Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 38 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Stinger_Ventura schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:19:
Wie heeft er een goede tip voor een temperatuur meter voor het Action Ei?
Simpel en makkelijke meter van de lidl, zelf al een paar naanden in gebruik. Gekocht voor €7 in de aanbieding, af en toe checken loont dus.

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pepijnm1984
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 29-06 09:29
Martinusz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:31:
[...]

Gebeurd dat niet al in de fase waarin je de deksel nog open hebt staan bij het aansteken?
Ik laat de mini kamado altijd even tijdje helemaal openstaan, zodat alles goed aan is, dan gaat deksel dicht en schuifjes verder dicht, en dan is het dus 'sturen' naar de juiste temperatuur.
Het verschilt echt per houtskool soort, een gedeelte van de oppervlakkige vervuiling en gruis vervliegt inderdaad direct. Echter afhankelijk van de productie methode kan er meer vuil dieper in de houtskool zitten. Het goed doorstoken op hogere temperatuur alvorens te temperen, zorgt er voor dat je dit kwijt raakt. Je kunt het merken dat de houtskool niet schoon is wanneer je na het eten of later op de avond last krijgt van maagzuur of een houtskool-achtige of petroleum achtige neus. Moeilijk uit te leggen, maar mogelijk herkent iemand het; in dat geval is bovenstaande het probleem geweest.

Dit is trouwens ook de reden dat er verschillende soorten houtskool worden gebruikt voor resp. hoge en lage temperaturen. Een specifieke lage temperatuur kolen is milder van aroma, heeft minder vervuiling en hoeft derhalve niet hoog opgestookt te worden voor gebruik.

Dus wanneer je echt altijd "low and slow" wilt bereiden en een milde rook/houtskool prefereert, dan is dit een goede keuze.

[ Voor 0% gewijzigd door pepijnm1984 op 27-05-2019 10:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 04-06 11:57
Vanavond eens even wat lekkere Gamba's klaarmaken.
Gepelde gamba's in een gietijzerenpannetje met olijfolie, knoflook, beetje citroensap en wat Italiaanse kruiden. Lekker direct laten pruttelen. Kan daar nu al de hele dag naar uitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

Ik zie zojuist dat het EI van de Lidl weer terugkomt, kost 99,99. Is het wat?

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barktus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:45:
dat was ik ongeveer kwijd aan een 2de hands ongebruikte bastard small

kijk eens op mp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:25

Harrie

NederVlaming

* Harrie is net bij de Makro geweest. Doos spareribs meegenomen. Helaas in België hebben ze niet de bekende witte of blauwe dozen waar op fora altijd over gesproken word.
Het is een rode doos, van Càrniques Juià, Spaanse ribben. Kan er op internet niet direct iets over vinden. 6.79euro/kg. Iemand ervaringen mee?
Ben benieuwd, komend weekend klaar maken denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Harrie op 27-05-2019 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

vaderdag komt er straks weer aan.. en aangezien ik het bbq-en wat serieuzer wil nemen, was ik van plan een kruidenset te vragen om zelf rubs te maken.

Iemand tips/verwijzingen voor goede samenstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

greatgonzo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:55:
vaderdag komt er straks weer aan.. en aangezien ik het bbq-en wat serieuzer wil nemen, was ik van plan een kruidenset te vragen om zelf rubs te maken.

Zelfmaak niet. Ik ben overigens wèl fan van Van Beekum specerijen maar niet van hun rubs. Die vind ik veel te zout.
Die dingen van Jord Althuizen (Pig Powder, Beefalicious en Chicken nogwat) zijn wel erg goed (persoonlijke mening). Verder vind ik veel van de Amerikaanse spullen altijd wel oké.

Enige rub die ik zelf heb is een mix van 30% grof zout en 70% grof gemalen peper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:59:
[...]

dat was ik ongeveer kwijd aan een 2de hands ongebruikte bastard small

kijk eens op mp
Dan heb je wel mazzel gehad, of hem in het na-seizoen oid gekocht. Ik zie die bastard small nu alleen maar voor 150+ op MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

@greatgonzo Wat bedoel je precies met een kruidenset? Als je zelf wilt gaan mengen wil je niet een kant- en klare set met kruiden, lijkt me? Dan wil je eerder losse kruiden kopen en een of meerdere potjes waar je je kruidenmengsels in kunt bewaren.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 23:42
De Makro verkoopt de Basterd large urban voor 750eu exclusief btw. Dit hemelvaartsweekend geven ze 25% korting op alle bbq's. Iemand enig idee op dit op de basterd geldt of dat ze hem uit de winkel gaan halen ofzo? Voor dat bedrag heb ik wel interesse...

https://www.makro.nl/cat/...tard-Large-Urban-compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
japps schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:27:
De Makro verkoopt de Basterd large urban voor 750eu exclusief btw. Dit hemelvaartsweekend geven ze 25% korting op alle bbq's. Iemand enig idee op dit op de basterd geldt of dat ze hem uit de winkel gaan halen ofzo? Voor dat bedrag heb ik wel interesse...

Het gekke is dat de plaatjes beginnen met het 2018 model en vervolgens overgaan op het 2019 model.
Daarnaast is een standaard opmerking opgenomen dat lopende folderaanbiedingen niet gelden, laten beide bastards nou in de BBQ folder staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door KillaZ op 27-05-2019 15:38 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:08:
[...]

Dan heb je wel mazzel gehad, of hem in het na-seizoen oid gekocht. Ik zie die bastard small nu alleen maar voor 150+ op MP
een paar weken gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 14:32

greatgonzo

schit-te-rend!

Apie! schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:18:
@greatgonzo Wat bedoel je precies met een kruidenset? Als je zelf wilt gaan mengen wil je niet een kant- en klare set met kruiden, lijkt me? Dan wil je eerder losse kruiden kopen en een of meerdere potjes waar je je kruidenmengsels in kunt bewaren.
heb dat boek van Jort Althuizen, die werkt met gerookt paprikapoeder e.d.

Dus: ik vraag bijvoorbeeld 10 kruiden om zelf rubs mee te maken idd.

Maar als jullie zeggen: koop maar deze kant en klare, is dat ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:54:
[...]

lekker zelf mengen :) hou je van gemak kant en klaar nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn action kamado staat hier ook al aan. ik ga straks een kilo kipfilet koud roken, die is nu ondertussen wel goed gepekeld. Ben heel benieuwd.
Houtsoort: beukenhout en ik wilde proberen rond de 65C te gaan zitten. Spannend :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Zo.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Xt3Qdyk/Ribs.jpg

Afgelopen zaterdag was het weer een succes! 5 gigantische ribs a 1.2kg op de WSM. Gerookt met kersenhout (3 uur, niet 3 uur lang rook uiteraard). Daarna 2 uur lang in 2 lagen dik alu folie (die van de lidl is perfect). Hier doe ik altijd wat zuurs bij. Ditmaal appelsap, vloeibare margarine (trust me) en wat BBQ-saus. Gezien we een zwangere hadden heb ik de whisky weggelaten (dat doe ik normaal ipv bbq-saus).
Laatste uurtje aflakken met saus (2 maal).

Hierna kwam de picanha. Dichtgeschroeid op mn grote kettle (black ranch houtskool) @300 graden. Daarna met wat eik indirect laten garen. Aan het einde nog een sear er op en klaar.

Als laatste kwam de varkenshaas (rubje, beetje gerookt en aan het einde een kleine sear).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
Bij mij staat geen Basterd in de bbq folder? 8)7
KillaZ schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Het gekke is dat de plaatjes beginnen met het 2018 model en vervolgens overgaan op het 2019 model.
Daarnaast is een standaard opmerking opgenomen dat lopende folderaanbiedingen niet gelden, laten beide bastards nou in de BBQ folder staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
japps schreef op maandag 27 mei 2019 @ 16:59:
Bij mij staat geen Basterd in de bbq folder? 8)7

[...]
Pagina 14:

https://folders.makro.nl/...lector:specials:2019-2205

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
greatgonzo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:54:
[...]

Iedereen en zijn tante maakt momenteel eigen 'mixen'
Specerij/kruidenboeren doen mee met de hype, en faciliteren de mengerijen ( op grote schaal )
Het zijn op dit moment teveel smaken om te testen, en 'de beste' er uit te halen.

Toen ik een jaar of 10 geleden "begon" maakte je alles zelf, en droomde je van de lange winkelstellage's die ze op de USA foto's lieten zien :P
Via de bekende bbq sites ( vooral bbq-brethern ) kreeg je de ingredienten wel bij elkaar ( aangepast naar het NL smaakprofiel ... paprikapoeder in de VS is anders dan hier in NL )

80% van de rubs en mixen zijn paprika, zout en suikers, met wat toevoegingen als kruiden zoals basilicum, oregano of exoten als chili ( wat uiteindelijk ook een paprikapoeder is ;) )

Ga experimenteren, onderzoek je smaak, persoonlijk vind ik bijna alle mixen die te koop zijn, iets te zout.
Wil je aanschaffen, let ( imho ) op de zoutwaardes
greatgonzo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 14:55:
vanbeekum heeft ook pakketten met 'losse' kruiden.
Maar je kan ook notitie maken in het grote boek, en potjes van 200gr kopen daar
( heb je gelijk alles in dezelfde kleuren ;) )
< al mijn potjes zijn momenteel wel het bekende rood/wit >

Ik zie al dat ik niet de enige ben ;)

https://www.osfa.nl/infor...ng-van-beekum-specerijen/

[ Voor 17% gewijzigd door FreshMaker op 27-05-2019 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodvil76
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11-2023
japps schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:27:

Is wel het oude model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

barktus schreef op maandag 27 mei 2019 @ 10:45:
https://www.action.com/nl-nl/p/kamado-barbecue-/

Bij de action ook zo een, er zijn hier toch gebruikers die ze hebben? Zouden jullie me wat meer informatie kunnen geven? Zijn ze een beetje fijn of is het 'te mooi om waar te zijn'?

Ik wil graag ook een BBQ voor op mijn balkon, maar zit met een uitdaging, ze mogen niet te veel roken.
Ik wil geen gas :P dus ik dacht een dichte en relatief kleine lijkt me wel fijn.

Tijdens caterings kookte ik altijd op een Big Green Egg, maar die dingen vindt ik onbetaalbaar voor die paar keer bbqen :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Aight! schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:29:
[...]

Bij de action ook zo een, er zijn hier toch gebruikers die ze hebben? Zouden jullie me wat meer informatie kunnen geven? Zijn ze een beetje fijn of is het 'te mooi om waar te zijn'?

Ik wil graag ook een BBQ voor op mijn balkon, maar zit met een uitdaging, ze mogen niet te veel roken.
Ik wil geen gas :P dus ik dacht een dichte en relatief kleine lijkt me wel fijn.

Tijdens caterings kookte ik altijd op een Big Green Egg, maar die dingen vindt ik onbetaalbaar voor die paar keer bbqen :P.
Ja er zijn er diverse .... staan verschillende ervaringen in het topic

Maar je moet er rekening mee houden dat het de kleinste uitvoering is van de kamado, 24cm oppervlak is een uitdaging op zichzelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Ik heb er ruim 1 jaar in gebruik, met veel plezier. Sinds kort wel overgestapt naar een grotere (bartbh in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4").

Overigens weet ik even niet wat het verschil in formaat is tussen Action en Lidl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Allemaal 13", die van de Action, Lidl en Leenbakker (zullen vast nog meer winkels zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
@Aight! Roken van de barbecue heeft niets met de barbecue zelf te maken. Enkel de manier van aansteken en gebruikte brandstof heeft invloed of deze wel/niet rookt. Gebruik goede houtskool en ontbranding materiaal en de rook ontwikkeling is nagenoeg nihil. Maar de houtskool geur zal je altijd houden.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

Werkt voor mij als BBQ beginner prima. Kan wel een beetje koken, en heb er net 800gr kip op gerookt. Gaat als een trein.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Hari-Bo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:47:
@Aight! Roken van de barbecue heeft niets met de barbecue zelf te maken. Enkel de manier van aansteken en gebruikte brandstof heeft invloed of deze wel/niet rookt. Gebruik goede houtskool en ontbranding materiaal en de rook ontwikkeling is nagenoeg nihil. Maar de houtskool geur zal je altijd houden.
Ja ik koop meestal zo een grote zak bij de HANOS. En zet ze in de brand met bruine aansteekblokjes en crime brulee brander ;-). Werkt ideaal!

Maar zal eens kijken als ik weer bij de Action ben. Heb een klein balkon en lijkt me prima om te gebruiken met mijn vriendin. Normaal bbq ik altijd met een hoop vrienden, dan gaat dat niet werken (maar daar is mijn balkon nu ook te klein voor :P)

Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

@greatgonzo Een kant- en klare rub is voor als je lekker makkelijk wilt doen, of niet wilt experimenteren met de smaak en/of de rub als een constante in een test wilt hebben.(Als je bijvoorbeeld wilt experimenteren met een glaze of een bepaald ras vlees). Of als je gewoon benieuwd bent naar de smaak/stijl van een bepaalde rub-maker natuurlijk.

Ik vind zelf mengen nog wel het leukst. Al ben ik eerlijk gezegd ondertussen ook wel wat uitgemengd. Ik heb tegenwoordig een favo (suikerloze) rub die ik op varkens- en kalfsribben gooi. Zo nu en dan koop ik nog kant- en klare rubs omdat ik gewoon benieuwd ben of iemand eindelijk iets baanbrekends op de markt heeft gebracht. maar dat is meestal niet het geval. Het zijn vaak meer varianten op hetzelfde. En af en toe gebruik ik dus nog kant- en klare rubs, omdat ze toch op moeten :+

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Ik kan verdomme m'n margietschijf niet meer dichtdraaien. Zit muurvast, vermoedelijk door uitzetten dankzij warmte ofzo? Iemand enig idee wat hier mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hari-Bo schreef op maandag 27 mei 2019 @ 21:47:
Met kokosbriketten heb ik helemaal geen rook. Het duurt wel wat langer voor ze branden (behalve in mijn Lidl Lotusbbq, maar daar zit een fan in). En het is minder heet, veel makkelijker bbqen (minder heet en geen steekvlammen, dus geen verbrand vlees :p )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:42:
[...]
(behalve in mijn Lidl Lotusbbq, maar daar zit een fan in). En het is minder heet, veel makkelijker bbqen (minder heet en geen steekvlammen, dus geen verbrand vlees :p )
Ik gebruik zo'n ding als gourmetstel op de tuintafel
Midden op de tafel, en iedereen zijn eigen vlees rubben en roosteren.

Ook leuk om zo nu en dan tussendoor te (laten) doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Yogibeer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:39:
Ik kan verdomme m'n margietschijf niet meer dichtdraaien. Zit muurvast, vermoedelijk door uitzetten dankzij warmte ofzo? Iemand enig idee wat hier mee te doen.
Al geprobeerd om 'm weer op te stoken?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

FreshMaker schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:46:
[...]

Ik gebruik zo'n ding als gourmetstel op de tuintafel
Midden op de tafel, en iedereen zijn eigen vlees rubben en roosteren.

Ook leuk om zo nu en dan tussendoor te (laten) doen
Dat wilde ik er ook mee gaan doen nu ik een tuin heb. Op mijn balkon was het mijn enige BBQ.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Apie! schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:47:
[...]

Al geprobeerd om 'm weer op te stoken?
Jep. Gisterenavond gedaan tot +- 200 graden. Geen beweging in te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogibeer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:23:
[...]

zet die een nachtje in de wd 40 of even goed met de brander er op komt die vast wel los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJac
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:56
Chevy454 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:20:
Iemand de eerste aflevering van Grillmasters België gezien?

Ik weet niet wat ik nou van die kerels van KamadoBBQ moet vinden. Ze hadden in elk geval geen goede indruk achter gelaten bij mijn vrouw, zo erg dat ik er niet eens een Kamado Joe mag kopen 8)7

Helaas impliceerde dat niet dat ik een KJ mocht kopen ;(

Het waren dus mensen met een schort van KamadoBBQ. Dus niet van KamadoBBQ zelf.

My bad!
Het weekend daarna is mijn KJIII geleverd door kamadobbq. Ik had aan de eigenaar (van kamadobbq) gezegd dat er iemand met een Blaze-kamado van hem in de eerste aflevering zat, maar slechte commentaar kreeg van de jury.
Jan (de eigenaar van kamadobbq) zei dat hij die deelnemer redelijk goed kende en achteraf ook nog gesproken had.
Blijkbaar hebben de 2 deelnemers na de opnames nog gesproken met de jury. Hun eten was heel goed en eigenlijk zeker goed genoeg om geselecteerd te worden. Alleen zochten de programmamakers mensen die beter op TV pakken en voor meer show zorgen :).
Als ze volgend jaar opnieuw zouden meedoen, zou het kunnen dat ze ineens wel geselecteerd gingen zijn.

De eigenaar is door klanten/kennissen van hem al vaak gezegd dat hij ook moest proberen mee te doen, maar hij doet dit nie om zo'n dingen te vermijden. Gene goeie reclame als ge op TV afgebroken wordt omdat uw eten zogezegd nie goed is.

Bij zo'n programma's gaat het vooral om de kijkcijfers he. Goe dat die 2 turkse meiskes er nie door geraakt zijn :). Dan keek ik niemeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Yogibeer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 08:23:
[...]

Keer wat kruipolie of WD40 indoen (paar keer). Daarna eens kijken of het beter gaat.
Beweegt het weer dan is mijn tip hem keer goed in te smeren in zijn geheel met crisco oid en dan twee uur te fikken op 250+ graden. Die stap nog een keer herhalen en daarna heb je er veel plezier van gok ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

WD40 op het hoogste punt van je barbecue :? Pal boven je eten :X Kun je er dan niet beter wat arachide olie ofzo tussen proppen en wat opstoken?

Worst case scenario: met een hamer past alles krijg je 'm misschien wel los (met beleid natuurlijk)?

Oeeeeehhh : GrillGun@KickStarter

Need/Want!

[ Voor 17% gewijzigd door Apie! op 28-05-2019 09:20 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een goede kerntemperatuur meter. Voor de hot&fast en voor de kleinere stukjes vlees..
Nu weet ik dat de ThermaPen de Rolce Royce onder de thermometers is, maar zijn er nog goedkopere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:29:
Ik ben op zoek naar een goede kerntemperatuur meter. Voor de hot&fast en voor de kleinere stukjes vlees..
Nu weet ik dat de ThermaPen de Rolce Royce onder de thermometers is, maar zijn er nog goedkopere alternatieven?
Thermapen kan je wel goedkoop scoren als je geluk hebt. Die van mij was 29,95 voor het laatste type, wel een schots ruitje als print maar who cares :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Apie! schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:12:
WD40 op het hoogste punt van je barbecue :? Pal boven je eten :X Kun je er dan niet beter wat arachide olie ofzo tussen proppen en wat opstoken?

Worst case scenario: met een hamer past alles krijg je 'm misschien wel los (met beleid natuurlijk)?

Oeeeeehhh : GrillGun@KickStarter

Need/Want!
daarna maak je hem natuurlijk weer schoon 8)7
ik heb de grill eye pro . hier kan je zelfs 8 kern tempaturen tegelijk aflezen deze kan tot 8 probes aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:38:
[...]

[...]

ik heb de grill eye pro . hier kan je zelfs 8 kern tempaturen tegelijk aflezen deze kan tot 8 probes aansturen
Ik zoek een simpele zak thermometer, om snel even een steak te meten of een kippendijtje..
Of ander klein vlees..

Proben doe ik alleen met Low&Slow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Ik zoek een simpele zak thermometer, om snel even een steak te meten of een kippendijtje..
Of ander klein vlees..

en steak/ kip of ander klein spul meten doe ik op gevoel :) daar heb je toch geen temp meter voor nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:48:
[...]

en steak/ kip of ander klein spul meten doe ik op gevoel :) daar heb je toch geen temp meter voor nodig ?
Juist kip en andere gevogelte wil je zeker weten toch?
Een steak of dergelijke kan idd wel op gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yogibeer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:52:
[...]

Juist kip en andere gevogelte wil je zeker weten toch?
Een steak of dergelijke kan idd wel op gevoel.
kip kan ook prima op gevoel ik heb nog niet naast gezeten .ben er ook wel dadelijks mee bezig .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

[...]

Meh, ik zou het risico niet nemen. Het kan op het oog schoon schijn, maar je weet nooit of het echt 100% schoon is, en/of er iets het ijzer in is getrokken wat er later weer uit komt zetten.

Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Volgens mij kan dat ook met mijn onkruidbrander.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

Apie! schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Meh, ik zou het risico niet nemen. Het kan op het oog schoon schijn, maar je weet nooit of het echt 100% schoon is, en/of er iets het ijzer in is getrokken wat er later weer uit komt zetten.
Nu gaat het hardnekkige gerucht dat WD40 gewoon visolie is met koolzuur, maar ik zou het ook niet doen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kip wil ik altijd meten.. Geen zin in een salmonella besmetting...

Steaks en ander klein vlees waar je makkelijk kunt "doorschieten", wil ik ook gewoon goed in de gaten kunnen houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:05:

Steaks en ander klein vlees waar je makkelijk kunt "doorschieten", wil ik ook gewoon goed in de gaten kunnen houden..
Nu is de kans dat je salmonella krijgt best wel klein. Maar goed, beter voorkomen dan genezen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kans op salmonella idd klein, maar ben 1x eerder ziek geweest van kip..
2 dagen flink beroerd van geweest,

Niet zelf bereid, maar in een restaurant..
Better safe than sorry..

Maar geen goed alternatief van Ali of een andere site??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
Ik ben voornemens om een Big Green Egg te kopen.
Hebben jullie nog tips waar deze te kopen?

Er zijn behoorlijk wat websites waar hij te koop is echter coolblue is volgens mij gewoon de goedkoopste.
Of zit er nog verschillen in uitvoeringen (2018 model of 2019 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Marzman schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:59:
[...]

Volgens mij kan dat ook met mijn onkruidbrander.
Heb je het ook geprobeerd?

Er lijkt toch wel degelijk verschil te zitten in de verschillende torches:
YouTube: The GrillGun vs The Searzall vs The TS8000 Searing Dry Aged Steaks

Ik vraag me alleen af of de GrillGun legaal zou zijn in Nederland, gezien de sprekende gelijkenis met een vuurwapen.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nt0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:33
Yogibeer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:08:
[...]

Nu is de kans dat je salmonella krijgt best wel klein. Maar goed, beter voorkomen dan genezen inderdaad.
Sprak laatst een bioloog die mij er op wees dat iedereen altijd bang is voor Salmonella maar je eigenlijk bang moeten zijn voor campylobacter bacterie. Nooit geweten maar wel heel interessant. Onder een microscoop ziet deze bacterie er ook nog veel mooier uit :-)

https://www.voedingscentr...opedie/campylobacter.aspx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
m3nt0s schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:51:
[...]

Sprak laatst een bioloog die mij er op wees dat iedereen altijd bang is voor Salmonella maar je eigenlijk bang moeten zijn voor campylobacter bacterie. Nooit geweten maar wel heel interessant. Onder een microscoop ziet deze bacterie er ook nog veel mooier uit :-)

https://www.voedingscentr...opedie/campylobacter.aspx
Klopt. Een goede vriend van mij is Poelier en zei onlangs ook al eens dat de kans op Salmonella bij het eten van rauwe kip iets van 0,2% is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:05:

die kans uberhaupt klein je wordt nog eerder ziek van je toetsenbord op kantoor
ervaring en vaak proberen dan komt dat van zelf goed . denk je dat de beroeps koks elke keer meten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 22:49
Yogibeer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 10:57:
[...]

Klopt. Een goede vriend van mij is Poelier en zei onlangs ook al eens dat de kans op Salmonella bij het eten van rauwe kip iets van 0,2% is ofzo.
Dat is één op de 500. Dus dan heeft hij elke dag wel een zieke klant. Vind ik een kwalijke zaak, om eerlijk te zijn. Of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
Raymond schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:15:
[...]

Dat is één op de 500. Dus dan heeft hij elke dag wel een zieke klant. Vind ik een kwalijke zaak, om eerlijk te zijn. Of lees ik het verkeerd?
Dat lees je denk ik verkeerd.
Het gaat alleen om rauwe kip hé. Je mag er vanuit gaan dat kip goed wordt bereid. Enkel in het geval dat het niet zo is, dan is de kans alsnog 0,2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:11:
[...]

die kans uberhaupt klein je wordt nog eerder ziek van je toetsenbord op kantoor
ervaring en vaak proberen dan komt dat van zelf goed . denk je dat de beroeps koks elke keer meten :)
Nee, zeker niet..
Maar een paar graden doorschieten kan behoorlijk verschil geven..

Zalm wordt bv korrelig wanneer het te gaar wordt,
kip wordt droog..

Aangezien ik maar een hobbykok ben en de gerechten niet zovaak maak, wil ik het gewoon zeker weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yogibeer
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Nee, zeker niet..

kip wordt droog..

Aangezien ik maar een hobbykok ben en de gerechten niet zovaak maak, wil ik het gewoon zeker weten.
Dat lijkt me zeker een goed argument om gebruik te maken van een meter.

Ben toevallig net dat boek Make BBQ Great Again aan het lezen (van de makers van de Bastard). Die geven ook aan dat een temperatuurmeter eigenlijk een vereiste is om structureel lekker vlees te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:31:
[...]

Nee, zeker niet..

kip wordt droog..

Klopt maar na een paar keer heb je dat wel onder de knie .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:33:
[...]

Klopt maar na een paar keer heb je dat wel onder de knie .
Jij misschien wel, maar ik misschien niet..
En meten = weten.
En als ik wil meten dan doe ik dat lekker.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:35:
[...]

Jij misschien wel, maar ik misschien niet..
En meten = weten.
En als ik wil meten dan doe ik dat lekker.. :+
Waar heb ik gezegd dan dat niet mag ?? 8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:44
[...]

[...]

Je vergelijkt de Grill eye pro met een Thermapen?

De Thermapen laat je niet zitten tijdens het garen van je vlees.

edit: Hoe bevalt die Grill eye pro?

[ Voor 4% gewijzigd door Gadgeteer op 28-05-2019 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 12:31

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Ik heb gewoon een goedkoop exemplaar van de Action. Wijkt 0,3 graden af van wat mijn sous vide koker aangeeft als watertemperatuur en 0,2 graden t.o.v. wat een koortsthermometer aangeeft.
Denk dat hij redelijk klopt.

Prikken, tot 5 tellen en klaar. (niet teveel herhalen want dan loopt je vlees leeg)

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ik zit zelf te denken om de overstap van een Weber 47" te maken naar een kamado ei. Dacht om te beginnen om te kijken of het wat is om te gaan voor 1 van de 13" kamado's van Action, Lidl of toch de 14" van bv Grill Care. Begreep dat AH ook een kamado in de aanbieding had maar die is overal al uitverkocht als ik dat goed zie. Maar wat adviseren jullie, welke is dan de beste keuze? Wij gaan hem gebruiken in het meeste geval voor 2 volwassen en 1 kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
@Frid0 Alles wat je op je kamado kan klaar maken, kan ook op de 47"

Wat is de reden dat je over wil stappen?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 15:15
Mensen al nieuws omtrent de AH Actie levering van de GG compact? Heb 18 mei in de ochtend besteld en nog niets vernomen. Zou leuk zijn als hij nog voor hemelvaar wordt geleverd, want mooi weer :) Kriebelt wel om lekker te gaan bbqen low & slow :)

Strava Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Welkoop heeft nu 25% op bbq's.
Daarmee kom je uit op dezelfde prijs als hij AH.

Nvm. Volgens mij geen plate setter, dus duurder.

[ Voor 26% gewijzigd door NeutraleTeun op 28-05-2019 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
KillaZ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:20:
@Frid0 Alles wat je op je kamado kan klaar maken, kan ook op de 47"

Wat is de reden dat je over wil stappen?
Wil wat anders proberen, low en slow. Spareribs enzo. Wil het ook gaan inbouwen in zo Ikea Bekvam tafel zodat het een soort buitenkeuken word. Simpel hamburg, sate stokje en worstje ben ik wel beetje klaar mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:25:
Welkoop heeft nu 25% op bbq's.
Daarmee kom je uit op dezelfde prijs als hij AH.

Nvm. Volgens mij geen plate setter, dus duurder.
Mag ik jou bedanken?

675 euro voor een OEM kamado met:

- Chipfeeder
- Divide & Conquer
- RVS houtskool mand
- RVS rooster

Is geen geld i.m.o. :)

200Fahrenheit neem ik voor lief.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Je vergelijkt de Grill eye pro met een Thermapen?

De Thermapen laat je niet zitten tijdens het garen van je vlees.

ja super :) je kan gewoon meerdere stukken in de gatgen houden en ook nog de temp van het ei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
KillaZ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:57:
[...]

Mag ik jou bedanken?

675 euro voor een OEM kamado met:

- Chipfeeder
- Divide & Conquer
- RVS houtskool mand
- RVS rooster

Is geen geld i.m.o. :)

200Fahrenheit neem ik voor lief.
Linkje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Gaat denk ik om deze

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Yep, Dibs op het assortiment in Heemskerk :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:00:
[...]

ja super :) je kan gewoon meerdere stukken in de gatgen houden en ook nog de temp van het ei :)
Ik doel eigenlijk op het Wifi gedeelte.
Ik gebruik nu een Inkbird met 6 probes dus meerdere tegelijk was ik al gewend.

Ik wil eigenlijk proberen te ontdekken of hij meerwaarde biedt tov mijn huidige Inkbird. Ik heb prima Bluetooth ontvangst, tablet ligt binnen connected met de Inkbird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staaltje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 15:04
Gadgeteer schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 11:56:
[...]

Ik heb er ook een gekocht, maar die krijg ik niet goed op mijn wifi. Eens kijken of ik mijn 2.4Ghz band een andere naam ga geven en dat beter werkt. Probleem met de Grill Eye is dat hij een vrij luid piepend alarm heeft als hij de verbinding met je telefoon kwijt raakt.

Verder is het een prachtig apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
staaltje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Ik heb er ook een gekocht, maar die krijg ik niet goed op mijn wifi. Eens kijken of ik mijn 2.4Ghz band een andere naam ga geven en dat beter werkt. Probleem met de Grill Eye is dat hij een vrij luid piepend alarm heeft als hij de verbinding met je telefoon kwijt raakt.

Draait ie alleen op 2.4ghz?
Heb je toevallig een experiabox v10a? Dan heb je een probleempje vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staaltje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 15:04
Nee, ik heb een RT-AC88RU van Asus. Ik heb op zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz hetzelfde SID staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Bedankt!
KillaZ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:27:
Yep, Dibs op het assortiment in Heemskerk :+
Ken je dat merk? Het zegt mij namelijk niet heel.....wat ook prima kan zijn dat het juist een heel goed merk is hoor :) 650 zeg maar of ongeveer 250 voor een kamado small van action/lidl + ikea tafeltje.... :? Voor jullie experts snap ik dat het een duidelijke keuze is maar voor mij als beginner twijfel ik enorm, scheelt wel 400 eurootjes

[ Voor 6% gewijzigd door Frid0 op 28-05-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staaltje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 13:35:
[...]

die kan je uit zetten . hier geen probleem maar ik heb een AP in de garage op een paar meter afstand van de BBQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Even een vraag aan de Boretti Carbone gebruikers hier die ik zo even had gevonden (@Denniz0229 @Daan_ @SmoothTweaker). Ik lees nogal wisselende ervaringen over het lift gedeelde van de houtskoollade. Snel stuk, niet meer in hoogte te verstellen etc. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee en heeft het echt meerwaarde in gebruik? Het enige dat me een beetje laat twijfelen om 'm aan te schaffen ipv een goedkoper/ander model zonder dat systeem.

@jfeelders Die pizza ziet er ernstig lekker uit. Kan die terrastegel niet klappen? Heb dat eens gehad met zo'n tegel op een geïmproviseerde bbq tijdens een hike. We konden het eten rondom oprapen, leuke ervaring... Er zijn ook speciale pizza tegels voor in de oven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Frid0 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:17:
[...]

[...]

Bedankt!

[...]

Ken je dat merk? Het zegt mij namelijk niet heel.....wat ook prima kan zijn dat het juist een heel goed merk is hoor :) 650 zeg maar of ongeveer 250 voor een kamado small van action/lidl + ikea tafeltje.... :? Voor jullie experts snap ik dat het een duidelijke keuze is maar voor mij als beginner twijfel ik enorm, scheelt wel 400 eurootjes
Is gewoon een OEM merk van de importeur van Grill Guru en Bastard. Gaat mij vooral om de inhoud, die verder prima is.

Als ik jou was zou ik gewoon mijn tafel kopen voor 400 eu, dan heb je een Weber 57 GBS, een Grill Guru Compact en een douglas tafel tot je beschikking :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
KillaZ schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:29:
[...]

Is gewoon een OEM merk van de importeur van Grill Guru en Bastard. Gaat mij vooral om de inhoud, die verder prima is.

Als ik jou was zou ik gewoon mijn tafel kopen voor 400 eu, dan heb je een Weber 57 GBS, een Grill Guru Compact en een douglas tafel tot je beschikking :+
Aha, ok. En die inhoud heb je ook echt nodig voor het aantal mensen jij bbq?

Verkoop jij een tafel dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

De 'echte' Boretti Carbone maakt gebruik van een ander liftsysteem als goedkope imitaties. De Boretti heeft een hevel en de kopieen gebruiken staalkabels ofzo. Die lopen sneller vast. Met de lift kan je de temperatuur best goed regelen, zeker samen met de ventilatie-openingen.

De hardstenen terrastegel houdt zich best. Barst ie dan koop ik een nieuwe. Voordeel is dat deze best dik is dus de hitte goed kan opslaan. Heeft wel even voorverwarmingstijd nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:46:
[...]

Of ander klein vlees..

https://www.action.com/nl-be/p/vleesthermometer-/

2 euro ... niet zo snel als de thermapen, maar klein en vouwbaar
( doet het hier al 2 jaar prima )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Iedereen gaat aan de bekvam zo wat.. Nu heb ik nog een Ikea Bjorkudden en die lijkt in alles op de Bekvam. Alleen dan zonder wieltjes. Zou ik mijn Bjorkudden kunnen customizen met deze wieltjes om hetzelfde resultaat te krijgen? Heb ik mijn GGC iig op een normale hoogte staan. Moet ik wel wat dwarslatten bevestigen maar tis het proberen waard. Die Bjorkudden heb ik al jaren staan en is sinds de nieuwe eettafel overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Denk dat het wel wil alleen zul je een stevige constructie moeten bouwen voor je GGC. Ik heb destijds een Ikea Applaro gebruikt en daar het nodige aan verstevigd. Ik denk dat ik met die investering net zo goed van 0 zelf iets had kunnen bouwen van hout en dat dit mooier was geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmya3
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 17:01
stond er gister voor bij de Hornbach daar kost hij 849,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Kapteynn schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 16:24:
Denk dat het wel wil alleen zul je een stevige constructie moeten bouwen voor je GGC. Ik heb destijds een Ikea Applaro gebruikt en daar het nodige aan verstevigd. Ik denk dat ik met die investering net zo goed van 0 zelf iets had kunnen bouwen van hout en dat dit mooier was geworden.
Ja, dat is wel van belang. Geen zin om de GGC een halve meter erdoorheen zien zakken en bam op de grond zien vallen. Zal de keramieken binnenconstructie niet leuk vinden. Nog los van als je net bezig bent inclusief volle bak met houtskool erin.

Wel een leuk DIY projectje. En komt goed van pas want al issie klein maar fijn de compact weegt nogal wat. Laat staan een normaal formaat. Nu snap ik de BBQ tafels wel voor de kamado's. Tis ook handig om meteen wat werkruimte te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Frid0 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 12:13:
Hi,

Ik zit zelf te denken om de overstap van een Weber 47" te maken naar een kamado ei. Dacht om te beginnen om te kijken of het wat is om te gaan voor 1 van de 13" kamado's van Action, Lidl of toch de 14" van bv Grill Care. Begreep dat AH ook een kamado in de aanbieding had maar die is overal al uitverkocht als ik dat goed zie. Maar wat adviseren jullie, welke is dan de beste keuze? Wij gaan hem gebruiken in het meeste geval voor 2 volwassen en 1 kind.
Als je nu een 47" oppervlak hebt ( 120cm ? ) dan is er geen kamado groot genoeg ;)

Maar na een 47cm weber, zou ik minimaal een 15inch kamado gaan ( 40cm )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:25
-MD- schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:27:
Even een vraag aan de Boretti Carbone gebruikers hier die ik zo even had gevonden (@Denniz0229 @Daan_ @SmoothTweaker). Ik lees nogal wisselende ervaringen over het lift gedeelde van de houtskoollade. Snel stuk, niet meer in hoogte te verstellen etc. Hoe zijn jullie ervaringen daarmee en heeft het echt meerwaarde in gebruik? Het enige dat me een beetje laat twijfelen om 'm aan te schaffen ipv een goedkoper/ander model zonder dat systeem.

@jfeelders Die pizza ziet er ernstig lekker uit. Kan die terrastegel niet klappen? Heb dat eens gehad met zo'n tegel op een geïmproviseerde bbq tijdens een hike. We konden het eten rondom oprapen, leuke ervaring... Er zijn ook speciale pizza tegels voor in de oven.
snel stuk, vooral niet kopen. het goedkope materiaal trekt na een paar sessies krom en dan werkt het niet meer. (goed teruggevonden trouwens, hij is al een tijdje weg bij mij)
ik zou je geld steken in een weber 57 o.i.d. daar heb je uiteindelijk veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Joosie200 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Die pizzasteen van 26cm die ik als accessoire heb meegeleverd gekregen is de plate setter. Ik zie geen ander onderdeel wat zo zou kunnen functioneren.

Dus dan maar het Xenos pannetje scoren en benutten als plate setter? Ga ik de ggc plate setter benutten als pizzasteen op het rooster.
Die 26cm is dus de steen die in dat 'driehoek rekje' ligt?
Dat is dus de plate setter, en geen pizzasteen? Als in: stond dat er wel, of heb jij dat ervan gemaakt.

Ik word nu helemaal gek van die maten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 17:27:
[...]

Die 26cm is dus de steen die in dat 'driehoek rekje' ligt?
Dat is dus de plate setter, en geen pizzasteen? Als in: stond dat er wel, of heb jij dat ervan gemaakt.

Ik word nu helemaal gek van die maten.
Die steen zat erbij geleverd. Als onderdeel van het accessoirespakket. Het werd nergens zo genoemd maar het is van hetzelfde materiaal als mijn pizzasteen van de Intratuin. Dus noem ik het ook pizzasteen.

Tis dit pakket:
https://www.grillguru.nl/...u-compact-accessoire-set/

Dus das de platesetter. Kan prima dienst doen als pizzasteen voor picolini's imo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Frid0 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Aha, ok. En die inhoud heb je ook echt nodig voor het aantal mensen jij bbq?

Verkoop jij een tafel dan?
Ja, aangezien ik niet meer dan 6 ribben kwijt kan op mijn ggc.

En, ja :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

staaltje schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 14:10:
Nee, ik heb een RT-AC88RU van Asus. Ik heb op zowel de 2.4Ghz als de 5Ghz hetzelfde SID staan.
we gaan wat OT maar soit, bij sommige 2.4 apparaten staat in de handleiding dat je bij het koppelen de 5ghz even uit moet zetten. Zo wilde mijn kamerthermostaat pas koppelen nadat ik dat in de handleiding had gelezen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:52

Daan_

Alles op zijn tijd !!

-MD- schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 15:27:

Geen problemen met lift systeem. Enkel het rooster wat bevestigd is in de deksel blijft niet lekker zitten. Zou ik deze bbq zelf nog keer kopen. Nee... denk dat voor dit geld betere zijn ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Pagina: 1 ... 38 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism