Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 352 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 17:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Chevy454 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:29:
[...]

Maar geen feedback van de KJ dealer?
Nee, nog niet, maar de vorige keer duurde het ook maanden voordat ik de vervangende onderdelen binnen kreeg. Die Woo is misschien niet goedkoop. Hij is wel sneller hier :+

Vooral die opstaande randjes lijken me wel handig als ik houtskool wil toevoegen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:06:
[...]

Maar wat wil je opgemeten hebben
Paar pagina's terug was er een discussie dat als het rek op een heat deflector staat oid dat hij hoger meer ruimte heeft dan nu en in principe groter kan zijn. Ik wil graag weten wat er maximaal voor grillrooster in kan als ie zo hoog mogelijk staat bijna gelijk aan de rand van de onderkant zeg maar.

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb 2 vragen

1.Weet iemand of de nieuwe plate setter van de bastard en de in 2’en te delen kolenmand al ergens te bestellen is?

2. Gaan jullie bij ribeye op een kamado altijd voor een directe sear en daarna rustig laten garen of voor de reverse sear? En als je de directe methode kiest, laat je dan de temp eerst zakken na dichtschroeien inclusief plate setter voordat je het vlees weer erop legt voor het rustig garen tot gewenste kerntemp?

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Broabander schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:16:
Iemand die iets kan zeggen over het scharnier van het kleine Lidl eitje in vergelijking met het Action/Auplex eitje?

Zoals het eruit ziet heeft het Lidl dingetje namelijk wel een scharnier met veren, en niet zo’n lullig stangetje om de deksel omhoog te houden.

https://www.lidl-shop.nl/...15YwIREAQYASABEgLE_fD_BwE

Iemand die hem heeft? Zit hem te overwegen voor wat ‘low & slow’
Een vergelijking met een ander eitje kan ik niet maken, maar het ziet en voelt wel vrij degelijk.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DisWBIx.jpg?1

• terracide
Die lidl kamado lijkt me beter dan die van de Action/Blokker. Leuk ding

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Broabander schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:16:
Zoals het eruit ziet heeft het Lidl dingetje namelijk wel een scharnier met veren, en niet zo’n lullig stangetje om de deksel omhoog te houden.
Wat is er met dat stangetje? Het is niet dat de dome 10kg weegt.

Dat stangetje blokkeert effectief. Soms ook wel fijn.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

terracide schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:57:
[...]

Paar pagina's terug was er een discussie dat als het rek op een heat deflector staat oid dat hij hoger meer ruimte heeft dan nu en in principe groter kan zijn. Ik wil graag weten wat er maximaal voor grillrooster in kan als ie zo hoog mogelijk staat bijna gelijk aan de rand van de onderkant zeg maar.
Dus gewoon de diameter van het ei onderkant binnen in ? Van links naar rechts

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 08:00
Chevy454 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:35:
[...]

Wat is er met dat stangetje? Het is niet dat de dome 10kg weegt.

Dat stangetje blokkeert effectief. Soms ook wel fijn.
Het gaat niet per se dat het inderdaad gewicht moet houden, maar om gewoon met een hand/beweging de klep open en dicht te doen met een bord vlees in je handen ipv dat je met een hand de klep vast moet houden en met de andere het (al dan niet hete) stangetje met vingers/een tang dicht moet klappen.

Verwijderd

Dat gaat toch nooit lekker werken ..

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-01 18:52
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:42:
[...]

Dus gewoon de diameter van het ei onderkant binnen in ? Van links naar rechts
Volgens mij gewoon diameter van het ei als die geopend is. Totaal mogelijk grill oppervlakte.

Weet alleen niet of je daar iets mee wint. Het deksel gaat gelijk in bolling lopen, waardoor je die maximale oppervlakte toch niet kunt gebruiken in gesloten toestand?

• terracide
NeutraleTeun schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:55:
[...]

Volgens mij gewoon diameter van het ei als die geopend is. Totaal mogelijk grill oppervlakte.

Weet alleen niet of je daar iets mee wint. Het deksel gaat gelijk in bolling lopen, waardoor je die maximale oppervlakte toch niet kunt gebruiken in gesloten toestand?
Exact. Nee dat klopt maar maar voor een keer burgers en dat soort dingen is dat wel goed. Zo groot is die bolling niet meteen.

Verwijderd

meet hem zo voor je op

• M4uSzi
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-02-2021
Sbakker1982 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:58:
Ik heb 2 vragen

1.Weet iemand of de nieuwe plate setter van de bastard en de in 2’en te delen kolenmand al ergens te bestellen is?

2. Gaan jullie bij ribeye op een kamado altijd voor een directe sear en daarna rustig laten garen of voor de reverse sear? En als je de directe methode kiest, laat je dan de temp eerst zakken na dichtschroeien inclusief plate setter voordat je het vlees weer erop legt voor het rustig garen tot gewenste kerntemp?
https://www.rookovens-onl...arge-multi-level-systeem/

https://www.rookovens-onl...coal-basket-medium-large/

PSN - M4uSzi // -

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vrouwlief keek me een beetje met draaiende ogen aan, maar net via MP een weber 57cm (met easy-clean maar met het lullige schoteltje) gekocht voor een bedrag waar ik het niet voor kon laten.
Nu twijfelen wat ik doe : het easy-clean mechanisme proberen om te zetten naar de Jamie Oliver 57, of de Jamie eruit en de Weber houden.
Heb al een Weber 47 met easyclean en ingebouwde as-emmer en daar ben ik zeeeer tevreden over.

De Jamie bevalt ook, maar heeft 2 nadelen:
- Geen easyclean
- Lucht aanvoer sluit bij lange na niet zo goed als bij een weber met easy-clean waardoor deze in de praktijk langzaam alle kooltjes opbrand/smeult na einde sessie.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Doorsnee 35.8cm bolling deksel begint bij 6/7 cm

• terracide
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:32:
Doorsnee 35.8cm bolling deksel begint bij 6/7 cm
Bedankt voor de moeite!! Dat geeft opties!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:36
Broabander schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:49:
[...]

Het gaat niet per se dat het inderdaad gewicht moet houden, maar om gewoon met een hand/beweging de klep open en dicht te doen met een bord vlees in je handen ipv dat je met een hand de klep vast moet houden en met de andere het (al dan niet hete) stangetje met vingers/een tang dicht moet klappen.
Dit was voor mij inderdaad een reden om voor de Lidl versie te gaan en niet voor de Action. En ik moet zeggen dat het prima werkt (al heb ik geen ervaring met de action variant dus kan niet vergelijken).
Tevens leek het mij wel een voordeel dat de Lidl versie geglazuurd is.

Inmiddels heb ik hem een paar keer gebruikt, niet voor low en slow want heb nog geen plate setter gefabriceerd, maar voor wat burgers en dat soort spul.
De WGA zal ik vast ook wel blijven gebruiken, maar ik ben hier toch wel erg tevreden mee.

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
HyperBart schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:44:
Door omstandigheden heb ik 3kg procureur moeten invriezen die ik normaal onmiddellijk wou gebruiken de dag er na voor pulled pork te maken.

Vorige keer was het hetzelfde: moeten invriezen en toen ben ik er in geslaagd om mooie roze randjes van het smoken te krijgen maar ondanks een warme kerntemperatuur was het vlees vanbinnen gaar maar niet te pullen. Toen heb ik het vlees zachtjes laten ontdooien op de Weber.

Hoe pak ik het nu best aan? Het is een stevige klomp nu natuurlijk, laat ik die X dagen in de koelkast liggen of eerst even in microgolfoven of? Een goede uitleg mag, ik sta open voor alle feedback :) .
in een schaal en plastic zak in de koelkast laten ontdooien.
Kan zomaar 24/48u duren natuurlijk

NOOIT ;) in de magnetron tegen de tijd dat de hele buts ontdooit is, is de buitenkant al gaar ( ontsnappende stoom )

Langzaam op de weber laten ontdooien ?
Hoe, met warmte eronder ?
Zelfde idee, tegen de tijd dat de binnenkant gaar is, is de buitenkant te lang in de warmte geweest.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-01 22:37
Ik ontdooi het vlees vaak in een grote bak met water en dan in de koelkast. Heb het nooit getest, maar volgens mij ontdooit het dan sneller omdat het direct contact heeft. Wel het water een paar keer tussendoor vervangen.

En als je low & slow gaat, dan is het denk ik niet desastreus als de kern nog een beetje bevroren is. De temperatuur staat zo laag dat hij langzaam op temperatuur komt

• FreshMaker
  • Niet online
Misha schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:10:
Ik ontdooi het vlees vaak in een grote bak met water en dan in de koelkast. Heb het nooit getest, maar volgens mij ontdooit het dan sneller omdat het direct contact heeft. Wel het water een paar keer tussendoor vervangen.

En als je low & slow gaat, dan is het denk ik niet desastreus als de kern nog een beetje bevroren is. De temperatuur staat zo laag dat hij langzaam op temperatuur komt
Zolang het temperatuurs-verschil maar niet te groot wordt
Biefstukje op een metalen plaat voor je gaat bereiden is geen probleem, dat is een half uurtje
Maar 3 kilo vlees uit de koeling laten ... ik ben niet bang aangelegd, maar ik doe het ook niet.

Dan inderdaad de bak water ( of niet ) maar altijd in de koelkast ontdooien.

* FreshMaker moet altijd lachen om de opmerkingen "ik had weinig tijd, dus ....."
Regelmatig in de restaurants waar ik gewerkt heb, tegen gasten gezegd dat ze dan beter doorlopen naar de Febo.

Neem je product serieus, het verdiend het ;)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Indien mogelijk : neem 2 dagen voor je PP.
Eind vd middag erop, tegen de tijd dat je naar bed gaat eraf. Inwikkelen in alufolie, handdoek erom en in een koelbox leggen.
De volgende dag weer op de Q, rustig op temperatuur laten komen en een goede 92-95 graden aan laten tikken. Valt uit elkaar als je er naar kijkt.

Al een paar keer een dik stuk procureur op de q gelegd wat aan de buitenzij al zacht/ontdooid was maar in d kern niet te meten was (dus onder de 0). Gewoon erop leggen, komt vanzelf goed.

Verwijderd

FreshMaker schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:08:
[...]

Zolang het temperatuurs-verschil maar niet te groot wordt
Biefstukje op een metalen plaat voor je gaat bereiden is geen probleem, dat is een half uurtje
Maar 3 kilo vlees uit de koeling laten ... ik ben niet bang aangelegd, maar ik doe het ook niet.

Dan inderdaad de bak water ( of niet ) maar altijd in de koelkast ontdooien.

* FreshMaker moet altijd lachen om de opmerkingen "ik had weinig tijd, dus ....."
Regelmatig in de restaurants waar ik gewerkt heb, tegen gasten gezegd dat ze dan beter doorlopen naar de Febo.

Neem je product serieus, het verdiend het ;)
+1 en anders lekker naar de M gaan ...

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09-2025
Koffie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:09:
De volgende dag weer op de Q, rustig op temperatuur laten komen en een goede 92-95 graden aan laten tikken. Valt uit elkaar als je er naar kijkt.
Laat je hem dan in de folie of uit de folie ?

FUMES et CARNES

• FreshMaker
  • Niet online
Iusedto schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:30:
[...]

Geheel naar keuze, niet in folie duurt het gewoon een paar uur langer.
Qua eindresultaat is het hetzelfde

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Iusedto schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:30:
[...]

In de folie, zodat de sappen rondom de procureur blijven.
Je pakt 'm die eerste dag niet direct in, pas vanaf een graad of 60-65

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 11:02
terracide schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:44:
[...]

Dat is wel een hoop geld. En het blijft een M. Ik denk dat je beter een Auplex large voor 499 kan kopen maar dat mijn persoonlijke mening. De bastard is van beter materiaal. Maar of je daar ooit iets van gaat merken durf ik je niet te zeggen.
Tommie12 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:12:
[...]

750€ voor een M is bijna de nieuwprijs denk ik...., zeker als het gewoon de losse kamado is.
30% mag er toch wel af voor een tweedehandse vind ik.

Als dit je enige BBQ is, dan zou ik zeker voor de large gaan.
Die ligt zo vol als je voor 4-6 man wil koken.
Denko schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:06:
[...]

Al schaal ik de bastard hoger in dan een grizzly grill: 750 is erg prijzig. Ik heb voor de large nieuw aanzienlijk minder betaald vorig jaar. Zat toen zelfs een startpakket bij (gietijzer rek, houtskool, aanmaak wokkel)

Denk dat 500 voor die set reëler is.
R0y. schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:58:
[...]

Volgens mij heb ik toen 700 betaald voor de bastard medium nieuw (was met een aanbieding). Zou dus wat minder bieden zoals andere ook aangeven.
m0nk schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Bastard M overgenomen van iemand voor 500,- en dat was via Marktplaats.. Hij moest er snel vanaf dus de prijs was laag, maar 750,- lijkt mij geen vriendenprijs..

Wat betreft de maat, ik kook er regelmatig op voor 4-8 personen. Gaat prima.
Bedankt! Ik zat zelf ook al erg te twijfel of het wel zo vriendenprijsje was. Dat aanbod sla ik dus af, dat is duidelijk. Nu twijfel ik nog tussen de aanbieding bij HarlemBBQ voor de Grizzly Grills Large voor €649 of dat ik voor de nog goedkopere versie ga, maar wellicht minder kwaliteit de Keramische houtskool barbecue Osaka Large Ø 46 cm van Karwei ga voor €499

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09-2025
Koffie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:43:
[...]

In de folie, zodat de sappen rondom de procureur blijven.
Je pakt 'm die eerste dag niet direct in, pas vanaf een graad of 60-65
Ok, thanks.
Meestal haal ik mijn PP er eind vd dag af, even in de folie en daarna haal ik hem uit elkaar.
Zelfde dag eten ja.

Ga deze methode eerdaags wel even proberen als ik "voorraad" ga maken.

FUMES et CARNES

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Frid0 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:55:
Bedankt! Ik zat zelf ook al erg te twijfel of het wel zo vriendenprijsje was. Dat aanbod sla ik dus af, dat is duidelijk. Nu twijfel ik nog tussen de aanbieding bij HarlemBBQ voor de Grizzly Grills Large voor €649 of dat ik voor de nog goedkopere versie ga, maar wellicht minder kwaliteit de Keramische houtskool barbecue Osaka Large Ø 46 cm van Karwei ga voor €499
Zou dan voor de aanbieding bij harlemBBQ gaan persoonlijk. Toch wat degelijker dan die Osaka..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-01 21:55
m0nk schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:02:
[...]

Zou dan voor de aanbieding bij harlemBBQ gaan persoonlijk. Toch wat degelijker dan die Osaka..
Dit, het verschil in gewicht van de deksel van de Karwei/Gamma/Praxis Auplex en de Grizzly Auplex is vrij groot.

Daarnaast ben je >150 euro kwijt indien je de erg handige zaken van de grizzly wilt: Denk aan de divide & conquer en die kolenmand.

Ik merk in vergelijking met mijn GGC dat die mand een stuk gemakkelijker is: Geen last meer van gruis wat je gaten kan verstoppen en als je wilt starten is het een kwestie van schudden en gaan. :)

Kun je dan niet met die bouwmarkt Auplex alles doen wat je op die Grizzly of elke ander bbq ook kan? Tuurlijk wel, maar gemak dient de mens toch?

K to the KillaZ

• terracide
@Frid0 attributen zijn niet goedkoop, roosters d&c systeem, deflector, hoes, pook etc. Schanieren verschillen nog wel eens, onderstel kan verschillen etc. Je moet ze eigenlijk eens goed bekijken. Als doe Grisly dat allemaal beter voor elkaar heeft is dat voor 150 euro extra niet gek.

Ik zelf zou de Grill Guru large voor 599 kopen:
https://www.grillguru.nl/product/grill-guru-classic-large-2/

Zit alles bij, meeste bang for a buck deze aanbieding denk ik zelf.

[ Voor 42% gewijzigd door terracide op 06-06-2019 11:44 ]

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
zeroday schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:04:
[...]

Als je het goed aanpakt is er niets aan de hand ..
ik koop 2 KG aan procureur en verdeel het altijd in 4 stukken. (dus ongeveer stukken van 500 gram en dat is voor 3 personen voor een maaltijdje voldoende.

Er is m.i geen reden om niet met 1 kilo of minder aan de gang te gaan.
.

Wat ik doe
ik zorg er eerst voor dat ik hem inspuit met een goedje van appelazijn met wat kruiden of ander soort lekkere marinade. Dan de rub erover ..

Dan gaat ie low en slow op het rooster. En als dat 4 uur is dan is dat 4 uur en als het minder is dan is dat minder. Ik snap dat allerlei soorten processen de structuur kan aanpassen maar het gaat om smeuig en uittrekbaar vlees ..

je moet alleen even goed op blijven letten en de temperatuurmeter erin steken.
want bij mij blijft ook de temperatuur in de 'zone' hangen .. en gaat dan later door .En ja omdat het minder vlees is duurt het ook wat minder lang.

Nadat de eerst kern temperatuur is geweest wordt ie ingepakt eventueel nog wat appelsap erbij en een laagje marinade erop en tadaahhh (in principe volg ik de standaard methoden).

Ik heb het ook eens gedaan met 4 karbonades uit de supermarkt in de rub en dan hop met wat appelsap ingepakt lang laten garen op elkaar en toen viel het uit elkaar en bleek ook nog steeds lekker sappig . .
dan hoef je wat minder te trekken.

Grote hoeveelheden hoeft m.i. niet om een goed resultaat te krijgen maar staat wel weer stoer .. ;)
Hmm dan vraag ik mij af wat er bij mij mis is gegaan dan. Heb bijna hetzelfde gedaan en hele tijd temp op rooster en in vlees gemeten. Enige wat ik niet heb gedaan is injecteren. Daarnaast heb ik een roostertemperatuur van ~ 121 graden aangehouden volgens recept BBQ-nl waar jij mogelijk 110 aangehouden hebt?

En bij welke temp heb je hem ingepakt?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Voor de mensen die met briketten en een starter werken, wat voor aanmaakblokjes gebruiken jullie? Ik moet nieuwe en wil nu knappe. :P
Heb eerder witte Weber uit zo'n doordrukverpakking gehad, werkte erg goed maar lijkt nogal chemisch. Heb ook een zakje van Weber gehad, daar zaten ze als vaatwastabletjes verpakt. Dat was pas echt chemische bende en word ik gewoon niet blij van.
Heb vroeger ook wel van die biodingen gehad, maar daarvan had ik het gevoel dat ze beter waren in uitwaaien dan aanmaken. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-01 22:50
Gonadan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:15:
Voor de mensen die met briketten en een starter werken, wat voor aanmaakblokjes gebruiken jullie? Ik moet nieuwe en wil nu knappe. :P
Heb eerder witte Weber uit zo'n doordrukverpakking gehad, werkte erg goed maar lijkt nogal chemisch. Heb ook een zakje van Weber gehad, daar zaten ze als vaatwastabletjes verpakt. Dat was pas echt chemische bende en word ik gewoon niet blij van.
Heb vroeger ook wel van die biodingen gehad, maar daarvan had ik het gevoel dat ze beter waren in uitwaaien dan aanmaken. :+
bruine blokjes ;) of wokkels....

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

Behoeft geen verdere specificatie? Bruinkool is ook bruine blokjes. :P

Ik zoek natuurlijk wel een merk/shop die goed aan gaan en niet te veel meuren of zwarte rook geven. M'n kokosbriketten doen juist zo lekker schoon dat ik het gevoel heb dat de blokjes meer rookzooi veroorzaken dan de briketten zelf. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• foekie01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
De bruine weber eco (natural) blokjes. Flinke zak met grote blokjes. Geen chemische stank en branden goed.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-01 22:50
Gonadan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:20:
[...]

Ik zoek natuurlijk wel een merk/shop die goed aan gaan en niet te veel meuren of zwarte rook geven. M'n kokosbriketten doen juist zo lekker schoon dat ik het gevoel heb dat de blokjes meer rookzooi veroorzaken dan de briketten zelf. :+
https://www.klauwe.com/nl...ou-verboden-moeten-worde/ :+
Bruine aanmaakblokjes zijn reukloos en drogen bovendien ook niet uit. Bruine aanmaakblokjes zijn gemaakt van overwegend natuurlijke materialen en dat is wat we willen. Ook uit het oogpunt van milieu en gezondheid zijn aanmaakblokjes zonder paraffine misschien wel de beste keuze. Zo zijn de bruine aanmaakblokjes van Fire Up een goede keuze. Deze zijn o.a. te koop bij Jumbo, Albert Heijn, Intratuin en Karwei.
Zelfs bij de Action hebben ze die bruine :P werkt allemaal prima.

[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 06-06-2019 13:23 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-01 21:03

leon0013

Ooit waren het er twaalf

@Gonadan Ik gebruik sinds een paar maanden de houtwol/wokkels van de AH... werkt onverwacht goed.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Geen blokjes, gele aanmaak gel in een doorgezaagd blikje, voor de helft vullen. Rookvrij aan op de starter.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Liefst wokkels/krullen.Zijn tegenwoordig overal te krijgen (ah, action, bouwmarkt). Deze dingen dus: https://www.vuurenrook.nl...kkels-circa-70-stuks.html

Andere optie zijn bruine vezelige aanmaakblokjes, formaat van die jaren 80 chemische witte. Deze dus: https://www.vuurkorfwinke...aakblokjes-300-stuks.html

Voordeel van wokkels: ze zijn vele malen sneller aan en eenmaal aan waaien ze niet uit.

Verwijderd

Geen ik gebruik 1minuut lichter

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:57
Ik twijfel ook om zo'n ding aan te schaffen, maar zit nog in een ontkenningsfase. Bij mij hoort bij BBQ'en vuur en geen stekker 8)7 Bevalt zo'n ding wel?

• m0nk
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik gebruik mijn verf fohn/heteluchtpistool, zelfde principe. Gebruik ik die wat vaker dan 1 keer per 4 a 5 jaar.. :P

En als je blokjes gebruikt, de bruine nemen, of wokkels idd. Niet die chemische witte zooi..

[ Voor 29% gewijzigd door m0nk op 06-06-2019 13:56 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik gebruikte een starter met flink wat aanmaakblokjes er onder, maar heb ook een onkruidbrander nu. Ik denk dat dit ook wel werkt. Die gel heb ik ook, maar dat is niet genoeg of je moet inderdaad een doorgezaagd blikje vullen (niet aan gedacht)

[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 06-06-2019 13:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Witlof schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:50:
[...]

Ik twijfel ook om zo'n ding aan te schaffen, maar zit nog in een ontkenningsfase. Bij mij hoort bij BBQ'en vuur en geen stekker 8)7 Bevalt zo'n ding wel?
Ja zeker heerlijk 😎 en snel

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik gebruik alleen de wokkels nog, zijn extreem makkelijk om aan te maken.
De bruine zijn ook ok maar lastig aan te krijgen.

Ik heb ook het ding hieronder maar die gebruik ik maar zelden.
Werkt wel als een tierelier, niet meer leverbaar voor zover ik weet

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X4K2u4j.jpg

• terracide
https://nl.aliexpress.com...ll-Haard/33019791863.html

Ik wil die kopen. De 1 minute lighter van Aliexpress :)

Verwijderd

Mocht je in de buurt van budel wonen . Ik heb voor de mijne.12.50 betaald

• terracide
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:24:
[...]

Mocht je in de buurt van budel wonen . Ik heb voor de mijne.12.50 betaald
nee das wel een eind weg.... waar heb je die dan gekocht?

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-01 11:37

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ik gok op bij van Cranenbroek.

Verwijderd

Bij van cranenbroek

• terracide
bedankt! Denk dat Ali wat goedkoper is dan er heen te rijden. Hoopte dat ze misschien webshop hadden maar die is uit 1998

Verwijderd

terracide schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:34:
[...]

bedankt! Denk dat Ali wat goedkoper is dan er heen te rijden. Hoopte dat ze misschien webshop hadden maar die is uit 1998
Ze hebben meerdere vestingen .

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 14:07
Gonadan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:20:
[...]

Bruine blokjes van Fire-up gebruik ik. Paar honderd in een zak voor een euro of 5.
Gooi een handvol onder mijn starter en gaan met die banaan.
Check even de bezorgkosten, dan rij je goedkoper naar Budel. Ik zocht ook op alie maar de bezorgkosten zijn bijna net zo hoog als de prijs van het product. Bij de verkopers met gratis bezorging staat dat ze niet naar NL versturen :(

Update: ik zie dat die uit je link wel verstuurd maar die kost al weer bijna 15 euro meer dan de meesten op Alie.

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 06-06-2019 14:52 ]

• terracide
Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:42:
[...]

Ze hebben meerdere vestingen .
Ja maar ik woon daar niet in de buurt :(
Check even de bezorgkosten, dan rij je goedkoper naar Budel. Ik zocht ook op alie maar de bezorgkosten zijn bijna net zo hoog als de prijs van het product. Bij de verkopers met gratis bezorging staat dat ze niet naar NL versturen :(
Free shipping. Je moet gewoon zoeken met filter aan bij Ali met "Free Shipping" en daarna sorteren op "orders" dan krijg je meestal wel het meest gunstige.

[ Voor 50% gewijzigd door terracide op 06-06-2019 14:52 ]

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2025

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Gadgeteer schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:50:
[...]

Bruine blokjes van Fire-up gebruik ik. Paar honderd in een zak voor een euro of 5.
Gooi een handvol onder mijn starter en gaan met die banaan.
Een handvol? Ik gebruik dezelfde, maar dan maar 1 blokje per keer. En ik heb een grote starter van weber. Werkt prima!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 14:07
jabberwock schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:31:
[...]

Een handvol? Ik gebruik dezelfde, maar dan maar 1 blokje per keer. En ik heb een grote starter van weber. Werkt prima!
1 werkt prima maar ik ben ongeduldig en heb gemerkt dat het sneller gaat met een handvol. Misschien is dat de pyromaan in mezelf ;)

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

zeroday

There is no alternative!

mrnn schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:58:
[...]

Hmm dan vraag ik mij af wat er bij mij mis is gegaan dan. Heb bijna hetzelfde gedaan en hele tijd temp op rooster en in vlees gemeten. Enige wat ik niet heb gedaan is injecteren. Daarnaast heb ik een roostertemperatuur van ~ 121 graden aangehouden volgens recept BBQ-nl waar jij mogelijk 110 aangehouden hebt?

En bij welke temp heb je hem ingepakt?
De basis is dit recept (ik hou dan min of meer de temperaturen aan
https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/
en ik heb ook deze gebruikt
https://www.bbq-nl.com/wedstrijd-pulled-pork/

En die noskos is wel een mooie basis. Al pas je naar believen een aantal dingen naar eigen smaak aan.
En afhankelijk van de grootte van het vlees doe je er korter of langer over..

En ik injecteer dan het vlees Dat loopt dan ook wel weer weg als het eenmaal op de BBQ ligt maar goed.
(kan je opvangen .. maar soms 'verbrand' dat ook wel weer.

Ik doe niet 'spastisch' met de temperatuur van de Kamado, dus als tie tussen de 110 en 135 zit ben ik tevreden. ik probeer hem in de basis op 125 te houden maar dat lukt de ene keer beter dan de andere keer.

En misschien is het 'geheim' wel dat als je hem inpakt dan er nog wat appelazijn er bij toevoegt (doe ik bij de 3-2-1 ribs ook) om ze echt 'smeeuig' te krijgen.

En ja .. dan uiteindelijk bij het uit elkaar trekken dan gooi ik er opgevangen vocht (als dat er is) bij wat BBQ saus en gooi dat weer over het vlees..

[ Voor 12% gewijzigd door zeroday op 06-06-2019 15:47 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:54

fxs81

Julianadorp

Staar je ook niet blind op de kerntemperatuur bij pulled pork, ik doe vanaf zo'n 88 graden altijd even de prikkertest, als je een sateprikker er overal zonder weerstand door kan duwen is hij klaar, soms is dat bij 88 graden, soms ook pas bij 94. Het ene varken is het andere niet en tja, het is pas klaar als het klaar is.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Bedankt voor de tips, ik heb het 'wedstrijd pulled pork' recept wat je linkt gebruikt qua tijden en temperaturen.

Sateprikker test heb ik ook gedaan, bij 91 graden was hij nog niet boterzacht maar ik durfde gezien het kleine stuk hem er ook niet langer op te laten uit angst voor uitdroging. Misschien is het daar dan misgegaan en had ik hem nog langer moeten laten liggen.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik gebruik ook de bruine aanmaakblokjes. Kost 40 cent voor een verpakking bij de action en werkt als een tierelier. Vier stuks in een + positie onder het asrooster, lange lucifer om aan te steken en gaan met die banaan.

Heb geen behoefte aan die wokkels of one minute lighters. Dit brandt na een paar minuten ook meer dan prima. Gaat zelfs te hard in mijn ggc voor low en slow :P

• Gonadan

Gonadan

Dank allen, denk dat ik dan gewoon eens zo'n zak met krullen van de bekende shop probeer. In verhouding teringduur maar zo vaak zet ik dat ding ook weer niet aan, dan doet gemak ook wat. :P
Voor briketten? Daar ga ik niet aan beginnen. Zou ik meer met houtskool doen dan zou ik zo'n ding wel overwegen, maar dat heb ik meestal niet eens in huis.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:44:
Dank allen, denk dat ik dan gewoon eens zo'n zak met krullen van de bekende shop probeer. In verhouding teringduur maar zo vaak zet ik dat ding ook weer niet aan, dan doet gemak ook wat. :P

[...]

Voor briketten? Daar ga ik niet aan beginnen. Zou ik meer met houtskool doen dan zou ik zo'n ding wel overwegen, maar dat heb ik meestal niet eens in huis.
Nee gewoon met houtskool .behoeften daar begin ik niet 😎

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:53:
[...]

Nee gewoon met houtskool .behoeften daar begin ik niet 😎
Zit jij toevallig al even low en slow aan het witbier? Want ik vind je wat moeilijk te volgen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Rodvil76
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-11-2025
KillaZ schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:12:
[...]

Dit, het verschil in gewicht van de deksel van de Karwei/Gamma/Praxis Auplex en de Grizzly Auplex is vrij groot.

Daarnaast ben je >150 euro kwijt indien je de erg handige zaken van de grizzly wilt: Denk aan de divide & conquer en die kolenmand.

Ik merk in vergelijking met mijn GGC dat die mand een stuk gemakkelijker is: Geen last meer van gruis wat je gaten kan verstoppen en als je wilt starten is het een kwestie van schudden en gaan. :)

Kun je dan niet met die bouwmarkt Auplex alles doen wat je op die Grizzly of elke ander bbq ook kan? Tuurlijk wel, maar gemak dient de mens toch?
?? Praxis auplex. Praxis heeft er 1 in de collectie en die is van landmann, hebben een eigen service en garantie kanaal wordt geproduceerd in USA en heeft levenslange garantie.

De deksel doet qua gewicht niet onder voor een bastard en volgens de leverancier is deze ook gemaakt van cordieriet keramiek.

Is alleen niet zo compleet als de grizzly grill, en wat duurder (met korting 749,00 normaal 999,00)

• FreshMaker
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:44:

[...]

Echt, ga gewoon langs de action ...
Of lidl, nu in het seizoen hebben ze een XXL koker met blokjes
3€ voor 50 of 100 stuks ;)

Afbeeldingslocatie: https://eviewer.netmedia-europe.be/cache/server?type=image&source=promobutler_be%2Farticles%2F2016%2F05%2F12%2F28969%2Flidl0821n0000045.jpg&storage=2016&width=350&height=9999
( oude foto google )

• Gonadan

Gonadan

FreshMaker schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 18:30:
Echt, ga gewoon langs de action ...
Over m'n lijk. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FreshMaker
  • Niet online

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:16:
Vrouwlief keek me een beetje met draaiende ogen aan, maar net via MP een weber 57cm (met easy-clean maar met het lullige schoteltje) gekocht voor een bedrag waar ik het niet voor kon laten.
Nu twijfelen wat ik doe : het easy-clean mechanisme proberen om te zetten naar de Jamie Oliver 57, of de Jamie eruit en de Weber houden.
Heb al een Weber 47 met easyclean en ingebouwde as-emmer en daar ben ik zeeeer tevreden over.

De Jamie bevalt ook, maar heeft 2 nadelen:
- Geen easyclean
- Lucht aanvoer sluit bij lange na niet zo goed als bij een weber met easy-clean waardoor deze in de praktijk langzaam alle kooltjes opbrand/smeult na einde sessie.
Net opgehaald. Volgens mij is het een Weber Original Kettle versie.
Specs:
- 57 cm
- 1 handvat aan de zijkant
- Schoteltje voor as opvang
- Verchroomd rooster, zonder openklapbare delen
- Rekjes om op het kolenrooster te klemmen om de kooltjes aan de zijkant te houden
- Geen dome-thermometer
- Geen hitteschildje bij handvat op het deskel
- One-Touche reingingssysteem (yeah!)

Het rooster glimt nog. Nergens op de ketel, rooster of deksel uberhaut een vetvlekje te vinden. Zat ook nog een grote weber kolenstarter bij. Wel enkele keren gebruikt, maar in uitstekende kwaliteit.
De bbq zelf is al wat oud en zou uit 2005 moeten komen.
Al met al voor 5 tientjes een hele mooie deal B-)

• Gonadan

Gonadan

Tja, sorry. Prijs heeft op mij niet het effect dat ik de auto pak om mij ergens tussen de Tokkies door te ellebogen zodat ik een nog goedkoper alternatief kan bemachtigen. Dan liever gewoon vanachter m'n bureau bestellen en afgeleverd op kantoor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FreshMaker
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.myastrologycoach.com/wp-content/uploads/2013/12/high-horse.jpg

Voorzichtig zijn ... voor je het weet is het revolutie, en zijn de tokkies aan zet ;)

Daarom ga ik meestal rond 12u naar de action
Dan is iedereen thuis, en kan je doorlopen :+

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 06-06-2019 19:05 ]

• NeutraleTeun
Voor de mensen die een one minute lighter willen*.

Koop gewoon een verfafbrander.
In de korting voor 2 tientjes bij de Gamma, en werkt ook nog eens beter.

*voor de Ali gasten, vergeet niet de kans op douane en btw he. Dan had je net zo goed de originele kunnen kopen.

• Misha
Jongens, laten we iedereen lekker op hun eigen manier de kooltjes aan steken en zelf bepalen waar hij iets vandaan haalt.

Jullie kunnen mij toch nooit matchen met mijn laserogen. Ik staar naar de briketten en hupa, meteen de juiste temperatuur

Ontopic: ik kom morgen terug van vakantie. Ik ben heel erg benieuwd of ik een briefje in de bus heb gehad voor de grill guru. Ze zouden SMS'en (heb dat ook nog eens van 200F zelf gehoord), maar gezien de eerdere ervaringen in dit topic...

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misha schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:15:
Jullie kunnen mij toch nooit matchen met mijn laserogen. Ik staar naar de briketten en hupa, meteen de juiste temperatuur
Ik pak zo'n brandende briket van je in mijn hand en hij is direct uit - omdat ik cool ben B-)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-01 21:55
Rodvil76 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:34:
[...]

?? Praxis auplex. Praxis heeft er 1 in de collectie en die is van landmann, hebben een eigen service en garantie kanaal wordt geproduceerd in USA en heeft levenslange garantie.

De deksel doet qua gewicht niet onder voor een bastard en volgens de leverancier is deze ook gemaakt van cordieriet keramiek.

Is alleen niet zo compleet als de grizzly grill, en wat duurder (met korting 749,00 normaal 999,00)
Mooi hoe je in 1 bericht kan tegenspreken.....er staat in Alkmaar toch echt dezelfde Auplex te koop als Intergamma in hun assortiment heeft.....deze is 499 nu, is dus niet je Landmann voorbeeld en heeft een deksel welke net zo zwaar is als maatje 47 bordeelsluipers.

K to the KillaZ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Maar ff serieus ..
Ik ben dus nu een overkapping aan het bouwen voor alle buitenkeukenmeuk. Er komt sowieso een stenen braai in te staan.
Daarnaast heb ik nu de volgende bbq's :
- Weber 47 cm met one touch clean system en as-pan
- Weber 57 cm met one touch clean system maar zonder as pan
- Jamie Oliver 57 cm zonder one touch clean system maar met as pan

Ik vind eigenlijk 2 bbq's inbouwen wel genoeg. Voor alle opties is wel wat te roepen. Iemand ideeën / onderbouwingen? :P

- Weber 47 & Weber 57 inbouwen, Jamie Oliver weg
- Weber 57 & Jamie Oliver 57 inbouwen, Weber 47 weg
- Jamie Oliver & Weber 57 frankensteinen tot 1 (Jamie Oliver heeft een verhoog ring, heeft een zeer mooi deksel met dome thermometer, Weber ketel heeft one touch clean).

Luxe problemen ...

• Misha
Koffie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:38:
Maar ff serieus ..
Ik ben dus nu een overkapping aan het bouwen voor alle buitenkeukenmeuk. Er komt sowieso een stenen braai in te staan.
Daarnaast heb ik nu de volgende bbq's :
- Weber 47 cm met one touch clean system en as-pan
- Weber 57 cm met one touch clean system maar zonder as pan
- Jamie Oliver 57 cm zonder one touch clean system maar met as pan

Ik vind eigenlijk 2 bbq's inbouwen wel genoeg. Voor alle opties is wel wat te roepen. Iemand ideeën / onderbouwingen? :P

- Weber 47 & Weber 57 inbouwen, Jamie Oliver weg
- Weber 57 & Jamie Oliver 57 inbouwen, Weber 47 weg
- Jamie Oliver & Weber 57 frankensteinen tot 1 (Jamie Oliver heeft een verhoog ring, heeft een zeer mooi deksel met dome thermometer, Weber ketel heeft one touch clean).

Luxe problemen ...
Waarom zijn 2 bbq's al genoeg? Velen zouden zeggen dat 1 inbouwen al genoeg is. Toch ga je voor de 2. Als je voor de 2 gaat, waarom dan niet voor 3?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misha schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:41:
[...]

Waarom zijn 2 bbq's al genoeg? Velen zouden zeggen dat 1 inbouwen al genoeg is. Toch ga je voor de 2. Als je voor de 2 gaat, waarom dan niet voor 3?
Hoewel het een nieuw te bouwen overkapping is, is het werkblad niet oneindig.
Ik merk nu dat 2 bbq's echt heel praktisch is, bij feestjes / meerdere gasten is 2 soms echt een 'must'.
Die braai word een beetje een ander dingetje - al zal hij ook moet low en slowen. Maar dan zit ik dus op 3. Dus om er nu 4 in te bouwen ....
Dus: 1 braai en 2 q's lijkt me wel goed zo ;)

• terracide
Rodvil76 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:34:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid(en ik ben dwangmatig obsessief) heb ik net alle video's gekeken en documentatie en folders van de Landmann kamado gelezen. En dat ding is zeker niet van cordrierite gemaakt. Ze hebben het over dikke ceramic walls in hun kamado en een platesetter van cordrierite. Verder is Landmann Duits, en de mini kamado van Lidl is ook van Landman. Wel een goed ding denk zo lijkt het.
Ze zijn vaag met hun beweringen met: de oorsprong is uit Azië maar het idee is verder ontwikkeld in de USA. Dit zegt dus helemaal niks. Misschien bedoelen ze dat green egg het verder heeft ontwikkeld. Het zou best kunnen dat het geen Auplex is. It's a maybe. Punt is er zijn bijna geen fabrieken die dit kunnen produceren. Het moet uit China komen als het niet uit de USA of Mexico komt. In de USA worden geen klei kamados gebakken. Er zitten nog wat fabrikanten in China die ik niet ken.
Ze geven 20 jaar garantie op de buitenkant, niet de vuurkorf. Dat is behoorlijk lang. Ik vind de constructie om de kamado zelf ook erg stevig eruit zien.

Hij is iig geval van klei gemaakt volgens hun promo film, op 0:30 wordt dat gezegd:

Ik zou de volgende keer die leverancier uitlachen, want werkelijk niks klopt van zijn verhaal. Je kan denk ik beter een Grill Guru large in de aanbieding kopen van 599 want die wordt ook nog met heat deflector, regenhoes, pook en meer geleverd: https://www.grillguru.nl/product/grill-guru-classic-large-2/ al zal de Landmann geen slecht ding zijn. Maar ook niet veel beter. Wel beter onderstel en garantie maar is met alle onderdelen erbij 300 euro duurder, dat is 50% extra.

[ Voor 34% gewijzigd door terracide op 06-06-2019 21:41 ]

• terracide
Ik ga wel naar de Action.. Ik voel me er niet te goed voor.

• Misha
Koffie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:48:
[...]

Hoewel het een nieuw te bouwen overkapping is, is het werkblad niet oneindig.
Ik merk nu dat 2 bbq's echt heel praktisch is, bij feestjes / meerdere gasten is 2 soms echt een 'must'.
Die braai word een beetje een ander dingetje - al zal hij ook moet low en slowen. Maar dan zit ik dus op 3. Dus om er nu 4 in te bouwen ....
Dus: 1 braai en 2 q's lijkt me wel goed zo ;)
Je geeft daar dan zelf al je antwoord. Je werkblad is niet oneindig. 2 is heel praktisch om te hebben. Je gaat bij 3 bbq's flink wat werkblad inleveren (kun je natuurlijk ook weer oplossen door er een plaat over heen te zetten, maarja) en veel werkruimte vind ik persoonlijk erg fijn. Zie je het vaak voorkomen dat je 3 BBQ's aan gaat hebben? Ik zie dat mezelf niet zo snel doen. Mocht dat echt nodig zijn, dan leen ik er wel ff eentje

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misha schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:53:
[...]

Je geeft daar dan zelf al je antwoord. Je werkblad is niet oneindig. 2 is heel praktisch om te hebben. Je gaat bij 3 bbq's flink wat werkblad inleveren (kun je natuurlijk ook weer oplossen door er een plaat over heen te zetten, maarja) en veel werkruimte vind ik persoonlijk erg fijn. Zie je het vaak voorkomen dat je 3 BBQ's aan gaat hebben? Ik zie dat mezelf niet zo snel doen. Mocht dat echt nodig zijn, dan leen ik er wel ff eentje
3 bbq's als in 1x braai en 2 kogels is al ingecalculeerd. Nog een 3e kogel (want heb nu dus 3 kogels) gaat me echt te ver. Daarnaast gaat de braai een rooster oppervlak van 100x50 krijgen en desnoods doe ik 2 roosters boven elkaar. Nog eens 3 bbq's NAAST de braai nodig hebben zal niet nodig zijn.

Neig er nu naar de 57'ers in te bouwen en de 47 weg te doen / in de schuur te zetten

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Cdg2WHfr/IMG-20190606-195746.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9DMt6zpn/IMG-20190606-195804.jpg

Grill Guru Compact en de Patton 15".
Zit wat verschil in de onderdelen, maar het ei zelf is vrij identiek met de maten.

Jammurrrrrr.

Als iemand in Limburg interesse heeft in de Patton 15" tegen inkoopprijs, shout.

Anders eens vragen of ik deze bij de winkel kan droppen.
Zoiets naar postkantoor brengen is volgens mij niet echt een optie.

• Gonadan

Gonadan

offtopic:
@Misha sorry. Van mij mag iedereen kopen waar hij wil, als ik ook maar niet hoef te kopen waar ik het niet wil.
Tegenwoordig moet je bij alle onderwerpen en aankopen daarvoor verplicht naar de Action of AliExpress, doe je dat niet mag je uitleggen waarom. Maar dan ben je hoe dan ook een dief van je portemonnee en eigenlijk nog arrogant ook.
Daarom reageer ik vaak nogal baldadig als ik weer voor m'n voeten geworpen krijg dat ik daar toch _echt_ heen moet.. :P
KillaZ schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:29:
Mooi hoe je in 1 bericht kan tegenspreken.....er staat in Alkmaar toch echt dezelfde Auplex te koop als Intergamma in hun assortiment heeft.....deze is 499 nu, is dus niet je Landmann voorbeeld en heeft een deksel welke net zo zwaar is als maatje 47 bordeelsluipers.
De Praxis in Alkmaar is een XL, dat betekent ook een uitgebreider assortiment toch?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• terracide
@NeutraleTeun beide auplex.. Beide prima voor het geld.

• terracide
Gonadan schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 20:17:
[ot]@Misha sorry. Van mij mag iedereen kopen waar hij wil, als ik ook maar niet hoef te kopen waar ik het niet wil.
Tegenwoordig moet je bij alle onderwerpen en aankopen daarvoor verplicht naar de Action of AliExpress, doe je dat niet mag je uitleggen waarom. Maar dan ben je hoe dan ook een dief van je portemonnee en eigenlijk nog arrogant ook.
Volgens mij vond je dat er allemaal tokkies bij de action kwamen toch?

• Rodvil76
KillaZ schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:29:
[...]

Die hebben ze dan zelf rechtstreeks bij een leverancier besteld, maar is geen collectie want dan zou hij in het landelijke systeem moeten staan.

• Rodvil76
terracide schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:50:
[...]

Gewoon uit nieuwsgierigheid(en ik ben dwangmatig obsessief) heb ik net alle video's gekeken en documentatie en folders van de Landmann kamado gelezen. En dat ding is zeker niet van cordrierite gemaakt. Ze hebben het over dikke ceramic walls in hun kamado en een platesetter van cordrierite. Verder is Landmann Duits, en de mini kamado van Lidl is ook van Landman. Wel een goed ding denk zo lijkt het.
Ze zijn vaag met hun beweringen met: de oorsprong is uit Azië maar het idee is verder ontwikkeld in de USA. Dit zegt dus helemaal niks. Misschien bedoelen ze dat green egg het verder heeft ontwikkeld. Het zou best kunnen dat het geen Auplex is. It's a maybe. Punt is er zijn bijna geen fabrieken die dit kunnen produceren. Het moet uit China komen als het niet uit de USA of Mexico komt. In de USA worden geen klei kamados gebakken. Er zitten nog wat fabrikanten in China die ik niet ken.
Ze geven 20 jaar garantie op de buitenkant, niet de vuurkorf. Dat is behoorlijk lang. Ik vind de constructie om de kamado zelf ook erg stevig eruit zien.

Hij is iig geval van klei gemaakt volgens hun promo film, op 0:30 wordt dat gezegd:
[YouTube: Big Landmann | The Kamado-BBQ]

Ik zou de volgende keer die leverancier uitlachen, want werkelijk niks klopt van zijn verhaal. Je kan denk ik beter een Grill Guru large in de aanbieding kopen van 599 want die wordt ook nog met heat deflector, regenhoes, pook en meer geleverd: https://www.grillguru.nl/product/grill-guru-classic-large-2/ al zal de Landmann geen slecht ding zijn. Maar ook niet veel beter. Wel beter onderstel en garantie maar is met alle onderdelen erbij 300 euro duurder, dat is 50% extra.
De prijs en gebrek aan accessoires is ook de reden dat ik nog geen besluit heb genomen. Hij is idd erg degelijk.

De guru classic heb ik ook bekeken en die vind ik persoonlijk erg gammel, veel speling in deksel scharnier en veel speling in de onder lucht schuif.

Ben zelf aan het twijfelen tussen een grizzly grills / grill guru elite of gewoon doorsparen voor een bastard large 2019.

• NeutraleTeun
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/q67FwF05/IMG-20190606-220013.jpg

2x procureur gaat niet passen op de Compact.
Bummer.

Zaterdag eens kijken of 1 stuk voldoende is om 8 mondjes te voeden.

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-06-2019 22:09 ]

• terracide
Rodvil76 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:04:
[...]

De prijs en gebrek aan accessoires is ook de reden dat ik nog geen besluit heb genomen. Hij is idd erg degelijk.

De guru classic heb ik ook bekeken en die vind ik persoonlijk erg gammel, veel speling in deksel scharnier en veel speling in de onder lucht schuif.

Ben zelf aan het twijfelen tussen een grizzly grills / grill guru elite of gewoon doorsparen voor een bastard large 2019.
Als je echt een goede kamado van coriedite wil kopen zou je naar een primo kunnen kijken:
https://www.cookersandgri...o-kamado-47-cm-all-in-one

Dat is echt een goed ding.

Of het zoveel extra waard is om beter materiaal te hebben of levenslang niet overdraagbare garantie weet ik niet.

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-01 20:44
Vandaag m'n eerste 'echte' bbq gekocht had al een weber spirit e210 waar ik wel eens wat ribs op deed icm een smokerbox maar nu een nieuw model master touch staan! Alleen helaas nog in de doos :+.

Kan niet wachten om wat low en slow te gaan doen en de Q te leren kennen.

[ Voor 7% gewijzigd door ndonkersloot op 06-06-2019 22:11 ]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• terracide
NeutraleTeun schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:07:
[Afbeelding]

Bummer.

Misschien in 4 stukken en beetje tegenelkaar/op elkaar?

• Gonadan

Gonadan

[Afbeelding]

Bummer.

Daar krijg ik toch wel serieus honger van. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:17

franssie

Save the albatross

[Afbeelding]

Bummer.

1 is zat voor 8 mondjes als je er ook nog iets naast doet. Doe je er niets naast dan is het ook genoeg. die dingen zijn denk ik ronde de twee kilo het stuk?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:25

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[Afbeelding]

Bummer.

Twee is wel heel krap ;-) Zelf gebruik ik op de Joe Jr. zo nu en dan een BGE Half Moon Grillverhoger Medium.

Afbeeldingslocatie: https://www.hetluxebuitenleven.nl/media/catalog/product/cache/c687aa7517cf01e65c009f6943c2b1e9/p/i/picture20131107125107_520x530q80_1.jpg

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Chevy454
  • Niet online
terracide schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:09:
Dat is echt een goed ding.
[YouTube: Which Ceramic Grill is Best - Primo vs Competition?]

Of het zoveel extra waard is om beter materiaal te hebben of levenslang niet overdraagbare garantie weet ik niet.
De garantie van Primo is ook niet het van het. Ze testen het in een fornuis waar de temperatuur egaal is.
In de firebox met firebox divider is de temperatuur niet egaal en dan doet die *plop*.

Daarnaast geeft een kamado warmte af bij gebruik, hier kan die zijn warmte niet kwijt want in een fornuis.
Het is een leuke marketing test maar zonder waarde. Al vind ik die gesmolten kamado wel een hoopje klei :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• terracide
Chevy454 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 07:52:
[...]

De garantie van Primo is ook niet het van het.
Ze geven levenslang garantie op alle ceramiek net als de green egg.

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-01 12:29
Mensen hun GGC al ontvangen? Heb 18 Mei besteld en tot op heden nog niets ontvangen helaas...

Strava Profile

• royjn
  • Laatst online: 10:52
apexia0087 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:31:
Mensen hun GGC al ontvangen? Heb 18 Mei besteld en tot op heden nog niets ontvangen helaas...
Het is totaal random, een dag voor de actie besteld en nog niets binnen. Er zijn mensen die later besteld hebben die het al binnen hebben.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:57
apexia0087 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:31:
Zelfde dag besteld, nog niets ontvangen. Nog geen SMS'je :'(

Ben bang dat ook dit lange weekend er niet op de GGC gebarbecued gaat worden. Of ik moet ook 1 van de gelukkige zijn die zonder vooraankondiging via SMS toch die BBQ thuisbezorgd krijgt. Ik heb nog gevraagd naar een indicatie, maar ze kunnen echt vrij weinig informatie geven.

Gisteren kreeg ik deze reactie nog:
Helaas hebben we nog geen zicht op de exacte leverdag dat je order bij je aangeboden zal worden.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

• Chevy454
  • Niet online
terracide schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:18:
Ze geven levenslang garantie op alle ceramiek net als de green egg.
Er zijn nochtans mensen welke na hun 2de firebox geen nieuwe kregen.
Het zijn de kleine letters, want slogans smijten kan iedereen ;)

Pagina: 1 ... 42 ... 352 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism