Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 43 ... 351 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08
418O2 in "AZ feedbacktopic"

Ben ik de enige die niet heel geïnteresseerd is in alle kamados aanbiedingen en leveringen?

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Chevy454 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:10:
[...]

Er zijn nochtans mensen welke na hun 2de firebox geen nieuwe kregen.
Het zijn de kleine letters, want slogans smijten kan iedereen ;)
Zo lees ik de garantievoorwaarden niet: https://primogrill.nl/garantievoorwaarden/

Dan zou ik advocaat nemen. Ik heb alle voorwaarden doorgenomen en er zijn geen kleine lettertjes die zeggen dat je vuurkorf maar 1 keer kapot kan gaan binnen je garantie. Waarschijnlijk gooien zij het op verkeerd gebruik.
418O2 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:32:

Ben ik de enige die niet heel geïnteresseerd is in alle kamados aanbiedingen en leveringen?
Ik denk dat een los topic een goed idee is.
Daan_ schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:51:
[...]

Twee is wel heel krap ;-) Zelf gebruik ik op de Joe Jr. zo nu en dan een BGE Half Moon Grillverhoger Medium.

[Afbeelding]
Dat lijkt me super handig.. Maar krijg je dan niet verschillende temperaturen? Neem aan dat het hoger langer duurt zelfs met de deksel dicht? Het maakt je rooster wel groter op deze manier... Hmmm

[ Voor 60% gewijzigd door terracide op 07-06-2019 09:47 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dat is het probleem met die auplex dingen. Mensen verwachten voor 100 euro de kwaliteit van een Komodo Kamado. Dus ik ben het er wel mee eens,

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:18

+1 Het is leuk om te shoppen en een leuke aanbieding te scoren. Maar het heeft weinig met BBQen an sich te maken. Misschien een apart BBQ shopping topic oid?

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 07-06-2019 09:50 ]

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• terracide
Hari-Bo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:50:
[...]

+1 Het is leuk om te shoppen en een leuke aanbieding te scoren. Maar het heeft weinig met BBQen an sich te maken. Misschien een apart BBQ shopping topic oid?
Lage prijzen zorgen voor meer kopers en meer interesse in dit topic. AH heeft tienduizenden van die dingen verkocht. Ook aan veel tweakers. Waarschijnlijk als de hype is verdwenen zullen de vragen hierover ook verdwijnen.... Maar een shopping topic is een goed idee.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-01 22:54
Zo vandaag 2 kilo procureur gehaald.

De dry rub alvast gemaakt. om het vlees vanavond in te rubben met alle liefde.
Dan hoop ik dat mijn Ecologic briketten binnen zijn.

Morgenvroeg voor het eerst proberen op de Weber om deze op 110 graden te krijgen.

Alleen twijfel ik of ik het rooster moet gaan inpakken met aluminiumfoli en of ik ook echt een hite schild moet maken bij het vlees op de bbq.
Het ene recept zegt van wel en de andere zegt weer van niet?

Wat kan ik het beste doen i.d.d het rooster inpakken en waar de briketten liggen niet zodat de luchtstroom echt maar 1 kant op kan?
En dan ook een scheiding maken met foli bij het vlees?

Of gewoon de briketten aan 1 kant en vlees met een bakje eronder aan de andere kant?

PSN: McMillan0984

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27

St@m

@ Your Service

Clavat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:56:

Of gewoon de briketten aan 1 kant en vlees met een bakje eronder aan de andere kant?
Dit, in ieder geval, zo doe ik het altijd. Kan prima.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een Thaise Oven lijkt mij wel leuk als BBQ, ik heb spijt dat ik die niet pas in gekocht heb (want het was in een Toko hier 50 km vandaan en zo veel zie je ze niet). Die is ook gemaakt van een soort klei. Mijn vrouw had er in Vietnam een als BBQ (al zijn er daar ook wel armere mensen die het als fornuis gebruiken, het is zo gemaakt dat je er ook makkelijk pannen op kan zetten).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hari-Bo
Bij deze Het BBQ shopping topic - deel 1 aangemaakt. Hier kunnen de koopjes jagers hun slag slaan. :)
De startpost zal binnenkort even aangevuld worden.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2025

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Zo vandaag 2 kilo procureur gehaald.

De dry rub alvast gemaakt. om het vlees vanavond in te rubben met alle liefde.
Dan hoop ik dat mijn Ecologic briketten binnen zijn.

Morgenvroeg voor het eerst proberen op de Weber om deze op 110 graden te krijgen.

Alleen twijfel ik of ik het rooster moet gaan inpakken met aluminiumfoli en of ik ook echt een hite schild moet maken bij het vlees op de bbq.

Wat kan ik het beste doen i.d.d het rooster inpakken en waar de briketten liggen niet zodat de luchtstroom echt maar 1 kant op kan?

Ik laat altijd 1/3e van het kolenrooster vrij en dek de rest af. Op het open gedeelte leg ik de briketten. Boven het afgedekte deel leg ik dan het vlees. Ik leg boven de briketten een schaaltje met water, en tussen het vlees en schaaltje leg ik twee bakstenen als hitte schild.Ventilatieschuif van de deksel heb ik aan de andere kant als waar de kolen liggen. Zo gaat de hete lucht en rook niet direct boven de briketten weer het gat uit.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:07
Tiwazz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:10:
Vandaag m'n eerste 'echte' bbq gekocht had al een weber spirit e210 waar ik wel eens wat ribs op deed icm een smokerbox maar nu een nieuw model master touch staan! Alleen helaas nog in de doos :+.

Kan niet wachten om wat low en slow te gaan doen en de Q te leren kennen.
Topaankoop.
Ben benieuwd naar je eerste ervaringen in vergelijk tot je spirit e210.

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Mijn Weber is eigenlijk semi permanent zo ingericht als je kan zien in deze link
Maar als drip pan gebruik ik een los vel alu folie, die ik vervang als het te vies is.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:53:
[...]

Lage prijzen zorgen voor meer kopers en meer interesse in dit topic. AH heeft tienduizenden van die dingen verkocht. Ook aan veel tweakers. Waarschijnlijk als de hype is verdwenen zullen de vragen hierover ook verdwijnen.... Maar een shopping topic is een goed idee.
We komen hier voor ervaringen met BBQ
Dus de aanschaf hebben we al gehad.
Nu is het net Google analytics, interesse in iets ... hier heb je een waterval aan aanbiedingen die je toch niet nodig hebt

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:05

Daan_

Alles op zijn tijd !!

terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:36:
[...]

Dat lijkt me super handig.. Maar krijg je dan niet verschillende temperaturen? Neem aan dat het hoger langer duurt zelfs met de deksel dicht? Het maakt je rooster wel groter op deze manier... Hmmm
Zit natuurlijk wel wat verschil. Als ik er wat op heb liggen dan heb ik in beide een igrill probe zitten. Om de kerntemperatuur in de gaten te houden. Dat werkt prima. Netjes de deksel dicht houden dan ;-)

Fijne van deze is dat er nog lekbakje bij zit.

[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 07-06-2019 10:50 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• FreshMaker
  • Niet online
terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:36:
[...]
hoger is warmer
Moet je wel rekening mee houden, maar het scheelt geen tientallen graden natuurlijk ;)

• terracide
FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:55:
[...]

hoger is warmer
Moet je wel rekening mee houden, maar het scheelt geen tientallen graden natuurlijk ;)
Right natuurlijk... andersom |:( Ik moet ook probes aanschaffen, dat lijkt me ideaal

• FreshMaker
  • Niet online
koesie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:45:
[...]

Mijn Weber is eigenlijk semi permanent zo ingericht als je kan zien in deze link
Maar als drip pan gebruik ik een los vel alu folie, die ik vervang als het te vies is.
Een beetje zelf knutselen, plaatstaal en haakseslijper ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R2ntgNv/image.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/FWnKDP0/image.png

Zo heeft het bij mij 3 jaar gestaan ;)
terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:00:
[...]Right natuurlijk... andersom |:( Ik moet ook probes aanschaffen, dat lijkt me ideaal
Met het risico dat @Gonadan getriggerd wordt ;)

Maar ikea heeft prima probes ( al zijn ze wel solo uitgevoerd )

[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 11:07 ]

• Rodvil76
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-11-2025
FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:47:
[...]

We komen hier voor ervaringen met BBQ
Dus de aanschaf hebben we al gehad.
Nu is het net Google analytics, interesse in iets ... hier heb je een waterval aan aanbiedingen die je toch niet nodig hebt
Niet allemaal :P

Ik hoop uit de ervaringen van de mensen hier een keuze te kunnen maken ;)

• FreshMaker
  • Niet online
Rodvil76 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:17:
[...]

Niet allemaal :P

Ik hoop uit de ervaringen van de mensen hier een keuze te kunnen maken ;)
Ervaring ja, maar opsommen van kortingen e.d gaat na de 30e opmerking wel vervelen, en ten koste van ervaringen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:19:
[...]

Ervaring ja, maar opsommen van kortingen e.d gaat na de 30e opmerking wel vervelen, en ten koste van ervaringen.
Dat kan ik van de zoveelste moinkballs of ribbetjes ook zeggen. Voor resultaten van de bbq heb je andere topics als wat eten we vandaag. Pizza maken heeft ook een eigen topic.

Tips 'n tricks om je bbq te customizen, passende onderdelen/accessoires vinden bij een bepaald type q daar vind ik dit topic ideaal voor.

• FreshMaker
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:09:
[...]
Pizza maken heeft ook een eigen topic.
I know :+
Tips 'n tricks om je bbq te customizen, passende onderdelen/accessoires vinden bij een bepaald type q daar vind ik dit topic ideaal voor.
Dat was ook de opzet toen ik ooit begon met het topic.
@Hari-Bo heeft het met goed gevolg verder gebracht

[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 13:15 ]

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:27

zeroday

There is no alternative!

Joosie200 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:09:
[...]

Dat kan ik van de zoveelste moinkballs of ribbetjes ook zeggen. Voor resultaten van de bbq heb je andere topics als wat eten we vandaag. Pizza maken heeft ook een eigen topic.

het is ook gewoon een beetje de kunst van het zelf leren filteren. Ik moet zeggen dat ik me totaal niet stoor aan bepaalde threads binnenin de master. Ik kan voor mezelf heel goed filteren wat ik wel en wat ik niet wil volgen. het versnipperen van threads daar heb ik wat meer last van want als ik dan wil zoeken moet ik op meerdere plekken terecht. Maar goed .. zoeken is ooit iets waar ik een wereldreis mee won dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen .. (en dat is een geheel ander onderwerp) ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 16:35

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

zeroday schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:55:
[...]

het is ook gewoon een beetje de kunst van het zelf leren filteren. Ik moet zeggen dat ik me totaal niet stoor aan bepaalde threads binnenin de master. Ik kan voor mezelf heel goed filteren wat ik wel en wat ik niet wil volgen. het versnipperen van threads daar heb ik wat meer last van want als ik dan wil zoeken moet ik op meerdere plekken terecht. Maar goed .. zoeken is ooit iets waar ik een wereldreis mee won dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen .. (en dat is een geheel ander onderwerp) ;)
Amen :Y)

Tijd voor een nieuwe sig..

• terracide
zeroday schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:55:
[...]

threads binnen de master. Als alle subthreads nou een eigen tag krijgen, bijv. "koopadvies" of " recept" etc en je zorgt dat elke post minstens ergens bij hoort kan je filteren door te zeggen ik alles behalve "koopadvies" zien. Gewoon dat je maar uit 2 of 3 tags kan kiezen die door een TS of moderator zijn bedacht. Maar ja.. dan moet iedereen wel netjes zijn posts gaan taggen... en dat wordt misschien wel weer te moeilijk voor sommigen.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:50
Preach.

Vind het een beetje nutteloos. Het is slechts met periodes ff een hot topic. Nu eventjes extra vanwege de AH actie. Maar het houdt dit topic ook lekker levend. Ik vind het al erg jammer dat de WGA een eigen topic heeft. Op die manier verspreid je het veel te veel

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-01 22:35

vectormatic

Warlock of the doorlock

FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:04:
[...]

Een beetje zelf knutselen, plaatstaal en haakseslijper ;)

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zo heeft het bij mij 3 jaar gestaan ;)

[...]

Met het risico dat @Gonadan getriggerd wordt ;)

Maar ikea heeft prima probes ( al zijn ze wel solo uitgevoerd )
Tof! liep er bij de 47 een hele tijd over na te denken ook zon plaat/inset/divider te maken, nu die is vervangen door de 57 eerst maar eens kijken of het daar ook nodig is. Had ook nog het idee om voor de smokey joe een algehele deflector te maken, dus een stuk staal tussen kooltjes en rooster, zodat het hele rooster indirect wordt.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:15:
[...]

threads binnen de master. Als alle subthreads nou een eigen tag krijgen, bijv. "koopadvies" of " recept" etc en je zorgt dat elke post minstens ergens bij hoort kan je filteren door te zeggen ik alles behalve "koopadvies" zien. Gewoon dat je maar uit 2 of 3 tags kan kiezen die door een TS of moderator zijn bedacht. Maar ja.. dan moet iedereen wel netjes zijn posts gaan taggen... en dat wordt misschien wel weer te moeilijk voor sommigen.
Je staat nu eigenlijk gewoon een heel bbq-forum te beschrijven :+

• Joosie200
  • Niet online
Bestaan er ook onderstellen voor de kamado 15 inch varianten? Zie ze bij uitstek voor de large varianten logischerwijs. Maar het is nog de makkelijkste manier om hem weg te kunnen rollen naar de schuur. Mijn huidige dhz oplossing met mijn Bjorkudden mod en wieltjes is niet je van het.

• FreshMaker
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:00:
[...]

Zo ben ik een tijdje op de NL bbqforums actief geweest, maar daar gaat het net zo ;)
iedereen vindt elkaar top en tof, sommigen zijn nog topper en toffer dan anderen ...

Dan komt er een ruzie, draait men 180graden om, en begint het hele spel opnieuw

En niet BBQ -fora, ook op andere topic's die uit de hand lopen, en een eigen leven gaan leiden -> eigen sub-stukje - en weer alles terug.
( het enige forum waar ik pertinent niet meer kom, is ziggoforum.nl - werd destijds door een set amateurs gerund, plaatsten zelf een link verkeerd, en deden daarna ( dreiging ) aangifte, omdat ik ze zou hacken, want ik kon niet op de adres komen :| )

• koesie
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:32:
Bestaan er ook onderstellen voor de kamado 15 inch varianten? Zie ze bij uitstek voor de large varianten logischerwijs. Maar het is nog de makkelijkste manier om hem weg te kunnen rollen naar de schuur. Mijn huidige dhz oplossing met mijn Bjorkudden mod en wieltjes is niet je van het.
Als je bedoeld voor de GGC die hebben ze gewoon

https://www.grillguru.nl/...-level-stand-for-compact/

• FreshMaker
  • Niet online
Maar goed .... plaatjes ..
Nu op de Guru

Pound - rub - fill - roll - smoke - profit

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CwW6pGc/IMG-2553.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/VDv7Vd1/IMG-2554.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/MSxpYDw/IMG-2555-Edited.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tKZPZ6j/IMG-2556.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/xjdZXqX/IMG-2563-Edited.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ChNgPLG/IMG-2564.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9shGWXK/IMG-2566-Edited.jpg

Kipfilet, platgeslagen
Rubben met lekkere smaak ( hier mediterranean en GP rub )
Mature Cheddar, uitje
oprollen, in ontbijtspek
half uurtje langzaam laten roken op 100C met kersenhout
Dan de hitte opvoeren ( spek moet krokant zijn ;) )
120/150C tot kern 75 ... ( dat is ie nog niet ... )

Tussendoor met SausGuru ( andere firma ) cola-bbqsaus bestrijken

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 17:59 ]

• terracide
Koffie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:00:
[...]

Haha om eerlijk te zijn ken ik dat forum niet!

• Joosie200
  • Niet online
Dat sluit precies aan maar die is zeker niet uit te rusten met wieltjes? :P

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
Helemaal vergeten m'n 1e probeersel te posten:

De 1e verassing kwam toen ik de doos met houtskool open deed:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d3fBcuw.jpg?1

duidelijk niet lang genoeg in het vuur gelegen :P Snel naar de lokale slager gegaan, die had gelukkig ook houtskool. (en de heren van de houtskool webshop hadden een dag later direct de goede doos geleverd).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ba3OfZb.jpg?1
Daar gaan we dan :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ncZUoaV.jpg?1
Paar uurtjes later, inmiddels op 50 graden kern temp

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ajOcXlF.jpg?1
77 graden

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mVZPzUZ.jpg?1
Hij smaakte me prima voor een 1e keer. Volgende keer alleen een andere rub proberen, deze tuinkruiden rub was niet zo m'n ding. Hou van iets meer pit.
Ik hou me aanbevolen voor een lekker buikspek rubje :)

• FreshMaker
  • Niet online
Tuinkruiden zijn inderdaad wel te licht voor iets als spek
Ik zou magic dust opzoeken, en zelf maken
Heb je gelijk een idee hoe dat werkt ;)

• chevsticks
FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:05:
Tuinkruiden zijn inderdaad wel te licht voor iets als spek
Ik zou magic dust opzoeken, en zelf maken
Heb je gelijk een idee hoe dat werkt ;)
Dat ziet er beter uit ja, die gaan we de volgende keer maken.

• terracide
Ik heb mijn kamado binnen. Het is de Auplex NL Inferno:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ws4VG12/IMG-20190607-WA0024.jpg
Dik scharnier :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YZzRjSm/20190607-181805.jpg
Ding is echt top. Ziet er super uit! Weegt wel wat! Opzich genoeg ruimte :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Vj52fJ9/20190607-182054.jpg
Alleen een handleiding was wel makkelijk geweest maar ik heb die van de Grill Guru Compact gebruikt die was bijna gelijk. Die is ook door TopQ gemaakt dus. Of ie beter is dan een Auplex China ga ik nog onderzoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door terracide op 07-06-2019 18:22 ]

• chevsticks
In hoeverre moet ik overigens geloven dat er in m'n grizzly grill cordieriet zit ipv klei?

• FreshMaker
  • Niet online
chevsticks schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:26:
In hoeverre moet ik overigens geloven dat er in m'n grizzly grill cordieriet zit ipv klei?
Op de blauwe ogen van de leveranciers

In mijn GrillGuru Large zat het vorig jaar ook, maar dit jaar niet terug te vinden als bestandsdeel

Het maakt overigens voor het gebruik geen verschil.
Het zou wat steviger zijn, maar een gezond persoon gaat niet met hamers op een hete ketel tikken, mag ik aannemen

En het eindproduct

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Vx4mN4R/IMG-2568.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6wZGXFD/IMG-2569.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6gjVy8P/IMG-2570.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/f80fFTy/IMG-2567.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R262T6P/IMG-2571.jpg

Het is toch NIET te geloven ...
Je let er op bij het maken van de foto - Je zet het in de juiste volgorde klaar - upload het naar de hoster ..
Hoster toont voorbeeld -> alle plaatjes recht en correct
Plakt de linkjes over ... ALLES gedraaid ????

Mijn upload :
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/LQ8NgBB/image.png

[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 18:34 ]

• chevsticks
FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:27:
[...]

Op de blauwe ogen van de leveranciers

In mijn GrillGuru Large zat het vorig jaar ook, maar dit jaar niet terug te vinden als bestandsdeel

Het maakt overigens voor het gebruik geen verschil.
Het zou wat steviger zijn, maar een gezond persoon gaat niet met hamers op een hete ketel tikken, mag ik aannemen
Zo'n vermoeden had ik al ja.
En met 10 jaar garantie zal het allemaal wel loslopen, en zo niet een mooie reden voor een nieuwe :P

• FreshMaker
  • Niet online
chevsticks schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:32:
[...]

Zo'n vermoeden had ik al ja.
En met 10 jaar garantie zal het allemaal wel loslopen, en zo niet een mooie reden voor een nieuwe :P
Controleer wel de voorwaarden - registreer hem op tijd !
Niet registreren = standaard 1 / 2 jaar garantie
Te laat registreren ( Ja, jullie HarlemBBQ :| ) geen extended garantie ...

• Chevy454
  • Niet online
Misha schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:37:
Vind het een beetje nutteloos. Het is slechts met periodes ff een hot topic. Nu eventjes extra vanwege de AH actie. Maar het houdt dit topic ook lekker levend. Ik vind het al erg jammer dat de WGA een eigen topic heeft. Op die manier verspreid je het veel te veel
Nou dan hebben we komend jaar in elk geval geen hinder. Bij al deze kamado dingen krijg ik steeds flashbacks aan een event op een ander forum.

Iemand die direct bij BK subs een sub kocht, en problemen had. Die persoon dacht even dat de NL importeur op HT forum ging helpen, welke geen cent gezien heeft maar wel even alle risico mag dragen.

Een ketel vergelijken met een action ei of "klagen" dat een ei van 250 euro niet dezelfde kwaliteit of garantie heeft als een Komodo Kamado. Daar heeft 97% van de mensen hier geen behoefte aan.

Nu kunnen we het weer fijn over BBQ hebben. Eventuele hardware. Maar voor de aankoop lekker in een ander topic.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ypNqvZZ/20190525-145908-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/t2Vn20s/20190525-150719.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/K5jh2Nr/20190525-145928.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/PQfqjK1/20190525-151854.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/M7kTc6S/20190525-152231.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3rNdDyP/20190525-152526.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NTQcbpz/20190525-152920.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/k3H8zqr/20190525-153111.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8g8yz4W/20190525-153306-1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4J2PMtb/IMG-20190525-WA0037.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/ctHXzTM/20190525-202158.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vcwBz3W/20190525-203230.jpg

En één van vorige weekend, lekker voor de nachtdienst ( en ontbijt voor collega's )
Kipdijcake ( recept op blog ) ( foto's broertje, aangezien ik geen tijd genomen heb daarvoor ;) )

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

chevsticks schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:04:
Helemaal vergeten m'n 1e probeersel te posten:

De 1e verassing kwam toen ik de doos met houtskool open deed:
[Afbeelding]

duidelijk niet lang genoeg in het vuur gelegen :P Snel naar de lokale slager gegaan, die had gelukkig ook houtskool. (en de heren van de houtskool webshop hadden een dag later direct de goede doos geleverd).

[Afbeelding]
Daar gaan we dan :)

[Afbeelding]
Paar uurtjes later, inmiddels op 50 graden kern temp

[Afbeelding]
77 graden

[Afbeelding]
Hij smaakte me prima voor een 1e keer. Volgende keer alleen een andere rub proberen, deze tuinkruiden rub was niet zo m'n ding. Hou van iets meer pit.
Ik hou me aanbevolen voor een lekker buikspek rubje :)
Volgens mij heb je een doos zeer mooi braai-hout gekregen :o :Y)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59

franssie

Save the albatross

@FreshMaker soort variant op de Shepherds Pie, zie er smakelijk uit!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• FreshMaker
  • Niet online
franssie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:52:
@FreshMaker soort variant op de Shepherds Pie, zie er smakelijk uit!
Ja de kip komt richting pulled-chicken, de hele boel wordt netjes bij elkaar gebracht door de rub en groenten.
Plakjes zijn lekker stevig, echt 'cake-like' ( of de terrine van vroegah ) zonder de glibberige gel ;)

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 14:52
Iets anders geprobeerd vandaag: Bavette rollade.

Gevuld met pesto, pijnboom pitten en geraspte kaas.
Uurtje op 110 en daar het resultaat

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iRL1spT.jpg

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59

franssie

Save the albatross

@Quadradial ziet er mooi uit, hoe dik of dun heb je het vlees gesneden? En heb je het met keukentouw opgebonden? Lijkt me mooi om eens zelf te maken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 14:52
franssie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:38:
@Quadradial ziet er mooi uit, hoe dik of dun heb je het vlees gesneden? En heb je het met keukentouw opgebonden? Lijkt me mooi om eens zelf te maken.
Had een kleine 500 gram bavette 2 cm dik door de helft gesneden qua dikte.
Daarna plat geslagen met de zijkant van mijn mes (onder vershoudfolie) zodat je het beter kan oprollen.
Inderdaad heb ik keukentouw gebruikt om het geheel samen te houden: 3x er omheen en 1x dwars erover

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-01 10:41
Ik zag vanavond in de plaatselijke supermarkt dat ze Moinkballs in een bakje aanbieden. Van het aanzicht werd ik al droevig. ;(
5 stuks in een plastic bakje waarvan de helft van de balls niet eens met spek/bacon was omhult.

The S in IOT stands for security.

• HYM1100S
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Lees hier al geruimte tijd mee en aangezien ik afgelopen weekend mijn Kamado Joe Classic III in ontvangst heb genomen leek het mij een goed moment om hier eens gedag te zeggen. :)

Ik heb de Classic III begin mei besteld bij Vuur & Rook toen ze 10% korting hadden op alles. Tot eind mei moeten wachten op het onderstel (rest was al eerder voorradig). Toen deze binnen was hem gelijk op gehaald.

Was een flinke klus (de pallet woog 145 kg, en daar zat het onderstel nog niet bij), maar eenmaal op de juiste plek in de tuin zat het geheel zo in elkaar.

De prijs is, zeker gezien alle aanbiedingen die hier voorbij komen, stevig te noemen, maar ik ben zeer content met de kwaliteit van de gebruikte materialen en de bijgeleverde accessoires.

Uiteraard is er direct gebruik van gemaakt. De eerste dag kleine spare ribs geprobeerd (3-2-1 methode) en die waren zo'n succes dat de dag erna die weer op het menu stonden, maar dan de grotere variant van de Makro. (ook 3-2-1 methode) Ook die waren direct een groot succes bij het bezoek. :9

Het gebruiksgemak is precies wat ik er van verwachtte. Houtskool erin, temperatuur regelen, vlees erop en gaan. Temperatuur is super stabiel gebleven en na de eerste sessie had ik nog tweederde houtskool over. :')

Heb in beide gevallen de SloRoller gebruikt en dat ging uitstekend. Heb het nog niet zonder geprobeerd dus kan nog niet zeggen of die het verschil maakt.

Plaatjes: (klikken voor grotere versie)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HId8lc9.jpg

Hoes van de Classic II is ook geschikt voor de III:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DlrfNT0.jpg

De eerste sessie spareribs waren gelijk een succes _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZDhTHxR.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door HYM1100S op 08-06-2019 14:11 . Reden: Typo ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01 11:56
Misha schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:37:
[...]

Preach.

Hallelujah! Bring it all together!

Vandaag de Lidl kamdo ontvangen... zondag maar eens rustig mee gaan spelen proberen. :)

• Misha
Chevy454 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:32:
[...]

Nou dan hebben we komend jaar in elk geval geen hinder. Bij al deze kamado dingen krijg ik steeds flashbacks aan een event op een ander forum.

Iemand die direct bij BK subs een sub kocht, en problemen had. Die persoon dacht even dat de NL importeur op HT forum ging helpen, welke geen cent gezien heeft maar wel even alle risico mag dragen.

Een ketel vergelijken met een action ei of "klagen" dat een ei van 250 euro niet dezelfde kwaliteit of garantie heeft als een Komodo Kamado. Daar heeft 97% van de mensen hier geen behoefte aan.

Nu kunnen we het weer fijn over BBQ hebben. Eventuele hardware. Maar voor de aankoop lekker in een ander topic.
En ik ken juist weer voorbeelden dat door alles maar te splitsen, het uiteindelijk uitsterft. Zo kennen we allemaal voorbeelden die onze standpunten ondersteunen.

We hebben ons zegje gedaan. Uiteindelijk is het aan de TS

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iemand vandaag nog naar Tony Stone in Hoofddorp ?
Straks even die kant op, lekker rondlopen, kijken en dingen proeven. Eind van de dag naar Black Smoke Rotterdam :9
zeef schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:51:
[...]

Hallelujah! Bring it all together!

Vandaag de Lidl kamdo ontvangen... zondag maar eens rustig mee gaan spelen proberen. :)
Wat gaat er zondag op ?

• Misha
Koffie schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:15:
Iemand vandaag nog naar Tony Stone in Hoofddorp ?
Straks even die kant op, lekker rondlopen, kijken en dingen proeven. Eind van de dag naar Black Smoke Rotterdam :9

[...]

Wat gaat er zondag op ?
Oei, is dat vandaag? Het weer is niet optimaal, maar het is hier wel praktisch om de hoek. Twijfel, twijfel, twijfel

Hmmm. Ik wil wel erg graag. Maar moet even kijken hoe ik het met de kleine ga doen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Misha op 08-06-2019 09:33 ]

• FreshMaker
  • Niet online
HYM1100S schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:37:

Heb in beide gevallen de Slowroller gebruikt en dat ging uitstekend. Heb het nog niet zonder geprobeerd dus kan nog niet zeggen of die het verschil maakt.
Allereerst, welkom ;)

Die Sloroller ziet er wel interessant uit, moet ik zeggen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nfPF1t8/image.pngAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/jrrFVd6/image.pngAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R9VWJ5Y/image.png

https://www.kamadojoe.com...pecialty-tools/sloroller/

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misha schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:28:
[...]

Oei, is dat vandaag? Het weer is niet optimaal, maar het is hier wel praktisch om de hoek. Twijfel, twijfel, twijfel

Hmmm. Ik wil wel erg graag. Maar moet even kijken hoe ik het met de kleine ga doen :+
Morgen ook nog hoor ;)

• Misha
Beide dagen gaan 8)

• koesie
  • Niet online
Vandaag red ik helaas niet, maar staat morgen op het programma.
@Verwijderd die kleine gewoon meenemen, je kan nooit vroeg genoeg beginnen met een degelijke BBQ opvoeding :P

• Clavat
Nou mijn stuk ligt erop.

Bijna 2 uur verder en heb al een kern temperatuur van 46 graden en een ketel temperatuur van ongeveer 105 graden.

Maar de geur die er al af komt... Geweldig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zzv1KqXQaOh2lWYINuj4hfAT/thumb.jpg

• Chevy454
  • Niet online
Gisteren Amazon pakketje met Bacon Goodness binnengekomen. Nu alleen nog een stuk procureur zien te scoren en morgen PP maken.

* Chevy454 heeft er zin.

Aangezien er suiker in de rub zit, low and slow op Niclan. Heb geen zin om met de Fornetto te spelen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2019 10:45 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:37
Cherry popping
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/gxVMYqLz/IMG-20190607-212812.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/wR1fHCLZ/IMG-20190608-112012.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9whWRHYR/IMG-20190608-114232.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/hQ1KVZ2C/IMG-20190608-114234.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ftXzRRmQ/IMG-20190608-114335.jpg

Ik heb er maar even een 2e thermometer ingestoken. Ik zat na een uur al op 80 graden. Blijkbaar zit ik net in een verkeerd stukje, of dat ding heeft kuren.

[ Voor 52% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-06-2019 13:07 ]

Verwijderd

wat is dat toch een mooie ding zon JOE classic III :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:52
CodeIT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:49:
[...]

Ik laat zo'n stuk meestal ontdooien in een grote bak koud water als deze nog goed is verpakt. Meestal een grote pan of een emmer.
Overigens kun je pulled pork het beste doorgaren tot je er met een prikker (of je thermometer) in kan prikken zonder weerstand te voelen. Dat lukt meestal bij een kerntemperatuur vanaf 88 graden. Bij mij was het de laatste keer pas bij 92 graden.
Het stuk vlees is ingebonden met touw maar in een plastic wit groot schaaltje in de diepvries ingevroren, zit dus geen plastic zak rond die waterdicht is.
FreshMaker schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:40:
[...]

in een schaal en plastic zak in de koelkast laten ontdooien.
Kan zomaar 24/48u duren natuurlijk
Ik zal dit proberen...
NOOIT ;) in de magnetron tegen de tijd dat de hele buts ontdooit is, is de buitenkant al gaar ( ontsnappende stoom )
Begrepen, klinkt logisch, maar goed, je gaat op zoek naar je fouten van de vorige keer natuurlijk. Thanks
Langzaam op de weber laten ontdooien ?
Hoe, met warmte eronder ?
Zelfde idee, tegen de tijd dat de binnenkant gaar is, is de buitenkant te lang in de warmte geweest.
Mja, ik had toen het idee "rustig aan" en met de bluetooth thermometer er in zal ik wel zien wanneer de temp oploopt. Ik heb een Weber GBS 57cm. Ik heb de vorige keer de snake method gebruikt en briketten 2 x 2 in een slang.

[ Voor 26% gewijzigd door HyperBart op 08-06-2019 14:55 ]

• FreshMaker
  • Niet online
Ik verbaasde me over de werkbaarheid van de blauwe quebrancha

5u spareribs en bijna 2u met mijn kip, en amper 1/3e verbruikt
Het steekt iets moeilijker aan, maar is daarna wel super.
Zeker in vergelijk met de vorige, dammers horeca ( 15kilo )
NeutraleTeun schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:21:
Ik heb er maar even een 2e thermometer ingestoken. Ik zat na een uur al op 80 graden. Blijkbaar zit ik net in een verkeerd stukje, of dat ding heeft kuren.
Kan zomaar zijn dat je net in een stukje bindweefsel zat dan, wat al was weggesmolten.
Dan wordt op die plek de temperatuur wel heel hoog ineens, ja
Clavat schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:42:
Nou mijn stuk ligt erop.

Bijna 2 uur verder en heb al een kern temperatuur van 46 graden en een ketel temperatuur van ongeveer 105 graden.
nu 5 uur verder - temp 54c :+ ??

[ Voor 63% gewijzigd door FreshMaker op 08-06-2019 15:56 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Sligro had de short rib in de aanbieding, klein stuk meegenomen, rond de 700 gram. Dat zal geen 13 uur zijn, ik gok een uur of 6 tot 8 qua bereiding?

Iemand nog een lekkere rib voor short ribs? :)

K to the KillaZ

• Clavat
FreshMaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:43:
Ik verbaasde me over de werkbaarheid van de blauwe quebrancha

5u spareribs en bijna 2u met mijn kip, en amper 1/3e verbruikt
Het steekt iets moeilijker aan, maar is daarna wel super.
Zeker in vergelijk met de vorige, dammers horeca ( 15kilo )

[...]

Kan zomaar zijn dat je net in een stukje bindweefsel zat dan, wat al was weggesmolten.
Dan wordt op die plek de temperatuur wel heel hoog ineens, ja

[...]

nu 5 uur verder - temp 54c :+ ??
Nee nee hij heeft net de 92 aangetikt. Dus nu komt de kwelling..

• FreshMaker
  • Niet online
Clavat schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Nee nee hij heeft net de 92 aangetikt. Dus nu komt de kwelling..
Valt toch wel mee ....
In folie en handdoek, en dan in een koelbox ongeveer 30 minuten per kilo gewicht.
( en dan nog steeds te warm om met blote handen te pullen :+ )

• Clavat
FreshMaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:40:
[...]

Valt toch wel mee ....
In folie en handdoek, en dan in een koelbox ongeveer 30 minuten per kilo gewicht.
( en dan nog steeds te warm om met blote handen te pullen :+ )
Had ongeveer 1,30 uur in de koelbox gezeten.
Nog te warm om met de hand te pullen. Dus met vorken.

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vUizqYrbUpPI6PLmrt8LLIMa/medium.jpg

Vandaag picanha gemaakt, sous vide eerst en daarna affalkelen

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:37:
[Afbeelding]

Dat is iets wat ik ook wil proberen. Maar mijn vrouw vermoord me als ik een picanha verkloot. Zelfs vreemdgaan is dan minder erg (geen ervaring mee overigens :+).

Krijg je nog een lekkere rooksmaak in het vlees op deze manier?

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2019 21:37 ]

• 418O2
Chevy454 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:37:
[...]

Dat is iets wat ik ook wil proberen. Maar mijn vrouw vermoord me als ik een picanha verkloot. Zelfs vreemdgaan is dan minder erg (geen ervaring mee overigens :+).

Krijg je nog een lekkere rooksmaak in het vlees op deze manier?
Jawel hoor. Deze was even. Quick and dirty. Maar als je hem sous vide tegen het rare aan doet en dan nog even een kwartiertje roken doet en daarna affakkelt, dan heb je genoeg rooksmaak

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-01 09:27
Nu zal ik mij ook maar een melden in dit topic. Heb al een tijdje meegelezen.

Ik was al in het bezit van een OutdoorChef Chelsea 480 C

Een flinke jongen waar ik al flink wat mensen mee gelukkig heb kunnen maken door lekker vlees te bereiden.

Alleen toen had ik nog een flinke tuin tot mijn beschikking. Nu alleen een (veel te klein) balkonnetje.

Inmiddels heb ik daar een Grillchef van Landmann (bij de Lidl vandaag) aan toegevoegd. Past makkelijk op mijn balkonnetje en beter geschikt voor het langzamere garen dan de OutdoorChef.
Daar heb ik deze grill setter voor besteld, hij zou mooi moeten passen.

Dus even het weer voor volgende week afwachten en bedenken wat voor moois en lekkers ik daar op ga klaarmaken.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:23:

[Afbeelding]

En één van vorige weekend, lekker voor de nachtdienst ( en ontbijt voor collega's )
Kipdijcake ( recept op blog ) ( foto's broertje, aangezien ik geen tijd genomen heb daarvoor ;) )
Ik heb deze nu 'nagemaakt' met hier en daar een touch van mezelf
en ik lees op je blog 55 graden en dan uit het blik halen en daarna tot ongeveer 80 graden kern

hoe lang duurde dit verhaal ongeveer?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nou Tony Stone was dus niets. Koud 15 minuten onderweg kregen we al berichten dat het voor food gedeelte afgesloten was op last van de gemeente. Even overlegd wat nu te doen. Toch maar doorgereden.
Ter plekke wat staan kletsen met deelnemers en food leveranciers.
Maar het was een trieste bedoeling. Wat een giga hoeveelheid eten zal daar naar de klote gegaan zijn. Zelfs al draai je vandaag een topdag aan omzet ga je met veel te veel inkoop terug naar huis. Zonde.

Het cancellen was echt wel terecht overigens Vrijdag op zaterdagnacht zijn er 3 tenten de lucht in gegaan, gisteren heb ik ook nog 2 tentdoeken zien sneuvelen. Waren ze niet bezig met bbqen dan waren ze wel bezig met aan de tenten te hangen.

Eind van de dag doorgereden naar Rotterdam om daar bij Black Smoke te eten - yes! Heel veel overeenkomsten (duh) met Black Smoke in Antwerpen. Zowel qua stijl, indeling, sfeer als menukaart. Mijn bbq maatje en ik hebben vrijwel het hele menu gedeeld : vooraf de overloaded nacho sharing platter for two en als hoofd de black’s bbq bonanza 2.0 , als toetje had ik de The heart stopper 3.0 :9
Echt heerlijk gegeten, kwam als een vetgemest varken naar buiten. Enig klein minpuntje : ik was de bob :D

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/09-06-2019/original-89f22a14a2d548e75ab4363a0fd4c296.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/09-06-2019/original-4e2958e1c4f691509005975857d8297a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/09-06-2019/original-599acfc1435f96bae89fc8634aff4f7f.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/09-06-2019/original-24c477eb9f51c8c1488c821cd3d97152.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/09-06-2019/original-e7ac55fd3dc240ba4952f62f6f984e0e.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Koffie op 09-06-2019 08:49 ]

• FreshMaker
  • Niet online
zeroday schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:30:
[...]

Ik heb deze nu 'nagemaakt' met hier en daar een touch van mezelf
en ik lees op je blog 55 graden en dan uit het blik halen en daarna tot ongeveer 80 graden kern

hoe lang duurde dit verhaal ongeveer?
Zoals ik thuis ook altijd roep ....

25 graden :+

Omstandigheden bepalen de tijden
De enige 'science' ( voor ons tweakers ) is dat je van punt A naar punt B moet gaan, dát is de route
De tijd, lengte en hellingsgraad zitten er niet bij ;)

Heb je een andere saus, andere verhouding groenten, taaie of malser vlees, allemaal van invloed op de factor 'tijd'

TL;DR
( om een indicatie te geven, het was ongeveer 1,5 á 2 uur )
En dan nog even half uurtje rusten ( geen noodzaak, maar best warm nog )

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

FreshMaker schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:44:
[...]

Zoals ik thuis ook altijd roep ....

25 graden :+

Omstandigheden bepalen de tijden
De enige 'science' ( voor ons tweakers ) is dat je van punt A naar punt B moet gaan, dát is de route
De tijd, lengte en hellingsgraad zitten er niet bij ;)

Heb je een andere saus, andere verhouding groenten, taaie of malser vlees, allemaal van invloed op de factor 'tijd'

TL;DR
( om een indicatie te geven, het was ongeveer 1,5 á 2 uur )
En dan nog even half uurtje rusten ( geen noodzaak, maar best warm nog )
\;-) het ging me om de indicatie .. dan weet ik wat me vanmiddag te doen staat ;)

• 418O2
Voor de Groningers en mensen die wel eens in Groningen zijn dan een eettip: www.barsmoke.nl

Die ligt in de lijn van black Smoke. Ben er nu twee keer geweest en het is echt een fijne tent met goed eten en ditto bier.

• FreshMaker
  • Niet online
zeroday schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:42:
[...]
\;-) het ging me om de indicatie .. dan weet ik wat me vanmiddag te doen staat ;)
Op tijd beginnen ;)

• Chevy454
  • Niet online
Hier staat het eitje aan en wederom een wijze les gehad.

Om 08.20 de Q aangestoken.
Om 09.00 het vlees erop.
Om 09.30 de Q mooi op 125C
Om 09.35 naar de schoonouders. Omdat de temperatuur een nog stijgende gradient had, iets gesmoord 8)7
Om 11.30 de Q op 68C terug gevonden met het vlees op 57.
Om 12.30 eindelijk weer stabiel op 125C.

Volgende keer dus echt een uur wachten alvorens weg gaan totdat de Q helemaal stabiel is qua regeling.

Het vuur de baas is een leuk boek maar is eerder een print van bbq-nl. Is soms ook wel handig.

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
Wat ik vaak merk op het action ei:

Ding is te zuinig, met de minste airflow stijgt de tempm tot het zo geknepen is dat alles uitgaat.
En dan mag ik de boel opnieuw aansteken. Vermits het zo goed isoleert, zijn de kolen volledig uit tegen de temperatuur merkbaar zakt.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

IceTeaGX schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:16:
[...]

Wat ik vaak merk op het action ei:

Ding is te zuinig, met de minste airflow stijgt de tempm tot het zo geknepen is dat alles uitgaat.
En dan mag ik de boel opnieuw aansteken. Vermits het zo goed isoleert, zijn de kolen volledig uit tegen de temperatuur merkbaar zakt.
je moet ook niet te veel kolen gebruiken. doe je dat wel, steek dan een enkele aan ipv meerdere. dan stijgt de temp minder heftig

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• FreshMaker
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:01:

Het vuur de baas is een leuk boek maar is eerder een print van bbq-nl. Is soms ook wel handig.
Tja, Noskos is ook een van de 'grootste' ( creatiefste ) poster/moderators aldaar :+

Groot gelijk, monetizing je inbreng

@coelho
Even in verwarring met bbqgenootschap en bbqforum :+

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 09-06-2019 17:41 ]

• coelho
  • Laatst online: 26-12-2025
FreshMaker schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:05:
[...]

Tja, Noskos is ook een van de 'grootste' ( creatiefste ) poster/moderators aldaar :+

Groot gelijk, monetizing je inbreng
Sterker, bbq-nl is de website van Noskos. Mijns inziens nog steeds op eenzame hoogte qua uitleg en mooie recepten.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:10
418O2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:37:
[Afbeelding]

Lekker! Dat gooi ik er zo ook op. Mooi stuk van de slager gekregen.

Xbox: Didoekoe

• Joosie200
  • Niet online
Sta nu op pinkpop. Maar wezen grillen op zo'n wegwerpding zoals de meeste campinggangers. Nu ik een kamado gewend ben wat is zo'n wegwerpding toch een stuk rotzooi. Half de briketten gingen maar aan, dus de helft niet kunnen gebruiken. Gelukkig ging het om hamburgers flippen en spiesjes grillen.

En ze adverteren de ggc nog als makkelijk hanteerbaar en zo mee te nemen. Nou was dat maar zo. Denk dat een weber go anywhere of smoky joe een beter idee is voor transporteerbaarheid.

• 418O2
Dwersbongel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Lekker! Dat gooi ik er zo ook op. Mooi stuk van de slager gekregen.
Dat is een goeie deal! :P eet smakelijk!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Perfect gelukt ! .
55 graden aangehouden, vocht afgegoten, daarna weer terug op de BBQ en dan tot ongeveer 75 / 80 graden
ze hebben gesmuld.. naast de 3-2-1 ribs zaten de buikjes al gauw vol ..
enige misrekening was dat de'cake' niet op de action kamado kon ;)
maar goed, dat kon ook op de gas BBQ ;)

• FreshMaker
  • Niet online
Nice, goed om te horen !
zeroday schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:20:
[...]
enige misrekening was dat de'cake' niet op de action kamado kon ;)
Tja, dat had je van te voren kunnen opmeten ;)

Kleine tip, bij Xenos vorkopen ze 'klein' gietijzer
Helaas niet altijd alles, maar zo nu en dan wisselen ze van assortiment.
Zo heb ik een kleine skillet en een kleine sauspan gescoord voor een 4€

Zit nu te wachten op de mini dutch oven en cakeblik ( 10cm doorsnede )

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2025
Vanavond heb ik als test een beenham klaar gemaakt op de Bastard medium. Allemaal goed gelukt alleen het doven gaat volgens mij niet goed.
Zelfs Na het sluiten van de schuif beneden als de Margriet schijf boven gaat de kolen helemaal op. Iemand hier nog tips voor ?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
Woolfy681 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:37:
Vanavond heb ik als test een beenham klaar gemaakt op de Bastard medium. Allemaal goed gelukt alleen het doven gaat volgens mij niet goed.
Zelfs Na het sluiten van de schuif beneden als de Margriet schijf boven gaat de kolen helemaal op. Iemand hier nog tips voor ?
Dan trekt ie toch ergens zuurstof vandaan, schuiven goed dicht gezet?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• 418O2
Dan heb je dus ergens een zuurstof lek. Zie je tijdens de bereiding geen rook uit plekken komen waar het niet vandaan hoort te komen?

• Woolfy681
418O2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:40:
[...]

Dan heb je dus ergens een zuurstof lek. Zie je tijdens de bereiding geen rook uit plekken komen waar het niet vandaan hoort te komen?
Heb hier opgelet, maar zag geen rook waar het niet hoorde. Nou heb ik wel gelezen dat de gietijzeren schijf boven op niet helemaal lucht dicht zou zijn. Zal de volgende keer eens proberen met wat aluminiumfolie daar tussen of het dan beter gaat.

Ben in ieder geval blij dat ik hem niet helemaal vol heb gegooid met kolen.

• Chevy454
  • Niet online
Is het de vernieuwde bastard?

• Woolfy681
Het gaat inderdaad om het 2019 model.
Bedankt voor dit filmpje deze had ik nog niet gevonden.

• Hari-Bo
Best wel een design flaw van het 2019 Bastard model. Dan vraag je je soms wel eens af hoe is dit getest? En om met een stuk alu folie aan de gang te gaan is ook een net niet oplossing.

[ Voor 55% gewijzigd door Hari-Bo op 10-06-2019 08:43 ]

• Woolfy681
Hari-Bo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:43:
Best wel een design flaw van het 2019 Bastard model. Dan vraag je je soms wel eens af hoe is dit getest? En om met een stuk alu folie aan de gang te gaan is ook een net niet oplossing.
Inderdaad voor het geld verwacht je wel iets beters.
Of dat ze net zoals bij de Bge een extra dop meeleveren om hem te doven.
Zal eens kijken of die los te koop zijn.

• Hari-Bo
Woolfy681 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:54:
[...]

Inderdaad voor het geld verwacht je wel iets beters.
Of dat ze net zoals bij de Bge een extra dop meeleveren om hem te doven.
Zal eens kijken of die los te koop zijn.
Persoonlijk zou ik het probleem bij de verkoper leggen. Dan kan die in conclaaf met Fahrenheit 200 voor een structurele oplossing.

• Woolfy681
Hari-Bo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:56:
[...]

Persoonlijk zou ik het probleem bij de verkoper leggen. Dan kan die in conclaaf met Fahrenheit 200 voor een structurele oplossing.
Is inderdaad een goede zal dat eens doen.
En anders ook bastard zelf eens contacten.
Pagina: 1 ... 43 ... 351 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism