Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 40 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Leuke berichten, als beginner niet aan een Kamado beginnen en berichten als barsten. Daar ben ik namelijk al bang genoeg voor... Eenmaal per week gaat de bbq hier aan met wat bezoek. Wil ook eens iets anders proberen dan iets in een paar minuten cremeren.
Vandaag dus een Guru Grill Classic aangeschaft. Net in elkaar gezet. Geen handleiding in de verpakking, even online zoeken zo. Maar een vraag aan jullie, zijn deze 'putjes' of foutjes gebruikelijk? Verpakking was puntgaaf... Ik weet niet zo goed of dit een reden is om terug naar de winkel te gaan. Mooi is anders, maar valt van een meter al nauwelijks meer op...

123

[ Voor 17% gewijzigd door -MD- op 30-05-2019 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
Zo, de Grizzly Grill large is binnen. In feite is het gewoon een Grill Guru elite met wat minder RVS, maar de eerste indrukken zijn echt prima. Ik twijfel alleen nog even of hij ingebouwd gaat worden.

Voor 660 euro krijg je;
- Large Kamado
- Smoke Chip feeder
- Divide & Conquer
- Een erg nette vuurschaal: Volledig in een stalen harnas gemaakt.
- RVS kolenmand
- Net vilt.

Wat mij opvalt:
- Deksel is teringzwaar, dat zal een KJ beter voor elkaar hebben met zijn scharnier, maar iets wat natuurlijk elk ei heeft.
- Het onderstel is 3 tot 5 mm te groot. Bij het openen van de deksel kan de kamado dus kantelen. Heb ik opgelost met wat extra vilt.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
-MD- schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 18:57:
Ik weet niet zo goed of dit een reden is om terug naar de winkel te gaan. Mooi is anders, maar valt van een meter al nauwelijks meer op...
Het is een beschadiging in het glazuur? Is die nog "waterdicht"? Indien niet dan heb jij jouw antwoord.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 30-05-2019 20:31 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zo, hier zit een tevreden man op de bank :Y)
Douglas palen van 14x14 : 2 stuks op bestaande schuur geschroefd, 4 stuks op poeren van 40cm in de grond.
Dat alles aan elkaar gekoppeld door 14x14 balken van 4m. alles netjes haaks, waterpas etc.
Zaterdag gaan we verder met het dak.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:53

zeroday

There is no alternative!

Onszelf verwend met Côte de boeuf op de BBQ vandaag ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DAYNWADRqGVS9BXFRcgQNnu7/full.jpg

bereiding: op kamertemperatuur laten komen (van binnen 21 graad).

Temp meter erin en tot 50 graad een paar keer omdraaien op de BBQ ..
Daarna even laten liggen en in reepjes gesneden ..

Wat pyramide zout erop en hop ..
mjum .

[ Voor 79% gewijzigd door zeroday op 30-05-2019 20:55 ]

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
peacelord schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:57:
Mooie aanbieding bij Leenbakker nu. Patton 15 inch Kamado voor iets meer dan €200. Een stuk goedkoper i.i.g dan andere aanbieders van dit apparaat. En net wat rianter bemeten dan AH aanbieding. Is dit wat om mee te starten? Gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen die in de zomermaanden 1x per week zo’n ding proberen aan te steken.
Erg mooie aanbieding inderdaad,
enige wat ik mij beetje afvraag (nog niet genoeg in verdiept)
ik had t idee dat die GG compact maat (33cm rooster) net meer een standaard maatje was ivm accessoires zoals plate setter en overige dingen.
Het zou zonde zijn als je voor deze LB aanbieding dit soort zaken niet of moeizaam kan vinden.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
Voor die Patton is er ook een plate setter.
Ik ben benieuwd, heb hem zelf ook besteld icm een setter.

Voor de rest heb ik daar geen accessoires bij nodig.

Patton icm setter is goedkoper dan de Guru met setter, en ook nog een maatje groter.
Daarbij komt de Guru setter pas eind juni binnen hier (dus ruim een maand niet kunnen BBQen), waarbij de Patton met setter volgende week binnen is en ik dus volgend weekend wel kan BBQen.

Was niet zo'n heel moeilijke keus voor mij dan.

Even kijken hoe die is, dan kan de Guru weg tegen inkoopprijs.

[ Voor 76% gewijzigd door NeutraleTeun op 31-05-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Chevy454 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:31:
[...]
Het is een beschadiging in het glazuur? Is die nog "waterdicht"? Indien niet dan heb jij jouw antwoord.
Ja, een beschadiging in het glazuur. Je voelt in die putjes ook het 'grove steenwerk'. Dus waterdicht, ik denk het niet. Maar geeft dit alleen problemen als hij in de regen zou staan?

Ik vind er online vrij weinig info over en ik heb niet het idee dat ze in de bouwmarkt mij overtuigend iets kunnen vertellen. Toen ik daar was tijdens aanschaf vertelde een winkelmedewerker aan een andere klant (die problemen zag met vervoer) dat het geen enkel probleem was om de delen los te vervoeren zonder verpakking, eventueel de schalen in elkaar te schuiven. Als 't maar zou passen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 08:46
@-MD- Buiten of het wel/niet waterdicht is lijkt me z'on beschadiging niet gebruikelijk met een ongebruikte Kamado. Het is immers niet krakelee (fijne haarscheurtjes).
Dit zie je helaas wel vaker bij het betaalbare segment, de maandagochtend modellen worden ook verkocht.

Beetje hetzelfde idee als koop een nieuwe auto met een pit in de motorkap als je deze ophaalt in de showroom. Functioneel is deze nog hetzelfde, maar het wordt dan netjes opgelost.

[ Voor 17% gewijzigd door Hari-Bo op 31-05-2019 10:24 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Hari-Bo Nee, het hoort niet dat begrijp ik. Maar als het functioneel prima in orde is dan kan ik akkoord gaan als men er een leuke vergoeding voor zou geven. Als dit problemen op zou leveren met normaal gebruik is het natuurlijk een ander verhaal. Dat is een beetje het dilemma waar ik het antwoord niet op weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
peacelord schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:57:
Mooie aanbieding bij Leenbakker nu. Patton 15 inch Kamado voor iets meer dan €200. Een stuk goedkoper i.i.g dan andere aanbieders van dit apparaat. En net wat rianter bemeten dan AH aanbieding.
Heb ik mijn ggc net een weekje komt deze voorbij. 37cm VS 33cm rooster.. Elke cm meer is toch fijner. De ggc terug naar Hornbach brengen ga ik niet doen. Vond dat al genoeg zeulen als die idd 40kg weegt tov de 25kg van Patton. Kan de ggc wel doorverkopen. /fwp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@-MD- Dan zou ik dit neerleggen bij de verkopende partij. Geen vergoeding oid dan een vervangend product zonder grote beschadigingen in de buitenlaag.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:04

Typhone

Who Dares Wins

Gisteren sizzling fajita's gemaakt op verzoek van vriendinlief.
Nu wel een trucje toegepast door de ribeye's kort van tevoren even aan te schroeien, daarna in repen te snijden (zeer rare dus nog) en daarna door de paprika/ui/jalapeno mix te doen voor circa 5 minuten.
Perfect!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D2LqV8MMzdfrY23RQ8bNRicM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1QVJvY28cAX3qlRZKPaGzl2u/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Fb9KcdGNv0v9Dq7gKahO5Hcj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fQ0epLgt7eOZORmC3b9ZwmCc/full.jpg

Geserveerd met verse koriander, Sriracha en volle yoghurt met wat bieslook. Smullen maar :)
Vlees heeft dit keer geen marinade gehad maar is er 'plain' opgegaan. :9~ _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ziet er goed uit ;-)

Gister hier voor eerst de Classic II en Joe rotisserie gebruikt. Vers geslacht haantje aan spies geprikt. Helaas was korstje niet krokant. Volgende keer beter, maar verder nog goed te pruimen. :)

Q staat nu tijdelijk hier. Tot dat de rest van tuin klaar is en geschikt tuinhuis met overkapping hebben gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1jhNtovMy1ZqwPWyexgmgQGa/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bjM1fAXnBPArYXhF7TvRG42W/full.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 31-05-2019 11:27 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:54

-d-

NeutraleTeun schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 08:36:
Voor die Patton is er ook een plate setter.
Stomme vraag maar welke is dat precies (voordat ik een verkeerde bestel) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
gister voor het eerst een beer can chicken bereid op mijn master touch 57. Maar de deksel kon echt nog maar net dicht en alleen als de kip in het midden stond. Had ik nou gewoon een grote kip te pakken of zijn er slimmere manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBabiSpangang
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:22
KillaZ schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 20:17:
Zo, de Grizzly Grill large is binnen. In feite is het gewoon een Grill Guru elite met wat minder RVS, maar de eerste indrukken zijn echt prima. Ik twijfel alleen nog even of hij ingebouwd gaat worden.

Voor 660 euro krijg je;
- Large Kamado
- Smoke Chip feeder
- Divide & Conquer
- Een erg nette vuurschaal: Volledig in een stalen harnas gemaakt.
- RVS kolenmand
- Net vilt.

Wat mij opvalt:
- Deksel is teringzwaar, dat zal een KJ beter voor elkaar hebben met zijn scharnier, maar iets wat natuurlijk elk ei heeft.
- Het onderstel is 3 tot 5 mm te groot. Bij het openen van de deksel kan de kamado dus kantelen. Heb ik opgelost met wat extra vilt.
Heb hem net ook even bekeken, maar er zit geen RVS kolenmand bij. Op de website van Grizzly staat hij er ook niet bij. Heb je deze apart erbij gekocht?

Hij ziet er wel beter uit dan de Guru Classic. Verder is hij ook iets duurder hier dan 660, 700 inclusief verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:17
Iemand bekent met deze mini smoker van Gusta? Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Crazyanz schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 12:50:
gister voor het eerst een beer can chicken bereid op mijn master touch 57. Maar de deksel kon echt nog maar net dicht en alleen als de kip in het midden stond. Had ik nou gewoon een grote kip te pakken of zijn er slimmere manieren.
De (dure) chickensitter van Weber ligt vzviw iets lager omdat die in het GBS gat past.

Je kunt de kip evt. ook tussen de 2 kolenrekjes zetten op de bodem, dan heb je zat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Frank!in schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:57:
Wat verwacht je ervan? Stabiele temperatuur voor 8 uur en langer?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Laatst online: 10:17
Chevy454 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:26:
[...]

Wat verwacht je ervan? Stabiele temperatuur voor 8 uur en langer?
Nou dat niet, maar misschien leuk voor op vakantie ofzo? Er staat dat het een smoker is, vraag me af hoe goed ie z'n werk doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Frank!in schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 14:31:
[...]

Nou dat niet, maar misschien leuk voor op vakantie ofzo? Er staat dat het een smoker is, vraag me af hoe goed ie z'n werk doet.
Het is een (dunne) plaatstalen pijp ...
onderin een beetje hitte, daarboven rookmiddel ( snippers ) en op een plankje daar weer boven product.

Leuk voor een keertje, maar het is geen smoker ( als in - spareribs / flinke stukken vlees )
Dit is voor de hobby-visser, die zijn karper onsite wil bereiden.

* FreshMaker zou er omheen lopen en een 80€ WGA voor vakantie aanschaffen - gaat langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-09 11:27
Net ook even naar die Patton van de Leen Bakker gekeken. Binnenschaal was uit 1 stuk, waar de Grill Guru uit 2 delen bestaat. Wat maakt dat eigenlijk voor verschil? Verder had ik het idee dat het rooster bij de Patton wat dichter op de kolen zit. Ik ben dus niet overtuigd om voor de Patton te gaan😏 Jammer dat ik geen meetlint bij me had. Rooster leek me niet opvallend groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Frank!in schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:57:
Dan zou ik ook voor een WGA gaan wat Freshmaker zegt.
Veel betere kwaliteit, en als je het rooster doormidden zaagt past er ook nog een kleine starter in (plus briketten en andere toebehoren).

Ik ga eigenlijk niet op (auto)vakantie zonder mijn WGA.
Heb er zelfs nog een nieuwe op voorraad liggen (met handvaten).
En door de vorm kan je hem ook beter kwijt in je auto.

Edit: En als je ING rente punten hebt kan je hem voor €61,- op pikken
https://www.ing.nl/punten/productdetail/6936662

[ Voor 9% gewijzigd door koesie op 31-05-2019 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Deze week heb ik eindelijk het ontdooien met de GrateGriddle bakplaat kunnen uitproberen.

Het vlees heeft anderhalve week in de vriezer gelegen @-21C en was 4.4cm dik.

Rechtstreeks uit de verpakking op de plaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aWl3D7KzyC97eVR5216UAMUx/medium.jpg

Een half uurtje later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HNkuxkNAudaNCxWJ7KuD5Tce/medium.jpg

Nog een half uurtje later:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f3bv3LwKTIu6uaEX8ywOYlxL/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1W3JSD3wD0EF92pagyevCzrJ/medium.jpg

Uiteindelijk na twee uur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9x1PijRYlZVIJQrN3xBW4PJ9/medium.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gOKtkK2REhvTuk223tRjERRa/medium.jpg

Ik wilde er niet in prikken met een thermometer en heb dus geen temperatuurmeting gedaan, maar de bovenkant was met de hand nog steeds koel en het vlees was gewoon soepel, oftewel ontdooid.

Ik heb zelf nooit geprobeerd om zulke stukken vlees in water te ontdooien en heb dus geen idee wat het verschil is met zo op een plaat ontdooien. Ook het verschil tussen dit en een dag van tevoren uit de vriezer halen kan ik zo ook niet maken. Dat zou ik ook een keer kunnen testen.
Al met al is wel goed om te weten dat ik gerust een keer kan vergeten om het vlees een dag van tevoren uit de vriezer te halen.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@-d- ik heb deze besteld
https://www.bol.com/nl/p/...SisiH84tiRwsaArlXEALw_wcB

Kan je woensdag laten weten hoe alles eruit ziet qua afmetingen en pasvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
Apie! schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 15:49:
Deze week heb ik eindelijk het ontdooien met de GrateGriddle bakplaat kunnen uitproberen.

Het vlees heeft anderhalve week in de vriezer gelegen @-21C en was 4.4cm dik.

Rechtstreeks uit de verpakking op de plaat:
[Afbeelding]

Een half uurtje later:
[Afbeelding]

Nog een half uurtje later:
[Afbeelding][Afbeelding]

Uiteindelijk na twee uur:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ik wilde er niet in prikken met een thermometer en heb dus geen temperatuurmeting gedaan, maar de bovenkant was met de hand nog steeds koel en het vlees was gewoon soepel, oftewel ontdooid.

Ik heb zelf nooit geprobeerd om zulke stukken vlees in water te ontdooien en heb dus geen idee wat het verschil is met zo op een plaat ontdooien. Ook het verschil tussen dit en een dag van tevoren uit de vriezer halen kan ik zo ook niet maken. Dat zou ik ook een keer kunnen testen.
Al met al is wel goed om te weten dat ik gerust een keer kan vergeten om het vlees een dag van tevoren uit de vriezer te halen.
ik heb wel eens een paar biefstukken in water ontdooid, die waren zo taai als leer na het bakken dus dat ga ik nooit meer doen. Zonde van het vlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ook wezen kijken bij de Leen Bakker:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/waSioOszItFJAXy1fMLCN54X/full.jpg

Het viel op hoe ze een net zo groot rooster (33cm) als de Grill Guru Compact hadden geplaatst. Terwijl je dus ruimte over houdt binnen in. De terracotta kom is inderdaad uit een stuk ipv twee delen. Had eerst twijfels of ik deze niet wilde halen. Maar in alles lijkt ie op de ggc. (qua formaat rooster) Wellicht kun je er inderdaad een groot rooster in kwijt maar zo wordt ie dus niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Grindtegel schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:30:
[...]

ik heb wel eens een paar biefstukken in water ontdooid, die waren zo taai als leer na het bakken dus dat ga ik nooit meer doen. Zonde van het vlees.
Waren ze toen nog vacuüm verpakt? Zo ontdooi ik altijd mijn vlees en daarna nog even kamer temperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:51
Al de hele middag bezig met een chili aan het maken. Vooral benieuwd hoe mals vlees straks is. Zitten 4 dikke rib lappen in met vrij veel vet. Over twee uurtjes eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Joosie200 toch vreemd dat ze dan adverteren met een grill oppervlakte van 37cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:13:
@Joosie200 toch vreemd dat ze dan adverteren met een grill oppervlakte van 37cm.
De kamado zelf is wel 37cm doorsnee zo op het oog. Maar het meegeleverde rooster niet. Want je ziet dat de kamado zelf groter is en ruimte laat voor een grotere terracotta kom en rooster.

Zag trouwens bij de Kwantum een GGC formaat op wieltjes voor 250: https://www.kwantum.nl/se...6%3bsearchtext%3dbarbecue

[ Voor 7% gewijzigd door Joosie200 op 31-05-2019 17:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Rondje Makro en Sligro. Bij Makro 5 kilo procureur gekocht. De eerste 2,5 kilo gesneden en gekruid voor de Gyros. Morgen aan spit en hopen dat het gaat smaken.

Olie, 4 teentjes knoflook, van Beekum Gyros Mix.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ujaNntIMjOpMdjm841x4UpBa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Hari-Bo schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 16:43:
[...]

Waren ze toen nog vacuüm verpakt? Zo ontdooi ik altijd mijn vlees en daarna nog even kamer temperatuur.
Hoe ontdooi jij vlees in water? Gewoon in een bak met koud kraanwater leggen? Of stromend water?

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:21
https://www.kickstarter.c...ber-kettle-pellet-adapter

Gave pellet burner mod op Kickstarter voor 22" Webers. Prijs valt me erg mee, 199 usd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

De kamado begint nu echt mainstream ingeburgerd te raken in NL. Leuk, het is een heerlijke manier van redelijk stressloos in de tuin staan met gasten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Apie! schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:22:
[...]
Hoe ontdooi jij vlees in water? Gewoon in een bak met koud kraanwater leggen? Of stromend water?
meestal: of vacuum verpakt in of kokend water (cooker) of anders warm water
en dan een half uurtje laten liggen, soms wat langer, soms afhankelijk hoeveel vlees het is wat korter. Wel oppasen met kokend water: de buitenkant zou 'gaar' kunnen worden .. vooral bij dunne gedeeltes, die laat ik meestal boven het warme water uitsteken zodat het net per ongeluk kan garen.

Vandaag kippedij ondooid: even in een zakje van de ikea met heet water en dat een uur laten staan
daarna was de kip ontooid en kon ik het snijden..
Gisteren de Côte de boeuff ook zo ontdooid.

Werkt als een tierelier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 08:39
Ik doe het zelf altijd in koud water, werkt prima. Volgens mij geen negatief effect op kwaliteit vlees. Heet water zou ik zelf niet doen, kokend al helemaal niet.

Op website vlees punt nl lees ik:” Dat bevordert niet alleen de groei van bacteriën maar gaat ook ten koste van de smaak en malsheid van het vlees, omdat vleessappen eruit lopen”.

[ Voor 36% gewijzigd door peacelord op 31-05-2019 19:01 ]

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@zeroday Warm/kokend water? Dan kun je het toch net zo goed in de magnetron ontdooien?

Garnalen ontdooi ik overigens wel in koud water.

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

peacelord schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:56:
Ik doe het zelf altijd in koud water, werkt prima. Volgens mij geen negatief effect op kwaliteit vlees. Heet water zou ik zelf niet doen, kokend al helemaal niet.

Op website vlees punt nl lees ik:” Dat bevordert niet alleen de groei van bacteriën maar gaat ook ten koste van de smaak en malsheid van het vlees, omdat vleessappen eruit lopen”.
Koud water is qua bacteriegroei beter en geleidt de koude van het vlees goed genoeg naar buiten toe. (Jaja eigenlijk de warmte van buiten goed genoeg naar het vlees toe).

Warmer dan 25c zou ik nooit doen, liefst gewoon koud water vers uit de kraan.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
418O2 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:22:

Gave pellet burner mod op Kickstarter voor 22" Webers. Prijs valt me erg mee, 199 usd
FML |:(
Net als ik mijn 57MT heb verkocht.
Typisch.

Left overs op de Q. Waren nog 6 MOINK ballen en 1 rib over. Beetje mager qua hoeveelheid maar dat vullen we wel aan met een dessertje.

Dit keer de ribben met appelsap voor een uurtje. Ze waren toch malser als gisteren maar door de appelsap wat flets qua smaak.

Morgen gaan we voor een ander experiment.
Ik heb 4 losse vlees ribben. Nog geen idee hoe we dat moeten doen.

1x killer hogs AP
1x hardcore carnivore red
1x ketjap manis, 5 spices, paprika, beetje citroensap?
1x een koffie rub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:48
peacelord schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:56:

Ook als het vacuüm verpakt is?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 08:39
Wat verandert dat aan de situatie? Minder bacteriegroei wellicht? Ik zeg: niet doen.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 10-09 14:44
418O2 schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:22:

Er zijn waarschijnlijk vast wel een europa edite komen maar de huidige zal je niets aan hebben:
What are the electrical requirements for The Pella Adapter?
110 volt

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:22
Daan_ schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 17:24:
Rondje Makro en Sligro. Bij Makro 5 kilo procureur gekocht. De eerste 2,5 kilo gesneden en gekruid voor de Gyros. Morgen aan spit en hopen dat het gaat smaken.

Olie, 4 teentjes knoflook, van Beekum Gyros Mix.
[Afbeelding]
Ziet er lekker uit. Is bovenstaande alles wat je er mee doet of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zal één of twee keer ligt insmeren met marinade tijdens de sessie. Dan op naanbrood of turksbrood met salade erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:06
MrBabiSpangang schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:54:
[...]

Heb hem net ook even bekeken, maar er zit geen RVS kolenmand bij. Op de website van Grizzly staat hij er ook niet bij. Heb je deze apart erbij gekocht?

Hij ziet er wel beter uit dan de Guru Classic. Verder is hij ook iets duurder hier dan 660, 700 inclusief verzenden.
Nee, zat er gewoon bij. Ik vermoed dat er een v2 is, aangezien de handleiding ook een losse vuurschaal en standaard rooster in stond. Mijn vuurschaal zit in een compleet harnas en heb dus die kolen mand.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Daan_ schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 20:51:
Zal één of twee keer ligt insmeren met marinade tijdens de sessie. Dan op naanbrood of turksbrood met salade erbij.
Als je toch wat tijd over hebt, een Naan is niet zo moeilijk maar zoveel lekkerder! Deze maken we zelf wel eens last minute https://uitpaulineskeuken...d-van-2-ingredienten.html
Door de yoghurt niet droog maar wel knapperig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dankje.... had al soort gelijk recept liggen voor naanbrood. Blijft lekker ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Apie! schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 19:35:
@zeroday Warm/kokend water? Dan kun je het toch net zo goed in de magnetron ontdooien?

Garnalen ontdooi ik overigens wel in koud water.
ja magnetron kan ook, alleen dan is het effect van het gaar worden van de buitenkant vele malen groter dan in water
en het vlees wordt echt niet direct gaar als het ontdooit .. gooi in iedergeval nooit teveel water erin wat te lang warm blijft

Koud water werkt ook, duurt alleen wat langer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Veel te jammer dat ik het zo druk had afgelopen en aankomende dagen. Jullie zijn weer goed bezig!
Zag bij de action ook nog de kamado's staan. Ze gingen vorig jaar harder lijkt zo.

Hoop hem zondag nog wel even te gebruiken, alhoewel er nieuw vilt op moet. Zal wel een simpel gerechtje worden.

[ Voor 24% gewijzigd door DoeEensGek op 31-05-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maccisco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-01-2022
Hallo, ook hier is er een GGC in huis. Had daarvoor de kleine van Action gekocht om te kijken of het wat was.

Ik had in het begin ook een deflector/platesetter gemaakt met rvs strips en een terracotta schaal. Die schaal ging bij de eerste run op 140 al naar zijn grootje. Ben toen op zoek gegaan en kwam bij de sligro een metalen paella pannetje tegen wat precies past. moest alleen de metalen handgreepjes eraf zagen.

Hierna op dat ding een hele kip en 2.7kg PP gemaakt zonder problemen.

Ik wilde eigenlijk voor de GGC hetzelfde trucje uithalen maar kon geen pannetje vinden.
Daarom heb ik de pizza stenen van Napoleon gekocht 2 stuks voor 25 Euro en een strip RVS bij de Hornbach.
De platesetter stenen van GG of Bastard zijn 26cm doorsnee en die van Napoleon 25,4 cm.
Daar kan ik goed mee leven. Ik maak voor mijn maatje hetzelfde setje zijn we beiden voor ongeveer 18 a 20 E klaar.

Voordeel als je de deflector op deze manier maakt is dat je hem 5 cm kan laten zakken, je kan er dus ook nog een drippan opzetten. en je rooster blijft op de originele hoogte zodat de geen capaciteit verliest en er met de verhoger ws zelfs 2 procereurs op kwijt kan.

[ Voor 13% gewijzigd door maccisco op 31-05-2019 23:23 . Reden: aanvuling / typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zonder verhoging red je 2 stuks. Met verhoging dus 3. Dat is zo'n 7-8kg totaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Vlees in kokend water leggen om te laten dooien vind ik echt not done hoor -O- . Tast het vlees echt veel aan. En je kan wel zeggen dat het niet gaart, maar de buitenste laag van je vlees wordt gewoon gekookt?

Gisteren buurtfeestje gehad. 20 kilo aan kippendijen gemaakt. Gemarineerd in jalapeno, basterd suiker, honing, olijfolie, koriander, komijn etc. Heerlijk mals geworden. Was ook voor het eerst sinds 2/3 jaar dat ik de Weber voor direct grillen heb gebruikt

Andere buurman had pita broodjes gemaakt, een andere een lekkere salsa. Alle drie gecombineerd was fantastisch

Edit: tegen mijn principes in wel de goedkoopste kippendijen van de Sligro gebruikt. De kippetjes zullen geen goed leven hebben gehad, maar anders was het echt niet te betalen

[ Voor 13% gewijzigd door Misha op 01-06-2019 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag weer klusdag, het dak gaat erop. Voor de klussende vrienden een bbq aan het eind van de dag. Low en slow is dan niet echt een optie als je met grote balkle staat te zwaaien.
We gaan dus voor forel op de directe methode, aangevuld met wat sla, (homemade) worstjes wellicht en nog een leftover pulled pork.
Toch een fatsoenlijke maaltijd, zonder dat ik me zorgen hoef te maken tijdens het klussen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 12:08
Koffie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:52:
Vandaag weer klusdag, het dak gaat erop. Voor de klussende vrienden een bbq aan het eind van de dag. Low en slow is dan niet echt een optie als je met grote balkle staat te zwaaien.
We gaan dus voor forel op de directe methode, aangevuld met wat sla, (homemade) worstjes wellicht en nog een leftover pulled pork.
Toch een fatsoenlijke maaltijd, zonder dat ik me zorgen hoef te maken tijdens het klussen :)
Hoe laat moet ik sjouwen? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 08:47
Misha schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 08:40:
Vlees in kokend water leggen om te laten dooien vind ik echt not done hoor -O- . Tast het vlees echt veel aan. En je kan wel zeggen dat het niet gaart, maar de buitenste laag van je vlees wordt gewoon gekookt?
Kokend water is ook beetje too much, maar lauw water werkt perfect en ik heb nooit gemerkt dat het vlees aantast. Bij kokend water gaar je inderdaad het vlees. Zo uit mijn hoofd, alles boven de 27 graden water is af te raden, want dan gaar je het vlees.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vergeten foto's te plaatsen.
Dit is wat er nu staat, lijkt niet veel maar het uitzetten van de palen / poeren ingraven / alles waterpas en haaks is een aardige klus.
Vandaag dus het dak erop. Dak word van OSB platen, maar daar komen nog dezelfde stalen dakpanpaten op zoals ook op de schuur.
Tekening van de indeling zoals die nu in mijn hoofd zit, maar dit is al een v3 ofzo, dus kan nog verandering (nog geen materialen besteld voor daadwerkelijke inrichting; ik overweeg nu massief eiken werkbladen te gaan gebruiken).

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/01-06-2019/original-32ec2ba257cb187409cb63dc9b320b78.jpg

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/01-06-2019/original-39ec930d81fb14c7be77eab106fdcebf.jpg

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/01-06-2019/original-f2b96ed5fba112de7988dbf5a32c3495.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 10-09 20:59
Moet dit niet in de doe het zelf topic?

Gaat verder toch mooi plekkie worden?

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 01-06-2019 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 07-09 15:50
Enthousiast gemaakt door mijn buurman en ben aan het kijken naar een Kamado. Mooie actie bij de AH maar was te laat. Na inschrijving bij Grill Guru kreeg ik een aanbieding voor een Interno Kamado.
Ik heb geen bbq ervaring maar het lijkt mij erg leuk om hier wat mee te gaan doen.
De prijzen varieren enorm, wat zegt dat over de kwaliteit? En waar moet je dan op letten? 250 Euro is toch een aardig bedrag. Heeft iemand de Inferno kamado?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

maartend schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:37:
[...]

Moet dit niet in de doe het zelf topic?
Kijk eens naar de indeling .. dat hele bouwwerk gaat maar 1 functie hebben en dat is onderdak bieden aan de bbq's en de nog te bouwen braai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 10-09 20:59
Koffie schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:40:
[...]

Kijk eens naar de indeling .. dat hele bouwwerk gaat maar 1 functie hebben en dat is onderdak bieden aan de bbq's en de nog te bouwen braai ;)
gewldigggggggggg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
vanputten80 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 09:40:
250 Euro is toch een aardig bedrag. Heeft iemand de Inferno kamado?
250 euro voor een kamado is niks, en dan krijg je ook niks. De GCC van de Albert Heijn was een uitzondering maar daar heb je ook ellende met de uitlevering van de kamado en de onderdelen.

Bespaar je de ellende en koop een ketel dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 01-06-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Voor de Joe classic II mooie Joe hoes, maar voor de Junior hebben ze deze helaas niet. Iemand tip voor goede beschermhoes voor de junior. Laatst wel 1 gekocht, maar was veel te lang. 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 07-09 15:50
Chevy454 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 10:37:
[...]

250 euro voor een kamado is niks, en dan krijg je ook niks. De GCC van de Albert Heijn was een uitzondering maar daar heb je ook ellende met de uitlevering van de kamado en de onderdelen.

Snap wat je zegt. Wat zou je adviseren voor een starter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

tot nu toe ben ik eigenlijk best tevreden over de 89€ action kamado.

Ja je merkt het verschil met een 700€ apparaat en hij is niet zo groot, maar vooralsnog doet hij wat hij moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik zat te denken aan de bekende Bekvam mod voor mijn ggc. Maar na wat zoeken op Ikea kwam ik dit tegen:
https://m2.ikea.com/nl/nl...roestvrij-staal-60233313/
https://m2.ikea.com/nl/nl...oestvrij-staal-s49048411/

Bij de Klasen moet je iets verzinnen om de ruimte op te vullen. Bij de Applaro kun je zoals de Bekvam hem modden door een cirkel eruit te halen. Of ik scoor 2 Bekvam van marktplaats en ga voor dit:

Afbeeldingslocatie: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190211/d94f0e7f06653b5816ee71ddaa4e1e87.jpg

Heb al 2 Bekvams gezien op marktplaats. Vind dat de mooiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:08
maccisco schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:18:
Hallo, ook hier is er een GGC in huis. Had daarvoor de kleine van Action gekocht om te kijken of het wat was.

Ik had in het begin ook een deflector/platesetter gemaakt met rvs strips en een terracotta schaal. Die schaal ging bij de eerste run op 140 al naar zijn grootje. Ben toen op zoek gegaan en kwam bij de sligro een metalen paella pannetje tegen wat precies past. moest alleen de metalen handgreepjes eraf zagen.

Hierna op dat ding een hele kip en 2.7kg PP gemaakt zonder problemen.

Ik wilde eigenlijk voor de GGC hetzelfde trucje uithalen maar kon geen pannetje vinden.
Daarom heb ik de pizza stenen van Napoleon gekocht 2 stuks voor 25 Euro en een strip RVS bij de Hornbach.
De platesetter stenen van GG of Bastard zijn 26cm doorsnee en die van Napoleon 25,4 cm.
Daar kan ik goed mee leven. Ik maak voor mijn maatje hetzelfde setje zijn we beiden voor ongeveer 18 a 20 E klaar.

Voordeel als je de deflector op deze manier maakt is dat je hem 5 cm kan laten zakken, je kan er dus ook nog een drippan opzetten. en je rooster blijft op de originele hoogte zodat de geen capaciteit verliest en er met de verhoger ws zelfs 2 procereurs op kwijt kan.
Goed idee. :) Ik denk dat ik dit ook ga doen. Welke RVS strip heb je gehaald bij de Hornbach?

Edit: deze?
https://www.hornbach.nl/s...0-mm/4249594/artikel.html

[ Voor 4% gewijzigd door banaliteit op 01-06-2019 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Joosie200 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:12:
Ik zat te denken aan de bekende Bekvam mod voor mijn ggc.
Heb ook een bekvam aangeschaft met aan weerszijden een plank welke ik kan opklappen. Staat momenteel alleen nog niet in elkaar.
Wel wat logo's op het hout gemaakt. Kratje komt ook bij de IKEA vandaan.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8Mhrkx4/IMG-20190529-211846.jpg

Moet het nog ff opschuren en lakken, dan verdwijnt het vierkant om de afbeeldingen voor 95% als het goed is.

[ Voor 12% gewijzigd door srdevil op 01-06-2019 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
@Chevy454 @Hari-Bo, nog bedankt voor het meedenken. Gisteren toch de boel weer ingepakt en omgeruild. In de winkel de nieuwe bekeken, zag er gaaf uit dus weer richting huis. Halve dag verder staat hij netjes in de daarvoor gereserveerde plek in de tuin, schuif ik het luchtluikje dicht en valt van zo'n 15cm daarboven een stukje glazuur van de Kamado af. Weer een stuk wit steen zichtbaar van zo'n halve centimeter... |:(

Grill Guru gebeld, maar dat was geen succes. Ongeïnteresseerde dame die niet verder kwam dan 'weet ik niet' en stuur maar een foto... Dat had ik een dag eerder ook al gedaan een ook nog geen reactie. Tja, 'dat weet ik niet' was het antwoord.

Ik hoop dat hun 5 jaar garantie iets meer inhoud heeft, want ik was er helemaal klaar mee en wilde m'n eerste stuk vlees gaan maken. Dat dus ook maar gedaan.

Het volgende recept aangehouden, moet toch vergeeflijk beginnen nietwaar?
https://bbq-junkie.nl/bbq...ricandeau-met-rozemarijn/
In 't kort: op smaak gebrachte fricandeau indirect in anderhalf uur naar 58 kern op 120 graden.

Het resultaat:
1
2
3

Wij hebben hier de smaak te pakken. Wat smaakte dit toch ontzettend goed. Veel eerder moeten doen dan al dat cremeren. Begrijp alleen nog niet waar dat rose randje door komt, iemand?

Vanavond met brie gevulde en met spek ingepakte varkenshaas.

Aan allen die hier regelmatig bijdragen, heb al veel interessants gelezen de afgelopen tijd. Allen bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:56
Pid1

Pid2

Ik heb deze week mijn Pid controller eindelijk in elkaar gestoken nadat Ali alles geleverd heeft.

Werkte direct, en de temperatuur van mijn Kamado blijft er echt mooi stabiel mee.

De constructie rond de fan ziet er niet zo heel proper uit, maar het werkt wel. Koper solderen met een brulee brandertje is nog niet zo simpel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
-MD- schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:51:
Grill Guru gebeld, maar dat was geen succes. Ongeïnteresseerde dame die niet verder kwam dan 'weet ik niet' en stuur maar een foto... Dat had ik een dag eerder ook al gedaan een ook nog geen reactie. Tja, 'dat weet ik niet' was het antwoord.

Ik hoop dat hun 5 jaar garantie iets meer inhoud heeft, want ik was er helemaal klaar mee
Dat is knap lullig! Heb je een foto van de nieuwe schade?

Maar grill guru = HarlemBBQ = 200F.
Als het goed gaat dan gaat het goed. Als het daarintegen fout gaat, ik hoop dat je veel geduld hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003

Begrijp alleen nog niet waar dat rose randje door komt, iemand?
rook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

niet overal gaat het mis he. vriend van me heeft later dan mij besteld de dinsdag na de aktie en is gistern geleverd . voor ons bijde is de lokatie zuid limburg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tommie12 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:59:
[Afbeelding: Pid1]

[Afbeelding: Pid2]

Ik heb deze week mijn Pid controller eindelijk in elkaar gestoken nadat Ali alles geleverd heeft.

Werkte direct, en de temperatuur van mijn Kamado blijft er echt mooi stabiel mee.

De constructie rond de fan ziet er niet zo heel proper uit, maar het werkt wel. Koper solderen met een brulee brandertje is nog niet zo simpel.
Gaaf, ik wil ook zoiets gaan bouwen. Ik had dit als inspiratiebron:
https://hackaday.io/project/9515-bbq-wlan-thermometer

Mijn plan is om eerst een soort igrill achtige unit te maken. Meetprobes, opamps en esp32 zijn binnen.
Daarna wil ik iets maken om deze aan mijn action-kamado te hangen, zodat hij in plaats van passief meten ook actief bij kan sturen; door daarbij de margrietschijf te reguleren door middel van een servo'tje. Die te monteren door wat blik te buigen en strak om de bovenkant heen te zetten. Denk niet dat 3d-printer-plastic dit leuk vindt.

Zat nog te dubben over hoe de onderkant-schuifjes te regelen, maar een soort aansluiting maken is relatief makkelijk, en dan met wat fans met een stevige druk kom je een heel eind. Lijkt me zoveel makkelijker dan met servo'tjes die sleuven aanpassen.

Dank voor het idee!

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 01-06-2019 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

@-MD- dat randje roze komt inderdaad door het roken. Heet een ‘smoke ring’.

Althans door...

https://amazingribs.com/m...e-ring-no-smoke-necessary

;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2019 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:56
Boudewijn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:03:
[...]

Gaaf, ik wil ook zoiets gaan bouwen. Ik had dit als inspiratiebron:
https://hackaday.io/project/9515-bbq-wlan-thermometer

Mijn plan is om eerst een soort igrill achtige unit te maken. Meetprobes, opamps en esp32 zijn binnen.
Daarna wil ik iets maken om deze aan mijn action-kamado te hangen, zodat hij in plaats van passief meten ook actief bij kan sturen; door daarbij de margrietschijf te reguleren door middel van een servo'tje. Die te monteren door wat blik te buigen en strak om de bovenkant heen te zetten. Denk niet dat 3d-printer-plastic dit leuk vindt.

Zat nog te dubben over hoe de onderkant-schuifjes te regelen, maar een soort aansluiting maken is relatief makkelijk, en dan met wat fans met een stevige druk kom je een heel eind. Lijkt me zoveel makkelijker dan met servo'tjes die sleuven aanpassen.

Dank voor het idee!
Dat gaat me een stap te ver.
Een fan is simpel, goedkoop en doet de job. Waarom zou je dan met servos gaan werken.
De nood om de temperatuur te volgen ligt ineens ook een stuk lager als je de temperatuur al onder controle hebt.

Persoonlijk ken ik te weining van en Pi of Arduino om die echt te gaan programmeren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Boudewijn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 11:03:
[...]
tot nu toe ben ik eigenlijk best tevreden over de 89€ action kamado.

Ja je merkt het verschil met een 700€ apparaat en hij is niet zo groot, maar vooralsnog doet hij wat hij moet doen.
Het action ei is ook onder de 100 euro. Als dat kapot gaat, jammer maar je overleeft het wel. Een ei van 250 euro van een vaag merk, dat is op zijn minst lullig als je er geen accessoires of reserve onderdelen van vind.

Ik gebruik het action ei ook heel erg graag. Ideaal voor een kleine PP, of om hasselback aardappelen op te maken.

Maar het action ei is ook leuk om de eerste stappen met een kamado te maken. Maar een beetje serieus gebruik dan toch liever een goede na service (wat geld kost).
Verwijderd schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:13:
niet overal gaat het mis he. vriend van me heeft later dan mij besteld de dinsdag na de aktie en is gistern geleverd . voor ons bijde is de lokatie zuid limburg....
Des te beter. Maar zoals je enkele posts terug en op hun forum kan lezen gaat het toch bij velen mis. En ook hun klantendienst is ondermaats.

Maar zoals ik zei: als het goed gaat, des te beter. Anders heb je veel geduld nodig. Dat is voor mij ook een reden om geen Bastard te kopen, indien er een probleem is moet je ook vertrouwen hebben dat het geregeld wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 01-06-2019 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Het action ei is ook onder de 100 euro. Als dat kapot gaat, jammer maar je overleeft het wel. Een ei van 250 euro van een vaag merk, dat is op zijn minst lullig als je er geen accessoires of reserve onderdelen van vind.

Ik gebruik het action ei ook heel erg graag. Ideaal voor een kleine PP, of om hasselback aardappelen op te maken.

Maar het action ei is ook leuk om de eerste stappen met een kamado te maken. Maar een beetje serieus gebruik dan toch liever een goede na service (wat geld kost).

[...]

Des te beter. Maar zoals je enkele posts terug en op hun forum kan lezen gaat het toch bij velen mis. En ook hun klantendienst is ondermaats.

Maar zoals ik zei: als het goed gaat, des te beter. Anders heb je veel geduld nodig. Dat is voor mij ook een reden om geen Bastard te kopen, indien er een probleem is moet je ook vertrouwen hebben dat het geregeld wordt.
Klopt maar als ik een volle prijs had moeten betalen dan had ik ook bij intratuin of een andere tuinwinkel gekocht dan regelen zij het maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Iemand ervaring met de flame boss en dan in dit geval de 400 of 500? Welke raden jullie aan? En wat zijn de plussen/minnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Chevy454 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 14:21:
[...]

[
Mwa ik heb koop of bouw losse accesoires zelf wel, en heb ook een verwachtingspatroon wat hoort bij 90E-materiaal. Sure, ik wil best een grotere maar voor in mijn eentje of met mijn vriendin erbij is die 30cm toch wel prima lijkt me.
Tommie12 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:45:
[...]

Dat gaat me een stap te ver.
Een fan is simpel, goedkoop en doet de job. Waarom zou je dan met servos gaan werken.
De nood om de temperatuur te volgen ligt ineens ook een stuk lager als je de temperatuur al onder controle hebt.

Persoonlijk ken ik te weining van en Pi of Arduino om die echt te gaan programmeren.
Ik heb tijd over en wil kijken of ik zoiets gewoon goed kan automatiseren. Wil met name in staat zijn het ding aan te steken en te sluiten en dan wat (mogelijk fuzzy) logic(a) de boel zelf laten regelen. Ben wel benieuwd naar hoe ik slim dingen doe als het afhandelen van de staat *na* het handmatig openen van de BBQ.

Het is ook gewoon een hobbyproject, en die margrietschijf is wel makkelijker te regelen (alhoewel je toch al 2 servo's nodig hebt bedenk ik me nu >:) ) dan de schuifjes onderop de BBQ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kapteynn schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:18:
Gister even aan het klussen geweest voor de Grill guru. In plaats van de traditionele bekvam mod ben ik voor een applarö mod gegaan. Vanwege het gewicht moest er wel flink wat verstevigd worden aan dit relatief wankele meubel maar eind goed al goed. Hierbij nog even een kleine impressie.

Aflakken van het plateau staat nog op de to-do.

[Afbeelding]
Lang getwijfeld tussen de Bekvam en de Applaro. Maar ter plekke in de winkel won de Applaro oa door jouw foto. Dus +1 voor de Applaro/GGC combo. Ga hem in elkaar zetten en de GGC erin leggen.

Hoe groot heb jij het gat gemaakt? 38cm / 43cm doorsnee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rodvil76
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11-2023
https://www.lidl-shop.nl/...QP1LSYCjMsqcaAnH5EALw_wcB

Deze zag ik vandaag staan bij de Lidl. Is dochteronderneming van landmann. Wat in Duitsland toch een groot bbq merk is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:24
"Toevallig" heb ik die afgelopen woensdag gehaald. Had er op het duitse "grillsport-verein" forum al wat positieve verhalen over gelezen en om eens te proberen of een kamado iets voor mij is, leek me dit wel een leuk dingetje.

Eerst maar veilig naar huis brengen 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/B9hUfLNpa2CbZvXY48aZZycF/thumb.jpg

En na opbouwen een klein vuurtje erin om hem op te warmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J0xfNVXdNKIXVhabvm73fyhn/thumb.jpg

Inmiddels ook al gebruikt om wat steaks en sateh op te bereiden, helaas geen foto's van.

Ik kan hem niet vergelijken met andere kamado's maar zover ik kan beoordelen is het een prima dingetje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Voor de mensen die nog een plate setter voor de GGC zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RJ0c08t1/IMG-20190601-172408.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/9zcbSgDQ/IMG-20190601-172431.jpg

Deze is voor een Patton 16", maar past blijkbaar ook gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rodvil76
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11-2023
ArwinV schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:34:
"Toevallig" heb ik die afgelopen woensdag gehaald. Had er op het duitse "grillsport-verein" forum al wat positieve verhalen over gelezen en om eens te proberen of een kamado iets voor mij is, leek me dit wel een leuk dingetje.

Eerst maar veilig naar huis brengen 8)
[Afbeelding]

En na opbouwen een klein vuurtje erin om hem op te warmen.
[Afbeelding]

Inmiddels ook al gebruikt om wat steaks en sateh op te bereiden, helaas geen foto's van.

Ik kan hem niet vergelijken met andere kamado's maar zover ik kan beoordelen is het een prima dingetje.
Landmann heeft zelf ook een grote versie zag ik.

https://www.praxis.nl/tui...n-131x125cm-zwart/5636312

Nu maar 749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerpassion
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Joosie200 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Lang getwijfeld tussen de Bekvam en de Applaro. Maar ter plekke in de winkel won de Applaro oa door jouw foto. Dus +1 voor de Applaro/GGC combo. Ga hem in elkaar zetten en de GGC erin leggen.

Zag zelf deze langskomen op instagram:

https://www.instagram.com/p/ByFzo7zF4KW/?igshid=6elimke8w5vz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Joosie200 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:09:
[...]

Ik was lui dus heb alle latten eruit gezaagd op 3 na. De randen heb ik afgeplakt met warmte werende tape. Ben benieuwd hoe het straks bij jou staat :) veel bbq plezier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -MD-
Chevy454 schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 12:07:
[...]
Dat is knap lullig! Heb je een foto van de nieuwe schade?
Bij deze:
1

@Verwijderd Thanks, mooi leesvoer :)

Het resultaat van de varkenshaas met brie, smaakte ook uitstekend. Het recept:
https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/varkenshaas-met-brie/

Zo ziet dat er dan uit:
2
3

Weet niet of al die foto's worden gewaardeerd, maar hier blijft het sowieso even bij want morgen begint voor mij weer een reeks lange werkdagen. Zonde, morgen ook heerlijk weer om buiten te zijn/eten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kapteynn schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 19:14:
[...]

Ik was lui dus heb alle latten eruit gezaagd op 3 na. De randen heb ik afgeplakt met warmte werende tape. Ben benieuwd hoe het straks bij jou staat :) veel bbq plezier!
Ben ook lui dus ik zat aan hetzelfde te denken. Helaas kan ik het topblad niet monteren zoals het heurt. Want de bevestigingspunten ontbreken in het frame voor vier pinnen die het frame met het blad moet verbinden.

Dus dat moet ik maar anders oplossen door een paar schroeven erin te jassen op die plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oei , @-MD- , varkenshaas gevuld met een farce van gehakt en paddestoelen, in pancetta gewikkeld en gebaad in rode port saus. Doe maar foto's :p Dat was nostalgie ;)

Met even oefenen en een goed mes kun je de haas tot filet - in één stuk - snijden. Vullen en oprollen. Nog meer smaak en sappigheid.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2019 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 10-09 20:12
@Chevy454 @Hari-Bo, nog bedankt voor het meedenken. Gisteren toch de boel weer ingepakt en omgeruild. In de winkel de nieuwe bekeken, zag er gaaf uit dus weer richting huis. Halve dag verder staat hij netjes in de daarvoor gereserveerde plek in de tuin, schuif ik het luchtluikje dicht en valt van zo'n 15cm daarboven een stukje glazuur van de Kamado af. Weer een stuk wit steen zichtbaar van zo'n halve centimeter... |:(

Ik hoop dat hun 5 jaar garantie iets meer inhoud heeft, want ik was er helemaal klaar mee en wilde m'n eerste stuk vlees gaan maken. Dat dus ook maar gedaan.
Geen genoegen mee nemen hoor! Ik had je eerste bericht net pas gelezen en nu deze er achteraan. Op het moment dat je glazuur 'open' is, komt er vocht tussen. Ik heb dat met mijn BGE gehad. Als er vocht tussen het keramiek en de kleilaag komt, dan is de kans groot dat bij verhitting hele schilfers keramiek van je kamado geklapt komen. De druk wordt namelijk hoog omdat het water uitzet bij verhitting. Dan zie je het eerst aan de buitenkant bubbelen en ineens schieten de schilfers je om de oren...

Overigens was één foto bij BGE voldoende om zonder discussie een nieuwe deksel opgestuurd te krijgen.

En nog even terugkomend op het ontdooien, wanneer iets hier snel moet ontdooien dan vacumeer ik het en leg het vervolgens in een wasbak met koud water met de kraan heeeel zachtjes aan. Als het water stil staat krijg je nl. een verminderde warmte-uitwisseling.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ontdooien boven 5-7 graden gewoon niet doen. Als je te laat bent die dag patat eten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:35:
Voor de mensen die nog een plate setter voor de GGC zoeken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Deze is voor een Patton 16", maar past blijkbaar ook gewoon.
Waar vind je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Laatst online: 08:14

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Het lijkt erop dat het gat niet precies in het midden zit maar iets naar achteren. En dat aan de achterkant de dwarslat onder het blad ontbreekt? Wel een nette oplossing.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Helaas veel minder gedaan dan gehoopt. Hoop overleg, toch weer ff andere bouwplannen.
Voorkant is klaar achterkant morgen even zelf de dwarsbalken er tussen hangen. Daarna kan ik zelf (hoop ik) de OSB dakbeplating erop schroeven.

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/01-06-2019/original-afe3d430cab4f2acdeeab96f486bde25.jpg

Toch nog de dag af kunnen sluiten met fatsoenlijke bbq:

Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/01-06-2019/original-e7682bff06500c5f1c000fa793e8139e.jpg
Afbeeldingslocatie: https://zooi.oostindie.com/image.uploads/01-06-2019/original-f1e67f7c85290e119bea345df7442486.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 01-06-2019 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bol, Fonq... Een stuk makkelijker iig dan die van GGC zelf.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gyros aan spit dat gaan we zeker vaker doen. Zowel lekker op turksbrood als naanbrood. Nog genoeg over om vandaag van te kunnen eten :)

Olie, paar teentjes knoflook en van beekum gyros kruiden. Nachtje laten staan en dan aan spit. Naanbrood gebakken op de junior...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cotbZtOR3RmgSpLBbI8dEDOy/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fy4Mcca48VWtAIfnrPNAMoKP/full.jpg

Nu alleen nog kijken voor beschermhoes voor de Joe junior. Uitzoeken of de Bastard compact hoes past. Iemand een idee? ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 02-06-2019 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:08
Gisteren de grill guru one minute lighter bij AH gekocht voor 40 euro in Den Haag centrum. Ik kwam het toevallig tegen en wist niet eens dat die in de aanbieding was. Goed geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 23:36:
[...]

Bol, Fonq... Een stuk makkelijker iig dan die van GGC zelf.
waar heb jij die gehaald want ik zie meerder varianten met hoge en lage pootjes
Pagina: 1 ... 40 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism