Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 41 ... 352 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En de Applaro is terug naar Ikea. Ik kwam een soortgelijk tafeltje tegen thuis waar ik overheen keek. (want staat er maar zonder een functie) Soortgelijke kleur. Met drie planken die zo los te halen zijn. Dus die drie ga ik vanmiddag uitzagen voor plek voor mijn ggc. Nu nog wat wieltjes scoren bij Ikea en gaan.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:24
Verwijderd schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:17:
[...]

waar heb jij die gehaald want ik zie meerder varianten met hoge en lage pootjes
Bij Bol, maar die bij Fonq bv is dezelfde.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-01 11:53
NeutraleTeun schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:46:
[...]

Bij Bol, maar die bij Fonq bv is dezelfde.
degene die ik kan vinden lijken bij lange niet op degene die jij post.
ik zie alleen maar met korte pootjes van een centimeter of 2.

heb je toevallig gewoon een linkje? :)

• Joosie200
  • Niet online
Denniz0229 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:51:
[...]

degene die ik kan vinden lijken bij lange niet op degene die jij post.
ik zie alleen maar met korte pootjes van een centimeter of 2.

heb je toevallig gewoon een linkje? :)
Zal deze wel zijn denk ik: https://www.bol.com/nl/p/...16-inch/9200000075949032/

• Denniz0229
  • Laatst online: 08-01 11:53
dat is absoluut niet dezelfde als van de foto die hij poste, misschien dat op bol.com dan de verkeerde afbeelding staat.

• NeutraleTeun
Je snapt dat er ook een onderkant is hè (of bovenkant, iig een andere kant).

[ Voor 32% gewijzigd door NeutraleTeun op 02-06-2019 14:35 ]

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zondag 2 juni 2019 @ 14:35:
Je snapt dat er ook een onderkant is hè (of bovenkant, iig een andere kant).
Die jij op de.foto hebt heeft langere pootjes die kan ik ook niet vinden. Die met korte wel

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-01 22:17
Tommie12 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:59:
[Afbeelding: Pid1]

[Afbeelding: Pid2]

Ik heb deze week mijn Pid controller eindelijk in elkaar gestoken nadat Ali alles geleverd heeft.

Werkte direct, en de temperatuur van mijn Kamado blijft er echt mooi stabiel mee.

De constructie rond de fan ziet er niet zo heel proper uit, maar het werkt wel. Koper solderen met een brulee brandertje is nog niet zo simpel.
Leuk project! Heb je toevallig ook ergens een lijstje met wat je allemaal aangeschaft hebt om dit te bouwen en wellicht een bouw-instructie?

Mijn advertenties op V&A

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-01 17:06
@DaLass

Ere wie ere toekomt.
Mijn inspiratie komt hier vandaan.
Wel heb ik voor de voeding van de fan een regelbare 220v naar 3-12V gebruikt, en ik schakel in de 220V.

Vrijwel alles vind je op Aliexpress. Alleen had ik een te kleine doos gekocht, en onwille van de leveringstermijn heb ik die dan bij Conrad besteld.

De PiD controller bv kostte nog geen 10€ met de sensor er bij.
Voor het aansluiten van de fan heb ik 2 koperen platen van 0,5mm dikte gekocht zodat ik die kon solderen. Over dat gedeelte ben ik niet echt fier, maar het werkt en het is stevig.

https://www.barbecueman.eu/techniek-pid-rex-c100/

Sony A7 iv en wat recycled glas

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 22:29
ArwinV schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:34:
"Toevallig" heb ik die afgelopen woensdag gehaald. Had er op het duitse "grillsport-verein" forum al wat positieve verhalen over gelezen en om eens te proberen of een kamado iets voor mij is, leek me dit wel een leuk dingetje.

Eerst maar veilig naar huis brengen 8)
[Afbeelding]

En na opbouwen een klein vuurtje erin om hem op te warmen.
[Afbeelding]

Inmiddels ook al gebruikt om wat steaks en sateh op te bereiden, helaas geen foto's van.

Ik kan hem niet vergelijken met andere kamado's maar zover ik kan beoordelen is het een prima dingetje.
Dit heeft me over de streep getrokken. De BGE kan altijd nog. ;)

• Joosie200
  • Niet online
Atm heeft de ggc zijn eerste opwarmronde gehad. Zodra de klep dicht gaat snelt ie omhoog qua temperatuur. De handleiding gaf aan om de eerste keer niet hoger dan 200 graden te stoken. Dat was al snel gepasseerd, had hem pas op 230 echt stabiel. Het stookt wel zuinig zo'n kamado. Had de helft nodig van wat ik normaliter in mijn kogel stop. En die firestarter van Weber gaat nu werkloos worden. De kamado is zelf een grote bolle schoorsteen.

Brood bakken en pizza bewaar ik voor de volgende keer. Want dan mag de plate setter zijn werk gaan doen. Had een afbakstokbrood ook op de ggc gelegd. Als ik toch bezig ben... Die werd snel zwart gebladerd haha.

[ Voor 19% gewijzigd door Joosie200 op 02-06-2019 18:21 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, het dak zit er op!! :Y)

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/02-06-2019/original-b296f0a7140724795d1b03b572a7d715.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/02-06-2019/original-c20ba9abfeec332800589e4b40202094.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/02-06-2019/original-47cf6f3fa3b7c6a3dd827ff95db7f0eb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/02-06-2019/original-c3f5fac0919a8a4eccfc9ccd41031948.jpg

Ingepakt in bouwzeil omdat ik nog geen dakpanplaten heb, nu ik exacte afmetingen weet ga ik die morgen bestellen.
Van de bestaande schuur haal ik de huidige dakpanplaten aan de voorzijde eraf, deze komen op de achterkant van de nieuwe overkapping. Op de overkapping en de schuur komen dan de nieuwe platen zodat het 1 kleur is.
De achterkant boeit me niet, want de achterkant van de schuur/overkapping is de erfgrens.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

banaliteit schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:16:
Gisteren de grill guru one minute lighter bij AH gekocht voor 40 euro in Den Haag centrum. Ik kwam het toevallig tegen en wist niet eens dat die in de aanbieding was. Goed geluk.
van cranenbroek verkoopt die voor 12.50 wel merkloos maar doen het zelfde :)

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 3 juni 2019 @ 08:38:
[...]

van cranenbroek verkoopt die voor 12.50 wel merkloos maar doen het zelfde :)
Jammer dat ik dat niet wist. Bedankt voor het melden. Verkopen ze toevallig ook een snelle merkloze thermopen?

• maccisco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
banaliteit schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Goed idee. :) Ik denk dat ik dit ook ga doen. Welke RVS strip heb je gehaald bij de Hornbach?

Edit: deze?
https://www.hornbach.nl/s...0-mm/4249594/artikel.html
Ja dat klopt die had ik idd gekocht. heb daarna van een stuk hout een mal gemaakt van het rvs een stuk van 40 afgezaagd, vastgezet op de mal en met een hamer de boel in de juiste vorm geklopt. ik had toevallig van de LIDL een soort taartvorm liggen met een anti-aanbaklaag en die zet ik dan weer op die pizza steen.

Dit weekend de GGC ingewijd met een PP en kon het afgedropen vet zo uit de vorm scheppen :) .

Wat ik wel vreemd vind....het zou RVS moeten zijn maar mijn magneet blijft eraan plakken?? :?

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-12-2025
maccisco schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:34:
[...]
Wat ik wel vreemd vind....het zou RVS moeten zijn maar mijn magneet blijft eraan plakken?? :?
RVS bestaat in verschillende gradaties, in verschillende mate magnetisch.

• Woolfy681
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2025
ben me de afgelopen maanden aan het verdiepen geweest in de wereld van de kamado's, maar kan maar geen keuze maken tussen de Grill Guru classic large en The bastard medium compleet.

Heb nu al een aantal jaar een Weber smokey joe (37 cm) en een gas bbq welke na 9 jaar redelijk overleden is door de laatst storm.

Al verschillende reviews gelezen etc, maar kom er niet helemaal.uit.

De guru komt met pizzasteen en kolen op € 725 al helemaal compleet dus
The bastard medium compleet € 799 zonder de pizzasteen en kolen.wat me vooral handig lijkt is de ash tray die de bastard heeft is dit iets wat jullie missen op je kamado ?

[ Voor 10% gewijzigd door Woolfy681 op 03-06-2019 11:34 ]

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-01 11:02
Rodvil76 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:18:
https://www.lidl-shop.nl/...QP1LSYCjMsqcaAnH5EALw_wcB

Deze zag ik vandaag staan bij de Lidl. Is dochteronderneming van landmann. Wat in Duitsland toch een groot bbq merk is.
ArwinV schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:34:
"Toevallig" heb ik die afgelopen woensdag gehaald. Had er op het duitse "grillsport-verein" forum al wat positieve verhalen over gelezen en om eens te proberen of een kamado iets voor mij is, leek me dit wel een leuk dingetje.

Eerst maar veilig naar huis brengen 8)
[Afbeelding]

En na opbouwen een klein vuurtje erin om hem op te warmen.
[Afbeelding]

Inmiddels ook al gebruikt om wat steaks en sateh op te bereiden, helaas geen foto's van.

Ik kan hem niet vergelijken met andere kamado's maar zover ik kan beoordelen is het een prima dingetje.
Ik zag deze gister ook bij de Lidl en lang getwijfeld om hem ook te kopen. Dat zal mijn eerste stap zijn van een Weber 47" naar een Kamado. Uiteindelijk niet gedaan........maar twijfel nog steeds. Zie dat jullie hem ook gezien hebben en ook al gekocht hebben. Hoe bevalt die??

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:27
@Woolfy681 In de Big Green Egg Large had ik ook nooit een ash tray en heb deze eigelijk nooit gemist. Eens in de maand haal ik het as eruit wat in de firebox ligt. De as achter de firebox laat ik zitten want dat heeft toch geen invloed op de airflow.

Met kleinere modellen zal je dit wel vaker moeten doen.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Wat denken jullie van de nieuwe Kamado Joe III series?

Ik wil binnen nu en 6-7 weken overgaan tot aankoop van een KJ, maar twijfel nog heel erg tussen de Classic II of de III..

Ik zou graag enkele meningen willen horen van jullie over de volgende onderwerpen.

- De nieuwe slo'roller, ipv standaard heatdeflectors. Ze zeggen hiermee een betere airflow te genereren en een afname van hotspots, en dus een constantere temperatuur door de hele dome.
- 3 Layer cooking rack (D&C), inplaats van 2.. Al zijn er nog accesoires te koop voor de 2e generatie om een 3e laag toe te voegen.
- Standaard kick-ash basket bij de III.. (toch een 99 euro accesoire bij de 2e generatie.
- 400 euro duurder (incl kick-ash basket voor de classic II mee gerekend.)

Er zijn nog weinig reviews te vinden op het net, behalve de standaard verkoop praatjes..
Wat denken jullie?

Verwijderd

Woolfy681 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:07:
ben me de afgelopen maanden aan het verdiepen geweest in de wereld van de kamado's, maar kan maar geen keuze maken tussen de Grill Guru classic large en The bastard medium compleet.

Heb nu al een aantal jaar een Weber smokey joe (37 cm) en een gas bbq welke na 9 jaar redelijk overleden is door de laatst storm.

Al verschillende reviews gelezen etc, maar kom er niet helemaal.uit.

The bastard medium compleet € 799 zonder de pizzasteen en kolen.wat me vooral handig lijkt is de ash tray die de bastard heeft is dit iets wat jullie missen op je kamado ?
ik heb dan geen large maar ik zuig die gewoon leeg met zon as stofzuiger deze komt ook weer bij van cranenbroek vandaan. kosten iets van 10 euro :) nee ik werk er niet maar voor dit soort zaken een prima shop

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 09:59
Ik heb zaterdag een Jalapeno burger gemaakt. Recept van Bbq-helden. Die was dus erg geslaagd en viel in de smaak. Je moet wel van pittig houden :9

Jalapeno Cheeseburger

Op de achtergrond de gevulde puntpaprika van @Hari-Bo ook lekker!

Xbox: Didoekoe

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 16:46

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Dwersbongel Dat ziet er goed uit ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Woolfy681 schreef op maandag 3 juni 2019 @ 11:07:
Lees een paar posts terug en krab eens achter de oren. Ik zou bij het luxe buitenleven voor de kamado joe classic 1 gaan dan.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:24
Van het weekend wil ik eens gaan proberen pulled pork te gaan maken op de Weber.

Echter nu lees ik verschillende methodes voor de briketten neer te leggen.
De ene zegt in een slang vorm langs de rand en het rookhout erop.

En anderen zeggen weer pak je brikmettenmandje die je erbij hebt gekregen leg deze vol met koude briketten en leg er dan een stuk of 8 gloeiende briketten en hout op.

Mijn voorkeur gaat uit naar het mandje wat erbij zit vol te leggen met briketten en daar dan een stuk of 6 tot 8 briketten op te leggen met rookhout. Of steken ze elkaar dan te snel aan?

PSN: McMillan0984

Verwijderd

Clavat schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 08:53:
Van het weekend wil ik eens gaan proberen pulled pork te gaan maken op de Weber.

Echter nu lees ik verschillende methodes voor de briketten neer te leggen.
De ene zegt in een slang vorm langs de rand en het rookhout erop.

En anderen zeggen weer pak je brikmettenmandje die je erbij hebt gekregen leg deze vol met koude briketten en leg er dan een stuk of 8 gloeiende briketten en hout op.

Mijn voorkeur gaat uit naar het mandje wat erbij zit vol te leggen met briketten en daar dan een stuk of 6 tot 8 briketten op te leggen met rookhout. Of steken ze elkaar dan te snel aan?
Ik zou het mandje eruit laten en de kolen inderdaad aan 1 kant opstapelen. Zo kun je net wat meer kwijt..
Mijn ervaring is iets meer brandende briketten erop leggen, anders duurt het redelijk lang voordat het 110C is..
13-15 brandende briketten helpt je sneller op weg..

Daarnaast kun je een soort hitteschild maken van 2 bakstenen ingepakt in alufolie, zo kun je de briketten ook makkelijk bij elkaar houden..

Vlees zover mogelijk aan de andere kant van het rooster..
Vanwege warmte van 1 kant elke 2 uur het vlees even draaien, zodat beide kanten evenveel hitte krijgen.
Na 4 uur inpakken in butcher papier of folie en wachten tot het gaar is..

• Clavat
  • Laatst online: 07:24
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:14:
[...]

Ik zou het mandje eruit laten en de kolen inderdaad aan 1 kant opstapelen. Zo kun je net wat meer kwijt..
Mijn ervaring is iets meer brandende briketten erop leggen, anders duurt het redelijk lang voordat het 110C is..
13-15 brandende briketten helpt je sneller op weg..

Daarnaast kun je een soort hitteschild maken van 2 bakstenen ingepakt in alufolie, zo kun je de briketten ook makkelijk bij elkaar houden..

Vlees zover mogelijk aan de andere kant van het rooster..
Vanwege warmte van 1 kant elke 2 uur het vlees even draaien, zodat beide kanten evenveel hitte krijgen.
Na 4 uur inpakken in butcher papier of folie en wachten tot het gaar is..
Dan dus de vierkant/ hoekige briketten pakken ipv de standaard ronde briketten.
Of maakt dat niet uit?

PSN: McMillan0984

Verwijderd

Clavat schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:19:
[...]

Dan dus de vierkant/ hoekige briketten pakken ipv de standaard ronde briketten.
Of maakt dat niet uit?
Ik gebruik altijd de EcoBrasa's, deze zijn vierkant.
Hier kun je er wat meer van instoppen dan de "standaard" weber briketten..
Maar uiteindelijk maakt het niet veel uit, met de normale briketten zul je wat vaker moeten monitoren of de temperatuur goed blijft, en evt bijvullen van brikketten.

Verwijderd

heeft idreen die een GGC beseld heeft via de AH hem al binnen of nog steeds veel wachtende

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:27:
heeft idreen die een GGC beseld heeft via de AH hem al binnen of nog steeds veel wachtende
gisteren ineens een briefje in de brievenbus dat de BBQ niet afgeleverd kon worden om dat ik niet thuis was. Kan hem woensdag avond afhalen.

Verwijderd

whitedrag152 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:35:
[...]

gisteren ineens een briefje in de brievenbus dat de BBQ niet afgeleverd kon worden om dat ik niet thuis was. Kan hem woensdag avond afhalen.
zonder voor aankondiging zeker

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:36:
[...]

zonder voor aankondiging zeker
klopt, niks aangekondigd. Had er nog na toe gebeld en toen zeiden ze dat het nog wel even kon duren i.v.m. de drukte.

• Nogne
  • Laatst online: 23:29

Nogne

>.<

Ik had mijn GGC op donderdag besteld en op maandag binnen. Probleem was alleen dat ik niet op maandag thuis ben, dus hebben ze de GGC (met mijn goedkeuring) in de voortuin gezet.

PS/XBL: Nogne

• Chevy454
  • Niet online
Gewoon zo doen en een waterbak boven de kolen. Dan blijft de temperatuur ook stabiel.
De snake methode kan ook maar dan moet je de briketten goed kennen, Ik heb er eigenlijk nooit de tijd in gestoken om het zo te doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 09:14:
Ik zou het mandje eruit laten en de kolen inderdaad aan 1 kant opstapelen. Zo kun je net wat meer kwijt.
Dat klopt maar dat zou ik niet meer doen. Door gebruik met de looftlighter is er op deze manier de emaille kapot gesprongen aan de buitenkant van de ketel. Indien je een brikettenstarter gebruikt dan kan het wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Chevy454 op 04-06-2019 11:48 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Dwersbongel
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-01 09:59
Ik heb de mini pulled pork een aantal keer gemaakt volgens de methode uit het recept en dat ging elke keer goed: https://bbq-helden.nl/recepten/mini-pulled-pork/ Denk dat het dus wel lukt met jouw mandje.

Xbox: Didoekoe

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
Hier kan het avontuur ook gaan beginnen, vandaag kwam deze jongen binnen ter vervanging van de oude weber.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DKsTZCj.jpg?2

Net even een stukje buikspek gehaald, die ligt nu in de koelkast z'n kruiden op te slurpen. Morgen eens kijken of ik er wat leuks van gemaakt krijgt. Zal vast een avontuur worden zo'n 1e low en slow op de kamado :D

• Frid0
chevsticks schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:58:
Hier kan het avontuur ook gaan beginnen, vandaag kwam deze jongen binnen ter vervanging van de oude weber.
[Afbeelding]

Net even een stukje buikspek gehaald, die ligt nu in de koelkast z'n kruiden op te slurpen. Morgen eens kijken of ik er wat leuks van gemaakt krijgt. Zal vast een avontuur worden zo'n 1e low en slow op de kamado :D
Wow! ziet er goed uit chevsticks.
mag ik vragen waarom je voor deze heb gekozen? er zijn tegenwoordig zoveel verschillende merken dat het steeds lastiger word om een "geode" keuze te maken

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

backupdevice

No Risk , Full Push

[Afbeelding]

Waarom tot morgen wachten. Vandaag nog vies maken

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Hari-Bo
@Frid0 Een goede keuze maken is niet lastig als je voor de bekende a merken gaat, dan zal nooit gedoe hebben met garantie en service. Maar de meeste uitdaging zit erin dat niet iedereen (zo gek is) met dit soort budgetten wilt werken en daardoor wordt er een afweging gemaakt. Maar de 'goedkope' modellen zijn zo goed als allemaal auplex Kamado's.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
[Afbeelding]

Welkoop ;)?

Heb jij ook de RVS mand?

K to the KillaZ

• chevsticks
Frid0 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:01:
[...]
Wow! ziet er goed uit chevsticks.
mag ik vragen waarom je voor deze heb gekozen? er zijn tegenwoordig zoveel verschillende merken dat het steeds lastiger word om een "geode" keuze te maken
Was 25% korting bij de welkoop hier in de buurt. Voor 660 euro kon ik hem niet laten staan.
Volgens mij komt het van dezelfde leverancier als de Grill Guru.
KillaZ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:35:
[...]

Welkoop ;)?

Heb jij ook de RVS mand?
Inderdaad. Mooi compleet ding is het zo. Alleen nog even snel ergens een drip tray scoren.
backupdevice schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:16:
[...]

Waarom tot morgen wachten. Vandaag nog vies maken
Ben de hele middag en avond van huis. Wellicht dat ik hem vanavond nog even stiekem aan gooi. O-)
Hari-Bo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:34:
@Frid0 Een goede keuze maken is niet lastig als je voor de bekende a merken gaat, dan zal nooit gedoe hebben met garantie en service. Maar de meeste uitdaging zit erin dat niet iedereen (zo gek is) met dit soort budgetten wilt werken en daardoor wordt er een afweging gemaakt. Maar de 'goedkope' modellen zijn zo goed als allemaal auplex Kamado's.
Ik kon het ook niet aan mezelf verantwoorden gelijk een top merk te kopen. Eerst maar eens kijken hoe vaak deze aan gaat. Als hij over een paar jaar de geest geeft kan er altijd nog een A merk komen.

[ Voor 81% gewijzigd door chevsticks op 04-06-2019 15:00 ]

• terracide
  • Registratie: April 2001
Ik heb een de Inferno Junior kamado aangeschaft omdat ik deze met een actiecode AH-ActiegemistCompact voor 199 euro kon kopen: https://www.harlembbq.nl/inferno-junior-kamado.html.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/105050/files/223432916/inferno-inferno-junior-kamado.jpg
Eigenlijk wilde ik de Grill Guru maar die waren bij AH niet meer te krijgen, en aangezien het allemaal Auplex is maakt het me niet zovee uit. Zoek de tien verschillen :
Afbeeldingslocatie: https://www.grillguru.nl/ditis/wp-content/uploads/2018/02/20170728_AvD_0706-Edit-e1554238423891.jpg
Of liever een Patton :
Afbeeldingslocatie: https://www.bbq-site.nl/images/big_bbq_site_nl/product/2019-04/550/2758.jpg
Alleen had de GG iets langer garantie. Achteraf is die deal van AH niet zo goed als het eruit zag want in de oorspronkelijke prijs van 350 zat een platesetter, regenhoes en pook. Dus appels en peren vergelijken.
Zover ik kan zien komen al die kamado's van de leenbakker (Patton), Grill guru, kwantum hal, inferno, en nog veel meer allemaal van Auplex. En als het toch gewoon klei is ipv cordierite maakt het allemaal niet uit. Alleen de Bastard, Green Egg, Primo en de kamado Joe zijn van cordierite gemaakt. Spastisch doen over garantie lijkt zo onzinnig als je die dingen gewoon kan repareren en ze in Japan al meer dan 2000 jaar met klei bakken.

Maar goed, zoals velen ga ik voor low-budget en ga ik er een Ikea Bekvam kastje omheen knutselen maar ik moet nog een platesetter. Ik dacht aan een gietijzeren ovenschaal. Weet iemand welke zo past? Of is een normale heat deflector ergens goedkoop te scoren? Zelfde als de grill zelf , die wil ik ook wat robuuster zoals die van de bastard. Iemand een goedkope mod hiervoor?

[ Voor 40% gewijzigd door terracide op 04-06-2019 15:40 ]

• Hari-Bo
@chevsticks Ook met de goedkopere modellen kan je exact dezelfde gerechten bereiden. Dus dat moet wel goed komen. :)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
chevsticks schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:56:
[...]

Was 25% korting bij de welkoop hier in de buurt. Voor 660 euro kon ik hem niet laten staan.
Volgens mij komt het van dezelfde leverancier als de Grill Guru.

[...]

Inderdaad. Mooi compleet ding is het zo. Alleen nog even snel ergens een drip tray scoren.

[...]

Ben de hele middag en avond van huis. Wellicht dat ik hem vanavond nog even stiekem aan gooi. O-)

[...]

Ik kon het ook niet aan mezelf verantwoorden gelijk een top merk te kopen. Eerst maar eens kijken hoe vaak deze aan gaat. Als hij over een paar jaar de geest geeft kan er altijd nog een A merk komen.
Is inderdaad van 200F. Echter is je handleiding verouderd ten opzichte van het huidige model. Ik denk dat als ik het model uit de handleiding had gehad, ik heb niet had gekocht ("oude" kolen setup, geen D&C systeem enz.).

K to the KillaZ

• mrnn
  • Laatst online: 02-08-2023
Dwersbongel schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:51:
[...]

Ik heb de mini pulled pork een aantal keer gemaakt volgens de methode uit het recept en dat ging elke keer goed: https://bbq-helden.nl/recepten/mini-pulled-pork/ Denk dat het dus wel lukt met jouw mandje.
Dank voor de tip die ga ik dan zeker een keer proberen! Vorig weekend pulled pork gemaakt van klein stuk procureur van maar 1 KG. Volgens de normale methode ging deze te snel en was na 4 uur al op temperatuur. Was droog en deel niet eens te pullen. Was voor mij niet voor herhaling vatbaar met klein stuk.

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-01 21:03

leon0013

Ooit waren het er twaalf

terracide schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:00:
Ik heb een de Inferno Junior kamado aangeschaft omdat ik deze met een actiecode AH-ActiegemistCompact voor 199 euro kon kopen
Dat is bij de Hornbach de normale prijs. Ik stond er gisteren even naar te kijken omdat hij in Breda pal naast de GGC staat. Het is inderdaad zoeken naar de verschillen. Kleurtje, logotje en iets andere top-vent. Verder kwam ik niet.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:21

zeroday

There is no alternative!

mrnn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Dank voor de tip die ga ik dan zeker een keer proberen! Vorig weekend pulled pork gemaakt van klein stuk procureur van maar 1 KG. Volgens de normale methode ging deze te snel en was na 4 uur al op temperatuur. Was droog en deel niet eens te pullen. Was voor mij niet voor herhaling vatbaar met klein stuk.
Als je het goed aanpakt is er niets aan de hand ..
ik koop 2 KG aan procureur en verdeel het altijd in 4 stukken. (dus ongeveer stukken van 500 gram en dat is voor 3 personen voor een maaltijdje voldoende.

Er is m.i geen reden om niet met 1 kilo of minder aan de gang te gaan.
.

Wat ik doe
ik zorg er eerst voor dat ik hem inspuit met een goedje van appelazijn met wat kruiden of ander soort lekkere marinade. Dan de rub erover ..

Dan gaat ie low en slow op het rooster. En als dat 4 uur is dan is dat 4 uur en als het minder is dan is dat minder. Ik snap dat allerlei soorten processen de structuur kan aanpassen maar het gaat om smeuig en uittrekbaar vlees ..

je moet alleen even goed op blijven letten en de temperatuurmeter erin steken.
want bij mij blijft ook de temperatuur in de 'zone' hangen .. en gaat dan later door .En ja omdat het minder vlees is duurt het ook wat minder lang.

Nadat de eerst kern temperatuur is geweest wordt ie ingepakt eventueel nog wat appelsap erbij en een laagje marinade erop en tadaahhh (in principe volg ik de standaard methoden).

Ik heb het ook eens gedaan met 4 karbonades uit de supermarkt in de rub en dan hop met wat appelsap ingepakt lang laten garen op elkaar en toen viel het uit elkaar en bleek ook nog steeds lekker sappig . .
dan hoef je wat minder te trekken.

Grote hoeveelheden hoeft m.i. niet om een goed resultaat te krijgen maar staat wel weer stoer .. ;)

There are no secrets, only information you do not yet have

• Frid0
terracide schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:00:
Ik heb een de Inferno Junior kamado aangeschaft omdat ik deze met een actiecode AH-ActiegemistCompact voor 199 euro kon kopen: https://www.harlembbq.nl/inferno-junior-kamado.html.
[Afbeelding]
Eigenlijk wilde ik de Grill Guru maar die waren bij AH niet meer te krijgen, en aangezien het allemaal Auplex is maakt het me niet zovee uit. Zoek de tien verschillen :
[Afbeelding]
Of liever een Patton :
[Afbeelding]
Alleen had de GG iets langer garantie. Achteraf is die deal van AH niet zo goed als het eruit zag want in de oorspronkelijke prijs van 350 zat een platesetter, regenhoes en pook. Dus appels en peren vergelijken.
Zover ik kan zien komen al die kamado's van de leenbakker (Patton), Grill guru, kwantum hal, inferno, en nog veel meer allemaal van Auplex. En als het toch gewoon klei is ipv cordierite maakt het allemaal niet uit. Alleen de Bastard, Green Egg, Primo en de kamado Joe zijn van cordierite gemaakt. Spastisch doen over garantie lijkt zo onzinnig als je die dingen gewoon kan repareren en ze in Japan al meer dan 2000 jaar met klei bakken.

Maar goed, zoals velen ga ik voor low-budget en ga ik er een Ikea Bekvam kastje omheen knutselen maar ik moet nog een platesetter. Ik dacht aan een gietijzeren ovenschaal. Weet iemand welke zo past? Of is een normale heat deflector ergens goedkoop te scoren? Zelfde als de grill zelf , die wil ik ook wat robuuster zoals die van de bastard. Iemand een goedkope mod hiervoor?
Mag ik vragen waarom je voor deze bent gegaan en nu voor bv een Lidl/Action eitje als je het toch eerst wil proberen en wilt inbouwen in een Bekvam? Ik vraag dit ook vooraal voor mij zelf omdat ik heel erg twijfel om ook zoiets te kopen of te gaan voor de aanbieding bij Welkoop en voor een iets groter ga. Bij beide keuze is het dat het mijn eerste stap word naar aan kamado en ik daarmee eerst wil kijken hoe vaak ik het aanzet en of het bevalt ja of de nee.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
Frid0 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Mag ik vragen waarom je voor deze bent gegaan en nu voor bv een Lidl/Action eitje als je het toch eerst wil proberen en wilt inbouwen in een Bekvam? Ik vraag dit ook vooraal voor mij zelf omdat ik heel erg twijfel om ook zoiets te kopen of te gaan voor de aanbieding bij Welkoop en voor een iets groter ga. Bij beide keuze is het dat het mijn eerste stap word naar aan kamado en ik daarmee eerst wil kijken hoe vaak ik het aanzet en of het bevalt ja of de nee.
Vergeet niet dat die hij nu heeft al groter is dan de Blokker/lidl/action ei'tje ;) kan net al wat meer gemak geven qua oppervlakte.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Martinusz schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Vergeet niet dat die hij nu heeft al groter is dan de Blokker/lidl/action ei'tje ;) kan net al wat meer gemak geven qua oppervlakte.
Zekers. Het Action eitje ligt met 4 hamburgers vol en 2 lange ribben in 4 stukken zorgt ook voor een vol eitje
Is dat voldoende voor je dan kun je rustig voor 99 euro gaan beginnen en kijken of het wat voor je is. Maar wil je meer of heb je meer nodig: dan ga naar een groter oppervlak. Ik heb er nog een 2 pits gasbrander BBQ bij ..

En ik had zondag de keuze of 4 hamburgers op de gas bbq gooien of op de action ei . .heb het laatste gedaan ;)

Bij ons is het nu al een success. De wens voor een grotere is er maar niet persé op dit moment noodzakelijk. en de marsmhellows warm maken kan ook gewoon op zo'n action ei ;)

Verwijderd

mrnn schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:49:
[...]

Kleine stukken procureur idd minder lang roken (2 uurtjes), daarna inpakken met wat bbq saus of appelsap of paar klontjes boter..
Dan door laten garen tot "probe tender", +/- 88-92 graden.. gewoon voelen tot je zonder weerstand erin gaat met een prikker..

Daarna uurtje laten rusten in handdoeken in een koelbox, en dan pullen..

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
zeroday schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:14:
[...]

Zekers. Het Action eitje ligt met 4 hamburgers vol en 2 lange ribben in 4 stukken zorgt ook voor een vol eitje
Is dat voldoende voor je dan kun je rustig voor 99 euro gaan beginnen en kijken of het wat voor je is. Maar wil je meer of heb je meer nodig: dan ga naar een groter oppervlak. Ik heb er nog een 2 pits gasbrander BBQ bij ..

En ik had zondag de keuze of 4 hamburgers op de gas bbq gooien of op de action ei . .heb het laatste gedaan ;)

Bij ons is het nu al een success. De wens voor een grotere is er maar niet persé op dit moment noodzakelijk. en de marsmhellows warm maken kan ook gewoon op zo'n action ei ;)
Jep same hier :) ik heb de Blokker variant nog steeds, mede door beperkte ruimte in de tuin :P en ik het eens wilde proberen. Sindsdien nooit meer de Weber 47cm aan gehad, wel het ei'tje in combinatie met een gas WGA. Zondag allebei aan gehad, op het ei wat moink balls en op de WGA wat groenten e.d. gisteren even snel de WGA aan gehad om paar hamburgers te grillen en 4 kipspiesjes. Ideale combi zo, echter zodra we verhuist zijn, wil ik wel een grotere kamado, simpelweg om meer oppervlakte te hebben op het rooster. Maar het heeft geen haast, ik wil wel gelijk een goeie, waarschijnlijk een Joe.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• terracide
Frid0 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:08:
[...]

Omdat ik zeker weet dat een eitje te klein is voor ons (ik en twee pubers, de vrouw is gelukkig vegetarisch anders moest het een large worden :P )en de vuurkorf past ook veel minder houtskool is dus slowcooking is lastiger als het te snel op is. Het is idd een overweging het is 27cm vs 33cm. Maar de grill bij een 15" ligt een stuk naar beneden en daar kan je theoretisch een nog grotere grill in freubelen. Puur gevoelsmatig denk ik dat een eitje van de action het meeste bang for a buck is. Grotere maten worden snel duurder, maar toch heb ik het gedaan om de ruimte. Tis niet veel extra maar ik denk net genoeg. Ik kan er altijd een eitje bij kopen, dan heb ik altijd genoeg ruimte.

Edit: de Bekvam mod lijkt me sowieso een goede mod. Ik wil het sowieso in een tafel.

[ Voor 9% gewijzigd door terracide op 04-06-2019 16:44 ]

• Frid0
Bij HarlemBBQ is de Grizzly Grills Large nu met korting te bestellen.

KORTINGSCODE:
"AH-ActiegemistLarge"

Van € 899,- voor € 649,-

Wellicht heeft iemand er wat aan ;).

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

terracide schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:28:
[...]

Omdat ik zeker weet dat een eitje te klein is voor ons (ik en twee pubers, de vrouw is gelukkig vegetarisch anders moest het een large worden :P )en de vuurkorf past ook veel minder houtskool is dus slowcooking is lastiger als het te snel op is. Het is idd een overweging het is 27cm vs 33cm. Maar de grill bij een 15" ligt een stuk naar beneden en daar kan je theoretisch een nog grotere grill in freubelen. Puur gevoelsmatig denk ik dat een eitje van de action het meeste bang for a buck is. Grotere maten worden snel duurder, maar toch heb ik het gedaan om de ruimte. Tis niet veel extra maar ik denk net genoeg.

Edit: de Bekvam mod lijkt me sowieso een goede mod. Ik wil het sowieso in een tafel.
Wat is te snel op? Ik heb laatst het action eitje om 9.30 aangezet en om 16.00 was er nog genoeg warmte aanwezig en de houtskool misschien voor 2/3 op ..

en de 3-2-1 methode voor slow met de ribbetjes werkt ook gewoon zonder enig probleem.
low en slow is ook zeer goed te doen met een klein eitje.
je moet het gewoon even proberen en ook wat youtube filmpjes bekijken ..

[ Voor 10% gewijzigd door zeroday op 04-06-2019 16:45 ]

• terracide
zeroday schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:43:
[...]

Wat is te snel op? Ik heb laatst het action eitje om 9.30 aangezet en om 16.00 was er nog genoeg warmte aanwezig en de houtskool misschien voor 2/3 op ..
Zeker kan het wel, afhankelijk van de buitentemperatuur en hoe netjes je het doet. Maar ik heb een overweging gemaakt en dit waren de argumenten :)

Edit: ik heb alle kennis alleen van het lezen dus ervaring moet ik nog krijgen. Vermoedelijk kijk ik er over een paar maanden weer anders tegenaan.

[ Voor 15% gewijzigd door terracide op 04-06-2019 16:48 ]

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

terracide schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Zeker kan het wel, afhankelijk van de buitentemperatuur en hoe netjes je het doet. Maar ik heb een overweging gemaakt en dit waren de argumenten :)
Oh niets mis met je argumenten. Iedereen mag van mij doen wat ie wil niets mis mee.
maar je argument dat je houtskool snel op is en dat dan low en slow niet zou kunnen .. die vind ik niet gerechtvaardigd omdat het ding zonder problemen 12 uur of meer aan kan blijven.
Immers met low en slow heb je lage temperatuur en heb je ook niet veel energie nodig en als je dan je eitje vol stopt met houtskool dan is dat voldoende.

• Woolfy681
Vandaag de knoop door gehakt en The Bastard medium gekocht.
Het monteren was al een feest opzicht.
Van de week maar eens beginnen met spareribs denk ik of een ander lekker stuk vlees.

• chevsticks
KillaZ schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 15:14:
[...]

Is inderdaad van 200F. Echter is je handleiding verouderd ten opzichte van het huidige model. Ik denk dat als ik het model uit de handleiding had gehad, ik heb niet had gekocht ("oude" kolen setup, geen D&C systeem enz.).
Dat hebben ze bij mij opgelost door er gewoon geen handleiding bij te doen :P Was even puzzelen bij het in elkaar zetten.

• AlexMar
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-10-2023

AlexMar

Psn : Lexzorz.

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik verhuizen naar een woning met tuin.
Aangezien ik een fanatiek hobbykok ben en zie dat er in restaurants veelvuldig gebruikt wordt gemaakt van de kamado's, ben ik mij aan het oriënteren op deze 'markt'.
Echter is er zoveel aanbod, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat is een goed instapmodel?

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59
Ben nog steeds aan het wachten. Duurt wel erg lang. Heb hem meteen zaterdag besteld (actie begon in de winkel pas op de maandag erna). Begin toch wel wat teleurgesteld te worden in de aflevering. De vorige keer 2 weken gewacht op een mailtje dat het wat langer duurde. Maar goed, uiterlijk de 13e is het binnen zeggen ze nu.

Voor de mensen die nog meer keuze willen hebben in 15" modellen, nog een optie van de Leenbakker: https://www.leenbakker.nl...cue-kamado-grill-15-grijs

Ik vond persoonlijk de 13" ook net te klein. Had er 1 van de Blokker, maar die is onlangs verkocht. Kwamen ze na 2 weken ophalen omdat ik verwacht had de GGC wel dan binnen te hebben. Gelukkig heb ik de Weber Master-Touch GBS nog :9

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
Was al voorbij gekomen. Evenals die van de kwantum: https://www.kwantum.nl/bb...pRVkEfvpb-1gaAuBaEALw_wcB Vandaag even bekeken. In het groen en zwart te krijgen. Wacht eerst tot de GGC binnen is om ze goed te vergelijken. Zo’n hoger standaard eronder lijkt me iig wel fijn

[ Voor 4% gewijzigd door Bracha25 op 04-06-2019 21:16 ]

• terracide
AlexMar schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:02:
Hallo allemaal,

Aangezien ik een fanatiek hobbykok ben en zie dat er in restaurants veelvuldig gebruikt wordt gemaakt van de kamado's, ben ik mij aan het oriënteren op deze 'markt'.
Lees mijn post van de vorige pagina :
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/59043070

Alle goedkope modellen zijn het zelfde. Aanbieding AH is gewoon niks bijzonders , duurdere merken zijn van cordierite, goedkope zijn van klei gemaakt door Auplex. Mijn advies: koop een dure van cordierite of een zo goedkoop mogelijke Auplex.

Let op: accessoires zijn niet goedkoop, een plate setter heb je altijd nodig anders is het een grill. Soms zijn de prijzen hoger doordat er meerdere accessoires bij zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door terracide op 04-06-2019 21:30 ]

• Woolfy681
AlexMar schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:02:
Hallo allemaal,

In mijn ogen verschilt dat per persoon. Ik heb zelf gekeken wat ik kon krijgen voor een bepaalt budget. Zo hoef je niet te kijken naar dure kamado’s welke je toch waarschijnlijk niet gaat kopen.

• terracide
Bracha25 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:15:
Was al voorbij gekomen. Evenals die van de kwantum: https://www.kwantum.nl/bb...pRVkEfvpb-1gaAuBaEALw_wcB Vandaag even bekeken. In het groen en zwart te krijgen. Wacht eerst tot de GGC binnen is om ze goed te vergelijken. Zo’n hoger standaard eronder lijkt me iig wel fijn
Die kan je er gewoon bij kopen van een ander merk zoals Patton voor 99 euro, Beter is denk ik een gat in een Ikea Bekvam van 39 euro zagen er hem daarin zetten:
Afbeeldingslocatie: https://www.ikeahackers.net/wp-content/uploads/2018/04/mini-kamado-bbq-grill-table.png

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-12-2025

steel123

Cryman9

Frid0 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:30:
Bij HarlemBBQ is de Grizzly Grills Large nu met korting te bestellen.

KORTINGSCODE:
"AH-ActiegemistLarge"
Van € 899,- voor € 649,-

Wellicht heeft iemand er wat aan ;).
Hmm, dit is ook wel een goede aanbieding. Ik had die grizzly grill large laatst bij de welkoop beworderd en leek me erg fijn. Vooral het divide en conquer systeem met halve manen grillrooster en heat deflector.
Witlof schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 21:03:
[...]
Voor de mensen die nog meer keuze willen hebben in 15" modellen, nog een optie van de Leenbakker: https://www.leenbakker.nl...cue-kamado-grill-15-grijs

Ik vond persoonlijk de 13" ook net te klein. Had er 1 van de Blokker, maar die is onlangs verkocht. Kwamen ze na 2 weken ophalen omdat ik verwacht had de GGC wel dan binnen te hebben. Gelukkig heb ik de Weber Master-Touch GBS nog :9
Ook die patton van leenbakker ben ik naar het kijken.

Rond 32cm voor grill guru compact leek me toch wat klein. De patton 15 inch heeft een binnendiameter van rond 37cm.

Daarnaast heb ik nog altijd een Weber 57 GBS, dus hij is er ook meer voor erbij. Maar ik kom gewoon veel ruimte tekort aangezien ik graag ook al mijn bijgerechten (aardappels, groente) op de bbq maak.

Mijn grootste afweging om een grotere kamado te kopen dan zo'n kleine is de hoeveelheid spareribs die erop gaan. Graag zou ik er toch wel een stuk of 8 kwijt kunnen op de kamado.

Verwijderd

Grill rooster van de GGC is 33.5 cm dacht ik

• Joosie200
  • Niet online
En die Patton is iig qua rooster geen 37cm. Heb een demo unit opgemeten. Het is een exacte replica van de GGC / Auplex sjabloonmodel.

https://www.auplexkamado.nl/kamado-15-inch-rood-copy.html

Plak er Patton, Grill Guru op en geef het een ander kleurtje. In de basis is die van de Leen Bakker en de GGC gelijk aan elkaar.

[ Voor 42% gewijzigd door Joosie200 op 04-06-2019 21:51 ]

• terracide
@Joosie200 exact dat probeer ik ook de hele tijd te vertellen. Er is geen verschil.. Het zijn dozenschuivers die er een naampje op plakken. Er zijn heel weinig fabrieken die dit kunnen bakken. En Auplex is de goedkoopste en de grootste. En helemaal niet slecht. Hoop bang for a buck. Duurdere merken hebben eigen fabrieken, Green egg in Mexico, primo in de USA en de rest weet ik niet maar die merken gebruiken het duurdere cordrierite ipv klei wat beter tegen hitte kan en temp schommeling. Maar ach klei is prima want Japan waar het vandaan komt doet het al duizende jaren op klei. En je kan klei repareren.

Kijk het wordt lekker ambachtelijk gemaakt door een hoop chinese handarbeiders:

[ Voor 17% gewijzigd door terracide op 04-06-2019 22:09 ]

• Joosie200
  • Niet online
Er bestaan overal in welke sector dan ook dozenschuivers. Die moeten er ook zijn. Als Hornbach niet mee ging in de AH actie, ik voor de AH actie achter het net zou vissen want geen voorraad dan zou ik de Leen Bakker gekozen hebben afgelopen weekend. Voor 203.38 euro nog steeds een prima deal voor in feite een Fahrenheit 200 product.

Al blijft 250 voor die bij de Kwantum ook nog steeds nice al is het maar om een bijpassend onderstel: https://www.kwantum.nl/se...6%3bsearchtext%3dbarbecue

Zo bezien is voor 200 de GGC via AH halen en een los Bekvam tafeltje wel leuk want puur dhzen. Maar je bent net zoveel kwijt als die bij de Kwantum. En ja het ziet er toffer uit een kamado weggestopt in een tafeltje maar toch zo'n onderstel is ook lekker makkelijk.

• terracide
Ik zeg ook niet dat het niet goed is. Ik zeg dat het niet anders is dan alle anderen. Daarom zeg ik koop de goedkoopste auplex of een duurder merk.

Ik ben gegaan voor de Inferno. Die is sowieso 199 bij hornbach.

• Joosie200
  • Niet online
terracide schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:13:
Ik zeg ook niet dat het niet goed. Ik zeg dat het niet anders dan alle anderen. Daarom zeg ik koop de goedkoopste auplex of een duurder merk.

Ik ben gegaan voor de Inferno. Die is sowieso 199 bij hornbach.
Ik snap dat je dat bedoelt (y)

Daarom zie ik weinig meerwaarde voor mijn gebruik om te gaan voor een kamado Joe of een bastard. Specswise wel beter. Maar voor het prijsverschil scoor ik graag tig kg vlees en kolen :Y)
terracide schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 22:03:.

Kijk het wordt lekker ambachtelijk gemaakt door een hoop chinese handarbeiders:
[YouTube: 2018 Fujian Auplex Kamado Grill Co., Ltd. video]
Mooi filmpje. Als je die hal dan ziet staan vol met kamado's. Daar staat een flinke voorraad aan waarde bij elkaar. Zelfde dat de Keuringsdienst van Waarde eens naar China ging. Voor de wijnglazen van Ikea. Werden daar nog gewoon inderdaad handgeblazen gevormd.

Enfin. Het weer slaat om. Toch ga ik komend weekend mijn ggc opstoken en ditmaal warmer dan 220. Voor het maken van pizza :9~

[ Voor 38% gewijzigd door Joosie200 op 04-06-2019 22:22 ]

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 17:53

Apie!

Newer, better & confusinger

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Frid0
Goedemorgen,

Ik ben nog steeds aan het kijken naar een kamado. Nu dacht ik dat ik het wel een beetje wist, de Grizzly Grills Large van HarlemBBQ maar gisteravond sprak ik een kennis van mij en die kwam met het volgende. Hij wilt graag de Bastard Urban 2019 en wil daardoor zijn Bastard die hij vorige jaar nieuw in April 2018 gekocht heeft wel verkopen voor een zacht prijsje aan mij. Ik kan zijn Bastard M overnemen voor 750 euro incl nieuw tang, nieuw handschoenen, een plate setter en nog een zak houtskool.

Hoe denken jullie over die deal, is dat beter dan een nieuwe Grizzly Grills Large kopen?

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:20:
@-d- ik heb deze besteld
https://www.bol.com/nl/p/...SisiH84tiRwsaArlXEALw_wcB

Kan je woensdag laten weten hoe alles eruit ziet qua afmetingen en pasvorm.
Thx, mooi te zien dat hij goed past. Lijkt zelfs beter te passen dan de bastard of grill guru exemplaren.
Welke "setter" heb je daar nog bij besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door BlackShadow op 05-06-2019 11:46 ]

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 15:06
Iemand hier ervaring met de Meater+ ?
Sinds het sneuvelen van mijn el cheapo kerntemp. lijkt het me mooi om 1 thermometer te hebben voor zowel dome als kern.

Waar ik over twijfel is 1) de dikte van de pin. Stel dat ik een dun stukje vlees heb :? 2) de werking van het ding.
Iemand met praktijkervaring?

• Hari-Bo
@the-edge Vorig jaar de Meater mogen testen, niet het test model maar de basis is hetzelfde. Een prima meter inclusief de app wel handig met rusttijden van het vlees etc.

• Chevy454
  • Niet online
the-edge schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:45:
Stel dat ik een dun stukje vlees heb :?
Dan heb je geen meater nodig maar een Thermopen of Thermopop.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-01 15:06
Chevy454 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:55:
[...]

Dan heb je geen meater nodig maar een Thermopen of Thermopop.
Eens, het komt maar sporadisch voor. Heb daar wel een dun Weber thermometertje voor. Die zal dan voldoen. Jammer dat het dan net niet alles in 1 is.

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 08:54:
Dear lawd, $87 shipping kosten voor die Woo.
Das niet goedkoop...
Woohoo :/
eerder poeh ipv woo

Maar geen feedback van de KJ dealer?

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:21

Denko

|{ing Øf ßlitz

Frid0 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:30:
Goedemorgen,

Ik ben nog steeds aan het kijken naar een kamado. Nu dacht ik dat ik het wel een beetje wist, de Grizzly Grills Large van HarlemBBQ maar gisteravond sprak ik een kennis van mij en die kwam met het volgende. Hij wilt graag de Bastard Urban 2019 en wil daardoor zijn Bastard die hij vorige jaar nieuw in April 2018 gekocht heeft wel verkopen voor een zacht prijsje aan mij. Ik kan zijn Bastard M overnemen voor 750 euro incl nieuw tang, nieuw handschoenen, een plate setter en nog een zak houtskool.

Hoe denken jullie over die deal, is dat beter dan een nieuwe Grizzly Grills Large kopen?
Al schaal ik de bastard hoger in dan een grizzly grill: 750 is erg prijzig. Ik heb voor de large nieuw aanzienlijk minder betaald vorig jaar. Zat toen zelfs een startpakket bij (gietijzer rek, houtskool, aanmaak wokkel)

Denk dat 500 voor die set reëler is.

PSN & XBL: Denkoyugo

• Tommie12
Goedemorgen,

750€ voor een M is bijna de nieuwprijs denk ik...., zeker als het gewoon de losse kamado is.
30% mag er toch wel af voor een tweedehandse vind ik.

Als dit je enige BBQ is, dan zou ik zeker voor de large gaan.
Die ligt zo vol als je voor 4-6 man wil koken.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommie12 op 05-06-2019 14:13 ]

• terracide
Goedemorgen,

Dat is wel een hoop geld. En het blijft een M. Ik denk dat je beter een Auplex large voor 499 kan kopen maar dat mijn persoonlijke mening. De bastard is van beter materiaal. Maar of je daar ooit iets van gaat merken durf ik je niet te zeggen.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

the-edge schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:45:
Iemand hier ervaring met de Meater+ ?
Sinds het sneuvelen van mijn el cheapo kerntemp. lijkt het me mooi om 1 thermometer te hebben voor zowel dome als kern.

Waar ik over twijfel is 1) de dikte van de pin. Stel dat ik een dun stukje vlees heb :? 2) de werking van het ding.
Iemand met praktijkervaring?
Om de keuze helemaal moeilijk te maken ;) Ik wacht nu op m'n Wlanthermo Nano. Misschien ook een optie?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Goedemorgen,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Bastard M overgenomen van iemand voor 500,- en dat was via Marktplaats.. Hij moest er snel vanaf dus de prijs was laag, maar 750,- lijkt mij geen vriendenprijs..

Wat betreft de maat, ik kook er regelmatig op voor 4-8 personen. Gaat prima.

[ Voor 4% gewijzigd door m0nk op 05-06-2019 15:42 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Chaker
  • Laatst online: 07-01 18:03
Tommie12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:22:
@DaLass

Ere wie ere toekomt.
Mijn inspiratie komt hier vandaan.
Wel heb ik voor de voeding van de fan een regelbare 220v naar 3-12V gebruikt, en ik schakel in de 220V.

Vrijwel alles vind je op Aliexpress. Alleen had ik een te kleine doos gekocht, en onwille van de leveringstermijn heb ik die dan bij Conrad besteld.

De PiD controller bv kostte nog geen 10€ met de sensor er bij.
Voor het aansluiten van de fan heb ik 2 koperen platen van 0,5mm dikte gekocht zodat ik die kon solderen. Over dat gedeelte ben ik niet echt fier, maar het werkt en het is stevig.

https://www.barbecueman.eu/techniek-pid-rex-c100/
Zelf heb ik ook een PID controller gemaakt. Voor de fan aan de buis te koppelen heb ik in fusion360 een adapter ontworpen. Dit geprint op de ender3 en met wat hotglue gelijmd:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hCt8LjD/adapter-Copy.png

Bij interesse kan ik het bestand wel posten ^^

• Tommie12
Chaker schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 15:54:
[...]

Zelf heb ik ook een PID controller gemaakt. Voor de fan aan de buis te koppelen heb ik in fusion360 een adapter ontworpen. Dit geprint op de ender3 en met wat hotglue gelijmd:

[Afbeelding]

Bij interesse kan ik het bestand wel posten ^^
Knap!

Aan welke buis koppel je dit dan?

• TheCaptain
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb recent de heatermeter aangeschaft.

Alles geconfigureerd en gelijk maar aan het printen begonnen.
Ik heb hier een Ultimaker 3 staan en ook gelijk een rotodamper geprint.

De servo's komen van aliexpress en de keystone bij de lokale ICT winkel gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/06/05/photo_2019-06-05_16-19-22.md.jpg
Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/images/2019/06/05/photo_2019-06-05_16-19-26.md.jpg
Voor de mensen die een heatermeter gebruiken. Ik moet nog probes kopen. Iemand voor de air temp en meat temp een goede aanrader?

[ Voor 24% gewijzigd door TheCaptain op 05-06-2019 16:25 ]

• terracide
Kan iemand een Auplex 15" (of elke variant, de GGC, PATTON, etc) even bemeten en dan de diagonaal wat maximaal kan worden gebruikt, niet het rooster van 33cm (ik heb mijne nog niet binnen), ik wil graag een andere gril en ik dacht misschien past dit (evt na wat modificatie):

Afbeeldingslocatie: https://www.tuincollectie.nl/files/images/webshop/kampvuur-rooster_l.jpg

Is 34,1 diagonaal en 10cm hoog, dacht misschien past het wel omdat hij als hij op de vuurkorf staat wat hoger staat?

https://www.bever.nl/p/va...gietijzer-mecgc80007.html

[ Voor 11% gewijzigd door terracide op 05-06-2019 17:41 ]

• Chaker
  • Laatst online: 07-01 18:03
Tommie12 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 16:21:
[...]

Knap!

Aan welke buis koppel je dit dan?
Deze komt aan de buis die de Weber in gaat:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/dg6cdmj/BDGrfBQf.jpg

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:48
Door omstandigheden heb ik 3kg procureur moeten invriezen die ik normaal onmiddellijk wou gebruiken de dag er na voor pulled pork te maken.

Vorige keer was het hetzelfde: moeten invriezen en toen ben ik er in geslaagd om mooie roze randjes van het smoken te krijgen maar ondanks een warme kerntemperatuur was het vlees vanbinnen gaar maar niet te pullen. Toen heb ik het vlees zachtjes laten ontdooien op de Weber.

Hoe pak ik het nu best aan? Het is een stevige klomp nu natuurlijk, laat ik die X dagen in de koelkast liggen of eerst even in microgolfoven of? Een goede uitleg mag, ik sta open voor alle feedback :) .

• NeutraleTeun
Heb de Patton nu binnen. En wat ik vanuit de doos kan meten, komt het aardig overeen met de GCC inderdaad.

Beetje jammer, nu moet deze dus waarschijnlijk retour. Eens kijken hoe ik dat oplos :')

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:40
Goedemorgen,

Volgens mij heb ik toen 700 betaald voor de bastard medium nieuw (was met een aanbieding). Zou dus wat minder bieden zoals andere ook aangeven.

• terracide
NeutraleTeun schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:51:
Heb de Patton nu binnen. En wat ik vanuit de doos kan meten, komt het aardig overeen met de GCC inderdaad.

Beetje jammer, nu moet deze dus waarschijnlijk retour. Eens kijken hoe ik dat oplos :')
Waarom moet ie retour? Kan je voor mij de diagonaal meten van de onderkant? Dus niet de diagonaal van het rooster maar van de bovenkant van de onderkant zeg maar...?

Verwijderd

terracide schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:19:
[...]

Waarom moet ie retour? Kan je voor mij de diagonaal meten van de onderkant? Dus niet de diagonaal van het rooster maar van de bovenkant van de onderkant zeg maar...?
Hoe bedoel je dat ? Ik heb een ggc

• terracide
Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:33:
[...]

Hoe bedoel je dat ? Ik heb een ggc
Prima zijn allemaal het zelfde.. Allemaal Auplex. Er os geen verschil tussen de patton en de ggc alleen wat merkplaatjes.

Verwijderd

terracide schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:47:
[...]

Prima zijn allemaal het zelfde.. Allemaal Auplex. Er os geen verschil tussen de patton en de ggc alleen wat merkplaatjes.
Maar wat wil je opgemeten hebben

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-01 08:00
Iemand die iets kan zeggen over het scharnier van het kleine Lidl eitje in vergelijking met het Action/Auplex eitje?

Zoals het eruit ziet heeft het Lidl dingetje namelijk wel een scharnier met veren, en niet zo’n lullig stangetje om de deksel omhoog te houden.

https://www.lidl-shop.nl/...15YwIREAQYASABEgLE_fD_BwE

Iemand die hem heeft? Zit hem te overwegen voor wat ‘low & slow’

• NeutraleTeun
terracide schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:19:
[...]

Omdat ik er nu 2 heb.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11

CodeIT

Code IT

HyperBart schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:44:
Door omstandigheden heb ik 3kg procureur moeten invriezen die ik normaal onmiddellijk wou gebruiken de dag er na voor pulled pork te maken.

Vorige keer was het hetzelfde: moeten invriezen en toen ben ik er in geslaagd om mooie roze randjes van het smoken te krijgen maar ondanks een warme kerntemperatuur was het vlees vanbinnen gaar maar niet te pullen. Toen heb ik het vlees zachtjes laten ontdooien op de Weber.

Hoe pak ik het nu best aan? Het is een stevige klomp nu natuurlijk, laat ik die X dagen in de koelkast liggen of eerst even in microgolfoven of? Een goede uitleg mag, ik sta open voor alle feedback :) .
Ik laat zo'n stuk meestal ontdooien in een grote bak koud water als deze nog goed is verpakt. Meestal een grote pan of een emmer.
Overigens kun je pulled pork het beste doorgaren tot je er met een prikker (of je thermometer) in kan prikken zonder weerstand te voelen. Dat lukt meestal bij een kerntemperatuur vanaf 88 graden. Bij mij was het de laatste keer pas bij 92 graden.
Pagina: 1 ... 41 ... 352 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism