Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Aan de OEM large kamado's hier: hoe hoog is deze zonder onderstel?

Ik moet even uitzoeken of hij in een 85 cm hoge octavia past :)

De doos is volgens de winkel 80 x 70 x 65, maar wil het even zeker weten.

[ Voor 24% gewijzigd door KillaZ op 28-05-2019 19:28 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
Vanaf vandaag is het houtskool overzicht eindelijk online. Het was flink werk verzetten maar het resultaat mag er zijn. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 22:03

dbzfan

Nee.

Nice!

Waar bestellen jullie je baby back ribs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:18

ST10©DE

Dus.............

Hari-Bo schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:28:
Vanaf vandaag is het houtskool overzicht eindelijk online. Het was flink werk verzetten maar het resultaat mag er zijn. :)
Mooi overzicht. Maar ik als leek kan nu niet zijn wat nou de beste keus is. Persoonlijk zou ik kijken naar een kool die het meest gelijkmatig warmte afgeeft (makkelijker te sturen) kom ik uit op Euro BBQ red Chefs's choice (oid).

Misschien goed om toe te voegen wanneer je welke soort kool gaat gebruiken (snel warm / hoge temperatuur / gelijkmatige warmteafgifte /.....)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:07

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

ST10©DE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Mooi overzicht. Maar ik als leek kan nu niet zijn wat nou de beste keus is. Persoonlijk zou ik kijken naar een kool die het meest gelijkmatig warmte afgeeft (makkelijker te sturen) kom ik uit op Euro BBQ red Chefs's choice (oid).

Misschien goed om toe te voegen wanneer je welke soort kool gaat gebruiken (snel warm / hoge temperatuur / gelijkmatige warmteafgifte /.....)
Ha! Daar zat ik ook net naar te kijken en kwam tot dezelfde conclusie :-) Maar een zeer net overzicht, complimenten.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
ST10©DE schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:47:
[...]

Bedankt voor de tip komt er binnenkort bij. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel mooi overzicht, ik sluit me ook aan bij de anderen ik zou eigenlijk niet weten wat je moet kiezen en waarom. Vooral erg fijn dat je een foto van de zak hebt, kun je hem wat beter herkennen.

Heb je bewust de shared tooltip uitgezet? Het lijkt mij juist handig als je van een bepaalde tijd de verschillende (gekozen) houtskool temperaturen tegelijk kunt zien in te tooltip. Nu blijf je wat heen en weer wiebelen over de lijnen. Al kan ik me ook voorstellen dat de tooltip te groot wordt, met zoveel verschillende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Die chef's choise heeft een mooie grafiek, wel jammer dat op de zak "chef's choise" staat, daardoor krijg ik toch minder kriebels om te kopen :+

@Hari-Bo Het sorteren in de tabel gaat niet helemaal goed: 9:45 wordt hoger gezet dan 10:45, waarschijnlijk omdat het begint met een 9.

[ Voor 32% gewijzigd door Raymond op 28-05-2019 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
@Verwijderd Dat was inderdaad de reden om deze uit te schakelen. Ik kan hier nog eens mee stoeien om het werkbaar te houden voor iedereen.

@Raymond Bedankt voor de heads up!

[ Voor 12% gewijzigd door Hari-Bo op 28-05-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heeft iemand die de Grill Guru online heeft besteld (voor 21 Mei) hem al ontvangen of iets over de levering gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

koesie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:09:
Heeft iemand die de Grill Guru online heeft besteld (voor 21 Mei) hem al ontvangen of iets over de levering gehoord?
Ik niet, vind de communicatie belabberd. Je besteld/betaald en het enige wat er vanaf kan is een automatisch gegenereerde e-mail dat je besteld hebt.
Inmiddels anderhalve week verder en de informatie is 0 :X

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koesie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:09:
ik had hem met op zondags besteld de 20ste :) aktie ging de maandag in en had hem op donderdag al binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dbzfan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:30:
Nice!

Bij Aalvink: https://www.aalvink.nl/product/spareribs-naturel-2/

Kortingscode "bbqgenootschap" voor een paar extra procenten korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
KabalA! schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:20:
[...]

Ik niet, vind de communicatie belabberd. Je besteld/betaald en het enige wat er vanaf kan is een automatisch gegenereerde e-mail dat je besteld hebt.
Welkom bij HarlemBBQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:14
Ik heb toevallig net het e.e.a. qua informatie gevonden in hun FAQ: https://grillguru.zendesk.com/hc

Man. Ik heb echt nu al spijt dat ik iets bij die toko heb besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misha schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:50:
Ik heb toevallig net het e.e.a. qua informatie gevonden in hun FAQ: https://grillguru.zendesk.com/hc

ik heb anders 4 dagen na de order al in de garage staan dus zo verkeerd is dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
KillaZ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 19:27:
Aan de OEM large kamado's hier: hoe hoog is deze zonder onderstel?

Ik moet even uitzoeken of hij in een 85 cm hoge octavia past :)

De doos is volgens de winkel 80 x 70 x 65, maar wil het even zeker weten.
Je zal dat er wel in krijgen, maar waarschijnlijk moet je die plat leggen.

Je kan natuurlijk ook altijd uitpakken ter plaatse, maar dan wel goed zorgen dat je alles goed vast legt in de auto. Dat ding is echt zwaar, en als je remt, dan hou je dat niet even vast met een touwtje.

Tweede punt, zelfs al zou de doos passen, dan heb je echt 3 personen nodig om die er in te steken tenzij er ter plaatse een heftruck is.
Ik heb het laten leveren, maar dat had ook te maken met het feit dat ik een tafel meebesteld had.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:55:
[...]

ik heb anders 4 dagen na de order al in de garage staan dus zo verkeerd is dat niet :)
Wat ik erg raar vind want ik heb hem een dag eerder besteld. Nog niks over gehoord

Had ook nog een notitie geschreven met een vraag: geen reactie op (anderhalve week geleden!)

Heb ze eergisteravond gemaild, ook nog geen reactie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Tommie12 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:03:
[...]

Je zal dat er wel in krijgen, maar waarschijnlijk moet je die plat leggen.

Je kan natuurlijk ook altijd uitpakken ter plaatse, maar dan wel goed zorgen dat je alles goed vast legt in de auto. Dat ding is echt zwaar, en als je remt, dan hou je dat niet even vast met een touwtje.

Tweede punt, zelfs al zou de doos passen, dan heb je echt 3 personen nodig om die er in te steken tenzij er ter plaatse een heftruck is.
Ik heb het laten leveren, maar dat had ook te maken met het feit dat ik een tafel meebesteld had.
Plat past alles inderdaad, maar ben er een beetje huiverig voor om de kamado plat te vervoeren, ook al is het maar 10 km :+. Dan zit er weinig op dan hem gewoon op locatie uit te pakken en in wat oude tuinkussens wikkelen en vast te sjorren. Ding is 50 Kg, dat redden we met zijn 2en ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misha schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Wat ik erg raar vind want ik heb hem een dag eerder besteld. Nog niks over gehoord

Had ook nog een notitie geschreven met een vraag: geen reactie op (anderhalve week geleden!)

je kan ze beter bellen . ik had ook geen bericht van levering gehad ze stonden zomaar op de stoep met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:46

vectormatic

Warlock of the doorlock

@Hari-Bo Tof overzicht!

Wat ik persoonlijk vrij grappig vind is dat de "bonfire houtskool", wat volgens mij gewoon een no-name generiek zakje van de super/bouwmarkt is, er best goed uitkomt, geen rare pieken en een mooie lange "tail off", stukken beter dan bijv het spul van weber of dammers (tenzij je echt voor hoge temp gaat)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:09
Interessant! Ik gebruik zelf altijd Black Ranch Marabu. Puur vanwege weinig gruis en mooie bruikbare stukken t.o.v BR Argentijnse.
NU vind ik houtskool erg duur geworden de afgelopen jaren. Is het ook mogelijk om de (advies)prijs te verwerken in je overzicht? Of de (advies)prijs per kilo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:24:
je kan ze beter bellen . ik had ook geen bericht van levering gehad ze stonden zomaar op de stoep met dat ding.
Na 3 telefoontjes kan ik garanderen dat het geen garantie is :Y)
KabalA! schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 07:20:
[...]

Misha schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 08:50:

Ze hanteren daar volgens mij LIFO ipv FIFO.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chevy454 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:51:
[...]

Na 3 telefoontjes kan ik garanderen dat het geen garantie is :Y)

[...]

[...]

[...]

ik heb ze nooit gebeld :) dat was hier niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Misschien een afsplitsing (laten) maken voor de GGC-wachtenden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sterker nog kennis van me werkt bij interatuin die krijgen hem ook van farenheit200

zij kunnen hem niet eens meer bestellen ze schijnen op dit moment gewoon op te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
KillaZ schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:16:
[...]

Plat past alles inderdaad, maar ben er een beetje huiverig voor om de kamado plat te vervoeren, ook al is het maar 10 km :+. Dan zit er weinig op dan hem gewoon op locatie uit te pakken en in wat oude tuinkussens wikkelen en vast te sjorren. Ding is 50 Kg, dat redden we met zijn 2en ;)
Ik weet niet hoe de GG verpakt is, maar mijn KJ was uiterst goed verpakt, met overal piepschuim en extra karton.
Die doos kon je bij wijze van spreken laten vallen zonder schade.

Als de doos in je auto past, dat zou ik ze zeker niet uitpakken. Het al zeker beter zijn dan met tuinkussens en dekens.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
volgens mij is hij wel goed verpakt plaatje van hun website:

Afbeeldingslocatie: https://grillguru.zendesk.com/hc/article_attachments/360002848538/Grill_Gurus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koesie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:34:

[Afbeelding]
magazijn zal er inmiddels anders uit zien namelijk leeg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Terug van vakantie Joe classic in elkaar gezet en spullenboel binnen om aan de slag te gaan. Joe jr. staat er niet verloren bij die zal nog geregeld gebruikt worden...
Kamado Joe Joetisserie spit
Kamado Joe Gietijzeren rooster en grillplaat halve maan
Bastard Dutch Oven Medium
Kick ash baskets

Morgen tijd vrij maken om 2kg procureur van de Makro te bewerken voor gyros. En vrijdag op de q. Kan ik gelijk de Joetisserie spit testen O-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:49
@koesie klopt, zo is die hier ook gelost.
Ook zonder bericht.
Kreeg wel een telefoontje, niemand thuis dus bij de buren afgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Misha schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:11:
[...]

Misschien hebben ze eigen vervoer en groeperen ze gewoon een handige route die ze zelf uitrijden oid?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 17:58
Chevy454 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:51:

[...]

Ik denk eerder dat ze per regio uitleveren, zo economisch mogelijk qua route. Randstad zal dan wel eerste gaan, lekker dicht bij elkaar. Ik woon zelf in Ede, heb de 18e besteld en ook nog niks gehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:18
Powermage schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 12:15:
[...]

Misschien hebben ze eigen vervoer en groeperen ze gewoon een handige route die ze zelf uitrijden oid?
Volgens hun FAQ wordt dit via Beentjes transport gedaan: https://grillguru.zendesk...ertijd-Grill-Guru-Compact

Zelf ook op de 18e besteld maar nog niks gehoord. Maar we zitten nog binnen de 2 weken dus mag nog wat geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:32
Ja het was een transport bedrijfje die ik niet kende dus die rijden vast op regio.

Edit na het zien van de post van hierboven, het was Beentjes transport idd.

[ Voor 34% gewijzigd door FNale op 29-05-2019 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
koesie schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:34:

[Afbeelding]
Ik zeulde dus met zo'n ding op een pallet en al. Tis zeker goed verpakt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Mijn kamado-meubel is (bijna) af!!
De Grill Guru Elite medium zit mooi op z'n plekje al.

Eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q5tSItx.jpg

Heel trots op, dus gelijk maar hier showen.

Specs:
184x82x92.
Keramische(?) betontegels zijn 60x60. Gat in midden is 46cm in diameter.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om de grote kamado links en een kleine kamado rechts te hebben, met een tegel in het midden. Maar omdat ik van een vriend 2 tuintegels heb gekregen en na veelvuldig gebruik van de kamado toch links en rechts een werkplek wilt hebben is dit de finale versie geworden.

(uitgebreid verslag hier te vinden)

Ik heb nog wel wat overwegingen welke BBQ-liefhebbers misschien een betere mening over hebben dan DHZers

Ik twijfel nog wat ik met het midden gaat doen. Oorspronkelijke plan was om daar een lade te maken voor de gereedschap. Maar na de regenbui is het duidelijk dat er veel regen in komt. Een lade is dan niet heel handig.. Datzelfde geld ook voor de ruimte achter de deuren. Daar wou ik houtskool in bewaren.

Ik zal nog wat handdoekstangen aan de voorkant schroeven voor BBQ-gereedschap en om als handvaten te dienen bij het verplaatsen van de meubel.

Ik twijfel of ik de meubel in de beits zet of niet. Wellicht handig om te voorkomen dat vet in het hout gaat trekken.

[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 29-05-2019 13:41 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
@kmf Hartstikke gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Ziet er top uit! @kmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:38:
Mijn kamado-meubel is (bijna) af!!
De Grill Guru Elite medium zit mooi op z'n plekje al.

Eindresultaat:
[Afbeelding]

Heel trots op, dus gelijk maar hier showen.

Specs:
184x82x92.
Keramische(?) betontegels zijn 60x60. Gat in midden is 46cm in diameter.

Oorspronkelijk was het de bedoeling om de grote kamado links en een kleine kamado rechts te hebben, met een tegel in het midden. Maar omdat ik van een vriend 2 tuintegels heb gekregen en na veelvuldig gebruik van de kamado toch links en rechts een werkplek wilt hebben is dit de finale versie geworden.

(uitgebreid verslag hier te vinden)

Ik heb nog wel wat overwegingen welke BBQ-liefhebbers misschien een betere mening over hebben dan DHZers

Ik twijfel nog wat ik met het midden gaat doen. Oorspronkelijke plan was om daar een lade te maken voor de gereedschap. Maar na de regenbui is het duidelijk dat er veel regen in komt. Een lade is dan niet heel handig.. Datzelfde geld ook voor de ruimte achter de deuren. Daar wou ik houtskool in bewaren.

Ik zal nog wat handdoekstangen aan de voorkant schroeven voor BBQ-gereedschap en om als handvaten te dienen bij het verplaatsen van de meubel.

Ik twijfel of ik de meubel in de beits zet of niet. Wellicht handig om te voorkomen dat vet in het hout gaat trekken.
heel mooi zou je de maten en gebruikte spullen willen delen :)
bouw tekening mag ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
kmf schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 13:38:

Mooi project! Over jouw vragen:

Als je boven de lade een balkje monteert dat water laat afvloeien langs de lade, voorkom je dat er water in de lade terecht komt. Want een lade lijkt mij best praktisch op zo'n meubel, voor al je tools en zo.

Houtskool zou ik niet buiten bewaren - daar trekt vocht in. Ik zou dat zelf eerder binnen bewaren, ergens waar het verwarmd en droog is.

Beitsen zou ik wel doen, anders gaat het hout werken. Is nu nog niet zo'n probleem maar over 2-3 jaar begin je te merken dat dingen dan niet zo mooi meer aansluiten en dergelijke. Voorkom dat door nu alles te schilderen. Ik ben van de low-budget oplossingen, ik weet dat de Action goedkope watergedragen beits heeft, je kan eens kijken of dat iets voor je is.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

dbzfan schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 21:30:
Nice!

Ik meestal bij Beef & Steak.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Dan ook nog maar een opmerking over de levering van de Grill Guru Kamado Compact via de AH-actie. Ik heb hem zaterdag (18/05) direct besteld. Ook nog niets gehoord. Heb wel een Grill Guru Elevator Compact en Grill Guru kamado compact accessoire set erbij besteld. Woon in Veldhoven. Mijn broer (Eindhoven) had alleen de BBQ een uurtje later besteld (~ 100 bestelnummers verder) en heeft hem al 23 mei ontvangen.

Zaterdag is het 2 weken verder. Ik verwacht die BBQ dan nog niet binnen helaas. Heb namelijk ook nog niets gehoord en verwacht niet dat ze in het weekend gaan leveren.

Maar FiFo of LiFo, ik heb geen idee hoe ze het doen, maar met of zonder accessoires maakt ook niet uit.

En wachten duurt lang.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Bedankt iedereen voor het reageren.
Maar er is dus geen touw aan vast te knopen wanneer er geleverd wordt.
Heb nog een mail naar ze gestuurd maar daar verwacht ik niet snel andwoord op.
Had hem graag willen hebben voor komend weekend dan wordt het heerlijk weer.
Dat is naturlijk een prachtig moment om hem in te wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53
Het is wel een beetje frustrerend doordat je er dus geen touw aan vast kan knopen. Ze verwijzen ook allemaal naar de veelgestelde vragen op de website. Sommige krijgen een SMS'je vooraf, bij andere staan ze gewoon opeens aan de deur. Dan heb je ook nog de verschillen m.b.t. de temperatuurmeter en de magrietschijf (met of zonder logo). Achteraf voelt het toch niet zo goed aan als vooraf gedacht. Maar goed, we wachten nog ongeduldig af. Had hem namelijk ook graag dit weekend gebruikt, maar ben bang dat het pas het volgende lange weekend gaat worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Witlof schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 14:34:
Achteraf voelt het toch niet zo goed aan als vooraf gedacht.
Doordat het door 200F / HarlemBBQ werd geleverd ben ik afgehaakt (en dat hij incompleet is).
Maar goed, we wachten nog ongeduldig af. Had hem namelijk ook graag dit weekend gebruikt, maar ben bang dat het pas het volgende lange weekend gaat worden :X
Eens alle ellende met de afhandeling met 200F achter de rug is ga je er veel plezier mee hebben. Mijn Niclan van 200F heb ik ook veel plezier van maar het duurde even alvorens alles compleet was.

Maar tot die tijd is het inderdaad nerveus nagelbijten.

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 29-05-2019 15:25 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepijnm1984
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-06 09:29
Michieas schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Interessant! Ik gebruik zelf altijd Black Ranch Marabu. Puur vanwege weinig gruis en mooie bruikbare stukken t.o.v BR Argentijnse.
NU vind ik houtskool erg duur geworden de afgelopen jaren. Is het ook mogelijk om de (advies)prijs te verwerken in je overzicht? Of de (advies)prijs per kilo?
Dat ben ik met je eens, kunnen we niet een tweakers bbq houtskool inkoop collectief opzetten? 2 soorten houtskool, een low and slow en een fellere hoge temperatuur kool (black ranch bijv.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Wat ik zelf denk is dat ze in zee zijn gegaan met een veel te kleine transportpartij die een dergelijke hoeveelheid gewoon niet aan kan

Ik had tijdens het bestellen al een slecht voorgevoel. Man man man

(Dat is overigens echt niets ten nadele van de transportpartij. Ken ze en ben daar altijd naar tevredenheid door geholpen)

[ Voor 23% gewijzigd door Misha op 29-05-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 14:22
Nu net heeft iedereen blijkbaar een mail van grillgruru gehad dat ze proberen uiterlijk 13 juni door Beentjes te laten leveren. Kak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hysterical
  • Laatst online: 12-11-2020
Bracha25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:37:
Nu net heeft iedereen blijkbaar een mail van grillgruru gehad dat ze proberen uiterlijk 13 juni door Beentjes te laten leveren. Kak
Heb de mail ook gekregen. Met daarin ook de opmerking dat wanneer er accessoires bij besteld zijn “proberen deze zoveel mogelijk mee te sturen”?! Had al mijn twijfels.... maar wat een faal bedrijf zeg. Alsof beentjes de enige transporteur isen met een dergelijke actie zorg je toch dat je ook de vraag en beloftes kunt voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:55

fxs81

Julianadorp

Tja, het moet wel uit kunnen natuurlijk met een aanbieding maar ze hadden best van te voren mogen zorgen dat ze de logistiek op orde hadden, zo moeilijk is dat niet.

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Hysterical schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:45:
[...]

Heb de mail ook gekregen. Met daarin ook de opmerking dat wanneer er accessoires bij bestemd zijn “proberen deze zoveel mogelijk mee te sturen”?! Had al mijn twijfels.... maar wat een faal bedrijf zeg. Alsof beentjes de enige transporteur isen met een dergelijke actie zorg je toch dat je ook de vraag en beloftes kunt voldoen?
Erg teleurstellend ja.
Lijkt mij dat als je met een partij als de AH in zee gaat, dat je wel een aardig aantal bestellingen kan verwachten. Helemaal nu het BBQ "seizoen" is begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Moeten we niet gaan zeuren met de Appie trouwens? De overeenkomst is met hun. Of is dat door de voucher opzet niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ben blij dat ik mazzel had bij Hornbach als ik het zo lees. Al had ik hem gelet op pepper ook bij mijn appie op steenworp afstand kunnen scoren. Nu nog twee weken wachten terwijl het dit weekend bbq tijd is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hysterical
Vrees er ook voor wanneer hij eindelijk is geleverd de accessoires er niet bij zitten. Kan je nog niet low&slow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 07:18
Hier de mail ook gehad. Best wel zuur. Zeker gezien sommigen later besteld hebben en hem al wel geleverd hebben gekregen.

Aangezien het geen noreply@ is ga ik denk ik wel reageren, niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hysterical
Vooral dat ja. Hier za heel vroeg in de ochtend al besteld maar ook niets ontvangen en een ander wel zondag avond heeft besteld is al geleverd. Nou ja, er zij ergere dingen maar erg teleurstellend gezien de belofte van 2 weken. Volgende keer gewoon bij de lokale bbq dealer kopen voor wat meer geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:15
Hier ook een mail ontvangen, vanochtend via facebook chat contact met hun opgenomen verwachte levering volgende week, vind het jammer dat ze de beloofde 2 weken levertijd niet waar kunnen maken... Besteld op 18 mei in de ochtend. Woon in Eindhoven btw

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hysterical schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:01:
Vrees er ook voor wanneer hij eindelijk is geleverd de accessoires er niet bij zitten. Kan je nog niet low&slow.
Toen ik bestelde kwam het houtskool eerder als de Q. Go figure, een aparte rit voor houtskool. Weet niet of het aan beentjes lag of aan 200F.

Lijkt me dat de expediteur hier een beetje de boeman toegespeeld krijgt. Ze krijgen het pakketje aangeleverd en leveren het uit. Ze hebben er zelf ook niks aan om een loods vol pakketjes te hebben staan.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 29-05-2019 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peacelord
  • Laatst online: 07:10
Is het idee om een levertijden topic te maken voor diegene die een mini kamado bij AH besteld hebben?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik ga de plate setter retour sturen. Heel vervelend, nu lang weekend en tripje Makro op de planning. Moet ik dus iets verzinnen om low en slow te gaan.

Iemand nog tips of de juiste zoekterm voor zo'n stenen plantenschaal?

De originele setter is overal uitverkocht, dus toch maar zo'n AH actie set besteld, maar die komt pas over een maand binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 19:59:
Iemand nog tips of de juiste zoekterm voor zo'n stenen plantenschaal?
Terracotta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Misha schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 16:02:
Wat ik zelf denk is dat ze in zee zijn gegaan met een veel te kleine transportpartij die een dergelijke hoeveelheid gewoon niet aan kan

Ik had tijdens het bestellen al een slecht voorgevoel. Man man man

(Dat is overigens echt niets ten nadele van de transportpartij. Ken ze en ben daar altijd naar tevredenheid door geholpen)
Beentjes is niet een heel kleine speler in t transport eigenlijk, volgens mij een 140+ wagens op de weg.
Een paar honderd adressen extra moet zo een speler op zijn sloffen in een weekje weg kunnen rijden in de distributie.

Dus je hebt een leverancier die t gewoon niet weg gewerkt krijgt naar zijn vervoerder toe, en ze door route optimalisatie vermoedelijk willekeurig uitleveren.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vanwege leveringsproblemen vandaag zelf de nodige douglas hout in huis gaan halen. Morgen beginnen we aan de bouw van de overkapping voor de buitenkeuken.
Als alleen al het 'frame' na morgen staat ben ik een gelukkig mens.

Tegen de bestaande schuur, aan de zijkant, eerst 2 dikke douglas palen van 14x14 schroeven, daarna dezelfde palen in het gras uitzetten en met flinke poeren in de grond. Als er dan een vierkant van 4 bij 4 aan palen staat kunnen de balken op de palen. Wederom 14x14 douglas palen. Van daaruit kijken we wel verder. Met een beetje geluk misschien dit weekend beginnen aan het maken van de dakspanten. Daarna kunnen de OSB platen voor het dak erop.
Bovenop de OSB komen dan nog dakpanplaten.
Maar zoals gezegd .. eerst maar eens die palen plaatsen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Terracotta schotel/onderzetter! (Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
-MD- schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:27:
Even een vraag aan de Boretti Carbone gebruikers hier die ik zo even had gevonden (@Denniz0229 @Daan_ @SmoothTweaker). Ik lees nogal wisselende ervaringen over het lift gedeelde van de houtskoollade. Snel stuk, niet meer in hoogte te verstellen etc. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee en heeft het echt meerwaarde in gebruik? Het enige dat me een beetje laat twijfelen om 'm aan te schaffen ipv een goedkoper/ander model zonder dat systeem.
Wat je omschrijft is inderdaad helaas ook bij mij van toepassing. Na het 1e jaar had ik al problemen met de lade en na 4 jaar moet ik flink wat druk uitoefenen om hem omlaag te krijgen. Op het moment gebruik ik mijn mini kamado meer dan de boretti carbone. Ander nadeel is de hoeveelheid valse lucht die hij trekt, hoge temperaturen zijn moeilijk te behalen en ook een constante temperatuur is niet gemakkelijk.

Mijn tip: pak een Weber 57cm of een mini kamado á la AH actie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vraagt om veel foto's. Uiteraard ga ik er vanuit dat de overkapping enkel gemaakt wordt om de BBQ te beschermen *O* en het dus prima in dit topic past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Willen jullie het bespreken van de levertijden achterwege laten? Dit is off-topic hier. Alvast dank :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Morgen een feestdag dus gaat de Q aan.

MOINK ballen :Y)
Spareribs low and slow
kaasworsten (optioneel)

Plan of attack
08:00 = kop koffie
08:15 = ribben ontvliezen en rubben
08.30 = Fornetto demonteren, assen opzuigen, verse kolen erin, fik erin. Waterpan schoonmaken.
09:00 = ribben erop
10:00 = MOINK ballen maken en stijven in de ijskast.
11:30 = Niclan aansteken, dutch spareribs bbq saus maken van PitmasterX
12:00 = ribben wrappen en op de Niclan, MOINK ballen op de Fornetto
13:30 = ribben uit de wrap en aflakken, MOINK ballen aflakken.
14:00= vreten

En nu hopen dat een foto verslag lukt :z

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 30-05-2019 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

franssie

Save the albatross

@Chevy454 de eerste drie stappen had je al kunnen doen (en Rub), maar vergeet niet na die kop koffie ergens de BBQ te vullen en aan te steken voor je weer in slaap valt :+
oh fik erin gemist. Veel plezier!

[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 30-05-2019 00:56 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dubbel feest @Chevy454
Hier nachtdiensten .. maar zondag aan de ribs
Vandaag van Aalvink binnengekregen, toch nog maar even de vriezer ingedaan, nét een dag te lang voor mijn gevoel :)
Vrijdagavond trek ik ze er wel weer uit, en mogen ze zaterdag overdag in de koelkast ontdooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn terracotta schotel is gescheurd, die van een maatje ook. Dit is in de kamado gebeurd, is hij dan te snel opgewarmd of had ik hem beter moeten laten drogen?
De schotel heeft een uur op 50C in de oven gestaan, toen een tijd op 75C en toen een tijd op 90C. Leek me voldoende.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 00:56:
@Chevy454 de eerste drie stappen had je al kunnen doen (en Rub), maar vergeet niet na die kop koffie ergens de BBQ te vullen en aan te steken voor je weer in slaap valt :+
oh fik erin gemist. Veel plezier!
Ik zou ze reeds op voorhand kunnen ontvliezen en rubben. Er was alleen nog een klein detail, de ribben waren nog niet ontdooit :+

En het is nog geen 08:00 maar dat hoeft de pret niet te bederven. De Fornetto is inmiddels al schoon.

Vandaag met heel wat minder water erin. En ook geen folie meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 22:47:
[...]

Dat vraagt om veel foto's. Uiteraard ga ik er vanuit dat de overkapping enkel gemaakt wordt om de BBQ te beschermen *O* en het dus prima in dit topic past.
Indeling van de buitenkeuken: 2 maal kogel Q, 1x zelf te bouwen brick-braai, spoelbak met warm en koud water, dubbele biertap, koelkast en vriezer.

@Chevy454 Ontvliezen, rubben, ballen draaien en opstijven etc. Doe ik altijd de dag ervoor. Scheelt tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Boudewijn schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 01:45:
Mijn terracotta schotel is gescheurd, die van een maatje ook. Dit is in de kamado gebeurd, is hij dan te snel opgewarmd of had ik hem beter moeten laten drogen?
De schotel heeft een uur op 50C in de oven gestaan, toen een tijd op 75C en toen een tijd op 90C. Leek me voldoende.
Appart, een oven is veel heter dan dat en daar zijn ze voor. Misschien inderdaad te snel opgewarmd of plaatselijk te warm.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 22:02
Koffie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:09:
[...]

Indeling van de buitenkeuken: 2 maal kogel Q, 1x zelf te bouwen brick-braai, spoelbak met warm en koud water, dubbele biertap, koelkast en vriezer.

@Chevy454 Ontvliezen, rubben, ballen draaien en opstijven etc. Doe ik altijd de dag ervoor. Scheelt tijd ;)
Klinkt goed.
Heb je toevallig een ontwerpschets daarvan? Ben zelf nog aan het denken over een buitenkeuken, maar kom niet tot een goede indeling -O- .

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Koffie schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:09:
Ik normaal ook maar dit was gewoon niet gepland. En dan moet je maar wat flexibel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Spoetnik385 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 08:32:
[...]

Klinkt goed.
Heb je toevallig een ontwerpschets daarvan? Ben zelf nog aan het denken over een buitenkeuken, maar kom niet tot een goede indeling -O- .
Niet heel echt nee, meeste is uit het hoofd en aanpassen aan de situatie.

Ik heb een houten schuur van 6 meter breed en 4 meter diep. Voorkant is dus 6 meter.
Aan de zijkant van deze schuur bouw ik een overkapping, deze word dan 4 meter breed (gelijk aan de zijkant van de schuur) en 4 meter diep.
De houten zijwand van de schuur word gebruikt als middelpunt voor het bbq'en. Over de volle breedte komt een 'werkblad'. In het midden daarvan wil ik een stenen bbq maken (soort braai). Links en rechts van die stenen bbq bouw ik de kogels in.
De zijwanden : als je onder de overkapping staat en kijkt naar de houten zijwand van de bestaande shuur ... links word de wand volledig dichtgemaakt want dit is de erfgrens. Rechts word voor de helft dichtgemaakt. Achter blijft ook open.

Aangezien het werkblad 80cm diep word, blijft er aan de linker kant een werkblad over van 320cm breed en rechts 120cm breed.
Op die 120 cm komt gewoon puur werkblad, eronder koelkast/vriezer.
De volledig dichte kant komt de biertap (130 cm) daarnaast een blad van 190cm met daarin een spoelbak en kraan.

Lekker veel werkruimte dus overal, alle natte zooi bij elkaar, alle vuurzooi bij elkaar en voldoende ruimte onder het werkblad voor opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Gisteren bijna 3 kg spareribs gekocht bij de slager. Vandaag ga ik ze in de rub zetten. Ik twijfel alleen of ik ze in de koelkast bewaar of toch de vriezer aangezien ze zaterdag erop gaan.

Reden dat ik ze er zaterdag pas opgaan is dat ik eerder weinig tijd heb :+ en wil de rub er langer dan een nachtje op hebben.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:18
Totaal zinloos om dat zolang van te voren te doen. Een uur of twee van te voren (of zelfs vlak ervoor) is prima. Kun je gewoon zo in de koelkast bewaren.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Curva schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:28:
Reden dat ik ze er zaterdag pas opgaan is dat ik eerder weinig tijd heb :+ en wil de rub er langer dan een nachtje op hebben.
Het kan zeker maar heeft weinig meerwaarde. Het is dun vlees. Maar ontvliezen, spoelen, drogen en runnen kost inderdaad wat tijd. Je kan het gewoon een avond voordien doen. Maar wel in vershoudfolie doen.

Door het zout in de rub ontrek je vocht wat naderhand terug in het vlees gaat. Om het verlies minimaal te houden, wrappen in vershoudfolie. (En natuurlijk verwijderen als je op de Q gaat :+)

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 30-05-2019 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peacelord
Mooie aanbieding bij Leenbakker nu. Patton 15 inch Kamado voor iets meer dan €200. Een stuk goedkoper i.i.g dan andere aanbieders van dit apparaat. En net wat rianter bemeten dan AH aanbieding. Is dit wat om mee te starten? Gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen die in de zomermaanden 1x per week zo’n ding proberen aan te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Laatst online: 15-09 14:22
Ebbao schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 17:04:
Hier de mail ook gehad. Best wel zuur. Zeker gezien sommigen later besteld hebben en hem al wel geleverd hebben gekregen.

Aangezien het geen noreply@ is ga ik denk ik wel reageren, niet geschoten is altijd mis.
Kun je vergeten; krijg net melding terug dat er op dat e-mailadres, info@grillguru.nl geen mail ontvangen kan worden. Dat is wel heel slecht😏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

franssie

Save the albatross

@peacelord 15 inch is wel voldoende maar wel kans dat je llater een grotere wil. Maar dan nog is 200 geen raar bedrag om mee te starten. Ik zou het doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienjo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09-2024
peacelord schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 09:57:
Mooie aanbieding bij Leenbakker nu. Patton 15 inch Kamado voor iets meer dan €200. Een stuk goedkoper i.i.g dan andere aanbieders van dit apparaat. En net wat rianter bemeten dan AH aanbieding. Is dit wat om mee te starten? Gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen die in de zomermaanden 1x per week zo’n ding proberen aan te steken.
Mooi apparaat, mooi formaat. Zeker voor dat geld!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hari-Bo
Gisteren twee mooie brood en stokbrood mallen van Emile Henry ontvangen voor mooi gevormd brood in de barbecue. Binnenkort eens proberen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mYGESz1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OKnbxwf.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Hari-Bo op 30-05-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Uiteindelijk geslaagd voor een Weber kettle 47 plus met gratis schoorsteen bij Karwei. Mooie deal, prima voor de niet liefhebber (ik doe het voor m’n kinderen) en de 15 inch Kamado vd Leenbakker vond ik toch net wat te klein. Ben maar even gaan kijken vanochtend. Daarbij lijkt me bbq-en met een kamado net wat ingewikkelder. Eerst de Weber maar eens in elkaar zetten en gaan oefenen met wat slavinken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
peacelord schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:40:
Uiteindelijk geslaagd voor een Weber 47 plus met gratis schoorsteen bij Karwei. Mooie deal, prima voor de niet liefhebber (ik doe het voor m’n kinderen) en de 15 inch Kamado vd Leenbakker vond ik toch net wat te klein. Ben maar even gaan kijken vanochtend. Daarbij lijkt me bbq-en met een kamado net wat ingewikkelder. Eerst de Weber maar eens in elkaar zetten en gaan oefenen met wat slavinken ;-)
Imho is de kamado nogal overhyped en is een gewone kogel veel makkelijker, helemaal als beginner. Ik zie de 'mijn kamado begint te barsten' posts alweer komen. Dat spul is best kwetsbaar als je er niet goed mee om gaat qua afkoelen, opwarmen en vocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
Zoiets vermoede ik al. Het leukste aan bbq-en vind ik bier drinken. Dat maakt het dan ook minder verstandig om het erg lang te maken aangezien het na het zoveelste biertje ook gewoon gevaarlijk gaat worden. Zo’n ketel is een verstandige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
peacelord schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:52:
Zoiets vermoede ik al. Het leukste aan bbq-en vind ik bier drinken.Dat maakt het dan ook minder verstandig om het erg lang te maken aangezien het na het zoveelste biertje ook gewoon gevaarlijk gaat worden.
Overmoed door alcohol is niet enkel in het verkeer gevaarlijk. Je moet het natuurlijk ook wel in verhouding zien. Binge drinken tijdens het barbecuen is niet het beste (ook niet qua smaak :P) maar met beleid kan het wel, zoals je zelf zegt. Maar:
Zo’n ketel is een verstandige keuze.
Vuur blijft vuur. Als je een picanha afgrillt dan is het soms toch wel spannend. Het vet druipt op de kolen en je hebt een steekvlam tot aan je wenkbrauwen. In een beschonken toestand weet ik niet hoe een mens reageert.

En als je dan met een kamado deksel dicht doet om het vuur te stikken, daarna vergeten te burpen is een aanrader voor lichaamsontharing :+

En zelfs als je burpt, de kolen gaan dan wederom branden met een steekvlam tot 600C op de thermometer.

De ribben zijn gesausd en gewrapped. De moink ballen staan in de kersen rook. Nog een uurtje alvorens we kunnen eten :9

Nu alvast de frietjes voor bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

418O2 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Imho is de kamado nogal overhyped en is een gewone kogel veel makkelijker, helemaal als beginner. Ik zie de 'mijn kamado begint te barsten' posts alweer komen. Dat spul is best kwetsbaar als je er niet goed mee om gaat qua afkoelen, opwarmen en vocht
Dat zal wel meevallen toch? Kan een weber dan ook niet barsten als je er slecht mee om gaat? Ik zou trouwens zelf ook een kogel kopen, lijkt me een stuk makkelijker te verplaatsen en ik ga niet elke dag/week bbq-en. Dan eet je ook ongezond veel vlees lijkt mij :)

Die Thaise ovens schijnen wel snel te barsten, maar dat is ook een ander soort steen denk ik (ook een stuk goedkoper).

[ Voor 12% gewijzigd door Marzman op 30-05-2019 12:39 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:20
Marzman schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 12:38:
[...]

Dat zal wel meevallen toch? Kan een weber dan ook niet barsten als je er slecht mee om gaat?

Die Thaise ovens schijnen wel snel te barsten, maar dat is ook een ander soort steen denk ik (ook een stuk goedkoper).
Ik heb mijn best gedaan, maar in 10 jaar is de enige schade 2 roestplekjes in de deksel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb een goedkope Action kogel en de GGC. Die van de Action verplaatst je makkelijker. En er zal weinig barsten inderdaad. Al verwacht ik wel dat het zal roesten als een malle indien ie onder de kap staat ipv in de schuur.

Denk dat ik ze beide ga benutten indien 4 tot 8 man over de vloer is. De goedkope en snelle hap met speklapjes, spiesjes, hamburger op de kogel. En pizza, ribs op de ggc. Hell ik wil hem zelfs eerst testen door gewoon een vloerbrood te bakken op de steen :9~

Gezien de weersverwachting zal de ggc dit weekend zijn vuurdoop krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Net van de Makro terug met dit aanwinst
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/crFMrjX/7-A97-A507-0-E73-4920-902-C-59-E3356-DE8-ED.jpg

En 2 kg bevroren Braziliaanse ribeye. Iemand tips hoe deze in kleinere blokjes te krijgen zonder alles te ontdooien? Een lintzaag heb ik niet

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 30-05-2019 14:18 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
kmf schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:08:
Net van de Makro terug met dit aanwinst
[Afbeelding]

En 2 kg bevroren Iemand tips hoe deze in kleinere blokjes te krijgen zonder alles te ontdooien? Een lintzaag heb ik niet
2 kilo bevroren ... wat ?

Er is wel verschil tussen ijsblokjes en een ribeye
De één zou je een hamer kunnen gebruiken, de andere ... tja ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

FreshMaker schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 14:12:
[...]

2 kilo bevroren ... wat ?

Er is wel verschil tussen ijsblokjes en een ribeye
De één zou je een hamer kunnen gebruiken, de andere ... tja ..
Braziliaanse ribeye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Had ik toch maar goed gegokt :)

Maar die krijg je niet 'netjes' in porties ( ook niet met een lintzaag )

Dat wordt een familiefeestje, of 3 dagen varianten bedenken.
< hier zou 2 kilo wel opgaan btw ... en het eventuele overschot de volgende dag op de boterham naar het werk >

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4kkr3a55mQeo7oeVFiK3jfbf/medium.jpg

Pork Powder op de ribben. Met kersenhout.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F9M5vtr8Xg0Khd9hW9Z9fzbm/medium.jpg
Na 3 uurtjes gewrapd met bbq saus en boter. Eigenlijk te lang voor deze te magere ribben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mu2Gt90tcHiB2A34qgI3IQLb/medium.jpg

Op de niclan op 130C voor een uur. Dit had misschien langer gemoeten om het malser te maken. Inmiddels de MOINK ballen op de Fornetto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dbNKBwpk4hXvEaY4ItzyHfJq/medium.jpg

Een BBQ rooster van de Action. Handig voor de ballen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ndf2RWdMZlDxaTd6SNH6uKMt/medium.jpg

Met Sweet Baby Ray's barbecue saus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vs5XFtUjVDoPU8NPFR3MeYkG/medium.jpg
Je kijkt even niet en direct 1,5 ribben weg 8)7
De ribben waren goed van smaak maar iets te droog. Volgende keer 2 - 1,5 - 0,5 ipv 3 - 1 - 0,5

Niettemin goed gegeten.en volgende keer het deksel neerleggen bij het foto nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Die Patton 15" weegt 25kg, waar de Guru Compact (kleiner dus) 40kg doet.

Foutje of een veel ander/mindere kwaliteit?
Pagina: 1 ... 39 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism