Zie boven... Twee minuten in de oven conform instructies op de verpakking.Technofreakz schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:33:
[...]
Heb jij die broodjes ook eerst even geroosterd?
Ik snij ze altijd door en bak ze even in de pan om net als bij de Mac een bruine binnenkant te krijgen… Waardoor ze meestal wel te happen zijn, maar nooit geweldig. Een wit kadetje doet het ook wel goed.MikeyMan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:42:
[...]
Zie boven... Twee minuten in de oven conform instructies op de verpakking.
2 minuten is sowieso te kort
Verpakking klopt zelden.
Minuut of 4-5 zeker.
Verpakking klopt zelden.
Minuut of 4-5 zeker.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Al die moete voor dat lekkere vlees om het dan te eten in iets dat nauwelijks een broodje genoemd kan worden?
Als er geen goede bakker in de buurt is, kijk eens wat er in de afdeling versgebakken van je supermarkt voor broodjes liggen. Dat is, ook al zijn het geen "hamburgerbroodjes", toch veel lekkerder?
Als er geen goede bakker in de buurt is, kijk eens wat er in de afdeling versgebakken van je supermarkt voor broodjes liggen. Dat is, ook al zijn het geen "hamburgerbroodjes", toch veel lekkerder?
[ Voor 10% gewijzigd door AnonymousGerbil op 26-10-2025 16:08 ]
Ik haal gewoon wat ik kan krijgen met sesam erop. Meeste bakkers hebben wel iets van sesambollen. Opensnijden en even roosteren en dat is helemaal prima. Maar in feite is alles beter dan die lang houdbare hamburgerbroodjes uit de supermarkt.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ach ja... Het is een leerproces. Het gehakt had ook mis kunnen gaan. Bij het verse schap hebben ze alleen harde broodjes. En in alle eerlijkheid vind ik dat ook niet passen..AnonymousGerbil schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 16:04:
Al die moete voor dat lekkere vlees om het dan te eten in iets dat nauwelijks een broodje genoemd kan worden?
Probeer de broodjes die ik heb wel een keer apart. Misschien is er iets van te maken. Anders naar de bakker voor sesam bollen.
Zelf broodjes maken vind ik geen goed idee.
Vandaag eens goed gevloekt in de kerk, ik heb MOINK balls gemaakt maar week op 3 punten af van het originele Noskos recept.
Ten eerste gebruikte ik vandaag half om half gehakt, omdat ik ze met rundergehakt iets te droog vind.
Ten tweede ging ik op een BBQ temperatuur werken van 150C ipv 120C, om het ontbijtspek iets knapperiger te maken.
Ten derde heb ik er tijdens de BBQ sessie geen saus op gedaan, omdat het openen en open houden van het deksel bij lagere buitentemperaturen vaak leidt tot zakken van BBQ en vleestemperatuur.
Ingredienten.
:strip_exif()/f/image/riHpRr8EDo6FXPfnOhTTuZSJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Balletjes.
:strip_exif()/f/image/TsuvyjRTsqsCl3L8qMoL1G2X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Q0yZuvvV98dHnP3z7Wl7FSD.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de BBQ.
:strip_exif()/f/image/yznNpze7TdC3aE3xLVOabsJH.jpg?f=fotoalbum_large)
Zodra de meesten op kern 70C zaten mochten ze er af.
Tijdens het rusten kwam de rest ook wel op temperatuur.
:strip_exif()/f/image/WOgyFaHMOPKkWwcVsQFXYK6m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6yeCZdVhW3rGYfgvKyUE9GJg.jpg?f=fotoalbum_large)
En lekker eten.
:strip_exif()/f/image/VGOPXWFI0hVjUYGn2doLhAkp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond ze zo echt heel veel lekkerder dan met het originele recept en de rest van het gezin ook.
Ten eerste gebruikte ik vandaag half om half gehakt, omdat ik ze met rundergehakt iets te droog vind.
Ten tweede ging ik op een BBQ temperatuur werken van 150C ipv 120C, om het ontbijtspek iets knapperiger te maken.
Ten derde heb ik er tijdens de BBQ sessie geen saus op gedaan, omdat het openen en open houden van het deksel bij lagere buitentemperaturen vaak leidt tot zakken van BBQ en vleestemperatuur.
Ingredienten.
:strip_exif()/f/image/riHpRr8EDo6FXPfnOhTTuZSJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Balletjes.
:strip_exif()/f/image/TsuvyjRTsqsCl3L8qMoL1G2X.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4Q0yZuvvV98dHnP3z7Wl7FSD.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de BBQ.
:strip_exif()/f/image/yznNpze7TdC3aE3xLVOabsJH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WOgyFaHMOPKkWwcVsQFXYK6m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6yeCZdVhW3rGYfgvKyUE9GJg.jpg?f=fotoalbum_large)
En lekker eten.
:strip_exif()/f/image/VGOPXWFI0hVjUYGn2doLhAkp.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vond ze zo echt heel veel lekkerder dan met het originele recept en de rest van het gezin ook.
Heb zelf ook een MUM, en dat gehaktmolentje werkt prima!Gonadan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:13:
Waarom staat er op je vleeswolf dat je er niet naar mag wijzen?
Zit ook nog altijd te denken om zo'n ding te halen, voor een paar tientjes kan ik die nog krijgen voor mijn oude keukenmachine. Dat is echter een Bosch MUM van tig jaar oud met allerlei accessoires. Werkt op zich goed, maar is qua bouwkwaliteit en materialen ook niet de echte top. Op zich zou ik dat nog wel eens willen upgraden, maar aan de andere kant heb ik ook niet écht iets te klagen en voelt het ook weer een beetje zonde.
Maar zelf gehakt, burgers, worst, etc. maken lijkt mij wel erg tof.
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Persoonlijk vind ik de laatste stap nog wel het meest vloekenASS-Ware schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 21:30:
Vandaag eens goed gevloekt in de kerk, ik heb MOINK balls gemaakt maar week op 3 punten af van het originele Noskos recept.
Ingredienten.
[Afbeelding]
Balletjes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Op de BBQ.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En lekker eten.
[Afbeelding]
Juist die sticky vingers structuur van de gekarameliseerde saus vind ik het lekkerst van de moink bal.
Zo maak ik ze zelf soms met van die kant en klare balletjes van de supermarkt. Door de rub en saus kan je de smaak van de bal prima maskeren
Ik heb exact dezelfde scheur gehad in mijn Bastard. Ze hebben gewoon een nieuwe opgestuurdMikeyMan schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 10:56:
Gisteren mn gehaktmolen eens uitgeprobeerd om hamburgers te maken. Uruguayaanse Ribeye gebruikt. Voor een eerste keer even zonder poespas, dus helemaal puur. Werkte eigenlijk boven verwachting. Kinderen een burger van 60gram. Volwassenen 120 gram. Volgende keer toch maar een beetje zout en peper er doorheen.
[Afbeelding]
Had de 'luxe' hamburgerbroodjes van de AH, maar die waren eerlijk gezegd niet te vreten. Droog, kruimelig. Dat doen we niet meer.
Wat wel minder is, kwam erachter dat de onderste binnenring van de bbq een horizontale breuk heeft. Eens kijken of we dat opgelost krijgen met bastard.
[Afbeelding]
Eens hoor, maar de droge structuure en wat slappe spek vind ik ook wat minder. Toch op het laatst nog even kwasten zou denk ik het geheel afmaken.Togi schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:29:
[...]
Persoonlijk vind ik de laatste stap nog wel het meest vloeken
Juist die sticky vingers structuur van de gekarameliseerde saus vind ik het lekkerst van de moink bal.
Zo maak ik ze zelf soms met van die kant en klare balletjes van de supermarkt. Door de rub en saus kan je de smaak van de bal prima maskeren
Zoiets wil ik binnenkort ook eens proberen. Heb je een receptje?Bauke87 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:40:
Met het huidige weer hadden we weer eens trek in wat stoofvless. Het vlees eerst een uur laten roken op +- 90 graden, de uien 30 min laten roken. Daarna +- 4 uur laten pruttelen in de dutch oven met runderbouillon en bokbier.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Keep it calm...en lek mig de zuk
Ik zou graag eens een beenham van scratch af aan maken, dus eens even inlezen.
Iemand ervaring hiermee, en adviezen over welk vlees te gebruiken?
Bij BBQuality zie ik een speenvarkenham van 2,5 kilo voor 60 euro,
Bij Aalvink zie ik een beenham met bot van 4 kilo voor 47,99
Dat scheelt aanzienlijk in prijs.
Voor wie het zelf al eens gemaakt heeft: welk stuk vlees heb je toen waar gehaald?
Voor de bereiding zou ik de eerste keer redelijk naturel willen gaan: een paar dagen pekelen en daarna roken.
Voor wie het zelf al eens gemaakt heeft: welk stuk vlees heb je toen waar gehaald?
Voor de bereiding zou ik de eerste keer redelijk naturel willen gaan: een paar dagen pekelen en daarna roken.
Tijd voor een nieuwe sig..
Speenvarken ham was bij mij een heel groot succes.Koffie schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 16:45:
Ik zou graag eens een beenham van scratch af aan maken, dus eens even inlezen.

(mid cook)
[ Voor 6% gewijzigd door Jaspervl op 27-10-2025 17:48 ]
Ik heb het volgende recept gevolgd. Ik had het recept aangepast naar 3 personen (had 600 gram vlees), alleen kookte het na twee uur droog. Uiteindelijk 2 biertjes gebruikt. (Met dank aan de buurman die nog voorraad had.)kromme schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 15:12:
[...]
Zoiets wil ik binnenkort ook eens proberen. Heb je een receptje?
https://bbq-junkie.nl/bbq-recepten/gerookt-stoofvlees/
Duitse harde broodjes en die heel even op de bbq toasten vóór het opserveren is mijn favoriet. Tweede keuze is afbakbroodjes bakken.Avalaxy schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:09:
[...]
Jammer dat die zo crap zijn inderdaad. Is helemaal niks "luxe" aan. Is wel heel erg gericht op het kiloknaller publiek. Gore, smaakloze, zielloze bagger. Helaas ken ik geen goede bakker waar ze hamburgerbroodjes verkopen. De lokale bakkers hier verkopen het allemaal nietIk heb een keer geprobeerd ze maar zelf te bakken, maar dat vond ik wel erg veel werk.
Die AH hamburgerbroodjes zijn echt vreselijk ja, maar is al heel lang zo dus blijkbaar is er toch een markt voor.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik vind harde broodjes niks voor een burger.
Een goed brioche broodje het liefste. Sesam is leuk maar geen must voor mij.
Ziet er super uit! Nog tips?Jaspervl schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:47:
[...]
Speenvarken ham was bij mij een heel groot succes.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(mid cook)
Idd brioche broodjes zijn het lekkerste. Hanos/Sligro heeft prima brioche broodjes in de vriezer liggen. Moet je vaak wel meteen een doos van25 ofzo kopen, maar da's een kwestie van ruimte maken in je vriezer.Dennis1812 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 19:58:
Ik vind harde broodjes niks voor een burger.
Vriezer ruimte blijft een ding...Koffie schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:20:
[...]
Idd brioche broodjes zijn het lekkerste. Hanos/Sligro heeft prima brioche broodjes in de vriezer liggen. Moet je vaak wel meteen een doos van25 ofzo kopen, maar da's een kwestie van ruimte maken in je vriezer.
Toch een Amerikaanse koelkast kopen met vriezer deur en een extra Vries kist.
En een groter huis..
Of heeeel veeel hamburgers in 1 keer etenDennis1812 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:23:
[...]
Vriezer ruimte blijft een ding...
En een groter huis..
Meestal 1 per persoon. Dus 4 broodjes. Soms naar 3 als de kinderen een broodje delen..
Dus dat gaat voor normaal gebruik niet op helaas.
Lindenhof kon je ze vroeger per 4 bestellen. Die waren ook echt goddelijk. Zo goed voor mijn portomonnee dat de webshop gestopt is. Maar zo jammer. Want de producten waren wel van echt hoge kwaliteit.
Nu kan je 1x per jaar beperkt assortiment met kerst bestellen, toch jammer.
Lindenhof kon je ze vroeger per 4 bestellen. Die waren ook echt goddelijk. Zo goed voor mijn portomonnee dat de webshop gestopt is. Maar zo jammer. Want de producten waren wel van echt hoge kwaliteit.
Je brengt me op een idee... Crisp heeft goede diepvries broodjes. En zie dat ze ook hamburger en brioche bollen hebben. Per 4/2. Eens bestellen maar.Dennis1812 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:32:
Meestal 1 per persoon. Dus 4 broodjes. Soms naar 3 als de kinderen een broodje delen..
Edit: brioche bollen blijkbaar van bijenkorf, uit de vriezer.
De gewone burger bollen en de mini bollen worden niet ingevroren geleverd. Maar das zo opgelost natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 27-10-2025 20:38 ]
Precies dit heb ikDennis1812 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 20:23:
[...]
Vriezer ruimte blijft een ding...
En een groter huis..
Vooral die vrieskist is ideaal met dozen van Makro en Sligro. Kan ik gewoon in zijn geheel erin zetten, toch ruimte zat. Staat hier op zolder naast de wasmachine.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Die zijn doorgaans wel goed te doen maar ligt hier bij de XL alleen in het zomerseizoen.Dennis1812 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:50:
[...]
Wel ingesmeerd met boter en even getoast?
[Afbeelding]
Die liggen hier soms bij de appie. Die zijn wel oke.
Ook in een peper of chili variant meen ik.
Een echt goed broodje is lastig verkrijgbaar.
Die Brioche Style broodjes van de Jumbo zijn ietsje beter dan die “luxe” van de AH.
Het beste wat ik in zo’n cellofaantje heb kunnen krijgen waren deze:
https://www.delhaize.be/n...ur/p/F2023052400121150000
Die had ik bij de Carrefour in Lommel maar ik weet niet of ze in NL te krijgen zijn.
Sommige burgerrestaurants hebben wel echt goede buns ook soms niet uit hun eigen keuken. Ben wel benieuwd waar zij die halen.
Zelf gemaakt heb ik ze ook wel eens brioche stijl gedaan. Toplekker maar een burger is toch ook een stuk gemak en snel klaar.
Adjust non olet, plerumque...
Mijn aantekeningen :
sucking pork leg. 3.3kg 6h@130 kamado. core target 72C. finished with paint stripper. fantastic.
2.6 kg same time, 130-107C. Fantastic.
Verder simpel gehouden met pezo
(Ik gebruik een verfafbrander om de zwoerd te poffen)
[ Voor 7% gewijzigd door Jaspervl op 28-10-2025 08:11 ]
De Dekamarkt heeft deze standaard in het assortiment. Met sesamzaadjes en naturel. Ik gebruik deze altijd.Dennis1812 schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 12:50:
[...]
[Afbeelding]
Die liggen hier soms bij de appie. Die zijn wel oke.
Wel even toasten anders zijn ze inderdaad droog.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Verse witte bollen van een goede bakker en even kort op de grill.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tegenwoordig zijn patato buns helemaal hip, beetje brioche stijl. Ook leuk om zelf een meer te maken, valt best mee hoeveel moeite het is
Überhaupt is brood bakken weinig moeite als je maar in de buurt blijft. En zoveel lekkerder. Een simpele hamburger wordt echt een feestmaal op een eigengebakken briochebroodje
GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti
Ik heb een 2,5kg stuk procureur zonder been in de vriezer liggen. Ik zou deze graag zaterdag willen bereiden om pulled pork te maken. Gaat dat lukken, in jullie ervaring, met voldoende tijd om te ontdooien, in de rub te zetten etc.?
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Jahoor. Nu er uit halen, morgenavond in de rub zetten, zaterdag op de q. Ik heb wel eens een procureur er op gehad die nog onder 0 zat met de kerntemperatuur. Ging prima. Wel even rekening houden met de extra tijd danSlappyjoez schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:46:
Ik heb een 2,5kg stuk procureur zonder been in de vriezer liggen. Ik zou deze graag zaterdag willen bereiden om pulled pork te maken. Gaat dat lukken, in jullie ervaring, met voldoende tijd om te ontdooien, in de rub te zetten etc.?
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Kan zeker. Ontdooit wel verder op de q evt. Maar nu eruit kan je iig rubben en evt lelijke stukjes wegsnijden indien nodig.Slappyjoez schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:46:
Mocht je vergeten eruit te halen. In een emmer koud water leggen. Dan is het zo ontdooit (wel vacuüm of in een waterdichte ziplock Zak uiteraard)
Dat is een tip die vaak heel goed werkt.
Dat is een tip die vaak heel goed werkt.
Ik dacht nog een pot porchetta rub te hebben staan. Toch niet.
Nu maar buikspek gekruid met soort van porchetta kruiding alleen net anders.
Iemand tips voor een goede rub? De pot die ik voorheen had was volgens mij van de winkel van @Koffie . Maar ik kan hem niet meer vinden.
Iemand tips voor een goede rub? De pot die ik voorheen had was volgens mij van de winkel van @Koffie . Maar ik kan hem niet meer vinden.
Klopt, we hebben moeten snijden in ons assortiment omdat we anders te lang met te grote hoeveelheden voorraad zaten - met risico dat de THT voorbij was.Dennis1812 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 16:13:
Ik dacht nog een pot porchetta rub te hebben staan. Toch niet.
Als je heeeeel graag wil heb ik nog wel 1 potje met fatsoenlijke tht voor je te koop, maar weet niet of je de kosten + verzendkosten het waard vind.
Dit ^^robkrekel schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 10:48:
[...]
Jahoor. Nu er uit halen, morgenavond in de rub zetten, zaterdag op de q. Ik heb wel eens een procureur er op gehad die nog onder 0 zat met de kerntemperatuur. Ging prima. Wel even rekening houden met de extra tijd dan
Sterker nog, met 0 in de kern heb je langere periode om meer rook op te pakken.
Laatst kwam de familie op visite, 8p.
Daarvoor de BBQ weer eens aangestoken.
Koffie met upside down perzik taart.
Voorafje: Buikspek burnt ends
Hoofdgerecht: Spareribs met coleslaw en cornbread
BBQ lag aardig vol zoals je kunt zien. cornbread en de skillet paste toch net niet tegelijkertijd, gelukkig bracht het IKEA rekje uitkomst
Spareribs in een verkorte 3-2-1 gemaakt (iets hogere temp), kwam perfect clean off the bone van de BBQ
:strip_exif()/f/image/jj9oUicBJDgq0ac90SnzqSbR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WKGkS3LzHQzf6hiAFWlwCZ75.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ixYcYfDRj6CHGnRHmFqoiOmB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ri9BL5jfdni7uPxZzOi2hvsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarvoor de BBQ weer eens aangestoken.
Koffie met upside down perzik taart.
Voorafje: Buikspek burnt ends
Hoofdgerecht: Spareribs met coleslaw en cornbread
BBQ lag aardig vol zoals je kunt zien. cornbread en de skillet paste toch net niet tegelijkertijd, gelukkig bracht het IKEA rekje uitkomst
Spareribs in een verkorte 3-2-1 gemaakt (iets hogere temp), kwam perfect clean off the bone van de BBQ
:strip_exif()/f/image/jj9oUicBJDgq0ac90SnzqSbR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WKGkS3LzHQzf6hiAFWlwCZ75.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ixYcYfDRj6CHGnRHmFqoiOmB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ri9BL5jfdni7uPxZzOi2hvsZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanavond een leuke winter bbq workshop gevolgd in St. Oedenrode. Ze hadden een hoop BGE's staan, maar ook een grote braai aangestoken. Leuke nieuwe recepten en toffe technieken gezien, en natuurlijk heerlijk gegeten. Herten stoofpot met pure chocola is een aanrader! 
:strip_exif()/f/image/35GZsHQa2Y7UD83cpsjGyPwt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/35GZsHQa2Y7UD83cpsjGyPwt.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 58% gewijzigd door Esumontere op 31-10-2025 23:01 ]
Ik heb bij die club vorig jaar hun BBQ weekend gedaan met overnachtingen. Aanrader...Esumontere schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:59:
Vanavond een leuke winter bbq workshop gevolgd in St. Oedenrode. Ze hadden een hoop BGE's staan, maar ook een grote braai aangestoken. Leuke nieuwe recepten en toffe technieken gezien, en natuurlijk heerlijk gegeten. Herten stoofpot met pure chocola is een aanrader!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vandaag een beenhammetje van 1KG.
Eerst een laagje mosterd en daarna wat Noskos The Pulled Pork er op.
Folie er omheen en 2 uur de koelkast in.
:strip_exif()/f/image/W6hjelnxrBsqkCLiEWVXNWok.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JnOYLb6JVevj8xe6s5RL7Pcp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xWwYYkyyUrwynJSx8fmxJEv7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dMVUiqEz4lKVeB7YE6RUri9O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ejfsTZG7pBP6duyqfVo1JMaF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de glace maken.
Mosterd, agave siroop en wat sap.
:strip_exif()/f/image/tkQotfMBTgSny0qyzLh1bzcU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qKGA7EAlD3hQ6kiDaU0Q5Bib.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de saus.
Mosterd, agave siroop en mayo.
:strip_exif()/f/image/4NZfwkmRFQnAYphOTHsp3ieN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qSg6yyUUyr3aWaVWAf7jMRYk.jpg?f=fotoalbum_large)
De aardappelen.
:strip_exif()/f/image/9yxPssCCCsspeOrq1Q6z2R1L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ueK5SO2BffQdCXsRjXRbzyqK.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles op de BBQ.
:strip_exif()/f/image/qbrgzzGsC4ZgJag2lWVHfVaN.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst roken met een chunk eiken.
Na 15 min was het rookhout op, daarna naar 150C.
:strip_exif()/f/image/Wv4KXwBoNKGjdWBLAD6BL6DJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Na een uur, kern 32C, de glace er op.
Dit herhaald bij 75, 90 en 105 minuten.
:strip_exif()/f/image/jGuTQR7ewoXxqtbZN90VKK3R.jpg?f=fotoalbum_large)
Door tot een kern van 60C (2 uur 20 min) en laten rusten.
:strip_exif()/f/image/ENpoyuh3MfLU4nOYgbRf2v2e.jpg?f=fotoalbum_large)
Aansnijden maar.
:strip_exif()/f/image/rjBAxPIPCmufnhI0iTJI275m.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bordje.
:strip_exif()/f/image/DleQN8TsWzVxEDpufL1Vhpz6.jpg?f=fotoalbum_large)
Super, echt heerlijk gegeten.
Eerst een laagje mosterd en daarna wat Noskos The Pulled Pork er op.
Folie er omheen en 2 uur de koelkast in.
:strip_exif()/f/image/W6hjelnxrBsqkCLiEWVXNWok.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JnOYLb6JVevj8xe6s5RL7Pcp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xWwYYkyyUrwynJSx8fmxJEv7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dMVUiqEz4lKVeB7YE6RUri9O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ejfsTZG7pBP6duyqfVo1JMaF.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de glace maken.
Mosterd, agave siroop en wat sap.
:strip_exif()/f/image/tkQotfMBTgSny0qyzLh1bzcU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qKGA7EAlD3hQ6kiDaU0Q5Bib.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de saus.
Mosterd, agave siroop en mayo.
:strip_exif()/f/image/4NZfwkmRFQnAYphOTHsp3ieN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qSg6yyUUyr3aWaVWAf7jMRYk.jpg?f=fotoalbum_large)
De aardappelen.
:strip_exif()/f/image/9yxPssCCCsspeOrq1Q6z2R1L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ueK5SO2BffQdCXsRjXRbzyqK.jpg?f=fotoalbum_large)
Alles op de BBQ.
:strip_exif()/f/image/qbrgzzGsC4ZgJag2lWVHfVaN.jpg?f=fotoalbum_large)
Eerst roken met een chunk eiken.
Na 15 min was het rookhout op, daarna naar 150C.
:strip_exif()/f/image/Wv4KXwBoNKGjdWBLAD6BL6DJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Na een uur, kern 32C, de glace er op.
Dit herhaald bij 75, 90 en 105 minuten.
:strip_exif()/f/image/jGuTQR7ewoXxqtbZN90VKK3R.jpg?f=fotoalbum_large)
Door tot een kern van 60C (2 uur 20 min) en laten rusten.
:strip_exif()/f/image/ENpoyuh3MfLU4nOYgbRf2v2e.jpg?f=fotoalbum_large)
Aansnijden maar.
:strip_exif()/f/image/rjBAxPIPCmufnhI0iTJI275m.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bordje.
:strip_exif()/f/image/DleQN8TsWzVxEDpufL1Vhpz6.jpg?f=fotoalbum_large)
Super, echt heerlijk gegeten.
Hoe maak je ze dan klaar op de kamado ? Indirect met platesetter ?ASS-Ware schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 23:02:
Ik weet niet waarom, maar op de kamado krijg ik ze nooit zo lekker.
https://fgheysels.github.io/
Indirect met platesetter.whoami schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 22:33:
[...]
Hoe maak je ze dan klaar op de kamado ? Indirect met platesetter ?
Aangestoken in het centrum, rooster laag, geen platesetter, kippenbouten om het centrum heen.
Aangestoken in het centrum, rooster hoog, geen platesetter, kippenbouten om het centrum heen.
Dit weekend eerste poging om grillworst te maken. Leerzaam proces wel...
Was een beetje last minute idee, uit verveling, dus vijf voor vijf naar de slager. Die niet vele meer had klaar liggen. Ook geen tijd meer om het verder uit te zoeken, dus huiswaarts gegaan met alleen speklappen.
Gehakt draaien ging op zich prima. Goede tip ook om de kaas nog even in de vriezer te leggen.
Maakt de blokjes een stuk makkelijker.
Vervolgens (te dik) in de folie gerold en in de stoomoven voorgegaard. Dat gaat natuurlijk makkelijk, maar bleek wel dat er teveel kaas in zat, wat samen met de speklappen voor een hoop vet-vocht zorgde. Die uiteraard in de afvoer van m'n stoomoven gelopen is. En vervolgens gestold. Dus die deed het vanmorgen niet meer.
De voorgegaarde worsten uiteindelijk de vriezer in gegooid, omdat ik gisteravond geen zin meer had om de bbq op te stoken. Volgend weekend maar proberen.
Benieuwd hoe het eruit komt, gok dat het niet top wordt
Volgende keer maar een beetje beter voorbereiden en procureur met buikspek doen. En kunstdarm halen.
Vorige week ontdekt dat de firebox van m'n bastard kapot is. Bastard wil zonder gezeur een nieuwe sturen. Maar hebben het over een levertijd van 4 a 5 maanden
Was een beetje last minute idee, uit verveling, dus vijf voor vijf naar de slager. Die niet vele meer had klaar liggen. Ook geen tijd meer om het verder uit te zoeken, dus huiswaarts gegaan met alleen speklappen.
Gehakt draaien ging op zich prima. Goede tip ook om de kaas nog even in de vriezer te leggen.
Maakt de blokjes een stuk makkelijker.
Vervolgens (te dik) in de folie gerold en in de stoomoven voorgegaard. Dat gaat natuurlijk makkelijk, maar bleek wel dat er teveel kaas in zat, wat samen met de speklappen voor een hoop vet-vocht zorgde. Die uiteraard in de afvoer van m'n stoomoven gelopen is. En vervolgens gestold. Dus die deed het vanmorgen niet meer.
De voorgegaarde worsten uiteindelijk de vriezer in gegooid, omdat ik gisteravond geen zin meer had om de bbq op te stoken. Volgend weekend maar proberen.
Benieuwd hoe het eruit komt, gok dat het niet top wordt
Volgende keer maar een beetje beter voorbereiden en procureur met buikspek doen. En kunstdarm halen.
Vorige week ontdekt dat de firebox van m'n bastard kapot is. Bastard wil zonder gezeur een nieuwe sturen. Maar hebben het over een levertijd van 4 a 5 maanden
Iemand een adres al dan niet online waar goed prijs/kwaliteit rundvlees gekocht kan worden?
Mijn huidige standaard waar ik koop; Makro/sligro.
Wat koop ik daar?
Bavet ca 30euro per kg inc btw
picanha ca 35euro per kg inc btw
De prijzen zijn voor mij prima ik heb alleen geen zin om 2uur kwijt te zijn aan bezoekje makro/sligro.
Wat maak ik ermee;
Fajita’s/tacos
Spitje
Tips?
Wat koop ik daar?
De prijzen zijn voor mij prima ik heb alleen geen zin om 2uur kwijt te zijn aan bezoekje makro/sligro.
Wat maak ik ermee;
Fajita’s/tacos
Spitje
Tips?
@BaBoK
Lokaal zou ik zeggen zoek een goede slager, of een boer die zijn eigen vlees verkoopt. Een specifieke regio aangeven zou voor ons wel helpen bij het geven van tips.
Online winkels en ervaringen kan je zelf wel vinden met de zoekfunctie van tweakers of anders.
Lokaal zou ik zeggen zoek een goede slager, of een boer die zijn eigen vlees verkoopt. Een specifieke regio aangeven zou voor ons wel helpen bij het geven van tips.
Online winkels en ervaringen kan je zelf wel vinden met de zoekfunctie van tweakers of anders.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een boerderijwinkel om de hoek (Barneveld) die zelf laat slachten hanteert de volgende prijzen:
/f/image/owTxu3wBHE6HXRvHpb82qDq4.png?f=fotoalbum_large)
Dus opzich redelijk in lijn met wat jij tegenkomt. Vlees is gewoon duur (of kost wat het moet kosten?) en er is veel vraag volgens mij.
/f/image/owTxu3wBHE6HXRvHpb82qDq4.png?f=fotoalbum_large)
Dus opzich redelijk in lijn met wat jij tegenkomt. Vlees is gewoon duur (of kost wat het moet kosten?) en er is veel vraag volgens mij.
I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her
Al een tijdje niet meer online besteld maar heb goede prijs/kwaliteit ervaring met Beimer PremiumBaBoK schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:04:
Iemand een adres al dan niet online waar goed prijs/kwaliteit rundvlees gekocht kan worden?
Wat koop ik daar?
Wat maak ik ermee;
Fajita’s/tacos
Spitje
Tips?
Adjust non olet, plerumque...
Ik heb zaterdag een etentje thuis en wil wat dingen (voornamelijk) op de barbecue klaar maken maar ook niet de hele tijd bezig zijn alle de visite er is.
Voorgerecht eend met sinaasappel saus. Ik denk dat ik vrijdag de eend ga roken (kersenhout) en dan gewoon in de pan afbak en dan direct de saus te maken met het vet van de eend. Op zaterdag of de eend koud serveren of paar minuten in de airfryer (?).
Hoofdgerecht is 2x zalm en buikspek. Gezien de verschillen in kamado temperatuur (zalm rond 175, buikspek rond 125) kunnen deze niet tegelijk. Dus ook hier overweeg ik de zalm van te voren te roken op een plankje en op te warmen in de airfryer voor het serveren. Dan kan ik op zaterdag de buikspek lang(zaam) roken en garen op de kamado en heb ik daar geen omkijken naar.
Wat denken jullie? Zalm opwarmen in de airfryer? 2x 200 gram dus dat gaat veel snel.
Voorgerecht eend met sinaasappel saus. Ik denk dat ik vrijdag de eend ga roken (kersenhout) en dan gewoon in de pan afbak en dan direct de saus te maken met het vet van de eend. Op zaterdag of de eend koud serveren of paar minuten in de airfryer (?).
Hoofdgerecht is 2x zalm en buikspek. Gezien de verschillen in kamado temperatuur (zalm rond 175, buikspek rond 125) kunnen deze niet tegelijk. Dus ook hier overweeg ik de zalm van te voren te roken op een plankje en op te warmen in de airfryer voor het serveren. Dan kan ik op zaterdag de buikspek lang(zaam) roken en garen op de kamado en heb ik daar geen omkijken naar.
Wat denken jullie? Zalm opwarmen in de airfryer? 2x 200 gram dus dat gaat veel snel.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Tijd voor een extra bbq

Lijkt me allemaal wel wat tricky met voedselveiligheid ook. Zowel die eend als de zalm wil je niet heel ver garen. Dat dan weer laten afkoelen en opnieuw opwarmen is wel een risicootje misschien? Of ben ik nu te voorzichtig?
Lijkt me allemaal wel wat tricky met voedselveiligheid ook. Zowel die eend als de zalm wil je niet heel ver garen. Dat dan weer laten afkoelen en opnieuw opwarmen is wel een risicootje misschien? Of ben ik nu te voorzichtig?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik zou de zalm dan ook op 125 graden doen, ongeveer half uurtje erin en je hebt een heerlijk rosé stukje zalm. Goede rub erop (met oa. mosterd en bastardsuiker) en smullen maar.MrVegeta schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:31:
Ik heb zaterdag een etentje thuis en wil wat dingen (voornamelijk) op de barbecue klaar maken maar ook niet de hele tijd bezig zijn alle de visite er is.
Let wel: op zo'n lage temperatuur (en indirect waarschijnlijk) gaat een rookplankje niet werken. En je zit dan nog met dat je wellicht verschillende rooksmaken voor zalm en buikspek wilt gebruiken en ook wilt voorkomen dat je buikspek naar zalm gaat smaken...Sjoerd001 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:04:
[...]
Ik zou de zalm dan ook op 125 graden doen, ongeveer half uurtje erin en je hebt een heerlijk rosé stukje zalm. Goede rub erop (met oa. mosterd en bastardsuiker) en smullen maar.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Alsjeblieft, doe je zalm en de eend niet in de airfryer. Dat is een garantie van gortdroge, verpeste stukken proteine. Je kunt prima zalm roken de dag van tevoren, en die vervolgens koud serveren. Gaat perfect op een toastje met roomkaas en geblakerde prei! Eend kan je inderdaad na roken afbakken in de pan, maar dat zou ik op de avond zelf doen. Nog geen kwartiertje werk.MrVegeta schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:31:
Ik rook mijn zalm altijd naturel, indirect op het rooster met een chunk kersenhout op de kolen. Dometemperatuur rond de 120 °C, zalm tot een kern van 56 °C. Gaat uitstekend.
[ Voor 11% gewijzigd door Esumontere op 05-11-2025 11:10 ]
Het rookplankje zal niet gaan roken nee. De smaak trekt er wel een beetje in.Orion84 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:06:
[...]
Let wel: op zo'n lage temperatuur (en indirect waarschijnlijk) gaat een rookplankje niet werken. En je zit dan nog met dat je wellicht verschillende rooksmaken voor zalm en buikspek wilt gebruiken en ook wilt voorkomen dat je buikspek naar zalm gaat smaken...
Gegaard vlees kan je toch, mits goed bewaard, gewoon opwarmen? Doe ik al jaren haha.Orion84 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:38:
Tijd voor een extra bbq![]()
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Ja zeker kan dat 48u voor zelf gegaard vlees hoeft echt geen probleem te zijn (3 dagen vind ik twijfelachtig worden). Zie ook: https://www.voedingscentr...-tgt-datum-nog-eten-.aspxMrVegeta schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:47:
[...]
Gebaseerd vlees kan je toch, mits goed bewaard, gewoon opwarmen? Doe ik al jaren haha.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
In basis ook geen probleem, zeker niet met vleessoorten die je gewoon naar >60° verhit waarbij alle nare dingen dood gaan. Maar met zalm doe je dat niet (en met eend doorgaans ook niet). Dus ik vroeg me even hardop af of het daarmee wel handig is. Want je hebt dan bacteriegroei tijdens het bereiden (want niet heet genoeg), tijdens het afkoelen (dat wil je dus zo snel mogelijk doen) en dan daarna tijdens het opwarmen weer.MrVegeta schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:47:
[...]
Gegaard vlees kan je toch, mits goed bewaard, gewoon opwarmen? Doe ik al jaren haha.
Sory, maar dat klinkt wel heel erg als verkrachten van je zalmMrVegeta schreef op woensdag 5 november 2025 @ 10:31:
Eerst zalm op 175 en daarna nog eens in de airyfryer??
Zalm gewoon op 100 graden (of 125 als je wat sneller wil zijn) tot een kern van 45 en je hebt de meest sappige smaakvolle zalm die je maar kan bedenken.
https://braaitv.nl/recipe...alm-op-cederhouten-plank/
Vraagje; binnenkort wil ik een lekker stukje vlees eten met een wat grotere groep (15 man). Hoeft geen hoofdmaaltijd te zijn, mag ook categorie snack worden. Moet dat meenemen voor vele uren in de auto, dus zit beetje te dubben.
Opties die ik zie;
- Ribfingers (diepgevroren de koelbox in en gaan)
- Spareribs (week er voor stap 1 + 2, maar twijfel of dat niet te lang is)
- Moink balls (balletjes ingevroren meenemen nadat ze gedraaid zijn óf zelfs al tijdje op kamado thuis gelegen hebben)
- Pulled pork (in NL al maken, ter plekke afmaken)
- Bavette (gewoon mee in koelbox en daar afmaken)
Iemand andere suggesties of iets wat hierboven staat wat écht geen optie is bijvoorbeeld? Want het moet natuurlijk wel fucking lekker worden
Opties die ik zie;
- Moink balls (balletjes ingevroren meenemen nadat ze gedraaid zijn óf zelfs al tijdje op kamado thuis gelegen hebben)
Iemand andere suggesties of iets wat hierboven staat wat écht geen optie is bijvoorbeeld? Want het moet natuurlijk wel fucking lekker worden
Pita gyros zou ook kunnen!MiKeZZa schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:44:
Vraagje; binnenkort wil ik een lekker stukje vlees eten met een wat grotere groep (15 man). Hoeft geen hoofdmaaltijd te zijn, mag ook categorie snack worden. Moet dat meenemen voor vele uren in de auto, dus zit beetje te dubben.
Opties die ik zie;
Spare ribs kan je prima invriezen na stap 1+2, en dan bevroren in de koelbox meenemen. Zijn ze ontdooid als je er bent en hoef je ze enkel nog af te lakken. Pulled pork kan evt ook, opwarmen op 120 °C met een scheut appelsap erbij.MiKeZZa schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:44:
Opties die ik zie;
Heeft iemand hier een Letzq rottiserie 18" op een Bastard large?
lees tegenstrijdige maten, Bastard large = 49cm grill oppervlakte echter de Letzq is 18"(45cm).
lees tegenstrijdige maten, Bastard large = 49cm grill oppervlakte echter de Letzq is 18"(45cm).
Ik zou spareribs stap 1+2 doen en dan vacuüm invriezen.MiKeZZa schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 07:44:
Opties die ik zie;
En ook pulled pork geheel afmaken en dan vacuüm in porties. Dan kan je t in een pan water of evt oven opwarmen. En heb je iets voor de lunch. Beide vrij simpel te combineren in 1 run op de bbq. Afhankelijk van je ruimte.
Ik lees spareribs en moet meteen denken aan de 10 kilo die ik bij de sligro heb gehaald, ik krijg ze echter niet uit elkaar (alles zit vast, zit ook bijna nergens een plasticje/papiertje tussen). Schroevendraaier ertussen helpt niet, die buigt gewoon. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Mijn huidige plan is alles in de koelkast (als 1 homp vlees) en wachten tot het genoeg ontdooit is en los komt en dan maar alles marineren en allemaal iig stap 1 en 2 op de BBQ en invriezen. Want met z'n 2en kan ik geen 10kg spareribs eten helaas...
Mijn huidige plan is alles in de koelkast (als 1 homp vlees) en wachten tot het genoeg ontdooit is en los komt en dan maar alles marineren en allemaal iig stap 1 en 2 op de BBQ en invriezen. Want met z'n 2en kan ik geen 10kg spareribs eten helaas...
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
@watercoolertje op de grond gooien toch?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou wel even opletten waar je het op de grond gooit. Als je een blok van 10kg diepgevroren spareribs op je woonkamervloer gaat gooien voorzie ik een nieuwe post in het klus-topic.
Uurtje of 2 in de koelkast en dan loswrikken. Keertje laten vallen werkt idd ook, maar dat zou ik doen als je het in wat meer hapklare brokken hebt gegooid. Zolang het vlees nog bevroren is zou ik het gewoon terug in de vriezer gooien.watercoolertje schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:47:
Ik lees spareribs en moet meteen denken aan de 10 kilo die ik bij de sligro heb gehaald, ik krijg ze echter niet uit elkaar (alles zit vast, zit ook bijna nergens een plasticje/papiertje tussen). Schroevendraaier ertussen helpt niet, die buigt gewoon. Iemand enig idee wat ik kan doen?
Als je een tegelvloer hebt gewoon op de grond gooien.watercoolertje schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:47:
Of buiten een schoon dekentje ofzo neerleggen en daarop gooien.
Dan komt het wel los.
Ik heb geen vacuummachine o.i.d.. Is vacuum noodzaak?Dennis1812 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 11:49:
[...]
Ik zou spareribs stap 1+2 doen en dan vacuüm invriezen.
En ook pulled pork geheel afmaken en dan vacuüm in porties. Dan kan je t in een pan water of evt oven opwarmen. En heb je iets voor de lunch. Beide vrij simpel te combineren in 1 run op de bbq. Afhankelijk van je ruimte.
Qua houdbaarheid het beste. Maar flink in folie wikkelen kan ook.MiKeZZa schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:39:
[...]
Ik heb geen vacuummachine o.i.d.. Is vacuum noodzaak?
Een zip zakje stop je spareribs niet zomaar in natuurlijk.
Recept voor saté saus?almere schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:56:
Vandaag kippedijen van de bbq met gebakken rijst en home Made satésaus.
[Afbeelding]
Ik doe het zonder recept uit me hoofd.
Na eigen smaak
Begin met een beetje rode thaise curry aanfruiten in een pannetje
Niet te veel want anders overheerst het.
Voeg vervolgens toe
ongeveer 8 eetlepels pindakaas
Kokosmelk
Klein beetje ketjap
Wat rietsuiker
En als je van pittig houd wat chillieflakes
Eetsmakelijk
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
![]() | ![]() |
Ik had m vanochtend om 10u aangezet alleen net iets te laat dichtgedaan waardoor hij van 180 terug moest komen. Maar t gaat vast lekker worden want t ruikt heerlijk. En dan morgen n portie ribfingers 😎
Nee, bewaren kan net zo goed in een bakje of zakje. Vacuüm is echter waterdicht en dat is makkelijk met ontdooien en opwarmen.MiKeZZa schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:39:
[...]
Ik heb geen vacuummachine o.i.d.. Is vacuum noodzaak?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ok, maar 6 spareribs in een bakje is best een uitdaging 😇Gonadan schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:11:
[...]
Nee, bewaren kan net zo goed in een bakje of zakje. Vacuüm is echter waterdicht en dat is makkelijk met ontdooien en opwarmen.
Valt toch wel mee? Of bedoel je niet letterlijk zes ribben?MiKeZZa schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:31:
[...]
Ok, maar 6 spareribs in een bakje is best een uitdaging 😇
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha, ik zei weliswaar dat het geen volledige maaltijd hoefde te zijn, maar 15 man met 6 ribben… Ze zien me aankomen 🤣Gonadan schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:32:
[...]
Valt toch wel mee? Of bedoel je niet letterlijk zes ribben?
Weet jij misschien of de bereidingstijd veel afwijkt van runder spare ribs (van de rug)?almere schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:24:
Vandaag Ierse shortribs
7 .5 uur op de bbq en 1 uur laten rusten.
Smaakte weer verdomd goed.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat doe ik wel met hondervoer wat bevroren is. Ik ga dat proberen (op plavuizen vloer). En anders in de koelkast als het niet (volledig) werkt.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Vanwaar dat roostertje op je rooster? Voegt dat iets toe?Koepert schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 12:57:De temperatuur zit me op dit moment net iets te ver naar de 150 toe maar vandaag eens lekker 2,5 kg Varkensnek op de Bastard. Heb nu boven open en onder dicht om iets te zakken en dan straks n paar uur laten staan. Vlees intern nu rond de 70 dus we gaan zien waar we uitkomen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik had m vanochtend om 10u aangezet alleen net iets te laat dichtgedaan waardoor hij van 180 terug moest komen. Maar t gaat vast lekker worden want t ruikt heerlijk. En dan morgen n portie ribfingers 😎
Naar nu bleek, nee helemaal nietsEsumontere schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:34:
[...]
Vanwaar dat roostertje op je rooster? Voegt dat iets toe?
Geen idee.ASS-Ware schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 22:12:
[...]
Weet jij misschien of de bereidingstijd veel afwijkt van runder spare ribs (van de rug)?
Durf ik niet te zeggen.
Duurt zowiezo lang
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
Pro-tip: altijd inpakken in twee lagen folie. Ook je gewone rooster kan blijven plakken.Koepert schreef op zondag 9 november 2025 @ 08:48:
[...]
Naar nu bleek, nee helemaal nietsMaar had ze nog van mn vorige BBQ, dacht wellicht helpt het met het vlees wat 'stabieler' te hebben liggen, doordat er op meer plekken support is, ipv alleen de spijlen vh rooster, maar t alufolie bleef er aan plakken. Dit was dus de eerste en laatste keer, god zegene de full size lekbak
Anders had ik n hele natte bbq gehad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thanks! Was idd het plan voor een volgende keerGonadan schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:34:
[...]
Pro-tip: altijd inpakken in twee lagen folie. Ook je gewone rooster kan blijven plakken.
Ach ja, zo heb ik ook een keer mijn prachtige sap in de kolen zien verdwijnen. Zo zonde, dus daar leer je wel van.Koepert schreef op zondag 9 november 2025 @ 09:36:
Thanks! Was idd het plan voor een volgende keer
Ook een keer dat ik voor het eerst met de thermapen ging voelen of het al gaar genoeg was. Dat ging zo makkelijk dat ik er aan de onderkant weer uit kwam. Weer mijn sappen in de kolen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb een Grill Guru Large waarvan het vilt aan vervanging toe is. Nu twijfel ik of ik het vilt moet vervangen door een fiberglass. Op de website van Grill Guru wordt dit echter afgeraden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Of raden jullie het ook echt af?
Jaspervl schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 19:08:
Voorbereidingen voor morgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat een feest weer, ben weer even in Italië
Yes, heb ik ervaring mee. Paar maanden geleden het vilt van mijn gril guru large elite vervangen door fiber. Totaal geen spijt van, sluit nu super fijn af. Je merkt dat er iets meer kracht op het scharnier staat, maar niet zodanig dat er iets stuk van gaat of dat het fiber er afgedrukt wordt.impactftw schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:00:
Ik heb een Grill Guru Large waarvan het vilt aan vervanging toe is. Nu twijfel ik of ik het vilt moet vervangen door een fiberglass. Op de website van Grill Guru wordt dit echter afgeraden.
Ik heb dit spot goedkope setje van de hornbach, die is qua dikte ideaal voor de GG. https://www.hornbach.nl/p...met-hb-12152744/12217707/
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van een skillet met een vast handvat t.o.v. een afneembare? Ik ben mijn kerst-wenslijstje even aan het vullen maar twijfel over het gebruiksgemak van beiden (heet worden van het vast handvat en mogelijk gekloot met een afneembare).
Mijn ervaring beperkt zich tot 1x gebruik van bovenstaande skillet (met vast handvat dus) en aangezien die hele pan taffesheet is, heb ik toch handschoenen aan. Dus of het handvat nu heet of koud is maakt dan niet uit. Dan liever zonder geklooi aangezien hij zo prima in de kamaso past.Slappyjoez schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:56:
Wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van een skillet met een vast handvat t.o.v. een afneembare? Ik ben mijn kerst-wenslijstje even aan het vullen maar twijfel over het gebruiksgemak van beiden (heet worden van het vast handvat en mogelijk gekloot met een afneembare).
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/7VD5IJhtWq67xLDD3RFcUJQA.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/W9xxaGJSi5aPz34wqtKYoVjO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/W0CqkBjvkFUcKBPVWu3poY3Z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/mLbP2yhInIn6VGzlthrzZp0d.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/BOEpzbJ51ytwxTb2lmPLCWoN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pVjZVNItPKxxNDZUf9UI9dYv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ad8IWXzOUQ3aV6njG74PVHn0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/q9fGe4ZRKFWBoTIwe5w1eUSl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lOagystESeXiGQVO6QunPZOw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bwBH81FBoEIkw9BrjBBtCrIY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ItkQUKffzf7nROtBX0ZCva6M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OOt6eRhCSYMIUWLUHAFooWVU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XcNAcIDR5YFQ8cjQT3AenaNe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/B9qhq5gqbSUUhJFdtT6wBAxG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sntJdnGYDCAUh53YdtkmGFUF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ir441Y76ecw7shaZVOkyY8NE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PY7ewH6meWvJJp7ihzMqaDnK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wrthXtd0luEJFh1invBkIVeB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Cw4GUoHHqCuEmfqY0aZZRDDv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/66l8FuJKAUrdHZJvak6HJvOx.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/489V7cND3Ssv3xdLWpNGZnLQ.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/hqF0kBMbJcQucjRklZ4NkP0F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qlvNHq4DIJtPvKQCVApZjc66.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0IgV5A0faoII6BXllVtbRb9Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/s4W42yX3XsEsgrTlR3IlcZp6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/261QwIpTT4Y7XJFBwEHg5Bxg.jpg?f=fotoalbum_large)