Hmm ok, krijg je ook echt vlammen dan met de deksel dicht? Heb zelf de bge minimax en die is wel een stuk kleiner dan een bastard large, maar als ik vlammen heb en doe de deksel dicht, is het eigenlijk meteen uit, zelfs met de schuiven open. Heb het eigenlijk ook nog nooit gemerkt dat mijn temperatuur omhoog schiet met vet op de kolen, zal er eens beter op letten.Zoidberg_AvG schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:43:
[...]
De temperatuur schiet toch wel omhoog als je vet op je kolen krijgt, daar gaat je luchttoevoer niet direct bij helpen is mijn ervaring. En de afstand tussen het rooster en de kolen is vrij groot bij een bastard large, dus die vlammen zorgen niet direct voor zwarte speklappen.
[...]
Dat lijkt me een prima reden om het deksel open te houden.
Die steekvlam heb ik ook maar 1 keer gehad toen iemand vroeg of je van koeien vet crackling kon maken, en ik dacht; ach laten we dat proberen. Dus ik had hem even goed opgestookt en 2 forse stukken vet op het rooster gelegd, maar dat smelt dus als een malle weg en toen ik de deksel opendeed had ik geen haar meer op mijn arm