Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 352 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-01 17:54
Zoidberg_AvG schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:43:
[...]

De temperatuur schiet toch wel omhoog als je vet op je kolen krijgt, daar gaat je luchttoevoer niet direct bij helpen is mijn ervaring. En de afstand tussen het rooster en de kolen is vrij groot bij een bastard large, dus die vlammen zorgen niet direct voor zwarte speklappen.

[...]

Dat lijkt me een prima reden om het deksel open te houden. O-)
Hmm ok, krijg je ook echt vlammen dan met de deksel dicht? Heb zelf de bge minimax en die is wel een stuk kleiner dan een bastard large, maar als ik vlammen heb en doe de deksel dicht, is het eigenlijk meteen uit, zelfs met de schuiven open. Heb het eigenlijk ook nog nooit gemerkt dat mijn temperatuur omhoog schiet met vet op de kolen, zal er eens beter op letten.

Die steekvlam heb ik ook maar 1 keer gehad toen iemand vroeg of je van koeien vet crackling kon maken, en ik dacht; ach laten we dat proberen. Dus ik had hem even goed opgestookt en 2 forse stukken vet op het rooster gelegd, maar dat smelt dus als een malle weg en toen ik de deksel opendeed had ik geen haar meer op mijn arm :) Dus nee koeien vet krijg je niet crackling :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-01 09:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kojoottii schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:26:
[...]
Dus nee koeien vet krijg je niet crackling :)
Crackling maak je dan ook niet van vet, maar van de huid.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid, zo'n (mini-)kamado, daar heb je geen firestarter (of hoe dat ook heet :P ) voor nodig, toch? Gewoon kolen erin, wat van die bruine aanmaakblokjes ertussen en gaan?

Gehannes altijd, zo'n firestarter, vooral dat omkieperen was niet mijn favoriet :X

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 03-07-2019 16:30 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-01 17:54
Orion84 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:28:
[...]
Crackling maak je dan ook niet van vet, maar van de huid.
Ik weet het (nu) buikspek met zwoerd doe ik regelmatig _/-\o_

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kojoottii schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:26:
[...]

Hmm ok, krijg je ook echt vlammen dan met de deksel dicht?
Hitte, brandstof en zuurstof - dat maakt de vlammen
Met gesloten deksel is het minimaal, er zijn wel flare-ups, maar relatief minder dan met open deksel

Ik leg mijn speklappen altijd op de verhoger, met daaronder een bakje of alufolie
laat het altijd wat uitdrogen in de hitte, net als bacon in de oven, met genoeg hitte wordt het vanzelf krokant
dan later voorzichtig afgrillen ( de wederhelft wil ze donkerbruin-krokant ; )
anandus schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:29:
Even voor de duidelijkheid, zo'n (mini-)kamado, daar heb je geen firestarter (of hoe dat ook heet :P ) voor nodig, toch? Gewoon kolen erin, wat van die bruine aanmaakblokjes ertussen en gaan?

Gehannes altijd, zo'n firestarter, vooral dat omkieperen was niet mijn favoriet :X
Nee, als je te snel de kolen er in gooit, is de kans op scheuren groot
Gewoon kooltjes erin, naar gelang je nodig hebt en één of twee bruine blokjes/wokkeltje er op

[ Voor 31% gewijzigd door FreshMaker op 03-07-2019 16:34 ]

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:26

Tuxie

En WeL nU!

Helaas, eindelijk mijn Lidl Kamado binnen maar deze is compleet gebarsten :'( totaal onbruikbaar dus. Bel ik met de klantenservice krijg ik na doorverbinden de melding 'dit nummer is niet meer in gebruik, tuut tuut tuut...'

Lekker dan. Nu maar online aangemeld. Hopen dat er nog 1 opgestuurd kan worden....En nog steeds niet grillen.... :+

Verwijderd

Ik start zo wel de compact als de mini met de 1minute lichter op

Werk echt snel en handig

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31
BBQ rookie hier met Lidl Kamado.
Wat is de truc. Gewoon een paar kolen met aanmaakblokjes er en ff wachten tot het fikt?
Of heeft t nog nut zo’n firestarter te halen?

Haters everywhere but I don’t really care

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
matthijst schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:08:
BBQ rookie hier met Lidl Kamado.
Wat is de truc. Gewoon een paar kolen met aanmaakblokjes er en ff wachten tot het fikt?
Of heeft t nog nut zo’n firestarter te halen?
Vullen met goede stukken houtskool, 1 aanmaakblokje, en dan schuifjes los zetten en aansteken. Binnen 15/20 min op tempratuur.

PSN - M4uSzi // -

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Tuxie schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:56:
Helaas, eindelijk mijn Lidl Kamado binnen maar deze is compleet gebarsten :'( totaal onbruikbaar dus. Bel ik met de klantenservice krijg ik na doorverbinden de melding 'dit nummer is niet meer in gebruik, tuut tuut tuut...'

Lekker dan. Nu maar online aangemeld. Hopen dat er nog 1 opgestuurd kan worden....En nog steeds niet grillen.... :+
Die van mij kwam in een zelfde staat binnen

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vn9WE0zl.jpg

Gebeld en ze hebben een ophaalbevestiging gestuurd (helaas ivm gewicht hele dag dat ze langs kunnen komen) en een nieuwe is alweer in het verstuur proces gegaan.

Join the club

• matthijst
Ander roostertje ook binnen vandaag, 26cm:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/48189654221_a52c44934d_z.jpg

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:16
matthijst schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:53:
[Afbeelding]
je platesetter al binnen?

• matthijst
Raymond schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 19:10:
[...]

je platesetter al binnen?
Nee wel verstuurd dus denk morgen of vrijdag :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:53
HERQS easy BBQ ontvangen.

Helaas een dikke kras op het scherm en lucht aan de onderkant onder het scherm. Daarnaast waren de batterijen ingedeukt (geen ramp, heb zelf nieuwe).

Beef en steak maar een mail sturen. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Jammer, wou hem zaterdag gaan gebruiken maar ik laat hem nu nog maar even links liggen totdat ik antwoord heb..

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:46
matthijst schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 18:53:
[Afbeelding]
Waar heb je dit rooster gekocht?

• FreshMaker
  • Niet online
wouter.N schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Probably bij vriend Ali

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
Daar staat echter de maat 25 en 26,5 cm.
Dus welke zal hij besteld hebben....

Mijn kleine vriend is nog niet binnen dus kan niet nameten of 26,5 past.

• FreshMaker
  • Niet online
midget schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:17:
[...]

Daar staat echter de maat 25 en 26,5 cm.
Dus welke zal hij besteld hebben....

Mijn kleine vriend is nog niet binnen dus kan niet nameten of 26,5 past.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zRTBQJS/IMG-3053-Edited.jpg

Alles tussen 23 en 27,5cm past er op

( zelfde maat als the bastard small )
Al denk ik dat accesoires zoals een platesetter á 39€ qua prijs niet in verhouding staat ;)

• matthijst
wouter.N schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:10:
[...]

Amazon Japan, vakantiegevoel flashbacks aan yakiniku :9

Vrijdag besteld vandaag binnen.

[ Voor 60% gewijzigd door matthijst op 03-07-2019 21:32 ]

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 08:00
Gister ook de lidl kamado (helemaal intact) binnengekregen, en direct ff kijken hoe of wat.
Dus hup, kolen er in (jumbo houtskool bij gebrek aan beter), wokkel eronder en fikken maar. Wellicht een beetje veel kolen, of niet snel genoeg dichtgezet, maar temperatuurmeter bleef rond 200 hangen, terwijl ik juist wou proberen om een wat lagere constante temperatuur aan te houden. Ik kreeg de temperatuur ook niet meer terug. Oké, nieuwigheid, onervaren, dus nog een keer proberen. Alles opengezet om de kolen zsm op te laten branden zodat ik na het eten nog even kon proberen.

Poging 2 anders aangepakt. Alleen kolen nu niet willekeurig er in gemieterd, maar het midden vrijgehouden, en geprobeerd één kant aan te steken. Dat werd geen succes. Ik kreeg de kolen niet aan de gang. Al doende bedenk ik me dat ik de kolen beter aan de andere kant aan had kunnen steken, aan de kant waar de luchttoevoer zit, want daar is de trek ongetwijfeld beter. Met een gasbrander erbij lukt het me deze nog (een beetje) aan te krijgen, maar de temperatuur komt niet boven de 80. Gloeiende (of eigenlijk niet) g*dver dus.

Maar goed, vanmiddag poging 3. Weer alleen de buitenkant vullen (of stapelen eigenlijk) aanmaakkrul (leg je die er tussen of er onder?) nu wel aan de kant van de luchttoevoer, en dan maar weer eens kijken wat er gebeurd. Ik wil eerst de temperatuur toch een beetje onder controle hebben voor ik er iets op klaar ga maken. Worden dan wel moinkballs, gezien het feit dat deze redelijk vergevingsgezind zijn. En relatief snel klaar :P

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:59
Je zegt 80 graden, maar die dometempmeter wil nog weleens afwijken ;)
Ik zou met de gasbrander twee kanten aansteken, de boel helemaal open zetten, en dan op tijd dicht zetten. Voor stabiel rond 100 graden, is de schuif beneden bijna helemaal dicht en de margrietschijf ook.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-01 08:00
Mjah, dat geloof ik ook wel, maar als ik boven de uitgang van de margrietschijf voelde klopte het wel aardig hoor. Ach ja, alle begin is moeilijk, vanmiddag gewoon weer proberen :+

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A + extra baterij onderweg, wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• Chefferson
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-12-2025
Kleine update over mijn project. Voorzijde is nu betimmerd en direct de bovenzijde in de beits gezet. Dit ga ik nog een keer herhalen waarna ik de open naden ga afkitten voordat het blad erop komt.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2ewegir.jpg

Het bovenblad zou in de eerste instantie van planken met formaat 14 x 1.6 worden. Helaas bleken deze planken niet geschikt om vast te zetten met het domino systeem (afwijkende diktes, krom). Dus snel planken gehaald van 20 x 2.2. Zeer strakke planken. Voor degene die in omgeving Utrecht wonen: bezoek eens Copier Houthandel in Wijk bij Duurstede. Zeer mooi hout!

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/n6dtaa.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2m4ucsh.jpg

Volgende stap: gaten zagen voor de Weber 57 en Grill guru (Lidl). Dan alles in een grijs-bruine beits (iemand tips?). En rondom aftimmeren maar! Al met al toch een flink project geworden waarbij ik verwacht had dat het sneller af zou zijn. Denk dat er nu al zeker 20 manuren inzitten. Mocht iemand geinteresseerd zijn in de Sketch up tekeningen (bijna een ikea handleiding), stuur maar een PB!

[ Voor 15% gewijzigd door Chefferson op 04-07-2019 08:31 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
We
Martinusz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:38:
Voor stabiel rond 100 graden, is de schuif beneden bijna helemaal dicht en de margrietschijf ook.
Het hangt af hoe groot je vuur is. Als ik 3 grote blokken houtskool aan heb dan moet de schuif onder op 2cm open staan.

Het is vooral afhankelijk hoe groot je vuur is. Kleine stukjes branden veel sneller dus moet je sneller smoren. Maar het advies om de schuiven zo dicht mogelijk te houden in het begin is wel goed, een overshoot is een ramp.

[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 04-07-2019 08:33 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:53
R0y. schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 21:04:
HERQS easy BBQ ontvangen.

Helaas een dikke kras op het scherm en lucht aan de onderkant onder het scherm. Daarnaast waren de batterijen ingedeukt (geen ramp, heb zelf nieuwe).

Beef en steak maar een mail sturen. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

Jammer, wou hem zaterdag gaan gebruiken maar ik laat hem nu nog maar even links liggen totdat ik antwoord heb..
Mooi. Er is een nieuwe onderweg!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:36
R0y. schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 10:32:
[...]

Mooi. Er is een nieuwe onderweg!
Daar heb ik hem ook besteld. Mijne zonder schade aangekomen vorige week.
In een handige koeltas :)

Was superhandig toen ik een groot stuk vlees iets verder weg ging halen bij 35 graden.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Vraagje voor de LIDL kamado eigenaren.. past er een kippetje op? :)

• Chefferson
Glorix Jim schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:03:
Vraagje voor de LIDL kamado eigenaren.. past er een kippetje op? :)
Yep! Was er ook naar zoek :)

YouTube: Kip van de Kamado - Whole chicken on Kamado

[ Voor 38% gewijzigd door Chefferson op 04-07-2019 11:07 ]

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Om in de stijl van het filmpje te blijven.. "het kennet".. ;)

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01 16:17
robkrekel schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 07:19:
Gister ook de lidl kamado (helemaal intact) binnengekregen, en direct ff kijken hoe of wat.
Dus hup, kolen er in (jumbo houtskool bij gebrek aan beter), wokkel eronder en fikken maar. Wellicht een beetje veel kolen, of niet snel genoeg dichtgezet, maar temperatuurmeter bleef rond 200 hangen, terwijl ik juist wou proberen om een wat lagere constante temperatuur aan te houden. Ik kreeg de temperatuur ook niet meer terug. Oké, nieuwigheid, onervaren, dus nog een keer proberen. Alles opengezet om de kolen zsm op te laten branden zodat ik na het eten nog even kon proberen.

Poging 2 anders aangepakt. Alleen kolen nu niet willekeurig er in gemieterd, maar het midden vrijgehouden, en geprobeerd één kant aan te steken. Dat werd geen succes. Ik kreeg de kolen niet aan de gang. Al doende bedenk ik me dat ik de kolen beter aan de andere kant aan had kunnen steken, aan de kant waar de luchttoevoer zit, want daar is de trek ongetwijfeld beter. Met een gasbrander erbij lukt het me deze nog (een beetje) aan te krijgen, maar de temperatuur komt niet boven de 80. Gloeiende (of eigenlijk niet) g*dver dus.

Maar goed, vanmiddag poging 3. Weer alleen de buitenkant vullen (of stapelen eigenlijk) aanmaakkrul (leg je die er tussen of er onder?) nu wel aan de kant van de luchttoevoer, en dan maar weer eens kijken wat er gebeurd. Ik wil eerst de temperatuur toch een beetje onder controle hebben voor ik er iets op klaar ga maken. Worden dan wel moinkballs, gezien het feit dat deze redelijk vergevingsgezind zijn. En relatief snel klaar :P
Zelfde ervaring hier. Laatste jaren met een 57cm weber gewerkt, waar ik mee kan lezen en schrijven. Temperatuur inregelen lukt me daar veel beter mee. Als de lidl kamado te heet wordt, krijg je hem veel trager weer naar lagere temperaturen.
Zit ook te rommelen met het houtskool. Grote stukken vind ik lastig, want dan past een plate setter erg snel al niet meer. Met meer kleine stukken heb ik ook al het probleem gehad dat hij "stikt"
Wel alleen nog gewerkt met goedkope houtskool. Misschien dat daar ook een deel van het probleem in zit.

• Chefferson
Glorix Jim schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:25:
Het commentaar kan wel een beetje ondertiteling gebruiken. Sterker nog, in de eerste instantie had ik niet eens door dat het Nederlands was.

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11-2025

Voodoo

Lurker

Korte vraag: ik heb een kleine 2,5kg procureur in de vriezer liggen welke ik graag dinsdagochtend op mijn ei wil leggen. Ik heb geen ervaring met het ontdooien van een dergelijk formaat stuk vlees, kan iemand mij adviseren over de ontdooiingsduur en wijze?

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Voodoo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:39:
Korte vraag: ik heb een kleine 2,5kg procureur in de vriezer liggen welke ik graag dinsdagochtend op mijn ei wil leggen. Ik heb geen ervaring met het ontdooien van een dergelijk formaat stuk vlees, kan iemand mij adviseren over de ontdooiingsduur en wijze?
Beste manier is kalm aan te ontdooien in de koelkast. Zal 2-3 dagen duren voor zo'n stuk.
Alternatief is om in koud water ondergedompeld te ontdooien, maar zal ook nog bijna een dag duren.

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:10
Voodoo schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:39:
Ik heb vorige week PP gemaakt. Stuk was 2.3 KG. Op vrijdag om 10 uur uit de vriezer gehaald voor zondagochtend op de BBQ te leggen. Zelf zou ik het nu 2.5 dagen op voorhand uit de vriezer halen. Let op, altijd in de frigo ontdooien.

• Chevy454
  • Niet online

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11-2025

Voodoo

Lurker

Chaker schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:59:
[...]

Ik heb vorige week PP gemaakt. Stuk was 2.3 KG. Op vrijdag om 10 uur uit de vriezer gehaald voor zondagochtend op de BBQ te leggen. Zelf zou ik het nu 2.5 dagen op voorhand uit de vriezer halen. Let op, altijd in de frigo ontdooien.
JPS schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Beste manier is kalm aan te ontdooien in de koelkast. Zal 2-3 dagen duren voor zo'n stuk.
Alternatief is om in koud water ondergedompeld te ontdooien, maar zal ook nog bijna een dag duren.
Bedankt voor jullie reacties! :)

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:15
Chefferson schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:27:
.....
Volgende stap: gaten zagen voor de Weber 57 en Grill guru (Lidl). Dan alles in een grijs-bruine beits (iemand tips?). En rondom aftimmeren maar!
Tip voor beits en andere 'houtbedekkers' : Action, prima spul voor weinig geld (vergeleken met de bekende bouwmarkten)
Ik heb voor de bekvam mini kamado mod houtolie gebruikt v/d action, werkt ook goed.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• Stefmeister
  • Laatst online: 08-01 16:14
Ik heb een keer gelezen dat het behandelen van het hout niet bepaald bijdraagt aan de hittebestendigheid er van. Hoeveel ruimte houden jullie bij jullie "doe het zelf" buitenkeuken tov de kettle / egg? Ik heb zelf een keer meegemaakt dat het houten handvat van mn bbq gereedschap bijna verbrand was na een lange sessie relatief te dichtbij de buitenkant van mn weber hangen.

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Glorix Jim schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:25:
't kin wol :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• matthijst
Wobcat schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:25:
[...]

Tip voor beits en andere 'houtbedekkers' : Action, prima spul voor weinig geld (vergeleken met de bekende bouwmarkten)
Ik heb voor de bekvam mini kamado mod houtolie gebruikt v/d action, werkt ook goed.
Toevallig een foto van het resultaat?

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Houtolie lijkt mij anders dan beits. Denk dat je aan beitsen meer hebt.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• FreshMaker
  • Niet online
Het enige 'goede' was het beeld dat het past, verder heeft hij er géén kaas van gegeten

Marinade maken in een kopje -> doe dat dan gelijk in de ziplock-zak ;)
Aansteken met brandgel -> voor die extra 'touch' denk ik dan maar
Alufolie onder de kip, tegen aanbakken ... -> mja, ook daar zijn betere oplossingen voor te vinden ;)

• anandus
  • Niet online
No, ook eindelijk de Lidl-kamado binnen... en jullie raden het al:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/75fmVDiSwBfvgiTxfeNwQ05t/medium.jpg

Helaas krijg ik geen vervangend product, want hij is uitverkocht.

Nu is mijn vraag: Kan ik die binnenschaal vervangen of repareren? We zijn tweakers, toch? :P

Of kan ik zelfs zonder die binnenschaal aan de slag (denk het niet?)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 04-07-2019 16:18 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
anandus schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:18:
[Afbeelding]

Nu is mijn vraag: Kan ik die binnenschaal vervangen of repareren? We zijn tweakers, toch? :P

Het kan wel :)

Deze gebruikt een soort cement om de boel weer aanelkaar te krijgen:

https://www.kamadoguru.co...59-vision-firebox-repair/

[ Voor 10% gewijzigd door Chiron op 04-07-2019 16:22 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• FreshMaker
  • Niet online
[Afbeelding]

Ik zou hem terugsturen ...
Je gaat toch geen kapot product afnemen

* FreshMaker heeft een complete retour gestuurd, dus er moet er iig één zijn :+

• anandus
  • Niet online
FreshMaker schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:22:
[...]

Ik zou hem terugsturen ...
Je gaat toch geen kapot product afnemen

* FreshMaker heeft een complete retour gestuurd, dus er moet er iig één zijn :+
Ik krijg mijn geld teruggestort. En zit nu dus met een kapotte kamado :P

Als ik hem alsnog kan fixen zou helemaal top zijn natuurlijk :+

Als iemand er eentje teveel heeft (lolwut), mijn DM staat open ;)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 04-07-2019 16:25 ]

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-01 11:32
Als ik hier zo lees hoe de Lidl Kamado binnen gekomen is, heb ik niks te klagen. Ik had een revetje te veel, maar een boutje te weinig :+ Gelukkig heb ik zelf een assortiment met allerlei boutjes e.d. (aka de 'nu voel ik me echt oud en als m'n opa' bak). waardoor het prima opgelost is.

Staat verder prima, ik ga nog wel de schuifjes aanpassen zoals hier een filmpje van gepost werd, er zit redelijk wat speling op.

[ Voor 4% gewijzigd door Raek op 04-07-2019 16:27 ]

• FreshMaker
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:24:
[...]

Ik krijg mijn geld teruggestort. En zit nu dus met een kapotte kamado :P

Als ik hem alsnog kan fixen zou helemaal top zijn natuurlijk :+

Als iemand er eentje teveel heeft (lolwut), mijn DM staat open ;)
Ah, nee, dat veranderd de boel natuurlijk ..
Ik dacht dat je hem ging houden, EN betalen

Maar, geen Lidl in de buurt ?
Misschien kan je daar iets regelen, er zijn er nl ook teruggekomen met kapotte buitenkanten, en afgebroken handvaten

( QC was top, die dag ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 04-07-2019 16:41 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of je zet er een bloempot in van die maat met een roostertje onderin ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-01 20:14

Typhone

Who Dares Wins

Hmmz ik ga vanavond de mijne maar eens uitpakken met angst en beven. Staat sinds gisteren onaangeraakt op de gang.

• anandus
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:50:
Of je zet er een bloempot in van die maat met een roostertje onderin ;)
Zou dat heel blijven?
Het is wel een interessant experiment :P

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-01 09:50

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

anandus schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:52:
[...]

Zou dat heel blijven?
Kan best wat hebben: Orion84 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"

En er zijn online genoeg voorbeelden te vinden van DYI tandoori ovens / kamado BBQs op basis van terracotta potten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• anandus
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:55:
[...]

Kan best wat hebben: Orion84 in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 3"

En er zijn online genoeg voorbeelden te vinden van DYI tandoori ovens / kamado BBQs op basis van terracotta potten.
Hmmm... Misschien binnenkort met deze proberen ofzo :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:34
Net een flank steak gemaakt, blijft toch ook een geweldig stuk vlees. Beetje pezo, worcestersaus en Tabasco Chipotle :9

• Chefferson
Stefmeister schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:49:
Ik heb een keer gelezen dat het behandelen van het hout niet bepaald bijdraagt aan de hittebestendigheid er van. Hoeveel ruimte houden jullie bij jullie "doe het zelf" buitenkeuken tov de kettle / egg? Ik heb zelf een keer meegemaakt dat het houten handvat van mn bbq gereedschap bijna verbrand was na een lange sessie relatief te dichtbij de buitenkant van mn weber hangen.
Ik heb 2 lagen: het multiplex, dat de onderste laag is van het blad heeft rondom 4 cm ruimte. Het Douglas blad wat er bovenop komt gaat 2 cm rondom houden.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:08
Ik heb een stuk ribeye. Ik wil het even netjes proportioneren, maar hoe breed zal ik de stukken snijden? We zijn met z’n tweeen. Zat te denken aan 1.5cm per stuk. Dan heb je denk ik genoeg vlees om samen van te eten?

• FreshMaker
  • Niet online
Misha schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:06:
Ik heb een stuk ribeye. Ik wil het even netjes proportioneren, maar hoe breed zal ik de stukken snijden? We zijn met z’n tweeen. Zat te denken aan 1.5cm per stuk. Dan heb je denk ik genoeg vlees om samen van te eten?
Een beetje steak kan inderdaad wel 1,5 á 2 cm zijn
Geeft betere resultaten ook, dan onze 'gewenning' aan de supermarkt plakjes ( onder 1cm )

Ik had vorige week de churasco ribeye van AH, dat zijn 2 mooie dikke plakken, prima te doen met twee.
anandus schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:52:
[...]Zou dat heel blijven?
Wel wat extra luchtgaten maken, en zorgen dat de onderkant 'vrij' staat van de kamado-bodem

Het viel me gisteren trouwens op, dat de bodem van de kamado eenopstaande rand is.
Bij de 'grote' broers is dat gelijk met de luchtschuif.
Je kan nu niet lekker de as eruit trekken.

*
Iemand een idee wat de doorsnede is van de Cobb-pizzasteen ?
https://www.intratuin.nl/cobb-pizzasteen.html

Als die nu eens onder die 27cm zou blijven :+

- hm na wat Google-Fu
https://www.versloot-vers...o-27cm-6009688702156.html

Afbeeldingslocatie: https://www.versloot-versloot.nl/6779-30256-thickbox/cobb-pizzasteen-cordieriet-o-27cm.jpg

Zou een prima platesetter zijn dan

[ Voor 45% gewijzigd door FreshMaker op 04-07-2019 18:20 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 08:54
Zojuist bij de big bazar geweest en het bewuste pannetje meegenomen voor €6,99. Past er mooi in :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/SQGFm44j/DC859-C54-55-E5-4912-97-D0-8958169931-E4.jpg

Voor de liefhebbers Almelo van Goghplein had er nog 3 na mijn bezoek

De wijzen komen uit het Oosten!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:15
matthijst schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Toevallig een foto van het resultaat?
Even snel een foto gemaakt, let niet op de 'zooi' (vanmiddag nog paar worstjes erop gehad)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w0Kk09yagYUqTwE4T9XwLNWm/medium.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13:01

fxs81

Julianadorp

Nu is mijn vraag: Kan ik die binnenschaal vervangen of repareren?
Je zou ook gaatjes in de losse delen kunnen boren en dan met ijzerdraad aan elkaar knopen. Al een paar reparaties op die manier gezien en dat houdt nog best goed, eens in de zoveel tijd even een nieuw draadje en je kan weer. Low budget en lekker makkelijk.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Vorige week kwam de grillring binnen die ik had besteld bij Witkampdesign.nl
6mm dik en 80 cm rond met een gat van 35 cm. Deze was eigenlijk bedoeld voor op de 57er maar aangezien ik een tijdje terug een nieuwe base voor de KJ heb ontvangen en de oude mocht houden heb ik besloten hem daarop te plaatsen, die is in de stand toch net even hoger dan een 57er. Aangzien de base best diep is heb ik een oude 47er compact die ik gratis af kon halen gebruikt om een vuurschaal van te maken die mooi in de base past. Pootjes afgeslepen zodat ik de onderkant er zo in kon zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RRh6gRXOSmEpYlXi6TAKpWwf/full.jpg

Kwam mooi net onder de rand van de base te staan. Later heb ik toch nog een kleine 10 cm van de pootjes afgehaald zodat die bak net wat dieper kwam te liggen en er meer hitte tegen de ring aankwam.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JLHfxXE6EN6em2npkJHrae7R/full.jpg

Met de plaat erop een mooi tafeltje geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TTbA9jpXikh5BvktpyQNdDo1/full.jpg

Wat aanmaakhoutjes onderop met 2 wokkels en wat hout ertegenaan. Nu wachten onder het genot van een kouwe klets tot mijn dochter van school komt want die mocht hem aansteken voor de 1e keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5nDoRJlDAepY277JaoKpmx6o/full.jpg

En we zijn los.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IYB7iBApsaDl4vGkz9Pdesjo/full.jpg

Mooi vuurtje, de plaat heb ik echter om moeten draaien, ipv hol ging hij bol staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4eqo7MMVVsfmXI8YyOYgZ0HN/full.jpg

Tijd om hem in te wijden, normaal doe ik een inwijding steevast met speklappen maar omdat die op waren in de super maar sate van kippedijen gemaakt. Ook lekker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/StcLLCpR6EKq3acEu86dnU8K/full.jpg

Na een paar minuutjes even draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n8lxTXeShIP5zI2ck1SE3DiR/full.jpg

En we kunnen aan tafel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qzgOTZLGIDukDJbL7cshuOkz/full.jpg

Was weer lekker, de rand het dichtst bij het vuur word zo'n 250 graden, verder naar de buitenrand zakt het naar zo'n 100 graden, een mooi verloop en dus ook een groot gedeelte wat uitstekend als warmhoudplaat kan dienen. Als je hem op een 57er legt dan heb je wel meer van de ring wat direct boven het vuur zit dan nu, de base van de Joe is toch wat smaller maar vooralsnog laat ik het zo, kan altijd nog de onderkant van de 57er gebruiken in de toekomst.
Ik ben blij met mijn Joefyr ;) , toch ook een hele leuke manier om met vuur te spelen. Dank voor het kijken.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• FreshMaker
  • Niet online
Wobcat schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:51:
[...]

Even snel een foto gemaakt, let niet op de 'zooi' (vanmiddag nog paar worstjes erop gehad)

[Afbeelding]
Lijkt of de poortjes van de deze minder ver uit elkaar staan dan die van de Lidl.
Mijn voetjes vallen buiten het vierkant van de Bekvam

• midget
Raek schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:25:
Als ik hier zo lees hoe de Lidl Kamado binnen gekomen is, heb ik niks te klagen. Ik had een revetje te veel, maar een boutje te weinig :+ Gelukkig heb ik zelf een assortiment met allerlei boutjes e.d. (aka de 'nu voel ik me echt oud en als m'n opa' bak). waardoor het prima opgelost is.

Staat verder prima, ik ga nog wel de schuifjes aanpassen zoals hier een filmpje van gepost werd, er zit redelijk wat speling op.
Ik zit je suf te zoeken, maar welk filmpje bedoel je?

• Chefferson
midget schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:15:
[...]

Ben ook heel benieuwd.

• matthijst
Zelfde :)

• Raek
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-01 11:32
midget schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:15:
[...]

En @Chefferson , @matthijst Nu twijfel ik, wellicht dat ik het filmpje op een NL BBQ forum tegen gekomen ben, het gaat in ieder geval om deze 'tweak'.

• midget
Raek schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:00:
[...]

En @Chefferson Nu twijfel ik, wellicht dat ik het filmpje op een NL BBQ forum tegen gekomen ben, het gaat in ieder geval om deze 'tweak'. [YouTube: 99 EURO KERAMIKGRILL GÜNSTIG VERBESSERN]
Top ik snap hem helemaal, wie weet dat ik dat van het weekend ook nog even doe.
Kamado gelukkig heel binnen gekomen, ik heb echter geen dubbel rooster onderin om warme kooltjes tegen te houden. Die van de action dus wel.

Zou zo’n stuk procureur van de Makro ala 2,3 kilo passen? Niets meer in de vriezer hier. Haha.

• Chefferson
Raek schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:00:
[...]

En @Chefferson Nu twijfel ik, wellicht dat ik het filmpje op een NL BBQ forum tegen gekomen ben, het gaat in ieder geval om deze 'tweak'. [YouTube: 99 EURO KERAMIKGRILL GÜNSTIG VERBESSERN]
Bedankt!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bouwupdate:

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/04-07-2019/original-627dcf2767c6015daf19b6d249c6710e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/04-07-2019/original-f9f5766e8b519569bdff095a9041fb51.jpg

Morgen de vuurdoop voor mij en de braai: Tomahawk, eendenborst en zijlende. Verder beetje groente grillen. Niet teveel hooi in 1 keer op de vork.

Tijd voor een nieuwe sig..

• matthijst
midget schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:16:
[...]

Top ik snap hem helemaal, wie weet dat ik dat van het weekend ook nog even doe.
Kamado gelukkig heel binnen gekomen, ik heb echter geen dubbel rooster onderin om warme kooltjes tegen te houden. Die van de action dus wel.

Zou zo’n stuk procureur van de Makro ala 2,3 kilo passen? Niets meer in de vriezer hier. Haha.
Wat bedoel je met een dubbel rooster?
Onderin die stenen bak ligt een klein roostertje toch?

• midget
matthijst schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:26:
[...]

Wat bedoel je met een dubbel rooster?
Onderin die stenen bak ligt een klein roostertje toch?
Nee, rooster aan buitenzijde voor luchtinlaat.
Je ziet op de video dat er dus 2 roosters voorzitten. 1 geperforeerd en 1 helemaal open, dit lijkt de action variant te zijn.
Ik heb bij de Lidl voor de lucht inlaat onderzijde enkel 1 schuif open of dicht.

• matthijst
Ah ja, inderdaad.

• mrCowboyBunny
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 23-12-2025
mrCowboyBunny schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 08:29:
Heeft er toevallig iemand ervaring met BBQPizza4You, en dan wellicht specifiek de set "Grill- & Pizzaring Deluxe Set Compleet" (https://www.bbqpizza4you....ring-deluxe-set-compleet/)?

N.a.v. de posts van JBS en Daan_ leek mij dit wel een leuke combinatie: en mogelijkheid om pizza te bouwen en een grillspit.
Om mijn eerdere bericht even aan te halen / op te volgen: inmiddels bovenstaande set gewoon maar besteld en dan zien we het wel :9. Foto's van het setje: https://photos.app.goo.gl/Mko5DCcrNGhUwrQS8. Naar verwachting zondag of begin volgende week uit proberen.

• Chefferson
Het begint nu echt ergens op te lijken. Meubel zelf behandeld met beits (met een hele lichte grey wash).
Vanmiddag moment supreme (de gaten uit het bovenblad halen). 3 keer meten, 1 keer zagen, anders kunnen we weer overnieuw beginnen met het blad. En die heeft me meer tijd en frustratie bezorgd dan ik gedacht had.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/68sz2q.jpg

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo vanavond even tijd om de Mini Kamado van de lidl uit te proberen, wat is een mooi simpel stuk vlees om mee te beginnen ? (Uiteraard zou ik gelijk in een mooi stuk Varkens Schouder low en slow gaan, maar laten we gewoon "simpel" beginnen :))

Ik heb het befaamde pannetje van de Big Bazaar die ik als deflector kan gebruiken dus ik sta open voor suggesties en anders worden het eerst maar eens burgers ofzo :D

-EDIT:
Kleine edit overigens ik heb houtskool gekocht van "Flames and Flavour" ( Zuid-Afrikaanse Black Wattle & West-Afrikaans Hardhout ) welke mij werden aangeraden door verschillende buren en op het net.

[ Voor 20% gewijzigd door ShadowBumble op 05-07-2019 08:57 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:59
ShadowBumble schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:52:
Zo vanavond even tijd om de Mini Kamado van de lidl uit te proberen, wat is een mooi simpel stuk vlees om mee te beginnen ? (Uiteraard zou ik gelijk in een mooi stuk Varkens Schouder low en slow gaan, maar laten we gewoon "simpel" beginnen :))

Ik heb het befaamde pannetje van de Big Bazaar die ik als deflector kan gebruiken dus ik sta open voor suggesties en anders worden het eerst maar eens burgers ofzo :D

-EDIT:
Kleine edit overigens ik heb houtskool gekocht van "Flames and Flavour" ( Zuid-Afrikaanse Black Wattle & West-Afrikaans Hardhout ) welke mij werden aangeraden door verschillende buren en op het net.
Beenhammetje kan je haast niet verkloten :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beenhammetje is leuk inderdaad. Bovenin even insnijden in ruit patroon zodat je daar de BBQ saus lekker tussen kan steken. Vlees even roken natuurlijk, begin gewoon met snippers van de lokale winkel.

Anders moinkballs, ook een leuk en simpel gerecht dat je echt niet kan verpesten. Komt ook rookwerk bij kijken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn zwager haalt de Lidl kamado morgen op. Ga zodadelijk een gietijzeren pannetje halen bij de bigbazar een woonplaats verderop. Daar lagen er nog aardig wat op voorraad. Kan ie morgen mooi rustig aan een flinke zalmmoot gaan garen.

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-01 13:29

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Joosie200 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:28:
Mijn zwager haalt de Lidl kamado morgen op. Ga zodadelijk een gietijzeren pannetje halen bij de bigbazar een woonplaats verderop. Daar lagen er nog aardig wat op voorraad. Kan ie morgen mooi rustig aan een flinke zalmmoot gaan garen.
En dan niet delen waar er nog een aantal op voorraad lagen? :( Verstandig, eerst zelf halen natuurlijk.
Almere centrum had van de week niets, zal vandaag nog even kijken bij Almere buiten.

• Joosie200
  • Niet online
IdieEasy schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:33:
[...]

En dan niet delen waar er nog een aantal op voorraad lagen? :( Verstandig, eerst zelf halen natuurlijk.
Almere centrum had van de week niets, zal vandaag nog even kijken bij Almere buiten.
Er lagen er nog tien aldus de man die ik sprak. Heb er maar eentje achter laten leggen mochten er nog Tweakers langs komen in de tussentijd :+ Vestiging in Meppel trouwens, Zwolle heeft helemaal geen big bazar ;(

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:16
Joosie200 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:35:
[...]

Er lagen er nog tien aldus de man die ik sprak. Heb er maar eentje achter laten leggen mochten er nog Tweakers langs komen in de tussentijd :+ Vestiging in Meppel trouwens, Zwolle heeft helemaal geen big bazar ;(
Heb je er ook eentje voor mij meegenomen?

* Raymond zit nu in Zwolle :+

• Joosie200
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:47:
[...]

Heb je er ook eentje voor mij meegenomen?

* Raymond zit nu in Zwolle :+
Kan wel gaan hamsteren. Koop ik het schap leeg. Ligt er nog eentje achter voor de gelukkige :+ Nee ik ga zo met de trein naar Meppel. Meteen maar langs de poelier en slager voor wat betere stukken vlees. Heeft mijn zwager alles in huis.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:44

vhal

ಠ_ಠ

En de fabrikant die zich afvraagt waarom er nu opeens zo'n gigantische afname is van gietijzeren pannetjes :+

[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 05-07-2019 10:05 ]

Strava

• Joosie200
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:01:
En de fabrikant zich maar afvragen waarom er nu opeens zo'n gigantische afname is van gietijzeren pannetjes :+
Recht evenredig aan de afname van kleine mini kamado's. Zal de Ikea ook wel merken denk ik met de afname van de bekvam tafels :P

Verwijderd

voor die gene die nog een plate setter zoeken voor de grill guru compact

monolith junior plate setter schijnt ook mooi te passen

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-01 08:54
Zou de Ikea ook meer Fantast "oventhermometers" en Variera "dekselhouders" verkopen in deze periode ? :) Ik ga in ieder geval zaterdag de BBQ inwijden met een beenhammetje. Twijfel alleen of ik zelf de honingmosterd glaze maak of een kant en klare haal. Ik heb nog goeie honing staan, alleen mosterd is een dingetje. Heb groningse grove mosterd welke je compleet de neusgaten er uit blaast :+

De wijzen komen uit het Oosten!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
NoepZor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:35:
Zou de Ikea ook meer Fantast "oventhermometers" en Variera "dekselhouders" verkopen in deze periode ? :) Ik
Geen idee.. de eerste die de Variera dekselhouder gebruikt als dekselhouder moet ik nog tegen komen.

• Borisvt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11-2025
grote_oever schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:38:
[...]

Geen idee.. de eerste die de Variera dekselhouder gebruikt als dekselhouder moet ik nog tegen komen.
Hier de eerste dan! wij gebruiken een Variera voor de deksels :P

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:16
Borisvt schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:07:
[...]

Hier de eerste dan! wij gebruiken een Variera voor de deksels :P
Maar je had hem zeker eerst gekocht voor de bbq, maar vrouw/vriendin had er een andere doeleinde mee ;)

• Borisvt
grote_oever schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:28:
[...]

Maar je had hem zeker eerst gekocht voor de bbq, maar vrouw/vriendin had er een andere doeleinde mee ;)
nee andersom! vrouw lief heeft hem meegenomen voor de deksels en ik had hem in beslag genomen voor de bbq, ;) :P ondertussen wel een nieuwe voor de deksels..

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Aankomende zondag weer een BBQ voor 6 man (incl. me) op locatie. WSM en WSJ achter in de auto. Ribjes mee, Picanha mee, rubs mee, laksaus mee.
Mensen weten me altijd te vinden en krijg steeds vaker requests of ik niet kan bbq'en op speciale events of verjaardagen. Mensen willen ook PP bij me kopen... Ik zit soms stiekem te denken om hier volgend jaar wat meer in te duiken om wat extra verdiensten te verzamelen. :)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03
Volgende week heb ik ook een jaarlijkse BBQ op mijn werk voor ongeveer 60 man :)
Het is wel een boel geregel van tevoren, maar altijd erg leuk om te doen.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:07:
Volgende week heb ik ook een jaarlijkse BBQ op mijn werk voor ongeveer 60 man :)
Het is wel een boel geregel van tevoren, maar altijd erg leuk om te doen.
ik heb over 2 weken een bbq voor 250 man op me werk :)
wel op gas en gewoon simpele dingen ... ik hoef alleen maar te draaien

moet geen luxe zijn bouwvakkers

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Woensdag ook een kapotte van de Lidl ontvangen... :( Na een aantal belletjes ook te horen gekregen dat ik alleen mn geld terug kan krijgen. Ik moet volgens mij wel de kapotte retour sturen, de deksel is overigens helemaal gebarsten, die zou eventueel nog wel te vervangen zijn met een andere deksel de rest leek intact. Niet meer verder gechecked nadat ik zag dat de deksel er zo aan toe was.

Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/comments/content/9J8sc/707959.jpg

• fxs81

fxs81

Julianadorp

Ik heb de ring nu op de onderkant van een 57er gelegd, eens kijken of het dan beter gaat, ik heb het idee dat er erg veel hitte in de keramiek gaat zitten, de temperaturen van de ring liggen een stukje lager dan bij andere mensen. Morgen eens testen, vandaag heb ik middagdienst dus dat word niks meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EoWHZUJcFk03oORHJHIztG8N/full.jpg

Als het op de 57er beter gaat heb ik weer een base van KJ over. Word wel vol in de tuin zo 8)7 .

• Borisvt
fxs81 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:06:
Ik heb de ring nu op de onderkant van een 57er gelegd, eens kijken of het dan beter gaat, ik heb het idee dat er erg veel hitte in de keramiek gaat zitten, de temperaturen van de ring liggen een stukje lager dan bij andere mensen. Morgen eens testen, vandaag heb ik middagdienst dus dat word niks meer.

[Afbeelding]

Als het op de 57er beter gaat heb ik weer een base van KJ over. Word wel vol in de tuin zo 8)7 .
Ach je kunt altijd van de base een vijver maken..-> Japanse Koi vissen er in :P

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:53
BertP schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:05:
Woensdag ook een kapotte van de Lidl ontvangen... :( Na een aantal belletjes ook te horen gekregen dat ik alleen mn geld terug kan krijgen. Ik moet volgens mij wel de kapotte retour sturen, de deksel is overigens helemaal gebarsten, die zou eventueel nog wel te vervangen zijn met een andere deksel de rest leek intact. Niet meer verder gechecked nadat ik zag dat de deksel er zo aan toe was.

[Afbeelding]
Bij de meeste Lidl liggen ze ook gewoon in de winkel.

Met gestrekt been.

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-12-2025
Artbij schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:10:
[...]

Bij de meeste Lidl liggen ze ook gewoon in de winkel.
De lidls die ik gechecked heb waren allemaal afgelopen weekend al uitverkocht helaas, mocht je een filiaal weten hoor ik het graag dan pik er nog eentje op.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:03
@fxs81 Heb je deze zelf gemaakt of kan je deze ergens kopen? Wel leuke uitbreiding voor een kamado.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

BertP schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:05:

[Afbeelding]
zo das wel veel schade n breuk . die k hier voorbij zie komen
Pagina: 1 ... 54 ... 352 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism