Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het maakt zeker wel uit, en niet alleen in de ventilatie. Kwaliteit van het keramiek, garantie en gebruiksgemak is bij de duurdere merken wel echt veel beter. Neemt niet weg dat de Action kamado een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft.418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:27:
[...]
Het maakt ook weinig uit. Hoogstens wat meer geklooi met de ventilatie goed zetten, maar dat zit bij de duurdere merken ook niet altijd even goed.
Enjoy!
Gebruiksgemak valt ook wel mee, kwaliteit van het keramiek ga je hoogstens na jaren merken en van de service merk je tijdens het koken ook nietsEsumontere schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:43:
[...]
Het maakt zeker wel uit, en niet alleen in de ventilatie. Kwaliteit van het keramiek, garantie en gebruiksgemak is bij de duurdere merken wel echt veel beter. Neemt niet weg dat de Action kamado een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Ik vind het anders heel fijn dat het scharnier van mijn Bastard goed gesteund wordt met 4 sterke veren, dat het hang- en sluitwerk goed functioneert (en goed blijft functioneren) en dat de roosters en andere metalen onderdelen van dik staal zijn gemaakt.418O2 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 15:59:
[...]
Gebruiksgemak valt ook wel mee, kwaliteit van het keramiek ga je hoogstens na jaren merken en van de service merk je tijdens het koken ook niets
Het keramiek merk je met elk gebruik omdat de temperatuur simpelweg makkelijker te sturen is. Cordieriet heeft een andere hittecapaciteit dan mulliet, en dat merk je in de stabiliteit van je temperatuur. Daarnaast is de kans op scheuren bij cordieriet veel kleiner dan mulliet.
De service merk je tijdens het koken niet, maar als een onderdeel kapot is dan kan je (soms) niet koken en dan baal je toch behoorlijk, lijkt me. Toch fijn als je een nieuw deksel krijgt, mocht die scheuren, en dat je geen nieuwe kamado hoeft te kopen op dat moment.
Maargoed, daar betaal je dan ook voor. Het prijsverschil komt ergens vandaan.
Het materiaal van het onderstel was dunner uitgevoerd maar buisvorm t.o.v. een A-merk dik plaatstaal. Zo ook waren de dopmoeren/draad lichter uitgevoerd bij Grill Guru. M6 tegenover M8 waar de stalen ring zit waar de tafeltjes op zitten.
Over het algemeen allemaal wat lichter uitgevoerd maar mijns inziens niet dat het onder zou doen voor de functionaliteit. Op een A merk mocht het tafeltje ook slechts 10kg dragen (die dus overkill zwaar is uitgevoerd)
Vorig weekend twee zakken Marabu van Bastard gehaald bij de Intratuin (was toen tweede halve prijs, nu niet meer zo te zienSkryZr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:26:
Ik zie door al het houtskool het bos niet meer.
Waar halen jullie het houtskool voor een leuke prijs?
Het liefst wil ik de Quebracho, maar er zijn zoveel aanbieders.
Heeft iemand ook ervaring met het houtskool van een Gamma/Hornbach/Praxis?
Of is het beste gewoon online bestellen?
Ik gebruik al jaren lang de Carbo restaurant, de gele zakken. Online wel te vinden of bij de Sligro. Niet al te zware rooksmaak, brand degelijk constant in zowel mijn kamado als mijn weber.SkryZr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:26:
Ik zie door al het houtskool het bos niet meer.
Waar halen jullie het houtskool voor een leuke prijs?
Het liefst wil ik de Quebracho, maar er zijn zoveel aanbieders.
Heeft iemand ook ervaring met het houtskool van een Gamma/Hornbach/Praxis?
Of is het beste gewoon online bestellen?
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ook nog Hornbach eigen merk bekeken en dat zag er degelijk uit. TC-4 zelfde moerdiktes.elektriekert schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:56:
Paar dagen geleden bij een winkel langsgeweest waar ze ook Grill Guru (large) Prime bleken te hebben.
Het materiaal van het onderstel was dunner uitgevoerd maar buisvorm t.o.v. een A-merk dik plaatstaal. Zo ook waren de dopmoeren/draad lichter uitgevoerd bij Grill Guru. M6 tegenover M8 waar de stalen ring zit waar de tafeltjes op zitten.
Over het algemeen allemaal wat lichter uitgevoerd maar mijns inziens niet dat het onder zou doen voor de functionaliteit. Op een A merk mocht het tafeltje ook slechts 10kg dragen (die dus overkill zwaar is uitgevoerd)
Wat ik bij Tenneker en Grill Guru wel zag is dat ze de veer ringetjes in een sleuf gat aantrekken, dat zorgt natuurlijk voor schade op de metalen ring. Ik zou er zelf nog wat RVS ringetjes achter leggen.
HB eigen merk heeft wel flink afgekeken, groot scharnier, dome blijft in de standen hangen, infinity ring, sluiting voor op.
Alleen het show model was al 12000 keer geopend en gesloten en de dome stond slecht afgesteld.
Zo, vandaag een derde deel toegevoegd aan mijn kamado avontuur, na eerst een keer simpele burgertjes en de goed bevallen Maminha met farofa (zie quote hierboven).PhrancK schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:49:
Zo hier voor t eerst de kamado ook serieus gebruikt als kook leek. Heb de maminha (ezel stuk) met farofa gemaakt naar recept van Ralph. Viel goed in de smaak! Alleen beetje veel 😅[Afbeelding]
Vandaag leek mij een uitstekende dag voor een lange low en slow sessie met pulled pork. Gezien ik nog steeds een beginner ben (en niet super veel tijd vandaag had) had ik een simpel pulled pork recept en Coleslaw recept gezocht en gisteren alvast het vlees gerubbed (met rub van meat lovers) en coleslaw gemaakt. Had pulled pork kit van meat lovers (procureur, rub, saus, broodjes).
Het te volgen recept was (bewust) simpel: rubben, verwarmen, beetje smoken met kersenhout, inpakken met boter en bbq saus, rusten pullen eten.
Het kookproces ging erg goed en was leuk, ook ongelofelijk met hoe weinig moeite de kamado (monolith pro 2.0 in mijn geval) 8 uur lang constant blijft. Had met Claude de temperatuur log bijgehouden
🔥 Pulled Pork Low & Slow - Monolith Classic Pro 2.0
Setup: Varkensnek ~1kg | Indirect (deflector + lekbak met water) | Kersenhout via chipfeeder | Streeftemp 120°C
Cook log:
- 08:20 (0:00) - kern 10°C - vlees opgelegd
- 09:21 (1:01) - kern 26,6°C
- 10:00 (1:40) - kern 41°C
- 10:28 (2:08) - kern 52,1°C
- 10:53 (2:33) - kern 57,5°C
- 11:20 (3:00) - kern 62,3°C
- 11:27 (3:07) - kern 63,2°C
- 11:43 (3:23) - kern 66°C → ingepakt in folie (boter + BBQ-saus)
- 12:45 (4:25) - kern 73,2°C
- 13:05 (4:45) - kern 77°C
- 13:11 (4:51) - kern 80,3°C (probe verplaatst)
- 13:40 (5:20) - kern 84,9°C
- 14:10 (5:50) - kern 90,5°C
- 14:23 (6:03) - kern 93,3°C
- 15:05 (6:45) - kern 97°C → afgehaald + rust in isolatiezak
Resultaat: Goed gegaard en mals, maar achteraf wat te nat/vettig. Oorzaak: 100g boter in de folie is te veel voor dit formaat.Volgende keer minder/geen boter en de jus eerst ontvetten voor terugmengen.
Recept: https://www.bbqexperience...ept/pulled-pork-low-slow/
Ondanks leuke bbq sessie was resultaat redelijk / mwah. Ik vond het lekker en goed van smaak maar had alle jus/vocht opgevangen en terug gemengd met pulled pork maar resultaat was dat het te nat en vettig was. Volgende keer ga ik iig zonder boter doen en niet alle vocht terug mengen, maar iets geleidelijker. Daarnaast ook wat te laat afgehaald vermoedelijk (hoge kern temp) en lang laten rusten in folie.
Weer wat geleerd!
hierbij wat foto’s voor de liefhebbers
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
- Grill Guru Classic Large, ongeveer 700,-, plus een kolenmand van 100,- is 800,-.
- Kamado Joe Classic II, ongeveer 1500, plus een kolenmand van 100,- is 1600,-.
Dat is het dubbele ja. Maar dat is precies mijn probleem, van de ene kant wil ik het meteen goed doen. Van de andere kant denk ik.. Een hoop geld voor een BBQ, ga ik hem genoeg gebruiken en merk ik zo veel verschil? Denk dat het typisch zo'n geval is van buy once cry once
9800X3D - RX 9700XT - 96GB DDR5 :+
Je gaat nooit weten of je het verschil gaat merken tenzij ze je naast elkaar zet. Het zijn details, kleine dingetjes die je handiger of mooier vindt bij één van de twee opties. Ik neem aan dat je ze in het echt al bekeken hebt en een gevoel hebt? Je kunt met allebei dezelfde resultaten halen met barbecuen, daar zit geen verschil in.Kuusj schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:29:
Ik vind het wel eens tijd voor een kamado maar na een hele hoop video's en lezen moet ik helaas concluderen dat ik het bijna onmogelijk vind om een keuze te maken. Ik vind het zo lastig dat ik eigenlijk liever niet koop haha. Mijn shortlist is een beetje vreemd denk ik.
- Grill Guru Classic Large, ongeveer 700,-, plus een kolenmand van 100,- is 800,-.
Dat is het dubbele ja. Maar dat is precies mijn probleem, van de ene kant wil ik het meteen goed doen. Van de andere kant denk ik.. Een hoop geld voor een BBQ, ga ik hem genoeg gebruiken en merk ik zo veel verschil? Denk dat het typisch zo'n geval is van buy once cry once
Zo te lezen wil je qua emotie liefst de KJ, maar zegt je verstand dat qua prijs/kwaliteit de GG een reëlere keuze is. Misschien vul ik dat verkeerd in, maar dat gevoel krijg ik er bij.
Maar ja, dan ben ik wel de verkeerde die je advies komt geven want ik ben jaren geleden in dezelfde overweging gewoon voor kamp rood gegaan.
Goed merk, goede reputatie, mooiste kleur, veel handigheidjes (toen nog niet zoveel geplagieerd als nu) en ik houd er dan wel van het merk te belonen wat met veel innovaties kwam.
Was inderdaad een hele bak geld maar heb er geen droog brood voor hoeven eten en nooit spijt van gehad.
Het is een lastige keuze, er is eigenlijk geen foute optie, het is je eigen gevoel, waar word je het meest blij van?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Denk dat je het goed samenvat. Het is een gevoelsdingetje.Gonadan schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:39:
[...]
Je gaat nooit weten of je het verschil gaat merken tenzij ze je naast elkaar zet. Het zijn details, kleine dingetjes die je handiger of mooier vindt bij één van de twee opties. Ik neem aan dat je ze in het echt al bekeken hebt en een gevoel hebt? Je kunt met allebei dezelfde resultaten halen met barbecuen, daar zit geen verschil in.
Zo te lezen wil je qua emotie liefst de KJ, maar zegt je verstand dat qua prijs/kwaliteit de GG een reëlere keuze is. Misschien vul ik dat verkeerd in, maar dat gevoel krijg ik er bij.
Maar ja, dan ben ik wel de verkeerde die je advies komt geven want ik ben jaren geleden in dezelfde overweging gewoon voor kamp rood gegaan.![]()
Goed merk, goede reputatie, mooiste kleur, veel handigheidjes (toen nog niet zoveel geplagieerd als nu) en ik houd er dan wel van het merk te belonen wat met veel innovaties kwam.
Was inderdaad een hele bak geld maar heb er geen droog brood voor hoeven eten en nooit spijt van gehad.![]()
Het is een lastige keuze, er is eigenlijk geen foute optie, het is je eigen gevoel, waar word je het meest blij van?
Wat nog zou kunnen is de Kamado Joe Classic 1. Maar daar moet ik me nog in verdiepen. De top hat zou minder zijn, geen easy lift deksel, geen fiberglass pakking.. maar.. dat heeft de Grill Guru Classic ook allemaal niet.
Nee, maar dan haal je ook een hoop voordelen van de KJ weg in mijn optiek. Die deksel en ventiel vind ik wel fijn.Kuusj schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 23:22:
[...]
Denk dat je het goed samenvat. Het is een gevoelsdingetje.
Wat nog zou kunnen is de Kamado Joe Classic 1. Maar daar moet ik me nog in verdiepen. De top hat zou minder zijn, geen easy lift deksel, geen fiberglass pakking.. maar.. dat heeft de Grill Guru Classic ook allemaal niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mooie kleur? De enige invloed van mijn vrouw was de volgende: "zo'n lelijk rood ding komt de tuin niet in!'.Gonadan schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:39:
[...]
Je gaat nooit weten of je het verschil gaat merken tenzij ze je naast elkaar zet. Het zijn details, kleine dingetjes die je handiger of mooier vindt bij één van de twee opties. Ik neem aan dat je ze in het echt al bekeken hebt en een gevoel hebt? Je kunt met allebei dezelfde resultaten halen met barbecuen, daar zit geen verschil in.
Maar ja, dan ben ik wel de verkeerde die je advies komt geven want ik ben jaren geleden in dezelfde overweging gewoon voor kamp rood gegaan.![]()
Was inderdaad een hele bak geld maar heb er geen droog brood voor hoeven eten en nooit spijt van gehad.![]()
Absoluut. Zoiets overleg ik dan ook gewoon niet, ik kies mijn eigen ding.Esumontere schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 07:45:
[...]
Mooie kleur? De enige invloed van mijn vrouw was de volgende: "zo'n lelijk rood ding komt de tuin niet in!'.
Wist wel dat kleur benoemen wat zou triggeren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kijk eens naar Keij kamado. Door aantal van hier aangeschaft. Prijs technisch zit deze ertussen.Kuusj schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 22:29:
Ik vind het wel eens tijd voor een kamado maar na een hele hoop video's en lezen moet ik helaas concluderen dat ik het bijna onmogelijk vind om een keuze te maken. Ik vind het zo lastig dat ik eigenlijk liever niet koop haha. Mijn shortlist is een beetje vreemd denk ik.
Zou deze olie trouwens geschikt zijn voor de bamboe zijtafels van de Kamado
https://www.amazon.nl/Materialix-Food-Grade-minerale-250ml/dp/B09MS5ZV1Y/ref=asc_df_B09MS5ZV1Y?mcid=e067ec87928c38378f573f380a2dfe78&tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=714208427673&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=9658667556692071676&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9103039&hvtargid=pla-1606317752798&psc=1&hvocijid=9658667556692071676-B09MS5ZV1Y-&hvexpln=0&gad_source=1
Verder is vandaag het gietijzeren halve maan gekomen voor op het multilevelsysteem.
@Kuusj Kan je een mooie groene nemen... (ook in blauw en zwart verkrijgbaar)Layumi schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 09:54:
[...]
Kijk eens naar Keij kamado. Door aantal van hier aangeschaft. Prijs technisch zit deze ertussen.
Dat is bij een KJ bijvoorbeeld sowieso goed geregeld. Een Basterd ook wel, al heb je die daar meestal direct nodig vanwege de topvent.
Een apparaat van €1000+ heb ik persoonlijk graag goede aftersales zonder dat ik moet hopen dat een merk na 10 jaar bestaat.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Als ik die “merkjes” bekijk lijkt het allemaal wel hetzelfde spul met een ander kleurtje eroverheen.Dennis1812 schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 18:48:
Met al die nieuwe merkjes wel goed nadenken over after sales.
Dat is bij een KJ bijvoorbeeld sowieso goed geregeld. Een Basterd ook wel, al heb je die daar meestal direct nodig vanwege de topvent.
Een apparaat van €1000+ heb ik persoonlijk graag goede aftersales zonder dat ik moet hopen dat een merk na 10 jaar bestaat.
Ik vermoed dat je met weinig problemen iets vervangends van een ander merk er ook op of in gezet krijgt.
Helaas/gelukkig is het meer dan dat, alle merken hebben een eigen maat met als gevolg dat de roosters van Bastard niet op een KJ passen.elektriekert schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:28:
[...]
Als ik die “merkjes” bekijk lijkt het allemaal wel hetzelfde spul met een ander kleurtje eroverheen.
Ik vermoed dat je met weinig problemen iets vervangends van een ander merk er ook op of in gezet krijgt.
Een rooster zal je nog wel vinden.elektriekert schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:28:
[...]
Als ik die “merkjes” bekijk lijkt het allemaal wel hetzelfde spul met een ander kleurtje eroverheen.
Maar verder zit er veel verschil in. Veren/wielen/onderstel/zij tafels etc.
Vuurschaal wil vast ook wel lukken.
Al is het echt makkelijker om een een mail te kunnen sturen naar je verkoper/fabrikant en het direct geregeld te hebben zonder gedoe.
Wellicht had ik mijn reactie wat duidelijker moeten maken. Ik verwacht dat de A-merken allemaal hun eigen specifieke maten zullen hebben, maar als ik kijk naar het Hornbach merk of een GRLLR (van de foto) dan lijkt het verdomd veel op elkaar.Esumontere schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:32:
[...]
Helaas/gelukkig is het meer dan dat, alle merken hebben een eigen maat met als gevolg dat de roosters van Bastard niet op een KJ passen.
Mijn verwachting is dat de white label kamado's een andere buitenschaal zullen hebben met een ander merk je erop maar dat vanaf het keramische naar binnen toe nogal van hetzelfde is.
Onlangs nog een reactie gehad op de vraag of er een bekend budget merk stond met het antwoord dat ze wel GRLLR hebben, dat is dezelfde prijsklasse maar wel "beter".
Ben benieuwd wat ik daar binnenkort ga horen bij de bezichtiging
I kan mezelf weer tegen spreken, de Comet TC-4 van HB heeft een grillrooster. Van 45cm i.p.v. 46-47cmelektriekert schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 20:56:
[...]
Wellicht had ik mijn reactie wat duidelijker moeten maken. Ik verwacht dat de A-merken allemaal hun eigen specifieke maten zullen hebben, maar als ik kijk naar het Hornbach merk of een GRLLR (van de foto) dan lijkt het verdomd veel op elkaar.
Mijn verwachting is dat de white label kamado's een andere buitenschaal zullen hebben met een ander merk je erop maar dat vanaf het keramische naar binnen toe nogal van hetzelfde is.
Onlangs nog een reactie gehad op de vraag of er een bekend budget merk stond met het antwoord dat ze wel GRLLR hebben, dat is dezelfde prijsklasse maar wel "beter".
Ben benieuwd wat ik daar binnenkort ga horen bij de bezichtiging
en @Layumi, het is uiteindelijk een Yakiniku Black Edition Large geworden. Ik had een heel verhaal geschreven maar mijn browser sloot het tab.. Lang verhaal kort: verschillende merken in het echt bekeken maar ik had hier (incl. de verkoper) het meeste vertrouwen in. Ik heb ook de kolenmand, asbak, divide systeem erbij. Online zou het 100,- goedkoper zijn geweest maar nu kan ik naar een fysiek adres als er iets is. Oja, en meteen mee kunnen nemenGonadan schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 00:14:
[...]
Nee, maar dan haal je ook een hoop voordelen van de KJ weg in mijn optiek. Die deksel en ventiel vind ik wel fijn.
Ziet er goed uit! Alleen een fietspomp gebruiken om te koken.... Heb je zo'n ding wel eens van binnen bekeken? De hoeveelheid vet en troep die daar in ziet wil ik niet binnen een meter van mijn voedsel hebben.almere schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:25:
Een eend van de Rotisserie .
Eerst het vel losgemaakt met lucht met de fietspomp. Daarna gaatjes geprikt. Vervolgens gekruid. Uur laten staan. Daarna 135 min aan het spit
Smaakt fantastisch
[Afbeelding]
Moest het merk even Googlen.. Tuurlijk, daar krijgt de verkoper vast de meeste provisie op..Voor dat geld had ik een Kamado Joe 1 aangeraden, 799,- bij de Welkoop (of Bol.com of vele andere).Kuusj schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 16:30:
[...]
en @Layumi, het is uiteindelijk een Yakiniku Black Edition Large geworden. Ik had een heel verhaal geschreven maar mijn browser sloot het tab.. Lang verhaal kort: verschillende merken in het echt bekeken maar ik had hier (incl. de verkoper) het meeste vertrouwen in. Ik heb ook de kolenmand, asbak, divide systeem erbij. Online zou het 100,- goedkoper zijn geweest maar nu kan ik naar een fysiek adres als er iets is. Oja, en meteen mee kunnen nemen
Maar ziet er netjes uit, veel bbq plezier!
Ja dat zal haha, het is gewoon een ‘Nederlands’ merk net zoals Grill Guru of The Bastard. Ik wilde uiteindelijk geen Kamado Joe vanwege de kleur.iMode schreef op zondag 31 mei 2026 @ 02:32:
[...]
Moest het merk even Googlen.. Tuurlijk, daar krijgt de verkoper vast de meeste provisie op..Voor dat geld had ik een Kamado Joe 1 aangeraden, 799,- bij de Welkoop (of Bol.com of vele andere).
Maar ziet er netjes uit, veel bbq plezier!
:strip_exif()/f/image/XdVTYPHsN2irv2WTtYjrPbEM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x8DjdRS8PuuJxcrGxjCTumOj.jpg?f=fotoalbum_large)
Gister beer-can chicken met aardappeltjes, wortel en prei in de skillet. Was erg lekker, hoewel de kippenbouillon bij de aardappeltjes en groenten wel wat zout was. Kip volgende keer beter rubben, ook onder de huid, want daar mag wat meer pit in 😉
Verder weer goed gelukt!
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Welke puntjes? Ik zie niets spannends.
Volgens mij de volgende keer je multilevel niet op exact dezelfde plek terugzetten en dan bruinen de plekken gewoon meeJthem schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:26:
Ja, is voor me 1e keer eens wat duurder kamado dus wil niet dat die beschadigd raakt door de multilevel systeem ofzo. 😃
Zo clean als dat t keramiek de eerste paar keer eruit ziet wordt 't niet snel meer.
De kip is nu al draaiend aan het rusten. Straks eens kijken hoe de smaak is. Maiskip met onder de huid boter met knoflook, tijm en citroensap. In de holte ook tijm en citroen. Als rub de kip-rub van Van Beekum.
[ Voor 8% gewijzigd door Cass Casey op 31-05-2026 17:23 ]
De koffie loopt. Sportiever wordt het niet vandaag.
Ik laat ze zelf altijd in folie rusten om zoveel mogelijk vocht te behoudenCass Casey schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:22:
Zojuist hier op de camping op mijn gas-WGA een kippetje op de rotisserie bereid. Maar ik mis toch het echte bbq-gevoel zonder houtskool of briketten. Volgende keer toch maar de gewone WGA mee.
De kip is nu al draaiend aan het rusten. Straks eens kijken hoe de smaak is. Maiskip met onder de huid boter met knoflook, tijm en citroensap. In de holte ook tijm en citroen. Als rub de kip-rub van Van Beekum.
Nee inderdaad mijn andere kamado is ook binnen lekker donker gebrand, was me meer zorgen aan maken dat er geen barst door gaat komen, want multilevel systeem met bv gietijzeren rooster weegt best wel wat.daily.data.inj schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:39:
[...]
Volgens mij de volgende keer je multilevel niet op exact dezelfde plek terugzetten en dan bruinen de plekken gewoon mee.
Zo clean als dat t keramiek de eerste paar keer eruit ziet wordt 't niet snel meer.
:strip_exif()/f/image/bYR3R9abU1QvIRRwbpxKizt7.jpg?f=fotoalbum_large)
Sparerib gemaakt! Dikbevleesd van de lokale slager. Sligro had geen voorraad. Maar prima vlees!
Uur en kwartier gerookt, gerubt met een kant en klare rub uit de kast, weet niet meer waar gekocht.
Daarna ingepakt met boter, appelsap en ketjap. Ruim uur gegaard.
Afgelakt met sweet baby Ray's honey chipotle en 20min ingedroogd op 150gr.
Waren compleet fall of the bone. Had liever iets meer bite gehouden. Maar het liep even zo.
Heerlijk wat gebakken aardappeltjes erbij en een salade.
Voor de kinderen een hamburger gegrild.
Je had beter gewoon het originele systeem kunnen kopen, zo te zien op je eerdere foto’s leunt heel het gewicht op 1 punt.. Je doet er de rest van je leven mee, geef dan wat meer uit..Jthem schreef op zondag 31 mei 2026 @ 17:33:
[...]
Nee inderdaad mijn andere kamado is ook binnen lekker donker gebrand, was me meer zorgen aan maken dat er geen barst door gaat komen, want multilevel systeem met bv gietijzeren rooster weegt best wel wat.
Eens, maar aan de andere kant: dit kan absoluut geen kwaad. Is gewoon omdat er geen kleuring heeft plaatsgevonden omdat de rook geblokkeerd wordt door het metaal. Lekker boeiend.iMode schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:03:
[...]
Je had beter gewoon het originele systeem kunnen kopen, zo te zien op je eerdere foto’s leunt heel het gewicht op 1 punt.. Je doet er de rest van je leven mee, geef dan wat meer uit..
Wat een onzin. Het multi-level-systeem leunt al op 3 plekken met 2 delen. Dus 6x. Op 1 foto van hem lijkt het er op dat er 1 van deze 6 niet op de firebox leunt. Nou dat zal weinig tot geen verschil maken...iMode schreef op zondag 31 mei 2026 @ 20:03:
[...]
Je had beter gewoon het originele systeem kunnen kopen, zo te zien op je eerdere foto’s leunt heel het gewicht op 1 punt.. Je doet er de rest van je leven mee, geef dan wat meer uit..
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gisteren heb ik dit stuk runderlende bereid (denk ik tenminste, ik kende dit stuk vlees nog niet). Er zat een flinke vetlaag op, die ik eerst kruislings heb ingesneden. Daarna heb ik er Viking Rub op gedaan.
De Kamado stond indirect op ongeveer 150°C, maar tegen het einde liep de temperatuur op naar zo’n 200°C. Daardoor bereikte het vlees vrij snel een kerntemperatuur van 50°C. Ik heb het toen even van de BBQ gehaald en daarna nog kort direct afgegrild op ongeveer 250°C voor wat extra kleur.
Het vlees was niet supermals, maar ook niet taai. Wat me vooral tegenviel was de hoeveelheid vet.
Mijn vraag: hadden we die vetlaag beter vooraf tijdens het trimmen kunnen verwijderen, of juist pas na de bereiding? En hebben jullie verder nog tips voor de volgende keer?
:strip_exif()/f/image/BtPTDXxzObqdQ4eLkZ0LKgR5.jpg?f=fotoalbum_large)
Je had hem veel lager moeten garen, 110c is al prima. Nu heeft het vet en spierweefsel nauwelijks tijd gehad om af te breken (dat heeft naast temperatuur ook tijd nodig)
Was aan kijken waar je ook firebox/firering los kan kopen.
Ik zie hier een bakje cole slaw. Altijd lekker.Jthem schreef op zondag 31 mei 2026 @ 02:14:
[Afbeelding]
1e sessie op de Bastard weer gehad. 9 uur constant op 120 graadjes.
Mocht je een keer de kriebels krijgen:
Sea Side Smokers Coleslaw, heerlijk voor bij de BBQ - BBQ NL
Er staan in het recept wat ingrediëntensuggesties, die ik beter/makkelijker vind dan de ingredientenlijst in het begin: Ik vervang de helft van de mayo door sour cream en mosterdpoeder door gewoon mosterd. En ik doe naar verhouding veel meer wortel dan het recept voorschrijft.
Dagje van te voren maken, dan issie lekkerder.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Adana kebab, spreekt voor zich en ook niet verkeerd met Libanees platbrood en een lekkere knoflook/Griekse yoghurt saus.
Geroosterde paprika met Griekse yoghurt, isot biber, olijfolie, peterselie en ingelegde ui. Eerst zwart blakeren, schil eraf, zaden en zaadlijsten eraf. Dan yoghurt op een bord of schaal. En de rest er op serveren.
Snel maar eens het baba ganoush recept uitschrijven en op de website zetten. Het paprika recept heb ik er vandeweek al op gezet. Is de tweede keer dat ik die maak.
[ Voor 6% gewijzigd door Mollos_ op 01-06-2026 10:44 ]
Bewust + Bourgondisch - Hier schrijf ik ik over koken en eten
Vooral bedoeld om bbq om te zetten van indirect naar direct, dus rooster oppakken.
Iemand suggesties?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb deze al jaren. Prima dingen. Niet gigantisch groot maar ik kom er wel in (ik heb van sommige handschoenen maat 4xl, heb hele lange vingers)
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 01-06-2026 16:31 ]
deze heb ik in het verleden al eens gekocht, werken wel prima:Mawlana schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:24:
De handschoenen heb ik dit jaar nog niet gezien bij Action (verschillende filialen). 1 á 2 paar per seizoen was ideaal... Nu maar eens andere handschoenen zoeken. Wellicht iets duurzamer. Ik heb veel positieve reviews gelezen over de grill meister gloves.
Vooral bedoeld om bbq om te zetten van indirect naar direct, dus rooster oppakken.
Iemand suggesties?
https://www.toolstation.nl/portwest-lashandschoenen/p98746
En ze zijn veel kans ook nog goedkoper dan alles waar een BBQ (merk) labeltje aan hangtMiBe schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:08:
Ik gebruik ook lashandschoenen i.v.m. de hoge hittebestendigheid. Niet alle huis-tuin-en-keuken BBQ-handschoenen kunnen er even goed tegen als je een hete heat deflector of pizzasteen oppakt.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik heb ook exact deze, zijn wel een hele euro duurder geworden zie ik.Sammy_tukker schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:38:
[...]
deze heb ik in het verleden al eens gekocht, werken wel prima:
https://www.toolstation.nl/portwest-lashandschoenen/p98746
Ik gebruik ze overigens ook in de tuin waar bramen groeien, die komen er ook niet doorheen
EDIT:
Deze zijn overigens ook best betaalbaar en meer een BBQ vibe (ooit cadeau gegeven aan mijn zwager)
https://www.badboysbrand....f-bbq-gloves/#description
[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 01-06-2026 18:02 ]
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
:strip_exif()/f/image/Fab7POvpTkdkQUSQDr68uzpE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qSrJOSz3iJQ2WPOMfZLdIcgY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0RmOJGfZ7wyD8VOlzgs6xR6j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kKXBZNj1TR5wjiEpbUxgPJ4f.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag zelf Aziatisch gemaakt, zelf de saus en heerlijke aziatische marinade voor de kip.Kip gemaakt in shiraza/honing/knoflook/limoen/soja saus
[ Voor 17% gewijzigd door Jthem op 01-06-2026 20:04 ]
Heb zelf lashandschoenen van Aouchi gloves die mij goed bevallenMawlana schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:24:
De handschoenen heb ik dit jaar nog niet gezien bij Action (verschillende filialen). 1 á 2 paar per seizoen was ideaal... Nu maar eens andere handschoenen zoeken. Wellicht iets duurzamer. Ik heb veel positieve reviews gelezen over de grill meister gloves.
Iemand suggesties?
https://www.amazon.nl/AOUCHI-Grill-lashandschoenen-hittebestendige-handschoenen-vuurbestrijding/dp/B0DLZ4HNHV/ref=asc_df_B0DLZ4HNHV?mcid=8d214e99b6cc3f61b6d165e45cbaccce&tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=710057810592&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=11745644084675663580&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065282&hvtargid=pla-2396082627515&psc=1&hvocijid=11745644084675663580-B0DLZ4HNHV-&hvexpln=0&gad_source=1
Vanmiddag maar eens mijn baba ganoush recept uitgewerkt op de website, nu bedenken wat mijn volgende project wordt. Kan altijd wel genieten van een goede kool van de grill. Een spitskool ofzo, maar ook bloemkool kan erg smakelijk zijn. Een verfijnd voorgerecht van prei is wellicht ook een leuk idee. Keuzes...
Afgelopen weekend in ieder geval weer een goede zak Marabu ingeslagen, dus ik zou er weer even tegenaan moeten kunnen.
Gewoon lashandschoenen bij de lokale hornbach/gamma halen. Of andere bouwmarkt/winkel, beste is om iemand die ergens in de industrie werkt ze van het werk te laten meenemenMawlana schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:24:
Iemand suggesties?
Maar deze dingen hoeven niet duur te zijn, setje onder de 10eu meestal. Werken perfect, beter dan bbq handschoenen en gaan lang mee.
Ehm, gevalletje diefstal?xyonix schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:27:
[...]
beste is om iemand die ergens in de industrie werkt ze van het werk te laten meenemen
die dingen worden vaak vervangen lang voordat ze af zijn, dus nee. Zo heb ik een paar werkschoenen van een vriend (die toevallig dezelfde maat heeft) die nog prima zijn
wie zegt diefstal? Die dingen worden vrij snel vervangen in zo'n sector en je kan het ook betalen maar dan heb je een proffesionele handschoen.
Daarnaast doe jij natuurlijk nooit niet iets wat niet mag, je rijdt niet te hard, drinkt nooit te veel, bent nooit overgestoken naast een zebrapad of door rood ergens gegaan.
Ik ging laatst ook een setje halen, zegt de beste man:xyonix schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 09:27:
[...]
Gewoon lashandschoenen bij de lokale hornbach/gamma halen. Of andere bouwmarkt/winkel, beste is om iemand die ergens in de industrie werkt ze van het werk te laten meenemen![]()
Maar deze dingen hoeven niet duur te zijn, setje onder de 10eu meestal. Werken perfect, beter dan bbq handschoenen en gaan lang mee.
Ga je lassen of BBQ-en? Eerlijk zeggen.
Koop niet wat de baas u biedt.
Moette doen.
Precies, mijn werkschoenen moet ik vervangen als de stalen neus zichtbaar wordt door het leer heen, maar kunnen thuis nog 18 jaar mee.xyonix schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 11:55:
[...]
wie zegt diefstal? Die dingen worden vrij snel vervangen in zo'n sector en je kan het ook betalen maar dan heb je een proffesionele handschoen.
Daarnaast doe jij natuurlijk nooit niet iets wat niet mag, je rijdt niet te hard, drinkt nooit te veel, bent nooit overgestoken naast een zebrapad of door rood ergens gegaan.
Moette doen.
hahaha herkenbaar, ik heb gisteren ook een setje opgepikt bij Toolstation obv aanbevelingen hier. Ik bestel een setje "las"handschoenen, zegt die man achter de balie; je kan het vlees ook gewoon met een tang omdraaien heelektriekert schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 16:27:
[...]
Ik ging laatst ook een setje halen, zegt de beste man:
Ga je lassen of BBQ-en? Eerlijk zeggen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Apart om dit gelijk te bestempelen als diefstal.
Ik heb bij een onderneming gewerkt in automaterialen en nam ook vaak zat spullen mee voor vrienden/bekenden/kennissen.
Maar wel gewoon met bon en afgerekend bij de baas.
Eric, Signing off !!
Dat is wat anders..Eric H schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:35:
[...]
Apart om dit gelijk te bestempelen als diefstal.
Ik heb bij een onderneming gewerkt in automaterialen en nam ook vaak zat spullen mee voor vrienden/bekenden/kennissen.
Maar wel gewoon met bon en afgerekend bij de baas.
Een lasser die wat extra uit het magazijn meeneemt voor vrienden / kennissen rekent niks af, die mogelijkheid is er niet eens. Valt idd onder diefstal, als je 500 werknemers hebt en die allemaal iets meenemen heb je een hoop extra kosten als ondernemer. Dat is gewoon diefstal en kan je zelfs voor ontslagen worden.
Punt dat ik wilde maken is dat "meenemen" niet automatisch gelijkstaat aan "diefstal"iMode schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:39:
[...]
Dat is wat anders..
Een lasser die wat extra uit het magazijn meeneemt voor vrienden / kennissen rekent niks af, die mogelijkheid is er niet eens. Valt idd onder diefstal, als je 500 werknemers hebt en die allemaal iets meenemen heb je een hoop extra kosten als ondernemer. Dat is gewoon diefstal en kan je zelfs voor ontslagen worden.
Ontopic: ik heb inderdaad ook een set lashandschoenen meegenomen. Lagen bij een tuincentrum op de BBQ afdeling. Natuurlijk wel netjes afgerekend bij de kassa.
Werken meer dan prima en naar mijn gevoel inderdaad veel beter dan de "standaard" BBQ handschoenen.
Vooral het feit dat ze ook je onderarmen beschermen tegen de hitte is een grote plus.
Ik heb ook een grid-lifter, maar eerlijk gezegd heb ik die nog niet nodig gehad.
Eric, Signing off !!
De stelligheid waarmee je verkondigd dat afrekenen vanuit het magazijn niet kan is apart. Heb hele andere ervaringen.iMode schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 08:39:
[...]
Dat is wat anders..
Maar zullen we in plaats van over hoe we aan handschoenen komen het gewoon weer eens over BBQ'en hebben?
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Ik kwam niet in mijn klus kleren aan, de beste man heeft me wel vaker gezienGonadan schreef op donderdag 4 juni 2026 @ 21:18:
Als je dat soort opmerkingen krijgt weet je wel dat je meer de uitstraling van een Tweaker dan van een bouwvakker hebt.
[ Voor 88% gewijzigd door ZieMaar! op 08-06-2026 16:45 ]
Ik woon in Nijkerk, dus heb de kaartjes al in mijn mailbox.Paganstars schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 12:20:
komende zondag zijn de grilldays by salenteijn in nijkerk. ik ga sowieso jureren, nog meer mensen die gaan?
Laatst met mn zwager mijn vader geholpen met wat klussen in de tuin.We wilden wel BBQen, maar weinig tijd om er naast te staan baby sitten.
Iberico spare ribs, short ribs, stukje buikspek.
Alles op 3-2-1 methode gemaakt op 120C, vervolgens de tijd alsnog vergeten
Maakte allemaal geen moer uit, alles kwam perfect van de bbq af.
Boter mals (maar niet helemaal tot snot), sappig, mooie rookring, smullen na een dag werk!
Buikspek nachtje gepekeld met zout, bruine suiker, jeneverbes en knoflook. Afgelakt met maple syrup.
De ribs nachtje in de dry rub, afgelakt met jack daniels honey bbq saus.
Volgens het wedstrijdrecept van Noskos.
Gisteren alvast geïnjecteerd en in de rub gezet:
:strip_exif()/f/image/O6JRRHE3AEWGwGABTn450gBv.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag op de smoker
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Vandaag liggen de moink balls erop (1e x voor mij om dit te maken)
:strip_exif()/f/image/WR8XWgVrM6voUJpkQQJ0pXnG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 19% gewijzigd door Jthem op 06-06-2026 18:51 ]
Gezellig!bvsteyn schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 22:01:
[...]
Ik woon in Nijkerk, dus heb de kaartjes al in mijn mailbox.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Je pulled pork ziet er ook goed uit! Hoe warm je het weer op na invriezen?Orion84 schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 22:22:
Ziet er goed uit, interessante variaties bij de moinkballs![]()
Pulled pork ligt inmiddels in de vriezer. Nog een paar plaatjes.
In de glaze:
[Afbeelding]
Nog eentje in te pakken:
[Afbeelding]
Gepulled en geproefd natuurlijk, smaakte goed :Y
[Afbeelding]
Dr Moinkballs indd gevarieerd met italiaans spek parmaham en Italiaanse salami dus 3 keuzes.🙃
Dit zag er zo goed uit dat ik mij heb laten inspireren!Mollos_ schreef op zondag 31 mei 2026 @ 23:43:Baba ganoush met peterselie en munt. Eerst de aubergine geblakerd. Daarna schil eraf, fijn maken, komijn, knoflook, tahini, zout, citroensap erbij. Serveren met olijfolie, peterselie, munt en Libanees platbrood.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Adana kebab, spreekt voor zich en ook niet verkeerd met Libanees platbrood en een lekkere knoflook/Griekse yoghurt saus.
Geroosterde paprika met Griekse yoghurt, isot biber, olijfolie, peterselie en ingelegde ui. Eerst zwart blakeren, schil eraf, zaden en zaadlijsten eraf. Dan yoghurt op een bord of schaal. En de rest er op serveren.
Snel maar eens het baba ganoush recept uitschrijven en op de website zetten. Het paprika recept heb ik er vandeweek al op gezet. Is de tweede keer dat ik die maak.
Even iets anders dan al dat vlees.
Baba ganoush via @Mollos_, nog een takje rozemarijn er door gesnipperd die ik had liggen.
Turks brood erbij, verder lamskoteletten, gegrilde paprika, couscous en (cherry) tomaatjes in olie met rozemarijn en knoflook.
Baba ganoush was de eerste keer, maar die ga ik vaker maken. Makkelijk maar heerlijk recept!
:strip_exif()/f/image/REFdNLIZ4hLp0eYpEciBr1kz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WPtyj6G47ODBIWL6mZ7bO7V6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat ik de vacuümzakken in een grote pan heet water leg.Jthem schreef op zondag 7 juni 2026 @ 00:18:
[...]
Je pulled pork ziet er ook goed uit! Hoe warm je het weer op na invriezen?
Scheutje appelsap erbij en half uurtje in de oven bij 120 °C werkt ook uitstekend.Orion84 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:24:
[...]
Ik denk dat ik de vacuümzakken in een grote pan heet water leg.
Ik heb 5 van die bakken op te warmen, dat wordt een beetje krap in de ovenEsumontere schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:34:
[...]
Scheutje appelsap erbij en half uurtje in de oven bij 120 °C werkt ook uitstekend.
Wellicht dat ik het op die manier in de BBQ doe als de overige hapjes die ik ter plekke ga maken op tijd klaar zijn om de pulled pork er in te schuiven, maar anders wordt het gewoon sous vide
Wij warmen pulled pork altijd op in de magnetron op een laag vermogen.Esumontere schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:34:
[...]
Scheutje appelsap erbij en half uurtje in de oven bij 120 °C werkt ook uitstekend.
Maar niet met 5 bakken tegelijk.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Kijk! Dat ziet er heerlijk uit allemaal!J-sto schreef op zondag 7 juni 2026 @ 08:25:
[...]
Dit zag er zo goed uit dat ik mij heb laten inspireren!![]()
Even iets anders dan al dat vlees.
Baba ganoush via @Mollos_, nog een takje rozemarijn er door gesnipperd die ik had liggen.
Turks brood erbij, verder lamskoteletten, gegrilde paprika, couscous en (cherry) tomaatjes in olie met rozemarijn en knoflook.
Baba ganoush was de eerste keer, maar die ga ik vaker maken. Makkelijk maar heerlijk recept!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een goede steak bakken of spareribs maken dat lukt mij wel. Met de juiste temperatuur en duur kom je een heel eind. Als ik een spitskool geroosterd heb en het is mij gelukt daar een hoop smaak uit te trekken dan vind ik dat gewoon erg gaaf, en dat vind ik nog steeds behoorlijk uitdagend.
Ik kan mij nog zo goed herinneren dat ik 2 jaar geleden bij een restaurant in Den Haag een gerecht had met geroosterde wortel en een crème van geroosterde pijnboompitten, dat is hetgeen wat mij is bijgebleven van die avond. Dit terwijl ik meerder andere lekkere gerechten, ook met vlees en vis, heb gehad die avond. Ik wil die nog steeds na kunnen maken. En dat zijn de laatste jaren vaker de gerechten die mij zijn bijgebleven, geweldige groente-gerechten, en ik heb de nodige meergangen diners gehad. Daarom ben ik er graag mee bezig de laatste tijd.
Huh? Is je kamado dan zonder kolenmand geleverd?olivier2222 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:11:
Dit weekend mijn Grill Guru large ontvangen! Past precies in het schuurtje dus dat is perfect. Nu was ik aan het kijken voor een kolenmand, maar die van GG zelf vind ik erg aan de prijs. Heeft er iemand ervaring met een alternatief merk wat goed in het model met de firebox uit losse delen past?
Had ik op mijn Compact ook. Daar gebruik ik nu een mandje van Monolith als ik het me goed herinner.
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/Oplhrx1IXLJsHD1CPcIRk1wV.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SWdptK8VnaXQxkP0VRFN0llO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Z2MrcGeM9VACw4y54Zmd9OgJ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/90NG9mQGCu297umTG3hPn3TE.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/CVDMN6edgMcnjFXyzoFEoP7I.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/cdmmzEBXWNnDzR51xYPwf2x6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rjiSaf8BeRRadcWWRUk2oEgr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JMH7B3pusbjivpopupqOTMQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mv44K8aynbPXkxk2Rq0F9LKU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R4nbGEr5pwzKl4LlbkYVhNN8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Gq7VBzGbo83jS7S6eUdmosvA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jCU5mixurs7fMzVyuc3iGqhA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vVDXQc3lHChs5xv31gc8UOYv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yd4KhdGJ7xHGkVGsCMVjyjUT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/E2kpJ67ljW4MNQvudqbwihh6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uuSq9cJfhR7yNlzul9KjxlrE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wrzoIj5d708PZDGTqjG5Lnlb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2fPihDDyCdGUTS0dY55GqRFP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d1ZRBEluPiPnDjFbYuQKIlDl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ckEXYBfEfRV51zpZNw6jfDK1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oXwS5Pi4Ba1FenuAIHpnCJh0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6wkHFxhyRdtCB0bqXaTjAMrY.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren dus 1e keer gebruik gemaakt van de Bastard. Nu zie ik dat door multilevelsysteem wat van die puntjes op de firering zitten. Kan dit kwaad denken jullie en zou dat geen beschadiging veroorzaken gaan?
Zo op de 4 plekken van multilevel systeem.
:strip_exif()/f/image/OTkZ7sCVroxnzQ4Hx1aU6XqB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/TX8W9zsqs6eyxeOS49CH48PT.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/48q4OMLxjL36qXfvfJTF7Fmf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/X1xbxtL5OGWgwxqXkjitfFex.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HQF1JuwMxI1jrkhl02dVdofL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BBzIQTHSwkkIBD713FtQmIWa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FJUEgJCo0TGv1wWaMf4Vnrn9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UOgClNHCP4ynHLGI3UHdOOKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Eci5bzJYElYZ3QEo3Mh1K6x6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mIGptl4lMTcvJsgydR5HCrrD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1JmpAXBEdxYLDGe4WHuz0Tmi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GzGl7d8YYDUNzwsg2jpf4pUb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/x96ujne51okaqKgMEgmS6oGe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bOKGGnXE2H7XjNcznzQ5p3tt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zxTAkS3IejoR5ZBX3udbRWIs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5sP1BfA6HfFFRs9iVOZJhwkl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pRjBkRHHUWO1ZFYBYi6rBrMe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bsJL9ajXhpBs7Byg1xGySbKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p6OFJK7YVLEHulxm7WY57xd9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H99hLZ7Sj44GFmMRtnHqoipc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DxctndIphGrOxqgI9IGZCP10.jpg?f=fotoalbum_large)