418O2 in "AZ feedbacktopic"
Ben ik de enige die niet heel geïnteresseerd is in alle kamados aanbiedingen en leveringen?
Ben ik de enige die niet heel geïnteresseerd is in alle kamados aanbiedingen en leveringen?
Zo lees ik de garantievoorwaarden niet: https://primogrill.nl/garantievoorwaarden/Chevy454 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:10:
[...]
Er zijn nochtans mensen welke na hun 2de firebox geen nieuwe kregen.
Het zijn de kleine letters, want slogans smijten kan iedereen
Ik denk dat een los topic een goed idee is.418O2 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:32:
Dat lijkt me super handig.. Maar krijg je dan niet verschillende temperaturen? Neem aan dat het hoger langer duurt zelfs met de deksel dicht? Het maakt je rooster wel groter op deze manier... HmmmDaan_ schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:51:
[...]
Twee is wel heel krap ;-) Zelf gebruik ik op de Joe Jr. zo nu en dan een BGE Half Moon Grillverhoger Medium.
[Afbeelding]
[ Voor 60% gewijzigd door terracide op 07-06-2019 09:47 ]
Dat is het probleem met die auplex dingen. Mensen verwachten voor 100 euro de kwaliteit van een Komodo Kamado. Dus ik ben het er wel mee eens,418O2 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:32:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
+1 Het is leuk om te shoppen en een leuke aanbieding te scoren. Maar het heeft weinig met BBQen an sich te maken. Misschien een apart BBQ shopping topic oid?418O2 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:32:
[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 07-06-2019 09:50 ]
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Lage prijzen zorgen voor meer kopers en meer interesse in dit topic. AH heeft tienduizenden van die dingen verkocht. Ook aan veel tweakers. Waarschijnlijk als de hype is verdwenen zullen de vragen hierover ook verdwijnen.... Maar een shopping topic is een goed idee.Hari-Bo schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:50:
[...]
+1 Het is leuk om te shoppen en een leuke aanbieding te scoren. Maar het heeft weinig met BBQen an sich te maken. Misschien een apart BBQ shopping topic oid?
PSN: McMillan0984
Dit, in ieder geval, zo doe ik het altijd. Kan prima.Clavat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:56:
Of gewoon de briketten aan 1 kant en vlees met een bakje eronder aan de andere kant?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Ik laat altijd 1/3e van het kolenrooster vrij en dek de rest af. Op het open gedeelte leg ik de briketten. Boven het afgedekte deel leg ik dan het vlees. Ik leg boven de briketten een schaaltje met water, en tussen het vlees en schaaltje leg ik twee bakstenen als hitte schild.Ventilatieschuif van de deksel heb ik aan de andere kant als waar de kolen liggen. Zo gaat de hete lucht en rook niet direct boven de briketten weer het gat uit.Clavat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:56:
Zo vandaag 2 kilo procureur gehaald.
De dry rub alvast gemaakt. om het vlees vanavond in te rubben met alle liefde.
Dan hoop ik dat mijn Ecologic briketten binnen zijn.
Morgenvroeg voor het eerst proberen op de Weber om deze op 110 graden te krijgen.
Alleen twijfel ik of ik het rooster moet gaan inpakken met aluminiumfoli en of ik ook echt een hite schild moet maken bij het vlees op de bbq.
Het ene recept zegt van wel en de andere zegt weer van niet?
Wat kan ik het beste doen i.d.d het rooster inpakken en waar de briketten liggen niet zodat de luchtstroom echt maar 1 kant op kan?
En dan ook een scheiding maken met foli bij het vlees?
Of gewoon de briketten aan 1 kant en vlees met een bakje eronder aan de andere kant?
Topaankoop.Tiwazz schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:10:
Vandaag m'n eerste 'echte' bbq gekocht had al een weber spirit e210 waar ik wel eens wat ribs op deed icm een smokerbox maar nu een nieuw model master touch staan! Alleen helaas nog in de doos.
Kan niet wachten om wat low en slow te gaan doen en de Q te leren kennen.
Mijn Weber is eigenlijk semi permanent zo ingericht als je kan zien in deze linkClavat schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:56:
Alleen twijfel ik of ik het rooster moet gaan inpakken met aluminiumfoli en of ik ook echt een hite schild moet maken bij het vlees op de bbq.
Het ene recept zegt van wel en de andere zegt weer van niet?
Wat kan ik het beste doen i.d.d het rooster inpakken en waar de briketten liggen niet zodat de luchtstroom echt maar 1 kant op kan?
En dan ook een scheiding maken met foli bij het vlees?
We komen hier voor ervaringen met BBQterracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:53:
[...]
Lage prijzen zorgen voor meer kopers en meer interesse in dit topic. AH heeft tienduizenden van die dingen verkocht. Ook aan veel tweakers. Waarschijnlijk als de hype is verdwenen zullen de vragen hierover ook verdwijnen.... Maar een shopping topic is een goed idee.
Zit natuurlijk wel wat verschil. Als ik er wat op heb liggen dan heb ik in beide een igrill probe zitten. Om de kerntemperatuur in de gaten te houden. Dat werkt prima. Netjes de deksel dicht houden dan ;-)terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:36:
[...]
Dat lijkt me super handig.. Maar krijg je dan niet verschillende temperaturen? Neem aan dat het hoger langer duurt zelfs met de deksel dicht? Het maakt je rooster wel groter op deze manier... Hmmm
[ Voor 4% gewijzigd door Daan_ op 07-06-2019 10:50 ]
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
hoger is warmerterracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 09:36:
[...]
Dat lijkt me super handig.. Maar krijg je dan niet verschillende temperaturen? Neem aan dat het hoger langer duurt zelfs met de deksel dicht? Het maakt je rooster wel groter op deze manier... Hmmm
Right natuurlijk... andersomFreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:55:
[...]
hoger is warmer
Moet je wel rekening mee houden, maar het scheelt geen tientallen graden natuurlijk
Een beetje zelf knutselen, plaatstaal en haakseslijperkoesie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:45:
[...]
Mijn Weber is eigenlijk semi permanent zo ingericht als je kan zien in deze link
Maar als drip pan gebruik ik een los vel alu folie, die ik vervang als het te vies is.

Met het risico dat @Gonadan getriggerd wordtterracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:00:
[...]Right natuurlijk... andersomIk moet ook probes aanschaffen, dat lijkt me ideaal
[ Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 11:07 ]
Niet allemaalFreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:47:
[...]
We komen hier voor ervaringen met BBQ
Dus de aanschaf hebben we al gehad.
Nu is het net Google analytics, interesse in iets ... hier heb je een waterval aan aanbiedingen die je toch niet nodig hebt
Ervaring ja, maar opsommen van kortingen e.d gaat na de 30e opmerking wel vervelen, en ten koste van ervaringen.Rodvil76 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:17:
[...]
Niet allemaal![]()
Ik hoop uit de ervaringen van de mensen hier een keuze te kunnen maken
Dat kan ik van de zoveelste moinkballs of ribbetjes ook zeggen. Voor resultaten van de bbq heb je andere topics als wat eten we vandaag. Pizza maken heeft ook een eigen topic.FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:19:
[...]
Ervaring ja, maar opsommen van kortingen e.d gaat na de 30e opmerking wel vervelen, en ten koste van ervaringen.
I know
Dat was ook de opzet toen ik ooit begon met het topic.Tips 'n tricks om je bbq te customizen, passende onderdelen/accessoires vinden bij een bepaald type q daar vind ik dit topic ideaal voor.
[ Voor 30% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 13:15 ]
het is ook gewoon een beetje de kunst van het zelf leren filteren. Ik moet zeggen dat ik me totaal niet stoor aan bepaalde threads binnenin de master. Ik kan voor mezelf heel goed filteren wat ik wel en wat ik niet wil volgen. het versnipperen van threads daar heb ik wat meer last van want als ik dan wil zoeken moet ik op meerdere plekken terecht. Maar goed .. zoeken is ooit iets waar ik een wereldreis mee won dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen .. (en dat is een geheel ander onderwerp)Joosie200 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:09:
[...]
Dat kan ik van de zoveelste moinkballs of ribbetjes ook zeggen. Voor resultaten van de bbq heb je andere topics als wat eten we vandaag. Pizza maken heeft ook een eigen topic.
Tips 'n tricks om je bbq te customizen, passende onderdelen/accessoires vinden bij een bepaald type q daar vind ik dit topic ideaal voor.
There are no secrets, only information you do not yet have
Amenzeroday schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:55:
[...]
het is ook gewoon een beetje de kunst van het zelf leren filteren. Ik moet zeggen dat ik me totaal niet stoor aan bepaalde threads binnenin de master. Ik kan voor mezelf heel goed filteren wat ik wel en wat ik niet wil volgen. het versnipperen van threads daar heb ik wat meer last van want als ik dan wil zoeken moet ik op meerdere plekken terecht. Maar goed .. zoeken is ooit iets waar ik een wereldreis mee won dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen .. (en dat is een geheel ander onderwerp)
Tijd voor een nieuwe sig..
threads binnen de master. Als alle subthreads nou een eigen tag krijgen, bijv. "koopadvies" of " recept" etc en je zorgt dat elke post minstens ergens bij hoort kan je filteren door te zeggen ik alles behalve "koopadvies" zien. Gewoon dat je maar uit 2 of 3 tags kan kiezen die door een TS of moderator zijn bedacht. Maar ja.. dan moet iedereen wel netjes zijn posts gaan taggen... en dat wordt misschien wel weer te moeilijk voor sommigen.zeroday schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:55:
[...]
het is ook gewoon een beetje de kunst van het zelf leren filteren. Ik moet zeggen dat ik me totaal niet stoor aan bepaalde threads binnenin de master. Ik kan voor mezelf heel goed filteren wat ik wel en wat ik niet wil volgen. het versnipperen van threads daar heb ik wat meer last van want als ik dan wil zoeken moet ik op meerdere plekken terecht. Maar goed .. zoeken is ooit iets waar ik een wereldreis mee won dus wat dat betreft hoor je mij niet klagen .. (en dat is een geheel ander onderwerp)
Preach.
Tof! liep er bij de 47 een hele tijd over na te denken ook zon plaat/inset/divider te maken, nu die is vervangen door de 57 eerst maar eens kijken of het daar ook nodig is. Had ook nog het idee om voor de smokey joe een algehele deflector te maken, dus een stuk staal tussen kooltjes en rooster, zodat het hele rooster indirect wordt.FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:04:
[...]
Een beetje zelf knutselen, plaatstaal en haakseslijper
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo heeft het bij mij 3 jaar gestaan
[...]
Met het risico dat @Gonadan getriggerd wordt
Maar ikea heeft prima probes ( al zijn ze wel solo uitgevoerd )
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Je staat nu eigenlijk gewoon een heel bbq-forum te beschrijventerracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:15:
[...]
threads binnen de master. Als alle subthreads nou een eigen tag krijgen, bijv. "koopadvies" of " recept" etc en je zorgt dat elke post minstens ergens bij hoort kan je filteren door te zeggen ik alles behalve "koopadvies" zien. Gewoon dat je maar uit 2 of 3 tags kan kiezen die door een TS of moderator zijn bedacht. Maar ja.. dan moet iedereen wel netjes zijn posts gaan taggen... en dat wordt misschien wel weer te moeilijk voor sommigen.
Zo ben ik een tijdje op de NL bbqforums actief geweest, maar daar gaat het net zoKoffie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:00:
[...]
Je staat nu eigenlijk gewoon een heel bbq-forum te beschrijven
Als je bedoeld voor de GGC die hebben ze gewoonJoosie200 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:32:
Bestaan er ook onderstellen voor de kamado 15 inch varianten? Zie ze bij uitstek voor de large varianten logischerwijs. Maar het is nog de makkelijkste manier om hem weg te kunnen rollen naar de schuur. Mijn huidige dhz oplossing met mijn Bjorkudden mod en wieltjes is niet je van het.

[ Voor 16% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 17:59 ]
Haha om eerlijk te zijn ken ik dat forum niet!Koffie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:00:
[...]
Je staat nu eigenlijk gewoon een heel bbq-forum te beschrijven
Dat sluit precies aan maar die is zeker niet uit te rusten met wieltjes?koesie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 17:51:
[...]
Als je bedoeld voor de GGC die hebben ze gewoon
https://www.grillguru.nl/...-level-stand-for-compact/

Dat ziet er beter uit ja, die gaan we de volgende keer maken.FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:05:
Tuinkruiden zijn inderdaad wel te licht voor iets als spek
Ik zou magic dust opzoeken, en zelf maken
Heb je gelijk een idee hoe dat werkt

[ Voor 18% gewijzigd door terracide op 07-06-2019 18:22 ]
Op de blauwe ogen van de leverancierschevsticks schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:26:
In hoeverre moet ik overigens geloven dat er in m'n grizzly grill cordieriet zit ipv klei?

[ Voor 50% gewijzigd door FreshMaker op 07-06-2019 18:34 ]
Zo'n vermoeden had ik al ja.FreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:27:
[...]
Op de blauwe ogen van de leveranciers
In mijn GrillGuru Large zat het vorig jaar ook, maar dit jaar niet terug te vinden als bestandsdeel
Het maakt overigens voor het gebruik geen verschil.
Het zou wat steviger zijn, maar een gezond persoon gaat niet met hamers op een hete ketel tikken, mag ik aannemen
Controleer wel de voorwaarden - registreer hem op tijd !chevsticks schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:32:
[...]
Zo'n vermoeden had ik al ja.
En met 10 jaar garantie zal het allemaal wel loslopen, en zo niet een mooie reden voor een nieuwe
Nou dan hebben we komend jaar in elk geval geen hinder. Bij al deze kamado dingen krijg ik steeds flashbacks aan een event op een ander forum.Misha schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:37:
Vind het een beetje nutteloos. Het is slechts met periodes ff een hot topic. Nu eventjes extra vanwege de AH actie. Maar het houdt dit topic ook lekker levend. Ik vind het al erg jammer dat de WGA een eigen topic heeft. Op die manier verspreid je het veel te veel
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Volgens mij heb je een doos zeer mooi braai-hout gekregenchevsticks schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 18:04:
Helemaal vergeten m'n 1e probeersel te posten:
De 1e verassing kwam toen ik de doos met houtskool open deed:
[Afbeelding]
duidelijk niet lang genoeg in het vuur gelegenSnel naar de lokale slager gegaan, die had gelukkig ook houtskool. (en de heren van de houtskool webshop hadden een dag later direct de goede doos geleverd).
[Afbeelding]
Daar gaan we dan
[Afbeelding]
Paar uurtjes later, inmiddels op 50 graden kern temp
[Afbeelding]
77 graden
[Afbeelding]
Hij smaakte me prima voor een 1e keer. Volgende keer alleen een andere rub proberen, deze tuinkruiden rub was niet zo m'n ding. Hou van iets meer pit.
Ik hou me aanbevolen voor een lekker buikspek rubje
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ja de kip komt richting pulled-chicken, de hele boel wordt netjes bij elkaar gebracht door de rub en groenten.franssie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:52:
@FreshMaker soort variant op de Shepherds Pie, zie er smakelijk uit!
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Had een kleine 500 gram bavette 2 cm dik door de helft gesneden qua dikte.franssie schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 21:38:
@Quadradial ziet er mooi uit, hoe dik of dun heb je het vlees gesneden? En heb je het met keukentouw opgebonden? Lijkt me mooi om eens zelf te maken.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
The S in IOT stands for security.

[ Voor 0% gewijzigd door HYM1100S op 08-06-2019 14:11 . Reden: Typo ]
Hallelujah! Bring it all together!Misha schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:37:
[...]
Preach.
Vind het een beetje nutteloos. Het is slechts met periodes ff een hot topic. Nu eventjes extra vanwege de AH actie. Maar het houdt dit topic ook lekker levend. Ik vind het al erg jammer dat de WGA een eigen topic heeft. Op die manier verspreid je het veel te veel
En ik ken juist weer voorbeelden dat door alles maar te splitsen, het uiteindelijk uitsterft. Zo kennen we allemaal voorbeelden die onze standpunten ondersteunen.Chevy454 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 19:32:
[...]
Nou dan hebben we komend jaar in elk geval geen hinder. Bij al deze kamado dingen krijg ik steeds flashbacks aan een event op een ander forum.
Iemand die direct bij BK subs een sub kocht, en problemen had. Die persoon dacht even dat de NL importeur op HT forum ging helpen, welke geen cent gezien heeft maar wel even alle risico mag dragen.
Een ketel vergelijken met een action ei of "klagen" dat een ei van 250 euro niet dezelfde kwaliteit of garantie heeft als een Komodo Kamado. Daar heeft 97% van de mensen hier geen behoefte aan.
Nu kunnen we het weer fijn over BBQ hebben. Eventuele hardware. Maar voor de aankoop lekker in een ander topic.
Wat gaat er zondag op ?zeef schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:51:
[...]
Hallelujah! Bring it all together!
Vandaag de Lidl kamdo ontvangen... zondag maar eens rustig mee gaan spelen proberen.
Oei, is dat vandaag? Het weer is niet optimaal, maar het is hier wel praktisch om de hoek. Twijfel, twijfel, twijfelKoffie schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:15:
Iemand vandaag nog naar Tony Stone in Hoofddorp ?
Straks even die kant op, lekker rondlopen, kijken en dingen proeven. Eind van de dag naar Black Smoke Rotterdam![]()
[...]
Wat gaat er zondag op ?
[ Voor 9% gewijzigd door Misha op 08-06-2019 09:33 ]
Allereerst, welkomHYM1100S schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 22:37:
Heb in beide gevallen de Slowroller gebruikt en dat ging uitstekend. Heb het nog niet zonder geprobeerd dus kan nog niet zeggen of die het verschil maakt.

Morgen ook nog hoorMisha schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:28:
[...]
Oei, is dat vandaag? Het weer is niet optimaal, maar het is hier wel praktisch om de hoek. Twijfel, twijfel, twijfel
Hmmm. Ik wil wel erg graag. Maar moet even kijken hoe ik het met de kleine ga doen
[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2019 10:45 ]

[ Voor 52% gewijzigd door NeutraleTeun op 08-06-2019 13:07 ]
ThanksFreshMaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 09:42:
[...]
Allereerst, welkom
Die Sloroller ziet er wel interessant uit, moet ik zeggen
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
https://www.kamadojoe.com...pecialty-tools/sloroller/
Het stuk vlees is ingebonden met touw maar in een plastic wit groot schaaltje in de diepvries ingevroren, zit dus geen plastic zak rond die waterdicht is.CodeIT schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:49:
[...]
Ik laat zo'n stuk meestal ontdooien in een grote bak koud water als deze nog goed is verpakt. Meestal een grote pan of een emmer.
Overigens kun je pulled pork het beste doorgaren tot je er met een prikker (of je thermometer) in kan prikken zonder weerstand te voelen. Dat lukt meestal bij een kerntemperatuur vanaf 88 graden. Bij mij was het de laatste keer pas bij 92 graden.
Ik zal dit proberen...FreshMaker schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 07:40:
[...]
in een schaal en plastic zak in de koelkast laten ontdooien.
Kan zomaar 24/48u duren natuurlijk
Begrepen, klinkt logisch, maar goed, je gaat op zoek naar je fouten van de vorige keer natuurlijk. ThanksNOOITin de magnetron tegen de tijd dat de hele buts ontdooit is, is de buitenkant al gaar ( ontsnappende stoom )
Mja, ik had toen het idee "rustig aan" en met de bluetooth thermometer er in zal ik wel zien wanneer de temp oploopt. Ik heb een Weber GBS 57cm. Ik heb de vorige keer de snake method gebruikt en briketten 2 x 2 in een slang.Langzaam op de weber laten ontdooien ?
Hoe, met warmte eronder ?
Zelfde idee, tegen de tijd dat de binnenkant gaar is, is de buitenkant te lang in de warmte geweest.
[ Voor 26% gewijzigd door HyperBart op 08-06-2019 14:55 ]
Kan zomaar zijn dat je net in een stukje bindweefsel zat dan, wat al was weggesmolten.NeutraleTeun schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 11:21:
Ik heb er maar even een 2e thermometer ingestoken. Ik zat na een uur al op 80 graden. Blijkbaar zit ik net in een verkeerd stukje, of dat ding heeft kuren.
nu 5 uur verder - temp 54cClavat schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:42:
Nou mijn stuk ligt erop.
Bijna 2 uur verder en heb al een kern temperatuur van 46 graden en een ketel temperatuur van ongeveer 105 graden.
[ Voor 63% gewijzigd door FreshMaker op 08-06-2019 15:56 ]
K to the KillaZ
Nee nee hij heeft net de 92 aangetikt. Dus nu komt de kwelling..FreshMaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 15:43:
Ik verbaasde me over de werkbaarheid van de blauwe quebrancha
5u spareribs en bijna 2u met mijn kip, en amper 1/3e verbruikt
Het steekt iets moeilijker aan, maar is daarna wel super.
Zeker in vergelijk met de vorige, dammers horeca ( 15kilo )
[...]
Kan zomaar zijn dat je net in een stukje bindweefsel zat dan, wat al was weggesmolten.
Dan wordt op die plek de temperatuur wel heel hoog ineens, ja
[...]
nu 5 uur verder - temp 54c??
Valt toch wel mee ....Clavat schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:38:
[...]
Nee nee hij heeft net de 92 aangetikt. Dus nu komt de kwelling..
Had ongeveer 1,30 uur in de koelbox gezeten.FreshMaker schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 17:40:
[...]
Valt toch wel mee ....
In folie en handdoek, en dan in een koelbox ongeveer 30 minuten per kilo gewicht.
( en dan nog steeds te warm om met blote handen te pullen)
Dat is iets wat ik ook wil proberen. Maar mijn vrouw vermoord me als ik een picanha verkloot. Zelfs vreemdgaan is dan minder erg (geen ervaring mee overigens418O2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:37:
[Afbeelding]
Vandaag picanha gemaakt, sous vide eerst en daarna affalkelen
[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 08-06-2019 21:37 ]
Jawel hoor. Deze was even. Quick and dirty. Maar als je hem sous vide tegen het rare aan doet en dan nog even een kwartiertje roken doet en daarna affakkelt, dan heb je genoeg rooksmaakChevy454 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 21:37:
[...]
Dat is iets wat ik ook wil proberen. Maar mijn vrouw vermoord me als ik een picanha verkloot. Zelfs vreemdgaan is dan minder erg (geen ervaring mee overigens).
Krijg je nog een lekkere rooksmaak in het vlees op deze manier?
Ik heb deze nu 'nagemaakt' met hier en daar een touch van mezelfFreshMaker schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 20:23:
[Afbeelding]
En één van vorige weekend, lekker voor de nachtdienst ( en ontbijt voor collega's )
Kipdijcake ( recept op blog ) ( foto's broertje, aangezien ik geen tijd genomen heb daarvoor)

[ Voor 19% gewijzigd door Koffie op 09-06-2019 08:49 ]
Zoals ik thuis ook altijd roep ....zeroday schreef op zondag 9 juni 2019 @ 08:30:
[...]
Ik heb deze nu 'nagemaakt' met hier en daar een touch van mezelf
en ik lees op je blog 55 graden en dan uit het blik halen en daarna tot ongeveer 80 graden kern
hoe lang duurde dit verhaal ongeveer?
\;-) het ging me om de indicatie .. dan weet ik wat me vanmiddag te doen staatFreshMaker schreef op zondag 9 juni 2019 @ 10:44:
[...]
Zoals ik thuis ook altijd roep ....
25 graden
Omstandigheden bepalen de tijden
De enige 'science' ( voor ons tweakers ) is dat je van punt A naar punt B moet gaan, dát is de route
De tijd, lengte en hellingsgraad zitten er niet bij
Heb je een andere saus, andere verhouding groenten, taaie of malser vlees, allemaal van invloed op de factor 'tijd'
TL;DR
( om een indicatie te geven, het was ongeveer 1,5 á 2 uur )
En dan nog even half uurtje rusten ( geen noodzaak, maar best warm nog )
Op tijd beginnenzeroday schreef op zondag 9 juni 2019 @ 11:42:
[...]
\;-) het ging me om de indicatie .. dan weet ik wat me vanmiddag te doen staat
Wat ik vaak merk op het action ei:
je moet ook niet te veel kolen gebruiken. doe je dat wel, steek dan een enkele aan ipv meerdere. dan stijgt de temp minder heftigIceTeaGX schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:16:
[...]
Wat ik vaak merk op het action ei:
Ding is te zuinig, met de minste airflow stijgt de tempm tot het zo geknepen is dat alles uitgaat.
En dan mag ik de boel opnieuw aansteken. Vermits het zo goed isoleert, zijn de kolen volledig uit tegen de temperatuur merkbaar zakt.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Tja, Noskos is ook een van de 'grootste' ( creatiefste ) poster/moderators aldaarChevy454 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 13:01:
Het vuur de baas is een leuk boek maar is eerder een print van bbq-nl. Is soms ook wel handig.
[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 09-06-2019 17:41 ]
Sterker, bbq-nl is de website van Noskos. Mijns inziens nog steeds op eenzame hoogte qua uitleg en mooie recepten.FreshMaker schreef op zondag 9 juni 2019 @ 14:05:
[...]
Tja, Noskos is ook een van de 'grootste' ( creatiefste ) poster/moderators aldaar
Groot gelijk, monetizing je inbreng
Lekker! Dat gooi ik er zo ook op. Mooi stuk van de slager gekregen.418O2 schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 19:37:
[Afbeelding]
Vandaag picanha gemaakt, sous vide eerst en daarna affalkelen
Xbox: Didoekoe
Dat is een goeie deal!Dwersbongel schreef op zondag 9 juni 2019 @ 15:11:
[...]
Lekker! Dat gooi ik er zo ook op. Mooi stuk van de slager gekregen.
Perfect gelukt ! .
Nice, goed om te horen !zeroday schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:20:
[...]Perfect gelukt ! .
Tja, dat had je van te voren kunnen opmetenzeroday schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:20:
[...]
enige misrekening was dat de'cake' niet op de action kamado kon
Dan trekt ie toch ergens zuurstof vandaan, schuiven goed dicht gezet?Woolfy681 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:37:
Vanavond heb ik als test een beenham klaar gemaakt op de Bastard medium. Allemaal goed gelukt alleen het doven gaat volgens mij niet goed.
Zelfs Na het sluiten van de schuif beneden als de Margriet schijf boven gaat de kolen helemaal op. Iemand hier nog tips voor ?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dan heb je dus ergens een zuurstof lek. Zie je tijdens de bereiding geen rook uit plekken komen waar het niet vandaan hoort te komen?Woolfy681 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:37:
Vanavond heb ik als test een beenham klaar gemaakt op de Bastard medium. Allemaal goed gelukt alleen het doven gaat volgens mij niet goed.
Zelfs Na het sluiten van de schuif beneden als de Margriet schijf boven gaat de kolen helemaal op. Iemand hier nog tips voor ?
Heb hier opgelet, maar zag geen rook waar het niet hoorde. Nou heb ik wel gelezen dat de gietijzeren schijf boven op niet helemaal lucht dicht zou zijn. Zal de volgende keer eens proberen met wat aluminiumfolie daar tussen of het dan beter gaat.418O2 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:40:
[...]
Dan heb je dus ergens een zuurstof lek. Zie je tijdens de bereiding geen rook uit plekken komen waar het niet vandaan hoort te komen?
Is het de vernieuwde bastard?Woolfy681 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 00:37:
Het gaat inderdaad om het 2019 model.Chevy454 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 02:04:
[...]
Is het de vernieuwde bastard?
[YouTube: Bastard 2019 gaat niet uit?]
[ Voor 55% gewijzigd door Hari-Bo op 10-06-2019 08:43 ]
Inderdaad voor het geld verwacht je wel iets beters.Hari-Bo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:43:
Best wel een design flaw van het 2019 Bastard model. Dan vraag je je soms wel eens af hoe is dit getest? En om met een stuk alu folie aan de gang te gaan is ook een net niet oplossing.
Persoonlijk zou ik het probleem bij de verkoper leggen. Dan kan die in conclaaf met Fahrenheit 200 voor een structurele oplossing.Woolfy681 schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:54:
[...]
Inderdaad voor het geld verwacht je wel iets beters.
Of dat ze net zoals bij de Bge een extra dop meeleveren om hem te doven.
Zal eens kijken of die los te koop zijn.
Is inderdaad een goede zal dat eens doen.Hari-Bo schreef op maandag 10 juni 2019 @ 08:56:
[...]
Persoonlijk zou ik het probleem bij de verkoper leggen. Dan kan die in conclaaf met Fahrenheit 200 voor een structurele oplossing.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq