Iemand ook een alternatief voor een Bekvam tafeltje om de Kamado (medium) in te bouwen?
Er staan in de buurt niet zoveel op MP..
Ik vond de cheesesteak in elk geval heerlijk, en leuk jullie even gezien/gesproken te hebben. Tot de volgende keerPaganstars schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:25:
Even een kleine update van de wedstrijd die ik en mijn dochter afgelopen weekend hebben gedaan in Nijkerk onder auspiciën van Rob Cookoff Association. We stonden er al om 07:00 om op te bouwen, een uur te vroeg, foutje van de organisatie van het event en de wedstrijdleiding. Nou ja shit happens… toen we eindelijk konden opbouwen hadden we een mooi plekje met uitzicht op het veld etc.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De wedstrijd bestond voor ons uit twee onderdelen; Entrecote en Spare ribs.
Bij RCOA is het een lot trekking voor rib selectie, wij mochten als 7e kiezen.
We hadden uiteindelijk allemaal ribs van Swift (Amerikaans vleesmerk), maar van de pro teams (waar ik ook onder hoor) waren niet laaiend enthousiast over de kwaliteit.
De entrecôte’s waren enorme joekels, ze zeiden 2,5ons stukken, deze waren groter. Ik gok ongeveer 5cm dik en zo’n pond per stuk.
[Afbeelding]
Dus uiteindelijk maar getrimd van de dikke lelijke vetstukken en dit in de Dutch oven laten renderen om onze groenten in te sauteren om Philly cheese steak te maken.
Leuk was ook dat @Technofreakz langs kwam om even te kletsen en gelijk te proeven van onze cheese steak.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Onze eind resultaten waren okay, 2 jaar niet op dit niveau gekookt en binnen een nieuwe organisatie; Philly cheesesteak 6e en ribben 11e
Bij ons in de regio is het aanbod ook niet denderend, aan de andere kant zijn ze nieuw ook niet heel duur. Wacht het nog even rustig af, al wordt het vanaf de grond werken wel irritantgreatgonzo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:04:
Iemand ook een alternatief voor een Bekvam tafeltje om de Kamado (medium) in te bouwen?
Wat is je regio?greatgonzo schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:04:
Ziet er goed uit. Heb je een linkje voor die koreaanse pulled pork?Bauke87 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 08:52:
Wat was het weer een heerlijk weekend!
Zaterdag begonnen met een camembert met verse oregano uit eigen tuin. Daarna een gevulde portobello met buffalo mozzarella, zongedroogde tomaten en biefstuk spies.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Na een tip gelezen te hebben hier op het forum (waarvoor dank) zaterdagavond begonnen aan de saus voor Koreaanse pulled pork.
We hadden stuk procureur van 1,25 KG en deze heeft een nachtje in de saus gelegen. Zondag om 8:40 uur kon de procureur op de bbq.
Na 5 uur op +- 120 graden en kern 70 heb ik hem ingepakt in slagers papier. Nu begin ik sterk te twijfelen over het slagerspapier wat ik heb, want na 2,5 uur was de kern opgelopen tot 74 graden. (Laatst met sparibs was mijn bereiding ook zeker 1,5 langer dan voorheen en ik maak ze geregeld).
Uiteindelijk besloten om het in aluminiumfolie te doen en de bbq op te stoken naar 160 graden. Om 17:30 eindelijk op 93 graden en besloten om het ervan af te halen en te laten rusten, zodat we rond 18:00 toch aan tafel konden.
Maar wat een lekker recept!! Ook de 2 mayo sausjes die erbij gemaakt (moeten) worden.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
https://www.bbq-nl.com/koreaanse-pulled-pork/brothermaynard schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:20:
[...]
Ziet er goed uit. Heb je een linkje voor die koreaanse pulled pork?
Die is erg lekker inderdaad. Heb toentertijd van de overgebleven pulled pork bitterballen gemaakt. Dat is ook erg lekker in deze variant.
Ik ben van een El Fuego smoker overgestapt op een kamado en ik wil nooit meer terug. Pizza's bakken op zo'n smoker is niet te doen, dat moet bij veel hogere temperaturen. Daarnaast worden die dingen vrijwel onverplaatsbaar vanwege het gewicht.HvdBent schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 14:06:
Ik ben op zoek naar een nieuwe BBQ, ik heb nu een el fuego offset smoker.
Deze bevalt wel, maar is van relatief dun plaatstaal, dus het op temperatuur houden is een crime.
Wat ik wil kunnen:
- Smoken (met kolen en houtchips)
- Pizza's bereiden (dus hogere temperaturen dan de huidige max)
- BBQ én met kolen direct onder het rooster. (wat mijn Amerikaanse vrienden Grillen noemen)
Dus eigenlijk zoek ik een zelfde smoker maar dan van dikker staal.
Ik zie ze niet meer in Nunspeet op de site (helaas daar ga ik binnenkort een dagje heen met de directrice)
Fontein ben ik niet zo'n fan van.... Verder nog iets in de regio Harderwijk?
Afmetingen zo rond de 1,50 meter breedte van het hele apparaat, met ongeveer een meter grilloppervlak.
Ik zie nu wel smokers met een andere constructie waardoor de rook een langere weg maakt, helpt dat tegen de vlammen direct waar de stookkamer grenst aan de grill? Nu soms dat de hamburgers net iets te dicht op het randje belanden, en dan aanbranden ;-)
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Veel online recepten gebruiken een kant en klaar rub, vaak verkocht door de maker van het recept, en het is dan niet altijd duidelijk wat de exacte samenstelling is. Wil je daar erg dicht bij blijven dan kan een rub meerwaarde hebben naast puur gemak.GustavSan schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 16:42:
Wellicht een gekke vraag, maar hebben rubs een meerwaarde tov losse kruiden (zelf kruiden volgens een recept)? Ik heb vanwege mijn reguliere kookhobby eigenlijk alles wel zo'n beetje liggen (ook exotische kruiden)....wat is dan de meerwaarde van rubs behalve gemak?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hier sluit ik me bij aan. Sommige kant en klare bestaan uit meer dan 50% zoutTazzy schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 07:49:
Ik ben wel een voorstander van zelf rubs maken, vooral als het hoofd bestanddeel van een commerciele rub zout is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van schade en schande word je rijk: de rubs van de Action zijn met name zout. Kwam ik te laat achter...Gadgeteer schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 08:24:
[...]
Hier sluit ik me bij aan. Sommige kant en klare bestaan uit meer dan 50% zout.
Uiteraard zijn er wel kant en klare die we hier gebruiken naast de eigen gemaakte.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Haha.. die had ik ook ooit gekocht zonder eerst ff te lezen. Gelukkig maar een klein bedrag in de kliko.barrymossel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Van schade en schande word je rijk: de rubs van de Action zijn met name zout. Kwam ik te laat achter...
Zo heb ik een keer van Metro (huismerk van de Makro) een pot varkensvlees-rub gekocht. Euro of 8 voor een paar honderd gram, leek me een prima deal. Uit de ingredienten bleek niks geks, maar qua geur en smaak bestond het voor 99.9% uit komijn. Dat is best jammer als je een beenham er net rijkelijk mee bestrooid hebt... Die ham heb ik dus afgedaan met een doek en opnieuw gekruid, de rub is de vuilnisbak in gegaan.Tomatoman schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:01:
Wat mij telkens weer verbaast als ik kruiden in bulk koop om rubs van de maken, is hoe extreem prijzen variëren. Niet alleen tussen kruiden onderling (gedroogde munt is tien keer zo duur als gedroogde tijm), maar ook tussen verschillende aanbieders. Verreweg het goedkoopst zijn kruiden die je in verpakkingen van ongeveer een kilo koopt bij groothandels (Hanos, Amazing Oriental, Sligro, Makro). Verreweg het duurst zijn kruidenpotjes van Versteegen en co. bij supermarkten. En dan heb je nog allerlei prijsgradaties daartussenin, zoals kruidenpotjes van Lidl (veel goedkoper dan Versteegen) en goede aanbiedingen waar je toevallig tegenaan loopt.
Waar ze de mooiste kruidenafdeling hebben is mijns inziens Sligro. Zeker niet de goedkoopste, maar wel veel keus, ook in kleinere verpakkingen.
En omdat gezwets over rubs eigenlijk ook om recepten voor rubs vraagt: die is mijn recept voor een droge rub voor lamsvlees. Prima voor alle lamsvlees op de barbecue:
[Afbeelding: Droge rub voor lamsvlees]
Kruiden(mixen) haal ik altijd op de markt. Nadeel is dat het vaak grote zakken zijn (denk 250-500 ml). Voordeel, je betaalt er maar een paar euro voorEsumontere schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:44:
[...]
Zo heb ik een keer van Metro (huismerk van de Makro) een pot varkensvlees-rub gekocht. Euro of 8 voor een paar honderd gram, leek me een prima deal. Uit de ingredienten bleek niks geks, maar qua geur en smaak bestond het voor 99.9% uit komijn. Dat is best jammer als je een beenham er net rijkelijk mee bestrooid hebt... Die ham heb ik dus afgedaan met een doek en opnieuw gekruid, de rub is de vuilnisbak in gegaan.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Nog steeds zo'n 30% in een aantal van hun rubs. We gebruiken zelf minder. Maar wel een stuk beter dan de 50% in veel kant en klare rubs.Rijo038 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:33:
The rubclub schijnt rubs te maken waarbij ze bewust zout en suiker beperken.
van Beekum heeft ook een hele 'zonder zout' lijn.Rijo038 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:33:
The rubclub schijnt rubs te maken waarbij ze bewust zout en suiker beperken.
die hebben ook een hele lijn zonder anti-klontermiddel. ... wat een meuk.Moosjes schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:18:
[...]
van Beekum heeft ook een hele 'zonder zout' lijn.
zeker, zeker
Gebeurde mij vooral omdat ik dat witte dekseltje/seal weggooide.ozzynator schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:31:
[...]
die hebben ook een hele lijn zonder anti-klontermiddel. ... wat een meuk.
Als je kruiden bestelt bij Van Beekum Specerijen, ontvang je bij je potje een seal die tussen de pot en de dop zit. Gooi het sealtje niet weg! Het zorgt ervoor dat het potje goed afsluit, waardoor de kruiden niet gaan klonten en langer vers blijven.
Gebruik luchtdichte bakjes of potjes. Als er lucht bij de kruiden komt, klonteren ze sneller en blijven ze minder lang vers.
Hier zou je kunnen kijken voor een mand: https://www.kamadobbq.nl/kolenmand-compact-15inch.htmlGustavSan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:51:
Ik heb ter test een paar van die kosnos rubs gekocht om te proberen. Ik las er hier veel over. Ben benieuwd.
Kan iemand mij adviseren over het volgende? Ik heb nu net een Grill Guru Compact binnen. Ik wil er graag een kolenmand bij. Grill Guru lijkt er zelf geen een te hebben voor de Compact.
Ik zie overal van die manden vanaf 15"....maar niet voor 13".
Ik heb voor mijn urban chef compact de mand van de Black basterd compact. Deze past goed alleen de handvaten waren wat te hoog.GustavSan schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:51:
Ik heb ter test een paar van die kosnos rubs gekocht om te proberen. Ik las er hier veel over. Ben benieuwd.
Kan iemand mij adviseren over het volgende? Ik heb nu net een Grill Guru Compact binnen. Ik wil er graag een kolenmand bij. Grill Guru lijkt er zelf geen een te hebben voor de Compact.
Ik zie overal van die manden vanaf 15"....maar niet voor 13".
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Die gebruik ik vooral als basis voor hamburgers/supermarktvlees iets te kruiden.barrymossel schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 11:35:
[...]
Van schade en schande word je rijk: de rubs van de Action zijn met name zout. Kwam ik te laat achter...
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
[ Voor 35% gewijzigd door Elac op 18-06-2025 23:02 ]
8* sunpower max5ac 410 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW
Dat ziet eruit als de grill guru platesetter. En die stalen stangetjes lopen niet door, onder de platesetter. Dus wanneer je die doormidden slijpt, dan kukelt die in je kamado. Daar zal je dus iets op moeten verzinnen.impactftw schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 20:30:
Is het ook mogelijk om dit in tweeën te slijpen, zodat je geen twee extra halve manen hoeft aan te schaffen?
[Afbeelding]
Hij kan dat rek gewoon omdraaien, toch?Raymond schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 23:23:
[...]
Dat ziet eruit als de grill guru platesetter. En die stalen stangetjes lopen niet door, onder de platesetter. Dus wanneer je die doormidden slijpt, dan kukelt die in je kamado. Daar zal je dus iets op moeten verzinnen.
Je proeft toch altijd eerst een puntje voordat je het erop gooit?Esumontere schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:44:
[...]
Zo heb ik een keer van Metro (huismerk van de Makro) een pot varkensvlees-rub gekocht. Euro of 8 voor een paar honderd gram, leek me een prima deal. Uit de ingredienten bleek niks geks, maar qua geur en smaak bestond het voor 99.9% uit komijn. Dat is best jammer als je een beenham er net rijkelijk mee bestrooid hebt... Die ham heb ik dus afgedaan met een doek en opnieuw gekruid, de rub is de vuilnisbak in gegaan.
Vanaf toen wel jabrothermaynard schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 11:03:
[...]
Je proeft toch altijd eerst een puntje voordat je het erop gooit?
Ik merk sowieso dat heel die Rub hype een hoop ruimte biedt aan bepaalde bedrijven om met schreeuwende namen en hippe afbeeldingen rubs in elkaar te sleutelen met veel zout en vooral een ton aan marge.
Adjust non olet, plerumque...
[ Voor 3% gewijzigd door Raymond op 19-06-2025 20:32 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van de week gedaan. Dikke aanrader.Gonadan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:10:
Heb het nog niet eerder gedaan, maar wil hem aan het spit proberen. Dat zag er ook erg lekker uit.
Everytime I suffer I become a better man because of it
Dat is mijn lievelingswijze.Gonadan schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:10:
Heb het nog niet eerder gedaan, maar wil hem aan het spit proberen. Dat zag er ook erg lekker uit.
Ondanks redelijk wat aanbod, gaat de MT Premium helaas ook tweedehands vaak voor premium prijzen weg. Maar goed, toch blij mee!Raymond schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 20:32:
Leuk!
Op de rommelmarkt waar ik vorige week was, stond ook een weber, met originele weber kolenstarter. Voor een prikkie.
Ik heb hem maar niet gekocht, want ik stond ernaar te kijken met een net gekochte cadac safari chef camping bbq in de hand
Ja duh, ik had het over het indirecte deel.Dennis1812 schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 21:04:
120 is laag voor afgrillen. 180/220 is prima.
[ Voor 9% gewijzigd door ASS-Ware op 19-06-2025 22:14 ]
Heb je misschien een paar favorieten rubs recepten die je gebruikt?1nsane schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 12:28:
[...]
Ik merk sowieso dat heel die Rub hype een hoop ruimte biedt aan bepaalde bedrijven om met schreeuwende namen en hippe afbeeldingen rubs in elkaar te sleutelen met veel zout en vooral een ton aan marge.
Ik doe wel eens een avondje mengsels maken. Ik koop dan ook basis kruiden en specerijen in semi-bulk en dan weet ik zeker dat er vooral smaak in zit en nauwelijks zout. Natuurlijk, zout is wel nodig maar eerder een paar procent ipv 50%.
Over mengsels gesproken, een pot Verstegen zit doorgaans rustig 70% zout in.
Ik haal wel eens een potje kipkruiden maar dan AH eigen merk, zelfs daar zit veel minder zout in![]()
Uiteindelijk zijn rubs ook maar gewoon mengsels van kruiden en specerijen vaak met suiker erbij enz.
Dat kan je prima zelf maken.
Sure, de eerste keer is de investering wat groter als je niet al van alles in de kast hebt staan maar mits je alles goed gesealed en donker bewaart, kan je ook voorraden basiscomponenten heel lang goed houden.
Enfin, guilty as charged, ik haal dus soms wel een potje kipkruiden van de AH en onlangs Hot Honey van heatsupply, had ik ook zelf kunnen maken dus het aspect "gemak" is mij niet vreemd.
Aardig blijven kost niks. Sorry dat ik je zin verkeerd geïnterpreteerd heb. Die "ja duh" vind ik overbodig.ASS-Ware schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 22:13:
[...]
Ja duh, ik had het over het indirecte deel.
Maar geef eens antwoord op de vraag aub.
Zeker. Dank je wel.Dennis1812 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 02:37:
[...]
Aardig blijven kost niks. Sorry dat ik je zin verkeerd geïnterpreteerd heb. Die "ja duh" vind ik overbodig.
Maargoed. Ik maak picanha 3 wijzen. Kruising bijna altijd alleen knoflook, zout en peper. Meestal serveer ik pepersaus bij.
Stap die ik altijd doe is de fatcap insnijden
Bereiding 1: indirect én op de fatcap. Bbq 110 graden ongeveer. Roken met stevig houdt (whisky of wijnvaten of olijfhout vind ik zelf lekker erbij)
Roken tot kern 45 ongeveer.
Even van de bbq af. Bbq opstoken tot 180-200. Direct grillen. waarbij je in beweging blijft om de fat flares die ontstaan geen effect te laten hebben. Je kan ook je platesetter gebruiken natuurlijk. Maar ik vind het leuker en mooier zonder.
Goed gekleurd en vetkap gesmolten en de rest krokant? Dan rusten tot gewenste kern. ~55 zit je zo. Iets verder vind ik bij Picanha niet heel erg. Het blijft lekker.
Optie 2: aan het spit.
Je snijdt van de picanha plakken van ~2cm of ietsjes dikker. Rijgt het mooi aan het spit.
Bbq op ~180. Platesetter aan 1 kant. Anders echt teveel vlammen door het vet. En draaien tot kern gewenst is (mester erin)
Daarna ook weer even rusten. Minder lang dan een grote picanha. Maar reken op een graad of 3-4 doorgaring afhankelijk van of je koude of warme borden hebt.
Optie 3;
Als steak op de plancha. Snijdt wederom steaks van zoon 1.5-2cm. kruid weer naar keuze en stook bbq naar 180-200 gr.leg je plancha erin en bak tot gewenste temperatuur.
Ik verkies plancha boven rooster. Je hebt meer oppervlak waardoor je vlees mooier kleurt en minder gedoe met fat flares.
Bovenstaande opties 3 is handig als je maar een klein stukje hebt of nog meer op de bbq maakr. Bij het spit kan je alleen Picanha maken en pas iets nieuws als die eraf is.
Bij optie 1 ga ik uit van een groot stuk van minimaal 1kg om dit goed te doen.
Hoop dat je er iets mee kan.
[ Voor 3% gewijzigd door Elac op 22-06-2025 23:22 ]
Je kan het uitschudden ook boven de container doen, dan ben je de as meteen kwijtElac schreef op zondag 22 juni 2025 @ 23:22:
@Rev! Toen ik mijn compact gekocht had, nu een kleine maand 2 geleden, wilde ik ook een aspan en een kolenmand. De kolenmand heb ik gelijk gekocht maar een aspan lijkt me nu niet meer nodig. Mijn kolenmand staat op dat metalen plaatje met gaten wat er normaal bij zit. In plaats van een aspan heb ik een klein aszuigertje op accu gekocht. Meestal de dag na gebruik, dan is hij weer koud, schud ik het as uit de mand, zet hem er naast en met de aszuiger zuig ik hem leeg. Ben dus nu van mening dat een aspan eigenlijk niets toevoegt. Denk dus dat je meer hebt aan een aszuiger.
Ik zuig het weg met een bouwstofzuiger, die had ik al en staat dichtbij in de schuurElac schreef op maandag 23 juni 2025 @ 00:51:
Klopt maar er ligt toch al as op het rooster en daaronder. Uitschudden in de bbq en dan de stofzuiger er door gaat sneller en hoef ik ook niet met de Samantha’s te lopen met het risico co (100%) dat er as op de grond valt wat ik dan ook weer moet opruimen.
Op deze manier kost het me nog geen 5 minuten en is het klaar.
XXXVI
Kun je ook delen welke dit is?Elac schreef op zondag 22 juni 2025 @ 23:22:
@Rev! In plaats van een aspan heb ik een klein aszuigertje op accu gekocht.
Ik heb deze.
Als je een bouwstofzuiger gebruikt let dan wel op dat de bbq echt koud is. Je wilt hem niet in de fik hebben.Rev! schreef op maandag 23 juni 2025 @ 17:21:
Een bouwstofzuiger heb ik ook wel, dus die zou ik kunnen gebruiken. Voorkeur voor mij heeft toch iets van een bakje zodat ik niks erbij hoef te pakken. Zal binnenkort wel eens kijken welk blik soep het juiste formaat heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door Elac op 23-06-2025 18:10 ]
Dank voor de reactie. Hoe groot is dat ding? Ik kan nergens een afbeelding vinden van de verhouding. Je zegt een klein aszuigertje maar als ik de foto zie dan lijkt het mij toch een behoorlijke unit. Is dat ding zo groot als een bouwemmer of zo groot als een bouwstofzuiger?Elac schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:06:
[...]
Ik heb deze.
https://www.bol.com/nl/nl...nmP6DX4L8efIeXynqS6qwFbfE
Komt met lader en accu.
Als je al een accu en lader hebt van vonroc is er ook een zonder.
De afmetingen staan erbijBorne schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:40:
[...]
Dank voor de reactie. Hoe groot is dat ding? Ik kan nergens een afbeelding vinden van de verhouding. Je zegt een klein aszuigertje maar als ik de foto zie dan lijkt het mij toch een behoorlijke unit. Is dat ding zo groot als een bouwemmer of zo groot als een bouwstofzuiger?
Oh Top. Ik ben wel benieuwd. Mijn kamado Joe kan ik met een aslade legen maar de mini moet leeggemaakt worden. Daar zou dit wel perfect voor kunnen zijnElac schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 12:44:
@Borne nee, is veel kleiner dan mijn makita bouwsteiger. Slang is trouwens wel vrij kort.
Zal straks een foto voor je maken naast de compact kamado.
Moet hem toch nog schoonmaken.
LOL, ik dacht heel ff dat je de stofzuiger ook in je meubel had gebouwd.Elac schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:52:
@Borne Hierbij een foto van de afzuiger naast de compact kamado en naast de makelaar bouwnummer.
Is echt veel kleiner, ongeveer de afmeting van een 10l emmer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
They who buy the dip, deserves the rip.
Super! Ik heb hem ook meteen besteld. Dankjewel voor de moeiteElac schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:52:
@Borne Hierbij een foto van de afzuiger naast de compact kamado en naast de makelaar bouwnummer.
Is echt veel kleiner, ongeveer de afmeting van een 10l emmer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Danjel schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 14:57:
[...]
LOL, ik dacht heel ff dat je de stofzuiger ook in je meubel had gebouwd.
Heb ik, tot nu toe, geen last van gehad.TheInsider schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 15:47:
Ik heb ook zo`n as stofzuiger, ziet er hetzelfde uit, voor de houtkachel binnen. Maar dat ding gaat bij mij nooit meer binnen aan. Filter zit zo vol, en daarna komt de rest van het fijnstof, via het uitblaasfilter er weer uit......in de ruimte waar je bent.
Ik geef het aan, omdat ik het samen met de bbq binnen zie staan op de foto.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar as ligt kan ook vet liggen en dat brandt wel.Gonadan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:34:
Hoe schoon willen jullie het hebben joh? Het maakt toch weinig uit als er as tussen of achter de stenen ligt? Zolang de luchtstroom maar vrij blijft.
Meer dan wat uitschudden en de aslade legen doe ik over het algemeen niet. Misschien dat ik ooit nog eens de boel echt weer schoon ga maken, maar die behoefte heb ik vooralsnog niet gehad.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En beeld je nu eens in dat mensen geen aslade hebbenGonadan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:34:
Meer dan wat uitschudden en de aslade legen doe ik over het algemeen niet.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Geen aslade had ik wel bedacht, maar dan meestal wel een pannetje of een bakje toch? Maar als je helemaal niets hebt dan snap ik dat je wel een zuiger kunt gebruiken ja, al zou ik zelf dan eerder een passend bakje zoeken.watercoolertje schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 11:18:
[...]
En beeld je nu eens in dat mensen geen aslade hebbenKan je er dan wel wat bij voorstellen dat een aszuiger handig kan zijn?
Ik moet nu alles uit de BBQ (bastard compact) halen (dus ook die stenen) dan aan de gang met een stoffer/blik (die niet plat kan dus ik krijg er met moeite na 5 pogingen 90% van de as er uit), en dan hopen dat het niet waait als het blik buiten de BBQ richting de prullenbak doe, want dan ligt alles door de tuin en waait het meeste over het hek naar de buren.
Ik ga er vandaag dus ook 1 bestellen, lijkt mij ideaal
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 55% gewijzigd door Gonadan op 25-06-2025 15:37 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat was mijn oorspronkelijke plan(zie eerder in het topic), maar volgens mij is het nog best een uitdaging om een soepblik met 18.5/19cm in diameter te vindenGonadan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:36:
Koop een blik erwtensoep en je hebt een herbruikbaar bakje toch?
Zoek naar een zink bloembakje van 20cm en je bent voor weinig klaar. Blikschaar erin en hij gaat passen.Rev! schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:38:
[...]
Dat was mijn oorspronkelijke plan(zie eerder in het topic), maar volgens mij is het nog best een uitdaging om een soepblik met 18.5/19cm in diameter te vinden. Dit is ook tijdelijk, tot ik iets passend tegenkom.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, maar dan moet je weer speciaal naar het tuincentrum/bouwmarktGonadan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 15:43:
[...]
Zoek naar een zink bloembakje van 20cm en je bent voor weinig klaar. Blikschaar erin en hij gaat passen.
Je moet toch heen om houtskool te halen toch?Rev! schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 16:48:
[...]
Ja, maar dan moet je weer speciaal naar het tuincentrum/bouwmarkt. De Wibra is tegenover de bakker waar ik voor de lunch kwam. Ik kom vanzelf wel weer eens in 1 van die zaken, dan ga ik eens rustig opzoek.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Raw dog ftwGonadan schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:59:
Grm. Mn pakking van de deksel laat net los. Precies bij het opwarmen dus dan moet je door ook, wat een gepruts. Gelukkig heb ik dat tubetje kit nog wel ergens.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt helemaal.r6aw schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 07:24:
Ik wou mijn thermometer van mijn grill guru eens gaan vervangen voor een digitale. Nu kwam ik die van herqs tegen.. maar voor mijn gevoel zijn dit allemaal de zelfde als die op alieexpresss staan voor 40€ om[Afbeelding]
Gewoon puur een stickertje er opgeplakt?parawaus schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:15:
[...]
Klopt helemaal.
Heb hem zelf ook bij ome Ali gekocht en werkt prima.
Ja, en zelfs de app is hetzelfde.
Mooie handel 😜parawaus schreef op donderdag 26 juni 2025 @ 08:28:
[...]
Ja, en zelfs de app is hetzelfde.
Koop er 100, zoek een zeefdrukker en maak je eigen merk thermometer.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq