en een tomahawk. Verder nog een eendenborst met sinaasappel op cederhout. Daarbij nog wat gegrilde groentjes.
Zeer geslaagd avond, met een totaal andere bbq ervaring. Maakt de oermens in je los :D

Tijd voor een nieuwe sig..

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
Onlangs ook de Grill Guru ontvangen en de Bekvam tafel had ik al gehaald na veel foto's op het internet. Aan de slag gegaan om de Grill Guru hierin te monteren en hieronder is het resultaat te zien.

De handsvaten heb ik van het metalen frame af gehaald en ook de verzonken bouten verwijderd. Vervolgens door deze gaten schroeven gedaan waardoor het hele frame 'in het blad' hangt. Vanaf de voorkant kan ik nog goed bij de luchtschuiven van de kamado die komen netjes onder het plankje uit.
Door de hangende constructie heb ik ook nog mooi m'n bovenste plankje vrij om er iets plats op te leggen.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/c6ttBPT/thumbnail-IMG-20190706-104003.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3kXjL6B/thumbnail-IMG-20190706-104015.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mRCXYHL/thumbnail-IMG-20190706-110152.jpg

De eerste keer dat de kamado aanging heb ik het recept gemaakt wat ik via @-MD- tegen kwam. Echter had ik geen rookhout, dus dat heb ik overgeslagen bij gebrek aan hout. Alsnog smaakte het heerlijk sappig en mals. De temperatuur heb ik gemeten met een ThermoPro TP-20, relatief makkelijk in te stellen (gebruikshandleiding moet ik nog een keer lezen) en temperaturen lijken te kloppen. Natuurlijk wel wat meer gegeten dan hier op het bord lag, maar dat was voor de foto :9
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XCFmLJg/thumbnail-IMG-20190628-185648.jpg

Als toetje een gegrilde ananas part met lichtbruine bastardsuiker inclusief 'spaghetti ijs' uit een kuipje.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xFvB1Yb/thumbnail-IMG-20190628-194834.jpg

• Joosie200
  • Niet online
srdevil schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:57:
Onlangs ook de Grill Guru ontvangen en de Bekvam tafel had ik al gehaald na veel foto's op het internet. Aan de slag gegaan om de Grill Guru hierin te monteren en hieronder is het resultaat te zien.

De handsvaten heb ik van het metalen frame af gehaald en ook de verzonken bouten verwijderd. Vervolgens door deze gaten schroeven gedaan waardoor het hele frame 'in het blad' hangt.
Mooie foto's. En wat een heerlijke bekvam mod zo met die zijtafels, logo's en dergelijke. Hmm ja dat is nog wel beter. Gewoon het frame in het blad verzinken dmv de schroeven. Zo doe ik ook nog eens wat inspiratie op.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

srdevil schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:57:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hoe heb je die logos/artwork op het hout gekregen ? Of zijn dat kant en klare planken ?

• GAEvakYD
Vandaag mijn Auplex Kamado opgehaald. Erg mooi ding en blij mee.

Valt me wel op dat er wel krakalee in het glazuur zit. Ik lees via Google dat dit zelf bij de duurste eggs voorkomt maar beetje jammer vind ik het wel.

Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/2019-07-06%2014.58.37.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/2019-07-06%2014.57.41.jpg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/2019-07-06%2014.58.31.jpg

• Joosie200
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CjTSyvpHD13j37QmB4AfKjAL/full.jpg

Mijn zwager is meubelmaker en klust in een ochtendje dit in elkaar voor de Lidl kamado. Kom ik aan met mijn Ikea ding _O-

• bvsteyn
  • Laatst online: 19:57
Joosie200 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:17:
[Afbeelding]

Mijn zwager is meubelmaker en klust in een ochtendje dit in elkaar voor de Lidl kamado. Kom ik aan met mijn Ikea ding _O-
Nice! Vraag me alleen af hoe lang die wieltjes heel blijven..zijn volgens mij niet echt geschikt voor rollen over een dergelijke ondergrond.

• 418O2
@GAEvakYD heeft mijn Bastard ook. Maakt volgens mij niets uit.

Varkensnek net ingepakt, zit op 80c. Zou ik het dan echt op tijd klaar hebben? Om 9 uur begonnen, dus dat zou moeten lukken

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
418O2 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:10:

Varkensnek net ingepakt, zit op 80c. Zou ik het dan echt op tijd klaar hebben? Om 9 uur begonnen, dus dat zou moeten lukken
Hier ook om 9 uur begonnen. Zat net op 88, dus weer uitgepakt want de visite komt pas over twee uur. Zo tegen die tijd wel op 92 zitten. Nu gezakt naar 75.

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-01 10:24
Nou lekker dan, vorige week zo’n kamado van de Lidl gehaald. Vandaag in elkaar geknutseld. Dat ding is zo krom als een hoepel. Het rooster past er niet eens in... 🤣

Bastard

• Joosie200
  • Niet online
bvsteyn schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:00:
[...]

Nice! Vraag me alleen af hoe lang die wieltjes heel blijven..zijn volgens mij niet echt geschikt voor rollen over een dergelijke ondergrond.
Ja dat idee heb ik ook. Ben ik toch blij met mijn zwenkwielen. Die van mijn zwager kunnen zo van een bureaustoel gehaald zijn :+

• StealthyPeanut
R0y. schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:26:
[...]

Hier ook om 9 uur begonnen. Zat net op 88, dus weer uitgepakt want de visite komt pas over twee uur. Zo tegen die tijd wel op 92 zitten. Nu gezakt naar 75.
418O2 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:10:

Hoeveel kg hebben jullie erop liggen?

Ik heb net een 2.5kg varkensnek gehaald bij de Makro en wil dat morgenavond rond 18u toch wel serveren. Dus rond 17u eraf. Als ik rond 7u begin moet dat wel lukken hoop ik :).

• 418O2
StealthyPeanut schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 18:35:
[...]

[...]

Ik heb net een 2.5kg varkensnek gehaald bij de Makro en wil dat morgenavond rond 18u toch wel serveren. Dus rond 17u eraf. Als ik rond 7u begin moet dat wel lukken hoop ik :).
2.5 ofzo. Ga nu beginnen met pullen.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:35
Leuke tafel, maar je zwager zaagt wel kats scheef, voor een meubelmaker :D

Haters everywhere but I don’t really care

• StealthyPeanut
[Afbeelding]

Idee is top, maar die wieltjes zijn voor bureaustoelen en binnen gebruik... dit is echt wachten tot ze omklappen.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zucht... ook mijn Lidl kamado is beschadigd aangekomen.. contactformulier ingevuld..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

[Afbeelding]

Hoe heeft die tafel de buien van vandaag ervaren?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Joosie200
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:27:
[...]

Idee is top, maar die wieltjes zijn voor bureaustoelen en binnen gebruik... dit is echt wachten tot ze omklappen.
Mijn idee ook.
kmf schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:03:
[...]

Hoe heeft die tafel de buien van vandaag ervaren?
Goed door het onder een grote parasol voort te zetten.

• Kraz
  • Laatst online: 21:26

Kraz

Saving the world

GAEvakYD schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:03:
Vandaag mijn Auplex Kamado opgehaald. Erg mooi ding en blij mee.

Valt me wel op dat er wel krakalee in het glazuur zit. Ik lees via Google dat dit zelf bij de duurste eggs voorkomt maar beetje jammer vind ik het wel.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik quote mezelf even van een tijdje geleden;
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/56163663
Dat heet geloof ik krakelee. Is heel normaal voor keramiek. Het geeft zelfs de goede eigenschap dat t keramiek eronder iets kan uitzetten en krimpen zonder dat de buitenlaag kapot gaat.

Ik heb het bij Green Egg destijds niet gezien, maar mijn Kamado Joe Classic II heeft het ook.
Ik zou me er dus niet al teveel zorgen om maken. Uiteraard begrijpelijk dat je het irriteert nu je m zo nieuw hebt staan. :D

[ Voor 6% gewijzigd door Kraz op 06-07-2019 20:46 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vanavond maar begonnen met het maken van de dryrub voor de beenham, blijft toch leuk als je je er eens wat meer in verdiept.

DryRun Beenham OostersDryRub Beenham Oosters ingepakt

Dus de beenham voorzien van een goede rub en die kan nu intrekken tot morgen.

Dat leid mij wel tot de vraag waar jullie je grote stukken vlees vandaan halen ? Bestellen jullie dat specifiek online, ik zie de Makro voorbij komen of is het gewoon een kwestie van met de slager aanpappen :)

• Apie!

Apie!

pepijnm1984 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 12:26:
[...]

je moet bij dry aged vlees er ook nog steeds rekening mee houden dat er best veel vocht uit het vlees is gegaan. Dus echt loeiheet behandelen is zonde, hiermee bereik je niet het gewenste effect.
Huh? Welk effect krijg je dan wel als je het loeiheet behandelt? Kun je dat eens toelichten? Ik heb namelijk nooit problemen gehad om met dry aged vlees het gewenste effect te bereiken: een goed gecaramelliseerde korst zonder dat de binnenkant doorgaart/grijs wordt.

Blown past falling sands

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:44

Typhone

Who Dares Wins

ShadowBumble schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:17:
Vanavond maar begonnen met het maken van de dryrub voor de beenham, blijft toch leuk als je je er eens wat meer in verdiept.

[Afbeelding: DryRun Beenham Oosters][Afbeelding: DryRub Beenham Oosters ingepakt]

Dus de beenham voorzien van een goede rub en die kan nu intrekken tot morgen.

Dat leid mij wel tot de vraag waar jullie je grote stukken vlees vandaan halen ? Bestellen jullie dat specifiek online, ik zie de Makro voorbij komen of is het gewoon een kwestie van met de slager aanpappen :)
Hanos
Sligro
www.beefensteak.nl

Er zijn meer online slagers ;). Maar de lokale MKB een handje helpen door met je slager vriendjes te worden is ook niet verkeerd natuurlijk.

• StealthyPeanut
Procureur van 2.5 kg kan vanacht lekker genieten van zijn rubje. Morgen wil ik hem er rond 8u echt op hebben. Proberen om rond 18u broodjes te serveren.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2l3k1z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/24mcpw9.jpg

Heb de Weber 57 al klaargemaakt om te smoken en heb een keer de volgende methode gebruikt. Ben benieuwd wat dit voor effect heeft op de rooksmaak.

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/bbq-helden.nl/wp-content/uploads/plaatsen-alumiumbak-met-water.jpg.

De briketten liggen links onder de waterbak.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-07-2019 21:56 ]

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 14:24
[...]

[...]

Als je het vlees inpakt, na een paar uur lukt het makkelijk. Succes!

• GAEvakYD
Damm wat een geweldig BBQ dag was het vandaag.

Begon gisteravond met de 2.6kg varkensnek in de rub zetten
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/WhatsAppImage2019-07-05at23.42.08.jpeg

Vanmorgen op de Weber gelegd voor de verjaardag van morgen. Ondertussen mijn vrouw instructie gegeven op de Weber op 110-135 graden te houden. Want ik moest belangrijkere dingen doen, de Kamado ophalen. :) :) Stiekem vond mijn vrouw het volgens mij best leuk om te doen.

Kamado in elkaar:
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/WhatsApp%20Image%202019-07-06%20at%2016.04.14.jpeg
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/WhatsApp%20Image%202019-07-06%20at%2016.04.13.jpeg

Begin van de avond kon de Varkensnek van de Weber af.
[Video: http://ordelman.org/WhatsApp%20Video%202019-07-06%20at%2018.16.48.mp4]
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/WhatsApp%20Image%202019-07-06%20at%2018.16.47.jpeg

Voor het eten van vanavond stond mijn eerste Picanha op het diner. Uurtje van te voren in de rub gezet en vetlaag ingesneden:
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/WhatsApp%20Image%202019-07-06%20at%2017.10.59.jpeg

Daarna op de weber en in 45-60 min rustig naar 48 graden gegaard. Daarna proberen af te branden op de Weber. Dat was spectaculair:
[Video: http://ordelman.org/WhatsApp%20Video%202019-07-06%20at%2018.47.18.mp4]

En daarna snijden. Damm wat was dat vlees perfect en sappig. Er bleef maar sap uit het vlees komen bij het snijden. Dit gaan we zeker vaker op de BBQ doen
Afbeeldingslocatie: https://ordelman.org/WhatsApp%20Image%202019-07-06%20at%2018.55.40.jpeg

Morgen de pulled pork klaarmaken en serveren. :9~

• Apie!

Apie!

Blown past falling sands

• StealthyPeanut
Sjonge jonge.....alles opgesteld en klaar om te gaan, blijven die briketten van de Makro maar roken en roken :(. Dan maar van start met houtskool en zo kokosbriketten halen bij de ah.

Leermomentje in ieder geval :+.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2019 07:22 ]

• R0y.
[...]

[...]

2.2kg. Anders laat je hem vanaf 70 gewoon ingepakt tot hij klaar is, dan weet je zeker dat hij op tijd klaar is.

Ik zou persoonlijk hem pas rond 9 a 10 erop gooien met deze methode.

• StealthyPeanut
R0y. schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:52:
[...]

2.2kg. Anders laat je hem vanaf 70 gewoon ingepakt tot hij klaar is, dan weet je zeker dat hij op tijd klaar is.

Ik zou persoonlijk hem pas rond 9 a 10 erop gooien met deze methode.
In het verleden een keer met een 1.5 kg stuk bezig geweest van 8u tot 18.30u :+. En dan nog een uur laten rusten, terwijl we vanaf 17u al best wat honger hadden 😎. Dus better safe then sorry. Als ik op tijd klaar ben laat ik hem wat langer rusten :).

• Dracula
  • Laatst online: 07-01 15:29
Zo toch nog een kamado bij de lidl kunnen scoren. (In Aalsmeer stonden er nog 6).

Eens kijken hoe het bevalt, indien het bevalt komt er zeker een grotere broer bij.

Nu nog een big bazaar vinden voor het “pannetje” want hier in de buurt (Hasrlem en Hoofddorp) was alles op.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Duvel_33 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:46:
Nou lekker dan, vorige week zo’n kamado van de Lidl gehaald. Vandaag in elkaar geknutseld. Dat ding is zo krom als een hoepel. Het rooster past er niet eens in... 🤣
Rooster zit er toch al in, in de doos ?

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Heeft iemand al spareribs geprobeerd in de Lidl kamado? Hele rack past er niet in, dus denk dat ik ze toch maar in de oven gooi.

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
Z___Z schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:43:
Heeft iemand al spareribs geprobeerd in de Lidl kamado? Hele rack past er niet in, dus denk dat ik ze toch maar in de oven gooi.
Vorig weekend 2 kg spareribs op de mini kamado gehad, ging prima. Wel even doormidden snijden, 4 stukken staand, rustig gegaard bij 110C.
Op de action kamado maar dat is dezelfde maat.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Joosie200
  • Niet online
Wobcat schreef op zondag 7 juli 2019 @ 10:49:
[...]

Vorig weekend 2 kg spareribs op de mini kamado gehad, ging prima. Wel even doormidden snijden, 4 stukken staand, rustig gegaard bij 110C.
Op de action kamado maar dat is dezelfde maat.
Ja, dit. Gisteren had mijn zwager 2 flinke ribs gehaald bij de slager. Gewoon door de helft gedaan. En ze passen naast elkaar op de kamado. Heb je geen Ikea pannenrekje voor nodig :P

• Dracula
  • Laatst online: 07-01 15:29
Savalizz schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 13:01:
Net de lidl kamado in elkaar gezet en wat is hij lief klein. <3

Gelukkig geen barsten in de vuurschaal, maar wel wat beschadiging op het rooster. Vooral aan de onderkant. Zou dit kwaad kunnen en de levensduur van het rooster flink verkorten?[Afbeelding]
Bij de rode pijlen zie je het metaal en bij de blauwe plekken is de coating beschadigd, maar niet door. Ik denk een stuk of 5 van dat soort plekken.
Ik twijfel of ik hiervoor moet terug gaan. Hij was maar 50 euro, maar verwacht eigenlijk wel een goed product. Ik heb geen idee wat de coating is, maar geen zin om straks stukjes in mijn eten te krijgen.
Die van mij heeft een plekje wel aan de bovenkant. Misschien kijken of ik een ander roostertje kan vinden ergens

• R0y.
Gisteren (tijdens het maken van pulled pork) mijn HerQS easy bbq thermometer mogen testen.

De app voelt half afgemaakt aan (al doet hij wel wat hij moet doen enkel de structuur vind ik nogal onlogisch). Wat wel jammer is (maar ook logisch want waar moet het opgeslagen worden?) is dat na het verbreken van het bluetooth contact of bij het afsluiten van de app je de grafiek van de temperatuur kwijt bent.

Verder alleen maar positief. Nog even terug naar bed gegaan (zware avond gehad..) en werd netjes wakker gemaakt als de temperatuur van de BBQ onder of boven het bereik was of als er iets moest gebeuren met de pulled pork.

Wat betreft houtskool heb ik er spijt van dat ik een zak Bastard houtskool heb gekocht. Hiervoor Marabu gehad en dat was toch wel een stuk fijner. Basterd heeft kleine(re) stukken, rookt veel en ruikt (!!). Gisteren toen ik hem bij ging vullen haalde ik gewoon een stuk touw van tussen het houtskool. Dit zou niet mogen kunenn met een zak van +- €20,- als je het mij vraagt.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Joosie200 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 11:08:
[...]

Ja, dit. Gisteren had mijn zwager 2 flinke ribs gehaald bij de slager. Gewoon door de helft gedaan. En ze passen naast elkaar op de kamado. Heb je geen Ikea pannenrekje voor nodig :P
Ok toch maar op de BBQ gelegd. Heb 2 ribben, maar er past eigenlijk maar 1 op het rooster als je ze door de helft doet. Heb ze nu boven elkaar liggen met een rooster ertussen zodat ze niet echt op elkaar liggen. 1e keer low en slow dus ben benieuwd :)

• Duvel_33
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-01 10:24
Koffie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 09:58:
[...]

Rooster zit er toch al in, in de doos ?
Ja klopt, maar hij zat er scheef in. Hij past echt niet.. Naja hij gaat gewoon terug. Ik ga niet moeilijk doen en ergens een ander rooster kopen. Het lijkt er gewoon op dat hij niet rond is..

Bastard

• Vincent17
  • Laatst online: 02-01 16:17
Ik ben vandaag aan het rommelen met de lidl kamado met een stuk varkensnek van 1,7kg. Probleem is dat de kamado al 2x is uitgegaan. Ik heb het vermoeden dat hij stikt door het as. Ik gebruik op dit moment goedkope kolen die ik over had. Kan dat het probleem zijn?
Bij mijn weber kan ik simpelweg die luchtopening heen en weer halen waardoor het as naar beneden valt, maar met deze kamado heb ik die mogelijkheid niet.
Hij zou toch wel een uurtje of 8 op 100 graden moeten kunnen draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door Vincent17 op 07-07-2019 16:03 ]

• StealthyPeanut
StealthyPeanut schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:53:
Procureur van 2.5 kg kan vanacht lekker genieten van zijn rubje. Morgen wil ik hem er rond 8u echt op hebben. Proberen om rond 18u broodjes te serveren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb de Weber 57 al klaargemaakt om te smoken en heb een keer de volgende methode gebruikt. Ben benieuwd wat dit voor effect heeft op de rooksmaak.

[Afbeelding].

De briketten liggen links onder de waterbak.
De Pork is ondertussen op 89 graden dus geen slecht idee om hem er al om 8 uur op te leggen. Ik laat hem tot 95 lopen en dan een uurtje rusten.

Heel erg benieuwd!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:51
Vincent17 schreef op zondag 7 juli 2019 @ 16:02:
Ik ben vandaag aan het rommelen met de lidl kamado met een stuk varkensnek van 1,7kg. Probleem is dat de kamado al 2x is uitgegaan. Ik heb het vermoeden dat hij stikt door het as. Ik gebruik op dit moment goedkope kolen die ik over had. Kan dat het probleem zijn?
Bij mijn weber kan ik simpelweg die luchtopening heen en weer halen waardoor het as naar beneden valt, maar met deze kamado heb ik die mogelijkheid niet.
heb je allemaal kleine kooltjes? dan is de kans groot dat er geen goed luchtaanvoer is. Zeker als er ook nog veel as in zit.

• srdevil
Joosie200 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 13:03:
[...]

Mooie foto's. En wat een heerlijke bekvam mod zo met die zijtafels, logo's en dergelijke. Hmm ja dat is nog wel beter. Gewoon het frame in het blad verzinken dmv de schroeven. Zo doe ik ook nog eens wat inspiratie op.
Zelf had ik de Grill Guru er ook eerst op staan, alleen je ziet dat de handsvaten al wat doorbuigen en hier wilde ik hem niet altijd op laten hangen. Nu hij verzonken zit in het frame hangt hij eigenlijk ook maar op 4 schroeven (deze zitten ter plekke van de poot door de 'ring en de poot' tegelijk).
De ring heb ik ook nog 4x vastgeboord door wat gaatjes van het handsvat, dus mocht er een schroef afbreken blijft hij nog wel in de ring hangen.

@Koffie : Eerst heb ik het geprobeerd met ammonium chloride volgens deze manier:
YouTube: Shop Tips #1 // Wood Branding without a Branding Iron

Branden van een logo is natuurlijk het mooiste wat er is bij een BBQ tafel, echter kreeg ik de logo's niet scherp en had ik 'bleeding' van de vloeistof en dus ook het gebrande logo. Dit heb ik eerst op wat proefstukjes gedaan.

Uiteindelijk kwam ik op youtube dingen tegen van foto transfers met polyacrylic echter is dit in Nederland haast niet verkrijgbaar tenzij voor €50. Vervolgens kwam ik Mod Podge/Crea podge spul tegen waarmee het ook goed schijnt te gaan en toen via amazon.de "Foto Transfer Potch" besteld, €12 voor 750ml dacht ik. Uiteindelijk heb ik nu nog 700ml over ofzo :9

Filmpje van het merk wat ik gebruikt heb, uit het jaar 1800 maar het zegt genoeg:
YouTube: Brilliant Craft Projects Using Foto Transfer Potch

Hier nog wat foto's van voor het lakken: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59015938

Bij de zijplanken heb ik eerst het logo geplakt en toen gelakt maar dan zie je wel wat kleurverschil. Het 'hoofdblad' heb ik eerst 1x gelakt, toen het logo erop geplakt en toen nog een paar lagen er overheen. Deze ziet er een stuk beter uit!

• Misha
Dan is je luchtaanvoer niet in orde. Ik leg onderin altijd een paar grote stukken houtskool
neer zodat kleine stukjes houtskool niet in de gaatjes kunnen zitten.

Check ook of de luchtweg onderop niet gewoon dicht zit qua as...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo, langs de Intratuin geweest en deze bloempot gekocht als vervanging voor de gebroken (lees: verpulverde) vuurschaal.
Hij past net in de Lidl-kamado (op terracotta potsteuntjes), rondom heeft-ie paar mm ruimte, maar in ieder geval genoeg voor airflow.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I6lDsldzLCJMXqQYGljsFXq6/thumb.jpg
Ja, rooster is ondersteboven, was even om te kijken voor de maat ;)

Misschien ga ik er nog wat gaatjes in boren rondom, zoals je ook bij gewone kamado-vuurschalen ziet.

En ik wil iets zoeken om het rooster wat hoger te kunnen plaatsen.

Iemand nog (andere) tips?

Straks even proberen, ben benieuwd :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Mijn BBQ tafel is nu zover af dat het eens tijd wordt om hem te delen. Sinds vandaag staat hij op zijn plek en hoewel nog niet helemaal af, ben ik er zelf al wel super trots op.

Het begon allemaal een flink tijd geleden toen de BBQ aan ging en ik met mijn gebruikelijke tafeltje (van de kids eigenlijk, dus knie hoogte) me aan het behelpen was en toen dacht, dit moet anders. Het wordt tijd om een tafel te hebben, met de juiste hoogte op een vaste plek. De eerste stap was toen Sketchup leren en ondertussen heb ik meerdere ontwerpen gemaakt en samen met vrouwlief (die heeft ook wat te beslissen) een keuze te maken. Net zoals velen hebben we discussies gehad over, wel of geen wielen, BBQ er in of juist niet en onze keuze is gevallen om hem niet verrijdbaar te maken en om de BBQ er naast te hebben. We hebben in de tuin immers een prima plek, niet te ver van het terras waar we zitten/eten dus waarom hem verrijdbaar maken? Het gekozen ontwerp is als volgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/suEWUeSBqUXEpTjvcbq59ara/thumb.png

Ik wilde graag eens een betonnen werkblad proberen en wilde in verband met het gewicht de poten in contact met zowel het blad als de grond. Daarnaast wilde ik de mogelijkheid houden om later nog deurtjes toe te voegen, dus de liggers liggen +/- 2cm dieper dan de poten (ik heb een hoes die over de tafel heen past, dus voor nu eerst zonder deurtjes). Twee ruime planken was onze wens en wilden de planken in een andere kleur dan het frame. De afmeting van de tafel is 170x70x93cm, waarbij het frame 2cm naar binnenvalt tegenover het blad.
Vervolgens is het hout halen (allemaal douglas) en beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YoCmWWmfW4qX0BQM6LJlnDS6/thumb.png
Hier de constructie van elke poot. De liggers zitten in verstek in de poot, ze steken er +/- 6cm aan de lange kant en 3cm aan de korte kant in en zijn +/- 6cm hoog. De bovenste liggers zijn iets minder hoog met een lipje voor extra stevigheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NcGaUBaChtB2zOfmSRiTfqR1/thumb.png
De eerste zijkant is af, beginnen met de tweede en dan de lange liggers maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ifj3jXMEAdHHnsalOQl47iVz/thumb.png
De eerste lange ligger zit er tussen, nog 5 te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LDZWeYkTjpWvROec36euxvLc/thumb.png
Alle liggers zijn af, maar liep tegen twee problemen aan. Ten eerste krijg ik de lange liggers er nooit in gelijmd en geklemd, mijn lijmklemmen zijn niet lang genoeg. Het tweede probleem is het doorhangen van de planken, ik wilde deze in de lengte er tussen zodat niet tegen een kopse kant aan zit te kijken.
Beide zijn op te lossen met dwarsliggers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pDqHvXY83U9X6zmlXQOfE4wC/thumb.png
De dwarsliggers zijn gemaakt en liggen er los in, dit geeft gelijk de mogelijkheid voor het klemmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/emrfpC2O6pXx1SEEqbWcM6rw/thumb.png
Het frame in een donkere olie-beits van OSMO gezet en de planken in meerdere lagen Verbeterde Houtolie van de Cokerije.
Vrouwlief wilde de zijkanten en achterkant graag dicht, hoewel dat eerst niet de bedoeling was. Vandaar nog een aantal extra plankjes gehaald.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xwBRKhZLqN3jcz3AzVfboieX/thumb.png
Even proef plaatsen. Het terras liep me iets te ver af, dus daar moet ik nog iets op verzinnen. Eerst verder met de blad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IMp92MuWtYRm5jGDxxvpfLY1/thumb.png
Een mal van meubelplaat, goedkoop en glad genoeg. Alle naden dichtkitten met acrylaatkit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y9JolSTAMQMjKeGWHjJCOGJv/thumb.png
Beton er in (handig al je wat hulp hebt). Ben nu halverwege vlak voor dat de bewapening er in ging. Ik heb lichtgewicht beton gebruikt van beamix.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6oyj6zqDp1nuIFGuRCuLLk06/thumb.png
Het aantrillen met de schuurmachine ging erg beroerd, maar ja het is niet anders.
Het mag niet te snel drogen, dus in zijn eigen tentje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/azGApUSpXgM3NyT0DfYt2ZS6/thumb.png
6 dagen gewacht en toen uit de mal gehaald. In tussen tijd vochtig gehouden. De kitranden zie je overal nog zitten, dus heb ik er af gehaald en toen begonnen met schuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JK1XV3eZqZyo8AHhuQbSLHw0/thumb.png
Helaas veel pinholes, was ook wel te verwachten omdat het trillen niet zo goed wilde lukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wxoAuiO6ZlOs4lT7r7MONbxq/thumb.png
Alle pinholes dichtgesmeerd met beamix reparatie beton. Les voor de volgende keer, draag handschoenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gpaectZLqkHjIXe7E7rINY9K/thumb.png
Na totaal ongeveer twee weken uitharden extra spierkracht bij de familie aangevraagd en het blad op het frame kunnen leggen. Frame gaf geen krimp, dus super blij.

Voor het oplossen van het hoogte verschil gekozen om onder de poten een rubberen tegel te zetten. Deze zijn 2cm dik aan de linkerkant, en 1cm dik aan de rechterkant. Hoewel hij op de foto nog erg scheef lijkt, komt dit meer omdat de schutting niet recht is :D. De rubber pootjes worden op zijn plek gehouden door een deuvel die in de poot zit en een stukje in de rubber tegel zit

De volgende en laatste stap is het sealen van het beton, maar daar wacht ik eerst nog twee weken mee zodat het beton volledig is uitgehard. Tot zover ben ik er zeer tevreden mee. De ruimte tussen muur en betonnen blad is 95cm. Ik zit soms nog wel eens te twijfelen of ik de BBQ niet aan de andere kant zou willen, ivm het elektrapunt en hitte maar dat gaan we nog wel even zien. Voor nu is dit de opstelling (en ja.. het terras moet nog verder schoongemaakt worden).

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:39
R0y. schreef op zondag 7 juli 2019 @ 12:39:
Gisteren (tijdens het maken van pulled pork) mijn HerQS easy bbq thermometer mogen testen.

De app voelt half afgemaakt aan (al doet hij wel wat hij moet doen enkel de structuur vind ik nogal onlogisch). Wat wel jammer is (maar ook logisch want waar moet het opgeslagen worden?) is dat na het verbreken van het bluetooth contact of bij het afsluiten van de app je de grafiek van de temperatuur kwijt bent.

Verder alleen maar positief. Nog even terug naar bed gegaan (zware avond gehad..) en werd netjes wakker gemaakt als de temperatuur van de BBQ onder of boven het bereik was of als er iets moest gebeuren met de pulled pork.

Wat betreft houtskool heb ik er spijt van dat ik een zak Bastard houtskool heb gekocht. Hiervoor Marabu gehad en dat was toch wel een stuk fijner. Basterd heeft kleine(re) stukken, rookt veel en ruikt (!!). Gisteren toen ik hem bij ging vullen haalde ik gewoon een stuk touw van tussen het houtskool. Dit zou niet mogen kunenn met een zak van +- €20,- als je het mij vraagt.
die app doet inderdaad afbreuk aan de thermometer. Heb hem nu een aantal jaren (misschien zelfs oude versie), maar het apparaat is ontzettend goed. De app daarin tegen is behoorlijk bagger. Er zijn trouwens meer apps die gewoon op de thermometer werken. Ze hebben alleen dan een iets ander jasje, maar de bugs zitten in alle apps op dezelfde plaats. Ooit een melding verstuurd met de vraag of het nog iphone X proof is, maar daar hebben ze nooit wat mee gedaan.

Ben wel bang dat straks op een gegeven moment de app niet meer werkt en daardoor gelijk de thermometer niet lekker bruikbaar meer is.

• StealthyPeanut
Wat was hij goed! Mijn 3e PP en zeker de beste. Heerlijk mals, sappig, smaakvol en fijn te pullen. Top!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6kYsRPl_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/34rd1u8.jpg

Bij 94 graden eraf gehaald na het inprikken en boterzachte gevoel. Heerlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 07-07-2019 19:23 ]

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2025
Vandaag heerlijke spareribs gemaakt op The Bastard. Met de nieuwe margrieschijf lijkt het probleem opgelost te zijn en koelt de kolen normaal af. Voor de mensen die dus het probleem hebben dat de kolen blijven gloeien en helemaal opgaan laat ze een 2018 magrietschijf opsturen.

• srdevil
fxs81 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:55:
[...]

Kijk hier eens, haal ik tegenwoordig mijn rookhout. Ik zie niet echt een samplepak maar als je haar even een belletje geeft is er misschien wel iets te regelen, erg vriendelijke dame, mijn bestelling was wat vertraagd en daar ging ze direct voor me achteraan.
[Afbeelding]
Heb even op het forum gezocht waar ik goed(koop) rookhout kon halen en bedankt voor de tip, net mijn bestelling geplaatst bij woodchipsforsmoking.com. Zie nu dat deze ook in de topic-start staat, maar ben benieuwd.
Wilde van 't weekend MOINK Balls maken, alleen stad en land afgezocht en ik kon nergens appel-rookhout vinden. Jumbo was een mix van beuken/berken als ik me nog goed herinner, Praxis had niks en GroenRijk tuincentrum ook niks. AH ging ik niet meer halen binnen de tijd. Online kan je bij AH kiezen voor "Appel of Kers", zou handig zijn als je Appel of Kers apart kon kiezen 8)7

Gezien ik nieuw ben met roken gewoon een hele stapel besteld dan valt er wat te proberen. Zijn vast meer mensen hier sinds de GrillGuru en Lidl acties.

Als chips: eiken, elzen, beuken, appel en kers
Chucks: hickory, beuken, eiken en elzen

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:57

franssie

Save the albatross

@srdevil en als je het echt goedkoop wil, en een appelboomgaard in de buurt wil, help een middag mee met snoeien en neem het snoeiafval en wat stammetjes mee. Leen een hakselaar en klaar is Clara. (Dat gezegd hebbende moet ik ook weer eens mijn appel bomen snoeien).

[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 07-07-2019 20:36 . Reden: stoute letters ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zit te denken aan een instant thermometer, heb nog een Amazon gift card. Zijn er nog specifieke merken die je moet kopen of zijn de brandless items ook prima?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• StealthyPeanut
Ik heb ongeveer een halve kilo nog niet gepulled om later lekker op te eten.

Bewaren jullie het altijd los of nog als 1 geheel?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsurany schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:53:
Zit te denken aan een instant thermometer, heb nog een Amazon gift card. Zijn er nog specifieke merken die je moet kopen of zijn de brandless items ook prima?
Thermapen is het merk met de naam. En is idd niet slecht, kost wel een paar knaken.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Boudewijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:57:
[...]

Thermapen is het merk met de naam. En is idd niet slecht, kost wel een paar knaken.
Dat is wel een prijzig naampje. Zie ze op Amazon van 10 tot 30 euro met uitschieters als Thermapen naar 70. Is dat echt de meerwaarde?

Zat zelf naar de ThermoPro TP15 te kijken, goede reviews en mooi prijsje.

[ Voor 39% gewijzigd door Tsurany op 07-07-2019 21:04 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

StealthyPeanut schreef op zondag 7 juli 2019 @ 20:56:
Ik heb ongeveer een halve kilo nog niet gepulled om later lekker op te eten.

Bewaren jullie het altijd los of nog als 1 geheel?
Ivm uitdrogen zou ik het heel laten.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Probleem is dat de kamado al 2x is uitgegaan. Ik heb het vermoeden dat hij stikt door het as. Ik gebruik op dit moment goedkope kolen die ik over had. Kan dat het probleem zijn?
Vandaag ook hier de Lidl Kamado uitgeprobeerd (de beenham was echt perfect overigens) maar ik merk juist dat hij maar moeizaam dooft. Zelfs met de schuif dicht en de magrietschijf helemaal dicht. Daar moeten we dus nog maar even iets op vinden (lees hiervoor zijn er vast tweaks te vinden). Het zou dus aan je kolen kunnen liggen. Ikzelf gebruik de "Flames & Flavour West-Afrikaans Hardhout Houtskool" sommige stukken zijn erg groot om in de "mini" kamado te doen maar over het algemeen echt super tevreden erover.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is er mis mee dat hij zo langzaam dooft? Komt volgens mij vooral door het soort kool in combinatie met luchtdichtheid. Dat zal bij de lidl/action kamado wel iets minder zijn maar alsnog niet slecht?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Boudewijn schreef op zondag 7 juli 2019 @ 21:41:
Wat is er mis mee dat hij zo langzaam dooft? Komt volgens mij vooral door het soort kool in combinatie met luchtdichtheid. Dat zal bij de lidl/action kamado wel iets minder zijn maar alsnog niet slecht?
Ik vermoed dat het aan de schuif ligt, die zit erg los naar mijn idee, waardoor hij lucht blijft aanzuigen. Dus morgen daar eens op inzoomen. Overigens was vrouwlief erg blij met de beenham en ondanks de kersen rookchips (waarvan ze natuurlijk niks wist :)) vond ze de smaak heerlijk.

Tijd om langzamerhand over te gaan naar het "dan moet er toch een grotere ook bij schat" :+

[ Voor 20% gewijzigd door ShadowBumble op 07-07-2019 21:44 ]

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:58

Japie.G

Colour Classic

StealthyPeanut schreef op zondag 7 juli 2019 @ 19:18:
Wat was hij goed! Mijn 3e PP en zeker de beste. Heerlijk mals, sappig, smaakvol en fijn te pullen. Top!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij 94 graden eraf gehaald na het inprikken en boterzachte gevoel. Heerlijk.
Hoe hou je de buitenkant sappig? Heb je m op een bepaald moment weer ingepakt? Ik heb laatst mn eerste gemaakt van een kilo procureur, was echt overheerlijk! Maar merkte een verschil in sappigheid tussen de buitenkant en binnenkant. Ook kern 92 graden. Ik ga volgende zondag mn tweede maken dus tips welkom😀

[ Voor 7% gewijzigd door Japie.G op 07-07-2019 22:26 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
https://www.dropbox.com/s...07-06%2017.16.32.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...07-06%2012.46.18.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s...07-06%2016.53.19.jpg?dl=0

Moest er toch een keer van komen :) varken aan het spit! Grotendeels gedaan op eikenhout totdat het windstil werdt en ik de buren niet wou lastig vallen maar manmanman wat was het heerlijk en mals vlees!.

Had een varken van ~15 kilo verwacht maar kreeg er 1 van 25 kilo dus ligt nu een paar kilo in de vriezer :).

[ Voor 17% gewijzigd door Jan-man op 07-07-2019 22:30 ]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:57

franssie

Save the albatross

@Jan-man voorgekookt neem ik aan of echt rauw aan het spit? Mooi gedaan!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:03
franssie schreef op zondag 7 juli 2019 @ 22:52:
@Jan-man voorgekookt neem ik aan of echt rauw aan het spit? Mooi gedaan!
Rauw aan het spit we gaan natuurlijk niet smokkelen he >:).

Vrijdag avond de buikholte in de pork prank rug gezet en de groenten gesneden.

https://www.dropbox.com/s.../20190707_231808.jpg?dl=0

(Konden alleen niet douchen een avondje ;). Prima koel te houden zo! Ochtends waren de meeste flessen nog een kwart bevroren. Wel laggen er nog 2 lagen bouwzeil en 6 lagen met kleden overheen).

Zaterdag ochtend 7 uur het varken geinjecteerd en gevuld met 5 kilo aan groenten (recept van smoking goodness deel 1 blz 193).

Om 8.00 aan het spit en 16.30 kon de visite echt niet meer wachten O-)

Heb hem toen met ~68 graden in de kont en ~72 graden in de nek eraf gehaald. Wou het eigenlijk 75 graden hebben maar we konden het echt niet langer uitstellen.

[ Voor 36% gewijzigd door Jan-man op 07-07-2019 23:21 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:23

The Executer

Lekker belangrijk!

Wat zijn momenteel jullie briketten-to-go? Heb momenteel niets meer liggen (behalve resten houtskool onder uit de zak oftewel kleine stukken). Heb voorheen Weber gebruikt, maar niet super tevreden over. Ga nu op zoek naar kokosbriketten. Zag dat de Welkoop deze ook heeft. Voorheen al eens gebruikt jaren terug, volgens mij wel prima spul voor dat geld. Eco Brasa is een stuk duurder, biedt ook wel voordelen maar vindt het redelijk prijzig voor het gewone grill en affakkelenwerk.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:36
The Executer schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:44:
Wat zijn momenteel jullie briketten-to-go? Heb momenteel niets meer liggen (behalve resten houtskool onder uit de zak oftewel kleine stukken). Heb voorheen Weber gebruikt, maar niet super tevreden over. Ga nu op zoek naar kokosbriketten. Zag dat de Welkoop deze ook heeft. Voorheen al eens gebruikt jaren terug, volgens mij wel prima spul voor dat geld. Eco Brasa is een stuk duurder, biedt ook wel voordelen maar vindt het redelijk prijzig voor het gewone grill en affakkelenwerk.
Houtskool: Dammers 10kg zakken
Briketten: Ecobrasa 10kg doos

Onthou wel dat Ecobrasa misschien duurder is als “supermarkt zooi” maar je hebt er ook minder van nodig, 1-1,5 kilo Ecobrasa staat gelijk aan. 2,5-3kg supermarkt zooi.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-01 06:33
@srdevil ik gebruik beukensnippers die ook voor knaagdieren worden gebruikt. Geven een neutrale rooksmaak, dus soms wat andere snippers erbij.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Chefferson
Voorlopig even een laatste update van het project, komende weken en weekenden erg druk.
Gaten in het blad gemaakt voor zowel de Weber als de Lidl egg. Zit nog te twijfelen om de tegel in het blad te frezen of deze met wat lijm vast te zetten. Dit maakt het namelijk een stuk makkelijker om een keer te veranderen en het reiningen gaat makkelijker.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2nkpf1t.jpg

De bekleding aan de buitenzijde zit er inmiddels ook omheen. Helaas was het niet mogelijk deze van binnenuit te schroeven (wat ik wel van plan was). De planken van 16mm bleken te dun om het geheel vast te houden. Dus met behlup van een tacker met dunne spijkers (en lijm) vastgezet.

Mochten er nog mensen de Sketchup tekening willen, stuur even een PB met je mail adres.

[ Voor 9% gewijzigd door Chefferson op 08-07-2019 08:20 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Chefferson schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:14:
Voorlopig even een laatste update van het project, komende weken en weekenden erg druk.
Gaten in het blad gemaakt voor zowel de Weber als de Lidl egg. Zit nog te twijfelen om de tegel in het blad te frezen of deze met wat lijm vast te zetten. Dit maakt het namelijk een stuk makkelijker om een keer te veranderen en het reiningen gaat makkelijker.
Ziet er goed uit, mooi werk!

Wellicht de tegel magnetisch vast zetten? Verschuift hij niet maar kan je hem wel loshalen om schoon te maken.

• Chefferson
Tsurany schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:31:
[...]

Ziet er goed uit, mooi werk!

Wellicht de tegel magnetisch vast zetten? Verschuift hij niet maar kan je hem wel loshalen om schoon te maken.
Goed idee! Ga eens even speuren naar de mogelijkheden!

• StealthyPeanut
The Executer schreef op maandag 8 juli 2019 @ 07:44:
Ik heb wat verschillende briketten geprobeerd, maar kom elke keer gewoon bij de volgende uit de AH Kokosbriketten uit; organisch, niet duur ( 5 euro per 3 kg) en ik red er gemakkelijk lange L&S sessies mee van 10+ uur.

Afbeeldingslocatie: https://static.ah.nl/image-optimization/static/product/AHI_43545237303537393436_1_LowRes_JPG.JPG?options=399,q85

Houtskool gebruik ik weinig eigenlijk, maar daar ben ik ook nog wel naar op zoek. Daar gebruik ik nu ook gewoon de AH variant van.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@Chefferson persoonlijk zou ik er voor kiezen om 'm te verzinken in de tafel.

Bij mijn tafel heb ik dat ook gedaan en dat ook toch een heel stuk strakker. Aangezien jij ook strakke tafel hebt, lijkt me dat veel mooier.

Als je de tegel er goed in doet, kun je die er nog steeds wel weer uithalen. Desnoods maak je een gat in het midden zodat je de tegel omhoog kunt drukken.
Pagina: 1 ... 55 ... 352 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism