Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 37 ... 346 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 12:53

MM99

That is the way I am!

Kraz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Als de KJ Classic II de Volvo voor moet stellen, dan ben ik benieuwd welke Kamado jij als de "Rolls Royce" ziet?

Green Egg is bij lange na niet meer de 'beste' kamado. Ze zijn al even ingehaald/geëvenaard door KJ en misschien zelfs black bastard.
Dit is wel redelijk de Rolls Royce/ Ferrari: Kamado Komado

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0360/7533/files/PER_StevenBBQU_SITElarger_2048x.jpg?v=1557952746

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
En de Caliber Pro Kamado is een mooie Mercedes S klasse ;)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:34

Kraz

Saving the world

MM99 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Dit is wel redelijk de Rolls Royce/ Ferrari: Kamado Komado

[Afbeelding]
Ohw Jah! :P true.

Die dingen reken ik zelf nooit mee omdat die echt achterlijk duur zijn en niet voor de Europese markt voor zover ik weet.

Uiteindelijk gaat het erom hoeveel plezier je aan zo'n ding beleeft lijkt me.
Ik zelf ben nog tevreden met mij KJ Classic II. Moet alleen wel bekennen dat hij al even uit staat ivm tijdgebrek in het weekend.

Wil binnenkort wel weer een keer picanha ofzo erop maken. Of heeft iemand anders nog ideeën?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Kraz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:32:
[...]

Als de KJ Classic II de Volvo voor moet stellen, dan ben ik benieuwd welke Kamado jij als de "Rolls Royce" ziet?

Green Egg is bij lange na niet meer de 'beste' kamado. Ze zijn al even ingehaald/geëvenaard door KJ en misschien zelfs black bastard.
Er zijn van de metalen kamado's van 4000€. Merk schiet me niet te binnen.

BGE zie ik een beetje als Audi of Merc. Duur, niet slecht, maar zeker wat overprijsd en met een heel lange optielijst.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Kraz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:40:
[...]

Ohw Jah! :P true.

Die dingen reken ik zelf nooit mee omdat die echt achterlijk duur zijn...
Zoals een Rolls Royce en een Ferrari :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:58
Misha schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 13:27:
[...]

Check z'n post

Minder gokken, meer ff lezen waar het om gaat :P
Volgens mij moet jij meer lezen? Want volgens mij ging het over @console ?

Anyhoo, hier staat de Guru ook al op.
Iemand met ervaring die toevallig weet wat max gewicht stuk vlees erop past, bv voor pulled pork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 12:31

leon0013

Ooit waren het er twaalf

@NeutraleTeun , ik denk dat de afmetingen eerder de beperking zullen zijn dan het gewicht.... Het moet netjes op het rooster passen zonder de keramiek te raken.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Snap ik 😜
Maar dacht dat (bv) 1,5kg makkelijker te zeggen/herkennen is dan een stuk vlees van 30cm.

Dat er max xx cm op past snap ik ook wel, maar hoe vertaalt zich dat in gewicht. Hoopte dat iemand die ervaring had.

[ Voor 36% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-05-2019 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:37:
Snap ik 😜
Maar dacht dat (bv) 1,5kg makkelijker te zeggen/herkennen is dan een stuk vlees van 30cm.

Dat er max xx cm op past snap ik ook wel, maar hoe vertaalt zich dat in gewicht. Hoopte dat iemand die ervaring had.
Tja, anderhalve kilo picanha zal op een action kamado nét passen.
Maar anderhalve kilo spareribs dan weer net niet.
Een hele (halve) zalmzijde weegt rond de 2 kilo, zal niet passen ivm lengte ( en zelfs doorsnijden zal een puzzel worden )

Voor de GGC, waar jij het over hebt, moeten 2 hele procureurs makkelijk passen ( heb je 6 kilo vlees liggen )

Zoals het oude voorbeeld, kilo lood of een kilo veren .... ?

Kreeg btw daarnet de folder van vlg week Lidl te zien, ze krijgen ook de 13" kamado in de schappen
( en online ) voor 99,-

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 23-05-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:35
coinman63 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 06:53:
[...]

Zeker weten, heb ik ook gedaan 10 jaar geleden, maar 4 jaar terug toch verkocht en voor een large gegaan. Niet omdat we met een groot gezin zijn, maar Met low and slow leg je er niet nig even een nieuwe ronde vlees op.
Leuk!

Wij zijn vandaag uitgebreid en zeer goed geholpen en zijn ook voor de Large gegaan.
Met mijn vriendin hebben we samen 4 kleine kids (samengesteld gezin), maar ook die worden straks groter en gaan meer eten etc haha.

Onze tuin is over 2 weken klaar en dan wordt hij gelijk geleverd. We krijgen een heel nieuw terras van natuursteen / flagstones met tropische planten (2 grote palmbomen had ik al 7 jaar in de tuin staan, die blijven) wordt echt heel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99

MM99

That is the way I am!

Tommie12 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:30:
[...]
Persoonlijk heb ik voor de KJ Classic II gekozen (1500€) omdat die erg compleet geleverd wordt, een fiberdichting heeft, een goede topvent en de airlift, en omdat ik me dat kon en wou permitteren.
Ik las ooit ergens dat bij de KJ2 langs de topvent vet naar beneden zou stromen. Heb jij daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand de eerste aflevering van Grillmasters België gezien?

Ik weet niet wat ik nou van die kerels van KamadoBBQ moet vinden. Ze hadden in elk geval geen goede indruk achter gelaten bij mijn vrouw, zo erg dat ik er niet eens een Kamado Joe mag kopen 8)7

Helaas impliceerde dat niet dat ik een KJ mocht kopen ;(

Het waren dus mensen met een schort van KamadoBBQ. Dus niet van KamadoBBQ zelf.

My bad!

[ Voor 25% gewijzigd door Chevy454 op 24-05-2019 13:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
MM99 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 21:01:
[...]

Ik las ooit ergens dat bij de KJ2 langs de topvent vet naar beneden zou stromen. Heb jij daar last van?
Nee, en ik heb wel al een paar lange sessies gedaan.
Soms zie je wat condensatie aan de topvent, en dan kan er eens een druppeltje vallen, maar dat is geen vet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Mijn vorige ervaring met kokos briketten was niet heel positief (duurde een eeuwigheid voor ze aan waren), waardoor m'n hele cook verlaat was. Nu moet ik morgen op safe spelen met 3 BBQ's en ga voor normale briketten en rook chuncks.
Normaliter heb ik Weber briketten.
Ik moet even een nieuw voorraadje halen en ben dus gebonden aan de normale retail winkels (boerenbond, gamma, Intratuin, praxis, je weet wel).

Iemand tips? Ik vermijd fire-up (behalve voor de aanmaakblokjes) omdat het houtskool altijd bedroevend was... Echter zie ik dat @Verwijderd hier een hele palet van heeft gekocht :+

Heb laatst uit nood een merk gekocht bij de boerenbond dat het niet eens zo slecht uithield.
Tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

Chevy454 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:20:
Iemand de eerste aflevering van Grillmasters België gezien?

Ik weet niet wat ik nou van die kerels van KamadoBBQ moet vinden. Ze hadden in elk geval geen goede indruk achter gelaten bij mijn vrouw, zo erg dat ik er niet eens een Kamado Joe mag kopen 8)7

Helaas impliceerde dat niet dat ik een KJ mocht kopen ;(
Ik heb de aflevering niet gezien maar wat ging er niet goed dan ?
Bij deze gasten heb ik mijn cast iron grill grate besteld voor de Joe jr. Ik ben wel te spreken over de communicatie (De grill grate was niet te leveren op het moment dat ik hem bestelde, en ik werd zeer goed op de hoogte gehouden wanneer deze weer beschikbaar zou zijn)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

NeutraleTeun schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 18:09:
[...]

Anyhoo, hier staat de Guru ook al op.
Iemand met ervaring die toevallig weet wat max gewicht stuk vlees erop past, bv voor pulled pork?
2,5 Kilo procureur past er met gemak op. Ik denk zelfs dat er nog 1 naast had gepast, dan wordt het echter wel redelijk krap. Het rooster heeft een diameter van 33cm. Vanuit daar kun je denk ik redelijk redeneren hoeveel vlees er op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
ixl85 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:19:
Mijn vorige ervaring met kokos briketten was niet heel positief (duurde een eeuwigheid voor ze aan waren), waardoor m'n hele cook verlaat was. Nu moet ik morgen op safe spelen met 3 BBQ's en ga voor normale briketten en rook chuncks.
Ik moet even een nieuw voorraadje halen en ben dus gebonden aan de normale retail winkels (boerenbond, gamma, Intratuin, praxis, je weet wel).

Iemand tips? Ik vermijd fire-up (behalve voor de aanmaakblokjes) omdat het houtskool altijd bedroevend was... Echter zie ik dat @Verwijderd hier een hele palet van heeft gekocht :+

Heb laatst uit nood een merk gekocht bij de boerenbond dat het niet eens zo slecht uithield.
Tips zijn welkom!
Welke BBQ gebruik je?
En hoe steek je ze aan?

Ik heb in een smoker regelmatig kokosbriketten uit de DHZ gebruik. Behalve dat daar nogal wat asse achterbleef brandden die wel goed, en ik stak die gewoon aan met een roofingbrander. 30 sec goed gas geven, en ik had een mooi brandend vuurtje.
In het begin wel alles goed open zetten zodat er zuurstof aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:19:

Tips zijn welkom!
Ik zweer al jaren bij Ecobrasa kokos briketten..
Binnen 15-20 minuten een volle starter gloeiend heet..
En blijft lang branden..

Redelijk aan de prijs, maar je hebt veel minder nodig dab de weber briketten..
Met een doos van 10kg kan ik ongeveer 10 sessies mee doen.. (gewoon grillen). . en een sessie of 6-7 bij lange low/slow sessies van 6-8 uur.. (PP, Ribs, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Tommie12 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:23:
[...]

Welke BBQ gebruik je?
En hoe steek je ze aan?

Ik heb in een smoker regelmatig kokosbriketten uit de DHZ gebruik. Behalve dat daar nogal wat asse achterbleef brandden die wel goed, en ik stak die gewoon aan met een roofingbrander. 30 sec goed gas geven, en ik had een mooi brandend vuurtje.
In het begin wel alles goed open zetten zodat er zuurstof aan kan.
Smokey mountain, master touch 57 en smokey Joe.
Gebruik altijd een briketten starter.
De kokos units die ik heb (geen ecobrasa) willen bijna niet. Dus die gaan morgen niet mee.
Zal ze met m'n volgende bestelling meenemen. Echter zit nu dus vast aan de retailers gezien de korte deadline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Nou, stap is gezet, 57 GBS, sear grate, het meubel en straks de GGC staan op MP.

Tijd voor iets nieuws :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
KillaZ schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:41:
Nou, stap is gezet, 57 GBS, sear grate, het meubel en straks de GGC staan op MP.

Tijd voor iets nieuws :)
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
ixl85 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:39:
[...]

De kokos units die ik heb (geen ecobrasa) willen bijna niet. Dus die gaan morgen niet mee.
Zal ze met m'n volgende bestelling meenemen. Echter zit nu dus vast aan de retailers gezien de korte deadline.
Dan denk ik dat je het deksel er te snel op zet.
Heel veel mensen gebruiken cocosbriketten in die toestellen.
Je kan misschien proberen om ook wat aanmaakhout toe te voegen als je aansteekt zodat je even goed wat vlam hebt.
Briketten moeten even goed wat warmte hebben om aan te geraken, en eens ze aan zijn, dan gaat het niet snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11
Mag hier niet dus zie je DM :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Heeft iemand ervaring met een PelletBBQ en een pizza box oven ? Ik ga zaterdag de Green mountain CMG Daniel Boone Choice Wifi pelletbbq kopen en ik zag dat er bij de makro een pizza box oven te koop is van BakerStone.

Nu kan de pelletbbq maar een temperatuur halen van zo'n 250 graden maar ik lees dat als je het hitteschild uit de bbq haalt en de pizza box oven op het rooster zet boven de vlam dat je dan wel 350+ graden kan halen. Klopt dat of kan ik beter (een veel duurdere) pizza oven kopen van CMG zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 09:57
Gisteren een nieuwe zak Grill Guru houtskool gekocht aangezien ik niks meer had. Ik vond het direct een mooi moment om het ei even 'goed' schoon te maken. Normaal haal ik alleen dat instrument (wat ervoor bedoeld is) door het gat aan de onderkant van het ei. Maar dit keer had ik de grote restanten van de vorige sessie eruit gehaald en echt alle as weggeveegd. Geen verschil gemerkt met BBQ'en maar vond het er tijd voor :+
De stenen heatdeflectors maak ik wat vaker schoon door na een BBQ sessie het ei flink op te warmen en de deflectors er andersom in te leggen. Veel rook door de verbranding van vet, maar de stenen krijgen dan weer een mooie witte kleur. :*)

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Kapteynn schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:22:
[...]

2,5 Kilo procureur past er met gemak op. Ik denk zelfs dat er nog 1 naast had gepast, dan wordt het echter wel redelijk krap. Het rooster heeft een diameter van 33cm. Vanuit daar kun je denk ik redelijk redeneren hoeveel vlees er op past.
Ik heb een varkensnek van 2,2kg op het Action ei gehad. Kon zelfs nog wel iets groter en ik heb het met vleesgaren wat minder langwerpig moeten maken.Maar gaat dus prima en dan zeker op de GGC. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:24

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Misschien had het in mijn geval te maken dat het stuk redelijk langwerpig was. Ik zat toch echt wel redelijk aan de rand van mijn heatdeflector.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ixl85 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:39:
[...]

Voor ik de kamado gebruikte, nam ik vrijwel altijd de briketten en houtskool bij Lidl mee.
Prima verhouding prijs/kwaliteit.
Runs van 10u mee gemaakt op mijn weber57cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Wootlock schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:22:
Ik heb de aflevering niet gezien maar wat ging er niet goed dan ?
Ze stonden daar met het duurste spul (Caliber Pro) en dachten het eventjes te tonen hoe het moest. Ze hadden de fles bubbels al open voordat ze hun gerecht gingen opdienen.

Het was allemaal te flamboyant, te uitbundig omdat ze een Caliber hadden. Zouden ze het op een ketel moeten doen, dan denk ik dat ze het beter gefocussed waren. De chefs zelf hadden er geen goede kritiek op.

Je moet het zien om te geloven eigenlijk.

Maar wel even een side note niet 100% zeker of het dezelfde mensen zijn. Ze hadden alleen het leren short van KamadoBBQ aan. Kan dus ook zomaar anderen zijn.

Na wat zoeken blijken het toch niet de mensen van KamadoBBQ zelf te zijn maar met een schort van hun 8)7

My bad!

[ Voor 18% gewijzigd door Chevy454 op 24-05-2019 13:42 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:53:
[Afbeelding]

Ik heb me een breuk gezeuld met dit ding van de bushalte 500m verderop naar huis. Maar it's totally worth it :D
zou je de platte sellar willen opmeten ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Voor wie nog kool/briketten zoekt, a.s. zaterdag 1+1 gratis bij de karwei
Denk dat ik 2 zakken kokosnootbriketten haal, 20 kg voor €20 !

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Ik weet t niet helemaal zeker, maar volgens mij heeft de Makro een redelijk goede deal voor een Large GG Compleet ?

https://www.makro.nl/cat/...mpleet-Kamado-large-black

Join the club

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zo vandaag 3 keer verwarm tot 250 en laten afkoelen. Klaar voor gebruik.

Pizza check
Platteselar check
Grill verhoger check.
Grill eye pro check

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BxTA8CaiKznmJCgrXbmCJiKD/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:25
nou hier de foto serie van stap 1 met de dry age zakken;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ml6E753zl7XMwtjNceHFOPEf/thumb.jpg
1,543 kilo Australisch graangevoerde ribeye

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3b8JsBlISs9LNhRvgwghLiCB/thumb.jpg
2,084 kilo Ierse entrecote

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NlLPp6QORsWZKu7tb1CfzjhS/thumb.jpg
samen gebroederlijk in de koelkast :)

helaas werkt mijn lidl vacumeermachine niet fantastisch met de zakken, heb dus niet alle lucht er uit kunnen krijgen zoals ik het graag had gezien. als ik diverse reviews e.d. kijk werkt het ook nog met meer lucht in de zak en trekt deze er vanzelf uit. dus we gaan het meemaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/czjkK1noT1byeCq2FgQrjgyf/thumb.jpg
ook mijn bbq hokje maar uitgebreid met een grilguru compact, moet nu alleen nog knappe planken maken en een tafeltje voor de guru en dan is het eindelijk af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb er nog niet zo'n verstand van, maar is dit niet een zielige plate setter
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/dkDs03Nj/IMG-20190524-193209.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/VSKs1ngN/IMG-20190524-193214.jpg

of is dit gewoon wat het is/hoort te zijn.

Als in, er zit rondom zo'n 3,5cm ruimte waar je alsnog direct hitte kunt krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-05-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Laatst online: 16-06-2024
Denniz0229 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 17:04:
nou hier de foto serie van stap 1 met de dry age zakken;

[Afbeelding]
1,543 kilo Australisch graangevoerde ribeye

[Afbeelding]
2,084 kilo Ierse entrecote

[Afbeelding]
samen gebroederlijk in de koelkast :)

helaas werkt mijn lidl vacumeermachine niet fantastisch met de zakken, heb dus niet alle lucht er uit kunnen krijgen zoals ik het graag had gezien. als ik diverse reviews e.d. kijk werkt het ook nog met meer lucht in de zak en trekt deze er vanzelf uit. dus we gaan het meemaken.

[Afbeelding]
ook mijn bbq hokje maar uitgebreid met een grilguru compact, moet nu alleen nog knappe planken maken en een tafeltje voor de guru en dan is het eindelijk af :D
Die paar die ik bekeken had, gebruikten een 'sleeve' van de normale vacuumzakken OM de buidel heen
BBQ Rheinhessen laat het zien in zijn filmpje wat onlangs gepost is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 19:34:
Ik heb er nog niet zo'n verstand van, maar is dit niet een zielige plate setter
[Afbeelding]

[Afbeelding]

of is dit gewoon wat het is/hoort te zijn.

Als in, er zit rondom zo'n 3,5cm ruimte waar je alsnog direct hitte kunt krijgen.
welke merk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De Bastard in de Guru.
Online stond dat deze compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:00:
De Bastard in de Guru.
Online stond dat deze compatible zijn.
de orginele is een stuk groter . geen idee waarom bastard wel voor deze maat gekozen heeft

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2019 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Is het een echt verschil cq. maakt het wel wat uit?
Anders gaat deze retour.

Iemand met een Guru Compact die de diameter eens kan meten, van de plate setter.

[ Voor 35% gewijzigd door NeutraleTeun op 24-05-2019 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:36:
Anders gaat deze retour.

Iemand met een Guru Compact die de diameter eens kan meten, van de plate setter.
bij die er bij geleverd wordt is het echt maar een kiertje of het wat uit maakt denk het niet net wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

Ik heb het nut van een platesetter nooit begrepen. Een kamado knijp je sowieso dus er is nooit echt sprake van direct vuur.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Onze vriendengroep organiseert relatief vaak BYO BBQ's. Maar ja, dan kom je dus uit dat je dingen voor 1 persoon mee moet nemen... Da's niet altijd heel handig.

Weet iemand makkelijke / goedkope 1-persoons-BBQ gerechten?

Mais-kolf gaat sowieso altijd mee, yummie, net als een goede hamburger, en wat pasta-salade. Zat bijv. te denken aan een puntpaprika met geitenkaas, honing, tijm en walnoot, zalm met citroen en dille, saté--gehakt-spiesje, kipvleugeltjes, gevulde champignons.

Maar meer leuke ideeën zijn altijd welkom :)

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
Ardana schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:15:

Mais-kolf gaat sowieso altijd mee, yummie,
Vertel? Want mais-kolf en Yummie gebruik ik zelf niet veel in één zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:38
Maiskolf vind ik ook wel heel lekker hoor. In een folietje met wat honing of kruidenboter en dan ff lekker op de BBQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 00:42
Vandaag langs de Makro geweest voor de €9,99kg Bavette van Nature Reserve.

Bleek ook €10,99kg Picanha te liggen van Ierse komaf. Merk “Kildare”
Fatcap is wat brokkelig, maar kon hem niet laten liggen voor die prijs.
Black Angus Picanha voor 14,99kg

(Alle prijzen ex btw, 9%)

[ Voor 0% gewijzigd door Stinger_Ventura op 25-05-2019 09:59 . Reden: van Guldens naar Euro’s ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18

ST10©DE

Dus.............

Hoe staan jullie tegenover een beer can chicken op een echt bierblik? Hebben jullie daar problemen mee omdat er evt. aluresidu achter kan blijven in de kip of dat er bedrukking van het bierblikje verbrandt met dien gevolgen?

Welk recept gebruiken jullie meestal?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

grote_oever schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Vertel? Want mais-kolf en Yummie gebruik ik zelf niet veel in één zin.
Wat Raymond zegt bijv. Maar zo, zonder alu op de BBQ vind ik ook heerlijk, beetje boter of zout (of nog lekkerder, zoute boter) erop en knabbelen maar. Of citroenboter. Of chili-poeder. Of kruidenboter. Of italiaanse kruiden.

Maar goed, ik vroeg om recepten, ik kwam hier niet om recepten te geven :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ardana op 24-05-2019 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:36:
Anders gaat deze retour.

Degene die ik heb maar eens opgemeten. Kom op 27cm uit voor de plate setter /pizzasteen. Met 2 tot 3cm loze ruimte voor de hete lucht om er langs te komen aan weerszijde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/um0vtns58r0coO9mkbWvyAqU/full.jpg

Ben wel blij dat ik voor de compact ben gegaan voor 2x de prijs tov het action eitje. Want nu kan mijn 33cm pizzasteen van de Intratuin mooi het rooster geheel bedekken. Ga ik de meegeleverde plate setter inzetten zoals ie bedoeld is.

Zou je met hoog opstoken van de ggc trouwens een bruin uitgeslagen pizzasteen nog wat van zijn witte kleur kunnen teruggeven trouwens? Ooit voor 10 euro een steen van Jamie Oliver kunnen scoren bij de Intratuin maar die is door veelvuldig gebruik niet meer maagdelijk wit :+

Anders scoor ik voor 15 euro wel een nieuwe:
https://www.intratuin.nl/...teen-met-pizzaroller.html

Heb ik ook meteen een tweede pizzasnijder te pakken :7

[ Voor 42% gewijzigd door Joosie200 op 25-05-2019 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leon0013
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-09 12:31

leon0013

Ooit waren het er twaalf

Tegenwoordig is dat toch echt 9% dacht ik.

7x185 Wp mono op Growatt 1500s; 4x250Wp mono op Growatt 1000s; 4x2 75Wp CdTe op Steca 500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ardana schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:15:
Onze vriendengroep organiseert relatief vaak BYO BBQ's. Maar ja, dan kom je dus uit dat je dingen voor 1 persoon mee moet nemen... Da's niet altijd heel handig.

Weet iemand makkelijke / goedkope 1-persoons-BBQ gerechten?

Mais-kolf gaat sowieso altijd mee, yummie, net als een goede hamburger, en wat pasta-salade. Zat bijv. te denken aan een puntpaprika met geitenkaas, honing, tijm en walnoot, zalm met citroen en dille, saté--gehakt-spiesje, kipvleugeltjes, gevulde champignons.

Maar meer leuke ideeën zijn altijd welkom :)
Bierworst : https://recepten.oostindie.com/recipe/bbq-bierworst/ of met een broodje erom : https://recepten.oostindie.com/recipe/broodje-bierworst/

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:50:
Zo vandaag 3 keer verwarm tot 250 en laten afkoelen. Klaar voor gebruik.

Pizza check
Platteselar check
Grill verhoger check.
Grill eye pro check

[Afbeelding]
Is dat nodig bij een nieuwe bbq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nee. Bij een kamado. Voordat je hem naar hogere temperaturen stookt.

Bij een nieuwe is 1x verhitten wel ok om vuile resten te verwijderen.

@Joosie200 hmm ik kom uit op 23 cm. Dat is toch een ruime 4cm verschil.
Waarschijnlijk gaat deze dan retour.

[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-05-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:43:
Nee. Bij een kamado. Voordat je hem naar hogere temperaturen stookt.

Bij een nieuwe is 1x verhitten wel ok om vuile resten te verwijderen.

@Joosie200 hmm ik kom uit op 23 cm. Dat is toch een ruime 4cm verschil.
Waarschijnlijk gaat deze dan retour.
Kapotto schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Is dat nodig bij een nieuwe bbq?
In de handleiding staat duidelijk eerste 3 keer niet boven de 275 Dus ik doe dat van te voren hoef ik daar ook niet meer op te letten

Basterd levert die maat standaard dus kan me niet voorstellen dat het wat uit maakt

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Laatst online: 23:36
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:48:
[...]

[...]

In de handleiding staat duidelijk eerste 3 keer niet boven de 275 Dus ik doe dat van te voren hoef ik daar ook niet meer op te letten

Basterd levert die maat standaard dus kan me niet voorstellen dat het wat uit maakt
Oke, goed dat ik het weet 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 00:52:
[...]

Degene die ik heb maar eens opgemeten. Kom op 27cm uit voor de plate setter /pizzasteen. Met 2 tot 3cm loze ruimte voor de hete lucht om er langs te komen aan weerszijde.

[Afbeelding]

Ben wel blij dat ik voor de compact ben gegaan voor 2x de prijs tov het action eitje. Want nu kan mijn 33cm pizzasteen van de Intratuin mooi het rooster geheel bedekken. Ga ik de meegeleverde plate setter inzetten zoals ie bedoeld is.

Zou je met hoog opstoken van de ggc trouwens een bruin uitgeslagen pizzasteen nog wat van zijn witte kleur kunnen teruggeven trouwens? Ooit voor 10 euro een steen van Jamie Oliver kunnen scoren bij de Intratuin maar die is door veelvuldig gebruik niet meer maagdelijk wit :+

Anders scoor ik voor 15 euro wel een nieuwe:
https://www.intratuin.nl/...teen-met-pizzaroller.html

Heb ik ook meteen een tweede pizzasnijder te pakken :7
33 cm pizza steen op een 33 cm rooster ? dan sluit je boel toch af die er bij hoort is 26 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:35:
[...]

33 cm pizza steen op een 33 cm rooster ? dan sluit je boel toch af die er bij hoort is 26 cm
Op de plate setter valt enkel een kinderpizza te bakken. En ja als hij de boel afsluit komt er geen lucht bij en verstikt het vuur vanzelf. Maar als je dan wel de schuif onderaan open houdt voor intake van lucht..

Welk formaat pizzasteen gebruiken tweakers hier dan? Vind 26cm echt te weinig en 33cm toch het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Op de plate setter valt enkel een kinderpizza te bakken. En ja als hij de boel afsluit komt er geen lucht bij en verstikt het vuur vanzelf. Maar als je dan wel de schuif onderaan open houdt voor intake van lucht..

Welk formaat pizzasteen gebruiken tweakers hier dan? Vind 26cm echt te weinig en 33cm toch het minimum.
dan heb je toch nog steeds geen flow ook gooi je onder open. pizza steen is 26 cm dat is een stik groter dan de platte sellar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:50:
[...]

dan heb je toch nog steeds geen flow ook gooi je onder open. pizza steen is 26 cm dat is een stik groter dan de platte sellar
Die pizzasteen van 26cm die ik als accessoire heb meegeleverd gekregen is de plate setter. Ik zie geen ander onderdeel wat zo zou kunnen functioneren.

Dus dan maar het Xenos pannetje scoren en benutten als plate setter? Ga ik de ggc plate setter benutten als pizzasteen op het rooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joosie200 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Die pizzasteen van 26cm die ik als accessoire heb meegeleverd gekregen is de plate setter. Ik zie geen ander onderdeel wat zo zou kunnen functioneren.

Dus dan maar het Xenos pannetje scoren en benutten als plate setter? Ga ik de ggc plate setter benutten als pizzasteen op het rooster.
https://www.vuurenrook.nl...d-pizzasteen-compact.html

volgens mij is het bedoelt dart je eerste de platte sellar plaats en daar boven op de pizza steen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
franssie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:09:
Ik heb het nut van een platesetter nooit begrepen. Een kamado knijp je sowieso dus er is nooit echt sprake van direct vuur.
Pulled pork, ribben 3-2-1 of iets warm roken lukt gewoon niet zonder.
Zelfs al is het vuur geknepen, dan nog heb je te veel stralingswarmte, en brandt de onderkant aan.
Nu, een platsetter hoeft niet veel geld te kosten. Het kan ook met een stenen bloempotonderzetter, die vind je voor een paar euro. Misschien wel iets meer kans op breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:58:
[...]

https://www.vuurenrook.nl...d-pizzasteen-compact.html

volgens mij is het bedoelt dart je eerste de platte sellar plaats en daar boven op de pizza steen
Maar als ik dat doe mis ik toch een vorm van heat deflector dichtbij het vuur zelf? In YouTube filmpjes zie ik ook geregeld 2 pizzastenen gebruikt worden. Eentje direct bij het vuur als deflector en eentje om op te bakken. Of ik maak de steen voor een tientje een kopje kleiner. Gaat die door als deflector en heb ik een brandschone van Grill Guru zelf om op te bakken.

Ga iig de setup zo vaak benutten. Ik ben wel van het vloerbroden en eigen pizza bakken. Deed dat altijd in de oven in een braadpan / Dutch oven constructie. Maar die ggc vind ik daar ook ideaal geschikt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Bij pizza is het de bedoeling dat de steen door en door warm is. De platesetter kan als pizzasteen gebruikt worden.

Maar omdat er vaak drippings op de platesetter komt kan deze smaken opnemen. Door een pizzasteen boven de platesetter te doen (ontkoppeld!) heb je meer massa in de kamado. De pizzasteen zal door de stralingswarmte van de platesetter egaler warm blijven en minder snel uitputten.

Zover de theorie. Met de GBS pizzasteen deed ik de kolen naast en onder de steen. En deze is ook nooit gebarsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Ze zijn in de aanbieding bij de Makro. Dus maar eens een doos gehaald. Morgen dan maar maken in de Fornetto (welke straks schoongebrand moet worden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb van alles 1-persoons-porties gemaakt, maar ik denk dat het alsnog íets teveel is voor 1 persoon...

Saté-gehakt-spiesjes (125 gram)
Griekse hamburger (125 gram, quarterpounder dus)
Knoflook-tzatziki-saus (flinke bak)
Mais met zoute boter (1 kolf)
Zalm met dille en verse citroen (75 gram)
Gevulde puntpaprika met geitenkaas, honing, walnoten en tijm (1 hele, met 75 gram kaas)
Pastasalade met gerookte kipfilet, spinazie, en citroen-roomsaus (flinke bak)

Naja, heb ik tenminste wat om uit te delen :) Vrijwel alles zelf gemaakt, noms!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik tel altijd 700 gr vlees p.p en dat gaat meestal op 😃

deze ga ik gebruiken als voorbeeld voor mij eigen meubel :)

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.rtlniels.nl/bbq/wp-content/uploads/bbq-meubel-wim-berrevoets-20181227-005-LR.jpg?ssl=1

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2019 15:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Mijn afdak is op 75% :+
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Z2f9FGq/IMG-2452.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/nQ7Q3jJ/47118884-4-FAF-4478-81-CE-B69-CCAE90224.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/KwmZmDS/image.png

Rommels opruimen, en planken linksvoor bevestigen, dan kan het hoekmeubel komen voor de GG en rest van de buitenkeuken-boel

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 25-05-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk eraan om een Bekvam tafel te kopen en daar de Grill Guru compact in te zetten.
En dan bedoel ik met erin zetten een gat zagen in het blad en hem erin laten zakken.
Want anders wordt het wel heel laag.
Zou dat passen, wat denken jullie?

[ Voor 21% gewijzigd door koesie op 25-05-2019 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

franssie

Save the albatross

koesie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:14:
Ik denk eraan om een Bekvam tafel te kopen en daar de Grill Guru compact in te zetten.
En dan bedoel ik met erin zetten een gat zagen in het blad en hem erin laten zakken.
Kan misschien krap worden - even een kwestie van opzoeken wat de maat van tafel is en die van de BBQ meten niet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
De bekvam is volgens de Ikea site 58*50, lijkt mij dat het de grote is van het blad.
Maar het onderstel is kleiner, maar kan de maten daarvan niet vinden.
Ik moet van de week toch naar de ikea dan zal ik het even opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:31

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

koesie schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 19:14:
Zie dit antwoord. Op eenzelfde vraag die ik ook had gesteld. Gaat waarschijnlijk niet lukken.

Kapteynn in "Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4"

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
Ben benieuwd wat dan wel gaat passen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
JohnStaakke schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:59:
Ben benieuwd wat dan wel gaat passen !
Zelfs als het past, dan is die top zwaar.
Vind het met het action ei al vervelend zwaar om die te verplaatsen.

The early bird catches the worm my anger :(
Koekoek, koekoek, koekoek @05.15

Gisteren de Razzo opgestookt naar 175. Deze morgen dus dan maar vroeg aan de slag met schrobben van de binnenkant. Lijkt wel net nieuw :P

De kolenmand is huge! Lekker vol met ecobrasa gevuld. Waterpan is ook al met folie gedaan. @Apie! hoe deed jij dat met een pizzasteen?

Nu alleen uitvogelen hoe we de ribben gaan bereiden. Hanging ribs zou kunnen maar lijkt me vooral moeilijk met de haken en het deksel.

[ Voor 49% gewijzigd door Chevy454 op 26-05-2019 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

@Chevy454 Ik had verschillende setups:

• zonder waterpan
• met waterpan
• zonder waterpan met pizzasteen op het onderste rooster
• met waterpan en pizzasteen op het onderste rooster
• met/zonder waterpan met pizzasteen op het onderste rooster en op de pizzasteen een schaal om de drippings op te vangen.

Ik heb op de Razzo nooit geprobeerd om daadwerkelijk pizza te maken met die pizzasteen, maar het lijkt me dat je dan de middelste delen er uit moet halen?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Apie! schreef op zondag 26 mei 2019 @ 07:38:
Ik heb op de Razzo nooit geprobeerd om daadwerkelijk pizza te maken met die pizzasteen, maar het lijkt me dat je dan de middelste delen er uit moet halen?
Pizza ga ik er niet op maken, anders heb ik geen excuus meer voor een andere Q :P

Maar ik heb nog een 38cm pizzasteen van de Niclan. Deze wil ik gebruiken als deflector ipv de waterpan. Deze zou op de haken van de waterpan moeten passen.

Ik ga nu met de waterpan en water aan de slag.
Maar eerst nog wat winkelen want natuurlijk weer wat vergeten :z

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 26-05-2019 08:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 06:50

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Dit was onze plaatpizza quattro formaggi gisteravond op de Boretti Carbone:

Pizza op de Boretti

Op een verhoogde vlakke terrastegel zodat de pizza meer profijt heeft van de bovenwarmte. Was heerlijk!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• fxs81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17:13

fxs81

Julianadorp

Ik heb mijn deflector bovenin liggen, daar 3 gietijzeren doppen op uit de bouwmarkt en daar de pizzasteen bovenop. De steen ligt dan mooi bovenin de kamado en je hebt veel minder stralingswarmte van de deflector waardoor je bodem minder snel zwart is. Die setup heb ik uit het boek "Hete Kolen" Ik bak pizza meestal zo rond de 300 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gxe0Rw7zVmZyNO8Iw8JvGugK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dCMBimGd8KpW8V2XAyS8lBuJ/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1qN8a9jlI2I7jO7uUmRD5J52/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door fxs81 op 26-05-2019 10:09 ]

WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:18

ST10©DE

Dus.............

FreshMaker schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 17:29:
Mijn afdak is op 75% :+
[Afbeelding] [Afbeelding][Afbeelding]

Rommels opruimen, en planken linksvoor bevestigen, dan kan het hoekmeubel komen voor de GG en rest van de buitenkeuken-boel
offtopic:
Moeten de schroeven juist niet in het hoge gedeelte van de dakbedekking / golfplaat?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ST10©DE schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:13:
[...]

offtopic:
Moeten de schroeven spijkers :+ juist niet in het hoge gedeelte van de dakbedekking / golfplaat?
Normaal wel, maar aangezien ik lomp en onbehouwen ben in het inslaan, was de lage makkelijker 'mikken'

Een volgende dakproject ga ik voor schroeven ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@koesie
Maten onderkant blad (dus tussen de hoeken/schotten/verbindingen w/e) zijn 38x46 cm

Grootste diameter van de GGC is net geen 40 cm.

Dat wordt met een aantal aanpassingen misschien wel mogelijk, maar ook zeer krap.

Het gewicht is een groter probleem.

Had ik trouwens niet verwacht. Dat ei eventjes optillen en verplaatsen is niet een 123 karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 22:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

FreshMaker schreef op zondag 26 mei 2019 @ 10:56:
[...]

Normaal wel, maar aangezien ik lomp en onbehouwen ben in het inslaan, was de lage makkelijker 'mikken'

Een volgende dakproject ga ik voor schroeven ;)
Dat volgende project is waarschijnlijk na de eerste regenbui? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:06:
Had ik trouwens niet verwacht. Dat ei eventjes optillen en verplaatsen is niet een 123 karwei.
RTFM :z :p

Ze noemen het een draagbare kamado voor tailgating maar je kan er meteen ook een serieuze workout mee doen :+

De Fornetto staat lekker rook te rollen.
Wel een wijze les voor de volgende keer met een water smoker. Goed heet stoken en daarna warm water in de pan. Anders krijg je hem niet meer omhoog (zelfs niet met Viagra).

Misschien de volgende keer met houtskool stoken, dat gaat wat heviger en heb ik toch nog 40kg van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:09:
[...]

Dat volgende project is waarschijnlijk na de eerste regenbui? :X
Er zit omder de nagels een prop rooffixpasta
Dus technisch gezien zouden ze waterdicht moeten zijn ....
Maar we zullen het zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:43

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Chevy454 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 06:59:
[...]

Zelfs als het past, dan is die top zwaar.
Vind het met het action ei al vervelend zwaar om die te verplaatsen.
Voor verplaatsen van de Bekvam met Joe Jr. erin gebruik ik zelf een steekkarretje. Gaat zo snel en stuk gemakkelijker.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Ik heb 2 zwenkwielen met rem onder de vaste poten vn de Bekvam gezet, zodat ie met 4 wielen nu veel makkelijker te verplaatsen is. Wielen kosten een paar euro bij de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Welke tweaker heeft deze gemaakt?

https://tweakers.net/ext/f/8hWoKZcz7IPEbG4mYSkfk0Md/full.jpg

Kom ik via Google afbeeldingen bij, maar krijg geen redirect naar de juiste pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:06:
@koesie
Maten onderkant blad (dus tussen de hoeken/schotten/verbindingen w/e) zijn 38x46 cm

Grootste diameter van de GGC is net geen 40 cm.

Dat wordt met een aantal aanpassingen misschien wel mogelijk, maar ook zeer krap.

Het gewicht is een groter probleem.

Bedankt voor de maten. Was net in de Ikea en ben heb hem dus niet gezien, straal langsgelopen blijkbaar.
Toen ik in het magazijn stond vroeg ik nog eens maar hij stond daar niet 7(8)7 }:|. Geen zin om meer terug te lopen.
Ja dat is wel erg krap, wellicht als ik hem wat hoger zet dat het wel lukt zonder aanpassingen.
Verplaatsen is voor mij geen issue wat hij blijft op een vaste plek staan.
Maar ik wacht nu wel tot ik de GGC heb alvorens ik iets koop.

Ik vraag me af wanneer ze hem leveren, ze hebben nog een week.
Op de AH site staat dat als je hem besteld hebt vanaf 21 mei dat hij pas geleverd wordt in de week van 21 Juni. Gelukkig heb ik hem daarvoor besteld.

Ik zag trouwens wel deze roltafel.
Is een stuk duurder en naar mijn mening minder mooi maar daar zal de de GGC zeker in passen.
Maar goed voor die prijs kan je ook de standaard van Grill Guru zelf kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:50
Ik kom mij ook maar eens melden hier. Wist niet dat er ook een BBQ topic was op GoT. Heb al geruime tijd een Weber Master touch GBS BBQ en een Blokker Kamado.
BBQ opstelling

De Blokker kamado wordt binnenkort vervangen voor de Grill Guru Compact van de AH actie. Kijk er nu al naar uit, maar heb hem helaas nog niet mogen ontvangen. Hopelijk komende week. Zou 2 weken zijn als je er snel bij was.

Altijd leuk om ervaringen van andere te lezen en nog wat ideeën op te doen. Uiteraard ook zelf dingen uitproberen. Spare ribs, pulled pork/chicken, buikspek, zelf hamburgers maken, gevulde kip, kippendijencake en weet ik wat. Leuke en lekkere hobby onder het genot van een biertje!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JoU8Qe3L0uTN3tIp2gRYIzOt/medium.jpg

Dus, 4 racks gemaakt en 3 racks waren door de piranhas des huis meteen verslonden. Vlees kwam mooi los van het bot.

1 rack met Carnivore Red, glaze
1 rack met Pork Powder, glaze
1 rack met Pork Powder, double glaze
1 rack met Pork Powder, double glaze en boter.

De winners zijn de Pork Powder, double glaze en boter gevolgd door de Carnivore Red.

Als glaze de bbq ketjap saus van PitmasterX van zijn dutch ribs. Beetje tweaken nodig, misschien wat limoen erbij.

Met de Fornetto lekker gerookt en op de niclan afgewerkt tijdens het wrappen. Kijken hoe de Fornetto beter ingezet kan worden in de toekomst, wat minder water in de pan de volgende keer.

[ Voor 13% gewijzigd door Chevy454 op 26-05-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StewieG
  • Laatst online: 15:44
Vraagje voor de mensen die de Grill Guru Compact al binnen hebben: blijven er na montage een aantal schroefjes en moertjes over?

Ik heb afgelopen weekend het demo model van de lokale AH opgehaald, en die was al gedeeltelijk gemonteerd. In de doos zat geen handleiding, maar wel een zakje met een schroevendraaier, een steeksleutel, 3 schroefjes en een aantal moertjes.
Daarnaast kan ik de moertjes van het onderstel niet heel vast draaien. Het deel waar de moertjes op komen lijkt mee te draaien. Komt iemand dat bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
1 bout van het onderstel draait bij mij ook door, maar lijkt me niet zo'n ramp.
Als ze allemaal doordraaien zou ik het vilt iets opnenen om de achterkant van de moer te blokkeren met aandraaien.

En ik hou ook iets over, waarschijnlijk reserve?

@koesie heb je die in het echt gezien? Als in, is het wel een stevig iets?

[ Voor 13% gewijzigd door NeutraleTeun op 26-05-2019 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
@NeutraleTeun Ja ik heb hem gezien, maar hij stond op een stelling, dus kon er niet echt bij.
Dus ik kon niet doen/wiebelen/rijden ermee . Het leek er wel stevig genoeg uit te zien.
Maar goed kan hier dus niets op garanderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 22:38
Zo, net bestelling geplaatst @beefensteak. Ik had nog een waardebon, die heb ik maar eens even stuk geslagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StewieG
  • Laatst online: 15:44
@NeutraleTeun Bedankt voor de tip! Het is gelukt door het vilt een stukje opzij te schuiven en de achterkant te blokkeren met de schroevendraaier.

De overige schroeven zullen inderdaad wel reserve zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 00:42
Wie heeft er een goede tip voor een temperatuur meter voor het Action Ei?

Het viel op dat met het gietijzeren pannetje als platesetter de temperatuur vrij laag bleef, terwijl het vlees wel flink verkoolde 😳 dit was op 2 action kamados precies hezelfde!

Uiteindelijk de dome meter los geschroefd en op 85c in de hetelucht oven gelegd. Na 15 minuten kwam die amper boven de 50c uit.... kan aan de AEG oven liggen, maar de infrarood meter gaf ook 85,3c aan 😒
Kortom,het action ei temperatuur metertje is by design brak.... 😧

Hoe kan ik een nieuwe en goede krijgen.?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:39
@Stinger_Ventura Een nauwkeurigere test is de dome meter in kokend water te doen. Dan zou deze 100 graden Celsius moeten registreren.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:19:

Het viel op dat met het gietijzeren pannetje als platesetter de temperatuur vrij laag bleef, terwijl het vlees wel flink verkoolde 😳 dit was op 2 action kamados precies hezelfde!

Uiteindelijk de dome meter los geschroefd en op 85c in de hetelucht oven gelegd. Na 15 minuten kwam die amper boven de 50c uit.... kan aan de AEG oven liggen, maar de infrarood meter gaf ook 85,3c aan 😒
Kortom,het action ei temperatuur metertje is by design brak.... 😧

Hoe kan ik een nieuwe en goede krijgen.?
ik gebruik nu sinds 1 week de grill eye pro ik vind hem geweldig :) kunnen 8 sondes op voor mij gebruik tussen 2 eitjes :) dus ideaal

alleen of jij die prijs voor de action ei niet te hoog vindt moet je zelf even bepalen hij was 99 euro

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:36
Dat bemerkte ik ook bij mijn Action ei. Heb er nu een digitaal metertje in liggen van de Hornbach. Lijkt erg op die van de IKEA, maar een euro goedkoper. De probe ligt op het rooster.

Vaak kun je die thermometers overigens nog kalibreren. Heb nog niet gekeken of dat bij die in het Action ei ook kan
[YouTube: How to Calibrate your dome temperature gauge]

Heb een paar weken geleden een Action ei gekocht naar aanleiding van dit topic. Toen ook direct doorgereden naar de IKEA;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zkXZed4r5LkEZWNHygWUHMIm/medium.jpg
Erg blij mee. Het ei hangt in het gat van 32cm. Langs de binnenkant zit kachelband. Rechterblad is van een Marktplaats-Bekvam op inklapbare scharnieren, daar moet eigenlijk nog een extra laag beits over.
Het befaamde gietijzeren "pannetje" was door Xenos niet meer leverbaar, maar wel nog online gevonden voor €9,99

[ Voor 60% gewijzigd door frickY op 27-05-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:50
Ik heb ergens ook gelezen dat die gietijzeren pannetjes natuurlijk ook heet worden en stralingswarmte geven. Sommige vullen hem met zand (of cement) om die stralingswarmte weg te halen. Misschien eens proberen?
Pagina: 1 ... 37 ... 346 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism