franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Tevens met groot succes brisket taco's gemaakt, en harde broodjes met brisket, barbecuesaus en wat gepekelde dingen (wortel, ui, coleslaw).Technofreakz schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:03:
[...]
Volgende dag door een flinke pan chili
Ik vond deze wel leuk:
YouTube: Stop Believing These BBQ Myths (The Brutally Honest BBQ Breakdown)
YouTube: Stop Believing These BBQ Myths (The Brutally Honest BBQ Breakdown)
Heb het geprobeerd, maar kwam er niet doorheen, ook niet met skippen helaas. 
Vanavond weer barbecuen, ben te gast. Benieuwd, het kon wel eens vochtig worden buiten heb ik begrepen.
Vanavond weer barbecuen, ben te gast. Benieuwd, het kon wel eens vochtig worden buiten heb ik begrepen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lunchgerecht: Ik vind het leuk als “seizoensafsluiter” komend weekend nog vlees , steak op de Bastard te bereiden. Gecombineerde met rode wijn en lunch.
Denk zelf aan een Bavette , maar ben beginnend . Welk vlees of steak zouden jullie hiervoor aanraden ?
Tips welkom. Heb een Bastard compact .
Denk zelf aan een Bavette , maar ben beginnend . Welk vlees of steak zouden jullie hiervoor aanraden ?
Skirt steak, paar minuten direct grillen, dun haaks op de draad snijden, lekker op brood of in een wrap.MaStar schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:11:
Lunchgerecht: Ik vind het leuk als “seizoensafsluiter” komend weekend nog vlees , steak op de Bastard te bereiden. Gecombineerde met rode wijn en lunch.
Lekkere lunch hoor.
Kunt u dat eens toelichten?MaStar schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:11:
“seizoensafsluiter”

zeker, zeker
Kleine nuance , zou eigenlijk een mooi stuk vlees willen die wat langer op de Bastard moet garen. Dus slow cooking . Met aardappeltjes ?ASS-Ware schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:16:
[...]
Skirt steak, paar minuten direct grillen, dun haaks op de draad snijden, lekker op brood of in een wrap.
Lekkere lunch hoor.
Picanha aan het spit. Pannetje aardappeltjes eronder?
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik heb alleen geen spit .Dennis1812 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:25:
Picanha aan het spit. Pannetje aardappeltjes eronder?
Een rosbief, een ribeye roast, een oerhammetje.MaStar schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:51:
[...]
Kleine nuance , zou eigenlijk een mooi stuk vlees willen die wat langer op de Bastard moet garen. Dus slow cooking . Met aardappeltjes ?
[ Voor 8% gewijzigd door ASS-Ware op 04-10-2025 12:07 ]
Ik leg hem doorgaans plat en draai af en toe met de tang of handschoen. Heb je in principe geen rotisserie voor nodigfranssie schreef op maandag 29 september 2025 @ 21:12:
@Asyl Die koker met die paprika en champignon, liet je die zo staan bij het vuur of heb je iets van een rotisserie?
Beenham. Pulled pork. Beef ribs. Picanha (zonder spit).MaStar schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:51:
[...]
Kleine nuance , zou eigenlijk een mooi stuk vlees willen die wat langer op de Bastard moet garen. Dus slow cooking . Met aardappeltjes ?
Zonder spit. Zoiets: https://bbq-helden.nl/hoe-barbecue-picanha/ of https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/picanha-recept/
Vandaag eens een ribeye zonder sear.
Een andere subscriber op dit topic zei al eens dat hij daar mee was gestopt, dus ik probeer het ook eens.
Het vlees.
:strip_exif()/f/image/DgBthUTaoDnskZEotJ2SHPHK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FJnWKjBIzaojenJQcUwXiUq3.jpg?f=fotoalbum_large)
Schoonmaken.
:strip_exif()/f/image/bNXq14yxJ9DI7qALE0PpyfmU.jpg?f=fotoalbum_large)
PeZo rondom.
:strip_exif()/f/image/BW55p08PsENJNVGJr5z39Fgw.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de BBQ.
:strip_exif()/f/image/esMqRDK5aPDbkD7Qd6oSRPoG.jpg?f=fotoalbum_large)
BBQ op 150C.
:strip_exif()/f/image/LHR9gj2nSpx2CdxYcS72UjI8.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 1 uur en 20 min was de kern 52C.
:strip_exif()/f/image/djuiyx4WYAFTEXo91Akp6Wk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Laten rusten en aansnijden maar.
:strip_exif()/f/image/1fu4jmvAq9evU80xaKprkveK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oTjRiR97PEDNeDg6eTnJ3PlS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hHZShPL6pZR1rzW7DqTMWVM6.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bordje.
:strip_exif()/f/image/gP7543ohBfG06KC92ByKD8kJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Super lekker en mals en ik mis de sear helemaal niet.
Een andere subscriber op dit topic zei al eens dat hij daar mee was gestopt, dus ik probeer het ook eens.
Het vlees.
:strip_exif()/f/image/DgBthUTaoDnskZEotJ2SHPHK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FJnWKjBIzaojenJQcUwXiUq3.jpg?f=fotoalbum_large)
Schoonmaken.
:strip_exif()/f/image/bNXq14yxJ9DI7qALE0PpyfmU.jpg?f=fotoalbum_large)
PeZo rondom.
:strip_exif()/f/image/BW55p08PsENJNVGJr5z39Fgw.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de BBQ.
:strip_exif()/f/image/esMqRDK5aPDbkD7Qd6oSRPoG.jpg?f=fotoalbum_large)
BBQ op 150C.
:strip_exif()/f/image/LHR9gj2nSpx2CdxYcS72UjI8.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 1 uur en 20 min was de kern 52C.
:strip_exif()/f/image/djuiyx4WYAFTEXo91Akp6Wk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Laten rusten en aansnijden maar.
:strip_exif()/f/image/1fu4jmvAq9evU80xaKprkveK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oTjRiR97PEDNeDg6eTnJ3PlS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hHZShPL6pZR1rzW7DqTMWVM6.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bordje.
:strip_exif()/f/image/gP7543ohBfG06KC92ByKD8kJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Super lekker en mals en ik mis de sear helemaal niet.
Top ! Doen jullie hier een rub op de Picanha, of alleen wat zout ?
Zout op de vetkap, peper en zout op het vlees.MaStar schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 07:06:
[...]
Ik een rub. Is maar wat je zelf lekker vindt. Een rub met koffie kan erg lekker zijn...MaStar schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 07:06:
[...]
Picanha wissel ik af. Soms alleen pezo.
Maar zeker als hij aan het spit gaat vind ik een rub met een pitje. Beetje Braziliaans achtig Mexicaans ook wel heel lekker. Evt idd met wat koffie erbij.
Vooral nooit constant hetzelfde doen. Afwisseling is key.
Maar zeker als hij aan het spit gaat vind ik een rub met een pitje. Beetje Braziliaans achtig Mexicaans ook wel heel lekker. Evt idd met wat koffie erbij.
Vooral nooit constant hetzelfde doen. Afwisseling is key.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism