Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik praat enkel in absoluten. 3-2-1 voor babybackribs is echt veel te lang imo.Gonadan schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:33:
Als jullie 3-2-1 of wat voor variant dan ook typen bedoelen jullie dan letterlijk uren of gewoon verhoudingen?
Wat ik begrepen heb is 321 in uren echt voor de dikke amerikaanse st louis style ribs. Ik heb voor twee weken terug een rib van 750g 2,5u gerookt, uurtje ingepakt en 30 minuten gelakt. Dus idd meer 321 verhouding. Waren echt perfect voor ons. Niet helemaal fall off, maar kwam goed los van het bot met fijne bite.Gonadan schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:33:
Als jullie 3-2-1 of wat voor variant dan ook typen bedoelen jullie dan letterlijk uren of gewoon verhoudingen?
Gisteren drumsticks en bavette gemaakt. Had een mooie egaal dikke bavette van 1kg. Denk zo’n 3cm dik max. Wou gegrilde zoete aardappel maken, maar de eerste batch te lang gekookt. Dus die maar in de oven. Was niet heel denderend. 2e batch kon op het gietijzer en was erg lekker! Drumsticks waren niet echt knapperig, maar wel lekker van smaak. Ze zijn op 200-220 gegaard naar 85 graden kern. Bavatte op 275gr gietijzer naar 54 graden kern. 2x 4 minuutjes beide kanten. Daarna nog even om en om (denk in totaal 4min) tot 54 graden kern. Smaakte erg goed!
:strip_exif()/f/image/CVPXW0OyLy9vtdZZS5s5XO59.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W6oUJmXxQPbugqrTC3JsjeQn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4mpMaogLxHfaNdxZbikqz25B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mgb8SpBFRkpliFdhfhkhph2V.jpg?f=fotoalbum_large)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Precies daarom mijn vraag, de één bedoelt inderdaad verhoudingen maar de ander toch nog wel echt uren. Dus dan ben ik benieuwd wat men bedoelt.Hulleman schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:04:
Wat ik begrepen heb is 321 in uren echt voor de dikke amerikaanse st louis style ribs. Ik heb voor twee weken terug een rib van 750g 2,5u gerookt, uurtje ingepakt en 30 minuten gelakt. Dus idd meer 321 verhouding. Waren echt perfect voor ons. Niet helemaal fall off, maar kwam goed los van het bot met fijne bite.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jouw post was wel duidelijk, daar stond het gewoon letterlijk in.418O2 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:44:
[...]
Ik praat enkel in absoluten. 3-2-1 voor babybackribs is echt veel te lang imo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vlees, is en veel groente. Helemaal mee eens dat in een totaal gerecht weinig uitmaakt, maar alle beetjes helpen.Technofreakz schreef op zondag 24 mei 2026 @ 18:26:
[...]
Diabetes type 2 hier..
Suiker in een rub doet eigelijk vrij weinig met mijn waardes. Gezien je bij een bbq voornamelijk vlees eet en geen koolhydraten zou ik mij daar niet zo druk om maken.
“Probeer anders het carnivoor dieet”
De BBQ gaat zo aan voor buikspek, 2kg burnt ends en ook 1 kg sticky pork belly steaks van recept van Beef & Steak... Dus ja, daar gaat ook wel wat suiker door. Gelukkig is niet alles voor mij
If I agreed with you, we'd both be wrong.
klopt, de draad van het vlees verspringt een paar keer. Goed kijken en proberen steeds haaks op de draad te snijden.Esumontere schreef op zondag 24 mei 2026 @ 14:35:
[...]
Dat is geheel afhankelijk van hoe je vlees gekruid is. Vooral bewerkt vlees (worsten e.d.) zit stiekem meer suiker in dan je denkt. Zetmeel heeft hetzelfde effect op je bloedsuikerspiegel als suiker, dus dat telt ook mee.
Ik denk niet dat je mij wilde quotenJackBigBoss schreef op maandag 25 mei 2026 @ 10:31:
[...]
klopt, de draad van het vlees verspringt een paar keer. Goed kijken en proberen steeds haaks op de draad te snijden.
Ik haal ze uit de folie, doe de saus er op en leg ze een half uur terug, meer niet.coob schreef op zondag 24 mei 2026 @ 20:12:
[...]
Ik heb mezelf ook niet zo precies aan de tijden gehouden maar het vlees was echt heel zacht. Ik kon de botjes er zo uit trekken.
Heb je het laatste uur "open" niet nodig om de ribs te drogen en de lak in te laten dikken?
Van het laatste uur heb ik eerst een half uur gedroogd, daarna gelakt en dat weer een half uur in laten dikken.
Vind ik niet, ik doe gewoon 3/2/1 of 2,5/2,5/0,5 in uren.418O2 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:44:
[...]
Ik praat enkel in absoluten. 3-2-1 voor babybackribs is echt veel te lang imo.
5,5-6 uur bezig, maar wij houden van fall off the bone.
Ik vind het lastig te beoordelen wat nou het kwaliteits verschil is tussen een BGE, KJ, Bastard en Grill Guru. En alle andere white label kamado's
Gebruikte materiaal (kwaliteit, duurzaamheid, maar ik heb weinig gelezen wat me doet denken dat dat veel uitmaakt), garantie en meegeleverde accessoires.elektriekert schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:35:
Hier ook alvast het topic gevolgd. Ergens volgende maand ga ik wat Kamado modellen bekijken.
Ik vind het lastig te beoordelen wat nou het kwaliteits verschil is tussen een BGE, KJ, Bastard en Grill Guru. En alle andere white label kamado's
Wat erg belangrijk is om op te letten is de interne afmeting en de afmeting van het rooster. Er zijn een paar merken die net even teveel afwijken van de rest van 3rd party accessories lastig kan maken.
Inkbird is prima spul in mijn ervaring. Niet het snelste of beste, maar voor het geld meer dan primaNiku schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:04:
Zien jullie de Inkbird IBT-2X als een goede instap thermometer? Of zijn er betere alternatieven?
Morgen komt de bastard thuis aan
[ Voor 18% gewijzigd door Jthem op 25-05-2026 12:25 ]
klopt, de draad van het vlees verspringt een paar keer. Goed kijken en proberen steeds haaks op de draad te snijden.impactftw schreef op zondag 24 mei 2026 @ 13:11:
[...]
Hoe kun je bij dit soort vlees zien hoe de structuur van het vlees loopt? Voor mijn gevoel lijken de draden alle kanten op te gaan.![]()
Ben ik mee begonnen, prima dubbele thermometer, maar met BlueTooth kom je soms niet ver genoeg.Niku schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:04:
Zien jullie de Inkbird IBT-2X als een goede instap thermometer? Of zijn er betere alternatieven?
Ik ben overgeschakeld op een Inkbird met Wifi.
nu viel mij al op dat de temp zo laag bleef, kon niet kloppen, dus dacht hem te kalibreren.
Nou, dat klopt idd niet, maar geen stelschroef.
nu is hij nog geen jaar en schijn ik een nieuwe te kunnen aanvragen, maar zijn er tips voor alternatieve thermometers?
Neem een semi draadloze met meerdere probes zodat je er 1 op het rooster kan klikken.Tweak_ers schreef op maandag 25 mei 2026 @ 13:39:
Onze Grill Guru weer gebruikt voor een standaard BBQ.
nu viel mij al op dat de temp zo laag bleef, kon niet kloppen, dus dacht hem te kalibreren.
[Afbeelding]
Nou, dat klopt idd niet, maar geen stelschroef.
nu is hij nog geen jaar en schijn ik een nieuwe te kunnen aanvragen, maar zijn er tips voor alternatieve thermometers?
Mijn ervaring met Meater is iig dat de omgevingstemperatuur niet klopt.
Kijk ook eens naar de Boretti, erg kompleet voor het geld, deflector, stalen roosters, gietijzeren rooster en vuurkorf. Ben er erg tevreden mee.elektriekert schreef op maandag 25 mei 2026 @ 11:35:
Hier ook alvast het topic gevolgd. Ergens volgende maand ga ik wat Kamado modellen bekijken.
En zoiets?ASS-Ware schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:19:
[...]
Neem een semi draadloze met meerdere probes zodat je er 1 op het rooster kan klikken.
Mijn ervaring met Meater is iig dat de omgevingstemperatuur niet klopt.
https://www.bol.com/nl/nl/p/togrill-dome-thermometer-kamado-bbq-thermometer-barbecue-digitale-kerntemperatuur-vleesthermometer-bluetooth-app-draadloos-thermometer/9300000226846557/?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Boretti is mooi spul maar de garantie is matig. 10 jaar op het keramiek is wel beperkt imho.Pixelmagic schreef op maandag 25 mei 2026 @ 15:05:
[...]
Kijk ook eens naar de Boretti, erg kompleet voor het geld, deflector, stalen roosters, gietijzeren rooster en vuurkorf. Ben er erg tevreden mee.
Ik ben benieuwd naar de partijen die meer dan 10 jaar geven hoe die na zeg 12 jaar reageren op garantie aanspraak. Ik vrees dat het snel ophoud met iets van "xx% korting bij aanschaf van wat nieuws" of " dat valt onder reguliere slijtage". Pas nog meegemaakt met een campingstoel, verlengde garantie maar precies dat onderdeel valt er niet onder, u kunt het onderdeel wel los bestellen.Esumontere schreef op maandag 25 mei 2026 @ 16:54:
[...]
Boretti is mooi spul maar de garantie is matig. 10 jaar op het keramiek is wel beperkt imho.
Bij BGE, Kamado Joe en Bastard heb je minstens 20 jaar garantie op keramiek (BGE zelfs levenslang). Bij een scheur in het deksel, bijvoorbeeld, krijg je zonder problemen een nieuwe deksel. Ook na 19 jaar.Pixelmagic schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:23:
[...]
Ik ben benieuwd naar de partijen die meer dan 10 jaar geven hoe die na zeg 12 jaar reageren op garantie aanspraak. Ik vrees dat het snel ophoud met iets van "xx% korting bij aanschaf van wat nieuws" of " dat valt onder reguliere slijtage". Pas nog meegemaakt met een campingstoel, verlengde garantie maar precies dat onderdeel valt er niet onder, u kunt het onderdeel wel los bestellen.
20 jaar is uiteraard erg mooi, maar als je 3 maanden moet wachten op vervanging... zoals bij sommige merken.Esumontere schreef op maandag 25 mei 2026 @ 18:45:
[...]
Bij BGE, Kamado Joe en Bastard heb je minstens 20 jaar garantie op keramiek (BGE zelfs levenslang). Bij een scheur in het deksel, bijvoorbeeld, krijg je zonder problemen een nieuwe deksel. Ook na 19 jaar.
Waarmee ik wil zeggen dat garantie over meer gaat dan termijnen..
Ondanks 2 uur ingepakt vallen ze nog niet van het botje. Volgende keer misschien nog langer (en dus eerder beginnen want we hadden honger 🤪).
in verband met angst voor het commentaar ‘het smaakt allemaal naar bbq saus’ 3 varianten gemaakt (1x bbq saus, 1x cola met ketjap en honing, 1x ketjap honing en mosterd). De unanieme winnaar; bbq saus 😅
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/Z36Uwzi7UlwBjYxcT8l6QvzN.jpg?f=fotoalbum_large)
Biefstukje en groentemix gestoomd in folie en lekker gekruid, heerlijk
[ Voor 4% gewijzigd door Jthem op 25-05-2026 20:43 ]
uiteindelijk voor een Weber Spirit EP-425 met Weber hoes gegaan. 730 euro in de “aanbieding” hier.
hopelijk gaat deze het beter doen dan de vorige.
iemand ervaring met dit model en nog tips?
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Welke temperatuur?MiKeZZa schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:07:
Vanavond spareribs.
Ondanks 2 uur ingepakt vallen ze nog niet van het botje. Volgende keer misschien nog langer (en dus eerder beginnen want we hadden honger 🤪).
in verband met angst voor het commentaar ‘het smaakt allemaal naar bbq saus’ 3 varianten gemaakt (1x bbq saus, 1x cola met ketjap en honing, 1x ketjap honing en mosterd). De unanieme winnaar; bbq saus 😅
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En wat deed je voor en na het inpakken?
Ik zie 40€ plus
Lijkt me wel ideaal I.p.v. moeten “gokken” of je vlees goed is
Edit dat waren enkel probeselektriekert schreef op maandag 25 mei 2026 @ 22:20:
[...]
Ik zie 40€ plus
Lijkt me wel ideaal I.p.v. moeten “gokken” of je vlees goed is
Hoe precies die units zijn weet ik verder niet. Heb wel het idee dat ze allemaal grofweg hetzelfde zijn. Ik zou zelf een analoge halen en een inkbird met probes voor het vlees en temperatuur op het rooster, dat is boeiender dan de dome imo
[ Voor 50% gewijzigd door 418O2 op 25-05-2026 22:38 ]
Tja, liever even wachten op vervanging dan een nieuwe kamado kopen. Maar ieder z'n ding.Layumi schreef op maandag 25 mei 2026 @ 19:06:
[...]
20 jaar is uiteraard erg mooi, maar als je 3 maanden moet wachten op vervanging... zoals bij sommige merken.
Waarmee ik wil zeggen dat garantie over meer gaat dan termijnen..
Zat er wel genoeg vocht in de folie? Anders stomen ze niet gaar heMiKeZZa schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:07:
Vanavond spareribs.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
100% eens, maar 20 jaar garantie en steeds gedoe en gezeur en wachten is ook niet wat je wenst toch.Esumontere schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:09:
[...]
Tja, liever even wachten op vervanging dan een nieuwe kamado kopen. Maar ieder z'n ding.
Garantie en service moet in balans zijn.
Je weet natuurlijk nooit hoe dat over 15 jaar is. Ik vraag me af of die 3 maanden anekdotisch isLayumi schreef op maandag 25 mei 2026 @ 23:45:
[...]
100% eens, maar 20 jaar garantie en steeds gedoe en gezeur en wachten is ook niet wat je wenst toch.
Garantie en service moet in balans zijn.
Hier ook. Afgelopen weekend voor het eerst efht gebruikt. Heeft zn ding met de bavette en drumsticks prima gedaan. Wifi is een must als je van buiten naar binnen wilt meten. BT bereik is niet zo best met die dingen. Had al wel wat getest met meten en bereik, maar ik kwam er dit weekend achter dat alleen de grote probe de omgevingstemperatuur kan meten. Dat had ik niet helemaal scherp.Jthem schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:24:
Heb de inkbird int 12 bw ook meteen op wifi en dat is wel zo fijn. Wel tevreden over tot nu toe.
Morgen komt de bastard thuis aan
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Verrekijker?Joop34 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:15:
Ik heb ook de Inkbird 12 bw en ben er heel tevreden over. Nu nog op zoek naar iets om de dome temperatuur op afstand te kunnen zien.
ik heb zelf een fireboard controller. Vijf of zes sensoren en een fan om de temperatuur te beheersen. Die fan gebruik ik alleen voor héél lange sessies. De sensoren wel vaker. Zelfs gewoon in de keuken in de oven.
[ Voor 30% gewijzigd door Cass Casey op 26-05-2026 07:37 ]
De koffie loopt. Sportiever wordt het niet vandaag.
Dubbelfris oid werkt ook prima. Vaak is het merendeel van die smaakvarianten gewoon appelsap.Esumontere schreef op zondag 24 mei 2026 @ 12:50:
[...]
Een beetje zuur is belangrijk, cola of appelsap werkt inderdaad prima. Alternatief werkt een scheutje azijn of sinaasappelsap ook.
7x 410 pw 15° op zuid met enphase IQ8M -- Marstek A 4.2 kWh wellicht pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Wat was het volledige proces?MiKeZZa schreef op maandag 25 mei 2026 @ 20:07:
Vanavond spareribs.
Afgelopen vrijdag nog spareribs gemaakt:
~ 11:00 kamado aangestoken
~ 11:30 spareribs erop, dome kwam niet hoger dan 50
~ 13:30 dome temp tikt de 100 aan
~ 14:30 ribs in folie aangepakt en ingespoten met wat cola/whisky/witte wijn azijn
vanaf hier moet ik echt gaan graven in mijn geheugen. Ik heb op een gegeven bij dometemp 150 de schuiven van de kamado volledig dicht gedaan om de kolen te stoppen.
Volgens mij heb ik ze rond 19:00 eraf gehaald, de botjes gleden er zo uit.
We hadden wat vrienden op bezoek en dat was gezellig dus het duurde wat langer voordat ik ze eraf haalde (de biertjes in het zonnetje waren lekker en we hadden eerst loaded nacho's als starter neergezet).
Omdat ze zo verschrikkelijk fall of the bone waren hebben we alle botjes eruit gehaald en het vlees op een grote plank gelegd, zo kon iedereen pakken wat hij wilde.
Ik heb er geen foto's van gemaakt trouwens.
Zoiets? https://nl.aliexpress.com/item/1005011654236497.htmlJoop34 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:15:
Ik heb ook de Inkbird 12 bw en ben er heel tevreden over. Nu nog op zoek naar iets om de dome temperatuur op afstand te kunnen zien.
Hier gisteren voor de tweede keer deze maand een oude favoriet gemaakt.
Echt iets anders dan fall-of-the-bone bbq ribs. Weinig werk, snel klaar, lekkere appetizer bij het bier en/of roze. Een echte aanrader wat mij betreft, hier ook met iedereen favoriet. Smaakt een beetje naar spek/bacon.
Ik maakte ze overigens gewoon met simpele goedkope 5 euro de kilo bevroren ribs van de Makro.
Ik doe 90-120 minuten op 140 C in de smoker.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Ik gebruik eigenlijk bijna altijd procureur. Zelfs dezelfde soort vlees kan erg verschillen.Esumontere schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:05:
[...]
Ligt wel heel erg aan welk vlees je gebruikt. Procureur is na een uur of 8 al boterzacht, boston butt moet echt veel langer.
Ik heb die thermometer ook. De grote probe (de zwarte) kan zowel de interne- als de dometemp meten. De kleine witte probe kan dat niet. Wist ik ook niet, maar kwam ik afgelopen weekend achter. Ik twijfel wel een beetje over de nauwkeurigheid van de omgevingsthermometer. De dome thermometer gaf bij mij 275 graden aan toen de bavette er op ging. De probe gaf na 10 minuten 210 graden max aan. Dat boven een gietijzeren grill in directe setting. Je zou dan zeggen dat de temp op dat niveau hoger dan de dometemp moet zijn. Nu hoeft een bavette niet heel lang, dus het kan zijn dat zo'n probe veel meer tijd nodig heeft om de dometemperatuur goed te meten. Na die 210 is ie gezakt naar 207 en weer geklommen naar 210 toen de bavette er af moest (in totaal 12 minuten). Dus je zou zeggen dat ie 210 als max aangaf.Joop34 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:15:
Nu heb ik die zwarte probe ook wel eens in heet water buiten gezet om de wifi te testen. Toen was het een graadje of 10 buiten. Watertemp gaf ie wel netjes weer, maar omgevingstemp was fors hoger dan die 10 graden. Zal met die lage temperatuur wellicht te maken hebben met stoom van het water, of dat die hele probe opwarmt.
De interne temperatuur meet ie wel goed en dat is het belangrijkste voor mij. De dome thermometer is volgens mij heel alleraardigst van mijn bastard core, aangezien alles wat ik gemaakt heb (ook zonder inkbird) obv dometemperatuur allemaal goed gelukt is.
[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 26-05-2026 08:32 ]
Zaterdag twee heerlijke zalmmoten langzaam gegaard (BBQ op 100 graden) naar een kern van 45 graden. Was direct de 'inbrandsessie' voor de nieuwe Keij.
:strip_exif()/f/image/YGbZBTeVD4JgNCyY5NTGsSQv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/avpPHLUALJarzBEgQ1w21XAh.jpg?f=fotoalbum_large)
Zondag in gevlinderde lapjes gesneden procureur aan het spit geregen. Uiteraard het vlees een dag van te voren gekruid/gemarineerd. Naast de gyros een lekkere griekse salade en tzatziki gemaakt. Heerlijk!
:strip_exif()/f/image/g69iKF7VZTqDHboHExiK42VA.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren cavemen style pastasaus van geroosterde paprika's gemaakt. Was ook zeer lekker! Van mij mag het mooie weer aanhouden!
Ik gebruik een verrekijker als ik op zolder aan het werk ben om de temperatuur van de kamado in de gaten te houden bij een low & slow sessieCass Casey schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:33:
[...]
Verrekijker?
ik heb zelf een fireboard controller. Vijf of zes sensoren en een fan om de temperatuur te beheersen. Die fan gebruik ik alleen voor héél lange sessies. De sensoren wel vaker. Zelfs gewoon in de keuken in de oven.
*heb een compact model dus dan moet je soms nog wel eens bijvullen...
ASS-Ware schreef op maandag 25 mei 2026 @ 21:58:
[...]
Welke temperatuur?
En wat deed je voor en na het inpakken?
- Spareribs in de ochtend ontvliest en in de rubKoffie schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:53:
[...]
Wat was het volledige proces?
Afgelopen vrijdag nog spareribs gemaakt:
~ 11:00 kamado aangestoken
~ 11:30 spareribs erop, dome kwam niet hoger dan 50
~ 13:30 dome temp tikt de 100 aan
~ 14:30 ribs in folie aangepakt en ingespoten met wat cola/whisky/witte wijn azijn
vanaf hier moet ik echt gaan graven in mijn geheugen. Ik heb op een gegeven bij dometemp 150 de schuiven van de kamado volledig dicht gedaan om de kolen te stoppen.
Volgens mij heb ik ze rond 19:00 eraf gehaald, de botjes gleden er zo uit.
We hadden wat vrienden op bezoek en dat was gezellig dus het duurde wat langer voordat ik ze eraf haalde (de biertjes in het zonnetje waren lekker en we hadden eerst loaded nacho's als starter neergezet).
Omdat ze zo verschrikkelijk fall of the bone waren hebben we alle botjes eruit gehaald en het vlees op een grote plank gelegd, zo kon iedereen pakken wat hij wilde.
Ik heb er geen foto's van gemaakt trouwens.
- Spareribs rond 12:30 uur op de bbq
- Spareribs 2,5 uur gerookt op zo'n 100 graden (aan begin was hij 70). Hierbij zeer regelmatig gespray met water met azijn
- Spareribs ingepakt voor zo'n 2 uur uiteindelijk. Bij gebrek aan appelsap wat boter en cola onderin gegooid, ribs met bolle kant naar beneden
- Ribs 2x afgelakt met de sausjes en dit zo'n 30 minuten in totaal
In mijn vorige braaihok had ik een IP cam aan het plafond hangen. Als ik dan overdag thuis aan het werk was kon ik even op de camera inzoomen en zo de temp aflezenM_G_ schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:50:
[...]
Ik gebruik een verrekijker als ik op zolder aan het werk ben om de temperatuur van de kamado in de gaten te houden bij een low & slow sessie![]()
*heb een compact model dus dan moet je soms nog wel eens bijvullen...
Gelijk goede reden om deze eens maximaal heet te stoken en al vet restjes die toch niet bij regulier borstelen weg willen te verkolen. Met thermometer ging niet hoger dan 400C
Zelfs de zwarte pizza steen is weer naar origele kleur gekomen nadat alle vettigheid eruit gebrand was. En ja dat rookt een helehoop maar na goede schoonmaak beurt ook het gietijzeren rooster weer in de frisco gedaan. Al met al een lekker BBQ weekend en alles weer mooi schoon. (2x bbq pizza sessie en 1x 3 2 1 spareribs)
Taal fouten inbegrepen ;)
Ik heb gisteren ook zoiets gemaakt. Ik heb het van een Amerikaan, met nog een eigen twist voor extra sappigheid. Hij noemde het salt and pepper ribs. Het is ondertussen een van mijn favorieten. Ik ben zelf niet zo van al die zoete glazes over het vlees. Ik wil het liefst het vlees proeven in plaats van alleen maar barbecuesaus.borgdaville schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:59:
[Afbeelding]
Hier gisteren voor de tweede keer deze maand een oude favoriet gemaakt.
Echt iets anders dan fall-of-the-bone bbq ribs. Weinig werk, snel klaar, lekkere appetizer bij het bier en/of roze. Een echte aanrader wat mij betreft, hier ook met iedereen favoriet. Smaakt een beetje naar spek/bacon.
Ik maakte ze overigens gewoon met simpele goedkope 5 euro de kilo bevroren ribs van de Makro.
Ik doe 90-120 minuten op 140 C in de smoker.
Mijn recept:
- Spareribs in de pekel (dag van tevoren): gewoon zout opgelost in water, ongeveer zo zout als de zee. Eventueel knoflook, ui of kruiden erbij. (eigen twist)
- 4 uur roken op 110 graden. Na het derde uur sprayen met een azijnoplossing, iedere 15–20 minuten. (Mag ook azijn met een smaakje, zoals appelazijn.)
- Daarna een uur op 135–140 graden en blijven sprayen. Dit is voor het pullback‑effect.
- Spareribs inpakken in slagerspapier met boter erin en dan nog ca. 30 minuten, tot ze one bite off of fall off the bone zijn. (Even aan het botje voelen of een thermometer erin prikken: als het vlees weinig weerstand biedt, is het goed -> zo zacht als boter.)
PS: Ik heb het vliesje erop gelaten. Dit zorgt ervoor dat het vet niet kan wegdruipen, wat zorgt voor extra sappigheid.
[ Voor 3% gewijzigd door mc_maarten op 26-05-2026 09:53 ]
Ziet er lekker uit allemaal! Wel 1 tip: Zalm is bij 45 °C nog niet gaar. 53 °C is het minimum voor voedselveilig!bvsteyn schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:42:
Heerlijk BBQ weer de afgelopen dagen. Hier een korte impressie van hetgeen van de BBQ is gekomen.
Zaterdag twee heerlijke zalmmoten langzaam gegaard (BBQ op 100 graden) naar een kern van 45 graden. Was direct de 'inbrandsessie' voor de nieuwe Keij. [Afbeelding]
[Afbeelding]
Zondag in gevlinderde lapjes gesneden procureur aan het spit geregen. Uiteraard het vlees een dag van te voren gekruid/gemarineerd. Naast de gyros een lekkere griekse salade en tzatziki gemaakt. Heerlijk!
[YouTube: Spit on Fire]
[Afbeelding]
Gisteren cavemen style pastasaus van geroosterde paprika's gemaakt. Was ook zeer lekker! Van mij mag het mooie weer aanhouden!
[YouTube: Cavemen style]
[Afbeelding]
Klinkt toch wel redelijk als de 3-2-1 methode alleen zonder het pekelen.mc_maarten schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:49:
[...]
Ik heb gisteren ook zoiets gemaakt. Ik heb het van een Amerikaan, met nog een eigen twist voor extra sappigheid. Hij noemde het salt and pepper ribs. Het is ondertussen een van mijn favorieten. Ik ben zelf niet zo van al die zoete glazes over het vlees. Ik wil het liefst het vlees proeven in plaats van alleen maar barbecuesaus.
Mijn recept:Als je een glaze wilt, kan je dat nu doen en ze dan nog even terugleggen tot de glaze de juiste dikte heeft. Maar ik raad iedereen aan om eens salt and pepper ribs te proberen. Het is inderdaad een beetje een goed gerookte, spekachtige smaak.
- Spareribs in de pekel (dag van tevoren): gewoon zout opgelost in water, ongeveer zo zout als de zee. Eventueel knoflook, ui of kruiden erbij. (eigen twist)
- 4 uur roken op 110 graden. Na het derde uur sprayen met een azijnoplossing, iedere 15–20 minuten. (Mag ook azijn met een smaakje, zoals appelazijn.)
- Daarna een uur op 135–140 graden en blijven sprayen. Dit is voor het pullback‑effect.
- Spareribs inpakken in slagerspapier met boter erin en dan nog ca. 30 minuten, tot ze one bite off of fall off the bone zijn. (Even aan het botje voelen of een thermometer erin prikken: als het vlees weinig weerstand biedt, is het goed -> zo zacht als boter.)
PS: Ik heb het vliesje erop gelaten. Dit zorgt ervoor dat het vet niet kan wegdruipen, wat zorgt voor extra sappigheid.
Afhankelijk hoe lang je stap 2 doet, bepaal je de "fall of the bone" is mijn ervaring ermee.
Misschien die ook eens proberen, want is mijn inziens stuk minder werk dan dit met pekelen en al.
thanks voor sharen van het recept, interessant, maar wel echt anders. De salty naked ribs zijn snel te maken en klaar (vlies eraf, zout erop, en op de bbq tot ze klaar zijn), zijn ook niet zo sappig, gewoon lekker kauwen op varkensvlees, beetje bacon smaak. Aanrader, maar heeft echt niets met standaard bbq ribs te maken.mc_maarten schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 09:49:
[...]
Ik heb gisteren ook zoiets gemaakt. Ik heb het van een Amerikaan, met nog een eigen twist voor extra sappigheid. Hij noemde het salt and pepper ribs. Het is ondertussen een van mijn favorieten. Ik ben zelf niet zo van al die zoete glazes over het vlees. Ik wil het liefst het vlees proeven in plaats van alleen maar barbecuesaus.
Mijn recept:Als je een glaze wilt, kan je dat nu doen en ze dan nog even terugleggen tot de glaze de juiste dikte heeft. Maar ik raad iedereen aan om eens salt and pepper ribs te proberen. Het is inderdaad een beetje een goed gerookte, spekachtige smaak.
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Als hij in het begin 70 was en je veel warmte verliest bij het openen als je gaat sprayen en niet hoger bent gegaan dan 100, dan zit daar misschien je probleem.MiKeZZa schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:52:
[...]
[...]
- Spareribs in de ochtend ontvliest en in de rub
- Spareribs 2,5 uur gerookt op zo'n 100 graden (aan begin was hij 70). Hierbij zeer regelmatig gespray met water met azijn
Zorg dat je rond de 110C zit, leg ze er op en laat de boel dicht.
Hij ging vrij rap naar 100 hoor. Ik dacht dat met name de inpakfase van belang was voor het zacht krijgen van het vlees?ASS-Ware schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 10:50:
[...]
Als hij in het begin 70 was en je veel warmte verliest bij het openen als je gaat sprayen en niet hoger bent gegaan dan 100, dan zit daar misschien je probleem.
Zorg dat je rond de 110C zit, leg ze er op en laat de boel dicht.
Maar in ieder geval goed voor een volgende keer om dit mee te nemen.
Het inpakken (stomen) van het vlees zorgt voor het fall of the bone/ zacht maken. 1e fase is voor bark en rook smaak.MiKeZZa schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:12:
[...]
Hij ging vrij rap naar 100 hoor. Ik dacht dat met name de inpakfase van belang was voor het zacht krijgen van het vlees?
3e fase is om bark te herstellen (ook zacht geworden door inpakken) en eventueel te lakken.
Taal fouten inbegrepen ;)
Ik heb het bijna exact zo gedaan met een 750g rib. Temp was bij mij iets hoger. 120-140 de hele sessie van 4uur (2,5 uur rook, 1 uur folie met appelsap, bruine suiker en roomboter en 30 min aflakken; 2x gelakt). Sprayen tijdens de rookfase heb ik niet gedaan. Ribs waren echt fantastisch. Goede balans tussen bite en malsheid en ze waren niet droog.MiKeZZa schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:52:
[...]
[...]
- Spareribs in de ochtend ontvliest en in de rub
- Spareribs ingepakt voor zo'n 2 uur uiteindelijk. Bij gebrek aan appelsap wat boter en cola onderin gegooid, ribs met bolle kant naar beneden
- Ribs 2x afgelakt met de sausjes en dit zo'n 30 minuten in totaal
Geen idee of het uitmaakt, maar ik de ribs bij een kwaliteitsslager gekocht.
Die omgevingstemperatuur meter is inderdaad niet heel nauwkeurig. Misschien eens testen door de hele probe in kokend water te leggen. Ding is gewoon waterdicht (mag zelfs in de vaatwasser)Hulleman schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:27:
[...]
Ik heb die thermometer ook. De grote probe (de zwarte) kan zowel de interne- als de dometemp meten. De kleine witte probe kan dat niet. Wist ik ook niet, maar kwam ik afgelopen weekend achter. Ik twijfel wel een beetje over de nauwkeurigheid van de omgevingsthermometer. De dome thermometer gaf bij mij 275 graden aan toen de bavette er op ging. De probe gaf na 10 minuten 210 graden max aan. Dat boven een gietijzeren grill in directe setting. Je zou dan zeggen dat de temp op dat niveau hoger dan de dometemp moet zijn. Nu hoeft een bavette niet heel lang, dus het kan zijn dat zo'n probe veel meer tijd nodig heeft om de dometemperatuur goed te meten. Na die 210 is ie gezakt naar 207 en weer geklommen naar 210 toen de bavette er af moest (in totaal 12 minuten). Dus je zou zeggen dat ie 210 als max aangaf.
Nu heb ik die zwarte probe ook wel eens in heet water buiten gezet om de wifi te testen. Toen was het een graadje of 10 buiten. Watertemp gaf ie wel netjes weer, maar omgevingstemp was fors hoger dan die 10 graden. Zal met die lage temperatuur wellicht te maken hebben met stoom van het water, of dat die hele probe opwarmt.
De interne temperatuur meet ie wel goed en dat is het belangrijkste voor mij. De dome thermometer is volgens mij heel alleraardigst van mijn bastard core, aangezien alles wat ik gemaakt heb (ook zonder inkbird) obv dometemperatuur allemaal goed gelukt is.
Sure, maar het vlees moet ook gaar zijn.MiKeZZa schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 11:12:
[...]
Hij ging vrij rap naar 100 hoor. Ik dacht dat met name de inpakfase van belang was voor het zacht krijgen van het vlees?
Ik vind 100C te laag en jij bent onder de 100 begonnen en hebt de klep geregeld open gehad en dus warmteverlies gehad.
Just my thoughts.
Is ook zo. En we zullen het ook nooit zeker weten, maar gevoelsmatig zit ik aan de bovenkant van wat men afgeeft aan reële tijden voor babyback ribjes...ASS-Ware schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 13:51:
[...]
Sure, maar het vlees moet ook gaar zijn.
Ik vind 100C te laag en jij bent onder de 100 begonnen en hebt de klep geregeld open gehad en dus warmteverlies gehad.
Just my thoughts.
Omdat we binnenkort op kameradenweekend gaan en daar natuurlijk gaan BBQ’en, leek het me handig om even te peilen wat jullie zouden aanraden 😉
Ik zat zelf te denken aan een kolenstarter (Ecobrasa), eventueel luchtschuif handvatten en misschien een scheiding om indirect te kunnen grillen.
Als je een kleine starter haalt en het rooster in 2en zaagt, dan kan je hem in de wga bewaren.impactftw schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:45:
Ik heb net een WGA aangeschaft en ben me een beetje aan het oriënteren op wat nu echt de must haves zijn om ermee te beginnen.
Omdat we binnenkort op kameradenweekend gaan en daar natuurlijk gaan BBQ’en, leek het me handig om even te peilen wat jullie zouden aanraden 😉
Ik zat zelf te denken aan een kolenstarter (Ecobrasa), eventueel luchtschuif handvatten en misschien een scheiding om indirect te kunnen grillen.
Er is een specifiek topic voor de wga met veel tips en tricks trouwens
Spit!impactftw schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:45:
Ik heb net een WGA aangeschaft en ben me een beetje aan het oriënteren op wat nu echt de must haves zijn om ermee te beginnen.
Het zoete en rokerige van de paprika, het romige van de yoghurt, licht zurige van de ui, ik had een wat fruitige olijfolie met wat kick, en dan de warme, rokerige kruidigheid van de isot biber.
Heerlijk bijgerecht en de volgende keer ga ik er denk ik gewoon brood en een ander bijgerecht bij serveren. Dit was lekker als een soort van mezze. En meer dan gemakkelijk om te maken.
![]() | ![]() | ![]() |
Bewust + Bourgondisch - Hier schrijf ik ik over koken en eten
:strip_exif()/f/image/98R3wfK9cL5Dsot3gAvQisFO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YdYHXwMN08bIeUAG9qnp0Z8K.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Jthem op 26-05-2026 22:26 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Jthem op 27-05-2026 00:07 ]
Goede vraag. Enige oplossing is even meten (tenzij iemand het geprobeerd heeft). Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze uit dezelfde mal komen.Jthem schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 23:56:
Misschien weten jullie dat, de cranenbroek heeft de kmd22 inch kamado die verdomd veel op bastard large lijkt, zouden daar de onderdelen van passen op de bastard als bv multilevel systeem en gietijzeren rooster etc.
[ Voor 4% gewijzigd door MiKeZZa op 27-05-2026 06:39 ]
Mooie combo. Was er een speciale reden om een 2e te kopen? Je oude kamado ziet er ook nog gewoon piekfijn uit.Jthem schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:26:
Hij is er 🤩🤩🤩 de mooie bastard en meteen onze oude die goed gebruikt kan worden als fam komt, twee kamados aan nooit verkeerd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Waar halen jullie het houtskool voor een leuke prijs?
Het liefst wil ik de Quebracho, maar er zijn zoveel aanbieders.
Heeft iemand ook ervaring met het houtskool van een Gamma/Hornbach/Praxis?
Of is het beste gewoon online bestellen?
't Is niet dezelfde mal, de deukjes in het keramiekoppervlak zijn een andere vorm (Bastard gebruikt "botjes", die van Cranenbroek heeft druppeltjes). Ze lijken vooral zo op elkaar omdat de topcap en het handvat hetzelfde zijn als die van Bastard.MiKeZZa schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 06:38:
[...]
Goede vraag. Enige oplossing is even meten (tenzij iemand het geprobeerd heeft). Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze uit dezelfde mal komen.
Marabu van Makro huismerk. Liefst de grootste zak. Mooie grote stukken, goede kwaliteit en goedkoop.SkryZr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:26:
Ik zie door al het houtskool het bos niet meer.
Ik heb nog weinig ervaring maar de quabracho van de Welkoop bevalt mij goed, die heb ik in de aanbieding gekocht. Volgens mij werd kortgeleden door iemand aangegeven dat ze wat plastic erin hadden, maar dat is bij mij niet het geval.SkryZr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:26:
Ja goede vraag, de andere is van action en was eigenlijk gewoon aan oriënteren als ik een nieuwe wilde welke het zou worden. En als familie komt was het altijd gepuzzel etc en dacht het komt ooit wel, alleen toen ik met de overbuurman mee naar Makro ging stond deze voor 768 euro. Was voor me gevoel wel een koopje voor de Basterd.Gadgeteer schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:08:
[...]
Mooie combo. Was er een speciale reden om een 2e te kopen? Je oude kamado ziet er ook nog gewoon piekfijn uit.
Geen ervaring met houtskool van de Gamma/ Hornbach/ Praxis.SkryZr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:26:
Ik koop mijn houtskool altijd bij houtskool.nl. Erg goede ervaringen mee, zoals meerderen op dit forum. Alhoewel de prijs van houtskool ook niet aan de inflatie ontkomt, vallen de prijzen relatief mee. Kwaliteit is goed en een goede keuze.
This train carries saints and sinners
Complimenten voor je website, ziet er goed uit! Volgende week moet ik tbv een running diner een voorgerecht maken voor 7 man. Net besloten dat het de Tartaar van Wortel met Basilicum-emulsie van je website gaat worden. Ziet er erg smakelijk uit. Dit weekend proefdraaien en dan kan hij daarna voor het echie.Mollos_ schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 20:28:
Gisteren weer lekker bezig geweest met de kamado. Het vlees en de zelfgemaakte aardappelsalade was wat minder noemenswaardig maar deze was ik wel trots op. Geroosterde puntpaprika met Griekse yoghurt, ingelegde sjalotten, een goede olijfolie, maldon zout, isot biber en peterselie. Vandaag een recept (voor zover je daar van na spreken) ook maar meteen op mijn website gezet, was een erg goede combo.
Het zoete en rokerige van de paprika, het romige van de yoghurt, licht zurige van de ui, ik had een wat fruitige olijfolie met wat kick, en dan de warme, rokerige kruidigheid van de isot biber.
Heerlijk bijgerecht en de volgende keer ga ik er denk ik gewoon brood en een ander bijgerecht bij serveren. Dit was lekker als een soort van mezze. En meer dan gemakkelijk om te maken.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
This train carries saints and sinners
Dank je Sjorssjors123 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 10:59:
[...]
Complimenten voor je website, ziet er goed uit! Volgende week moet ik tbv een running diner een voorgerecht maken voor 7 man. Net besloten dat het de Tartaar van Wortel met Basilicum-emulsie van je website gaat worden. Ziet er erg smakelijk uit. Dit weekend proefdraaien en dan kan hij daarna voor het echie.
Enige waar ik nog een beetje moeite mee heb is de emulsie van basilicum lobbig genoeg te krijgen, dus dat is wellicht een aandachtspuntje waar je nog naar kan kijken. Met een volledig ei is het dikker geworden, alleen de Griekse yoghurt maakt het dan weer dunner, de volgende keer gebruik ik denk ik Turkse yoghurt welke nog dikker is. De frisheid is echt wel lekker in de emulsie. Ik gebruik rookzout om het af te maken, maar wellicht kan je een van de ingrediënten ook even op de barbecue roken om aan het topic trouw te blijven
Voor de anderen: Recept voor Tartaar van Wortel met Basilicum-emulsie
Grill fanaticsSkryZr schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 08:26:
Kleine tip mbt de yoghurt. Uit laten lekken in een kaasdoek of iets dergelijks.Mollos_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:09:
[...]
Dank je Sjors, deze heb ik echt al meerdere keren met een diner gemaakt voor vrienden en familie en ze zijn goed geslaagd. Al van verschillende mensen de vraag gekregen naar het recept. Het is vooral veel wachttijd op het 'drogen' van de wortel, en het snijden van de wortels in kleine blokjes kan even tijd kosten.
Enige waar ik nog een beetje moeite mee heb is de emulsie van basilicum lobbig genoeg te krijgen, dus dat is wellicht een aandachtspuntje waar je nog naar kan kijken. Met een volledig ei is het dikker geworden, alleen de Griekse yoghurt maakt het dan weer dunner, de volgende keer gebruik ik denk ik Turkse yoghurt welke nog dikker is. De frisheid is echt wel lekker in de emulsie. Ik gebruik rookzout om het af te maken, maar wellicht kan je een van de ingrediënten ook even op de barbecue roken om aan het topic trouw te blijven.
Voor de anderen: Recept voor Tartaar van Wortel met Basilicum-emulsie
Hangop dusjeroenkb schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 11:16:
[...]
Kleine tip mbt de yoghurt. Uit laten lekken in een kaasdoek of iets dergelijks.
De echte is een stuk dikker. Ook voor bijv. tzatziki een stuk fijner.
Ik geloof dat de originele van mijn Bastard nog dichter bij de rand zit uit mijn hoofd hoor. Lijkt goed te passen als ik het bij jou zo zie.Jthem schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 12:32:
Vandaag toch eens naar de cranenbroek gereden (gelukkig om de hoek bij me) ze hadden nog 1 multilevel systeem dus gok gewaagd samen met 2 platesetters. Alleen jammer dat ze geen halve maan gietijzeren rooster hadden. Totaal 100 euro kwijt.
Resultaat...:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 49% gewijzigd door Mollos_ op 27-05-2026 13:24 ]
Een vriend van me heeft vorige week bij de Action de Kamado gekocht en die heb ik dit weekend goed kunnen bekijken. Dan is € 430,- een leuke prijs om met een basic instapmodel ervaring met een Kamado op te doen en zo te kijken of de hobby weer wat oplaait! Kwalitatief niet te vergelijken met andere duurdere merken waarschijnlijk, maar dat boeit me niet echt. Zaterdag binnen en lekker opbouwen
Het maakt ook weinig uit. Hoogstens wat meer geklooi met de ventilatie goed zetten, maar dat zit bij de duurdere merken ook niet altijd even goed.StealthyPeanut schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:23:
Jarenlang low&slow op de Weber 57 bezig geweest; die was toch wel echt aan vervanging toe na 7 jaar. Toen een klein tafelmodel smoker gekocht (erg handig, met name voor onderweg en om toch nog wat te kunnen bbq-en). Die blijkt in de praktijk leuk, maar toch niet groot genoeg met 5 eters.
Een vriend van me heeft vorige week bij de Action de Kamado gekocht en die heb ik dit weekend goed kunnen bekijken. Dan is € 430,- een leuke prijs om met een basic instapmodel ervaring met een Kamado op te doen en zo te kijken of de hobby weer wat oplaait! Kwalitatief niet te vergelijken met andere duurdere merken waarschijnlijk, maar dat boeit me niet echt. Zaterdag binnen en lekker opbouwen. Zal foto's posten!
Enjoy!
Thnx zie dat de buisjes soms op 1 pootje leunen ipv 2 dat doet me twijfelen of dat geen kwaad kan voor keramiek maar denk dat dit een mooie deal is geweest, meteen gietijzer half rooster besteld voor erop hebben we bastard complete nu😄Mollos_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:21:
Dat kan geen kwaad, de originele leunt ook daar op het keramiek.[Afbeelding]
Ja, de echte zal waarschijnlijk iets 'rechter' zijn dan de originele. Dat is ook iets wat mij opvalt bij Bastard t.o.v. aftermarket of C-merk. Het staal van een originele Bastard lijkt net wat dikker en steviger te zijn.Jthem schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 13:32:
[...]
Thnx zie dat de buisjes soms op 1 pootje leunen ipv 2 dat doet me twijfelen of dat geen kwaad kan voor keramiek maar denk dat dit een mooie deal is geweest, meteen gietijzer half rooster besteld voor erop hebben we bastard complete nu😄
Hopelijk kan dit geen kwaad, net de bastard gietrooster besteld en een aszuiger.Mollos_ schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 14:42:
[...]
Ja, de echte zal waarschijnlijk iets 'rechter' zijn dan de originele. Dat is ook iets wat mij opvalt bij Bastard t.o.v. aftermarket of C-merk. Het staal van een originele Bastard lijkt net wat dikker en steviger te zijn.
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/OZKT0axwB4PVZGvSl7Lm7g9A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jQcw63Yx5ifLgx7ecMdwy16J.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xeCFYJ6V4gi8SEueBTwQpedo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BmTdvnzLSUQg5GkXvtadsScY.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/63Gjk3b4kj9vlemomBPouq7h.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LvsRsaMyDLC9s3iuoAkJU5R2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/97v9i2WJ0FrGRK7qeSuC73Sf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MsZGc6qhWIQhSvPIJpHKJl9B.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/gvvIqEMCvUYn3MIzpDs4iKwf.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/SJSwOE3HCo1N0vC9FnWGeXA9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Igo3GAgYJTVDjPUsCGIDWG6W.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/l7RvczfF7U3jI5kEr6mKBnh3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zRxt7BZ0h897UGdCGUwiklLc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/GOMgJywQyPqjtiiuffvhBqNy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jgqxGgVnf63oXAY3Yiis3D5d.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZAqQf1u8YokHstjSUJwt9Jgz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gxf2FdN5JTc0FCtcugOKl0mZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kq0DnTtRSdHyznppGOpQ2Rkg.jpg?f=fotoalbum_large)