Vandaag ben ik sinds een (voor mijn gevoel) lange tijd eindelijk weer aan wat barbecue toe gekomen, maar ook vandaag was ik in tijdsnood en moest ik (met voorbedachte rade) flexibel zijn.
Bij de Appie hadden ze al een paar weken voorgegaarde Duitse spareribs liggen die sous-vide waren gegaard. Dus ik dacht, die gooi ik gewoon een uurtje op de KJJ en kijk wel of het wat is.
De doos leek redelijk groot, maar eenmaal uit de doos viel de grootte wat tegen:
De vacuum zak waar ie in zat was aardig dik. Veel dikker dan de zakken die ik voor sous vide gebruik. Verder zat er aardig wat jello bij het vlees in de zak. (Dat donker bruine spul wat je in de zak ziet zitten)
Zo kaal zag ie er wat smakeloos uit en de geur was ook niet je-van-het en ik besloot maar om er een rub (Dizzy Pig BBQ Swamp Venom) overheen te doen:
Ik heb de spareribs een klein half uur in de oven laten zweten terwijl ik de Kamado Joe Junior op temperatuur liet komen.

Hier zie je mijn gloednieuwe Woo. @
Chevy454, nog bedankt voor de tip!
Die opstaande randjes zijn echt geweldig! Dat maakt het super makkelijk om het hele ding er uit te tillen. Zo kan ik houtskool bijvullen zonder dat ik bang hoeft te zijn om de hele rimram met vlees te laten vallen

(ik had geen zin om te wachten tot de dealer wel of niet een vervangend rekje onder garantie ging leveren)

Zo gingen de spareribs er op @130C~150C. Op de verpakking stond 15 minuten @200C, maar ik was bang dat de suiker in de rub dan zou verbranden.

Dit zijn de instructies, waar ik me dus niet aan heb gehouden. Het zullen vast goede instructies zijn, maar ik vind een goede rub belangrijker dan een glaze. (Ik glaze mijn spareribs zelden)

En 5 kwartier later zagen ze er zo uit.
Ik ben weer eens vergeten om een foto van de binnenkant te maken, maar ze waren supermals en de tijd op de KJJ had ze goed gedaan. De smaak van het vlees was prima voor voorgegaarde spareribs van de supermarkt en die kleine zakjes met glaze heb ik niet eens open gemaakt. Verder denk ik dat ze er makkelijk nog een half uur langer op hadden kunnen liggen, maar ik had honger en vond ze zo goed genoeg.
Would do it again if in tijdsnood
P.S. Ik had de Woo samen met een drip pan, shaker en drie rubs besteld en kreeg out of the blue zonder enige verklaring een refund van $25 (YMMV). Samen met de inklaringskosten (€28,10) was het nog steeds prijzig, maar die Woo is mij dat wel waard.