Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 360 361 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Gisteren spareribs op de kamado volledig verpest en snap de volgende ochtend eigenlijk nog niet wat er mis is gegaan.

Heb 2 dikbevleesde ribben van de Hanos (850gr. per stuk), voorbereid en gemaakt volgens dit recept: https://www.biggreenegg.eu/nl/inspiratie/recepten/spareribs-snelle-methode

Precies aan het recept gehouden qua tijden en temperatuur maar na het uitpakken en laatste keer aflakken en afgrillen merkte ik al dat de buitenkant wel erg zwart was. Kan natuurlijk aan de rub liggen maar daarna bij het snijden bleek dat ze echt zwaar overcooked waren, tegen het verkoolde aan.

Nu maak ik vrij regelmatig ribs op de kamado maar meestal iberico die gewoon 2 uur indirect kunnen en niet 3-2-1 methode of een variant daar van. Deze ribs van gisteren waren zo overdone dat het lijkt alsof mijn dome termometer stuk is of dat ze een uur korter hadden gemoeten maar dat lijkt mij stug.

Ga vandaag de termometer maar een los halen en testen/calibreren, verkoolde ribs na 3 uur wachten gisteren was wel teleurstellend.. ;(

Edit zojuist de dome termometer losgehaald en schoongemaakt. Getest in een bekertje met kokend water en de temperatuur komt niet boven de 50 graden. Dat verklaart een hoop!

[ Voor 7% gewijzigd door Grimmie187 op 10-05-2026 09:16 ]

Pagina: 1 ... 360 361 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism